ph4ge schreef op maandag 24 februari 2014 @ 08:40:
[...]
Je mening klopt gewoon niet. Castagnois staat tussen Mulder en de baan van het schot, er is dus altijd een moment dat Castagnois het zicht op de bal blokt. Ik ben niet zo'n ster in lijntjes tekenen en plaatjes uploaden, maar er is vast wel iemand die het wil uittekenen voor je als je het nog steeds niet ziet. Voor zover het uberhaupt relevant is of er alleen sprake van hinder is als hij het zicht op de bal blokt is dat hier gewoon onomstotelijk wel het geval.
Het feit dat er geduwd en getrokken wordt, Mulder uit positie stapt en leunt om langs hem te kijken zijn ook voldoende bewijs om hinder aan te nemen. Maar de bal wordt gewoon naar Castagnois gespeeld, dus zelfs als er totaal geen hinder was is het buitenspel. Als je zelf hebt gevoetbald weet je ook dat je voortdurend bezig ben met de positionering van de spelers en dus afgeleid bent als er iemand zo dicht bij de doellijn staat. Voor hetzelfde geldt doet hij snel een stapje naar achter en staat hij geen buitenspel en moet men daar op reageren. Natuurlijk leidt dat af.
Overigens geeft zelfs de bevoordeelde ploeg en speler het ruiterlijk toe, als er ook maar een sprankje twijfel is doen voetballers dit niet.
Je ziet bij het wegkoppen van de bal uit die corner dat Castaignos voor Mulder staat. Mulder geeft hem een zetje van he ga is op zij. Castaignos staat op dat moment niet meer recht voor Mulder (zie ook plaatje paar posts terug).
Speler Twente schiet...andere spelers van zowel Feyenoord als Twente blokkeren het zichtveld van Mulder (volgens mij Mathijssen) en pas op het laatste station passeert de bal Castaignos langs de buitenkant, waar hij express de bal niet aanraakt op buitenspel te voorkomen.
(zie 1:16 minuut in dit filmpje Immers en Mathijssen blokkeren het zicht sowieso, Mulder probeert tussen Mathijssen en Immers door te kijken, Castaignos staat al naast hem, op 1:17 kijkt Mulder naar de bal, maar doet niks meer, hier zie je ook duidelijk dat Mathijssen en Immers het zicht blokkeerden en niet Castaignos..)
Ik vind hier echt geen sprake van hinderlijk buitenspel, anders kun je bij elke corner niet meer scoren, want er staat altijd wel iemand voor je neus. Mulder zag de bal gewoon te laat doordat andere spelers ervoor stonden en kon daarom niet meer op tijd reageren. Ik denk zelfs dat als de bal in de hoek van Mulder was geschoten dat hij zelfs dan nog zo had blijven staan omdat hij dat niet aan zag komen.
Maar goed, eeuwige discussie, feit is wel dat ze een penalty door de neus is geboord. Wat wel klote in dit soort situaties blijft is, dat stel het was de andere kant op gebeurd, de grens dit wel had gezien en je de pingel wel had gekregen, nu was het in een dode hoek, scheids stond nog niet op de ideale lijn en zo werd dit niet gezien. Ik zeg 4de man achter een beeldscherm en even de scheids insijnen dat het een pingel is!
EDIT: plaatje!

Zwart is lijn schot ongeveer, geel is zichtlijn van Mulder, je ziet dat Mathijssen en Immers in het direct zichtveld staan. Castaignos heeft ie dan al opzij geduwd.
[
Voor 3% gewijzigd door
Martinusz op 24-02-2014 09:12
]
Float like a butterfly, sting like a bee.