Apart, het lijkt erop alsof hij hem nog gaat raken.
Misschien toch maar eens overwegen om mee te doen bij één van die goksites.chim0 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 19:28:
[...]
Ik heb zo'n naar voorgevoel dat Barca een penalty gaat krijgen.
Jammer, maar helaas! Al hadden we wel de kansen.
Leverkusen is dus Zlatanized. 
De 4-0 is een erg mooie goal!
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Eerder MatuidinedQuad schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 23:00:
Leverkusen is dus Zlatanized.
Sorry hoor, maar de eerste helft heb ik hem toch ook heel wat goede dingen zien doen.gambieter schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:48:
[...]
Alleen, wat doet DeMichelis bij een team als ManCity? Langzaam, en niet iemand die de traagheid compenseert met inzicht. Hij is nu geschorst voor de return, dat is eigenlijk een mazzeltje voor Man City. Verder matige wedstrijd.
Messi kwam er weinig aan te pas, ook weer typisch dat Barca een penalty nodig heeft om op gang te komen.
Oneens. Het was eerder City dat een stuk gedurfder ging spelen na de rode kaart, waardoor zij zelf meer ruimte weg gaven.tweaker2010 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 23:36:
[...]
Sorry hoor, maar de eerste helft heb ik hem toch ook heel wat goede dingen zien doen.
Messi kwam er weinig aan te pas, ook weer typisch dat Barca een penalty nodig heeft om op gang te komen.
Dat er nog getwijfeld wordt of het wel een penalty was
. Nog een mooi plaatje hiervoor ook van vóórdat ie vol geraakt werd "
" . Zelfs niemand van City twijfelde eraan zover ik kon zien ...
Hier werd ie dus pas vol onderuit geschoffelt:

Leesvoer:

Leesvoer:
Subject: When Fouls Continue!
Date: April 30, 2007
Prompted by several recent situations in professional league play, a discussion has developed regarding the proper action to take when a foul continues over a distance on the field. Many fouls occur with the participants in motion, both the player committing the foul and the opponent being fouled, and it is not unusual for the offense to end far away from where the initial contact occurred.
Usually, the only problem this creates for the referee is the need to decide the proper location for the restart. Occasionally, however, an additional issue is created when the distance covered results in an entirely different area of the field becoming involved. A foul which starts outside the penalty area, for example, might continue into and finally end inside the offending player’s penalty area. Or a foul might start inside the field but, due to momentum, end off the field. In these cases, the decision about where the foul occurred also affects what the correct restart must be.
In general, the referee should determine the location of the foul based on what gives the greater benefit to the player who was fouled. FIFA has specifically endorsed this principle in one of its “Questions and Answers on the Laws of the Game,“ which states that a penalty kick is the correct restart if a player begins holding an opponent outside the player’s penalty area and continues this action inside his penalty area.[/b]
[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 19-02-2014 02:56 ]
Op die snelheid en met zo'n zwaai met je been, duurt het een paar meter voordat je valt. Dus als je een zwaaiende tackle maakt en je been is helemaal "om hem heen", ben je op die snelheid alweer een paar meter verder en dan pas valt ie. De vraag hier is het moment van raken. Volgens mijn pa raakte hij hem al buiten de zestien (dus toen ie aan z'n zwaaiende tackle begon), maar hij haakt hem pas echt dat ie valt, een paar meter later binnen de zestien.
Is echt heel moeilijk te bepalen zoiets, zeker met die snelheden, want het gaat in een fractie van een seconde. Maar volgens mij gaat het om het moment van raken, maar nogmaals het gaat zo snel dat je niet kan zien wanneer ie hem nou precies raakt, omdat ze op snelheid zijn. Als ze stilstonden, was het een ander verhaal. Sliding inzetten is één ding, maar het daadwerkelijk raken is een tweede. De discussie is dan wanneer is het wat?
Is echt heel moeilijk te bepalen zoiets, zeker met die snelheden, want het gaat in een fractie van een seconde. Maar volgens mij gaat het om het moment van raken, maar nogmaals het gaat zo snel dat je niet kan zien wanneer ie hem nou precies raakt, omdat ze op snelheid zijn. Als ze stilstonden, was het een ander verhaal. Sliding inzetten is één ding, maar het daadwerkelijk raken is een tweede. De discussie is dan wanneer is het wat?
Overtreding is op de plek waar de overtreding werd ingezet, niet waar de speler gaat vallen. Sim-pel.
Een sliding is nog geen overtreding, het eerste contact wel. Dat was er mijn inziens buiten.
Dat het moeilijk is om dat te bepalen in een split second is een ander verhaal.
Een sliding is nog geen overtreding, het eerste contact wel. Dat was er mijn inziens buiten.
Dat het moeilijk is om dat te bepalen in een split second is een ander verhaal.
[ Voor 26% gewijzigd door St@m op 19-02-2014 08:00 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Volgens mijn bron zat hij wel degelijk binnen de 16 meter lijn..apis29 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 01:54:
Dat er nog getwijfeld wordt of het wel een penalty was. Nog een mooi plaatje hiervoor ook van vóórdat ie vol geraakt werd "
" . Zelfs niemand van City twijfelde eraan zover ik kon zien ...
[afbeelding]
Leesvoer:
[...]
[afbeelding]

nggyu nglyd
Waarom al die twijfel, hij schoffelt hem pas echt in de 16 pas onderuit.
Stel je zou je tegenstander vasthouden, een beetje buiten de 16, maar je trekt je tegenstander pas echt onderuit in de 16......dan ga je toch ook niet een vrije trap geven op de plek waar het vasthouden begon
Hij zet de sliding buiten de 16 in, raakt hem wellicht al ietsje er buiten, maar zet zijn schoffel pas in de 16 door, daar is pas het moment dat Messi echt geraakt wordt en niet meer kan blijven staan, dus gewoon een pingel
Stel je zou je tegenstander vasthouden, een beetje buiten de 16, maar je trekt je tegenstander pas echt onderuit in de 16......dan ga je toch ook niet een vrije trap geven op de plek waar het vasthouden begon
Hij zet de sliding buiten de 16 in, raakt hem wellicht al ietsje er buiten, maar zet zijn schoffel pas in de 16 door, daar is pas het moment dat Messi echt geraakt wordt en niet meer kan blijven staan, dus gewoon een pingel
Float like a butterfly, sting like a bee.
Een penalty geven als het op de rand is vind ik totaal geen probleem. Ik stoor me meer aan de norm dat er dan ook rood gegeven moet worden. Dat is dubbel op.
Ik zou liever zien dat er altijd een penalty wordt gegeven bij het neerhalen van een doorgebroken speler. Dat is eerlijker. Zo'n rode kaart verknalt altijd de wedstrijd en het gaat in dit soort gevallen meestal niet eens om grof spel
Ik zou liever zien dat er altijd een penalty wordt gegeven bij het neerhalen van een doorgebroken speler. Dat is eerlijker. Zo'n rode kaart verknalt altijd de wedstrijd en het gaat in dit soort gevallen meestal niet eens om grof spel
Jawel, als je hem al hinderlijk vasthoud buiten de zestien zou het anders ook heel aanlokkelijk zijn je shirt ongeveer kapot te trekken (als aanvaller) en in de zestien pas onderuit gaan.martinusz schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 08:43:
In dit geval was de eerste echte hinder al buiten de zestien, daar krijgt die eigenlijk de grootste tik, dan blijft die (zij het lastig) op de been, om vervolgens bij een volgende tik in de 16 wel te gaan liggen. Ik beweer hiermee niet dat hij probeerde een penalty te versieren, maar alleen dat de overtreding ten eerste buiten de 16 werd gemaakt, en langer werd doorgevoerd.
T.a.v. de "voetbalregels", dat wordt door in 99,9% van de gevallen niet zo gedaan, omdat dit juist uitlokt om door te lopen en in de 16 pas te vallen als een overtreding daar vlak voor wordt gemaakt, maar wel wordt doorgevoerd.
Nee, de overtreding begint er buitenmartinusz schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 08:43:
Jawel, dat is de regelStel je zou je tegenstander vasthouden, een beetje buiten de 16, maar je trekt je tegenstander pas echt onderuit in de 16......dan ga je toch ook niet een vrije trap geven op de plek waar het vasthouden begon
Nee, niet volgens de regels.Hij zet de sliding buiten de 16 in, raakt hem wellicht al ietsje er buiten, maar zet zijn schoffel pas in de 16 door, daar is pas het moment dat Messi echt geraakt wordt en niet meer kan blijven staan, dus gewoon een pingel
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Niet helemaal mee eens, je ontneemt een scoringskans, stel men mist de penalty, heb je dus mooi gezorgd dat er geen achterstand is en je kunt met 11 man verder. Dan wordt de lat wel heel laag om zo'n tackle in te zetten en iedereen die richting goal gaat maar neer te maaien.D-e-n schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 08:52:
Een penalty geven als het op de rand is vind ik totaal geen probleem. Ik stoor me meer aan de norm dat er dan ook rood gegeven moet worden. Dat is dubbel op.
Wel heb ik er soms moeite mee bij keepers die een normale duik nemen en dan wellicht een speler raken, dan vind ik rood wel altijd overdreven, maar aan de andere kant gelijke monniken gelijke kappen.
@hierboven:
Een sliding die erbuiten wordt gemaakt en de speler valt pas binnen de 16 vind ik anders dan dat de speler pas goed geraakt wordt binnen de 16. Messi liep niet verder door of iets dergelijks, maar werd pas echt gevloerd in de 16.
edit: Oke dus een verdediger kan het beste zijn tegenstander al licht vastpakken op de middenlijn, vervolgens vast blijven houden en ergens anders pas doortrekken....vrije trap op de middenlijn
[ Voor 18% gewijzigd door Martinusz op 19-02-2014 09:00 ]
Je kunt die scoringskans ook missen. Het is juist eerlijk: er wordt je een kans ontnomen dus krijg je een kans terug.martinusz schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 08:57:
[...]
Niet helemaal mee eens, je ontneemt een scoringskans, stel men mist de penalty, heb je dus mooi gezorgd dat er geen achterstand is
Is dat erg? Een scoringskans ontnemen is geen misdadige tackle. Een overtreding in het strafschopgebied is ook zo gemaakt. Nergens voor nodig om daar de hele wedstrijd voor te veranderen. Je wilt alleen recht doen aan de verknalde kans.en je kunt met 11 man verder.
En nog erger: als het twee minuten voor tijd is heb je als benadeelde partij helemaal niks aan de man meer
[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 19-02-2014 09:05 ]
Dit zijn de regels:St@m schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 08:55:
[...]
Nee, de overtreding begint er buiten
[...]
Jawel, dat is de regel
[...]
Nee, niet volgens de regels.

Zie laatste zin eerste stuk. Overtreding ging wel degelijk door tot in de 16 en dan is het volgens de FIFA regels dus een penalty. Zelf dacht ik - ja, als Barcelona fan - dat het geen penalty was toen ik het zag. Echter, met deze regels nogmaals bekeken kun je er weinig anders van maken. Het is namelijk absoluut niet zo dat Demichelis hem in de 16 niet meer raakt, dat gebeurde wel degelijk.
EDIT: Ik weet ook wel dat dar staat 'holding', maar in deze lijkt het me ook wel dat dit één en dezelfde overtreding was, net zoals dat bij vasthouden is.
[ Voor 9% gewijzigd door Catorce op 19-02-2014 09:07 ]
Ok, dan zit ik fout voor wat betreft het vasthouden. En aangezien er specifiek holding staat betwijfel ik of het ook voor een sliding geldt.Catorce schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:04:
[...]
Dit zijn de regels:
[afbeelding]
Zie laatste zin eerste stuk. Overtreding ging wel degelijk door tot in de 16 en dan is het volgens de FIFA regels dus een penalty. Zelf dacht ik - ja, als Barcelona fan - dat het geen penalty was toen ik het zag. Echter, met deze regels nogmaals bekeken kun je er weinig anders van maken. Het is namelijk absoluut niet zo dat Demichelis hem in de 16 niet meer raakt, dat gebeurde wel degelijk. Dus als je wilt verkopen wat de regels zijn, dan moet je het wel correct doen.
[ Voor 80% gewijzigd door St@m op 19-02-2014 09:11 ]
Misschien een tijdstraf voor zo iemand...al heb je daar in de laatste minuten natuurlijk ook weinig aanD-e-n schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:04:
[...]
Je kunt die scoringskans ook missen. Het is juist eerlijk: er wordt je een kans ontnomen dus krijg je een kans terug.
[...]
Is dat erg? Een scoringskans ontnemen is geen misdadige tackle. Een overtreding in het strafschopgebied is ook zo gemaakt. Nergens voor nodig om daar de hele wedstrijd voor te veranderen. Je wilt alleen recht doen aan de verknalde kans.
En nog erger: als het twee minuten voor tijd is heb je als benadeelde partij helemaal niks aan de man meer
@Stam:
Kijk even dit filmpje: YouTube: Lionel Messi vs Manchester City • Skills Show (Individual Highlights) •HD• 18/02/2014
minuut: 3:09
De overtreding is toch echt binnen de 16, dat hij de tackle eerder inzet heeft er niets mee te maken hij glijdt er eerst 2 meter naast, maar hij schoffelt hem pas in de 16 onderuit.
Maar goed...prima als jij het niet vindt, gelukkig is de wedstrijd voorbij en is er niets meer aan te doen
Edit: kijk hier maar precies:
YouTube: Lionel Messi vs Manchester City • Skills Show (Individual Highlights) •HD• 18/02/2014
[ Voor 34% gewijzigd door Martinusz op 19-02-2014 09:16 ]
Het is voor de heren van de FIFA waarschijnlijk een te grote verandering maar het eerlijkste zou een shoot-out zijn vanaf het punt waar de speler buiten de zestien is neergelegd. Dan heeft hij een x aantal seconden om in zijn eentje op de keeper af te gaan.
Edit:
Ik moet dan altijd aan Aron Winter denken die in een EK-kwalificatie-interland een tegenstander zonder pardon opzichtig neer schoffelde. Het was voor hem de overweging: laat ik hem alleen op het doel afgaan met een grote kans dat we het EK missen of ga ik voor zoveel minuten met een man minder?
Edit:
Ik moet dan altijd aan Aron Winter denken die in een EK-kwalificatie-interland een tegenstander zonder pardon opzichtig neer schoffelde. Het was voor hem de overweging: laat ik hem alleen op het doel afgaan met een grote kans dat we het EK missen of ga ik voor zoveel minuten met een man minder?
[ Voor 37% gewijzigd door D-e-n op 19-02-2014 09:16 ]
Wat een gezanik weer allemaal, regels zijn duidelijk en prima.
Speler maakt achterlijke overtreding en wordt bestraft >> rood.
Team is scoringskans ontnomen >> penalty.
Wil je geen pingel + rood tegen? Moet je geen stompzinnige overtreding maken, simpel.
Na het bekijken van verschillende herhalingen en beelden vind ik dat de scheids een prima beslissing heeft gemaakt.
Wil je geen pingel + rood tegen? Moet je geen stompzinnige overtreding maken, simpel.
Na het bekijken van verschillende herhalingen en beelden vind ik dat de scheids een prima beslissing heeft gemaakt.
Hoewel wat je zegt lastig in objectieve regels is vast te leggen, is dat wel hoe het zou moeten zijn in mijn ogen.
Ik vind de regels duidelijk maar verre van prima. Ik vind ze behoorlijk onrecht doen aan de meeste situaties.Krukar schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:05:
Haha lekker makkelijk gezegd. Dus jij houdt 'Team is scoringskans ontnomen' aan als een penalty? Dus ook als de overtreding op 40 meter van de goal wordt gemaakt?Krukar schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:05:
Het feit dat het om en nabij de 16 meter gebeurde maakt dat er discussie ontstaat. Prima toch?
Dit ging natuurlijk over het 16-meter gebied, ik dacht dat dat zo obvious was dat ik dat er niet bij hoefde te zettenVos schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:30:
[...]
Haha lekker makkelijk gezegd. Dus jij houdt 'Team is scoringskans ontnomen' aan als een penalty? Dus ook als de overtreding op 40 meter van de goal wordt gemaakt?
Het feit dat het om en nabij de 16 meter gebeurde maakt dat er discussie ontstaat. Prima toch?
Ik doelde met gezanik ook niet op of het wel of niet een pingel was, maar over de discussie penalty+rode kaart.
[ Voor 10% gewijzigd door Krukar op 19-02-2014 10:33 ]
Ik zie niks, omdat er twee achterlijk grote zwarte balken voor zitten. Serieus, wie heeft dit filmpje in godsnaam gemaakt?martinusz schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:08:
[...]
Edit: kijk hier maar precies:
YouTube: Lionel Messi vs Manchester City • Skills Show (Individual Highlights) •HD• 18/02/2014
En serieus... "Skills Show"??? Ik zie alleen een Messi die gewoon de bal wat heen weer overspeelt en hem regelmatig inlevert bij eentje in een lichtblauw shirt.
In de 16 rood + pingel geven is niet altijd ideaal, maar het voorkomt grijze gebieden.
Als het geel + pingel zou zijn, dan zouden spelers sneller bijvoorbeeld een bal met hun hand uit het doel meppen. Dat zou betekenen dat je per actie weer aparte regels zou moeten maken wanneer het wel of geen rood is. Dat is lastig, en daardoor krijg je nog meer discussie.
Dan kom je zelfs in een speler discussie. Messi met 1 verdediger voor zich, staat per definitie in scoringspositie. Lex Immers in dezelfde situatie staat dat niet
Nee, het is soms lullig, maar het is in ieder geval duidelijk.
Als het geel + pingel zou zijn, dan zouden spelers sneller bijvoorbeeld een bal met hun hand uit het doel meppen. Dat zou betekenen dat je per actie weer aparte regels zou moeten maken wanneer het wel of geen rood is. Dat is lastig, en daardoor krijg je nog meer discussie.
Dan kom je zelfs in een speler discussie. Messi met 1 verdediger voor zich, staat per definitie in scoringspositie. Lex Immers in dezelfde situatie staat dat niet
Nee, het is soms lullig, maar het is in ieder geval duidelijk.
Kishna bij de selectie voor het Europa League duel met Salzburg. Verwacht er nog niet al te veel van, maar ben wel benieuwd hoe hij zich houdt tegenover de 'grote' jongens..
Edit leuke strip vandaag op nu.nl
Edit leuke strip vandaag op nu.nl
[ Voor 8% gewijzigd door Gynnad op 19-02-2014 12:55 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Pellegrini: Scheidsrechter was niet onpartijdig (Engelstalig).
Jammer dat Pellegrini tot dat niveau zakt. De scheidsrechter was inderdaad niet sterk bezig (pietluttig) maar om dan maar gelijk de integriteit te betwijfelen? En en passant nog even te zeggen dat Zweedse scheidsrechters onvoldoende ervaring hebben voor topwedstrijden
Jammer dat Pellegrini tot dat niveau zakt. De scheidsrechter was inderdaad niet sterk bezig (pietluttig) maar om dan maar gelijk de integriteit te betwijfelen? En en passant nog even te zeggen dat Zweedse scheidsrechters onvoldoende ervaring hebben voor topwedstrijden
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
De regel is tot ergens begin jaren negentig altijd zo geweest. Ik kan me niet herinneren dat dat ooit een probleem was.PWM schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:50:
Als het geel + pingel zou zijn, dan zouden spelers sneller bijvoorbeeld een bal met hun hand uit het doel meppen.
Dat zou betekenen dat je per actie weer aparte regels zou moeten maken wanneer het wel of geen rood is. Dat is lastig, en daardoor krijg je nog meer discussie.
De richtlijn rood in combinatie met een scoringskans is destijds ingesteld omdat sommige spelers er een handje van hadden een doorgebroken speler buiten de zestien pootje te haken waardoor die kans om alleen op de keeper af te lopen verknald werd.
Dat probleem wilde men aanpakken maar ik vind dat dat dus niet goed is gebeurd. In het strafschopgebied was het neerhalen van een doorgebroken speler nooit een probleem dus nu straf je in principe dubbel op. Om een onrechtvaardigheid in te dammen creëer je een ander onrecht. Een rode kaart in de eerste minuut heeft ook een heel ander effect dan eentje in de laatste. Een rode kaart is gewoon een heel slecht middel in deze situatie.
[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 19-02-2014 13:04 ]
Leuke inhaker op die Noren die de 10km niet wilden schaatsen, omdat het te zwaar zou zijn en ze tovh niet zouden winnen...Gynnad schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:55:
Kishna bij de selectie voor het Europa League duel met Salzburg. Verwacht er nog niet al te veel van, maar ben wel benieuwd hoe hij zich houdt tegenover de 'grote' jongens..
Edit leuke strip vandaag op nu.nl![]()
[afbeelding]
Als je die lijn doortrekt: de grote Nederlandse favoriet werd 2e, en er ging een andere Nederlander met Goud vandoor .....
Hoe zijn de meningen voor vanavond eigenlijk?
Denk zelf dat Arsenal geen schijn van kans maakt, maar aan de andere kant spelen ze ook weer thuis, erg lastig een schatting te maken! Denk toch 1-3 (Bayern winst dus).
Denk zelf dat Arsenal geen schijn van kans maakt, maar aan de andere kant spelen ze ook weer thuis, erg lastig een schatting te maken! Denk toch 1-3 (Bayern winst dus).
Ik geef Bayern de meeste kans. En niet alleen vanavond, maar ook om de Champions League (opnieuw) te winnen..Krukar schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:00:
Hoe zijn de meningen voor vanavond eigenlijk?
Ik vermoed dat Arsenal redelijk kansloos is, en dat het 2-0 voor Bayern wordt.
Arsenal is volstrekt kansloos tegen Bayern, denk dat het 0-2 wordt voor Bayern.
Waar baseren jullie dat op dat Arsenal kansloos is?
Vorig seizoen werd het 1-3 en 0-2 en ging Bayern door op basis van 1 uitdoelpunt meer. Dit Arsenal is sterker dan vorig seizoen.
Vorig seizoen werd het 1-3 en 0-2 en ging Bayern door op basis van 1 uitdoelpunt meer. Dit Arsenal is sterker dan vorig seizoen.
[ Voor 21% gewijzigd door JeroenNietDoen op 19-02-2014 16:50 ]
Kansloos is een groot woord maar Bayern liet het toen de tweede wedstrijd wel erg lopen.
Bayern liet die return vorig jaar groot deel van de wedstrijd vieren, pas bij de 0-2 gingen ze er vol in om dat 3de doelpunt te voorkomen.... In de heenwedstrijd was Arsenal vrij kansloos.Kaap schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:48:
Waar baseren jullie dat op dat Arsenal kansloos is?
Kijk naar de opstelling:

Onderstaande vergelijking zijn puur vergelijking tussen de opstellingen van Arsenal-Bayern vorig jaar en nu.
Gewijzigd bij Arsenal t.o.v. de wedstrijd vorig jaar:
Vermaelen speelde toen en nu Gibbs (achteruitgang imho).
Flamini nu ipv Arteta (ook niet echt een vooruitgang).
Giroud nu ipv Podolski toen (Naar mijn mening achteruitgang, want Giroud speelt niet op 100% dit seizoen).
Rosicky nu ipv Ramsey toen (twijfelachtig of dit vooruitgang is).
Özil ipv Walcott is wel duidelijk verbetering.
Vind ik dat Arsenal op 1 positie duidelijk beter is geworden en op 3 á 4 posities juist wat minder.
Kijken we naar wisselingen bij Bayern t.o.v. de wedstrijd vorig jaar dan zien we:
Götze ipv Müller (Vooruitgang imho)
Thiago ipv Ribery (enige verzwakking, Ribery geblesseerd)
Kroos ipv Martinez (vooruitgang imho, veel aanvallender)
Boateng ipv Van Buyten (dikke vooruitgang)
Rafina ipv Schweinsteiger (vooruitgang, Schweinsteiger speelde niet zo goed meer vorig seizoen)
Vind ik dat Bayern duidelijk veel sterker is geworden, alleen gebleseerde Ribery is een gemis maar ik denk dat Götze/Thiago dat prima opvangen.
Hier baseer ik dat dus op
Ik denk ook gewoon dat Bayern mentaal veel sterker is. Arsenal heeft toch een paar keer met flinke cijfers verloren, dat zie je bij Bayern niet. Bayern en Barca zijn op dit moment, denk ik, de twee sterkste ploegen in Europa, zowel fysiek als mentaal.
Als het goed zit in dat koppie, dan voetbal je ook veel makkelijker. Als jij helemaal opgefokt en gestrest bent, ga je alleen maar foute maken en dat zie je gewoon bij die gasten. Ze voetballen helemaal vrijuit, alsof er niks aan het handje is. Gisteren ook, ik denk dat Barca misschien op 70% heeft gespeeld en dat City wist niet waar ze het zoeken moesten. Alleen maar lange ballen en balverlies. Pas op het eind de laatste 10 minuten gingen ze een beetje drukken en werden ze gevaarlijk, maar dat Barca speelde gewoon helemaal vrijuit. Het gaat ook zo makkelijk bij die gasten.
Dat, plus ervaring natuurlijk ook op elk niveau.
Als het goed zit in dat koppie, dan voetbal je ook veel makkelijker. Als jij helemaal opgefokt en gestrest bent, ga je alleen maar foute maken en dat zie je gewoon bij die gasten. Ze voetballen helemaal vrijuit, alsof er niks aan het handje is. Gisteren ook, ik denk dat Barca misschien op 70% heeft gespeeld en dat City wist niet waar ze het zoeken moesten. Alleen maar lange ballen en balverlies. Pas op het eind de laatste 10 minuten gingen ze een beetje drukken en werden ze gevaarlijk, maar dat Barca speelde gewoon helemaal vrijuit. Het gaat ook zo makkelijk bij die gasten.
Dat, plus ervaring natuurlijk ook op elk niveau.
[ Voor 56% gewijzigd door chim0 op 19-02-2014 17:29 ]
Ik denk ook dat Bayern gaat winnen. Arsenal heeft een leuk elftal, maar in CL-verband is het geen team dat potten kan breken. Ik denk dat de 1/8e finale ook dit jaar weer het eindstation is en ik ben benieuwd wie Bayern dit jaar kan stoppen.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Op basis van opstellingen zou die club van jou volledig weggevaagd moeten worden tegen clubs als City, Real en Barca. Maar dat is niet gebeurd tochKrukar schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 17:14:
[...]
Bayern liet die return vorig jaar groot deel van de wedstrijd vieren, pas bij de 0-2 gingen ze er vol in om dat 3de doelpunt te voorkomen.... In de heenwedstrijd was Arsenal vrij kansloos.
Kijk naar de opstelling:
[afbeelding]
Onderstaande vergelijking zijn puur vergelijking tussen de opstellingen van Arsenal-Bayern vorig jaar en nu.
Gewijzigd bij Arsenal t.o.v. de wedstrijd vorig jaar:
Vermaelen speelde toen en nu Gibbs (achteruitgang imho).
Flamini nu ipv Arteta (ook niet echt een vooruitgang).
Giroud nu ipv Podolski toen (Naar mijn mening achteruitgang, want Giroud speelt niet op 100% dit seizoen).
Rosicky nu ipv Ramsey toen (twijfelachtig of dit vooruitgang is).
Özil ipv Walcott is wel duidelijk verbetering.
Vind ik dat Arsenal op 1 positie duidelijk beter is geworden en op 3 á 4 posities juist wat minder.
Kijken we naar wisselingen bij Bayern t.o.v. de wedstrijd vorig jaar dan zien we:
Götze ipv Müller (Vooruitgang imho)
Thiago ipv Ribery (enige verzwakking, Ribery geblesseerd)
Kroos ipv Martinez (vooruitgang imho, veel aanvallender)
Boateng ipv Van Buyten (dikke vooruitgang)
Rafina ipv Schweinsteiger (vooruitgang, Schweinsteiger speelde niet zo goed meer vorig seizoen)
Vind ik dat Bayern duidelijk veel sterker is geworden, alleen gebleseerde Ribery is een gemis maar ik denk dat Götze/Thiago dat prima opvangen.
Hier baseer ik dat dus op
Begrijp me goed, ik verwacht dat Bayern wel wint over 2 wedstrijden, verschrikkelijk goede ploeg.
Oké, zullen we het topic dan maar sluiten? Want iedereen kan van iedereen winnen dus als MVV tegen Manchester City speelt hebben ze ook best een kans -.- Want de bal is rond enzo blabla....Kaap schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 17:29:
[...]
Op basis van opstellingen zou die club van jou volledig weggevaagd moeten worden tegen clubs als City, Real en Barca. Maar dat is niet gebeurd tochSterker nog, als Ajax zou spelen weet ik zeker dat je hier mensen zou zien posten dat ze best een kans maken, maar een club die je alleen kent van teletekst, Fox Sport Highlights en websites bestempel je als volledig kansloos.
Begrijp me goed, ik verwacht dat Bayern wel wint over 2 wedstrijden, verschrikkelijk goede ploeg.
Je moet je voorspelling toch ergens op baseren? En ja, normalerwijs zou naar mijn mening Arsenal vrij kansloos zijn, daarom is het ook een mening over de verwachtte uitslag en geen 100% uitkomst die niet anders kan ofzo.
Ik zie het vanavond wel, beide prima teams en ik denk dat het wel wat moois gaat worden!
Trouwens ik zag gister een stuk van City-Barca.. Stelde niet echt wat voor en het tempo was al helemaal om droevig van te worden.
Trouwens ik zag gister een stuk van City-Barca.. Stelde niet echt wat voor en het tempo was al helemaal om droevig van te worden.
[ Voor 74% gewijzigd door Mosin op 19-02-2014 18:20 ]
Heel veel zin in deze pot voetbal straks! 
Kan niet anders dan dat het een snelle wedstrijd wordt met hopelijk een aantal mooie goals.
Oeii Kroos!
Penalty Arsenal! Terecht, geen twijfel over mogelijk.
Kan niet anders dan dat het een snelle wedstrijd wordt met hopelijk een aantal mooie goals.
Oeii Kroos!
[ Voor 20% gewijzigd door Quad op 19-02-2014 20:54 ]
nggyu nglyd
Oiioii, Neuer blijft een echte penaltykiller maar slecht door Özil ingeschoten.
nggyu nglyd
Buitenspel, geen twijfel over mogelijkQuad schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 20:46:
Heel veel zin in deze pot voetbal straks!
Oeii Kroos!
Misschien wel, misschien niet, kon het niet zo zien laat staan dus dat een scheids of grensrechter het kon zien. (zelfde discussie als gisteravond mbt penalty Barcelona.)
nggyu nglyd
Was wel echt ongelooflijk zwak ingeschoten die penalty..
Penalty geweest? (kom net binnen rennen
) op de discussie of Arsenal een kans maakt; waarom niet? Arsenal is zeker dit seizoen gewoon in zeer goede doen. Nog steeds denk ik dat het over 2 wedstrijden in het voordeel van Bayern gaat zijn, maar Arsenal is alles behalve kansloos, zeker thuis.
To dare is to do
Die Sanogo hè, wat is dat voor een speler? Speelt opvallend lekker.
nggyu nglyd
Hoi Allen, Wellicht een vraag die hier misschien wel of niet thuis hoort. Misschien heeft iemand er wel ervaring mee, vandaar dat ik hem eerst hier even stel. Sinds een tijd hebben wij geen 'kabel tv' meer (of een andere manier van tv kijken), we hebben alleen nog internet (200mbit). Nu kan ik via mijn pc die aan de tv hangt wel via de live stream van de NOS of SBS champions league kijken (zoals nu Arsenal vs Bayern), maar dit beeld is niet echt om aan te zien.
Dus nu mijn vraag, ik heb sport 1 go ontdekt, daar betaal je 4 euro om 1 potje te kijken. Dat bedrag vind ik prima, kijk niet zo heel vaak, maar ik kan nergens vinden of dit een HD stream is. Dan de 2e vraag, sport 1 biedt niet aan dat je bijvoorbeeld het WK of EK kunt kijken, maar ik wil deze zomer natuurlijk wel genieten van dit evenement. Is er ergens een aanbieder die evt. betaald HD streams aanbied via het internet vor een WK of EK?
Dus nu mijn vraag, ik heb sport 1 go ontdekt, daar betaal je 4 euro om 1 potje te kijken. Dat bedrag vind ik prima, kijk niet zo heel vaak, maar ik kan nergens vinden of dit een HD stream is. Dan de 2e vraag, sport 1 biedt niet aan dat je bijvoorbeeld het WK of EK kunt kijken, maar ik wil deze zomer natuurlijk wel genieten van dit evenement. Is er ergens een aanbieder die evt. betaald HD streams aanbied via het internet vor een WK of EK?
superB
Geen idee groeibriljantje van Wenger waarschijnlijkQuad schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 21:10:
[ Voor 3% gewijzigd door Slasher op 19-02-2014 21:12 ]
Elect a clown, expect a circus.
Ozil is wel bleekjes geworden in Londen :x
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Bah, Gibbs geblesseerd eraf, had dan ook 2de geel gegeven
Ozil lopt er inderdaad wel gedesinteresseerd bij te sjokken. Zelfs Tevez liep nog harder toen hij weg wilde bij Man City
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Sport1 biedt ook aan om voor 12,- pm een volledig abo te laten afsluiten, heb je toegang tot alle kanalen van Sport1, evenals F1 etc. De meeste streams zijn ongeveer 28000Kbps uit mn hoofd. Geen echt HD oid maar wel duidelijk en beter als NOS stream.inXs schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 21:11:
Dus nu mijn vraag, ik heb sport 1 go ontdekt, daar betaal je 4 euro om 1 potje te kijken. Dat bedrag vind ik prima, kijk niet zo heel vaak, maar ik kan nergens vinden of dit een HD stream is.
Voor zover weet k het niet nee..Dan de 2e vraag, sport 1 biedt niet aan dat je bijvoorbeeld het WK of EK kunt kijken, maar ik wil deze zomer natuurlijk wel genieten van dit evenement. Is er ergens een aanbieder die evt. betaald HD streams aanbied via het internet vor een WK of EK?
nggyu nglyd
Zo daar gaat de wedstrijd...
To dare is to do
Penal en rood, net als gisteren... Gaan we weer 
Wel goed opgezette aanval van Robben, was er waarschijnlijk ingegaan als ik dat zo zie.
Wel goed opgezette aanval van Robben, was er waarschijnlijk ingegaan als ik dat zo zie.
Wel de enige beslissing die de scheidsrechter kon nemen.
To dare is to do
Lekkere aanname van Robben hoor, maar ik had liever geen rood gezien maar regels zijn regels..
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
F dat, hoe staat het met robben?Kaap schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 21:23:
Weg wedstrijd...
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Nog terecht ook, bah. Weer een leuke wedstrijd om zeep. Had hij nu maar zijn 2e geel aan Boateng gegeven, was alles anders geweest
.
En mis!
Fijn dat die penal er niet in gaat. Wellicht dat het nu toch een klein beetje een wedstrijd blijft. Gisteren zag je bij City ook dat ze er met 10 man toch nog voor gingen in eigen huis.
Mis
Elect a clown, expect a circus.
Toch wel met het oog op het WK straksKaap schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 21:27:
[...]
Als Arsenal fan kan me dat geen ene reet schelen
superB
Interessant dit, gaat Arsenal nu vol verdedigen of zullen ze zelf gewoon lekker door blijven gaan met aanvallen? Bayern blijft er in elk geval vol voor gaan.
nggyu nglyd
Ik kijk wel het ek/wk, maar Clubvoetbal > interlands wat mij betreft.Quad schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 21:28:
[...]
Kaap kennende boeit hem het WK ook geen reet.
jammer dat cazorla eraf moest en niet ozil.
Dat was HET talent in Football Manager 2011 (kan ook een jaar eerder of later zijn), speelde toen bij AuxerreQuad schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 21:10:
Ozil mag zich wel eens een keer gaan laten zien ja. Het is al maanden heel erg matig. Zo had Wenger wel een signaal af kunnen geven.iPodKiller schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 21:30:
jammer dat cazorla eraf moest en niet ozil.
[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 19-02-2014 21:35 ]
toolkist schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 21:33:
[...]
Dat was HET talent in Football Manager 2011 (kan ook een jaar eerder of later zijn), speelde toen bij Auxerre
YouTube: YAYA SANOGO Golazo !! deux , de ces plus beaux buts ...
Het is dat Robben even verzorgd moest worden maar als die m zou gaan nemen zou de bal ook niet in het doel belanden.Mosin schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 21:34:
2 Dingen:
Alaba en penaltie: Nee!
Penaltie en missen:
Wat is er mis met Kroos?dutchgio schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 21:38:
[...]
Het is dat Robben even verzorgd moest worden maar als die m zou gaan nemen zou de bal ook niet in het doel belanden.
Leuke wedstrijd om naar te kijken, veel acties heen en weer. Snelheid zit er ook lekker in. Beter dan de wedstrijd Barca tegen MC, trage wedstrijd en kansloze tikkie-takkie van Barca begint me steeds meer te irriteren.
Kan ook inderdaad, net als Schweinsteiger als ie speelt. Of Mandzukic.iPodKiller schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 21:40:
[...]
Wat is er mis met Kroos?Hij heeft een beter schot in huis dan Alaba en Robben.
Ik verwacht wel een leuke 2e helft, nu Arsenal met een man minder is en al 2 keer heeft gewisseld zie ik Bayern wel wat aanvallender gaan spelen..
[ Voor 20% gewijzigd door dutchgio op 19-02-2014 21:48 ]
dat laat hij wel zien nu ...iPodKiller schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 21:40:
[...]
Wat is er mis met Kroos?Hij heeft een beter schot in huis dan Alaba en Robben.
Lekkere goal van Kroos!
Nu ik de herhaling zie, de goal is echt schitterend!
Ondertussen Sanogo die beetje wild doet.
Nu ik de herhaling zie, de goal is echt schitterend!
Ondertussen Sanogo die beetje wild doet.
[ Voor 68% gewijzigd door Quad op 19-02-2014 21:59 ]
nggyu nglyd
En zo gaat de return ook weer een formaliteit worden net als de wedstrijd Barca - City
100 tegen 1 dat Wenger na de wedstrijd de arbitrage beticht van het beïnvloeden van de wedstrijd.
Bijna Robben! Wilde hem breed leggen en de bal komt tegen de paal terecht.
Bijna Robben! Wilde hem breed leggen en de bal komt tegen de paal terecht.
[ Voor 29% gewijzigd door Quad op 19-02-2014 22:07 ]
nggyu nglyd
Als speler van Arsenal wordt je echt compleet gestoord als Bayern zo maar die bal blijft rondtikken. Barca 2.0 met Guardiola als architect.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum