[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 136 ... 223 Laatste
Acties:
  • 407.451 views

Onderwerpen

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Napo schreef op maandag 17 februari 2014 @ 19:44:
[...]Wel zo praktisch als de vermelding "de beste financiële cijfers van alle clubs in de eredivisie" wordt gemaakt ;)
Wel om het 100% zeker te kunnen zeggen, maar er zijn slechts 2 clubs (PSV en Twente) die in de buurt zouden kunnen komen.
En volgens mij is het wel duidelijk dat zij het niet zo goed gedaan hebben.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op maandag 17 februari 2014 @ 19:56:
[...]

Wel om het 100% zeker te kunnen zeggen, maar er zijn slechts 2 clubs (PSV en Twente) die in de buurt zouden kunnen komen.
En volgens mij is het wel duidelijk dat zij het niet zo goed gedaan hebben.
Vergeet niet dat, als de transferinkomsten van PSV bij het eerste halfjaar 2013/2014 worden getrokken dat dat al een miljoen of 37 is.
Het is niet ondenkbaar dat ze daar dicht bij in de buurt komen.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Napo schreef op maandag 17 februari 2014 @ 20:47:
[...]

Vergeet niet dat, als de transferinkomsten van PSV bij het eerste halfjaar 2013/2014 worden getrokken dat dat al een miljoen of 37 is.
Omzet is niet hetzelfde als winst, Ajax heeft 23 miljoen winst. PSV weet ik niet wat ik ervan moet denken van de financiële huishouding sinds dat geintje van 40 miljoen met de gemeente...

Float like a butterfly, sting like a bee.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-01 20:26

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Napo schreef op maandag 17 februari 2014 @ 20:47:
[...]
Daar tegenover staat een bedrag van 13 miljoen aan spelers wat gehaald is (oa Maher voor 8 miljoen).
Blijft er onder de streep een meevaller van 24 miljoen over wat deels ook moet worden afgeschreven omdat ze geen CL voetbal gehaald hebben en de begroting daar wel op gebaseerd is. Het scheelt vooral in de salariskosten dat er een aantal dure jongens vertrokken zijn.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:56
Napo schreef op maandag 17 februari 2014 @ 19:44:
[...]

Wel zo praktisch als de vermelding "de beste financiële cijfers van alle clubs in de eredivisie" wordt gemaakt ;)
Maar is niet te doen omdat Ajax als enige verantwoording af moet leggen aan derden ;)

K to the KillaZ

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-11-2025
martinusz schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:24:
[...]

Omzet is niet hetzelfde als winst, Ajax heeft 23 miljoen winst. PSV weet ik niet wat ik ervan moet denken van de financiële huishouding sinds dat geintje van 40 miljoen met de gemeente...
Dat 'geintje' heeft niet zoveel met de winsten te maken, het was namelijk een eenmalige transactie.

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Het schijnt dat Ajax Richairo Živković volgend seizoen naar Amsterdam wil halen, deze speler zou ik ook wel bij Ajax zien spelen, eerst als backup en het seizoen er na voor in de basis.

Het word eens tijd dat Ajax weer eens een goede aankoop doet, jeugdspelers terzijde zijn Niklas Moisander en Lasse Schöne de beste spelers die Ajax heeft aangetrokken onder Frank de Boer, dat zijn nuttige spelers maar geen toppers, die eerste echt goede transfer van Frank de Boer en zijn team, daar wacht ik eigenlijk op, dit zou hem kunnen worden.

Het seizoen tot nu toe gaat ongeveer zoals ik had verwacht, ik was van mening dat FC Twente eerste zou worden en Ajax op de tweede plaats, dat zijn in mijn ogen de twee beste ploegen qua kwaliteit, Ajax op dit moment eerste dus, dat vind ik prima :) , ik ga er in ieder geval van uit dat of Ajax of FC Twente kampioen word.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Allemaal leuk en aardig zo'n Zivkovic, maar Ajax heeft deze zomer een spits nodig die er meteen staat. Niet 1 die nog 2 jaar nodig heeft.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

toolkist schreef op maandag 17 februari 2014 @ 23:42:
Allemaal leuk en aardig zo'n Zivkovic, maar Ajax heeft deze zomer een spits nodig die er meteen staat. Niet 1 die nog 2 jaar nodig heeft.
Inderdaad. Zivkovic is echt niet beter dan een spits als Hoesen die nu verhuurd wordt. Echt weer typisch een jonge speler die gehyped wordt. Het niveau en de druk bij Ajax is wel ff iets hoger dan bij Groningen.

Verwijderd

Railgunner schreef op maandag 17 februari 2014 @ 16:45:
Dat zijn inderdaad hele mooi resultaten, maar van de 23.9 miljoen is 18.8 afkomstig van de verkoop van een aantal spelers (oa Eriksen). Daarnaast heeft Ajax miljoeneninkomsten vanwege de CL-deelname. Als je een keer geen klappers met de verkoop van spelers smaakt en tegelijkertijd deelname aan de CL misloopt, lijd je volgens mij direct verlies.
Volgens mij draait Ajax zonder CL- en transferinkomsten break even. Wat een gezond streven is.

Kwam overigens elders op een forum een interessante post tegen van ene 'Cloudsurfer,' die de omzet van clubs afzette tegen de ECI score: http://www.skyscrapercity...18&posted=1#post111497218

Verwijderd

Catorce schreef op maandag 17 februari 2014 @ 22:16:
[...]

Dat 'geintje' heeft niet zoveel met de winsten te maken, het was namelijk een eenmalige transactie.
En in mijn ogen niet echt voordelig voor PSV, gelet op de hoogte van de erfpacht die PSV 40 jaar lang dient te betalen voor die grond.

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
toolkist schreef op maandag 17 februari 2014 @ 23:42:
Uhm nee niet echt, volgens mij staat Sigthorsson nog steeds onder contract bij Ajax, als Ajax per se een nieuwe gevestigde spits wil hebben zullen ze Sigthorsson moeten verkopen en dan een goalgetter zoeken die betaalbaar is voor een club als Ajax.

Ik vind Sigthorsson wel een goede spits, het is geen van Basten maar goed genoeg voor het niveau dat in de Eredivisie wordt gespeeld.
tweaker2010 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 00:44:
[...]

Inderdaad. Zivkovic is echt niet beter dan een spits als Hoesen die nu verhuurd wordt. Echt weer typisch een jonge speler die gehyped wordt. Het niveau en de druk bij Ajax is wel ff iets hoger dan bij Groningen.
Richairo Živković is 17 jaar, Danny Hoesen is 23, het groei potentieel van Živković is vele malen groter dan dat van Hoesen, Hoesen zal niet veel beter meer worden en ik zie geen basisspeler in hem bij Ajax, het zou beter zijn voor hem als PAOK de optie in zijn huurcontract licht.

Volgens mij zitten alle scouts van grote clubs voor hem op de tribune dus deze 'hype' zoals jij dat noemt zal heus wel iets kunnen :)

Eigenlijk een ideale situatie voor Ajax als ze hem willen hebben, hij is nu nog betaalbaar voor de club, vroeg er bij zijn is ook een kunst. :P

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Met Fischer en Eriksen waren ze er ook vroeg bij toch?

Overigens vraag ik me af of zo'n jonge gast niet beter kan blijven bij een club waar hij speelt.

• Martinusz
  • Nu online
Tweaking Art schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 05:33:

[...]

Richairo Živković is 17 jaar, Danny Hoesen is 23, het groei potentieel van Živković is vele malen groter dan dat van Hoesen, Hoesen zal niet veel beter meer worden en ik zie geen basisspeler in hem bij Ajax, het zou beter zijn voor hem als PAOK de optie in zijn huurcontract licht.

Volgens mij zitten alle scouts van grote clubs voor hem op de tribune dus deze 'hype' zoals jij dat noemt zal heus wel iets kunnen :)

Eigenlijk een ideale situatie voor Ajax als ze hem willen hebben, hij is nu nog betaalbaar voor de club, vroeg er bij zijn is ook een kunst. :P
Hoesen is op jonge leeftijd door Engeland gescout, dat zegt niets? Hij heeft nu al wat ervaring in Ajax1, zelfs Europees en nu lekker veel wedstrijden spelen bij PAOK.
Ik snap echt niet waarom mensen Hoessen nu al zouden afschrijven als niet goed genoeg :? hoe kun je dat nu zeggen op basis van een paar wedstrijden waarin hij heeft gespeeld 8)7
Spelers moeten eens een beetje de tijd krijgen, Kluivert was ook niet meteen een spits die 25 keer scoorde maar werd uiteindelijk wel 1 van de betere spitsen die Ajax heeft gehad (en Oranje).

Zelfde geldt voor Sightorsson, die gast loopt gewoon 1 op 2 wat een prima score is, de laatste jaren heeft ajax nooit meer een spits gehad die 30 keer scoorde, dat past niet meer bij Ajax. Er zijn meer spelers om de spits heen die kunnen scoren en daar moet de spits ook voor zorgen.

Wat mij betreft Hoessen volgend jaar weer lekker terug en speelminuten geven, dan kunnen we eens gaan kijken of hij wel/niet voldoende kwaliteiten heeft voor Ajax.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:04
martinusz schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 08:31:
[...]
de laatste jaren heeft ajax nooit meer een spits gehad die 30 keer scoorde, dat past niet meer bij Ajax.
Suarez?

Ik weet op een gegeven moment was het alleen maar lange ballen op Suarez, net zoals Feyenoord nu met Pelle.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
De keren dat hij meedeed had ik toch niet het idee dat we naar de toekomstige nummer negen van Ajax zitten te kijken.

Ik ben het wel met je eens dat we soms teveel verwachten. Sightorsen doet het helemaal niet zo slecht. Het spel van Ajax is minder op de spits gericht dan vroeger.

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Hoesen is op jonge leeftijd door Engeland gescout, dat zegt niets?
Even terugkijkend op de andere toppers die op jonge leeftijd naar Engeland zijn gegaan... nee, dat zegt inderdaad niets. Of nou ja, dat ie waarschijnlijk verder was geweest als hij niet naar Fulham was gegaan.
Zelfde geldt voor Sightorsson, die gast loopt gewoon 1 op 2 wat een prima score is,
Maar hij voegt verder ook niets toe. En dan is het m.i. niet genoeg. Dan moet het ook echt een killer zijn waarvan je weet dat ie 'm erin trapt. Iemand als Huntelaar dus.

Het helpt ook niet dat ie vaker geblesseerd is dan Litmanen en Robben bij elkaar. :+
de laatste jaren heeft ajax nooit meer een spits gehad die 30 keer scoorde, dat past niet meer bij Ajax. Er zijn meer spelers om de spits heen die kunnen scoren en daar moet de spits ook voor zorgen.
Eens, maar dat kan Sigthorsson niet. Daarnaast is Sigthorsson iemand die alleen kan afmaken, en de rest van het elftal daar niet op is ingesteld. Sigthorsson wordt dus niet volledig benut en is nu hooguit een plan B. Niet voor niks heeft De Boer gezegd dat voorlopig De Jong in de spits staat.
Wat mij betreft Hoessen volgend jaar weer lekker terug en speelminuten geven, dan kunnen we eens gaan kijken of hij wel/niet voldoende kwaliteiten heeft voor Ajax.
PAOK heeft een optie tot koop.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-01 12:48
chim0 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 08:46:
[...]

Suarez?

Ik weet op een gegeven moment was het alleen maar lange ballen op Suarez, net zoals Feyenoord nu met Pelle.
Suarez was/is geen spits, als in: traditionele nummer 9.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
[...]

Kluivert was ook niet meteen een spits die 25 keer scoorde maar werd uiteindelijk wel 1 van de betere spitsen die Ajax heeft gehad (en Oranje).
wel eerst even wiki checken voordat je zoiets roept... in zijn eerste seizoen scoorde Kluivert 24 keer in alle competities (waarvan 18x in de competitie (in 25 wedstrijden))....

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

[...]Kluivert was ook niet meteen een spits die 25 keer scoorde[....]
P.O. Box schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:16:
wel eerst even wiki checken voordat je zoiets roept... in zijn eerste seizoen scoorde Kluivert 24 keer in alle competities (waarvan 18x in de competitie (in 25 wedstrijden))....
24 is geen 25 :P :+

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Martinusz
  • Nu online
P.O. Box schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:16:
[...]

Als je dan toch bezig bent noem dan ook die 2 seizoenen erna ;)

Het gaat erom dat een spits die 30 keer scoort niet persee een grotere waarde heeft dan een spits die minder scoort, maar ook andere mensen laat scoren.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:04
Railgunner schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:07:
[...]

Nee, klopt. Het is inderdaad geen traditionele nummer 9, zoals Kluivert, Makaay of Van Nistelrooy.

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:31

Niku

Alagaesii

Railgunner schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:07:
[...]

Met Suarez is Ajax ook nooit kampioen geworden.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Ik zie Hoesen wel bij PAOK blijven, dus dan is Zivkovic wel een goede vervanger.
Nu ajax met het 'spitsenprobleem' zit is de kans op speeltijd ook wel groot. Wellicht dat De Jong ook nog vertrekt in de zomer.

[ Voor 92% gewijzigd door dutchgio op 18-02-2014 11:43 ]

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Zivkovic is nog erg jong voor het eerste van Ajax, het lijkt me stug dat hij gelijk voor de leeuwen gegooid zal worden. Waarschijnlijk eerst een seizoen Jong Ajax of een verhuurperiode. Hoesen kan het niveau al aan.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Ik zou Zivkovic in de zomer halen voor een kleine transfersom, en bij Groningen laten tot eind volgend seizoen. Zo heb je garantie dat dit talent bij jouw club zit en niet dat wanneer hij tranfservrij is, Nederland achter zich laat en naar het buitenland trekt, plus hij krijgt veel speelminuten bij die club en kan zich daar laten bewijzen en ontwikkelen zonder dat er teveel druk op hem ligt.

Daarbij, Groningen krijgt geld voor hem en hoeft zijn salaris volgend seizoen niet te betalen. (bijvoorbeeld)
Dus een win voor Ajax, talent gehaald die zich kan ontwikkelen, win voor Groningen, nog een seizoen van Zivkovic genieten en levert wat geld op en een win voor Zivkovic, hij gaat naar Ajax en krijgt bij Groningen mooi veel speelminuten ipv het eerste van Ajax te moeten spelen.

[ Voor 33% gewijzigd door Quad op 18-02-2014 13:08 ]

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Quad schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:04:
Ik zou Zivkovic in de zomer halen voor een kleine transfersom, en bij Groningen laten tot eind volgend seizoen. Zo heb je garantie dat dit talent bij jouw club zit en niet dat wanneer hij tranfservrij is, Nederland achter zich laat en naar het buitenland trekt, plus hij krijgt veel speelminuten bij die club en kan zich daar laten bewijzen en ontwikkelen zonder dat er teveel druk op hem ligt.

Daarbij, Groningen krijgt geld voor hem en hoeft zijn salaris volgend seizoen niet te betalen. (bijvoorbeeld)
Dus een win voor Ajax, talent gehaald die zich kan ontwikkelen, win voor Groningen, nog een seizoen van Zivkovic genieten en levert wat geld op en een win voor Zivkovic, hij gaat naar Ajax en krijgt bij Groningen mooi veel speelminuten ipv het eerste van Ajax te moeten spelen.
Dan zal Ajax nog wel een extra spits + klassieke buitenspeler moeten halen. Het lijkt me geen verkeerde constructie, maar ik zie dat niet gebeuren.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Martinusz
  • Nu online
tweaker2010 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:58:
Zivkovic is nog erg jong voor het eerste van Ajax, het lijkt me stug dat hij gelijk voor de leeuwen gegooid zal worden. Waarschijnlijk eerst een seizoen Jong Ajax of een verhuurperiode. Hoesen kan het niveau al aan.
Plus volgens mij heb je van die leeftijd wellicht nog inbreng vanuit de eigen jeugd? Die Kishna bijvoorbeeld?
Zou een beetje in strijd zijn met het eigen beleid om een jonge speler te halen voor het eerste en een jonge speler uit de eigen gelederen geen kans te geven....maar zeg nooit nooit...

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Dat klopt, maar als Ajax Zivkovic wilt hebben lijkt me dit een goede constructie.
Maar hij is te jong om direct in het eerste te ballen van Ajax.

@^^, Kishna is de laatste wedstrijden goed aan het spelen maar het schijnt dat zijn mentaliteit niet al te best is. Volgens de Boer is de kans op speelminuten voor hem dit seizoen al wel aanwezig.

[ Voor 40% gewijzigd door Quad op 18-02-2014 13:17 ]

nggyu nglyd

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-01 22:45
Ontwerp van VolkerWessels voor de nieuwe Kuip, door hun genoemd "Superkuip":

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/w9zlhv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/30rwc1v.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/8xmxrb.jpg

Tot nu toe wel het mooiste ontwerp voor een nieuwe Kuip moet ik zeggen, het idee om net als bij Borussia Dortmund een staantribune te maken vind ik erg sterk.

Zie verder http://www.desuperkuip.nl/

[ Voor 4% gewijzigd door Vlassie1980 op 18-02-2014 13:23 ]

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Net een stuk roest die luchtfoto. :X
Verder ziet het plan er wel strak uit, staantribunes zijn ook wel mooi.

[ Voor 50% gewijzigd door Quad op 18-02-2014 13:28 ]

nggyu nglyd

• Martinusz
  • Nu online
Die videoschermen in het midden kan echt niet :) maar de rest ziet er wel kicken uit van binnen!
Quad schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:16:
Dat klopt, maar als Ajax Zivkovic wilt hebben lijkt me dit een goede constructie.
Maar hij is te jong om direct in het eerste te ballen van Ajax.

@^^, Kishna is de laatste wedstrijden goed aan het spelen maar het schijnt dat zijn mentaliteit niet al te best is. Volgens de Boer is de kans op speelminuten voor hem dit seizoen al wel aanwezig.
Die Kishna schijnt toch ook wel een talent te zijn, ik zou als Ajax zijnde daar eerst eens meer tijd in steken. En dat het wellicht een lastig ventje is...tja...was Suarez dat ook niet? Of een Ibra....moet best kunnen, niet alleen maar brave henkies. (al heeft de Boer natuurlijk eerder iemand weggestuurd ;) )

[ Voor 80% gewijzigd door Martinusz op 18-02-2014 13:32 ]

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

martinusz schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:29:
Die videoschermen in het midden kan echt niet :) maar de rest ziet er wel kicken uit van binnen!
Inderdaad, dat wordt lastig om die helicopter op de middenstip te krijgen. :+

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-01 17:41

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Wel erg gaaf dat ontwerp, beetje jammer van de roestkleur, en dat er geen dak op zit..

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• Vlassie1980
tweaker2010 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:43:
[...]

Inderdaad, dat wordt lastig om die helicopter op de middenstip te krijgen. :+
Een echte piloot vliegt daar gewoon tussendoor 8)

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-01 12:48
Tussendoor (tussen de schermen door) lijkt me wat krap, er om heen lijkt me een betere optie ;).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Vlassie1980
Ik bedoelde tussen de kabels door :P

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-01 13:27

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

frankwopereis schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:47:
Wel erg gaaf dat ontwerp, beetje jammer van de roestkleur, en dat er geen dak op zit..
Als het publiek droog zit ben ik allang blij :P

Last.fm | Code Talks

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-01 17:41

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Afvalzak schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:13:
[...]

Als het publiek droog zit ben ik allang blij :P
Ik ben eerder blij als het veld in goede staat blijft ;)
Nou doet veld verwarming heel wat maar toch..

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:42
Een dak wat tijdens de wedstrijd gesloten is vind ik doodzonde. Door weer en wind wil ik feyenoord zien spelen. Als er een concert is mag een dak dicht. Verder nooit.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Valt trouwens niemand die CL vlag op de middenstip op? Een beetje hoog in de bol hebben ze het wel.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:50

PauseBreak

derp!

tweaker2010 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 18:45:
Valt trouwens niemand die CL vlag op de middenstip op? Een beetje hoog in de bol hebben ze het wel.
Dat heet nou marketing.

Nee, merp!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
tweaker2010 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 18:45:
Zal wel de finale zijn die daar gehouden wordt :+

Tomorrow is not today!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Spacey23 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 18:49:
[...]
Zal wel de finale zijn die daar gehouden wordt :+
Met de spelers van Feyenoord op het veld dan zeker? ;)

http://www.nusport.nl/voetbal/3705871/boilesen-loopt-opnieuw-hamstringblessure.html
Boilesen blijft toch ook een man van glas... Hopelijk wordt Blind daar nu niet meer neergezet.

[ Voor 38% gewijzigd door tweaker2010 op 18-02-2014 19:13 ]

Verwijderd

Precies, zelfde geldt voor het feit dat het donker is. Meestal worden voetbalwedstrijden overdag gespeeld, maar het geeft net iets meer sfeer om het af te beelden als avond. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2014 20:10 ]

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:50

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 20:05:
[...]

Precies, zelfde geldt voor het feit dat het donker is. Meestal worden voetbalwedstrijden overdag gespeeld, maar het geeft net iets meer sfeer om het af te beelden als avond. :)
Jep, maar los daarvan vind ik dit wel een gaaf ontwerp. Het houdt ook zeker de oude Kuip in ere. Ik ben echt geen Feyenoord-supporter, maar de sfeer in de Kuip moet je koesteren. Het lijkt er wel op dat dit ontwerp van V-W dat doet.

Nee, merp!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:18

Vos

AFCA

Eens kijken of de topper op papier ook een topper wordt in het echt :). City met 1 spits waar ze normaal toch wel met 2 spitsen spelen, jammer. Zwakte van Barca zit toch achterin imo.

City zakt ver in, jammer hoor!

[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 18-02-2014 20:56 ]

• Vlassie1980
City speelt nu wel erg slecht, met zijn allen voor de pot en betonvoetbal en soms even een bal naar voren rossen richting Negredo.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Toure is wel erg baas hoor, Navas valt beetje tegen. Verder is het Barcelona wat de klok slaat.

nggyu nglyd

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:48
Ik krijg wel een beetje de schurft van die scheids... Fluit echt voor elk duwtje.

City wordt met vlagen wat sterker, maar tot nu toe kunnen ze weinig potten breken.

To dare is to do

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:09
Toch vind ik de wedstrijd niet heel erg boeiend tot nu toe...

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Valt wel tegen inderdaad.
Moet wel zeggen dat City soms erg sterk en snel combineert, als ze zo door gaan komt Barcelona niet bij de goal van City en valt het doelpunt voor City vanzelf wel, Negredo komt steeds dichterbij.

[ Voor 79% gewijzigd door Quad op 18-02-2014 21:30 ]

nggyu nglyd

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

City kan niet en Barca wil niet, zo lijkt het. Het zal me niets verbazen als het 0-0 blijft.

• dutchgio
  • Niet online
Er zit nog niet echt schot in de zaak.
Op een paar kansen na zijn beide ploegen niet echt dreigend geweest.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
tweaker2010 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:30:
City kan niet en Barca wil niet, zo lijkt het. Het zal me niets verbazen als het 0-0 blijft.
City kan niet? vond ze af en toe toch vrij dreigend met die spits (Negredo als ik me niet vergis)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Vlassie1980
Ze hebben trouwens wel een lappenpoppen publiek zeg, weinig sfeer.

Rood Demichelis en een pingel, wedstrijd beslist en de return een formaliteit :')

[ Voor 39% gewijzigd door Vlassie1980 op 18-02-2014 21:54 ]

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

En wedstrijd is gespeeld.

nggyu nglyd

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Rood en een penal. Zo wordt de wedstrijd in één klap anders. Terecht, maar toch jammer dat het op deze manier gebeurt. al moet de bal er nog in gedaan dus.

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 18-02-2014 21:54 ]

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ik blijf rood en penalty een rare combinatie vinden, heel erg zware straf.

nggyu nglyd

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-01 22:07

Hupske

AFCA

Was de tackle er niet buiten?

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:46
dat idee heb ik ook, het moment dat Messi geraakt wordt is buiten de 16, echter de val is in de 16

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:18

Vos

AFCA

Werd wel buiten de 16 ingezet, was dat niet de maatstaf? Of was dat vroegah ;).

• Hupske

Hupske

AFCA

Volgens mij is het contact ook buiten de 16 of iig op de lijn van de 16.

Edit: Wel weer erg jammer voor de wedstrijd dit. Kan iemand een keer uitzoeken hoe vaak Barcelona tegen 10 man heeft gespeeld in de Champions League?

[ Voor 77% gewijzigd door Hupske op 18-02-2014 21:58 ]

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:48
Dacht ook al dat het een vrije trap moest zijn ipv een penalty.

To dare is to do

• Bossie
  • Laatst online: 11:31
Idd, dacht ook dat het er buiten was. Blijkbaar ben ik niet de enige.
Zal nu wel "powerplay" van Barca komen, hopelijk blijft de schade bepertk zodat er nog een leuke return komt.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
hupske schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:56:
Volgens mij is het contact ook buiten de 16 of iig op de lijn van de 16.
Lijn hoort in ieder geval bij het strafschopgebied. Vond het niet heel duidelijk..
Wel erg zonde om zo de wedstrijd uit handen te geven.

Verwijderd

Vos schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:56:
[...]

Werd wel buiten de 16 ingezet, was dat niet de maatstaf? Of was dat vroegah ;).
Nee, ik meen dat dat bij vasthouden is. Bij tackles gaat het om het werkelijke moment van onreglementair contact.

Wedstrijd afgelopen. MC gaat ongetwijfeld aan damage control doen terwijl Barca zonder risico gaat proberen om de score uit te bouwen.

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:32
Ik vind het nog steeds geen penalty, was buiten de 16. Maar je kan hem beter laten lopen, wanneer leren voetballers dat nou eens. Achter met 11 man is beter dan achter met 10 man.

huidige opstelling

• RoD
  • Niet online

RoD

Het was inderdaad op het randje. Had zelf het idee dat het contact nog net binnen de 16 was, maar de scheids had em volgens mij net zo goed buiten de 16 kunnen geven.

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:00:
Het was inderdaad op het randje. Had zelf het idee dat het contact nog net binnen de 16 was, maar de scheids had em volgens mij net zo goed buiten de 16 kunnen geven.
Als het werkelijk op het randje was (lees: op de rand van het strafschopgebied), heeft de scheids er goed aan gedaan om hem op de stip te leggen. :+

• Hupske

Hupske

AFCA

Er werd ook wel weinig geprotesteerd door Man City. Wellicht had dat nog wat op kunnen leveren.

Laat het voor nu maar 0-1 blijven, dan kan Man City nog wat in Barcelona proberen.

[ Voor 31% gewijzigd door Hupske op 18-02-2014 22:03 ]

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 13:31

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Scheids floot vrij snel toch?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-01 15:38
Volgens mij is iedereen het er ook wel over eens dat dit een overtreding was.
Alleen is de hamvraag... pingel of geen pingel?

Ik denk eerlijk gezegd dat het buiten het strafschop gebied was.

• RoD
  • Niet online

RoD

Hij leek inderdaad weinig twijfel te kennen.

City lijkt overigens toch wel aan te zetten. Goed dat ze niet blijven hangen om verdere schade te voorkomen. Wellicht toch een leuk slot van de wedstrijd dan :)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Grappig dat jullie het niet zeker weten ;) Hoe kan die scheids het dan ooit zien...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• schwarzenegger
MrVegeta schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:06:
Grappig dat jullie het niet zeker weten ;) Hoe kan die scheids het dan ooit zien...
tjah dat is ook lastig beoordelen. Of het moet zijn dat die grensrechter gezegd heeft: pingel!!!!
Of die judokus op de achterlijn..... O-)

De oplossing voor zoiets is beoordelen o.b.v. beelden.

• Hupske

Hupske

AFCA

schwarzenegger schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:09:
[...]

tjah dat is ook lastig beoordelen. Of het moet zijn dat die grensrechter gezegd heeft: pingel!!!!
Of die judokus op de achterlijn..... O-)

De oplossing voor zoiets is beoordelen o.b.v. beelden.
Haha, met de beelden erbij kwamen wij er ook niet uit. O-)

• RoD
  • Niet online

RoD

MrVegeta schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:06:
Het leek in eerste instantie een vrij duidelijke penal omdat Messi in de 16 viel. Ik kan me voorstellen dat het voor de scheids, die geen slow motion-herhalingen heeft, vrij duidelijk leek.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

En zou je het risico willen lopen om het fout te hebben? Wel een penal en geen geven...

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Het is maar net welke bril je op hebt, die redenatie kan je natuurlijk ook omdraaien.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hmhm ;) Wat een klote bal van City, deze corner...

SCHERP HOOR GRENS. Dat is ook gewoon 50/50 dat die flag omhoog gaat.

[ Voor 43% gewijzigd door MrVegeta op 18-02-2014 22:22 ]

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20

v8power67

Psn: Mausosaurus

Onterecht geen goal. Was geen buitenspel. Was gewoon 0-2.

Vind messi btw best wel zwak. Vaak balverlies. En vaak proberen te schieten als hij beter kan afleggen.
Eigenlijk maar 1 goeie actie en dat de loop waaruit pingel kwam.

[ Voor 60% gewijzigd door v8power67 op 18-02-2014 22:27 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• RoD
  • Niet online

RoD

Aan de andere kant speelt Barcelona niet erg sterk. City heeft kansen op de 1-1. Valt toch wat tegen. Barcelona speelt ook erg slordig, veel passes die niet aankomen, veel slordig balverlies.

• schwarzenegger
0-2 mooi doelpunt

• v8power67

v8power67

Ja klopt. Ze spelen echt of op 70% of ze hebben het niet hellemaal.

En 0-2... goal gemist door typen :p

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Toch die Dani Alves, netjes.

nggyu nglyd

• schwarzenegger
Ben blij met sport1, dan kan ik tenminste af en toe zappen naar Leverkusen - Zlatan.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik vond dat Barca anders best nog een aantal mooi combinaties had terwijl City met 10 man op eigen helft stond.

• v8power67

v8power67

Mooie goal en nu maakt ie hem goed van die misser
van daarnet. Denk dat barca zo goed als door is. In camp nou zijn ze meestal wel heer en meester.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

schwarzenegger schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:32:
Ben blij met sport1, dan kan ik tenminste af en toe zappen naar Leverkusen - Zlatan.
Ssht. :+
Benieuwd hoe hij het weer heeft gedaan vanavond, zie ik straks wel in de samenvatting.

nggyu nglyd

• schwarzenegger
Quad schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:33:
[...]

Ssht. :+
Benieuwd hoe hij het weer heeft gedaan vanavond, zie ik straks wel in de samenvatting.
Nou dat zal ik je eens even haarfijn uitleggen :+ >:)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

In Camp Nou moet City veel meer aanvallen waardoor Barca meer ruimte krijgt, wordt vast een leukere wedstrijd dan deze.

• Bossie
  • Laatst online: 11:31
MrVegeta schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:34:
In Camp Nou moet City veel meer aanvallen waardoor Barca meer ruimte krijgt, wordt vast een leukere wedstrijd dan deze.
Klopt, maar wel voorspelbaar. Dit is gewoon gespeeld na vandaag :(

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• JanW
  • Nu online
MrVegeta schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:32:
Ik vond dat Barca anders best nog een aantal mooi combinaties had terwijl City met 10 man op eigen helft stond.
Die combinaties op 30 meter van de goal op momenten dat City 't toe liet? Ja, dat was om te smullen inderdaad :9~

De "penalty" was er dus ook inderdaad geen, eerste contact was buiten de 16, rood en een vrije trap was dus de juiste straf hier geweest.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4pLdsiO.jpg
Demichelis heeft Messi hier al geraakt trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door JanW op 18-02-2014 22:47 ]

• v8power67

v8power67

Mja snap wel dat city nu niet vol op de aanval ging. Maar met man minder werden ze ineens zeer dreigend. Dus ze kunnen het wel en met man meer had dat meer opgeleverd denk ik. Maar je hebt dan wel veel kans opteveel ruimte voor barca. Maar hopen op een mooie 2e wedstrijd. Gewoon veel druk op barcs zetten vanaf seconde 1. En je eigen kwaliteiten qua aanvsllen tonen. Loopt genoeg aan talent daar.

• dutchgio
  • Niet online
Maar de tackle stopte niet buiten de 16, en Messi viel erbinnen. ;)
De scheids kon dat waarschijnlijk niet zien, en de grens maakte bij de 'tweede goal' ook al een fout door z'n vlag omhoog te houden waardoor dat werd opgepakt als buitenspel, wat het dus niet was.

Maar het klopt wel: doorgebroken speler en dus rood + vrije trap op het randje van de 16 was ook prima geweest. Gezien de keeperskunsten van Hart grote kans dat die bal er alsnog in zou vliegen :+

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
JanW schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:39:
[...]

Die combinaties op 30 meter van de goal op momenten dat City 't toe liet? Ja, dat was om te smullen inderdaad :9~

De "penalty" was er dus ook inderdaad geen, eerste contact was buiten de 16, rood en een vrije trap was dus de juiste straf hier geweest.

[afbeelding]
Je plaatje bewijst alleen maar dat ie em buiten de 16 nog niet raakte.

Heb niet de hele wedstrijd gezien, maar het uur wat ik gekeken heb viel me echt zwaar tegen.
Twee teams die niet echt willen, pas toen City met 10 kwam te staan werd het wat leuker.

• JanW
  • Nu online
Hij heeft hem daar al geraakt ;)

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

MrVegeta schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:34:
Weinig leuks aan als City hier zonder inzet heengaat. Deze voorsprong gaat Barca nooit meer weggeven.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

JanW schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:39:

[afbeelding]
Yep, ze hebben het net op ITV uitgeanalyseerd.

Alleen, wat doet DeMichelis bij een team als ManCity? Langzaam, en niet iemand die de traagheid compenseert met inzicht. Hij is nu geschorst voor de return, dat is eigenlijk een mazzeltje voor Man City :D . Verder matige wedstrijd.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1 ... 136 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum