[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 135 ... 223 Laatste
Acties:
  • 407.449 views

Onderwerpen

Verwijderd

Vos schreef op zondag 16 februari 2014 @ 15:40:
[...]

Ter Mors bedoel je? Maar je zit in het voetbaltopic hoor :p. Er is een schaatstopic.

[OS] Sotsji 2014 schaatsen
Is een voetbaltopic, zekers, maar dat was zo gaaf dat ik er toch maar stiekum ff melding van maakte (heb de tv aan staan op de achtergrond).

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:38

Vos

AFCA

Hoe kan Pelle zo'n kans missen :?

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-01 08:51
Feyenoord opent zoals al is gezegd vaak sterk en zakt dan te ver in. Ik denk dat Koeman eerder moet wisselen als je dit gaat merken, of druk blijven uitoefenen, maar dat kost veel kracht.

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:16
Feyenoord moet wel gaan scoren anders kan het nog wel eens een spannende wedstrijd worden.

Verwijderd

Vos schreef op zondag 16 februari 2014 @ 15:44:
Hoe kan Pelle zo'n kans missen :?
Was de 2-de keer al dat Pelle een goede kopkans er niet in kreeg. In de 1-ste helft ook al het geval.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-01 21:36
Pff, als je ziet wat oa Poepon en Buijs uithalen en geen kaart krijgen en waar nu Feyenoord al twee keer geel voor krijgt dan wordt er echt met 2 maten gemeten.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:07
Nijhuis ligt Feyenoord niet zo volgens mij...

Verwijderd

Pelle ging niet liggen in de 16, dus geen pingel

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-11-2025
D-e-n schreef op zondag 16 februari 2014 @ 15:51:
Nijhuis ligt Feyenoord niet zo volgens mij...
Als er duidelijk bewijs was dat dit klopt had hij überhaupt niet mogen fluiten. Blijkbaar is dat dus niet het geval.

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-01 21:10

CR1691

Hero of Time

Haha de Bas Nijhuis show, wat een clown.

PSN: Finally_Chris

• ph4ge
Gaat ie scheidsrechter ook nog eens zeuren bij Koeman :?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:34

Quad

Doof

Cillessen weer terug in de basis, Bojan op de bank.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Verwijderd

Catorce schreef op zondag 16 februari 2014 @ 15:55:
[...]

Als er duidelijk bewijs was dat dit klopt had hij überhaupt niet mogen fluiten. Blijkbaar is dat dus niet het geval.
Hij fluit wel een beetje vreemd af en toe. Maar ja, de man doet zijn best mag ik hopen.

• ph4ge
Hoe kan die Nijhuis nou zo'n simpele corner missen? Hij stapelt fout op fout.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Wat een schandalige actie. Wat een idioot die perica.

• ph4ge
Eindelijk ziet die Nijhuis een keer wat, sjonge jonge dat had hij na 6 minuten al kunnen doen.

Hopelijk valt de schade mee.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 01:39

Vuvuzela

My spire is forming

Nijhuis is de weg kwijt idd.. Nu meteen rood 8)7

I served in a company of heroes.

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:16
Er zal waarschijnlijk te weinig tijd zijn voor Feyenoord. Ontzettend jammer dat Feyenoord het tegen zo'n zwakke tegenstander weggeeft.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-01 15:38
NAC komt nog goed weg

Hadouir met al z'n schoppen had er al af moeten zijn met dubbel geel, Poepon idem.
En rood nu was ook wel terecht, gewoon aanslag op de enkels.

Verwijderd

Feyenoord is mee gegaan ini het vechtvoetbal van NAC in plaats van het eigen spel te blijven spelen. Niet zo handig.

• ph4ge
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 16:15:
Feyenoord is mee gegaan ini het vechtvoetbal van NAC in plaats van het eigen spel te blijven spelen. Niet zo handig.
Gek laten maken door de scheidsrechter. Als je zo opzichtig benadeeld wordt moet je ook rustig kunnen blijven. Uiteindelijk moet kwaliteit dan de doorslag geven. Nu verliezen ze inderdaad de rust.

Kansen zat overigens, Ter Rouwelaar speelt ook de wedstrijd van zn leven.

[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 16-02-2014 16:17 ]

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

ph4ge schreef op zondag 16 februari 2014 @ 16:16:
[...]
Gek laten maken door de scheidsrechter. Als je zo opzichtig benadeeld wordt moet je ook rustig kunnen blijven. Uiteindelijk moet kwaliteit dan de doorslag geven. Nu verliezen ze inderdaad de rust.
Jij bent voor Feyenoord zeker?

Verwijderd

Niemand zal ontkennen dat de scheidsrechter wel aardig wat dwalingen heeft gehad tot nog toe in deze wedstrijd. Buijs had er al in de 1-ste helft af gemogen volgens mij. Maar ja, de scheids is de baas op het veld en niet ik.

• schwarzenegger
Wat is die Nijhuis aan het doen joh, is ie stoned ofzo?.

• Vos

Vos

AFCA

schwarzenegger schreef op zondag 16 februari 2014 @ 16:19:
Wat is die Nijhuis aan het doen joh, is ie stoned ofzo?.
Wat gebeurde er? Kijk niet...

Verwijderd

Handbal in de 16 van NAC wilde Nijhuis niet zien.

• BigWillem89
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Feyenoord had nog een penalty moeten hebben...

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Vos schreef op zondag 16 februari 2014 @ 16:22:
[...]
hij is de weg kwijt.. zet zichzelf boven het voetbal.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Tja als je in de eerste helft zo makkelijk een pingel geeft en deze niet ben je echt niet goed bij je hoofd.

• schwarzenegger
Vos schreef op zondag 16 februari 2014 @ 16:22:
[...]

De meest onbegrijpelijke dingen. Dreigen met geel ivm tijdrekken.... En dan bij 94:55 affluiten als je vijf minuten bijtelt....

Nijhuis geeft geel waar niks is, en geeft geen pingel aan Feyenoord.

• ph4ge
Sjonge jonge. Natuurlijk speelde Feyenoord niet super sterk en moet je gewoon een van die kansen afmaken, maar als er ooit een scheidsrechter zn stempel op de uitslag gedrukt heeft was het Nijhuis vandaag. En het is niet de eerste keer dat hij Feyenoord benadeelt dit seizoen. Maar Feyenoord moet gewoon zn verstand blijven gebruiken en zich niet van de wijs laten brengen door zo'n man.

[ Voor 16% gewijzigd door ph4ge op 16-02-2014 16:26 ]

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Pelle had die kansen gewoon moeten maken. Het waren ook geen kleine kansen :X

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Eens. Feyenoord moet vooral naar zichzelf kijken. Maar Nijhuis heeft wel zijn stempel op de wedstrijd gedrukt. Enige voordeel is dat we een punt op Vitesse zijn uitgelopen..

• BigWillem89
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Dat blijft gewoon het probleem van Feyenoord dit seizoen. Kansen afmaken en doordrukken nadat je voorkomt.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 21:15

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 16:23:
Handbal in de 16 van NAC wilde Nijhuis niet zien.
Ik zag hem bij de herhaling ook nog steeds niet, maar goed we weten wat jouw club is.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:04
Ik hoorde supporters roepen "Wij zijn Feyenoord! Wij zijn Feyenoord!" maar dat is toch van Ajax? "Wij zijn Ajax!"

• MyUtd4Life
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:02
Wanprestatie van Feyenoord. Dan kan je zeuren over de penalty-momenten. Maar als je zoveel kansen mist, dan ben je gewoon vandaag niet goed genoeg. Zuur puntverlies.

FIFA Benelux Administrator

• ph4ge
chim0 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 16:29:
Ik hoorde supporters roepen "Wij zijn Feyenoord! Wij zijn Feyenoord!" maar dat is toch van Ajax? "Wij zijn Ajax!"
Het is echt al een tijd een liedje wat ze bij Feyenoord zingen en bij elke thuiswedstrijd wordt gedraaid. Het "wij zijn Ajax" kwam volgens Youtube 3 jaar later, voor zover een dergelijke uitspraak van een club kan zijn natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door ph4ge op 16-02-2014 16:32 ]

• schwarzenegger
MeNTaL_TO schreef op zondag 16 februari 2014 @ 16:28:
[...]

Ik zag hem bij de herhaling ook nog steeds niet, maar goed we weten wat jouw club is.
Jantje van Halst en Perez zagen hem ook :-)

• chim0
ph4ge schreef op zondag 16 februari 2014 @ 16:31:
[...]

Het is echt al een tijd een liedje wat ze bij Feyenoord zingen en bij elke thuiswedstrijd wordt gedraaid.
Nee joh, niet dit. Gewoon alleen de woorden "Wij zijn Feyenoord". Ik heb het in de Kuip iig nooit eerder gehoord. Dacht dat het een Ajax-dingetje was "Wij zijn Ajax"

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:24
Arbitrage is weer op dreef tegen Ajax :/

XXXVI

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 21:15

MeNTaL_TO

The future is not set

schwarzenegger schreef op zondag 16 februari 2014 @ 16:34:
[...]

Jantje van Halst en Perez zagen hem ook :-)
Die heb ik niet meer gezien, heb alleen de wedstrijd zelf gezien, maar we hebben het over hetzelfde moment (in blessure tijd, waar Pelle geel kreeg voor protesteren?)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-01 10:50
12 minuten ver, Ajax een bal op de paal, onterecht afgekeurde goal en nu een penalty voor Ajax. Schöne schiet hem binnen.

• Vos

Vos

AFCA

Nu fluit hij gelukkig wel goed ;). 1-0 Schöne.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-01 10:50
Heerenveen helpt een handje :+

2-0 Schöne, weer een penalty.

[ Voor 35% gewijzigd door JanW op 16-02-2014 16:48 ]

• chim0
Dat was niet zo handig van die verdediger. :+

• ph4ge
chim0 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 16:49:
[...]

Dat was niet zo handig van die verdediger. :+
Die heeft zeker net naar NAC gekeken :P

• chim0
ph4ge schreef op zondag 16 februari 2014 @ 16:49:
[...]

Die heeft zeker net naar NAC gekeken :P
Daar zo ik mijn hand niet voor in het vuur durven steken. :+

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op zondag 16 februari 2014 @ 16:28:
[...]

Valt wel mee hoor. Zo'n gekleurde bril heb ik niet. Pelle had het al veel eerder kunnen beslissen met 2 kopkansen alleen voor de keeper. Bassie redde die echter goed.

Wat betreft die handsbal, kijk het maar na. Was er meer eentje dan die aangeschoten hands van Nelom.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Oh, oh Heerenveen. Nu had ik al weinig verwacht, maar dit is wel heel treurig met die twee penalties :X

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-01 14:20
Ik vind dat ze meer naar de situatie moeten kijken wanneer het wel/niet pingel is voor hands. Bij schot op goal = pingel, bij terugleggen waar niemand van je eigen team staat en hij komt tegen een hand = doorspelen.

Weet trouwens niet of pelle bewust teruglegde naar iemand? Of was er geen Feyenoorder in de buurt?

Weet nog goed toen de regel net werd ingevoerd dat buitenspelers regelmatig de bal tegen de hand van de verdediger probeerde te wippen aan de rand van de 16...

[ Voor 20% gewijzigd door Martinusz op 16-02-2014 16:56 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Verwijderd

RoD schreef op zondag 16 februari 2014 @ 16:53:
Oh, oh Heerenveen. Nu had ik al weinig verwacht, maar dit is wel heel treurig met die twee penalties :X
Wat zeg je nu? Ajax 2 pingels gehad? Zal die wedstrijd zo ff gaan kijken.

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:40

PBP

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 16:57:
[...]

Wat zeg je nu? Ajax 2 pingels gehad? Zal die wedstrijd zo ff gaan kijken.
Ja, welke overigens volkomen terecht waren.

• ph4ge
martinusz schreef op zondag 16 februari 2014 @ 16:55:
Ik vind dat ze meer naar de situatie moeten kijken wanneer het wel/niet pingel is voor hands. Bij schot op goal = pingel, bij terugleggen waar niemand van je eigen team staat en hij komt tegen een hand = doorspelen.

Weet trouwens niet of pelle bewust teruglegde naar iemand? Of was er geen Feyenoorder in de buurt?

Weet nog goed toen de regel net werd ingevoerd dat buitenspelers regelmatig de bal tegen de hand van de verdediger probeerde te wippen aan de rand van de 16...
Ik vind dat we het maar gewoon bij de regels moeten houden en dat waar arbitrage altijd een beetje arbitrair is dat je dat wel eerlijk beide kanten op moet geven. Als je eerder in de wedstrijd hands geeft moet je niet doen als of je neus bloedt als vlak voor tijd een vergelijkbare situatie zich voordoet.

Er is sprake van hands als er sprake is van het opzettelijke spelen van de bal met de hand of als er sprake is van voorwaardelijke opzet. Van het eerste was in beide gevallen geen sprake. Het tweede is discutabel, het gaat erom dat de speler zijn hand in een dusdanige positie brengt dat hij het risico loopt dat de bal er tegenaan gespeeld wordt.

Bij het gevalletje Nelom is dat veel minder duidelijk, die viel dus in hoeverre is er dan sprake van voorwaardelijke opzet, terwijl die van NAC zich echt breed maakte en dus echt dat risico nam. Nou zeg ik niet dat dat laatste moment een 100% strafschop is, maar als je de situatie van Nelom als voorwaardelijk opzet interpreteert dan is dit het zeker. Waar nog eens bij komt dat Nelom ook geel kreeg.

[ Voor 9% gewijzigd door ph4ge op 16-02-2014 17:09 ]

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:24
En weer in de fout, waarom die speler nou sparen? Dat hoort gewoon rood te zijn.

XXXVI

• toolkist
  • Niet online
ephymerous schreef op zondag 16 februari 2014 @ 17:15:
En weer in de fout, waarom die speler nou sparen? Dat hoort gewoon rood te zijn.
Yup, maar ja het is al 2-0 en de wedstrijd is er niet naar en al die andere clichés

Verwijderd

Ja en dan wordt het straks 2-2 en dan was het achteraf toch verstandig geweest.

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op zondag 16 februari 2014 @ 17:05:
[...]

Er is sprake van hands als er sprake is van het opzettelijke spelen van de bal met de hand of als er sprake is van voorwaardelijke opzet. Van het eerste was in beide gevallen geen sprake. Het tweede is discutabel, het gaat erom dat de speler zijn hand in een dusdanige positie brengt dat hij het risico loopt dat de bal er tegenaan gespeeld wordt.

Bij het gevalletje Nelom is dat veel minder duidelijk, die viel dus in hoeverre is er dan sprake van voorwaardelijke opzet, terwijl die van NAC zich echt breed maakte en dus echt dat risico nam. Nou zeg ik niet dat dat laatste moment een 100% strafschop is, maar als je de situatie van Nelom als voorwaardelijk opzet interpreteert dan is dit het zeker. Waar nog eens bij komt dat Nelom ook geel kreeg.
Ben het hier toch niet met je eens. Nelom draait met z'n arm naar de bal toe, die gast van NAC heeft z'n arm in de lucht en Pelle tikt de bal er tegenaan.

• toolkist
  • Niet online
En dat was de derde gele kaart voor de roon

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-01 10:34
hoe kun je daar nu geen geel voor geven..

• PBP
  • Laatst online: 23:40

PBP

Opzich was dit niet echt een grote overtreding, maar wel z'n zoveelste waarschuwing. Had er allang af gemoeten

• Martinusz
En dat had gewoon pingel 3 moeten zijn, gewoon geven ook al heb je er al 2 gegeven.

• toolkist
  • Niet online
Had er veel van weg dat vdberg de bal niet raakte

Had dus 3e penal en tegen 9 man moeten zijn

[ Voor 32% gewijzigd door toolkist op 16-02-2014 17:42 ]

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-01 10:34
als hij de bal zou raken had het ook een corner moeten zijn.. maar dit had gewoon weer een strafschop moeten zijn!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11-2025
El_V schreef op zondag 16 februari 2014 @ 17:35:
hoe kun je daar nu geen geel voor geven..
Simpel, fluiten in de geest van de wedstrijd (en dus regels negeren). Iets waarvoor ik regelmatig voorstanders zie, ook in dit topic.
martinusz schreef op zondag 16 februari 2014 @ 16:55:
Leuk uitgangspunt, maar volstrekt onvolledig. Wat bij breed leggen naar aanvallende partij / naar verdedigende partij / naar niemand? En alle andere scenario's? Is alleen een schot op doel dat opzettelijk met de hand gekeerd wordt een strafschop?

[ Voor 50% gewijzigd door argro op 16-02-2014 17:57 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• toolkist
  • Niet online
argro schreef op zondag 16 februari 2014 @ 17:50:
[...]
Simpel, fluiten in de geest van de wedstrijd (en dus regels negeren). Iets waarvoor ik regelmatig voorstanders zie, ook in dit topic.
Maar ook fervente tegenstanders ;-)

<======= bijvoorbeeld

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:26

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik ben benieuwd naar de volgende speelronde. Ajax heeft een loodzwaar programma voor de boeg waarin ze alles kunnen winnen maar ook alles kunnen verliezen. Eerst AZ thuis (altijd lastig) en daarna naar Feyenoord. Tussendoor ook nog even EL spelen en de beker komt er volgende maand ook nog aan. Erg spannend dus... Ben benieuwd of Feyenoord zijn plicht doet en zich niet zonder inzet laat slachten door Twente.

• Martinusz
Het kan nog alle kanten op...als Feyenoord van Twente en Ajax wint ziet het er weer helemaal anders uit.
Voor Ajax zijn het inderdaad belangrijke potten, maar ook dan ben je er nog niet...

Ajax wel weer goede financiele cijfers 23,9 miljoen netto winst, goed bezig :)

[ Voor 16% gewijzigd door Martinusz op 17-02-2014 09:03 ]

• ph4ge
tweaker2010 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 00:45:
Ik ben benieuwd naar de volgende speelronde. Ajax heeft een loodzwaar programma voor de boeg waarin ze alles kunnen winnen maar ook alles kunnen verliezen. Eerst AZ thuis (altijd lastig) en daarna naar Feyenoord. Tussendoor ook nog even EL spelen en de beker komt er volgende maand ook nog aan. Erg spannend dus... Ben benieuwd of Feyenoord zijn plicht doet en zich niet zonder inzet laat slachten door Twente.
Over het algemeen ontbreekt het dit elftal niet aan inzet, het probleem is dat ze niet scoren.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:12
Als je de doelsaldi bekijkt zou je eerder zeggen dat het aantal tegendoelpunten het probleem is. Qua doelpunten doet Feyenoord namelijk niet onder voor Twente en Ajax. Het aantal tegendoelpunten is alleen de helft hoger. Op zich wel bijzonder als je bedenkt dat de achterhoede bestaat uit internationals en de linie ervoor niet bepaald bestaat uit Adam Mahers: bij Feyenoord werkt het middenveld wel hard in balverlies. Toch is de verdediging van PSV minder vaak gepasseerd.

Regeren is vooruitschuiven

• D-e-n
Gek word je van dat gezeik over "inzet". Op Feyenoord-fora staat het ook vol met dit soort berichten. Bij elke pot die niet gewonnen wordt gaat het weer over "gebrek aan mentaliteit". Bij Oranje idem dito.

In negen van de tien gevallen is dat natuurlijk kul en is er gewoon een andere oorzaak: een bepaalde tactiek die verkeerd uitpakte, een gebrek aan scorend vermogen, een persoonlijke fout die fataal werd, pech of gewoon de vorm die er niet was.
T-MOB schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:10:
Als je de doelsaldi bekijkt zou je eerder zeggen dat het aantal tegendoelpunten het probleem is. Qua doelpunten doet Feyenoord namelijk niet onder voor Twente en Ajax. Het aantal tegendoelpunten is alleen de helft hoger. Op zich wel bijzonder als je bedenkt dat de achterhoede bestaat uit internationals en de linie ervoor niet bepaald bestaat uit Adam Mahers: bij Feyenoord werkt het middenveld wel hard in balverlies. Toch is de verdediging van PSV minder vaak gepasseerd.
Daarom moet je niet alleen naar de statistiek kijken maar naar hoe die ontstaat. Veel wedstrijden van Feyenoord verlopen hetzelfde. Het begint met een overwicht, men begint goed te spelen en er ontstaan kansen. Soms valt dan al de 1-0 maar vervolgens wordt dat overwicht in elk geval nooit uitgebouwd tot twee.
Dan treedt de oude voetbalwet in werking die maakt dat de tegenstander vervolgens kansen ruikt. Ook bij een an sich goede verdediging gaat de onzekerheid er dan insluipen. Verdedigen doe je ook niet alleen met de verdediging.

[ Voor 55% gewijzigd door D-e-n op 17-02-2014 11:18 ]

• Martinusz
T-MOB schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:10:
Viel mij ook op inderdaad, veel tegendoelpunten gehad. Qua doelpunten voor kunnen ze inderdaad wel mee, echter hebben ze ook paar potten met grotere cijfers gewonnen? Die moet je ook altijd beetje wegstrepen, zelfde als PSV vorig jaar, die hadden wel 5 wedstrijden ofzo met 6 doelpunten voor gewonnen. Aan het einde van de rit hadden ze er niet zoveel aan ;)

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

D-e-n schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:14:
Gek word je van dat gezeik over "inzet". Op Feyenoord-fora staat het ook vol met dit soort berichten. Bij elke pot die niet gewonnen wordt gaat het weer over "gebrek aan mentaliteit". Bij Oranje idem dito.

In negen van de tien gevallen is dat natuurlijk kul en is er gewoon een andere oorzaak: een bepaalde tactiek die verkeerd uitpakte, een gebrek aan scorend vermogen, een persoonlijke fout die fataal werd, pech of gewoon de vorm die er niet was.
Hoe zou je de prestatie tegen NAC anders willen noemen? Als je met een man meer al niet kunt scoren en kampioen wil worden zit er toch iets fout. De tactiek van Feyenoord is al een hele tijd dezelfde, maar als Pelle zijn dag niet heeft is er gelijk een probleem, hij kan het ook niet in zijn eentje .Bij teams als Ajax zie je dat er meer verschillende doelpuntenmakers zijn. Gebrek aan inzet is iets wat jonge talenten wel vaak parten speelt.

• Martinusz
tweaker2010 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:21:
[...]

Hoe zou je de prestatie tegen NAC anders willen noemen? Als je met een man meer al niet kunt scoren en kampioen wil worden zit er toch iets fout. De tactiek van Feyenoord is al een hele tijd dezelfde, maar als Pelle zijn dag niet heeft is er gelijk een probleem, hij kan het ook niet in zijn eentje .Bij teams als Ajax zie je dat er meer verschillende doelpuntenmakers zijn. Gebrek aan inzet is iets wat jonge talenten wel vaak parten speelt.
10 man was pas in de 82ste minuut, en NAC stond met 10 man voor de goal, dat is voor elk team lastig. Daarnaast zat het ook niet mee in de afwerking, zat telkens weer een NAC'er tussen. Heb de wedstrijd grotendeels gezien, en kan toch wel zeggen dat ik niet het idee heb dat inzet het probleem was. (en ik ben geen feyenoorder)

Het was een gebrek aan geluk en een tegenstander die eigenlijk alleen maar verdedigde, zeker de 2de helft. Dit soort wedstrijden heb je nu weleens, dat heeft Ajax, PSV en Twente ook weleens.

• D-e-n
[...]

Hoe zou je de prestatie tegen NAC anders willen noemen?
Als je geen doelpunten maakt kun je niet winnen. Als Pelle één van de twee kopkansen verzilvert is er niks aan de hand. NAC had niks in te brengen.
Als je met een man meer al niet kunt scoren
Vijf minuten plus wat blessuretijd. Alsof dat in het voetbal altijd zo makkelijk gaat met een man meer 8)7
De tactiek van Feyenoord is al een hele tijd dezelfde,
Dat wordt een beetje een flauw verhaal. Het is logisch dat je in het laatste kwartier de lange bal probeert maar verder voetbalt Feyenoord dit seizoen juist meer en afwisselender dan vorig seizoen volgens mij.
maar als Pelle zijn dag niet heeft is er gelijk een probleem, hij kan het ook niet in zijn eentje .
Dus niks gebrek aan inzet maar gebrek aan scorend vermogen en dan vooral in de breedte.
Bij teams als Ajax zie je dat er meer verschillende doelpuntenmakers zijn.
Klopt maar dat heeft weinig met de tactiek te maken. Die is bij Ajax net zo "eentonig" als bij Feyenoord. Wat overigens een plus is: ze hebben een eigen speelstijl.
Gebrek aan inzet is iets wat jonge talenten wel vaak parten speelt.
Nee, dat is onvermogen om je elke wedstrijd te focussen. En dat is zéker geen gebrek aan mentaliteit maar gewoon de leeftijd.
martinusz schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:28:
[...]
Dit soort wedstrijden heb je nu weleens, dat heeft Ajax, PSV en Twente ook weleens.
Enige probleem is dat Feyenoord teveel van dit soort wedstrijden heeft. Go Ahead, AZ, ADO waren ook al van dit soort potjes.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Het ontbreekt Feyenoord gewoon aan scorend vermogen; men is afhankelijk van Pelle.
En men verspeelt vooral punten in wedstrijden die je logischerwijs als 'titelkandidaat' gewoon moet winnen.
Dat kan wel een keer gebeuren, maar moet geen aanhoudend probleem worden.
Ik zie ze ook niet winnen van Twente volgende week als men deze week al niet langs NAC komt, dat zelfs de laatste 10 minuten met een man minder speelde..

• Martinusz
dutchgio schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:39:
Het ontbreekt Feyenoord gewoon aan scorend vermogen; men is afhankelijk van Pelle.
En men verspeelt vooral punten in wedstrijden die je logischerwijs als 'titelkandidaat' gewoon moet winnen.
Dat kan wel een keer gebeuren, maar moet geen aanhoudend probleem worden.
Ik zie ze ook niet winnen van Twente volgende week als men deze week al niet langs NAC komt, dat zelfs de laatste 10 minuten met een man minder speelde..
Dat is weer zo'n dooddoener....de volgende wedstrijd voorspellen aan de hand van de vorige....elke wedstrijd is een wedstrijd op zich en dit zijn totaal 2 verschillende tegenstanders en zul je ook totaal 2 verschillende wedstrijden krijgen.

• D-e-n
Elke wedstrijd staat op zich. Voor hetzelfde geld schiet Pelle er tegen Twente weer twee in of gaan er twee van Boetius in de kruising.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

tweaker2010 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 00:45:
En waarom zouden ze zich niet inzetten terwijl ze "gewoon" tweede kunnen worden :S ?

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

CR1691 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:44:
[...]
En waarom zouden ze zich niet inzetten terwijl ze "gewoon" tweede kunnen worden :S ?
Ajax en Twente gaan dat onderling uitvechten. Feyenoord gelooft volgens mij niet echt in de titel, een paar spelers kunnen dat wel roepen in de media, maar het besef in de spelersgroep is er niet dat het kan.
Of ze moeten ook die grote wedstrijden tegen Ajax en Twente gaan winnen, maar de kleine wedstrijden (zoals die tegen NAC) kosten ook dure punten.

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:09

Niku

Alagaesii

Transfer Matavz definitief van de baan. Vreemde situatie, na het mailtje waarin stond dat hij de keuring niet had doorstaan hebben Matavz en PSV helemaal niets meer van Roebin gehoord.

• T-MOB
  • Laatst online: 00:12
Gebrek aan scorend vermogen valt ook wel mee. Immers heeft er al 10 inliggen en Boetius staat op 7. Ajax en Twente hebben ook maar 3 spelers met meer dan 5 doelpunten (wel allebei een die op 5 staat itt Feyenoord). Bij Ajax speelt dan mee dat ze aan het zoeken zijn naar een fatsoenlijke spits. Uit mijn hoofd hebben ze dit jaar met Hoessen, De Jong, Sogthorsson en Krkc op die plek gespeeld. Nog al logisch dat er dan per speler minder goals zijn gemaakt. Kijk je bij Twente dan zie je dat de 3 top scorers samen 34 keer gescoord hebben. Bij Feyenoord is dat 35. Ik weet niet wie bij Feyenoord de penalties neemt, maar als Castaignos de 7 penalties van Tadic er in had geknald (das een dubbele als) had hij op 20 goals gestaan en had de verdeling er nog poverder uitgezien dan bij Feyenoord.

Dat met die penalties is trouwens best lullig voor Castaignos. Als je kijkt naar het aantal veldgoals (13) doet hij nauwelijks onder voor Finnbogasson (14). De 8 penalties van laatsgenoemde maken dan het verschil tussen een "een fenomeen" en een spits waarover week in week uit elke foute aanname wordt uitvergroot. Niet dat Castaignos niet aan zijn aanname moet werken, maar de beeldvorming in de voetbalmedia is nogal hijgerig en napraterig.
Er wordt zelden uitgezoomd om te kijken of het allemaal nog klopt, liever zoomt men in op de zaken die het eigen praatje bevestigen. Bij Castaignos laat je dus elke foute aanname zien. Bij Feyenoord zoomt men in op `de klasse van Pelle' (en negeert men het harde werk van Immers, Casie en Vilhena erachter), of het belang van Boetius (7 goals, 6 assists). Bij PSV is het centrale verdediginsduo de lul (behalve de eerste twee wedstrijden, toen waren ze geweldig, oranjemateriaal), terwijl het met de tegengoals best meevalt. Gezien de voorhoede valt PSV eerder het relatief lage aantal goals voor te verwijten.

Regeren is vooruitschuiven

• Martinusz
Perez zei het wel goed na de wedstrijd van Ajax Heerenveen, Finnbogasson is maar een middelmatige spits, in wedstrijden als deze zie je helemaal niets van hem. Terwijl dit juist de wedstrijden zijn waar je als speler bovenuit moet steken. Hij loofde daarom wel Zyjech omdat die ondanks het matige spel van Heerenveen toch wat vleugjes van klasse liet zien.

En inderdaad spitsen die penalties nemen vind ik een erg vertekenend beeld, tuurlijk je moet ze ook wel nog maken, maar ik heb liever een spits met 20 veldgoals als een spits met 10 veldgoals en 10 penalties. Die 10 penalties kunnen namelijk ook door een ander gemaakt worden, dan heb je meer aan 20 veldgoals erbij ;)

• ph4ge
[...]

Er zat juist veel afwisseling in tegen NAC. Als je de goal van Feyenoord ziet dan is dat gewoon een fantastische combinatie. De ene keer door het midden, de volgende keer over de vleugels met opkomende back, een paar keer een individuele actie en een paar mooie combinaties. Later in de wedstrijd werd dat inderdaad ook pompen, maar dat is logisch en bevestigt dat er veel variatie in het spel zit.

Feit is dat de speelstijl van Feyenoord anders is dan die van Ajax. Feyenoord is meer gericht op fysieke duels en opportunistischer. Ajax speelt veel voorzichtiger en geduldiger. Dat betekent dat Feyenoord meer kansen krijgt, maar ook meer kansen tegen krijgt. Alleen relatief gezien gaan er van die meer kansen niet veel meer in. Bij Ajax is het bij. tegen PSV en Feyenoord gewoon 1 kans 1 goal.

Feit is dat Feyenoord telkens punten verliest "zoals een keer kan gebeuren". Waar Feyenoord in goede wedstrijden toch punten morst wint de concurrentie juist vaak ook slechte wedstrijden en goede wedstrijden zoals gisteren verlopen probleemloos. Dat is uiteindelijk gewoon de verklaring voor het verschil op de ranglijst.

Uiteindelijk is het ook gewoon pech. Ten Rouwelaar stapelt wekelijks blunder op blunder maar kan op basis van gisteren zo in Oranje. Als je ziet wat een schofterige overtredingen die NACcers maakte zonder dat het bestraft werd, dan is het ook moeilijk voetballen voor de aanvallende ploeg. En dan doodleuk na de wedstrijd nog bekennen dat je inderdaad alleen op de benen van Pelle uit was en niet voor de bal "om de toon te zetten". :N

Het blijft me verbazen dat Nijhuis op zo'n wedstrijd wordt gezet, en dat hij niet eens de moeite doet om zn reputatie van hem af te werpen. Ik geef NAC geen ongelijk dat ze gingen tijdrekken, maar wat heb je dan aan een scheidsrechter die tot 4 keer toe uitgebreid waarschuwingen gaat geven voor tijdrekken?Dat kost alleen maar meer tijd en je ritme! Om vervolgens uitgebreid de trainer van Feyenoord toe te spreken en af te fluiten voordat de extra tijd er op zit. 8)7 Dat valt imo niet in de categorie "een foutje is menselijk", dat is gewoon raar.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
martinusz schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:52:
Perez zei het wel goed na de wedstrijd van Ajax Heerenveen, Finnbogasson is maar een middelmatige spits, in wedstrijden als deze zie je helemaal niets van hem. Terwijl dit juist de wedstrijden zijn waar je als speler bovenuit moet steken. Hij loofde daarom wel Zyjech omdat die ondanks het matige spel van Heerenveen toch wat vleugjes van klasse liet zien.

En inderdaad spitsen die penalties nemen vind ik een erg vertekenend beeld, tuurlijk je moet ze ook wel nog maken, maar ik heb liever een spits met 20 veldgoals als een spits met 10 veldgoals en 10 penalties. Die 10 penalties kunnen namelijk ook door een ander gemaakt worden, dan heb je meer aan 20 veldgoals erbij ;)
Dat roep ik al een jaar :Y Finnbogason is voetballend vreselijk beperkt en creëert zelf niets. Meestal speelt Heerenveen effectief met tien man omdat hij in de combinatie nauwelijks een bijdrage levert en veel balverlies lijdt.

Daarom is het ook zo jammer dat ze hem voor 10 miljoen niet gewoon de deur uit gedaan hebben. Bij Heracles loopt Uth, die kan volgend seizoen mooi in de spits bij Heerenveen en is in aanleg een betere voetballer. Alleen jammer dat Heracles een optie tot koop heeft die ze waarschijnlijk wel zullen verzilveren...

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-01 17:41

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

T-MOB schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:41:
Gebrek aan scorend vermogen valt ook wel mee. Immers heeft er al 10 inliggen en Boetius staat op 7. Ajax en Twente hebben ook maar 3 spelers met meer dan 5 doelpunten (wel allebei een die op 5 staat itt Feyenoord). Bij Ajax speelt dan mee dat ze aan het zoeken zijn naar een fatsoenlijke spits. Uit mijn hoofd hebben ze dit jaar met Hoessen, De Jong, Sogthorsson en Krkc op die plek gespeeld. Nog al logisch dat er dan per speler minder goals zijn gemaakt. Kijk je bij Twente dan zie je dat de 3 top scorers samen 34 keer gescoord hebben. Bij Feyenoord is dat 35. Ik weet niet wie bij Feyenoord de penalties neemt, maar als Castaignos de 7 penalties van Tadic er in had geknald (das een dubbele als) had hij op 20 goals gestaan en had de verdeling er nog poverder uitgezien dan bij Feyenoord.

Dat met die penalties is trouwens best lullig voor Castaignos. Als je kijkt naar het aantal veldgoals (13) doet hij nauwelijks onder voor Finnbogasson (14). De 8 penalties van laatsgenoemde maken dan het verschil tussen een "een fenomeen" en een spits waarover week in week uit elke foute aanname wordt uitvergroot. Niet dat Castaignos niet aan zijn aanname moet werken, maar de beeldvorming in de voetbalmedia is nogal hijgerig en napraterig.
Er wordt zelden uitgezoomd om te kijken of het allemaal nog klopt, liever zoomt men in op de zaken die het eigen praatje bevestigen. Bij Castaignos laat je dus elke foute aanname zien. Bij Feyenoord zoomt men in op `de klasse van Pelle' (en negeert men het harde werk van Immers, Casie en Vilhena erachter), of het belang van Boetius (7 goals, 6 assists). Bij PSV is het centrale verdediginsduo de lul (behalve de eerste twee wedstrijden, toen waren ze geweldig, oranjemateriaal), terwijl het met de tegengoals best meevalt. Gezien de voorhoede valt PSV eerder het relatief lage aantal goals voor te verwijten.
Dit is nou een post waarbij ik me volledig kan aansluiten. Zeer objectief bekeken:)
Het voornaamste punt bij Castaignos is het aantal kansen in relatie met het aantal doelpunten, dat valt tegen. Daar staat het nemen van penalty's los van.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• ph4ge
frankwopereis schreef op maandag 17 februari 2014 @ 13:17:
Dit is nou een post waarbij ik me volledig kan aansluiten. Zeer objectief bekeken:)
Het voornaamste punt bij Castaignos is het aantal kansen in relatie met het aantal doelpunten, dat valt tegen. Daar staat het nemen van penalty's los van.
Immers heeft hetzelfde probleem. Hoewel hij vrij veel scoort voor een middenveld mist hij gewoon teveel kansen. Als Immers straks 15 goals in een seizoen Eredivisie gemaakt heeft zouden we hem nog steeds niet zien als een goede afmaker, terwijl er weinig middenvelders zijn die het beter doen.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

ph4ge schreef op maandag 17 februari 2014 @ 13:38:
[...]

Immers heeft hetzelfde probleem. Hoewel hij vrij veel scoort voor een middenveld mist hij gewoon teveel kansen. Als Immers straks 15 goals in een seizoen Eredivisie gemaakt heeft zouden we hem nog steeds niet zien als een goede afmaker, terwijl er weinig middenvelders zijn die het beter doen.
Als je gescoorde goals en assists bij elkaar optelt, kom je pas tot een gewogen oordeel over een 'scorende middenvelder'...

Als hij (te)veel scoort en weinig assists kent, zal men dan net zo ontevreden zijn al wanneer hij vrijwel niet scoort, maar veel bruikbare en verzilverde assists aflevert?

[ Voor 13% gewijzigd door Ramzzz op 17-02-2014 13:43 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Het probleem met doelpunten maken geldt bij veel teams en ook bij Twente en Ajax. Het is denk ik, tevens de reden voor het vele puntverlies bij alle teams. Toevallig heeft Ajax dit weekend gewonnen, maar daarvoor ontbrak het toch aan iemand die even de wedstrijd openbreekt. Ajax had wedstrijden ervoor moeten winnen en ook kunnen winnen (Zwolle en Utrecht). Ze geven achterin weinig weg, maar ze creeeren veel te weinig. Tegen Groningen gaat het dan net met 2-1 wel goed.

Dit is typerend voor de competitie. Met goede breekijzers voorin kun je ook slechte wedstrijden naar je toe trekken en in het verleden was dit ook vaak het verschil tussen de uiteindelijke kampioen en de rest. Nu heeft iedereen het probleem en zie je veel machteloosheid van de "grote teams" tegen de kleine ploegen.

Ik naam Ajax als voorbeeld omdat die nu bovenaan staan, maar de anderen hebben dit ook. Waar Ajax in het verleden overigens bijna altijd de meest productieve ploeg was, ook als ze geen kampioen werden, scoorden tot op heden Feyenoord, Twente en Heerenveen meer doelpunten.

Dan hebben we het nog niet eens over het gebrek aan verdedigend vermogen waardoor de doelpunten eigenlijk bij bosjes zouden moeten vallen.

• Martinusz
Daarom vind ik messi bijvoorbeeld beter dan Ronaldo, ze scoren allebei 60 keer in een seizoen, maar Messi heeft daarbij nog een hele boel assists erbij staan, daar waar die bij Ronaldo op 1 hand te tellen zijn over het algemeen....

edit: laatste is beetje overdreven wellicht, maar Messi heeft wel altijd meer assists achter zijn naam, wat net zo waardevol is als zelf doelpunten maken.

Een spits die nauwelijks scoort, maar wel 30 assists afleverd is net zo waardevol als een scorende spits met minder assists. Zelfde geldt voor middenvelders...

[ Voor 16% gewijzigd door Martinusz op 17-02-2014 13:56 ]

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Als je puur naar de cijfers kijkt, zie je dat Feyenoord het met name thuis laat liggen.

Thuis 67% winst 17% gelijk 17% verlies -> Vergelijk dat eens met de cijfers van Ajax:
Thuis 83% winst 8% gelijk 8% verlies

Uit zijn de cijfers vergelijkbaar met 42% winst (al speelt Ajax uit vaker gelijk en verliest Feyenoord vaker).

Met de steun van het thuispubliek moeten er in de Kuip toch wel meer punten te halen zijn zou je denken.

[ Voor 11% gewijzigd door tweaker2010 op 17-02-2014 13:57 ]

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-01 17:41

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

tweaker2010 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 13:57:
Als je puur naar de cijfers kijkt, zie je dat Feyenoord het met name thuis laat liggen.

Thuis 67% winst 17% gelijk 17% verlies -> Vergelijk dat eens met de cijfers van Ajax:
Thuis 83% winst 8% gelijk 8% verlies

Uit zijn de cijfers vergelijkbaar met 42% winst (al speelt Ajax uit vaker gelijk en verliest Feyenoord vaker).

Met de steun van het thuispubliek moeten er in de Kuip toch wel meer punten te halen zijn zou je denken.
Heel mooi die percentages, ik zie liever aantallen. Deze percentages zijn qua verschillen 2 wedstrijden ofzo. In percentages lijkt het verschil veel groter dan het is..

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• Martinusz
frankwopereis schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:59:
[...]

Heel mooi die percentages, ik zie liever aantallen. Deze percentages zijn qua verschillen 2 wedstrijden ofzo. In percentages lijkt het verschil veel groter dan het is..
Verschil is dan 6 punten, en dat had een 1ste plaats kunnen betekenen ;)
als je dit doortrekt de 2de helft van het seizoen, dan scheelt dat 12 punten, dus het verschil is ook behoorlijk.

Maar kampioen wordt niemand met goede cijfers voor thuiswedstrijden, je zult echt gewoon over de hele linie (uit en thuis) voldoende punten bij elkaar moeten sprokkelen. (logisch ik weet het ;) )

Verwijderd

[...]

Mwah, dan moet je toch maar eens beter gaan kijken naar de wedstrijden van Feyenoord. Feyenoord hanteert meerdere speelstijlen. Allesbehalve meer van hetzelfde dus.

Edit

Ajax overlegt de beste financiële cijfers van alle clubs in de eredivisie. Goedemorgen zeg, die doen een financiële demarrage van heb ik jou daar: https://www.vi.nl/nieuws/...-van-239-miljoen-euro.htm

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2014 16:15 ]

• Railgunner
  • Laatst online: 30-01 12:48
Dat zijn inderdaad hele mooi resultaten, maar van de 23.9 miljoen is 18.8 afkomstig van de verkoop van een aantal spelers (oa Eriksen). Daarnaast heeft Ajax miljoeneninkomsten vanwege de CL-deelname. Als je een keer geen klappers met de verkoop van spelers smaakt en tegelijkertijd deelname aan de CL misloopt, lijd je volgens mij direct verlies.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• KillaZ
  • Laatst online: 22:46
Interessanter is dan ook de manier waarop het lang vreemd vermogen verschoven is naar het kort vreemd vermogen en in hoeverre de hoeveelheid liquide middelen de totale som aan kort vreemd vermogen dekt. Dit is (volgens mij) 51 miljoen aan KVV vs. 70 miljoen aan Liquide middelen. Dat is behoorlijk voor een voetbalclub.

Een keer geen goede lichting en daardoor een negatief resultaat is dan wat makkelijker uit te leggen aan je aandeelhouders :)

K to the KillaZ

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 16:00:
[...]

Ajax overlegt de beste financiële cijfers van alle clubs in de eredivisie. Goedemorgen zeg, die doen een financiële demarrage van heb ik jou daar: https://www.vi.nl/nieuws/...-van-239-miljoen-euro.htm
Hebben overige clubs dan ook al halfjaarcijfers gepubliceerd?

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Napo schreef op maandag 17 februari 2014 @ 17:03:
[...]
Hebben overige clubs dan ook al halfjaarcijfers gepubliceerd?
Heb je die dan nog nodig?

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:19
Railgunner schreef op maandag 17 februari 2014 @ 16:45:
Dat zijn inderdaad hele mooi resultaten, maar van de 23.9 miljoen is 18.8 afkomstig van de verkoop van een aantal spelers (oa Eriksen). Daarnaast heeft Ajax miljoeneninkomsten vanwege de CL-deelname. Als je een keer geen klappers met de verkoop van spelers smaakt en tegelijkertijd deelname aan de CL misloopt, lijd je volgens mij direct verlies.
Ik geloof niet dat al alle CL inkomsten bij deze halfjaar cijfers zitten.
Daarnaast mochten ze geen CL spelen dan gaan ook de uitgaven omlaag aangezien de spelers prestatie contracten hebben.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Wel zo praktisch als de vermelding "de beste financiële cijfers van alle clubs in de eredivisie" wordt gemaakt ;)
Pagina: 1 ... 135 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum