PSN: Finally_Chris
Ik zie vooralsnog geen beter alternatief.
Edit: en hij is vrij
[ Voor 32% gewijzigd door D-e-n op 01-02-2014 11:57 ]
De wedstrijden zijn niet te vergelijken; GAE ging voor een punt en speelde anti-voetbal, dat is moeilijk voetballen en resulteerd bijna nooit in een overduidelijke overwinning voor de sterkste ploeg. Utrecht gaat zal zich echter thuis nooit zo ingraven als GAE en wel voetballend aanvallen. Daarom wordt Utrecht dan ook makkelijker opgerold dan bijvoorbeeld een GAE.dvdkiwi schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 10:50:
Als Ajax net zo speelt als tegen Go Ahead dan kunnen we (Ajax) de borst natmaken zondag.
Wel overwicht, maar slappe hap was het.
[ Voor 29% gewijzigd door Han op 01-02-2014 11:54 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Waarom zou van Basten niet kunnen als van Gaal wel kan? Ik zie het niet gebeuren dat van Gaal naar Feyenoord gaat. Van Gaal is persoon met een Ajax hart, ik denk niet dat dat gaat klikken.CR1691 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 11:14:
Het probleem is alleen het aanstellen van zijn opvolger. Van Gaal en Adriaanse kunnen sowieso een belletje verwachten want daar is Van Geel bevriend mee. Bosz en Van Basten worden ook genoemd al heeft Bosz weinig krediet binnen de club door zijn periode als TD en waarom Van Basten niet geschikt is weet iedereen wel gezien zijn verleden. Ron Jans had gekund maar die heeft net een nieuw contract getekend. Het aanstellen van Van Gastel is al net zo'n gok als bij De Boer en Cocu. De ene keer pakt het goed uit en de andere keer loopt het totaal niet.
Ik zie vooralsnog geen beter alternatief.
Ik zie het van Bronckhorst eerlijk gezegd wel overnemen met een ervaren kracht naast zich..
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Volgens Derksen is Van Geel al rond met Adriaanse. Dat zou niet heel onverwacht zijn.
Bron: Radio Rijnmond
[ Voor 17% gewijzigd door CR1691 op 01-02-2014 12:54 ]
Verwijderd
Volgens Gudde in zijn nieuwjaarstoespraak had Feyenoord nog een negatief eigen vermogen van €6,- miljoen.
En volgens de afspraak met de VvF dient Feyenoord, wanneer het eigen vermogen minimaal €3,- miljoen is, de aandelen ad €30,- miljoen gefaseerd terug te kopen. Aandelen met een rendement van 4% overigens aldus Blokland.
Komt nog bij dat Gudde in zijn nieuwjaarstoespraak repte over de hoognodige vernieuwing van de trainingsfaciliteiten waarvoor Feyenoord ook ca. €17,- miljoen voor nodig denkt te hebben.
Uitgaande transfers kunnen bijdragen aan het financiële herstel van Feyenoord. Maar gezien het hiervoor geschetste plaatje mag duidelijk zijn dat slechts een beperkt gedeelte daarvan ten goede kan komen aan versterking van de selectie op die posities die door Koeman en de zijnen nodig worden geacht.
Een positieve beslissing ten aanzien van het nieuwe stadion zou Feyenoord helderheid en duidelijkheid hebben gebracht de komende 5 jaren. Iedereen weet dat het niet in stemming is gebracht in de gemeenteraad vanwege de houding van met name coalitiegenoot D66.
Tel deze zaken bij elkaar op en het is duidelijk dat Feyenoord nog een periode te wachten staat waarin er minder mogelijk is dan velen graag zouden zien.
Edit:
Werd elders er op gewezen dat de bedragen niet helemaal klopten:
Feyenoord dient dus minimaal een positief eigen vermogen van €3,- miljoen te hebben (niet €4,- miljoen zoals ik eerst schreef) en te houden voor er in overleg met de VvF die €30,- miljoen gefaseerd teruggekocht gaan worden.
Het rendement van 4% dient eerst uitbetaald te worden met dat Feyenoord dat positief eigen vermogen van €3,- miljoen of meer heeft.
En het nieuwe trainingscomplex gaat naar verwachting niet €12,- maar €17,- miljoen kosten.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2014 01:30 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Stel je verkoopt er 2 van, dan zou je toch snel al zo'n 10-15 miljoen moeten kunnen vangen, zo niet meer. . Alleen Pelle vervangen wordt echt lastig, de rest zou makkelijker vervangbaar moeten zijn (tenzij De Vrij en BMI verkocht worden).
Naar mijn mening heeft Koeman het maximale uit deze groep gehaald, meer valt er niet uit te halen. Het is gewoon een heel matig en wisselvallig elftal.Han schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 19:11:
Ik had verwacht dat het onder Koeman beter zou gaan, maar zelfs onder Koeman zijn er geen prijzen gepakt.
Utrecht is helemaal een triest verhaal. Die Van Seumeren heeft er 30 of 40 miljoen in gepompt, maar het is een elftal van niks.
Overigens hou ik mijn hart vast voor Utrecht - Ajax dadelijk. Wordt volgens mij weer zo'n typische "zondag half 1 sleuren en trekken" wedstrijd met een Utrecht die er vol bovenop gaat. Of Ajax moet 1 keer raken doen en met minstens 2 of 3 goals de rust in gaan, want zoals bij Go Ahead vorige week was het ook kantje boord.
[ Voor 39% gewijzigd door chim0 op 02-02-2014 06:27 ]
Dat is wel erg veel euros ivm andere transfers van in NL spelende voetballers.toolkist schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 23:34:
Het lijkt me sterk als komende zomer zowel Mulder, De Vrij, Martins Indi, Clasie als Pelle blijven.
Stel je verkoopt er 2 van, dan zou je toch snel al zo'n 10-15 miljoen moeten kunnen vangen, zo niet meer. . Alleen Pelle vervangen wordt echt lastig, de rest zou makkelijker vervangbaar moeten zijn (tenzij De Vrij en BMI verkocht worden).
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Verwijderd
Wat je ook ziet bij dit soort clubs (Utrecht, Ado etc.) is dat ze het hele seizoen nergens zin in hebben behalve als Ajax op bezoek komt. Dan wordt er gestreden en 200% gegeven. Vaak is Ajax dan weer overdonderd en wordt het een lastige middag met puntverlies. De week erna verliest Utrecht dan weer net zo gemakkelijk met 4-0 van een hekkensluiter.chim0 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 06:17:
[...]
Overigens hou ik mijn hart vast voor Utrecht - Ajax dadelijk. Wordt volgens mij weer zo'n typische "zondag half 1 sleuren en trekken" wedstrijd met een Utrecht die er vol bovenop gaat. Of Ajax moet 1 keer raken doen en met minstens 2 of 3 goals de rust in gaan, want zoals bij Go Ahead vorige week was het ook kantje boord.
Overigens zou ik Kishna wel eens in actie willen zien.
Twee keer deed Feyenoord met dit elftal met notabene een smalle selectie lang mee om de titel. Dan kan het geen matig elftal zijn. Koeman heeft ten eerste het probleem dat hij niet kan wisselen (De Boer kan dat wel) en ten tweede lijkt hij de magie kwijt. De progressie lijkt gestopt. Dan wordt het tijd om te stoppen.chim0 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 06:17:
[...]
Naar mijn mening heeft Koeman het maximale uit deze groep gehaald, meer valt er niet uit te halen. Het is gewoon een heel matig en wisselvallig elftal.
Ik denk overigens dat De Boer ook gewoon de betere trainer is.
Omdat hij juist het maximale eruit heeft gehaald wat erin zit. Dat is op zich al een hele knappe prestatie, als je kijkt naar de kwaliteit van de spelers. Die hebben op bepaalde momenten boven hun kunnen gespeeld en dan kan het gebeuren dat je inderdaad ver komt. Maar het is niet constant genoeg, het moet constanter. Die pieken en dalen moeten wat geleidelijker zijn. Die zijn nu te groot.
Dat denk ik niet. Koeman heeft gewoon veel minder kwaliteit, maar hij wil ook gewoon aanvallend voetbal spelen. Ajax is wat dat betreft veel constanter. Juist die lelijke wedstrijden, zoals Ga Ahead Eagles uit en ADO uit moet je winnen, op welke manier dan ook, en dat lijkt Ajax op de e.o.a. manier wel te lukken en Feyenoord niet, maar dat kan wel het verschil maken aan het eind van het seizoen. Tegen de "groten" lijkt Feyenoord het dan wel weer goed te doen. Thuis 1 - 1 gelijksspelen tegen Vitesse is niet verkeerd.Ik denk overigens dat De Boer ook gewoon de betere trainer is.
[ Voor 11% gewijzigd door chim0 op 02-02-2014 11:42 ]
Een gevolg daarvan is dat het kwartje gewoon te vaak verkeerd valt. Het zal ongetwijfeld mijn bril zijn, maar ik heb niet het idee dat Feyenoord minder goede en meer slechte wedstrijden speelt dan de concurrentie. Alleen Feyenoord laat vaak punten liggen ook al ze wel goed spelen en als ze niet spelen verliezen ze van iedereen. Volgens mij hebben de drie tegenstanders sinds de winterstop ook 80% van hun kansen afgemaakt, waar Feyenoord misschien aan 15% komt. Dan verliezen ze ineens van ADO, die onderaan staan en verder nauwelijks een punt pakken.
Koeman heeft eer gehaald door een zooitje ongeregeld zo neer te zetten dat er een prima ploeg staat, die veel beter presteert dan je op basis van de financiele mogelijkheden zou verwachten. Uiteindelijk draait voetbal daar toch om, de rijkste club wordt in de regel kampioen, dat zie je in Nederland en in Europa. Meer eer is er voor Koeman niet te halen, hij heeft het recept voor maximaal resultaat met deze ploeg gevonden en elke omzetting is een verzwakking.
Ik hoop persoonlijk op een leegloop bij Feyenoord. Een stuk of 5 spelers zitten gewoon op hun top bij Feyenoord en hun contracten worden alleen maar korter terwijl de spelers ouder worden. Er zit weer genoeg aan te komen in de jeugd, zeker in verdedigend opzicht. Als die speler weer doorbreken, maar nu aangevuld kunnen worden met een paar versterkingen kan er op termijn wel een kampioenenploeg ontstaan.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Verwijderd
Utrecht is gelijk met Ajax, nog weinig spannends gebeurd. Heb het gevoel dat Ajax Utrecht vooral laat komen zodat ze zodirect bekaf zijn.
Zoals ph4ge al zegt: een aantal mindere goden kan niet beter. Maar van spelers van rond de twintig jaar kun je niet zeggen dat ze op hun top zitten. De Vrij heeft niet minder potentie dan Veltman en Clasie niet minder potentie dan Blind. Of wat dacht je van Vilhena? Daar heeft Koeman nog wel wat laten liggen dit seizoen. Wellicht ook omdat de selectie te smal is.
@ph4ge
Een leegloop is overdreven. Maar vertrek van wat verdedigende krachten zou niet verkeerd zijn. Die hoef je namelijk niet terug te kopen want Kongolo en van Beek kun je zo inbrengen. Als je daarvoor bijvoorbeeld een rechtsbuiten kunt halen kun je weer vooruit
Zijn 2e competitiegoal ooit voor Ajax dacht ik.
nggyu nglyd
Ach, wij spelen met van Rhijn en types als De Sa als backup voor Schone. Daarnaast speelt Ajax net als Feyenoord met veel eigen jeugd. Heeft een bak geld meer dan wel zo'n enorme invloed?ph4ge schreef op zondag 02 februari 2014 @ 12:41:
Het probleem is gewoon dat er bij Feyenoord 8 spelers rondlopen die de kwaliteit hebben om kampioen te worden, en bij Ajax een stuk of 20. Niet dat Ajax nou een speler heeft die zoveel beter is als een Pelle of Boetius, maar bij Ajax hoeven ze geen Schaken of Immers op te stellen, maar nog erger als die er niet bij is een Verhoek of Goossens.
Ik vind het serieus jammer dat er de laatste jaren alleen met betrekking tot Feyenoord zo vaak gezocht wordt naar excuses waarom kampioen worden niet realistisch is, waarom een 4e plek (paar jaar geleden) zo'n superprestatie was, of waarom thuis gelijk spelen tegen Vitesse niet verkeerd is (paar posts geleden). Het zal best zijn dat Ajax supporters dat weer wel te erg uiten, maar als topclub in een topsport cultuur moet je toch nooit tevreden zijn als je niet bovenaan staat? En ja, Feyenoord is voor mij dus altijd een topclub gebleven
Verwijderd
Echt bizar, het gebeurt me serieus iedere week dat ik even naar boven ben of iets anders doe voor een minuut of 5 en als ik dan terug kom is er gescoordQuad schreef op zondag 02 februari 2014 @ 12:56:
Lekker Blind!!
Zijn 2e competitiegoal ooit voor Ajax dacht ik.
Snap overigens niet waar die extreme Ajax haat vandaan komt bij Utrecht.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2014 13:02 ]
[ Voor 9% gewijzigd door schwarzenegger op 02-02-2014 13:04 ]
What the fak, waardeloos verdedigd zeg.. Zo'n diepe bal mag nooit zo vallen..
[ Voor 75% gewijzigd door Quad op 02-02-2014 13:05 ]
nggyu nglyd
Elke wedstrijd volgens mij, al een paar weken bij FOX.Saturnus schreef op zondag 02 februari 2014 @ 13:05:
2 commentatoren, dat gebeurt niet vaak bij voetbal toch?
Toch alleen bij Fox1 meen ik?jaapstobbe schreef op zondag 02 februari 2014 @ 13:06:
[...]
Elke wedstrijd volgens mij, al een paar weken bij FOX.
Althans, ik hoop het meer. Ik vind het tot op heden nl. niks toevoegen.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Zal je zien dat hij wel voor de 1-2 zorgt wat de wedstrijd beslist.chim0 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 13:11:
Zeker half 1 wedstrijd, Ajax moet nog wakker worden. Schöne zit alleen maar te kloten.
nggyu nglyd
Als ie op de bank zit kan hij spelen, misschien 20-30 minuten, maar het is wel nodig. Bojan en Fischer heb je helemaal niets aan op dit moment.Dadona schreef op zondag 02 februari 2014 @ 13:14:
De Jong? Die wil je toch echt niet te vroeg erin gooien, liefst niet.
Van Rhijn is vaak kop van jut bij Ajax maar hij heeft toch al voor Oranje gespeeld. Dat zie ik Immers toch niet doen. En de voorhoede is niet het sterkste punt van Ajax maar met Bojan, Sigthursson en straks De Jong weer kan de Boer toch in elk geval variëren.toolkist schreef op zondag 02 februari 2014 @ 13:00:
[...]
Ach, wij spelen met van Rhijn en types als De Sa als backup voor Schone.
Ja. Als eerste kun je jeugd kopen die je zelf niet hebt. Spelers als Fischer, Eriksen en Boilesen zijn niet duur geweest maar Feyenoord heeft echt het geld niet om dat soort spelers te halen voor de A1 of B1. Ten tweede kun je je selectie in de breedte beter op peil houden. Ajax had Verhoek allang kunnen lozen.Daarnaast speelt Ajax net als Feyenoord met veel eigen jeugd. Heeft een bak geld meer dan wel zo'n enorme invloed?
Als er geen excuses zijn dan presteert Koeman dus niet optimaal. Ik denk dat Koeman deels wat te verwijten valt maar dat er deels ook beperkingen zijn in de groepIk vind het serieus jammer dat er de laatste jaren alleen met betrekking tot Feyenoord zo vaak gezocht wordt naar excuses waarom kampioen worden niet realistisch is, waarom een 4e plek (paar jaar geleden) zo'n superprestatie was, of waarom thuis gelijk spelen tegen Vitesse niet verkeerd is (paar posts geleden). Het zal best zijn dat Ajax supporters dat weer wel te erg uiten, maar als topclub in een topsport cultuur moet je toch nooit tevreden zijn als je niet bovenaan staat? En ja, Feyenoord is voor mij dus altijd een topclub gebleven
Er is gewoon een direct verband tussen financiën en prestaties. En dat merkt Feyenoord oa omdat het eigen talenten zoals Fer, Wijnaldum, Castagnois, Rekik, Leerdam, Ebecilio etc allemaal bij de directe concurrentie spelen en niet bij Feyenoord zelf. Als Feyenoord gewoon de eigen jeugd had weten te behouden zoals Ajax dan was de selectie inderdaad net zo breed geweest. De financien staan dat niet toe. Overigens kost jeugd ook geld.toolkist schreef op zondag 02 februari 2014 @ 13:00:
Ach, wij spelen met van Rhijn en types als De Sa als backup voor Schone. Daarnaast speelt Ajax net als Feyenoord met veel eigen jeugd. Heeft een bak geld meer dan wel zo'n enorme invloed?
Ik vind het serieus jammer dat er de laatste jaren alleen met betrekking tot Feyenoord zo vaak gezocht wordt naar excuses waarom kampioen worden niet realistisch is, waarom een 4e plek (paar jaar geleden) zo'n superprestatie was, of waarom thuis gelijk spelen tegen Vitesse niet verkeerd is (paar posts geleden). Het zal best zijn dat Ajax supporters dat weer wel te erg uiten, maar als topclub in een topsport cultuur moet je toch nooit tevreden zijn als je niet bovenaan staat? En ja, Feyenoord is voor mij dus altijd een topclub gebleven
Daarnaast, spelers zoals Schone en Bojan waar Feyenoord al bijna een akkoord mee had kozen voor de concurrent die meer kon betalen. In plaats daarvan komt Feyenoord uit bij de categorie Van Beukering, Goossens, Verhoek etc die niks bij de top van de Eredivisie hebben te zoeken. Ook staan de financien niet toe om zoals Ajax doet jonge talenten te halen. Zo zat Feyenoord lange tijd achter Strootman aan maar konden ze die paar ton die Sparta verlangde niet betalen, bij Ajax kijken ze niet op van 1 miljoen voor de nieuwe Eriksen.
Dus, ja, het verschil is gigantisch. Ajax kan zn eigen jeugd behouden, aanvullen met talenten van andere clubs, de beste transfervrije spelers halen en er dan nog wat bij kopen. Dat geeft verder niet, zo werkt het in het voetbal en is bovendien grotendeels het gevolg van jarenlange wanbeleid bij Feyenoord. Maar we moeten wel realistisch zijn, de kans dat je over een heel seizoen boven een ploeg eindigt met veel meer financiele mogelijkheden is niet groot. Feyenoord heeft op papier de vierde begroting, de helft van Ajax, maar dat is nog incl schuldenlast. In werkelijkheid zijn er gewoon 5-6 clubs die financieel veel meer mogelijkheden hebben. Dat Feyenoord de afgelopen jaren een groot deel van die clubs onder zich weet te houden is een knappe prestatie op zich.
Overigens is van Rhijn gewoon international en heeft de Sa lang niet zoveel wedstrijden gespeeld als een Immers, dat is niet echt een vergelijking. Van Rhijn is ook gewoon een heel groot talent, men kon niet wachten om Vd Wiel te lozen en Van Rhijn te brengen. Ja, bij Ajax lopen ook mindere goden rond, maar bij Feyenoord spelen die elke week.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Wat betreft Rekik, Ebecilio en Leerdam, Ajax had toen niet de eigen toptalenten anders waren die ook gewoon weggehaald. Tegen Engelse clubs kan Ajax ook niet op.
Leerdam wilde niet bijtekenen omdat ie te weinig speelde. Feyenoord zet em daarop terug naar de beloften, gek dat ie dan later toch niet weer bij wil tekenen. Dat heeft weinig tot niks te maken met het geld van Vitesse.
[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 02-02-2014 13:50 ]
Een groot deel is te danken aan de tactieken en positioneel spel wat De Boer ingebakken heeft ja. Feyenoord heeft echt niet heel veel slechtere spelers, PSV idem.D-e-n schreef op zondag 02 februari 2014 @ 13:45:
@toolkist
Als de spelers van Ajax zo waardeloos zijn ligt het dus gewoon aan De Boer?
Wat een scheids en grens...jaapstobbe schreef op zondag 02 februari 2014 @ 14:01:
wat een kansen
Je had nog bijna gelijk ook.Quad schreef op zondag 02 februari 2014 @ 14:05:
Jemig, die had er wel in gekund..
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Dat heet Brabants. Ja vreselijk.toolkist schreef op zondag 02 februari 2014 @ 14:13:
Wat heeft die Van Hintum een enorm irritante stem zeg
Wat ben ik blij als ik vanavond weer lekker Real Madrid ga kijken!
Je zou een klacht in kunnen dienentoolkist schreef op zondag 02 februari 2014 @ 14:16:
[...]
Weet ik, woont in dezelfde plaats als ik. Gaat me niet om het dialect, maar de stem zelf
XXXVI
I served in a company of heroes.
PSV inderdaad niet, Feyenoord wel. Ik vind het grappig en een compliment dat dat niet zo gezien wordt, maar het is niet zo, en dan vooral in de breedte. Kijk gewoon eens naar de bank van Feyenoord, dat is om te huilen.toolkist schreef op zondag 02 februari 2014 @ 13:52:
Een groot deel is te danken aan de tactieken en positioneel spel wat De Boer ingebakken heeft ja. Feyenoord heeft echt niet heel veel slechtere spelers, PSV idem.
Dat Leerdam vertrok was puur een financieel verhaal. Hij speelde zat, Feyenoord wilde hem houden maar ze kwamen er niet uit. Dat geldt voor alle spelers die ik noemde, allen wilde Feyenoord ze houden. De spelers die bij Ajax vertrokken spelen niet bij de concurrentie, dat is geen vergelijk. Bovendien zijn het er bij Feyenoord meer, en haalt Ajax er een hoop voor terug en Feyenoord niet.
Positiespel is ook gewoon een kwaliteit. De Boer kan Immers ook geen positiespel leren.
Naja op naar volgende week dan maar..
nggyu nglyd
Tomorrow is not today!
nggyu nglyd
Ik denk juist dat jullie te negatief zijn over de kwaliteiten bij Feyenoord.ph4ge schreef op zondag 02 februari 2014 @ 14:19:
[...]
PSV inderdaad niet, Feyenoord wel. Ik vind het grappig en een compliment dat dat niet zo gezien wordt, maar het is niet zo, en dan vooral in de breedte. Kijk gewoon eens naar de bank van Feyenoord, dat is om te huilen.
Dat Leerdam vertrok was puur een financieel verhaal. Hij speelde zat, Feyenoord wilde hem houden maar ze kwamen er niet uit. Dat geldt voor alle spelers die ik noemde, allen wilde Feyenoord ze houden. De spelers die bij Ajax vertrokken spelen niet bij de concurrentie, dat is geen vergelijk. Bovendien zijn het er bij Feyenoord meer, en haalt Ajax er een hoop voor terug en Feyenoord niet.
Positiespel is ook gewoon een kwaliteit. De Boer kan Immers ook geen positiespel leren.
Goossens was echt niet minder dan Schone toen ze beiden nog bij NEC speelden. Schaken is lang niet altijd briljant, maar was tegen Ajax toch echt de gevaarlijkste speler. Bij Immers lukt niet alles (of veel niet) maar hij werkt wel gigantisch veel, dat soort spelers heb je ook nodig. Armenteros kon bij Heracles prima mee op Eredivisie niveau, nu wordt ie alleen niet goed gebruikt.
Een Bojan bij Ajax is in potentie wellicht beter dan alle andere spelers in de Eredivisie, maar het komt er nooit uit.
Schaken is gewoon een beperkte speler waar bovendien de slijt op zit, wel een die het maximale eruit haalt. Hij kan geen hele wedstrijden meer spelen, laat staan 2x per week. Schaken is wel een typisch voorbeeld van een speler waar Koeman echt het maximale rendement uit haalt. Idem voor Immers. Die spelen ver boven hun kunnen en dat is ook gewoon niet goed genoeg. De Jong, Serrero, Klaassen, Schone, Fischer en dan vergeet ik er nog een paar zijn allemaal spelers van Ajax die de rol van Immers beter zouden invullen.
Ik vraag me af wat jij met Armenteros zou doen. Die heeft gewoon 1 seizoen gehad waarbij alles lukte, daarna niet voor niets een jaar niet gespeeld en kan bij Feyenoord ook helemaal niet aanhaken. Bakkal is ook gewoon dik, het zijn spelers die het gewoon niet meer kunnen of niet meer op kunnen brengen. Daar kan Koeman niks aan doen.
Koeman heeft iets weten te maken van spelers als Schaken, Immers en Pelle, maar dat is de verdienste van Koeman, niet zo zeer de kwaliteit van de spelers. Kijk eens naar het niveau van de spelers van Feyenoord voordat ze bij Koeman aankwamen. Het is echt Koeman die met een +-3e plaats het maximale uit zn spelers haalt, niet de kwaliteit van de spelers.
nggyu nglyd
Prima speler voor achter Pelle, alleen niet voor 1 losse wedstrijd.ph4ge schreef op zondag 02 februari 2014 @ 14:45:
Ik vraag me af wat jij met Armenteros zou doen. Die heeft gewoon 1 seizoen gehad waarbij alles lukte, daarna niet voor niets een jaar niet gespeeld en kan bij Feyenoord ook helemaal niet aanhaken.
Dat gaat dan ten koste van Immers, die je ook goed vond? Hij is ook niet voor die positie gehaald. Hij heeft 14 wedstrijden gespeeld, dat is niet niks, en heeft nog niet 1 momentje zn waarde gehad.toolkist schreef op zondag 02 februari 2014 @ 15:43:
Prima speler voor achter Pelle, alleen niet voor 1 losse wedstrijd.
Maar als ze de rest allemaal winnen, dan kan het nog best...
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
argro schreef op zondag 02 februari 2014 @ 17:48:
[...]
Maar als ze de rest allemaal winnen, dan kan het nog best...
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Fysiek spel? Heb je een andere wedstrijd gezien?ephymerous schreef op zondag 02 februari 2014 @ 14:18:
Onvoorstelbaar dat Ajax hier punten verspeeld. Dat ligt niet aan Utrecht maar dom meedoenmet fysiek spel
Verwijderd
Verwijderd
Zeker weten!CR1691 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 18:17:
PSV heeft het altijd moeilijk bij RKC. Net als Feyenoord overigens
Maar het is toch amper te geloven. PSV heeft echt een betere selectie dan RKC en dan zo verliezen?
De Nederlandse competitie gaat Denemarken achterna.
Jep, en het schuift zo wat divhter bij elkaar.Exocet schreef op zondag 02 februari 2014 @ 18:20:
Twente dus de grote winnaar dit weekeinde.
nggyu nglyd
Of gaat het om uitwedstrijden? Vorige week nog 1-0 namelijk tegen AZ..
[ Voor 30% gewijzigd door Quad op 02-02-2014 18:28 ]
nggyu nglyd
Uitwedstrijden.Quad schreef op zondag 02 februari 2014 @ 18:26:
Wut? Heeft PSV echt 24 competitie wedstrijden achter elkaar de nul niet gehouden?
Of gaat het om uitwedstrijden? Vorige week nog 1-0 namelijk tegen AZ..
En dus gaat de druk op Cocu toenemen. De geluiden dat het niet zozeer aan de kwaliteiten van de spelers, maar aan de tactiek ligt worden nemen toe.CR1691 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 18:25:
Zoals ze net bij Fox zeiden, individueel is het allemaal heel aardig bij PSV, maar het zijn allemaal ego's die voor zichzelf spelen.
[ Voor 41% gewijzigd door argro op 02-02-2014 18:31 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Verwijderd
Niet voor niets heeft Depay de meeste doelpogingen van de hele eredivisie. Meer dan Pelle en Finbogasson en als je dan kijkt hoeveel doelpunten Depay maakt....CR1691 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 18:25:
Zoals ze net bij Fox zeiden, individueel is het allemaal heel aardig bij PSV, maar het zijn allemaal ego's die voor zichzelf spelen.
Verwijderd
Immers?Verwijderd schreef op zondag 02 februari 2014 @ 18:31:
[...]
Niet voor niets heeft Depay de meeste doelpogingen van de hele eredivisie. Meer dan Pelle en Finbogasson en als je dan kijkt hoeveel doelpunten Depay maakt....
Verwijderd
Hoe danVerwijderd schreef op zondag 02 februari 2014 @ 18:23:
[...]
De Nederlandse competitie gaat Denemarken achterna.
Hoeveel ervan heeft ie een kwartiertje ofzo gespeeld, op linksbuiten?ph4ge schreef op zondag 02 februari 2014 @ 15:58:
[...]
Dat gaat dan ten koste van Immers, die je ook goed vond? Hij is ook niet voor die positie gehaald. Hij heeft 14 wedstrijden gespeeld, dat is niet niks, en heeft nog niet 1 momentje zn waarde gehad.
Ik zou Immers overigens niet op 10 zetten, maar als 1 van de 2 middenvelders erachter. Met zijn loopvermogen en inzet kan hij prima het hele veld bespelen. Qua middenveld heb je dan niks te klagen, nou ja, een fatsoenlijke backup achter Clasie zou geen kwaad kunnen.
Het zou eens tijd worden, met zo'n selectie hoor je gewoon veel hoger te staan. Overigens denk ik niet dat dit aan de tactiek ligt, maar aan de mentaliteit van de spelers. De combinatie met een softe coach als Cocu is ook geen gelukkige keuze geweest voor PSV.argro schreef op zondag 02 februari 2014 @ 18:29:
[...]
En dus gaat de druk op Cocu toenemen. De geluiden dat het niet zozeer aan de kwaliteiten van de spelers, maar aan de tactiek ligt worden nemen toe.
Armenteros was bij Heracles goed als spits maar bij Feyenoord is die positie bezet. Een aanvallende middenvelder is het ook niet echt.toolkist schreef op zondag 02 februari 2014 @ 21:37:
[...]
Hoeveel ervan heeft ie een kwartiertje ofzo gespeeld, op linksbuiten?
En dan Vilhena op tien? En is Immers beter dan Vormer of Vilhena als rechtshalf? Lijkt me ook niet.Ik zou Immers overigens niet op 10 zetten, maar als 1 van de 2 middenvelders erachter. Met zijn loopvermogen en inzet kan hij prima het hele veld bespelen.
Ik zou met Feyenoord overigens met de punt naar achter spelen. Dat is beter voor Clasie.
Verwijderd
Willem Janssen bijvoorbeeld.CR1691 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 23:09:
Feyenoord moet een type Fer op het middenveld hebben. Dan heb je Clasie, die als controleur speelt, de type Fer die de gaten kan dichten en Vilhena op 10 die de goals maakt en de assists geeft. Tonny was in de jeugdelftallen vrijwel altijd beslissind op 10 en ook in de jeugdteams van Oranje doet hij het daar uitstekend.
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum