Dat is wel heel stellig, heb je enige onderbouwing? Dat zeg ik niet omdat ik denk dat het praktisch geen probleem zal zijn, maar 'niet werkbaar' lijkt me niet bewezen. De technologie snelt ook vooruit, ik zie het zomaar gebeuren binnen nu en een jaar of 7 dat we de eerste stadions zien met dat soort technologie.toolkist schreef op maandag 20 januari 2014 @ 22:17:
[...]
Dat gaat misschien snel bij een club waar 2000 man komt kijken, anders is het echt niet werkbaar.
Die gezichtsherkenning zou dan in elk stadion moeten komen, de kleinere clubs zitten echt niet op zulke uitgaven te wachten.PauseBreak schreef op maandag 20 januari 2014 @ 22:13:
[...]
Want? Gezichtsherkenning kan snel zat gaan. Net als kijken of iemands foto op het kaartje klopt met zijn hoofd. Dat duurt echt niet lang. Bovendien heb je op die manier de kosten waar ze horen: Bij de BVO's.
En als jij de foto van een persoon op een kaartje gaat printen dan zullen dat vrij slechte foto's worden waarop je echt niet zo 1,2,3 de persoon zult herkennen.
En al zouden het goede foto's zijn denk je dan echt dat de mensen die er staan de foto aandachtig gaan vergelijken met het foto van de persoon? Dat ze bij koud weer aan iedereen vragen: ja even de muts af en sjaal uit alstublieft.
Ik weet niet waarom maar Fox Voetbal is op. Ik kijk even en is het mijn TV of is er iets met het pak van v. Halst?
Dan is het aan hen om een alternatief te verzinnen he. Als belastingbetaler zit ik er ook niet op te wachten om dit soort zaken te moeten betalen. Voetbal vind ik hartstikke mooi, maar er gaat echt veel teveel maatschappelijk geld in. Het zijn gewoon bedrijven, met gewone veiligheidsrisico's die ze zelf moeten financieren.Deadsy schreef op maandag 20 januari 2014 @ 22:22:
[...]
Die gezichtsherkenning zou dan in elk stadion moeten komen, de kleinere clubs zitten echt niet op zulke uitgaven te wachten.
Dat kun je vrij simpel ondervangen: Geen toegang met sjaal en muts op. Klaar. Sjaal en muts doe je maar op nádat je door de kaartcontrole bent gekomen.En als jij de foto van een persoon op een kaartje gaat printen dan zullen dat vrij slechte foto's worden waarop je echt niet zo 1,2,3 de persoon zult herkennen.
En al zouden het goede foto's zijn denk je dan echt dat de mensen die er staan de foto aandachtig gaan vergelijken met het foto van de persoon? Dat ze bij koud weer aan iedereen vragen: ja even de muts af en sjaal uit alstublieft.
Nee, merp!
Slechte oplossing want dan krijg je nog meer vertraging in de rij want mensen gaan die muts en sjaal dan pas afdoen wanneer ze aan de beurt zijn.PauseBreak schreef op maandag 20 januari 2014 @ 22:28:
[...]
Dan is het aan hen om een alternatief te verzinnen he. Als belastingbetaler zit ik er ook niet op te wachten om dit soort zaken te moeten betalen. Voetbal vind ik hartstikke mooi, maar er gaat echt veel teveel maatschappelijk geld in. Het zijn gewoon bedrijven, met gewone veiligheidsrisico's die ze zelf moeten financieren.
[...]
Dat kun je vrij simpel ondervangen: Geen toegang met sjaal en muts op. Klaar. Sjaal en muts doe je maar op nádat je door de kaartcontrole bent gekomen.
En een meldingsplicht hoeft echt niet veel te kosten.
De mensen die zich moeten melden komen op eigen kosten en je kunt zelf een boete erbij gooien waardoor de onkosten die er zijn door hun zelf betaald worden.
De echte onkosten komen pas wanneer iemand zonder goedkeuring niet komt opdagen. Deze word dan opgehaald en het is niets nieuws dat de rekening van zoiets naar de persoon zelf gaat.
Ga voor de lol nu eens voor een wedstrijd voor de ingang van een vak staan. Die rijen worden minimaal 2x zo lang, als je allerlei extra controles wilt doen.Catorce schreef op maandag 20 januari 2014 @ 22:22:
[...]
Dat is wel heel stellig, heb je enige onderbouwing? Dat zeg ik niet omdat ik denk dat het praktisch geen probleem zal zijn, maar 'niet werkbaar' lijkt me niet bewezen. De technologie snelt ook vooruit, ik zie het zomaar gebeuren binnen nu en een jaar of 7 dat we de eerste stadions zien met dat soort technologie.
Los daarvan zijn die controles nooit 100% dekkend, tenslotte zijn die nu ook al bedoeld om te voorkomen om vuurwerk het stadion in te krijgen en we weten allemaal hoe goed dat lukt.
Tsja, dat is jouw aanname, mijn aanname is anders. Dit soort dingen heeft een gewennigsperiode nodig en dan weet iedereen hoe het het snelst gaat.Deadsy schreef op maandag 20 januari 2014 @ 22:33:
[...]
Slechte oplossing want dan krijg je nog meer vertraging in de rij want mensen gaan die muts en sjaal dan pas afdoen wanneer ze aan de beurt zijn.
Het gaat niet zozeer om de kosten, het gaat om wie de kosten op zich moet nemen. Bij een meldingsplicht is dat de maatschappij. Dat terwijl we het hier hebben over bedrijven die dit soort zaken gewoon zelf zouden moeten regelen. Dat er politie-inzet is rondom wedstrijden is nog tot op zekere hoogte verdedigbaar, maar dat de maatschappij ook maar even hiervoor moet opdraaien vind ik bijzonder lastig te verdedigen als de BV's dat zelf ook zouden kunnen. Het is alleen een kwestie van 'niet willen betalen' die gecombineerd wordt met allerhande non-argumenten als "Maar dan duurt het zolang voordat je binnen bent!".En een meldingsplicht hoeft echt niet veel te kosten.
Nee, merp!
Natuurlijk gaat het wel om de hoogte van de kosten. Stel dat zoiets een miljoen op jaarbasis kost, dan zul je er (nagenoeg) niemand over horen klagen als de kosten op rekening van de maatschappij zouden komen. Gaat het om 20 miljoen, dan is dat uiteraard een ander verhaal.PauseBreak schreef op maandag 20 januari 2014 @ 22:46:
[...]
Tsja, dat is jouw aanname, mijn aanname is anders. Dit soort dingen heeft een gewennigsperiode nodig en dan weet iedereen hoe het het snelst gaat.
[...]
Het gaat niet zozeer om de kosten, het gaat om wie de kosten op zich moet nemen. Bij een meldingsplicht is dat de maatschappij. Dat terwijl we het hier hebben over bedrijven die dit soort zaken gewoon zelf zouden moeten regelen. Dat er politie-inzet is rondom wedstrijden is nog tot op zekere hoogte verdedigbaar, maar dat de maatschappij ook maar even hiervoor moet opdraaien vind ik bijzonder lastig te verdedigen als de BV's dat zelf ook zouden kunnen. Het is alleen een kwestie van 'niet willen betalen' die gecombineerd wordt met allerhande non-argumenten als "Maar dan duurt het zolang voordat je binnen bent!".
Sowieso, wie zegt dat het op de langere termijn geld kost, die meldingsplicht? Wellicht dat er veel minder politie inzet bij het stadion nodig is, als de notoire hooligans zich tijdens de wedstrijd moeten melden op het bureau.
Verwijderd
Yep, Leroy himself. Maar na Utrecht blijken er meer te zijn.Railgunner schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:26:
Bedoel je nu Leroy Fer, of iemand anders?
Verwijderd
Je bent niet de enige die op een gewoon vak zit zonder problemen. Ligt in mijn ogen inderdaad echt aan de manier van opstellen naar mensen toe. Nooit enig probleem gehad. Al was het in de Meer gemakkelijker op de staantribune terwijl men daar wist dat Feyenoord mijn club was.PWM schreef op maandag 20 januari 2014 @ 21:21:
[...]
Tips zijn op zich eenvoudig:Ik ben elke keer thuisgekomen
- Ga op lange zijde zitten, daar zitten de meest normale mensen
- Als jouw team scoort, knijp in je been en juich van binnen
- Als het thuisteam scoort, sta je gewoon op
Je mag ook gewoon bij mij komen zittenWij zitten ook met wat Ajax vrienden altijd in de Arena. Dan val je sowieso niet op.
Heb ook wel eens de wedstrijd in een café gekeken hier in Amsterdam. Juichte ik als enige met dat Feyenoord scoorde, stond het hele café wel ff mijn kant op te kijken. Geen probleem mee gekregen verder. Maar kende dan ook de café-baas en sommige bezoekers, met welke laatsten ik met mijn werk nog samen in een team heb gevoetbald tegen Lucky Ajax op de Toekomst. Ronald Koeman speelde toen overigens met Lucky Ajax mee en gaf een speler van mijn team zo'n stevige schouderduw dat ie over de zijlijn vloog. Konden trouwens best nog goed voetballen, die 'oudjes' van Ajax.
In other news, Koeman lijkt weer een jaar bij te gaan tekenen, geweldig nieuws! Zou zo 1 2 3 geen opvolger weten die het beter dan hem zou doen mocht hij vertrekken.
[ Voor 5% gewijzigd door CR1691 op 21-01-2014 00:13 ]
PSN: Finally_Chris
In principe moet je gewoon de sfeervakken mijden in de ArenA als uitsupporter en niet gaan provoceren (maar waar moet je dat wel?) Wij hebben zo vaak met uitsupporters de wedstrijd bekeken, reuze gezelligPWM schreef op maandag 20 januari 2014 @ 21:21:
[...]
Tips zijn op zich eenvoudig:Ik ben elke keer thuisgekomen
- Ga op lange zijde zitten, daar zitten de meest normale mensen
- Als jouw team scoort, knijp in je been en juich van binnen
- Als het thuisteam scoort, sta je gewoon op
Je mag ook gewoon bij mij komen zittenWij zitten ook met wat Ajax vrienden altijd in de Arena. Dan val je sowieso niet op.
XXXVI
Daarnaast maakt dit het ook lastig om kaartjes voor anderen te kopen. Ik heb een clubcard en ik koop geregeld kaarten voor een aantal vrienden en collega's, maar dat zou dan niet meer mogelijk zijn. Iedereen zou dan zelf een clubcard moeten hebben.toolkist schreef op maandag 20 januari 2014 @ 22:17:
Dat gaat misschien snel bij een club waar 2000 man komt kijken, anders is het echt niet werkbaar.
Morgen ben ik ook bij Ajax - Feyenoord, zin in!
[ Voor 26% gewijzigd door Railgunner op 21-01-2014 09:36 ]
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Ben bang dat er meerdere vakken zijn waar je als NIET Ajax fan niet echt veilig bent. Ik ben vorig jaar letterlijk op mijn gezicht geslagen door 2 mannen in een niet sfeer vak. Ik vond een actie mooi van een ADO speler en zei dat tegen mijn collega. Ik kreeg binnen een paar seconden een beker drank over me heen en werd direct belaagd door 2 mannen achter mij (1 had zelfs kinderen bij zich). Gelukkig werden deze mannen direct door anderen uit het vak gepakt en werden ze verwijderd uit ons vak. Helaas zag ik ze in de rust nog gewoon drinken halen dus ze deden er van de Arena zelf niets aan!ephymerous schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 08:15:
[...]
In principe moet je gewoon de sfeervakken mijden in de ArenA als uitsupporter en niet gaan provoceren (maar waar moet je dat wel?) Wij hebben zo vaak met uitsupporters de wedstrijd bekeken, reuze gezellig
Het zijn dus niet alleen supporters die de oorzaak zijn maar de stadions doen zelf ook VEEL te weinig om dit probleem op te lossen.
Het is toch ook vreemd dat je met iedereens seizoenskaart een stadion binnen kan wandelen? Wat heeft een stadionverbod voor zin als je nergens een ID controleert? Natuurlijk heeft dat in mijn geval soms wel voordeel gehad omdat ik met een vriend naar AZ kon (al ben ik Ajax fan, een wedstrijd in een stadion is altijd mooi) met een seizoenskaart van iemand anders.rikoos schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:38:
[...]
Het zijn dus niet alleen supporters die de oorzaak zijn maar de stadions doen zelf ook VEEL te weinig om dit probleem op te lossen.
Ik snap dat het vervelend is als men zich altijd moet identificeren, maar op deze manier hebben maatregelen eigenlijk geen zin
Triest dat deze 'uitsupporters' zogenaamd perse naar deze bekerwedstrijd willen. Vanwege het verleden is dat gewoon niet toegestaan. Door nu te gaan is er grote kans dat het alsnog op rellen uitdraait. Dat moet je niet willen lijkt mij.
Volgens mij is het juist andersom het is triest dat je als supporter van de niet thuis spelende ploeg niet naar de wedstrijd kan.tweaker2010 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:03:
Triest dat deze 'uitsupporters' zogenaamd perse naar deze bekerwedstrijd willen. Vanwege het verleden is dat gewoon niet toegestaan. Door nu te gaan is er grote kans dat het alsnog op rellen uitdraait. Dat moet je niet willen lijkt mij.
't is triest dat 't nu verboden is; En dan vooral het feit dat het nodig is/ dat het zover heeft moeten komen.
Daar zijn in mijn ogen 3 hoofdoorzaken voor (van belangrijk naar minder belangrijk)
1. Gebrek aan zelfcorrectie bij supportersgroepen --> Straf je wangedrag van medesupporters af/ 'verraad' je wangedragers, dan is 't zo over
2. Gebrek aan daadkracht bij de voetbalclubs, ik heb niet het idee dat ze hun eigen supporters echt aan durven te pakken
3. Gebrek aan goede wetgeving en handhaving daarvan.
Met name punt 2 en 3 zijn prima op te lossen door de kosten van excessieve inzet van publieke middelen op de clubs te verhalen.
Doe je dit i.c.m. het verbieden van publiek van bepaalde clubs als dit zichzelf telkens misdraagt, dan pak je punt 1 ook gelijk op:
Gaat bijvoorbeeld Feyenoordpubliek regelmatig over de schreef, dan mag dit een X-periode niet aanwezig zijn bij uit- én thuiswedstrijden, zodat je bijvoorbeeld bij een wedstrijd Feyenoord-Ajax wel Ajax-supporters aanwezig hebt, maar geen Feyenoord-supporters. Wedden dat als je zoiets invoert supporters zich niet meer zullen misdragen/ er veel meer zelfreinigend vermogen ontstaat? Het lijkt mij in ieder geval de gruwel als Feyenoord-supporter dat je, omdat je je buurman niet aansprak op z'n wangedrag, zelf niet bij een Feyenoord-Ajax kunt zijn, net zoals elke andere Feyenoord-supporter, maar er wel Ajax publiek aanwezig is.
Daar zijn in mijn ogen 3 hoofdoorzaken voor (van belangrijk naar minder belangrijk)
1. Gebrek aan zelfcorrectie bij supportersgroepen --> Straf je wangedrag van medesupporters af/ 'verraad' je wangedragers, dan is 't zo over
2. Gebrek aan daadkracht bij de voetbalclubs, ik heb niet het idee dat ze hun eigen supporters echt aan durven te pakken
Met name punt 2 en 3 zijn prima op te lossen door de kosten van excessieve inzet van publieke middelen op de clubs te verhalen.
Doe je dit i.c.m. het verbieden van publiek van bepaalde clubs als dit zichzelf telkens misdraagt, dan pak je punt 1 ook gelijk op:
Gaat bijvoorbeeld Feyenoordpubliek regelmatig over de schreef, dan mag dit een X-periode niet aanwezig zijn bij uit- én thuiswedstrijden, zodat je bijvoorbeeld bij een wedstrijd Feyenoord-Ajax wel Ajax-supporters aanwezig hebt, maar geen Feyenoord-supporters. Wedden dat als je zoiets invoert supporters zich niet meer zullen misdragen/ er veel meer zelfreinigend vermogen ontstaat? Het lijkt mij in ieder geval de gruwel als Feyenoord-supporter dat je, omdat je je buurman niet aansprak op z'n wangedrag, zelf niet bij een Feyenoord-Ajax kunt zijn, net zoals elke andere Feyenoord-supporter, maar er wel Ajax publiek aanwezig is.
Probleem is dat voetbalgeweld en overlast niet stopt bij het stadion. Rellen beginnen of eindigen vaak in het centrum van een stad, daar heeft een voetbalclub niets over te zeggen en kan daar ook niets tegen beginnen.rik86 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:44:
't is triest dat 't nu verboden is; En dan vooral het feit dat het nodig is/ dat het zover heeft moeten komen.
Punt 3 is inderdaad belangrijk, maar een voetbalclub gaat echt geen schade aan een cafe of openbaar terrein betalen omdat daar een stel vandalen zijn losgegaan die weinig met voetbalsupporters te maken hebben.
Dan begeef je je op een hellend vlak. Want voor je het weet mag jij zelf ook betalen als de politie moet komen opdraven.rik86 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:44:
Je legt nu alles op het bordje van de clubs terwijl het ook gewoon een maatschappelijk probleem is. Op het moment dat er geen voetbal meer zou zijn zoeken die "supporters" echt wel een andere manier om hun lusten te botvieren. De meeste ongeregeldheden vinden ook plaats buiten het stadion, buiten de verantwoordelijkheid van de club.
De regels zijn ook simpel. De burgemeester bepaalt of jij een evenement mag organiseren. Daar mag hij voorwaarden aan stellen (geen uitpubliek......) maar als het doorgaat dan moet je niet de kosten doorberekenen. Daar komt bij: als ik ergens voor betaal wil ik ook eisen kunnen stellen.
Meen je dit serieus? Hebben dit soort maatregelen dan ooit gewerkt? Dan zou er niemand ooit meer wat op het veld gooien na de schorsing van Ajax in de Europacup destijds.Wedden dat als je zoiets invoert supporters zich niet meer zullen misdragen/ er veel meer zelfreinigend vermogen ontstaat?
De normale supporter blijft liever heel dan dat hij zo'n idioot op zijn verantwoordelijkheid wijst.Het lijkt mij in ieder geval de gruwel als Feyenoord-supporter dat je, omdat je je buurman niet aansprak op z'n wangedrag, zelf niet bij een Feyenoord-Ajax kunt zijn, net zoals elke andere Feyenoord-supporter, maar er wel Ajax publiek aanwezig is.
[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 21-01-2014 13:04 ]
Het is en blijft een maatschappelijk probleem, en het zal nooit opgelost worden.
Waarom kon men vroeger een heel stadion vullen met supporters gemixt door elkaar en kon men gewoon genieten van het voetbal?
Geen idee, maar de wereld is schijnbaar zo veranderd dat bepaalde mensen agressie/haat noem het maar op gekoppeld hebben aan voetbal of in ieder geval dit als uitlaatklep gebruiken.
Waarom zou je je uberhaupt druk maken om iemand anders die een andere club leuk vindt
Je kunt beter gewoon je eigen cluppie supporten en sportief je "gram" halen.
Waarom kon men vroeger een heel stadion vullen met supporters gemixt door elkaar en kon men gewoon genieten van het voetbal?
Geen idee, maar de wereld is schijnbaar zo veranderd dat bepaalde mensen agressie/haat noem het maar op gekoppeld hebben aan voetbal of in ieder geval dit als uitlaatklep gebruiken.
Waarom zou je je uberhaupt druk maken om iemand anders die een andere club leuk vindt
Float like a butterfly, sting like a bee.
Verwijderd
Toch te zot voor woorden dat de grote groep zich laat gijzelen door een kleine groep raddraaiers.
Tsja, zo denk ik er ook over maar de idioten die echt in staat zijn om iemand anders in mekaar te meppen zul je nou eenmaal altijd houden. Het gaat nergens over maar sommige mensen gaan daar gewoon echt in mee. Zullen ook wel aan de alcohol / coke en andere shit zitten natuurlijk, dat werkt ook niet echt bevorderlijk.martinusz schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:21:
Het is en blijft een maatschappelijk probleem, en het zal nooit opgelost worden.
Waarom zou je je uberhaupt druk maken om iemand anders die een andere club leuk vindt![]()
Ik vind het altijd wel leuk als supporters elkaar een beetje lopen te sarren, maar die schunnige teksten en mekaar in mekaar tikken mogen ze lekker achterwege laten.
Maar je kan er van vinden wat je wilt, sommige eencelligen zijn dusdanig lomp dat je het nooit meer kunt uitbannen. Aan de andere kant mogen we blij zijn dat het niet zo is als in Italie, Argentinie, Rusland of Polen. Daar heb je nog echte hooligans die ook soms banden hebben met de onderwereld. Dat zal hier in Nederland wel meevallen.
In Engeland was het ook heel erg en heeft men er wel wat aan kunnen doen.
Goede wet- en regelgeving is nodig
Goede handhaving.
Dat begint bij clubs met de toegangscontrole die nu gewoon lachwekkend is.
Trap je in herrie in Engeland, voetbal gerelateerd: Dan kom je toch lekker een jaar elk weekend je even melden op het politiebureau als de wedstrijd is. Dat doet 2 dingen: Het lijkt me uiterst vervelend voor de persoon. En hij is niet bij de wedstrijd. Engeland heeft bewezen oplossingen, maar de overheid zal toch echt eerst regels moeten aanpassen voordat ze dat kunnen invoeren.
Helemaal uitbannen lukt nooit, omdat je altijd opstootjes krijgt als je heel veel mensen bij elkaar stopt. Op festivals, koningsdag, noem maar op. Zeker als er ook wat alcohol in het spel en bij sommige mensen steekt dat nogal nauw..
Goede wet- en regelgeving is nodig
Goede handhaving.
Dat begint bij clubs met de toegangscontrole die nu gewoon lachwekkend is.
Trap je in herrie in Engeland, voetbal gerelateerd: Dan kom je toch lekker een jaar elk weekend je even melden op het politiebureau als de wedstrijd is. Dat doet 2 dingen: Het lijkt me uiterst vervelend voor de persoon. En hij is niet bij de wedstrijd. Engeland heeft bewezen oplossingen, maar de overheid zal toch echt eerst regels moeten aanpassen voordat ze dat kunnen invoeren.
Helemaal uitbannen lukt nooit, omdat je altijd opstootjes krijgt als je heel veel mensen bij elkaar stopt. Op festivals, koningsdag, noem maar op. Zeker als er ook wat alcohol in het spel en bij sommige mensen steekt dat nogal nauw..
Dit komt er van: http://www.ad.nl/014/01/21/Ajax-blokkeert-kaarten-voor-Klassieker
Maar hoe kan je dat aantonen dat je het legaal hebt gekocht?'Aan hen vragen we onder meer hoe ze aan hun kaart zijn gekomen. Als ze die op een legale manier hebben gekocht, is er geen probleem en kunnen ze de wedstrijd gaan bekijken', zegt de woordvoerder.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Ajaxsjaaltje omdoen waarschijnlijkQuad schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:42:
Maar hoe kan je dat aantonen dat je het legaal hebt gekocht?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ah ja, enige sjaaltje wat ik in huis ergens wegverstopt hebt is een PSV sjaal.. 
Was tijdens PSV - Benfica in de EL. En dan ben ik Ajax supporter en heb ik daar geen goodies van in huis.
Was tijdens PSV - Benfica in de EL. En dan ben ik Ajax supporter en heb ik daar geen goodies van in huis.
nggyu nglyd
Bij PSV heb je echt geen sjaaltje ofzo nodig om geaccepteerd te worden. Ik ben er regelmatig heengegaan en ik heb geen enkel PSV-gerelateerd voorwerp in mijn bezitQuad schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:52:
Ah ja, enige sjaaltje wat ik in huis ergens wegverstopt hebt is een PSV sjaal..
Nee, merp!
Dat klopt ook, maar vond het wel leuk als aandenken, zo'n PSVBENFICA sjaal. Maar dat geval mag eerder in de prullenbak dan dat ik hem nog een keer om zal doen.
Overigens blijf ik het nog steeds zielig vinden voor die Portugese familie (vader, moeder 2 jonge kinderen) die een hoop gescheld en voorwerpen naar hun hoofden geslingerd kregen tijdens de wedstrijd.
Overigens blijf ik het nog steeds zielig vinden voor die Portugese familie (vader, moeder 2 jonge kinderen) die een hoop gescheld en voorwerpen naar hun hoofden geslingerd kregen tijdens de wedstrijd.
nggyu nglyd
Dat is toch nergens?PauseBreak schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:56:
[...]
Bij PSV heb je echt geen sjaaltje ofzo nodig om geaccepteerd te worden. Ik ben er regelmatig heengegaan en ik heb geen enkel PSV-gerelateerd voorwerp in mijn bezit
Heb bij Feyenoord ook nooit een goodie mee, heul soms een Feyenoord sjaal voor als het heel koud is.
Ik ben van mening dat de overheid hierop moet inspelen, de clubs staan hier buiten maar er worden wel vaak als schuldige aangewezen.tweaker2010 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:57:
[...]
Probleem is dat voetbalgeweld en overlast niet stopt bij het stadion. Rellen beginnen of eindigen vaak in het centrum van een stad, daar heeft een voetbalclub niets over te zeggen en kan daar ook niets tegen beginnen.
Punt 3 is inderdaad belangrijk, maar een voetbalclub gaat echt geen schade aan een cafe of openbaar terrein betalen omdat daar een stel vandalen zijn losgegaan die weinig met voetbalsupporters te maken hebben.
De daders moeten simpelweg aansprakelijk worden gesteld en zwaar justitieel gestraft worden.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Is het verplicht een bekertoernooi te hebben? Zijn daar Uefa regels voor?
Als Roda een kwart finale haalt, en zelfs dan zit alleen de familie van de spelers op de tribune, dan is het wellicht echt tijd om de zaak eens opnieuw te bekijken. Wat dat betreft fijn dit er een Ajax - Feyenoord is, anders was deze ronde überhaupt niet in het nieuws geweest
Als Roda een kwart finale haalt, en zelfs dan zit alleen de familie van de spelers op de tribune, dan is het wellicht echt tijd om de zaak eens opnieuw te bekijken. Wat dat betreft fijn dit er een Ajax - Feyenoord is, anders was deze ronde überhaupt niet in het nieuws geweest
Bij FC Utrecht, en misschien ook ADO maar daar ben ik nooit geweest, heb je echt wel minimaal een sjaaltje of een muts nodigAfvalzak schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 17:47:
[...]
Dat is toch nergens?
Heb bij Feyenoord ook nooit een goodie mee, heul soms een Feyenoord sjaal voor als het heel koud is.
Nee, merp!
Zo Nemeth kan wel een wedstrijd of 6 schorsing verwachten wat mij betreft, bodycheck tegen de scheids.. nadat de scheids geen penalty geeft voor (in mijn ogen) swalbe van Nemeth zelf.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Tegen Twente kreeg Feyenoord rood en een pingel tegen voor eenzelfde actie. Scheelt een beetje per week hè. Speler pakt gewoon de schouder/arm.
Die reactie is natuurlijk inderdaad direct rood.
Die reactie is natuurlijk inderdaad direct rood.
Het begint nu toch al wel een beetje te kriebelen voor morgen
.
De kans dat Feyenoord een dergelijke wedstrijd winnend afsluit in Amsterdam lijkt me klein, helaas. Wel benieuwd.
Eens maar Feyenoord hoeft Ajax niet te vrezen. Dat is de afgelopen jaren weleens anders geweest.
Juist op dat soort momenten wint feijenoord juist (net als ze vaak verliezen als ze heel sterk bezig zijn).PWM schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 22:38:
De kans dat Feyenoord een dergelijke wedstrijd winnend afsluit in Amsterdam lijkt me klein, helaas. Wel benieuwd.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Helaas wel, en helaas moet de winnaar een plek in de EL krijgen. Tis dat morgen Ajax-Feyenoord is, maar anders had het me echt niks geïnteresseerd als Ajax uit de beker gekegeld zou worden.PWM schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 21:20:
Is het verplicht een bekertoernooi te hebben? Zijn daar Uefa regels voor?
Hmm, kan nog een mooie pot worden morgen.
Zelf kan ik het helaas niet zien wegens omstandigheden. Spel van Feyenoord tegen Utrecht was goed, maar Utrecht draait niet zo lekker....
Als Ajax vanaf de eerste minuut speelt zoals in de tweede helft tegen PSV dan zie ik Ajax wel winnen, als het weer te lang duurt zal Feyenoord er wel met de buit van door gaan denk ik.
Klinkt misschien raar als Ajacied maar ik zou het zelfs Feyenoord wel gunnen om door te gaan, ze verdienen weer eens een prijs te pakken na al die jaren somberheid!
Zelf kan ik het helaas niet zien wegens omstandigheden. Spel van Feyenoord tegen Utrecht was goed, maar Utrecht draait niet zo lekker....
Als Ajax vanaf de eerste minuut speelt zoals in de tweede helft tegen PSV dan zie ik Ajax wel winnen, als het weer te lang duurt zal Feyenoord er wel met de buit van door gaan denk ik.
Klinkt misschien raar als Ajacied maar ik zou het zelfs Feyenoord wel gunnen om door te gaan, ze verdienen weer eens een prijs te pakken na al die jaren somberheid!
Dus Ajax, NEC en JVC Cuijk winnen, dan Cuijk thuis tegen NEC loten en Ajax thuis tegen AZ, dan speelt Cuijk mogelijk Europees volgend seizoen
Ik heb eigenlijk helemaal geen spanning voor deze wedstrijd. Meer een komt wel goed gevoel, bovendien als Ajax dan toch verliest is er eigenlijk niets aan de hand omdat het de beker is.
De loting is al geweestrik86 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 08:54:
Dus Ajax, NEC en JVC Cuijk winnen, dan Cuijk thuis tegen NEC loten en Ajax thuis tegen AZ, dan speelt Cuijk mogelijk Europees volgend seizoen
Bij Den Haag ook niet hoor..PauseBreak schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 21:27:
[...]
Bij FC Utrecht, en misschien ook ADO maar daar ben ik nooit geweest, heb je echt wel minimaal een sjaaltje of een muts nodig
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Vermeer op doel vanavond, dan weet je al nooit wat er gaat gebeuren
. Ajax waarschijnlijk met 4 wijzigingen, Feyenoord met 1 (de geschorste De Vrij).
Pelle hattrick vanavond? En dan voor 13 millioen naar die club in qatar?
Waar is het realisme gebleven? Ik lees en hoor overal uit Rotterdamse hoek erg positieve berichten. Nu heeft Feyenoord zeker een reele kans vanavond maar waar de hoogmoed vandaan komt? Er is na de winterstop één pot gewonnen van een onthutsend zwak Utrecht. Ook de top van de topklasse had daar dit weekend gewonnen.Lekkerboeie86 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:27:
Pelle hattrick vanavond? En dan voor 13 millioen naar die club in qatar?
Ik ben persoonlijk erg benieuwd naar de wedstrijd en om eerlijk te zijn verwacht ik ook dat Feyenoord (nipt) wint. Maar dat komt vooral omdat de Boer vindt dat hij spelers moet wisselen.
XXXVI
Nee...PWM schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:21:
[...]
De loting is al geweestAZ-Cuijk als Cuijk doorgaat
Vanavond aansluitend na de samenvattingen op Veronica volgt de loting voor de halve finales.
Dus er is nog helemaal niks bekends.
http://www.tv-visie.be/in...beker-bij-veronica_63672/
*knip* Trollerige bijnamen mogen achterwege gelaten worden.ephymerous schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:30:
[...]
Waar is het realisme gebleven? Ik lees en hoor overal uit Rotterdamse hoek erg positieve berichten. Nu heeft Feyenoord zeker een reele kans vanavond maar waar de hoogmoed vandaan komt? Er is na de winterstop één pot gewonnen van een onthutsend zwak Utrecht. Ook de top van de topklasse had daar dit weekend gewonnen.
Ik ben persoonlijk erg benieuwd naar de wedstrijd en om eerlijk te zijn verwacht ik ook dat Feyenoord (nipt) wint. Maar dat komt vooral omdat de Boer vindt dat hij spelers moet wisselen.
[ Voor 6% gewijzigd door argro op 23-01-2014 08:50 ]
Die wissels zijn alleen maar goed, jongens die zo maar in de basis zouden kunnen staan qua kwaliteiten die zich nu moeten bewijzen en dus gretig zijn.
Lekkerboeie86 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:37:
[...]
Aah zo te zien begint 020 zich al in te dekken

Ik ben ook benieuwd vanavond, hoop in ieder geval op een spannende pot. Het kan echt twee kanten op.
Idiocracy: it is real!
Klopt, zwakker wordt je niet van Duarte, Denswil en Bojan i.p.v. Serero, Moisander en Siggy. Alleen Vermeer er in verzwakt je wel imo.HamburgerHenk schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:38:
Die wissels zijn alleen maar goed, jongens die zo maar in de basis zouden kunnen staan qua kwaliteiten die zich nu moeten bewijzen en dus gretig zijn.
Feyenoord heeft zeker kans, behalen de laatste wedstijden prima resultaten. Kijk ze niet volledig live dus kan niet over het spel oordelen. Ajax speelt nog niet op haar top, dat weet ik wel
Lekker negeren...dat kengetal geneuzel zegt toch al genoeg.Investig8or schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:51:
[...]
[afbeelding]
Ik ben ook benieuwd vanavond, hoop in ieder geval op een spannende pot. Het kan echt twee kanten op.
[ Voor 45% gewijzigd door Vos op 22-01-2014 10:56 ]
Was een btje aan het trollen ja.. Heb er nog niet vaak zo goed gevoel over gehad dat feyenoord in amsterdam gaat winnen. Maar ajax is gewoon favoriet lijkt me. Btje het vuur opstoken voor zo'n topper moet kunnen hoor
Goeie wedstrijd allen
Goeie wedstrijd allen
Hopelijk speelt Duarte, heeft wat ritme nodig na zijn blessure.. Goede speler is dat! Hopelijk kan hij vlammen.
nggyu nglyd
Ik verwacht dat Ajax niet vol voor de beker gaat en Feyenoord wel aangezien dit de enige prijs is die ze normaal gesproken kunnen winnen. Ajax zit ook nog in de EL en de Boer stelt de laatste jaren vaak een B-elftal op in bekerwedstrijden. Maar omdat ze uit spelen zal het voor Feyenoord lastig genoeg worden om te winnen.Vos schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:27:
Vermeer op doel vanavond, dan weet je al nooit wat er gaat gebeuren. Ajax waarschijnlijk met 4 wijzigingen, Feyenoord met 1 (de geschorste De Vrij).
Ik geloof best dat invallers gretig zijn, maar ik geloof niet dat de basisspelers minder gretig zouden zijn in een wedstrijd tegen Feyenoord.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Gretig of niet, die basisspelers hebben ook een zware wedstrijd tegen PSV in de benen. 2 topwedstrijden binnen zo'n korte tijd vol gas erop zitten zal wat veel gevraagd zijn denk ik.
Feyenoord kan ook nog kampioen worden en de CL voorronde halen. Het is wel zo dat EL weer extra wedstrijden zijn die Feyenoord niet heeft.tweaker2010 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:12:
[...]
Ik verwacht dat Ajax niet vol voor de beker gaat en Feyenoord wel aangezien dit de enige prijs is die ze normaal gesproken kunnen winnen. Ajax zit ook nog in de EL
Dat valt vandaag wel mee. Ajax sterke punt is juist de brede selectie en de succesformule van de laatste maanden staat er nog gewoon.en de Boer stelt de laatste jaren vaak een B-elftal op in bekerwedstrijden.
Thuisvoordeel is in dit soort wedstrijden van belang inderdaad. En in de Arena is Feyenoord vaak ook nog eens zichzelf niet. Er zit vaak een soort van misplaatste angst in de club op zo'n moment, ook als het niet nodig is.Maar omdat ze uit spelen zal het voor Feyenoord lastig genoeg worden om te winnen.
[ Voor 9% gewijzigd door D-e-n op 22-01-2014 11:20 ]
De eerste helft tegen PSV speelde Ajax niet vol gastweaker2010 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:16:
Gretig of niet, die basisspelers hebben ook een zware wedstrijd tegen PSV in de benen. 2 topwedstrijden binnen zo'n korte tijd vol gas erop zitten zal wat veel gevraagd zijn denk ik.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Euh? Als Feyenoord wint staan ze wel heel dicht op Ajax en nog steed maar 4 punten op Vitesse dus de kans op een landskampioenschap is nog steeds HEEL reeel voor Feyenoord. NIet deze wedstrijd dus maar de competitie.tweaker2010 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:12:
[...]
Ik verwacht dat Ajax niet vol voor de beker gaat en Feyenoord wel aangezien dit de enige prijs is die ze normaal gesproken kunnen winnen. Ajax zit ook nog in de EL en de Boer stelt de laatste jaren vaak een B-elftal op in bekerwedstrijden. Maar omdat ze uit spelen zal het voor Feyenoord lastig genoeg worden om te winnen.
Je gaat er nu wel heel makkelijk vanuit dat Ajax of Vitesse kampioen gaan worden terwijl we pas op de helft zijn.
Ik zou als Ajax 200% er tegenaan gaan want na een eventuele uitschakeling van Feyenoord kan de beker een prooi worden voor Ajax en dat is misschien de enige prijs aan het einde van het seizoen in A'dam.
Feyenoord heeft natuurlijk vijf keer op rij gewonnen, bovendien de traditionele verliespartij na de winterstop overgeslagen. Of Utrecht nou zo slecht was of Feyenoord zo goed komen we nooit uit, maar het spel was in ieder geval prima. Met een beetje zelfvertrouwen is niks mis, moet je dan naar een wedstrijd gaan en roepen dat je gaat verliezen?ephymerous schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:30:
Waar is het realisme gebleven? Ik lees en hoor overal uit Rotterdamse hoek erg positieve berichten. Nu heeft Feyenoord zeker een reele kans vanavond maar waar de hoogmoed vandaan komt? Er is na de winterstop één pot gewonnen van een onthutsend zwak Utrecht. Ook de top van de topklasse had daar dit weekend gewonnen.
Verder is het een Klassieker, spelers zullen altijd tot op het bot gemotiveerd zijn. Vermeer speelt overigens altijd een belangrijke rol tegen Feyenoord, dus dat beschouw ik ook niet noodzakelijk als een verzwakking.
[ Voor 12% gewijzigd door ph4ge op 22-01-2014 11:34 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Volgens mij hebben beide teams op dit moment voldoende vertrouwen en ik verwacht dan ook een spannende wedstrijd waarbij het niet zo zal zijn dat 1 van de 2 veel beter is dan de ander. Als het maar geen verlenging wordt, vind ik alles best. Anders ben ik zo laat thuis
.
Ik denk dat feyenoord de eerste 20 minuten proberen te overrompelen, als ze dan een goal scoren kan het erg leuk worden! Scoren ze niet en neemt Ajax het heft in handen, dan gaat de pot naar Ajax denk ik.
Helaas hoeven ze niet zo makkelijk op een penalty te rekenen als in de kuip
Helaas hoeven ze niet zo makkelijk op een penalty te rekenen als in de kuip
Eerste helft tegen PSV werd Ajax weggeblazen. Zetten ze in de tweede helft wel prima recht overigens.Railgunner schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:22:
[...]
De eerste helft tegen PSV speelde Ajax niet vol gas.
Ik denk dat Ajax vanavond gaat winnen. Die wisselspelers kunnen best wel eens verrassen, en ik moet nog maar zien of Feyenoord twee wedstrijden achter elkaar zo'n hoog niveau gaat halen.
Feyenoord krijgt in dit seizoen in De Kuip niet makkelijker penalty's dan de tegenstander........
Weggeblazen? Dat vind ik behoorlijk overdreven, maar kan je mening zijnNiku schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:45:
[...]
Eerste helft tegen PSV werd Ajax weggeblazen. Zetten ze in de tweede helft wel prima recht overigens.
Ik denk dat Ajax vanavond gaat winnen. Die wisselspelers kunnen best wel eens verrassen, en ik moet nog maar zien of Feyenoord twee wedstrijden achter elkaar zo'n hoog niveau gaat halen.
Denk dat Ajax begint met veel druk zetten, kan dan leuke pot opleverenmartinusz schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:44:
Ik denk dat feyenoord de eerste 20 minuten proberen te overrompelen, als ze dan een goal scoren kan het erg leuk worden! Scoren ze niet en neemt Ajax het heft in handen, dan gaat de pot naar Ajax denk ik.
Helaas hoeven ze niet zo makkelijk op een penalty te rekenen als in de kuip![]()
[ Voor 32% gewijzigd door Vos op 22-01-2014 12:38 ]
Immers beukt er 3 in vanavond en laat dan zijn ooievaar zien! Hoop dat Feyenoord wint vanavond, verdienen ze wel.
Zoals Fischer eerder dit seizoen die wel kreeg.martinusz schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:44:
Helaas hoeven ze niet zo makkelijk op een penalty te rekenen als in de kuip![]()
Ajax gaat vanavond winnen, Feyenoord is niet constant genoeg. De ene keer spelen ze erg goed om vervolgens weer de wedstrijd daarop van een PEC / NEC te verliezen (met alle respect off course)
Pakte alleen vorige keer tegen AZ niet zo goed uitHamburgerHenk schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:38:
[ Voor 45% gewijzigd door Vlassie1980 op 22-01-2014 13:08 ]
Wil jij Ajax vergelijken met een PEC/NEC?Vlassie1980 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:06:
Ajax gaat vanavond winnen, Feyenoord is niet constant genoeg. De ene keer spelen ze erg goed om vervolgens weer de wedstrijd daarop van een PEC / NEC te verliezen (met alle respect off course)
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Met 4 punten minder in de eredivisie vind ik niet dat je dat kunt zeggen..Vlassie1980 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:06:
Ik snap je punt maar PEC/NEC heeft Feyenoord sowieso al niet van verloren dit seizoen.
Daarbij verloor Ajax uit het niets met 4-0 van PSV.
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er
Tegen Ajax spelen is voor Feyenoord juist extra stimulans om boven zichzelf uit te stijgen.. itt PEC/NEC, met alle respect.. Die vergelijking klopt echt niet.. Tegen Den Haagz zaterdag, mogen ze weer punten komen brengen zoals vorig jaar.. hebben ze hard nodig..Vlassie1980 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:06:
[...]
Pakte alleen vorige keer tegen AZ niet zo goed uit
[ Voor 9% gewijzigd door m0nk op 22-01-2014 13:16 ]
Totaal niet, ik zeg alleen dat Feyenoord gewoon niet constant genoeg is. Ze kunnen de ene keer heel erg sterk spelen en vervolgens de daaropvolgende wedstrijd van iedereen verliezen. Ze roepen dat ze titelkandidaat zijn maar ik weet wel beter, ik zou het ze van harte gunnen maar je moet gewoon realistisch blijven.Tsjipmanz schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:13:
[...]
Wil jij Ajax vergelijken met een PEC/NEC?
De laatste jaren doen ze dat in de Arena juist helemaal niet.m0nk schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:15:
[...]
Tegen Ajax spelen is voor Feyenoord juist extra stimulans om boven zichzelf uit te stijgen
NEC en PEC is al weer een tijdje terug toch? Tegen bijvoorbeeld Heracles was het echt niet zo slecht als de uitslag doet vermoeden en Go Ahead uit was pure pech. Feyenoord scoort gewoon te moeilijk. Verschil met Ajax is dat Ajax de laatste maanden dat soort mindere potjes juist wel wint.Vlassie1980 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:16:
[...]
Totaal niet, ik zeg alleen dat Feyenoord gewoon niet constant genoeg is. Ze kunnen de ene keer heel erg sterk spelen en vervolgens de daaropvolgende wedstrijd van iedereen verliezen. Ze roepen dat ze titelkandidaat zijn maar ik weet wel beter, ik zou het ze van harte gunnen maar je moet gewoon realistisch blijven.
Grootste probleem voor Feyenoord niet in de val te trappen waar ze vaker intrappen. Zoals ik hierboven al zeg: tegen Ajax hebben sommige Feyenoorders al snel iets van "oei, het is Ajax" waardoor men verkrampt. Als ze de pot benaderen als eentje tegen PSV moet het beter gaan.
[ Voor 65% gewijzigd door D-e-n op 22-01-2014 13:21 ]
Gezien het niveauverschil tussen beide ploegen en de sfeer/druk/verwachting die om zo'n wedstrijd hangt is er gewoon heel weinig over te zeggen. Helemaal omdat beide ploegen pas 1 officiële wedstrijd hebben gespeeld na een maand stilstaan, waardoor ploegen juist wel/niet in vorm kunnen zijn.
Gevoelsmatig heeft Ajax natuurlijk het voordeel omdat ze thuis spelen én hun overwinning van afgelopen speelronde toch net nog wat leuker/prettiger/mentaal positiever zal zijn dan die van Feyenoord, omdat PSV nu eenmaal toch een wat grotere/aansprekender tegenstander is in mijn ogen.
Conclusie: Als je een munt opgooit heb je volgens mij net zoveel kans de winnaar juist te voorspellen als wanneer je 't probeert te beargumenteren
Gevoelsmatig heeft Ajax natuurlijk het voordeel omdat ze thuis spelen én hun overwinning van afgelopen speelronde toch net nog wat leuker/prettiger/mentaal positiever zal zijn dan die van Feyenoord, omdat PSV nu eenmaal toch een wat grotere/aansprekender tegenstander is in mijn ogen.
Conclusie: Als je een munt opgooit heb je volgens mij net zoveel kans de winnaar juist te voorspellen als wanneer je 't probeert te beargumenteren
Vandaar mijn vraag, je noemt wel expliciet "zwakkere broeders" zoals PEC en NEC als voorbeeld. Ik ben met je eens dat zwakke wedstrijden afgewisseld worden met sterke optredens, maar een blik op de ranglijst leert je dat Feyenoord hier geen patent op heeft dit seizoen. Ze hebben vanaf september slechts 2 officiele wedstrijden verloren. Ik ben de laatste die beweert dat Feyenoord wel even de titel zal pakken, maar zo ontzettend grillig als jij het wilt doen voorkomen zijn ze ook weer niet.Vlassie1980 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:16:
[...]
Totaal niet, ik zeg alleen dat Feyenoord gewoon niet constant genoeg is. Ze kunnen de ene keer heel erg sterk spelen en vervolgens de daaropvolgende wedstrijd van iedereen verliezen. Ze roepen dat ze titelkandidaat zijn maar ik weet wel beter, ik zou het ze van harte gunnen maar je moet gewoon realistisch blijven.
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Ik verwacht dat Ajax wint vanavond. Meestal is het bij Feyenoord zo dat ze mentaal voor gaas gaan. Daar zit bij dit elftal het manco. Kijk maar naar de tegengoals ook weer tegen Utrecht. Het zou mij niet verbazen als Feyenoord Ajax meteen probeert vast te zetten, niet weet te scoren, een kut goal tegen krijgt en Ajax daarna on top blijft.
Niet zo'n groot verval als bij PSV maar wel dezelfde uitkomst.
Niet zo'n groot verval als bij PSV maar wel dezelfde uitkomst.
Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.
Bij Utrecht ging het mentaal juist beter, kregen goals tegen maar bleven doordrukken. Een paar maanden geleden was 1 goal tegen al fataal..
Ajax is gewoon 4 punten stabieler dan Feyenoord, dat verschil is niet zo groot. Ik denk wel dat het spel in de Eredivisie gemiddeld beter is van Feyenoord, maar de efficiëntie van Ajax is weer groter. Dat zal ook zo zijn in de wedstrijd van vanavond. Feyenoord zal iets meer kansen krijgen dan Ajax, maar er minder efficiënt mee omgaan. Daarmee kan het kwartje beide kanten op vallen.Tsjipmanz schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:36:
Vandaar mijn vraag, je noemt wel expliciet "zwakkere broeders" zoals PEC en NEC als voorbeeld. Ik ben met je eens dat zwakke wedstrijden afgewisseld worden met sterke optredens, maar een blik op de ranglijst leert je dat Feyenoord hier geen patent op heeft dit seizoen. Ze hebben vanaf september slechts 2 officiele wedstrijden verloren. Ik ben de laatste die beweert dat Feyenoord wel even de titel zal pakken, maar zo ontzettend grillig als jij het wilt doen voorkomen zijn ze ook weer niet.
Zo lang de wedstrijd maar niet beslist wordt door een arbitrale dwaling, los van wie daar nadeel van heeft.
Eens....trouwens bij Ajax - PSV geen enkele gele kaart, wat mij betreft de beste manier om een wedstrijd leuk te houden (tenzij grove charges natuurlijk).toolkist schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:25:
Zo lang de wedstrijd maar niet beslist wordt door een arbitrale dwaling, los van wie daar nadeel van heeft.
edit: hmm Blom fluit...
[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 22-01-2014 15:32 ]
Verwijderd
Welnee joh, Feyenoord gaat zo furieus van start dat Ajax voor het er erg in heeft met 0-2 achter staat om vervolgens in de 2-de helft trachtend de schade te herstellen tegen messcherpe counters aan te lopen waar de 0-3 en uiteindelijk de 0-4 door ontstaan.ph4ge schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:39:
[...]
Ajax is gewoon 4 punten stabieler dan Feyenoord, dat verschil is niet zo groot. Ik denk wel dat het spel in de Eredivisie gemiddeld beter is van Feyenoord, maar de efficiëntie van Ajax is weer groter. Dat zal ook zo zijn in de wedstrijd van vanavond. Feyenoord zal iets meer kansen krijgen dan Ajax, maar er minder efficiënt mee omgaan. Daarmee kan het kwartje beide kanten op vallen.
Ik verwacht dat Ajax uiteindelijk aan het langste eind trekt, met name op basis van thuisvoordeel.
Ik zie de wissels van de Boer ook niet echt als de beker niet belangrijk vinden. Moisander is waarschijnlijk niet helemaal fit uit de wedstrijd van zondag gekomen, want anders hoeft een speler echt geen rust als te gunnen al na een wedstrijd na de winterstop. Serero>Duarte en Sigtersson>Bojan is in mijn ogen zeker gelijkwaardige wissels en misschien staan er nu in potentie wel de betere voetballers.
Ik zie de wissels van de Boer ook niet echt als de beker niet belangrijk vinden. Moisander is waarschijnlijk niet helemaal fit uit de wedstrijd van zondag gekomen, want anders hoeft een speler echt geen rust als te gunnen al na een wedstrijd na de winterstop. Serero>Duarte en Sigtersson>Bojan is in mijn ogen zeker gelijkwaardige wissels en misschien staan er nu in potentie wel de betere voetballers.
Bojan is niets... Duarte is wel een upgrade.
Sigtersson heeft de wind nu een paar dagen mee dankzij die goal van zondag, maar presteert ook eigenlijk voor geen meter. Probleem bij Ajax is dat er geen een spits in vorm is. Bojan lijkt me op basis van het verleden dan de speler met de meeste (potentiele!) voetbalkwaliteiten en ook een meer bewegelijke speler om het de trage Mathijssen lastig te maken.
Ik ben al blij dat we niet weten wie er gaat winnen. De afgelopen jaren was het alleen maar de vraag met hoeveel doelpunten verschil Ajax zou winnen. Feyenoord zit nu gelukkig een stuk dichter bij het niveau van Ajax.
Op een spannende wedstrijd!
Op een spannende wedstrijd!
Tomorrow is not today!
Feyenoord durft het nooit uit te spreken en toont zich geen kampioen, in uitwedstrijden laten ze het te vaak lopen. Verder doet dat gezeur rond Koeman de selectie ook geen goed. Het is verre van rustig en stabiel daar. Als Pelle een keer zijn dag niet heeft is het gelijk alarmfase 1.rikoos schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:27:
[...]
Euh? Als Feyenoord wint staan ze wel heel dicht op Ajax en nog steed maar 4 punten op Vitesse dus de kans op een landskampioenschap is nog steeds HEEL reeel voor Feyenoord. NIet deze wedstrijd dus maar de competitie.
Je gaat er nu wel heel makkelijk vanuit dat Ajax of Vitesse kampioen gaan worden terwijl we pas op de helft zijn.
Nee, ze hebben de JC schaal al, die beker gaat AZ ophalen denk ikIk zou als Ajax 200% er tegenaan gaan want na een eventuele uitschakeling van Feyenoord kan de beker een prooi worden voor Ajax en dat is misschien de enige prijs aan het einde van het seizoen in A'dam.
Verwijderd
Iedereen hoopt natuurlijk op een zinderende wedstrijd zonder smerige overtredingen of scheidsrechterlijke dwalingen. En als het ff kan zonder trammelant op tribunes of elders.
Hmm, ja, maar niet alles wat uit de opleiding van barca komt is goud... zeker bojan niet, in hem heb ik de hoop 2 seizoenen geleden opgegeven.
@tweaker2010 behalve dat er wél wordt uitgesproken dat ze voor de titel gaan (mulder, pelle)
@tweaker2010 behalve dat er wél wordt uitgesproken dat ze voor de titel gaan (mulder, pelle)
Is dat zo?Spacey23 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:43:
De afgelopen jaren was het alleen maar de vraag met hoeveel doelpunten verschil Ajax zou winnen.
Feyenoord heeft een aantal hele slechte wedstrijden in de Arena achter de rug. Dat klopt. Maar hoe kun je zeggen dat een ploeg die tot twee keer toe toch vrij kort achter Ajax eindigde vooraf kansloos was? Dan zou het bij elke thuiswedstrijd van Ajax niet spannend moeten zijn want de meeste ploegen stonden de afgelopen twee jaar onder Feyenoord.
Je stipt overigens wel hét probleem van Feyenoord in Amsterdam aan. Dat wellicht nog een paar Ajax-supporters zijn blijven hangen in de jaren negentig en zo denken is tot daar aan toe. Maar vele Feyenoorders kijken er ook nog zo tegenaan. Dat is een meerderwaardig/minderwaardigheidscomplex van heb ik jou daar dat nergens op slaat.
Ja. Ajax heeft in principe meer kans om kampioen te worden, heeft meer geld, heeft daardoor vooral een bredere selectie en speelt vandaag thuis. Maar Feyenoord is één van de vier titelkandidaten en in deze eredivisie kan iedereen van iedereen winnen. Zó moet je die wedstrijd ingaan.
Aj - Fey zal weel niet live zijn. Sorry voor dze vraag, maar ik kijk nooit beker, waarop valt dat tegenwoordig te zien? Kan het in TVgids even niet vinden...
Zit vanavond in een 'ajax' cafe als Feyenoorder
Wordt nog leuk..
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Je wilt vast de locatie en een foto van jezelf wel met ons delen.Ps3gamer91 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 17:21:
Zit vanavond in een 'ajax' cafe als FeyenoorderWordt nog leuk..
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum