[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 119 ... 223 Laatste
Acties:
  • 407.436 views

Onderwerpen

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-11-2025
Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 18:22:
Terecht omdat PSV vergat te scoren in de 1-ste helft. Over de gehele wedstrijd gekeken was voor mijn gevoel eerder een gelijk spel terecht geweest. Maar ja, als je niet scoort zoals PSV doet doe je het jezelf uiteindelijk aan.
Lijkt me een simpele maar terechte analyse. PSV kreeg het niet voor elkaar om te scoren, maar was zeker de bovenliggende partij de eerste 45 minuten. Tot de goal ging het eigenlijk wel prima, daarna Ajax duidelijk de overhand, tot de laatste paar minuten dan.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-01 17:20
Hoe deed Ruiz het eigenlijk over zijn hele speeltijd gezien?
Volledig onzichtbaar of zijn er toch momenten geweest waar hij iets liet zien maar het er niet helemaal uitkwam?

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 22:30

MeNTaL_TO

The future is not set

Deadsy schreef op zondag 19 januari 2014 @ 18:24:
Hoe deed Ruiz het eigenlijk over zijn hele speeltijd gezien?
Volledig onzichtbaar of zijn er toch momenten geweest waar hij iets liet zien maar het er niet helemaal uitkwam?
Volgens mij 2 keer gevaarlijk, verder niet veel gezien. 2 Keer geport door Boilesen. Al met al vond ik hem niet slecht, zeker als je maar 2 keer mee getrained heb. Al had ik nog steeds de voorkeur gegeven aan je eigen speler ipv een huurling.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Ik vind het wel zonde van bijvoorbeeld Narsingh, die nu op de bank moet zitten voor Ruiz en bij Ajax en alle andere clubs in NL in de basis had gestaan.

Verwijderd

Ruiz liet de eerste helft nog wel af en toe zien wat hij kan maar in de tweede helft zakte hij door zijn ondergrens heen en werd logischerwijze gewisseld door Cocu.

Vond dit overigens wel echt een wedstrijd om Toivonen in te laten vallen als schaduwspits. Maar van die speler zijn ze niet echt meer zo gediend geloof ik.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11-2025
Al liet Narsingh met zijn invalbeurt ook niet zien dat Cocu voor hem had moeten kiezen. Ruiz deed het m.i. aardig, Narsingh was met een reeks zeer ongelukkige en onnodige buitenspelsituaties slecht.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Deadsy
Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 18:30:
Ruiz liet de eerste helft nog wel af en toe zien wat hij kan maar in de tweede helft zakte hij door zijn ondergrens heen en werd logischerwijze gewisseld door Cocu.

Vond dit overigens wel echt een wedstrijd om Toivonen in te laten vallen als schaduwspits. Maar van die speler zijn ze niet echt meer zo gediend geloof ik.
Dat ze Toivonen eindelijk hebben laten vallen kan ik volledig begrijpen.
Al zou hij erin gekomen zijn dan had hij denk ik niets toegevoegd, dan speel je als PSV zijnde gewoon met 10 man.

En voor Narsingh vind ik het ook jammer is een goede speler met potentie die ook nog van PSV zelf is.
Als het zo blijft dat Ruiz de voorkeur krijgt kan Narsingh het WK definitief vergeten en ik denk dat diverse andere spelers zo toch ook een negatief signaal krijgen.

@Argro
Je weet maar nooit wat het met Narsingh gedaan heeft dat Ruiz die er pas een paar dagen is direct de voorkeur krijgt.

[ Voor 6% gewijzigd door Deadsy op 19-01-2014 18:33 ]

Verwijderd

Buitenspelers hebben vaak meer minuten nodig om in de wedstrijd te geraken.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Lijkt me dat Narsingh niet in de basis stond omdat ie nog niet op 100% is na z'n blessure.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 16:38
Deadsy schreef op zondag 19 januari 2014 @ 18:09:
[...]

En het probleem is dat ik ze niet beter zie worden. Willems en Bruma spelen al een paar jaar zo.
Precies. Maar het grootste probleem is dat er qua aantrek beleid bij PSV iemand met de sportvisie van een kanarie zit. Al 5 jaar moet het vooral verdedigend stabiel worden. Maar al 5 jaar worden er spitsen/aanvallende middenvelders aan getrokken.

Ik snap daarom het aantrekken van Ruiz ook totaal niet.

Ik blijf het wel knap vinden dat Ajax ook als ze zo onder druk staan als in de eerste helft ze vrij rustig oogde. En toch hetzelfde bleven spelen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Deadsy
Kevinp schreef op zondag 19 januari 2014 @ 18:38:
[...]

Precies. Maar het grootste probleem is dat er qua aantrek beleid bij PSV iemand met de sportvisie van een kanarie zit. Al 5 jaar moet het vooral verdedigend stabiel worden. Maar al 5 jaar worden er spitsen/aanvallende middenvelders aan getrokken.

Ik snap daarom het aantrekken van Ruiz ook totaal niet.

Ik blijf het wel knap vinden dat Ajax ook als ze zo onder druk staan als in de eerste helft ze vrij rustig oogde. En toch hetzelfde bleven spelen.
Tja of er zitten ruk scouts bij PSV die geen idee hebben waar ze mee bezig zijn en Brands luistert blind naar hun. Of Brands doet wat hij zelf wil en luistert niet naar zijn scouts.

Dat het bij Ajax zo rustig blijft is denk ik te danken aan een mix.
Deels de Boer die met de spelers werkt zodat ze niet zo paniekerig reageren wanneer er druk op ze staat maar ook gewoon de spelers zelf die gewoon duidelijk groeien met de tijd.

Maar dat ze aan het einde de bal gewoon ze weg werken snap ik nog steeds niet. Speel hem dan rond en probeer iets op te bouwen voor de 2-0 en hou dan gewoon genoeg spelers achter de bal.

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:41

RBH

Lekkere wedstrijd, prachtgoal en ook weer zo'n heerlijke aanname van Klaassen!

Eerste helft zoog wel verschrikkelijk voor de Ajacied, maar tweede helft was inderdaad prima. :)

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:54
Je kansen benutten is nou eenmaal ook een kwaliteit. Ajax mistte dat in Europa, vandaag mistte PSV deze kwaliteit. Normaal gesproken gaat PSV met tenminste 0-2 de rust in. Ajax benut zn tweede kans uiteindelijk en dat was ook gelijk genoeg.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:29

ko9

RBH schreef op zondag 19 januari 2014 @ 18:59:
Lekkere wedstrijd, prachtgoal en ook weer zo'n heerlijke aanname van Klaassen!

Eerste helft zoog wel verschrikkelijk voor de Ajacied, maar tweede helft was inderdaad prima. :)
wb die aanname van Klaassen...
Hoe vet was het geweest als hij Rekik(?) had uitgekapt en de bal met buitenkant rechts in de verre hoek had geschoten :D

Verwijderd

Eerlijk is eerlijk, als ik PSV zo zie spelen als in de eerste helft dan vermoed ik dat ze nog wel wat plekken gaan stijgen. Voorhoede is behoorlijk gevaarlijk met vooral Depay.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:00
Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 19:21:
Eerlijk is eerlijk, als ik PSV zo zie spelen als in de eerste helft dan vermoed ik dat ze nog wel wat plekken gaan stijgen. Voorhoede is behoorlijk gevaarlijk met vooral Depay.
Idd, zeker als Rekik zegt dat ze nog 14 wedstrijden gaan winnen :)

ontopic: met iets een afmaker in de spits bij PSV was het vanmiddag zeker anders gegaan, ik heb in ieder geval een leuke wedstrijd gezien :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:41

RBH

Eerste helft van PSV leek ook echt totaal niet op het PSV van voor de winterstop. Denk dat ze de top 3 wel kunnen vergeten, maar ze gaan nog wel stijgen denk ik zo. Wat mij betreft mogen ze wel een punt pakken tegen Vitesse. ;)

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:44
Dacht men het begin van het seizoen niet precies hetzelfde?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• FredjeK
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-01 18:47
ph4ge schreef op zondag 19 januari 2014 @ 19:12:
Je kansen benutten is nou eenmaal ook een kwaliteit. Ajax mistte dat in Europa, vandaag mistte PSV deze kwaliteit. Normaal gesproken gaat PSV met tenminste 0-2 de rust in. Ajax benut zn tweede kans uiteindelijk en dat was ook gelijk genoeg.
Met 1-2 dan , Fischer hoefde maar een simpel passje te geven op Klaassen en hij staat alleen voor de keeper. Volgens mij toch wel de grootste kans van de eerste helft.

• Deadsy
Inderdaad het moet alleen nog constanter en qua afwerking moet het nog wat beter, ook wat meer teamplay en wat minder oogkleppen.
Vooral dat laatste moet er nog uit, constante prestaties en een betere afwerking zullen met de tijd wel komen.
Maar ik denk dat de meeste mensen het er wel over eens zullen zijn dat de aanval van PSV het probleem niet is.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

ko9 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 19:19:
[...]

wb die aanname van Klaassen...
Hoe vet was het geweest als hij Rekik(?) had uitgekapt en de bal met buitenkant rechts in de verre hoek had geschoten :D
Had ie eerst op Willems moeten gaan staan bij de cornervlag.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Sjah
  • Laatst online: 17:20
Han schreef op zondag 19 januari 2014 @ 18:20:
*O* *O* jajajajajaj! Fantastische tweede helft, drie punten in de pocket. Terechte winnaar over de gehele wedstrijd en PSV op 14 punten achterstand gezet. Geweldig! *O* *O*
Nou, Psv had moeten winnen wat ik hoorde, ze moeten wel een spits kopen, dus wat minder brillie mag best...

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

De 2de helft weegt in de geest altijd zwaarder dan de eerste ;) PSV had in de 1ste helft meer scoringskansen dan Ajax in de hele wedstrijd :p Een gelijkspel was gezien de 1ste helft het minimale wat PSV had moeten krijgen.

Maarja, als dan...

• Deadsy
Sjah schreef op zondag 19 januari 2014 @ 20:08:
[...]

Nou, Psv had moeten winnen wat ik hoorde, ze moeten wel een spits kopen, dus wat minder brillie mag best...
Het probleem is dat je weinig hebt aan ''had moeten''.
Als ze bij PSV achterin niet zo zaten te slapen was het denk ik met een 0-0 afgelopen.

PSV had een versterking voor de verdediging moeten aantrekken inplaats van Ruiz maar het geld is al uitgegeven dus daar hebben we weinig aan.

Ben zelf voor Ajax dus ik ben blij met de 3 punten.
Ben blij dat het achterin en op het middenveld goed zit met Ajax maar bij Ajax moet er een betere spits komen (ik hoop dat daar komende zomer werk van gemaakt word) en Fischer moet zijn oogkleppen afdoen.

Verwijderd

PSV betere eerste helft, Ajax betere tweede helft. Enige briljante moment van de wedstrijd was de voorzet/volley van Schöne. Voor de rest zie ik hier elke week in de MLS ongeveer hetzelfde niveau maar met veel meer beleving. Wat is NL toch ver afgezakt zeg. Sorry dat ik dat moet concluderen.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Sjah schreef op zondag 19 januari 2014 @ 20:08:
Ze kopen/huren maar raak in Eindhoven wat mij betreft... ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:28

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 20:20:
PSV betere eerste helft, Ajax betere tweede helft. Enige briljante moment van de wedstrijd was de voorzet/volley van Schöne. Voor de rest zie ik hier elke week in de MLS ongeveer hetzelfde niveau maar met veel meer beleving. Wat is NL toch ver afgezakt zeg. Sorry dat ik dat moet concluderen.
Kan ook wat over de MLS zeggen ;). Maar helaas correcte conclusie ja, is hopelijk een (lange ;)) fase.

• PWM
  • Niet online

PWM

Hier nog even een zeikpost van een gekleurde bril:

De 2de goal van Utrecht maakte uiteindelijk niet uit. De bal ging echter net voor de middenlijn aan de zijkant uit, en Utrecht nam snel de ingooi op een 15 meter voorbij de middenlijn, waarna Utrecht scoorde (en Feyenoord dus sliep).

Vink maakte een beetje verontschuldigingen, maar gaf wel Vilhena geel die kwam zeuren. Ik kan dat soort dingen gewoon niet rijmen.

"Ja, ik had hem wellicht beter kunnen laten overnemen"

Wat? kom je daarover zeuren, hier geel.

Beter past Vink gewoon altijd de regels toe. Iets over het hoofd of verkeerd zien is anders. Hier liet hij het gewoon lopen, en zag daarna pas dat het wellicht grotere consequenties had dan hij dacht.

EDIT: Overigens mag voor het rare juichen van Vilhena wel een schorsing worden gegeven :+

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 19-01-2014 21:03 ]

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Deadsy schreef op zondag 19 januari 2014 @ 20:17:
[...]

Het probleem is dat je weinig hebt aan ''had moeten''.
Als ze bij PSV achterin niet zo zaten te slapen was het denk ik met een 0-0 afgelopen.
Ik lees dat zo vaak maar persoonlijk vind ik dat het probleem veel meer op het middenveld ligt, vooral als die middenvelders in de positie komen dat ze moeten gaan uitverdedigen of een aanval op moeten gaan bouwen.
Alles moet elke keer maar weer uitgekapt worden, achter het standbeen langs etc. terwijl die situaties vaak vragen om snelle en simpele oplossingen.
Wellicht let ik er teveel op maar er komen ontzettend veel kansen uit dom balverlies van metname Depay en Maher.
Rekik begint "pas" te blunderen op momenten dat er teveel druk is dan is hij toch wel vaak een ongeleide projectiel.
Ik vond Bruma vandaag wel weer de oude wat betreft rust en uitstraling, deed ook weinig fout.

Only fools are enslaved by time and space.

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-01 23:50

StrongArmLance

Endless flow

@PWM Indaard Vilhena's juichen... :/
Was echt naar om te zien, dat doe je niet als je bij een grote club bent.

• Deadsy
LoneRanger schreef op zondag 19 januari 2014 @ 20:57:
[...]

Ik lees dat zo vaak maar persoonlijk vind ik dat het probleem veel meer op het middenveld ligt, vooral als die middenvelders in de positie komen dat ze moeten gaan uitverdedigen of een aanval op moeten gaan bouwen.
Alles moet elke keer maar weer uitgekapt worden, achter het standbeen langs etc. terwijl die situaties vaak vragen om snelle en simpele oplossingen.
Wellicht let ik er teveel op maar er komen ontzettend veel kansen uit dom balverlies van metname Depay en Maher.
Rekik begint "pas" te blunderen op momenten dat er teveel druk is dan is hij toch wel vaak een ongeleide projectiel.
Ik vond Bruma vandaag wel weer de oude wat betreft rust en uitstraling, deed ook weinig fout.
Behalve dan dat bij de goal Rekik en Bruma beide zaten te slapen, bij de pass zaten ze beide lucht te dekken.

• tweaker2010
  • Laatst online: 20-12-2025

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Han schreef op zondag 19 januari 2014 @ 18:20:
*O* *O* jajajajajaj! Fantastische tweede helft, drie punten in de pocket. Terechte winnaar over de gehele wedstrijd en PSV op 14 punten achterstand gezet. Geweldig! *O* *O*
Ik weet niet welke wedstrijd jij gezien hebt, maar de eerste helft had PSV al op 2-0 moeten (en kunnen) staan. Ajax heeft het in de tweede helft gelukkig goed afgemaakt maar overall was een gelijkspel terecht.

Deze 3 punten waren wel hoog nodig want Vitesse blijft maar punten pakken en Ajax heeft geen makkelijk programma voor de boeg. Binnenkort Utrecht uit, ik ben benieuwd of Feyenoord thuis Vitesse pijn kan doen.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 16:38
[...]

Ik lees dat zo vaak maar persoonlijk vind ik dat het probleem veel meer op het middenveld ligt ...
Precies, vaak bij "blunders" van de verdediging moet je maar eens kijken hoe onnodig het balverlies van een middenvelder was waardoor je de verdediging verkeerd hebt staan. En daardoor is het lastig om goed te verdedigen.

Verder zie je hoe belangrijk het is om balans op het middenveld te hebben. Na de omschakeling van Blind naar het middenveld liep het stukken beter.

Ik denk dat PSV een goede controlerende middenvelder ala Blind nodig heeft. Maar op een of andere manier worden de spelers bij PSV de laatste jaren niet echt beter.

Overigens vind ik het nog altijd frappant dat van Marwijk in Nederland het heel goed deed, tot de Boer weg ging. En dat goede spel van het Nederlands elftal eigenlijk ook meteen begon bij Ajax.

Persoonlijk hoop ik dat een aantal spelers van PSV flink doorgroeien. Net als een aantal Talenten van Feyenoord. Maher, Depay, classie, Veldman, Klaassen Cillessen/Krul. En nog een aantal meer flink groeien en zich niet laten verleiden door het grote geld. Dan staat daar een erg goede generatie.

Wat ik jammer vind is dat de Nederlandse clubs niet eens proberen om het Nederlandse voetbal (als in de Nederlandse voetballers) veel beter te maken. Voorbeelden zijn bv de Volleyballers van atlanta, of de Handballers die van niks tot deelname aan wk's zijn gekomen.

Want hoe kan je wanneer je eerst verwacht de andere door midden te schoppen later nog echt goed met elkaar spelen 8)7. Dat Respect verhaal is niet alleen belangrijk voor de scheidsrechter, maar ook voor het later samen spelen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

tweaker2010 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 22:04:
[...]
Deze 3 punten waren wel hoog nodig want Vitesse blijft maar punten pakken en Ajax heeft geen makkelijk programma voor de boeg. Binnenkort Utrecht uit, ik ben benieuwd of Feyenoord thuis Vitesse pijn kan doen.
Feit is wel dat Ajax een van de meest lastige wedstrijden al gehad heeft en Vitesse nogaar van PSV moet zien te winnen.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 22:12:
[...]
Feit is wel dat Ajax een van de meest lastige wedstrijden al gehad heeft en Vitesse nogaar van PSV moet zien te winnen.
Ajax en PSV hebben moeite om hun kansen te benutten. Vitesse zit in zo'n flow dat ze van iedereen kunnen winnen. Het elftal draait lekker en er wordt altijd wel 1x gescoord. Doet Piazon het niet dan wel een ander.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:16
Ik ben voor geen van beiden maar wat ik gezien heb, tjonge als PSV wat meer kansen ging benutten. Dan had Ajax geen inbreng meer gehad.
PSV kan wel een Kolder of Hemmen gebruiken, geen topspeler maar een koude killer die er staat als het moet.
Locadia laat het ook enorm afweten, beter als Matavz weer terugkomt. Kan alleen maar beter worden,

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:28

Vos

AFCA

Harribo schreef op zondag 19 januari 2014 @ 22:37:
Ik ben voor geen van beiden maar wat ik gezien heb, tjonge als PSV wat meer kansen ging benutten. Dan had Ajax geen inbreng meer gehad.
PSV kan wel een Kolder of Hemmen gebruiken, geen topspeler maar een koude killer die er staat als het moet.
Locadia laat het ook enorm afweten, beter als Matavz weer terugkomt. Kan alleen maar beter worden,
Matavz laat ook niks zien. Dan speelt hij weer wat wedstrijden en roept men weer om Locadia.

• toolkist
  • Niet online
tweaker2010 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 22:19:
[...]

Ajax en PSV hebben moeite om hun kansen te benutten. Vitesse zit in zo'n flow dat ze van iedereen kunnen winnen. Het elftal draait lekker en er wordt altijd wel 1x gescoord. Doet Piazon het niet dan wel een ander.
't was zaterdag anders goed belabberd wat ze lieten zien, zeker in de tweede helft.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

[...]

Geef je Rekik nu echt de schuld van dat doelpunt? Ik zou eerder Bruma en Willems aanwijzen, Rekik moest opeens 2 man dekken en dan moet je soms gokken, als Bruma nu Siggie had overgenomen was er geen probleem geweest. Maar moet wel zeggen dat de aanval van Ajax wel erg snel ging.

• Catorce
Offtopic: De pleuris, wat hoort Co Adriaanse zichzelf graag praten zeg...

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Catorce schreef op zondag 19 januari 2014 @ 23:44:
En Bert van Marwijk dan. Hoorde hem zeggen dat Van Persie tegenwoordig nooit meer geblesseerd is 8)7

Zowiezo triest als je daar over Ola John gaat zitten praten terwijl je coach van HSV bent.

• Sjah
  • Laatst online: 17:20
Catorce schreef op zondag 19 januari 2014 @ 23:44:
je hebt het over Studio Voetbal neem ik aan? Dat kijk ik al een jaar of 7 maar hoogst zelden, vanwege het hoge "ons ken ons" gehalte.
Nee, VI bevalt mij veel meer, krijg ik veel meer de neiging van om er gewoon gezellig een biertje bij open te trekken, ondanks/of_misschien_dankzij Genee.

• Dersan
  • Laatst online: 15:20
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=205580

Stam volgens Emanuelson dus toch naar Milan?...Ok ik weet het, voetbalzone, maar dan nog. Zou echt vervelend zijn voor Ajax.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Er staat geen datum bij dus zou evt ook pas as zomer kunnen zijn. Ik neem aan dat Stam nog gewoon een contract heeft toch?

Verwijderd

Als Feyenoord ook met zoveel druk op de bal speelt tegen Ajax moet ik nog zien of Ajax zonder achterstand de rust in gaat.

• Deadsy
tweaker2010 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 00:21:
Er staat geen datum bij dus zou evt ook pas as zomer kunnen zijn. Ik neem aan dat Stam nog gewoon een contract heeft toch?
Als Stam gaat dan zal dat pas in de zomer zijn.
Ik weet niet meer waar maar ik las ergens dat Stam nooit midden in een seizoen weg zou gaan dat zou hij de spelers waar hij mee werkt niet aandoen.

Dus er is de kans dat het al lang rond is dat hij naar Milan gaat maar dat dit pas aan het einde van het seizoen zal zijn.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

@ repeP: Feyenoord is ook gatenkaas achterin. Zolang ze tegen een zwak team als Utrecht nog zo makkelijk goals weggeven gaat het tegen de echte topploegen lastig blijven om te winnen. Zeker in uitwedstrijden.

Verwijderd

Vos schreef op zondag 19 januari 2014 @ 20:56:
[...]

Kan ook wat over de MLS zeggen ;). Maar helaas correcte conclusie ja, is hopelijk een (lange ;)) fase.
Nou ja, "wij" hebben altijd lacherig gedaan over de MLS, en over het niveau van de MLS dat nog geen eerste divisie niveau was....maar tegenwoordig is het gewoon gelijkwaardig hoor. Tactisch gezien is de eredivisie over het algemeen nog wel beter, maar qua werklust en beleving kan het er niet aan tippen. Dat stoort me nog het meest aan bijna elke Nederlandse wedstrijd die ik zie...alsof die gasten niet 90 minuten lang kunnen gaan...daar train je dan toch op.

Verwijderd

Toivonen naar Stade Rennes voor 2,5 miljoen. Voor PSV mooi, voor Ola zelf denk ik niet bepaald de club waar hij een jaar geleden op hoopte.

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:29

Rhapsody

In Metal We Trust

Hij moet zelf nog tot overeenstemming komen lees ik? Dus het is, helaas voor PSV, nog allerminst zeker.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:49
tweaker2010 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 23:51:
[...]

Zowiezo triest als je daar over Ola John gaat zitten praten terwijl je coach van HSV bent.
Je weet dat HSV Ola John heeft gehuurd hè ;)

offtopic:
En het is sowieso, niet zowiezo

• toolkist
  • Niet online
JanW schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:02:
[...]

offtopic:
Daarom juist die opmerking lijkt me zo.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

[...]

offtopic:
Ja dat weet ik. Bert moet zijn verstand gebruiken en niet meer in dit soort programma's gaan zitten en commentaar geven op zijn spelers. Co maakte hem belachelijk met zijn opmerking dat Ola John geen rechtsbuiten is.

• Hann1BaL
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

PSV blijft toch een vreemd verhaal dit seizoen. Het is soms net alsof ze in de rust een toespraak krijgen van iemand die de wil om te leven uit je trekt en je als een hoopje hopeloosheid terugkomt op het veld. Hoe vaak hebben ze niet een goede eerste helft gespeeld om alsnog te verliezen of in ieder geval niet te winnen? Ik ben zelf geen PSV fan, maar ik heb wel meer bewondering voor hoe ze nu spelen dan in veel jaren ervoor. Het zag er gisteren in de eerste helft gewoon goed uit. De bal moer er dan even invallen en gelukkig (vanuit mijn perspectief :)) is dat niet gebeurd. Dat zou je toch goed moeten doen en de gedachte: zo doorgaan! moet dan in de koppies zitten.

De tweede helft was daar niks meer van te zien en kan PSV gelukkig zijn dat ze niet met 3-0 van het veld lopen. Over de hele wedstrijd zou dat niet terecht zijn en misschien was een gelijkspel op basis van de 2 helften wel terechter geweest, maar dit is wel typisch PSV dit seizoen. Goed uit de startblokken en dan knakt er mentaal wat, zo lijkt, want ik kan niet geloven dat het een conditionele oorzaak heeft.

Woensdag gaat interessant worden. Feyenoord kan leuk voetballen, maar maakt meer fouten. Ajax is wat stabieler, maar heeft mijn inziens nog wel eens problemen met de wedstrijd open breken en te beslissen. Bekerwedstrijden zijn altijd anders en ik ga mijn geld niet zomaar op Ajax inzetten, ook al spreken de statistieken nu niet in het voordeel voor Feyenoord. In de Arena is er de laatste paar jaar weinig te halen voor ze. Zoals duidelijk mag zijn, hoop ik dat Feyenoord er geen pannenkoek van bakt.

• Zeddicius
  • Laatst online: 16:01

Zeddicius

Conscience do cost

[...]
offtopic:
Geef het op, hij blijft het verkeerd spellen ;)

• Catorce
tweaker2010 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:10:
[...]

Ja dat weet ik. Bert moet zijn verstand gebruiken en niet meer in dit soort programma's gaan zitten en commentaar geven op zijn spelers. Co maakte hem belachelijk met zijn opmerking dat Ola John geen rechtsbuiten is.
Co maakte Van Marwijk belachelijk? Of bedoel je Ola John?

In ieder geval, Co maakte zeker geen reclame voor zichzelf gisteren, wat een drama was dat zeg. Vind hem normaal wel prima, maar het toontje dat hij het alwetend orakel is staat me erg tegen. Was dat altijd al zo of is dat de laatste tijd erger geworden?

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:02

Niku

Alagaesii

Ik vind Adriaanse altijd al een enorm arrogante uitstraling hebben. En inderdaad, de toon die hij aanslaat komt daar nog eens bovenop. Ik vind het maar een enge man.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Catorce schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:09:
[...]
Co maakte Van Marwijk belachelijk? Of bedoel je Ola John?

In ieder geval, Co maakte zeker geen reclame voor zichzelf gisteren, wat een drama was dat zeg. Vind hem normaal wel prima, maar het toontje dat hij het alwetend orakel is staat me erg tegen. Was dat altijd al zo of is dat de laatste tijd erger geworden?
Co gaf aan dat Ola John geen rechtsbuiten is en het beste op links kan spelen. Toen kwam Bert met zijn verhaal dat ze hem als rechtsbuiten gehaald hadden bij HSV en dat hij een goede voorzet gegeven had en hij dus wel tevreden over hem was. Beetje vaag verhaal, maar Bert zat er vrij beteuterd bij alsof ie niet wist dat Ola John op links hoorde te spelen.

• Niku

Niku

Alagaesii

Mm. Ik kan de studio voetbal van gisteren niet terug kijken. Dat kan normaal toch altijd wel meteen een dag later?

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-01 15:20
Klopt en ook nu.

De CSL/OT kroeg !

• Niku

Niku

Alagaesii

Ahh danku! Die staat niet op uitzendingemist.nl, vreemd.

• Deadsy
Toivonen zou dus voor 2.5mln naar Stade Rennes gaan.

Kan niet begrijpen waarom ze zoveel geld voor hem zouden betalen. Een speler met een contract van nog maar een half seizoen welke de eerste seizoens helft geen stap teveel gezet heeft en toch wel een moeilijke jongen zou zijn.
Moet toegeven dat dit toch wel een top prestatie is van Brands dat hij een club gevonden heeft die zoveel voor Toivonen wil betalen.

Vraag me wel hoe hij zich nu voelt, Norwich was niet goed genoeg en Rennes wel.

• Niku

Niku

Alagaesii

Dat laatste steekt me. Norwich niet en Rennes nu wel. PSV kon 6 miljoen voor hem krijgen in de zomer, en nu gaat ie voor 2,5 miljoen weg naar een sportief mindere ploeg. Jammer van het geld voor PSV.
Gelukkig is het het laatste wat hij voor PSV zal 'verknallen'.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik denk dat PSV in haar handjes mag knijpen met 2,5 miljoen. Toivonen was een blok aan het been en dat wisten de geinteresseerde clubs ook. Toivonen zal blij zijn dat ie weer aan de bak mag, bij Rennes zal ie waarschijnlijk meer speeltijd krijgen als bij Norwich (daar is de concurrentie een stuk hoger van niveau).

• Deadsy
Niku schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:59:
Dat laatste steekt me. Norwich niet en Rennes nu wel. PSV kon 6 miljoen voor hem krijgen in de zomer, en nu gaat ie voor 2,5 miljoen weg naar een sportief mindere ploeg. Jammer van het geld voor PSV.
Gelukkig is het het laatste wat hij voor PSV zal 'verknallen'.
Inderdaad jammer voor het geld dat ze misgelopen zijn (en ook nog een half jaar salaris aan die idioot mogen betalen).
Maar kom op 2.5mln is toch absurd veel geld als je de situatie en speler bekijkt, of niet?

Ik had zelf gedacht dat ze maximaal een paar ton zouden kunnen krijgen aangezien Toivonen dit seizoen totaal niets heeft laten zien.
Maar de hele situatie laat me ook twijfelen aan de mensen bij Rennes want hun zijn zo dom zoveel te betalen.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.ad.nl/2014/01/20/Ajax-opnieuw-weken-zonder-aanvoerder-Siem-de-Jong
Gaat lekker met de Jong, hij rolt van de ene in de andere blessure zo. De alternatieven voldoen ook nog niet echt, ik hoop dat Ajax komende zomer wel een nieuwe spits erbij haalt.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:15
Nog een spits? Dan zou ik zeggen dat er eerst 1 of 2 weg mogen. Met Siggie, Hoesen, de Jong en evt. een verlengd verblijf van Bojan heeft Ajax aardig wat spitsen (die geen van allen echt voldoen). En dan heb ik geen idee wat er nog bij Jong Ajax en Ajax 1 rondloopt.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Deadsy
Railgunner schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:39:
Nog een spits? Dan zou ik zeggen dat er eerst 1 of 2 weg mogen. Met Siggie, Hoesen, de Jong en evt. een verlengd verblijf van Bojan heeft Ajax aardig wat spitsen (die geen van allen echt voldoen). En dan heb ik geen idee wat er nog bij Jong Ajax en Ajax 1 rondloopt.
De Jong zal deze zomer waarschijnlijk weg gaan en Sigthorson zou ik verkopen want past niet echt bij Ajax en is te vaak geblesseerd.
En of Bojan er volgend seizoen is dat weet niemand.

Verwijderd

tweaker2010 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 00:40:
@ repeP: Feyenoord is ook gatenkaas achterin. Zolang ze tegen een zwak team als Utrecht nog zo makkelijk goals weggeven gaat het tegen de echte topploegen lastig blijven om te winnen. Zeker in uitwedstrijden.
Gatenkaas is misschien overdreven maar dat niet Fer alleen slaapmomentjes heeft is na gisteren wel duidelijk geworden.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:15
Bedoel je nu Leroy Fer, of iemand anders?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:20:
[...]

Inderdaad jammer voor het geld dat ze misgelopen zijn (en ook nog een half jaar salaris aan die idioot mogen betalen).
Maar kom op 2.5mln is toch absurd veel geld als je de situatie en speler bekijkt, of niet?

Ik had zelf gedacht dat ze maximaal een paar ton zouden kunnen krijgen aangezien Toivonen dit seizoen totaal niets heeft laten zien.
Maar de hele situatie laat me ook twijfelen aan de mensen bij Rennes want hun zijn zo dom zoveel te betalen.
Het is sowieso maar de vraag of ie daarheen gaat.
Schijnbaar willen ze hem een contract voor 2 jaar aanbieden met een "laag" basissalaris en hoge premies. Toivonen zou 4 jaar willen met een hoger salaris en lagere premies.

• Deadsy
toolkist schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:40:
[...]

Het is sowieso maar de vraag of ie daarheen gaat.
Schijnbaar willen ze hem een contract voor 2 jaar aanbieden met een "laag" basissalaris en hoge premies. Toivonen zou 4 jaar willen met een hoger salaris en lagere premies.
Ach had het eigenlijk kunnen zien aankomen dat het misschien nog stuk loopt op geld.

Ola heeft liever elke week een dik salaris en lage premies dan dat hij een laag salaris heeft en hard moet werken voor de dikke premies.

Waarschijnlijk zal hij bang zijn bepaalde doelstellingen (waar hij premies voor kan krijgen) niet te kunnen halen met deze club en wil daarom liever een dik salaris.
Maar ik moet daarbij zeggen dat het een club is die ik totaal niet volg dus ik heb geen idee hoe ze het de afgelopen jaren gedaan hebben.

• Niku

Niku

Alagaesii

Staan nu 15e in Frankrijk. Goed bezig Ola!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Deadsy schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:48:
[...]

Ach had het eigenlijk kunnen zien aankomen dat het misschien nog stuk loopt op geld.

Ola heeft liever elke week een dik salaris en lage premies dan dat hij een laag salaris heeft en hard moet werken voor de dikke premies.
Iedereen heeft liever een dik salaris en lage premies dan omgekeerd. Dat is een stuk makkelijker plannen :P

Nee, merp!

• Deadsy
PauseBreak schreef op maandag 20 januari 2014 @ 18:21:
[...]

Iedereen heeft liever een dik salaris en lage premies dan omgekeerd. Dat is een stuk makkelijker plannen :P
Klopt maar als ik aan Toivonen in de huidige situatie kijk dan denk ik toch direct aan beggars can't be choosers.
Ik heb het gevoel dat de clubs niet bepaald voor hem in de rij staan en dat dit dus de beste club is die interesse in hem heeft.

Mja aan de andere kant hij zit bij Raiola dus er is kans dat morgen bekend word dat hij bij een grote club getekend heeft en niemand begrijp hoe.

• toolkist
  • Niet online
Ach, dan wacht ie nog een half jaar en krijgt ie die 2,5 miljoen transfersom, of een groot deel ervan, in salaris uitbetaald...

• Niku

Niku

Alagaesii

Nu.nl bericht dat de transfer definitief rond is. Toivonen tekent voor 3,5 jaar.

Opgeruimd staat netjes.

• Deadsy
Niku schreef op maandag 20 januari 2014 @ 18:55:
Nu.nl bericht dat de transfer definitief rond is. Toivonen tekent voor 3,5 jaar.

Opgeruimd staat netjes.
Vraag me af of hij ook zijn hoge salaris en lage premies krijgt.
Ben voor Ajax maar ben echt blij dat PSV van deze @#%& verlost is.

Hopenlijk zien we hem nooit meer terug.

Verwijderd

Toch denk ik dat hij bij Ajax nog best van toegevoegde waarde had geweest. Los van zijn gedrag is hij best rendabel geweest bij PSV in de tijd dat hij gemotiveerd was. Zeker nu Siem langer geblesseerd heeft was een scorende 10 erg welkom geweest.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2014 19:38 ]

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:38:
Toch denk ik dat hij bij Ajax nog best van toegevoegde waarde had geweest. Los van zijn gedrag is hij best rendabel geweest bij PSV in de tijd dat hij gemotiveerd was. Zeker nu Siem langer geblesseerd heeft was een scorende 10 erg welkom geweest.
Een scorende 9 is veel bruikbaarder, Klaassen kan prima op 10 spelen (al hebben we die in dit systeem niet echt)

• PWM
  • Niet online

PWM

De Amsterdamse politie heeft laten weten alles in het werk te zullen stellen om te zorgen dat Feyenoord-supporters woensdagavond de wedstrijd niet bijwonen. Een woordvoerder geeft aan dat dan ook hooguit een enkele Rotterdamse supporter de Arena toch zal inkomen. En dat het daarmee dus weinig zin heeft als Feyenoord-supporter toch af te reizen naar Amsterdam.
Jaja. Zitten er gewoon weer 500-800 zoals elke wedstrijd. En, dat gaat al 5 jaar goed :) gepaniek om niets weer.

• Deadsy
PWM schreef op maandag 20 januari 2014 @ 20:07:
[...]

Jaja. Zitten er gewoon weer 500-800 zoals elke wedstrijd. En, dat gaat al 5 jaar goed :) gepaniek om niets weer.
Er hoeven maar een paar rotte appels tussen te komen en je hebt direct problemen.

• PWM
  • Niet online

PWM

Die mensen die komen, willen gewoon voetbal zien. Aangezien het moeilijk is om met meer dan 20-30 man in een vak te zitten, is het zelfs voor rotte appels moeilijk om iets te doen. Aangezien het nu al 5x goed is gegaan, zie ik niet in waarom het de 6de keer mis zou moeten gaan. Zelfs spandoeken ophangen levert geen problemen op ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.lunaticnews.nl/files/uploads/GROETEN_FEYENOORD1.jpg

Ik heb 10 kaarten binnen gekregen vandaag :) Gaan we lekker kijken, en daarna ons verdriet verdrinken :p

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 20-01-2014 20:13 ]

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:58
Ja gisteren ging het ook heel goed met jullie Feyenoorders.

• PWM
  • Niet online

PWM

Joostje123 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 20:13:
Ja gisteren ging het ook heel goed met jullie Feyenoorders.
Ging prima. Er gaan wat verhalen door elkaar :) In het gezinsvak werd een Feyenoord supporter aangevallen die niet juichte bij de 1-0 (daarom sta ik ook altijd op, ook als Ajax scoort).

En dan had je GS:
Terwijl zij huiswaarts keerden, konden de Feyenoordfans, omringd door ME'ers de wedstrijd, uitkijken.
Dat is gewoon niet waar. Er was een vak waar 120 Feyenoord supporters zaten, waar de ME naast kwam zitten. Er is daar niets gebeurd en niemand is het stadion uitgestuurd.

Even voor de goede orde: Feyenoord heeft een hoop hersenlozen rondlopen. Ik ga die niet veredigen. Een beetje verder kijken dan populaire media over wat er gebeurd is wellicht wel handig :)

En zoals gezegd, we zitten met honderden in de Arena, sinds het uitvak dicht is. Nog nooit wat gebeurd.

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op zondag 19 januari 2014 @ 23:39:
[...]

Geef je Rekik nu echt de schuld van dat doelpunt? Ik zou eerder Bruma en Willems aanwijzen, Rekik moest opeens 2 man dekken en dan moet je soms gokken, als Bruma nu Siggie had overgenomen was er geen probleem geweest. Maar moet wel zeggen dat de aanval van Ajax wel erg snel ging.
Nope, ik doelde met het blunderen ook meer op het onbehouwen inkomen/tackelen wat hij pas gaat doen bij achterstand en/of grote druk.
Zolang hij dat niet doet, hij heeft het niet nodig, is het een prima verdediger.

Ik weet niet of die goal echt een grote fout was, heb hem niet zo vaak terug gezien, maar denk vooral dat het de klasse van Schöne was om hem in een keer voor te geven.
Je ziet vooral dat Bruma dat eigenlijk niet verwacht maar ook gewoon een slimme loopaktie van Sightorson.
9 van de 10 keer wordt zo'n pass eerst aangenomen en in dat geval was er ook weinig aan de hand geweest denk ik.

Ik zie het net terug en je ziet dat het eigenlijk al eerder fout gaat omdat Willems moet kiezen tussen Schöne en Klaasen waardoor Rekik naar Klaasen moet.
Als er al een grote fout werd gemaakt dan moet je eens kijken hoeveel ruimte Moisander krijgt, die loopt over de as van het veld en er is niemand die ook maar in zijn richting kijkt.

Only fools are enslaved by time and space.

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:58
PWM schreef op maandag 20 januari 2014 @ 20:25:
[...]

Ging prima. Er gaan wat verhalen door elkaar :) In het gezinsvak werd een Feyenoord supporter aangevallen die niet juichte bij de 1-0 (daarom sta ik ook altijd op, ook als Ajax scoort).

En dan had je GS:

[...]

Dat is gewoon niet waar. Er was een vak waar 120 Feyenoord supporters zaten, waar de ME naast kwam zitten. Er is daar niets gebeurd en niemand is het stadion uitgestuurd.

Even voor de goede orde: Feyenoord heeft een hoop hersenlozen rondlopen. Ik ga die niet veredigen. Een beetje verder kijken dan populaire media over wat er gebeurd is wellicht wel handig :)

En zoals gezegd, we zitten met honderden in de Arena, sinds het uitvak dicht is. Nog nooit wat gebeurd.
Haha, leuk.
Er waren een paar supporters bij vak u. Die inderdaad niet juichde en mee gingen schreeuwen met K***** Utrecht, toen werden die aangevallen door een paar idioten van Utrecht.

En er zaten ook een groep van 120 man op vak W naast het uitvak.
Die gingen juichen nadat Feyenoord scoorde, maar dat juichen ging ook gelijk mee met bier gooien en nee niet alleen naar beneden die je dan perongeluk loslaat maar eerder naar andere kant waar ouders met kinderen zaten. Ze zongen ook mee met iedere spreekkoord.

En er is niemand het stadion uitgegooid nee, maar de ME zeiden wel tegen ouders of ze liever even ergens anders konden gaan zitten want hier kunnen ze de veiligheid niet garanderen van de kinderen.
Toen besloten een stuk of 100 ouders met kinderen het stadion te verlaten want dat was niet het idee van een leuke middag voetbal kijken.

Dus ja ik kijk wel verder dan de populairen media want ik weet gewoon dondersgoed wat er is gebeurd.
En dit soort onzin had je niet gekregen als de Feyenoorders gewoon alleen in het uitvak bleven zitten.

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik neem ook geen verantwoordelijkheid voor de hersenlozen, zoals gezegd.

Blijkbaar komen er meer idioten mee als er uit-supporters toegestaan zijn. Mijn ervaring reikt tot uit bij Ajax en dat gaat vlekkeloos, ook met meerdere in een vak. Heb nog wat foto's wat van jongens die in 410 aan het meehossen waren :p

Er moet gewoon eens normaal gestraft gaan worden. Die eikels van gisteren (uit en thuis), zitten allang weer aan de tafel bij moeders, en zijn zondag gewoon weer van de partij. Iedereen die in een stadion aangepakt word, moet gewoon 3 jaar melden op bureau. Moet je eens kijken wat er nog gebeurt tijdens een wedstrijd.

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Dat zou inderdaad erg fijn zijn. Het zou ook prettig zijn wanneer de voetbalclubs zelfs wat meer verantwoordelijkheid zouden nemen in dit hele gebeuren. Bij FC Utrecht weet ik zeker dat iedereen met een stadionverbod (van eigen aanhang dus) vrij makkelijk naar binnen kan komen. Dat kan niet de bedoeling zijn.

Nee, merp!

• toolkist
  • Niet online
PauseBreak schreef op maandag 20 januari 2014 @ 20:57:
Dat zou inderdaad erg fijn zijn. Het zou ook prettig zijn wanneer de voetbalclubs zelfs wat meer verantwoordelijkheid zouden nemen in dit hele gebeuren. Bij FC Utrecht weet ik zeker dat iedereen met een stadionverbod (van eigen aanhang dus) vrij makkelijk naar binnen kan komen. Dat kan niet de bedoeling zijn.
Hoe zou je dat willen organiseren dan? Uitgebreide legitimatie check voor iedereen die het stadion in wil?
Dan kun je beter nu vast in de rij gaan staan voor de wedstrijd komend weekend.
Meldplicht tijdens de wedstrijd is verreweg de makkelijkste oplossing.

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik zit bij Ajax soms in het "stadionverbodvak", waar iedereen die bij Ajax een stadionverbod heeft gekregen gewoon mag zitten. En ja, zo'n plek zak in de Kuip ook ongetwijfeld zijn.

Gewoon meldplicht inderdaad, hoe moeilijk kan het zijn?

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

toolkist schreef op maandag 20 januari 2014 @ 20:59:
[...]

Hoe zou je dat willen organiseren dan? Uitgebreide legitimatie check voor iedereen die het stadion in wil?
Dan kun je beter nu vast in de rij gaan staan voor de wedstrijd komend weekend.
Meldplicht tijdens de wedstrijd is verreweg de makkelijkste oplossing.
Gewoon legitimatie tonen bij het kopen van een kaartje, met een foto op het kaartje van degene die het kaartje kocht. Eventueel zou je ook prima gebruik kunnen maken van gezichtsherkenning. Ik zie geen reden om de kosten van dit probleem af te wentelen op de maatschappij als er genoeg andere oplossingen zijn die de BVO's kunnen implementeren.

Nee, merp!

• DVDL
  • Nu online
PWM schreef op maandag 20 januari 2014 @ 21:00:
Ik zit bij Ajax soms in het "stadionverbodvak", waar iedereen die bij Ajax een stadionverbod heeft gekregen gewoon mag zitten. En ja, zo'n plek zak in de Kuip ook ongetwijfeld zijn.

Gewoon meldplicht inderdaad, hoe moeilijk kan het zijn?
Goed om te horen dat je als die-hard Feyenoord supporter er bij Ajax ook bij zit. Als is het om je eigen club te kijken, dat maakt verder niet uit.

Ben zelf 100% Ajacied, maar ik wil gewoon een keer een wedstrijd in de Kuip meemaken (hemelsbreed woon ik er maar 30km vandaan:)). Maar ik heb altijd het gevoel als ik daar heen ga en ik juich niet hard genoeg of ze hebben door dat ik een Ajacied ben, ik niet meer thuiskom. Dat houd me helaas nogal tegen. Tips zijn welkom :P

• PWM
  • Niet online

PWM

Tips zijn op zich eenvoudig:
  • Ga op lange zijde zitten, daar zitten de meest normale mensen ;)
  • Als jouw team scoort, knijp in je been en juich van binnen :p
  • Als het thuisteam scoort, sta je gewoon op
Ik ben elke keer thuisgekomen ;)

Je mag ook gewoon bij mij komen zitten ;) Wij zitten ook met wat Ajax vrienden altijd in de Arena. Dan val je sowieso niet op.

[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 20-01-2014 21:23 ]

• DVDL
  • Nu online
Dan gaan we dat maar eens doen als ik in een gekke bui ben. Maar Fey-Aja gaat hem dan voor de zekerheid maar niet worden haha.

• ph4ge
  • Laatst online: 14:54
Ik ben ook een keer naar de Klassieker geweest tussen het Ajax publiek. Gelukkig valt er voor ons zelden wat te juichen in de Arena dus was dat geen probleem. :P En diezelfde vrienden zijn ook 2x mee geweest naar de Kuip. Zolang je je gedraagt en niet provoceert is er niks aan de hand. Je kan zelfs gerust discussiëren over bijv. wel of geen buitenspel met de rest van het publiek, nooit problemen mee gehad. Ik zoy woensdag ook gaan als ik niet met werk zat.

Het is niet verboden om fan van club X te zijn dus moet je ook niet bij voorbaat als crimineel behandeld worden omdat je toevallig fan bent. Gewoon mensen die zich misdragen aanpakken ongeacht voor welke club ze zijn.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Deadsy
PauseBreak schreef op maandag 20 januari 2014 @ 21:16:
[...]

Gewoon legitimatie tonen bij het kopen van een kaartje, met een foto op het kaartje van degene die het kaartje kocht. Eventueel zou je ook prima gebruik kunnen maken van gezichtsherkenning. Ik zie geen reden om de kosten van dit probleem af te wentelen op de maatschappij als er genoeg andere oplossingen zijn die de BVO's kunnen implementeren.
Met zulke dingen vertraag je toch weer de doorstroom van de mensen die binnen willen komen.
En een meldingsplicht is echt geen slecht idee. Het tuig dat zich dusdanig misdraagt dat ze in aanmerking zouden komen voor een meldingsplicht zijn toch het soort mensen die ook andere dingen uitvreten (die niets met voetbal te maken hebben). Dus dat die mensen regelmatig langskomen bij de politie zou sowieso geen slecht idee zijn.

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Deadsy schreef op maandag 20 januari 2014 @ 21:50:
[...]

Met zulke dingen vertraag je toch weer de doorstroom van de mensen die binnen willen komen.
En een meldingsplicht is echt geen slecht idee. Het tuig dat zich dusdanig misdraagt dat ze in aanmerking zouden komen voor een meldingsplicht zijn toch het soort mensen die ook andere dingen uitvreten (die niets met voetbal te maken hebben). Dus dat die mensen regelmatig langskomen bij de politie zou sowieso geen slecht idee zijn.
Want? Gezichtsherkenning kan snel zat gaan. Net als kijken of iemands foto op het kaartje klopt met zijn hoofd. Dat duurt echt niet lang. Bovendien heb je op die manier de kosten waar ze horen: Bij de BVO's.

Nee, merp!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 20 januari 2014 @ 21:41:
Ik ben ook een keer naar de Klassieker geweest tussen het Ajax publiek. Gelukkig valt er voor ons zelden wat te juichen in de Arena dus was dat geen probleem. :P En diezelfde vrienden zijn ook 2x mee geweest naar de Kuip. Zolang je je gedraagt en niet provoceert is er niks aan de hand. Je kan zelfs gerust discussiëren over bijv. wel of geen buitenspel met de rest van het publiek, nooit problemen mee gehad. Ik zoy woensdag ook gaan als ik niet met werk zat.

Het is niet verboden om fan van club X te zijn dus moet je ook niet bij voorbaat als crimineel behandeld worden omdat je toevallig fan bent. Gewoon mensen die zich misdragen aanpakken ongeacht voor welke club ze zijn.
Die ene keer dat ik bij PSV-TOP Oss tussen het thuispubliek zat (lange zijde, kwartfinale beker ofzo) en TOP Oss de 5-1 scoorde, kreeg ik toch genoeg verwijten dat ik heel snel rustig moest doen.
Ik ken mezelf, ik weet zeker dat ik niet rustig zou kunnen blijven zitten als Ajax tegen Feyenoord zou scoren.

• toolkist
  • Niet online
PauseBreak schreef op maandag 20 januari 2014 @ 22:13:
[...]

Want? Gezichtsherkenning kan snel zat gaan. Net als kijken of iemands foto op het kaartje klopt met zijn hoofd. Dat duurt echt niet lang. Bovendien heb je op die manier de kosten waar ze horen: Bij de BVO's.
Dat gaat misschien snel bij een club waar 2000 man komt kijken, anders is het echt niet werkbaar.
Pagina: 1 ... 119 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum