Ik weet bijna zeker dat ik sowieso de 16-55 f/28 ga kopen. Dat kan dan mijn overall work horse worden die feitelijk voor alle toepassingen gebruikt kan worden.Isniedood schreef op zondag 24 november 2019 @ 03:20:
[...]
Wellicht is een betere vraag wat denk je met de 56mm aan foto's te kunnen maken wat je met de 16-55 niet denkt te kunnen.80mm lijkt mij ook interessanter om de eerder genoemde redenen, maar alsnog vraag ik me af wat je niet denkt te kunnen met de 16-t5 voor productfotos
Maar ik ben 'opgevoed' met de gedachte dat ik altijd een supersnelle prime erbij wil hebben. Voor de moeilijke low-light situaties. Maar ook voor het gemak (met name bij prive gebruik, als ik lekker licht wil werken). En ik wil altijd 'iets' van wide mogelijkheden hebben.
Zodoende neig ik vooralsnog naar een van de volgende objectieven voor erbij:
-56mm f1.2 (supersnel, prachtig bokeh, ideaal voor portretachtige foto's, en productfoto's met storende achtergronden)
-60mm macro (snel, niet super snel. macro mogelijkheden. Mooi bokeh door 9 diafr. bladen. werkbare focal length).
- Of toch voor een wide toevoeging gaan- de 10-24mm f/4 (mooi bereik, en OIS, dus handig voor video)
Jammer dat de 14mm niet in f1.4 versie verkrijgbaar is. Daarnaast denk ik dat de 16mm f1.4 onvoldoende toevoegt naast de 16-55. Mocht ik uiteindelijk toch de 18-55 kiezen als going lens. Dan zou deze prime juist wel weer een mooie toevoeging zijn.
Keuzes keuzes keuzes.
Gelukkig kan ik profiteren van de cashback actie
Wil in ieder geval nog steeds max rond de 2300-2500 euro (ex btw) uitgeven aan de set.
Verder ook geen haast met de aanschaf. Maar wil wel binnen de cashback periode kopen.