Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote FujiFilm X-series mirrorless-ilc topic Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 77 78 79 Laatste
Acties:

• Luuk84
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 23:31
Nu weet ik dat er net een cashback is geweest, maar zou er deze zomer nog 1 komen? Ik ben in de markt voor een 10-24mm, dus het zou wel lekker zijn om een cashback mee te pakken. Wat ik heb kunnen vinden is dat ze soms in de zomer wel eens een cashback doen, maar misschien heeft iemand dit helder op zijn netvlies?

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21:26
@Luuk84 Ik denk dat er in het najaar sowieso weer een cashback komt (is dat niet elk jaar zo?). Dat is dubbel interessant, omdat je dan ook met black friday te maken hebt (2x korting). Zo heb ik afgelopen jaar de 80mm macro voor €849,- gekocht.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• Heilige Kaas
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:20
Ik merk met mijn xt-10 dat de foto’s op mijn 100-400 vaak wel onscherp zijn wanneer ik af-c gebruik.
Is dat simpelweg het gevolg van een goedkope body gebruiken of speelt training een grote rol?

Ik heb hem pas 2 maanden. Vooral bij vogels merk ik dat het onscherp is. Maar soms zelfs bij landschappen als ik toevallig af-c nog aan heb.

• phobosdeimos
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 23:07
Heilige Kaas schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:38:
Ik merk met mijn xt-10 dat de foto’s op mijn 100-400 vaak wel onscherp zijn wanneer ik af-c gebruik.
Is dat simpelweg het gevolg van een goedkope body gebruiken of speelt training een grote rol?

Ik heb hem pas 2 maanden. Vooral bij vogels merk ik dat het onscherp is. Maar soms zelfs bij landschappen als ik toevallig af-c nog aan heb.
Je hebt die instelling voor AF-S en AF-C release priority vs focus priority. Misschien heb je AF-C op release staan ipv focus?

• Heilige Kaas
phobosdeimos schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:10:
[...]

Je hebt die instelling voor AF-S en AF-C release priority vs focus priority. Misschien heb je AF-C op release staan ipv focus?
Klopt inderdaad. Vraag mij alleen wel af of hij dan nog vliegende objecten te pakken krijgt.

• onsgeluk
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 19-06 01:33
Heilige Kaas schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:30:
[...]

Klopt inderdaad. Vraag mij alleen wel af of hij dan nog vliegende objecten te pakken krijgt.
Je burst snelheid gaat vooral omlaag en in theorie meer scherpe platen. Ik heb eenzelfde issue met de 56m die in AFS veel beter presteert dan in AFC. Ik wist alleen niet dat je voor C en S de priority apart kon aanpassen. Toch de manual er weer eens erbij pakken 8)7

• phobosdeimos
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 23:07
onsgeluk schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 16:18:
[...]

Je burst snelheid gaat vooral omlaag en in theorie meer scherpe platen. Ik heb eenzelfde issue met de 56m die in AFS veel beter presteert dan in AFC. Ik wist alleen niet dat je voor C en S de priority apart kon aanpassen. Toch de manual er weer eens erbij pakken 8)7
Althans bij m'n X-T3 gaat dat zo...
Heb recent ook bijgeleerd trouwens dat indien je de AF+MF optie aanvinkt, dat je dan per definitie focus priority opgeeft (ook al sta je zowel AF-S en AF-C op focus prio)! Ik had AF+MF tot nu toe altijd aan staan (alhoewel dat ik het zelden gebruikte) maar dat heb ik dus snel terug uit gezet.
Iemand heeft dat onderzocht op dpreview door de exif details grondig te bekijken en daaruit bleek dat je met AF+MF, en dan focus prio, toch op release prio uitkomt, ook al heb je de focus ring niet aangeraakt.

Ik heb liever minder foto's maar dan wel scherp. Kwaliteit boven kwantiteit _/-\o_

phobosdeimos wijzigde deze reactie 09-05-2019 17:40 (14%)

• onsgeluk
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 19-06 01:33
Ik heb AF+MF aan, bedankt voor de tip. Ga gelijk eens neuzen in het menu.

• Bontje Blauw
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22-06 12:52
Net even een XF100-400mm geprobeerd. Volgens mij de enige optie voor mijn reis door Zuid Afrika. 200mm is echt veel te kort voor wildlife fotografie.
Ik overweeg nog een 2e hands extra body om wisselen van objectieven te voorkomen.
Keuze's, keuze's en financiering.....😊

COTE!

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:17
Bontje Blauw schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 10:39:
Net even een XF100-400mm geprobeerd. Volgens mij de enige optie voor mijn reis door Zuid Afrika. 200mm is echt veel te kort voor wildlife fotografie.
Ik overweeg nog een 2e hands extra body om wisselen van objectieven te voorkomen.
Keuze's, keuze's en financiering.....😊
En vergeet de 1.4 converter niet

Ryzen 2700X stock + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

• Bontje Blauw
Converter heb ik maar even gelaten. Was al duur genoeg.
Wel een X-T1, 100-400mm en 4x32GB kaarthes gekocht.
Dus ik kan op pad met X-T2 + 100-400mm en een X-T1 met 18-55mm.
Er komt vanaf woensdag weer een nieuwe cashback actie voor Fuji 😀

COTE!

• Luuk84
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 23:31
Bontje Blauw schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 13:08:
Converter heb ik maar even gelaten. Was al duur genoeg.
Wel een X-T1, 100-400mm en 4x32GB kaarthes gekocht.
Dus ik kan op pad met X-T2 + 100-400mm en een X-T1 met 18-55mm.
Er komt vanaf woensdag weer een nieuwe cashback actie voor Fuji 😀
Leuke aankopen!
Toevallig meer info over de cashback?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 20:55

Daan_

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

Luuk84 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 15:19:
[...]

Leuke aankopen!
Toevallig meer info over de cashback?
Cashback talk kan hier --> Het grote fotografie Cashback topic d:)b

Daan_ wijzigde deze reactie 11-05-2019 15:23 (8%)

My plekje op het Web -_- Individuele Workshops Fotografie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bontje Blauw
Luuk84 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 08:51:
Nu weet ik dat er net een cashback is geweest, maar zou er deze zomer nog 1 komen? Ik ben in de markt voor een 10-24mm, dus het zou wel lekker zijn om een cashback mee te pakken. Wat ik heb kunnen vinden is dat ze soms in de zomer wel eens een cashback doen, maar misschien heeft iemand dit helder op zijn netvlies?
Ik heb gehoord dat as woensdag Fuji weer een cashback actief heeft, maar hou het cashback forum in de gaten zou ik zeggen.

Bontje Blauw wijzigde deze reactie 11-05-2019 19:01 (5%)

COTE!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 18:24
amphora schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:29:
[...]

Ben afgelopen oktober geweest. Toen nog wel met m'n Olympus m43 camera. In Kruger park veel gedaan met de 45-150mm (niet de 2.8 maar f5.6) vergelijkbaar met 200 op fuji dus. Kwam wel tekort soms maar met croppen kom je nog best een eind. En als het goed is schijnt de zon dus 2.8 is ook niet echt een vereiste. Zelf heb ik de Fuji 50-230 en ook al is die f6.7 op 230mm dan nog is dat prima in zonlicht. En die is (zeker 2e hands) goed betaalbaar, lekker houden na de vakantie ;-)
Eigenlijk ook nooit onveilig gevoeld met alle spullen. Alleen Kaapstad heeft de reputatie, zelf niets van gemerkt behalve agressieve taxi chauffeurs maar ik zou daar niet 's nachts alleen met je camera op pad gaan. Overdag geen probleem denk ik.
150 mm is te weinig voor Kruger. Zelfs mijn 70-200 mm was op 200 mm nog te weinig eigenlijk, en dat op een camera met een cropsensor. Je moet voor safari minstens 300 mm hebben het liefst 400 of meer. Wilde dieren komen niet altijd dichtbij, vooral roofdieren niet zoals leeuwen.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Ballistix Sport LT 16 GB DDR4-2400 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0Henk 'm!
@Storm Zelfs je 200mm was te kort? Die 150mm is op een Oly, dus 300mm kleinbeeld eq. tov. jouw 300~320mm eq. (1,5x of 1,6x crop) zóveel verschilt dat niet :+

Maar gelukkig heeft @Bontje Blauw die de vraag stelde al een 100-400 gekocht ( en doe die dan x1,5 en hij heeft 600mm kleinbeeld eq. ;) ) En een tweede body voor zijn 18-55.

Gabriël Ryzen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 18:24
sapphire schreef op zondag 12 mei 2019 @ 13:55:
@Storm Zelfs je 200mm was te kort? Die 150mm is op een Oly, dus 300mm kleinbeeld eq. tov. jouw 300~320mm eq. (1,5x of 1,6x crop) zóveel verschilt dat niet :+

Maar gelukkig heeft @Bontje Blauw die de vraag stelde al een 100-400 gekocht ( en doe die dan x1,5 en hij heeft 600mm kleinbeeld eq. ;) ) En een tweede body voor zijn 18-55.
Ik vond dat wel te weinig. Niet alleen in Kruger maar ook gedurende andere safari's. Dieren die verder in de vlakte staan kan je gewoon niet super dichtbij krijgen. Ik wil close ups van dieren, de lens heeft geen beeldstabilisatie dus minstens op S 1/200 (dat is ruim safe) wil ik dan op F 3.5 of misschien zelfs F 2.8 een mooie close up. Dat ging gewoon heel vaak niet, zelfs dieren die relatief dichtbij staan. Je krijgt ze wel dichtbij op beeld maar niet in close up.
Mijn beeldveld staat op DX dus 1,5 x crop. Je hebt ook nog de 1,3 x crop modus overigens.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Ballistix Sport LT 16 GB DDR4-2400 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik zeg ook niet dat ik je niet snap maar je vergelijking klopt niet, 200mm +cropfactor vergelijken met 150mm en dan niet de cropfactor meenemen is behoorlijk scheef terwijl de uiteindelijke beeldhoek vrijwel gelijk is. Dat was het een beetje.

En reageren op @amphora heeft weinig nut want die is al geweest en redde zich prima met 230mm (ja op crop).

DX dus je hebt een Nikon, heb ik toch de goede cropfactor gegokt van 1,5 ;).
Je hebt ook 1,7, 2,8, wat is je punt ? Met 1,5~1,6 heb je denk 90%+ van alle crop sensoren aangezien APS-C het meest gebruikt is dus die gok durfde ik wel te nemen, die paar APS-H camera's zijn dusdanig oud/zeldzaam/prijzig dat die niet zo vaak meer gebruikt worden.

Maargoed we dwalen af...

Gabriël Ryzen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 21:41
Ik ga deze zomer ook richting Zuid Afrika en als langste lens heb ik m'n 55-200 mee. Zoals ik hier lees wat te kort maar aangezien ik later nooit de 100-400 zou gebruiken een nutteloze aankoop voor mij 😊

We trekken ons plan wel 😁

superiscch wijzigde deze reactie 13-05-2019 08:04 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 25-06 13:40
Heb ook diverse safari's gedaan met een Nikon 80-400VR op een D7100. Voor de meeste situaties is dat wel voldoende maar zeker als de beestjes kleiner worden (vogels, klein wild) dan kom je toch mm's te kort. Het scheelt ook wel hoe je de safari's doet. Ga je met een groepsreis dan zit je vaak met meerdere personen in een grotere auto en, afhankelijk van het park, kom je vaak niet zo dicht bij. We hebben ook "prive" safari's gedaan (met z'n 2en in een auto met gids/chauffeur) en dan kom je vaak een stuk dichterbij.

En ook de suggestie van een verrekijker die eerder is genoemd kan ik alleen maar onderschrijven. Je kunt op een gemakkelijke manier toch de dieren op grotere afstand bekijken.

Maar hoe je het ook bekijkt, het is gewoon een belevenis en daar moet je als eerste van genieten. Het nemen van foto's komt voor ons dan op de tweede plaats.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 16:15
Als ik op mijn X T3 via bracket 5 foto's neem , zie ik deze 5 met verschillende belichtingen terug . Is er ook een mogelijkheid in de camera dat deze 5 losse foto's tot 1 (HDR) foto wordt gemaakt of heb ik hierbij altijd een los programma voor nodig ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:17
ramrodwillem schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:27:
Als ik op mijn X T3 via bracket 5 foto's neem , zie ik deze 5 met verschillende belichtingen terug . Is er ook een mogelijkheid in de camera dat deze 5 losse foto's tot 1 (HDR) foto wordt gemaakt of heb ik hierbij altijd een los programma voor nodig ?
Dat werkt niet in de camera

Ryzen 2700X stock + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ramrodwillem
Ok thx , wat is een simpel programma om hiervan een HDR te maken , ik werk op mn IMac met Aperture maar daar zit die mogelijkheid niet in .

Acties:
  • +1Henk 'm!
Wat heb je zelf al gevonden ?

We zijn echt niet te beroerd om je te helpen hoor maar je stelt simpele vragen die je zelf ook makkelijk kunt vinden door ze simpelweg in een zoekmachine in te typen ;)

sapphire wijzigde deze reactie 13-05-2019 10:29 (74%)

Gabriël Ryzen

ramrodwillem schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:53:
Ok thx , wat is een simpel programma om hiervan een HDR te maken , ik werk op mn IMac met Aperture maar daar zit die mogelijkheid niet in .
Er zijn zo veel opties... ligt ook aan je budget... ik kan Affinity of Adobe Lightroom aanraden.
Aperture wordt trouwens (binnenkort?) niet meer ondersteund door Apple.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | 1N | Zeiss Milvus 1.4/85 | Zeiss Milvus 1.4/50 | Zeiss Milvus 1.4/25

Ik ben bezig een setje foto's van de bruiloft van mijn schoonzus en zwager te edditten (niet als 'ingehuurde' fotograaf maar als familielid) en pas geleden van een feestje/afscheid op werk wat foto's bewerkt en het valt me op dat de X-T2 het serieus netjes doet qua WB :?

Kunstlicht+flitslicht gecombineerd pakt hij heel netjes op op auto WB en avond buiten met allerlei verschillend licht, ect het valt me echt positief op :)

Ander negatief puntje over de X-M1, ik dacht ik ga eens kijken of het grappig is als 2e camera maar binnen op een feest is het 3x niks met een 50mm er op. AF valt tegen, fliten lijkt niet even lekker te werken. Ik weet nog niet wat ik er mee ga doen, houden als UWA camera, of als pretpark camera ofzo of dat ik hem gewoon weg doe :+

Gabriël Ryzen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 01-06 15:48
Kan iemand mij helpen met de video -settings van de X-20? Ik maak foto's maar wil binnenkort ook wat meer videos maken.

Wat mij opvalt is dat de video erg donker wordt als ik in een kamer film, ondanks dat het in de kamer relatief gezien nog best licht is. In de foto stand geeft het door de mirror ook gewoon licht beeld, maar als ik dan overschakel op de video wordt het donker.

Nu begreep ik dat ik eerst de camera settings goed moet zetten, omdat de video dit overneemt. Maar ook als ik dit doe (bijv. F waarde heel laag, ISO wat hoger) blijft het beeld donker op de camera.

Is hier iets aan te doen? Iemand een tip ? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Door je mirror geeft je camera gewoon beeld, met een mirrorless :+

Als je er met ISO en diafragma niet uitkomt....blijft je sluiter over?
Sluiter op 2x je FPS waar je op filmt zetten. Dus 30fps is 1/60e, 60fps 1/120e.

Gabriël Ryzen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
En misschien staat preview exposure uit in foto stand?

Fujifilm X-T2 || 23mm f/2 || 35mm f/2 || 50mm f/2

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LA-384
@MaStar Zoals wel vaker bij jouw vragen, wat meer informatie is wel handig, nu is het gewoon gokken.

Wat zijn de sluiter/diafragma/ISO waarden in de fotostand en wat zijn deze in de video stand? Laat dat eerst maar eens weten.

Als dat identiek is, kun je kijken naar andere instellingen.

Laat ook eens wat voorbeelden zien. Eigen foto via Tweakers fotoalbum en video via YouTube bijvoorbeeld.

LA-384 wijzigde deze reactie 27-05-2019 06:52 (15%)

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

Acties:
  • 0Henk 'm!
sapphire schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:02:
Ik ben bezig een setje foto's van de bruiloft van mijn schoonzus en zwager te edditten (niet als 'ingehuurde' fotograaf maar als familielid) en pas geleden van een feestje/afscheid op werk wat foto's bewerkt en het valt me op dat de X-T2 het serieus netjes doet qua WB :?

Kunstlicht+flitslicht gecombineerd pakt hij heel netjes op op auto WB en avond buiten met allerlei verschillend licht, ect het valt me echt positief op :)

Ander negatief puntje over de X-M1, ik dacht ik ga eens kijken of het grappig is als 2e camera maar binnen op een feest is het 3x niks met een 50mm er op. AF valt tegen, fliten lijkt niet even lekker te werken. Ik weet nog niet wat ik er mee ga doen, houden als UWA camera, of als pretpark camera ofzo of dat ik hem gewoon weg doe :+
De kleuren en white balance is samen met de lenzen natuurlijk ook wel een beetje de selling point van Fuji. Ben er ook nog steeds blij mee.
AF op de X-M1 lijkt me ook niet echt je van het. Die camera is al weer uit 2013 en de AF bij fuji werd pas een beetje goed vanaf latere updates op de X-T2. De huidige budgetcamera van Fuji doet het wel weer goed X-T100.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Heilige Kaas
Kan het zijn dat de 100-400 soms onscherp is door de optische stabilisatie?
Willekeurige foto's, en soms een serie van foto's zijn onscherp. Zelfs met 1/1000 sluitertijd. Dat terwijl ik soms op 1/20 ook nog 'scherpe' foto's krijg.
Ik zie geen oorzaak. Het is ook geen misfocus want het is niet zo dat een ander deel van de foto wel scherp is.
Nu gebruik ik eigenlijk de lens altijd met OS aan. Raden jullie aan om hier anders mee om te gaan?

Ik had dezelfde vraag en dacht dat het aan AF-C lag, maar heb het ook wel eens bij AF-S.

Of is deze lens de overkill voor een x-t10?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:24

Montana

X-T3 ..what else !

Heilige Kaas schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:04:
Kan het zijn dat de 100-400 soms onscherp is door de autofocus?
Willekeurige foto's, en soms een serie van foto's zijn onscherp. Zelfs met 1/1000 sluitertijd. Dat terwijl ik soms op 1/20 ook nog 'scherpe' foto's krijg.
Ik zie geen oorzaak. Het is ook geen misfocus want het is niet zo dat een ander deel van de foto wel scherp is.
Nu gebruik ik eigenlijk de lens altijd met OS aan. Raden jullie aan om hier anders mee om te gaan?

Ik had dezelfde vraag en dacht dat het aan AF-C lag, maar heb het ook wel eens bij AF-S.

Persoonlijk denk ik het laatste overkill bij een X-T10, het zou best goed kunnen gaan, maar blijft moeilijk gaan met de focus.

iMac K5 27" | FUJIFILM X-T3 | XF80 MACRO | XF100-400 | XF18-55 | XF35 f2 | XF1.4x TC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 00:10
Heilige Kaas schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:04:
Kan het zijn dat de 100-400 soms onscherp is door de optische stabilisatie?

Volgens mij heb ik ergens gelezen dat het beter is om optische stabilisatie uit te zetten bij een sluitertijd boven de 1/500.

-edit- gegoogled: http://www.dslrbodies.com...e/all-about-nikon-vr.html

Het gaat over Nikon lenzen, maar het verhaal spreekt voor zich.

Tomas_ wijzigde deze reactie 27-05-2019 15:43 (9%)

Formaly known as Technonose Sony az1, Samyang 12mm 2.0 Fuji X-T20 XF 16 1.4, XC50-230, XF 35 1.4, nissin i40, mic-1st, Ricoh GR2

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik had dat bij mijn Canon 70-300IS.
Bij snelle sluitertijden of heel snel afdrukken werkte de IS averechts en werd de foto onscherp. Ik heb het nu soms bij mijn 18-55 ook alleen dan het idee dat de scherpte iets minder is, daarom staat de OIS daar vaker uit dan aan.

@Sluw WB heb ik nooit wat opvallends over gelezen in de vele maanden van oriënteren. Maar prima hoor ik klaag er niet over :9

sapphire wijzigde deze reactie 27-05-2019 16:09 (19%)

Gabriël Ryzen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Ben benieuwd of de nieuwe Android-app van Fuji beter werkt, de iOS-app update is natuurlijk al een tijdje uit.

begintmeta wijzigde deze reactie 30-05-2019 08:28 (22%)

• LA-384
@begintmeta Goeie tip. De app is visueel duidelijk anders, maar werkt grotendeels hetzelfde volgens mij. Althans ik merk niet direct een snelheidswinst of iets dergelijks. Nieuw is volgens mij wel dat je geo-locatie-info kunt toevoegen aan de foto's dmv de gps van je mobiel.

Het lijkt er ook op dat je nu via de app firmware updates kunt doorvoeren.

Een grote plus is dat je niet eerst verbinding met de camera hoeft te hebben om te kiezen wat je wil dat de app doet. Dat vond ik bij de vorige appversie wat onpraktisch.

Ik had met mijn vorige telefoon vaak problemen met verbinding leggen, maar tegenwoordig ging en gaat het eigenlijk altijd probleemloos.

sapphire schreef op maandag 27 mei 2019 @ 16:08:
Ik had dat bij mijn Canon 70-300IS.
Bij snelle sluitertijden of heel snel afdrukken werkte de IS averechts en werd de foto onscherp. Ik heb het nu soms bij mijn 18-55 ook alleen dan het idee dat de scherpte iets minder is, daarom staat de OIS daar vaker uit dan aan.

@Sluw WB heb ik nooit wat opvallends over gelezen in de vele maanden van oriënteren. Maar prima hoor ik klaag er niet over :9
Je leest het vaker in combinatie met "fujikleuren" en "realistische huidskleuren". Al was daar in het begin juist wat negativiteit over.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ja waxy-skin op hoge ISO, was/is sowieso erger met Lightroom maar heb er inderdaad geen last meer van :)

Ben zelf echt een sucker voor Astia (en iets minder Velvia :9 ) al is dat met kunstlicht minder zichtbaar.

Is de nieuwe app er eindelijk? Sinds een maand was het niet meer te doen om foto's over te zetten. Baal er enorm van want mis het heel erg!

Gabriël Ryzen

• fdees
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 20:06

fdees

Trust me I'm an Engineer

sapphire schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 12:27:
Ja waxy-skin op hoge ISO, was/is sowieso erger met Lightroom maar heb er inderdaad geen last meer van :)

Ben zelf echt een sucker voor Astia (en iets minder Velvia :9 ) al is dat met kunstlicht minder zichtbaar.

Is de nieuwe app er eindelijk? Sinds een maand was het niet meer te doen om foto's over te zetten. Baal er enorm van want mis het heel erg!
Het daarnet de app geupdate naar de nieuwe versie voor Android. Ziet er goed uit, moet alleen nog eens functioneel testen

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

@fdees
Ziet er gelikt uit, koste wel drie pogingen om een foto over te zetten maar het is gelukt.

Kreeg de eerste twee pogingen dezelfde melding als de 'oude' app namelijk 'No image' en dan gooit de app de verbinding er uit.

En ik krijg de machtigingen voor het maken en verbreken van wifi verbindingen niet goed ingesteld waardoor ik steeds popups krijg.
Maaaar sowieso blij dat het weer werkt :)

Gabriël Ryzen

begintmeta schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 08:26:
Ben benieuwd of de nieuwe Android-app van Fuji beter werkt, de iOS-app update is natuurlijk al een tijdje uit.
Ligt er maar net aan wat je als beter definieert. Handmatig scherpstellen is nog steeds iets wat je gerust als "schier onmogelijk" mag bestempelen en wordt nog steeds de wifi verbinding afgesloten wanneer je uit 1 van de gekozen functies (live view, foto's downloaden) wil gaan (het levert nu een waarschuwing op met ok/cancel). Dat laatste hebben ze iets minder erg gemaakt door de import functie ook in de live view functie te zetten. Ze hebben nu links bovenin een switch symbooltje waarmee je tussen de live view en import functie kunt switchen. En dat maakt het des te gekker dat bij het klikken op het kruisje rechts bovenin hij de wifi functie afsluit.

Ze hebben echt nog steeds mensen nodig die verstand hebben hoe je een interface moet bouwen want dit is niet logisch. Wat ze hier proberen te doen is je een homescreen geven als je de app opstart waarbij je dan kunt kiezen of je live view of import wil. Dat kruisje is er voor wanneer je klaar bent en de wifi connectie wil afsluiten. Dat hadden ze wellicht beter als losse knop op die homescreen kunnen neerzetten of gewoon geen homescreen gebruiken en direct in 1 van de 2 functies gaan (welke zou je in de voorkeuren moeten kunnen instellen). Er zitten nu onnodige extra stappen in. Datzelfde zie je ook in het menu systeem van de camera's trouwens. Je hebt jpeg profielen, het Q menu en een favorieten menu. Jpeg profielen en Q menu zijn nagenoeg hetzelfde en in zowel het Q als favorieten menu kun je niet alle beschikbare functies toevoegen. Het is een rommeltje met allerlei onnodige extra stappen en heen-en-weer schakelen.

Die firmware updates uitvoeren middels de app kan alleen bij de toestellen met bluetooth. In de omschrijving van de iOS app staat onderaan een korte opsomming welke camera modellen welke features ondersteunen.

Als zo'n app heel belangrijk voor je is dan zul je hier echt teleurgesteld zijn. Je moet het vooral zien als een leuke toevoeging aan de camera.
Jpg menu en Q-menu is wat heel anders. Ja je kunt in Q menu je nog present wijzigen maar nog meer dingen. Favorieten en Q hebben wel heel veel overlap ben ik met je eens en er zijn vaak meerdere wegen om het zelfde te doen.
Je kunt ze anders instellen zodat ze elkaar aanvullen maar ik snap je punt.

Verder heb ik op afgelopen maand na weinig problemen gehad met de app. Ja hij was wat traag en het zag er niet uit maar toch in 14~15 maanden een paar honderd foto's overgezet er mee :)

Gabriël Ryzen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 18:38
@ppl er zitten bij mij nog 2 functies op het homescreen. Single image, transfer waarbij je op de camera 1 voor 1 foto's kan selecteren en overzetten. En GEO tagging voor camera's die geen eigen GPS hebben zoals mijn XT-20.
Maar zou inderdaad handiger zijn als je ook voor switchen naar die functies gewoon verbinding houdt.

Spookelo wijzigde deze reactie 30-05-2019 15:38 (19%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
sapphire schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 14:47:
Jpg menu en Q-menu is wat heel anders. Ja je kunt in Q menu je nog present wijzigen maar nog meer dingen.
Ze zijn heel wat anders en toch ook niet. Er is enorm veel overlap zoals de jpeg instellingen (highlights, schaduw, scherpte, etc.). In het Q menu kun je die niet als profiel opslaan, in het jpeg menu weer wel. De opgeslagen profielen in het jpeg menu (wat officieel trouwens het I.Q. menu heet) zijn weer niet te gebruiken in het Q menu. Leg dat maar eens aan iemand uit...

Het is heel erg dubbele functionaliteit waarbij het niet geheel duidelijk is wat nou precies wat doet en dat zorgt voor enorm veel verwarring. Beter 1 plek waar je die instellingen kunt maken en opslaan als profiel (en dus ook de profielen kunt selecteren) dan dit verdelen over diverse items zoals nu. Leica doet dit al met de Q serie. Dat is waarom ze hier echt eens heel goed moeten gaan kijken met mensen die verstand hebben van workflows en user interfaces.
Verder heb ik op afgelopen maand na weinig problemen gehad met de app. Ja hij was wat traag en het zag er niet uit maar toch in 14~15 maanden een paar honderd foto's overgezet er mee :)
Wat ik meer bedoelde was dat het tov de vorige versie nou niet echt een grandioze verbetering is. De vorige versie werkte op zich prima en met deze nieuwe versie hebben ze weer een paar kleine puntjes verbetert. Desalniettemin blijft er behoorlijk wat kritiek op de app en staat de score niet voor niets op minder dan 2 van de 5 sterren (in de Nederlandse app store op iOS). Verwacht geen wonderen van versie 4, hoe lyrisch een zekere website daar dan ook over moge zijn (en ja, daarmee bedoel ik inderdaad fujirumors).

@Spookelo dat zou kunnen, die features zijn namelijk afhankelijk van welke camera je hebt. De mijne heeft het niet omdat deze geen bluetooth heeft. Die dingen kun je natuurlijk ook prima in een pulldown menu of een tab zetten zoals andere apps dat ook doen. Dat is met minder stappen van onderdeel wisselen dan de homescreen aanpak van nu.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ondanks mijn eerdere positieve reactie ben ik helemaal klaar met de nieuwe app, wat een aanfluiting!

Probeer sinds gisteravond foto's over te zetten maar na 30 mislukte pogingen ben ik er wel klaar mee. Het is zelfs zo erg dat mijn camera er van vastloopt en alleen de batterij er uit halen werkt.
Wat een lachertje 8)7

Gabriël Ryzen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomas_
sapphire schreef op zondag 2 juni 2019 @ 08:10:
Ondanks mijn eerdere positieve reactie ben ik helemaal klaar met de nieuwe app, wat een aanfluiting!

Probeer sinds gisteravond foto's over te zetten maar na 30 mislukte pogingen ben ik er wel klaar mee. Het is zelfs zo erg dat mijn camera er van vastloopt en alleen de batterij er uit halen werkt.
Wat een lachertje 8)7
Ik had dit ook (vastlopen en app niet werken)
Toen bleek mijn wifi module kapot.wel de oude app.

Ik heb trouwens ook een sd lightning kabel voor mijn iphone. Wat een verademing en snelheid om je foto’s op je telefoon te zetten, inclusief raws.

Tomas_ wijzigde deze reactie 02-06-2019 16:33 (12%)

Formaly known as Technonose Sony az1, Samyang 12mm 2.0 Fuji X-T20 XF 16 1.4, XC50-230, XF 35 1.4, nissin i40, mic-1st, Ricoh GR2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online
Ik gebruik de app alleen incidenteel als remote control, daarbij merk ik eigenlijk geen noemenswaardig verschil op tussen de oude en nieuwe versie.

Verder heb ik deze SD-kaartlezer ooit gratis gekregen, dat ding zit in mijn standaard-fototas.

Acties:
  • 0Henk 'm!
@Tomas_ Hij werkte tot een maand geleden prima, daarna begon het haperen. Met de nieuwe app is foto's overzetten 1x gelukt. Nu krijg ik alleen de melding "connection lost" en gooit de app de verbinding dicht, camera loopt door en als ik de transfer annuleer loopt de camera vast en helpt alleen de batterij er uit halen :(

@begintmeta Ik heb ook standaard een USB-C cardreader in de fototas maar ben vaker zonder tas met de camera weg :+

Gabriël Ryzen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online
Ik ben ook vaak zonder tas met de camera onderweg (of met een holstertas als het weer erg slecht is), ook wel eens zonder tas en zonder telefoon trouwens... maar ik heb eelijk gezegd niet echt de behoefte om heel vaak&veel foto's naar mijn telefoon te sturen (maar misschien is de reden daarvoor wel dat de Fuji-app vrij brak (m.n. traag, na de verbindingsproblemen aanvankelijk, voor de verbeteringen van redelijk recent) is wat dat betreft)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Dat soort dingen doe ik ook liever thuis. Die app gebruik ik vooral voor de remote control. Voor backups zijn er tegenwoordig ook nog andere dingen die je kunt gebruiken, tot aan speciale disks met sd card reader aan toe. Die zijn handig voor op vakantie en zo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomas_
sapphire schreef op zondag 2 juni 2019 @ 17:06:
@Tomas_ Hij werkte tot een maand geleden prima, daarna begon het haperen. Met de nieuwe app is foto's overzetten 1x gelukt. Nu krijg ik alleen de melding "connection lost" en gooit de app de verbinding dicht, camera loopt door en als ik de transfer annuleer loopt de camera vast en helpt alleen de batterij er uit halen :(
Dat is precies wat bij mij gebeurde. De camera connect gewoon met de telefoon maar verstuurd geen foto’s daarna liep de camera vast en moest ik de batterij er uithalen. Ik kon wel foto’s maken. Ik heb hem toen opgestuurd en bleek de wifi module defect. Die hebben ze toen vervangen (X-T20)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LA-384
Tomas_ schreef op zondag 2 juni 2019 @ 18:00:
[...]

Dat is precies wat bij mij gebeurde. De camera connect gewoon met de telefoon maar verstuurd geen foto’s daarna liep de camera vast en moest ik de batterij er uithalen. Ik kon wel foto’s maken. Ik heb hem toen opgestuurd en bleek de wifi module defect. Die hebben ze toen vervangen (X-T20)
Ik had deze zelfde problemen vaker met m'n vorige telefoon (HTC 10, in het begin niet overigens, pas na enkele maanden). Telkens verbinding na zo'n 5 seconden weer kwijt, af en toe bleef alles hangen en moest idd de batterij eruit. In mijn geval kan het geen defecte wifi-module geweest zijn, want met m'n huidige telefoon (Pocophone) heb ik tot op heden geen problemen ervaren, ook de tablet destijds werkte prima. Ook XT20 overigens

@sapphire Probeer het eens met een ander device, wellicht heb jij hetzelfde vage probleem dat enkel bij die telefoon niet wil werken.

LA-384 wijzigde deze reactie 02-06-2019 20:03 (7%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B64
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20:48
Heb je de app er al eens helemaal af gegooid en opnieuw geïnstalleerd? Van andere apps weet ik dat dat bij zo'n grote upgrade nog wel eens wil helpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
@LA-384 Heb het op mijn OP3T en Pocophone maar zal zo mijn vrouw's P10 nog eens proberen.

@B64 Jep en cache wissen

Ik ben er voorlopig wel weer klaar mee, meer met de laptop zeulen dan maar of thuis dingen doorsturen.\

Edit: Zelfde 'connection lost' probleem op een P10

sapphire wijzigde deze reactie 02-06-2019 20:29 (10%)

Gabriël Ryzen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• superiscch
Daarnet m'n Fuji 27mm verkocht, nu eens overwegen als ik voor een 35mm ga.

Momenteel heb ik de Samyang 12mm, Fuji 18-55 en 55-200. Af en toe loop ik rond met m'n 18-55 op 35mm en het is wel een leuk brandpunt. Maar op deze manier natuurlijk niet zo lichtsterk als de prime zelf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22:59
sapphire schreef op zondag 2 juni 2019 @ 20:20:
@LA-384 Heb het op mijn OP3T en Pocophone maar zal zo mijn vrouw's P10 nog eens proberen.

@B64 Jep en cache wissen

Ik ben er voorlopig wel weer klaar mee, meer met de laptop zeulen dan maar of thuis dingen doorsturen.\

Edit: Zelfde 'connection lost' probleem op een P10
Dit had ik met de Xiaomi mi 9. App bijna waardeloos. Viel constant weg. Je kunt ook overwegen om een klein card-readertje te halen voor je telefoon. veel sneller, en dan hoeft de laptop ook niet mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LA-384
superiscch schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:02:
Daarnet m'n Fuji 27mm verkocht, nu eens overwegen als ik voor een 35mm ga.

Momenteel heb ik de Samyang 12mm, Fuji 18-55 en 55-200. Af en toe loop ik rond met m'n 18-55 op 35mm en het is wel een leuk brandpunt. Maar op deze manier natuurlijk niet zo lichtsterk als de prime zelf.
De f2 is retesnel qua focus, ideaal. Persoonlijk vind ik het brandpunt toch vaak wat krap, maar dat zal aan je onderwerp liggen. Ik schiet graag met tele, maar dat is vaak voor veraf. Voor feestjes en partijen binnen of in de achtertuin merk ik dat ik met de 35mm vaak een paar stappen terug moet nemen om alles erop te krijgen. Die ruimte is niet altijd voor handen. Ik twijfel dan ook juist om tzt de 23mm F1.4 toe te voegen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
@LA-384 Die 23mm f/1.4 kan ik je van harte aanbevelen. Wat een toplens is dat, ook qua rendering van bokeh en kleuren. Ik had ook als eerste een 35mm prime, wat buiten prima was, maar binnen echt te krap. Ik weet niet waar je woont, maar als het omgeving Den Bosch is, kom hem gerust eens uitproberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• superiscch
LA-384 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 22:21:
[...]

De f2 is retesnel qua focus, ideaal. Persoonlijk vind ik het brandpunt toch vaak wat krap, maar dat zal aan je onderwerp liggen. Ik schiet graag met tele, maar dat is vaak voor veraf. Voor feestjes en partijen binnen of in de achtertuin merk ik dat ik met de 35mm vaak een paar stappen terug moet nemen om alles erop te krijgen. Die ruimte is niet altijd voor handen. Ik twijfel dan ook juist om tzt de 23mm F1.4 toe te voegen.
Ik zie dat er nu een actie is bij Kameraad Express voor de 35mm, korting + cashback. Komt nog op €309.

De 23mm ziet er super uit maar is dan weer meer dan dubbele zo duur 😊

Acties:
  • 0Henk 'm!
De 23/1.4 is zó fijn, mijn favo lens op Fuji :9

Ik twijfel nu of ik mijn 55-200 en 50mm zal inwisselen voor een 56mm, maar ja die 50mm is wel klein en fijn :)

Vandaag krijg ik mijn Godox TT350 binnen, ben benieuwd :)

Gabriël Ryzen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ramrodwillem
Ik heb eventueel interesse in een occasion Fuji X100 F , ziet er aan de buitenkant prima uit , heeft bijna 12000 clicks , is dat veel voor zo,n camera of valt dat reuze mee ...?

Nog eventueel andere zaken om op te letten bij aankoop van dit type camera ?

ramrodwillem wijzigde deze reactie 04-06-2019 10:40 (18%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
ramrodwillem schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:37:
Ik heb eventueel interesse in een occasion Fuji X100 F , ziet er aan de buitenkant prima uit , heeft bijna 12000 clicks , is dat veel voor zo,n camera of valt dat reuze mee ...?

Nog eventueel andere zaken om op te letten bij aankoop van dit type camera ?
Dat valt wel mee, die 12000. De teller werkt een beetje vreemd. Iedere keer als je namelijk de camera inschakelt komt er ook eentje bij. Er zijn dus geen 12000 opnames mee gemaakt maar ietsje minder.

Let even op de OVF. Er zit een schermpje voor als je overschakelt op de EVF, dat schermpje heeft bij mij eens geklemd. Dat werkt dan niet lekker want je ziet naast een vage EVF ook de OVF door elkaar. Is binnen garantie vervangen, zou de printplaat geweest zijn :? .

Voor de rest is het een hele leuke camera ;) ...
Gisteren mijn TT350 binnengekregen en wat een cutie is het O+
Beetje het zelfde effect als je voor het eerst een Fujifilm f/2 23/35/50mm in handen hebt :+

Mooi in balans op een X-T2 zonder grip! Erg compact, past net niet in mijn hand als hij uitgeklapt is (en ik heb geen grote handen). Alleen wat test foto's in de woonkamer gemaakt en genoeg punch om wat op te lichten en misschien wat in te flitsen maar dat was te verwachten met het kleine formaat.
Voelt verder goed aan qua bouw, kop draait met nette weerstand maar niet te stroef. Bouncecard en diffuser ingebouwd en omnibounce meegeleverd.

Nu kijken in hoeverre het goed te gebruiken is en of ik de TT350 of TT685 houd :+

Gabriël Ryzen

• hcpl
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
Sluw schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:57:
[...]

De kleuren en white balance is samen met de lenzen natuurlijk ook wel een beetje de selling point van Fuji. Ben er ook nog steeds blij mee.
AF op de X-M1 lijkt me ook niet echt je van het. Die camera is al weer uit 2013 en de AF bij fuji werd pas een beetje goed vanaf latere updates op de X-T2. De huidige budgetcamera van Fuji doet het wel weer goed X-T100.
X-M1 heeft net als de GFX 50R en S enkel contrast AF en geen phase detect. Dat maakt de AF niet perse traag (is wel trager natuurlijk) maar vooral heel gevoelig voor specifieke situaties met tegenlicht of weinig contrast. Dan krijg je gewoon geen focus.

Naast af stoort mij vooral het gemis van de zoeker aan die compact. Een x-t1 kost ook minder dan 200 EUR tegenwoordig. Dan heb je dezelfde sensor maar een pak meer als weather sealed, phase detect, zoeker,...

• Micktator
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 23-06 15:49
hcpl schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:41:
[...]
Een x-t1 kost ook minder dan 200 EUR tegenwoordig. Dan heb je dezelfde sensor maar een pak meer als weather sealed, phase detect, zoeker,...
Waar vind jij die? Ben namelijk in de markt voor een X-T1, maar kom prijzen onder de €300 zelden tegen.

• hcpl
  • Niet online
Micktator schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:43:
[...]

Waar vind jij die? Ben namelijk in de markt voor een X-T1, maar kom prijzen onder de €300 zelden tegen.
Als je op eBay filtert onder verkocht zie je er van 180 en 220 EUR. Maar idd ook nog redelijk wat voor meer zo te zien. Bij kamera- express heb je ze met garantie voor 400 geloof ik. Al kun je dan mss beter nog 200 extra opleggen voor een nieuwe x-e3

• superiscch
Ik ging m'n XT1 verkopen na update naar de 2 maar met de prijzen die je nog krijgt toch besloten hem als reserve te houden.

Ondertussen nog steeds in twijfel om 23mm of 35mm F2 te kopen 🤔 (de 1.4 versies zijn me iets te duur)

• hcpl
  • Niet online
Idem hier. Ik heb het overwogen maar ging met veel moeite tot 230 EUR. Heb er vorig jaar voor 300 EUR nog vanalles aan laten herstellen dus toch maar niet. Dan liever bijhouden.

f2 lenzen zijn vooral wr en snelle focus. Voldoende scherp, als je niet vergelijkt 1 op 1 met de 1.4 versies merk je niets. 23 of 35mm is vooral afhankelijk van wat je gaat fotograferen. Vooral details en portretten = 35mm. Meer landschappen, reizen, architectuur, auto's... Is de 23mm betere keus. Zet je zoom eens vast op 1 van beide om het te ervaren. Of huur ze.

• superiscch
hcpl schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:52:
Idem hier. Ik heb het overwogen maar ging met veel moeite tot 230 EUR. Heb er vorig jaar voor 300 EUR nog vanalles aan laten herstellen dus toch maar niet. Dan liever bijhouden.

f2 lenzen zijn vooral wr en snelle focus. Voldoende scherp, als je niet vergelijkt 1 op 1 met de 1.4 versies merk je niets. 23 of 35mm is vooral afhankelijk van wat je gaat fotograferen. Vooral details en portretten = 35mm. Meer landschappen, reizen, architectuur, auto's... Is de 23mm betere keus. Zet je zoom eens vast op 1 van beide om het te ervaren. Of huur ze.
Ik heb m'n 18-55 eens vastgezet op 35mm en ik vond het wel een leuke lengte om mee te werken, maar tijdens het rondlezen over die lens vaak de 23mm tegen gekomen 😁

Ook al zitten denken om m'n 18-55 te verkopen en in te ruilen voor de 23 en 35, maar dan verlies ik wel een makkelijke toplens.

De lens zou ik voor zoveel gebruiken... Een combinatie wat jij zegt eigenlijk. Vaak op reis maar ook gewoon als enige lens als we gaan wandelen in steden etc
@superiscch Tja of je houd je 18-55 er bij? Ik gebruik ook primes naast mijn 18-55 en juist het hebben van de keuze vind ik heerlijk!

@hcpl Dat over de X-M1 kwam van mij. Leuk dat een X-T1 €200 kost maar dat is nog steeds dubbel zo duur als wat ik voor die X-M1 +grip+SD kaartje en half body case met extra nekband betaald heb.
En een bak compacter dan een X-Tx body :)

Gabriël Ryzen

• superiscch
sapphire schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 18:43:
@superiscch Tja of je houd je 18-55 er bij? Ik gebruik ook primes naast mijn 18-55 en juist het hebben van de keuze vind ik heerlijk!
Datis het plan hoor 😁 geld op een bankrekening brengt toch niks op 😝

Straks de 23mm en 35mm wat verder vergelijken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21:57
superiscch schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 19:11:
[...]

geld op een bankrekening brengt toch niks op 😝
Daarom heb ik afgelopen week een X100f gekocht :D

spoiler:
voor de keuze heb ik een Olympus + mooie verzameling lenzen #vloekenindekerk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kdbruin
superiscch schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 19:11:
geld op een bankrekening brengt toch niks op 😝
Vooruitlopend op de komende vakantie de X-T3 besteld in Urk (geleverd met een gratis extra accu) en nu op zoek naar een L-bracket. Voor m'n X-T1 heb ik er 1 van Sunwayfoto met een kleine grip erop. Werkt perfect en de extra grip is voor mijn kleine handen erg comfortabel.

Wat is jullie ervaring met de L-brackets via Ali of eBay? De meesten zijn rond de 20 euro en zien er op de foto's wel goed uit.

• li2003
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 19:06
kdbruin schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 16:07:
[...]

Wat is jullie ervaring met de L-brackets via Ali of eBay? De meesten zijn rond de 20 euro en zien er op de foto's wel goed uit.
Ik heb L-brackets (met grip) voor diverse Fujifilm-camera's gekocht op eBay of bij Aliexpress. Deze zijn allemaal prima: stevig en ze passen goed. Er zijn vaak wel verschillende varianten te koop. Ik maak meestal een keuze op basis van de grip en de ogenschijnlijke stevigheid van de verticale L-plate - soms is die aan een kant helemaal open en dat lijkt me minder stevig.

Natuurlijk duurt het wel lang voordat een L-bracket uit China aankomt. Met Aliexpress-verzending lukt het vaak binnen een paar weken maar je weet nooit zeker of een verkoper daadwerkelijk deze verzendoptie kiest, ook al wordt deze aangegeven of heb je 'm zelf geselecteerd.

li2003 wijzigde deze reactie 08-06-2019 07:39 (18%)

• PdeBie
  • Niet online
Ik heb ook een el-cheapo L-bracket vanaf ali voor mijn X-T2. Werkt prima. Net even wat fijnere grip. Gewicht neemt wel iets toe, maar dat is geen groot issue

• kdbruin
@li2003 @PdeBie Dank voor de info. Ga eens verder zoeken en dan maar wat bestellen. Voor nu maar even een universele plaat eronder.

Acties:
  • 0Henk 'm!
@kdbruin Persoonlijk vind ik het dubbel zo'n handgrip.

Ik had voor mijn X-M1 een originele gekocht voor €5. Ja de afwerking van bv de schroef aan de onderkant was heel netjes, rubber onderkant, bovenkant van de grip welke tegen de bodem van de camera komt net afgewerkt met een soort vilt/stof. Maar ja hand grip gedeelte gewoon van kunststof en wel hele kleine speling. Voor €5 geen probleem maar dat ding koste ook ooit €60+ ofzo ;X

Originele Fuji L bracket zal ook zeer netjes afgewerkt zijn, en vaak hebben die Chinese varianten een glad handgrip gedeelte tov. zelfde reliëf/patroon/materiaal als de body bij het origineel (ga ik vanuit qua deel).
Maarja zo'n heel ingewikkeld product is het nou ook weer niet dus kan ik me voorstellen dat het makkelijk kan dat ze voor €20~22 een prima handgrip met L-bracket kunnen maken.
Even meten, geen dealer netwerken, geen importeurs, geen R&D, geen import kosten/ BTW, geen/ amper kosten aan garantie afhandeling, echt

Als ik dan zie wat een Fuji gripje kost vind ik dat lastig te verantwoorden richting mezelf ook al heb ik graag dingen origineel.

Idem met de LH-XF23 zonnekap, ca. €60 origineel of een hele nette 3rd party voor de helft..... Geloof dat het enige verschil is Fujifilm of JJC op de kap en een mooi zwart Fuji doosje :+

Gabriël Ryzen

superiscch schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:28:
[...]

Ik zie dat er nu een actie is bij Kameraad Express voor de 35mm, korting + cashback. Komt nog op €309.

De 23mm ziet er super uit maar is dan weer meer dan dubbele zo duur 😊
Niet als je kijkt naar de f2 versie van de 23mm lens, die zit in dezelfde prijsklasse als de 35mm die je hier bedoelt (het scheelt maar 4 tientjes bij diezelfde Kamera Express). De f1.4 lenzen zijn nou eenmaal duurder dan die f2 lenzen. Bovendien is de 23mm f2 ook aanzienlijk kleiner en sneller qua AF dan z'n grote broer.

• superiscch
ppl schreef op maandag 10 juni 2019 @ 17:06:
[...]

Niet als je kijkt naar de f2 versie van de 23mm lens, die zit in dezelfde prijsklasse als de 35mm die je hier bedoelt (het scheelt maar 4 tientjes bij diezelfde Kamera Express). De f1.4 lenzen zijn nou eenmaal duurder dan die f2 lenzen. Bovendien is de 23mm f2 ook aanzienlijk kleiner en sneller qua AF dan z'n grote broer.
Ik bedoelde inderdaad vergeleken met de 1.4 versie omdat de vorige post daar over ging 😁

Ik ben er nog niet uit, sowieso een F2 lens want die biedt meer voordelen - voor mij dan toch - dan de 1.4.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomas_
[...]

Vooruitlopend op de komende vakantie de X-T3 besteld in Urk (geleverd met een gratis extra accu) en nu op zoek naar een L-bracket. Voor m'n X-T1 heb ik er 1 van Sunwayfoto met een kleine grip erop. Werkt perfect en de extra grip is voor mijn kleine handen erg comfortabel.

Op Amazon.de staan ze ook Mengs grip. Rond de 20 euro. 3 dagen later in huis.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 13-06 13:23

Dakoina

Newbie archer

Dit weekend - na maanden met puppy oogjes naar madam kijkende - de X-T30 met 18-55 kitlens gekocht. De nikon D80 was na meer dan 10 jaar dienst aan iets moderner toe, al trekt hij nog steeds mooie beelden (blijft nog wal even mijn backup). Initieel wou ik naar de Nikon Z6 overstappen, maar met onze bouw en het budget (ook naar aanschaf nieuwe lenzen toe), gekozen voor de X-T30.

Vanwege alle reviews die het niet zo hadden op de Q-knop en de joystick, had ik een lichte vrees voor dit compacte toestel, maar aangezien ik geen grote handen heb als man, nog geen last van gehad van de Q knop en de joystick... eigenlijk werkt die goed genoeg voor wat ik doe. Het is eerder mijn neus die de AF verschuift op het touch screen =D (dus soms zetten we dat wel af).

Perfecte travel camera voor mij :) mss nu met de cashback eventueel de 50-200mm nog aanschaffen en mss een adapter om mijn 50mm nikkor te gebruiken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mc55
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 16-06 18:56
[...]

Ik heb via ali een Meike grip voor de X-T3 (meer een grip dan een L plate). Is wel net iets duurder dan de gemiddelde grip maar ik ben er zeer tevreden mee. Helemaal icm de 16-55.

https://tweakers.net/ext/f/H4FL9h4ecxmpV8vKdDNsvZqA/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/lKHq4lAuSGfI4CGt1ZjFR2Xt/thumb.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LA-384
@sapphire Zijn er nog ontwikkelingen rond jouw euvel met de fuji app?
Sinds vandaag werkt de app bij mij ook niet meer. Telkens binnen enkele tellen na connecten "connection lost". De camera loopt niet vast gelukkig, gaat enkel standby.

Vandaag ook met m'n tablet geprobeerd, maar die heeft het euvel nog niet. Beetje vreemd hoe dat allemaal werkt (en niet werkt).

Acties:
  • 0Henk 'm!
Bevestigen jullie de connectie op de camera zelf?

Acties:
  • 0Henk 'm!
@ppl Ja en dan klapt hij er meestal direct uit. Soms lijkt het of hij echt doet en dan loopt de app vast en dan loopt ook de camera vast.

@LA-384 Nope, 1x geprobeerd sindsdien en daarbij bijna de camera vliegles gegeven. Op dat moment maar verder gegaan met de telefoon want moest wat familie kiekjes direct delen.

Gabriël Ryzen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LA-384
Ik ga het nog eens proberen als ik van huis ben. Voorheen werkte het namelijk wel wanneer er geen ander wifi netwerk in de buurt was.

• PdeBie
  • Niet online
sinds kort het probleem bij mijn X-T2 dat het SD kaartje in slot 1 niet meer goed vast klikt. Soms ineens wel, maar vaak blijft hij niet zitten. Meerdere kaartjes geprobeerd, dit maakt niets uit.

Terug naar de winkel dan maar. Dit valt onder garantie neem ik aan.

• Montana

Montana

X-T3 ..what else !

PdeBie schreef op maandag 24 juni 2019 @ 21:52:
sinds kort het probleem bij mijn X-T2 dat het SD kaartje in slot 1 niet meer goed vast klikt. Soms ineens wel, maar vaak blijft hij niet zitten. Meerdere kaartjes geprobeerd, dit maakt niets uit.

Terug naar de winkel dan maar. Dit valt onder garantie neem ik aan.
Een optie kan zijn zelf even contact opnemen met FujiFilm in Kleve! ( spreken ook Nederlands ).
Vaak kan je daar ook een leentoestel regelen mocht je niet zonder de camera kunnen.

iMac K5 27" | FUJIFILM X-T3 | XF80 MACRO | XF100-400 | XF18-55 | XF35 f2 | XF1.4x TC

• Tomas_
voor diegene met een X100 bij Hans Keuzekamp een converter met 50% korting https://www.fotohanskeuze...rsion-lens-tcl-x100-zwart

Montana schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:22:
[...]

Een optie kan zijn zelf even contact opnemen met FujiFilm in Kleve! ( spreken ook Nederlands ).
Vaak kan je daar ook een leentoestel regelen mocht je niet zonder de camera kunnen.
En vervolgens het risico lopen dat de winkel de volgende keer je aanvraag weigert? Je hebt een overeenkomst met de winkel gesloten, niet met Fuji ;)

En als je écht niet zonder camera kan heb je wel een 2e body mag ik hopen :+

Gabriël Ryzen

• PdeBie
  • Niet online
Ben er niet van afhankelijk. Heb mijn "oude" vertrouwde Nikon D750 nog ;)

• Montana

Montana

X-T3 ..what else !

sapphire schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 07:47:
[...]

En vervolgens het risico lopen dat de winkel de volgende keer je aanvraag weigert? Je hebt een overeenkomst met de winkel gesloten, niet met Fuji ;)

En als je écht niet zonder camera kan heb je wel een 2e body mag ik hopen :+
Ik kan hier heel lang op ingaan, maar ik vermeld het alleen omdat ik erg goede ervaring heb met Fujifilm in Kleve en de snelheid van afhandelen, je pakt snel wat tijdwinst etc.

Pagina: 1 ... 77 78 79 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 KPN

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True