Het grote FujiFilm X-series mirrorless-ilc topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 42 ... 120 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 37 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:51
lapino schreef op zondag 27 november 2016 @ 21:06:
De Sony spullen staan te koop. Hoe presteert die f2 versie? En eventueel opinie over de 55-200 ook?
De 23mm f/2.0 is niet zo goed als de f/1.4. Dat zie je vooral in de hoeken en contrast in de beelden. Het is dat de f/1.4 zo goed is want de f/2.0 is voor die prijs zeker erg goed en WR. Ik weet niet of je RAW of jpeg schiet maar je ziet het alleen in RAW omdat de camera de boel softwarematig corrigeert. De 55-200 heb ik helaas nog nooit gebruikt.

[ Voor 7% gewijzigd door Sluw op 28-11-2016 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

TKroon schreef op zondag 27 november 2016 @ 19:03:
[...]

Welke dubbele cashback bedoel je? Ik heb hiernaar ook gezocht, maar Fuji wist vrijdag van niks :'(
Dubbele cashback geldt alleen voor België: https://fuji-promotions.com/be/nl/pages/cb-1016/home

[ Voor 3% gewijzigd door Tourniquet op 28-11-2016 10:41 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Jij woont in België :) ?

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
begintmeta schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 23:37:
...
Ik had vandaag trouwens de Metz M400 bekeken, lijkt op zich een prima flitser, maar qua firmware nog niet helemaal af.
Men is naar ik heb vernomen nog niet/net niet bezig met het reverse-engineeren van de communicatie tussen camera en Fuji EF-X500, dus het zal allemaal nog wel even op zich laten wachten. Ik ben benieuwd of men behalve HSS ook bijvoorbeeld het autofocushulplicht of videolicht spoedig zal implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Iemand die kan bevestigen dat de 23/1.4 wel degelijk snel AF op een XT2? Als hij even snel is als de 18-55 ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 18:27

Grin

Ride si sapis.

De 23 1.4 is langzamer dan de 18-55, niet heel veel maar wel degelijk merkbaar. De 18-55 geeft een linear motor voor de AF, dat is een aardig rappe focusmotor.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Mja, was eerst van plan de 23/2 te kopen maar ik lees dat deze blijkbaar niet zo goed is op F2 als je redelijk dichtbij fotografeert. Beetje een bummer gezien de hype over de kwaliteit van de Fuji lenzen. En de optisch perfecte (zo goed als) lenzen zijn dan weer luid en traag qua AF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
lapino schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:14:
Mja, was eerst van plan de 23/2 te kopen maar ik lees dat deze blijkbaar niet zo goed is op F2 als je redelijk dichtbij fotografeert. ...
Ik ben die mening inderdaad toegedaan, maar niet iedereen is dat, dus mogelijk is mijn exemplaar dus ook gewoon niet helemaal in orde (ik zal er tzt maar eens wat beter onderzoek naar (laten doen). Voor grotere afstanden (dan 80cm-1m zou ik nu zeggen) is het in iedergeval een prima objectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Allez, hup... heb de 23/1.4 dan maar besteld. Via dubbele cashback komt die op 654 euro wat toch eigenlijk een koopje is niet? It better be good...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Zo, even naar Turnhout gereden en de 10-24 gekocht O+ Heb een vriend in België, laat de cashback tzt op zijn rekening storten :) eigenlijk wel slecht dat de acties niet overal gelijk zijn. Mediamarkt België biedt hem zelfs voor €900 webonly aan, maar dan had ik hem ook moeten laten bezorgen. Ben er blij mee :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
lapino schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:27:
Allez, hup... heb de 23/1.4 dan maar besteld. Via dubbele cashback komt die op 654 euro wat toch eigenlijk een koopje is niet? It better be good...
Mooie prijs, dat is zeker een koopje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
Heb maar meteen de 55-200 ook bij besteld. Daar zit ook een cashback op van 200 euro. Prijs komt dan op 450 euro voor die lens. Eigenlijk beetje boven mijn budget, maar met 400 euro korting op een totale som van 1504 euro is dat echt wel een niet te onderschatten deal right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, je slaat je slag wel zeg! Nog net niet gratis, maar er wel heel dichtbij;). Voor die prijs heb je een mooi objectief. Lensrentals heeft hem eens uit elkaar gehaald en was verbaasd hoe complex/ degelijk die in elkaar zat..
Leuk pakketje heb je nu, die 18-55 toch, de 23 mm 1.4 en een telezoom. Daar kun je al heel wat mooie dingen mee doen. Ondertussen sparen voor de volgende cash-back met de 16 mm, de 90 mm en de 100-400?
In ieder geval veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Goed bezig Lapino, prima keuze! Ben benieuwd hoe de 23mm 1.4 je gaat bevallen, bijvoorbeeld tov de 24mm Zeiss.
Snel die Sony handel de deur uitwerken, je hoeft alleen nog maar een groothoek, 56mm, 90mm en die dikke tele, en dan ben je d'r al! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Heb ook wel luxe probleem dat ik een hele Sony setup EN een Nikon d750 set kan verkopen. Afin kan en ook moet van de wederhelft :)

Enig nadeel is dat er blijkbaar weinig interesse voor is...

[ Voor 19% gewijzigd door lapino op 28-11-2016 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Ik heb inmiddels bijna mijn hele Canon kit verkocht, en ook het grootste gedeelte m43 lenzen, en mij viel het ook een beetje tegen. De L lenzen gingen snel, flitsers ook (onverwacht snel), maar voor lenzen als bijv de 100mm macro en tamron 70-300 had ik wat meer aandacht verwacht. Hopelijk tref ik nog een goede inruil bij één van de foto winkels, want na zo'n 10 pakketjes ben ik ook wel een beetje klaar met onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 17:19
TKroon schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:04:
[...]

Zo, even naar Turnhout gereden en de 10-24 gekocht O+ Heb een vriend in België, laat de cashback tzt op zijn rekening storten :) eigenlijk wel slecht dat de acties niet overal gelijk zijn. Mediamarkt België biedt hem zelfs voor €900 webonly aan, maar dan had ik hem ook moeten laten bezorgen. Ben er blij mee :*)
Eh ben ik nou blind of zie ik enkel 100 cashback op die lens via de link die je quote? Zie niets over dubbele cashback? Wat ben je uiteindelijk kwijt voor die lens?

Om in aanmerking te komen voor dubbele cashback moet een in aanmerking komende objectief, camera of camera-kit worden aangeschaft tussen 25 november 2016 en 1 december 2016. |:(

[ Voor 13% gewijzigd door gebruikershaes op 28-11-2016 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
In Belgie niet. Mijn Sony setup is normaal ook verkocht, dus misschien toch maar de 40-150 ipv de 55-200? Wat denken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris79
  • Laatst online: 10-09 18:25
Peter_Aragorn schreef op zondag 27 november 2016 @ 18:24:
Hmm, had vrijdag toch de X-T1 moeten bestellen. Mooie prijs was dat zeg...

Had daarnaast ook mijn X-E1 nooit weg moeten doen. Hoe vinden jullie dat deze zich tegenwoordig nog verhoudt tot de nieuwere camera's?
De X-E1, daar heb ik iets mee. Zelfs zo erg dat ik er 2 heb 8) De X-E1 is iets bijzonders. Dat heeft ook met de eerste X-Trans Sensor te maken die wat betreft velen mooiere foto's maakt dan zijn opvolgers, vooral als je JPEG schiet komt dat goed van pas. Wat dan ook van pas komt is Dynamic Range en in een artikel waar men de dynamic range testte van 60 toestels kwam de X-E1 bij de absolute top terecht, een groep waarin verder alleen Full Frame (!) toestellen stonden. Of zoals men het zelf verwoordde:

The Nikon SLR cameras with a large, full-frame sensor (D810, D750) are all among the best system cameras that are currently available if you look at the impressive dynamic range that these cameras deliver. The Nikon D4s not only has a high dynamic range at the low ISO values, it is especially impressive at the high ISO values. The odd duck in the flock is the Fujifilm X-E1: a mirrorless system camera with an APS-C sensor that beats out many cameras with a full-format sensor.

Voor meer info: https://www.camerastuffre...amic-range-of-60-camera-s

Natuurlijk is de X-E1 niet snel maar ik gebruik ze vooral voor landschapsfoto's dus dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
Heb vandaag mijn X-T1 mogen ontvangen, maar wat blijkt, zitten er geen oplader en kabel in de doos. Erg vreemd toch, nog nooit zoiets meegemaakt. Even CameraNu gebeld en ze hebben direct een oplader opgestuurd, dat is wel netjes, maar ik blijf het een vreemd verhaal vinden.

Er zat wel wat lading op de accu, die wel ingepakt was, dus kan er nu wel even mee aan de gang. De seal van de camera was niet verbroken dus het lijkt me niet dat de doos eerder is open geweest. Hebben jullie wel eens zoiets gehoord?

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Chris79 schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:14:
[...]

De X-E1, daar heb ik iets mee. Zelfs zo erg dat ik er 2 heb 8) De X-E1 is iets bijzonders. Dat heeft ook met de eerste X-Trans Sensor te maken die wat betreft velen mooiere foto's maakt dan zijn opvolgers, vooral als je JPEG schiet komt dat goed van pas. Wat dan ook van pas komt is Dynamic Range en in een artikel waar men de dynamic range testte van 60 toestels kwam de X-E1 bij de absolute top terecht, een groep waarin verder alleen Full Frame (!) toestellen stonden. Of zoals men het zelf verwoordde:

The Nikon SLR cameras with a large, full-frame sensor (D810, D750) are all among the best system cameras that are currently available if you look at the impressive dynamic range that these cameras deliver. The Nikon D4s not only has a high dynamic range at the low ISO values, it is especially impressive at the high ISO values. The odd duck in the flock is the Fujifilm X-E1: a mirrorless system camera with an APS-C sensor that beats out many cameras with a full-format sensor.

Voor meer info: https://www.camerastuffre...amic-range-of-60-camera-s

Natuurlijk is de X-E1 niet snel maar ik gebruik ze vooral voor landschapsfoto's dus dat werkt prima.
Ff lezen :-)

Ben wel weer om wat betreft die camera. Wat is een goede prijs, tweedehands?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris79
  • Laatst online: 10-09 18:25
Ik zou er niet meer dan 200 euro voor betalen. Je ziet nog wel eens 2ehands exemplaren voor die prijs. Ik heb zelf erg veel geluk gehad doordat ik een demo model bij de Foka Outlet store kon kopen voor 199 euro. Daarvoor had ik een set gekocht met de XF 18-55, XC 50-230 en X-E1 voor 699 bij de Kamera Express, ook een belachelijke prijs natuurlijk.

Maar nogmaals, zolang je geen actiefoto's maakt is dit een briljante camera met een fantastisch dynamisch bereik en prachtige kleuren door de eerste generatie X-trans sensor die wat velen (en ook mij betreft) betere foto's maakt dan de tweede versie, die nog wel eens wilde leiden tot plastic-achtige portretfoto's.

Kijk anders ook eens de hilarische review van Blunty op: YouTube: Fujifilm X-E1 hands-on Review - DigiDirect TV Ep 005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Had dat plastic/wax achtige effect in portretfoto's niet te maken met de manier waarop Adobe omgaat met de X-trans data? Volgens mij is er al een draadje of een discussie geweest hierover in dit draadje. Inmiddels hebben ze het wel redelijk verbeterd, maar is het in Lightroom nog niet ideaal. Oplossing is om geen Lightroom te gebruiken maar een andere RAW processor, of in-cam JPG's te schieten/converteren.

[ Voor 11% gewijzigd door Chiron op 29-11-2016 10:19 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
Chiron schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:18:
Had dat plastic/wax achtige effect in portretfoto's niet te maken met de manier waarop Adobe omgaat met de X-trans data? Volgens mij is er al een draadje of een discussie geweest hierover in dit draadje. Inmiddels hebben ze het wel redelijk verbeterd, maar is het in Lightroom nog niet ideaal. Oplossing is om geen Lightroom te gebruiken maar een andere RAW processor, of in-cam JPG's te schieten/converteren.
Dat en ook met de X-Trans II die o.a. in de X-E2, X-T10, X-T1 zit. De X-Trans I & III hebben er een stuk minder last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12:59
lapino schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:19:
Heb maar meteen de 55-200 ook bij besteld. Daar zit ook een cashback op van 200 euro. Prijs komt dan op 450 euro voor die lens. Eigenlijk beetje boven mijn budget, maar met 400 euro korting op een totale som van 1504 euro is dat echt wel een niet te onderschatten deal right?
bwoh, da's wel zeker een nette prijs.
Ik zit af en toe toch stiekem naar dit objectief te kijken, maar 2e hands zit deze ook rond de 400 euro dus toen ik nieuw voor 450 las zat ik toch even na te denken om deze aan te schaffen of het toch bij m'n XC50-230 te houden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
Bon, het is gebeurd. Heb zonet al mijn Sony spullen verkocht. Had koper die de héle setup ineens wou kopen, en nog voor een degelijke prijs ook zonder belachelijk laag te gaan bieden. Doet beetje raar na al die jaren, maar nu is het Fuji 'all the way'. Heb altijd enorm graag gewerkt met de Sony a-reeks en de a6300 was best wel een ferme camera, maar ik geloof(de) niet meer in Sony en APS-C en hun toekomstvisie. Misschien vervang ik mijn Nikon D750 wel nog door een A7III als die er ooit komt, maar voorlopig is het zonder Sony verder.

De 55-200, 56/1.2 en 23/1.4 zijn besteld en worden morgen afgehaald.

[ Voor 30% gewijzigd door lapino op 29-11-2016 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:18:
Zie voor X-Trans sharpening in LR: http://petebridgwood.com/wp/2014/10/x-trans-sharpening/
Zie voor 'vergelijkend warenonderzoek' voor X-Trans RAW processing: http://www.fujivsfuji.com/best-xtrans-raw-converter/
LR 5.7 vergeleken met LR 6.1: http://www.fujivsfuji.com...5pt7-vs-6pt1-for-x-trans/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Dat zijn best gedateerde reviews, van oude software. Capture One is inmiddels bij v9 aanbeland, en ik heb eerlijk gezegd geen idee welke versie Lightroom de 'current' is.

Over het algemeen hebben ze met X-Trans v3 de boel weer rechtgetrokken, v2 is duidelijk de mindere.

In post processing moet je met Lightroom nog steeds vooral uitkijken met sharpenen en X-Trans, dat blijft een heikel punt (ook bij C1 tot op zekere hoogte trouwens).

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Lens pickup double cashback deel 1... 56/1.2 en 23/1.4 net afgehaald. Morgen nog de 55-200 afhalen en ik kan weer tijdje voort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:16

Fjeze

AllesPerfect!

Goedemiddag,

Mijn broertje heeft een Fujifilm X-M1 in gebruik (op mijn aanraden, heb zelf een X-T10).
Echter geeft de camera nu de volgende melding: lensaansturing defect.

Iemand ervaring met deze melding, en wat er eventueel aan gedaan kan worden?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

lapino schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:32:
Lens pickup double cashback deel 1... 56/1.2 en 23/1.4 net afgehaald. Morgen nog de 55-200 afhalen en ik kan weer tijdje voort :)
The joy of a new toy! :)
Ben benieuwd wat je van de 23 f1.4 vindt, Lapino.
Ik zit nog redenen te bedenken voor de 90mm f2 naar helaas kan ik deze aanschaf niet verantwoorden... Moet zeggen dat ik ook nergens meer naar verlang, alles is in huis en het wachten is nu op de 50mm f2 en daarna de 80mm f2.8 macro. Wijder dan 16mm heb ik niet nodig en de 196mm van de 50-140+1.4TC volstaat ook ruimschoots. De 56 f1.2 laat ik ook aan me voorbijgaan, of misschien met kerst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Welke lenzen heb je nu allemaal? De 90mm zou voor mij te lang zijn denk ik, de 16-55 wat te zwaar voor walkaround. Op verlanglijstje hier staan dan nog de 27/2.8 om het echt compact te houden (maar zou eens reviews moeten bekijken) en de 50-140 als ik mezelf ervan kan overtuigen dat ik terug zo een zware lens wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Dit is de Fuji-gearlist tot zover:
  • X-T2 + VPB-XT2 + NP-W126S * 4
  • 16mm f1.4 + LH-XF16
  • 23mm f2 + LH-XF35-2
  • 35mm f2 + LH-XF35-2
  • 18-55mm f2.8-4
  • 50-140 f2.8 + XF1.4X TC WR
Met de 50mm en 80mm d'r bij ben ik volgens mij helemaal voorzien qua primes en zoom's.
Daarnaast nog monopod(Manfrotto), tripod(Manfrotto), camerariem(Artisan&Artist), tas(Artisan&Artist), filters (B+W MRC Nano 010, ND en polar) en meer van dat soort meuk.
De 16-55 f2.8 vind ik een onding, voor een walk-around lens pak ik de 18-55 en voor wat meer kwaliteit/DOF pak je de primes. Deze zoom is echt groot/zwaar en voegt voor mij weinig(niks?) toe. De 27 f2.8 is idd een leuke pancake maar denk niet dat ik die FL ga gebruiken... formaat is natuurlijk wel zalig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Interessant om te lezen. Die zonnekapjes zijn leuk maar toch behoorlijk duur vind je niet? Mijn setup is op dit moment :
X-T2
18-55
23/1.4
56/1.2
55-200

Enige wat ik dus eigenlijk nog wel zou willen toevoegen is een heel licht lensje voor de uitstapjes in stad ed. Dus de 35/2 of de 27/2.8. En dan een lichtsterke zoom maar dat is wel heel wat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Ook dat is een mooie verzameling spullen!
Wanneer t over de Fuji zonnekappen gaat, dan hoor je al snel een opmerking over de prijs; terecht. Goedkoop zijn ze zeker niet maar deze metalen zonnekappen zijn echt prachtig, vooral de 16mm is een kunstwerkje! :9~ 180 euro voor drie zonnekapjes is op geen enkele manier te verantwoorden, maar 't oog wil ook wat ;)
Filters idem., je bent zo een paar honderd euro verder. Deze hobby voer je niet met je laatste geld, helaas...
Die f2 WR primes zijn echt klasse voor street, ik zou t niet anders willen. De twee tele zooms zijn nu vreselijk duur, m'n 50-140 heb ik bijna 400 euro onder de huidige nieuwprijs kunnen kopen, EU model en bij een NL retailer. Ben daar nog steeds blij om/mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:04

Woembah

YNWA

lapino schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:44:

Enige wat ik dus eigenlijk nog wel zou willen toevoegen is een heel licht lensje voor de uitstapjes in stad ed. Dus de 35/2 of de 27/2.8. En dan een lichtsterke zoom maar dat is wel heel wat geld.
Mijn X-E1 samen met de 27/2.8 past in de binnenzak van mijn jas. Puur om die reden heb ik met deze combinatie al aardig wat foto's geschoten waar ik erg blij mee ben, die ik anders nooit gemaakt had. Dan was de camera namelijk thuis gebleven omdat die te groot is.

Voor mij dus een inmiddels onmisbare lens, ook al is hij qua focal length (beetje half ertussenin) en aperture control niet het meest ideaal. Als ik voor ernaast een X100(s)(t) had, zou ik hem echter niet hebben gekocht denk ik.

Scheelt ook wel dat ik hem destijds voor €170 op ebay nieuw kon oppikken :X

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fjeze schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:37:
Goedemiddag,

Mijn broertje heeft een Fujifilm X-M1 in gebruik (op mijn aanraden, heb zelf een X-T10).
Echter geeft de camera nu de volgende melding: lensaansturing defect.

Iemand ervaring met deze melding, en wat er eventueel aan gedaan kan worden?
Ik ken de melding niet, maar zijn de contactjes op het objectie en in de camera allemaal schoon. Misschien er met een schone doek even over wrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Leuke kits zijn dat. De mijne is nog bescheiden: X-E1, 18mm, 23mm 1.4, 35mm 1.4, 60mm en de 55-200.
Als ik na eindeloos veel tobben eindelijk een nieuwe body koop komt daar ofwel een X-T1 of 2 met denk ik de 18-55 bij. De 18mm wil ik vervangen door de 14mm, maar hou ook de tweedehandsmarkt daarvoor wat in de gaten. Nieuw vind ik hem te duur en er komen er genoeg tussen de 500 en 600 euro beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Woembah schreef op woensdag 30 november 2016 @ 18:12:
[...]

Mijn X-E1 samen met de 27/2.8 past in de binnenzak van mijn jas. Puur om die reden heb ik met deze combinatie al aardig wat foto's geschoten waar ik erg blij mee ben, die ik anders nooit gemaakt had. Dan was de camera namelijk thuis gebleven omdat die te groot is.

Voor mij dus een inmiddels onmisbare lens, ook al is hij qua focal length (beetje half ertussenin) en aperture control niet het meest ideaal. Als ik voor ernaast een X100(s)(t) had, zou ik hem echter niet hebben gekocht denk ik.

Scheelt ook wel dat ik hem destijds voor €170 op ebay nieuw kon oppikken :X
Ik ben juist fan van de 40 mm equivalent kijkhoek maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. En inderdaad, hij past nog NET comfortabel in een jaszak, ideaal. De 27mm is ook heel scherp wat ik hele mooie foto's op vind leveren. Grappig dat veel pancakes 40mm equivalent zijn, is waarschijnlijk het makkelijkst om klein te ontwerpen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Gister op de Essen Motor Show rondgelopen met de X-T2 en de 16, 23 en 35 mm. Een paar shots met de 23mm maar vanwege de drukte en weinig ruimte (rondom de auto's) is nagenoeg alles geschoten met de 16. Beetje croppen en lichte editing in LR, enkele foto's zijn onbewerkt. Veel kijkplezier! :)

Nog één foto, hier de 16mm @ f8 i.p.v. f1.4-2.8 van de vorige foto's.

[ Voor 34% gewijzigd door Grin op 03-12-2016 21:04 . Reden: Edit: nu ook met de 16mm @ f8 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08 17:47
*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door Walker78 op 05-12-2016 05:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Grin schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:49:
Gister op de Essen Motor Show rondgelopen met de X-T2 en de 16, 23 en 35 mm. Een paar shots met de 23mm maar vanwege de drukte en weinig ruimte (rondom de auto's) is nagenoeg alles geschoten met de 16. Beetje croppen en lichte editing in LR, enkele foto's zijn onbewerkt. Veel kijkplezier! :)

Nog één foto, hier de 16mm @ f8 i.p.v. f1.4-2.8 van de vorige foto's.
Cool! Ik ben er ook geweest en had mijn X-T2 met 18-55 f/2.8-4 mee. Ideaal. Op een gegeven moment dacht ik, "hmmm de schaduwen zijn te hard". Toen heb ik dat in mijn camera veranderd. Schaduwen -2, Film op Classic Chrome en de kleur naar +4. Geen nabewerking nodig, heerlijk! En prachtige foto's met kleuren om te smullen!

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2632444/IMG_20161127_110309.JPG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2632444/IMG_20161127_105212.JPG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2632444/IMG_20161127_114257.JPG

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Joepv schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:12:
[...]

Cool! Ik ben er ook geweest en had mijn X-T2 met 18-55 f/2.8-4 mee. Ideaal. Op een gegeven moment dacht ik, "hmmm de schaduwen zijn te hard". Toen heb ik dat in mijn camera veranderd. Schaduwen -2, Film op Classic Chrome en de kleur naar +4. Geen nabewerking nodig, heerlijk! En prachtige foto's met kleuren om te smullen!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Hehehe nice!
Die in-camra editing heb ik niet aan gedacht, goede tip voor de volgende keer! Veelal bewerk ik toch de RAW's, dus of ik er dan iets aan heb? Volgens mij niet. Baalde wel dat ik m'n filters niet had meegenomen, een polar had geen kwaad gekund. Leuke foto's, en we hebben bijna dezelfde wagen op de foto staan, die groene BMW in de achtergrond staat hier in z'n geheel op de foto. :)
Op welke FL heb jij de meeste foto's geschoten? Ik dacht nog even: zoomlens meenemen? Bedacht me op het laatste moment, verder dan 23mm kwam ik echt niet. Of er liep een koekwaus door/in 't beeld, of de ruimte was er gewoon niet...
Als je deze beurs leuk vindt dan moet je zeker ook eens naar de Techno Classica Essen; daar staan pas echt juweeltjes! En is een stuk groter opgezet: meer (grote) merken, meer bijzondere wagens en geen Sjonnies. ;) En nagenoeg alle wagens kan je gewoon aanraken, i.t.t. bijvoorbeeld een RAI, IAA, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lapino schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:27:
Zeker!

Kleine tip voor het omgaan met de trage AF: je kan op de lens zelf wisselen naar handmatige focus (by wire) door de focus ring in de richting van de camera te schuiven. Zolang de ogen niet al te slecht zijn is het goed mogelijk om na een paar weekjes spelen goed in te schatten wanneer welke focus-modus sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-08 21:16
Heeft er hier iemand aanraders voor filter mounts bij de X-T1?

Het zou voor een vierkante filter van 100mm moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:47
Sphinkx schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:14:
Heeft er hier iemand aanraders voor filter mounts bij de X-T1?

Het zou voor een vierkante filter van 100mm moeten zijn.
Je bedoelt neem ik aan zo'n ring voor op je lens te zetten, zodat je er een 100mm filterhouder op kwijt kunt? Zoals bijvoorbeeld van Cokin (P en Z) of Lee, of 1 van de andere merken.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
Dat bedoel ik inderdaad :)

Veronderstel dat die Cokin of Lee aanraders zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:47
Cokin is betaalbaarder, lee is heel goed. Kijk anders ook in Het grote filter topic

[ Voor 18% gewijzigd door Universal Creations op 12-12-2016 14:39 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Grin schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:43:
[...]

Op welke FL heb jij de meeste foto's geschoten? Ik dacht nog even: zoomlens meenemen? Bedacht me op het laatste moment, verder dan 23mm kwam ik echt niet. Of er liep een koekwaus door/in 't beeld, of de ruimte was er gewoon niet...
Op 18mm. Ik wilde maar 1 lens meenemen voor de "compactheid". Ik dacht eerst aan de 14mm f/2.8, omdat je dan vrij dichtbij kan staan met de omstanders, maar heb op het laatste moment gewisseld naar de 18-55, want de zoom is wel handig soms.

Ik wil achteraf bij dit soort trips niet meer met Lightroom en RAW aan de gang moeten. Daarom heb ik ook voor Fuji gekozen. Nu kom ik thuis en upload ik de foto's naar mijn Synology (Photo Station) en kan ik ze overal bekijken en delen. Toch heb ik zo mooiere foto's als de standaard telefoon snapshots.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Heeft iemand hier toevallig nog een domme EOS - Fuji X adapter liggen die hij niet gebruikt? Zo'n ding is in de Nederlandse winkels belachelijk duur en uit China bestellen is in deze maanden niet verstandig.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:04

Quakie

quakelen

Joepv schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:27:
[...]

Op 18mm. Ik wilde maar 1 lens meenemen voor de "compactheid". Ik dacht eerst aan de 14mm f/2.8, omdat je dan vrij dichtbij kan staan met de omstanders, maar heb op het laatste moment gewisseld naar de 18-55, want de zoom is wel handig soms.

Ik wil achteraf bij dit soort trips niet meer met Lightroom en RAW aan de gang moeten. Daarom heb ik ook voor Fuji gekozen. Nu kom ik thuis en upload ik de foto's naar mijn Synology (Photo Station) en kan ik ze overal bekijken en delen. Toch heb ik zo mooiere foto's als de standaard telefoon snapshots.
Ik vind dat het super strakke fotos zijn geworden. Mooi scherp. Zie ook geen reden voor LR

Is dit handheld? Ik vind altijd dat mijn scherpte tegenvalt tov van anderen zoals jouw fotos.. :/

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Quakie schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:13:
[...]
Is dit handheld? Ik vind altijd dat mijn scherpte tegenvalt tov van anderen zoals jouw fotos.. :/
Ja dit is handheld. Let wel dat er image stabilisation in de 18-55 lens zit. (ik tril zelf erg snel). De scherpte instellingen staan standaard op mijn camera en de foto's zijn niet meer verscherpt achteraf, alleen verkleind.

Scherpte krijg je in foto's ook door goed contrast te creëren. Daarom lijken zwart/wit foto's vaker scherper. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ennekke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 14:45
Quakie schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:13:
[...]

Ik vind dat het super strakke fotos zijn geworden. Mooi scherp. Zie ook geen reden voor LR

LR is meer dan enkel maar een RAW naar JPG converter hè ...
De JPG foto's van mijn iPhone worden ook geïmporteerd in LR, naast de RAW van mijn Fuji.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Weet ik. Gebruik het zelf ook. Reageerde op zijn "bewerking" opmerking. En ben het ermee eens. Niet nodig om zelf conclusies te gaan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Joepv schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:26:
[...]

Ja dit is handheld. Let wel dat er image stabilisation in de 18-55 lens zit. (ik tril zelf erg snel). De scherpte instellingen staan standaard op mijn camera en de foto's zijn niet meer verscherpt achteraf, alleen verkleind.

Scherpte krijg je in foto's ook door goed contrast te creëren. Daarom lijken zwart/wit foto's vaker scherper. ;)
Thanks, toch maar eens opletten. Ik tril zelf helaas ook en gebruik de 18-55 daarom graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DvD77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 14:47
DvD77 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:53:
Ik ga toch maar mijn dilemma voorleggen hier:

Korte history, aantal jaar geleden kamera moeten verkopen en nu is de gelegenheid weer daar om de fotografie weer op te pakken.
Ik ben/was een Canon gebruiker, 40D , 5D met een aantal L glazen. 24-105, 70-200 f2.8, 85mm. Ook nog een Nex 5 gehad met wat oud glas. Voornamelijk portret, festiviteiten,landschap, strobist.

Nu had ik een maand geleden zo iets van: Ok dat wordt een 6D met wat glas. Maar toen werd ik getriggerd door het Fuji X systeem. X-T2/X-T1
Veel, heeeel veel gelezen, gekeken naar de reviews van de t1 en de t2. Nu lig ik wakker over het volgende :

Of een XT1 met een XF 16mm en een XF 56mm ,later de 23mm F2
Of een XT2 met de 18-55 en de XF60
Of XT2 met XF 18-55 en later de XF 56 erbij. Ik heb nog wat oud glas liggen SMC 55mm 1.8, 28mm Sigma MINI, FD 24mm 2.8.

Keuzes keuzes keuzes, Eigenlijk is de enige hamvraag: Ga ik voor de T1 met gelijk goed glas erbij of de T2 met wat minder glas. Nu ik zo zit te typen denk ik: de T2 kost mij 1000 meer, dat ga ik niet terug zien in de foto denk ik.
O en de T10 spreekt mij niet aan, te klein. Heb m reeds in mn handen gehad.
1,5 maanden verder en de xt-2 rijker met een xf 16mm :) over paar maandjes de xf35 f2 erbij. en dan kijken we wel weer verder. Nu deze kerst ff camera bediening uit mn kop leren :) thnx voor de feedback toen der tijd

>:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gefeliciteerd, leuke set, en suc6 met het uit het hoofd leren. Met de camera spelen wil ook nog wel eens helpen hoor ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
DvD77 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 23:46:
[...]

1,5 maanden verder en de xt-2 rijker met een xf 16mm :) over paar maandjes de xf35 f2 erbij. en dan kijken we wel weer verder. Nu deze kerst ff camera bediening uit mn kop leren :) thnx voor de feedback toen der tijd

Mooie set! Wijde lens om mee te beginnen ;) maar wel een hele mooie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

DvD77 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 23:46:
[...]

Congrats, welkom bij de club! Uitstekende keus en 'lef' dat je deze lens als eerste (en enige?) hebt gekocht. De 16mm is echt een dijk van een glasbak maar de FL is zeker geen allemansvriend. Met grote afstand tot nummer 3 (35mm), is de 16mm m'n nr. 2 lens, de 23mm staat op 't hoogste schavot met een paar 100 foto's meer. Wanneer je recent een X-T2 hebt aangeschaft dan is dit boek echt een must, deze gast is m.i. de eindbaas van alle Fuji X camera's, echt een aanrader:

Rico Pfirstinger - THE FUJIFILM X-T2: 120 X-Pert Tips to Get the Most Out of Your Camera

Met de coupon: FRXT2 krijg je 40% korting
Dat maakt het helemaal een no-brainer; gewoon kopen die hap! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik bof niet zo geloof ik , weer wat stuck pixels erbij. :/ Hoeveel uitval kan je verwachten bij een X-Trans CMOS III bij normaal gebruik zonder uitzonderlijke blootstelling aan straling etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
begintmeta schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 12:42:
Ik bof niet zo geloof ik , weer wat stuck pixels erbij. :/ Hoeveel uitval kan je verwachten bij een X-Trans CMOS III bij normaal gebruik zonder uitzonderlijke blootstelling aan straling etc?
Hoeveel zijn het er? Voorbeeldje? Ik zou niet te veel accepteren bij een premium merk. Een monitor of tv is iets heel anders maar daar ligt de norm meestal rond de 2-6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Gisteren heb ik een setje headshots gemaakt met de X-E1 en 55-200mm. Al met al ging dat best goed (resultaten volgen binnenkort), maar het viel me op dat het ledje van mijn RF602 tx steeds aan bleef. Bij mijn 5D deed hij dat alleen bij een half-press. Heeft iemand anders hier ervaring mee? Qua foto's maken geen probleem, ook geen missers gehad, maar zo gaat de batterij wel vlug op.

Hoe dan ook, de x-e1 is echt wel aan een upgrade toe. Komende kerstvakantie denk ik toch maar de x-t2 oppikken @_@

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Sluw schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 13:38:
[...]

Hoeveel zijn het er? Voorbeeldje? Ik zou niet te veel accepteren bij een premium merk. Een monitor of tv is iets heel anders maar daar ligt de norm meestal rond de 2-6.
Voor een monitor vind ik pixeldefecten sowieso onacceptabel, bij een camerasensor is het nog vrij gangbaar en kan het ook vaak op een enigszins acceptabele manier worden weggewerkt door pixelmapping/het rekenkundig wegwerken. Ook zijn ze praktisch niet altijd relevant natuurlijk. Maar het aantal loopt nu misschien wel wat te snel op, er zijn bij mij nu minstens 5 stuck pixelspixels ontstaan (op hotpixels heb ik wat minder zicht) in pakweg 8 maanden (en vooral recent opgevallen, dus vermoedelijk in een kortere periode, naar de bestanden kijkend lijken de meeste op een dag te zijn ontstaan). Misschien toch maar eens de sensor laten vervangen, al is het maar voor het idee

[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 25-12-2016 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
begintmeta schreef op zondag 25 december 2016 @ 12:17:
[...]

Voor een monitor vind ik pixeldefecten sowieso onacceptabel, bij een camerasensor is het nog vrij gangbaar en kan het ook vaak op een enigszins acceptabele manier worden weggewerkt door pixelmapping/het rekenkundig wegwerken. Ook zijn ze praktisch niet altijd relevant natuurlijk. Maar het aantal loopt nu misschien wel wat te snel op, er zijn bij mij nu minstens 5 stuck pixelspixels ontstaan (op hotpixels heb ik wat minder zicht) in pakweg 8 maanden (en vooral recent opgevallen, dus vermoedelijk in een kortere periode, naar de bestanden kijkend lijken de meeste op een dag te zijn ontstaan). Misschien toch maar eens de sensor laten vervangen, al is het maar voor het idee
En ook omdat het schijnaar in een korte tijd gebeurt. Hoeveel moeten er nog komen, hoeveel moeten er nog gaan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stuur een mail naar Fuji in Kleve en leg je probleem daar voor met de mededeling dat je nog geen uitsluitsel van bijvoorbeeld dit forum hebt wat "normaal" is maar dat je je wel zorgen begint te maken over de levensduur en het gebruik. Aan hun dan de vraag of en wat ze er aan denken te gaan doen. Het wegwerken via pixelmapping is een workaround, het feit dat je het moet gebruiken is natuurlijk al uitzonderlijk en eigenlijk ongewenst. Het past immers ook niet bij je "productbeleving".

De kans is groot dat ze het willen herstellen als je een bovengemiddeld aantal hebt of met enige regelmaat pixelmapping moet toepassen. Dat laatst duidt dan vermoedelijk op een ander / progressief probleem (oxidatie of iets dergelijks?) waar ze vroeg of laat als fabrikant iets aan moeten doen. Het is dan verstandig het zo vroeg mogelijk te melden / vragen voordat ze roepen dat "de tijd om is". Maar daar heb je waarschijnlijk meer last mee met je handelaar dan met Fuji. Een beetje fabrikant is blij met klachten zodat de oplossing als teken van service gezien kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ennekke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 14:45
Grin schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 18:56:
[...]

Wanneer je recent een X-T2 hebt aangeschaft dan is dit boek echt een must, deze gast is m.i. de eindbaas van alle Fuji X camera's, echt een aanrader:

Rico Pfirstinger - THE FUJIFILM X-T2: 120 X-Pert Tips to Get the Most Out of Your Camera

Ik was al helemaal vergeten dat dit boek ging uitkomen.
Dus bedankt, net mezelf een kerstcadeau gegeven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Komende zaterdag vlieg ik naar Fins Lapland. Dat wordt 8 dagen fotograferen met een X-T1 in na verwachting -23 graden. Ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn en of ik dan nog zin heb om lenzen te verwisselen.

Ik neem in ieder geval 4 batterijen mee en 2 opladers. Hopelijk kom ik daar de dag een beetje mee door. Verder heb ik de keuze uit de lenzen:
  • 10-24mm (van mijn broer)
  • 14mm
  • 23mm 1.4
  • 35mm WR
  • 56mm
De 35mm gaat sowieso mee net als de 14 en 10-24. De rest alleen als ik plek over heb. Ook gaat er een statief mee ivm noorderlicht en omdat de zon niet boven de horizon komt. Donkere dagen dus. Daarom zou ik eigenlijk de 56 en de 23 ook wel mee willen. Achja keuzes. Heb wel een hele dunne thermohandschoen voor onder de dikke handschoenen zodat ik makkelijk de camera kan bedienen. Dan kan ik die veel te dikke handschoenen uitdoen zonder aan de buitenlucht blootgesteld te worden.

Iemand anders ervaring met fotograferen in de extreme kou? Ben benieuwd hoe extreem snel de batterijen leeg hollen.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
Isniedood schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:45:

Iemand anders ervaring met fotograferen in de extreme kou? Ben benieuwd hoe extreem snel de batterijen leeg hollen.
Vorig jaar ik in vergelijkbare omstandigheden in IJsland. Ook noorderlicht fotografie gedaan. Na 5 foto's kreeg ik al een melding dat mijn volle batterij leeg was omwille van de extreme omstandigheden. Dus zeker voldoende batterijen meenemen!

Afhankelijk van de snelheid van bewegen ga je de instellingen moeten wijzigen. Op begin was er bv niet super veel beweging en had ik 15-20 seconden. Maar later op de avond had ik plots heel veel beweging en moest ik zelfs onder de 5 seconden gaan. Prachtige ervaring. Grote aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Sphinkx schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 13:23:
[...]

Vorig jaar ik in vergelijkbare omstandigheden in IJsland. Ook noorderlicht fotografie gedaan. Na 5 foto's kreeg ik al een melding dat mijn volle batterij leeg was omwille van de extreme omstandigheden. Dus zeker voldoende batterijen meenemen!

Afhankelijk van de snelheid van bewegen ga je de instellingen moeten wijzigen. Op begin was er bv niet super veel beweging en had ik 15-20 seconden. Maar later op de avond had ik plots heel veel beweging en moest ik zelfs onder de 5 seconden gaan. Prachtige ervaring. Grote aanrader :)
Top bedankt! Hoeveel batterijen zou je aanraden dan? 5 foto's is wel héél snel. Al waren het vast long exposures, maar dan nog.

[ Voor 3% gewijzigd door Isniedood op 27-12-2016 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De lucht is vaak droog bij die kou, maar de temperatuur is inderdaad een aanslag op je accu's. Misschien is een batterijgrip handig om mee te nemen. Mijn dochter had trouwens de E2 mee vorig jaar met dezelfde omstandigheden in Abisko en daar viel het wel mee. De reserve accu's wel even warm bewaren ;) (op je lijf) en dus niet in het buitenvak van je fototas waar het ook -23 is...

Overigens: grote jaloezie aan deze kant van het scherm over je reisdoel, maar dat hoort hier niet in het forum :0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
Ik had er reeds een lange rit op in een jeep. Misschien daarom dat het zo snel leeg was. Want mijn volgende batterij had er minder last van. Reserve batterijen warm bewaren idd! Eventueel een oplader van auto meenemen als je dat hebt?

Eerste foto's was beetje spelen waardoor je meer van je batterij vraagt. Nadat je alle instellingen juist hebt en je enkel met je exposures speelt is het beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Wij gaan alles met sneeuwscooters, sneeuwschoenwandelingen, husky's en langlaufend doen. De batterijen zal ik dus vooral op het lichaam moeten dragen. Auto-oplader gaat helaas niet in de huskyslee passen ben ik bang ;)

Ik neem wel 2 opladers mee voor in de avond en heb 4 batterijen (waarvan 1 echte). Batterygrip is op zich geen verkeerde, zeker omdat dat het gebruik met een statief weer veel makkelijker maakt. Echter is dat juiste wel weer een koudere plek voor de batterij dan op het lichaam. Dillema's. Ik ga mij wel kapot irriteren aan het schroefdraad dat niet in het midden zit van de body vermoed ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 22:45
Isniedood schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 13:43:
Wij gaan alles met sneeuwscooters, sneeuwschoenwandelingen, husky's en langlaufend doen. De batterijen zal ik dus vooral op het lichaam moeten dragen. Auto-oplader gaat helaas niet in de huskyslee passen ben ik bang ;)

Ik neem wel 2 opladers mee voor in de avond en heb 4 batterijen (waarvan 1 echte). Batterygrip is op zich geen verkeerde, zeker omdat dat het gebruik met een statief weer veel makkelijker maakt. Echter is dat juiste wel weer een koudere plek voor de batterij dan op het lichaam. Dillema's. Ik ga mij wel kapot irriteren aan het schroefdraad dat niet in het midden zit van de body vermoed ik :P
De batterij van mijn Nikon D7200 hield het ongeveer een uur of 4-5 vol bij een temperatuur van -27. De camera zelf had het ook aardig te verduren. Met name liveview en autofocus hielden het aardig snel voor gezien.
Kanttekening wel dat het geen long exposure werk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvD77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 14:47
Grin schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 18:56:
[...]

Congrats, welkom bij de club! Uitstekende keus en 'lef' dat je deze lens als eerste (en enige?) hebt gekocht. De 16mm is echt een dijk van een glasbak maar de FL is zeker geen allemansvriend. Met grote afstand tot nummer 3 (35mm), is de 16mm m'n nr. 2 lens, de 23mm staat op 't hoogste schavot met een paar 100 foto's meer. Wanneer je recent een X-T2 hebt aangeschaft dan is dit boek echt een must, deze gast is m.i. de eindbaas van alle Fuji X camera's, echt een aanrader:

Thnx! Inderdaad is de 16mm nu nog mijn eerste en enige lens ( op de sigma wide 28mm en SMC Takumar 55mm na dan ) Zoals gezegd volgt de 35mm zsm. In mijn Canon tijd behoorlijk veel geschoten op 24mm FF dus de beeldhoek is mij niet wereldvreemd. Vandaar dat dit voor mij een logische keus was.

De 120 tips x-pert tips had ik al aangeschaft maar moet eerlijk zeggen dat ik het niet een heel sterk boek vindt.

Het boek van Tony vond ik een stuk duidelijker. Al had dit boek een derde minder gevuld hoeven zijn ivm herhaling/samenvatting maar goed.

https://gumroad.com/l/AnBST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:03
Ik ben erg tevreden met mijn overstap van Canon (7D) naar mijn xt-1. Het enige wat ik echt mis is mijn flitser (430 ex II). Tijd dus om daar eens voor te gaan shoppen. Als eerste de EF-X500 van fuji zelf maar eens bekeken. Zier er goed uit maar 550,- voor een flitser gaat me een klein beetje veel te ver..
Dan de Nissin i40 lekker compact, TTL (werkt dat nou nog of waren er problemen met de firmware?). Goede kandidaat!
Of is het de hoogste tijd dat ik TTL maar eens loslaat en voor een yongnuo 560 III of IV ga. Eventueel met een 560-TX trigger zodat we hem ook eens naast de camera kunnen gebruiken. En neem ik dan de canon of de nikon variant..

Kortom, lastige puzzel. Iemand met het zelfde gestoeid? En waarop is jullie keuze uiteindelijk gevallen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:41
Isniedood schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 13:43:
..
Mooie plannen! Ik ben nu al benieuwd naar de foto's :) (als je ze gaat posten ergens, tzt)

• thomahawks
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-06 10:19
jelveen schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:29:
Ik ben erg tevreden met mijn overstap van Canon (7D) naar mijn xt-1. Het enige wat ik echt mis is mijn flitser (430 ex II). Tijd dus om daar eens voor te gaan shoppen. Als eerste de EF-X500 van fuji zelf maar eens bekeken. Zier er goed uit maar 550,- voor een flitser gaat me een klein beetje veel te ver..
Dan de Nissin i40 lekker compact, TTL (werkt dat nou nog of waren er problemen met de firmware?). Goede kandidaat!
Of is het de hoogste tijd dat ik TTL maar eens loslaat en voor een yongnuo 560 III of IV ga. Eventueel met een 560-TX trigger zodat we hem ook eens naast de camera kunnen gebruiken. En neem ik dan de canon of de nikon variant..

Kortom, lastige puzzel. Iemand met het zelfde gestoeid? En waarop is jullie keuze uiteindelijk gevallen?
Momenteel gebruik ik de nissin i40 voor TTL om gemakkelijk mee te nemen en daarnaast de yongnuo TX + Yongnuo 560 IV + Yongnuo 660 voor studio. Beide systemen werken perfect binnen hun mogelijkheden. De Fuji EF-X500 is inderdaad erg duur, zeker omdat je er 2 nodig hebt om draadloos te flitsen en is nog met IR ook.

Kijk als alternatief eens naar de Nissin i60 met Nissin air commander voor draadloos + TTL (radiografisch). Dan heb je voor 300 euro (flitser) + 80 euro (commander) een draadloze TTL set met richtgetal 59 en nog behoorlijk compact ook.

• jelveen
Dankjewel! De i60 had ik nog niet gezien. Daar ga ik me eens in verdiepen.

De Fuji EF-X500 valt nu wel echt definitief af. Zie totaal niet waarom die prijs gerechtvaardigd is.
De prijs is ook niet of nauwelijks te rechtvaardigen, behalve misschien dat ie WR is. Het hele flitsysteem van Fuji is sowieso hun zwakste punt. Het is mij eigenlijk een raadsel waarom ze dat niet helemaal aan "vreemde" merken overlaten zoals ze dat in het verleden ook al deden (die ..-42 is een Sunpak). Ga met een Metz in zee en laat het aan hun over ;) als ze tenminste niet weer over de kop gaan.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik ben benieuwd of het Metz lukt in januari een volledig functionele firmware voor de M400 te publiceren, in dat geval ga ik zo'n flitsertje halen.

Wat betreft de pixels, ik zal inderdaad maar eens contact gaan opnemen denk ik.

[ Voor 22% gewijzigd door begintmeta op 29-12-2016 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:13
ik heb tot volle tevredenheid een X-T10. nu de X-T2 uit is, worden de X-T1 voor mooie prijzen verkocht. Ik schat dat ik voor een 150 euro een upgrade kan maken. Is dit de moeite waard? Waar ik nu vooral tegenaanloop is de korte burst van de X-T10. mijn kids zwemmen en judo-en, en daar ben ik al heel bewust korte bursts aan het maken, vanwege het kleine buffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De buffer van de X-T1 is iets groter (theoretisch een factor 8 of zoiets). Het probleem van de volle buffer kun je bij de T1 in ieder geval deels ook nog oplossen met een snelle SD kaart (UHS-II). Dus wat dat betreft extra voordelen. Qau AF is die niet sneller. De WR en de andere knoppen zijn de belangrijkste andere verschillen. Daarnaast is de T1 wat groter (maar iets kleiner dan de T2), dus ligt die misschien lekkerder in de hand, wel meer grammetjes natuurlijk.

Of een upgrade de moeite waard is is natuurlijk persoonlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Kun je beter wachten tot de X-T20 over een tijdje komt. Ik neem aan dat die buffer wel iets ruimer is dan van de X-T10. Wat je ook kan helpen is alleen JPEG schieten, maar de nadelen spreken voor zich natuurlijk. Heb je wel al een snelle SD-kaart (dus met fatsoenlijke schrijfsnelheden ipv de Class 10-kaartjes van de Action bijvoorbeeld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Wat TKroon zegt.
Ik zou nu niet meer voor de X-T1 gaan, helemaal gezien dit gerucht: "The Fujifilm GFX will be officially announced (with final specs and price) on January 19. Yep, just along with the X100F and X-T20".
Er is uiteraard niks mis met de X-T1 maar de kans is erg groot dat de X-T20 een betere koop wordt. Wanneer je toch de pro's/con's wil hebben tussen de X-T1 en de X-T10, lees dit topic even goed door, halverwege dit topic staat een puntsgewijs verschillenoverzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is natuurlijk wel afhankelijk van de prijs wat die T20 moet gaan kosten. Ik ben bang dat een andere sensor en nog wat kleine zaken (Acros) de prijs zal verhogen en zeker niet gelijk blijven. Daar drukken ze wel €100 of misschien 200 bovenop....

De meerprijs van de T2 tov de T1 was ook al behoorlijk. De T2 is een hele mooie camera, maar als je beurs niet zo royaal gevuld is, is een T1 een heel goed alternatief. Als je tot A3+ werkt is het verschil niet echt groot op het gebied van de beeldkwaliteit. Dan is de T1 ook ragscherp oor. De "oude" AF is iets minder maar best wel OK, en er dan ongeveer €500-600 meer voor over hebben? Liever een extra objectief en wachten tot de T2 in de cashback komt over een half jaartje of zo (net als de X-pro2...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Zit ook weer wat in Sodela. Ik denk zelf 't volgende, dus totaal ongefundeerd en helemaal gebaseerd op geruchten van de laatste weken/maanden:

X-T10 is nu 649,- retail
X-T1 is nu 1099,- retail - 300 cashback = 799,- netto
De grote voorspelling uit m'n kristallen bol: de X-T20 krijgt een prijs van 800-1000 Euro. De prijs van de X-T2 viel mij namelijk smerig tegen, echter, het ding gaat over de toonbank als warme broodjes. Dus Fuji denkt zich een hogere prijs te kunnen permitteren voor de X-T20; waarschijnlijk eerder richting de 1000 dan 800...
Als Fuji met de X-T20 qua functionaliteit/mogelijkheden dezelfde delta houdt t.o.v. X-T2, als tussen de X-T10 en X-T1, dan kan de X-T20 voor dat geld een hele interessante camera worden. Daarom zou ik nu even wachten tot 19 januari 2017, en dan pas beslissen over de aankoop: X-T1 of X-T20.

Anywees, just M2C ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 21:58

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

2 dagen geleden de X-T2 gekocht, als opvolger van mijn X-T1. Natuurlijk was dat een luxe probleem. En zeker niet super nodig. Want de X-T 1 is en blijft een dijk van een camera.

Door het koude weer en de mist nog niet veel foto's gemaakt. Maar dat komt in het nieuwe jaar wel.
Er zit toch wel een wezenlijk verschil tussen beide. Snelheid, gevoel in de hand. Knoppen net iets beter.
Ik ben meer als aangenaam verrast. Mijn X-T1 staat inmiddels op MP.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KabalA!
  • Laatst online: 16-09 22:48

KabalA!

[ No-Life ]

Afgelopen week was ik een paar dagen op vakantie en irriteerde me (net als vaker op vakantie) dat ik mn zware maar vooral grote lompe 1D mark iii of 5Dc de hele dag mee liep te zeulen.
Deze vakantie was ik het zat en ben ik weer gaan zoeken naar een mirrorless systeem. De Fuji's vond ik er altijd al gelikt uitzien, reviews zijn lovend, maar vind ze net ff wat duur voor 'erbij'.

Op vakantie de X-T10 in mn handen gehad en was eigenlijk meteen verkocht. Ben nog even op onderzoek uit geweest en vond een mooie aanbieding (waar ook nog de cashback vanaf gaat) voor de X-T10 / 18-55 kit.
Ik heb mezelf afgelopen vrijdag dan ook een verlaat kerstcadeau gegeven *O* oOo

Nu na twee dagen spelen moet ik zeggen dat ik erg onder de indruk ben van deze combinatie! Kan niet wachten tot het beter weer is om e.e.a. te gaan schieten :*)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Altijd die kerstman die te laat is ;). Gefeliciteerd, best wel een overstap naar een "speelgoed" camera als van de afdeling heavy duty komt. Dat scheelt wel een heleboel aan gewicht. Het 18-55 is ook nog een mooi objectief dus daar kun je wel even mee vooruit, ook als je nog eens de overstap maakt naar een T2 of T20 of wat er gaat komen.

Veel plezier met het buiten spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Welkom bij de club KabalA! Heb je toch eindelijk een echte camera gekocht! :+
@Montana, merk je nu ook dat je lenzen snellere reageren/focussen dan op de X-T1?

Trouwens, is er iemand met de MHG-XT2? Ik ga volgende week een dag op pad met de 16 en 56 en bedenk me net dat die grip dan wel een mooie aanvulling zou kunnen zijn. Zijn toch wat grotere/zwaardere primes. Iemand met wat hands-on ervaring?

Trouwens, de VPB-XT2 is in de aanbieding bij Foto Konijenheuvel, 269,- i.p.v. 329.

[ Voor 15% gewijzigd door Grin op 02-01-2017 16:08 . Reden: Aanbiedings! ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die grip zit er bij standaard op, volledig tevreden mee net als bij de grip van de X-T1. Ligt lekker in de hand en maakt de X-T2 net wat beter hand-teerbaar. terwijl het extra gewicht tov de powergrip reuze meevalt. MHG is beter dan van de powergrip, daar is het extra handgreepje wel magertjes uitgevallen en het gewicht te hoog. Maar voor bepaalde situaties (timelapse) is die extra accuduur natuurlijk wel een en must/ uitkomst. Mijn powergrip trouwens voor nog minder gekregen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Thanks! Weet ik genoeg, zal de MHG vanavond ff aanklikken.
De VPB vind ik dan juist weer wat lomp uitvallen, behoorlijk ding met diepe grip. Nu heb ik geen grote handen, maar toch. De VPB gebruik ik echt alleen met de 50-140, met alle andere lenzen vind ik de camera+VPB echt te groot/zwaar. De MHG is dan een aardig alternatief voor bij de grotere primes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
Als vervolg op mijn flitser vraag van een paar pagina's terug: bijna zeker dat ik voor een yongnuo setje ga. Goedkoop, prima resultaten en makkelijk uit te breiden in de toekomst. Waar ik alleen geen eenduidig antwoord op kan vinden is of het nou ene bal uitmaakt of ik de canon of de nikon versie neem. De meeste reviews en artikelen over fuji in combinatie met yongnuo flitsers hebben het over de nikon versie maar is dat nou ook de beste keus of maakt het geen bal uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Laatst online: 19-09 21:58

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Grin schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:03:
Welkom bij de club KabalA! Heb je toch eindelijk een echte camera gekocht! :+
@Montana, merk je nu ook dat je lenzen snellere reageren/focussen dan op de X-T1?

Trouwens, is er iemand met de MHG-XT2? Ik ga volgende week een dag op pad met de 16 en 56 en bedenk me net dat die grip dan wel een mooie aanvulling zou kunnen zijn. Zijn toch wat grotere/zwaardere primes. Iemand met wat hands-on ervaring?

Trouwens, de VPB-XT2 is in de aanbieding bij Foto Konijenheuvel, 269,- i.p.v. 329.
Ik heb nu alleen nog maar een wat geschoten met de XF16-55 nog niet met de XF50-140 en de XF100-400 wat gedaan. Rond om huis is daar niet veel te beleven. Maar de XF16-55 gaat wel sneller.

De grip heb ik er gelijk bij gekocht die had ik ook op de X-T1, vooral omdat ik veel met een polsband loop. Blijft die lekker in de hand liggen. Ik vind het wel een aanrader.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Laatst online: 08:23
Ik kom van een Sony dlsr en ben op zoek naar iets compacter. M'n oog viel op de Fuji X-T10, maar tijdens het rondkijken zag ik dat Fotokonijnenberg ook occasie XT1 verkoopt voor dezelfde prijs als de X-T10 nieuw. Ik ben nu aan het twijfelen welke te nemen.

Ik zou de 18-55 ook in occasie kopen

Eerst eens deze topic doorlezen :-)

[ Voor 6% gewijzigd door superiscch op 04-01-2017 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
superiscch schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:40:
Ik kom van een Sony dlsr en ben op zoek naar iets compacter. M'n oog viel op de Fuji X-T10, maar tijdens het rondkijken zag ik dat Fotokonijnenberg ook occasie XT1 verkoopt voor dezelfde prijs als de X-T10 nieuw. Ik ben nu aan het twijfelen welke te nemen.

Ik zou de 18-55 ook in occasie kopen

Eerst eens deze topic doorlezen :-)
Ze hebben beide de zelfde beeldkwaliteit. De X-T1 is alleen weather sealed en heeft wat meer/andere knoppen op de body. Als je van plan bent om veel buiten in weer en wind te fotograferen is het een goeie optie, je moet dan nog wel een weather sealed lens kopen want dat is de 18-55 niet (wel een hele goeie lens).

Het gerucht gaat dat morgen het volgende wordt aangekondigd:

Silver X-T2
Graphite X-Pro2
Graphite XF23mmF2 WR
Kaizen Firmware
XF50mmF2
X100F
X-T20
GFX + 3 Lenses

Ben heel benieuwd naar de X-T20, 50mm en X100F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Sluw schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:47:
[...]

Ze hebben beide de zelfde beeldkwaliteit. De X-T1 is alleen weather sealed en heeft wat meer/andere knoppen op de body. Als je van plan bent om veel buiten in weer en wind te fotograferen is het een goeie optie, je moet dan nog wel een weather sealed lens kopen want dat is de 18-55 niet (wel een hele goeie lens).

Het gerucht gaat dat morgen het volgende wordt aangekondigd:

Silver X-T2
Graphite X-Pro2
Graphite XF23mmF2 WR
Kaizen Firmware
XF50mmF2
X100F
X-T20
GFX + 3 Lenses

Ben heel benieuwd naar de X-T20, 50mm en X100F.
Ik lees overal dat de toestellen het prijsverschil niet waard zijn, maar nooit wat te doen als ze evenveel kosten :-) Plan is om deze mee te nemen op reis, citytrips en op stap met de familie. In slechte weersomstandigheden foto's nemen staat niet op de planning :-)

De X-T10 is ook kleiner dus ik zou ze beide eens moeten vast nemen voor de ergonomie (XT1 heb ik nog niet gezien, X-T10 wel in mediamarkt)

Enige verschil qua aankoop is dat de nieuwe 2 jaar en de oude 1 jaar garantie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
superiscch schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:27:
[...]

Ik lees overal dat de toestellen het prijsverschil niet waard zijn, maar nooit wat te doen als ze evenveel kosten :-) Plan is om deze mee te nemen op reis, citytrips en op stap met de familie. In slechte weersomstandigheden foto's nemen staat niet op de planning :-)

De X-T10 is ook kleiner dus ik zou ze beide eens moeten vast nemen voor de ergonomie (XT1 heb ik nog niet gezien, X-T10 wel in mediamarkt)

Enige verschil qua aankoop is dat de nieuwe 2 jaar en de oude 1 jaar garantie heeft.
Er zijn ook genoeg mensen die het prijsverschil wel waard vinden, het ligt er maar aan hoe je hem gebruikt. Voor reizen en familie is het echter een klein verschil. Een grotere buffer, grotere viewfinder (dat is wel heel fijn), meer directe controls en een stevigere bouw zijn de grootste verschillen. Als ze even duur zijn zou ik zonder enige twijfel de X-T1 kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
Sluw schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:31:
[...]

Er zijn ook genoeg mensen die het prijsverschil wel waard vinden, het ligt er maar aan hoe je hem gebruikt. Voor reizen en familie is het echter een klein verschil. Een grotere buffer, grotere viewfinder (dat is wel heel fijn), meer directe controls en een stevigere bouw zijn de grootste verschillen. Als ze even duur zijn zou ik zonder enige twijfel de X-T1 kopen.
De X-T10 body kost 549 en de occasie XT1 550 bij konijnenberg en zelfs 500 in andere winkel. Dus de xt1 blijft toch nog iets beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Je moet ze inderdaad even vasthouden. Ik heb als man kleine handen en de X-T10 ligt prima in de hand. Niet zo fijn als een DSLR, maar goed, deze heeft dan ook minder dan de helft van het volume ;) de X-T1 is merkbaar groter, maar nog steeds compact. Ik raad je sowieso aan om de aankondigingen morgen even af te wachten. Met name de X-T20 kijk ik naar uit, dan kan de X-T10 doorschuiven naar mijn vriendin :)

Pagina: 1 ... 42 ... 120 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor discussie en ervaringen, wil je persoonlijk koopadvies maak dan een eigen topic aan.

Voor Cashback acties kun je terecht in "Het grote fotografie Acties en Cashbacks topic"

Voor inhoudelijke discussies m.b.t. RAW converters etc... Het grote alternatieve raw-converters topic