Het grote FujiFilm X-series mirrorless-ilc topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 120 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 37 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Maar wat ik me dan afvraag: hoe ziet die leren case er nu uit op je Fuji? Bijzonder praktisch/nuttig ziet het er zo op het eerste gezicht niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:37

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Foto hoe het er uitziet staat op mijn blog

[ Voor 97% gewijzigd door Daan_ op 04-03-2014 14:49 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Losschroeven met een muntje ? Dat is wel heel erg armoedig (excuse de pun). Daar hadden ze toch ten minste wel een hendeltje aan kunnen maken zoals met tripod plates. Zeker als je af en toe nog is het sd kaartje moet wisselen, of wat zeg ik, elke keer als je de foto's wil inlezen met een cardreader.

En sowieso, de onderkant en zijkanten zijn een beetje beschermd ... dat geeft meer valse veiligheid dan werkelijk nut denk ik. Of je moet het fijner vinden vasthouden, maar dat lijkt mij sterk. De camera zelf is nou juist goed ergonomisch, en van mooie bouwkwaliteit.

Ik gebruik wel eens de lederen hoes voor de X100, maar alleen omdat dan die hele kap eroverheen kan wat beide lens en display achterop (en de rest) beschermt, voor die dagen dat je helemaal geen (foto-)tas wil meenemen heel handig. En de camera zelf heeft ook geen grip zoals de X-T1 of zelfs X-E1/E2 dus de hoes geeft dan wel ietswat meer grip ... maar daar heb ik dan weer een thumbs-up voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:41
Fuji gaat de Pentax kant op??

http://www.dpreview.com/n...medium=text&ref=title_0_0

http://shop.fujifilm.co.uk/accessories/x-signature-skins

Al zijn dit wel skins en geen paint job zoals bij Pentax.

[ Voor 22% gewijzigd door AdmiralSnipe op 05-03-2014 01:21 ]

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 23:58

Quakie

quakelen

Ik vind het afschuwelijk, persoonlijk..Ik heb de x10 als voorbeeld gebruikt. Nee laat hem wel strak zwart.
Met een zilveren bovenrand vind ik het alweer minder erg.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Superdaantje schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:54:
Foto hoe het er uitziet staat op mijn blog
Oef, dat is best lelijk eigenlijk. Goed plaatje om te laten zien aan mensen die het ding overwegen te kopen, lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Sommige vinden het wel prettig.... dat die wat dikker is aan de onderkant. Inverband met de grip, maar zelf vind ik het niet zo prettig. En natuurlijk de manier van bevestigen. Deze heeft niet mijn voorkeur ;-)

Vandaar toch maar paar foto's ervan gemaakt

Dit weekend trail van Silkypix eens proberen voor de RAW bestanden van de T1. O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Daan_ op 05-03-2014 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Is €275 een goede prijs voor een half jaar oude X-E1 (zwart) in uitstekende staat?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

helft van de prijs.. ik denk wel een mooie prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
http://www.dpreview.com/reviews/fujifilm-x-e2

Denk wel dat de X-T1 hier nog overheen gaat qua score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Peter_Aragorn schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 18:52:
Is €275 een goede prijs voor een half jaar oude X-E1 (zwart) in uitstekende staat?
Ik zou denken dat iemand een oplichter is voor die prijs dus ga vooral naar de verkoper toe om het toestel te bekijken/ophalen !!

Persoonlijk ben ik een beetje in de war op dit moment wat betreft de Fuji X-T1 : Is dit nou een nieuw high end model boven de X-Pro1 of meer tussen de E-X1/X2 en de X-Pro1 of is het een soort nieuwe lijn met dSLR looks in plaats van de retro look van de eerste lijn waarbij dus beiden naast elkaar blijven bestaan :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Uiteraard ophalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
nero355 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:47:
[...]
Persoonlijk ben ik een beetje in de war op dit moment wat betreft de Fuji X-T1 : Is dit nou een nieuw high end model boven de X-Pro1 of meer tussen de E-X1/X2 en de X-Pro1 of is het een soort nieuwe lijn met dSLR looks in plaats van de retro look van de eerste lijn waarbij dus beiden naast elkaar blijven bestaan :?
Ik denk dat Fujifilm de kant van Olympus op gaat qua tour. Brachten eerst ook continue alleen de EP-1 & opvolgers uit, daar kwam dan nog een lite en mini variant bij. Doet Fuji ook met allereerst X-Pro1 > gevolgd door X-E1 en X-M1/A. Tot Olympus plots met die OM-D EM-1 uit kwam, daar weer een gestripte variant van de OM-D EM-10. Doet Fujifilm nu ook met de X-T1 imho, das zeg maar Fuji's OM-D klasse heb ik het idee. Dat maakt de X-Pro1 niet minder, alleen ander jasje. Zou mij daarom ook niet verbazen door die actie in Engeland, dat Fujifilm later dit jaar een X-Pro2 uitbrengt, met de goodies van de XT-1, maar met het jasje van de X-Pro1.

Daarnaast volgt Fujifilm Olympus in nog een ding: recyclen van de eerder aangekondigde sensor en daar het maximale uit persen. Behoudens de X100 met een eigen soort sensor en de kleinere sensors van de X10/X20 namelijk zit er toch in alle X-camera's dezelfde? :? Alleen daarom al heb ik zoiets.. ik haal nog liever nu goedkoop een X-E1 + 18-55 f/2,8-4,0 nieuw uit Japan of Canada voor zeg ~€600, heb ik een prima kitlens en die X-E1 kan ik tzt wel upgraden naar een X-Pro2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

En als de Pro2 er is dan wachten we weer op de Pro3. Op moment dat de Pro1 uitkwam waren de reviews niet te mals over de de Pro1. En had hadden vele het al over de Pro1. Er deugde nog maar weinig aan. Nu zijn we weer ruim een jaar verder. En Fujifilm heeft het door het door ontwikkelen van de firmware nog een volwaardige camera er van gemaakt.

De T1 heeft ook nog wel wat puntjes die ze mogen verbeteren, maar vermoed dat dit net als bij de andere camera's wel gaat gebeuren.

En er zit niet in alle camera's van de X serie de zelfde sensor, maar is de sensor belangrijkste ? Gebruik zelf de Pro1 als nu ook de T1 en er zitten nog wel de nodige verschillen tussen. In gebruik zijn het toch wel verschillende camera's. De auto WB van de T1 is minder koud dan de Pro1. Deze moest ik toch vaker corrigeren. De bediening, AF en ergonomie van de T1 heeft toch wel mijn voorkeur. Een Thumbs Up voor een Pro1 deed wonderen voor mij. De zoeker van de T1 is ook niet echt te vergelijken. De T1 zoeker is één van de features die mij heeft overgehaald. Al heb ik nog steeds een voorkeur voor de range finder look. Gebruik ik toch liever de T1. ;-)

De E2 heb ik ook op het oog gehad. En stond op punt deze te halen, maar na één dag beide in huis te hebben. De E2 is een half uurtje uit de doos geweest en de T1 was gelijk favoriet. (niet kwa looks) Deze enkel nog terug gebracht naar de winkel om om te ruilen voor een nieuwe doos en af te rekenen. Nu is het alleen nog wachten op de Fujinon 56mm.

Koop gewoon de camera die bij je past. Welk model dit nu is. Camera's zijn en blijven een slechte investering. (over het algemeen) Deze volgen zich vaak in een te rap tempo op. Gelukkig is Fuji wel zo vriendelijk om firmware door te blijven ontwikkelen. Hier waar de collega's als Sony etc etc wat van kunnen leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:23
Ik zag dat de X-T1 body nu beschikbaar is bij onestop-digital.com. Wanneer zou de kit ook beschikbaar zijn? Hoelang duurde dat bij X-E2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

De T1 body staat er reeds op. En met 1090 euro vind ik persoonlijk niet aantrekkelijk. Zeker als je maar een jaar garantie hebt. Zoals het geval is. Dit wat ik bevestigd kreeg vanuit fujifilm.

En als je geluk hebt dan is de body in NL ook wel te krijgen voor 1100 euro of minder ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:23
Zijn er winkels die de body voor minder dan 1100 euro aanbieden? Of moet je dan om korting vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Niet standaard, maar hij is er wel te krijgen voor die prijs als je de juiste mensen vraagt. Zelf redelijk prijs gehad. Komt waarschijnlijk dat ik ook veel koop. En ze ook voorzie van informatie over de camera. (testen), maar er zijn winkels die best bereid zijn om te verkopen voor rond de 1100 euro....

Vragen kan nooit kwaad ;-)

[ Voor 14% gewijzigd door Daan_ op 06-03-2014 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Superdaantje schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 23:29:
Camera's zijn en blijven een slechte investering. (over het algemeen)
Deze vond ik wel amusant om van jou te horen ;) Jij doet dus veel slechte investeringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ja blijkbaar :D Gelukkig koop ik niet elke maand een nieuwe camera, maar heb afgelopen ander half jaar aantal systeem camera's gehad, maar afschrijving is minimaal geweest. Ik koop eigenlijk alleen als ik leuke korting krijg of tijdens een actie. Om zo de afschrijving te beperken. En na het mogen testen van de T1 was ik toch al snel verkocht. en met 150 euro van de prijs voor nieuw in doos kon ik hem niet weigeren :D

Zo heb ik voor de Pro1 + 35mm , extra batterij , EF20 fltser en leren case van Fuji. Zo'n 1100 euro betaald. Jaar geleden. Redelijke prijs. afschrijving bij verkoop valt dan ook redelijk mee ;-)

[ Voor 12% gewijzigd door Daan_ op 06-03-2014 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Superdaantje schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 23:29:
En als de Pro2 er is dan wachten we weer op de Pro3. Op moment dat de Pro1 uitkwam waren de reviews niet te mals over de de Pro1. En had hadden vele het al over de Pro1. Er deugde nog maar weinig aan. Nu zijn we weer ruim een jaar verder. En Fujifilm heeft het door het door ontwikkelen van de firmware nog een volwaardige camera er van gemaakt.
Klopt, maar dat is met alle elektronica. Echter, je kunt per fabrikant op den duur wel een zekere cycle zien waarin ze productlijnen binnen elke categorie verversen. Zo brengt Canon geloof ik om de twee jaar een opvolger uit v/d xxxD serie, zou mij dus niets verbazen nu de X-Pro1 de enige oude in de huidige line-up van Fujifilm is dat zij daar een X-Pro2 voor in de plaats stellen, zodat je met XE-2, XT-1 en X-Pro2 de rijen weer gesloten hebt zeg maar. En v.w.b. sensor, Fuji recycled toch de X-trans sensor die ze hebben of niet? Net zoals Olympus deed in hun pen's, gewoon omdat ze geen tijd hadden om een nieuwe sensor af te wachten en door een paar tweaks de iso prestatie omhoog wisten te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
X-E1 voor €275 vind ik een prima bedrag! Bij trips gaan de X100s en de X-E1 dan mee :)

Even op zoek naar een leuke oude f/1.2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met de pricewatch: Fujifilm X-A1 + Fujinon XC 16-50mm + XC 50-230mm Zwart krijg je er twee lenzen bij.
Nu nog maar 429,- Ook maar 499,- :o ;)

€275 voor een X-E1 is wel bizonder voordelig, de rest van MP zit daar 100,- boven of meer. Totaal andere camera natuurlijk. Midhigh-end, en geen PASM. :) :) :)

[ Voor 13% gewijzigd door jesper86 op 06-03-2014 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

ik vertrouw dat niet. vind het maar gek dat het zo snel daalt..

binnen een week:

700
650
500
430

zit ook naar die camera te kijken namelijk.

Volgens mij een foutje:
Fujifilm Finepix X-A1 + XC 16-50mm rood

is alleen met de XC 16-50 lens en de rode versie.

[ Voor 28% gewijzigd door Quakie op 06-03-2014 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oeps foutje indd, die winkel neemt ons in de maling de link klopt niet.

Maar je kan het gewoon 'vertrouwen' hoor. Prijsvechten heeft kennelijk geen zin bij een niche systeem als dit, en dan gaat het wat geforceerd in grove stappen, waarschijnlijk om concurrerend te kunnen blijven tegenover andere bekende systemen die wel prijsvechten. Heel vervelend zo, en van wie dat precies komt dat het 'toevallig' allemaal tegelijk gebeurd weet ik niet, maar tis niet anders. Soms zijn er zelfs officiële aankondigen over, maar vonden zie hier kennelijk niet nodig, of het komt niet van Fuji, maar van de winkels of leverancier misschien. Ik heb weinig verstand van inkopen en verkopen. :+

En de prijs is niet onmogelijk ofzo als je kijkt naar wat een NEX-3NL bijvoorbeeld kost (wel een prijsvechter), normaal is Fuji gewoon relatief duur vanwege de kleine oplage, en de erg goede optiek die erbij zit natuurlijk. :)

*Foute prijsvermelding doorgegeven.

[ Voor 122% gewijzigd door jesper86 op 06-03-2014 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Hmmm net aantal gebruikers ervaringen gelezen en foto's gezien van de 56mm. Toch wel erg leuk objectief. Alleen jammer dat ik hem hier in buurt nog niet in de winkels heb zien liggen.
http://nathanelson.com/fa...s-with-the-fuji-56mm-1-2/

-knip-

[ Voor 8% gewijzigd door Universal Creations op 06-03-2014 20:00 . Reden: Geen V&A op GoT! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
PASM heb ik ook niet nodig ;) Die X-E1 komt er wel voor die prijs :)! Ook nog een mooie zwarte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, voorlopig hoef je even geen x-t1 te bestellen, dust on the sensor that can't be removed and severe light leakage! --> http://www.dpreview.com/forums/thread/3635428

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Parrot Assembly Language? Zal vast ergens handig voor zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door henkie196 op 07-03-2014 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 07:38:
Zo, voorlopig hoef je even geen x-t1 te bestellen, dust on the sensor that can't be removed and severe light leakage! --> http://www.dpreview.com/forums/thread/3635428
De Light Leak is inmiddels een bekend probleem bij fuji en van korte duur geweest, volgens rumors tenminste, en tja klepje dicht en is opgelost. ;) Maar dust on sensor had ik nog niet gehoord ... lijkt me sterk dat dat een productiefout is maar een 1/1.000.000 pechhebber waar er onderweg iets met de camera gebeurd is ofzo. }:O
:+ Nee, geintje zeker maar zeg het er toch even bij: Eerst een 'mode' moeten kiezen voordat je aperture en/of shutter kan regelen, :N dat vinden wij x-users 100% zinloos. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
jesper86 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:06:
:+ Nee, geintje zeker maar zeg het er toch even bij: Eerst een 'mode' moeten kiezen voordat je aperture en/of shutter kan regelen, :N dat vinden wij x-users 100% zinloos. ;)
Geintje, inderdaad, maar hoe regelt Fuji dan op hun camera's het PASM gedeelte? Kan me alleen iets voorstellen dat als auto-ISO werkt, dus automatisch als je het zo instelt, anders een vaste waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 07:38:
Het licht lek is wel series probleem als je langere sluitertijden dan 30 seconden wilt gaan gebruiken.Gebruik zelf zelden sluitertijden langer dan 30 seconden en voor sluitertijden onder de 30 seconden gebruik ik de remote app voor iOS. En licht lek treed alleen op als je klepje open hebt om cable release aan te sluiten. ( I have an app for that) Fuji al gemaild. En verwacht dat het allemaal wel los loopt.

We hebben 5 tal T1's getest en alle hadden in mindere maten last van het licht lek. Zelf nog in afwachting van de reactie van Fujifilm NL.

En wat betreft de stof op de sensor. Vraag me af om hoeveel gevallen het gaat. Wij hebben dit getest met 5 tal T1's geen had er last van. En neem dat je bedoelt stof tussen de sensor en glas. Hier kun je zelf niet bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Als ik de DPreview van de XE-2 zo lees, vind ik het een onderkoelde review met gold/80%+ predikaat. Als je dan ziet hoeveel verschil er tussen jpeg en raw zit qua detail (vooral high iso) dan lijkt het wel alsof Fujifilm een verschillende benadering heeft gekozen voor de X-trans versie I zoals in de X-Pro 1 en XE-1 ivm de X-trans versie II zoals in de XE-2 en XT-1. En dan heb ik na het lezen van de review toch sterk het gevoel: iets nieuws is niet perse altijd beter of een vooruitgang. Het is opvallend hoe beide sensoren iig omspringen met de kleurweergave bij portretten (en dan vooral de versie II in negatieve zin)

[ Voor 11% gewijzigd door Joosie200 op 07-03-2014 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henkie196 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:11:
[...]

Geintje, inderdaad, maar hoe regelt Fuji dan op hun camera's het PASM gedeelte? Kan me alleen iets voorstellen dat als auto-ISO werkt, dus automatisch als je het zo instelt, anders een vaste waarde.
ISO staat er los van, dat is de algemene 'gevoeligheid'. Op Fuji's (behalve X-A1 en X-M1) heb je een Aperture dial op de lens en een Shutter dial op de camera. Beide wieltjes op A is automatisch dus 'Program', enkel de sluiter instellen is dan natuurlijk 'Shutter Priority', enkel het diafragma instellen 'Aperture Priority', en beide instellen is 'Manual'. Waarom zou je dan zo'n extra tussenstap willen, er is gewoon geen reden voor. Fuji is werkelijk de enige die dat snapt. :| (ok en Leica dan.) Zie ook de openingspost van dit topic.

[ Voor 5% gewijzigd door jesper86 op 07-03-2014 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 12:46
is de X-A1 aan te raden voor een beginner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jazeker daar is 'ie voor. :)

Wat zijn de twijfels ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Oude Fujinon-lenzen passen zeker niet zonder adapter op een X-E1? Zoals een 50mm f/1.9 oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Volgens mij zijn de reviews gebaseerd op een pre production? De uiteindelijke versie zal niet veel verschillen lijkt me. Langzaam worden de 56mm uitgeleverd. Ben benieuwd wanneer ik die van mij mag ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Peter_Aragorn schreef op maandag 10 maart 2014 @ 06:31:
Oude Fujinon-lenzen passen zeker niet zonder adapter op een X-E1? Zoals een 50mm f/1.9 oid...
Natuurlijk niet. :) :')

De registerafstand / brandpunt, hoe je het wil noemen, moet hetzelfde blijven, anders valt het focuspunt achter de sensor. Bij de oude lenzen zat er nog een hele spiegel tussen lens en 'sensor' (!), een adapter zorgt er voor dat de lens weer op diezelfde afstand van de sensor zit. Dat is het enige wat een adapter doet (wat betreft manual focus lenzen), plus natuurlijk de fysieke mount die moet passen. :)

Met Nikon F of Sony Alpha (Minolta) werkt het omdat die spiegel er nogsteeds zit en dus de afstand (en mount) niet veranderd is. Canon vond het kennelijk nodig om wel te veranderen (verlengen zelfs, raar!), voor de toen nieuwe EF mount. Maar nu voor 'mirrorless' lijkt me de reden dan wel duidelijk. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door jesper86 op 10-03-2014 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Ik snap wat een adapter doet ;)

Maar wist niet of het dezelfde fysieke mount was, vandaar dat ik het even vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ging je er dan mee doen als het wel dezelfde fysieke mount was, de lens is onbruikbaar. ;)

Als de afstand nou te *lang* was had je er nog wat aan, dan heb je gewoon een macro lens. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Nouja ik wilde eerst weten of het uberhaupt zou passen, fysiek gezien.. Had even niet meegerekend dat mirrorless anders werkt :+

Maareh: mijn Fuji X-E1 is dus binnen. Ziet er nog perfect uit! Aantal adapters is al besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 12:46
Dit zegt de consumentenbond over de X-A1:

De Fujifilm X-A1 is een compacte systeemcamera met wifi. Hij is getest met de 'Fujinon XC16-50mm'-lens met 3 x zoom, van 24 mm groothoek tot 76 mm tele. Met lens weegt hij 348 gram, die je draagt met de meegeleverde schouderriem. De CMOS-beeldsensor heeft een diagonaal van 28,3 mm. In macrostand kun je scherpstellen vanaf 30 cm afstand. De optische beeldstabilisatie compenseert trillende handen, ook bij filmen. De Li-Ion-accu kun je niet in de camera opladen. Het draaibare scherm heeft een hoge resolutie en toont uitleg, hulplijnen en histogram. De flitser moet je altijd handmatig opklappen. Je kunt ook een losse flitser aansluiten. De camera kan filmen in hd met stereogeluid. De belichting kun je eventueel zelf regelen met de M-stand, diafragma- of sluitertijdvoorkeuze. Automatische beeldvergroting helpt tijdens handmatig scherpstellen. Met de meegeleverde software kun je RAW-bestanden op de computer omzetten naar jpg en foto’s bewerken.

+ Fotokwaliteit goed
+ Foto’s bij weinig licht zijn goed belicht...
+ Beeldstabilisatie corrigeert trillende hand...

- Video net niet voldoende
- Bij weinig licht zeer slecht
- Net wat te langzaam

wat is jullie mening over de minpunten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 22:12

mvh

State Governor

De video is net niet voldoende ten opzichte van wat? Bij weinig licht zeer slecht, maar op welke instellingen? Net wat te langzaam - opnieuw, ten opzichte van wat?

Het leest een beetje als 'hum we moeten ook nog 10 wasmachines testen dus dit doen we wel even tussendoor' :)

De eerste hit van ephotozine maakt juist melding van de 'zeer goede ISO-prestaties', net als photographyblog. Ik heb geen idee hoe betrouwbaar de reviews hier zijn, en ik heb maar snel even gekeken, maar ik toch meer neigen naar een 'echte' camera-reviewer dan naar de Consumentenbond :)

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Consumentenbond over camera's heeft net zo veel of zelfs minder waarde dan "een kennis van me zei dat ..." ,minder wanneer die kennis ook daadwerkelijk kennis heeft. ;)

- Fuji richt zich duidelijk op de Fotografie, niet video. Maar de functie is er welke bij normaal gebruik net wèl voldoende is tenzij je hem koopt voor video, dan zeker niet.

- Bij weinig licht is tegenover andere apsc camera's gewoon gemiddeld, maar tegenover een camera met compact camera sensor altijd nog uitzonderlijk goed. Alles is relatief. Ze zullen ook vooral spreken over de JPG kwaliteit, niet zo zeer de sensor, en dat is naar smaak in te stellen. De JPGs en de kleuren ervan is juist een sterk punt van Fuji. Bij gebruik van Raw is het mogelijk om in-camera achteraf foto's naar smaak in te stellen (bewerken/corrigeren) en daar nieuwe JPGs van te maken. Lees ook de OP van dit topic!

- Snelheid (zullen ze AF bedoelen), niet uitzonderlijk indd, maar gewoon van deze tijd, tenzij je echt serieus sport wil fotograferen met/of 'tracking' zoals bij meerdere foto's achter elkaar.

De juiste vragen stellen is ook een kunst, en vooral ook 'vergeleken met wàt!?', en dat is iets waar je echt ervaring in dat specifieke vakgebied voor nodig heb wat zij dus zeer zeker niet hebben. Wat je krijgt is dan gewoon een 'mening' van jan alleman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Superdaantje schreef op maandag 10 maart 2014 @ 07:04:
[...]

Volgens mij zijn de reviews gebaseerd op een pre production? De uiteindelijke versie zal niet veel verschillen lijkt me. Langzaam worden de 56mm uitgeleverd. Ben benieuwd wanneer ik die van mij mag ophalen.
Het artikel van Nathan Elson komt uit Januari dus dat zal wel een pre-production objectief geweest zijn.
De auteur van het andere artikel schrijft dat hij een X-T1 + 56mm gekocht heeft dus dan ga ik er vanuit dat dit geen pre-production betreft.

Steve Huff heeft zelf trouwens ook een review van de X-T1 geplaatst en is er zeer positief over:

http://www.stevehuffphoto...eates-the-best-x-to-date/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

De 56mm word nu mondjes maat uitgeleverd. Op de Fuji forums en dpreview vind je al de nodige gebruikers ervaringen. Ben bang dat ik zelf nog een week of twee mag wachten tot die opgehaald kan worden.

Zelf ben ook ook positief over de X T1. Op paar kleine dingetjes na. De four way button vind ik zelf niet zo handig bedienen. En de lock knop op de ISO vind ik zelf niet zo handig, maar dit is werk baar. Licht lek heb ik minimaal last van, maar de mail is verstuurd naar Fuji. Dus in afwachting op reactie.
http://blog.wagner-fotografie.nl/fujifilm-x-t1-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, jammer dat hoor ik vaker van die 4-way knoppen, iedereen geloof ik wel mee eens dat het geen verbetering is in ieder geval. Waarom veranderen wat gewoon goed is (X-E2), raar toch. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 17:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik heb vandaag mijn X-T1 + 18-55 opgehaald met een aantal accessoires. Nog niet heel veel mee kunnen doen, maar snel ff een testje gedaan met de F-mount adapter en dat lijkt goed te werken. Ik heb de Sigma 105mm macro DG dan ook maar uit de verkoop gehaald. Dat scheelt me de aanschaf van de Fuji 60mm macro. Kan ik ook gewoon mijn tussenringen weer/nog gebruiken.

Op de lijst staat nog de 10-24mm f/4 en een Lee filtersysteem. Dan ben ik er weer helemaal klaar mee :)

Iemand ervaring met de Fuji X-lijn in combi met het Lee filter systeem? In de winkel vroegen we ons af of de Seven5 lijn van Lee ook op de 72mm van de 10-24 gaat werken... Zou mooi zijn, want dat scheelt weer een paar euro t.o.v. het normale Lee systeem.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Geen ervaring met de Seven5 lijn aangezien ik een volledige Lee set al heb liggen. Die ik gebruik voor de dslr. Enkel WA adapter ring gekocht en het werkt prima.
jesper86 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 19:02:
Hmm, jammer dat hoor ik vaker van die 4-way knoppen, iedereen geloof ik wel mee eens dat het geen verbetering is in ieder geval. Waarom veranderen wat gewoon goed is (X-E2), raar toch. :-(
Het is even wenen en dan weet ik zelf niet meer beter. Moest in begin ook erg wenen aan de X Pro1 en uiteindelijk vond ik het ook een prettig toestel om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
BlaTieBla schreef op maandag 10 maart 2014 @ 20:02:
Ik heb vandaag mijn X-T1 + 18-55 opgehaald met een aantal accessoires. Nog niet heel veel mee kunnen doen, maar snel ff een testje gedaan met de F-mount adapter en dat lijkt goed te werken. Ik heb de Sigma 105mm macro DG dan ook maar uit de verkoop gehaald. Dat scheelt me de aanschaf van de Fuji 60mm macro. Kan ik ook gewoon mijn tussenringen weer/nog gebruiken.

Op de lijst staat nog de 10-24mm f/4 en een Lee filtersysteem. Dan ben ik er weer helemaal klaar mee :)

Iemand ervaring met de Fuji X-lijn in combi met het Lee filter systeem? In de winkel vroegen we ons af of de Seven5 lijn van Lee ook op de 72mm van de 10-24 gaat werken... Zou mooi zijn, want dat scheelt weer een paar euro t.o.v. het normale Lee systeem.
Lee Seven5 holder system gaat tot en met 72 mm, zie ook de adapter ring hier: http://www.leefilters.com...gory/seven5-adaptor-rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

falcon4ever schreef op maandag 10 maart 2014 @ 20:29:
[...]

Lee Seven5 holder system gaat tot en met 72 mm, zie ook de adapter ring hier: http://www.leefilters.com...gory/seven5-adaptor-rings
Die 72mm had ik ook gevonden, maar 10mm op die Fuji is behoorlijk UWA en dan is de vraag of die kleinere kit voor vignetering gaat zorgen....

Het antwoord is inmiddels binnen vanuit Lee zelf: BlaTieBla in "Het grote filter topic"

[ Voor 11% gewijzigd door BlaTieBla op 11-03-2014 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Superdaantje schreef op maandag 10 maart 2014 @ 20:14:
Het is even wenen en dan weet ik zelf niet meer beter. Moest in begin ook erg wenen aan de X Pro1 en uiteindelijk vond ik het ook een prettig toestel om mee te werken.
Vorm van de nieuwe 4-way knopjes bedoel ik dan he. Ik weet nog toen de X-Pro1 uit kwam dacht ik serieus wat een mooi ontworpen knopjes (en niet zo'n stom wieltje eromheen), dus vandaar. 8) Het 'toestel' lijkt bijna perfect wat mij betreft. :D Enorme zoeker in het midden, heerlijk! Het lijkt misschien logischer in de hoek, maar in het midden werkt in de praktijk veel natuurlijker (in balans) imho, of je moet echt een enorme neus hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

De 4 way buttons kunnen wat lastiger zijn als je dikke vingers hebt. (zeker de knop naar boven en rechts) Laten we eerlijk wezen. Bij elke camera kun je min punten vinden. De Pro1 werd behoorlijk de grond in geboord in het begin en nog steeds is het geen perfecte camera na de updates, maar het trekt toch aardig wat mensen over de streep om te gaan voor Fuji. En mijn Canon 5D3 kan ook ook wel nodige puntjes voor vinden. En toch kan ik geen afstand doen van deze camera. Blijft een heerlijke camera om mee te werken.

Er is een groep mensen dat valt over het niet doorzetten van de range finder look in de T1. Had dit in begin ook wel een beetje, maar op moment dat ik het toestel mocht testen vond ik toestel beter vast houden. Zoeker in het midden werkt voor mij prima. (slr like). Camera stond niet op de nominatie om gekocht te worden, maar naar twee dagen er mee te mogen spelen toch maar gevraagd of ze er nog één nieuw in doos hadden. En gekocht.

Wel blijf ik het een lelijke bobbel vinden de zoeker boven op de camera :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvde
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-06-2024
Ik heb op eBay (link) een thumbgrip (plastic, cheap) gekocht voor de X-E2 om uit te proberen, maar helaas past deze niet: hij duwt tegen het , belichtingscompensatiewiel aan. Kan ik er hier iemand mee blij maken? (wellicht past ie wel op een X-100 ofzo). Weggooien is ook zonde. Kosten: de postzegels.

(reageer via DM)

[ Voor 5% gewijzigd door dvde op 11-03-2014 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Gariz case voor X-T1 heeft wel een memory card slot, maar ook super dikke bodem:
http://www.gariz.com/front/php/category.php?cate_no=236

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ik wacht nog even met een het kopen van een leren case. Komende maanden zullen er wel meer modellen verschijnen op de markt.

Vandaag mijn eigen versie opgehaald van de 56mm f/1.2. Voor de gene die portretten willen gaan doen met de Fuji dan is dit toch wel een hebbedingetjes.

Had de Pro1 in de verkoop, maar toch maar besloten dat die mag blijven. Kan er toch geen afstand van doen Haha.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

hebbedingetje van 1000euro :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Gebruik je de X-Pro1 nog wel nu je de X-T1 hebt??
Zijn er bijvoorbeeld nog bepaalde eigenschappen van de X-Pro1 die je prefereert boven de X-T1?
Is anders wel een duur grapje als je 'm alleen bewaart "voor de heb".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Superdaantje schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 19:15:
Had de Pro1 in de verkoop, maar toch maar besloten dat die mag blijven. Kan er toch geen afstand van doen Haha.....
Dat had ik niet verwacht met een X-T1. Toch die OVF ? Dan zou ik de Pro1 wss liever ruilen voor een X100(s), erg handig met zo'n pannekoek lens erop, en in zijn geheel nog iets compacter, makkelijk voor 'erbij'.
Hebbe-ding als in MUST HAVE IT !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

AdmiralSnipe schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 20:53:
Gebruik je de X-Pro1 nog wel nu je de X-T1 hebt??
Zijn er bijvoorbeeld nog bepaalde eigenschappen van de X-Pro1 die je prefereert boven de X-T1?
Is anders wel een duur grapje als je 'm alleen bewaart "voor de heb".
Voor straat fotografie en reizen is de X Pro1 zeker nog erg handig. Nu neem ik vaak nog de 5D3 mee. Die kan dus nu vaker in de opslag blijven liggen. En volgende maand richting Kuala Lumpur. Dan op pad met de X T1 en X Pro1. En blijft de dslr mooi in de opslag.
jesper86 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 20:53:
[...]

Dat had ik niet verwacht met een X-T1. Toch die OVF ? Dan zou ik de Pro1 wss liever ruilen voor een X100(s), erg handig met zo'n pannekoek lens erop, en in zijn geheel nog iets compacter, makkelijk voor 'erbij'.

[...]

Hebbe-ding als in MUST HAVE IT !! :)
De Pro1 ga ik niet in ruilen of verkopen. Heb te veel plezier beleeft aan die camera. OVF gebruik ik zelf niet zo heel veel. En als het echt compact moet zijn dan slingert er nog ergens een NEX rond.

Of de 56mm een must have is wil ik nu ook weer niet zeggen. Persoonlijk vind ik het een heel mooi stukje glas. En een mooie aanvulling op de 35mm en de 18-55. De 18-55 heeft mij aangenaam doen verrassen. Voor mij is dit meer een Must have It ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Dat vind ik het mooie van de X serie (behalve de X-A1 en M1 door het plastic gevoel)... het plezier, en je wilt echt gauw weer een foto schieten.. nooit eerder met een camera gehad.

Toevallig heeft mijn lerares (volg fotocursus) een X-E1 als vakantie camera. Ze had hem meegenomen voor me en ik heb gisteren er even mee gespeeld. Alles wat ik wil in een camera en een X10 gevoel maar dan groter.... Zij vond zelf zonde van het geld om de x10 te verkopen en dan een X-E1 te nemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Quakie schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 21:37:
Dat vind ik het mooie van de X serie (behalve de X-A1 en M1 door het plastic gevoel)... het plezier, en je wilt echt gauw weer een foto schieten.. nooit eerder met een camera gehad.

Toevallig heeft mijn lerares (volg fotocursus) een X-E1 als vakantie camera. Ze had hem meegenomen voor me en ik heb gisteren er even mee gespeeld. Alles wat ik wil in een camera en een X10 gevoel maar dan groter.... Zij vond zelf zonde van het geld om de x10 te verkopen en dan een X-E1 te nemen....
Een X-E1 body kost tegenwoordig 2e hands bijna evenveel als een nieuwe X10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zonder lens. :')

Maar rare opmerking dat het 'zonde' is, natuurlijk niet zonde. Natuurlijk kan je geweldig mooie vakantie foto's maken met de X10, de uitdaging is altijd nog de persoon achter de camera, maar als fotograferen echt is wat je leuk vind dan is een x-e1 toch een vrij logische step up. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

AdmiralSnipe schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 21:40:
Een X-E1 body kost tegenwoordig 2e hands bijna evenveel als een nieuwe X10.
De X20 bedoel je neem ik aan :?

http://tweakers.net/product/324978/fujifilm-finepix-x20/

Je zit dan zonder lens inderdaad en een kit incl. 18-55 kost 749 € dus om dat beetje geld wat je bespaart zou ik niet tweedehands gaan shoppen...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Wel zonder lens ja, maar was om aan te geven dat een X-E1 geen drol meer kost vergeleken met de introductieprijs.
De X-E1 heb je al bijna voor de helft van de introductieprijs, en dat terwijl de camera iets meer dan een jaar uit is.
Dat is ook een reden dat ik niet snel een camera zou kopen vlak na release, prijzen van elektronica zakken snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

nero355 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 23:16:
[...]

De X20 bedoel je neem ik aan :?

http://tweakers.net/product/324978/fujifilm-finepix-x20/

Je zit dan zonder lens inderdaad en een kit incl. 18-55 kost 749 € dus om dat beetje geld wat je bespaart zou ik niet tweedehands gaan shoppen...
Ik zou zelf ook niet voor tweedehands gaan. De 18-55 is een erg goed objectief.

X T1 Fuji guys
YouTube: Fuji Guys - Fujifilm X-T1 - Top Features

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Altijd uitgebreide video's van FujiGuys, maar een uur lang deze keer wow !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Ze bedoelde het in trant van: een beginner en binnen een jaar een X10 (tegen de 400 euro toen) verkopen voor een X-E1 (inderdaad zou dat dan 750 euro nu zijn). Ze vond het verlies het niet waard om NU al die stap te zetten..

Inderdaad helemaal weg van Billy haha.. net inderdaad uur lang T1 zitten kijken.. Ben er weg van. Ook al moest ik enorm wennen aan het drukke (3 dails, met onder ook nog eens draaischrijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 21:58

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Ik kom van een Fujifilm X-S1 en heb nu 1,1/2 week de X-T1 met de 18-55. Dus moet nog veel leren. Maar oh wat een camera. Qua gemak, snelheid, scherpte, kleuren en zeker geen ruis. En dan nog al die vernieuwende zaken die de X-T1 heeft. Twijfel je nog .. Niet doen.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Als je komt van een Fujifilm X-S1 dan is het wel even wenen, maar gelukkig is de X T1 geen ingewikkelde camera. En heb je deze zo onder de knie.

Voor scherpte, kleuren en goede ruis prestaties hoef je niet perse de X T1 te hebben. Daar komen de andere modellen in de X series ook wel goed mee. Schiet met mijn Pro1 ook met gemak op ISO6400.

De X E1 is geen verkeerde camera. En zijn ook erg goede foto's mee te maken. De X E2 heeft al paar functies meer en iets verbeterde AF. Belangrijk bij een keuze is om eerst te bekijken wat voor jou belangrijk is. Combineer deze camera met de 18-55 of/en leuke prime en je hebt een erg mooie combinatie.

De X Pro1 blijft ook een erg mooie camera om te gebruiken. Fuji heeft doormiddel van de firmware upgrades aardig wat verbeteringen doorgevoerd en nieuwe functionaliteiten toegevoegd.

Keuze blijft lastig. Als ik zelf zou moeten kiezen als de T1 geen optie was. Dan zou ik zelf toch gaan voor de X E2 met 18-55 en later de 35mm erbij.

Kan de twijfels heel goed begrijpen. IQ wise scoort de X series van Fujifilm gewoon weg erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FUJIFILM support center:
quote: FLARE EFFECT on the X-T1
The Fujifilm X-T1 has received excellent reviews from a wide range of users since launch. The excellent build, retro design, intuitive controls and outstanding image quality combine to form a package which has delighted professional and enthusiast photographers across the world.

We have received feedback from a number of customers of a potential “flare effect” with the camera. When the connector cover (which is used for the microphone / remote release jack, HDMI mini jack, and micro USB connector jack) is open while images are being shot by the user, and when a strong light source is concurrently shone into the open port at a certain angle, light can be reflected within the camera and appear on the LCD and even on recorded images via the sensor.

This “flare effect” cannot generally occur if the connector door is closed at the time the camera is being used, so many users will never experience this phenomenon.

Moreover, the “flare effect” is only applicable with a limited number of early produced X-T1 cameras. More recently produced X-T1 cameras have already been modified, so if you are an owner of an X-T1 camera bearing a serial number of 41A05201 or higher, there is no need to be concerned about this issue.

If you have purchased an X-T1 camera from an authorized Fujifilm dealer in the United States, have a serial number on your X-T1 which is lower than 41A05201, and would like your camera checked, please contact the Fujifilm Repair Center at (800) 659-3854 (x3461) to make arrangements to have your camera sent in for evaluation. Our technical staff will inspect your camera and, if necessary, make the necessary adjustments to the camera to prevent the ingress of light in the described conditions. This service will be carried out free of charge.

We apologize to any of our loyal customers that may be affected by this inconvenience. Now that we have discovered this issue, we want to act quickly and proactively to check your camera, and to make repairs to prevent the potential “flare effect” if and as necessary.

Please rest assured of Fujifilm’s absolute commitment to quality and service excellence.
http://www.fujifilmusa.co...t=234644&sscucatid=664270

Dit bericht is vooralsnog specifiek voor USA gebruikers, dus het serienummer zal hier misschien anders zijn. De A staat waarschijnlijk voor America. (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Na aantal dagen spelen met de 56mm f/1.2 wat gedachten op mijn blog gezet over het objectief. Ik had al even mogen spelen met een demo model van de 56mm. Van de week zal ik wat meer foto's er bij plaatsen
http://blog.wagner-fotografie.nl/fujinon-56mm-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvde
Superdaantje schreef op zondag 16 maart 2014 @ 08:59:
Na aantal dagen spelen met de 56mm f/1.2 wat gedachten op mijn blog gezet over het objectief. Ik had al even mogen spelen met een demo model van de 56mm. Van de week zal ik wat meer foto's er bij plaatsen
http://blog.wagner-fotografie.nl/fujinon-56mm-review/
mooie review. nu snel sparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

jesper86 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 11:52:
FUJIFILM support center:
[...]

http://www.fujifilmusa.co...t=234644&sscucatid=664270

Dit bericht is vooralsnog specifiek voor USA gebruikers, dus het serienummer zal hier misschien anders zijn. De A staat waarschijnlijk voor America. (?)
Mijne begint ment 41M. Die M kan ik niet voor Nederland, EMEA of Europa plaatsen. Zal dus wel iets met interne batch nummers te maken hebben. Ben iig wel blij dat die van mij er dus geen last van heeft (in theorie, want ik ben nog niet met fel licht van de zijkant bezig geweest :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 21:58

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

BlaTieBla schreef op zondag 16 maart 2014 @ 11:21:
[...]

Mijne begint ment 41M. Die M kan ik niet voor Nederland, EMEA of Europa plaatsen. Zal dus wel iets met interne batch nummers te maken hebben. Ben iig wel blij dat die van mij er dus geen last van heeft (in theorie, want ik ben nog niet met fel licht van de zijkant bezig geweest :) )
Ik had die van mij ook een paar dagen geleden getest.

Een 9 led zaklamp 20 lumen gekocht.
Op 5cm afstand van het klepje
  • Klepje gesloten X-T1 met bodycap en sluitertijd op 30 sec. > geen flames
  • Klepje open X-T1 met bodycap en sluitertijd op 30 sec. > geen flames
  • Klepje open X-T1 met lens(18-55) en sluitertijd op 30 sec. > geen flames
Serie nummer is 41M074##

Dus gelukkig geen last van.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

dvde schreef op zondag 16 maart 2014 @ 10:27:
[...]

mooie review. nu snel sparen :)
Dankje ... uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het geen vervanger is voor de 60mm f/2.4 Macro. Deze blijft dan ook netjes in de tas zitten. Scherp stel afstand van de 56mm is 70 cm en van de 60mm is 27 cm. Voor close ups pak je al sneller de 60mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Superdaantje schreef op zondag 16 maart 2014 @ 19:39:
[...]

Dankje ... uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het geen vervanger is voor de 60mm f/2.4 Macro. Deze blijft dan ook netjes in de tas zitten. Scherp stel afstand van de 56mm is 70 cm en van de 60mm is 27 cm. Voor close ups pak je al sneller de 60mm.
Dan moet ik toch weer even een eerdere post van je erbij halen. :+
Superdaantje schreef op zondag 09 februari 2014 @ 11:37:
verwacht van de week een nieuwe 18-55 binnen. Lijkt me wat praktische met straat fotografie. De 35mm mag uiteraard blijven ;-)De 18mm en 60mm vliegen de deur uit. Deze worden erg weinig gebruikt...

Het vervangen van de X Pro1 daar wacht ik nog een jaartje mee. Even de ontwikkelingen van dit jaar afwachten :D
Die post was van voor je de 56mm had, gebruik je de 60mm nu niet nog minder vaak nu je de 56mm in bezit hebt?
Of hou je de 60mm voor speciale gelegenheden waar de 56mm niet dichtbij genoeg komt met focussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Tja... zoals al eerder geschreven kreeg ik klein beetje korting op de T1 en de 56mm. scheelde toch weer iets...
De 60mm is nog geen half jaar oud. En na al die onzin biedingen van 350 euro en lager. Mag deze lekker in de kast blijven liggen net als de Pro1.
Mijn vriendin mag graag bloementjes van dicht bij fotograferen. Zij zal zo nu en dan de Pro1 met de 60mm gebruiken, aangezien we geen Macro hebben voor haar NEX.
Vertrek zelf over drie weken naar Maleisië en neem de T1 mee, maar de Pro1 mag ook mee. Hij blijft als extra systeemcamera en ook wel handig voor de workshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:47
Doe je goed Daan. Zo was dat hier ook na aanschaf van de X-T1, idd van die onzinbiedingen voor, in mijn geval, de X-E2. Nou, die blijft dus lekker in huis!

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Voor de gene die last hebben van het lichtlek. Kunnen contact opnemen met Fujfilm NL. Dit heb ik zelf gedaan. Heb er niet extreem last van, maar links onderin kreeg ik paarse vlek. Niet heel erg, maar toch.

Fujifilm gemaild en na paar dagen antwoord dat als ik de gevraagde gegevens verstrek de camera opgehaald woord door UPS om het probleem kosteloos verholpen.

Heb je het probleem neem dan even contact op met Fujifilm NL. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvde
Superdaantje schreef op zondag 16 maart 2014 @ 19:39:
[...]

Ik heb de 60mm even uitgeprobeerd, maar de trage en inaccurate AF was voor mij niets. IMHO alleen leuk als je stilstaande objecten (insecten enzo) fotografeert. Niet voor bruiden en portretten van m'n kinderen. Heb de 56 mm nog niet uitgeprobeerd, maar ik verwacht dat die toch wel een stukje vlotter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Op welke camera heb je dit uitgeprobeerd en was deze voorzien van de laatste firmware versie even als het objectief. De firmware updates hebben de AF snelheid met de 60mm toch wel redelijk verbeterd.
Op de Pro1 is deze wel iets trager dan op de X T1, maar voor mij niet onacceptabel. Zeker niet op de X t1. Ja... de 56mm is stuk sneller. Maar ik zie de 56mm ook niet meer als vervanger voor de 60mm en visa versa. De 60mm gebruik ik puur voor macro. Wil je echt aan de slag met portreten dan zou ik zelf ook de 56mm verkiezen. En wil je macro en portretten dan wordt het lastig dan zou ik zelf toch neigen naar de 60mm. Ik hoef deze keuze gelukkig niet te maken. Ik hou de 60mm in de tas om zo de keuze te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvde
Superdaantje schreef op maandag 17 maart 2014 @ 21:43:
Op welke camera heb je dit uitgeprobeerd en was deze voorzien van de laatste firmware versie even als het objectief. De firmware updates hebben de AF snelheid met de 60mm toch wel redelijk verbeterd.
Op de Pro1 is deze wel iets trager dan op de X T1, maar voor mij niet onacceptabel. Zeker niet op de X t1. Ja... de 56mm is stuk sneller. Maar ik zie de 56mm ook niet meer als vervanger voor de 60mm en visa versa. De 60mm gebruik ik puur voor macro. Wil je echt aan de slag met portreten dan zou ik zelf ook de 56mm verkiezen. En wil je macro en portretten dan wordt het lastig dan zou ik zelf toch neigen naar de 60mm. Ik hoef deze keuze gelukkig niet te maken. Ik hou de 60mm in de tas om zo de keuze te behouden.
Op een X-E2 met de laatste firmware. Van het objectief weet ik het niet. Maar ik zie op de fuji website dat de laatste firmware update voor de 60mm compatibiliteit met phase-detection mogelijk maakt, dus dat zou heel goed de trage AF kunnen verklaren als die er niet op zat. Maar macro is niet echt m'n ding, dus t wordt toch denk ik doorsparen voor de 56mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In bangkok de 60mm gekocht (nieuw) voor maar 9000 baht. Dat is € 198. En nog bijna 6% btw teruggekregen van de douane. Totaal dus € 187. Wat een verschil met de prijzen in .nl. En helemaal met de €999 die de 56mm kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Wat kost die daar dan :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

35.000 baht, € 770. Dan krijg je nog 7% btw terug, en doe je bij aankomst in nederland aangifte en betaal 21% btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Dan ben je nog steeds 850 euro kwijt als je aangifte doet in NL ?. En heb je 1 jaar garantie. Dan ben ik gelukkig iets goedkoper uit na korting en BTW aftrek. En heb netje 2 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En om nou even naar Bangkok te gaan is ook weer zo wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superdaantje schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:21:
Dan ben je nog steeds 850 euro kwijt als je aangifte doet in NL ?. En heb je 1 jaar garantie. Dan ben ik gelukkig iets goedkoper uit na korting en BTW aftrek. En heb netje 2 jaar garantie.
Klopt, ik vind de lens te duur. Die 18mm kost overigens maar 7000 baht, dat is nog maar 145 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Tja maar ik woon niet in Thailand. Dus voor mij helmaal niet interessant om naar die prijzen te gaan kijken. De 18mm vind ik al helmaal geen interessante optie meer. (ligt hier in de kast weg te stoffen) De 18-55 presteert even goed en zelfs beter op 18mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

dvde schreef op maandag 17 maart 2014 @ 23:07:
[...]

Op een X-E2 met de laatste firmware. Van het objectief weet ik het niet. Maar ik zie op de fuji website dat de laatste firmware update voor de 60mm compatibiliteit met phase-detection mogelijk maakt, dus dat zou heel goed de trage AF kunnen verklaren als die er niet op zat. Maar macro is niet echt m'n ding, dus t wordt toch denk ik doorsparen voor de 56mm.
De 60mm staat niet bekend als heel erg snel, maar de nieuwe firmware heeft wel één en ander verbeterd. Merk zeker verschil met de 60mm op de Pro1 en de T1. De 56mm is wel sneller, maar nog steeds niet zo snel als de 18-55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Zit heel de dag al te twijfelen.. kan (vandaag alleen) aan een nieuwe X-E1 komen met een XF 18-55 voor 609euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvde
Quakie schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:04:
Zit heel de dag al te twijfelen.. kan (vandaag alleen) aan een nieuwe X-E1 komen met een XF 18-55 voor 609euro.
Geen slechte prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Prijs is inderdaad goed, het is meer de combinatie met mijn huidige toestel, afschrijving, vooruitgang.

Geloof apr of mei vorig jaar een X10 gekocht.. helemaal verknocht aan geraakt.. zelfs knoop door gehakt om op een beginners cursus fotografie te gaan.. en sindsdien continue aan het kijken naar de systeem camera's..
Fuji workshop gevolgd over de X-M1 maar dit vind ik qua feeling een stap achteruit.. (plastic). Uiteraard lag het aan mij, maar zag geen direct grote stappen vooruit tov X10. Fotos waren wel met veel TL licht geschoten.

Afgelopen week eventjes met een X-E1 gespeeld... en het is precies wat je wilt.. een grotere x10.
Echter is het echt wel een stuk zwaarder, groter, etc.. dit is precies mijn reden dat ik geen spiegel reflex camera wil.
Nou huidige prijs vind ik het niet waard om stap te zetten. Ik zat naar een A1 te kijken met feeling heeft door slag gegeven om het niet te doen. De X10 voelt gewoon zo goed aan bij mij.
De x10 zal waarschijnlijk nog 200 euro opleveren (meer dan 200 verlies in 1 jaar door aankoop accessoires)
Bovenstaande aanbieding doet mij twijfelen om de stap te zetten, maar als ik dan weer denk dat het betekend dat de X10 weg gaat, denk ik niet gelijk.. maakt niet uit, gewoon doen!. Dus ja lastig.. en moet binnen 1 uur beslissen haha.

[ Voor 27% gewijzigd door Quakie op 20-03-2014 16:07 . Reden: Besloten bij X10 te houden en X mount series te blijven volgen.. excuses voor vele twijfel posts:P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Voor de gene die opzoek zijn naar lightroom support voor de X T1. Er is een kleine hack beschikbaar die het mogelijk maakt om de RAW (RAF) bestanden in te lezen en te gebruiken in Lightroom. De hack nu paar dagen getest en voor mij werkt het. Hack voor Windows en MAC beschikbaar ;-)
http://blog.wagner-fotografie.nl/fujifilm-x-t1-lightroom/

Nu wachten tot dat Adobe komt met een eigen update...

[ Voor 7% gewijzigd door Daan_ op 20-03-2014 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvde
Quakie schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:02:
Prijs is inderdaad goed, het is meer de combinatie met mijn huidige toestel, afschrijving, vooruitgang.

Geloof apr of mei vorig jaar een X10 gekocht.. helemaal verknocht aan geraakt.. zelfs knoop door gehakt om op een beginners cursus fotografie te gaan.. en sindsdien continue aan het kijken naar de systeem camera's..
Fuji workshop gevolgd over de X-M1 maar dit vind ik qua feeling een stap achteruit.. (plastic). Uiteraard lag het aan mij, maar zag geen direct grote stappen vooruit tov X10. Fotos waren wel met veel TL licht geschoten.

Afgelopen week eventjes met een X-E1 gespeeld... en het is precies wat je wilt.. een grotere x10.
Echter is het echt wel een stuk zwaarder, groter, etc.. dit is precies mijn reden dat ik geen spiegel reflex camera wil.
Nou huidige prijs vind ik het niet waard om stap te zetten. Ik zat naar een A1 te kijken met feeling heeft door slag gegeven om het niet te doen. De X10 voelt gewoon zo goed aan bij mij.
De x10 zal waarschijnlijk nog 200 euro opleveren (meer dan 200 verlies in 1 jaar door aankoop accessoires)
Bovenstaande aanbieding doet mij twijfelen om de stap te zetten, maar als ik dan weer denk dat het betekend dat de X10 weg gaat, denk ik niet gelijk.. maakt niet uit, gewoon doen!. Dus ja lastig.. en moet binnen 1 uur beslissen haha.
camera's zijn gewoon geen (goede) investeringen. Hobby-matig iets kopen en gaan nadenken over afschrijving (neem je echt een voorziening voor de aankoop van je volgende camera als je deze hebt 'afgeschreven'?) heeft mijn inziens weinig zin. Als je m volgend jaar met €200 verlies doorverkoopt moet je je afvragen of je hobby je €200 p/j waard is. Zo ja: doen. zo niet: lekker doorgaan met de X10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Hobby's kosten inderdaad geld. En iedereen heeft voor zich zelf andere maatstaven qua kosten acceptatie..
Ik heb een gezin, dus ja hele andere uitgaven patroon dan toen ik single was... ik spaar zelf voor dit soort dingen en daar begin ik al weer gelijk mee na aanschaf. Dat geldt voor alle hobby's uitgaven..Het maakt niet uit hoe je het noemt.. afschrijven, voorzieningen, etc. Het gaat nl niet zo hard en ik heb helaas een dure smaak.

Pagina: 1 ... 4 ... 120 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor discussie en ervaringen, wil je persoonlijk koopadvies maak dan een eigen topic aan.

Voor Cashback acties kun je terecht in "Het grote fotografie Acties en Cashbacks topic"

Voor inhoudelijke discussies m.b.t. RAW converters etc... Het grote alternatieve raw-converters topic