Het grote FujiFilm X-series mirrorless-ilc topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 120 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 37 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-01-2023
Wel als je de introductieprijs van de pro neemt.

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:52
beetje jammer dat dit alleen in de UK is: http://fujicashback.co.uk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:53
0,77x magnification!
Dat is nog groter dan de zoeker van de E-M1.

Een 1.x viewfinder zoals in de Epson R-D1 zou nog mooier zijn natuurlijk. ;)

[ Voor 42% gewijzigd door AdmiralSnipe op 20-01-2014 23:03 ]

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuiderwijk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10-2024
Ten eerste nog even mijn complimenten voor maker van de OT! Dit heeft mij heel erg geholpen in mijn zoektocht de afgelopen weken.

Klein stukje achtergrond, ik bestempel mezelf echt als hobbyist, maar dan wel iemand met een hoge kwaliteitsstandaard. :) Heb 3 weken geleden besloten om mijn Sony a100 DSLR de deur uit te doen. Was eigenlijk alleen nog maar tevreden met de 50mm prime, waardoor ik tegelijkertijd de camera veel te weinig gebruikte. Gevolg was dat ik stees meer momenten ging vastleggen met mijn iPhone, omdat ik simpelweg geen camera meer meenam. Kortom, op zoek naar een kwalitatief waardige opvolger, maar wel een die een stuk compacter moest zijn.

Omdat ik enerzijds niet direct honderden euro’s wilde uitgeven aan goed glas, begon mij zoektocht in de prosumer-compact markt. Modellen als de Canon G16, G1X en de Sony RX100M2 bekeken en getest. Stuk voor stuk indrukwekkende toestellen met ieder hun eigen positieve kenmerken.

Vervolgens toch eens goed gaan analyseren wat ik nou echt aan foto’s schiet. Conclusie, vooral portret en dus eigenlijk altijd in de range 24-50. Vooral de Minolta 50/f1.7 prime gaf me altijd het meeste plezier. Daarnaast vaak onder slechte lichtomstandigheden (lees: binnen).

Een mooi DOF/Bokeh was dus eigenlijk wel een must i.c.m. scherpte en lcihtsterkte. Ondanks dat de eerder genoemde compactcamera’s een steeds grotere sensor krijgen blijft het toch achter bij een DSLR. Daarnaast fotografeer ik uit luiheid wel vaak op 'Auto’, maar wil ik toch wel regelmatig juist wel controle over hetgeen ik doe. Een viewfinder en controle was dus toch ook wel belangrijk.

Vervolgens maar in de wereld van ILC gedoken. En eigenlijk meteen zeer aangenaam verrast! Had in het verleden wel eens met een van de eerste NEX’en gespeeld, maar was toen eigenlijk helemaal niet zo van onder de indruk. Maar blijkbaar heeft de wereld niet stilgestaan… De aanschaf van de Sony DSLR toont al enigzins aan dat ik wel houd van een keuze voor de ’outsider’. Normaal gesproken zou je, toen Sony net op de DSLR markt kwam, gewoon kiezen voor Canon of Nikon, maar ik werd getriggerd door het vernieuwende OIS in de body, plus de mogelijkheid om Konica Minolta glas te kunnen gebruiken.

Gevoelsmatig was het Micro ¾ systeem het eerste wat mij aantrok. Had Fujifilm toen eigenlijk helemaal gemist in het landschap van systeemcamera’s. Gekeken naar de GF6 en GM1 (compact en zeer compact), maar ondanks dat het testen ervan heel positief was, was ik toch nog wat huiverig of dit nou de oplossing zou zijn. Wat ik geleerd heb vanuit mijn DSLR is dat het objectief voor een heel groot deel bijdraagt aan de kwaliteit. (samen met sensor en processor) Tegelijkertijd ben ik niet van plan (maar ik ken mezelf…) om heel veel nieuwe objectieven aan te gaan schaffen. Ik wilde dus vooral kwaliteit in de ‚kitlens’.

Dan ontstaat er voor velen wellicht een herkenbaar probleem. Wensen vs. budget… Waar ik in eerste instantie voor mijzelf de bovengrens had gelegd op 700 euro, is dit uiteindelijk toch hoger uitgevallen.

Mijn aandacht voor Fuji werd getriggerd door de historie, maar vooral door hun manier van denken. Berichten over firmware updates zie je bij andere merken niet tot nauwelijks, instappen met een high-end model en lenzen en dat uitbouwen zie je ook nergens anders. Vervolgens ben ik tientallen uren gaan lezen en raakte eigenlijk steeds enthousiaster. In eerste instantie vooral er op gericht om een X-M1 aan te schaffen. Deze viel qua prijs binnen budget, maar levert een JPEG en out-of-camera kwaliteit die voor mij gevoel tot de top van dat marktsegment behoort.

Om vervolgens de klassieke fout te maken om te gaan lezen over de andere modellen van Fujifilm… En dan kom je de ‚kitens’ van de X-E1 en X-E2 tegen met de 18-55… Voor mijn gevoel zou ik daarnaast ooit alleen nog een mooie prime aanschaffen, maar de kwaliteit die deze lens uitstraalt, en overal online gecomplimenteerd wordt, was voor mij een voltreffer. Tsja, dan ga je vanzelf budget vrijmaken. Gewezen door andere berichten over Onestop-Digital.com en de positieve verhalen (+Paypal 'garantie’) maakten de financiële pijn een stuk minder. Uiteindelijk dus het budget met 200 euro opgehoogd en nu dus in blijde verwachting van een X-E2.

Ik ben heel benieuwd en zal dit topic met grote interesse blijven volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als deze laatste rumor klopt dan is dat heel goed nieuws imho. Misschien iets te goed ?
quote: fujirumors
According to a new source, these are the prices in Euro for the X-T1 and the various kits. Considering that the Euro/Dollar conversion for cameras is almost 1:1 (the X-E2 costs €900 in Germany and $1000 in USA), this means that the X-T1 could actually cost around $1,300 in USA!

The source also said that the price is still unofficial.

- X-T1: around €1,200
- X-T1 + 18-55mm: around €1,600
- X-T1 + XF18-135mm (weather sealed): around €1,800
@Zuiderwijk - Dankjewel :D, en ik zal vanavond nog even de rest lezen. ;)

Bekend verhaal, voor mij best wel eenzelfde soort verhaal. Ik denk dat de X-E2 precies de camera is voor mensen zoals wij. Veeleisend, maar met behoud van het plezier in gebruik en zonder de kilo's van een DSLR. En dan zo'n kit lens ... het kost wat maar dan heb je wel meteen een goede basis. Met DSLR's is het ook zo zonde, dat zijn gewoon goede grote sensors, maar 9/10 zullen nooit al die potentie benutten met de kit-lens als bottleneck .. of eigenlijk meer als de onderkant van de fles. ;) Die dan weer vervangen moet worden, ben je alsnog duurder uit. Of hij blijft in de kast liggen omdat het allemaal te groot en zwaar is. De X-E2 met een paar lenzen heb je echt maar een heel kleine tas voor nodig. (de Think Tank Retrospective 5 is een aanrader.)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yxTlTwPJxLhQkYVTF7dQrnds/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sy2crF42iAoprPa8OMmKAOhR/medium.jpg

Als je van portretten houd dan is AF minder noodzakelijk, misschien eens Marktplaats doorspitten voor een leuk oud lensje van Canon FD, Minolta MD, Olympus OM, Pentax K, of een russische met M42 screw mount of iets dergelijks, misschien zelfs Voigtlander met M-Mount (compactste), als je al niet zoiets heb. Dan kan je heel goedkoop (behalve Voigtlander dan) een mooie 50/1.8 of F1.4 of lange 135/2.8 vinden: Alternatieve objectieven - Voor de prijs hoef je het niet te laten. 8)

[ Voor 56% gewijzigd door jesper86 op 21-01-2014 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
jesper86 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:37:
Als deze laatste rumor klopt dan is dat heel goed nieuws imho. Misschien iets te goed ?
Dat zou wel een mooie prijs zijn voor zo'n toestel.
Opzich klinkt 1200 euro logischer dan de eerder genoemde 1800 dollar aangezien de X-T1 tussen de X-E1 en X-Pro1 zou vallen.
De X-Pro1 heeft een adviesprijs van 1699 dollar meegekregen dus als die 1800 dollar klopt zou de X-T1 meer kosten dan de X-Pro1.

De stijl van Fuji + glas met aperture rings spreekt me eigenlijk meer aan dan de Sony A7, ook al is dat FF.
Nu ik het toch over de A7 heb, wanneer Fuji de X-T1 een adviesprijs van 1800 dollar meegeeft, komt de A7 in Fuji's vaarwater.
Dan krijg je een FF body voor minder geld, ik denk dat Fuji daar wel rekening mee heeft gehouden.

[ Voor 15% gewijzigd door AdmiralSnipe op 21-01-2014 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:47
jesper86 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:37:
(de Think Tank Retrospective 5 is een aanrader.)
Dat kan ik beamen. Het is even puzzelen maar ik heb de X-E2 met XF18-55, XF55-200, XF60mm en XF 23mm erin weten te krijgen :)

Voorheen had ik een Billingham voorkeur maar deze Think Tank is ook een uitstekende keuze.

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:37

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Think Tank retrospective 5 is een leuke tas. Zelf heb ik nog een 20 liggen. Zelf getwijfeld tussen de Billingham en ONA. Uiteindelijk gekozen voor de ONA('s). Ik zocht zelf een leren tas en ONA had voor mij de beste opties.

De ONA canvas uitvoering zijn ook een leuke optie.

* ONA The Bowery Cognac - is een kleine tas.
* ONA The Brixton Cognac - een een messenger bag. Mijn favoriete tas voor de camera

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/960x1280q90/801/kwgc.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Daan_ op 21-01-2014 19:36 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 17:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

hmmm. A7(r) of de XT-1.... Luxe problemen worden alleen maar groter

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Dat ziet er interessant uit. Ik ben een beetje aan het overwegen mijn Bronica RF645 te vervangen door zo'n X... Ik kan de rompslomp met film/scannen etc eigenlijk gewoon niet meer opbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Met adapters kan je meer objectieven toepassen. Ik zou sowieso bij de A7(r) geen Sony objectieven hebben gekocht. Op die A7(r) zou alleen ZM of F-mount glas zijn gekomen. Wellicht later Zeiss glas speciaal voor die A7(r) ontwikkeld.
Een stap naar die Fuji X-serie zou tot gevolg hebben dat mijn Nikon spul overbodig wordt.
Dus luxe probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door BlaTieBla op 22-01-2014 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Mijn oog was tijd geleden al gevallen op de 16-55 f/2.8 en als ze dan nog een 55-200 f/2.8 uit brengen wordt het interessant om de 5D3 met aanhang de deur uit te doen. De fuji 60mm gaat ieder geval deur uit. Gebruik deze eigenlijk niet. Denk dat de 56mm een mooie vervanger zal zijn

[ Voor 8% gewijzigd door Daan_ op 22-01-2014 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
De xpro lijkt mij eigenlijk helemaal niet intressant met zooms. 2 of 3 primes lijkt mij wel voldoende en vind ik ook beter bij de camera passen.

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Helemaal mee eens wat de primes betreft, maar door zoom objectieven uit te brengen trek je wel een extra gebruikersgroep aan. En ik moet zeggen dat een standaard zoom objectief in veel gevallen lekker kan werken (walkaround lens, fotograferen vanuit een positie met weinig bewegingsruimte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlaTieBla schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:28:
[...]
Met adapters kan je meer objectieven toepassen. Ik zou sowieso bij de A7(r) geen Sony objectieven hebben gekocht. Op die A7(r) zou alleen ZM of F-mount glas zijn gekomen.
Lenzen met adapters is zeker leuk op A7, vooral Voigtlander M - anders zit je alsnog met zo'n mega adapter voorop die vaak nog net zo groot is als de lens zelf. Probleem is ik hou toch wel van groothoeken en dat worden op de A7 sensor al snel speelgoedlensjes zoals de performance achteruit gaat, dus voor mij een no-go. En dan nog, de high-iso is niet wat ik zou verwachten van FF, de bediening is al helemaal niks imho. Wat heeft een A7 eigenlijk wel .. een goede EVF, en combineert erg mooi met de zeiss 35/2.8. Enkel die lens is dan mooi, maar verder zie ik alléén maar nadelen, dan koop ik liever een speedbooster bij een Fuji, of Oly of Panny wat dat betreft. 8)
Wellicht later Zeiss glas speciaal voor die A7(r) ontwikkeld.
Een stap naar die Fuji X-serie zou tot gevolg hebben dat mijn Nikon spul overbodig wordt.
Dus luxe probleem.
Dat kan natuurlijk, maar voor mij zouden dat wel echt wondermachines moeten zijn om me zo ver te krijgen zo'n sony body te gaan kiezen boven Fuji's bediening en .. hun algehele filosofie. :D Aan de ene kant wel echt een droom werkelijkheid zowat om al mijn oude SLR lenzen te kunnen gebruiken op FF digitaal, maar een overgroot deel van die ervaring was juist het formaat en de bediening, niet zo zeer de lenzen zelf. Met het formaat van SLR lens adapters en de afwezigheid van dergelijke bediening dan gaat het voor mij simpelweg zijn doel voorbij. :-( Persoonlijk. :)

[ Voor 56% gewijzigd door jesper86 op 22-01-2014 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Kentsfield schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:05:
De xpro lijkt mij eigenlijk helemaal niet intressant met zooms. 2 of 3 primes lijkt mij wel voldoende en vind ik ook beter bij de camera passen.
Gebruik van primes is per persoon verschillend. Op de Canon gebruik ik geen primes enkel een 100mm Macro. Als de zooms goed in elkaar zitten dan zijn de IQ verschillen niet al te groot met de primes. Tenzij je echt sneller glas nodig hebt. Zelf heb ik leuk glaswerk voor de Canon. En dit zijn zooms. 24-70 II en 70-200 II en deze maken voor mij primes overbodig. Lager dan f/2.8 heb ik zelf niet nodig op FF.

Het is maar wat je zelf prettig vind werken en voor jou de klus klaart. Voor mijn zijn op de Pro1 zooms zeker erg interessant ;-)
De 35 f/14 zal niet zo snel de deur uit gaan en de 56mm lijkt mij ook nog een leuke optie inplaats van de 60mm, maar goede zooms (standaard en tele) met f/2.8 zijn voor mij persoonlijk welkome aanvullingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe plaatjes.

Afbeeldingslocatie: http://i1266.photobucket.com/albums/jj524/picrumors/picrumors001/fuji_x-t1_f02_zps767868ec.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1266.photobucket.com/albums/jj524/picrumors/picrumors001/fuji_x-t1_t02_zpsa56ca973.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1266.photobucket.com/albums/jj524/picrumors/picrumors001/fuji_x-t1_b02_zpsbd9be56c.jpg

X-E2 animated gif:

Afbeeldingslocatie: http://i267.photobucket.com/albums/ii301/moviemonster6/xt1e2fix_zpsd3720a5b.gif

X-T1 vs Nikon FM3A vs Df :P lol

Afbeeldingslocatie: http://i267.photobucket.com/albums/ii301/moviemonster6/xt1fm2df_zps606d0b80.gif

[ Voor 26% gewijzigd door jesper86 op 23-01-2014 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
Zojuist de 14mm 2.8 besteld, ben benieuwd of deze echt zo scherp is als men overal schrijft. Begin februari richting london om de lens is goed te testen.

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Nog een filmpje voor degenen die op de 56mm f1.2 zitten te wachten.
Is wel een prototype maar op het eerste gezicht ziet het er goed uit, mooie ronde bokeh ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacZappa
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-05 07:21
Fujifilm XF1 aan 169.99€ vandaag op iBood, lijkt me een buitenkansje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel even de verzend/verwerkingskosten meerekenen, ;) €176 zo'n beetje. Goede deal, aangezien hij bij introductie $500 was, hier bij zo'n €350 begon, en nu nogsteeds €235 kost minimaal. Mijn moeder kon wel een nieuwe camera gebruiken, en is bijna jarig, dus die zal 'm zien over een week of twee. :D

EXR is wel een mooie manier van oversampling. Men klaagt vaak over de megapixels in compacts die zoveel slechter zijn dan hun 6MP camera van 'vroeger', en vaak is dat ook zo. Fuji lost dat hier mooi op met EXR die de foto's kan downsamplen, met extended dynamic range erbij "DR400%" is vooral ook top, en mooie Fuji kleuren, en dan de ingebouwde raw-converter / editor. Ideaal om effe de kleur, wb, schaduwen, highlights of exposure te fixen (want Lightroom hebben de meeste point en shooters toch geen zin in). Lens en sensor zijn niet perfect, maar goed .. het blijft een compact. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Okee dit is dan geen Fuji, maar het gaat wel over de retro look en is echt te grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:23
okee dit is echt heel apart; ik heb gewacht met het kopen van een X-E1 tot de BTW actie van de mediamarkt, zijn ineens alle Fuji X-series weg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
sjaak81 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:49:
okee dit is echt heel apart; ik heb gewacht met het kopen van een X-E1 tot de BTW actie van de mediamarkt, zijn ineens alle Fuji X-series weg....
Hoe bedoel je weg??
Weg van de site? Weg uit de winkel??
Maakt ook niet uit of ze weg zijn, ze staan op de lijst met uitgesloten spullen.
Alle X-serie camera's en objectieven zijn uitgesloten, wat best wel apart is want vorig jaar deed deed bijvoorbeeld de X10 nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Volgens mij staat bij de voorwaarden dat Fujifilm X camera's zijn uitgesloten van de btw-actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
De Fujifilm X-T1 is officiëeel uitgebracht: http://www.lightcatch.nl/?p=821

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

jesper86 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:22:
Okee dit is dan geen Fuji, maar het gaat wel over de retro look en is echt te grappig.

[video]
@5:30 - "Fashion doesn't seem to be a priority in your life" LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heel mooi.

Fujifilm.com (Alle key features netjes en visueel omschreven.)

Press Release (Met fullsize product shots.)

First look review door Rico van Fujirumors. (Hij's blij met de new and improved 8fps AF.)

Prijs is $1,299 zonder of $1,699 met 18-55/2.8-4.

Teaser:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=kSPyLuUs9yk]
Als iemand zich afvraagt wat het verschil tussen full en normal mode is, waarom zou je een kleiner EVF beeld willen .. ik denk dat dat voor brildragers is die anders een stukje van het beeld missen. Ook weer zo iets, 1 keer ergens gelezen en de volgende camera is er een oplossing. En dat het kader beter te zien is voor de compositie.

"Digital Split Image" EVF manual focusing system:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=WZxcOZC_3H8]

De 18-135, 16-55/2.8, en 50-140/2.8 zijn/worden WR = Weather Resistant.

Focus Peaking geeft nu ook de keuzes wit, rood of blauw. Gij vraagt en zult krijgen. :)

Geen dual-sd card slot, dat bewaren ze zeker voor later, maar wel UHS-II met 240MB/s theoretische snelheid, en de camera blijft 100% werken tijdens het schrijven. De buffer kan 23 Fine+Raw foto's aan, dus raw-only nog meer, en jpg waarschijnlijk eindeloos.

UHS-I vs UHS-II
Afbeeldingslocatie: https://www.sdcard.org/developers/overview/bus_speed/uhs-i-card.png Afbeeldingslocatie: https://www.sdcard.org/developers/overview/bus_speed/uhs-ii-card.png

Ennn, de FujiGuys first look video: 8)

[ Voor 63% gewijzigd door jesper86 op 28-01-2014 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
Iemand nog een X-E2 kopen? :D

Ik hoop dat ze die focus peaking kleurtjes via firmware ook naar de X-E2 sturen!

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:48
Net met mm arena gebeld ivm btw actief maar ze zeggen gee fuji 30m objectieven te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ik ben over op de xpro1, vandaag binnen.. jongens jongens jongens.. wat een topper.. focus is even wennen. Zoeker, daarentegen niet. OVF.... vooral met de af punten die zich laten aanpassen op waar het frame zit... Nu nog een 23 mm lens...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Waarom heb je niet gekozen voor een X100(s) als je 23mm wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Nu online
Omdat ik losse lenzen wil. En de Xpro1 beter in mijn handen ligt, en nog wat andere dingen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb wat vergelijkingen gezien en de 23/1.4 is (niet verrassend voor zijn premium prijs) ook wel een stuk scherper dan de x100. En heeft een wat zachtere bokeh. Dus je krijgt er wel wat voor terug, afgezien van de F1.4 natuurlijk! ;) De lens van de x100 is toch wel in zeker zin gemaakt om compact te blijven ook al zit de helft van de lens al diep in de camera .. maar een acceptabele compromis voor mij iig, prachtig ding. :D

http://www.bestmirrorless...parison-with-the-x100s-2/

En hier een leuke vergelijking van "Fuji 23mm at F1.4 vs A900 35mm at F2.0" .. bijna exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"Adobe: improved X-Trans support soon (film simulation support)!"
Something is moving at Adobe (click here)…. it’s whispered that the company will soon improve the support for the X-Trans RAF files. What I know about it until now is this:

I’ve been told that, with the next update, Adobe Lightroom and Camera Raw will support Fuji’s Film Simulations. So you can finally put the Fuji X-Trans RAF’s on Lightroom and the software will be able to reproduce faithfully the various Film Simulations mode (Provia – Velvia – Astia – ProNeg Hi – ProNeg. Std – B&W Monochrome +Ye+R+G).

It will be compatible with every X-cameras, including the X-T1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
jesper86 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:11:
Ik heb wat vergelijkingen gezien en de 23/1.4 is (niet verrassend voor zijn premium prijs) ook wel een stuk scherper dan de x100. En heeft een wat zachtere bokeh. Dus je krijgt er wel wat voor terug, afgezien van de F1.4 natuurlijk! ;) De lens van de x100 is toch wel in zeker zin gemaakt om compact te blijven ook al zit de helft van de lens al diep in de camera .. maar een acceptabele compromis voor mij iig, prachtig ding. :D

http://www.bestmirrorless...parison-with-the-x100s-2/

En hier een leuke vergelijking van "Fuji 23mm at F1.4 vs A900 35mm at F2.0" .. bijna exact hetzelfde.
Ik heb een poging gedaan mijn x100 te verkopen toen ik mijn x-pro1 bemachtigde maar dat is mislukt want de ik hou van mijn x100 :). toen ipv de 23mm 1.4 maar de 14mm 2,8 gekocht en de x100 hou ik er lekker naast.

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

verwacht van de week een nieuwe 18-55 binnen. Lijkt me wat praktische met straat fotografie. De 35mm mag uiteraard blijven ;-)De 18mm en 60mm vliegen de deur uit. Deze worden erg weinig gebruikt...

Het vervangen van de X Pro1 daar wacht ik nog een jaartje mee. Even de ontwikkelingen van dit jaar afwachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie gaat er de 56mm kopen voor € 999?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Wie dat zullen er genoeg zijn. Ik wil deze eerst zelf even uitgeprobeerd te hebben, maar kans is aanwezig dat deze er wel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Net de X-T1 (met kitlens) en de 10-24 besteld. Heb nog ff om te sparen en om mijn Nikon spul er uit te werken. Byebye zware meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
Verwijderd schreef op zondag 09 februari 2014 @ 13:19:
Wie gaat er de 56mm kopen voor € 999?
Die ga ik zeker dit jaar aanschaffen!

Dingen!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 21:58

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
http://dc.watch.impress.co.jp/docs/news/20140213_635061.html

Een 1.4x tele conversie lens (eq. 50mm) voor de X100(s)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Vandaag eigen kopie van de 18-55 ontvangen. Had al een versie te leen gekregen om te testen. En de 18-55 heeft mij toch doen verbazen. Deze presteerde erg goed. Zeker op 18mm was ik onder de indruk. De 18mm doet het niet beter.
Nu mag de 18mm de deur uit. Deze heeft nog maar weinig tot geen toegevoegde waarde meer. De 60mm gebruikte ik al weinig, maar ook deze zal het pand gaan verlaten ....

Pro1 met 35mm en 18-55 is voor mij mooie combinatie voor straat fotografie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Die XT-1 ziet er echt uit als een concurrent van de EM-1 van Olympus. Als je gaat kijken dat je voor 1300 dollar bij Amazon.com hem kan kopen aka 950 euro of in Canada kan reserveren voor 1300 + 30 Canadian dollar verzendkosten aka 875 euro, zou je toch wel gek wezen om hier 1300 euro te betalen :X Mooiste nog in Canada: je krijgt tijdelijk bij een preorder de batterygrip twv 250 usd/cnd cadeau :o Met het verschil haal je met gemak een willekeurig objectief naar keuze erbij ;)

edit: nog eentje met batterygrip als preorderbonus + zelfs Sandisk Extreme 32GB kaartje voor 1300 CAD, maar die stuurt enkel naar Canada/Amerika ;(

[ Voor 17% gewijzigd door Joosie200 op 19-02-2014 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Vergeet niet dat als je pakketje bij de Douane gecontroleerd word de kans aanwezig is dat je invoerrechten BTW en administratie kosten mag betalen. Is het dan nog steeds goedkoper. En niet alle landen hebben garantie beleid als in NL van 2 jaar.

Geluk is wel dat Fuji goede garantie regeling heeft en met camera gekocht in het buitenland bieden zij ook in NL een jaar fabriek garantie. Dit wat niet veel fabrikanten doen. Die geven aan stuur maar naar de winkel waar je het gekocht hebt.

Ik zou zelf toch eerst goed nadenken alvorens men in buitenland gaat aanschaffen. Goedkoop kan duurkoop worden als je pech hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Risico wat je loopt: 1330 cad = 875 euro x 1,21 belasting = 1058,75 + 13 inklaringskosten = 1071,75 - 875 = 196,75 euro bijbetalen aan de bezorger. Maar dan nog.. met 1071,75 euro ben je als nog 230 euro goedkoper uit. Het mooie aan Fujifilm is dat ze niet moeilijk doen over import exemplaren. Mijn X100 kocht ik in Engeland > kreeg last van SAB > werd gewoon gerepareerd na contact met Fuji NL in Duitsland. Probleem is meer.. uit Amerika/Canada zijn ze strenger met controle, daar waar je uit Azië nog weleens mazzel hebt met de reguliere post O-) Tis wat dat betreft wachten tot Onestopdigital of Digitalrev ze online beschikbaar stellen voor preorder met wie weet soortgelijke preorder bonus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe

Die viewfinder. *O*
Fuji is wel lekker bezig met de X-lijn.

• Zuiderwijk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10-2024

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Die X-T1 ziet er erg fijn uit! Zeker met die f/1.2!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
De X-T1 is binnen. Een eerste kennismaking: http://www.lightcatch.nl/?p=848

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En je kan meteen ook van de Fuji-kleuren in Raw genieten met Lightroom of Photoshop. :)
http://www.fujirumors.com...-film-simulation-support/

ps. Gefeliciteerd, mazzelaar. :D

In other news, de Canon 6D + EF 85mm f/1.2L II versus X-T1 + XF 56mm f1.2 R:
http://www.flickr.com/pho...2/sets/72157641335371144/ "King vs King"

Korting op 18-135mm bij Body-only X-T1?
An anonymous source, who said to work for a UK store, told me that: “the X-T1 body (not the kit) had a sticker for an offer where if the person registers the camera they can receive a £250 discount voucher for the XF18-135mm weather resistant lens when it comes out. Have you seen anyone else, uk or otherwise, have this same offer as it seems like no one has mentioned this yet.” The rumor is now confirmed by drphotorumor and another FR-reader too.

[ Voor 74% gewijzigd door jesper86 op 22-02-2014 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
Thx Jesper :)

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:48
FR:
“Hi, I live in Germany. Fuji lenses are very expensive here. Following the rumors, I have ordered from B&H, paid 19% duty and 10Euro (14 US$) brokerage fees, and the lens, ordered on Feb 20, was here yesterday (Feb 24). I paid duties on delivery: very convenient! To sum up, the lens for which I’d pay 436 Euro here, I paid 223 Euro! I think it’s worth it!”

And here they are:

XF 14mm: $200 off (price $700) at BHphoto / Adorama / AmazonUS / Pictureline
XF 18mm: $200 off (price $400) at BHphoto / Adorama / AmazonUS / Pictureline
XF 23mm: $150 off (price $750) at BHphoto / Adorama / AmazonUS / Pictureline
XF 27mm: $250 off (price $200) at BHphoto / Adorama / AmazonUS / Pictureline
XF 35mm: $150 off (price $450) at BHphoto / Adorama / AmazonUS / Pictureline
XF 60mm: $250 off (price $400) at BHphoto / Adorama / AmazonUS / Pictureline
XF 55-200: $200 off (price $500) at BHphoto / Adorama / AmazonUS / Pictureline

• simon
  • Nu online
Ja, alleen door importheffingen valt het weer tegen. net ook zitten kijken..

|>

• dvde
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-06-2024
Ik heb m'n X-e2 (met 18-55) en de 35mm 1.4 besteld bij onestop-digital. niks geen importheffingen of andere kosten. bij elkaar toch meer dan € 400 bespaard!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Heb zelf bij Onestop de 18-55 aanschaft, maar voordel met de Xe2 is te klein. Of is er niet, aangezien de camera zakelijk aangekocht word. is het voordeel te klein. NL is 2 jaar garantie via one stop helaas maar een jaar. . Besparing die ik had met de 18-55 was het de gok wel aard.

• dvde
Superdaantje schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 12:52:
Heb zelf bij Onestop de 18-55 aanschaft, maar voordel met de Xe2 is te klein. Of is er niet, aangezien de camera zakelijk aangekocht word. is het voordeel te klein. NL is 2 jaar garantie via one stop helaas maar een jaar. . Besparing die ik had met de 18-55 was het de gok wel aard.
ja zakelijk is het verschil miniem; het voordeel zit voor mij juist in het feit dat ik geen BTW betaal.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Hou er ook rekening mee dat je 1 jaar garantie hebt en geen twee zoals bij NL aankoop. Zo heb ik contact gehad met fuji voor de camera die ik in Korea heb gekocht en ze gaven me wel een jaar garantie , maar niet zoals in NL twee....

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 23:58

Quakie

quakelen

Ik ben druk aan het sparen voor een X camera. Ik weet nog niet precies welke versie...
Zit te te twijfelen tussen een X A1 X M1 of een X E2. Het bedrag houdt me beetje tegen natuurlijk om gelijk voor de E2 te gaan. Ik twijfel met de A1 en of M1 omdat ik hem nogal plastic aan vind voelen. Ik heb een middag een workshop vd M1 bijgewoond.
Ik ben een beginner en gebruik op dit moment een X10. Vandaar het plastic aanvoelen van de A1/M1s. Dit is natuurlijk al een fantastische camera maar ik wil later een stapje hoger.. Echter zit ben ik nog niet helemaal thuis in de losse lenzen..

Zeggen jullie neem de A1 met de beiden XC lenzen comb a 700euro? Dus de XC16-55 met de XC55-200.
Allen body (ongeacht welke) en dan een beginnen met 1 lens? Maarja welke? Kom steeds bij de XF 35mm uit.
Betaalbaar, kan voor meerdere dingen inzetten zoals landschap, maar toch kan je ook de huis foto's / gezichten ermee nemen. Tenminste dat ik idee krijg ik.

Of toch een XF 18-55? Lastig als beginner een begin te maken zeg maar...

[ Voor 26% gewijzigd door Quakie op 27-02-2014 22:10 . Reden: wijziging ideeën en lenzen. van XF27 naar 23, naar 35 :S ]

Ik teken nergens meer voor

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Kies de body die jij prettig vind vast houden en bedienen. Als objectief kan ik alleen zeggen de 18-55 doet het erg goed. Wel prijzig maar zeker zijn geld waard. Dit objectief heeft mij echt doen verbazen.

Zelf heb ik de 18mm 35mm en 60mm naast de 18-55. En de 18 en de 60mm zijn overbodig geworden. De combinatie van 18-55 en 35mm is voor mij meer dan voldoende......

• Quakie

Quakie

quakelen

thx Daan focus ik me meer op de 18-55. Het loont dan niet om voor de A1 te gaan omdat die als kit betaalbaar is maar geen logische keuze als losse body + 18-55 qua bedrag.. met een E2 is het alweer 1000euro bij one digital.. (wat ik nu nog eng vind om te bestellen daar).. In NL is hetzelfde bedrag maar dan met een M1..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvde
Quakie schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:59:
Ik ben druk aan het sparen voor een X camera. Ik weet nog niet precies welke versie...
Zit te te twijfelen tussen een X A1 X M1 of een X E2. Het bedrag houdt me beetje tegen natuurlijk om gelijk voor de E2 te gaan. Ik twijfel met de A1 en of M1 omdat ik hem nogal plastic aan vind voelen. Ik heb een middag een workshop vd M1 bijgewoond.
Ik ben een beginner en gebruik op dit moment een X10. Vandaar het plastic aanvoelen van de A1/M1s. Dit is natuurlijk al een fantastische camera maar ik wil later een stapje hoger.. Echter zit ben ik nog niet helemaal thuis in de losse lenzen..

Zeggen jullie neem de A1 met de beiden XC lenzen comb a 700euro? Dus de XC16-55 met de XC55-200.
Allen body (ongeacht welke) en dan een beginnen met 1 lens? Maarja welke? Kom steeds bij de XF 35mm uit.
Betaalbaar, kan voor meerdere dingen inzetten zoals landschap, maar toch kan je ook de huis foto's / gezichten ermee nemen. Tenminste dat ik idee krijg ik.

Of toch een XF 18-55? Lastig als beginner een begin te maken zeg maar...
wat wil je gaan doen met je camera? Hecht je aan de nieuwste snufjes? Liever gebruiksgemak? Of liever betere kwaliteit? Heb je het bereik van 16 tot 200 mm echt nodig? Zonder die info is het lastig je te helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Ik heb al een X100s maar twijfel om een X-M1 of een X-E1 (2e hands) erbij te halen om lekker met oud glas te kunnen spelen... Het ziet er a. gaaf uit en b. schijnt erg fijn te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Peter_Aragorn schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 11:56:
Ik heb al een X100s maar twijfel om een X-M1 of een X-E1 (2e hands) erbij te halen om lekker met oud glas te kunnen spelen... Het ziet er a. gaaf uit en b. schijnt erg fijn te werken...
Heeft Kipon nou ook al een 'namaak' speed booster ? cool:
http://dc.watch.impress.c...ssup/20140227_636921.html

*
http://kipon.com/en/articledetail.asp?id=63
http://kipon.com/en/articledetail.asp?id=62

[ Voor 9% gewijzigd door jesper86 op 28-02-2014 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-M1, X-A1 en XQ1 in prijs gedaald, ik ga vandaag toch maar eens kijken voor een X-M1 ter vervanging van mijn X10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Vandaag even wezen kijken naar de X E2 en loop de winkel uit met de X-T1. Binnen kort de X Pro1 maar de deur uit doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Superdaantje schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 17:39:
Vandaag even wezen kijken naar de X E2 en loop de winkel uit met de X-T1. Binnen kort de X Pro1 maar de deur uit doen :D
Ooooh, heb je 'm al een beetje kunnen testen?
Zo ja, merk je veel verschil tussen de AF speed van de X-Pro1 en de X-T1 en hoe is de zoeker??
Wanneer komen de foto's in het "Show hier je nieuwe en oude apparatuur" topic?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Testen is beperkt geweest. Beetje mee gespeeld net, maar zoeker is toch wel stuk groter. Verschil valt gelijk op. In eerste instantie dacht ik dat T1 groter was dan de Pro1, maar hij is zelfs iets kleiner. AF werkt net iets prettiger. Hebben net even gespeeld met de Remote. En dit werkt toch wel heel erg goed.

Binnen kort de Pro de deur uit met extra's :D

[ Voor 7% gewijzigd door Daan_ op 01-03-2014 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
Mooie koop Daan. Heb je ook de batterijgrip erbij? Die bevalt mij erg goed!

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Nee die heb ik er niet bij. Vind ik voor mij zelf niet echt noodzakelijk. En met grip word de camera mij te groot. En vind het juist wel prettig dat die iets kleiner is den de Pro1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
En wat moet die X Pro1 kosten ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

dit doen we maar niet via het forum. kan via PM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

dvde schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 11:09:
[...]

wat wil je gaan doen met je camera? Hecht je aan de nieuwste snufjes? Liever gebruiksgemak? Of liever betere kwaliteit? Heb je het bereik van 16 tot 200 mm echt nodig? Zonder die info is het lastig je te helpen :)
Kwaliteit staat op 1, snufjes vind ik altijd wel leuk maar is niet het belangrijkste behalve wifi.. dat vind ik wel handig.
Zit nu op beginnerscursus dus wordt geacht er op uit te trekken.. Het bevalt dus ik ga er sowieso door naar vervolgcursus. Ik ben dus nog zoekende, maar neig naar landschap. Heb een 2 jarige rond lopen dus moet ook in huis met slecht licht goede fotos maken.
Bereik van 16-200 echt nodig? Vermoed van niet.. tot nu toe mis ik het alleen in de dierentuin..probeer nu ook zelf zo min mogelijk te zoomen behalve als het moet.

Er zit nu 50euro verschil tussen een A1 met beiden zoom lenzen dus XC van 16-200 tov van een M1 met alleen de XC16-50. Ik werk nu met aperture en ben pas over op RAW verwerking. Zover ik het begrijp is Aperture niet echt geschikt om x trans RAW verwerkingen goed te doen.. Vandaar dat A1 dan weer om de hoek komt kijken.

900 voor body alleen vind ik te duur dus vanaf nu valt de E2 af.

[ Voor 5% gewijzigd door Quakie op 02-03-2014 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Superdaantje schreef op zondag 09 februari 2014 @ 11:37:
verwacht van de week een nieuwe 18-55 binnen. Lijkt me wat praktische met straat fotografie. De 35mm mag uiteraard blijven ;-)De 18mm en 60mm vliegen de deur uit. Deze worden erg weinig gebruikt...

Het vervangen van de X Pro1 daar wacht ik nog een jaartje mee. Even de ontwikkelingen van dit jaar afwachten :D
Superdaantje schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 17:39:
Je bent wel snel van gedachte veranderd. ;)

De X-Pro1 body kost op dit moment trouwens evenveel als de X-E2:

pricewatch: Fujifilm X-Pro1 Zwart

pricewatch: Fujifilm X-E2 Zwart

Voor welke body zouden jullie gaan, nu je voor beide evenveel geld neer moet leggen?

De kit prijzen zijn trouwens ook best voordelig bij Foka in vergelijking met andere winkels.

http://www.foka.nl/fujifilm-x-pro-1-xf-18mm-f-2

http://www.foka.nl/fujifilm-x-pro-1-xf-35mm

Zou de X-Pro1 bij andere winkels binnenkort ook in prijs zakken?

[ Voor 10% gewijzigd door AdmiralSnipe op 02-03-2014 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeker als beginner denk ik niet dat het hebben van x-trans een merkbaar voordeel gaat zijn. Het feit dat je al gaat beginnen aan APSC met verwisselbare lenzen en de fotografische mogelijkheden op zich daar draait het om, en dan zou ik me weinig druk maken om minimale verschillen op pixelniveau waar men er nog niet eens over uit is of ze uberhaupt positief zijn ... in de praktijk totaal niet relevant wanneer je 'het leren werken met' op zich ten eerste nog onder de knie moet krijgen (inclusief de Raw workflow).

Veel waardevoller is het kunnen ervaren van verschillende lenzen zoals de tele die je er met de A1 inderdaad vergeleken met de M1 bijna gratis bij krijgt. Daarna, als het allemaal bevalt kan je een E2 over een jaar (of twee) altijd nog kopen wanneer de E3 net uit is. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door jesper86 op 02-03-2014 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AdmiralSnipe schreef op zondag 02 maart 2014 @ 14:12:
Voor welke body zouden jullie gaan, nu je voor beide evenveel geld neer moet leggen?
De Pro1 moet je ècht alleen doen als je ècht niet zonder OVF kan. De EVF is bagger kwa kleur, framerate, en resolutie, net als mijn oude X100, en de AF is niet geweldig zonder (phase-detect pixels op de sensor en) de nieuwe processor etc etc. Hij is ook gewoon erg groot voor mirrorless. De Fuji's zijn zo hard vooruit gegaan sinds de X-Beta1 ( :+ ), imho moet je wel gek zijn om die vandaag nog uit de winkel te halen naar mijn mening. Tweedehands weliswaar voor een mooie prijs dat is een ander verhaal. Want de camera is echt niet slecht ... als de X-E2 en X-T1 niet zouden bestaan. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door jesper86 op 02-03-2014 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

AdmiralSnipe schreef op zondag 02 maart 2014 @ 14:12:
[...]

[...]

Je bent wel snel van gedachte veranderd. ;)

De X-Pro1 body kost op dit moment trouwens evenveel als de X-E2:

pricewatch: Fujifilm X-Pro1 Zwart
Tja als je mooie korting krijgt op de camera en de NEX 7 verkoopt met winst. En mocht ik de T1 over jaar vervangen dan is het verlies op de aankoop minimaal. Dan is de keuze makkelijk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
Vandaag de X-T1 uitgelaten samen met de XF60 mm macro in de Lentetuin in Breezand, echt een genot om mee te werken. Fijn gewicht, mooi in balans. Vooral het uitklapbare scherm is voor mij erg prettig. Ben er blij mee!

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

De x-e1 body is ineens stukken goedkoper geworden. Waarschijnlijk laatste modellen..

529 euro.. de e2 is 899 euro.. als jullie moeten kiezen tussen A1, M1 of toch een E1 body (dan maar geen wifi)?

Dan heb ik voor hetzelfde geld wel geen lens maar wel een betere body..De x10 is geweldig om beet te houden.. Het is heerlijk omdat hij kwaliteit uitstraalt en heeft geen plastic gevoel en dat heb ik wel met de A1 en M1. Heb de E1 nooit vast gehouden maar ik ga er vanuit dat ik hetzelfde gevoel krijg.
Om het betaalbaar te houden de XF 35mm erbij ?
Dan kan ik later de zoom erbij nemen. Volgens mij komt ergens dit jaar een update hiervoor uit. Hopelijk kan je dan de oudere goedkoper kopen: 700euro is veel geld.

[ Voor 19% gewijzigd door Quakie op 03-03-2014 10:59 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Tsjah, ik begin ook zwaar te twijfelen :+

Zeker 2e hands is de body misschien wel voor een nog mooier bedrag te krijgen dan.

Biedt de X-E2 heel veel meer?

[ Voor 59% gewijzigd door Peter_Aragorn op 03-03-2014 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Tussen welke modellen twijfel je precies?

Ik ben zelf niet zo van dure tweedehandse aankopen (behalve autos).

Snellere processor en nadelen van de E1 opgelost.. E1 is soms traag met focussen en mist wat shots.Ander manier van focussen.

Zoals andere ook al aangeven is een E2 voor mij op dit moment overkill. Ik ben een beginner en weet dit maar al te goed. Ik vind 900 euro teveel voor een body ook.. 530 is misschien nog te overwegen..
Ik krijg waarschijnlijk max 125euro voor mijn x10 (nog geen jaar) bij inruil.

[ Voor 91% gewijzigd door Quakie op 03-03-2014 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Verkoop de X10 en je krijgt er €200 voor.

Ik twijfel tussen de X-E1 en de X-Pro1 en klein beetje X-E2. Heb al een X100s en twijfel of ik de OVF bij een tweede Fuji ga missen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Fujifilm in UK heeft nu een actie lopen: koop de X-Pro 1 met 18mm en kies een van de volgende uit als cadeau: 27mm, 35mm of 60mm. Nadeel, de vw stellen dat je een UK citizen moet zijn. Maar anders zou je toch een leuke korting hebben op de 35mm als je de 18mm weer doorverkoopt.

[ Voor 9% gewijzigd door Joosie200 op 03-03-2014 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Mooi balen dat dat hier niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Peter_Aragorn schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:34:
Verkoop de X10 en je krijgt er €200 voor.

Ik twijfel tussen de X-E1 en de X-Pro1 en klein beetje X-E2. Heb al een X100s en twijfel of ik de OVF bij een tweede Fuji ga missen of niet.
Persoonlijk zou ik de X E2 kiezen. De Pro1 geweldig toestel en vind ik nog steeds, maar ik zou zelf de E2 met de 18-55 en 35mm combo kiezen. Heerlijk toestel voor straat fotografie etc.

Of je de OVF gaat missen kun je heel goed zelf teste. Door deze niet te gebruiken op de 100s ? Zelf mis ik deze niet op mijn T1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EVF framerate vooral van de X-E2 is toch wel erg verbeterd hoor (in low light tenminste), en als EVF het enige is wat je heb, toch wel belangrijk. Samen met de verbeterde AF (zie af performance comparison plaatje die ik al vaker heb geplaatst) en vele 'kleine' verbetering reden genoeg om door te sparen imho.

Maarja, als het echt een goede deal is, de X-E1 is niet ineens een 'slechte' camera ofzo, vooral de 18-55 erbij voor €220 is erg netjes, als kit bij de T1 of E2 betaal je nogsteeds €400 extra voor die lens.

Edit: Al zie ik in dit filmpje eigenlijk weinig verschil in AF performance:
YouTube: Fujifilm X-E1 & X-E2 Autofocus Speed Testing / Continuous Shooting Writing Testing

[ Voor 17% gewijzigd door jesper86 op 03-03-2014 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Kijk die had ik ook al gezien. Kan ook weinig verschillen zien.

Daarnaast wil ik hem met name gaan gebruiken om met ouder glas, als M42/Minolta/OM, te schieten. De 18-55 is inderdaad prima en die komt er dan ook wel bij.

[ Voor 55% gewijzigd door Peter_Aragorn op 03-03-2014 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Los kost het objectief 700 euro. En het is een geweldig objectief de 18-55. Is nu toch wel mijn default geworden op de camera. En natuurlijk de 35mm. 18mm en 60mm gaan de deur uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

ik ben eigenlijk verbaasd. Had de 35mm als default verwacht wegens lichtsterkte en het feit dat er altijd gezegd wordt dat een prime betere kwaliteit geeft dan een zoom lens omdat een zoomlens concessies moet doen . .. misschien dat ik daar teveel naar staar en naar lage aperture getallen?

welke stand schiet je die zoom mee dan? in telestand>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Heb de 18-55 en 18mm vergeleken en ik zie voor de prime geen meerwaarde. IQ wise is 18-55 een prima objectief die het erg goed doet. Heeft mij doen verbazen. Was voor mij wel de investering waard.

En op 18mm heb ik de f/2 niet nodig al is de 18-55 op 18mm f/2.8 dus ook geen ramp. Zelfs de 60mm gebruik ik nog maar zelden of beter gezegd eigenlijk niet meer. De 18-55 gebruik ik over het hele bereik, maar ook veel op het groothoek bereik. Nog niet echt de tijd gehad om de Lee adapter ring te testen, zodat de Lee filters ook gebruikt kunnen worden op de 18-55.

De 35mm zou ik zelf niet willen missen, maar dit komt omdat ik dit zelf een erg prettig bereik vind voor de Fuji en ook erg veel wide open heb gebruikt.

X E2 + 18-55 vind ik persoonlijk een mooie combi. Zelf ook na gekeken als vervanger voor mijn Pro1. Kwam uiteindelijk thuis met de T1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Vandaag opzoek geweest naar een Screen protector voor het LCD scherm. Helaas nog geen geschikte gevonden voor de T1. De GGS 3 inch is te klein voor de T1. Deze heb ik van de Pro1 afhaalt, zodat de T1 toch beschermd is.

Iemand al goede screen protector voor bij zien komen voor de T1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Waarom dan toch de X-T1 boven de X-E2 gekozen Daan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Was dit weekend even op bezoek in de winkel en gespeeld met aantal toestelen en de zoeker van de T1 is toch wel erg mooi en de ergonomie van de T1 spreekt mij ook meer aan. Ligt goed in de hand. En split screen om zo makkelijk handmatig scherp te kunnen stellen werkt ook wel eg goed. En kreeg in de winkel ook een korting op de T1. De meer prijs voor mij wel waard ten opzichte van de E2. En de T1 is mooie vervanger voor de Pro1......

[ Voor 7% gewijzigd door Daan_ op 03-03-2014 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Wat heeftie uiteindelijk gekost dan :)?

Die 18-55 krijg je er echt bijna voor niks bij zeg... https://www.onestop-digit...uct_id=34160&currency=EUR

[ Voor 66% gewijzigd door Peter_Aragorn op 03-03-2014 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prijs van de X-A1 met 16-50mm en 50-230mm nu nog slechts € 499,00 voor de set, ik weet niet wat de lenzen op kunnen leveren bij verkoop maar kan niet anders dat je dan een extra body hebt voor een superprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Jeetje 200euro eraf.. Dit stond maanden op 699euro..

Enig idee waarom dit gebeurd? Zo oud is de A1 niet. Lijkt me sterk dat er een A2 komt...

Zo uit mijn hoofd komen er ook geen nieuwe XC zoomlenzen uit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Ik denk dat de body bij mij veel voor oudere lensjes gebruikt zal worden. De voordelen van de X-E2 zijn dan niet echt nodig denk ik... X-E1 voldoet dan prima.

Of ik ruil de X100s ook in en haal de X-T1. Maar die x100s is zo fijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Vandaag de Fujifilm BLC-XT1 leren case binnen gekregen voor de T1. Wat een teleur stelling. De leren case van de Po1 altijd als prettig ervaren, maar de T1 vind ik persoonlijk erg onpraktisch.

Pagina: 1 ... 3 ... 120 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor discussie en ervaringen, wil je persoonlijk koopadvies maak dan een eigen topic aan.

Voor Cashback acties kun je terecht in "Het grote fotografie Acties en Cashbacks topic"

Voor inhoudelijke discussies m.b.t. RAW converters etc... Het grote alternatieve raw-converters topic