Het Moderatiestatus loket

Pagina: 1 ... 16 ... 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxwelll
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-07 16:06
Ik beloof me aan de richtlijnen te houden :).

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:35

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Dan mag je het weer proberen. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Afgelopen nacht ontving ik onderstaand bericht hier op T.net:
Beste Freekers,

Het is alweer een tijdje geleden dat je je laatste moderatie op onze frontpage deed. Jammer!

Moderatierechten worden automatisch uitgeschakeld zodra je langer dan zes maanden niet hebt gemodereerd. Dus die van jou zijn nu uitgeschakeld.

Wil je op een later moment weer modereren? Graag! Je kunt je moderatierechten weer inschakelen als jouw account aan de eisen voldoet. De eisen zijn:

- minimaal 250 karmapunten;
- een gemiddelde frontpage-reactiescore van 0,5 óf geen reacties.

Jouw huidige status vind je in je profiel.

Een uitgebreid overzicht van alle ins en outs van het moderatiesysteem vind je in de Moderatie FAQ.

We zien je graag snel terug!

Met vriendelijke groet,
Tweakers
Aangezien ik er niet op kan reageren, bij deze mijn feedback; Zolang er een select groepje elite members met de titel 'FP Promod' is die onderling kan bepalen wat de moderatiescore van een reactie zou moeten zijn, zie ik het nut er niet van in dat ik reacties modereer. Dit groepje overruled immers de moderatiescore met wat zij vinden dat het zou moeten zijn, dus wat voegt mijn moderatiescore dan nog toe?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Freekers schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 20:20:
Afgelopen nacht ontving ik onderstaand bericht hier op T.net:

[...]

Aangezien ik er niet op kan reageren, bij deze mijn feedback; Zolang er een select groepje elite members met de titel 'FP Promod' is die onderling kan bepalen wat de moderatiescore van een reactie zou moeten zijn, zie ik het nut er niet van in dat ik reacties modereer. Dit groepje overruled immers de moderatiescore met wat zij vinden dat het zou moeten zijn, dus wat voegt mijn moderatiescore dan nog toe?
PowerMods kunnen reacties fixeren maar dat wordt enkel in uitzonderlijke gevallen gedaan. Is niet iets wat überhaupt dagelijks voorkomt.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyonthewall
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22-07 19:16
Ik heb ook een berichtje gekregen dat mijn moderatierechten zijn ingetrokken vanwege het verkeerd gebruik ervan. Ik heb de ModeratieFAQ doorgenomen en heb inderdaad verkeerd gemodereerd.

Zou ik de moderatierechten weer terug kunnen krijgen nu ik zie wat ik fout heb gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Jij mag het ook weer proberen. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:26
Mag ik weer modereren? Ik snap wat ik fout deed.

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Prima, jij mag het weer proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj-vj
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-06-2024
Waarom staan mijn moderatie rechten uit? Ik probeerde een like achter te laten. Ik ben aan het nadenken of ik ooit vervelend tegen iemand geweest ben op dit platform. Dit is me een raadsel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:21

Santford

FP PowerMod
dj-vj schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:48:
Waarom staan mijn moderatie rechten uit? Ik probeerde een like achter te laten. Ik ben aan het nadenken of ik ooit vervelend tegen iemand geweest ben op dit platform. Dit is me een raadsel.
Jouw moderatierechten zijn uitgezet omdat je eerder een like achterliet op een reactie, daarmee gebruikte je het moderatiesysteem niet zoals dat bedoeld is. Het is de bedoeling om reacties zo objectief mogelijk te beoordelen en een score te geven op basis van inhoudelijke kwaliteit en nut voor de algemene discussie.

Als je de ModeratieFAQ doorneemt en belooft je aan de richtlijnen daarin te houden, dan zullen we jouw moderatierechten weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boonie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-09 13:06
Ik denk dat ik wat partijdig was maar mijn score lijkt me goed genoeg. Ik kan het echter niet zelf inschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Laatst online: 12-09 20:51

AlphaRomeo

FP PowerMod
boonie schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:07:
Ik denk dat ik wat partijdig was maar mijn score lijkt me goed genoeg. Ik kan het echter niet zelf inschakelen.
Waarschijnlijk inmiddels opgelost? Ik zie dat je sinds 13.14 al een aantal moderaties hebt kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:30

Martinspire

Awesomeness

Mijn modrechten zijn al een tijdje disabled maar ik wil ze toch wel weer terug hebben. Ik zal proberen het beter te doen dan eerst.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CTX
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-09 15:16

CTX

Mijn moderatierechten zijn een paar dagen geleden uitgezet, omdat ik niet actief genoeg geweest ben volgens de regels. Nu ben ik idd geen actieve moderator, dus dat ik geen rechten meer heb vind ik niet heel erg. Wat ik wél vervelend vind is dat ik nu blijkbaar ook niet meer de moderatiestatus van de reacties van anderen mag zien. Ik kan dus niet meer snel filteren op wat een zinnige en leerzame discussie is, of wat off-topic of zelfs ongewenst is...

Ik kom al wat jaartjes dagelijks op Tweakers en dit is de eerste keer dat dit gebeurt. Is er niet een mogelijkheid om toch de moderatiestatus te kunnen zien, zonder dat ikzelf mag modereren? Zonder de trouwe +1, +2 en +3-tjes is de lol nu al snel van het lezen van de discussies af aan het gaan :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
CTX schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:27:
Mijn moderatierechten zijn een paar dagen geleden uitgezet, omdat ik niet actief genoeg geweest ben volgens de regels. Nu ben ik idd geen actieve moderator, dus dat ik geen rechten meer heb vind ik niet heel erg. Wat ik wél vervelend vind is dat ik nu blijkbaar ook niet meer de moderatiestatus van de reacties van anderen mag zien. Ik kan dus niet meer snel filteren op wat een zinnige en leerzame discussie is, of wat off-topic of zelfs ongewenst is...

Ik kom al wat jaartjes dagelijks op Tweakers en dit is de eerste keer dat dit gebeurt. Is er niet een mogelijkheid om toch de moderatiestatus te kunnen zien, zonder dat ikzelf mag modereren? Zonder de trouwe +1, +2 en +3-tjes is de lol nu al snel van het lezen van de discussies af aan het gaan :-(
Begrijp ik het goed en zie helemaal geen score meer bij de reacties staan? Maak je gebruik van custom CSS?

Ook zonder geactiveerde moderatierechten zou je alsnog de moderatiescore bij de reacties moeten kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Heb jij niet ook last van een adblocker? Zie crisp in "Eerste hulp bij adblock-check-problemen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XGmode
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 23:16
Ik kan nog wel modereren in het forum, maar niet meer bij nieuwsartikelen. Zie daar geen moderatiescores meer, nogal irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
XGmode schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:57:
Ik kan nog wel modereren in het forum, maar niet meer bij nieuwsartikelen. Zie daar geen moderatiescores meer, nogal irritant.
Aan jou wil ik dezelfde vragen stellen als in de twee reacties boven jou, heb je custom CSS of een adblocker actief?

Jouw moderatierechten zijn geactiveerd, dat wil zeggen dat je reacties van een score zou moeten kunnen voorzien. Het systeem met de duimpjes op het forum staat los van het moderatiesysteem op de frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XGmode
Santford schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:15:
[...]

Aan jou wil ik dezelfde vragen stellen als in de twee reacties boven jou, heb je custom CSS of een adblocker actief?

Jouw moderatierechten zijn geactiveerd, dat wil zeggen dat je reacties van een score zou moeten kunnen voorzien. Het systeem met de duimpjes op het forum staat los van het moderatiesysteem op de frontpage.
Ik heb Ublock origin als adblocker, maar dat draai ik al heel lang. Daarin is niet kortgeleden iets gewijzigd.

Edit: het is wel iets in Firefox, ook al is Ublock uit zie ik het nog niet.
Via Microsoft Edge zie ik wel meteen de moderatiescore.
Ik zal Firefox eens resetten qua cache e.d.

[ Voor 12% gewijzigd door XGmode op 29-03-2023 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XGmode
De cache legen en daarna Ublock origin uitzetten voor Tweakers heeft het probleem in Firefox verholpen.
Ik zie de scores weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
XGmode schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:42:
De cache legen en daarna Ublock origin uitzetten voor Tweakers heeft het probleem in Firefox verholpen.
Ik zie de scores weer.
Mooi dat de reactiescores weer zichtbaar zijn, bedankt voor de terugkoppeling :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CTX
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-09 15:16

CTX

Santford schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:38:
[...]

Begrijp ik het goed en zie helemaal geen score meer bij de reacties staan? Maak je gebruik van custom CSS?

Ook zonder geactiveerde moderatierechten zou je alsnog de moderatiescore bij de reacties moeten kunnen zien.
Ja, je hebt het goed begrepen, ik zag helemaal geen scores meer staan :)

Het probleem heeft zich na 2 dagen vanzelf opgelost, vandaag waren de scores weer te zien. Browser is FF, geen custom CSS, uBlock Origin als adblocker maar niet actief op Tweakers. Schiet mij maar lek, want ik heb verder niets gedaan/veranderd... :?

In ieder geval bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:12

Mickey77

Allround ICT-er

Ik krijg nu ook bericht "Moderatierechten worden automatisch uitgeschakeld zodra je langer dan zes maanden niet hebt gemodereerd. Dus die van jou zijn nu uitgeschakeld."

Ik moet zeggen dat ik vaker reageer op het forum dan op de frontpage, maar kennelijk is dat geheel gescheiden. Mag het voor mij weer aan? Ik heb niet bewust niet gereageerd, er was gewoon lange tijd geen bericht dat mij prikkelde en zoals gezegd reageer ik wel vaak op het forum en heb ook een positieve score.

Maar ik ben wel verrast dat het zo automatisch wordt uitgeschakeld. Ik heb kennelijk langdurig niet gereageerd op berichten, maar ik bezoek de tweakers website nog steeds dagelijks (mijn status is ook Tweakotine-addict). Ik begrijp dat tweakers op zoek gaat naar inactieve leden, maar ik vind alleen het aantal reacties niet de beste manier om inactiviteit te meten...

Edit:
ik heb gezien dat je de rechten ook zelf weer terug kunt zetten. Dit kan dus door in een willekeurig bericht te klikken op een beoordeling en dan zie je een knop waarmee je de rechten weer terug kunt krijgen. Even een paar stappen doorlopen en je mag dus weer meedoen.
Die mogelijkheid kende ik niet en die staat ook niet in het bericht dat ik ontving met de genoemde tekst. Daarin wordt de suggestie gewekt dat dit topic de enige route is naar herstel. Misschien handig om de tekst van dat bericht aan te passen?

[ Voor 23% gewijzigd door Mickey77 op 30-03-2023 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
@Mickey77 Om moderatierechten te behouden is het niet nodig om op de Frontpage te reageren, modrechten worden automatisch gedeactiveerd wanneer je na activatie langer dan zes maanden geen moderatie doet. Het doel van het activeren, en doorlopen van de stappen daarvoor, is de moderator te herinneren aan de bedoeling van het moderatiesysteem na een periode van inactiviteit.

In sommige gevallen kunnen moderatierechten niet zelf opnieuw actief gemaakt worden, moderatierechten kunnen door een powermod handmatig geblokkeerd zijn of het account voldoet niet aan een paar voorwaarden. In dat geval is dit loket de enige route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:23
Kan er gekeken worden naar de moderatie van deze en deze reacties? Vind het opvallend dat er binnen een paar minuten exact hetzelfde aantal minnetjes verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MC Taz Man schreef op maandag 3 april 2023 @ 17:27:
Kan er gekeken worden naar de moderatie van deze en deze reacties? Vind het opvallend dat er binnen een paar minuten exact hetzelfde aantal minnetjes verschenen.
Klagen over moderatie op de FP is ongewenst, en termen als "huilen" voor mensen met een andere mening dan de jouwe is ook wat trollerig. Net als die smiley.

Daarnaast staan die reacties er nog geen kwartier. Een beetje geduld mag ook wel.

Daarnaast is dit het verkeerde topic.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:23
wildhagen schreef op maandag 3 april 2023 @ 17:31:
[...]

Klagen over moderatie op de FP is ongewenst, en termen als "huilen" voor mensen met een andere mening dan de jouwe is ook wat trollerig. Net als die smiley.
Fair enough
Daarnaast staan die reacties er nog geen kwartier. Een beetje geduld mag ook wel.

Daarnaast is dit het verkeerde topic.
Zou je denken, echter deed ik iets specifieks benoemen waardoor ik aan misbruik dacht. Namelijk exact hetzelfde aantal minnetjes binnen zeer korte tijd. Maar goed, ik ga er van uit dat het bekeken is en ik het vaudt had. Dank :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 20:33
Ik zou graag weer kunnen modderen op de FP.

Iets wat ik al lang zeker meer dan een jaar al niet meer kan en eigenlijk ook niet meer wou.

Ik was niet eens zo fout, het was een meningsverschil tussen de mods en mij over de manier van modderen van mij. Wij hebben de vrijheid om te modderen op de FP, maar het moet wel in de lijn zijn van de FP mods 8)7

Goed, dan houd ik mij daar vanaf nu prima aan dan d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Hier heb ik toch iets meer nodig, want een +2 of +3 voor verschillende populistische kreten zonder verdere inhoud is geen verschil van inzicht, dat is gewoon overduidelijk fout en komt absoluut niet overeen met de richtlijnen uit de moderatieFAQ.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LB Back
  • Laatst online: 03-06 11:07
Ik heb de ModeratieFAQ doorgenomen en zal me aan de richtlijnen daarin houden. Kan ik mijn moderatierechten weer terugkrijgen? BvbD!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Jij mag het weer proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 12:48

MrMarcie

CFMoto 650MT

Kan die mod weer aan? Na een paar jaar zou de boel toch wel bekoeld zijn ?

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Het gaat er niet om of iets al bekoeld is, het gaat erom dat je ons vertrouwen geeft dat jij je aan de richtlijnen in de moderatieFAQ wil houden. Dat vertrouwen geef je hier, en in je overige reacties elders, absoluut niet, dus ik zal jouw moderatierechten ook niet weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risc16
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 16:08
Ik was niet op de hoogte van moderatieFAQ, Deze zojuist is door gelezen en heb het systeem totaal anders geïnterpreteerd dan dat het bedoeld was. Graag ontvang ik toch weer mod rechten terug zodat ik het kan toepassne zoals het dan wel bedoeld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dan mag je het weer proberen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Gisteren kreeg ik een bericht dat ik aan alle eisen voldoe, vandaag opeens een bericht dat ik dat niet doe. Kan alleen mijn karma controleren en die voldoet gewoon.
Wat is nu het probleem?
Zie ook nergens de optie om het opnieuw aan te vragen.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 01:24
Heren Moderators, persoonlijk vindt ik het vreemd dat ik geen moderatierechten krijg, mijn reactiescore gaat maar met 0,001 omhoog ivm begindatum. Ik heb hier al eerder over geklaagd.
Tweakers die alleen maar reageren op de frontpage en vele jaren korter of zelfs net hier zitten, krijgen dit wel omdat hun score per 0,01 omhoog gaat.
Daar sta ik dan met meer dan 50.000 karma, grootmeester en 883 beoordelingen. en een nickname die bijna iedereen al kent ivm goede doel project sinds 2016.
Ik hoop toch echt dat aan deze onredelijkheid, iets gedaan wordt.

Dank @Santford maar als je een vb neemt, account hierboven NosferatuX
622 reacties tegen over 2822
194 (0,449) reactiescore tegenover 445 (0,216)
Account vanaf 2018, mijne vanaf 2009

[ Voor 14% gewijzigd door GameNympho op 20-04-2023 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
NosferatuX schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:35:
Gisteren kreeg ik een bericht dat ik aan alle eisen voldoe, vandaag opeens een bericht dat ik dat niet doe. Kan alleen mijn karma controleren en die voldoet gewoon.
Wat is nu het probleem?
Je gemiddelde reactie score is net te laag, daardoor voldoet jouw account niet aan de voorwaarden om moderatierechten te kunnen activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Hallo Moderators, Ik kreeg gisteren een push bericht dat mijn moderatie was ingeschakeld, ik was me er niet van bewust dat het uit was, het was ook niet uit, en dat weet ik zeker want ik had afgelopen dagen nog gemodereerd op de FP.

Nu krijg ik vandaag weer een push-msg dat het weer is uitgeschakeld.
met deze melding;
- een gemiddelde frontpage-reactiescore van 0,5 óf geen (gemodereerde) reacties.

Hoe zit dit nu? Ik heb karma genoeg en Reactiescore 558 (0,491 gemiddeld) #2303.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Santford schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:55:
[...]

Je gemiddelde reactie score is net te laag, daardoor voldoet jouw account niet aan de voorwaarden om moderatierechten te kunnen activeren.
Hmm oke, vond het een beetje onduidelijk vandaar maar dan ga ik even "spammen" 😆

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
GameNympho schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:40:
Heren Moderators, persoonlijk vindt ik het vreemd dat ik geen moderatierechten krijg, mijn reactiescore gaat maar met 0,001 omhoog ivm begindatum. Ik heb hier al eerder over geklaagd.
Tweakers die alleen maar reageren op de frontpage en vele jaren korter of zelfs net hier zitten, krijgen dit wel omdat hun score per 0,01 omhoog gaat.
Daar sta ik dan met meer dan 50.000 karma, grootmeester en 883 beoordelingen. en een nickname die bijna iedereen al kent ivm goede doel project sinds 2016.
De begindatum is niet van invloed op de berekening van de gemiddelde reactie score. Het gemiddelde wordt berekend over alle reacties die een moderatie hebben ontvangen. Met een groot aantal reacties in het verleden is het inderdaad lastiger om de gemiddelde reactie score omhoog te krijgen.

Maar jouw gemiddelde reactie score over de laatste 6 maanden zou ook niet boven de 0,5 uitkomen. Een Tweaker die net geregistreerd zou zijn, zou dan ook niet kunnen activeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Wel lastig trouwens die reactie score icm een voorheen "corrupt" systeem en zie nu net dat er al onterechte -1 tjes binnen komen. Betekend dus dat de eisen niet echt hun werk doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Mel33 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:25:
Hallo Moderators, Ik kreeg gisteren een push bericht dat mijn moderatie was ingeschakeld, ik was me er niet van bewust dat het uit was, het was ook niet uit, en dat weet ik zeker want ik had afgelopen dagen nog gemodereerd op de FP.

Nu krijg ik vandaag weer een push-msg dat het weer is uitgeschakeld.
met deze melding;
- een gemiddelde frontpage-reactiescore van 0,5 óf geen (gemodereerde) reacties.

Hoe zit dit nu? Ik heb karma genoeg en Reactiescore 558 (0,491 gemiddeld) #2303.
Met ingang van 21 september vorig jaar is er het een en ander aan het frontpage-moderatiesysteem veranderd, zo zijn er aan het gebruik van het moderatiesysteem een aantal eisen verbonden. Voor accounts die niet aan de nieuwe eisen voldeden was er een overgangsperiode (die liep tot 19 april) om karma en reactiescore op orde te krijgen. In jouw geval is je gemiddelde reactie socre net te laag,

In .plan: Wij willen een vriendelijker Tweakers werd dit aangekondigt, onder het kopje "Wat gebeurt er nu met mijn moderatierechten?" kun je er meer over lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 20:33
Dirk schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 20:36:
Hier heb ik toch iets meer nodig, want een +2 of +3 voor verschillende populistische kreten zonder verdere inhoud is geen verschil van inzicht, dat is gewoon overduidelijk fout en komt absoluut niet overeen met de richtlijnen uit de moderatieFAQ.
Oké, dan houd ik mij aan de regels van de moderatie faq :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wijbro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 20:02
NosferatuX schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:35:
Wat is nu het probleem?
Hetzelfde geldt voor mij, alsof je een cadeautje krijgt en de gever de dag daarna zegt: nee dat was toch niet de bedoeling, ik neem mijn cadeautje terug. Heel vervelend. De paarse krokodillen dwalen dus zelfs binnen Tweakers rond.😏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerard001a
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-02-2024
wijbro schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:30:
[...]

Hetzelfde geldt voor mij, alsof je een cadeautje krijgt en de gever de dag daarna zegt: nee dat was toch niet de bedoeling, ik neem mijn cadeautje terug. Heel vervelend. De paarse krokodillen dwalen dus zelfs binnen Tweakers rond.😏
Hier idem, snap er echt niks van, ik heb ruim voldoende karma-punten, maar blijkbaar frontpage-punten onder de 00,5 ?
Geen idee hoe je dat moet oplossen of omhoog krijgen :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Gerard001a schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:25:
[...]

Hier idem, snap er echt niks van, ik heb ruim voldoende karma-punten, maar blijkbaar frontpage-punten onder de 00,5 ?
Geen idee hoe je dat moet oplossen of omhoog krijgen :|
De gemiddelde reactiescore wordt berekend over alle reacties die je op de Frontpage onder de nieuwsberichten hebt geplaatst en een moderatiescore hebben ontvangen. De ongemodereerde reacties tellen niet mee.

Om je gemiddelde reactiescore omhoog te brengen kun je on-topic op de Frontpage reageren. Als je reacties met een moderatiescore van minimaal +1 worden beoordeeld dan zal dat je gemiddelde doen stijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerard001a
Santford schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:44:
[...]

De gemiddelde reactiescore wordt berekend over alle reacties die je op de Frontpage onder de nieuwsberichten hebt geplaatst en een moderatiescore hebben ontvangen. De ongemodereerde reacties tellen niet mee.

Om je gemiddelde reactiescore omhoog te brengen kun je on-topic op de Frontpage reageren. Als je reacties met een moderatiescore van minimaal +1 worden beoordeeld dan zal dat je gemiddelde doen stijgen.
OK, duidelijk, dat getal heb je dus niet in eigen hand, want wat jij een zinvolle bijdrage aan een discussie vind, kan een ander toch als slecht beoordelen :|
Lijkt me wel wat onnodig ook, karma lijkt me voldoende om te zien of een lid bijdraagt aan de discussies.
Maar goed het is jullie systeem, denk enkel dat er zo best veel leden zijn die onder die 0,05 vallen en eigenlijk best een zinvolle bijdrage leveren en nu niet meer kunnen beoordelen.
Jammer, maar het is niet anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gerard001a schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:02:
[...]

OK, duidelijk, dat getal heb je dus niet in eigen hand, want wat jij een zinvolle bijdrage aan een discussie vind, kan een ander toch als slecht beoordelen :|
Een reactie die ten onrechte te laag gemod is kan je altijd melden in Het kleine-mismoderatietopic deel XXX zodat er naar gekeken en zonodig gecorrigeerd kan worden :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gerard001a
Tot slot, ik denk wel dat je zo bv kritische posten moeilijker maakt, omdat ik de volgende keer wel twee keer nadenkt om een kritische noot neer te zetten, om minnen te voorkomen 🤔
Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn, louter proberen om mee te praten met de massa ? Om geen ongewelvallige post te plaatsen.
Ik zie al te vaak dat mensen minnen krijgen, die louter kritische maar wel onderbouwde posten plaatsen.
Ook ik zal minder vaak gaan posten als gevolg van jullie beoordeling 😒

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kimborntobewild
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mijn reactiescore is 0,48. Om te kunnen modereren moet het 0,50 zijn. Hoe krijg ik dat in vredesnaam nog voormekaar met 9790 reacties, binnen een overzienbare termijn? In een half jaar ben ik gestegen van 0,477 naar 0,480. In dat tempo duurt het nog zo'n 3 jaar. Omdat ik 112 ben, ben ik dan wellicht al dood...
Wat als er alleen naar de laatste 12 maanden wordt gekeken? Wat is dan mijn score?
In theorie zou ik beter opnieuw kunnen beginnen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Emunator
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-07 20:11
GameNympho schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:40:

Dank @Santford maar als je een vb neemt, account hierboven NosferatuX
622 reacties tegen over 2822
194 (0,449) reactiescore tegenover 445 (0,216)
Account vanaf 2018, mijne vanaf 2009
Gaan de verdiensten omlaag als je al langer lid bent? Ik ben al vanaf 2006 lid, dat zou dan betekenen dat ik nooit meer kan modereren omdat het verhoudingsgewijs te langzaam omhoog zou gaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kimborntobewild
  • Niet online
Emunator schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:36:
[...]

Gaan de verdiensten omlaag als je al langer lid bent? Ik ben al vanaf 2006 lid, dat zou dan betekenen dat ik nooit meer kan modereren omdat het verhoudingsgewijs te langzaam omhoog zou gaan?
De verdiensten gaan natuurlijk niet omlaag als je al langer lid bent. Maar je gemiddelde verbeteringsmogelijkheden zijn véél slechter dan als je nieuw bent.
Als je langer lid bent en veel posts gedaan hebt, is het simpelweg niet te doen om je reactiescore in een redelijk tempo te verbeteren (wiskundig gezien).
Als je nieuw bent en 100 posts gedaan hebt, is het vééééél makkelijker je gemiddelde op te krikken als je je best doet. Als je al 10000 posts gedaan hebt, moet je letterlijk 100x zoveel posts maken (allen met een goede score) om hetzelfde positieve effect op je score te hebben!
Dat is krom. De oud-gedienden zijn de dupe van dit ondoordachte systeem. Ondoordacht, wiskundig gezien. Het betreft wiskunde en statistiek. Wiskunde is voor velen moeilijk. Statistiek is een nog veel moeilijker vak. Zelfs statistici zijn er vaak niet goed in - gevoelsmatig gaat men vaak de mist in (zoals in de zaak Lucia de B.). Ook Tweakers gaat hier de mist in. Zoals ik het begrijp, wordt hier een lineaire formule gehanteerd. Een lineaire formule is zéér in het nadeel van de oud-gedienden, als die een score hebben onder de 0,5.

Het is op te lossen door bijv. alleen te kijken naar de posts van de afgelopen 9 maanden. Of door posts ouder dan 4,5 maanden veel minder zwaar te laten meetellen.

Veel forums (in het algemeen) gaan kapot omdat de beheerders niet genoeg rekening houden met de wensen/problemen van de oud-gedienden. Je moet je leden koesteren. Op deze manier - met dit moderatiesysteem - wordt dat niet gedaan. Kijk bijv. ook naar Opera. Opera gooide 97% van de functionaliteiten in één stap weg met de overstap van hun legacy Opera12 naar Chropera16. Dat heeft het marktaandeel van Opera volgens mij geen goed gedaan. Ken jij nog iemand die Opera gebruikt?

[ Voor 18% gewijzigd door kimborntobewild op 22-04-2023 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Als iemand iets zegt in een post dat FOUT is maar niet beledigend of zo.
Moeten we dan een -1 geven (Want het is fout) of een 0 omdat het off-topic is?

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
MrMonkE schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 09:15:
Als iemand iets zegt in een post dat FOUT is maar niet beledigend of zo.
Moeten we dan een -1 geven (Want het is fout) of een 0 omdat het off-topic is?
De ModeratieFAQ zegt het volgende over feitelijke onjuistheden:
Het is mogelijk dat je feitelijke onjuistheden constateert in een reactie. In dat geval is een score van 0 de laagste beoordeling die je aan een reactie met een goedbedoelde (vriendelijke) inhoud dient te geven, en niet een -1. De -1 is bedoeld voor sociaal onaangepast gedrag. Het is aan te bevelen om feitelijke onjuistheden te corrigeren in een reactie op de post, indien dit nog niet door anderen is gedaan. Het is denkbaar dat een reactie, naast een feitelijke onjuistheid, wel redenaties of andere inhoud bevat die nuttig is voor de bezoekers. In dat geval kan toch een hogere score dan 0 rechtvaardig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09:50
Heb de FAQ doorgenomen en ben voornemens weer actiever deel te nemen. Zouden mijn rechten weer geactiveerd mogen worden aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Jij moet toch gewoon zelf je modrechten kunnen activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eurob
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-08 13:52
Hoe wordt de reactiescore berekent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
eurob schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 02:54:
Hoe wordt de reactiescore berekent?
Santford legt dat uit, zo'n +/- 12 reacties hierboven :)

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/75123018

[ Voor 13% gewijzigd door The_BoKmeester op 25-04-2023 06:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 01:24
Hij probeert het uit te leggen, maar duidelijkheid is ver te zoeken.

edit; Ik zat eergisteren een account te bekijken, lid sinds 2021, tweakeroid en nog geen 50 reacties, reactiescore 1,00 :F Daarom begrijpen we het niet als die van de oudgedienden maar met 0,001 omhoog gaan en de nieuwere account met 0,01 of 0,1 en dus de reactiescore heel snel stijgt. Met alle redelijkheid, het klopt voor geen cm ;)

[ Voor 34% gewijzigd door GameNympho op 25-04-2023 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
GameNympho schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 09:52:
[...]

Hij probeert het uit te leggen, maar duidelijkheid is ver te zoeken.
Ik lees het even terug, en het is op zich niet moeilijk, maar het argument dat Tweakers-leden met een rijke posthistorie heeeeeeel veel moeite moeten doen om hun 'gemiddelde' omhoog te krikken, is daarmee niet weerlegd inderdaad. :)

'je mag het weer proberen' _O-

(edit: de telling/score zal wel iets ingewikkelder liggen, maarja... /care)

[ Voor 7% gewijzigd door The_BoKmeester op 25-04-2023 10:01 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Dit topic is primair bedoeld voor verzoeken of vragen omtrent het inschakelen van moderatierechten.

Discussie over de voorwaarden aan het gebruik van het moderatiesysteem hoort thuis in Nieuwe eisen moderatierechten

Voor gebruikers die veel reacties hebben achtergelaten op de Frontpage is het lastiger om de gemiddelde reactie score uit te balanceren.
Zij kunnen in dit topic een verzoek doen voor het inschakelen van hun moderatierechten. Er zal dan naar de recente posthistorie worden gekeken.

@GameNympho Als je nog vragen hebt over de berekening van het gemiddelde, stuur mij dan even een DM.

[ Voor 4% gewijzigd door Santford op 03-05-2023 22:18 . Reden: Linkje aangepast n.a.v. afsplitsing topic ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groax
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-08 11:58
Ik snap dat de moderatierechten er zijn maar!
Ik heb 3.140 karma en betaal voor een Hero Abonnement ter ondersteuning maar omdat ik een reactie score van 0,440 heb kan ik niet meer een +1 geven op een reactie.

Nogmaals ik snap dat jullie dit doen maar ik heb niet op ieder artikel een mening om te delen of iemand anders heeft het al gezegd en ik wil ook geen poep praten en zo mijn reactie score te verlagen.

Kunnen jullie nog een keer naar kijken? want ik voel mij nu wel een beetje benadeeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Op zich kun jij je reactiescore eenvoudig omhoog krijgen naar gemiddeld 0,5 met slechts 15 keer +1, maar als ik naar jouw moderatiehistorie kijk doe je het niet al te gek, dus ik heb het maar handmatig aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icall5s
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 29-09-2023
Hallo Tweakers,

Jammer dat jullie niet op één lijn zitten met hoe gebruikers de frontpage modereren. Ik heb in mijn berichten namelijk juist meerdere malen de moderatie-FAQ benoemd, dus het is niet zo dat ik de moderatie-FAQ negeer. Ik heb deze reeds meerdere malen doorgelezen en ik wil jullie dus verzoeken mijn moderatierechten aan te zetten.

Vriendelijke Groet,

icall5s

Tweakers-gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dit is in de PM volgens mij al voldoende verduidelijkt en anders mag je mij een bericht sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerard001a
Dirk schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 23:02:
Op zich kun jij je reactiescore eenvoudig omhoog krijgen naar gemiddeld 0,5 met slechts 15 keer +1, maar als ik naar jouw moderatiehistorie kijk doe je het niet al te gek, dus ik heb het maar handmatig aangezet.
Ik zit met het zelfde probleem, ben nooit vervelend of hatelijk, maar je bent afhankelijk van de beoordeling van de mede tweakers.
Kijk ook eens naar mijn onmogelijkheid om te kunnen beoordelen, zie ook geen vooruitgang in mijn 0,4 omdat omhoog te krijgen naar 0,5 :)
Neem eens als voorbeeld mijn laatste post bij ,Software-update: Audacity 3.3.1 , ik bedank daar iemand voor een link, lijktt me netjes en gelijk krijg je weer een min :|

[ Voor 12% gewijzigd door Gerard001a op 02-05-2023 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimborntobewild
  • Niet online
Santford schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:34:
Dit topic is primair bedoeld voor verzoeken of vragen omtrent het inschakelen van moderatierechten.

...

Voor gebruikers die veel reacties hebben achtergelaten op de Frontpage is het lastiger om de gemiddelde reactie score uit te balanceren.
Zij kunnen in dit topic een verzoek doen voor het inschakelen van hun moderatierechten. Er zal dan naar de recente posthistorie worden gekeken.
Het is natuurlijk een zeer slechte methode als je die moderatierechten handmatig moet aanvragen.
Zoiets moet natuurlijk geautomatiseerd worden. Laat er een formule op los; klaar.
Ikzelf kan ook niet zien wat het gemiddelde is van je recente posthistorie. Dus dan sta je alsnog in je hemd als je bij zo'n verzoek vraagt om alleen naar 'recent' te kijken, als de score daar ook niet boven de 0,5 uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 12:04

Kajel

Development in Style

Hallo Tweakers,

Heel lang geleden zijn mijn moderatierechten - terecht - weggenomen. Ik deed veel te veel aan meningmoderatie. Ik heb nooit de moeite genomen om moderatierechten terug te krijgen, maar heb een aardige react-score. Dus ik zou graag mijn moderatierechten terugkrijgen en laten zien dat ik het heel goed kan!

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Jij mag het weer proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefhey
  • Laatst online: 17-05 01:18
Hallo Tweakers,

Wanneer zou ik weer eens moderatierechten kunnen krijgen?
Ze zijn me ooit ontnomen, omdat er het een en ander was veranderd.
Op zich met goede redenen, alleen heeft het nog niet geholpen.
Ik reageer niet heel veel, maar zelfs als ik neutraal reageer krijg ik een -1 omdat mensen met hun mening modereren en niet op inhoudelijkheid.
Kan ik misschien moderatierechten krijgen, want zoals het nu gaat duurt het nog wel even.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
stefhey schreef op zondag 14 mei 2023 @ 23:53:
[…]
Ik reageer niet heel veel, maar zelfs als ik neutraal reageer krijg ik een -1 omdat mensen met hun mening modereren en niet op inhoudelijkheid.
[…]
Dit jaar plaatste je vijf reacties. De reactie die je in januari plaatste heeft een +1 gekregen. De overige reacties plaatste je gister onder onder dit (nieuws: 'Nieuwe studio van Call of Duty-veteranen ontslaat gros van werknemers') artikel en ontvingen allemaal een 0 of -1. Ik denk dat jouw opmerking daarover gaat.

De reacties staan op de juiste moderatie scores. Met die reacties ga je niet inhoudelijk in op het onderwerp van het nieuwsbericht. Ze gaan over de vorm, kwaliteit of nut van het artikel en zijn feedback voor de redactie. Dat hoort, mits constructief gebracht, thuis in Geachte redactie en is off-topic op de Frontpage. Opmerkingen over moderatiescores in Frontpage reacties zijn aanleiding voor een punt aftrek van de moderatiescore. Dit kun je nalezen in de ModeratieFAQ.

Als een reactie niet op de juiste score staat kun je dit melden in Het kleine-mismoderatietopic deel XXX. Daar helpen Tweakers mee om reacties op de juiste score te krijgen, of kan de moderatiescore toegelicht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefhey
  • Laatst online: 17-05 01:18
Santford schreef op maandag 15 mei 2023 @ 06:54:
[...]

Dit jaar plaatste je vijf reacties. De reactie die je in januari plaatste heeft een +1 gekregen. De overige reacties plaatste je gister onder onder dit (nieuws: 'Nieuwe studio van Call of Duty-veteranen ontslaat gros van werknemers') artikel en ontvingen allemaal een 0 of -1. Ik denk dat jouw opmerking daarover gaat.

De reacties staan op de juiste moderatie scores. Met die reacties ga je niet inhoudelijk in op het onderwerp van het nieuwsbericht. Ze gaan over de vorm, kwaliteit of nut van het artikel en zijn feedback voor de redactie. Dat hoort, mits constructief gebracht, thuis in Geachte redactie en is off-topic op de Frontpage. Opmerkingen over moderatiescores in Frontpage reacties zijn aanleiding voor een punt aftrek van de moderatiescore. Dit kun je nalezen in de ModeratieFAQ.

Als een reactie niet op de juiste score staat kun je dit melden in Het kleine-mismoderatietopic deel XXX. Daar helpen Tweakers mee om reacties op de juiste score te krijgen, of kan de moderatiescore toegelicht worden.
Kijk dan ook even naar de andere reacties, offtopic over CoD terwijl het artikel daar niet over gaat en die worden +1 gemod.
Maar steek dat hele mod-systeem maar op een plekje waar de zon niet schijnt, dan doe ik wel niet mee met die bullshit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oks
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 21:55

oks

Ik zou graag zien dat die cijfers niet meer getoond worden. Waarom het beestje niet gewoon bij naam noemen. Als moderator is het gedoe, als lezer is het ook gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dat kan eenvoudig volledig verborgen worden: Moderatie weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sellh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-08 12:11
Oeps, verkeerde plek

[ Voor 93% gewijzigd door sellh op 23-05-2023 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldso
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-08 16:20
L.S.

Mijn moderatie rechten staan niet aan. Ik heb niet (bewust) een mail hier over ontvangen.

Mijn vraag is, kan dit hersteld worden?

Mvg. Harold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Je hebt een gemiddelde reactie score van -0.667. Dat is veel te laag, pas bij 0.500 of hoger krijg je moderatie rechten.

Je kunt dat herstellen door voldoende goede posts te maken die positief gewaardeerd worden (dus +1 en hoger), net zo lang tot je gemiddelde score boven de 0.500 uitkomt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik krijg een mailtje dat mijn modstatus uitgezet is na 6 maanden. Edoch, waar kun je dat dan weer inschakelen? 't Zou wel tof zijn als dat direct in het bericht zou staan.

Zo te zien voldoe ik aan alle voorwaarden, maar ik kan nergens (onder mijn instellingen) vinden waar het aangezet kan worden. Info op dat vlak zou beter kunnen.

Vraag is dus:hoe zou ik het weer aan kunnen zetten (als ik daar op een zeker moment weer behoefte toe zou hebben)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
kdekker schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 07:58:
[…]

Vraag is dus:hoe zou ik het weer aan kunnen zetten (als ik daar op een zeker moment weer behoefte toe zou hebben)?
Dat kan via de moderatiepop-up bij een willekeurige reactie op de frontpage.

Als je op een moderatiescore bij een reactie klikt dan opent de pop-up, daar vind je een knop voor activatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Santford schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:28:
[...]

Dat kan via de moderatiepop-up bij een willekeurige reactie op de frontpage.

Als je op een moderatiescore bij een reactie klikt dan opent de pop-up, daar vind je een knop voor activatie.
Dank. Wellicht een idee om deze info bij de Tweakers HQ mail te zetten? Ik had al de nodige tijd gezocht onder instellingen (ook via het forum gevonden dat het daar onder reacties had/zou moeten staan).

Begrijp me goed: De plek is niet volkomen onlogisch (al zou ik het eerder bij instellingen verwacht hebben), maar het gebrek aan info hierover, zelfs - of ik heb niet nauwkeurig genoeg gelezen in https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2 - is m.i. een omissie. Een kopje: hoe zet je moderatie aan lijkt me geen gek idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magatsu
  • Laatst online: 20-08 20:23
Ik kreeg daarnet de wonderbaarlijke pop-up dat mijn moderatie rechten waren afgepakt. Ik wil toch graag duiding waarom deze net zijn afgepakt. Als ik van mening ben dat bepaalde reacties echt wel een +3 waard zijn (in mijn ogen wel te verstaan) en de consensus van Tweakers users is een +1 of +2 dan ben ik een mismatch en krijg ik als melding dat ik fout modereer?

De enige waar ik zelf in kan komen is de volgende: XBWillem in 'Netflix begint in Nederland en België met 4 euro toeslag voor delen account', die zou inderdaad geen -1 moeten zijn van mij uit.

En zo heb ik nog de rest van de voorbeelden die aan mij gegeven werden waarvan ik toch mijn twijfels heb:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Laatst online: 12-09 20:51

AlphaRomeo

FP PowerMod
@magatsu je kunt gewoon reageren op de PM en de discussie aangaan met de PowerMod die je rechten heeft ingetrokken. Die kan nadere duiding geven. Overigens hanteren wij de FAQ en niet de 'als ik van mening ben' handleiding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThanosReXXX
  • Laatst online: 27-11-2024
Hallo beste mensen, bij deze het vriendelijke verzoek om aub mijn moderatie rechten weer in ere te herstellen.
Alvast bedankt voor de moeite. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magatsu
AlphaRomeo schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:13:
@magatsu je kunt gewoon reageren op de PM en de discussie aangaan met de PowerMod die je rechten heeft ingetrokken. Die kan nadere duiding geven. Overigens hanteren wij de FAQ en niet de 'als ik van mening ben' handleiding. :)
Dat zou ik willen doen, alleen heb ik geen PM of notificatie meer waarop ik kan reageren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
magatsu schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:24:
[...]

Dat zou ik willen doen, alleen heb ik geen PM of notificatie meer waarop ik kan reageren...
Je hebt hierover een bericht gekregen welke je zo te zien ook hebt gelezen op woensdag 24 mei 2023. Daar kan je op reageren. Je vind het bericht in je inbox onder ontvangen pushberichten.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magatsu
Bor schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:28:
[...]

Je hebt hierover een bericht gekregen welke je zo te zien ook hebt gelezen op woensdag 24 mei 2023. Daar kan je op reageren. Je vind het bericht in je inbox onder ontvangen pushberichten.
Thanks, ik zat in mijn gewone inbox te kijken. Handig om te weten dat er ook nog een onderdeel pushberichten is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
magatsu schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:43:
[...]

Thanks, ik zat in mijn gewone inbox te kijken. Handig om te weten dat er ook nog een onderdeel pushberichten is :)
Geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThanosReXXX
@Bor Hallo, hoe lang duurt mijn "afkoelperiode" betreffende het terugkrijgen van mijn moderatie rechten nog? Er zijn inmiddels al een paar dagen voorbij en ik zie dat ik ze nog niet kan gebruiken. Graag even een update of uitleg. Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet,

ThanosReXXX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
ThanosReXXX schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:12:
@Bor Hallo, hoe lang duurt mijn "afkoelperiode" betreffende het terugkrijgen van mijn moderatie rechten nog? Er zijn inmiddels al een paar dagen voorbij en ik zie dat ik ze nog niet kan gebruiken. Graag even een update of uitleg. Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet,

ThanosReXXX
Hi ThanosReXXX,

Op de een of andere manier is je tag niet helemaal goed gegaan. Anyway, ik zie het berichtje nu alsnog. Als je in het vervolg de richtlijnen uit de moderatie FAQ zal volgen kan ik de mogelijkheid tot modereren weer voor je activeren. Laat maar even weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alxndr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-08 19:07
Clevergyno in 'Elon Musks Neuralink mag hersenchip bij mensen inbrengen in eerste proeven'

deze reactie verdient geen -1, het onderzoek naar dierproeven wordt zelfs in het artikel genoemd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThanosReXXX
Bor schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:22:
[...]

Hi ThanosReXXX,

Op de een of andere manier is je tag niet helemaal goed gegaan. Anyway, ik zie het berichtje nu alsnog. Als je in het vervolg de richtlijnen uit de moderatie FAQ zal volgen kan ik de mogelijkheid tot modereren weer voor je activeren. Laat maar even weten :)
Uiteraard zal ik voortaan even wat beter opletten en mijn moderaties op een meer passende manier gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
ThanosReXXX schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:31:
[...]

Uiteraard zal ik voortaan even wat beter opletten en mijn moderaties op een meer passende manier gebruiken.
Bij deze kan je weer aan de slag :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Alxndr schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:29:
Clevergyno in 'Elon Musks Neuralink mag hersenchip bij mensen inbrengen in eerste proeven'

deze reactie verdient geen -1, het onderzoek naar dierproeven wordt zelfs in het artikel genoemd
Je zit in het verkeerde topic lijkt het. Mismoderaties kan je aandragen in Het kleine-mismoderatietopic deel XXX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThanosReXXX
Bor schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:40:
[...]

Bij deze kan je weer aan de slag :)
Mijn dank is groot. :)

Met vriendelijke groet,

ThanosReXXX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
  • Laatst online: 12-09 20:31
Na enige tijd te hebben doorgebracht op het 'strafbankje' zou ik graag weer gebruik willen maken van de moderatieoptie. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Als je de ModeratieFAQ doorneemt en belooft je aan de richtlijnen daarin te houden, dan zullen we jouw moderatierechten weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sellh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-08 12:11
Sorry. Foute plek.

[ Voor 95% gewijzigd door sellh op 07-06-2023 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen13m
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 30-08 14:35
Zou mijn moderatierechten weer ingeschakeld mogen?
Deze zijn nu volgens mij al een half jaar uitgeschakeld en ik zal mij beter gedragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Prima, je mag het weer proberen. :)

Pagina: 1 ... 16 ... 20 Laatste

Let op:
Lees de ModeratieFAQ even door voordat je vraagt om je moderatierechten weer in te schakelen.
Vragen over moderaties en vreemde moderaties mag je melden in Het kleine-mismoderatietopic