Jazeker....Dirk schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:24:
Als je de ModeratieFAQ doorneemt en belooft je aan de richtlijnen daarin te houden, dan zullen we jouw moderatierechten weer aanzetten.
Dan mag ook jij het weer proberen.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Zou mijn moderatierechten weer ingeschakeld mogen?
Deze zijn nu volgens mij al een jaar uitgeschakeld en ik zal mij beter gedragen
Deze zijn nu volgens mij al een jaar uitgeschakeld en ik zal mij beter gedragen
Dan mag ook jij het weer proberen.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Hi,
Volgens mij moet ik hier zijn om de mod rechten die automatisch gedeactiveerd zijn te heractiveren (Sponge) (karma 27k+, reactie score 0.88).
Het heeft mij wel even wat moeite gekost om te ontdekken dat er niet ergens een knop is om dit te doen onder de account settings om dit te doen? Of bijvoorbeeld naast de tekst:
.
Volgens mij moet ik hier zijn om de mod rechten die automatisch gedeactiveerd zijn te heractiveren (Sponge) (karma 27k+, reactie score 0.88).
Het heeft mij wel even wat moeite gekost om te ontdekken dat er niet ergens een knop is om dit te doen onder de account settings om dit te doen? Of bijvoorbeeld naast de tekst:
in de gallery. Zo komt de tekst wel over bij mij. Of kijk ik er nou zo overheen?Modstatus: Niet geactiveerd
Als ik in de FAQ kijk (https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2) kom ik dit tegen:Het is alweer een tijdje geleden dat je je laatste moderatie op onze frontpage deed. Jammer!
Moderatierechten worden automatisch uitgeschakeld zodra je langer dan zes maanden niet hebt gemodereerd. Dus die van jou zijn nu uitgeschakeld.
Wil je op een later moment weer modereren? Graag! Je kunt je moderatierechten weer inschakelen als jouw account aan de eisen voldoet. De eisen zijn:
- minimaal 250 karmapunten;
- een gemiddelde frontpage-reactiescore van 0,5 óf geen reacties.
Jouw huidige status vind je in je profiel.
Een uitgebreid overzicht van alle ins en outs van het moderatiesysteem vind je in de Moderatie FAQ.
We zien je graag snel terug!
Met vriendelijke groet,
Tweakers
Maar goed, de koffie was vandaag wat minder sterk, dus misschien is er toch wel ergens een knop die ik over hoofd zieDeelnemen
Aan het gebruik van het moderatiesysteem zijn een aantal eisen verbonden. Modrechten worden niet automatisch ingeschakeld bij nieuwe accounts; deze kunnen zelf worden geactiveerd zodra het account aan de volgende eisen voldoet:
- minimaal 250 karmapunten;
- een gemiddelde frontpage-reactiescore van 0,5 óf geen (gemodereerde) reacties.
In je profiel kun je zien of je aan deze eisen voldoet. De waarden worden elke nacht bijgewerkt. Wanneer je na activatie langer dan zes maanden geen moderatie doet of wanneer je niet langer aan de bovenstaande eisen voldoet, wordt jouw moderatiestatus automatisch gedeactiveerd. Bij automatische deactivatie kun je zelf je modrechten weer inschakelen wanneer je (weer) aan de eisen voldoet.

Als je aan de voorwaarden voldoet, kun je deze activeren op de frontpage zelf. Doe alsof je een reactie wil modereren, in de popup zal dan een activatie knop moeten zijn.Sponge schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:47:
Maar goed, de koffie was vandaag wat minder sterk, dus misschien is er toch wel ergens een knop die ik over hoofd zie.
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
Gelukt, bedankt!thof schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:41:
Als je aan de voorwaarden voldoet, kun je deze activeren op de frontpage zelf. Doe alsof je een reactie wil modereren, in de popup zal dan een activatie knop moeten zijn.
Wel een locatie waar ik echt nooit zou zoeken. Het voelt meer als een profiel/instelling iets dan een optie die op de frontpage geactiveerd zou moet worden.
En het voelt ook een beetje aan alsof je een inbreker bent en de deur bij langs gaat om te zien als er toevallig een open is
Het bericht wat je ontvangt bij uitschakeling kan misschien wel wat duidelijker, ik zal intern eens de discussie aanslingeren.
Goedemiddag Mods,
We zijn bijna 2 maanden verder en ik hoop dat men vind dat ik 'genoeg' gestraft ben om even niet te plusminnen op reacties
Tevens had ik de FAQ ook al een paar keer doorgenomen en snap ik waarom mijn rechten tijdelijk ontnomen waren.
Weliswaar wel met kanttekening dat ik mij dan afvraag waarom de rechten bij grotere misbruikers soms helemaal niet ontnomen worden... En dan met name de mensen die minnen omdat ze het er niet mee eens zijn, ook al is het volledig in lijn met het artikel en de regels en wat er in de FAQ staat, maar dat terzijde.
Zelfs jullie mods zijn geen omnipotente wezens (op tweakers) die non-stop alle mensen en welke reacties ze beoordelen in de gaten kunnen houden natuurlijk, het blijft een menselijke maat. Of nouja, we denken natuurlijk dat jullie gewoon mensen zijn!
mvg,
We zijn bijna 2 maanden verder en ik hoop dat men vind dat ik 'genoeg' gestraft ben om even niet te plusminnen op reacties
Tevens had ik de FAQ ook al een paar keer doorgenomen en snap ik waarom mijn rechten tijdelijk ontnomen waren.
Weliswaar wel met kanttekening dat ik mij dan afvraag waarom de rechten bij grotere misbruikers soms helemaal niet ontnomen worden... En dan met name de mensen die minnen omdat ze het er niet mee eens zijn, ook al is het volledig in lijn met het artikel en de regels en wat er in de FAQ staat, maar dat terzijde.
Zelfs jullie mods zijn geen omnipotente wezens (op tweakers) die non-stop alle mensen en welke reacties ze beoordelen in de gaten kunnen houden natuurlijk, het blijft een menselijke maat. Of nouja, we denken natuurlijk dat jullie gewoon mensen zijn!
mvg,
Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |
De tijdelijke uitschakeling is niet bedoeld als straf, maar om te forceren dat er naar ons geluisterd wordt. Dat heb je nu gedaan, dus ik zal je modrechten weer inschakelen.
Ik blijf het vreemd vinden dat iemand die veel korter hier een account heeft, een paar reacties heeft gedaan en dan al op reactiescore van 1,000 staat jeroen13m
Kan er niet eens naar worden gekeken met de berekening met oudere accounts, ik ga nu per 0,001 omhoog, dit gaat jaren duren eer ik eens op de 0,5 kom.
Ik vindt dit in ieder geval een vreemde berekening en benadeelt vele leden ermee.
Kan er niet eens naar worden gekeken met de berekening met oudere accounts, ik ga nu per 0,001 omhoog, dit gaat jaren duren eer ik eens op de 0,5 kom.
Ik vindt dit in ieder geval een vreemde berekening en benadeelt vele leden ermee.
Het is een simpel gemiddelde, met 1 +1 reactie en verder niets staat die al op 1,000. Een -1 knalt hem ook direct naar 0,000. Jij hebt meer dan 2000 reacties, dus dan veranderd het inderdaad typisch met niet meer dan 0,001. Daarom hebben we ook aangegeven dat er persoonlijke uitzonderingen mogelijk zijn voor gebruikers met veel reacties.
Jouw gemiddelde reactiescore voor Frontpage reacties is net te laag. Het plaatsen van een paar on-topic reacties zal je gemiddelde doen stijgen. Bij het bereiken van een gemiddelde van minimaal 0,5 zal jouw account voldoen aan de voorwaarden om moderatierechten te kunnen activeren.mcmlx schreef op zondag 18 juni 2023 @ 09:58:
Mijn moderatie rechten staan niet aan. Ik heb geen idee waarom maar kan dit weer aangezet worden?
Momenteel heb is je reactie score te laag voor moderatierechten, helaas heb je ook geen recente frontpage reacties geplaatst die ik kan beoordelen voor een uitzondering.GZN schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 16:26:
Mag ik weer modrechten. Ze zijn al jaren uitgeschakeld...
[ Voor 3% gewijzigd door Zeehond op 19-06-2023 17:37 ]
200 fish found!
Jouw account voldoet op dit moment aan alle eisen om het moderatiesysteem te gebruiken en daarom hebben we je alle moderatierechten toegekend.
Toch kan ik niet modereren. Zou je dat na willen kijken, alsjeblieft.
Ik kan niet reageren en daarmee dus ook niet mijn score opkrikken.
Toch kan ik niet modereren. Zou je dat na willen kijken, alsjeblieft.
Ik kan niet reageren en daarmee dus ook niet mijn score opkrikken.
[ Voor 14% gewijzigd door Dorhout op 14-07-2023 10:58 ]
De melding die je daar citeert bestaat helemaal niet in het systeem, hoe kom je daaraan? Je gemiddelde reactiescore is te laag en moet je dus opkrikken. Hoezo kun je niet reageren?
Goed, na het lezen van de faq denk ik dat ik weet wat ik in de voorbeelden die werden gegeven fout heb gedaan en behoord irrilevant als 0 bestempeld te worden, ook als het een niets zeggende reactie van 1 regel is.
Zal in het vervolg gewoon geen -1 meer uitdelen om te voorkomen dat het een meningmod lijkt (ookal gebruik ik mijn mods in Hoge mening topics vrijwel nooit).
Dus vanaf nu zal ik alleen nog de +1 of +2 gebruiken en alleen modden als iemand echt een goede bijdrage heeft.
Tenminste, als mijn mod rechten weer geactiveerd worden
Zal in het vervolg gewoon geen -1 meer uitdelen om te voorkomen dat het een meningmod lijkt (ookal gebruik ik mijn mods in Hoge mening topics vrijwel nooit).
Dus vanaf nu zal ik alleen nog de +1 of +2 gebruiken en alleen modden als iemand echt een goede bijdrage heeft.
Tenminste, als mijn mod rechten weer geactiveerd worden
Alle scores zijn er om te gebruiken, wees er alleen zorgvuldig mee. Weeg dus de kwaliteit van de argumentatie en de relevantie van de reacties. 
Je mag het weer proberen.
Je mag het weer proberen.
Ik zou graag zien dat ik mijn mod rechten terug krijg voor de frontpage. Dankjulliewel.
Xbox: SendexNL
Je gemiddelde reactie score is op dit moment 0.384 wat te laag is voor het vereiste gemiddelde van 0.5. Je hebt weliswaar een account dat reeds lang geregistreerd is, maar met minder dan 500 geplaatste reacties is het volgens mij niet onmogelijk om die score wat op te krikken. Als je daaraan voldoet kun je automatisch je moderatierechten zelf activeren na het doornemen van de FAQ.MPC60 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 14:08:
Ik zou graag zien dat ik mijn mod rechten terug krijg voor de frontpage. Dankjulliewel.
Als je de ModeratieFAQ doorneemt en belooft je aan de richtlijnen daarin te houden, dan zullen we jouw moderatierechten weer aanzetten.
Mijn vraag
Ik wil graag terug reacties kunnen plaatsen. Alvast bedankt om dit mogelijk te maken!
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Ik wil graag terug reacties kunnen plaatsen. Alvast bedankt om dit mogelijk te maken!
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
@BramLamberts, ik heb je reactie even naar dit topic verplaatst. Verder geldt voor jou hetzelfde als de rest: Als je de ModeratieFAQ doorneemt en belooft je aan de richtlijnen daarin te houden, dan zullen we jouw moderatierechten weer aanzetten.
Dan mag je het weer proberen.
Kan ik ook gedeblokkeerd worden? Het is al even geleden dat ik ben geblokkeerd. Ik heb gelezen wat ik vooraf moest lezen en begrijp nu beter hoe het systeem werkt. Daarmee begrijp ik ook dat reacties op een andere manier moet gaan beoordelen.
Dan mag jij het weer proberen.
Uiteraard, al was het niet helemaal eens met de beslissing om m een paar jaar terug uit te schakelen. Maargoed, we zijn nu weer een paar jaar verderDirk schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 23:17:
Dan mag ook jij weer aan de gang.
Ik heb in mei teveel vanuit mijn gevoel gestemd i.p.v. op de inhoud. Ik heb inmiddels de ModeratieFAQ gelezen en begrijp beter hoe er gemodereerd moet worden. Mag ik daarom mijn moderatierechten weer terug hebben?
Jij mag het weer proberen.
*knip*
@Wild Chocolate hier beneden, thanks!
@Wild Chocolate hier beneden, thanks!
[ Voor 92% gewijzigd door Gilraen op 16-08-2023 12:31 ]
Battle.net: Gilraen / Origin ID: Gilraen222
@Gilraen Als het goed is, moet je gewoon 1 moderatie doen en even door het riedeltje heen dat je begrijpt hoe het modsysteem bedoeld is.
Gelieve mijn moderatierechten activeren.
Om e.o.a manier heb ik deze helaas niet meer
Ik was iets te enthousiast met modereren over een onderwerp waar ik zelf nogal heftig in zit; zal het niet meer doen!
¯\_(ツ)_/¯
Het gaat niet om de moderaties bij een enkel onderwerp maar om een langere lijn waarbij je er met regelmaat naast zit. Ik wil je vragen de moderatie FAQ door te nemen. Indien je je in het vervolg aan de richtlijnen die daar in staan beschreven zal houden kunnen we heractiveren.beschuitfluiter schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:24:
Ik was iets te enthousiast met modereren over een onderwerp waar ik zelf nogal heftig in zit; zal het niet meer doen!
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Jij zit met een gemiddelde reactiescore van 0.308 (zie je profiel) te laag om überhaupt aan het criterium van 0.5 te voldoen. Aangezien je nog maar 24 reacties geplaatst hebt zou het plaatsen van een redelijk aantal fatsoenlijke reacties voldoende moeten zijn om je score op te krikken. Neem alvast de FAQ door en meld je, nadat je score opgekrikt is, hier weer voor een heractivatie.C6DL schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:48:
Gelieve mijn moderatierechten activeren.
Ik kan eigenlijk al heel lang niet modereren. Zou ik die rechten weer kunnen krijgen?
Uiteraard!Dirk schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 13:00:
Die zijn tien jaar geleden uitgeschakeld, je hebt daar een PM van gehad, die kun je waarschijnlijk nog wel teruglezen. 
Correctie, je hebt een mail gehad, ik kan me voorstellen dat die na 10 jaar wel een keer kwijt is.
Je kunt hier een verzoek doen om je rechten weer in te schakelen op voorwaarde dat je beloofd je aan de FAQ te houden.
Correctie, je hebt een mail gehad, ik kan me voorstellen dat die na 10 jaar wel een keer kwijt is.
Je kunt hier een verzoek doen om je rechten weer in te schakelen op voorwaarde dat je beloofd je aan de FAQ te houden.
[ Voor 49% gewijzigd door AlphaRomeo op 11-09-2023 16:51 ]
Ik snap dat niet zo goed, want ik heb een tijd lang (afgelopen jaar) wel gewoon kunnen voren etc.
Maar plechtig beloofd hierbij🤗
Maar plechtig beloofd hierbij🤗
Mogelijk heb je een score gegeven aan een productreview. Dat systeem ziet er ongeveer hetzelfde uit, maar werkt iets anders. Je mag het in ieder geval weer proberen.
Klopt het dat het scherm met Jouw Moderatie op de mobiel tegenwoordig full screen opent? Voorheen was dit een overlay bovenop de posts maar tegenwoordig krijg ik een scherm vullen menu met de knoppen en toelichting.
Heb in een .plan hier niets over kunnen vinden.
Heb in een .plan hier niets over kunnen vinden.
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Dat klopt inderdaad en hier komt nog een wijziging voor. Zie dit topic: Frontpage moderatie pop-up fullscreen op mobiel en in het bijzonder de reactie van @jelle. daar.
Ik kan, sinds het nieuwe systeem met de moderatiestatus, niet meer modereren.
Dit komt omdat mijn gemiddelde nu 0,396 is. En dit gemiddelde is gerekend over 123.
Nu heb ik laatst gekeken, en sowieso de laatste 10 zijn allemaal uiteinderijk beoordeelt met tenminste +1.
Ik heb het gevoel dus dat ik ongeveer 1000 reacties met minimaal een +1 moet doen, voordat ik weer mensen mag beoordelen.
Aan het begin van het nieuwe systeem kon je je nog melden om eventueel een uitzondering te krijgen. Dit heb ik toen niet gedaan en had ik wel moeten doen.
Is dit om de een of andere manier recht te zetten?
Dit komt omdat mijn gemiddelde nu 0,396 is. En dit gemiddelde is gerekend over 123.
Nu heb ik laatst gekeken, en sowieso de laatste 10 zijn allemaal uiteinderijk beoordeelt met tenminste +1.
Ik heb het gevoel dus dat ik ongeveer 1000 reacties met minimaal een +1 moet doen, voordat ik weer mensen mag beoordelen.
Aan het begin van het nieuwe systeem kon je je nog melden om eventueel een uitzondering te krijgen. Dit heb ik toen niet gedaan en had ik wel moeten doen.
Is dit om de een of andere manier recht te zetten?
Ik laat het even aan mijn collega's over of we hier wel of niet een uitzondering voor moeten maken, maar je gevoel klopt niet, minder dan 40 +1 reacties zijn voldoende (123*0.396+40*1)/(123+40)=0.544.JelleDJs schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:18:
Klopt het dat het moderatiescherm tegenwoordig fullscreen is op de mobiel? Vroeger kwam het schermpje over de post heen, tegenwoordig komen de scorebalk en uitleg full screen en staat de UI-items op andere plekken.
Dat vroeg je twee posts geleden ook, en het antwoord is nog steeds hetzelfde.Eagle Creek schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:15:
Klopt het dat het moderatiescherm tegenwoordig fullscreen is op de mobiel? Vroeger kwam het schermpje over de post heen, tegenwoordig komen de scorebalk en uitleg full screen en staat de UI-items op andere plekken.
Huh, dus het is niet 1000 posts?!AlphaRomeo schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:24:
[...]
Ik laat het even aan mijn collega's over of we hier wel of niet een uitzondering voor moeten maken, maar je gevoel klopt niet, minder dan 40 +1 reacties zijn voldoende (123*0.396+40*1)/(123+40)=0.544.

Persoonlijk vind ik 40 posts alsnog veel, zeker omdat ik helemaal niet zo vaak onder een artikel iets posts. Bovendien moeten ze dan ook nog eens beoordeeld worden. Maar ook ik laat het aan je collega's over.
Ik probeerde nog het stuk te vinden dat als je het niet meer ging redden omdat je al zoveel reacties had en niet boven de 0,5 er dus een oplossing zou worden bedacht. Maar deze kan ik zo snel niet vinden.
20 reacties. Je houdt geen rekening met ongemodereerde reacties, want die tellen niet mee voor de gemiddelde score.AlphaRomeo schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:24:
[...]
Ik laat het even aan mijn collega's over of we hier wel of niet een uitzondering voor moeten maken, maar je gevoel klopt niet, minder dan 40 +1 reacties zijn voldoende (123*0.396+40*1)/(123+40)=0.544.
De formule is: n=T/G-2T
Daarbij is n het totaal aantal extra +1 reacties wat nodig is (uitgaande van geen reacties op andere scores), T de huidige totale reactiescore en G de huidige gemiddelde reactiescore.
20 reacties vind ik wel meevallen.
De rechten staan niet aan. Zouden deze kunnen worden aangezet?
Dat komt omdat je een gemiddelde reactie score hebt van 0,3. Om te kunnen modereren moet deze minimaal 0,5 zijn.Hoenens schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:00:
De rechten staan niet aan. Zouden deze kunnen worden aangezet?
200 fish found!
Excuus, beetje dom. Ik had de reactie niet gezien en kon mijn post niet terugvindenAlphaRomeo schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:31:
[...]
Dat vroeg je twee posts geleden ook, en het antwoord is nog steeds hetzelfde.
Ik heb klaarblijkelijk verkeerd gemod, wat niet de bedoeling was.
Met de reactie +3 was ik iets te enthousiast.
Baal als een stekker nu natuurlijk.
Bij deze wil ik dan ook excuses maken.
Met de reactie +3 was ik iets te enthousiast.
Baal als een stekker nu natuurlijk.
Bij deze wil ik dan ook excuses maken.
Hallo, ik heb al een tijdje geen mogelijkheden om te modereren. ik heb geen idee waarom niet, ik zal wel iets fout gedaan hebben (?). Ik zou graag weer willen modereren.
-
Voor jullie beiden geldt dat als je de ModeratieFAQ doorneemt en belooft je aan de richtlijnen daarin te houden, dat we dan jullie moderatierechten weer aan zullen zetten.
knip
[ Voor 98% gewijzigd door RVervuurt op 03-10-2023 11:13 ]
Heb het doorgenomen en beloof me zo goed mogelijk aan de richtlijnen te houden.Dirk schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:30:
Voor jullie beiden geldt dat als je de ModeratieFAQ doorneemt en belooft je aan de richtlijnen daarin te houden, dat we dan jullie moderatierechten weer aan zullen zetten.
Ik wil graag ook een verse start en zou graag zien dat ik mijn mod rechten terug krijg voor de frontpage.Dirk schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 23:17:
Dank voor uw begrip.
In jouw geval zie ik wel heel erg veel mismoderaties die hebben geleid tot de deactivatie, dit aangevuld met reacties van eigen hand die ook niet zo hoog score. We laten hier de moderatiemogelijkheid nog even uitstaan.Trinitronic schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:45:
[...]
Ik wil graag ook een verse start en zou graag zien dat ik mijn mod rechten terug krijg voor de frontpage.
Dank voor uw begrip.
Wat bedoel je met even? Hoe lang?Bor schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 17:38:
[...]
We laten hier de moderatiemogelijkheid nog even uitstaan.
Je reactiescore is op dit moment fors lager dan de vereiste 0.5. Gezien het relatief lage aantal reacties is het niet onmogelijk om dat bij te trekken. Als dat gebeurd is kunnen we kijken of je moderaties weer ingeschakeld kunnen worden.
Dus als je reacties laag beoordeelt worden omdat het anderen niet bevalt mag je zelf niet meer modden.Bor schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:20:
[...]
Je reactiescore is op dit moment fors lager dan de vereiste 0.5. Gezien het relatief lage aantal reacties is het niet onmogelijk om dat bij te trekken. Als dat gebeurd is kunnen we kijken of je moderaties weer ingeschakeld kunnen worden.
Ofwel ik wordt uitgesloten van modderen omdat ik een andere mening heb dan de meerderheid.
wat zijn mismoderaties?Bor schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 17:38:
[...]
In jouw geval zie ik wel heel erg veel mismoderaties die hebben geleid tot de deactivatie, dit aangevuld met reacties van eigen hand die ook niet zo hoog score. We laten hier de moderatiemogelijkheid nog even uitstaan.
Ik ben 54, ik voel me nu behandeld worden als of ik een lastige tiener ben.Bor schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:20:
[...]
Gezien het relatief lage aantal reacties is het niet onmogelijk om dat bij te trekken
ik krijg echt een hekel aan de medewerkers van tweakers
Een mismoderatie is een moderatie die niet in lijn met de hiervoor opgestelde richtlijnen is. Deze richtlijnen kan je terugvinden in de ModeratieFaq.wat zijn mismoderaties?
Zoals in de Moderatie FAQ is beschreven wensen we een gemiddelde frontpage-reactiescore van 0,5 óf geen (gemodereerde) reacties. Ons moderatiesysteem is niet gebaseerd op mening maar op toegevoegde waarde van een reactie. Je wordt dus niet uitgesloten van modereren omdat je een andere mening hebt. We heractiveren in dit geval niet omdat je de drempelwaarde niet hebt bereikt, wat mede komt doordat je relatief veel 0 tot -1 scoort en zelfs reacties op -2 hebt staan. We verwachten van mensen die modereren dat ze zelf ook goede reacties toevoegen.Dus als je reacties laag beoordeelt worden omdat het anderen niet bevalt mag je zelf niet meer modden.
Ofwel ik wordt uitgesloten van modderen omdat ik een andere mening heb dan de meerderheid.
Kortom, je mag modereren zolang je reacties maar de zelfde mening tonen als de rest.wat mede komt doordat je relatief veel 0 tot -1 scoort en zelfs reacties op -2 hebt staan.
Reacties krijgen geen -1 of zelfs -2 vanwege de mening die ze brengen maar vanwege de manier waarop ze gebracht worden.
(Mits het moderatiesysteem werkt zoals het moet, en dat is meestal het geval, juist vanwege onze inspanningen om slechte moderators te weren.)
(Mits het moderatiesysteem werkt zoals het moet, en dat is meestal het geval, juist vanwege onze inspanningen om slechte moderators te weren.)
Verwijderd
Heb misschien een beetje vreemde maar wel serieuze vraag kunnen jullie de reactie optie uitzetten voor de frontpage artikelen voor mij (dus niet het forum)?
Nee, eventueel kun je het met css wel verbergen.
JuistDirk schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:24:
Mits het moderatiesysteem werkt zoals het moet
Zou ik misschien weer moderatierechten mogen?
Weet niet of ik goed zit, maar er wordt behoorlijk negatief gemodereerd bij dit item. Allemaal 0 en irrelevant bij zeer terechte opmerkingen.
nieuws: Europees moderatieteam X bevat één persoon met professionele kennis N...
nieuws: Europees moderatieteam X bevat één persoon met professionele kennis N...
Hoi, mijn moderatierechten zijn een aantal maanden terug uitgeschakeld en ik denk dat ik er nu wel weer klaar voor ben om het weer te proberen. Ik snap wat ik fout had gedaan
Zouden jullie ze weer kunnen inschakelen?
Je zit hier niet goed helaas, je moet hier zijn: Het kleine-mismoderatietopic deel XXXCorrieK schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:36:
Weet niet of ik goed zit, maar er wordt behoorlijk negatief gemodereerd bij dit item. Allemaal 0 en irrelevant bij zeer terechte opmerkingen.
En dan helpt het als je wat specifieke reacties plaatst (link onder de datum kopiëren).
Jouw gemiddelde reactie-score (0.405) voldoet op dit moment niet aan de criteria. Je moet een gemiddelde score van 0.5 of hoger hebben om reacties te mogen beoordelen. Met een relatief klein aantal positieve reacties is dat te bereiken.peter___ schreef op zondag 5 november 2023 @ 19:16:
Zou ik misschien weer moderatierechten mogen?
Dankjewel.AlphaRomeo schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:32:
[...]
Jouw gemiddelde reactie-score (0.405) voldoet op dit moment niet aan de criteria. Je moet een gemiddelde score van 0.5 of hoger hebben om reacties te mogen beoordelen. Met een relatief klein aantal positieve reacties is dat te bereiken.
Goedemorgen Tweakers,
Lang lang geleden waren mijn moderatorrechten terecht geblokkeerd met verkeerde +3s.
Ik heb mijn leven verbeterd en zal mij gedragen zoals de regels op: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2
Bestaat de mogelijkheid dat dit oude lid uit 2002 een herkansing krijgt?
Daarvoor dank :-)
Lang lang geleden waren mijn moderatorrechten terecht geblokkeerd met verkeerde +3s.
Ik heb mijn leven verbeterd en zal mij gedragen zoals de regels op: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2
Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek
Waarom krijg ik hier een min voor?
Als de moderator iets anders vind moet hij een reactie aangeven in het topic.
Wegjorissen / minnen is machtsmisbruik van de moderator. Of klickt dit makkelijker? Luiwammes!
Overigens: ik ben altijd nieuwsgierig wat er onder zo'n rode min geschreven is. Anderen waarschijnlijk ook. Het werkt dus averechts (en irritateert).
Wegjorissen / minnen is machtsmisbruik van de moderator. Of klickt dit makkelijker? Luiwammes!
Overigens: ik ben altijd nieuwsgierig wat er onder zo'n rode min geschreven is. Anderen waarschijnlijk ook. Het werkt dus averechts (en irritateert).
[ Voor 17% gewijzigd door Bruin Poeper op 08-11-2023 15:40 ]
Je reactie hier heeft niet zo zeer te maken met de moderatiestatus (het wel/niet kunnen modereren) maar meer met de moderatiescore. Daarvoor kun je terecht in Het kleine-mismoderatietopic deel XXXBruin Poeper schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:36:
Waarom krijg ik hier een min voor?
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
Je rechte staan weer ingeschakeldShaSem schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:39:
Hoi, mijn moderatierechten zijn een aantal maanden terug uitgeschakeld en ik denk dat ik er nu wel weer klaar voor ben om het weer te proberen. Ik snap wat ik fout had gedaanZouden jullie ze weer kunnen inschakelen?
Bij jou hetzelfde, je kunt ook weer aan de slagDukeN schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:03:
Goedemorgen Tweakers,
200 fish found!
Zou ik misschien weer eens mij modderatierechten terug kunnen krijgen. Die staan volgens mij al uit sinds 2020. Alvast mijn hartelijke dank.
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
@MrMarcie Jouw gemiddelde reactie-score is met 0.363 helaas lager dan de vereiste 0.5.
Heel erg bedankt - alleen hier ben ik weer. Blijkbaar waren ze precies een halfjaar geleden uitgeschakeld, en nu ze weer ingeschakeld zijn, zijn ze weer uitgeschakeld omdat ik een halfjaar geen moderaties heb uitgevoerd
Zouden jullie ze weer kunnen inschakelen? En misschien een idee voor implementatie om die timer te resetten wanneer iemands rechten uitgeschakeld worden? Scheelt jullie ook werk
Fijn dat het gelukt isShaSem schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 11:42:
Ho laat maar, ik zie dat ik ze nu zelf kan heractiveren
200 fish found!
Goedemorgen Tweakers,
Lang lang geleden waren mijn moderatierechten uitgezet.
Groeten Procyon
Groeten Procyon
Ik heb de mogelijkheid tot modereren zojuist weer voor je geactiveerd.procyon schreef op zondag 12 november 2023 @ 15:11:
Goedemorgen Tweakers,
Groeten Procyon
Dank Bor. Zeer gewaardeerd.Bor schreef op zondag 12 november 2023 @ 17:50:
[...]
Ik heb de mogelijkheid tot modereren zojuist weer voor je geactiveerd.
Ik weet niet meer hoelang geleden mijn moderatie rechten waren afgenomen, ik zou ook niet eens meer weten waarom ze waren afgenomen. Maar kunnen ze weer aangezet worden?
3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line
Dat is inderdaad al heel lang geleden, je kunt weer aan de slagronaldmathies schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:38:
Ik weet niet meer hoelang geleden mijn moderatie rechten waren afgenomen, ik zou ook niet eens meer weten waarom ze waren afgenomen. Maar kunnen ze weer aangezet worden?
200 fish found!
Verwijderd
Ik ben hier echt pisnijdig om. Is het op tweakers tegenwoordig acceptabel dat een normale reactie vergeleken wordt met nazi en Russische praktijken? Wat is dit voor gekkigheid, waarom wordt zo iemand niet gebanned of op zijn minst gewaarschuwd. Nee, het krijgt nog upvotes ook. Wat een waanzin.
i-chat in 'Google en Epic Games strijden voor rechtbank over Play Store-monopolie'
i-chat in 'Google en Epic Games strijden voor rechtbank over Play Store-monopolie'
*knip*. Geen idee waar dit precies over gaat, maar neem even contact op met de desbetreffende mod als je het ergens niet mee eens bent. Dit is niet de juiste plek.
[ Voor 123% gewijzigd door rens-br op 29-11-2023 09:49 ]
Let op:
Lees de ModeratieFAQ even door voordat je vraagt om je moderatierechten weer in te schakelen.
Vragen over moderaties en vreemde moderaties mag je melden in Het kleine-mismoderatietopic
Lees de ModeratieFAQ even door voordat je vraagt om je moderatierechten weer in te schakelen.
Vragen over moderaties en vreemde moderaties mag je melden in Het kleine-mismoderatietopic