Frontpage moderatie pop-up fullscreen op mobiel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Mijn vraag
Sinds gisteren worden de moderatie pop-ups op de frontpage fullscreen weergegeven. Eerder was dit altijd een pop-up waardoor de context (reactie) nog (gedeeltelijk) zichtbaar was. Is dit nieuw of een site instelling die ik per ongeluk ergens heb geraakt?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Android 13 + Firefox 119
iOS 16.6 + Firefox 116.4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Meerdere mobiele apparaten van verschillende makelij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Nq4mtSvMx0wV2Pz9zuVUa4n880=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/IsJm5SvNLQJ5i9we7NHLWQPo.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L9UCfP48eEnJ31qdlrn4ciow3xo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RTcRAhIvoDCOS2xsgNPMEGwJ.jpg?f=fotoalbum_tile

Beste antwoord (via Caayn op 22-09-2023 11:45)

• bozhoyo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 10:19

bozhoyo

UX Designer

Weaver of pixels

Ik breng goed nieuws!

In de komende sprint gaan we een verbetering uitvoeren waardoor we twee van de grootste issues met de full screen moderatiepopup gaan oplossen.

1. We verplaatsen de moderatiebuttons onderaan de popup, binnen duimbereik.
2. We tonen de reactie die selecteerd is voor moderatie bovenaan de popup, zodat er geen gebrek aan context ontstaat.

Zie voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nkxkXKnrlP8El0oBHGDzjupUMLo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IVzeyLR5bhudIbvBDldaFHL6.png?f=user_large

"What people say, what people do and what people say they do are often 3 different things."

Alle reacties

• watcher46
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 09:58

watcher46

Devver
Het klopt dat op smalle apparaten de popups fullscreen worden weer gegeven. Dit is geen site instelling en werkt zoals bedoeld.
Mocht je iets tegen komen wat niet werkt, laat het me weten. :)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Takezo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 17:55
Ik wilde deze bug ook rapporteren, maar het is dus een feature :) Het is misschien een kwestie van wennen, maar ik vind het minder prettig werken dan de oude popup. De schermvullende popup doorbreekt de “flow” van het lezen van de reacties.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ohh ik vind het ook een achteruitgang! Het onderbreekt inderdaad de flow.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
watcher46 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 08:38:
Het klopt dat op smalle apparaten de popups fullscreen worden weer gegeven. Dit is geen site instelling en werkt zoals bedoeld.
Dankje voor de reactie.

Al is hij anders dan ik had gehoopt. Doordat het nu fullscreen weergegeven wordt ik visueel uit de context van de pagina en reactie gehaald. Tevens is het lastiger te bedienen dan voorheen.

Ik bedien mijn telefoon graag met één hand maar de elementen zitten nu net te hoog voor een comfortabele bediening waardoor ik vaker terug moet vallen op mijn andere hand of de ingebouwde Android/samsung functie voor het verkleinen van het gehele scherm.

Mochten het moderatie element fullscreen blijven dan zou het een welkome QoL verbeteringen zijn om in ieder geval de waardes (-1,0,1,2) naar beneden te verplaatsen. Nu is er veel loze ruimte die de ervaring niet verbeterd.

[ Voor 12% gewijzigd door Caayn op 31-08-2023 14:32 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

(jarig!)
Ik ben fan van verbeteringen, maar van een modaltje naar fullscreen lijkt mij een beetje extreem. Nog los van het feit dat je nu niet meer makkelijk kan door scrollen na modereren -O-

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:25
Deze nieuwe manier van modereren is erg frustrerend op een smartphone. Ik lever graag een bijdrage maar op deze manier vrees ik dat ik ga afhaken.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:06

jdh009

FP ProMod
@watcher46
Naafkap schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 20:35:
Deze nieuwe manier van modereren is erg frustrerend op een smartphone. Ik lever graag een bijdrage maar op deze manier vrees ik dat ik ga afhaken.
Ik moet zeggen dat deze verandering voor mij ook een bijzonder vervelende ervaring oplevert tijdens het modereren op mijn mobiel. Het is nu al duidelijk dat dit een negatieve invloed heeft op het aantal moderaties dat ik kan uitvoeren, vanwege de extra last die dit met zich meebrengt. De aanpassing maakt het voor mij vrijwel onmogelijk om met één hand zowel te lezen als te modereren met een prettige flow. Het eenvoudige 'tik-tik' met één hand (twee acties) wordt onnodig gecompliceerd doordat het nu een handeling met twee handen vereist, of je 'verplicht' om de functie voor het naar beneden schuiven van de bovenkant van het scherm te gebruiken binnen iOS. Dit verstoort het proces en resulteert in een beeldvullend, vrijwel leeg scherm met de knoppen bovenaan waar mijn duim onmogelijk bij kan. Omdat ik mijn leeservaring van de artikelen hier op Tweakers boven het toekennen van moderatiescores plaats, zal het één dus onvermijdelijk ten koste gaan van het ander, met als resultaat dat ik vanaf mijn mobiel nauwelijks tot niet zal modereren.

Bovendien verliest de onderstaande tekst aan betekenis, omdat de scores nu prominent in beeld worden weergegeven zonder de mogelijkheid van een naast elkaar vergelijking die voorheen wel beschikbaar was bij het bekijken van dit overzicht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qem4md4wsPUtl9attr8OT9q8Yaw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OL5Gkf9lFSahK2mZd6XthypQ.png?f=fotoalbum_large

Dit heeft tot gevolg dat beoordelingen van randgevallen waarschijnlijk met minder zorgvuldigheid worden gemaakt. Persoonlijk maak ik vaak gebruik van de begeleidende tekst bij het toekennen van moderaties, om te verifiëren of de score die ik in gedachten had daadwerkelijk passend is bij de tekst en de regels. Dit geldt met name voor situaties die zich op het grensvlak van verschillende scores bevinden.
Kies score
Let op: Beoordeel reacties objectief. De kwaliteit van de argumentatie is leidend voor de beoordeling van een reactie, niet of een mening overeenkomt met die van jou.
Zie ook: jdh009 in "[FP] moderatiepanel neemt heel het scherm in."

Dit resulteert in drie nadelen:
  • Een vermindering van het aantal toegekende scores als gevolg van extra handelingen en inspanningen.
  • Een verstoring van de 'work'flow door deze (lege) pagina redirect.
  • Het ontbreken van een extra moment om de mogelijke scores naast de post te zien. Hierdoor is er minder tijd voor zelfcorrectie en reflectie, en worden impulsieve beoordelingen waarschijnlijker.

[ Voor 27% gewijzigd door jdh009 op 31-08-2023 22:48 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
It's not a bug, it's a feature? Ik vind het bijzonder onprettig dat er voor schermvullend is gekozen. De hele flow wordt onderbroken en ik kan niet meer met 1 hand modereren. Het scherm is ook nog eens voor 80% leeg. De context van de reactie is ook volledig weg hierdoor.

Waarom is dit aangepast? Waar kwam deze wens vandaan? Zeker nu smartphones bijna allemaal een groot scherm hebben snap ik de keuze niet. Ik haak hierdoor ook af met mobiel modereren :-(

[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 01-09-2023 10:47 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Van mij mag deze test worden beëindigd. Liever eergisteren dan gisteren nog.

Ik vind het modereren op een GSM hiermee zeer onpraktisch en bijna onwerkbaar geworden.

Als er dan toch vernieuwd moet worden enkel om te vernieuwen, geef gebruikers dan tenminste de mogelijkheid om terug te gaan naar de wél werkbare methode.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 19:01

thof

FP ProMod
Ik modereer voornamelijk vanaf PC, daar is dat gelukkig niet het geval. Ik heb geen grote telefoon (Pixel 5) maar zelfs dan is het erg krap om met 1 hand te kunnen modereren. De flow vind ik wel mee vallen, na het modereren klapt de fullscreen modal gelukkig weer dicht.

Telefoon in landscape geeft niet de fullscreen pop-up, maar of dat nou een fijne workaround is :+

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
wildhagen schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 17:28:
Van mij mag deze test worden beëindigd. Liever eergisteren dan gisteren nog.

Ik vind het modereren op een GSM hiermee zeer onpraktisch en bijna onwerkbaar geworden.

Als er dan toch vernieuwd moet worden enkel om te vernieuwen, geef gebruikers dan tenminste de mogelijkheid om terug te gaan naar de wél werkbare methode.
Als ik @watcher46 z'n reactie goed lees dan is dit geen test, maar gewoon de nieuwe waarheid, voor iedereen.

The devil is in the details.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hahn schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 17:31:
[...]

Als ik @watcher46 z'n reactie goed lees dan is dit geen test, maar gewoon de nieuwe waarheid, voor iedereen.
Prima dat het er is, maar geef dan de optie (via een toggle of een vinkje in de preferences ofzo) dat de gebruiker zelf kan kiezen.

Ook fijn dat we dit als gebruikers ook op voorhand wisten. Nu wordt gewoon in je face gesmeten. Hier, pak aan!

Ik vind dit een zware achteruitgang in ieder geval die het modereren op een mobiel bijna onwerkbaar en om ieder geval uiterst onaangenaam maakt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
wildhagen schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 17:38:
[...]

Prima dat het er is, maar geef dan de optie (via een toggle of een vinkje in de preferences ofzo) dat de gebruiker zelf kan kiezen.

Ook fijn dat we dit als gebruikers ook op voorhand wisten. Nu wordt gewoon in je face gesmeten. Hier, pak aan!

Ik vind dit een zware achteruitgang in ieder geval die het modereren op een mobiel bijna onwerkbaar en om ieder geval uiterst onaangenaam maakt.
Hoeveel apps en websites ken je waarbij je over elk wissewasje aan updates van tevoren uitgebreid ingelicht wordt? Of waarbij je alles en niks tot in den treure tot op minuscuul niveau kunt instellen?

Dat je het een achteruitgang vindt, dat is inmiddels wel duidelijk. En als genoeg anderen dat vinden en dat aangeven, dan wordt er mogelijk iets aan gedaan. Maar die eerste 2 eisen/wensen zijn niet heel realistisch ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kodak
  • Nu online

kodak

FP ProMod
Deze nieuwe situatie is voor mij zowel op de mobiele versie als desktop onacceptabel. Het heeft voor mij geen enkele toegevoegde waarde hoe de presentatie is. Ik lees ook geen enkel argument wat dit nu beter moet maken om dit in te voeren ten koste van de situatie die voor mij prima werkte. Het zorgt voor mij voor onnodig extra handelingen en ontneemt me zicht wat ik nodig heb.

Als je popups gaat maken die het hele scherm bedekken dan moet er een heel goede reden zijn om gebruikers zicht te ontnemen. Zeker als dat het zicht op de context wegneemt waar de popup betrekking op heeft.

Het full screen met veel lege ruimte is zeer irritant op de mobiel. De extra handeling om de context nog te kunnen lezen maakt het zwaar gebruiksonvriendelijk voor het doel van de popup: inhoudelijk modereren.
Het irriteerde me al dat ik constant extra moeite moet doen hoe dan ook de samenstelling van de score te kunnen inzien om mogelijke mismoderaties te kunnen inschatten op meldwaardigheid.

Ook de extra onnodige scrollbar op de desktopversie toont niet aan dat er redelijk getest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
kodak schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 17:50:
Deze nieuwe situatie is voor mij zowel op de mobiele versie als desktop onacceptabel. Het heeft voor mij geen enkele toegevoegde waarde hoe de presentatie is. Ik lees ook geen enkel argument wat dit nu beter moet maken om dit in te voeren ten koste van de situatie die voor mij prima werkte. Het zorgt voor mij voor onnodig extra handelingen en ontneemt me zicht wat ik nodig heb.

Als je popups gaat maken die het hele scherm bedekken dan moet er een heel goede reden zijn om gebruikers zicht te ontnemen. Zeker als dat het zicht op de context wegneemt waar de popup betrekking op heeft.

Het full screen met veel lege ruimte is zeer irritant op de mobiel. De extra handeling om de context nog te kunnen lezen maakt het zwaar gebruiksonvriendelijk voor het doel van de popup: inhoudelijk modereren.
Het irriteerde me al dat ik constant extra moeite moet doen hoe dan ook de samenstelling van de score te kunnen inzien om mogelijke mismoderaties te kunnen inschatten op meldwaardigheid.

Ook de extra onnodige scrollbar op de desktopversie toont niet aan dat er redelijk getest is.
Heb je een screenshot waar je het over hebt qua desktopversie? Want volgens mij is daar niks aan veranderd, zolang je scherm breder is dan 500px.

Onder de 500px breed is het een fullscreen modal (popup) geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Nu online

kodak

FP ProMod
Hahn schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 17:56:
[...]
Heb je een screenshot waar je het over hebt qua desktopversie? ....
Onder de 500px breed is het een fullscreen modal (popup) geworden.
Dat kan even duren. Het is in iedergeval een vertikale scrollbar, bij de details over de moderatieverdeling per score. Ik beschouw het verder even los van de hoofdmelding over de mobiele situatie, die wat mij betreft hogere prioriteit heeft wegens de zware ongemakken die het extra geeft.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Als 3 FP ProMod's er niet blij mee zijn dan ben ik reuze benieuwd waar deze aanpassing vandaan komt.. en nog interessanter, voor wie? Welke groep gebruikers liep hier tegen aan? En wie besloot om dít als oplossing te implementeren? :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:14

Herman

FP ProMod
Oei, dit werkt wel heel ongemakkelijk ineens. Dit maakt het veel omslachtiger om een thread te modden.

Voor mij is dit een (tijdelijke) workaround:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XEIqc65WKswllOTxBG_XsifdaCw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MZIiirDe41bLpfocf6kjbVwp.png?f=user_large

Hopelijk dat het snel wordt teruggedraaid en verbeterd want anders haak ik af met modden voor de keren dat ik niet achter een PC zit.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 02:58
Ook hier wordt de nieuwe schermvullende moderatie-selectie niet gewaardeerd.
- weg uit de flow / geen zicht op content.
- telefoon moet anders vastgepakt worden om het onding te sluiten.

De vorige versie van de moderatie pop-up werkte beter. Wat ook kan is een modal in 2 versies:
- volledig
zoals voorheen; een modal met ratings, toelichting en links.
- minimaal
een mini-modal aan de rechterkant die enkel de ratings heeft). Als vaste bezoeker weet ik prima wat ik waarom aan wil vinken.

Welke getoond wordt kan door de gebruiker gekozen worden in gebruikers-instellingen.

De moderatie-opties en sluitknop naar beneden verplaatsen is denk geen goede oplossing/compromis; feit blijft dat 50+% van het scherm leeg is en de flow hard onderbroken wordt.

Alternatief is dat ik niet meer op mobiel zal modereren. Voor mij persoonlijk betekent dat denk ik een reductie van ca ~60% aan moderaties.

[ Voor 9% gewijzigd door Gody op 02-09-2023 18:56 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ben toch heel benieuwd hoe jullie tot dit soort 'verbeteringen ' komen. Mods niet actief betrekken bij testen en ook niet communiceren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:22

MsG

Forumzwerver

Ik hoopte dat het een bugje was, maar helaas. Hier ook last van. Ik lees en modereer altijd parallel. Als ik nu aldoor extra kliks heb geloof ik het wel met modereren. En het is niet alsof er nog zoveel gemodereerd wordt tegenwoordig.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Oei. Ik heb geen recht van spreken (modereer amper op de FP, meer op het forum :P ) maar 'zelfs' op mijn kleine iPhone SE vind ik dit erg onwenselijk.

FP moderatie is niet de hoofdtaak, het is iets wat je doet tijdens / naast het lezen. Fullscreen haalt je uit die flow. Ook is de reactie zelf niet meer te zien zodat elke context weg is.
Herman schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 21:33:
Voor mij is dit een (tijdelijke) workaround:
[request desktop site]
Werkt helaas niet voor mijn apparaat / browser. Zal wel een te kleine viewport zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Misschien kan Product Owner @jelle. toelichten waar deze feature vandaan komt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Dit weekend nog geprobeerd om er aan te wennen maar het irriteert me zo dat ik zelfs bij het spotten van (volgens mijn mening en interpretatie van de regels) verkeerd gemodereerde reactie nu door scroll ipv zelf een score uit te delen. Zeker als ik mijn grotere werktelefoon (iPhone 11) erbij pak waarbij het modden met één hand zelfs kan zorgen voor een vallende telefoon omdat ie door de beweging uit je hand kan vallen.)

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 22:05

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Het is een goeie wijziging voor batterij besparing, aangezien meer dan 50% van het scherm zwart is nu 8)7

Ben erg benieuwd wat het rationeel is van deze wijziging...

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Allereerst allemaal bedankt voor de feedback en suggesties voor verbeteringen :)

De reden voor deze wijziging is een refactor geweest van alle popups op de site. We hadden problemen met inconsistente positionering op mobiel, waardoor sommige popups (zoals de prijsalert) buiten de viewport vielen. Dat heeft helaas niet goed uitgepakt voor de moderatiepopup. Op basis van jullie feedback zijn we daarom een aantal verbeteringen hiervoor aan het uitwerken, hierover volgt snel een update van onze UX-designer.

Ik verhuis dit topic tevens even naar MF en heb "test?" uit de titel gehaald.

[ Voor 7% gewijzigd door jelle. op 05-09-2023 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tnx voor de update @jelle. !

Hopelijk wordt die pop-up inderdaad snel verwijderd en het oude, beter functionerende systeem van modereren op de GSM hersteld!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takezo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 17:55
Bedankt @jelle. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
@jelle. Is het mogelijk om hier een mention te krijgen wanneer deze verbetering is doorgevoerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

jdh009 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 23:03:
@jelle. Is het mogelijk om hier een mention te krijgen wanneer deze verbetering is doorgevoerd?
Eventueel kan je op 'Topic volgen' klikken boven- en onderaan het topic. Dan krijg je een melding bij elk nieuw bericht. Anders is er niet echt een oplossing, behalve dat iemand je moet taggen.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

jelle. schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:10:
Allereerst allemaal bedankt voor de feedback en suggesties voor verbeteringen :)

De reden voor deze wijziging is een refactor geweest van alle popups op de site. We hadden problemen met inconsistente positionering op mobiel, waardoor sommige popups (zoals de prijsalert) buiten de viewport vielen. Dat heeft helaas niet goed uitgepakt voor de moderatiepopup. Op basis van jullie feedback zijn we daarom een aantal verbeteringen hiervoor aan het uitwerken, hierover volgt snel een update van onze UX-designer.

We zijn inmiddels anderhalve week verder, weet jij wanneer er iets nieuws te melden komt hierover?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• bozhoyo

bozhoyo

UX Designer

Weaver of pixels

Ik breng goed nieuws!

In de komende sprint gaan we een verbetering uitvoeren waardoor we twee van de grootste issues met de full screen moderatiepopup gaan oplossen.

2. We tonen de reactie die selecteerd is voor moderatie bovenaan de popup, zodat er geen gebrek aan context ontstaat.

Zie voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nkxkXKnrlP8El0oBHGDzjupUMLo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IVzeyLR5bhudIbvBDldaFHL6.png?f=user_large

"What people say, what people do and what people say they do are often 3 different things."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Wordt er nou nog steeds voor een schermvullende pop-up gekozen?

Wat gebeurt er met hele lange reacties? Moet ik die uitklappen of moet ik scrollen binnen de pop-up? En moet ik dan helemaal naar beneden scrollen voor de modereer buttons, of hoe werken deze componenten?

Waarom kan je de scorekaart in- en uitklappen? Wat is daar het idee achter?

Wat gebeurt er als ik een moderatiescore kies? Wordt dan automatisch de pop-up gesloten zodat ik verder kan naar volgende reacties? Of moet ik alsnog naar rechtsboven met m'n duim om op de onbereikbare sluitknop te tikken?

Ik blijf er, waarschijnlijk, bij dat een schermvullende pop-up gewoon niet handig is, zeker met de grotere schermen van tegenwoordig. Het werkte voorheen goed, je kon snel mobiel modereren. Maar ik ben benieuwd wat enkele FP ProMods hiervan denken ( @wildhagen @_David_ @jdh009 @tweaker2010 @Herman @kodak )

Ben in ieder geval blij dat eraan gewerkt wordt, hopelijk wordt de oplossing grondig getest door bij voorkeur gebruikers :)

[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 18-09-2023 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:14

Herman

FP ProMod
@stin00 Ik wacht geduldig de uitrol van de nieuwe sprint af :) Fijn in ieder geval, dat er werk van wordt gemaakt!

offtopic:
ProMod zegt niet zo veel, hoor ;) Wij zijn gewoon users met een labeltje O-)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bozhoyo

bozhoyo

UX Designer

Weaver of pixels

stin00 schreef op maandag 18 september 2023 @ 14:01:
Wordt er nou nog steeds voor een schermvullende pop-up gekozen?
Ja, dit is nog steeds een bewuste keuze die gemakt was om het gedrag van alle popups en modals op mobiel consistent te houden.
Wat gebeurt er met hele lange reacties? Moet ik die uitklappen of moet ik scrollen binnen de pop-up? En moet ik dan helemaal naar beneden scrollen voor de modereer buttons, of hoe werken deze componenten?
Alle content binnen onze popups zal het zelfde gedragen - het scroolt door als het te lang is. Dit is incljsief lange reacties, scorekaarten en mod tools voor de crew. Alle main "Call to Action" buttons (moderatie buttons, prijsalert instellen, etc) blijven met position fixed in de bottom bar van de popup. Dit betekent dat belangerijke buttons altijd binnen duimbereik zullen blijven.

Ik hoop dat dit verklaart het mockup een stukje beter.

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 19:01

thof

FP ProMod
Fijn dat er naar gekeken wordt. Het modereren op mobile is echt wat minder praktisch geworden doordat de knoppen niet meer binnen duimbereik zaten. Ben benieuw naar de nieuwe versie, klinkt als een verbetering ten opzichte wat nu live staat :)

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Laatst online: 12-09 17:36

Eagle Creek

Breathing security

jelle. schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:10:

OfT
Hoewel deze post is gepind, zie ik hem niet direct terug onder de vraag van TS en kom ik hem pas op pagina twee tegen. Klopt dat?

OnT:
Bedankt voor je toelichting! Heel fijn. Ik sluit mij ook aan bij de vele opmerkingen hier, en waardeer dat jullie dit oppakken.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
Eagle Creek schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:44:
OfT
Hoewel deze post is gepind, zie ik hem niet direct terug onder de vraag van TS en kom ik hem pas op pagina twee tegen. Klopt dat?
Dat klopt, alleen "beste antwoord" wordt direct onder de vraag getoond. Gepinde posts kun je terugvinden via de "gepinde posts"-knop rechtsboven :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 22:05

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Aangezien het dus een full screen pop-up zal blijven, deze custom css van @Zeehond zorgt er voor dat het wel weer bruikbaar is op mobiel.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

_David_ schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:26:
Aangezien het dus een full screen pop-up zal blijven, deze custom css van @Zeehond zorgt er voor dat het wel weer bruikbaar is op mobiel.
Dank je wel! Dit werkt inderdaad, nu is modereren op een mobiel weer realistisch te doen.

Als Tweakers zelf weigert het probleem op te lossen, dan maar met een CSS idd zelf doen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
wildhagen schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:28:
Als Tweakers zelf weigert het probleem op te lossen, dan maar met een CSS idd zelf doen.
We zijn nog bezig met de verbeteringen, maar om het goed te kunnen doen, moet er wat meer aangepast worden dan we op voorhand dachten. Wordt nog aan gewerkt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
_David_ schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:26:
Bedankt, dit maakt het weer bruikbaar op een mobiel. Betreffende het voorbeeld, het is een stap in de goede richting maar persoonlijk zou ik de X ook onder willen hebben binnen duimbereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:22

MsG

Forumzwerver

Klopt het dat je nog steeds het bericht zelf niet terug ziet als je op de moderatieknop drukt?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelle.
MsG schreef op maandag 6 november 2023 @ 20:26:
Klopt het dat je nog steeds het bericht zelf niet terug ziet als je op de moderatieknop drukt?
Dat klopt. De verbeteringen staan nog op onze backlog; er zijn andere dingen tussengekomen. Zodra de aangepaste moderatiepopup live staat, zullen we dat hier melden :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 02:58
Hi @jelle.
Ondertussen zijn we wéér een maand verder en is er nog altijd niets aan de popup veranderd. Ik begrijp dat je als PO keuzes moet maken maar gezien ons(stakeholders) verzoek herhaaldelijk lagere prio krijgt is het wel interessant om te horen wat er dan zoal tussendoor komt.
Of jullie sprints zijn gewoon twee maanden lang; dat zou ook kunnen 😉.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelle.
Gody schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 20:44:
Hi @jelle.
Ondertussen zijn we wéér een maand verder en is er nog altijd niets aan de popup veranderd. Ik begrijp dat je als PO keuzes moet maken maar gezien ons(stakeholders) verzoek herhaaldelijk lagere prio krijgt is het wel interessant om te horen wat er dan zoal tussendoor komt.
Of jullie sprints zijn gewoon twee maanden lang; dat zou ook kunnen 😉.
Haha, gelukkig hebben we geen sprints van 2 maanden :D Maar een terechte vraag die je stelt. We zijn vorige sprint al aan de slag gegaan met deze verbetering, maar die blijkt technisch toch complexer dan we hadden gedacht. Daar zijn we zelf ook niet blij mee, want daarop hadden we het niet ingeschat, maar het goede nieuws is dat we een heel eind op weg zijn. Ik durf nu even geen uitspraken te doen over wanneer het klaar is gezien onze eerdere verkeerde inschattingen, maar er wordt as we speak dus aan gewerkt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bozhoyo

bozhoyo

UX Designer

Weaver of pixels

De nieuwe iteratie staat nu live. Ik hoop dat meest van de mobile bruikbaarheidsproblemen zijn nu opgelost. Feedback is nog steeds welkom!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
@bozhoyo Op mobiel ziet her echt top uit d:)b

Op desktop ben ik er niet heel erg kapot van. Als ik op mijn desktop nu namelijk op een score klik om te modereren moet ik naar het andere kant van mijn scherm om de moderatiescore aan te klikken. Mijn ogen zitten namelijk aan de bovenkant van het scherm en daar probeer ik dus ook alle reacties te lezen.

Daarnaast is het gedrag soms een beetje raar. Als ik namelijk de scorekaart open dan verspringt de moderatiekaart:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2nWomkAI7SXbA0btfwvXzfJ2fBk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xwjRq4BIeyBbGSvG9HeENM5q.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A5VA02u87lD5XjR5Dnf13Q9Fnh8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZPj7sZeNFD5xIpsFWYEBTbFp.png?f=user_large

Daarnaast vind ik het er nog steeds een beetje belabberd uitzien met die twee scrollbalken en de horizontale dividers :X. Ik had eerder al wat uitgebreids voorgesteld zodat het e.e.a. wellicht wat beter schaalt en wat compacter is. Dat lijkt mij vooral nuttig op kleinere schermen of voor mensen zoals ik, met grotere letters. En ik denk dat dit nu best kan omdat er nu toch de "Let op: ..." tekst staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 17:30

grimson

domeingrommer

Speciaal hier even een bedankje posten dat op iig Safari nu onder duim bereik je de score kan kiezen. Klein maar fijne verbetering 👍 dank!

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:57
Poeh, zo te zien ga ik in de minderheid zijn, maar ik vind deze wijziging echt verschrikkelijk zeg... Alsof het doel was om zo inefficiënt mogelijk om te gaan met het scherm en je duim extra meters te laten maken. Ja die knopjes om te modereren zitten in ieder geval niet te hoog, maar meestal zat mijn duim ergens in het midden van het scherm en zitten die knopjes best ver weg. Ik heb een iPhone 14 plus en zo helemaal aan de onderrand van het scherm is juist niet echt comfortabel om te bedienen.
En als je het scherm weg wil klikken zonder een moderatie te kiezen dan is dat een klein kruisje ver in de bovenhoek waar ik vaak meermaals op moet tikken om hem te raken. Verder vind ik het ook best lelijk eerlijk gezegd, maar dat is smaak, ik hou eigenlijk nooit van grote user interface elementen en heb liever compacte data-dense interfaces.
Nee ik ben absoluut geen fan, ik zie veel liever gewoon alles netjes dicht bij elkaar daar waar mijn duim al is...
Dit alles overigens ook in safari op iPhone.

Edit: ik begrijp de posts op de vorige pagina overigens niet echt... In mijn herinnering was het rond de tijd dat dit topic geopend werd inderdaad even wat minder maar ging het snel weer terug naar een mooi compact venstertje wat opende precies daar waar je ook op de knop om te modereren klikte. Dat was ideaal imho. Als het blijft zoals nu dan denk ik dat ik mezelf ga proberen weg te houden van het hele moderatie gedoe. Is veel te intrusief nu het fullscreen wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door Finraziel op 12-12-2023 22:46 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:38

D4NG3R

kiwi

:)

Wat is de uitgeklapte scorekaart een chaotisch en vooral druk onding geworden in de desktopweergave. :/

[ Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 13-12-2023 13:13 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:55

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

My 2 cents: Op de desktop en op mobiel is het beide erg onprettig geworden doordat je veel meer moet bewegen. Dit dermate dat ik verwacht het hoge aantal moderaties wat ik normaal doe niet vol te gaan houden. Het moet simpeler en efficiënter worden; niet andersom.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Ik heb nog niet veel ervaring hiermee, maar wat mij tot nu toe opvalt, is dat de uitgedeelde scores direct zichtbaar zijn in verhouding tot elkaar. Persoonlijk vind ik dit niet prettig, vooral omdat het direct tonen van de scores kan leiden tot meer volgzaam gedrag, een probleem dat ook in andere situaties is aangetoond. Ik ben bang dat dit ook hier leidt tot meer 'meestemmers'. Het vooraf kennen van de verhouding is eigenlijk nooit nodig om je score te bepalen, aangezien je al weet wat de huidige moderatie is en hoe de richtlijnen van Tweakers en jouw interpretative ervan. Naar mijn mening zou dat overzicht verborgen mogen worden achter een knop of in een tabblad. Zoals het nu is, vind ik het onprettig en beïnvloedend.

Plaatje ter verduidelijking hoe ik het nu zie op mijn iPhone 12:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ogFM6oOneFFmNgqfiuvns5kH90=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vVaSgvEDRpkBloXIyVpIs5OR.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door jdh009 op 13-12-2023 23:33 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik heb het nu een paar dagen aangekeken, maar sorry, ik vind het nieuwe systeem een behoorlijk achteruitgang.

Zowel op de desktop als op de smartphone scroll je je door de enorme oversized popup een ongeluk, er staat VEEL te veel informatie op de pagina, en het hele overzicht is totaal kwijt.

En waarom moeten, zoals @jdh009 terecht opmerkt, ALLE scores getoond worden, ook als er 0 zijn uitgedeeld? Dat weghalen scheelt alleen al een flinke bulk aan scrollen.

Het is erg rommelig en onoverzichtelijk geworden op deze manier.

Daarnaast is alles nog inconsistent geworden ook, op de PC is het gedrag heel anders dan op een mobiel. Op de PC moet je elke keer de scorekaart open klappen om de inhoud te zien (hij onthoudt het niet), en op de mobiel onthoudt hij wél de open/dicht-geklapte status. Daarnaast staat de scorekaart op de PC bovenaan, en op de mobiel juist weer onderaan.

Je gaat bijna vermoeden dat tweakers het modereren wil ontmoedigen door het de gebruikers zo lastig, inconsistent en onoverzichtelijk mogelijk te maken....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
wildhagen schreef op donderdag 14 december 2023 @ 05:43:
[...]

Je gaat bijna vermoeden dat tweakers het modereren wil ontmoedigen door het de gebruikers zo lastig, inconsistent en onoverzichtelijk mogelijk te maken....
Dat denk ik niet. Ik denk dat er teveel eisen zijn voor een te kleine popup. Ik werk ingezoomd, want anders zie ik het niet, maar bij mij neemt de popup standaard 70% (456px / 652px) van de hoogte van mijn browser in. Met de scorekaart uitgeklapt is dat net geen 80%. Ik vind dat echt heel erg groot.

Hier staat ongeveer hetzelfde in met 'maar' 45% grootte (snelle mockup):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O6sEEPMU41BeYwWKGgicMqvacvU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FrHIdeedBzC5xwrScZ657ZFZ.png?f=user_large

En door het kleine formaat oogt het wat mij betreft een stuk vriendelijker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik heb een poging gewaagd maar ik blijf bij m'n standpunt: mobiel modereren is volledig kapot gemaakt. Vanuit UX/UI oogpunt snap ik helemaal niets van de schermvullende modal. Je hele flow wordt onderbroken, er staat veel te veel informatie op het scherm en je moet onnodig moeilijk scrollen.

Het werkte goed en nu niet meer. Nou modereerde ik al niet super veel, maar ik stop er wel volledig mee.

Ik snap niet, buiten een technisch besluit, waarom dit functioneel is aangepast. Volgens mij kwam deze wens vanuit geen enkele tweaker/moderator en is het gewoon in een sprint gedrukt als 'moetje'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
stin00 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 22:02:
Ik snap niet, buiten een technisch besluit, waarom dit functioneel is aangepast. Volgens mij kwam deze wens vanuit geen enkele tweaker/moderator en is het gewoon in een sprint gedrukt als 'moetje'.
Ik denk dat je het iets te ver doortrekt, zover ik het lees is dit een onbedoeld bijgevolg van het rechttrekken van alle pop-upschermen over de gehele site naar dezelfde stijl/werking. Waarbij deze pop-up als enige niet lekker lijkt te werken na deze veranderingen.

• stin00
  • Niet online
jdh009 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 22:15:
[...]

Ik denk dat je het iets te ver doortrekt, zover ik het lees is dit een onbedoeld bijgevolg van het rechttrekken van alle pop-upschermen over de gehele site naar dezelfde stijl/werking. Waarbij deze pop-up als enige niet lekker lijkt te werken na deze veranderingen.
Klopt, het is ontstaan door een technische fix, niet vanuit een functionele wens voor zover ik weet. En de richting waarin de fullscreen modal de laatste weken functioneel ontwikkeld wordt vind ik niet mooi of praktisch. Het werkt gewoon niet goed voor mij.

Maar ik laat het rusten en stop met modereren als oplossing. Iedereen blij (soort van).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

bozhoyo schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:49:
Ik breng goed nieuws!

Hebben jullie al veel feedback en evaluatie op deze wijziging? Ik merk aan mijzelf dat ik groen en geel word en echt een stuk minder plezierig modereer sinds deze wijziging en daarom simpelweg minder ben gaan modereren dan in het verleden.

Zowel op mobiel is het bovenin klikken op de button naast het bericht, waarna de button verspringt (doordat de reactie zelf nu getoond wordt) én vervolgens helemaal onderin m'n scherm moeten gaan, waarbij de knoppen op mijn iPhone ook nog eens pál boven een iOS UI-element zitten wat ik vaak aanraak mij een enorme doorn in het oog.

Ook op de desktop ervaar ik de hoeveelheid muisverplaatsing als bijzonder onprettig.

Sorry..

[ Voor 9% gewijzigd door Eagle Creek op 13-01-2024 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

wildhagen schreef op donderdag 14 december 2023 @ 05:43:

Ik geef hiervoor een +1, niet om te bashen maar omdat het een gedachte is die oprecht door mijn hoofd schoot. Of dat terecht is of niet weet alleen Tweakers en daar heb ik ook geen waarde-oordeel over op dit moment (ik weet het simpelweg niet) maar het is voor mij wel een indicatie hoe ik het ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Eagle Creek schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 15:58:
[...]

Hebben jullie al veel feedback en evaluatie op deze wijziging? Ik merk aan mijzelf dat ik groen en geel word en echt een stuk minder plezierig modereer sinds deze wijziging en daarom simpelweg minder ben gaan modereren dan in het verleden.

Zowel op mobiel is het bovenin klikken op de button naast het bericht, waarna de button verspringt (doordat de reactie zelf nu getoond wordt) én vervolgens helemaal onderin m'n scherm moeten gaan, waarbij de knoppen op mijn iPhone ook nog eens pál boven een iOS UI-element zitten wat ik vaak aanraak mij een enorme doorn in het oog.

Ook op de desktop ervaar ik de hoeveelheid muisverplaatsing als bijzonder onprettig.

Sorry..
Idd echt zwaar irritant, hopelijk wordt dat voor mobiel snel aangepast want dit is niet te doen.
Het kost teveel tijd en handelingen, zo een stem uitbrengen moet snel en efficiënt gaan, dit doe je erbij niet als hoofddoel, hoofddoel blijft de reacties van andere lezen en zo nodig op reageren.
Pagina: 1