Het Moderatiestatus loket

Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:38
In het nieuws bericht worden gebruikers duidelijk die on topic reageren omlaag gemod:
nieuws: Elon Musk: advertentieboycot gaat X om zeep helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Fermion schreef op donderdag 30 november 2023 @ 19:41:
In het nieuws bericht worden gebruikers duidelijk die on topic reageren omlaag gemod:
nieuws: Elon Musk: advertentieboycot gaat X om zeep helpen
Daarvoor kun je terecht in Het kleine-mismoderatietopic deel XXX

Geef aub wel een paar voorbeelden mee zodat duidelijk is waar het over gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
'middag mods, zouden mijn moderatierechten weer ingeschakeld kunnen worden? Staan al vele jaren uit en geen idee wat toen exact de reden was, maar ben de laatste tijd weer redelijk actief en denk dat ik me inmiddels goed aan de huisregels kan houden 😙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Dan mag je het weer proberen. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard001a
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-02-2024
Kijk u eens naar mijn laatste bijdrage op het forum.
Dat wordt toch duidelijk niet goed gemodereerd.
Zo kom je nooit meer boven de 0,5 uit
Heb het al vaker gemeld er is mis moderatie, en daar worden vele de dupe van
Graag herstel van mijn recht op moderatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:44

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Gerard001a schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:16:
Kijk u eens naar mijn laatste bijdrage op het forum.
Dat wordt toch duidelijk niet goed gemodereerd.
Zo kom je nooit meer boven de 0,5 uit
Heb het al vaker gemeld er is mis moderatie, en daar worden vele de dupe van
Graag herstel van mijn recht op moderatie
Hi @Gerard001a

Op welke laatste bijdrage doel je precies? De reacties op het forum tellen niet mee in de reactie score voor het moderatiesysteem. Daar gaat het alleen om de reacties die je op de front page plaatst. Ik zie daarbij weinig tot geen recente reacties die niet goed lijken te staan. Je scoort vrij constant +1 met uitschieters naar de 0.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard001a
Bor schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:40:
[...]

Hi @Gerard001a

Op welke laatste bijdrage doel je precies? De reacties op het forum tellen niet mee in de reactie score voor het moderatiesysteem. Daar gaat het alleen om de reacties die je op de front page plaatst. Ik zie daarbij weinig tot geen recente reacties die niet goed lijken te staan. Je scoort vrij constant +1 met uitschieters naar de 0.
Ik snap dan niet waarom ik al tijden op 0,430 staat en daarom niet kan modereren.
Heb nog nooit een onvertogen woord gepost.
En toch zakte ik ver onder de 0,5 en dat al meer dan een half jaar en ik krijg het niet meer omhoog.
Dan moet er toch ergens iets niet goed zijn gegaan?
Zou graag mijn moderatie status waar op actief zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:01

AlphaRomeo

FP PowerMod
@Gerard001a ik kom meerdere onvertogen woorden van je tegen in je reactie historie. Doe mij gerust een DM als je wat voorbeelden wilt. Het is gelukkig bij lange na niet onmogelijk om dit te corrigeren. Met een stuk of wat +1 reacties kom je gewoon weer boven de 0.5 uit volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard001a
AlphaRomeo schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:11:
@Gerard001a ik kom meerdere onvertogen woorden van je tegen in je reactie historie. Doe mij gerust een DM als je wat voorbeelden wilt. Het is gelukkig bij lange na niet onmogelijk om dit te corrigeren. Met een stuk of wat +1 reacties kom je gewoon weer boven de 0.5 uit volgens mij.
Nou graag voorbeelden in de context
Maar je went er aan om niet meer te modereren.
Maar er zijn er steeds meer die onder de 0,5 zakken
Het is wat het is, helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Je hebt een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard001a
Zou het een optie kunnen zijn om louter positief te modereren?
Bv, een post waardering geven in de vorm van sterren en vind je de post niks of niet inhoudelijk, dan krijgt die post geen sterren.
Je zou dan bij het lezen kunnen kiezen om enkel de posten met 2of meer sterren te lezen, zodat je je niet hoeft te ergeren aan posten zonder ⭐
Kies je er wel voor om te lezen, dan kan je in ieder geval geen minnen geven maar lees je enkel de post en wellicht ga je ook nog een ⭐ geven omdat het toch wel inhoudelijk goed is.
Het is maar een idee/ suggestie 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Gerard001a schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 15:02:
Zou het een optie kunnen zijn om louter positief te modereren?
Bv, een post waardering geven in de vorm van sterren en vind je de post niks of niet inhoudelijk, dan krijgt die post geen sterren.
Je zou dan bij het lezen kunnen kiezen om enkel de posten met 2of meer sterren te lezen, zodat je je niet hoeft te ergeren aan posten zonder ⭐
Kies je er wel voor om te lezen, dan kan je in ieder geval geen minnen geven maar lees je enkel de post en wellicht ga je ook nog een ⭐ geven omdat het toch wel inhoudelijk goed is.
Het is maar een idee/ suggestie 🙂
Aangezien je dat hier al gepost hebt: Gerard001a in "Het aanpassen van de moderatiescores" stel ik voor dat we daar verder gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crazylemon
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06 15:21
Ik snap mijn laatste -1 mod niet :( Het geven van een on-topic mening mag niet meer?

It's time to kick ass and chew bubblegum, and i'm all out of gum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiner
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-06 10:49
Hoi ik heb al een paar jaar geen moderatie rechten meer. Mag ik deze nu weer terug?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
Als je de ModeratieFAQ doorneemt en belooft je aan de richtlijnen daarin te houden, dan zullen we jouw moderatierechten weer aanzetten.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiner
  • Laatst online: 02-06 10:49
Dirk schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 09:20:
Als je de ModeratieFAQ doorneemt en belooft je aan de richtlijnen daarin te houden, dan zullen we jouw moderatierechten weer aanzetten.
Ik ga me aan de richtlijnen houden. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
whiner schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 16:27:
[...]

Ik ga me aan de richtlijnen houden. Bedankt!
Dan kan je bij deze weer aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rurouni45
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 00:43
Geen id waarom dit ooit is geblocked .
Vermoedelijk jaren geleden en nooit echt de moeite gedaan om het te verhelpen tot vandaag :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
@rurouni45, ik heb jouw reactie even naar het juiste topic verplaatst. Verder geldt voor jou hetzelfde als voor de rest: Als je de ModeratieFAQ doorneemt en belooft je aan de richtlijnen daarin te houden, dan zullen we jouw moderatierechten weer aanzetten.

Daarmee kun je overigens nog niet direct aan de gang, jouw gemiddelde reactiescore is namelijk net iets te laag. Met 8 op +1 gemodereerde reacties kun je die al naar 0,5 trekken en kun je aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rurouni45
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 00:43
Ik beloof mij aan de regels te houden.
Verder heb ik wel een kleine opmerking over het systeem.
Als je een onpopulaire mening hebt kan je negatief gemodereerd worden, welke er voor zorgt dat je de mogelijkheid verliest om te modereren.
Nu is het niet mijn bedoeling om over regels een discussie te voeren maar voor mij voelt dit wel een beetje aan als een onrechtstreekse beinvloeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
Ik heb de blokkade weggehaald.

Verder, jouw mening mag de moderatiescore niet beïnvloeden. Zolang jij jouw reactie netjes en zorgvuldig verwoordt en ontopic houdt, dan hoor je ook een nette score te krijgen. Zie je reacties waarbij dat niet gebeurd, dan kun je die melden in Het kleine-mismoderatietopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deux
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-04 14:35
Mijn moderatie rechten staan niet aan. Ik heb geen mail hier over ontvangen. Ik kom al jaren dagelijks op Tweakers en mijn status is altijd slecht, ik heb heel veel karma punten maar om die andere score te veranderen zal je baanbrekende dingen moeten doen. Ik denk ook dat dit getal nooit is veranderd, dus niemand kijkt die reacties na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
Om jouw gemiddelde reactiescore op 0,5 te brengen heb je slechts 5 keer +1 nodig, dat valt wel mee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1576590

Er is een "moderatiebot" actief op de frontpage.

Zojuist (18:45) is binnen 2 seconden 6x een nul toegekend aan deze reactie. Ik weet dat omdat ik de pagina steeds gerefresht heb, en die 6x er in één keer bij kwamen (terwijl de laatste posts verder niet gemod worden).

Ook in de reacties daaronder komt 6x 0 of 6x 1 vaak voor.

Er lijkt dus iemand te zijn met 6 accounts die in één keer 6 moderatie-stemmen uitbrengt. Dat overkwam mij ook hier maar soms krijgen mijn reacties ook in één keer 6x +1.

Het gaat mij niet om de score, maar om het feit dat iemand met 6 stemmen probeert te spreken. Dit vind ik uiterst ongewenst.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 1576590 op 14-01-2024 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:39

Santford

FP PowerMod
Anoniem: 1576590 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:47:
Er is een "moderatiebot" actief op de frontpage.

Zojuist (18:45) is binnen 2 seconden 6x een nul toegekend aan deze reactie. Ik weet dat omdat ik de pagina steeds gerefresht heb, en die 6x er in één keer bij kwamen (terwijl de laatste posts verder niet gemod worden).

Ook in de reacties daaronder komt 6x 0 of 6x 1 vaak voor.

Er lijkt dus iemand te zijn met 6 accounts die in één keer 6 moderatie-stemmen uitbrengt. Dat overkwam mij ook hier maar soms krijgen mijn reacties ook in één keer 6x +1.

Het gaat mij niet om de score, maar om het feit dat iemand met 6 stemmen probeert te spreken. Dit vind ik uiterst ongewenst.
Bedankt voor je oplettendheid. Ik heb ernaar gekeken, er is geen moderatie bot actief.

Het moderatiesysteem heeft vier moderatorstatussen: Moderators, Experts, ProMods en PowerMods. De moderatorstatussen verschillen in de weging die er aan de uitgedeelde moderaties wordt gegeven. Moderaties van een Moderator worden enkelvoudig gewogen, die van een Expert tweevoudig en moderaties van ProMods en PowerMods tellen voor zes.

De volledige uitleg vind je in de moderatieFAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat een willkeurige tweaker een, mijns inziens on topic reactie als irrelevant beschouwt, vind ik meningstemmen. Maar goed, dat is maar één stem. Ik (en, zo te zien andere reageerders ook) vind het namelijk interessant om te zien dat bij veel mensen Google nog geen keuzemogelijkheden geeft en bij mij wel.

Dat een ProMod of PowerMod dit doet vind ik om te janken. Wat is het nut om serieuze reageerders weg te pesten? Dit nodigt uit tot compensatiestemmen (waar ik mijzelf al enkele keren "schuldig" heb gemaakt), dat verziekt het systeem toch volledig?

In elk geval ik vind dit zeer frustrerend (ook de positieve 6x mods die ik kreeg van één persoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Anoniem: 1576590 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 19:39:
Dat een willkeurige tweaker een, mijns inziens on topic reactie als irrelevant beschouwt, vind ik meningstemmen. Maar goed, dat is maar één stem. Ik (en, zo te zien andere reageerders ook) vind het namelijk interessant om te zien dat bij veel mensen Google nog geen keuzemogelijkheden geeft en bij mij wel.

Dat een ProMod of PowerMod dit doet vind ik om te janken. Wat is het nut om serieuze reageerders weg te pesten? Dit nodigt uit tot compensatiestemmen (waar ik mijzelf al enkele keren "schuldig" heb gemaakt), dat verziekt het systeem toch volledig?

In elk geval ik vind dit zeer frustrerend (ook de positieve 6x mods die ik kreeg van één persoon).
Voor de reacties waarvan je vindt dat ze niet de juiste score of beoordeling hebben gekregen, kun je een bericht plaatsen in het Mismoderatie topic.

Daarmee breng je de reacties onder onze aandacht en zullen we (in het geval van modmisbruik) de moderaties inzien, of kan een (in jouw ogen) verkeerde score of beoordeling worden onderbouwd door Tweakers die daar meelezen.

[ Voor 1% gewijzigd door Santford op 14-01-2024 20:06 . Reden: Linkje aangepast naar het juiste topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Santford schreef op zondag 14 januari 2024 @ 20:01:
Voor de reacties waarvan je vindt dat ze niet de juiste score of beoordeling hebben gekregen, kun je een bericht plaatsen in het Mismoderatie topic.
Het gaat mij niet om de scores, maar om het feit dat individuen misbruik maken van hun privileges om te meningstemmen met een factor 6.

En dat, notabene, zonder in een reactie verantwoording af te leggen waarom zij vinden dat een specifieke reactie, of een reeks specifieke reacties, niet aan de verwachtingen van die moderator voldoet.

Mijn verwachting van een moderator is dat deze de scherpe kanten uit een discussie haalt, bijv. door op de man spelen of totaal off-topic reacties aan te pakken; niet dat deze met een botte bijl de discussie een haar of hem welgevallige richting op stuurt.

Schrijf bijvoorbeeld iets als volgt:
Door Moderator: Genoeg mensen hebben nu gemeld dat het systeem van Google nog niet betrouwbaar werkt. Wij stellen het op prijs als over dit specifieke punt niet verder gereageerd wordt, dank jullie wel.
Dat zou ik vreemd vinden, maar er wel mee kunnen leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Anoniem: 1576590 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 20:17:
[...]

Het gaat mij niet om de scores, maar om het feit dat individuen misbruik maken van hun privileges om te meningstemmen met een factor 6.

En dat, notabene, zonder in een reactie verantwoording af te leggen waarom zij vinden dat een specifieke reactie, of een reeks specifieke reacties, niet aan de verwachtingen van die moderator voldoet.

Mijn verwachting van een moderator is dat deze de scherpe kanten uit een discussie haalt, bijv. door op de man spelen of totaal off-topic reacties aan te pakken; niet dat deze met een botte bijl de discussie een haar of hem welgevallige richting op stuurt.

Schrijf bijvoorbeeld iets als volgt:

[...]

Dat zou ik vreemd vinden, maar er wel mee kunnen leven.
Moderators met een 6x weging worden met de hand geselecteerd, zij hebben zich bewezen omtrent het modereren volgens de moderatie FAQ. Zij hebben een hogere weging om makkelijker dingen recht te zetten.

Zonder specifieke voorbeelden kunnen we niet inschatten of er sprake is van een wat te straffe verwachting van de moderator in kwestie dan wel een toelichting geven op de moderatie.

Maar daar is dit niet het juiste topic voor, zie ook de topic warning. Dit topic is voor vragen over de eigen moderatierechten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Santford schreef op zondag 14 januari 2024 @ 20:40:
[...]
Maar daar is dit niet het juiste topic voor, zie ook de topic warning. Dit topic is voor vragen over de eigen moderatierechten.
Sorry dat ik dit in het verkeerde topic heb aangekaart.

Ik kwam via de main forum page op deze pagina uit. Ik ging uit van een zich misdragende tweaker, "Het Moderatiestatus Loket" leek mij de meest toepasselijke keuze.

Dank voor jouw reacties, maar eens lijken we het niet te worden over de wijze van modereren en de impact die dit op goedbedoelende reageerders heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Laatst online: 30-04 19:59
Hoe is dit een +2 informatief? Er wordt niets informaties genoemd, het is meer een rant dan wat anders, maar hij krijgt 6 keer +2 informatief? Blijkbaar is men het er over eens dat als je op 4k gamed je 'door de markt bent beetgenomen''

nieuws: Gigabyte introduceert vier nieuwe RTX 40-Super Eagle Ice-videokaarten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Vlizzjeffrey schreef op maandag 29 januari 2024 @ 02:55:
Hoe is dit een +2 informatief? Er wordt niets informaties genoemd, het is meer een rant dan wat anders, maar hij krijgt 6 keer +2 informatief? Blijkbaar is men het er over eens dat als je op 4k gamed je 'door de markt bent beetgenomen''

nieuws: Gigabyte introduceert vier nieuwe RTX 40-Super Eagle Ice-videokaarten
Mismoderaties kunnen worden aangekaart in Het kleine-mismoderatietopic deel XXX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy2109
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-02-2024
Hallo, mijn moderatie is uitgezet sinds ik meer als 6 maanden inactief was.
Ik kom wel in aanmerking.

Hierbij het verzoek om mijn moderatie weer in te schakelen

Alvast bedankt

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 12:36
niet hier.

[ Voor 99% gewijzigd door procyon op 01-02-2024 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
hellboy2109 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:03:
Hallo, mijn moderatie is uitgezet sinds ik meer als 6 maanden inactief was.
Ik kom wel in aanmerking.

Hierbij het verzoek om mijn moderatie weer in te schakelen

Alvast bedankt

Mvg
Je hebt een gemiddelde reactiescore van 0. Plaats twee nette +1 reacties om hem op 0,5 te krijgen, dan kun je zelf je moderatierechten weer inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-05 13:32

iew

What the...?!

Beste,

Nu bijna 2 jaar geleden werden mijn mod tools tijdelijk uitgezet, volgens mij heb ik mij in die bijna 2 jaar keurig gedragen en zou het fijn vinden om mijn mod tools weer terug te krijgen.

Vriendelijke groet, iew.

To do or not to do...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
Als je de ModeratieFAQ doorneemt en belooft je aan de richtlijnen daarin te houden, dan zullen we jouw moderatierechten weer aanzetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbivoor
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-05 11:49
Hallo, kunnen jullie mijn rechter weer inschakelen? Ik heb de FAQ gelezen. Mijn frontpagescore is onder de 0.5 omdat ik niet zo vaak reageer en één keer een dubbele post heb gemaakt (en weer opgelost). Ik gebruik het vooral om andere reacties te plussen of minnen.

Warbivoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshuffle
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-03 12:51
Graag zou ik willen aanvragen om moderatie rechten terug te krijgen, ik begreep ze verkeerd (nam aan dat het was als andere social media) maar nu wat langer actief geweest te zijn in Tweakers (en de FAQ gelezen te hebben) snap ik hem beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redherring
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-04 17:35
Hallo,

Ik heb de mod FAQ gelezen en ik zou graag mijn mod rechten weer willen hebben. Ik begrijp t systeem nu beter en beloof beterschap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
Warbivoor schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:05:
Hallo, kunnen jullie mijn rechter weer inschakelen? Ik heb de FAQ gelezen. Mijn frontpagescore is onder de 0.5 omdat ik niet zo vaak reageer en één keer een dubbele post heb gemaakt (en weer opgelost). Ik gebruik het vooral om andere reacties te plussen of minnen.
Als je de faq goed gelezen hebt, dat zou je ook gezien moeten hebben dat de manier waarop je in het verleden bezig bent geweest met 'plussen en minnen' niet de bedoeling is, er zijn meer scores dan alleen de +3 en -1...
Joshuffle schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:51:
Graag zou ik willen aanvragen om moderatie rechten terug te krijgen, ik begreep ze verkeerd (nam aan dat het was als andere social media) maar nu wat langer actief geweest te zijn in Tweakers (en de FAQ gelezen te hebben) snap ik hem beter
redherring schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 19:53:
Hallo,

Ik heb de mod FAQ gelezen en ik zou graag mijn mod rechten weer willen hebben. Ik begrijp t systeem nu beter en beloof beterschap.
Jullie twee mogen weer aan de slag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294759

Ik wil graag af van de modereerrechten. Kan iemand die verwijderen?
Bij voorbaat dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Anoniem: 294759 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:44:
Bij voorbaat dank.
Als je een half jaar niet modereert worden ze automatisch uitgeschakeld maar kun je ze nog wel zelf weer inschakelen. Is dat een geschikte optie voor je? We kunnen ze ook helemaal blokkeren, maar dat doen we normaal gesproken alleen als daar een onvrijwillige aanleiding voor is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 294759

AlphaRomeo schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:48:
[...]

Als je een half jaar niet modereert worden ze automatisch uitgeschakeld maar kun je ze nog wel zelf weer inschakelen. Is dat een geschikte optie voor je? We kunnen ze ook helemaal blokkeren, maar dat doen we normaal gesproken alleen als daar een onvrijwillige aanleiding voor is. :)
Ik wil vrijwillig(! :D) volledig geblokkeerd worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Anoniem: 294759 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:44:
Bij voorbaat dank.
Ja hoor. Ik heb de mogelijkheid voor je uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Zou graag moderatierechten (weer) hebben, echter is mijn reactiescore niet hoog genoeg. Dit komt meer omdat ik meestal laat reageerde waardoor (veel) van mijn (oude) reacties geen score kregen.

Je kan mijn reacties af en bijna allemaal zijn ze +1.. Als ze niet +1 zijn, zijn ze unmodded.

En om nou 34 berichten te gaan spammen om weer te mogen helpen, lijkt me ook wat heftig. Dus na week wachten of mijn score snel genoeg zou verbeteren, toch maar even lief vragen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door graceful op 08-04-2024 14:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
graceful schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:14:
Zou graag moderatierechten (weer) hebben, echter is mijn reactiescore niet hoog genoeg. Dit komt meer omdat ik meestal laat reageerde waardoor (veel) van mijn (oude) reacties geen score kregen.

Je kan mijn reacties af en bijna allemaal zijn ze +1.. Als ze niet +1 zijn, zijn ze unmodded.

En om nou 34 berichten te gaan spammen om weer te mogen helpen, lijkt me ook wat heftig. Dus na week wachten of mijn score snel genoeg zou verbeteren, toch maar even lief vragen ;)
Ik heb de mogelijkheid tot modereren zojuist voor je geactiveerd. Veel plezier verder op Tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripledad65
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-05 06:23
Hallo,

Een tijdje terug zijn mijn moderatierechten ingetrokken. Ik zou deze graag terug krijgen. Ik heb de modfaq gelezen. Ik denk dat ik te vaak in de valkuil van mening-modden ben getrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Tripledad65 schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:59:
Hallo,

Een tijdje terug zijn mijn moderatierechten ingetrokken. Ik zou deze graag terug krijgen. Ik heb de modfaq gelezen. Ik denk dat ik te vaak in de valkuil van mening-modden ben getrapt.
Ik heb de mogelijkheid tot modereren weer voor je aangezet. Veel plezier op Tweakers :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripledad65
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-05 06:23
Bor schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:18:
[...]

Ik heb de mogelijkheid tot modereren weer voor je aangezet. Veel plezier op Tweakers :)
Top. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKP
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

JKP

In tegenstelling tot wat voor zover ik kan het kan zien gebruikelijk is, zou ik graag mijn moderatierechten willen laten uitschakelen. (Wanneer ik het mij goed herinner kan/kon je dit zelf doen, maar ik kan de optie nergens vinden.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
Ik heb ze gedeactiveerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermaeson
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:24
Kunnen mijn mod rechten weer aangepast worden? Staan al maanden blocked en begint irritant te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Vermaeson schreef op woensdag 24 april 2024 @ 07:05:
Kunnen mijn mod rechten weer aangepast worden? Staan al maanden blocked en begint irritant te worden.
Heb je de moderatieFAQ gelezen en kun je toezeggen je daar aan te zullen houden bij het modereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triblade_8472
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-05 16:06
Ah weer een topic waarin mensen niet goed lezen.
Triblade_8472 in 'Windows 11-update introduceert app-advertenties in startmenu'

Het is gewoon on-topic. En ik stel de vraag of het wel 'mag'. Ik doe een aanname (geen feit, Bor, 't staat er in: 'vast ergens staan') dat het vast ergens in de kleine lettertjes staat, maar had vooraf duidelijk moeten zijn.

Hoe is dit een '0' waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Triblade_8472 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:26:
Ah weer een topic waarin mensen niet goed lezen.
Triblade_8472 in 'Windows 11-update introduceert app-advertenties in startmenu'

Het is gewoon on-topic. En ik stel de vraag of het wel 'mag'. Ik doe een aanname (geen feit, Bor, 't staat er in: 'vast ergens staan') dat het vast ergens in de kleine lettertjes staat, maar had vooraf duidelijk moeten zijn.

Hoe is dit een '0' waard?
Ik begrijp niet helemaal waarom je hier mij aanhaalt. Dat gezegd hebbende;
dat ze alles kapot mogen maken wat ze willen
Er wordt niets kapot gemaakt. En nee, "alles kapot mogen maken wat ze willen" staat natuurlijk niet in de kleine lettertjes. Dit stuk zal vast en zeker reden zijn voor de 0.

Voor de rest zit je in het verkeerde topic. Mismoderaties en potentiële mismoderaties kan je hier aandragen; Het kleine-mismoderatietopic deel XXX

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 24-04-2024 22:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vermaeson
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:24
Santford schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:31:
[...]

Heb je de moderatieFAQ gelezen en kun je toezeggen je daar aan te zullen houden bij het modereren?
Yes daddy

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Je moderatierechten zijn met een reden uitgezet, het lijkt me niet gek dat we om een bevestiging vragen of je op de hoogte bent van de bedoeling van het moderatiesysteem.

Maar met een verzoek ‘omdat het irritant is’ en een bevestiging als ‘yes daddy’ geef je mij niet het gevoel dat je je aan de richtlijn wilt houden bij het beoordelen van reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megasyb
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 30-05 11:58
Zouden mijn moderatierechten weer geactiveerd kunnen worden?

Heb de FAQ opnieuw doorgelezen en ben inderdaad fijn in de val getrapt van het hoger waarderen van meningen/reacties die gelijk zijn aan mijn mening of redenering in bepaalde zaken, terwijl die reacties/meningen inhoudelijk weinig toe hebben gevoegd aan de discussies bij de aangegeven topics. Mijn oprechte excuses daarvoor en dank voor het wijzen op de misplaatste (hoogte van) waarderingen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
Jij mag weer aan de slag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361276

Als ik ooit weer gedeblokkeerd wil worden moet ik dan eerst mijn score boven de 0,5 krijgen die is nu een 96 (0,438 gemiddeld) of zeggen jullie begin er maar niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
Jij hebt 27 reacties op +1 nodig (minder als je ook +2 scoort, meer als er ook nullen tussen zitten), als je gewoon normaal met de discussie mee doet is dat prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emunator
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-02 09:08
Ik zou heel graag mijn moderatierechten laten inschakelen indien mogelijk.

Vanuit mijn kant wordt er niet veel geschreven, echter heb ik wel mijn meningen. Echter kan ik hier niets mee doordat je verplicht bent te schrijven en positief beoordeeld te worden, iets waar ik geen tijd voor heb.

Mijn gemiddelde is 0,431, ik heb geen idee hoeveel ik ervoor zou moeten doen deze naar 0,5 op te hogen. Er zijn geen duidelijke berekeningen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
In jouw geval zijn het 25 +1 reacties, zie Dirk in "Het Moderatiestatus loket"

Ik zie echter weinig reden om jouw rechten uit te laten staan, dus ik heb ze zojuist ingeschakeld. Houdt echter wel de aanwijzing in het achterhoofd die je eerder gekregen hebt en modereer niet al te laag. Andersom is dat overigens geen aanmoediging om dan maar overal +2 en +3 in het rond te gaan strooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaballs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-05 10:14
Een tijd geleden zij mijn modrechten ook uitgezet. Zit mijn straf er nu op? Ik had te veel 3+ gegeven, is al weer jaren geleden. Ik hoop dat het teruggezet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaballs
Een tijd geleden zijn mijn moderatie rechten afgenomen. Te veel 3+ uitgedeeld. Dit is alweer jaren geleden, zit mijn straf er nu op? Snap uw regels ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
@Pizzaballs het intrekken van moderatierechten is geen straf, maar een poging om mensen zich opnieuw aan de FAQ te laten conformeren. In jouw geval zal echter eerst je reactiescore opgetrokken moeten worden, je zit nu op een reactiescore van 0.390 zoals te zien is in je profiel. Zodra je boven de 0.5 zit kun je hier opnieuw een verzoek indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaballs
Wat jammer, ik ben niet echt een poster, maar meer een persoon die graag info toevoegt , indien mij dat noodzakelijk lijkt. Heb al 5 jaar geen mogelijkheid om te modereren en zie toch vaak onjuiste info of info die politiek gekleurd is. Succes verder, want dit gaat mij niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Hoeveel gebruikers zijn er eigenlijk in totaal met een actieve modstatus? Het valt mij op dat veel reacties op 0 grijs blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
Vele duizenden. ik heb de exacte statistiek niet, maar het zijn er heel veel, dat kan ik wel zien. De reacties die ongemodereerd blijven staan zie ik meestal staan bij oudere berichten (laat geplaatste reacties), weinig gelezen berichten en bij berichten met heel erg veel reacties. Dit is altijd wel een beetje zo geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
AlphaRomeo schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:49:
In jouw geval zal echter eerst je reactiescore opgetrokken moeten worden, je zit nu op een reactiescore van 0.390 zoals te zien is in je profiel. Zodra je boven de 0.5 zit kun je hier opnieuw een verzoek indienen.
Ik snap niet waarom ik niet meer mag modereren, mijn reactiescore ligt boven de 0.5 maar kan het al een tijdje niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
@Chickendorp daar heb je als het goed is 27 mei 2023 een PM over gehad. Die zou je terug moeten kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eupeodes
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:10
Mijn moderatierechten zijn, voor zover ik kan zien in mijn berichten, vorig jaar maart uitgeschakeld omdat ik al meer dan een half jaar geen moderaties had uitgevoerd. Nu wil ik ze graag weer aan zetten. Ik heb de hele ModeratieFAQ doorgelezen en in mijn profiel gezocht, maar ik kan niet vinden hoe ik de rechten weer aan kan zetten. Volgens mij voldoe ik wel aan de voorwaarden. Ik hoor graag waarom ik het niet kan (of niet kan vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Zie dit bericht van @Santford over hoe je zelf de moderaties weer kunt activeren: Santford in "Het Moderatiestatus loket"
Deze kun je zelf weer activeren door bij een willekeurige frontpage reactie de moderatie pop-up open te klappen en op de blauwe activatie knop te drukken.

[ Voor 35% gewijzigd door AlphaRomeo op 03-06-2024 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eupeodes
  • Laatst online: 22:10
AlphaRomeo schreef op maandag 3 juni 2024 @ 11:46:
Zie dit bericht van @Santford over hoe je zelf de moderaties weer kunt activeren: Santford in "Het Moderatiestatus loket"

[...]
Goed kijken blijft moeilijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SQB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-05 11:11

SQB

ShaSem schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 11:42:
Ho laat maar, ik zie dat ik ze nu zelf kan heractiveren :P
Waar? Want ik zoek me suf, terwijl ik — voor zover ik kan zien — wel aan de voorwaarden voldoe. (Ze waren gedeactiveerd vanwege inactiviteit).

Edit: Nvrmnd, ik lees het net. Ik zat in m'n profiel te zoeken.

[ Voor 11% gewijzigd door SQB op 06-06-2024 09:06 . Reden: Gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sellh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-06 00:49
Verkeerde topic......

[ Voor 96% gewijzigd door sellh op 12-06-2024 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-04 23:36
FAQ gelezen, kun je mijn rechten weer gewoon aanzetten aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dymi0011
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-05 12:47
Heb de regels gelezen en akkoord. Mogen mijn rechten weer aangezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junkchaser
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
OnTopic: Het is in jullie voordeel: minder werk :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
marrs schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 23:02:
FAQ gelezen, kun je mijn rechten weer gewoon aanzetten aub?
Je mag het weer proberen. :)
dymi0011 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 22:31:
Ook jij mag weer aan de gang. Let wel op dat dit alweer je derde kans is. Het is dat er alweer een forse tijd overheen is gegaan, maar voor een vierde kans maak je weinig kans.
junkchaser schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 17:53:
OnTopic: Het is in jullie voordeel: minder werk :D
Je mag weer aan de gang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
~verkeerd

[ Voor 95% gewijzigd door LadyVodka op 08-07-2024 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obimk1
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-04 08:53
Heb de moderatie regels doorgelezen.

Mag mijn moderatie rechten weer worden aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
obimk1 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 18:11:
Heb de moderatie regels doorgelezen.

Mag mijn moderatie rechten weer worden aangezet?
Bij deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl1p
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-03 13:42
Ik geraak maar niet omhoog (boven de 0,5) en weet eigenlijk niet waaraan het ligt.
Is het mogelijk dat ik terug reacties kan modereren? :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
Jij moet gewoon van ver komen, hoe verder ik terugga, hoe lager je scores worden. Aangezien je dus de laatste tijd gewoon goed bezig bent heb ik je moderatierechten maar handmatig aangezet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuoRocks
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-05 12:00
Zou mijn modstatus ook geactiveerd kunnen worden?

Ik heb al jaren niet gecomment (tijdje terug om te proberen of ik op 0,5 kon komen, vergeefs) en heb ook niet de behoefte om te reageren. Modereren (objectief en volgens de faq) vind ik juist wel leuk. Het grootste deel van mijn karma komt van moderaties.

Alvast bedankt voor de overweging :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
QuoRocks schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 13:04:
Zou mijn modstatus ook geactiveerd kunnen worden?

Ik heb al jaren niet gecomment (tijdje terug om te proberen of ik op 0,5 kon komen, vergeefs) en heb ook niet de behoefte om te reageren. Modereren (objectief en volgens de faq) vind ik juist wel leuk. Het grootste deel van mijn karma komt van moderaties.

Alvast bedankt voor de overweging :)
Je kan bij deze weer aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio_King
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:09
Heb de FAQ gelezen en akkoord. Mogen mijn rechten weer worden aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Scorpio_King schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 13:53:
Heb de FAQ gelezen en akkoord. Mogen mijn rechten weer worden aangezet?
Ze staan niet uit, je kunt ze zelf activeren onder het moderatiemenu op de frontpage (klik op het getalletje achter een reactie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio_King
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:09
AlphaRomeo schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 16:18:
[...]

Ze staan niet uit, je kunt ze zelf activeren onder het moderatiemenu op de frontpage (klik op het getalletje achter een reactie).
Dank! Kon niet terugvinden hoe te activeren en dacht dat dit de manier was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drQuentules
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-04 08:48
Ik heb begrepen dat -1 of +3 gebruiken als ik het ergens niet mee eens ben of juist heel erg mee eens ben niet de juiste manier is om te modderen hier op Tweakers. Ik zou het graag nogmaals proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
Prima, dan mag je het weer proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sellh
Door een combinatie van een misverstand en een fout van Tweakers, zijn mijn moderatierechten geblokkeerd.
Het misverstand was dat ik niet realiseerde dat het verwijderen van mijn account op nieuwssite "Nu.nl" automatisch betekent dat ook je account bij Tweakers vervalt.

Daar kreeg ik op een gegeven moment een waarschuwing voor van Tweakers met de vraag of ik mijn account werkelijk wilde verwijderen, waar ik direct "NEE" op antwoordde.

Dacht dat toen mijn account op Tweakers gered was, maar door een fout in de flow bij Tweakers, verdween mijn account toch.

Een Tweakers medewerker heeft het vrijdag hersteld, maar nu zijn mijn moderatierechten onterecht geblokkeerd. Heb dat vrijdag gemeld per e-mail, maar de medewerker is waarschijnlijk in het weekend niet aan het werk.
Misschien gaat het via deze weg sneller. Zouden mijn moderatierechten hersteld kunnen worden?

Hoewel in deze case eigenlijk niet relevant.... maar de richtlijnen zijn me bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
Ik heb je modrechten weer ingeschakeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sellh
Dirk schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 20:55:
Ik heb je modrechten weer ingeschakeld. :)
bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Met dit soort vragen kan je in Het kleine-mismoderatietopic deel XXX terecht. In de huidige vorm krijg je in ieder geval een punt aftrek vanwege de moderatieklacht. Dan kom je al snel op 0 uit. De volgende keer kan je dat soort edits beter achterwege laten en direct naar Het kleine-mismoderatietopic deel XXX gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1301524

.

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 1301524 op 28-07-2024 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refrag
  • Laatst online: 23:16
Zo Dirk, ik schrok inderdaad van de reacties in het nieuwsbericht tussen een europarlementarier en Elon Musk. Heel frappant dat vooral EU gezinde berichten hoog scoorde; had van de tweakers community niet verwacht dat censuur goed wordt gepraat.

Anyway, FAQ gelezen en ik snap nu dat de moderatie op basis van kwalitatieve inhoud zou moeten zijn. Dus niet een soort 'likes', 'dislike' of 'superlikes'. Had mij ook niet zo beseft van de rechten die ik had verkregen door actief bij te dragen maar nu wel. Kunnen mijn rechten weer actief gemaakt worden?

You take the blue pill – the story ends and you believe whatever you want to. You take the orange pill – you stay in Wonderland, and I show you how deep the rabbit hole goes. Huis uit 1910

Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste

Let op:
Lees de ModeratieFAQ even door voordat je vraagt om je moderatierechten weer in te schakelen.
Vragen over moderaties en vreemde moderaties mag je melden in Het kleine-mismoderatietopic