In het nieuws bericht worden gebruikers duidelijk die on topic reageren omlaag gemod:
nieuws: Elon Musk: advertentieboycot gaat X om zeep helpen
Daarvoor kun je terecht in Het kleine-mismoderatietopic deel XXXFermion schreef op donderdag 30 november 2023 @ 19:41:
In het nieuws bericht worden gebruikers duidelijk die on topic reageren omlaag gemod:
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Hi @Gerard001aGerard001a schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:16:
Kijk u eens naar mijn laatste bijdrage op het forum.
Dat wordt toch duidelijk niet goed gemodereerd.
Zo kom je nooit meer boven de 0,5 uit
Heb het al vaker gemeld er is mis moderatie, en daar worden vele de dupe van
Graag herstel van mijn recht op moderatie
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik snap dan niet waarom ik al tijden op 0,430 staat en daarom niet kan modereren.Bor schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:40:
[...]
Hi @Gerard001a
Op welke laatste bijdrage doel je precies? De reacties op het forum tellen niet mee in de reactie score voor het moderatiesysteem. Daar gaat het alleen om de reacties die je op de front page plaatst. Ik zie daarbij weinig tot geen recente reacties die niet goed lijken te staan. Je scoort vrij constant +1 met uitschieters naar de 0.
Nou graag voorbeelden in de contextAlphaRomeo schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:11:
@Gerard001a ik kom meerdere onvertogen woorden van je tegen in je reactie historie. Doe mij gerust een DM als je wat voorbeelden wilt. Het is gelukkig bij lange na niet onmogelijk om dit te corrigeren. Met een stuk of wat +1 reacties kom je gewoon weer boven de 0.5 uit volgens mij.
Aangezien je dat hier al gepost hebt: Gerard001a in "Het aanpassen van de moderatiescores" stel ik voor dat we daar verder gaanGerard001a schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 15:02:
Zou het een optie kunnen zijn om louter positief te modereren?
Bv, een post waardering geven in de vorm van sterren en vind je de post niks of niet inhoudelijk, dan krijgt die post geen sterren.
Je zou dan bij het lezen kunnen kiezen om enkel de posten met 2of meer sterren te lezen, zodat je je niet hoeft te ergeren aan posten zonder ⭐
Kies je er wel voor om te lezen, dan kan je in ieder geval geen minnen geven maar lees je enkel de post en wellicht ga je ook nog een ⭐ geven omdat het toch wel inhoudelijk goed is.
Het is maar een idee/ suggestie 🙂
It's time to kick ass and chew bubblegum, and i'm all out of gum
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Ik ga me aan de richtlijnen houden. Bedankt!Dirk schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 09:20:
Als je de ModeratieFAQ doorneemt en belooft je aan de richtlijnen daarin te houden, dan zullen we jouw moderatierechten weer aanzetten.
Dan kan je bij deze weer aan de slagwhiner schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 16:27:
[...]
Ik ga me aan de richtlijnen houden. Bedankt!
Anoniem: 1576590
[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 1576590 op 14-01-2024 18:55 ]
Bedankt voor je oplettendheid. Ik heb ernaar gekeken, er is geen moderatie bot actief.Anoniem: 1576590 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:47:
Er is een "moderatiebot" actief op de frontpage.
Zojuist (18:45) is binnen 2 seconden 6x een nul toegekend aan deze reactie. Ik weet dat omdat ik de pagina steeds gerefresht heb, en die 6x er in één keer bij kwamen (terwijl de laatste posts verder niet gemod worden).
Ook in de reacties daaronder komt 6x 0 of 6x 1 vaak voor.
Er lijkt dus iemand te zijn met 6 accounts die in één keer 6 moderatie-stemmen uitbrengt. Dat overkwam mij ook hier maar soms krijgen mijn reacties ook in één keer 6x +1.
Het gaat mij niet om de score, maar om het feit dat iemand met 6 stemmen probeert te spreken. Dit vind ik uiterst ongewenst.
Voor de reacties waarvan je vindt dat ze niet de juiste score of beoordeling hebben gekregen, kun je een bericht plaatsen in het Mismoderatie topic.Anoniem: 1576590 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 19:39:
Dat een willkeurige tweaker een, mijns inziens on topic reactie als irrelevant beschouwt, vind ik meningstemmen. Maar goed, dat is maar één stem. Ik (en, zo te zien andere reageerders ook) vind het namelijk interessant om te zien dat bij veel mensen Google nog geen keuzemogelijkheden geeft en bij mij wel.
Dat een ProMod of PowerMod dit doet vind ik om te janken. Wat is het nut om serieuze reageerders weg te pesten? Dit nodigt uit tot compensatiestemmen (waar ik mijzelf al enkele keren "schuldig" heb gemaakt), dat verziekt het systeem toch volledig?
In elk geval ik vind dit zeer frustrerend (ook de positieve 6x mods die ik kreeg van één persoon).
[ Voor 1% gewijzigd door Santford op 14-01-2024 20:06 . Reden: Linkje aangepast naar het juiste topic ]
Het gaat mij niet om de scores, maar om het feit dat individuen misbruik maken van hun privileges om te meningstemmen met een factor 6.Santford schreef op zondag 14 januari 2024 @ 20:01:
Voor de reacties waarvan je vindt dat ze niet de juiste score of beoordeling hebben gekregen, kun je een bericht plaatsen in het Mismoderatie topic.
Dat zou ik vreemd vinden, maar er wel mee kunnen leven.Door Moderator: Genoeg mensen hebben nu gemeld dat het systeem van Google nog niet betrouwbaar werkt. Wij stellen het op prijs als over dit specifieke punt niet verder gereageerd wordt, dank jullie wel.
Moderators met een 6x weging worden met de hand geselecteerd, zij hebben zich bewezen omtrent het modereren volgens de moderatie FAQ. Zij hebben een hogere weging om makkelijker dingen recht te zetten.Anoniem: 1576590 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 20:17:
[...]
Het gaat mij niet om de scores, maar om het feit dat individuen misbruik maken van hun privileges om te meningstemmen met een factor 6.
En dat, notabene, zonder in een reactie verantwoording af te leggen waarom zij vinden dat een specifieke reactie, of een reeks specifieke reacties, niet aan de verwachtingen van die moderator voldoet.
Mijn verwachting van een moderator is dat deze de scherpe kanten uit een discussie haalt, bijv. door op de man spelen of totaal off-topic reacties aan te pakken; niet dat deze met een botte bijl de discussie een haar of hem welgevallige richting op stuurt.
Schrijf bijvoorbeeld iets als volgt:
[...]
Dat zou ik vreemd vinden, maar er wel mee kunnen leven.
Sorry dat ik dit in het verkeerde topic heb aangekaart.Santford schreef op zondag 14 januari 2024 @ 20:40:
[...]
Maar daar is dit niet het juiste topic voor, zie ook de topic warning. Dit topic is voor vragen over de eigen moderatierechten.
Mismoderaties kunnen worden aangekaart in Het kleine-mismoderatietopic deel XXXVlizzjeffrey schreef op maandag 29 januari 2024 @ 02:55:
Hoe is dit een +2 informatief? Er wordt niets informaties genoemd, het is meer een rant dan wat anders, maar hij krijgt 6 keer +2 informatief? Blijkbaar is men het er over eens dat als je op 4k gamed je 'door de markt bent beetgenomen''
nieuws: Gigabyte introduceert vier nieuwe RTX 40-Super Eagle Ice-videokaarten
[ Voor 99% gewijzigd door procyon op 01-02-2024 17:06 ]
Je hebt een gemiddelde reactiescore van 0. Plaats twee nette +1 reacties om hem op 0,5 te krijgen, dan kun je zelf je moderatierechten weer inschakelen.hellboy2109 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:03:
Hallo, mijn moderatie is uitgezet sinds ik meer als 6 maanden inactief was.
Ik kom wel in aanmerking.
Hierbij het verzoek om mijn moderatie weer in te schakelen
Alvast bedankt
Mvg
To do or not to do...
Warbivoor
Als je de faq goed gelezen hebt, dat zou je ook gezien moeten hebben dat de manier waarop je in het verleden bezig bent geweest met 'plussen en minnen' niet de bedoeling is, er zijn meer scores dan alleen de +3 en -1...Warbivoor schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:05:
Hallo, kunnen jullie mijn rechter weer inschakelen? Ik heb de FAQ gelezen. Mijn frontpagescore is onder de 0.5 omdat ik niet zo vaak reageer en één keer een dubbele post heb gemaakt (en weer opgelost). Ik gebruik het vooral om andere reacties te plussen of minnen.
Joshuffle schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:51:
Graag zou ik willen aanvragen om moderatie rechten terug te krijgen, ik begreep ze verkeerd (nam aan dat het was als andere social media) maar nu wat langer actief geweest te zijn in Tweakers (en de FAQ gelezen te hebben) snap ik hem beter
Jullie twee mogen weer aan de slag.redherring schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 19:53:
Hallo,
Ik heb de mod FAQ gelezen en ik zou graag mijn mod rechten weer willen hebben. Ik begrijp t systeem nu beter en beloof beterschap.
Anoniem: 294759
Als je een half jaar niet modereert worden ze automatisch uitgeschakeld maar kun je ze nog wel zelf weer inschakelen. Is dat een geschikte optie voor je? We kunnen ze ook helemaal blokkeren, maar dat doen we normaal gesproken alleen als daar een onvrijwillige aanleiding voor is.Anoniem: 294759 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:44:
Ik wil graag af van de modereerrechten. Kan iemand die verwijderen?
Bij voorbaat dank.
Anoniem: 294759
Ik wil vrijwillig(!AlphaRomeo schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:48:
[...]
Als je een half jaar niet modereert worden ze automatisch uitgeschakeld maar kun je ze nog wel zelf weer inschakelen. Is dat een geschikte optie voor je? We kunnen ze ook helemaal blokkeren, maar dat doen we normaal gesproken alleen als daar een onvrijwillige aanleiding voor is.
Ja hoor. Ik heb de mogelijkheid voor je uitgeschakeld.Anoniem: 294759 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:44:
Ik wil graag af van de modereerrechten. Kan iemand die verwijderen?
Bij voorbaat dank.
[ Voor 22% gewijzigd door graceful op 08-04-2024 14:16 ]
Ik heb de mogelijkheid tot modereren zojuist voor je geactiveerd. Veel plezier verder op Tweakersgraceful schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:14:
Zou graag moderatierechten (weer) hebben, echter is mijn reactiescore niet hoog genoeg. Dit komt meer omdat ik meestal laat reageerde waardoor (veel) van mijn (oude) reacties geen score kregen.
Je kan mijn reacties af en bijna allemaal zijn ze +1.. Als ze niet +1 zijn, zijn ze unmodded.
En om nou 34 berichten te gaan spammen om weer te mogen helpen, lijkt me ook wat heftig. Dus na week wachten of mijn score snel genoeg zou verbeteren, toch maar even lief vragen
Ik heb de mogelijkheid tot modereren weer voor je aangezet. Veel plezier op TweakersTripledad65 schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:59:
Hallo,
Een tijdje terug zijn mijn moderatierechten ingetrokken. Ik zou deze graag terug krijgen. Ik heb de modfaq gelezen. Ik denk dat ik te vaak in de valkuil van mening-modden ben getrapt.
Top. BedanktBor schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:18:
[...]
Ik heb de mogelijkheid tot modereren weer voor je aangezet. Veel plezier op Tweakers
Heb je de moderatieFAQ gelezen en kun je toezeggen je daar aan te zullen houden bij het modereren?Vermaeson schreef op woensdag 24 april 2024 @ 07:05:
Kunnen mijn mod rechten weer aangepast worden? Staan al maanden blocked en begint irritant te worden.
Ik begrijp niet helemaal waarom je hier mij aanhaalt. Dat gezegd hebbende;Triblade_8472 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:26:
Ah weer een topic waarin mensen niet goed lezen.
Triblade_8472 in 'Windows 11-update introduceert app-advertenties in startmenu'
Het is gewoon on-topic. En ik stel de vraag of het wel 'mag'. Ik doe een aanname (geen feit, Bor, 't staat er in: 'vast ergens staan') dat het vast ergens in de kleine lettertjes staat, maar had vooraf duidelijk moeten zijn.
Hoe is dit een '0' waard?
Er wordt niets kapot gemaakt. En nee, "alles kapot mogen maken wat ze willen" staat natuurlijk niet in de kleine lettertjes. Dit stuk zal vast en zeker reden zijn voor de 0.dat ze alles kapot mogen maken wat ze willen
[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 24-04-2024 22:03 ]
Yes daddySantford schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:31:
[...]
Heb je de moderatieFAQ gelezen en kun je toezeggen je daar aan te zullen houden bij het modereren?
Je moderatierechten zijn met een reden uitgezet, het lijkt me niet gek dat we om een bevestiging vragen of je op de hoogte bent van de bedoeling van het moderatiesysteem.
Anoniem: 361276
Ik snap niet waarom ik niet meer mag modereren, mijn reactiescore ligt boven de 0.5 maar kan het al een tijdje niet meer...AlphaRomeo schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:49:
In jouw geval zal echter eerst je reactiescore opgetrokken moeten worden, je zit nu op een reactiescore van 0.390 zoals te zien is in je profiel. Zodra je boven de 0.5 zit kun je hier opnieuw een verzoek indienen.
Deze kun je zelf weer activeren door bij een willekeurige frontpage reactie de moderatie pop-up open te klappen en op de blauwe activatie knop te drukken.
[ Voor 35% gewijzigd door AlphaRomeo op 03-06-2024 11:46 ]
Goed kijken blijft moeilijkAlphaRomeo schreef op maandag 3 juni 2024 @ 11:46:
Zie dit bericht van @Santford over hoe je zelf de moderaties weer kunt activeren: Santford in "Het Moderatiestatus loket"
[...]
Waar? Want ik zoek me suf, terwijl ik — voor zover ik kan zien — wel aan de voorwaarden voldoe. (Ze waren gedeactiveerd vanwege inactiviteit).ShaSem schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 11:42:
Ho laat maar, ik zie dat ik ze nu zelf kan heractiveren
[ Voor 11% gewijzigd door SQB op 06-06-2024 09:06 . Reden: Gelezen ]
[ Voor 96% gewijzigd door sellh op 12-06-2024 20:04 ]
Je mag het weer proberen.marrs schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 23:02:
FAQ gelezen, kun je mijn rechten weer gewoon aanzetten aub?
Ook jij mag weer aan de gang. Let wel op dat dit alweer je derde kans is. Het is dat er alweer een forse tijd overheen is gegaan, maar voor een vierde kans maak je weinig kans.dymi0011 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 22:31:
Heb de regels gelezen en akkoord. Mogen mijn rechten weer aangezet worden?
Je mag weer aan de gang.junkchaser schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 17:53:
Heb de regels gelezen en akkoord. Mogen mijn rechten weer aangezet worden?
OnTopic: Het is in jullie voordeel: minder werk
[ Voor 95% gewijzigd door LadyVodka op 08-07-2024 18:00 ]
Bij deze.obimk1 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 18:11:
Heb de moderatie regels doorgelezen.
Mag mijn moderatie rechten weer worden aangezet?
Je kan bij deze weer aan de gang.QuoRocks schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 13:04:
Zou mijn modstatus ook geactiveerd kunnen worden?
Ik heb al jaren niet gecomment (tijdje terug om te proberen of ik op 0,5 kon komen, vergeefs) en heb ook niet de behoefte om te reageren. Modereren (objectief en volgens de faq) vind ik juist wel leuk. Het grootste deel van mijn karma komt van moderaties.
Alvast bedankt voor de overweging
Ze staan niet uit, je kunt ze zelf activeren onder het moderatiemenu op de frontpage (klik op het getalletje achter een reactie).Scorpio_King schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 13:53:
Heb de FAQ gelezen en akkoord. Mogen mijn rechten weer worden aangezet?
Dank! Kon niet terugvinden hoe te activeren en dacht dat dit de manier was.AlphaRomeo schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 16:18:
[...]
Ze staan niet uit, je kunt ze zelf activeren onder het moderatiemenu op de frontpage (klik op het getalletje achter een reactie).
Anoniem: 1301524
Met dit soort vragen kan je in Het kleine-mismoderatietopic deel XXX terecht. In de huidige vorm krijg je in ieder geval een punt aftrek vanwege de moderatieklacht. Dan kom je al snel op 0 uit. De volgende keer kan je dat soort edits beter achterwege laten en direct naar Het kleine-mismoderatietopic deel XXX gaan.Anoniem: 1301524 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 21:14:
Wat is er offtopic aan deze reactie?
Anoniem: 1301524 in 'ASRock toont eerste Thin Mini-ITX-moederbord voor mini-pc's met AM5-socket'
You take the blue pill – the story ends and you believe whatever you want to. You take the orange pill – you stay in Wonderland, and I show you how deep the rabbit hole goes. Huis uit 1910
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq