Het Moderatiestatus loket

Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 23:35

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

drakiesoft schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 07:47:
Ik zou graag willen dat mijn mod rechten weer aangezet worden. Zal ze gaan gebruiken zoals het hoort. Alvast bedankt
Je rechten zijn bij deze weer ingeschakeld. Wel geldt voor jou ook dit verhaal, hou dat dus wel in de gaten voor de toekomst :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 20:04
ik heb gisteren nog gemodereerd maar vandaag zijn mijn moderatierechten ingetrokken omdat ik ze niet gebruik (beetje gek)

zou je deze weer kunnen activeren @Cloud (ik voldoe aan de eisen) score > .5 en karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss429
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-09 21:03
Hallo 👋 ,

Heb de FAQ doorgenomen en zou graag mijn moderator rights terug willen hebben. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:35

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
xtrme schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 07:53:
ik heb gisteren nog gemodereerd maar vandaag zijn mijn moderatierechten ingetrokken omdat ik ze niet gebruik (beetje gek)

zou je deze weer kunnen activeren @Cloud (ik voldoe aan de eisen) score > .5 en karma
Weet je zeker dat je gisteren een reactie een score hebt gegeven? Heb je misschien alleen een moderatiemenu opengeklikt? Of heb je misschien een ander account gebruikt?

In ieder geval: je moet zelf je moderatierechten kunnen activeren, want wij hebben ze niet geblokkeerd. Of wordt dat toch geweigerd?

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Boss429 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:08:
Hallo 👋 ,

Heb de FAQ doorgenomen en zou graag mijn moderator rights terug willen hebben. Thanks.
Jij mag weer aan de slag. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nystran
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-04 10:43
Hoi,

Zou ik weer mogen modden? Ik heb de faq gelezen.

Ik weet nu dat ik niet strategisch mag stemmen en dat het stellen van de juiste vraag anders gewaardeerd moet worden dan het geven van het juiste antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@Nystran je kunt weer aan de slag :)

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nystran
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-04 10:43
@Zeehond Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 01:24
Donderdag 13 oktober 2022 14:25 staat op reactiescore 0.202, nu 3 weken verder 0,206
0,003 in 3 weken gestegen, zo ga ik NOOIT die 0,5 halen, dus systeem is gewoon fout.

Sorry @Cloud , maar als ik nieuw hier ben en ik typ een aantal keer een reactie, waarop men die ook beoordeelt, dan zit ik zo op de 0,5%, maar ik die al lang een account hier heb, gaat maar 0,001 omhoog en daar schoort het in mijn ogen.
Er zijn tweakers die alleen maar comments plaatsen, en die stijgen snel, maar als men meerdere zaken hier doet, zoals ik, dan ga ik maar zo weinig omhoog qua reactiescore.
Maar goed, ik ga niet meer klagen, het is duidelijk :F Helaas.

Sorry @Cloud , maar als ik met 0,001 omhoog ga, hoelang moet ik dan modereren om op de 0,5 te komen?
Ben nu weer wat tijd verder en nulletjes en plus 1 gehad, maar omhoog gaan? Nu ipv omhoog, 0,001 omlaag :F
Heb ik net een account gemaakt, en ik modereer, ben ik zo op de 0,5 :F

Nu meer dan een maand verder en hoe veel ben ik gestegen qua reactiescore? Gezakt :F 0,001
Nu ga ik het er niet meer over hebben, maar om met duizendste te stijgen of zakken ipv tienden, is in mijn ogen verkeerd, hoe je het ook wil brengen, het klopt niet in elke normale berekening.

[ Voor 88% gewijzigd door GameNympho op 21-12-2022 04:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

GameNympho schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:08:
Donderdag 13 oktober 2022 14:25 staat op reactiescore 0.202, nu 3 weken verder 0,206
0,003 in 3 weken gestegen, zo ga ik NOOIT die 0,5 halen, dus systeem is gewoon fout.
Het systeem is niet fout hoor, want we proberen voor het moderatiesysteem vooral gebruikers te krijgen die ook op andere fronten positief bijdragen; met als idee dat dezelfde groep ook de moderatierechten beter in zal zetten. Dat idee past niet goed bij jouw (post-)historie, maar dat betekent niet dat het systeem dus fout is.

Maar inderdaad, gezien je aantal reacties en uiteindelijke gemiddelde score, zal het een flinke tijd duren voordat je score boven de 0,500 komt.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beat The Best
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-08 09:23
Ik zou graag mijn mod rechten weer terug willen hebben.

Ik heb de FAQ doorgenomen, en snap dat het de bedoeling is dat het een inhoudelijke mod is, ipv liken/disliken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Beat The Best schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 10:45:
Ik zou graag mijn mod rechten weer terug willen hebben.

Ik heb de FAQ doorgenomen, en snap dat het de bedoeling is dat het een inhoudelijke mod is, ipv liken/disliken.
Als het goed is kun je je rechten weer inschakelen via de popup die je krijgt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Kan iemand mijn modstatus deactiveren?

Niet constructieve en schofferende flames verwijderd

[ Voor 146% gewijzigd door Bor op 16-11-2022 13:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:21

Santford

FP PowerMod
eL_Jay schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:44:
Kan iemand mijn modstatus deactiveren?

-knip-
Het is van belang dat iedereen die modereert dit binnen de geldige richtlijnen doet. Het moderatiesysteem is niet bedoeld om aan te geven of je het wel of niet eens bent met de inhoud van de reactie.
De moderatie richtlijn is zo opgesteld dat reacties een zo objectief mogelijke beoordeling krijgen op basis van inhoudelijke kwaliteit en de mate van onderbouwing.
Dit moet juist voorkomen dat reacties die weliswaar goed onderbouwd zijn maar een minder populaire mening verkondigen omlaag gemodereerd worden (en in jouw woorden op die manier onderdrukt worden). Voor de discussie zijn verschillende standpunten immers interessant.

[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 16-11-2022 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fryelectro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-08 11:38
Ik kan al lang niet meer modereren. Volgens mij was de reden om dit dit in te trekken ook niet correct. Wie kan mij helpen om dit terug goed te zetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Ik zou toch graag willen dat je de ModeratieFAQ doorneemt voordat we je moderatierechten weer aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eboellie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:24
Ik kan al vrij lang niet meer modereren. Voelde toen als een meningsverschil over informatief zijn, maar ws zat ik fout. Ik heb de FAQ van moderatie en de niveaus doorgenomen, en ze klinken logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

eboellie schreef op donderdag 1 december 2022 @ 05:28:
Ik kan al vrij lang niet meer modereren. Voelde toen als een meningsverschil over informatief zijn, maar ws zat ik fout. Ik heb de FAQ van moderatie en de niveaus doorgenomen, en ze klinken logisch.
Bij deze kun je weer aan de slag. Wel geldt voor jou ook dit verhaal, hou dat dus wel in de gaten voor de toekomst :) Je hebt nog heel weinig reacties geplaatst, dus ik voorzie verder geen probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door Cloud op 01-12-2022 16:24 . Reden: linkje vergeten ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mariuslol
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-04 15:13
Ik heb de moderatie FAQ doorgenomen en zo te zien had ik dit inderdaad niet goed begrepen. Is het mogelijk dat deze weer geactiveerd wordt? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Mariuslol schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:30:
Ik heb de moderatie FAQ doorgenomen en zo te zien had ik dit inderdaad niet goed begrepen. Is het mogelijk dat deze weer geactiveerd wordt? :)
Je kan bij deze weer aan de slag :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tvdaXD
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 31-07 08:33
Nou @Bor aangezien gezien de topic, zoals hier beschreven staat blijkbaar toch niet goed was, dan maar hier een berichtje.

Zeker, ik heb +3 reacties gegeven op een comment, dit was fout, ik had deze moeten melden. Gezien de score feitelijk incorrect was. Deze comment ging niet in op de inhoud van het artikel, en was een negatieve sneer richting het betreffende product. Gezien deze dan volgens de regels een -1 verdient, is deze dus door vele feitelijk fout en subjectief gemodereerd. Nogmaals, mijn reactie door dat een +3 te geven was fout, ik zal hem voortaan melden.

Gelieve de moderatie weer in te schakelen.

Met vriendelijke groet,

tvdaXD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Beste tvdaXD,

Ik heb je al aangegeven dat we de rechten niet zomaar weer aanzetten. De voorbeelden die je hebt gekregen zijn precies dat; voorbeelden van reacties waarbij de moderatie fout gaat. Je zit er in meer gevallen naast. Ik zie o.a. +3 scores op -1 reacties. Je zal het echt voorlopig zonder mogelijkheid tot modereren moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fryelectro
ondertussen staan mijn mod rechten al heel lang uit. Ik weet zelfs al niet meer exact waarvoor. Is er een kans dat ik deze terugkrijg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dirk in "Het Moderatiestatus loket" is voor jou nog steeds van toepassing. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tvdaXD
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 31-07 08:33
@Bor of @Dirk,

Ik heb de FAQ nu ook meermaals doorgenomen, en geconstateerd dat ik misbruik heb gemaakt van de +3 Spotlight moderatie.
Ik zal dit dan ook niet meer doen, graag hoor ik wanneer ik weer aan de slag kan op de juiste manier te modereren.

Met vriendelijke groet,

tvdaXD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Hierover graag verder in de PM met mij.

[ Voor 11% gewijzigd door Dirk op 13-12-2022 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Mijn mod status is al heel lang uitgeschakeld, zou deze weer geactiveerd kunnen worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Als je de ModeratieFAQ doorneemt en belooft je aan de richtlijnen daarin te houden, dan zullen we jouw moderatierechten weer aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeorgesT
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21-08 14:05
Beste Tweakersteam,

Ik heb mijn moderatiefaq gelezen en zou graag weer willen modden. Ik begrijp dat ik het teveel emotioneel heb gemodereerd en zal wat terughoudender zijn in het vervolg. (+3 alleen geven als die aan de richtlijnen voldoen, niet omdat ik het gewoon een leuke soundbite vind in het debat)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Prima, jij mag het weer proberen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Randy-
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-08-2024
Moderatie op onze frontpage

Deze is uitgeschakeld bij mij omdat ik iets niet heb gedaan.

Ben benieuwd wat ik zou moeten doen.

Server: Dell PowerEdge R730, 2x Intel Xeon 2640v3, 384gb ddr4 Ram. Nas: Synology, RS815+, 10TB opslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Modereren, dat is wat je niet hebt gedaan. Als je niet modereert, gaat je moderatiestatus vanzelf op inactief. :)

Overigens kun je hem ook zo weer aanzetten als je wel weer wil modereren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Randy-
Wat is modereren?

Server: Dell PowerEdge R730, 2x Intel Xeon 2640v3, 384gb ddr4 Ram. Nas: Synology, RS815+, 10TB opslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Scores geven aan de reacties bij nieuws en reviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Randy-
Zo simpel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
@Enyalios2011 is een druk persoontje geweest om elke post te liken van deze tread :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Enyalios2011
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-01-2023
@streamnl Er wordt mij mijn moderatierechten ontnomen omdat ik alleen +3 en -1 zou kunnen modden?! Bij deze wil ik graag even in dit heropvoedingsloket aantonen dat ik ook prima +1 kan modden! (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Enyalios2011 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:35:
@streamnl Er wordt mij mijn moderatierechten ontnomen omdat ik alleen +3 en -1 zou kunnen modden?! Bij deze wil ik graag even in dit heropvoedingsloket aantonen dat ik ook prima +1 kan modden! (y)
Je kan hier (op het forum) alleen maar een “duimpje “ geven.
De artikelen op de frontpagina, daar kan je eventueel een +1 geven.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enyalios2011
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-01-2023
streamnl schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:41:
[...]

Je kan hier (op het forum) alleen maar een “duimpje “ geven.
De artikelen op de frontpagina, daar kan je eventueel een +1 geven.
+10 (y) Voor jou!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:37

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Enyalios2011 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:35:
Een suggestie aan Tweakers.net: misschien is het mogelijk om gebruikers te waarschuwen of informeren. Dus bij het (te) vaak +3 en -1 modden, toon je bijvoorbeeld een blok met een waarschuwing of maak je gebruikers nogmaals attent op hoe het beste te modden. Dit lijkt mij beter dan meteen de moderatierechten af te nemen. Een ander idee is het +3 en -1 modden is tijdelijk niet mogelijk te maken, waardoor gebruikers meer neutraal moeten modden, voordat ze +3 en -1 kunnen modden.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 20:51

AlphaRomeo

FP PowerMod
@Erhnam dat gebeurd in veel gevallen ook. Wij waarschuwen meerdere keren per week users die fout modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Erhnam schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:34:
[...]
Een suggestie aan Tweakers.net: misschien is het mogelijk om gebruikers te waarschuwen of informeren. Dus bij het (te) vaak +3 en -1 modden, toon je bijvoorbeeld een blok met een waarschuwing of maak je gebruikers nogmaals attent op hoe het beste te modden. Dit lijkt mij beter dan meteen de moderatierechten af te nemen. Een ander idee is het +3 en -1 modden is tijdelijk niet mogelijk te maken, waardoor gebruikers meer neutraal moeten modden, voordat ze +3 en -1 kunnen modden.
Als het goed is heeft iedereen die nu modereert een korte instructie gehad over het systeem waarin ook die +3 en -1 uitgelegd werd. Helemaal onbekend kan het dus niet zijn :)

Verder worden rechten zeker niet altijd direct afgenomen, vaak ontvangt men een PM met wat er misgaat met het modereren en hoe dat te verbeteren. Direct uitschakelen doen we wel als blijkt dat gebruikers echt de instructie niet gelezen hebben of bijvoorbeeld als gebruikers flames of andere zeer ongewenste content rustig op +3 modereren. Maar zelfs dan, in de meeste gevallen gaat het om een tijdelijke uitschakeling om het effect van de foute moderaties direct te stoppen. De rechten worden dan meestal wel gewoon teruggeven als men begripvol reageert (en het uiteraard niet de zoveelste keer is) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fryelectro
Hierbij plechtig de belofte om dit toe te passen:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dan mag je het weer proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettend
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-08 15:17
Mijn moderatie rechten zijn uitgeschakeld. Ik begrijp waarom. Mogen ze weer aan gezet worden?
Dank
PS waar kun je overigens vragen stellen of je mening geven over bepaalde moderaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Sorry, maar ik heb laatst al een keer je moderatierechten opnieuw aangezet, voor een derde kans moet je toch echt wat meer moeite doen.

Verder, voor vragen over moderaties kun je terecht in Het kleine-mismoderatietopic, of als je het daar niet vind passen, gewoon in een nieuw topic.

[ Voor 13% gewijzigd door Dirk op 10-01-2023 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
  • Laatst online: 04-09 09:36
L.S,

Ik krijg dit bericht:
Beste MrBreaker,

Het is alweer een tijdje geleden dat je je laatste moderatie op onze frontpage deed. Jammer!

Moderatierechten worden automatisch uitgeschakeld zodra je langer dan zes maanden niet hebt gemodereerd. Dus die van jou zijn nu uitgeschakeld.

Wil je op een later moment weer modereren? Graag! Je kunt je moderatierechten weer inschakelen als jouw account aan de eisen voldoet. De eisen zijn:

- minimaal 250 karmapunten;
- een gemiddelde frontpage-reactiescore van 0,5 óf geen reacties.

Jouw huidige status vind je in je profiel.

Een uitgebreid overzicht van alle ins en outs van het moderatiesysteem vind je in de Moderatie FAQ.

We zien je graag snel terug!

Met vriendelijke groet,
Tweakers
En waar schakel ik dit dan in??? Zie het ook nergens in de FAQ staan... (anders dan in je profiel...Maar waar???)

You may enlighten me!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 19:01

thof

FP ProMod
MrBreaker schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:41:
L.S,

Ik krijg dit bericht:

[...]

En waar schakel ik dit dan in??? Zie het ook nergens in de FAQ staan... (anders dan in je profiel...Maar waar???)
Als een bericht op de FP probeert te modereren, klapt er volgens mij een menu uit met de optie om weer te activeren.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBreaker
  • Laatst online: 04-09 09:36
thof schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:49:
[...]

Als een bericht op de FP probeert te modereren, klapt er volgens mij een menu uit met de optie om weer te activeren.
Top, thanx!

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-09 00:24

iew

What the...?!

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag: hoe lang is eigenlijk die 'tijdelijke deactivatie van de modrechten.' ?
Mijn mod rechten zijn al heel lang geleden afgepakt, kan mij niet eens meer herinneren hoe lang geleden.
Ik zou ze graag terug krijgen.

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Je moderatierechten gaan niet automatisch weer aan. We willen graag handmatig verifiëren dat je bereid bent je aan de moderatierichtlijnen te houden. Als je de ModeratieFAQ doorneemt en belooft je aan de richtlijnen daarin te houden, dan zullen we jouw moderatierechten weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaintsMask
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-07 11:42
Hallo,

Ik ben mijn moderatie rechten kwijt geraakt.
Maar ik kon niet zien door welke reacties dit is gebeurd. (links in het bericht werkten niet, om terug te kunnen kijken welk bericht verkeerd was gemodereerd)

Mocht het toch niet passend zijn, dan zou ik ze graag terug willen.
Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Na acceptatie van de pushmessage werken de linkjes wel. Je kunt inderdaad niets totdat je op gelezen drukt, maar nu moet je ze gewoon bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Hoi allen, mijn modstatus staat op "niet geactiveerd", mag deze aan gezet worden? Ik heb jaren geleden zelf de status uit laten zetten, maar het lijkt me nu weer leuk eraan mee te doen.

Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Je kunt in principe je moderatierechten zelf weer aanzetten, de enige vereiste waar je niet aan voldoet is de gemiddelde reactiescore van 0,5. Met slechts 658 +1 reacties heb je dat echter zo gecorrigeerd, met jouw snelheid van reageren kost het je slechts zo'n 10 maanden! :P

Aangezien ik me voor kan stellen dat je toch niet zoveel geduld hebt en ik verder geen bezwaren zie, heb ik je moderatierechten maar direct ingeschakeld. Neem nog wel even de ModeratieFAQ door voordat je weer aan de slag gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Hartelijk dank! Ik was de 0.5 helemaal vergeten, heb meteen de FAQ maar even goed door genomen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeYo
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-06 12:19
Waar is de vrijheid van eigen mening naar toe?
En waarom mogen deze discussies niet bestaan op tweakers.
Alleen een select groepje,die jullie goed vinden,mogen modderen.
In mijn ogen is dit achter uitgang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 17:31
Misschien kijk ik gewoon verkeerd maar ik kan nergens vinden hoe ik mijn modstatus kan zien en waar ik hem aan kan zetten. En ook aan deze tip (thof in "Het Moderatiestatus loket") hierboven had ik niks. Ik lijk helemaal geen mod opties te hebben bij posts. Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dan gok ik dat er een adblocker of iets dergelijks in de weg zit, want er is niets wat jou tegen zou moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
Dirk schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 20:56:
Dan gok ik dat er een adblocker of iets dergelijks in de weg zit, want er is niets wat jou tegen zou moeten houden.
Ook in incognito modus of een lege nieuwe browser geen verschil. Misschien kijk ik gewoon niet goed waar ik moet kijken. Ik zie gewoon de standaard knoppen bij posts (thumbs up, rapporteer, quote , bookmark en bekijk) maar verder geen moderatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MerijnB
  • Laatst online: 13:45
thehog schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 09:02:
[...]

Ook in incognito modus of een lege nieuwe browser geen verschil. Misschien kijk ik gewoon niet goed waar ik moet kijken. Ik zie gewoon de standaard knoppen bij posts (thumbs up, rapporteer, quote , bookmark en bekijk) maar verder geen moderatie
Het lijkt erop dat je op het forum kijkt, maar moderatie is enkel op de frontpage.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thehog
MerijnB schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 09:16:
[...]

Het lijkt erop dat je op het forum kijkt, maar moderatie is enkel op de frontpage.
Call me stupid :-)
Ik dacht dat het ook ging om moderen in het forum. Frontpage of forum had voor mij geen betekenis verschil tot nu dan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaintsMask
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-07 11:42
Zouden die van mij weer aanmogen.
Ik had in 1 artikel meerder moderaties gedaan omdat ik het er niet mee eens was. Geen slimme zet.

Ik zal hier in de toekomst ook op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels een hele tijd geleden mijn moderatie rechten voor het eerst kwijtgeraakt, over discussie geloof ik (weet het al niet meer). Heb de regels nu wat beter bestudeerd en zou mijn rechten graag weer hersteld zien als dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Jullie mogen het allebei weer proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 14:44
Hoi, zou ik mijn moderatie functionaliteit weer terug kunnen krijgen?

automation fanboy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 20:51

AlphaRomeo

FP PowerMod
Punkbuster schreef op maandag 13 februari 2023 @ 15:07:
Hoi, zou ik mijn moderatie functionaliteit weer terug kunnen krijgen?
Je voldoet niet aan de vereiste minimum reactiescore van 0.5 op dit moment.
Aan het gebruik van het moderatiesysteem zijn een aantal eisen verbonden. Modrechten worden niet automatisch ingeschakeld bij nieuwe accounts; deze kunnen zelf worden geactiveerd zodra het account aan de volgende eisen voldoet:

- een gemiddelde frontpage-reactiescore van 0,5 óf geen (gemodereerde) reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoMarK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-08 11:38
Hoi Mods,

Meer dan een half jaar geleden zijn mijn moderatierechten afgenomen vanwege:
Ik heb echter bij dit bericht (https://tweakers.net/nieu...-zorgen-in-friesland.html) een reactie van jou verwijderd. De reden hiervoor is dat je hier aangeeft opzettelijk mismoderaties uit te delen waarmee je bovendien anderen aanspoort om hetzelfde te doen. Hiermee ondermijn je het doel van het moderatiesysteem en hiermee het verkrijgen van een eerlijke moderatiescore. De reactie is verwijderd en jouw moderatierechten zijn hierbij ingetrokken.

Ik hoop dat deze uitleg je helpt om je standpunt in discussies beter tot zijn recht te laten komen, zodat de discussie voor alle deelnemers prettig blijft.

Met vriendelijke groet,

Namens Tweakers,
Bor

==========
Je reactie:
==========

+3 om voor de humorloze zuurpruimen hier te compenseren. :Y)
Heb mijn lesje geleerd, en zal en dit soort acties niet meer uithalen.

Mag ik mijn moderatierechten weer terug a.u.b.?
Alvast bedankt!

YoMarK out...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Jij mag het weer proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 06:25

Jrz

––––––––––––

Mag ik weer puntjes uitdelen?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

@Jrz als je https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2 doorneemt en daarmee akkoord gaat schakel in je rechten weer in.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Zeehond schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:48:
@Jrz als je https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2 doorneemt en daarmee akkoord gaat schakel in je rechten weer in.
ok

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Je kunt inmiddels weer modereren :)

200 fish found!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

En we modderen lekker door :)

Verwijderd

zou ik m’n moderatierechten weer terug kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genfried
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 11:28
Zou ik mijn moderatierechten weer terugkrijgen?

Ik heb de FAQ doorgelezen en gezien, waarom ik berichten een verkeerde score hebben gegeven heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 22:28
Idem hier, mod rechten weg. Voelt wel een beetje vreemd aan voor iemand die bijna 20 jaar op Tweakers zit. Ok, ben niet altijd actief met periodes maar toch wel altijd meer dan mijn steentje bijgedragen.
Laat ons zeggen iemand die meer dan 25 jaar in de ICT zit en die nu 40 jaar met techniek en electronica bezig is ... behoor ik dan tot de generatie die nu moet gaan zwijgen en niet meer mag beoordelen? (sarcasme)

- minimaal 250 karmapunten; --|> meer dan 10.000
- een gemiddelde frontpage-reactiescore van 0,5 óf geen reacties. ---> ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Luke-san schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:10:
Idem hier, mod rechten weg. Voelt wel een beetje vreemd aan voor iemand die bijna 20 jaar op Tweakers zit. Ok, ben niet altijd actief met periodes maar toch wel altijd meer dan mijn steentje bijgedragen.
Laat ons zeggen iemand die meer dan 25 jaar in de ICT zit en die nu 40 jaar met techniek en electronica bezig is ... behoor ik dan tot de generatie die nu moet gaan zwijgen en niet meer mag beoordelen? (sarcasme)

- minimaal 250 karmapunten; --|> meer dan 10.000
- een gemiddelde frontpage-reactiescore van 0,5 óf geen reacties. ---> ???
Jouw moderatierechten zijn niet geblokkeerd maar automatisch gedeactiveerd omdat je langer dan 6 maanden geen moderaties hebt gedaan.
Deze kun je zelf weer activeren door bij een willekeurige frontpage reactie de moderatie pop-up open te klappen en op de blauwe activatie knop te drukken.
Jouw account voldoet inderdaad aan de gestelde voorwaarden dus je zou zonder problemen moeten kunnen activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 22:28
Santford schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:26:
[...]

Jouw moderatierechten zijn niet geblokkeerd maar automatisch gedeactiveerd omdat je langer dan 6 maanden geen moderaties hebt gedaan.
Deze kun je zelf weer activeren door bij een willekeurige frontpage reactie de moderatie pop-up open te klappen en op de blauwe activatie knop te drukken.
Jouw account voldoet inderdaad aan de gestelde voorwaarden dus je zou zonder problemen moeten kunnen activeren.
--
Wil je op een later moment weer modereren? Graag! Je kunt je moderatierechten weer inschakelen als jouw account aan de eisen voldoet. De eisen zijn:

--

Dan mag dit volgens mijn inziens toch wel even aangepast worden of een onderscheid in gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Luke-san schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:38:
[...]

--

--

Dan mag dit volgens mijn inziens toch wel even aangepast worden of een onderscheid in gemaakt worden.
Ik denk dat dit uit de automatische DM komt die je hebt ontvangen? Als het goed is stond er nog wel een zinnetje onder met een link naar jouw profiel om te controleren of je aan de voorwaarden voldoet.
Ik ben met je eens dat "weer inschakelen als jouw account aan de eisen voldoet" niet geheel eenduiding is, met 'weer inschakelen' wordt hier herinschakelen bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Luke-san schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:38:
[...]

--

--

Ik zit met hetzelfde bericht, maar ik zit met een fp reactie score van 0.33.. Dan moet ik 200+ nieuwe reacties posten die gemod worden, en ook nog eens > 0.

Ik heb eea na zitten kijken, maar bijv. review: Bijna 50TB aan mega-ssd's - Tien ssd's van 4TB en 8TB getest staat 4x irrelevant (dus om die recht te zetten ben ik al ca 12-16 reacties verder). Dat schiet niet op op die manier, en om nou alle reacties terug te gaan zoeken en meldingen te maken zodat ik een bijdrage mag doen.. nee dank je ;w

Die -1's met links naar de prijzen van de winnaar zijn ook met -1 gemod x 2. Dat slaat natuurlijk nergens op.

[ Voor 4% gewijzigd door Jrz op 24-02-2023 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameNympho
  • Laatst online: 12-09 01:24
@Jrz Ik zit met hetzelfde bericht, maar ik zit met een fp reactie score van 0.33.. Dan moet ik 200+ nieuwe reacties posten die gemod worden, en ook nog eens > 0.

Hier ook zo, reactie score van 0,214, ik ben in 2 maanden, 0,012 gestegen, dat klopt niet. Iemand die net een account maakt en 20x iets typt wat met 0 of hoger wordt beoordeeld, zit die zo aan de 0,5.
Ik typ nu dus zo min mogelijk op die frontpage en men vindt het niet leuk dat we dit aanspreken, want eigenlijk worden en een aantal tweakers door deze moderatie, benadeeld en ze zitten hier misschien, zoals ik, al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:07:
zou ik m’n moderatierechten weer terug kunnen krijgen?
Ik kan de harde blokkade er wel af halen maar dat heeft weinig effect doordat jouw gemiddelde reactiescore onder de 0.5 ligt waardoor de rechten effectief alsnog geblokkeerd blijven.
Genfried schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:36:
Zou ik mijn moderatierechten weer terugkrijgen?

Ik heb de FAQ doorgelezen en gezien, waarom ik berichten een verkeerde score hebben gegeven heb.
Je kunt weer aan de slag :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeehond schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 15:28:
[...]

Ik kan de harde blokkade er wel af halen maar dat heeft weinig effect doordat jouw gemiddelde reactiescore onder de 0.5 ligt waardoor de rechten effectief alsnog geblokkeerd blijven.

[...]

Je kunt weer aan de slag :).
ja dank je wel. zou je ook de Chinese accounts die mijn reactie score zo negatief beinvloeden kunnen verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Laatst online: 11-09 18:58
Ik geloof dat mijn rechten al een paar jaar geblokkeerd zijn, maar ik heb geen idee waarom. :?
Kunnen deze aangezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Oh, dat is nog maar 14 jaar terug... Als je de ModeratieFAQ doorneemt en belooft je aan de richtlijnen daarin te houden, dan zullen we jouw moderatierechten weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Dirk schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 12:26:
Oh, dat is nog maar 14 jaar terug...
:D
Als je de ModeratieFAQ doorneemt en belooft je aan de richtlijnen daarin te houden, dan zullen we jouw moderatierechten weer aanzetten.
Done…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dan mag je het weer proberen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco
Zou je misschien via een PB kunnen laten weten waar het vorige keer is mis gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 20:24:
[...]

ja dank je wel. zou je ook de Chinese accounts die mijn reactie score zo negatief beinvloeden kunnen verwijderen?
Op jouw reacties valt ook nog wel winst te behalen kwa vriendelijkheid en onderbouwing.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeehond schreef op zondag 26 februari 2023 @ 13:11:
[...]

Op jouw reacties valt ook nog wel winst te behalen kwa vriendelijkheid en onderbouwing.
Ja dat snap ik! Maar sommige mensen denken ook zo slecht na... dan kan je op een gegeven moment toch niet anders meer zeggen dan: "zet de hersenen even aan". We zijn hier niet bij een rubberentegelverkoopcenter toch?

Wanneer je te maken hebt met een aantal mensen die ervan overtuigt zijn dat elektrisch rijden, zonnepanelen en windmolens alleen maar positief zijn en dat kernenergie en kernfusie onbespreekbaar zijn heb je volgens mij niet met tweakers te maken maar met geïndoctrineerde d66- Gekkies, toch? Ik snap wel dat mensen meningen hebben waarbij de hersenen nog maar een kant op kunnen zodat enige vorm van discussie al kortsluiting veroorzaakt, maar dat deze groep sneller en groter is op tweakers, is een beetje jammer. Laten we met z’n allen technologie en ontwikkeling omarmen, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2023 @ 20:40:
[...]
heb je volgens mij niet met tweakers te maken maar met geïndoctrineerde d66- Gekkies, toch? Ik snap wel dat mensen meningen hebben waarbij de hersenen nog maar een kant op kunnen zodat enige vorm van discussie al kortsluiting veroorzaakt, maar dat deze groep sneller en groter is op tweakers, is een beetje jammer.
Dit is een typisch voorbeeld van opmerkingen die we hier niet willen zien en waarom je veelvuldig 0 tot -1 scored. Misschien moet je dit nog even doornemen: .plan: Wij willen een vriendelijker Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten69
  • Registratie: Augustus 2022
  • Niet online
Beste admin, mijn moderatiestatus is geblokkeerd.
Ik zie nu in waarom dit is gebeurd en zal in de toekomst mijn persoonlijke mening niet laten meespelen in mijn moderatie.
Zou ik een tweede kans mogen alstublieft?

8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:17

Mavamaarten

Omdat het kan!

Dag Admins,

Ik kreeg vanmorgen een bericht met de melding dat mijn moderatierechten ingetrokken zijn.

De voorbeelden die gegeven werden leken me inderdaad niet helemaal te stroken met de regels in de FAQ. Ergens voelt het wat vreemd aan omdat het gaat over een klein aantal moderaties in het totaal, en waren het voorbeelden waar ik achteraf gezien er eentje naast zat, maar niet dat ik moedwillig mensen naar beneden of naar boven modereer om de score te beïnvloeden. Maar ik begrijp ook weer wel dat de gegeven voorbeelden niet juist gemodereerd waren, dat ook.

Ik heb de FAQ grondig doorgenomen en wil er graag in de toekomst beter op letten dat ik de regels respecteer.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dan mag ook jij het weer proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniQue1992
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-09 12:30
Goedemorgen Tweakers admins,

Zojuist een berichtje gekregen dat ik verkeerd gebruik heb gemaakt van de moderatierechten, hiervoor mijn excuses. Ik heb de FAQ even doorgenomen en zie inderdaad dat ik het verkeerd heb gebruikt.

Is het mogelijk dat deze rechten weer geactiveerd worden op mijn account, ik zal het niet meer verkeerd gebruiken.

Alvast bedankt voor uw tijd.

Met vriendelijke groet,

UniQue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxwelll
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-07 16:06
Goedemorgen,

Zou ik m’n moderatierechten weer terug kunnen krijgen?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste

Let op:
Lees de ModeratieFAQ even door voordat je vraagt om je moderatierechten weer in te schakelen.
Vragen over moderaties en vreemde moderaties mag je melden in Het kleine-mismoderatietopic