-edit- mis
[ Voor 92% gewijzigd door Cheetah_777 op 20-07-2022 16:11 ]
[ Voor 92% gewijzigd door Cheetah_777 op 20-07-2022 16:11 ]
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Prima, je mag het bij deze weer proberenRagingAardvark schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:09:
Op 21 januari 2022 een waarschuwing gehad (via pushmessage) over opmerkelijke beoordelingen mijnerzijds. Dit klopt ook: ik heb me bij een lopende discussie (van andere gebruikers overigens) iets te veel laten meeslepen door persoonlijke emotie, en het moderatiesysteem daarbij op een manier gebruikt waar het niet voor bedoeld is.
Inmiddels heb ik de FAQ doorgenomen, dus hierbij het verzoek om mijn moderatierechten weer aan te mogen zetten.
Bij voorbaat dank!
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Wanneer je aangeeft je in het vervolg aan de moderatie richtlijnen zoals omschreven in de moderatie FAQ te gaan houden mag je het nog een keer proberen. Laat maar even horen.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 20:30:
Hi, ik zou graag weer kunnen modereren op de front page met de scores zodat je -1 of juist +2 kan geven.
Ja het is een tijdje geleden de fout maar nu weet ik beter
Verwijderd
ik ga me er aan houdenBor schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 22:10:
[...]
Wanneer je aangeeft je in het vervolg aan de moderatie richtlijnen zoals omschreven in de moderatie FAQ te gaan houden mag je het nog een keer proberen. Laat maar even horen.
Je mag het bij deze nog een keer proberenChelseamarre123 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 10:23:
Hoi, mijn rechten zijn tijdje terug ook afgenomen geweest, net de moderatie FAQ doorgenomen, zouden mijn rechten terug kunnen geactiveerd worden?
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
[ Voor 84% gewijzigd door Zeehond op 20-08-2022 17:09 ]
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
Als je akkoord gaat met de ModeratieFAQ kan ik ze weer aanzetten.baxic schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:16:
Hallo mijn moderatiestatus staat uit en ik wil deze graag weer aan zetten.
Jouw moderatierechten staan weer ingeschakeldcyclone schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 12:10:
Ook ik zou graag mijn modstatus weer terug willen ruime afkoel periode is verstreken en ik ben akkoord met de moderatie faq.
Zal me sowieso terughoudend opstellen maar doet me een beetje zeer dat ik als oud gediende dit uit heb staan in mijn profiel.
Dank
200 fish found!
BE / SMA 4.2 KWp West / HMT 0.8 Oost / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th
Bij deze staan ze weer aan dand3x schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:20:
graag had ik mijn moderatie rechten terug actief.
uit de FAQ te lezen merk ik dat ik te snel richting -1 gaf waar dit eigenlijk volgens de FAQ een 0 waarde correcter is.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
doe ikZeehond schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 17:08:
[...]
Als je akkoord gaat met de ModeratieFAQ kan ik ze weer aanzetten.
[...]
Jouw moderatierechten staan weer ingeschakeld
Het is inmiddels best een poos geleden, dus als je je dit keer aan de richtlijnen blijft houden dan kun je wat mij betreft weer aan de slag.Ferdinand Oeinck schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:04:
Uit de FAQ heb ik kunnen opmaken dat ik onterecht een te hoge score heb gegeven aan berichten die anderen een te lage score hadden gegeven.
“A day can really slip by when you're deliberately avoiding what you're supposed to do.”
[ Voor 9% gewijzigd door doom71 op 14-09-2022 18:43 ]
Ik zie er niet eens een +1 in, laat staan een +3. Spotlight is bedoeld om een reactie die behoorlijk wat toevoegt aan het artikel of behoorlijk informatief is omhoog te stemmen, niet om eenvoudige reacties, hoe lief ze misschien ook zijn, te beoordelen.doom71 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 18:41:
Mijn moderatie is uitgeschakeld omdat ik met een +3 reageerde op de volgende post: ahu in 'Technisch lid Hubert van toezichthouder inlichtingendiensten stopt om nieuwe wet' Het leek er op dat de persoon die deze reactie gepost had degene was waar in het artikel over geschreven werd. ik vond de reactie wel passen bij een +3. En met mij de meesten die gereageerd hebben op die post. Ik vind het echt triest dat Tweakers voor zoiets een ban geeft. Misschien niet de juiste score maar ik beledig er niemand mee, scheld niemand uit. Vond het alleen wel lief dat hij er van moest blozen van de loftrompet die gestoken werd, vandaar mijn +3. Doe er mee wat je wilt, maar als dit het niveau is waarop moderators mensen beoordelen, dan is het nog erger gesteld met Tweakers dan ik al dacht.
Edit: ik ga hier niet bedelen om moderatie weer aan te laten zetten. De faq ken ik, ik erken ook dat mijn beoordeling onjuist was. Jullie zien maar wat jullie ermee doen.
M.vr.gr. doom71
[ Voor 3% gewijzigd door TheVivaldi op 17-09-2022 12:07 ]
Zoals ik al in mijn post zeg weet ik echt wel goed te modereren.TheVivaldi schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 12:06:
[...]
Ik zie er niet eens een +1 in, laat staan een +3. Spotlight is bedoeld om een reactie die behoorlijk wat toevoegt aan het artikel of behoorlijk informatief is omhoog te stemmen, niet om eenvoudige reacties, hoe lief ze misschien ook zijn, te beoordelen.
[ Voor 6% gewijzigd door Cloud op 19-09-2022 10:13 ]
Tja en toch deed je de moderatie die je deeddoom71 schreef op zondag 18 september 2022 @ 22:44:
[...]
Zoals ik al in mijn post zeg weet ik echt wel goed te modereren.
*knip*
Mijn excuses. Toen ik reageerde, dacht ik dat dit Het kleine mismoderatietopic was. Ik klik soms wel eens per ongeluk het verkeerde topic op de lijst aan. Meestal zie ik dan wel dat ik fout zit, maar in dit geval was zijn reactie zó geschreven met ook een specifieke link naar een reactie, dat het op het mismoderatietopic leek. En dat klagen over uitgeschakelde modrechten was vorige week ook in het mismoderatietopic aan de orde, dus ook daar kon ik het niet direct aan zien. Vandaar dus mijn feedback. Maar ik zie nu dat het het modstatustopic was en daar is het inderdaad níet mijn plaats om feedback te geven. Nogmaals mijn excuses.Cloud schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:25:
[...]
Het is niet helemaal de plaats van TheVivaldi om feedback te geven
[ Voor 9% gewijzigd door TheVivaldi op 19-09-2022 11:16 ]
Ik vind het modereren een nuttige toevoeging van Tweakers en zou dit ook wel weer willen gebruiken.Cloud schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:25:
[...]
Tja en toch deed je de moderatie die je deedHet is niet helemaal de plaats van TheVivaldi om feedback te geven maar de juiste score voor de betreffende reactie was echt niet lastig te vinden. Dus graag niet zo op de man reageren en indien nodig gewoon een topic report aanmaken.
Verder vooropgesteld: dat je aangeschreven werd vanwege die moderatie is omdat dat een 'makkelijke' manier is om een groep gebruikers te vinden die op zo'n manier naar het moderatiesysteem kijkt. Het betekent dus niet dat het meteen ook de enige moderatie is die er naast zat. Het is nu eenmaal een eenvoudige score om te bepalen volgens de richtlijnen (vrijwel klip en klaar zelfs) en dan is het ook eenvoudig om meerdere mensen in één keer aan te schrijven daarop.
Verder vind ik het lastig om te begrijpen wat je nu precies wilt. Je geeft aan verder gewoon zo goed als mogelijk met het moderatiesysteem te werken, maar toch ben je wel bereid om afzwaaiers als de bovenstaande goed te praten. Je geeft enerzijds aan dat je de richtlijnen kent en weet dat je fout zat, maar tegelijkertijd spreek je ook een waardeoordeel uit over crew die dezelfde richtlijnen dan ook echt toepast in de praktijk?
Bedelen om dingen terug te krijgen is echt niet nodig; zo moeilijk doen we daar niet over (vooral niet bij de 1e keer). Maar we willen wel een beetje het idee hebben dat het dan in het vervolg beter zal gaan en gezien bovenstaande kom ik daar nu niet helemaal uit. Je geeft aan dat wij maar moeten doen wat we willen, maar wat wil jij zelf?
Dan zou ik nu weer lekker aan de slag gaan met modererendoom71 schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:55:
[...]
Ik vind het modereren een nuttige toevoeging van Tweakers en zou dit ook wel weer willen gebruiken.
Je hebt gelijk. De waarde op je profiel wordt mogelijk op een iets andere manier berekend dan de waarde die gebruikt wordt voor de drempel.RxTweak schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:52:
Vraagje, ik kreeg vandaag een berichtje over de hervormingen van het tweakers moderatiesysteem. Helemaal prima goede zet van tweakers.![]()
Wat ik alleen niet begrijp.. er staat in het bericht dat je een karma score van minimaal 250 moet hebben en een reactiescore van minimaal 0,5. Beide heb ik, maar toch zegt het berichtje dat ik niet aan de eisen voldoe. Hoe zit dit?
De weergave van de score in je profiel nu bijgewerkt naar de juiste representatie. De echte score was 0,49, dus dat komt helemaal goed lijkt meRxTweak schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:52:
Vraagje, ik kreeg vandaag een berichtje over de hervormingen van het tweakers moderatiesysteem. Helemaal prima goede zet van tweakers.![]()
Wat ik alleen niet begrijp.. er staat in het bericht dat je een karma score van minimaal 250 moet hebben en een reactiescore van minimaal 0,5. Beide heb ik, maar toch zegt het berichtje dat ik niet aan de eisen voldoe. Hoe zit dit?
Aii al die flauwe grapjes die me een -1 hebben gekost komen nu terug.Cloud schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:12:
[...]
De weergave van de score in je profiel nu bijgewerkt naar de juiste representatie. De echte score was 0,49, dus dat komt helemaal goed lijkt me
Heb even snel gekeken en dat valt volgens mij wel mee. Ik zag wel een grapje op -1 komen maar dat zijn er helemaal niet zo veel. Het lijkt vooral te komen door het aantal 0-reacties.RxTweak schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:17:
[...]
Aii al die flauwe grapjes die me een -1 hebben gekost komen nu terug.
[ Voor 4% gewijzigd door eL_Jay op 21-09-2022 10:41 ]
Dat is waarschijnlijk een bug, zie het andere feedbacktopic over Vriendelijker Tweakers dat ik hierboven gelinkt hebeL_Jay schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:40:
Modstatus op profielpagina geeft aan dat deze geactiveerd zou zijn.
Wanneer ik probeer te modereren moet ik de 'activatiewizard' doorlopen maar de 2de stap blijft greyed-out.
Voldoe ik niet aan de rechten om te modereren of is dit een bug?
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Ah dan heb ik hier duidelijk een onjuist beeled bij, thx voor het checken.Cloud schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:41:
[...]
Dat is waarschijnlijk een bug, zie het andere feedbacktopic over Vriendelijker Tweakers dat ik hierboven gelinkt heb
[ Voor 9% gewijzigd door RxTweak op 21-09-2022 10:49 ]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Er staat wel iets over grappen in de FAQ:RxTweak schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:48:
[...]
(...)Meer algemeen dan de vraag: wat is het beleid omtrent flauwe grappen? Ik vraag het omdat ik vanaf nu beter op de scores ga letten en dan kan ik me geen -1 permiteren voor een flauwe (uiteraard respectvolle) grap.
(...)
Een niet geslaagde grap zou, zoals ik het lees, op 0 moeten komen. -1 is alleen voor negatieve reacties, trolls, flamebaits etc. Wellicht zien veel mensen jouw flauwe grap als troll of flamebait...Het niveau +1 is bedoeld voor alle overgebleven reacties die een relevante on-topic bijdrage leveren aan de discussie en niet voldoen aan de strengere criteria voor een +2 of +3. +1-reacties bevatten kennis die bij het grote publiek aanwezig is. Ook interessante vragen en geslaagde grappen kunnen op dit niveau ingedeeld worden. Bij een +1-reactie verwachten we enige onderbouwing van een mening. Ook vragen moeten goed geformuleerd zijn en de schrijver moet bijvoorbeeld zelf al mogelijke oplossingen of oorzaken aanreiken om een +1-waardering te ontvangen.
Bij deze, succes met modererenPlofkotje schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:01:
Ik heb de FAQ doorgelezen en zie wat ik niet goed gedaan had, mogen mijn moderatie rechten weer aan? Dank
Jouw reactiescore is inderdaad 0,461. Je kijkt naar het juiste getal.Toin schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:39:
Ik kreeg de volgende melding:
..."Helaas voldoet jouw account op dit moment (nog) niet aan alle eisen om het moderatiesysteem te kunnen blijven gebruiken. De eisen zijn:
- minimaal 250 karmapunten;
- een gemiddelde frontpage-reactiescore van 0,5 óf geen (gemodereerde) reacties."
Ik zie op mijn profiel alleen een reactiescore van 0,461. Wordt dat dan bedoeld?
Lukt dat wel om een gemiddelde, dat over ruim 20 jaar berekend is, nog significant omhoog te krijgen?
How long a minute is depends on what side of the bathroom door you're on.
Yes. Als het goed is kun je ze nu zelf activerenInteractie schreef op zondag 25 september 2022 @ 12:06:
Zouden mijn modrechten, na het lezen van de FAQ, weer geactiveerd kunnen worden? BvD 🤗
Dat is al een poos geleden inderdaadbatteries4ever schreef op maandag 26 september 2022 @ 18:20:
Goedendag: kan ik mijn mod rechten weer terug krijgen? Ze zijn een aantal jaren terug uitgezet, en ik zou het graag wel weer eens willen proberen, nu de moderaties hopelijk ook wat meer meer op toon worden bekeken.
Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!
Dat is vreemd; je profiel voldoet verder wel gewoon (reactiescore is hoog genoeg en karma ook). Sterker nog, de backend zegt dat je gewoon kunt modereren. Je interne status is ook geactiveerd, dus je zou die hele popup niet meer moeten zien.Kalief schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 21:11:
Mijn profiel zegt: Modstatus = Geactiveerd.
Maar als ik op de Frontpage een reactie wil modereren krijg ipv de score popup een popup met de melding:
"Om te kunnen modereren dien je eerst je moderatierechten te activeren" + een blauwe 'Activeer' button die niks doet.
Hoe nu?
Gevonden. Bij de [Bugs] was iemand die een verschil bemerkte tussen Edge en Firefox. Bleek dat de Activeer-button het bij mij niet deed in Chrome maar wel in Firefox. 🤷🏽♂️Cloud schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 21:14:
[...]
Als je verder geen adblockers of soortgelijke dingen gebruikt, zou ik even kijken in Stoute bugs of je daar een soortgelijk probleem tegenkomt. En anders een topic aanmaken om een bug te melden
Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!
Het is niet het aantal reacties dat de oorzaak is, het is dat de gemiddelde score die je op je reacties krijgt te laag is (kleiner dan 0,500). Anders gezegd, je plaatst gemiddeld meer reacties die als 0 of -1 beoordeeld worden, dan dat je reacties plaatst die met +1 of hoger beoordeeld worden.BasZer schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:48:
Ik ben al erg lang lid, maar omdat ik te weinig reacties geef (minder dan 0,5 per dag) mag ik niet meer modden? Echt super onnozele reden... Je zou juist zeggen dat ik door mijn ervaring een beetje weet hoe Tweakers reacties eruit zouden moeten zien...
Is dat zo? Want ik moest direct na de aankondiging van het plan handmatig de moderatie weer aanzetten.Cloud schreef op woensdag 28 september 2022 @ 22:39:
Dat gezegd hebbende kun je voorlopig nog gewoon modereren hoor
Iedereen moest dat éénmalig doen inderdaad. Het verschil is dat je je nu ook kon activeren als je nog niet aan de voorwaarden voldeedTheVivaldi schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:50:
[...]
Is dat zo? Want ik moest direct na de aankondiging van het plan handmatig de moderatie weer aanzetten.
A, ik snap het. Dank voor de uitleg!Cloud schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 17:50:
[...]
Iedereen moest dat éénmalig doen inderdaad. Het verschil is dat je je nu ook kon activeren als je nog niet aan de voorwaarden voldeed
Niet echt per abuis natuurlijk; die uitschakeling ging uiteraard gepaard met een reden waarom dat gedaan is. Die heb je gelezenpommetje71 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 14:21:
Een tijd geleden zijn mijn moderatie rechten per abuis ontnomen. Bij deze vriendelijk verzoek deze weer aan te zetten. Bij voorbaat dank.
Je voldoet inderdaad eigenlijk niet aan de eisen die het nieuwe systeem stelt. Ik was onder de indruk dat je dan voorlopig nog wel kon activeren maar pas vanaf april 2023 niet meer. Bij deze heb ik je moderatierechten handmatig weer geactiveerd.pommetje71 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:16:
Bedankt voor het aanzetten van mijn moderatie rechten. ik wilde weer een bericht modereren maar nu krijg ik vandaag een bericht dat ik al meer dan 6 maanden niet heb gemodereerd. Ik heb dat ook niet kunnen doen omdat het al die uit heeft gestaan. Dus nu is het automatisch uitgeschakeld. Dat is denk ik niet helemaal goed gegaan.
Zouden jullie deze weer kunnen activeren?
Bij voorbaat bedankt.
Jouw profiel voldoet aan de eisen en de blauwe knop suggereert dat je zou moeten kunnen activeren.Koeznetsov1982 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 16:01:
hallo ik wil graag gebruik maken van moderatie, maar dan krijg ik een pop up met blauwe activeren knop, als ik op de activeren knop druk gebeurt er niks.
hoe kan ik mijn mod rechten actieveren?
Met vriendelijke groet,
Dimitri
Je kunt weer modererenswex schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:03:
Ik heb de FAQ gelezen.
Is het mogelijk om mijn moderatie rechten weer in te schakelen svp.
Yes. Als het goed is kun je ze zelf weer activerenSaybia schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:58:
Is het mogelijk om mijn moderatie weer te activeren? Ik heb de nieuwe richtlijnen en de faq gelezen.
Wust um yn 'e moele ha? :p
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
Dat was ergens in 2015, dat is lang genoeg geleden zou ik zeggenlameeuw schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:57:
Ik heb inmiddels geen idee hoe lang de modrechten al uit staan bij mij, maar als daar wat in aangepast kan worden.....
Je moderatierechten staan weer aanPinkman schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:42:
Zouden jullie mijn moderatierechten willen heractiveren?
Een poos terug zijn ze voor mij geblokkeerd.
Ik heb eens de moderatiesysteem FAQ doorgenomen, ik zal vanaf nu eerlijke scores geven
Gr, Pinkman
Had ik inderdaad al gedaan en ook geprobeerd. Maar ik blijf de melding krijgen dat ik voldoe aan de karma en de reactie score eisen, maar het niet kan activeren?Dirk schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 14:48:
Je kunt je moderatierechten weer inschakelen. Lees wel even de ModeratieFAQ door voordat je begint.
[ Voor 12% gewijzigd door cem op 24-10-2022 15:28 ]
[ Voor 93% gewijzigd door marrabel op 24-10-2022 15:46 . Reden: ik heb activatieknop inmiddels gevonden ]
Voor vragen over moderaties op reacties kun je terecht in Het kleine-mismoderatietopic deel XXX, daar breng je reacties met mismoderaties onder onze aandacht en lezen anderen mee die helpen om reacties op de juiste score te krijgendasiro schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 15:25:
dasiro in 'AMD gebruikt geen omstreden 12Vhpwr-connector voor RDNA 3-gpu's'
kan er gekeken worden wie hier -1 op gemod heeft, zelfs al staat het nu (imho onterecht) op 0, want ik snap in de verste verte niet wat hier flame/troll/misplaatst, kwetsend of ook maar enigszins in strijd zou zijn met de AV
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq