Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 101 Laatste
Acties:
  • 178.709 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:33

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Kon van de originele post niet echt wakker liggen,want op deze manier doet het ook geen goed. Ik zie het als een artikel met bijbehorende reacties verneuken om een poster te straffen. Beter gewoon een mailtje naar de persoon sturen dat het zo niet de bedoeling is en wat meer rekening houden met de lezer.
Dilemma. Het rekening houden met de lezer werkt twee kanten op. Meermalen een grote post bovenin verschillende threads hebben kan naar mijn idee vervormend gaan werken, hoe goed (bedoeld) de post ook is. Dit gaat zeker op als de post bovenaan komt te staan door haar score en dus de discussie in de thread in belangrijke mate gaat sturen. De vraag die ik mijzelf dan bijvoorbeeld stel: "Wat voor discussie had de thread opgeleverd wanneer de post niet opnieuw was geplaatst?". De post voor een tweede keer plaatsen kan een nieuwe invalshoek doen ondersneeuwen. Worst case wordt dan het democratische gehalte van Tweakers ondergraven. Herhaling en imprint zijn beproefde technieken gebleken om ideeën en gedachtes boven te laten drijven. Met deze effecten mag van mij door Tweakers heel zorgvuldig worden omgesprongen. Ieder geluid moet aan bod kunnen komen.

Er is nog een reden om een post niet herhaald te plaatsen. Zuiverheid van informatie. De extra metadata als het eerste topic waarin de post is geplaatst, de datum, tijd en setting kan belangrijke extra informatie zijn voor een lezer om de informatie te wegen. Vooral het vermelden van de eerste topic kan de lezer extra kader geven om de post en het tweede (nieuwe) topic beter te plaatsen. Ik zou bijna willen zegen dat juist door naar de eerste post te verwijzen de moderatie rekening houdt met de lezer. Ze waarborgt zo volledigheid van informatie.

In herhaling valt ieder trouwens wel. Stokpaardjes zijn niemand vreemd en vergeten dat je iets eerder hebt gezegd is alleen maar menselijk. Voor mijzelf sprekende vind ik het juist van belang dat, als mij bijstaat dat ik in een eerdere post/topic iets heb gezegd wat in een actuele topic ook relevant is, dat het ook bekend wordt in welke topic dat was en dat het gegeven een half jaar terug ook al speelde.

Dus zo van de zijlijn kijkende kan ik het alleen maar goed vinden dat de dubbelpost is verwezen naar zijn origineel.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-1 vind ik nog te hoog: cdnr1 in 'nieuws: Beamer met lampfitting van Nederlands bedrijf behaalt Kickstarter-doel'

+3 en +2 gevers mogen wel even worden nagekeken vind ik. Dit is duidelijk een max 0 post: aval0ne in 'nieuws: Beamer met lampfitting van Nederlands bedrijf behaalt Kickstarter-doel'

Als iemand een betere post heeft dan nul07 dan moet hij dat vooral plaatsen. Voor de meeste lezers is zijn post over het instellen van een VPN nuttig en het is zeer zeker relevant in het kader van afluisteren en privacy.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2015 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:42:
-1 vind ik nog te hoog: cdnr1 in 'nieuws: Beamer met lampfitting van Nederlands bedrijf behaalt Kickstarter-doel'

+3 en +2 gevers mogen wel even worden nagekeken vind ik. Dit is duidelijk een max 0 post: aval0ne in 'nieuws: Beamer met lampfitting van Nederlands bedrijf behaalt Kickstarter-doel'

Als iemand een betere post heeft dan nul07 dan moet hij dat vooral plaatsen. Voor de meeste lezers is zijn post over het instellen van een VPN nuttig en het is zeer zeker relevant in het kader van afluisteren en privacy.
Ze zijn nu allebei kaputtgemacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:52

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Een bezwaar tegen tracking met concrete voorbeelden. Een +3 is inderdaad te hoog, maar een +2 mag van mij best.
Een duidelijk stukje uitleg wat veel mensen duidelijk niet zelf kunnen verzinnen, van mij mag het best op +2 blijven staan.
Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 17:17:
[...]

Ze zijn nu allebei kaputtgemacht.
Jup, de 2e veroorzaakte een flamewar waar de 1e onderdeel van was, dus alles is nu weg.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 21:09

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Dirk schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 17:37:
[...]

Een bezwaar tegen tracking met concrete voorbeelden. Een +3 is inderdaad te hoog, maar een +2 mag van mij best.
Een +2 kan idd ook.
Dirk schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 17:37:

Een duidelijk stukje uitleg wat veel mensen duidelijk niet zelf kunnen verzinnen, van mij mag het best op +2 blijven staan.
Ik vond het vooral in combinatie me de reactie eronder geen +2 waard. :)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
De reactie daar weer onder laat zien dat dat een bezwaar is met een zeer beperkte waarde.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:07
Er is zijn een aantal fanatieke +0 modder(s) bezig in het Norton topic:

Zie o.a.: sdk1985 in 'nieuws: Update antivirussoftware Norton maakt Internet Explorer onbruikbaar - update'

Vrijwel elke post daar krijgt een stuk of 6x +0 te verduren.

[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 21-02-2015 20:26 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Een heel groot deel van die reacties zijn ook puur Norton bashen, en daaronder staat een hele discussie over browsers/bashen op IE die helemaal offtopic is.

[ Voor 4% gewijzigd door _David_ op 21-02-2015 20:41 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:07
Grappig dat iedereen zo lang vast houd aan ervaringen. In de tijd van Windows XP werd je inderdaad niet vrolijk van een pc met Norton. Sinds de gamer edition beter werd dan Eset32 kan ik zelf niet zonder :P.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Patriot

Fulltime #whatpulsert

cobis taba in 'nieuws: Update antivirussoftware Norton maakt Internet Explorer onbruikbaar - update'

Dit betreft een reactie op mijn eigen reactie, ik denk niet dat het een -1 zou moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flipkipse in 'video: Samsung Galaxy S6 teaservideo'

Deze man is een beetje gefrustreerd. Wat een waardeloze reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 19:10
Die staat gewoon op -1, dus begrijp niet helemaal waarom je deze hier post?
Die heeft geen enkele -1 gekregen, wel 2x een 0 en een +1 die 2x meetelt.

[ Voor 39% gewijzigd door Misha op 22-02-2015 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Er mag ook nog wel eens gekeken worden naar de reacties in nieuws: Gebruikers GTX 970 dienen aanklacht in tegen Nvidia wegens prestatieproblemen. Er worden daar heel veel ongefundeerde uitspraken gemaakt die eigenlijk niks anders zijn dan Nvidia bashing, bijvoorbeeld deze:

Red hot in 'nieuws: Gebruikers GTX 970 dienen aanklacht in tegen Nvidia wegens prestatieproblemen'

Wat mij betreft is dat niks anders dan een -1.

Het barst in de reacties van metaforen die kant nog wal raken en ongefundeerde beschuldigingen van mensen die naar het lijkt niks anders willen dan Nvidia onderuit trappen. Een heel groot deel van de reacties daar hoort wat mij betreft een punt lager dan ze nu staan.

Veel mensen die daar reageren zouden er goed aan doen om AnandTech - GeForce GTX 970: Correcting The Specs & Exploring Memory Allocation te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Ik vind die reactie die je aanhaalt prima op +1 staan, ik zie er geen -1 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik kan er ook geen -1 in zien eigenlijk? Lijkt me gewoon een ontopic reactie die op +1 goed staat.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 12:24

player-x

Disruptive by design

Hij heeft mijn post waarschijnlijk ook gemod, daar ik ook (terecht imho) niet echt positieve over nVidia was, hebben de fanboys mij zelfs naar -1 gemod.

player-x in 'nieuws: Gebruikers GTX 970 dienen aanklacht in tegen Nvidia wegens prestatieproblemen'

Wanneer wordt boost nu eens afgeschaft.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Ik had jouw reactie nog niet gemodereerd en ik ben zeker geen fanboy. Ik kijk vrijwel alleen maar naar reviews en beoordeel daarnaast specificaties op basis van ervaring, met altijd in het achterhoofd dat specificaties niet altijd een goede indicatie zijn voor prestaties. Een merk trek ik me weinig van aan.

M'n laatste drie kaarten waren overigens van AMD (FirePro V4800, FirePro M5950 en Radeon HD 7970 GHz).

Ik heb jouw reactie zojuist gewoon een +1 gegeven. De reden waarom ik geen probleem heb met jouw reactie is dat jij het in het midden laat of Nvidia het bewust of onbewust heeft gedaan, veel anderen doen dat niet.

Ik ben zelf geneigd de verklaring die Nvidia aan Anandtech heeft gegeven te geloven: dat het gewoon een knullige fout is als gevolg van gebrekkige communicatie. Als je bij een groot bedrijf hebt gewerkt met veel communicatie tussen verschillende afdelingen zal je dat waarschijnlijk ook zelf hebben ervaren (ik in ieder geval wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyvd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 07:59
Graag jullie mening over een post die ik plaatste: johnnyvd in 'nieuws: Aantal gebande flashcard-gebruikers Nintendo 3DS lijkt weer online te kunnen'

Is dit echt -1 waard?

*edit* er is iemand (of iemanden) op uit om mij hier buiten te houden?: johnnyvd in 'nieuws: Aantal gebande flashcard-gebruikers Nintendo 3DS lijkt weer online te kunnen'

Erg vreemd..

[ Voor 34% gewijzigd door johnnyvd op 22-02-2015 20:23 ]

Nvidia GeForce RTX 3080 Ti - Nvidia’s new Ampere leader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:30

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ze staan nu goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Ze staan nu goed, maar opmerkingen over moderaties kunnen beter in dit topic ipv in je reactie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Kid Jansen schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:07:
IIk kijk vrijwel alleen maar naar reviews en beoordeel daarnaast specificaties op basis van ervaring, met altijd in het achterhoofd dat specificaties niet altijd een goede indicatie zijn voor prestaties.
Ik kan prima leven met die 3.5GB, en als nVidia de kaart had verkocht zijnde een 3.5GB kaart had ik hem nog steeds gekocht, maar dat is het punt niet, hoewel een klein beetje scheve vergelijking.

Zoals ik zij, heb geen echt probleem met 3.5GB, maar dat is niet wat ik gekocht heb, neem aan als je een HDD koopt van 4TiB, en late blijkt dat er maar 3.5TiB beschikbaar is, het maakt niet uit of de prijs/GB nog steeds lager is dan van de rest, het is niet wat je hebt gekocht, punt.
Als je bij een groot bedrijf hebt gewerkt met veel communicatie tussen verschillende afdelingen zal je dat waarschijnlijk ook zelf hebben ervaren (ik in ieder geval wel).
De klant heeft daar totaal geen boodschap aan, en ook bij de grote bedrijven worden er dan flinke door de boete clausules gespit, als een leverancier niet aan zijn beloftes voldoet, en het maakt niet uit of het in de praktijk net zo goed werkt, het geleverde product is niet volgens de beloofde spec geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Kid Jansen schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:07:
Ik ben zelf geneigd de verklaring die Nvidia aan Anandtech heeft gegeven te geloven: dat het gewoon een knullige fout is als gevolg van gebrekkige communicatie. Als je bij een groot bedrijf hebt gewerkt met veel communicatie tussen verschillende afdelingen zal je dat waarschijnlijk ook zelf hebben ervaren (ik in ieder geval wel).
Dat is de grootste onzin en niet meer dan damage control. Je denkt toch niet werkelijk dat niemand bij nVidia zoiets maanden lang niet opvalt. Totaal andere specificaties vallen echt wel op, vooral als iedereen dit bij nVidia dit kan controleren door de reviews welke door zoveel sites worden gedaan.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyvd
_David_ schreef op zondag 22 februari 2015 @ 20:58:
[...]

Ze staan nu goed, maar opmerkingen over moderaties kunnen beter in dit topic ipv in je reactie ;)
Helemaal waar, ik zal me inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
player-x schreef op zondag 22 februari 2015 @ 21:15:
Ik kan prima leven met die 3.5GB, en als nVidia de kaart had verkocht zijnde een 3.5GB kaart had ik hem nog steeds gekocht, maar dat is het punt niet, hoewel een klein beetje scheve vergelijking.
Maar het is geen 3.5 GB kaart, het is nog steeds een 4 GB kaart. Al ben ik het wel eens dat er een melding gemaakt had moeten worden van het feit dat de laatste 512 MB een heel stuk trager is. Maar zoals Anandtech ook al zei over geheugengebruik tussen 3.5 en 4 GB in:
And in this case the GTX 970 would still perform better than a true 3.5GB card since the slow segment is still much faster than system memory, but it’s nonetheless significantly slower than the 3.5GB segment as well.
De klant heeft daar totaal geen boodschap aan, en ook bij de grote bedrijven worden er dan flinke door de boete clausules gespit, als een leverancier niet aan zijn beloftes voldoet, en het maakt niet uit of het in de praktijk net zo goed werkt, het geleverde product is niet volgens de beloofde spec geleverd.
Het is nog steeds een 4 GB kaart. Verder worden het aantal ROP's en de hoeveelheid L2 cache helemaal niet door Nvidia naar de klant gecommuniceerd (via bijvoorbeeld website of verpakking), dus ook daar is geen sprake van foute specificaties. Alleen de geheugenbusspecificatie klopte dus niet.

Zoals ik eerder al zei had Nvidia er iets over moeten zeggen dat die 512 MB trager is. Maar wat ik slecht trek zijn al die mensen die meteen Nvidia ervan beschuldigen het bewust te hebben gedaan. Dat soort uitspraken zonder een goede bron zijn niks anders dan zwart maken.
-The_Mask- schreef op zondag 22 februari 2015 @ 21:37:
Dat is de grootste onzin en niet meer dan damage control. Je denkt toch niet werkelijk dat niemand bij nVidia zoiets maanden lang niet opvalt. Totaal andere specificaties vallen echt wel op, vooral als iedereen dit bij nVidia dit kan controleren door de reviews welke door zoveel sites worden gedaan.
Dat weet ik zo net nog niet. Ik heb vaak genoeg met product managers gesproken die echt de ballen verstand hebben van hun eigen producten (ik kon hen er meer over vertellen dan zij mij). Dat zal bij een groot deel van het personeel nog veel erger zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Kid Jansen op 22-02-2015 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
player-x schreef op zondag 22 februari 2015 @ 15:57:
Hij heeft mijn post waarschijnlijk ook gemod, daar ik ook (terecht imho) niet echt positieve over nVidia was, hebben de fanboys mij zelfs naar -1 gemod.

player-x in 'nieuws: Gebruikers GTX 970 dienen aanklacht in tegen Nvidia wegens prestatieproblemen'
Je staat nu op +1 echter het verwijzen naar andere modererende users als fanboys sterkt jouw punt niet. Onderbouw je argumenten liever zonder te vervallen in flamebaits.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Kid Jansen schreef op zondag 22 februari 2015 @ 21:37:

Dat weet ik zo net nog niet. Ik heb vaak genoeg met product managers gesproken die echt de ballen verstand hebben van hun eigen producten (ik kon hen er meer over vertellen dan zij mij). Dat zal bij een groot deel van het personeel nog veel erger zijn.
True, maar er werkt bij nVidia wel wat meer dan één productmanager en een beunhaas.
Kid Jansen schreef op zondag 22 februari 2015 @ 21:37:
Alleen de geheugenbusspecificatie klopte dus niet.
De geheugenbus is gewoon 256 bit, de laatste 32 bit heeft alleen weinig te doen door de uitgeschakelde L2 cache.

[ Voor 23% gewijzigd door -The_Mask- op 22-02-2015 22:23 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Bor de Wollef schreef op zondag 22 februari 2015 @ 22:15:
Je staat nu op +1 echter het verwijzen naar andere modererende users als fanboys sterkt jouw punt niet. Onderbouw je argumenten liever zonder te vervallen in flamebaits.
Niet bedoeld als een flame, gewoon het beestje bij zijn naam noemen, of mag dat niet meer. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redacted.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2015 04:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
player-x schreef op maandag 23 februari 2015 @ 04:12:
[...]

Niet bedoeld als een flame, gewoon het beestje bij zijn naam noemen, of mag dat niet meer. :?
De enigen die een moderator onderbouwd kunnen aanduiden als fanboy, zijn wij, de powermods. Wij kunnen zien hoe iemand in het algemeen modereert en of dat gebeurd met een bepaalde bias. Voor jou is het puur een onderbuikgevoel, en onderbuikgevoelens zijn nooit goede argumenten.

Daarnaast ligt de term fanboy nogal gevoelig en kun je er eenvoudig iemand mee beledigen, en dat willen we natuurlijk ook niet, want daarmee loopt een discussie eenvoudig uit de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Dirk schreef op maandag 23 februari 2015 @ 06:56:
De enigen die een moderator onderbouwd kunnen aanduiden als fanboy, zijn wij, de powermods.
2~3x -1 met boost in iets van 15min, op een 100% ontopic post, als dat niet door fanboys gedaan wordt weet ik het ook niet meer.

Daarnaast benoem ik ze fanboys hier in het mismoderatietopic, niet op de FP, want dan lok je zeker wel een flame-war uit, maar ik nam aan dat men hier wel het beestje bij zijn nam kon noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
player-x schreef op maandag 23 februari 2015 @ 09:28:
[...]

2~3x -1 met boost in iets van 15min, op een 100% ontopic post, als dat niet door fanboys gedaan wordt weet ik het ook niet meer.

Daarnaast benoem ik ze fanboys hier in het mismoderatietopic, niet op de FP, want dan lok je zeker wel een flame-war uit, maar ik nam aan dat men hier wel het beestje bij zijn nam kon noemen.
De betreffende modders kunnen hier ook gewoon actief zijn of meelezen. Ik vind de iemand op basis van een enkele moderatie als fanboy aanduiden niet echt sterk. Zonder meer inzicht in de gedane moderaties kun je niet concluderen of het inderdaad een fanboy zou betreffen. Daar heb je als normale user gewoon geen inzicht in zoals Dirk al aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

In mijn boekje is iemand die een -1 met boost geeft op een 100% ontopic post imho al fanboy gedrag aan het vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
player-x schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:02:
In mijn boekje is iemand die een -1 met boost geeft op een 100% ontopic post imho al fanboy gedrag aan het vertonen.
We gaan redelijk offtopic nu maar het kan ook gewoon een misklik van een gebruiker zijn. Laat het verwijzen naar andere gebruikers als fanboy gewoon achterwege en kies voor een betere onderbouwing. Dat sterkt jouw argumenten en daarmee de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-09 20:23

Vickiieee

Kritische lezer.

Bor de Wollef schreef op maandag 23 februari 2015 @ 09:48:
[...]

De betreffende modders kunnen hier ook gewoon actief zijn of meelezen. Ik vind de iemand op basis van een enkele moderatie als fanboy aanduiden niet echt sterk. Zonder meer inzicht in de gedane moderaties kun je niet concluderen of het inderdaad een fanboy zou betreffen. Daar heb je als normale user gewoon geen inzicht in zoals Dirk al aangeeft.
Even een kleine nuance, de doorsnee gebruiker kan niet zien wie er wat gemod heeft he.. Dus je kan niemand op de persoon af aanduiden als een fanboy, enkel het mod gedrag ;). De admins e.d. zouden dit moeten kunnen zien (neem ik toch aan?) en zouden a.d.h.v. de bevindingen actie kunnen ondernemen..

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Vickiieee schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:11:
[...]

Even een kleine nuance, de doorsnee gebruiker kan niet zien wie er wat gemod heeft he.. Dus je kan niemand op de persoon af aanduiden als een fanboy, enkel het mod gedrag ;). De admins e.d. zouden dit moeten kunnen zien (neem ik toch aan?) en zouden a.d.h.v. de bevindingen actie kunnen ondernemen..
Wij kunnen dat inderdaad zien en we spreken daarom moderators ook actief aan als er iets mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

RoD schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:14:
[...]

Wij kunnen dat inderdaad zien en we spreken daarom moderators ook actief aan als er iets mis gaat.
Ging er van uit en kon me niet anders voorstellen, maar goed om dit ook bevestigd te krijgen ;).

Verwijderd in 'nieuws: OHRA test realtime-tracking van rijgedrag om hoogte premie te bepalen'
Is naar mijn mening gewoon het beledigen van de persoon waar hij op reageert: een -1 waard dus. Die eerste zin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Hier kan ik eenegzins verbaasd over zijn:

dyrc in 'nieuws: Blizzard gaat experimenteren met microtransacties in Diablo III'

10:11 met een +3

corset in 'nieuws: Blizzard gaat experimenteren met microtransacties in Diablo III'

10:02 met een +1

Zelfde informatie.. Maar omdat er pay2win in wordt genoemd ofzo? Iets wat het nog nooit is geweest. (Ten tijde van de AH was er geen enkel voordeel te halen aangezien er totaal geen PVP element was, of een competetief element).

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Geen idee waarom ice angel in 'downloads: OpenELEC 5.0.2' zelfs een aantal keer +3 krijgt, terwijl het ook gewoon in de tekst staat dat er voor RPi een 5.0.3 update uit is.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 23-02-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Krijgt geen +3's en staat prima op +1 toch?

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen -1. Enkel feiten, voegt verder niet veel toe dus een 0.: Verwijderd in 'nieuws: Maastricht start met nieuwe ict-opleiding voor werkloze 50-plussers'

Duidelijk op de man spelen, nooit een +1. Iets wat hij daarvoor ook al doet en vervolgens vaak met +2 wordt beloond :/.: Bubbaman in 'nieuws: Maastricht start met nieuwe ict-opleiding voor werkloze 50-plussers'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 18:17

WCA

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@ChicaneBT: Ik krijg meestal een wat onprettig gevoel, wanneer mensen hier zaken aandragen waar ze zelf bij betrokken zijn. Voor zover ik het kan zien ben je zelf ook niet helemaal brandschoon in de door jou aangegeven draad. In dit soort situaties moet er één de wijste zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Het is juist goed dat mensen hier dingen aandragen waar ze zelf bij betrokken zijn ipv in hun reactie te gaan zeuren over moderaties, daarom staat die verwijzing naar TMF ook in de mod alert.

Die van bubbaman heeft nog een zetje nodig om op -1 te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:15:
@ChicaneBT: Ik krijg meestal een wat onprettig gevoel, wanneer mensen hier zaken aandragen waar ze zelf bij betrokken zijn. Voor zover ik het kan zien ben je zelf ook niet helemsaal brandschoon in de door jou aangegeven draad. In dit soort situaties moet er één de wijste zijn. ;)
Ik weet niet wat jij ziet. Ik zie geen enkele keer dat er op de man wordt gespeeld door mij. Bij hem twee keer in beide posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Feiten zie ik echter ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
_David_ schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:21:
Het is juist goed dat mensen hier dingen aandragen waar ze zelf bij betrokken zijn ipv in hun reactie te gaan zeuren over moderaties, daarom staat die verwijzing naar TMF ook in de mod alert.
Zit ook wel weer wat in, maar wees dan op de FP de wijste. Na een aantal wederzijdse -1 reacties vind ik het toch minder geloofwaardig, om hier je beklag te komen doen.

@ChicaneBT: Sorry, kan zijn dat ik het mis heb. Op het moment ontbreekt me de tijd om er nogmaals naar te kijken. Beschouw mijn opmerking maar, zoals hij bedoeld is, als een "algemene opmerking", waarbij wat _David_ schreef ook meegenomen mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMC schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:27:
Feiten zie ik echter ook niet.
Het is een feit dat hij mijn reactie niet goed heeft gelezen en het is eveneens een feit dat hij op de man speelt. Twee regels, twee feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Maastricht start met nieuwe ict-opleiding voor werkloze 50-plussers'

Mag imho ook wel naar -1, beetje te trollerig en denigrerend.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke van mij heb je dan nog meer onterecht op -1 gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Geen enkele. Alleen een paar terecht op -1, op reacties die dat verdienen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Leg dan eens uit wat er zo mis is met Limburg en waarom alleen dat soort dingen daar kunnen?
Dat kan toch niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Proditor in 'nieuws: 'Privacyvoorwaarden Facebook in strijd met Europese wet''
Geen +3, een +2 kan nog maar een +3 is dit zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:00:
Geen enkele. Alleen een paar terecht op -1, op reacties die dat verdienen.
Ik hoor het alweer de zuurgraad is hoog. Als "Only in" grapjes al op -1 worden gezet.

Deze post is eveneens duidelijk geen -1: Verwijderd in 'nieuws: Maastricht start met nieuwe ict-opleiding voor werkloze 50-plussers' Maar ja een post waar ik op reageer die voor de helft bestaat uit een persoonlijke aanval krijgt +2 dus dat zegt een hoop.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2015 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:11:
[...]

Ik hoor het alweer de zuurgraad is hoog. Als "Only in" grapjes al op -1 worden gezet.
Grapjes worden niet op -1 gezet. Denigrerende reacties die op het trollerige af zijn wel. En daar kan je generalisaties naar gehele provincies en 1.000.000+ mensen, zonder enige onderbouwing, wel onder scharen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:11:
[...]
Deze post is eveneens duidelijk geen -1: Verwijderd in 'nieuws: Maastricht start met nieuwe ict-opleiding voor werkloze 50-plussers' Maar ja een post waar ik op reageer die voor de helft bestaat uit een persoonlijke aanval krijgt +2 dus dat zegt een hoop.
in die post zeg je niets meer dan dat je zijn post een drogreden vind, zonder vedere onderbouwing. ik zie daar een flame in, geen on-topic post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RagingPenguin schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:29:
[...]

in die post zeg je niets meer dan dat je zijn post een drogreden vind, zonder vedere onderbouwing. ik zie daar een flame in, geen on-topic post
Het is dan ook een offtopic post, een 0 dus. Iemand wijzen op zijn ad hominem is een flame? Het moet niet veel gekker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:33:
[...]

Het is dan ook een offtopic post, een 0 dus. Iemand wijzen op zijn ad hominem is een flame? Het moet niet veel gekker worden.
Je mist een crussiaal punt: Onderbouwing. 'Zomaar' roepen dat iets een drogreden + roepen dat je moet lachen om iemands post valt wel onder onderstaande quote uit de moadFAQ:
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RagingPenguin schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:37:
[...]

Je mist een crussiaal punt: Onderbouwing. 'Zomaar' roepen dat iets een drogreden + roepen dat je moet lachen om iemands post valt wel onder onderstaande quote uit de moadFAQ:

[...]
Als iemand duidelijk op de man speelt dan is er geen onderbouwing nodig. Daarnaast staat er dat ik moet lachen om zijn stukje waar op de man wordt gespeeld. Laat ik het anders zeggen. Ik word onvriendelijk benaderd en in mijn reactie benoem ik dit om vervolgens te zeggen dat ik er een beetje om moet lachen. Dat levert geen -1 moderatie op.
wildhagen schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:14:
[...]

Grapjes worden niet op -1 gezet. Denigrerende reacties die op het trollerige af zijn wel. En daar kan je generalisaties naar gehele provincies en 1.000.000+ mensen, zonder enige onderbouwing, wel onder scharen.
Grapjes hebben meestal geen onderbouwing. Je kunt overal wel 'iets' negatiefs in zien.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2015 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Zelfs dat je moest lachen is geen feit want niet reproduceerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-03 14:53
Moeten we nou echt gaan uitleggen waarom dit ook -1 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daantjeeuh schreef op maandag 23 februari 2015 @ 17:14:
[...]
Moeten we nou echt gaan uitleggen waarom dit ook -1 is?
Omdat liefhebbers van een bepaald merk geen humor hebben denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 17:46:
[...]
Omdat liefhebbers van een bepaald merk geen humor hebben denk ik?
Je reactie op dat artikel slaat gewoon nergens op, en een 0 of -1 vind ik allebei prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 18:22:
[...]

Je reactie op dat artikel slaat gewoon nergens op, en een 0 of -1 vind ik allebei prima.
Het ook geen reactie op het artikel maar op de vorige reactie waarin stond
en ja ik noem het kromme TV's omdat ik het idee van gebogen TV's krom vind.
En toen schreef ik
Ze zijn ook krom en niet gebogen.
Als ze gebogen zouden zijn dan waren ze waarschijnlijk kapot.
iPhones kun je wel buigen.
Een gebogen iPhone is dus wel een reeel item.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2015 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-03 14:53
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 08:38:
[...]

Het ook geen reactie op het artikel maar op de vorige reactie waarin stond

[...]

En toen schreef ik

[...]
En die laatste 2 zinnetjes maken het dus een flamebait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

regmaster in 'nieuws: 'Privacyvoorwaarden Facebook in strijd met Europese wet''
Geen +2, ben zelf voor de 0 gegaan. Een -1 kan ook want die laatste zin is puur trollen/flamen.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Opmerkingen over gebogen iPhones, hoe veel het ook de waarheid kan zijn, zijn nogal gevoelig. In eerste instantie kan ik er zelfs wel om lachen maar gezien de gevoeligheid van het onderwerp zullen inderdaad veel mensen dit als ongewenst zien.
Migrator schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:09:
Geen +2, ben zelf voor de 0 gegaan. Een -1 kan ook want die laatste zin is puur trollen/flamen.
Sterker nog: met opmerkingen als "Opa Opstelten", "Bananenrepubliek", "Corruptie viert hoogtij in de 1e en 2e kamer" en inderdaad die laatste zin snap ik niet dat mensen daar ook maar hoger dan een -1 aan hebben gegeven.
Wat is er gebeurd met: ongefundeerde beschuldigingen zijn altijd een -1 waard?
Misschien dat een aantal mensen even deze post opnieuw moeten doorlezen en hun gevoel er buiten moeten laten en hem dan opnieuw moeten gaan modereren.....!
Het is niet zo dat deze reactie een edit heeft gehad!

[ Voor 66% gewijzigd door TheCapK op 24-02-2015 09:23 ]

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
lanerios schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:59:
Hier kan ik eenegzins verbaasd over zijn:

dyrc in 'nieuws: Blizzard gaat experimenteren met microtransacties in Diablo III'

10:11 met een +3

corset in 'nieuws: Blizzard gaat experimenteren met microtransacties in Diablo III'

10:02 met een +1

Zelfde informatie.. Maar omdat er pay2win in wordt genoemd ofzo? Iets wat het nog nooit is geweest. (Ten tijde van de AH was er geen enkel voordeel te halen aangezien er totaal geen PVP element was, of een competetief element).
Om mezelf maar te quoten. Ik zie dit wel vaker gebeuren.. waarom? (overigens staat de nieuwere nu op +2)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:12
k1n8fisher schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:16:
Sterker nog: met opmerkingen als "Opa Opstelten", "Bananenrepubliek", "Corruptie viert hoogtij in de 1e en 2e kamer" en inderdaad die laatste zin snap ik niet dat mensen daar ook maar hoger dan een -1 aan hebben gegeven.
Het is misschien geen feit, maar hij uit wel een gevoel wat breed gedragen word getuige de moderaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

k1n8fisher schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:16:

[...]

Misschien dat een aantal mensen even deze post opnieuw moeten doorlezen en hun gevoel er buiten moeten laten en hem dan opnieuw moeten gaan modereren.....!
Het is niet zo dat deze reactie een edit heeft gehad!
Prachtig voorbeeld van meningmodden. Hoeveel beledigingen er ook in een post staan, als men het er mee "eens" is dan is het gelijk >>+1. En ik ben het met je eens dat -1 op zijn plaats is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
GewoonWatSpulle schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:27:
[...]

Het is misschien geen feit, maar hij uit wel een gevoel wat breed gedragen word getuige de moderaties.
We hebben een ModFAQ die gevolgd moet worden. Juist dit soort opmerkingen geeft aan wat er mis is met een hoop moderatoren: de mening is belangrijker dan de boodschap en de waarde bij het artikel.
Onderbuikgevoelens horen niet thuis bij het modereren op de FP hier op tweakers. het is geen populariteitswedstrijd maar het gaat erom dat er inhoudelijk goede reacties komen die of on-topic zijn of zelfs inzichtvol of informatief.

Als ik jou van corruptie beschuldig zal je daar niet blij mee zijn, zeker niet als het maar een gevoel is wat ik heb. Dat geldt dan ook voor mensen en organisaties die zich niet kunnen verdedigen hier. Dus is dat ongewenst en hoort dat een -1 te krijgen.

En dan een +2 geven nadat een Powermod net aangeeft waarom het dat juist niet hoort te zijn is dus moedwillig mismodden!

[ Voor 6% gewijzigd door TheCapK op 24-02-2015 09:38 ]

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

De reactie is gezien de verwoording en ongegronde beschuldiging niet T.net waardig. Jammer dat er weer mensen zijn die niet weten waar het modsysteem voor bedoeld is. Like/dislike doen ze ergens anders maar.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 18:17

WCA

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:21

botoo

💀 too old to die young

GewoonWatSpulle schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:27:
[...]

En dat noemen we ook wel 'mee eens' moderaties en Like +3 achtige moderaties hebben niets met kwalitatieve reacties te maken.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Vickiieee in 'nieuws: Valve toont vr-bril en Steam-controller tijdens GDC'
Iemand boost weer eens hoor, pffft. -1 x6. Allicht een 0, maar zeker geen -1.
Zal in het vervolg mijn onvrede over misleidende titels in het daarvoor bestemde topic plaatsen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Die -1 is van mij, het is al een 0 omdat het gewoon in GR hoort, maar die flame naar de redactie maakt het voor mij een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Vickiieee schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 14:16:
Vickiieee in 'nieuws: Valve toont vr-bril en Steam-controller tijdens GDC'
Iemand boost weer eens hoor, pffft. -1 x6. Allicht een 0, maar zeker geen -1.
Zal in het vervolg mijn onvrede over misleidende titels in het daarvoor bestemde topic plaatsen :+
Jouw reactie hier trekt anders ook wel veel views naar jouw reactie op dat artikel. ;)

Daar zie ik toch maar bar weinig in wat iets aan het artikel toevoegt.
En dan nog ook nog eens niet echt lief zijn. :)
Van mij ook -1.

Zo...nu heb je er nog meer dus.

En je reactie is nog geen 20 minuten oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

_David_ schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 14:20:
Die -1 is van mij, het is al een 0 omdat het gewoon in GR hoort, maar die flame naar de redactie maakt het voor mij een -1.
HMC schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 14:21:
[...]

Jouw reactie hier trekt anders ook wel veel views naar jouw reactie op dat artikel. ;)

Daar zie ik toch maar bar weinig in wat iets aan het artikel toevoegt.
En dan nog ook nog eens niet echt lief zijn. :)
Van mij ook -1.

Zo...nu heb je er nog meer dus.

En je reactie is nog geen 20 minuten oud.
Jullie je zin, heb hem aangepast en zal het in het vervolg in GR melden. Lesje geleerd :+

Edit: maar zeg nou eens zelf, hoe staan jullie tegenover titels die de lading niet dekken en op sensatie gericht lijken te zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door Vickiieee op 24-02-2015 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Vickiieee schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 14:24:
[...]

Jullie je zin, heb hem aangepast en zal het in het vervolg in GR melden. Lesje geleerd :+
Dus je komt hier binnen 20 minuten voor feedback op je geblaat? Daar lijkt me dit topic niet voor bedoeld.
De titel trekt inderdaad lezers.
Als jij er na onderzoek "achter komt" dat JIJ de titel wat misleidend vindt, mag je dat in een reactie gewoon aangeven, en zal dat gewaardeerd worden of niet, aan de hand van je argumenten.
Zo werkt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

HMC schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 14:29:
[...]
1. Dus je komt hier binnen 20 minuten voor feedback op je geblaat? Daar lijkt me dit topic niet voor bedoeld.
2. De titel trekt inderdaad lezers.
3. Als jij er na onderzoek "achter komt" dat JIJ de titel wat misleidend vindt, mag je dat in een reactie gewoon aangeven, en zal dat gewaardeerd worden of niet, aan de hand van je argumenten.
4. Zo werkt dat.
1: Ja ik kom hier voor feedback, omdat mijn reactie blijkbaar niet gewaardeerd lijkt te worden, dan wil ik weten wat er aan schort zodat ik bij kan blijven dragen aan een goed Tweakersklimaat.
2. Dat zeg ik. Daar is een nieuwssite (zoals Tweakers) ook op gericht: lezers trekken, hoe meer hoe beter. Maar objectiviteit is een groot goed lijkt me, is het niet?
3. Niet alleen ik, er zijn ondertussen 4 mensen die mij meer dan een 0 geven, ik lijk dus een punt te hebben, denk je niet? Komt bij dat ik een quote aanhaal uit een bron die ik ook aangeef en van de maker van de hardware is waar het artikel over gaat, dan lijkt het me een valide argument. Kleine nuance ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

1. Je ziet er op je profiel oud en wijs genoeg uit (als jij dat echt bent, dat weet ik niet. Geboortedatum niet ingevuld) om zelf in te schatten of een reactie normaal is of niet. Je reactie was gewoon een beetje...stug. Als je dat zelf niet snapt voor hier te komen vragen waarom men -1 geeft, dan geeft dat iets anders aan, en dat spijt mij dan.
2. Ik trek de objectiviteit van de titel persoonlijk niet in twijfel. Ik vond zelf de titel niet eens interessant. Ik heb dat artikel slechts gelezen omdat JIJ ermee aan kwam zetten hier. Zoals ik al eerder zei.
3. Ja, nu krijg je normale mods, omdat het NU een meer normale post is met een link die jouw verhaal zogenaamd bevestigt (link zelf niet gelezen). Dus dat is de manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:30

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Vickiieee schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 14:44:
[...]

1: Ja ik kom hier voor feedback, omdat mijn reactie blijkbaar niet gewaardeerd lijkt te worden, dan wil ik weten wat er aan schort zodat ik bij kan blijven dragen aan een goed Tweakersklimaat.
2. Dat zeg ik. Daar is een nieuwssite (zoals Tweakers) ook op gericht: lezers trekken, hoe meer hoe beter. Maar objectiviteit is een groot goed lijkt me, is het niet?
3. Niet alleen ik, er zijn ondertussen 4 mensen die mij meer dan een 0 geven, ik lijk dus een punt te hebben, denk je niet? Komt bij dat ik een quote aanhaal uit een bron die ik ook aangeef en van de maker van de hardware is waar het artikel over gaat, dan lijkt het me een valide argument. Kleine nuance ;).
3) Behalve dan dat het niet telt wat de meeste mensen ervan vinden, maar wat de inhoud is. -1 t/m +3 is niet hoe erg je het er mee eens bent maar wat de inhoud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Al eerder gemeld, maar heeft nog één zetje nodig naar de -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Staat nu op -1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

HMC schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 14:52:
1. Je ziet er op je profiel oud en wijs genoeg uit (als jij dat echt bent, dat weet ik niet. Geboortedatum niet ingevuld) om zelf in te schatten of een reactie normaal is of niet. Je reactie was gewoon een beetje...stug. Als je dat zelf niet snapt voor hier te komen vragen waarom men -1 geeft, dan geeft dat iets anders aan, en dat spijt mij dan.
2. Ik trek de objectiviteit van de titel persoonlijk niet in twijfel. Ik vond zelf de titel niet eens interessant. Ik heb dat artikel slechts gelezen omdat JIJ ermee aan kwam zetten hier. Zoals ik al eerder zei.
3. Ja, nu krijg je normale mods, omdat het NU een meer normale post is met een link die jouw verhaal zogenaamd bevestigt (link zelf niet gelezen). Dus dat is de manier.
1. Ik heb nooit gevraagd waarom men -1 geeft, lees gerust eens terug. Wat dat betreft had ik van jou meer verwacht, ook wat betreft punt 2: volgens je profiel ben je 27 (maar geen foto, dus ik kan ook invullen dat ik 56 ben, om maar wat te noemen: your argument is invalid). Mijn reactie was stug, maar dat komt omdat ik nu al voor de zoveelste keer een titel voorbij zie komen op Tweakers die de lading gewoon niet dekt. Ik heb dit ook al eens eerder aangegeven in de comments, maar ik zal er mijn persoonlijke kruisvaart van maken om dat aan te vechten op het GR forum :>
2. Dat zou je toch echt eens moeten doen, heden ten dage kan de media je alles voorschotelen wat ze maar willen en de makke lammetjes slikken het als zoete koek. Juist in dit soort tijden waarin je zélf van alles op/uit kunt zoeken zou je wat kritischer moeten zijn.
3. Voor alle duidelijkheid: die link stond er vanaf het begin al. Voor de vollere duidelijkheid: het is de pagina waar naar gelinkt wordt door Tweakers zelf.. Mocht je dan commentaar hebben op iemand, check dan ook zijn bronnen eens: of baseer jij je mening of iemand gelijk heeft of niet op wat diegene schrijft? Met bijv. een link naar een weetikveelwatvoorsite.
Ircghost schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 14:57:
[...]
3) Behalve dan dat het niet telt wat de meeste mensen ervan vinden, maar wat de inhoud is. -1 t/m +3 is niet hoe erg je het er mee eens bent maar wat de inhoud is.
I know, en dat meningmodden hoort ook niet, dat is iets wat Tweakers ook probeert te bestrijden, maar aangezien er hier toch nog redelijk wat aan gedaan wordt (het meningmodden) en ik een +3 krijg (wat het zeker niet waard is) kan je er uit concluderen dat ik er mensen zijn die het met mij eens zijn. (Afgezien van het feit of ik nu daadwerkelijk gelijk heb of niet).
Samen met _David_ het laatste zetje gegeven: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Als je je niet afvraagt waarom men -1 geeft, dan was je hier niet gekomen om je reactie te "promoten". Toch?
"Hou je rustig, rustig, rustig, hou je rustig, kalm en stil" zal dan het devies voor jou zijn dus. Hoe gefrustreerd je ook bent van "al die popi titels op Tnet". Zo goed als 38 trouwens. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door HMC op 24-02-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

HMC schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 15:13:
Als je je niet afvraagt waarom men -1 geeft, dan was je hier niet gekomen om je reactie te "promoten". Toch?
"Hou je rustig, rustig, rustig, hou je rustig, kalm en stil" zal dan het devies voor jou zijn dus. Hoe gefrustreerd je ook bent van "al die popi titels op Tnet". Zo goed als 38 trouwens. ;)
Afvragen waarom men -1 geeft deed ik niet, dat was wel duidelijk: men was/is het niet met me eens of wil dat soort dingen hier niet zien.
Het ging mij meer om de 'gerechtigheid' dat het niet een 'flamebait, troll of belediging' was, toegegeven, dat laatste wellicht wel met die opmerking dat "Tweakers weer lekker bezig is". Maar dat heb ik aangepast, die fout zie ik ook in ;).

Enfin: les geleerd en ik zal het in het vervolg zo veel mogelijk OnTopic reageren en dat soort dingen in GR melden. Laten we nu weer dit topic gebruiken waarvoor het bedoeld is.

Ps, ik zag het al staan, 4 dagen nog! En nog net in februari :Y (aangezien 1977 ook géén schrikkeljaar was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Nog eentje dan: Met verjaardagen ben ik allang niet blij meer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Nog geen 5 minuten oud? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me er wel iets bij voorstellen... het is een reactie van 1 regel die eigenlijk niets meer doet dan bevestigen wat er al boven staat.

"+1" zeggen is niet echt wenselijk, toch? Daar hebben we nou juist dit moderatiesysteem voor.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2015 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

met 14x -1 toen ik het meldde ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 16:45:
Ik kan me er wel iets bij voorstellen... het is een reactie van 1 regel die eigenlijk niets meer doet dan bevestigen wat er al boven staat.

"+1" zeggen is niet echt wenselijk, toch? Daar hebben we nou juist dit moderatiesysteem voor.
+1 en een 0 kan allebei imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Ik vind het een 0, want het is te mager om voor +1 door te gaan imo. Een -1 is zeker geen goede score.
Pagina: 1 ... 89 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]