True. Het stond op een ruime 2 toen ik mijn bericht schreef. Wellicht iets te vroeg gereageerd. De +2 en +3 stemmers hebben hun hart wel op de goede plaats, maar modereren belabberd.Bor de Wollef schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 09:39:
[...]
Ik vind een 0 en +1 beide verdedigbaar. De huidige score is wat mij betreft dan ook geen mismoderatie.
immetjes in 'nieuws: Oled-productie LG stilgelegd na ongeluk door stikstoflek'
Begin van de reactie klopt van geen kanten. Stikstof is niet zwaarder dan lucht (wat is lucht trouwens?) en ook niet dan zuurstof. Tweede alinea lijkt wel te kloppen, maar is wel overdreven geschreven. Probeert hij ons te overtuigen ofzo.
Anyway, lijkt me een +1, wellicht een voorzichtige +2, maar zeker geen +3.
Begin van de reactie klopt van geen kanten. Stikstof is niet zwaarder dan lucht (wat is lucht trouwens?) en ook niet dan zuurstof. Tweede alinea lijkt wel te kloppen, maar is wel overdreven geschreven. Probeert hij ons te overtuigen ofzo.
Anyway, lijkt me een +1, wellicht een voorzichtige +2, maar zeker geen +3.
0 is voldoende idd, wel weer een standaard treintje mismodders die +2 en +3 als noodzakelijk zien.Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 09:32:
drdelta in 'nieuws: Oled-productie LG stilgelegd na ongeluk door stikstoflek' Deze post verdient niet meer dan 0, ongeacht de sympathie.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
pwghost in 'nieuws: België onderzoekt aftappen Skype, WhatsApp en Facebook'
Geen +3, niks informatief aan. weer meningmods
wjg in 'nieuws: België onderzoekt aftappen Skype, WhatsApp en Facebook'
Simyager in 'nieuws: België onderzoekt aftappen Skype, WhatsApp en Facebook'
Geen +2, niet informatief.
Geen +3, niks informatief aan. weer meningmods
wjg in 'nieuws: België onderzoekt aftappen Skype, WhatsApp en Facebook'
Simyager in 'nieuws: België onderzoekt aftappen Skype, WhatsApp en Facebook'
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
sgt frankieboy in 'nieuws: Microsoft brengt Game Hubs naar Xbox One bij februari-update'
8x +3?
Gewoon een +1
8x +3?

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Ik vertrouw jullie beweegredenen! Verder natuurlijk eens met je opmerkingen.Dirk schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:51:
[...]
Uiteindelijk blijkt dit wel spam te zijn, en hebben we dus alles verwijderd. En voor de duidelijkheid: in principe hebben we geen bezwaar tegen dit soort reacties, maar in dit geval waren er (interne) redenen om ze wel als spam te bestempelen.
Kain_niaK in 'nieuws: Verdachte bekent oprichten Silk Road'
Geen +3, 0 is beter want offtopic.
edit: Bedankt, veel beter zo!
Geen +3, 0 is beter want offtopic.
edit: Bedankt, veel beter zo!
[ Voor 7% gewijzigd door Kain_niaK op 14-01-2015 15:02 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Shangori in 'poll: Vrouwelijke hoofdpersonages in games'
+2. Ok.
HMC in 'poll: Vrouwelijke hoofdpersonages in games'
-1
Is mijn reactie werkelijk zo ongewenst?
Ik vind ze zelfs vergelijkbaar.
Zo ook de reactie onder mij:
RadioKies in 'poll: Vrouwelijke hoofdpersonages in games'
Geen -1.
YangWenli in 'nieuws: Rechtbank: thuiskopieheffing was te hoog'
Wat hiermee te doen?
Gelijk heeft 'ie, maar toch enigszins twijfelachtig.Ik kan 'em niet modden. Tweakers instinct zegt -1 of zelfs -2, maar is toch wel on-topic op de een-of-andere manier.
Edit: NVM. Moet nog wennen aan systeem.
+2. Ok.
HMC in 'poll: Vrouwelijke hoofdpersonages in games'
-1
Is mijn reactie werkelijk zo ongewenst?
Ik vind ze zelfs vergelijkbaar.
Zo ook de reactie onder mij:
RadioKies in 'poll: Vrouwelijke hoofdpersonages in games'
Geen -1.
YangWenli in 'nieuws: Rechtbank: thuiskopieheffing was te hoog'
Wat hiermee te doen?
Gelijk heeft 'ie, maar toch enigszins twijfelachtig.Ik kan 'em niet modden. Tweakers instinct zegt -1 of zelfs -2, maar is toch wel on-topic op de een-of-andere manier.
Edit: NVM. Moet nog wennen aan systeem.
[ Voor 52% gewijzigd door HMC op 14-01-2015 16:52 . Reden: Weird ]
Eat the bugs, live in a pod
Loller1 in 'nieuws: Microsoft kondigt Lumia 435 voor 83 euro aan'
Lijkt me helemaal geen -1. De 530 wordt - en ik ben hier lang niet de enige in - als een slecht toestel beschouwd, het scherm is slecht (ik heb het zelf gebruikt). De rest lijkt me verder ook gewoon observerend, en helemaal niet -1.
Lijkt me helemaal geen -1. De 530 wordt - en ik ben hier lang niet de enige in - als een slecht toestel beschouwd, het scherm is slecht (ik heb het zelf gebruikt). De rest lijkt me verder ook gewoon observerend, en helemaal niet -1.
Verwijderd
Verwar je je eigen bericht niet met dat van bapemania in 'nieuws: Microsoft kondigt Lumia 435 voor 83 euro aan' er net boven? Die heeft 6* -1, jij tot nu toe 2* een 0. En je overige berichten in die thread zijn nog niet gemodereerd of zijn met +1 of hoger gewaardeerd.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2015 18:17 ]
HansvDr in 'nieuws: Google brengt modulaire smartphone Project Ara dit jaar uit in Puerto Rico'
Geen +2, eerder een 0
Perkouw in 'nieuws: BMW: adverteerders willen data van connected auto's hebben'
Geen +2, gewoon een +1
Geen +2, eerder een 0
Perkouw in 'nieuws: BMW: adverteerders willen data van connected auto's hebben'
Geen +2, gewoon een +1
[ Voor 30% gewijzigd door _David_ op 14-01-2015 19:47 ]
Verwijderd
uberhoogy in 'nieuws: Gerucht: Samsung wil BlackBerry overnemen voor 6,4 miljard euro'
"op de markt van inspiratieloze iPhone's en Aziatische Android klonen."
Lijkt me een -1. BB fanboys -.-
RobertowNL in 'nieuws: Xiaomi presenteert grote smartphone Mi Note Pro'
Dat verdient niet echt een +2 of +3.
Die info staat al gewoon in het artikel en is dus niet helemaal gelezen.
Dat lijkt mij niet zwaar genoeg voor de -1. De gebruiker heeft op zich best een punt. De meeste iphones lijken verdacht veel op elkaar en ook binnen Android land zie je dat euvel. BB onderscheid zich op dit punt tot op heden inderdaad. Je kunt er een flame of troll inzien maar ik wil in dit geval best uitgaan van goede bedoelingen.Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 07:11:
uberhoogy in 'nieuws: Gerucht: Samsung wil BlackBerry overnemen voor 6,4 miljard euro'
Die post is nog erg jong en staat momenteel op de +1. Wanneer een post jonger is dan een uur kun je soms beter even wachten. Vaak trekt de score nog bij.Bron schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 08:44:
[ Voor 26% gewijzigd door Bor op 15-01-2015 08:48 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Vind het zelf ook een nette reactie. Wel humoristisch dat het gelijk als fanboy reactie wordt gezien.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Verwijderd
Mwah, ik vind het een beetje afgezaagd. Bij elk bericht over elke Android wordt geroepen dat hij op de iPhone lijkt, en bij elke iPhone wordt geroepen dat hij op de vorige lijkt. We hebben het wel gehoord ondertussen.Bor de Wollef schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 08:44:
[...]
Dat lijkt mij niet zwaar genoeg voor de -1. De gebruiker heeft op zich best een punt. De meeste iphones lijken verdacht veel op elkaar en ook binnen Android land zie je dat euvel. BB onderscheid zich op dit punt tot op heden inderdaad. Je kunt er een flame of troll inzien maar ik wil in dit geval best uitgaan van goede bedoelingen.
Ik lach me een kriek...?lanerios schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 08:48:
Vind het zelf ook een nette reactie. Wel humoristisch dat het gelijk als fanboy reactie wordt gezien.
En andersom wordt bij iets positiefs over BB gelijk geschermd met "BB fanboys -.-" Dat is ook aardig afgezaagd. Mensen zijn vrij om kritiek op producten te hebben, ben je het er niet mee eens. Ok. Maar dan maakt het niet de reactie opeens off topic of ongewenst.Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 08:50:
[...]
Mwah, ik vind het een beetje afgezaagd. Bij elk bericht over elke Android wordt geroepen dat hij op de iPhone lijkt, en bij elke iPhone wordt geroepen dat hij op de vorige lijkt. We hebben het wel gehoord ondertussen.
[...]
Ik lach me een kriek...?
Puur volgens de Modfaq (het systeem waarmee hier gescoord wordt) is het een on topic reactie, en is +1 dus ook de correcte score (in mijn ogen)
[ Voor 10% gewijzigd door corset op 15-01-2015 08:54 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Verwijderd
Het gaat me er meer om dat een BB-gebruiker een artikel over BB aangrijpt om maar weer eens af te geven op de rest. Samen met de hoeveelheid fanboys van BB die hier de laatste tijd aanwezig is maakt dat dat ik die reactie opvat als een troll.lanerios schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 08:53:
[...]
En andersom wordt bij iets positiefs over BB gelijk geschermd met "BB fanboys -.-" Dat is ook aardig afgezaagd. Mensen zijn vrij om kritiek op producten te hebben, ben je het er niet mee eens. Ok. Maar dan maakt het niet de reactie opeens off topic of ongewenst.
Puur volgens de Modfaq (het systeem waarmee hier gescoord wordt) is het een on topic reactie, en is +1 dus ook de correcte score (in mijn ogen)
Hij zou wat mij betreft in het beste geval offtopic zijn: het eerste deel is kritiek op andere producten zonder onderbouwing en dus -1, het tweede deel is ontopic dus +1 en het derde deel is weer offtopic dus 0. -1+0+1/3=0.
Bij twijfel is het prima om de reactie hier voor te leggen zoals dbhuis doetlanerios schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 08:48:
Het artikel is aangepast, vandaar dat het een +2 was. Ik heb ook gewoon een plus 2 gegeven, moet ik die in zo een geval aanpassen naar +1/0?Bron schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 08:44:
Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/
Ik zie de flame er wel in.Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 07:11:
(Niet relevant voor de score van deze reactie maar als je posthistorie van uberhoogy bekijkt dan zie je iid dat het een fanboy is.)
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik zeg toch ook nergens dat het niet prima isBor de Wollef schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:02:
[...]
Bij twijfel is het prima om de reactie hier voor te leggen zoals dbhuis doet
Juist beter om dit voor te leggen bij twijfel, dan weet je zeker dat je de correcte moderatie krijgt.
Ik ben het eens met botoo. Naar mijn idee is het gewoon een troll/fanboyreactie. Het voegt niets toe en zet alleen maar aan tot fanboydiscussies. Gezien de problemen die we daar mee hebben op de FP vind ik die reactie ongewenst.
TheBlackbird in 'nieuws: 'Cameron wil druk van Obama op Facebook en Twitter na aanslag Parijs''
KarmaniaK in 'nieuws: 'Cameron wil druk van Obama op Facebook en Twitter na aanslag Parijs''
Geen +2, weer mee eens moderaties.
KarmaniaK in 'nieuws: 'Cameron wil druk van Obama op Facebook en Twitter na aanslag Parijs''
Geen +2, weer mee eens moderaties.
[ Voor 30% gewijzigd door _David_ op 15-01-2015 14:09 ]
KarmaniaK in 'nieuws: 'Cameron wil druk van Obama op Facebook en Twitter na aanslag Parijs'' is in mijn ogen zelfs 0.
Maar je kon er met dit bericht natuurlijk op wachten. Iedereen wil zijn graantje meepikken en dingen herhalen die de laatste dagen al gezegd zijn, ook hier op Tnet.
Maar je kon er met dit bericht natuurlijk op wachten. Iedereen wil zijn graantje meepikken en dingen herhalen die de laatste dagen al gezegd zijn, ook hier op Tnet.
Annihilism in 'nieuws: Kopers Lenovo-laptops klagen over adware die advertenties in websites injecteert'
(Geen +2)
edit: laat maar, is al gefixt
(Geen +2)
edit: laat maar, is al gefixt
[ Voor 9% gewijzigd door Johan9711 op 15-01-2015 14:27 . Reden: is al geregeld ]
biglia in 'nieuws: Amsterdam wil jongeren leren programmeren'
Geen +2, gewoon een nette +1
Geen +2, gewoon een nette +1
Johan9711 in 'nieuws: Google Maps laat gebruikers routebeschrijvingen delen via Android-app'
geen +2, gewoon +1
geen +2, gewoon +1
Verslaafd aan Tweakers...wel te merken. Geef het wat meer tijd. Komt goed...heus.
MacPoedel in 'nieuws: Google Maps laat gebruikers routebeschrijvingen delen via Android-app'
Dit is geen +2, zeker niet met dit soort op de man spelende uitspraken aan het eind.
Dit is geen +2, zeker niet met dit soort op de man spelende uitspraken aan het eind.
Delen van content tussen apps is een typisch Android fenomeen, misschien is Kay meer een iPhone gebruiker en is dit een onbekend concept voor hem?
Zonder die sneer was het idd al geen +2, maar nu al helemaal niet meer. Max een +1.
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb dan maar een boost gebruikt om 'em op +1 te krijgen. Zucht.
Edit:Ik had 'em al +1 staan, maar deze bleef maar op +2 staan.
Mwah, jong? Een krap uur, met zoveel +2's.
De tendens is gezet.
Edit:Ik had 'em al +1 staan, maar deze bleef maar op +2 staan.
Mwah, jong? Een krap uur, met zoveel +2's.
De tendens is gezet.
[ Voor 53% gewijzigd door HMC op 15-01-2015 16:56 ]
De reactie is nog jong, een beetje meer tijd geven
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Door de nieuwe sortering kan je reacties beter zo snel mogelijk op de goeie score krijgen, want anders blijven ze lang boven aan staan en krijgen ze er alleen maar meer mee eens +2/+3 bij.pcgek schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 16:53:
De reactie is nog jong, een beetje meer tijd geven
Ik zie liever dat het modsysteem een kans en de tijd krijgt. Laat het maar verkeerd gaan, dan is het voor iedereen zichtbaar en dan weet je ook waar je aanpassingen moet doen.
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
sprankel in 'reviews: Testreview voedingen: budget versus high-end'
Geen +2 of +3, dit hoort in het feedback topic wat op de eerst pagina van de review gelinkt werd.
Geen +2 of +3, dit hoort in het feedback topic wat op de eerst pagina van de review gelinkt werd.
Die heeft nog flink wat extra 0 mods nodig om een beetje fatsoenlijk te komen staan...._David_ schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 08:17:
sprankel in 'reviews: Testreview voedingen: budget versus high-end'
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
hatex in 'reviews: Testreview voedingen: budget versus high-end'
Geen +3, maar 0 of +1, omdat het meeste onwaar is.
Geen +3, maar 0 of +1, omdat het meeste onwaar is.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Ik ben het met de mask eens, maar je zou natuurlijk ook een mooie reactie kunnen schrijven aan hem, over waarom het niet klopt.
Zolang mensen niet weten wat er niet aan klopt is die post gewoon informatief.
Ik zou bijna zeggen: Ik verwacht hatex hier in 3, 2, 1...
[ Voor 0% gewijzigd door HMC op 16-01-2015 13:49 . Reden: met ]
Ik heb +1 gegeven. Als je de moderatie verder bekijkt zie je 15x +3, 4x +2, 26x +1 en 10x 0. Een ietwat vreemde hoeveelheid.HMC schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:47:
Ik ben het met de mask eens, maar je zou natuurlijk ook een mooie reactie kunnen schrijven aan hem, over waarom het niet klopt.
Verwijderd
herbalx in 'nieuws: ING-klanten hebben meer dan 5 miljoen keer contactloos betaald'
+3
Volgens mij wordt deze post sterk overgewaardeerd.
+3
Volgens mij wordt deze post sterk overgewaardeerd.
Verwijderd in 'nieuws: Britse politie pakt tiener op voor ddos-aanvallen op Xbox Live en PSN'
nightwatcher_b in 'nieuws: ING-klanten hebben meer dan 5 miljoen keer contactloos betaald'
nightwatcher_b in 'nieuws: ING-klanten hebben meer dan 5 miljoen keer contactloos betaald'
In het HTC topic van vandaag (nieuws: Gerucht: HTC kondigt opvolger One M8 op 1 maart aan) zitten veel te veel +2's.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Verwijderd in 'nieuws: Google publiceert opnieuw kwetsbaarheden Windows'
Mizgala28 in 'nieuws: Google publiceert opnieuw kwetsbaarheden Windows'
Geen +2
Verwijderd in 'nieuws: Ontwikkelaar adviseert speler om 'verboden' game illegaal te downloaden'
Geen +2, grootste deel van die reactie is zeuren over journalistiek.
Edit:
CharlesND in 'nieuws: Google publiceert opnieuw kwetsbaarheden Windows'
Ook geen +2, eerder een 0
CyBeR in 'nieuws: Google publiceert opnieuw kwetsbaarheden Windows'
Allemaal geen -1, al die -1's zijn gewoon mod misbruik
Mizgala28 in 'nieuws: Google publiceert opnieuw kwetsbaarheden Windows'
Geen +2
Verwijderd in 'nieuws: Ontwikkelaar adviseert speler om 'verboden' game illegaal te downloaden'
Geen +2, grootste deel van die reactie is zeuren over journalistiek.
Edit:
CharlesND in 'nieuws: Google publiceert opnieuw kwetsbaarheden Windows'
Ook geen +2, eerder een 0
Allemaal geen -1, al die -1's zijn gewoon mod misbruik
[ Voor 109% gewijzigd door _David_ op 16-01-2015 22:36 ]
Balance in 'nieuws: SpaceX gaat miljarden investeren in satellietinternet'
Geen +2 wat mij betreft. Copy-paste reactie en dat wat gekopieerd is is een erg grove berekening met veel aannames, die niet extreem veel toevoegt imo.
Geen +2 wat mij betreft. Copy-paste reactie en dat wat gekopieerd is is een erg grove berekening met veel aannames, die niet extreem veel toevoegt imo.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
player-x in 'nieuws: SpaceX gaat miljarden investeren in satellietinternet'
6x een 0 voor een ontopic reactie, waarschijnlijk omdat er niet aan Musk's helden verheerlijking word gedaan?
6x een 0 voor een ontopic reactie, waarschijnlijk omdat er niet aan Musk's helden verheerlijking word gedaan?
[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?
Verwijderd in 'nieuws: Wetenschappers vinden opnieuw 'aarde-achtige' planeet met Kepler-satelliet'
Dit heeft wat hulp nodig om van +3 te komen. Geheel offtopic, 0.
Edit:
Deze reactie kan ook echt niet eigenlijk: klaphek in 'nieuws: Wetenschappers vinden opnieuw 'aarde-achtige' planeet met Kepler-satelliet'
En de volgende reacties vind ik dan weer niet ongewenst, eerder offtopic:
atillav in 'nieuws: Wetenschappers vinden opnieuw 'aarde-achtige' planeet met Kepler-satelliet'
Kimbo72 in 'nieuws: Wetenschappers vinden opnieuw 'aarde-achtige' planeet met Kepler-satelliet'
DutchEZmoder in 'nieuws: Wetenschappers vinden opnieuw 'aarde-achtige' planeet met Kepler-satelliet'
Dit heeft wat hulp nodig om van +3 te komen. Geheel offtopic, 0.
Edit:
Deze reactie kan ook echt niet eigenlijk: klaphek in 'nieuws: Wetenschappers vinden opnieuw 'aarde-achtige' planeet met Kepler-satelliet'
En de volgende reacties vind ik dan weer niet ongewenst, eerder offtopic:
atillav in 'nieuws: Wetenschappers vinden opnieuw 'aarde-achtige' planeet met Kepler-satelliet'
Kimbo72 in 'nieuws: Wetenschappers vinden opnieuw 'aarde-achtige' planeet met Kepler-satelliet'
DutchEZmoder in 'nieuws: Wetenschappers vinden opnieuw 'aarde-achtige' planeet met Kepler-satelliet'
[ Voor 72% gewijzigd door Jolke op 17-01-2015 20:40 ]
Ik ben het niet zo eens met de volgende -1 moderaties:
WhatsappHack in 'nieuws: Google publiceert opnieuw kwetsbaarheden Windows'
Heb naar mijn mening slechts 1x, wellicht, een -1 verdiend in dat topic.
(Iets te gefrustreerd geraakt met sommige laksheid richting beveiliging denk ik.)
Ook een aantal 0's niet echt mee eens, maar boeie; dan wordt de lijst namelijk wel erg lang.
Heb naar mijn mening slechts 1x, wellicht, een -1 verdiend in dat topic.
Ook een aantal 0's niet echt mee eens, maar boeie; dan wordt de lijst namelijk wel erg lang.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
The Jester in 'nieuws: Turkije dreigt opnieuw met blokkade Twitter'
Mag denk ik op -1 gezien het wat kleuterige taalgebruik + de smileykeuze. Iig zeker geen +2 en +3 waard die hij krijgt.
Mag denk ik op -1 gezien het wat kleuterige taalgebruik + de smileykeuze. Iig zeker geen +2 en +3 waard die hij krijgt.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd in 'nieuws: 'Documenten tonen plannen NSA voor digitale oorlogsvoering''
Geen +2, is zowat een dubbelpost van de reactie hieronder
Verwijderd in 'nieuws: 'Documenten tonen plannen NSA voor digitale oorlogsvoering''
Geen +3, mee eens moderaties.
Geen +3, mee eens moderaties.
Je linkt nu twee keer naar dezelfde reactie
maar dat is inderdaad een dubbelpost dus die heb ik een 0 gegeven.
MrFreelancer in 'nieuws: Belgisch team rijdt Solar Challenge-race in Abu Dhabi uit'
Staat 15x op -1 ongewenst, ik vind het zelf offtopic.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Verwijderd
..._David_ schreef op zondag 18 januari 2015 @ 14:35:
Het is op geen enkele manier een dubbelpost.
Enige wat de posts delen zijn dezelfde structuur, en academicus waarnaar verwezen wordt.
De eerste posts gaat over waarom staten digitaal 'oorlog' voeren. De tweede post gaat specifiek over euro-amerikaanse verhoudingen. De +3 post van de twee staat wel te hoog.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2015 14:51 ]
Verwijderd
Wat is dubbel aan de post?RoD schreef op zondag 18 januari 2015 @ 14:37:
Je linkt nu twee keer naar dezelfde reactiemaar dat is inderdaad een dubbelpost dus die heb ik een 0 gegeven.
De ene gaat over een speech van Hypponen in 2011, over de 'wapenwetloop' en waarom landen in groeiende mate digitaal oorlog voeren de tweede gaat over de TedX van 2013 Euro-Amerikaanse verhoudingen, en de oplossing voor spionage in europa.
Je hebt gelijk. Ik had ze even vluchtig gescand en ze zagen er hetzelfde uit met dezelfde structuur. Iets te snel aangenomen dat het om een copy-paste ging.Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 14:53:
[...]
Wat is dubbel aan de post?
De ene gaat over een speech van Hypponen in 2011, over de 'wapenwetloop' en waarom landen in groeiende mate digitaal oorlog voeren de tweede gaat over de TedX van 2013 Euro-Amerikaanse verhoudingen, en de oplossing voor spionage in europa.
Moderatie aangepast naar +2
Verwijderd
Ik heb nu in de tweede post het woord 'extra, vet gemaakt om een meer opvallend verschil te maken, en de relatie tussen de posts uit te lichten.RoD schreef op zondag 18 januari 2015 @ 14:55:
[...]
Je hebt gelijk. Ik had ze even vluchtig gescand en ze zagen er hetzelfde uit met dezelfde structuur. Iets te snel aangenomen dat het om een copy-paste ging.
Moderatie aangepast naar +2
allebei je reacties zijn om exact 12:02 gemaakt, en voor je edit was het eerste stuk hetzelfde.Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 14:48:
[...]
...
Het is op geen enkele manier een dubbelpost.
Enige wat de posts delen zijn dezelfde structuur, en academicus waarnaar verwezen wordt.
De eerste posts gaat over waarom staten digitaal 'oorlog' voeren. De tweede post gaat specifiek over euro-amerikaanse verhoudingen. De +3 post van de twee staat wel te hoog.
Waarom niet gewoon 1 reactie?
edit---
Geen +2
Volgensmij is dat gewoon een fipo.Damic schreef op zondag 18 januari 2015 @ 14:39:
MrFreelancer in 'nieuws: Belgisch team rijdt Solar Challenge-race in Abu Dhabi uit'
[ Voor 37% gewijzigd door _David_ op 18-01-2015 15:07 ]
Verwijderd
Omdat het twee verschillende perspectieven zijn._David_ schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:05:
[...]
allebei je reacties zijn om exact 12:02 gemaakt, en voor je edit was het eerste stuk hetzelfde.
Waarom niet gewoon 1 reactie?
edit---
Geen +2
De ene is fundament voor een discussie op macroniveau, de tweede op meso niveau. De een gaat om de oor en noodzakelijkheid van het gebeuren, het tweede over de verhouding tussen 2 continenten.
Om een discussie zuiver te houden, en eventueel kwalitatief te voeren kun je die percepties beter scheiden.
Het woord extra is verplaatst van de chronologisch 2e geposte post, naar de chronologisch 1e post, omdat de 1e post nu als tweede staat. En omdat die post zoveel 0 stemmen krijgt, heb ik het woord exta veranderd naar extra en gearceerd.
Je 2 reacties hadden prima in 1 reactie gekund, het is nergens voor nodig om 'percepties' te scheiden, het reactie systeem is threaded juist zodat alles in 1 reactie kan en mensen daar weer op kunnen reageren, zodat er een discussie kan ontstaan.
Nou het kan wmb ook geen kwaad om twee posts te maken. Ik ben allang blij dat iemand de moeite neemt goede reacties te schrijven.
Ze zijn allebei veel later nog eens bijgewerkt, de eerste (dus tweede?, allebei oorspronkelijk 12.02) zelfs 3 uur later.
Komt op mij over als ctrl-c/ctrl-v. Geen copy-paste. Alleen het begin.
Degene die NU bovenaan staat kan ik wel in mee, zeker on. +1, +2 kan ook.
Edit: Die eronder staat is ook toevoeging.
Die er op dit moment (net een beetje) onder staat is gewoon hetzelfde, dus ongewenst.
Niet ongewenst.
Maar hadden inderdaad in 1 mooie post gekund.
Komt op mij over als ctrl-c/ctrl-v. Geen copy-paste. Alleen het begin.
Degene die NU bovenaan staat kan ik wel in mee, zeker on. +1, +2 kan ook.
Edit: Die eronder staat is ook toevoeging.
Die er op dit moment (net een beetje) onder staat is gewoon hetzelfde, dus ongewenst.
Niet ongewenst.
Maar hadden inderdaad in 1 mooie post gekund.
[ Voor 30% gewijzigd door HMC op 18-01-2015 17:46 . Reden: Ik had het fout. ]
TahlilciTurk in 'nieuws: Turkije dreigt opnieuw met blokkade Twitter'
Staat nu op +2 terwijl deze naar mijn inzien niet ingaat op het artikel. Ik zou deze dan ook offtopic modden.
Staat nu op +2 terwijl deze naar mijn inzien niet ingaat op het artikel. Ik zou deze dan ook offtopic modden.
Eens, die reactie gaat zwaar offtopic, en is daarnaast ook totaal niet te lezen, vreselijk onsamenhangend.
Wat is hieraan ongewenst?
Macboe in 'video: Gathering of the Tweakers: Quadrocopter-bouwer Cyrus the Virus'
Macboe in 'video: Gathering of the Tweakers: Quadrocopter-bouwer Cyrus the Virus'
Dat hele stukje troep dat onder offtopic staat gemist?
Er stond een heel blok ascii art voor mijn edit en bovendien werd er moedwillig een groot stuk offtopic gepost zoals de poster zelf al met tags aangaf. Beide gevallen zijn niet gewenst.
Verwijderd
Frietsaus in 'nieuws: Xiaomi is komende jaren nog niet van plan om naar Europa te komen'
Wat is hier informatief aan?
Wat is hier informatief aan?
Een stukje uit de betreffende reactie:Verwijderd1 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 17:51:
TahlilciTurk in 'nieuws: Turkije dreigt opnieuw met blokkade Twitter'
Het artikel gaat in principe over een vermeend wapentransport naar Syrie,dus hoezo off-topic? Voor de rest zie ik er ook nog wel aardige bijkomende informatie in staan om een wat beter beeld van Turkije te krijgen. Ondanks de wat rommelige reactie is er ook genoeg goed te ontcijferen. Wat mij betreft met gemak een +1 waard.En in een andere tape die net voor de verkiezingen in maart 2014,op internet verscheen (waardoor Youtube werd geblokkeerd ,er waren tientalle tapes), zei iemand van de Turkse inlichtingen dienst dat ze 2000 vrachtwagens wapens al naar Syrie hadden gestuurd en dat ze een "false flag" operatie op de Turkse uitpost en begraafplaats van een belangrijke Turk in Syrië ( die als een eiland is overgbeleven na WO1 ) kunnen plegen waardoor ze een inval in Syrië kunnen rechtvaardigen.
Het eerste deel van de reactie gaat inderdaad in op de vermeende wapentransport. Daarna wordt een mening gepresenteerd:pcgek schreef op zondag 18 januari 2015 @ 21:47:
[...]
Een stukje uit de betreffende reactie:
[...]
Het artikel gaat in principe over een vermeend wapentransport naar Syrie,dus hoezo off-topic? Voor de rest zie ik er ook nog wel aardige bijkomende informatie in staan om een wat beter beeld van Turkije te krijgen. Ondanks de wat rommelige reactie is er ook genoeg goed te ontcijferen. Wat mij betreft met gemak een +1 waard.
De rest van de reactie bestaat uit onderbouwing van die mening. Die onderbouwing voldoet in mijn ogen echter niet aan de norm die geldt voor reacties die on-topic gemodereerd worden.Turkije is keihard onderweg naar een diktatuurschap en afgrond (harde taal ? ,ja , ik wil mezelf niet voor de gek houden)
De norm voor een on-topic moderatie stelt dat reacties een relevante bijdrage levert aan de discussie. de norm voor off-topic reacties stelt dat de reactie feitelijke onjuistheden bevat. het is dus niet vreemd om als gebruiker aan te nemen dat een reactie die on-topic gemodereerd is geen (noemenswaardige) feitelijke onjuistheden bevat.
Naar mijn mening is dat juist wel het geval. De eerder genoemde mening wordt onderbouwd met argumenten die niet bij het brede publiek bekend zijn en moeilijk op waarheid te controleren zijn. Daar komt bij dat de argumenten soms niet relevant zijn voor de eerdergenoemde mening.
Enkele voorbeelden van wat ik bedoel:
Dit argument is in mijn ogen puur speculatie. Er wordt geen bron genoemd en kan niet worden opgevat als algemeeen bekend.3) Inlichtingen dienst werd onaantastbaar gemaakt.
Dit lijkt me ook totaal irrelevant, wederom zonder bron en het vormt de basis voor samenzweringen.8} De oudste zoon van Erdogan drijft handel met israel en Syrie sinds 12 maanden ongeveer,als ik me niet vergis.En dan zijn pa maar flink uithalen naar israel toen ze Gaza aanvielen.
Dit argument gaat wederom niet in op de ingenomen mening. Eerst wordt gesteld dat Turkije een dictatuur wordt, vervolgends wordt als argument gegeven dat alle religies onder het vermeende regime gelijkwaardig geacht worden11)Evolutie theorie wordt als een feit weergegeven in school boeken.Fundamentele waarden van islam worden onvolledig in godsdienst leerboeken weergegeven ,er wordt het idee geïnjecteerd alsof alle religies geldig zijn,even goed zijn.
Dit argument zet wederom aan tot samenzweren. Ik zou zelfs zeggen dat het argument feitelijk onjuist is. De lijst van deelnemers van de Bilderberg conferenties sinds 2010 zijn gewoon openbaar, de naam 'Bagis' komt op geen van die lijsten voor. http://www.bilderbergmeetings.org/latest-conferences.html12)De minister ( Egemen Bagis, heeft meerdere malen deelgenomen aan Bilderberg , hint hint ) die met de verzen van Koran spot werd niet ontslagen.
Het lijkt me dus niet onredelijk om deze reactie op off-topic te modereren.
Verwijderd
nieuws: Gerucht: Apple rust grotere iPad uit met optionele stylus
Dat gezeur over "Steve draait zich om in zijn graf" "De Grote Visionair is weg"
en "Apple is dood sinds..." wordt oud. Mag wel offtopic allemaal, vind ik.
Dat gezeur over "Steve draait zich om in zijn graf" "De Grote Visionair is weg"
en "Apple is dood sinds..." wordt oud. Mag wel offtopic allemaal, vind ik.
StarZ in 'nieuws: Gerucht: Apple rust grotere iPad uit met optionele stylus'
Wat te doen met deze reactie...? Volgens mij is dit een -1 omdat de video zelf behoorlijk trolling is in relatie tot het artikel...
Wat te doen met deze reactie...? Volgens mij is dit een -1 omdat de video zelf behoorlijk trolling is in relatie tot het artikel...
Wist niet dat die ascii art ongewenst was. Ik vond het meer offtopic. Anyway, nu is het toch weg.Bor de Wollef schreef op zondag 18 januari 2015 @ 20:29:
[...]
Er stond een heel blok ascii art voor mijn edit en bovendien werd er moedwillig een groot stuk offtopic gepost zoals de poster zelf al met tags aangaf. Beide gevallen zijn niet gewenst.
Zelf 'offtopic'-tags posten vind ik altijd wel handig modereren.
lepel in 'geek: Amazon verkoopt een 'mechanisch pak' voorzien van bb-guns voor 882.000 euro'
is geen +3 waard, hoogstens een +1, en eigenlijk een 0.
Ik moest oprecht erg hard lachenEJlol schreef op maandag 19 januari 2015 @ 09:10:
lepel in 'geek: Amazon verkoopt een 'mechanisch pak' voorzien van bb-guns voor 882.000 euro'
Kluutmaran in 'nieuws: 'NSA had ruim voor Sony-hack toegang tot systemen spionagedienst Noord-Korea''
10 keer een -1 is 10 keer een 'ik ben het niet met je eens'-moderatie
10 keer een -1 is 10 keer een 'ik ben het niet met je eens'-moderatie
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Maar hij staat op +1, dus de goede moderatie.
Saven in 'nieuws: Lenovo stopt voorlopig met plaatsen van Superfish-adware op laptops'
offtopic of ongewenst? lijkt me niet toch

Beetje vroegSaven schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:41:
Saven in 'nieuws: Lenovo stopt voorlopig met plaatsen van Superfish-adware op laptops'
Blokker_1999 in 'nieuws: 'NSA had ruim voor Sony-hack toegang tot systemen spionagedienst Noord-Korea''
Vayra in 'nieuws: 'NSA had ruim voor Sony-hack toegang tot systemen spionagedienst Noord-Korea''
TIGER79 in 'nieuws: 'NSA had ruim voor Sony-hack toegang tot systemen spionagedienst Noord-Korea''
Blokker_1999 in 'nieuws: 'NSA had ruim voor Sony-hack toegang tot systemen spionagedienst Noord-Korea''
Geen +2
batjes in 'nieuws: 'NSA had ruim voor Sony-hack toegang tot systemen spionagedienst Noord-Korea''
Dit is een 0
dangerpaki in 'nieuws: Gerucht: Apple rust grotere iPad uit met optionele stylus'
Gewoon een +1, geen 0
Verwijderd in 'nieuws: Meer dan negen miljoen Nederlanders gebruiken WhatsApp actief'
Geen +2, dit zijn gewoon mee eens moderaties.
insomniac in 'nieuws: Wetenschappers 'frituren' grafeenoxide voor accumateriaal'
25x +2
gewoon een +1
Vayra in 'nieuws: 'NSA had ruim voor Sony-hack toegang tot systemen spionagedienst Noord-Korea''
TIGER79 in 'nieuws: 'NSA had ruim voor Sony-hack toegang tot systemen spionagedienst Noord-Korea''
Geen +2
batjes in 'nieuws: 'NSA had ruim voor Sony-hack toegang tot systemen spionagedienst Noord-Korea''
Dit is een 0
dangerpaki in 'nieuws: Gerucht: Apple rust grotere iPad uit met optionele stylus'
Gewoon een +1, geen 0
Verwijderd in 'nieuws: Meer dan negen miljoen Nederlanders gebruiken WhatsApp actief'
Geen +2, dit zijn gewoon mee eens moderaties.
insomniac in 'nieuws: Wetenschappers 'frituren' grafeenoxide voor accumateriaal'
25x +2

[ Voor 22% gewijzigd door _David_ op 19-01-2015 13:26 ]
Dit is zeker geen +2
Kain_niaK in 'nieuws: 'Cameron wil druk van Obama op Facebook en Twitter na aanslag Parijs''
Kain_niaK in 'nieuws: 'Cameron wil druk van Obama op Facebook en Twitter na aanslag Parijs''
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
insomniac in 'nieuws: Wetenschappers 'frituren' grafeenoxide voor accumateriaal' kan nog wel wat moderatie gebruiken. Deze post staat redelijk stevig op +2 terwijl het niet meer dan een +1 is in mijn ogen. De post eronder is meer informatief.
Verdwaalde foute moderaties:
+1? productreview: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G review door Foritain
+2? productreview: In Win H-Frame Mini blauw review door Foritain
+2? productreview: Attitude One Rapira Elite review door Foritain
+2? productreview: Raijintek Metis Goud Window review door Foritain
Gaat het hier om dezelfde persoon, of niet?
Ik heb de rode box gelezen hoor, toch was ik benieuwd.
+1? productreview: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G review door Foritain
+2? productreview: In Win H-Frame Mini blauw review door Foritain
+2? productreview: Attitude One Rapira Elite review door Foritain
+2? productreview: Raijintek Metis Goud Window review door Foritain
Gaat het hier om dezelfde persoon, of niet?
Ik heb de rode box gelezen hoor, toch was ik benieuwd.
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
[ Voor 36% gewijzigd door Frozen op 19-01-2015 14:22 ]
Volgens mij worden waarderingen van product reviews niet 'gemodereerd' AFAIK
Ik heb het een week geleden gevraagd in irc, en toen werd mij verteld (ik denk door Dirk, weet ik niet zeker) dat ik het wel mocht posten hier_David_ schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:26:
Ik snap de reden niet. Zijn deze mods te laag volgens jou? te hoog?
Ik loop er bij tijd en wijlen wel doorheen._David_ schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:26:
Reactie iets ingekort.Verwijderd1 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 07:35:
[...]
Het eerste deel van de reactie gaat inderdaad in op de vermeende wapentransport. Daarna wordt een mening gepresenteerd:
[...]
De rest van de reactie bestaat uit onderbouwing van die mening. Die onderbouwing voldoet in mijn ogen echter niet aan de norm die geldt voor reacties die on-topic gemodereerd worden.
De norm voor een on-topic moderatie stelt dat reacties een relevante bijdrage levert aan de discussie. de norm voor off-topic reacties stelt dat de reactie feitelijke onjuistheden bevat. het is dus niet vreemd om als gebruiker aan te nemen dat een reactie die on-topic gemodereerd is geen (noemenswaardige) feitelijke onjuistheden bevat.
Het lijkt me dus niet onredelijk om deze reactie op off-topic te modereren.
Maar het is ook niet de bedoeling om een behoorlijke reactie af te schieten op een aantal onjuistheden terwijl er veel meer in staat. Naar mijn mening zit er genoeg balans in de reactie om er een +1 aan te hangen. Enige relevantie is al genoeg om een +1 te scoren,dus laten we daar niet al te moeilijk over doen..
Wat ik bedoelde is de review, de review is 3 sterren waard. Blijkbaar is er toch iemand die op veel van Foritain zijn reviews een +2 plaatst. Is dit één en dezelfde persoon, of niet?lanerios schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:37:
Ik snap de reden niet. Zijn deze mods te laag volgens jou? te hoog?
Nee, jij vind! dat het 3 sterren waard is. Juist bij reviews is het onmogelijk om objectief te zijn. Ik vind zelf ook al dat deze reviewer soms teveel geprezen wordt. En dan alles onder +3 als mismod zien is een beetje te kort door de bocht vind ik.
Het mag inderdaad wel tijd worden voor een review-mismod-topic.
Al die karmajunkies die +3's krijgen voor hun fotootjes van hun nieuwe product, die ook gewoon op Google te vinden zijn
De plussen en minussen van de eigenlijke reviews zijn vaak niet eens heel relevant. Als je iets op het oog hebt, dan gaan we uiteraard even in Tweakers snuffelen, maar de reviews zijn minder relevant de laatste tijd.
"Ja, is heel erg goed, want werkt en ziet er zo mooi uitt!" of "Nee, werkt niet, want ziet er niet mooi uit!"
Er zijn veel goeie reviews, zeker, maar die lijken ondergesneeuwd te worden.
Al die karmajunkies die +3's krijgen voor hun fotootjes van hun nieuwe product, die ook gewoon op Google te vinden zijn
De plussen en minussen van de eigenlijke reviews zijn vaak niet eens heel relevant. Als je iets op het oog hebt, dan gaan we uiteraard even in Tweakers snuffelen, maar de reviews zijn minder relevant de laatste tijd.
"Ja, is heel erg goed, want werkt en ziet er zo mooi uitt!" of "Nee, werkt niet, want ziet er niet mooi uit!"
Er zijn veel goeie reviews, zeker, maar die lijken ondergesneeuwd te worden.
Commissaris Rex in 'nieuws: Specificaties van Intel Xeon E5-4600 v3-processors komen online'\De E5-4655 v3 heeft 12 cores, ipv 6 dat jullie aangeven in tabel.
Zo waar. Wat er mee te doen. Informatief of GR?
whoops. Dacht dat er al meerdere posts hier waren na mijn laatste.
[ Voor 10% gewijzigd door HMC op 19-01-2015 17:38 . Reden: whoopsie ]
Zonder bron vind ik het al geen +2, ongeacht of het in GR hoort.
---
wica in 'nieuws: 'Britse inlichtingendienst verzamelde tienduizenden mails van journalisten''
Geen +2, niet informatief, ik heb een 0 gegeven.
Auredium in 'nieuws: 'Britse inlichtingendienst verzamelde tienduizenden mails van journalisten''
Geen +3, +2 kan nog.
---
wica in 'nieuws: 'Britse inlichtingendienst verzamelde tienduizenden mails van journalisten''
Auredium in 'nieuws: 'Britse inlichtingendienst verzamelde tienduizenden mails van journalisten''
Geen +3, +2 kan nog.
[ Voor 85% gewijzigd door _David_ op 19-01-2015 17:54 ]
Privacy gezeik._David_ schreef op maandag 19 januari 2015 @ 17:51:
Zonder bron vind ik het al geen +2, ongeacht of het in GR hoort.
---
Sorry, -1 van mij. Ben dat nu wel een beetje heel erg zat geworden. Gewoon de gehele reactie is een jank bericht. En dan laat ik de rest maar erbuiten. Bijna elke reactie van Wica is gezeik over privacy en dat alles gevolgd wordt, en emo gezeur dat denken toch niet meer mag etc.
(laatste keer dat ik iets met Wicca deed, was dat totaal niet het idee. Daar bestond privacy niet
[ Voor 14% gewijzigd door corset op 19-01-2015 18:07 ]
Het is zo makkelijk te vinden dat dat gewoon klopt wat hij zegt.Zonder bron vind ik het al geen +2, ongeacht of het in GR hoort.
Moet er een Google bij? http://www.cpu-world.com/...-Xeon%20E5-4655%20v3.html
Eh jo, weet je, hier is mijn poëzie...
Ja inderdaad een beetje jammer. Maar -1 ook weer niet.
Privacy "gezeik" lijkt me toch niet echt ongewenst in die FP.
Edit: Over de Intel CPU. Inderdaad tegenstrijdig gebrabbel.
Wel interessant. Ik laat de mijne op +1 staan.
[ Voor 94% gewijzigd door HMC op 19-01-2015 18:39 . Reden: Weird ]
Foutje in de tabel,dus wordt nog gecorrigeerd. Bij voorbaat al een 'waardeloze' reactie dus een nul waard.HMC schreef op maandag 19 januari 2015 @ 17:30:
[...]
Commissaris Rex in 'nieuws: Specificaties van Intel Xeon E5-4600 v3-processors komen online'\
Zo waar. Wat er mee te doen. Informatief of GR?
whoops. Dacht dat er al meerdere posts hier waren na mijn laatste.![]()
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]