Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 101 Laatste
Acties:
  • 178.722 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Buiten de onzin in de post (er zijn weinig echt moslims die de Koran nog steeds zien als het woord van god) is het totaal de verkeerde plek. dus een 0.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:15
Duidelijk :)

Maar handmatig krijgen we de post niet van +3 af..

+3 Spotlight 189
+2 Informatief 37
+1 On-topic 36
0 Off-topic / Irrelevant 68
-1 Ongewenst 5

[ Voor 43% gewijzigd door Jolke op 12-01-2015 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:15

ITsEZ

parttime all-rounder

_David_ schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:00:
[...]

Dat is te merken ja,

ATS in 'nieuws: Overheden: providers moeten 'haatcontent' snel offline halen'
146x :X

Ik stop wel het modden van dit artikel nu, heeft weinig zin zo.
"+3-reacties verkondigen kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opsteken. Belangrijk is dat de informatie afkomstig is van een persoon met autoriteit of beargumenteerd wordt door bijvoorbeeld eigen ervaringen van de schrijver of door verwijzingen naar ervaringen van andere personen. Ongefundeerde kreten, hoe interessant ook, zijn geen +3 waard. Een gemiddelde score van +3 is alleen bereikbaar met de steun van een groot deel van de moderators. Wees daarom niet terughoudend met het uitdelen van +3's als een reactie in jouw ogen aan de bovenstaande criteria voldoet.

Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die gelijk is aan jouw persoonlijke mening, worden beloond met een +3, alleen vanwege de overeenkomst in mening. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie."

Hoe kan deze reactie in vredes naam 218 +3's hebben, gaat echt weer nergens over :? :?

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:16

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

uberitexpert schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:57:
[...]

Hoe kan deze reactie in vredes naam 218 +3's hebben, gaat echt weer nergens over :? :?
Doordat mede tweakers die mening delen, en het mod-systeem niet snappen. Dit is gewoon een 0.

Ook zie ik veel gevallen -1, die eigenlijk 0 zijn, omdat het geen troll o.e.d. is. Misschien kan er ooit iets meer worden gedaan aan voorlichting. (Moderatie Faq op front page?)

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Waarom wordt deze op -1 gezet? Anoniem: 642069 in 'nieuws: T-Mobile Nederland maakt onbeperkt sms'en in Europa gratis' T-Mobile zelf reageert, lijkt me minimaal een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
  • Laatst online: 16-03 14:53
Nee, dat is een medewerker van T-Mobile die hier probeert haar eigen bedrijf te promoten. Dat soort dingen zijn nogal ongewenst. Ik meen haar trouwens eerder gezien te hebben (toen deed ze precies hetzelfde), maar haar profiel is pas van 16dec 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-09 12:37

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Daantjeeuh schreef op maandag 12 januari 2015 @ 12:29:
[...]

Nee, dat is een medewerker van T-Mobile die hier probeert haar eigen bedrijf te promoten. Dat soort dingen zijn nogal ongewenst. Ik meen haar trouwens eerder gezien te hebben (toen deed ze precies hetzelfde), maar haar profiel is pas van 16dec 2014
Ze is helemaal niks aan het promoten? ze linkt gewoon naar het forum van tmobile waar extra informatie staat.

Ik heb +1 gegeven.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
[...]

Iemand van T-Mobile die in een nieuwsbericht over T-Mobile verwijst naar een pagina bij T-Mobile met extra informatie is ongewenst? Ik zou het met je eens zijn als ze het zou doen bij een bericht over Vodafone, maar in dit geval is het alleen maar extra informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:24

Maxow

Hidden Sound System

[...]

In dit geval lijkt het me anders gewoon informatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
Het is ook informatief, maar als je kijkt naar de reacties van haar in die post is ze wel 10x 'informatief' bezig. We keuren dat ook af als iemand zijn eigen app gemaakt heeft en die tot 5x toe loopt te promoten in de reacties. Ze stuurt iedereen weer constant naar dat forum. Of je het nou promoten of niet vind, dat lijkt me sowieso spammen.

[ Voor 20% gewijzigd door Daantjeeuh op 12-01-2015 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Maxow schreef op maandag 12 januari 2015 @ 12:31:
[...]

In dit geval lijkt het me anders gewoon informatief.
Sommige van haar reacties zijn gewoon +2 waard. Ook al is het een medewerkster, dan zijn de reacties nog steeds een nuttige toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
johan9711 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 12:45:
[...]

Sommige van haar reacties zijn gewoon +2 waard. Ook al is het een medewerkster, dan zijn de reacties nog steeds een nuttige toevoeging.
Inderdaad.

Zolang het antwoorden op vragen zijn of aanvullende informatie over een bepaald onderwerp, is er niets mis mee. Het is uiteraard wat anders als ze te pas en onpas bij willekeurige nieuwsartikelen mensen naar de T-Mobile site gaat sturen :) Dat is echt het merk T-Mobile onder de aandacht brengen; maar dat speelt hier niet want het ging immers al over deze provider.

Die app ontwikkelaars die hun eigen app willen promoten doen dat dus wel, om hun naamsbekendheid te vergroten. Dat is spam.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
[...]

En als het nou eens geen medewerker van TM was? Ik vind het informatief, prima om een linkje naar meer info te sturen. Dat stellen we op FP toch vaker op prijs. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Nu hebben we in twee artikelen een stuk of tien reacties met een uitnodiging om de website van T-Mobile te bezoeken met een hyperlink erbij. Dat vind ik meer op reclame lijken dan service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
evEndzhar schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:36:
Nu hebben we in twee artikelen een stuk of tien reacties met een uitnodiging om de website van T-Mobile te bezoeken met een hyperlink erbij. Dat vind ik meer op reclame lijken dan service.
Bij twee artikelen die als onderwerp T-Mobile hebben. En niet zomaar 'een hyperlink'. Het zijn echt diverse verschillende urls op de site van T-Mobile, voor zover ik kan zien elke keer relevant in de context. Het zijn gewoon behulpzame reacties maar je mag het op reclame vinden lijken :)

Sorry maar tenzij dit gebeurt onder een nieuwsartikel van een grote concurrent, vind ik het niet zo spannend.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:56

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Cloud schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:20:
[...]

Bij twee artikelen die als onderwerp T-Mobile hebben. En niet zomaar 'een hyperlink'. Het zijn echt diverse verschillende urls op de site van T-Mobile, voor zover ik kan zien elke keer relevant in de context. Het zijn gewoon behulpzame reacties maar je mag het op reclame vinden lijken :)

Sorry maar tenzij dit gebeurt onder een nieuwsartikel van een grote concurrent, vind ik het niet zo spannend.
Even een aanvulling, los hiervan is het wel duidelijk een account die in naam van T-Mobile is geopend. Daar hebben we op tweakers.net speciale bedijfsaccounts voor waarvoor gebruikers ook meteen duidelijk is dat er gereageerd wordt vanuit het bedrijf.

Dat is iets dat intern momenteel wordt afgehandeld en verder offtopic hier, maar ik dacht dat het wel handig was om even te melden :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

johan9711 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:21:
[...]

Die 1e is wel een lastige, heeft al diverse +3's. Is inderdaad gewoon een 0 of misschien zelfs wel een -1
Wat mij betreft was het een 0 geweest als 'ie had neergepend dat hij het raar vind dat Apple er zo vaak bij wordt gehaald. De toon (caps) zorgt er echter voor dat het een echte -1 is.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-11-2024
Kajel in 'nieuws: Dontnod: uitgevers wilden geen vrouwelijke hoofdpersoon in Life is Strange'

-1 voor diegene die daar op mij reageert. Volgens mij is het niet ongewenst en daarbij kun je je twijfels trekken over de +3tjes voor mij. Graag minimaal een 0 of +1 van maken, zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svennd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iFap in 'nieuws: Spotify heeft vijftien miljoen betalende gebruikers'

20 keer -1???

Dit kan echt niet, alleen omdat hij spotify het niet waard vindt wordt hij omlaag gestemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Ik geef er een 0 voor, is misschien een +1 waard, maar gaat niet over de AES string, maar over piraterij in het algemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svennd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:42
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:19:
iFap in 'nieuws: Spotify heeft vijftien miljoen betalende gebruikers'

20 keer -1???

Dit kan echt niet, alleen omdat hij spotify het niet waard vindt wordt hij omlaag gestemd.
Dit kan 100% het gaat niet over het aanbod, maar over de referentie naar piraterij, valt 100% onder troll of flamebait wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svennd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:27:
[...]

Dit kan 100% het gaat niet over het aanbod, maar over de referentie naar piraterij, valt 100% onder troll of flamebait wat mij betreft.
Hij zegt helemaal niet dat hij illegaal download, enkel dat hij liever download dan een maandelijks bedrag betaalt. Dat kan ook betekenen dat hij muziek koopt via iTunes of een andere winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:39:
[...]

Hij zegt helemaal niet dat hij illegaal download, enkel dat hij liever download dan een maandelijks bedrag betaalt. Dat kan ook betekenen dat hij muziek koopt via iTunes of een andere winkel?
Tja, dat staat niet expliciet in zijn post (sterker nog: er staat "kost me toch niets") maar lijkt me ook niet relevant voor moderatie. Ik heb een 0 gegeven. De reactie doet weinig vliegen kwaad maar is ook niet echt relevant. Staat gelukkig redelijk stevig nu.

[ Voor 5% gewijzigd door Migrator op 12-01-2015 17:59 . Reden: Toevoeging en daardoor andere verwoording ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:52

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Uiteindelijk blijkt dit wel spam te zijn, en hebben we dus alles verwijderd. En voor de duidelijkheid: in principe hebben we geen bezwaar tegen dit soort reacties, maar in dit geval waren er (interne) redenen om ze wel als spam te bestempelen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:34:
[...]

"niks"? Kom op, dat kan niemand serieus nemen. Niet met je eens dus.
Wat voegen die reacties dan volgens jou toe? Iemand geeft zijn mening, hardstikke mooi maar dat is niet meer dan een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je draait de burden of proof om. Kom jij eerst maar eens met een fatsoenlijke argumentatie. "voegt niks toe" slaat nergens op en is verifieerbaar onwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Meer dan een +1 is het in ieder geval absoluut niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:40:
Je draait de burden of proof om. Kom jij eerst maar eens met een fatsoenlijke argumentatie. "voegt niks toe" slaat nergens op en is verifieerbaar onwaar.
Pardon? Ik zeg dat ik vind ik dat het niks toevoegd, jij reageert dan je het daar niet mee eens, ik vraag waarom, en dan kom je met "burden of proof"?

Om de mod faq even te herhalen, een +3 is bedoeld voor:
Dit niveau is bedoeld voor reacties met een waardevolle aanvulling op de inhoud van het bij de reactie behorende artikel. De reacties bevatten de kern van de discussie in een thread of bieden belangrijke aanvullingen op de informatie in het artikel, bijvoorbeeld objectief beschreven ervaringen uit eigen hand.

+3-reacties verkondigen kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opsteken. Belangrijk is dat de informatie afkomstig is van een persoon met autoriteit of beargumenteerd wordt door bijvoorbeeld eigen ervaringen van de schrijver of door verwijzingen naar ervaringen van andere personen. Ongefundeerde kreten, hoe interessant ook, zijn geen +3 waard.
De genoemde reactie zijn zeker geen waardevolle aanvulling op de inhoud van het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Beide reacties voegen niks toe in de zin dat het, in het eerste geval, een mening is die verkondigd wordt. Een mening die niet extreem goed is onderbouwd (en dat wordt ook toegegeven in de post: "daar weet ik niet het fijne van") of op delen argumentatie mist ("rond de 80.000 politiemensen in touw om twee+een terrorist te pakken" dus "gaan we het verliezen" is ronduit kort door de bocht). Het voldoet dus niet aan de eisen van de ModFAQ om een +3 te zijn en in mijn ogen evenmin aan de eisen om een +2 te zijn.
De tweede is nog duidelijker: Wederom een mening, maar zonder enige onderbouwing en een (wellicht terechte) sneer naar het idee waarover het artikel gaat. Wederom geen +3 of +2 volgens de ModFAQ.
edit:
staat nu op +1 gelukkig.

De enige reden dat deze posts op +3 staan is dat men het ermee eens is. En daar is het modsysteem nou eenmaal niet voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:47

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Ik zou voor die eerste reactie een +1 geven. Niet meer en niet minder. Het is een mening die niet al te goed is onderbouwd zonder echt onverwachte inzichten. Ook hier geldt weer dat de poster massaal +3 lijkt te krijgen voor het verkondigen van een populaire mening. Er is flink gebruik gemaakt van de 2x en 6x weging waardoor de score nu wel erg stevig onterecht op +3 staat.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Bor de Wollef schreef op maandag 12 januari 2015 @ 19:30:
Ik zou voor die eerste reactie een +1 geven. Niet meer en niet minder. Het is een mening die niet al te goed is onderbouwd zonder echt onverwachte inzichten. Ook hier geldt weer dat de poster massaal +3 lijkt te krijgen voor het verkondigen van een populaire mening. Er is flink gebruik gemaakt van de 2x en 6x weging waardoor de score nu wel erg stevig onterecht op +3 staat.
ondertussen 196x +3, die komt daar niet meer vanaf met normale modderen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik snap het ergens wel. Officieel is het geen +3 waard, maar het is wel weer zo dat dit soort dingen te krankzinnig en megalomaan zijn voor woorden. Ik vind die reactie veel waard, alleen niet qua moderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:11:
Tja, ik snap het ergens wel. Officieel is het geen +3 waard, maar het is wel weer zo dat dit soort dingen te krankzinnig en megalomaan zijn voor woorden. Ik vind die reactie veel waard, alleen niet qua moderatie.
Dat is gewoon een "mening". Iets wat geen invloed zou moeten hebben tijdens het modden.

Gewoon +1 niks meer niks minder.
svennd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:27:
[...]

Mening modden. De reactie is gewoon ontopic.

[ Voor 25% gewijzigd door kendo op 12-01-2015 20:23 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door kendo op 12-01-2015 20:22 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kendo schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:16:
[...]

Dat is gewoon een "mening". Iets wat geen invloed zou moeten hebben tijdens het modden.

Gewoon +1 niks meer niks minder.
Dat is dan ook wat ik hem gegeven heb :> Overigens is het misschien een mening, maar ik denk dat je flink gehersenspoeld bent als je niet doorhebt dat dit zeer gevaarlijk is. ( Ik insinueer niet dat jij dat bent, overigens.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Dat mag jij natuurlijk vinden, maar dat veranderd niet dat die reactie nooit meer dan een +1 zou moeten krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:22:
[...]

Dat is dan ook wat ik hem gegeven heb :> Overigens is het misschien een mening, maar ik denk dat je flink gehersenspoeld bent als je niet doorhebt dat dit zeer gevaarlijk is. ( Ik insinueer niet dat jij dat bent, overigens.)
Tja, Britten en privacy. Voor elke 10 mensen hangt er een camera op straat, + alle camera's in de openbare gebouwen, scholen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-04-2020

drq1

Thinkcraft

Witchcraft to the ignorant, ... Simple science to the learned. Hence any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Dat hele topic word wrs weing meer als op Googles update beleid afgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:23

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

teacup in 'nieuws: Anonymous begint met offline halen jihadwebsites'

Kan ik hier klagen over teveel +3 normeringen?

Een verklaring van ondergetekende.
Uit interesse lees ik behoorlijk wat historische naslagwerken. Ben nu met een boeiend boek bezig dat het ontstaan van met name de Koran in een historisch kader plaatst. Vanuit dit kader kon ik inhaken op een post van Jeroen over interpretatie. De post is zeker gedreven door mijn enthousiasme over het boek, en minder door on/off topic afwegingen. Mijn doel was vooral de drie godsdiensten als samenhangend te beschouwen en het verschil benoemen tussen interpretatie van Koran en Bijbel.

De reactie beoogde een observatie te zijn, achtergrond. Het interpretatieverschil biedt een inkijk waarom de Ansar Al Haqq kan bestaan. Dat de reactie in eerste instantie een 0 werd, wat ook niet helemaal mijn verwachtingspatroon was. ik beargumenteerde in een latere reactie zijn relevantie.

En wat er daarna gebeurde weten we. Wat ik wel heb gemerkt is dat de +3 normering de werkelijkheid leek te vervormen. In plaats van een observatie (kijk er maar eens zo tegenaan) werd de reactie een soort kop van jut, en uit haar reacties merkte ik dat de +3 als een soort rode vlag werkt waardoor de reactie niet goed meer werd gelezen. De reactie lijkt een strijdpunt te zijn geworden tussen diegenen die in een god geloven, en diegenen die dat niet doen. Dat de reactie historisch perspectief becommentarieerde (ook moeilijk in twee alinea's blijkt achteraf) en de absoluutheid van de geloven relativeerde (bewust zonder het te diskwalificeren) werd als nuancering niet meer gezien. De rol van de reactie werd belangrijker dan haar eigenlijke inhoud.

Zelf vond ik de reactie goed geschreven. Maar een +3 had ze nooit moeten worden. Daarvoor was haar connectie met de topic te los. Deze moderatie-explosie heeft me beangstigd. Terugkijkend heeft dit anonymous topic een behoefte van tweakers ingevuld om zich te kunnen uiten over de gebeurtenissen van vorige week in Frankrijk. Onwillekeurig heeft dat bij mij ook wel zo gewerkt. Als ik had geweten wat deze reactie voor effect zou hebben had ik hem niet geschreven, ik heb er de topic discussie mee misvormd. Dit wilde ik toch even met jullie delen.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Interessant dat je zelf ook vind dat je reactie geen +3 in, wat vind jij een goeie score dan? Ik persoonlijk zat te twijfelen tussen een 0 en een +1 omdat de reactie niet heel erg relevant is aan het artikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

0 zou ik zelf te weinig vinden, een +2 had mij een gevoel van als erkenning gegeven voor de kwaliteit van de reactie, maar een +1 had ik ook begrepen. Wel denk ik dat wat ik als relevant in een topic beschouw breder is dan wat door het moderatieteam als zodanig wordt beschouwd. Ik bedoel dit niet als kwalificatie of beoordeling, maar meer als duiding van het verschil dat ik zelf bij normeren bemerk.

Ik ga trouwens nokken, dit is even mijn laatste post

[ Voor 6% gewijzigd door teacup op 12-01-2015 22:34 ]

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeGroot
  • Niet online
_David_ schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:39:
[...]

Wat voegen die reacties dan volgens jou toe? Iemand geeft zijn mening, hardstikke mooi maar dat is niet meer dan een +1.
Ik denk dat de mening van vele tweakers uitstekend verwoord wordt door Slijpschuiver. Vandaar bijna 300x +3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
300x een mening is nog steeds +1...

@teacup: Verstandig om te "nokken". Je post is zeker niet slecht, maar past misschien niet in een nieuwstopic, al was het alleen al door de lengte. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

BramvandenH schreef op maandag 12 januari 2015 @ 23:30:
[...]

Ik denk dat de mening van vele tweakers uitstekend verwoord wordt door Slijpschuiver. Vandaar bijna 300x +3.
Dat kan, maar het moderatie systeem is niet bedoeld voor het modereren op mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

teacup schreef op maandag 12 januari 2015 @ 22:03:
Kan ik hier klagen over teveel +3 normeringen?
Nee ik denk niet dat jij dat kan, daarvoor kom je me veel te genuanceerd over :+
En wat er daarna gebeurde weten we. Wat ik wel heb gemerkt is dat de +3 normering de werkelijkheid leek te vervormen. In plaats van een observatie (kijk er maar eens zo tegenaan) werd de reactie een soort kop van jut, en uit haar reacties merkte ik dat de +3 als een soort rode vlag werkt waardoor de reactie niet goed meer werd gelezen. De reactie lijkt een strijdpunt te zijn geworden tussen diegenen die in een god geloven, en diegenen die dat niet doen. Dat de reactie historisch perspectief becommentarieerde (ook moeilijk in twee alinea's blijkt achteraf) en de absoluutheid van de geloven relativeerde (bewust zonder het te diskwalificeren) werd als nuancering niet meer gezien. De rol van de reactie werd belangrijker dan haar eigenlijke inhoud.
Een interessante kijk op de zaak, maar feitelijk irrelevant voor de score van je moderatie. Als we even aannemen dat je post daadwerkelijk een +3 waard zou zijn (daarover later meer), dan kan de discussie die daarop volgt daar verder totaal geen afbreuk aan doen, ookal zou een lagere score de discussie in een richting duwen die je liever had gezien.
Zelf vond ik de reactie goed geschreven. Maar een +3 had ze nooit moeten worden. Daarvoor was haar connectie met de topic te los.
Dat is precies de reden dat ik hem een +2 heb gegeven. Ik vind dat je een bijzonder accurate en nette voorstelling van de feiten uiteen hebt gezet, en heb je post met plezier gelezen. In een wat meer on-topic context had ik 'm waarschijnlijk wel een +3 gegeven, maar eigenlijk hoort de hele discussie gewoon niet onder dat artikel.

Dat gezegd hebbende, sommige moderators vinden alles daar een 0, want "off-topic". Persoonlijk vind ik dat wat te cru, onder het mom van actie en reactie. Jouw post is ontopic voor de subdraad, maar offtopic voor het algehele artikel. Daarbij wil ik graag in ogenschouw nemen dat ik een offtopic post vol met onjuistheden die niet verbeterd worden veel storender vindt dan diezelfde post die vervolgens in de reacties wordt gecorrigeerd - hoe offtopic ze ook zijn. Een off-topic post moet geen podium zijn voor iedereen die maar wat in het wilde weg wilt lullen zonder dat erop wordt gereageerd, en daarom moeten corrigerende posts niet worden ontmoedigd door alles strak naar 0 te modereren. Nou snap ik ook wel dat die "ontmoediging" toch niet werkt want er zullen altijd mensen zijn die erop willen reageren ongeacht de score die ze ervoor krijgen, maar toch.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee, jij draait de boel om. Je kunt niet iets bewijzen dat er niet is. Je kunt alleen bewijzen dat het er wel is. Als jij vindt dat de reactie iets toevoegt, dan is het aan jou om te bewijzen wát dat dan is.
"voegt niks toe" slaat nergens op en is verifieerbaar onwaar.
Als het zo makkelijk is, toon dan gewoon aan dat het onwaar is :)

En om even terug te komen op de discussie van gisteren, aangezien je je eigen zogenaamde gelijk niet hebt aangetoond door een stuk van de modfaq te quoten waaruit dat blijkt zoals ik dat van je gevraagd heb, ga ik er voor het gemak maar even vanuit dat je er inmiddels ook al achter bent gekomen dat wat jij beweerde er helemaal niet in staat.

[ Voor 41% gewijzigd door .oisyn op 12-01-2015 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Al eerder naar voren gebracht, maar dit is zeker geen +2 waard lordfragger in 'nieuws: Britse premier wil communicatiediensten met end-to-endencryptie verbieden'

En lijkt het alleen zo of word er sinds de nieuwe sortering meer ipv minder aan meningmodden gedaan?

[ Voor 14% gewijzigd door David Mulder op 13-01-2015 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

De nieuwe sortering zorgt ervoor dat reacties die onterecht +2 of +3 krijgen bovenaan komen te staan, en daardoor nog meer +2 en +3 mee eens moderaties krijgen, en als dat ook nog is boosts zijn dan wordt het al heel moelijk om ze nog op een goeie score te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:36

Tripl3 D

Brother in Arms

Met andere woorden de wegingsfactor van de promods en powermods moet drastisch omhoog om dit nieuwe fenomeen beter te kunnen 'beheersen'.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kalief in 'nieuws: Tunesische hackers defacen website Notepad++'

+3 lijkt me een beetje overdreven, het is gewoon een copy/paste. Hooguit een +2.
Tripl3 D schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 07:36:
Met andere woorden de wegingsfactor van de promods en powermods moet drastisch omhoog om dit nieuwe fenomeen beter te kunnen 'beheersen'.
Of nog beter: schaf die boosts simpelweg af. Net zo effectief, zo niet nog effectiever (gezien het relatief kleine aantal promods/powermods).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

"Stem je mij -1? Dan ben jij ook krankzinnige die pedo's steunt. Ben benieuwd naar de statistiek van mijn berichtje om te kijken hoeveel mensen er ziek zijn!"
offtopic en met die uitspraak is een -1 prima.
Zwaar offtopic + veel moderatie gezeur = -1
"Je kan dus kiezen: Bekeren tot de Islam of worden afgeslacht door moslims die graag naar net paradijs willen en hiervoor bereid zijn zichzelf en anderen op te offeren. "
Zwaar off topic + dit soort uitspraken = -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-09 12:58

Ravefiend

Carpe diem!

_David_ schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:51:
[...]
Om de mod faq even te herhalen, een +3 is bedoeld voor
[...]
Dit niveau is bedoeld voor reacties met een waardevolle aanvulling op de inhoud van het bij de reactie behorende artikel. De reacties bevatten de kern van de discussie in een thread of bieden belangrijke aanvullingen op de informatie in het artikel, bijvoorbeeld objectief beschreven ervaringen uit eigen hand.

+3-reacties verkondigen kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opsteken. Belangrijk is dat de informatie afkomstig is van een persoon met autoriteit of beargumenteerd wordt door bijvoorbeeld eigen ervaringen van de schrijver of door verwijzingen naar ervaringen van andere personen. Ongefundeerde kreten, hoe interessant ook, zijn geen +3 waard.
Als de FAQ het in die mate omschriijft dan had ik er wel op gerekend dat een post van mezelf zoals Ravefiend in 'nieuws: Tien banken hadden xss-kwetsbaarheid - update' toch wel eerder +3 dan +2 waard was. Zowel een volwaardige aanvulling op het artikel als advies hoe ermee om te gaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 07:43:
Kalief in 'nieuws: Tunesische hackers defacen website Notepad++'

+3 lijkt me een beetje overdreven, het is gewoon een copy/paste. Hooguit een +2.
Een +3 is inderdaad overdreven. Een +2 of een +1 lijkt me een goede score in dit geval. Een nette post maar zeker geen must read.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
Wellicht dat iemand hier nog eens naar kan kijken? Of laten we deze zo: teacup in 'nieuws: Anonymous begint met offline halen jihadwebsites'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
_David_ schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 08:44:
[...]

"Stem je mij -1? Dan ben jij ook krankzinnige die pedo's steunt. Ben benieuwd naar de statistiek van mijn berichtje om te kijken hoeveel mensen er ziek zijn!"
offtopic en met die uitspraak is een -1 prima.

[...]

Zwaar offtopic + veel moderatie gezeur = -1

[...]

"Je kan dus kiezen: Bekeren tot de Islam of worden afgeslacht door moslims die graag naar net paradijs willen en hiervoor bereid zijn zichzelf en anderen op te offeren. "
Zwaar off topic + dit soort uitspraken = -1
Ik vind dergelijke reacties eigenlijk helemaal niet kunnen en zijn met -1 nog te hoog gemod, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Anoniem: 330244 in 'nieuws: Tunesische hackers defacen website Notepad++'

gevalletje -2? met de reacties eronder.. mensen die islam goedkeuren maar vergelijken met pedo's etc?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
lanerios schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:32:
Anoniem: 330244 in 'nieuws: Tunesische hackers defacen website Notepad++'

gevalletje -2? met de reacties eronder.. mensen die islam goedkeuren maar vergelijken met pedo's etc?
Daar wordt actie op ondernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enai
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-02 18:25
Artikel kondigt aan dat MS geen nieuwe features meer zal toevoegen aan Win7.
Ik vraag: hebben ze dat dan al gedaan?
Ik word gebombardeerd met 15 -1'tjes in 20 minuten.

Huh? :S

Ik kan me toch geen belangrijke feature herinneren die in Win7 is toegevoegd in een patch? En dan verwijzen ze naar Windows 8.1 en XP. Is dit mismoderatie of ben ik nu een totale oen?

FragFrog in 'nieuws: Microsoft beëindigt mainstream support-periode voor Windows 7'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Enai schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 11:15:

Ik kan me toch geen belangrijke feature herinneren die in Win7 is toegevoegd in een patch? En dan verwijzen ze naar Windows 8.1 en XP. Is dit mismoderatie of ben ik nu een totale oen?

FragFrog in 'nieuws: Microsoft beëindigt mainstream support-periode voor Windows 7'
Had ik in de eerste instantie een -1 gegeven, ik dacht iets van sarcasme te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Enai schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 11:15:

Haal het commentaar over de moderatie uit je reactie ;)
ik heb een 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enai
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-02 18:25
Merci, updated met wat meer tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Buzz_Fuzz in 'nieuws: Tunesische hackers defacen website Notepad++'

Geen -1. In een totale off-thread, waar bijna alles op 0 staat mag deze ook gewoon op 0.

Mizgala28 in 'nieuws: Tunesische hackers defacen website Notepad++'
Zeker 0. Islam is dit en dat. Gaat over hacken. En dan ook nog mod-gezeik.

Laatste is laatste niet meer...edited.

[ Voor 103% gewijzigd door HMC op 13-01-2015 14:09 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Die laatste vind ik zelfs een -1. De reactie is namelijk gewoon offtopic en het moderatiegeklaag erbij maakt het dan voor mij een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
Fantastisch </sarcasm> om te zien hoe reacties op artikelen over technische onderwerpen compleet alleen maar over religie gaan. Ugh. En het modereren wordt er niet makkelijker op

[ Voor 3% gewijzigd door Daantjeeuh op 13-01-2015 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Die laatste heb ik van een modbreak voorzien gezien het geklaag over de moderatie. De frontpage is geen plek om dergelijke klachten aan te kaarten en deze modbreak maakt dat (ook voor andere users) nog eens goed zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

@.oisyn, bedankt voor de complimenten
Dat gezegd hebbende, sommige moderators vinden alles daar een 0, want "off-topic". Persoonlijk vind ik dat wat te cru, onder het mom van actie en reactie. Jouw post is ontopic voor de subdraad, maar offtopic voor het algehele artikel. Daarbij wil ik graag in ogenschouw nemen dat ik een offtopic post vol met onjuistheden die niet verbeterd worden veel storender vindt dan diezelfde post die vervolgens in de reacties wordt gecorrigeerd - hoe offtopic ze ook zijn. Een off-topic post moet geen podium zijn voor iedereen die maar wat in het wilde weg wilt lullen zonder dat erop wordt gereageerd, en daarom moeten corrigerende posts niet worden ontmoedigd door alles strak naar 0 te modereren. Nou snap ik ook wel dat die "ontmoediging" toch niet werkt want er zullen altijd mensen zijn die erop willen reageren ongeacht de score die ze ervoor krijgen, maar toch.
Deze wat zachtere opstelling spreekt mij wel aan ("Tja, dat verbaast me niet" hoor ik iedereen oorverdovend denken). De regels zijn misschien minder duidelijk, maar geven ook meer vrijheid om op niet voorspelbare omstandigheden te kunnen adapteren. De regels in het moderatiesysteem trachten chaos in voorspelbaarheid te vangen. Een topic ontwikkeld zich per definitie chaotisch. Misschien kan het onderkennen van die onvoorspelbaarheid in de regels een escape bieden in de situatie wanneer een modererende Tweaker zich voor een dilemma gesteld voelt. De ene mens zal zich echter wel comfortabel voelen met een dergelijk kader, terwijl de andere zich verloren voelt door de ruimte.

@ wildhagen
Of nog beter: schaf die boosts simpelweg af. Net zo effectief, zo niet nog effectiever (gezien het relatief kleine aantal promods/powermods).
Effectiever wat mij betreft om met de boosts te stoppen. Ik gebruik een boost bij mijn weten alleen in samenspel met communicatie met deze thread. Voor een gewone normering is de standaard score prima, en laat nog wat over aan het gebalanceerde democratische spel. Het zal menig topic kunnen veranderen van een klotsend IJsselmeer in een rustig golvende Noordzee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

hp197 in 'nieuws: Jihadisten kraken militair Twitteraccount van Verenigde Staten - update'
Geen +2

Shodan in 'nieuws: Jihadisten kraken militair Twitteraccount van Verenigde Staten - update'
Ook geen +2. ikdv's pleidooi is nog wel aardig, dus +1.
Ik denk dat deze reactie +2 krijgt om de "plagiaat" van ikdv aan te tonen?
Hoogstens +1.

Dionos in 'nieuws: 'Computer kan op basis van likes karakter beter voorspellen dan familie''

vs

Kalief in 'nieuws: 'Computer kan op basis van likes karakter beter voorspellen dan familie''

Laatste is van dik half uur later, met hetzelfde betoog.
Dit is dus wat ik eerder als "gevaar" voor het nieuwe sorteringssusteem aanhaalde.
Die van 10.17 kan op +2, maar van mij +1.
Die van 10.50 hoort op max+1, maar misschien beter 0, want totale plagiaat, alhoewel er iets is bijgezet. Van mij 0.

[ Voor 28% gewijzigd door HMC op 13-01-2015 14:09 . Reden: Vorige post was out of date, gezien reacties. Latere MisMods naar deze post verplaatst. Excuus ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeGroot
  • Niet online
_David_ schreef op maandag 12 januari 2015 @ 23:42:
[...]

Dat kan, maar het moderatie systeem is niet bedoeld voor het modereren op mening.
Als iemand de mening van velen uitstekend verwoordt, is dat dan niet '... een essentiele toevoeging op de discussie...' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

BramvandenH schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:05:
[...]

Als iemand de mening van velen uitstekend verwoordt, is dat dan niet '... een essentiele toevoeging op de discussie...' ?
Of het een mening van velen of van weinigen is moet niet uitmaken voor de score. Als het inderdaad een uitstekende en goed onderbouwde (!) verwoording was: Wellicht. In dit geval was dat niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

BramvandenH schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:05:
[...]

Dat kan, maar het hoeft natuurlijk niet automatisch zo te zijn, nee.

Er kan ook gewoon sprake zijn van onderbuikpopulisme en borrelpraat. Dat een hoop die mening hebben, wil niet automatisch zeggen dat die mening ook correct is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-09 22:48

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Vind het juist wel een goede opmerking, stuk intelligenter dan het meeste daar. Van mij +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Ircghost schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:43:
[...]

Vind het juist wel een goede opmerking, stuk intelligenter dan het meeste daar. Van mij +2.
In de verste verte geen +2, een krappe +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

kendo schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:49:
[...]

In de verste verte geen +2, een krappe +1.
Waarom een krappe +1? Het is sowieso een ruime +1, het is volledig ontopic namelijk over jihadisme en de westerse wereld. Daarnaast spreekt hij uit waar het omgaat bij terrorisme, schokeren, maatschappij ontwrichten en meer medestanders vinden.

Stuk beter dan de vele onderbuikgevoelens daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Marcello_87 in 'nieuws: Rockstar verplaatst release pc-versie GTA V naar 24 maart en noemt systeemeisen'
+2 voor precies de zelfde informatie die ook in het artikel staat? (alleen nu in een lijstje) :?

Richh in 'nieuws: Rockstar verplaatst release pc-versie GTA V naar 24 maart en noemt systeemeisen'
En dit is ook helemaal geen +3, een linkje naar een artikel van hardware.info met precies dezelfde informatie, WTF? ( en de opmerking over steam klopt niet eens)

[ Voor 39% gewijzigd door _David_ op 13-01-2015 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:23
Richh in 'nieuws: Rockstar verplaatst release pc-versie GTA V naar 24 maart en noemt systeemeisen'
En dit is ook helemaal geen +3, een linkje naar een artikel van hardware.info met precies dezelfde informatie, WTF? ( en de opmerking over steam klopt niet eens)
+3 vind ik zelf ook niet terecht, maar ik vond dat de 4K-screenshots wel misten op Tweakers. De opmerking over Steam heb ik onderbouwd in een reactie op mijn reactie. Zolang Steam de datum op Early 2015 laat staan durf ik nog niet te zeggen of het wel of niet klopt - maar ik zou er wel rekening mee houden.

Edit: het lijkt er toch meer op dat ik gelijk had met mijn reactie over Steam: John Doos in 'nieuws: Rockstar verplaatst release pc-versie GTA V naar 24 maart en noemt systeemeisen'

[ Voor 18% gewijzigd door Richh op 13-01-2015 17:19 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
_David_ schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:57:
Marcello_87 in 'nieuws: Rockstar verplaatst release pc-versie GTA V naar 24 maart en noemt systeemeisen'
+2 voor precies de zelfde informatie die ook in het artikel staat? (alleen nu in een lijstje) :?

Ten eerste is een lijstje veel duidelijker. Daarnaast miste in het Tweakers artikel belangrijke informatie, wat die reacties onderstrepen. Ook high-res screenshots stonden er niet in. En als een het in een reactie duidelijker staat dan in het artikel klopt er iets niet. |:(

Als je iets doet, doe het dan goed.

Edit: Voor de mensen die ontkennen dat het artikel incompleet was: blijkbaar keek je te laat. En ga dan niet anderen veroordelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Liliuokalani op 13-01-2015 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

mitchell2805 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:17:
[...]

Ten eerste is een lijstje veel duidelijker. Daarnaast miste in het Tweakers artikel belangrijke informatie, wat die reacties onderstrepen. En als een het in een reactie duidelijker staat dan in het artikel klopt er iets niet. |:(

Als je iets doet, doe het dan goed.
Onzin, alles wat in die reactie staat, stond ook al in het artikel.

Edit:
Leuke edit joh, maar ik heb het artikel toch echt al gelezen toen de reactie van Marcello_87 nog niet eens gemodereerd was, en toen stond toch echt dezelfe informatie er al in ;)

En jij bent hier de gene die andere aan het veroordelen is door zeggen dat de Tweakers redactie zijn werkt niet goed doet.

[ Voor 24% gewijzigd door _David_ op 13-01-2015 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
Ircghost schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:53:
[...]

Waarom een krappe +1? Het is sowieso een ruime +1, het is volledig ontopic namelijk over jihadisme en de westerse wereld. Daarnaast spreekt hij uit waar het omgaat bij terrorisme, schokeren, maatschappij ontwrichten en meer medestanders vinden.

Volgens mij mogen de meeste van die reacties daar wel op 0, maar ik neem ondertussen niet eens meer de moeite deze reacties te gaan modereren. Het heeft amper betrekking op het artikel om uit te leggen hoe jihadisme, moslims en de westerse wereld en weet ik veel welke argumenten ik de laatste dagen voorbij heb zien komen. Het gaat hier over een door jihadisten gehackt Twitter account. Niet over moslims en hoe dit slecht is voor het beeld van moslims ansich. 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Tenzij je meer weet dan wij is de discussie nog lang niet gesloten over of moslims en jihadisten al dan niet nauw met elkaar verbonden zijn. Dus om moslims aan te halen in een artikel over jihadisten lijkt me dat niet off topic.

Heb het bij nader inzien wel gemod naar slechts een 1.

[ Voor 11% gewijzigd door Ircghost op 13-01-2015 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
Wat ik bedoel te zeggen is dat die discussie niet in de comments sectie gevoerd hoort te worden. Al helemaal als de reacties afdwalen naar dingen die alleen maar over jihadisme/moslims/geloof gaan en verder (behave de woorden zelf) geen relatie meer hebben tot het artikel verdienen ze gewoon een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Daarnaast spreekt hij uit waar het omgaat bij terrorisme, schokeren, maatschappij ontwrichten en meer medestanders vinden.

Ouch...dat is slechts jouw mening. Al ben ik niet pro-jihad, ik kan me dondersgoed voorstellen dat dat niet het motief is van de gemiddelde "jihadist". Zij vechten voor hun gelijk. De zaken die jij aanhaalt zijn bijzaak, en door jou en de media verzonnen.
Dus om moslims aan te halen in een artikel over jihadisten lijkt me dat niet off topic.
Daar spreek je jezelf lelijk tegen.

Mede omdat het topic niet gaat over jihadisten (vraag het idkv maar :P ) staat hp197 in 'nieuws: Jihadisten kraken militair Twitteraccount van Verenigde Staten - update' nog steeds voor mij als off.
Het gaat over het hacken van een Twitter account toch? Daarom zou Tweakers niet in de Volkskrant-val moeten trappen van Marrokaan doet dit, jihadist doet dat, maar gewoon "Twitter is gehackt door zooi mensen met slechte bedoelingen."

Marcello_87 in 'nieuws: Rockstar stelt pc-versie GTA V uit naar 24 maart en noemt systeemeisen'
Geen +2. Samenvatting van links in artikel. Heb ik al eerder aangehaald. Eigenlijk zelfs 0, want niets toe te voegen, maar toch maar +1 want valt in lijn der topic. Zucht.

[ Voor 15% gewijzigd door HMC op 13-01-2015 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drdelta in 'nieuws: Oled-productie LG stilgelegd na ongeluk door stikstoflek' Deze post verdient niet meer dan 0, ongeacht de sympathie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik vind een 0 en +1 beide verdedigbaar. De huidige score is wat mij betreft dan ook geen mismoderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Pagina: 1 ... 79 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]