Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 101 Laatste
Acties:
  • 178.708 views

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kan iemand me uitleggen hoe onderstaande situatie kan ontstaan?

Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/2wcgphu.jpg

Er zijn totaal 8 reacties waarbij alleen mijn reactie gemodereerd is (en dan ook nog met een "-1") terwijl ik volgens mij toch redelijk on-topic reageer.

Het lijkt er op deze manier op dat de persoon waarop ik reageer het niet eens is met mijn reactie/commentaar op zijn/haar post en daar een "-1" reactie op geeft, maar volgens mij is het hele proces aangaande moderatie niet zó bedoeld en ook niet ingericht.

Je kunt je eigen reacties en de reacties op je eigen teksten gelukkig niet modereren dus dit was géén actie van de persoon waarop ik reageerde maar het geeft wel een beetje een beeld aangaande de personen welke zich bemoeien met de moderatie én wat ze wel/niet graag lezen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:09

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Aionicus in 'nieuws: Apple en U2 werken aan 'nieuw digitaal muziekformaat''

Lijkt me duidelijk een -1. Met boost heb ik hem naar 0 gekregen vanaf een +1. Hij scheldt naar Apple en Bono en noemt mensen die niet kunnen wachten op hun nieuwe smartphone schaapjes... en wordt rijkelijk beloond met mooie moderaties... zelfs 9 maal +2.

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:58

Herman

FP ProMod
Topicstarter
wimmel_1 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 18:52:
Kan iemand me uitleggen hoe onderstaande situatie kan ontstaan?

[afbeelding]

Er zijn totaal 8 reacties waarbij alleen mijn reactie gemodereerd is (en dan ook nog met een "-1") terwijl ik volgens mij toch redelijk on-topic reageer.

Het lijkt er op deze manier op dat de persoon waarop ik reageer het niet eens is met mijn reactie/commentaar op zijn/haar post en daar een "-1" reactie op geeft, maar volgens mij is het hele proces aangaande moderatie niet zó bedoeld en ook niet ingericht.

Je kunt je eigen reacties en de reacties op je eigen teksten gelukkig niet modereren dus dit was géén actie van de persoon waarop ik reageerde maar het geeft wel een beetje een beeld aangaande de personen welke zich bemoeien met de moderatie én wat ze wel/niet graag lezen.
1) Je moderatie wordt bepaald door een gewogen gemiddelde (eingenlijk: mediaan) van alle scores en het heeft soms dus een aantal moderaties nodig om op een goede score te komen. Die eerste -1 is uiteraard geen juiste score, maar dat wordt naar verloop van tijd vaak wel recht getrokken. Soms heb je dus iets meer dan een uurtje geduld nodig :)
2) Je reactie op de parent is m.i. niet helemaal logisch. Die claimt namelijk niet dat iOS 8 offline gehaald wordt.
3) Als je reacties meldt, dan is het wat makkelijker discussiëren als je een direct linkje in dit topic plaatst. Dan wordt het linkje automatisch geparst. Dus:
code:
1
http://tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=7197616

wordt: Will_M in 'nieuws: Apple trekt alle HealthKit-apps terug uit de App Store wegens bug'

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-09 21:45

TMC

wildhagen schreef op donderdag 18 september 2014 @ 17:42:
Het is simpelweg het uitschelden van iemand, en dat verdient toch echt een -1.

Heeft helemaal niks met pro- of anti- dit of dat zijn te maken.
Het is niet uitschelden. Is 'Android-fan' geen schelden en 'Fandroid' wel? Indien ja, dan vind ik je logica echt onnavolgbaar...
Mensen uitmaken voor 'kleinzielig' als ze een andere mening hebben dan de jouwe is overigens ook niet de meest gewenste actie....
Ik kan er ook niks aan doen dat ik het kleinzielig vind. Ik zie hier veel lange tenen en tere ego's, dan is kleinzielig een geschikt woord.

Wat ik niet gewenst vind, is dat mensen zich te pas en te onpas aangevallen voelen en daarom overgaan tot censuur (want dat is -1 in feite).

• TMC

TMC

Ircghost schreef op donderdag 18 september 2014 @ 17:48:
[...]

In principe heb je natuurlijk gelijk dat het niet zo veel voorstelt, maar vooral jij TMC, je komt al lange tijd op tweakers en ook hier in dit topic, dus jij zou als geen ander moeten weten hoe gevoelig apple/android onderwerpen hier liggen.
Dus ja, ondanks dat het niet de ergste belediging in de wereld is, valt het binnen deze omgeving gewoon niet goed en zorgt het alleen maar voor meer frustraties binnen de al frustratie gevoelige topics.
Dat snap ik, maar dit is een klassiek voorbeeld van het slachtoffer de schuld geven. De reactie die nu -1 krijgt is er juist één die pleit voor begrip, rust en bezinning. En dan krijgt die -1. Maar goed, Tweakers lijkt helaas de welwillende user weg te pesten ten behoeve van de gefrustreerde tere ego's. Jammer.

Verwijderd

TMC schreef op donderdag 18 september 2014 @ 20:26:
[...]
Het is niet uitschelden. Is 'Android-fan' geen schelden en 'Fandroid' wel? Indien ja, dan vind ik je logica echt onnavolgbaar...
[...]
Ik kan er ook niks aan doen dat ik het kleinzielig vind. Ik zie hier veel lange tenen en tere ego's, dan is kleinzielig een geschikt woord.

Wat ik niet gewenst vind, is dat mensen zich te pas en te onpas aangevallen voelen en daarom overgaan tot censuur (want dat is -1 in feite).
Dat is wel degelijk uitschelden, omdat jij net zo goed als iedereen hier weet hoe dat bedoeld is. Het is de toon van de reactie die bepaalt hoe hij ontvangen word, ontopic of niet. De toon geeft namelijk aan hoe hij bedoeld is. En in deze reactie is het overduidelijk dat hij aanvallend bedoeld is.

En censuur... ja. Technisch gezien wel ja, maar zelfs iemand als ik die daar kritisch op is vindt het gewoon onzin om dat censuur te noemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2014 20:37 ]

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

-1 is helemaal geen censuur aangezien de reactie gewoon nog voor iedereen zichtbaar is.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Verwijderd

Ik heb deze comment wel +2 gegeven,
Omdat hij een breder beeld geeft van de mogelijke secundaire gevolgen van het beleid. Daarmee geeft het diepgang in de discussie wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HummerHealey in 'nieuws: Netflix opent deuren in België'

-1

edit: verkeerde koppeling :(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
corset in 'reviews: The Order: 1886 - Ridders in de 19e eeuw'

Ach ja, kritiek op een youtube god is blijkbaar genoeg voor -1 :) yay!

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Staat nu op 0, waar hij imo ook goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilbo.Balings
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Volgens mij staat deze nog wat te hoog:

Aionicus in 'nieuws: Beveiligingsonderzoeker: passcode iOS 8 is te omzeilen'

Vraag me ook af of de +2 gevers niet eens bijgepraat moeten worden over hun modereren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Bilbo.Balings schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 20:52:
Volgens mij staat deze nog wat te hoog:

Aionicus in 'nieuws: Beveiligingsonderzoeker: passcode iOS 8 is te omzeilen'

Vraag me ook af of de +2 gevers niet eens bijgepraat moeten worden over hun modereren...
Ik kijk direct even naar deze reactie.

edit:
En weg

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Totaal nutteloze reactie hoeft wat mij betreft geen +1 of hoger;
mphilipp in 'nieuws: Advertentienetwerk DoubleClick van Google serveerde malware'

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

SamFox in 'reviews: Rariteiten op de Tokyo Game Show'

Zure aanname van een jaloerse zuurpuim die echt totaal door Jur zelf de grond in wordt geboord.
Maar toch nog even bruin neusje met compliment voor de round-up om er een +1'tje mee te kunnen scoren.

Totaal ongewenst lijkt mij.
Van mij -1 om de react in ieder geval naar 0 te duwen. Maar dit is gewoon ongewenst denk ik.

Eat the bugs, live in a pod

• HMC

HMC

Pluviophile

GameNympho in 'nieuws: Advertentienetwerk DoubleClick van Google serveerde malware'
Rare reactie en slecht geschreven, terwijl hij blaat over zijn eigen leeskunsten.

Uiteraard moet ik daar wat van zeggen. Ik weet dat dat een -1 betekent. Maar toch.

Maar zijn reactie DAAR weer op klinkt als een bedreiging en daar ben ik niet van gediend. :S
We moeten hier geen reacties van dat soort willen.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:42

botoo

💀 too old to die young

Lijkt me idd nogal ongewenst om anderen op tweakers te bedreigen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 21:46

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Powermods zijn ingelicht :)

• Bor

Bor

Topicstarter
Er is actie ondernomen op o.a. de persoonlijke bedreiging. Bedankt voor het melden.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Quacka in 'nieuws: 'Grieks bedrijf kan Staatsloterij manipuleren door loten digitaal aan te passen''

Schoolmeester, mag op -1, net zoals die hele draad. Ga maar in het onderwijs werken ipv de FP vervuilen met dit soort flauwekul.

Virussen? Scan ze hier!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:58

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Draadje is weg :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilbo.Balings
  • Niet online
SuperSmerf in 'nieuws: Microsoft verdubbelt tijdelijk gratis opslag OneDrive naar 30GB'

Is dit niet aanzetten tot diefstal en zou dan eigenlijk ongewenst moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 09:33
Ik krijg het gevoel dat er tweakers rond lopen, die niet begrijpen wat het moderatie-systeem inhoudt.
Johannes77 in 'reviews: Rariteiten op de Tokyo Game Show' staat op 0, deze ook Johannes77 in 'reviews: Rariteiten op de Tokyo Game Show' evenals de recatie van t_o_c die er tussen staat(kan ik niet modereren) maar m.i. zeker een 1 zou moeten zijn.

Ik vind het niet erg om een 0 te krijgen, als ik dat verdien.

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johannes77 schreef op zondag 21 september 2014 @ 10:14:
Ik krijg het gevoel dat er tweakers rond lopen, die niet begrijpen wat het moderatie-systeem inhoudt.
Johannes77 in 'reviews: Rariteiten op de Tokyo Game Show' staat op 0, deze ook Johannes77 in 'reviews: Rariteiten op de Tokyo Game Show' evenals de recatie van t_o_c die er tussen staat(kan ik niet modereren) maar m.i. zeker een 1 zou moeten zijn.

Ik vind het niet erg om een 0 te krijgen, als ik dat verdien.
Heel verhaal over al dan niet rondingen van vrouwen op straat in Japan lijkt me ook offtopic of een niet direct als relevant te betitelen reactie.
Daarom heb ik die status van irrelevantie bevestigd, nergens ga je in op de inhoud van bekeken games. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes77
Sorry, als je de eerste reactie van t_o_c had gelezen, ging het over Summer Lesson van Bandai Namco. In het artikel werd daar nogal neerbuigend over gedaan, en daar hadden t_o_c en ik het over, de cultuur is anders dan de westerse. Over dat verhaal van de rondingen gesproken, vrouwen in Japan liepen onder hun kleding met bandage, zodat onder een kimono niet zichtbaar was dat ze rondingen aan hun lichaam hadden.

Die eerste reactie van t_o_c staat m.i. terecht op plus twee, en als ik daar inhoudelijk op in ga, kan je mij niet wijsmaken dat het ik irrelevant bezig ben geweest.

Edit: even ter verduidelijking deze toevoeging, dit is de naam van het artikel: Tokyo Game Show round-up - Een korte blik op de raarste games.

Geeft dat niet aan dat er over de inhoud van het artikel , en er over de culturele verschillen gesproken mag worden? Zelfs als het over Summer Lesson gaat?

[ Voor 20% gewijzigd door Johannes77 op 21-09-2014 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Artikel gaat over de bizarre games

jou reactie gaat over rondingen (wat overigens een zeer, zeer kleine groep japanse vrouwen is, en niet algemene cultuur), en is dus off topic.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes77
Nu komt dit regelrecht uit het artikel ;
Nu moet gezegd worden dat veel van die games een stuk onschuldiger blijken te zijn dan hun reclameposters doen vermoeden. Toch zitten er ook wel wat dubieuze games bij. Denk bijvoorbeeld aan een dating-game waarbij de meisjes die je date er toch wel érg jong uit zien. Dat specifieke spel vonden we in de hoek van de onafhankelijke ontwikkelaars terug, maar denk niet dat grote bedrijven hun handen niet branden aan controversiële projecten. Zo liep menigeen op de Bandai Namco-stand rond op zoek naar 'Summer Lesson', het vorig jaar aangekondigde VR-project van Harada en het Tekken Team waarin spelers met een Project Morpheus-helm op hun hoofd in contact komen Japanse schoolmeisjes. Summer Lesson bleek overigens niet aanwezig op de Tokyo Game Show dit jaar.
Daar heeft de schrijver van het artikel zelf over meisjes die je moet daten.

Als je de inhoud van mijn reactie niet fijn vind, kan ik begrijpen, dat houd alleen niet in dat ik off-topic bezig ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
het wel of niet fijn vinden van jouw reacties heeft er niets mee te maken. Hoe een vrouw er in Japan uit zou moeten zien heeft niets te maken met het onderwerp.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

die hele draad mag wel weg, allemaal troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:52

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Die hele flamewar is weg.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
We hebben hier een poll over of je de nieuwe iPhones aan zal gaan schaffen, waarbij je een ontbrekend antwoord in de comments kan geven.

Ik presenteer u de informatieve reacties, de +2's, de nuttige toevoegingen aan de discussie. Kunnen promods ze nog wel modereren?

Een nutteloze rant over de o.a. de prijs van huidige high-end smartphones, de marketing erachter en hun kopers, die je eigenlijk onder elk artikel dat gaat over high-end smartphones kunt plaatsen. De nutteloze rant neigt naar 0, maar hij geeft wel aan geen iPhone te gaan kopen, wat het +1 zou kunnen maken. Maar +2?!

Een analyse waarom mensen iPhones kopen. Waarom is dit een +2?

Een opsomming waarom diegene geen iPhone 6(+) zal kopen. Noemt 6 subjectieve dingen die hem er van afhouden. Krijgt een 'helemaal mee eens!!!!!' +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Thanks voor de suggestie Andries. Ik ga 'em onder elke High End smartphone topic plaatsen.
Ik was zelf ook verrast door de hoge waardering. +1 mag ook best van mij.

Maar waarom nutteloos? Ik probeer wat ogen te openen, wat deze poll in principe ook probeert te doen, en heeft gedaan; zie de uitslag.

En gezien je eigen laatste reactie andries.t.net in 'nieuws: Apple meldt verkooprecord na starten voorverkoop iPhone 6' valt dat geilen op specs op Tnet dus heel erg mee. ;)

[ Voor 34% gewijzigd door HMC op 21-09-2014 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

HMC schreef op zondag 21 september 2014 @ 18:04:
Maar waarom nutteloos? Ik probeer wat ogen te openen, wat deze poll in principe ook probeert te doen, en heeft gedaan; zie de uitslag.
Dat verheven toontje van jou is vrij storend. Je probeert geen ogen te openen, je probeert je eigen mening op vrij kortzichtige wijze door te drammen terwijl je 0,0 begrip toont voor anders denkenden. Sorry, maar dat is een dikke -1 waard in mijn ogen.

[ Voor 15% gewijzigd door TMC op 21-09-2014 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Wat een drogreden zeg.
Hebben we het wel over dezelfde reactie?

Vanwaar (en waar) vertoon ik een verheven toontje? Die mag je even aanwijzen en uitleggen.
Eigen mening opdringen? Waar dan? Ik val niemand aan, en heb het voornamelijk over marketing depts die het toch maar voor elkaar krijgen dat mensen hun mooie spullen te snel vervangen.

Kortzichtig? Elaborate...

Verder kan mij de score van de post gestolen worden, dus als jij 'em op -1 wil hebben, doe je best.

Maar je strooit echt stro, om maar te kunnen strooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

HMC schreef op zondag 21 september 2014 @ 19:59:
Wat een drogreden zeg.
Hebben we het wel over dezelfde reactie?

Vanwaar (en waar) vertoon ik een verheven toontje? Die mag je even aanwijzen en uitleggen.
Eigen mening opdringen? Waar dan? Ik val niemand aan, en heb het voornamelijk over marketing depts die het toch maar voor elkaar krijgen dat mensen hun mooie spullen te snel vervangen.

Kortzichtig? Elaborate...

Verder kan mij de score van de post gestolen worden, dus als jij 'em op -1 wil hebben, doe je best.

Jij wilt anderen terecht wijzen omdat zij veel geld uitgeven aan een (in jouw ogen) onzinnige uitgave, toch? Je pretendeert dat jij logisch bezig bent en zij niet. Snap je niet wat daar verheven aan is?

Kortzichtig? Ja, want jij doet net alsof iedereen die een nieuwe iPhone (of Samsung, of wat dan ook) koopt irrationeel bezig is en is gevallen voor de truukjes van de marketing-guru's. Gelukkig ben jij er om hen 'de ogen te openen'.

Lijkt me duidelijk wat ik er van vind. :)

[ Voor 14% gewijzigd door TMC op 21-09-2014 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

HMC schreef op zondag 21 september 2014 @ 19:59:

Geen zorgen, zijn modrechten staan uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

_David_ schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:15:
[...]

Geen zorgen, zijn modrechten staan uit ;)
Ga je nog wat doen aan zijn onterechte +2 of hoe zit het? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

TMC schreef op zondag 21 september 2014 @ 22:10:
[...]
Ga je nog wat doen aan zijn onterechte +2 of hoe zit het? :)
Hij hoeft nog maar 1 keer een +1 te krijgen en dan staat hij op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
_David_ schreef op zondag 21 september 2014 @ 22:17:
[...]

Hij hoeft nog maar 1 keer een +1 te krijgen en dan staat hij op +1.
Not sure if serious or...?
Deze reactie is meer dan 48 uur oud en kan niet meer gemodereerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Voor jou ja ;), niet voor promod en powermods.

--
Als we het over dezelfde reactie hebben dan staat die nu goed.

[ Voor 51% gewijzigd door Ircghost op 21-09-2014 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

HMC, je reacties aangaande de iPhone zijn belerend en betweterig, dat jij kiest voor Jiayu kiest is jouw keuze, anderen kiezen vooor iets anders met misschien wel heel andere redenen. Maar wat voor reden dan ook, het is niet aan jou om daar over te oordelen, als je graag een 'ik weet het beter' schoolmeestertje wilt spelen dan moet je dat lekker op je school doen, de meeste tweakers kijken daar wel doorheen en zijn best in staat om een eigen oordeel te vellen.

Nogal triest om voor anderen te bepalen dat reizen belangrijker is en dat ze bekrompen zijn, dat zegt volgens mij meer over je eigen bekrompenheid dan over degenen die je daar van beticht.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo schreef op maandag 22 september 2014 @ 00:33:
HMC, je reacties aangaande de iPhone zijn belerend en betweterig, dat jij kiest voor Jiayu kiest is jouw keuze, anderen kiezen vooor iets anders met misschien wel heel andere redenen. Maar wat voor reden dan ook, het is niet aan jou om daar over te oordelen, als je graag een 'ik weet het beter' schoolmeestertje wilt spelen dan moet je dat lekker op je school doen, de meeste tweakers kijken daar wel doorheen en zijn best in staat om een eigen oordeel te vellen.

Nogal triest om voor anderen te bepalen dat reizen belangrijker is en dat ze bekrompen zijn, dat zegt volgens mij meer over je eigen bekrompenheid dan over degenen die je daar van beticht.
Op zich ben ik het ergens wel eens met zijn punten tegen het kopen van een iPhone, maar die punten horen niet thuis onder een dergelijk artikel. Daarbij kan en mag iedereen de telefoon kopen die hij wil, niet degene die goed zou moeten zijn volgens anderen. Ik koop bijvoorbeeld het liefst Xiaomi, andere Sony, enzovoorts.

Wat ik dan wel weer vind is dat iPhone-gebruikers zich niet moeten gedragen als een "smartphone-masterrace" want de iPhone is zelfs objectief gezien niet meer de concurrentenkiller die hij ooit was. Er zijn minimaal even goede alternatieven voor een lagere prijs.

En ik denk dat dat is waar hij op doelt; het is vaak zo dat iPhone-gebruikers denken dat ze per definitie de beste telefoons hebben, zonder uberhaupt te weten wat er nog meer bestaat. Wanneer je dan vertelt dat 1080p op 5,5" eigenlijk niet zo revolutionair meer is, want het bestaat sinds 2012, dan geloven ze je niet. Want het is Apple, "en dat is toch standaard beter dan de rest?" Ik denk dat dat is waar hij het niet mee eens is. Alleen de manier waarop en waar je dat zegt, maakt of je aan het trollen bent of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Die eerste mag van mij wel naar de 0, offtopic nostalgie verhaal (leuk, maar niet zo belangrijk). Die tweede staat wel redelijk op een 1 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

tweaker2010 in 'nieuws: 'GTA V krijgt mogelijk first-person-modus voor PS4, Xbox One en pc''
Een kritische reactie richting Rockstar is kennelijk ongewenst? Het lijkt op meningmodden in dat topic.
Zie ook de reactie onder mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

tweaker2010 schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:15:
tweaker2010 in 'nieuws: 'GTA V krijgt mogelijk first-person-modus voor PS4, Xbox One en pc''
Een kritische reactie richting Rockstar is kennelijk ongewenst? Het lijkt op meningmodden in dat topic.
Zie ook de reactie onder mij.
Je reactie staat anders gewoon op +1 hoor, heb die andere onder jou ook op een +1 gezet. Het woordje azijnpisser is niet erg netjes, maar hij reageert verder wel gewoon on-topic dat het wel erg vroeg is om zoiets te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Mijn reactie stond met 4x-1 op -1. Zijn reactie vind ik nogal aanvallend voor een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

tweaker2010 schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:00:
Mijn reactie stond met 4x-1 op -1. Zijn reactie vind ik nogal aanvallend voor een +1.
Mwuah, zoals ik zei; erg netjes is anders, maar het valt ook echt wel heel erg mee. Daarnaast is jouw opmerking behoorlijk ongefundeerd, dus dan is het niet gek als hij stelt dat de opmerking van jou op het huidige moment niet erg terecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ircghost schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:28:
[...]

Je reactie staat anders gewoon op +1 hoor, heb die andere onder jou ook op een +1 gezet. Het woordje azijnpisser is niet erg netjes, maar hij reageert verder wel gewoon on-topic dat het wel erg vroeg is om zoiets te zeggen.
Azijnzeiker is imho gewoon een onnodige flamebait in deze context. Daar ga ik geen +1 voor geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Gelukkig hoeven we het niet allemaal met elkaar eens te zijn ;). Het is overigens zelfs een woordenboek woord dat bedoeld is voor dit doel, wat bij mij ook mee wordt genomen in mijn overweging.

Het is wat anders wanneer je een woord gebruikt zoals eikel, lul of zeikert dat niet voor die bedoeling is geschapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Het is een woord met een duidelijke ondertoon. Het komt over als een aanval waar dit niet nodig is. Je kunt een punt ook op een veel vriendelijkere manier maken toch?

offtopic:
De online vandale kan het woord overigens niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

nieuws: Apple verkoopt tien miljoen exemplaren iPhone 6 en 6 Plus

Heeft iemand al een on-topic reactie gespot?
Het enige wat ik zie is het reguliere Apple-bashers en Apple-fanclub gezever.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Bor de Wollef schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:21:
Het is een woord met een duidelijke ondertoon. Het komt over als een aanval waar dit niet nodig is. Je kunt een punt ook op een veel vriendelijkere manier maken toch?

offtopic:
De online vandale kan het woord overigens niet vinden
Het woord heeft inderdaad een duidelijke ondertoon, het is wel een grensgevalletje voor mij dat zal ik direct toegeven.. vaker geef ik een wat strengere moderatie, maar ik vond deze net kantjeboord.

offtopic:
In de Vandale kan ik hem ook niet vinden inderdaad, maar het is blijkbaar een verbastering van een Frans woord: http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/azijnpisser zo leer ik nog eens wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bitage in 'nieuws: Directeuren Netflix en moederbedrijf van UPC ruziën over netneutraliteit'

20x +3 binnen 5 minuten? Dit lijkt me foute boel.... meer dan een +1 is het niet.

Luuk1983 in 'nieuws: Directeuren Netflix en moederbedrijf van UPC ruziën over netneutraliteit'

Lijkt me geen 6x -1 waard. Minstens een +1, en voor een +2 is imho ook wel het nodige te zeggen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

botoo schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:28:
nieuws: Apple verkoopt tien miljoen exemplaren iPhone 6 en 6 Plus

Heeft iemand al een on-topic reactie gespot?
Het enige wat ik zie is het reguliere Apple-bashers en Apple-fanclub gezever.
Je moet ver scrollen voordat je goede reacties krijgt idd, en alles wat niet apple de hemel in prijst staat op 0 of lager :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Inderdaad Wildhagen.
Wat is er met die Bitage in 'nieuws: Directeuren Netflix en moederbedrijf van UPC ruziën over netneutraliteit' reactie aan de hand.
Zie die mods. Ik denk dat het zelfs een record is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TMC schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:03:
[...]
Allemaal terecht hoor. Zeker die +2-posts met linkjes, staat essentiële informatie in.
Allemaal terecht ja? Misschien moet je ze nog eens lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilbo.Balings
  • Niet online
Zelf heb ik niet veel moeite met mensen die enthousiast over iets zijn, sterker nog dat juich ik toe. Daarom zie ik niet in dat een denigrerende opmerking over dergelijke mensen ontopic zou zijn:

LCP in 'nieuws: Apple verkoopt tien miljoen exemplaren iPhone 6 en 6 Plus'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bilbo.Balings schreef op maandag 22 september 2014 @ 23:01:
Zelf heb ik niet veel moeite met mensen die enthousiast over iets zijn, sterker nog dat juich ik toe. Daarom zie ik niet in dat een denigrerende opmerking over dergelijke mensen ontopic zou zijn:

Je hebt enthousiasme, en dan heb je obsessie. Voor een Apple store kamperen zodat je de nieuwste iPhone kan halen die, eerlijk gezegd, een vrij kleine upgrade is, is dat laatste. Wat gaat die extra dag dat je hem hebt toevoegen aan je leven?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2014 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-dubbelpost-

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2014 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat is er trouwens +3 aan deze:
VNA9216 in 'nieuws: Directeuren Netflix en moederbedrijf van UPC ruziën over netneutraliteit'
Ikzelf heb het +2 gegeven, +3 is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net

Dit is toch gewoon -1? Nu beledigt hij niet direct een andere gebruiker, maar schildert wel een bepaalde groep af als mensen die 'niet sporen en het niet op een rijtje hebben' omdat ze iets doen wat hij zelf nooit zou doen. Dat laatste neem ik maar even aan aangezien er geen enkel argument in de reactie te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noMSforme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2014 @ 23:05:
[...]

Je hebt enthousiasme, en dan heb je obsessie. Voor een Apple store kamperen zodat je de nieuwste iPhone kan halen die, eerlijk gezegd, een vrij kleine upgrade is, is dat laatste. Wat gaat die extra dag dat je hem hebt toevoegen aan je leven?
Die mensen liggen daar niet voor de iPhone maar voor geld.
Het is handel. Een paar dollar verdienen met in de rij liggen.

http://www.dumpert.nl/med...hone_rij_in_new_york.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusioxan
  • Laatst online: 15:52
Verwijderd in 'nieuws: Overheid maakt app om smartphonegebruik op de fiets tegen te gaan'

Ik weet niet wat hier aan gemodereerd is, maar er klopt in ieder geval niks van (3x +3? no way)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Fusioxan schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:34:
Verwijderd in 'nieuws: Overheid maakt app om smartphonegebruik op de fiets tegen te gaan'

Ik weet niet wat hier aan gemodereerd is, maar er klopt in ieder geval niks van (3x +3? no way)
Het is niet nodig om die zo vroeg al te melden in dit topic, meeste reacties trekken na een tijdje wel weer recht :). Dat was nu ook al gebeurt voordat ik er naar kon kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Als je pro-Apple bent en gerespecteerd wil worden op Tweakers heb je een probleem. Niks aan te doen.

Vind het persoonlijk ongelofelijk storend dat elke Apple-discussie uitmondt in het ridiculiseren of denigrerend bejegenen van gebruikers/mensen.
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2014 @ 23:05:
[...]

Wat maakt het uit? Als mensen dat willen, is dat hun goed recht. Nergens voor nodig om hen te ridiculiseren. Het is off-topic, punt.

[ Voor 42% gewijzigd door TMC op 23-09-2014 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

computerjunky in 'nieuws: Gebruikers iPhones en iPads klagen over wifi-problemen na iOS 8-update'

12x +3?

Ik kom niet verder dan een -1 wegens moderatiegezeur plus een wat trollerig karakter.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:21

Cyphax

Moderator LNX
Hij staat nu wel op -1. +3 is een beetje te hoog ja. :D

Saved by the buoyancy of citrus

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Alle drie geen +2:

Exploited in 'reviews: De tv van de toekomst: wat komt er na ultra high definition?'

zegt maar wat, zonder enige onderbouwing, puur speculatief

Flozem in 'reviews: De tv van de toekomst: wat komt er na ultra high definition?'

lijkt heel erg op mee eens modden op basis van laatste zin

k995 in 'reviews: De tv van de toekomst: wat komt er na ultra high definition?'

idee is leuk, maar klopt geen zak van de waardes in het tweede deel over 8K. De bron die hij daarvoor gebruikt heeft het gewoon fout.

Als je een 105" TV heeft bijvoorbeeld, dan is de breedte gelijk aan 105" * 16 / SQRT(162+92). Voor een beeldhoek van 165° kom je dan op een kijkafstand van breedte/(2*TAN(165°/2) = 6,02". Dat is dus ongeveer een halve voet, geen drie. Overigens is de aanbevolen beeldhoek voor 8K geen 165°, maar 100° en dan klopt het wel redelijk.

Maar zelfs als je uit gaat dat hij alleen de hoek fout heeft genomen, dan klopt alsnog die waarde voor 250" niet. Dat is namelijk geen 6 voet, maar 7,62 voet of 232 cm.

EDIT: ook geen +2 HerrPino in 'reviews: De tv van de toekomst: wat komt er na ultra high definition?'

[ Voor 50% gewijzigd door Kid Jansen op 24-09-2014 10:21 ]

• Kid Jansen
  • Niet online
-1 voor die eerste drie vind ik wel erg streng, heb ze zelf alle vier een 0 gegeven

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Eens met Kid Jansen, die reacties zijn imo geen -1 waard

• Ircghost

Ircghost

ik vond een -1 ook te streng, heb ze anders gemoderreerd

• Daantjeeuh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-03 14:53
0 dan, in ieder geval geen +1. Ik vind het zelf nogal trollen/flame baiten ^^

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter

• Ircghost

Ircghost

Ik denk dat een +1 en een +2 beide kan, ik vind het verhaal nou niet zo spetterend dat het echt een volle +2 is.. dus heb een +1 gegeven.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bovenstaande kan prima op +2. Als je ziet dat dit al +1 krijgt: Sim in 'reviews: De tv van de toekomst: wat komt er na ultra high definition?'

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Mja, helemaal van de tijd dat crew meerdere keren 'dank je' onder een review gaat schrijven :|.
(Ik heb daar toch net zo vaak een -1 ongewenst aan toegevoegd)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Kid Jansen
  • Niet online
Dat soort zooi krijgt van mij ook altijd 0 (-1 vind ik net iets te). Zeker aangezien Sim inmiddels wel heel veel bedankjes heeft neergezet.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

botoo schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:24:
[...]

Mja, helemaal van de tijd dat crew meerdere keren 'dank je' onder een review gaat schrijven :|.
(Ik heb daar toch net zo vaak een -1 ongewenst aan toegevoegd)
Ik vind dankje zeggen geen -1, heb het gewoon een 0 gegeven.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Laten we dan in het vervolg overal met 'dank je' gaan reageren. Dat geld dan natuurlijk ook voor de users die vragen stellen en een antwoord krijgen, toch? Dat valt wmb in de zelfde categorie als elkaar continue de groeten te doen.

Frontpage vervuiling en daarmee ongewenst. Dat er veel meer en veel storender dom geneuzel op de FP staat is imho geen maatstaaf.

Dank je en de groeten
* botoo

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Het is de bedoeling dat we tegenwoordig iets soepeler zijn botoo. Maar ik weet nog dat dit soort reacties eerder gewoon -1 kregen

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• Kid Jansen
  • Niet online
Op zich is -1 wel wat voor te zeggen aangezien het niet een enkele keer is. Normaal hanteren we vaak ook een punt aftrek voor hetzelfde constant herhalen. Als de eerste keer dus een 0 is, dan zijn alle keren daarna wel een -1. Maar dat is dus blijkbaar niet meer de bedoeling?

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Zo als het nu is kan het wmb wel ,maar moet idd niet te gek worden. Nog meer bedankjes kunnen de vuilnisbak in.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: BlackBerry Blend-dienst laat gebruikers bestanden delen met pc's en tablets'

Ik ben natuurlijk een geweldig persoon O-) maar een +3 is dit niet waard.

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Verwijderd

Die is zeer zeker op de man, en technisch inderdaad een -1 waard ;) Maar ga eens de reacties na van die alexmeijer. Dan snap je wel waarom ik dat zeg. Bij elk random Windows-, Android-, Apple-, of wat dan ook nieuwsbericht, komt hij met "ja maar dit zuigt toch want BB is zo veel beter omgomgomg" of iets in die trant. Daarom reageer ik zo.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

jurp5 in 'nieuws: Apple repareert bugs met release iOS 8.0.1'
Staat in het artikel, geen +2

Titan_Fox in 'nieuws: Apple repareert bugs met release iOS 8.0.1'
Geen +2

[ Voor 31% gewijzigd door _David_ op 24-09-2014 20:29 ]

• andries.t.net
Klik.

Hij mist inderdaad het punt van de 1:1 verhouding maar dat maakt het er geen 0 of -1 van, dat moet je gewoon duidelijk maken in een reactie.
Pagina: 1 ... 58 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]