Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 101 Laatste
Acties:
  • 178.700 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilbo.Balings
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ligt dit aan mij of is deze reactie nog wat aan de hoge kant gemodereerd, er wordt lekker denigrerend gedaan over mensen die iets tweede hands kopen:

DriftwoodSan in 'nieuws: Gerucht: Apple overweegt prijs van 400 dollar voor aankomende wearable'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guanche
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-04-2024
Dit: Verwijderd in 'nieuws: Gerucht: Apple overweegt prijs van 400 dollar voor aankomende wearable'

Is een kopie van zijn eigen bericht een paar minuten eerder maar lager in de thread: Verwijderd in 'nieuws: Gerucht: Apple overweegt prijs van 400 dollar voor aankomende wearable'

Lijkt me niet helemaal de bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Bilbo.Balings schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 15:47:
Ligt dit aan mij of is deze reactie nog wat aan de hoge kant gemodereerd, er wordt lekker denigrerend gedaan over mensen die iets tweede hands kopen:

DriftwoodSan in 'nieuws: Gerucht: Apple overweegt prijs van 400 dollar voor aankomende wearable'
Staat stevig op -1 inmiddels, is gewoon een rant
Idd, laatste reactie is -1.

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:06

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-06 22:10
n-i-x in Microsoft weigert vooralsnog in Europa opgeslagen e-mails aan VS te geven +1, maar zeker niet de +2'en en +3'en waard die eraan zijn gegeven imo.

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Staat inmiddels stevig op +1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 21:17

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Inderdaad, staat nu goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Wist je dat je binnen de halve minuut een -1 kunt krijgen?
Ik zeur niet over de score op mijn reactie.
De tijd zal de wonden (score) helen, maar als je net gepost hebt, en dan een mooie F5 op je Ducky doet, dan staat 'ie al op -1.

Zou het niet leuk zijn als je kan zien wie hoe mod?
Aan de ene kant wel, maar het lokt wss echt heeeeeeeeel veel wraakspul uit.
Inderdaad dus dan maar niet.

Maar om binnen luttele seconden op -1 te staan, en daarna slowly but surely naar normale score te gaan (van mijn part 0, of zelfs -1, maar nu zelfs weer +1) kan ik maar op 1 manier duiden: Subjectief.

Edit: -1 it is :P

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Als je geen link naar je reactie gaat plaatsen, reageer dan helemaal niet, wij hebben niks aan een rant.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe wordt hier gedacht over het uitdelen van -1 met boost (x6 score) op reacties waar je het niet mee eens bent?

Het 'meningmodden' is iets waar ik bovenmatig last van lijk te hebben. In veel gevallen stabiliseert de score zich wel; er zijn gelukkig ook mensen die mijn reactie waarderen. Maar door het boosten van -1 scores betekent het uiteindelijk wel een lagere eindscore.

Bovendien vind ik in zijn algemeenheid dat het te makkelijk is om boosts te verzamelen. Ik heb er altijd wel meer dan 100. Ik ben terughoudend in ze te gebruiken; eigenlijk alleen als ik denk dat de huidige totaalscore onjuist is. Maar ze worden denk ik vooral gebruikt door meningmodders om hun mening stevig op te leggen; terwijl anderen gewoon keurig met normale mods (x1 score) modden.

In het verleden kon je boosts verzamelen door als eerste een +3 reactie te spotten; nu is het volgens mij al raak als je een moderatie geeft op een reactie die +2 of hoger als totaalscore krijgt, en ook niet als eerste hebt gespot. Worden boostpunten zo niet te makkelijk misbruikt?

Ik merk dat ik als iemand met een afwijkende mening soms de bui al zie hangen. Moet ik dan nog wel reageren op nieuwsartikelen? Ik ben nu eenmaal met een veelal afwijkende mening, maar ik probeer die altijd wel zo goed mogelijk op te schrijven dat anderen er wel wat aan hebben. Zodoende creëert het een bepaalde discussiewaarde. In dit concrete geval is de gegeven reactie wat mij betreft gewoon on-topic, omdat het ingaat op de kern van Nederlandse steun aan Big Data; een score onder de +1 is wat mij betreft meningmodden. Ook een mening waar je het niet mee eens bent, maar wel netjes is verwoord, mag toch prima een +1 krijgen? Zodoende blijft de totaalscore een realistische afspiegeling van de community. Maar nu wordt dat wel enigszins verstoord door het uitdelen van mening-boosts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:29:
Hoe wordt hier gedacht over het uitdelen van -1 met boost (x6 score) op reacties waar je het niet mee eens bent?

Het 'meningmodden' is iets waar ik bovenmatig last van lijk te hebben. In veel gevallen stabiliseert de score zich wel; er zijn gelukkig ook mensen die mijn reactie waarderen. Maar door het boosten van -1 scores betekent het uiteindelijk wel een lagere eindscore.

Bovendien vind ik in zijn algemeenheid dat het te makkelijk is om boosts te verzamelen. Ik heb er altijd wel meer dan 100. Ik ben terughoudend in ze te gebruiken; eigenlijk alleen als ik denk dat de huidige totaalscore onjuist is. Maar ze worden denk ik vooral gebruikt door meningmodders om hun mening stevig op te leggen; terwijl anderen gewoon keurig met normale mods (x1 score) modden.

In het verleden kon je boosts verzamelen door als eerste een +3 reactie te spotten; nu is het volgens mij al raak als je een moderatie geeft op een reactie die +2 of hoger als totaalscore krijgt, en ook niet als eerste hebt gespot. Worden boostpunten zo niet te makkelijk misbruikt?

Ik merk dat ik als iemand met een afwijkende mening soms de bui al zie hangen. Moet ik dan nog wel reageren op nieuwsartikelen? Ik ben nu eenmaal met een veelal afwijkende mening, maar ik probeer die altijd wel zo goed mogelijk op te schrijven dat anderen er wel wat aan hebben. Zodoende creëert het een bepaalde discussiewaarde. In dit concrete geval is de gegeven reactie wat mij betreft gewoon on-topic, omdat het ingaat op de kern van Nederlandse steun aan Big Data; een score onder de +1 is wat mij betreft meningmodden. Ook een mening waar je het niet mee eens bent, maar wel netjes is verwoord, mag toch prima een +1 krijgen? Zodoende blijft de totaalscore een realistische afspiegeling van de community. Maar nu wordt dat wel enigszins verstoord door het uitdelen van mening-boosts.
Ik ken het :P Ik ben het meestal niet met de rest eens, en dan krijg je vaak -1's. Maar bedenk dat meningmodden twee kanten op werkt: mensen die het met je eens zijn modden je ook hoger dan je zou moeten staan. Het vlakt elkaar wel uit, denk ik. En sowieso, jouw gemiddelde reactiescore is 1,6 :9 Dat is helemaal niet slecht.

PS. Ben het helemaal met je eens wat big data betreft. Fijne reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:24

Tribits

Onkruid vergaat niet

amatoer in 'nieuws: Microsoft brengt Xbox One in Nederland uit zonder spraakherkenning'
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft brengt Xbox One in Nederland uit zonder spraakherkenning'
zlpsycho in 'nieuws: Microsoft brengt Xbox One in Nederland uit zonder spraakherkenning'

Wat een moderatie weer, wat mij betreft allemaal (minimaal) een punt te hoog, die eerste heeft zelfs 13x+3.
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:57:
[...]
Ik ken het :P Ik ben het meestal niet met de rest eens, en dan krijg je vaak -1's. Maar bedenk dat meningmodden twee kanten op werkt: mensen die het met je eens zijn modden je ook hoger dan je zou moeten staan. Het vlakt elkaar wel uit, denk ik. En sowieso, jouw gemiddelde reactiescore is 1,6 :9 Dat is helemaal niet slecht.
Juist voor gebruikers die reacties van een hoge kwaliteit schrijven zijn die volledig onterechte -1 moderatie het meest irritant. Los daarvan zijn er niet voor iedere mening evenveel voor- en tegenstanders. In de gemiddelde fanboy oorlog zal het elkaar wel opheffen maar wie eenvoudig weg tegen de heersende mening ingaat zal per saldo gewoon op een lagere score uit komen, ondanks het feit dat die reacties vaak meer toevoegen dan reacties waarin voor de zoveelste keer een open deur wordt ingetrapt.

[ Voor 53% gewijzigd door Tribits op 01-09-2014 22:19 ]

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het punt is ook dat ik probeer niet te vaak te reageren maar àls ik reageer wel een goede reactie te geven. Daar zit bij mij de lol in: om zoveel mogelijk +3s te krijgen. Niet zozeer omdat ik daarop geil, maar vooral omdat ik hou van lage kwantiteit maar hoge kwaliteit. Zo bevorder je dat Tweakers.net-reacties zich onderscheiden van Nu.nl waar het juist andersom is: hoge kwantiteit, lage kwaliteit.

De lol gaat er bij mij echter wel deels vanaf als ik bij een tegendraadse - maar mijns inziens respectabele - mening -1s toebedeeld krijg. Vooral als die met boosts zijn gegeven, betekent dit dat een paar van die eikels het moderatiesysteem wel bovengemiddeld kunnen beïnvloeden. Om die reden zie ik soms maar van een reactie af, wat toch zonde kan zijn omdat ik over het algemeen wel nette reacties schrijf waar je het mee eens of oneens kan zijn, maar wel iets toevoegen aan het artikel.

Daarom zou ik zelf liever zien dat boostpunten veel minder makkelijk te krijgen zijn, en ook alleen gebruikt kunnen worden om een +3 score te boosten. Zo zal het negatieve gebruik van boostpunten kunnen worden beteugeld, terwijl meer reacties een +3 krijgen en zich zo kunnen onderscheiden van ietwat gewone en veelvoorkomende +2 reacties. Ik zie het ook echt niet alleen bij mijzelf, maar ook bij veel anderen.

Als ik reageer op iets als SSDs, dan is het geen probleem om een +3 binnen te harken:
Verwijderd in 'nieuws: Intel kondigt Pro 2500-ssd's met SK Hynix-geheugen aan'
Verwijderd in 'reviews: Crucial M550 256GB en 512GB'
Verwijderd in 'nieuws: Sata-io keurt sata 3.2-specificatie goed'
Verwijderd in 'nieuws: OCZ werkt aan Vertex 450-ssd's met verbeterde controller'
Verwijderd in 'nieuws: 'Intel werkt aan 9-series chipset met sata-express''
Verwijderd in 'nieuws: Seagate start levering 4TB-hdd's met 1TB-platters - update'
Verwijderd in 'nieuws: Seagate start levering 4TB-hdd's met 1TB-platters - update'
Verwijderd in 'nieuws: Seagate introduceert zijn eerste consumenten-ssd's'
enzovoorts..

Echter, zodra het om een mening-gevoelig onderwerp gaat, zoals mijn concrete reactie waar ik hierboven naar refereer, dan gaat het veelal mis. Dan stel ik mezelf de vraag of ik me moet beperken tot technische 'neutrale' reacties waarbij meningmodden veel minder een risico vormt. Maar is dat de bedoeling van het reactie- en moderatiesysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-09 00:05
Tja, hoe moet men een mening modereren? Sure, boostmodden met -1 is niet de bedoeling, maar er zit weldegelijk een verschil tussen het modereren van een feitelijke post en een meningpost.

Bij die SSD's bijvoorbeeld, heb je gewoon verstand van het onderwerp, geef je meer informatie en leg je het feitelijk uit. Daar kun je objectief aan beoordelen hoe waardevol de bijdrage was, dus makkelijk een +3 geven als het dat waard is.

Bij een reactie waar je een mening geeft, is degene die de waarde van je reactie moet bepalen het daar zeker niet altijd mee eens. Als je zo iemand vraagt je post op waarde te schatten, zal daar een lager oordeel uitkomen dan bij iemand die het wel met je eens is. Immers, voor hem is jouw reactie ook daadwerkelijk minder waard, omdat in zijn optiek datgene wat jij zegt simpelweg niet klopt.

Dus om voor een meningpost een +3 binnen te harken, zul je aardig veel overredingskracht moeten hebben en toch de overgrote meerderheid moeten overtuigen. Dat is nou eenmaal een andere skillset dan feiten uiteenzetten zoals bij je andere posts. Meningmods zijn niet zozeer een 'risico', omdat meningposts nou eenmaal met meningmods beoordeeld worden. Je zou er voor jezelf als alternatief een sport van kunnen maken je mening dusdanig goed te verpakken, met zulke goede hout-snijdende argumenten, dat je zelfs de -1 meningmodders overtuigt.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:29:
Nou ja, je hebt tenminste wel de meest onzinnige +2 van de week te pakken.. Ik vind het meer een 0.

Big data = gelijk politie staat is een beetje een onzin bericht vind je niet? en constant " onwetende consument" spammen gaat je nou niet laten overkomen als zo'n slim en aardig person.

Ik ben het wel met je post eens.. maar het is echt total geen +2.. Hoe graag je dat ook zou willen. Het is zwaar bijna alu hoedje niveau.

[ Voor 9% gewijzigd door corset op 02-09-2014 07:14 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
De bedoeling is dat Posts worden beoordeeld op hun inhoudelijke kant en niet door je mening erover te laten schijnen. Al ben je het niet eens met een post: als deze inhoudelijk gewoon goed is dan hoort deze minimaal een +1 te krijgen (mits on-topic).
Jouw post, CiPHER is een nette post en gezien de inhoud mag deze best op +2 staan.
Lanerios: het is geen aluhoedje post. Hij schetst een mogelijke gang van zaken maar zegt niet dat het ook zo zal zijn. Hij waarschuwt hier tegen.

Wat betreft het misbruiken van boosts: dat is lastig tegen te gaan zolang ze nog worden uitgegeven. We zullen echter wel altijd kijken hoe mensen die zo mismodden verder bezig zijn en daar gepaste actie op ondernemen!

[ Voor 18% gewijzigd door TheCapK op 02-09-2014 09:15 ]

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik ga er gewoon niet meer op in.. er wordt zo bizar gemod hier blijkbaar dat ik het gewoonweg niet meer snap. Een lijn aanhouden is blijkbaar erg lastig.. (Want, volgens de modfaq, is het NIET informatief, maar gewoon on topic. En dus een +1 max.)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Lanerios: hoeft niet alleen informatief te zijn:
Het niveau +2 is bedoeld voor informatieve en interessante reacties die op een positieve wijze boven het maaiveld uitsteken en waarvan de inhoud een nuttige toevoeging is op de discussie in een thread of de informatie in het artikel. De reactie is echter niet zo bijzonder dat je hem zou willen voorschotelen aan alle lezers van het artikel. +2-reacties bevatten informatie en inzichten die weliswaar bij experts aanwezig zijn maar wel nuttig zijn voor het grote publiek. Persoonlijke meningen moeten op een degelijke wijze onderbouwd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Sure.. ik vind alleen de gehele "OMG politiestaat" gezeik echt totaal niet bij Tweakers passen, maar als jullie dit soort posts echt tweakers vinden, dan is er toch aardig wat veranderd.

Maar goed, ik ga me er niet meer druk om maken :) Het constante mismodden bij Mobiele merken berichten heeft me al geleerd dat het mod systeem niet goed genoeg werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Lees die post dan eens goed want dat is niet wat hij zegt! Hij zegt dat het kan ofwel het is mogelijk met behulp van Big Data. Daar waarschuwt hij voor en dat is helemaal niet zo gek gezien het verleden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Alleen die eerste staat nu op de 0, de rest staat nu op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boxman schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 01:19:
Tja, hoe moet men een mening modereren? Sure, boostmodden met -1 is niet de bedoeling, maar er zit weldegelijk een verschil tussen het modereren van een feitelijke post en een meningpost.

Bij die SSD's bijvoorbeeld, heb je gewoon verstand van het onderwerp, geef je meer informatie en leg je het feitelijk uit. Daar kun je objectief aan beoordelen hoe waardevol de bijdrage was, dus makkelijk een +3 geven als het dat waard is.
Dit gaat denk ik in op de kern van mijn punt. Willen we in de reacties enkel technische objectieve posts, of willen we ook verhelderende en goed uitgezette meningen die een hoge discussiewaarde kunnen bieden? Ik zelf vind de laatstgenoemde eigenlijk nog meer wenselijk dan louter informatieve posts waarin veel informatie is verwerkt. Maar juist die posts krijgen zelden een hoge score door het meningmodden; ik acht dat onwenselijk.
Dus om voor een meningpost een +3 binnen te harken, zul je aardig veel overredingskracht moeten hebben en toch de overgrote meerderheid moeten overtuigen.
Dat is dus exact het punt. Post iemand een objectief iets, dan krijg je niet zo snel -1 of 0 moderaties, post iemand een hoogwaardige meningreactie, dan moet bijna iedereen op jouw hand zijn wil je een hoge score krijgen - zeker de +3.
lanerios schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 07:13:
Nou ja, je hebt tenminste wel de meest onzinnige +2 van de week te pakken.. Ik vind het meer een 0.
Hoezo is het off-topic of irrelevant dan? Het is on-topic omdat het ingaat op de wenselijkheid van bieden van Big Data studies in Nederland. Het is ook niet irrelevant in mijn optiek. Het is hooguit niet een mening die je deelt.

In dat geval zou ik modereren:

+1 = mening die je wel of niet deelt, maar slecht onderbouwd met weinig verdieping; oppervlakkig. Inderdaad zoals de Big data = politiestaat zoals je stelt. Als iemand zo kort door de bocht gaat, dan zou dat geen hogere score dan +1 mogen opleveren. Maar nog steeds geen 0; daarvoor zie ik geen rechtvaardiging.

+2 = mening die je wel of niet deelt, maar goed onderbouwd met verdieping en goed uitgezette argumentatie.

+3 = mening is subliem is uitgezet en ook een bepaalde overtuigingskracht heeft.
Ik ben het wel met je post eens..
Die kans acht ik zeer klein, omdat je later spreekt over 'het OMG-politiestaat gezeik'. Het lijkt mij eerder dat je juist niet mijn mening deelt, en om die reden een 0 (of nog lager) uitdeelt. En dat is precies waarom ik hier reageer, om dit aan de orde te stellen of dat wel gewenst is, zeker als men boosts gebruikt om een dergelijke anti-mening kracht bij te zetten.
k1n8fisher schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:12:
Wat betreft het misbruiken van boosts: dat is lastig tegen te gaan zolang ze nog worden uitgegeven. We zullen echter wel altijd kijken hoe mensen die zo mismodden verder bezig zijn en daar gepaste actie op ondernemen!
Kan ik ergens teruglezen wat precies de gedachte is achter de boosts, en met name waarom het gemakkelijker gemaakt is om deze punten te verkrijgen? Is het wenselijk om dat nog eens tegen het licht te houden? Wat vind je van mijn voorstel om de boostpunten te beperken en enkel te kunnen gebruiken voor +3 moderaties? Ik zou zelf graag meer +3 reacties willen zien die zich duidelijk onderscheiden van de +2 reacties, die redelijk gemeengoed zijn. Nu is het meer een 'verkrachting' van het moderatiesysteem dat pietje één stem krijgt en jantje voor zes stemmen telt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:01:

Die kans acht ik zeer klein, omdat je later spreekt over 'het OMG-politiestaat gezeik'. Het lijkt mij eerder dat je juist niet mijn mening deelt, en om die reden een 0 (of nog lager) uitdeelt. En dat is precies waarom ik hier reageer, om dit aan de orde te stellen of dat wel gewenst is, zeker als men boosts gebruikt om een dergelijke anti-mening kracht bij te zetten.
Altijd blij dat ik niet meer zelfstandig hoef te denken hier, wordt al voor me gedaan 8)7

Er zit een verschil in:

Met een post eens zijn
Met de toon van een post eens zijn

Het idee is goed, de toon is.. meh

[ Voor 5% gewijzigd door corset op 02-09-2014 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
CiPHER: ik weet ook niet precies hoe en wat behalve dat wij ook wel eens afvragen waarom die Boost punten nou zo nodig zijn. Misschien eens zoeken in de Crew afdeling van GoT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Dit was de introductie ervan: Revisie reactie- en moderatiesysteem :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

AllSeeyinEye in 'nieuws: Meizu toont smartphone met 5,4"-scherm met 15:9-verhouding'

Veel 0 en -1 beoordelingen op mijn post. Kennelijk niet gewenst? Het is m.i. een on topic reactie op een fipo die over komt of het artikel niet gelezen is en alleen de afbeeldingen bekeken heeft... Kan iemand mij van de nodige toelichting / uitleg bij de scores voorzien?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
0 gegeven.. het is een nogal cpt obvious statement.. dat heeft degene waar je op reageert echt wel gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Er zitten een paar +3 moderaties met 6x weging tussen maar ook op de lagere scores is er geboost. Ik vermoed dat we de score op die post met nog wat moderaties nog goed recht kunnen trekken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Distrax1988 in 'nieuws: Apple patenteert feature uit Samsungs Galaxy Note-toestellen'
Geen +2 (Worden ook weer leuke reacties bij dit soort artikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
-1 gegeven.. zulk soort zielige persoonlijke aanvallen slaan nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-03 14:53
Ik vind het zo jammer dat er bij dergelijke artikelen altijd zo'n X vs X moet ontstaan in de reacties, in plaats van dat er goed gediscussieerd word over het patent en wat dit zou kunnen inhouden voor beide partijen... zucht. Overigens is deze thread wel heel extreem met Apple vs Samsung omdat de titel het doet voorkomen alsof Apple iets van Samsung jat.. (heb het al aangegeven bij GR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Klopt.. maar dat is ook wel heel erg beeldvormend gepost zeg. Vind dat erg jammer op die manier. Komt nu (onbedoeld) over als even snel een flamewar starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Die kan nog flink wat downmods gebruiken. Als ik de eerste alinea bekijk dan begint hij daar al persoonlijk te worden en als je dan de laatste alinea erbij neemt dan is het duidelijk! -1 it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

k1n8fisher schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:22:
[...]

Die kan nog flink wat downmods gebruiken. Als ik de eerste alinea bekijk dan begint hij daar al persoonlijk te worden en als je dan de laatste alinea erbij neemt dan is het duidelijk! -1 it is!
staat nu op -1,

ronaldmathies in 'nieuws: Apple blijkt feature uit Galaxy Note-toestellen eerder gepatenteerd te hebben'
Is geen +3, hoort in GR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
k1n8fisher schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:22:
[...]

Ik heb de post net de laatste tik omlaag gegeven. Hij staat nu netto ook (weer) op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Sorry, inderdaad link vergeten.
Deze dus:
HMC in 'nieuws: China stelt Microsoft deadline vanwege koppelverkoop Windows met Office'

Zie de moderaties?

Dat ik iets achterloop op beleid van MS, ok, maar ik maak toch een valide punt.
Hoe gaat de gemiddelde consument OOIT een ander pakket proberen, als MS Office er al bijzit?

Is het puur omdat ik Macroschoft zeg?
Dat is gewoon een oude woordspeling, die menig 30'er, 40'er en 50'er doet lachen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMC schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 17:11:
Sorry, inderdaad link vergeten.
Deze dus:
HMC in 'nieuws: China stelt Microsoft deadline vanwege koppelverkoop Windows met Office'

Zie de moderaties?

Dat ik iets achterloop op beleid van MS, ok, maar ik maak toch een valide punt.
Hoe gaat de gemiddelde consument OOIT een ander pakket proberen, als MS Office er al bijzit?

Is het puur omdat ik Macroschoft zeg?
Dat is gewoon een oude woordspeling, die menig 30'er, 40'er en 50'er doet lachen
Ja, het is de Macroschoft. Dat is wat mij betreft gewoon een -1 waard. Is het een woordgrap? Enlighten me, want de 30 haal ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

@dbhuis:

"Macroschoft"
Het werd in de jaren '80 en' 90 binnen Siemens Nederland gebruikt. Het verspreidde zich echter.
Mijn pappie werkte daar, en aangezien ik vaak meeging, was dat een woord dat echt in mijn geheugen gegrift staat. Je hoorde het zelfs in Eindhoven. Neppers :P

Het deed recht aan de visie. Misschien minachting, inderdaad. Maar MS was niet geliefd.
Maar het was vooral een opmerking over het feit dat de monopolie en het beleid van MacroSchoft en de, in hun ogen brakke software en OS'en (in die tijd), iets teveel werden gewaardeerd. Zeker in de medisch technische wereld.

En, bovendien, is het een prachtige woordspeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Sorry, Microschoft, M$, etc zijn gewoon flamerige dingen.. Dus -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

65-jarige vaders weten niet eens wat flames zijn.

M$ vind ik ook duf.
MacroSchoft was prachtig, en ik wil 'em in leven houden.
Nou, ok, via een x56-1 dan. Verdiend hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:59
Hetzelfde hier, 2 maal -1 voor een post die toch echt geen flame/troll of wat dan ook is :?

Moi_in_actie in 'nieuws: Apple: beveiliging van iCloud is niet gekraakt bij stelen naaktfoto's'

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:52

TMC

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 21:58:
[...]

Heb je +1'en gegeven, die staan zo wel weer goed.
Ik heb wel het idee dat dit een individuele actie van één persoon is, gezien het feit dat het redelijk structureel is. Misschien kan daar naar gekeken worden door iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanoChip
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 19:03
Normaliter reageer ik hier niet. Dat men nulletjes uitdeelt doet mij vrij weinig, alleen hier kan ik zo slecht tegen nanoChip in 'nieuws: Apple: beveiliging van iCloud is niet gekraakt bij stelen naaktfoto's' Ik probeer namelijk ten alle tijden ontopic te posten.

Al weer 4 x -1, waarschijnlijk door een fanboy (ah dat ben ik zelf ook, maar wel gewoon kritisch en oprecht) of trol. Ik overweeg om in geen enkel Apple nieuwsbericht nog iets te posten al dit zo door gaat. Het is namelijk structureel (zie: post hier boven).

[ Voor 8% gewijzigd door nanoChip op 02-09-2014 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Het zou inderdaad kunnen zijn dat een of meerdere trolls/fanboys naar hartelust aan het -1 spammen zijn.
nanoChip schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 22:14:
Normaliter reageer ik hier niet. Dat men nulletjes uitdeelt doet mij vrij weinig alleen hier kan ik zo slecht tegen nanoChip in 'nieuws: Apple: beveiliging van iCloud is niet gekraakt bij stelen naaktfoto's' Ik probeer namelijk ten alle tijden ontopic te posten.

Al weer 4 x -1, waarschijnlijk door een fanboy of trol. Ik overweeg om in geen enkel Apple nieuwsbericht nog iets te posten al dit zo door gaat. Het is namelijk structureel (zie: post hier boven).
Heb je hier een +1 gegeven omdat het gewoon ontopic is, -1 slaat inderdaad nergens op.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 01:50

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Hoewel er inderdaad wat aan de hand is met de moderaties bij dat artikel, zijn 3 van deze reacties een variatie op 'Als je een systeem moet misleiden om ervoor te zorgen dat het veilig is, is het systeem niet goed.'. Drie keer hetzelfde zeggen voegt natuurlijk erg weinig toe.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Bij deze post van mij weer eenzelfde verschijnsel van een (mijn inziens) onverklaarbare 2 maal -1:

Moi_in_actie in 'nieuws: Apple: beveiliging van iCloud is niet gekraakt bij stelen naaktfoto's'

Ik moet er wel even bij zeggen dat ik blij ben dat deze post van mij niet meer op +3 staat, want dat is ie echt niet waard. +1 of +2 kan ik begrijpen, +3 is overdreven, maar de -1's zijn weer van een gezellige troll. Hij staat nu op +2 gemiddeld, dat vind ik wel prima zo.

Ik vraag me puur uit interesse af, zoals TMC hierboven al aangaf, of te achterhalen is of het een en dezelfde perso(o)n(en) is/zijn die op tal van dit soort posts met -1 loopt te zwaaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Moi_in_actie schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 23:39:
Bij deze post van mij weer eenzelfde verschijnsel van een (mijn inziens) onverklaarbare 2 maal -1:

Ik moet er wel even bij zeggen dat ik blij ben dat deze post van mij niet meer op +3 staat, want dat is ie echt niet waard. +1 of +2 kan ik begrijpen, +3 is overdreven, maar de -1's zijn weer van een gezellige troll. Hij staat nu op +2 gemiddeld, dat vind ik wel prima zo.

Ik vraag me puur uit interesse af, zoals TMC hierboven al aangaf, of te achterhalen is of het een en dezelfde perso(o)n(en) is/zijn die op tal van dit soort posts met -1 loopt te zwaaien?
Powermods kunnen dat zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vjweirnogeenn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-07 00:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Deze heer kan niet eens modden........!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

loki504 in 'nieuws: Torrentclient Tribler gebruikt onderdelen Tor voor anonieme downloads'

Het bedanken voor een nuttige bron ongewenst?
Aangeven via het moderatie systeem dat hij het een goede post vindt kan niet omdat het een reactie op zijn post is. Dat de betreffende post waar deze (zeer kritische) poster hier op reageert het antwoord is dat hij zoekt vind ik waarde toevoegen, juist omdat hij zo kritisch is

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Uit de mod faq
+1 ..... Ook interessante vragen en geslaagde grappen kunnen op dit niveau ingedeeld worden.
Deze persoon vond 'lelijk apparaat' vergelijken met de dame die het vasthield een geslaagde grap.
Dat lijkt mij redelijk subjectief, wie bepaald wat een geslaagde grap is? (het onderscheid Koreaan / Chinees daargelaten)

N.B. zelf geef ik overigens geen +1 aan de betreffende grap. Het gaat mij er om dat het lastig te stellen is dat hij hier een mismod zou hebben willen begaan omdat jij het niet een geslaagde grap vindt.

[ Voor 27% gewijzigd door JDVB op 03-09-2014 13:28 ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Degene die SRich aanhaalde omdat deze een mismodder zou zijn en een onderzoek zou verdienen is door mij onderzocht en daaruit bleek dat deze heer al geruime tijd geen actieve modrechten heeft. Ik heb ze dus niet uitgezet o.i.d. naar aanleiding van wat hij postte.
De rest van jouw betoog is dus niet echt van toepassing, ben ik bang.....! :)

Als we consequenties verbinden aan iemand's gedrag dan zullen we dat echt niet allemaal hier wegzetten. Hooguit zeggen we dat we er iets mee gedaan hebben. Wat is verder niet belangrijk.

[ Voor 22% gewijzigd door TheCapK op 03-09-2014 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

k1n8fisher schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:27:
Degene die SRich aanhaalde omdat deze een mismodder zou zijn en een onderzoek zou verdienen is door mij onderzocht en daaruit bleek dat deze heer al geruime tijd geen actieve modrechten heeft. Ik heb ze dus niet uitgezet o.i.d. naar aanleiding van wat hij postte.
De rest van jouw betoog is dus niet echt van toepassing, ben ik bang.....!
Op jouw post inderdaad niet, daarom even aangepast. Punt blijft wel staan dat het vinden dat iets een geslaagde grap is subjectief is. Ik kan het me voorstellen dat hij een +1 zou willen geven al ben ik het er niet mee eens. Maar al met al inderdaad niet echt relevant gezien er gewoon niet zo gemod is (door hem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Grappen zijn inderdaad heel erg subjectief en al talloze malen onderwerp van discussie geweest. Vaak zijn scores van -1 tot +1 te verdedigen. Daarboven is eigenlijk bijna niet mogelijk omdat een mop op zich nooit informatief of aanvullend kan zijn voor een discussie. (tot dan net weer die ene grap komt die dat wel is ......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
Hoe kan hier een hele discussie over kernenergie op +2 en +3 komen te staan.

nieuws: Websites Belgische overheid gaan plat door grote toestroom bezoekers

Het gaat over websites (een specifieke) die de load niet aan kan. Alles omtrent stroom lijkt mij volkomen off topic.

edit ok niet helemaal. Maar toch lijkt me het stroomdeel (waar de hele discussie over gaat minder belangrijk).

[ Voor 12% gewijzigd door Kevinp op 03-09-2014 19:05 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Is dit een -1?
Toff in 'nieuws: Brabantse universiteiten willen opleidingscentrum voor 'big data' in Den Bosch'
Ik reageerde, net als theobril onder mij, op een onzinnige post van CiPHER. CiPHER verwijderd zijn onzinnige post en krijgt een 0 voor de moeite, maar theobril en ondergetekende worden met een -1 "beloond"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Kevinp schreef op woensdag 03 september 2014 @ 18:56:
Hoe kan hier een hele discussie over kernenergie op +2 en +3 komen te staan.

nieuws: Websites Belgische overheid gaan plat door grote toestroom bezoekers

Het gaat over websites (een specifieke) die de load niet aan kan. Alles omtrent stroom lijkt mij volkomen off topic.

edit ok niet helemaal. Maar toch lijkt me het stroomdeel (waar de hele discussie over gaat minder belangrijk).
Paar linkjes er bij
xback in 'nieuws: Websites Belgische overheid gaan plat door grote toestroom bezoekers'
Primuszoon in 'nieuws: Websites Belgische overheid gaan plat door grote toestroom bezoekers'
Blokker_1999 in 'nieuws: Websites Belgische overheid gaan plat door grote toestroom bezoekers'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
JDVB schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:08:
loki504 in 'nieuws: Torrentclient Tribler gebruikt onderdelen Tor voor anonieme downloads'

Het bedanken voor een nuttige bron ongewenst?
Aangeven via het moderatie systeem dat hij het een goede post vindt kan niet omdat het een reactie op zijn post is. Dat de betreffende post waar deze (zeer kritische) poster hier op reageert het antwoord is dat hij zoekt vind ik waarde toevoegen, juist omdat hij zo kritisch is
Heb je ook die 11 andere reacties van loki504 bij dit artikel gelezen?
Misschien onterecht, maar na 11 keer een -1-reactie neem ik de 12e niet meer serieus.

• JKP
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

JKP

loeberce in 'nieuws: HTC kondigt Desire 820 met 64bit-octacore aan - update'

Deze zou volgens mij niet meer als een 0 moeten krijgen. Heeft niets met het onderwerp te maken, de HTC Desire.

[ Voor 2% gewijzigd door JKP op 04-09-2014 15:25 . Reden: (Foutje met link naar reactie - goede toegevoegd) ]

• Daantjeeuh
Van mij mogen eigenlijk alle reacties in dat 1e stuk wel gewoon verwijderd worden, wat een zielig gebash op elkaar

• JKP
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

JKP

Daantjeeuh schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:35:
Van mij mogen eigenlijk alle reacties in dat 1e stuk wel gewoon verwijderd worden, wat een zielig gebash op elkaar
Volledig mee eens. Overigens terzijde (kan eventueel een nieuw topic aanmaken hiervoor), is het geen idee om dit te voorkomen een minimale lengte te verplichten voor reacties?

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

JKP schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:24:
loeberce in 'nieuws: HTC kondigt Desire 820 met 64bit-octacore aan - update'

Deze zou volgens mij niet meer als een 0 moeten krijgen. Heeft niets met het onderwerp te maken, de HTC Desire.
Inderdaad, al denk ik niet eens dat hij het zo slecht bedoelt. Feitelijk geen gekke reactie gezien de 64 bits.

• nanoChip
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 19:03
JKP schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:38:
[...]

Volledig mee eens. Overigens terzijde (kan eventueel een nieuw topic aanmaken hiervoor), is het geen idee om dit te voorkomen een minimale lengte te verplichten voor reacties?
Nee dan krijg je geforceerde reacties (met veel punten of vraagtekens). Mensen die gewoon structureel nulletjes of minnetjes halen het recht op reageren (en mod) ontnemen. Hetzelfde geldt voor mensen die telkens onterecht -1 en +3 uitdelen, en lopen te trollen. Daarnaast een *tijdelijk* verbod om te reageren op nieuwsitems van Apple, Samsung, Google, Microsoft of andere merken voor mensen die in voorgaande nieuwsitems zich hebben misdragen.

Mensen die een aantal dagen na registratie na minimaal 5 post op een reactiescore onder de nul zitten ook het recht om te reageren ontnemen.

Trolls en grappen dragen niet bij aan de kwaliteit van Tweakers. En het totaal aantal reactie ook niet.

[ Voor 17% gewijzigd door nanoChip op 04-09-2014 16:14 ]

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
JKP schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:38:
[...]

Nee, je kan ook prima reacties maken met weing woorden. Bijvoorbeeld dit draadj: Daniel. in 'nieuws: Nokia Lumia 730 en 735 krijgen 5-megapixelcamera voor selfies'. Prima reacties, allemaal maar een paar woorden. We zitten ook niet te wachten op nutteloze vulling, het is hier geen politiek debat :)

• corset
[Verwijderde gebruiker]

Even mijn irritatie..

buiten de spelfouten en irritant taalgebruik wordt zijn hele flamewar richting Samsung ronduit vervelend nu.

Verwijderd in 'nieuws: Samsung presenteert Galaxy S5 mini'
Verwijderd in 'reviews: Samsung Galaxy Tab S 8.4 en 10.5: tablets met ongekende beeldkwaliteit'
etc
etc

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd in 'nieuws: Watch Dogs krijgt Bad Blood-dlc'
Wat hier +2 aan is... Meningmoderatie alom iig.

• kramerty88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 18:48

kramerty88

Soms geniaal... (meestal niet)

http://team450.nl/ | 31:39 10k | 2:33:02 Marathon

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Trishul in 'nieuws: Microsoft introduceert dunne Lumia 830 met 5"-scherm'

Ik hadden het kunnen verwachten, maar toch heb ik blijkbaar 3x -1 en 3x 0 te pakken. Dit is toch overdreven? Valt me vaker op bij artikelen over WP, men reageert vaak geprikkeld. Terwijl ik volgens mij gewoon onderbouwing gegeven heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Google wint rechtszaak in Duitsland omtrent indexeren nieuwsberichten'

drdelta in 'nieuws: Google wint rechtszaak in Duitsland omtrent indexeren nieuwsberichten'

Ik en drdelta doen exact dezelfde uiting (er is sprake van afpersing als Google dreigt [...] Anyway, bekijk de context even).

Ik krijg een -1 en hij een +2.

Okeeeeeeeee.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
Kan iemand even dit bekijken voor me?
nieuws: Watch Dogs krijgt Bad Blood-dlc

Iemand zit enorm te mening modden daar, 2x -2 op een heleboel posts die het spel neit afkraken. Valt een beetje op.

(niet meteen in het begin, paar posts er onder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
TMC in 'nieuws: Gerucht: Apple-smartwatch krijgt nfc voor mobiele betalingen'

Belediging van een andere gebruiker? Andere toon en het was minstens +1 (informatie over iBeacon)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Trishul schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 01:14:
Trishul in 'nieuws: Microsoft introduceert dunne Lumia 830 met 5"-scherm'

Ik hadden het kunnen verwachten, maar toch heb ik blijkbaar 3x -1 en 3x 0 te pakken. Dit is toch overdreven? Valt me vaker op bij artikelen over WP, men reageert vaak geprikkeld. Terwijl ik volgens mij gewoon onderbouwing gegeven heb...
Je staat met die post inmiddels redelijk stevig op +1 (wat ook de mediaan score is op dit moment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Bron schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 02:30:
Kan iemand even dit bekijken voor me?
nieuws: Watch Dogs krijgt Bad Blood-dlc

Iemand zit enorm te mening modden daar, 2x -2 op een heleboel posts die het spel neit afkraken. Valt een beetje op.

(niet meteen in het begin, paar posts er onder)
Ik heb er naar gekeken. De posts lijken op dit moment vrij goed te staan. Het lijkt inderdaad een enkele user te zijn die niet helemaal netjes heeft gemod en overal minpunten heeft gegeven bij reacties die de game niet afkraken. On it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Maak daar maar gewoon een -1 van. Dat is gewoon een persoonlijke aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Vind een 0 nog teveel voor deze afzeik reactie,staat ook niks ter compensatie in. Heb er een -1 aan gegeven.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

ITsEZ in 'reviews: Samsung Galaxy Note Edge'
Dit is geen +3 waard. Ik twijfel tussen een 0 en -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
ITsEZ in 'reviews: Samsung Galaxy Note Edge'
Wie helpt mij deze richting de goede score te zetten? Ik heb een -1 gegeven, ik zat nog te twijfelen of 0 niet ook goed is maar hij blijft vooralsnog op +1 staan en dat lijkt me sowieso niet zo'n goede score.

Dit is ook wel een interessante: dancol in 'reviews: Samsung Galaxy Note Edge'
Op zich een goede post, behalve die eerste zin. Die verpest het helemaal.

[ Voor 26% gewijzigd door Cyphax op 05-09-2014 09:34 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Cyphax schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:32:
Dit is ook wel een interessante: dancol in 'reviews: Samsung Galaxy Note Edge'
Op zich een goede post, behalve die eerste zin. Die verpest het helemaal.
Ik vind die reactie weinig toevoegen, hij moet gewoon niet reageren op dat geflame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik heb het op -1 gezet, opmerking voegt niks toe behalve een belediging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Wat is er mis met [Verwijderde gebruiker] ?
Alleen maar irritant doen in o.a. nieuws: Microsoft brengt Xbox One uit in Nederland en België

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essox Lucius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 11:37
PcDealer schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:34:
Alleen maar irritant doen in o.a. nieuws: Microsoft brengt Xbox One uit in Nederland en België
Fanboy flame war..bussines as ussual!
Kreeg zelf ook -1 voor een flauwe grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Klopt maar er zijn er teveel die dit meteen al affakkelen en dus een -1 geven.
PcDealer schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:34:
Heb deze heer gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Mr. Awesome in 'nieuws: Microsoft brengt Xbox One uit in Nederland en België'
Hij reageert daarop maar 't is offtopic en/of irrelevant. Toch staat ie nog op +1. Ik heb zelf daar 0 aan gegeven.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Staat na mijn zetje op 0. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:48
mkools24 in 'nieuws: Skype voor iOS krijgt ondersteuning voor groepsgesprekken'

Wat mij betreft gaat deze reactie linea directa de prullenbak in i.p.v. op -1.
Pagina: 1 ... 54 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]