La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France
Poops_McGhee in 'reviews: Nokia Lumia 930: een nieuw tijdperk breekt aan'
Verwijderd in 'reviews: Nokia Lumia 930: een nieuw tijdperk breekt aan'
En Zavantas in 'reviews: Nokia Lumia 930: een nieuw tijdperk breekt aan' speelt op de man en hoort dus op -1.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Die reactie erboven is een eigen ervaring - eentje die bovendien op enkele punten afwijkt van de review en dus een toevoeging - maar deze +3 lijkt een gevolg van mening-modden, want het is geen toevoeging van info over het toestel of eigen ervaring. (al vond ik het wel interessant genoeg om erop te reageren)
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Lees de topicwaarschuwing evenDaantjeeuhMe schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:34:
Nu wil ik niet zeuren dat ik net op +3 stond en nu op +2, maar waar deze 6x -1 vandaan komt? Dat lijkt me toch niet helemaal correct gemod? Daantjeeuh in 'nieuws: 'EU onderzoekt misbruik machtspositie Android''
Geen +3; dat zijn duidelijke mee-eens-mods. Niet meer dan +1 wat mij betreft; 0/-1 zou ook kunnen aangezien de ondertoon erg negatief is (laatste zin).
If you choose not to decide, you still have made a choice.
+1 lijkt me een prima score.Migrator schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 20:18:
simon2000 in 'nieuws: 'Oud-werknemers Nokia demonstreren in China om massaontslag door Microsoft''
Geen +3; dat zijn duidelijke mee-eens-mods. Niet meer dan +1 wat mij betreft; 0/-1 zou ook kunnen aangezien de ondertoon erg negatief is (laatste zin).
Gezien de troll-termen als 'afpersing' en 'fanboys' lijkt me dit eerder -1 dan de 0 die hij nu heeft. Die +2 en +3's lijken me wel een onderzoekje waard!
Virussen? Scan ze hier!
Staat na mijn zetje op -1.wildhagen schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 12:44:
mutley69 in 'nieuws: Microsoft klaagt Samsung aan wegens niet uitbetalen Android-royalties'
Gezien de troll-termen als 'afpersing' en 'fanboys' lijkt me dit eerder -1 dan de 0 die hij nu heeft. Die +2 en +3's lijken me wel een onderzoekje waard!
Ik zie hier werkelijk niets "ongewenst" in, al ben ik het niet echt eens met de poster.
Staat nu gewoon weer op -1. In mijn ogen is het ongewenst omdat het aanzet tot geflame, zonder dat hij daadwerkelijk een poging doet de discussie in de goede richting te wijzen. Door een beetje half naar mogelijk bestaande documenten te verwijzen doet mij vinden dat er weinig moeite is gedaan om een constructief bericht neer te zetten.Toff schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 02:15:
En na mijn correctie weer op 0...
Ik zie hier werkelijk niets "ongewenst" in, al ben ik het niet echt eens met de poster.
Bilbo.Balings in 'nieuws: Microsoft klaagt Samsung aan wegens late uitbetaling Android-royalties - update'
Bilbo.Balings in 'nieuws: Microsoft klaagt Samsung aan wegens late uitbetaling Android-royalties - update'
En Lednov's reacties erop:
Lednov in 'reviews: Laptop Best Buy Guide: augustus 2014'
Ongeacht wie er nou gelijk heeft, de scores lijken mij niet helemaal te kloppen.
Ik reageer bovendien op zijn eerdere bericht, welke ik zelfs daarvoor nog een +1 heb gegeven ook, omdat ik het er misschien niet mee eens was, maar het wel een goeie discussiestarter vond, en bovendien, on the topic.
[ Voor 9% gewijzigd door HMC op 03-08-2014 13:03 ]
Eat the bugs, live in a pod
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
krijgt +3 en +2 voor een reactie op een ongewenst aluhoedje: 'Geloof je dit nu echt'.
Lijkt me inderdaad dat die reactie(s) toegevoegd moeten worden aan het artikel
[ Voor 24% gewijzigd door JDVB op 03-08-2014 13:27 ]
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
Geen 21x +3 waard, is gewoon schoolmeesteren.
Virussen? Scan ze hier!
1 Ik stel vast dat er tot op heden geen enkele flame reactie op deze post is geweest.Ircghost schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 03:21:
[...]
Staat nu gewoon weer op -1. In mijn ogen is het ongewenst omdat het aanzet tot geflame, zonder dat hij daadwerkelijk een poging doet de discussie in de goede richting te wijzen. Door een beetje half naar mogelijk bestaande documenten te verwijzen doet mij vinden dat er weinig moeite is gedaan om een constructief bericht neer te zetten.
2 "Weinig moeite" etc. is geen -1, maar een nul, IMHO.
Met respect voor ieders mening, ben ik van mening dat er zo nu en dan wel erg "hard" wordt gemodereerd. Aan de andere kant is een verschil van 1 punt in de (eind)moderatie niet onoverkomelijk.
Laten we wel in het oog houden dat het moderatiesysteem niet is bedacht of bedoeld om posters te straffen of te belonen voor hun bijdrage, maar om lezers die ervoor kiezen om te filteren op moderatie de helpende hand te reiken...
Uh jawel, je krijgt aardig wat karma als je reactie een +2 of +3 krijgt, en er gaat ook karma af als je reactie -1 krijgt.Toff schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 23:35:
[...]
1 Ik stel vast dat er tot op heden geen enkele flame reactie op deze post is geweest.
2 "Weinig moeite" etc. is geen -1, maar een nul, IMHO.
Met respect voor ieders mening, ben ik van mening dat er zo nu en dan wel erg "hard" wordt gemodereerd. Aan de andere kant is een verschil van 1 punt in de (eind)moderatie niet onoverkomelijk.
Laten we wel in het oog houden dat het moderatiesysteem niet is bedacht of bedoeld om posters te straffen of te belonen voor hun bijdrage, maar om lezers die ervoor kiezen om te filteren op moderatie de helpende hand te reiken...
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
[ Voor 4% gewijzigd door Dirk op 04-08-2014 00:00 ]
OK, je hebt gelijk, volgens de FAQ:Dirk schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 00:00:
't Doet allebei, en zo ervaren de meeste gebruikers het ook: een straf wanneer hun reactie een -1 (en soms ook een 0) krijgt, een beloning als hij juist een +2 of +3 krijgt. Terwijl de andere gebruikers het juist gaat om de filtering.
Maar de doelstelling "belonen" is secundair, waar ik de stellige indruk heb, dat de meeste moderaties die hier besproken worden, juist op dit systeem van belonen berusten.Waarom een moderatiesysteem?
Het moderatiesysteem heeft twee belangrijke doelstellingen. De eerste en belangrijkste is het aanbrengen van een scheiding in de kwaliteit van de reacties, zodat bezoekers bij het lezen van reacties hier een filter op kunnen toepassen. Hiermee kunnen zij ongewenste berichten, zoals flamebaits, trolls en first posts, wegfilteren of de selectie beperken tot de meest waardevolle reacties.
De tweede doelstelling van het moderatiesysteem is het belonen van gebruikers die reacties met een hoge kwaliteit plaatsen en anderzijds het ontmoedigen van users die ongewenste berichten posten. De beloning en bestraffing vinden plaats door middel van het uitdelen van zogenaamde karmapunten. Karma is de totale waardering van de door een gebruiker geleverde input op Tweakers.net. Uiteindelijk hopen we hiermee ook het plaatsen van kwalitatief hoogwaardige reacties te stimuleren.
is al opgelost
[ Voor 4% gewijzigd door RagingPenguin op 04-08-2014 18:33 ]
core_dump in 'nieuws: Europese Commissie pauzeert overname-onderzoek Ziggo'
Axelfoley007 in 'nieuws: Europese Commissie pauzeert overname-onderzoek Ziggo'
Stuk voor stuk kortzichtige maar niet ongewenste reacties. Allemaal 0 wat mij betreft.
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2014 13:49 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Geen +2 en al helemaal geen +3, in die .plan wordt al weer lekker veel gemeningmod, ik weet dat er iets losser gemodereert mag worden in .plans maar dat betekent nog niet dat alles gemeningmod kan worden in .plans
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
En deze Verwijderd in 'plan: Development-round-up - Iteratie #55'
[ Voor 31% gewijzigd door _David_ op 05-08-2014 15:11 ]
Wat de posts zelf betreft ik vind die +3 van Senzune meer dan terecht, Niet alleen omdat het ook een nuttige toevoeging is vanwege de legitime redenen ook om de crew even aan het denken te zetten
Jij geeft die posts dus een +3 omdat je het er mee eens bent, wat dus niet de bedoeling is.mrjraider schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:54:
Kan het gemod bij de -plans ook gewoon een stuk lichter? Aangezien iedereen daar juist zijn of haar mening geeft. Wellicht een mooi idee om het gemod op bepaalde stukken gewoon te stoppen aangezien dit dan totaal zinloos is.
Wat de posts zelf betreft ik vind die +3 van Senzune meer dan terecht, Niet alleen omdat het ook een nuttige toevoeging is vanwege de legitime redenen ook om de crew even aan het denken te zetten
En door bij verschillende artikel soorten verschillende systeem te gebruiken maken je het alleen maar ingewikkeld.
Van mijn part mag het mod systeem uitgezet worden bij .plans
Helaas een punt aftrek vanwege mod gezeik. Dus een +2
[ Voor 11% gewijzigd door _David_ op 05-08-2014 15:07 ]
Hij noemt wel alternatieven waar ik zelf nog niet over had nagedacht. Los of je het daar mee eens bent of niet, dat zijn toch wel nuttige aanvullingen voor de discussie? Al blijft de vraag "Wat is nuttig?" altijd spelen..._David_ schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:05:
Ik zie niks informatiefs er in, hij geeft zijn mening over advertenties en niks meer.
Het had misschien een neutralere toon moeten hebben, zeker de laatste passage is overbodig. Dat laatste stukje zou je misschien zelfs als flamebait kunnen zien..
Vanwege de toonzetting heb ik zelfs een -1 overwogen...itsyaboy schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:09:
[...]
Hij noemt wel alternatieven waar ik zelf nog niet over had nagedacht. Los of je het daar mee eens bent of niet, dat zijn toch wel nuttige aanvullingen voor de discussie? Al blijft de vraag "Wat is nuttig?" altijd spelen...
Het had misschien een neutralere toon moeten hebben, zeker de laatste passage is overbodig. Dat laatste stukje zou je misschien zelfs als flamebait kunnen zien..
Ik zag er meer een aantal sneren richting Tweakers in dan opbouwende kritiek.
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
Als het neutraal was geschreven was het misschien nog wel een +2, nu zijn het Idd gewoon sneren naar Tweakers.itsyaboy schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:09:
[...]
Hij noemt wel alternatieven waar ik zelf nog niet over had nagedacht. Los of je het daar mee eens bent of niet, dat zijn toch wel nuttige aanvullingen voor de discussie? Al blijft de vraag "Wat is nuttig?" altijd spelen...
En het enige alternatief dat ik hem zie noemen ia micropayments, wat onzin is aangezien je zo het nieuws op een andere website gratis kan lezen
_Peter2_ schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:11:
[...]
Vanwege de toonzetting heb ik zelfs een -1 overwogen...
Ik zag er meer een aantal sneren richting Tweakers in dan opbouwende kritiek.
Ja wat dat betreft ben ik het er wel mee eens.. hoe maak je zoiets duidelijk aan de users? Anders leren ze het nooit.._David_ schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:15:
[...]
Als het neutraal was geschreven was het misschien nog wel een +2, nu zijn het Idd gewoon sneren naar Tweakers.
En het enige alternatief dat ik hem zie noemen ia micropayments, wat onzin is aangezien je zo het nieuws op een andere website gratis kan lezen

De posts van Senzune vind ik dan ook niet meer dan +1 elk. (De eerste vanwege de toonzetting, de andere die +3 was is gewoon on topic binnen de discussie, maar ik zie er niets in dat het spotlight zou maken).mrjraider schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:16:
Wel heel toepasselijk dat de Crew direct een +3 krijgt en de overige +3 welke overigens beide van Senzune gedownd zijn naar +2 of lager... Zo zie je maar hoe ontzetten goed het modsysteem werkt #not
Dat is mijn mening.
De +3 van Arnoud is ook een "mee eens" mod..._Peter2_ schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:32:
[...]
De posts van Senzune vind ik dan ook niet meer dan +1 elk. (De eerste vanwege de toonzetting, de andere die +3 was is gewoon on topic binnen de discussie, maar ik zie er niets in dat het spotlight zou maken).
Dat is mijn mening.
Ik geef ze ook standaard +1, het is gewoon on topic volgens de modfaq, maar die mismods ga ik niet aandragen hier. Dat is gewoon nutteloos.
Beetje jammer dus... Zoals ik dus al eerder aangaf werkt het modsysteem dus voor geen meterelanerios schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:36:
Dat is het ook.. maar helaas is de standaard hier, is het een crewlid? De hoogte in modden.
Ik geef ze ook standaard +1, het is gewoon on topic volgens de modfaq, maar die mismods ga ik niet aandragen hier. Dat is gewoon nutteloos.

Klopt, die had ik nog niet gezien, maar nu wel en dus ook (gewoon) op +1 gemod, waar hij op hoort te staan.mrjraider schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:34:
[...]
De +3 van Arnoud is ook een "mee eens" mod...
Overigens vind ik zeef in 'plan: Development-round-up - Iteratie #55' wel +2. Zeef geeft informatie en links die wat toevoegen aan de discussie (namelijk waarop het verdienmodel van Tweaker.net is gebaseerd).
[ Voor 36% gewijzigd door _Peter2_ op 05-08-2014 15:42 ]
Geen +2
arnoudwokke in 'plan: Development-round-up - Iteratie #55'
Ook al ben ik het helemaal eens met Arnoud, dit is ook geen +3
corset in 'plan: Development-round-up - Iteratie #55'
Flamen, -1
vrij vertaaldFair point, zeker op andere sites waar advertentienetwerken vrij spel hebben en waar beheerders geen interesse hebben in of lezers malware oplopen.
Bij ons gaat het altijd goed, het zijn alleen andere sites die dat ooit kunnen hebben
Even maar persoonlijke aanval erbij? Gaat goed!Klinkt me ook ethisch niet in de haak, ik denk dat je bij jezelf te rade moet gaan hoe je tegen deze maatschappij aankijkt en wat voor een persoon je zou willen zijn.
En toch nog even abo door de strot duwen..Ik zou je aanraden om dat te nemen: het kost je een half biertje per maand en je bent van alle banners, buttons en take-overs af. Goede deal, toch?
maar dat laatste is niet zo erg.
Maar serieus? Persoonlijke aanvallen en je eigen site 100% veilig verklaren met "het gebeurt ons nooit"? Erg jammer.
Een van de redenen dat ik reageerde maar ik ben niet echt gevallen over de persoonlijke aanvallanerios schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:04:
Die van arnoud vind ik zelf echt heel erg..
[...]
vrij vertaald
Bij ons gaat het altijd goed, het zijn alleen andere sites die dat ooit kunnen hebben
[...]
Even maar persoonlijke aanval erbij? Gaat goed!
[...]
En toch nog even abo door de strot duwen..
Maar serieus? Persoonlijke aanvallen en je eigen site 100% veilig verklaren met "het gebeurt ons nooit"? Erg jammer.
Geef dan eens een voorbeeld van dat Tweakers virussen/malware geserveerd heeft?lanerios schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:04:
Die van arnoud vind ik zelf echt heel erg..
[...]
vrij vertaald
[...]
Even maar persoonlijke aanval erbij? Gaat goed!
[...]
En toch nog even abo door de strot duwen..
En zeggen dat je bij jezelf te rade moet gaan hoe je tegen de maatschappij aankijkt is nou niet bepaald een aanval.
[ Voor 8% gewijzigd door _David_ op 05-08-2014 16:11 ]
Die zullen vast niet te vinden zijn maar om dan op de man te spelen is natuurlijk niet nodig. Eveneens als de +3 omdat het een crewlid is en je het ermee eens bent_David_ schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:10:
[...]
Geef dan eens een voorbeeld van dat Tweakers virussen/malware geserveerd heeft?
Ik heb hierboven zelf aangegeven dat hij niet op +3 hoort.mrjraider schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:12:
[...]
Die zullen vast niet te vinden zijn maar om dan op de man te spelen is natuurlijk niet nodig. Eveneens als de +3 omdat het een crewlid is en je het ermee eens bent
Shutting up now_David_ schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:14:
[...]
Ik heb hierboven zelf aangegeven dat hij niet op +3 hoort.
lasharor in 'nieuws: 'Bijna kwart van verkochte Android-telefoons heeft geen Google-diensten''
Volgens mij beledigt ie niemand en is het ook geen trol post of iets. Volgens mij gewoon een ontopic (+1)
Bas van Pelt in 'nieuws: 'Bijna kwart van verkochte Android-telefoons heeft geen Google-diensten''
Hooguit offtopic, maar zeker geen belediging / trol
Verder heeft calvinturbo in al zijn posts 6x -1 gemod gekregen. Volgens mij wordt hier op de persoon gespeeld en door iemand met meerdere accounts. Zijn posts zijn dan niet heel veel toevoegend meestal, maar ook niet -1 waardig.
@ChicaneBT: thx, die kende ik nog niet idd.
[ Voor 23% gewijzigd door Benji87 op 05-08-2014 16:31 . Reden: ff aan het kloten met die linkjes :$ ]
Verwijderd
Je kunt links van Tweakers gelijk plaatsen die worden dan automatisch omgezet in tekst.
1
| http://tweakers.net/nieuws/97651/bijna-kwart-van-verkochte-android-telefoons-heeft-geen-google-diensten.html?showReaction=7103048#r_7103048 |
Wordt automatisch:
lasharor in 'nieuws: 'Bijna kwart van verkochte Android-telefoons heeft geen Google-diensten''
Dus dan moeten we maar ervan uit gaan dat het nooit ooit zal gebeuren bij tweakers?_David_ schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:10:
[...]
Geef dan eens een voorbeeld van dat Tweakers virussen/malware geserveerd heeft?
En zeggen dat je bij jezelf te rade moet gaan hoe je tegen de maatschappij aankijkt is nou niet bepaald een aanval.

Nee.. ik heb nog nooit een wondje opgelopen bij de supermarkt op de hoek. Dus het gaat ook nooooit meer gebeuren. Lekkere logica zo
Maar goed, als je geen argumenten meer hebt etc?
En over de maatschappij, van een "normale" poster worden zulk soort opmerkingen als flames gezien.. dus wel even gelijke lijn etc.
[ Voor 14% gewijzigd door corset op 05-08-2014 18:31 ]
Mag de reactie hierboven een paar +1'tjes alsjeblieft? Hij staat op moment van schrijven op -1, maar in tegenstelling tot de meeste andere "reclame is stom, dus ik blijf lekker adblocken" reacties geeft ie in elk geval een suggestie voor hoe het beter kan. De laatste regel is een poging om constructief mee te denken, dus de -1 lijkt mij onterecht.
Waarom is jou naam rozeIrcghost schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 17:54:
Goede tip, maar de opmaak is nogal belabberd dus van mij een 0, waar die nu ook op staat.
of 1 account met boost. ik heb ook nog 200+ boost punten liggen.Benji87 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:20:
Verder heeft calvinturbo in al zijn posts 6x -1 gemod gekregen. Volgens mij wordt hier op de persoon gespeeld en door iemand met meerdere accounts. Zijn posts zijn dan niet heel veel toevoegend meestal, maar ook niet -1 waardig.
@ChicaneBT: thx, die kende ik nog niet idd.
Omdat ik Ragdoll zat te klieren
Daar heb ik ook een -1 voor gegeven, wat een beroerd geschreven ophitsend bericht. Ik snap dat iemand een punt wil maken maar dat kan echt anders.
Die kerel kan wel een Valiumpje gebruiken volgens mij....
Virussen? Scan ze hier!
Geeft een prima reactie op de post boven hem en krijgt 2x -1? Wie voelt zich beledigt door zijn post? =/
Ah okeej, dat kan ook, heb me eigenlijk nooit zo verdiept hoeveel dat nou waard is zo'n boost-punt.RagingPenguin schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 18:08:
[...]
of 1 account met boost. ik heb ook nog 200+ boost punten liggen.
Staat nu gewoon netjes op +1Benji87 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:49:
corset in 'nieuws: Sony stopt met PlayStation Mobile voor Android-telefoons'
Geeft een prima reactie op de post boven hem en krijgt 2x -1? Wie voelt zich beledigt door zijn post? =/
[...]
Ah okeej, dat kan ook, heb me eigenlijk nooit zo verdiept hoeveel dat nou waard is zo'n boost-punt.
Gezien je vrij directe manier van communiceren (wat door sommigen als bot kan worden ervaren) kan het ook zijn dat je een "fan" hebt die je standaard -1 geeft. (Zeg niet dat het zo is overigens...maar Tweakers zijn tenslotte ook mensen, met alle eigenaardigheden die daarbij horen)lanerios schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:03:
Lol, was me nog niet eens opgevallen. Waarschijnlijk fanboys. Ben er al vaker achtergekomen dat kritiek op PS+ dodelijk is hier op tweakers.
Geen idee waarom deze 0 krijgt als eindscore. Wat hij aan wil geven is al offtopic, raakt kant noch wal met de reactie erboven en vevolgens ook nog eens op de man spelen: "Heerlijk om weer eens een "slecht geinformeerd persoon" de les te lezen...", wat imo -1 verdient op de totaalscore.
Kan ook ja_Peter2_ schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:13:
[...]
Gezien je vrij directe manier van communiceren (wat door sommigen als bot kan worden ervaren) kan het ook zijn dat je een "fan" hebt die je standaard -1 geeft. (Zeg niet dat het zo is overigens...maar Tweakers zijn tenslotte ook mensen, met alle eigenaardigheden die daarbij horen)
Miki in 'nieuws: Apple claimt dat half miljoen Europeanen hun baan danken aan App Store'
wat cptchaos al aangeeft. Echt een -1
[ Voor 21% gewijzigd door corset op 06-08-2014 13:16 ]
Beschrijving -1 ongewenst: "Deze reactie is een flamebait, troll of belediging van een andere gebruiker."
Daar zou ik het niet onder laten vallen, het is zeker geen +2 of +3 zoals sommigen geven, maar het is wel een soort van ontopic, dus +1 of 0 lijkt me prima.
Ik vind het nogal een flamebait..?Benji87 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:48:
[...]
Beschrijving -1 ongewenst: "Deze reactie is een flamebait, troll of belediging van een andere gebruiker."
Daar zou ik het niet onder laten vallen, het is zeker geen +2 of +3 zoals sommigen geven, maar het is wel een soort van ontopic, dus +1 of 0 lijkt me prima.
Verwijderd
Op basis van 1 foto concludeert hij dat er maar 1 iemand werkt. Hij heeft het opeens over drugsgebruikers
stoner opmerking is 100% kansloos. En is weer echt alu hoedjes werk.
even paar -1 onderbouwingen:
420 zie je ook vaak terug komen bij stoners.
Boze enge mannen hebben niet alleen Amerikaanse bedrijven aangevallen. Nee, ze hebben elke website die ze met PutinSeach.ru konden vinden aangevallen.
Nee, men maakt zich vooral zorgen over propaganda en hoe makkelijk alle westerse media daar voor vallen. Zelfs ons geliefde T.net
Fijn als je een punt hebt, echt geweldig. Maar probeer wel op niveau te blijven..
Het valt mij hier ook op dat het gemod niet meer op inhoud gaat maar eerder om de context of de toon van een bericht. Persoonlijk vind ik dit meer dan onzin omdat je beide individueel anders kan oppakken. Ik vind het een gewone +2 of zelfs een +3lanerios schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:45:
Nou..
even paar -1 onderbouwingen:
420 zie je ook vaak terug komen bij stoners.
Boze enge mannen hebben niet alleen Amerikaanse bedrijven aangevallen. Nee, ze hebben elke website die ze met PutinSeach.ru konden vinden aangevallen.
Nee, men maakt zich vooral zorgen over propaganda en hoe makkelijk alle westerse media daar voor vallen. Zelfs ons geliefde T.net
Fijn als je een punt hebt, echt geweldig. Maar probeer wel op niveau te blijven..
Verwijderd
Is het niet een idee dat er een tweakers.net instelling komt waarmee je sommige gebruikers niet toont in de reacties? Dit scheelt waarschijnlijk een hoop flames en -1 modden. In de usenet news tijd had je ook zoiets het zgn. killfilter. Daarmee kreeg je reacties van een bepaalde personen gewoon niet te zien._Peter2_ schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:13:
[...]
Gezien je vrij directe manier van communiceren (wat door sommigen als bot kan worden ervaren) kan het ook zijn dat je een "fan" hebt die je standaard -1 geeft. (Zeg niet dat het zo is overigens...maar Tweakers zijn tenslotte ook mensen, met alle eigenaardigheden die daarbij horen)
+1 gegeven, vind het geen +2 of +3 imoVerwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:32:
Vinden jullie dit een +3? Kain_niaK in 'nieuws: 'Hackers stelen 1,2 miljard inloggegevens en 500 miljoen e-mailadressen''
Op basis van 1 foto concludeert hij dat er maar 1 iemand werkt. Hij heeft het opeens over drugsgebruikers. Verderop heeft hij wel goede punten, maar voor mij geen +3 waard.
Verwijderd
WTF.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2014 15:46 ]
Ik krijg op bijna al mijn reacties -1. Ik vind ze allemaal onterecht.
Los van de inhoud, speel je het nogal op de man, noem je onjuiste feiten op, en presenteer je het nogal 'bot'. Ik heb een paar "neutraal" gegeven, maar een paar ook versterkt als -1.TMC schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:42:
TMC in 'nieuws: Apple claimt dat half miljoen Europeanen hun baan danken aan App Store'
Ik krijg op bijna al mijn reacties -1. Ik vind ze allemaal onterecht.
TMC in 'nieuws: Apple claimt dat half miljoen Europeanen hun baan danken aan App Store' Is echt een -1
je eigen gelinkte bericht is mod gezeur, dus -1
TMC in 'nieuws: Apple claimt dat half miljoen Europeanen hun baan danken aan App Store'
Waar is het bewijs dat GOogle alles gejat/afgekeken heeft? Flamebait. Dus -1
Edit: Windows, Apple, en Google onderwerpen wakkeren dit vrijwel altijd aan

[ Voor 44% gewijzigd door Mrjraider op 06-08-2014 15:51 ]
Onjuiste feiten is geen reden voor -1. Tevens noem ik geen onjuiste feiten. Is gewoon een verschil van inzicht. Bot zijn is geen reden voor -1.Umbrah schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:46:
[...]
Los van de inhoud, speel je het nogal op de man, noem je onjuiste feiten op, en presenteer je het nogal 'bot'. Ik heb een paar "neutraal" gegeven, maar een paar ook versterkt als -1.
Dat is maar een deel van het bericht. Het overgrote deel is gewoon een inhoudelijke toevoeging op de discussie.[/quote]lanerios schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:47:
Even kijken:
TMC in 'nieuws: Apple claimt dat half miljoen Europeanen hun baan danken aan App Store' Is echt een -1
je eigen gelinkte bericht is mod gezeur, dus -1
Ten eerste zeg ik nergens dat Google alles gejat heeft. Ten tweede is het geen flamebait, kom op zeg. Je laat je inhoudelijke mening je beoordelingsvermogen vertroebelen.TMC in 'nieuws: Apple claimt dat half miljoen Europeanen hun baan danken aan App Store'
Waar is het bewijs dat GOogle alles gejat/afgekeken heeft? Flamebait. Dus -1
TMC schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:50:
Ten eerste zeg ik nergens dat Google alles gejat heeft. Ten tweede is het geen flamebait, kom op zeg. Je laat je inhoudelijke mening je beoordelingsvermogen vertroebelen.
Really?Het is alleen Apple gelukt en Google heeft het kunstje goed afgekeken van Apple.
Weer op de man spelen..Besef je eigenlijk wel wat je zegt?
Nee je bent echt +1 wil je zeggen?
Fixed thatlanerios schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:52:
[...]
[...]
Really?
[...]
Weer op de man spelen.. Vraag terug leggen of deze user wel begrijpt wat hij zegt
Nee je bent echt +1 wil je zeggen? een 0 past inderdaad beter
Wat is je punt? Moeten we hier een inhoudelijke discussie gaan voeren? Dat ik zeg dat Google iets van Apple afkijkt is geen reden voor -1.
Ik vind dat niet op de man spelen nee is gewoon een vraag.[...]
Weer op de man spelen..
Nee je bent echt +1 wil je zeggen?
En nee ik zeg nergens dat het +1 is, het is gewoon 0.
Een -1 is m.i. bedoeld voor flames of het verpesten van een discussie. Uitgebreide inhoudelijke posts van 3/4 alinea's verdienen zeker geen -1.
[ Voor 36% gewijzigd door MarcoC op 06-08-2014 16:13 ]
Verwijderd
Dit is inderdaad waar, tweakers.net is Android biased, ik heb wel +2/+3 Apple-positieve reacties geschreven maar het is op eieren lopen dan. Een +2/+3 positieve Android/Google reactie is een fluitje van een cent.MarcoC schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:12:
Als je op Tweakers het niet eens bent met de gemeenschappelijke anti-Apple houding dan krijg je vanzelf een stortvloed aan -1's.
Maar kom dan wel met feiten, en niet met drogredenen en niet onderbouwde meningen.
Wat in jouw ogen een drogreden is, is in de ogen van een ander een valide argument. Kortom, prima voer voor een discussie, maar géén reden om met -1 te gaan strooien, zoals nu bij mij wel gedaan werd.lanerios schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:13:
Nee hoor, ben zelf redelijk neutraal in de gehele fanboy armsrace (vind het zelf schattig als mensen schreeuwen dat Apple degene was die alles populair heeft gemaakt. Popcorn tijd meestal).
Maar kom dan wel met feiten, en niet met drogredenen en niet onderbouwde meningen.
Ik vind namelijk alle reacties waarop ik reageer weer bol staan van de drogreden en niet-onderbouwde meningen. In plaats van -1 te geven ga ik dan de discussie aan.
Inderdaad, je moet het heel lief zeggen en van tevoren excuses aanbieden aan potentiële Android-bezitters die zich onheus bejegend voelen, en heel misschien dan word je omhoog gemodereerd.Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:13:
[...]
Dit is inderdaad waar, tweakers.net is Android biased, ik heb wel +2/+3 Apple-positieve reacties geschreven maar het is op eieren lopen dan. Een +2/+3 positieve Android/Google reactie is een fluitje van een cent.
[ Voor 72% gewijzigd door MarcoC op 06-08-2014 16:17 ]
Adr01 in 'nieuws: Gerucht: charms-bar in Windows verdwijnt voor desktopgebruikers'
Misschien even z'n modrechten weghalen.
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]