Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 101 Laatste
Acties:
  • 178.685 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:02

Cyphax

Moderator LNX
'k Snap de beredenering wel om -1 te willen geven. Het is eigenlijk een klacht naar de berichtgeving toe. Dat zou 'm al limiteren op 0 (off-topic). Aan de andere kant is ie wel redelijk geschreven waarmee ik een 0 ook wel kan begrijpen.
Maar echt meer dan dat zou niet kloppen. Het is linksom of rechtsom een klacht over de berichtgeving. Zou een prima topic zijn in GR.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:06

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Hij schrijft het niet echt ontzettend aardig, maar hij valt niet de schrijvers persoonlijk aan ook struikelt hij niet over dezelfde dogma's als waar veel -1'ers wel over struikelen (journalistiek van tegenwoordig is ver te zoeken bla bla).

Verder heeft hij gewoon een valide punt, welke als je het mij vraagt juist de kern raakt van de hele problematiek. Namelijk, hoe schrijven mensen hierover. Wordt er nog wel kritisch gekeken naar de rol van overheidsdiensten. Dus voor mij wel een +2.

---
Ik gok dat dit een interessante discussie gaat worden gezien de reacties boven mij, maar ik ben oprecht overtuigd dat hij juist het punt aansnijdt welke het belangrijkste is in dit hele bericht; hoe ga je met dit soort informatie om als samenleving / journalistiek.

[ Voor 21% gewijzigd door Ircghost op 02-06-2014 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Dat ben ik zeker met je eens.

Maar!

Als we eerdere moderaties moeten hanteren (wat in mijn ogen zo zou moeten, en te weinig gebeurt) dan is het het volgende:

Standaard +1

-1 voor het feit dat hij dit post op een plek waar het niet hoort.
-1 (zeer discutabel en persoonlijk, een 0 kan ook) voor de toon van de post.

Een +2 zie ik er echt niet in, hoewel ik je wel snap inderdaad qua redenering.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ircghost schreef op maandag 02 juni 2014 @ 10:56:
Hij schrijft het niet echt ontzettend aardig, maar hij valt niet de schrijvers persoonlijk aan ook struikelt hij niet over dezelfde dogma's als waar veel -1'ers wel over struikelen (journalistiek van tegenwoordig is ver te zoeken bla bla).

Verder heeft hij gewoon een valide punt, welke als je het mij vraagt juist de kern raakt van de hele problematiek. Namelijk, hoe schrijven mensen hierover. Wordt er nog wel kritisch gekeken naar de rol van overheidsdiensten. Dus voor mij wel een +2.

---
Ik gok dat dit een interessante discussie gaat worden gezien de reacties boven mij, maar ik ben oprecht overtuigd dat hij juist het punt aansnijdt welke het belangrijkste is in dit hele bericht; hoe ga je met dit soort informatie om als samenleving / journalistiek.
Prima dat hij een juist punt aansnijdt, maar de FP is niet de plek voor kritiek richting de redactie in mijn ogen.
Een +2 of +3 lijkt dan ook gewoon mening modden. Strikt genomen is een 0 of -1 wel te rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ircghost schreef op maandag 02 juni 2014 @ 10:56:

---
Ook ik ben het met je eens dat het een interessante discussie zou kunnen aansnijden maar die gaat dan niet over dat artikel maar over de berichtgeving van Tweakers in het algemeen. Het zou zonde zijn om dat onder één artikel te gaan voeren, temeer omdat na een paar uur geen kip meer kijkt naar zo'n artikel, dus die bloedt dood voor het ergens naartoe gaat. Dat heb je in GR niet. Daarom is dat een betere plek.

Omdat ie het goed bedoelt zou ik wel een combinatie van het beleid + coulance willen toepassen, maar meer dan een 0 is een aanslag op het moderatiebeleid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Die post gaat zonder veel hulp niet meer op een goede score terecht komen. 128x +3 op dit moment al.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Misschien lees ik teveel door de regels heen of zie ik juist te weinig maar als jullie allemaal vinden dat het een verkeerd bericht is dan zal het mogelijk aan mij liggen. Ik zal mijn moderatie naar benden bijstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik weet het, te vroeg maar wtf

Gamebuster in 'nieuws: Samsung brengt Galaxy W-smartphone met 7"-scherm uit'

Krijgt +3 en +1? Het is gewoon een 0. Gefeliciteerd dat iemand een tablet gebruikt, alleen heeft het totaal 0 met het bericht te maken Oo

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

lanerios schreef op maandag 02 juni 2014 @ 12:09:
Ik weet het, te vroeg maar wtf

Gamebuster in 'nieuws: Samsung brengt Galaxy W-smartphone met 7"-scherm uit'

Krijgt +3 en +1? Het is gewoon een 0. Gefeliciteerd dat iemand een tablet gebruikt, alleen heeft het totaal 0 met het bericht te maken Oo
Staat stevig op 0 toch? Krijgt zelfs -1. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dat is waar.. maar dit soort overduidelijke mismodders, wat doen we daar mee. Gewoon laten gaan want "ach, de eindscore is gewoon goed"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenGenaaid
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01-2023
Verwijderd in 'nieuws: 'Medeoprichter The Pirate Bay gearresteerd in Zweden''

Lijkt me geen +2, hoogstens een +1

maar het is een reactie op mij dus.... wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik vind ook hooguit +1. Een 0 kan ik me zelfs voorstellen voor het wat denigerend overkomende "schattig dat je .... maar ....".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

lanerios schreef op maandag 02 juni 2014 @ 12:19:
Dat is waar.. maar dit soort overduidelijke mismodders, wat doen we daar mee. Gewoon laten gaan want "ach, de eindscore is gewoon goed"?
Daar zal een powermod evt wat aan moeten doen mocht hij dat nodig achten. Het belangrijkste is dat hij nu op de juiste score staat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Staat op +1, Bengenaaid. Je hebt een punt, en een paar foute moraal riddertjes denken gelijk te kunnen ragen erover. Helaas is dat te verwachten over een gevoelig onderwerp als dit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenGenaaid
Cyphax schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:48:
Ik vind ook hooguit +1. Een 0 kan ik me zelfs voorstellen voor het wat denigerend overkomende "schattig dat je .... maar ....".
Ach heb een dikke huid, ;)
lanerios schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:54:
Staat op +1, Bengenaaid. Je hebt een punt, en een paar foute moraal riddertjes denken gelijk te kunnen ragen erover. Helaas is dat te verwachten over een gevoelig onderwerp als dit :(
Was een oud onderwerp dat toch niet meer gelezen werd denk ik, had maar 3 mods 2x +2 en 1x -1 was allemaal mismods, +1 is ok,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 11:25
In nieuws: 'Google wil met 180 satellieten internet naar afgelegen gebieden brengen'

Is er iemand mij consequent (en vooral mij) aan het downmodden met -1 (op posts van mij die voor het grootste deel +2 hebben gekregen van andere gebruikers en absoluut geen -1 verdienen).

Deze is helemaal weg gemod (2x -1): GeoBeo in 'nieuws: 'Google wil met 180 satellieten internet naar afgelegen gebieden brengen''

En deze ook (tevens 2x -1, waarschijnlijk dezelfde personen?): GeoBeo in 'nieuws: 'Google wil met 180 satellieten internet naar afgelegen gebieden brengen''

Heel vreemd. Het zijn gewoon posts waarin ik natuurkunde probeer uit te leggen, geen flames, geen spam, geen rare dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loller1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-08 12:18
Loller1 in 'nieuws: Samsung kondigt zijn eerste smartphone met Tizen aan'
Gasp! Wat een beledeging! Wat een flamebait!

Nee, serieus. Menen we dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Laatst online: 19-09 18:38

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
mveijden in 'poll: NL-Alert ontvangen?'

-1 is weer een beetje van de haters geloof ik.
Ja, hij is cynisch maar feitelijk wel juist, kan ik er wat aan doen dat apple dit pas vanaf de 4s ondersteund?

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Idd, die eerste kan al niet meer verwijderd worden omdat er al iemand op gereageerd heeft :/

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

_David_ schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:31:
Idd, die eerste kan al niet meer verwijderd worden omdat er al iemand op gereageerd heeft :/
En toch is ie nu weg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:55

Herman

FP ProMod
Topicstarter
@ Wolfos, let even op de topicwarning

De reacties zijn weg. Normaal gesproken worden reacties niet vaak verwijderd als er nog een draadje onder hangt. Hier betrof het een enkele reactie waarbij die user wel kon weten dat het niet handig is om op een fipo te reageren. Reactie is trouwens in de 'platte weergave' nog gewoon zichtbaar :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Herman schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:28:
@ Wolfos, let even op de topicwarning

De reacties zijn weg. Normaal gesproken worden reacties niet vaak verwijderd als er nog een draadje onder hangt. Hier betrof het een enkele reactie waarbij die user wel kon weten dat het niet handig is om op een fipo te reageren. Reactie is trouwens in de 'platte weergave' nog gewoon zichtbaar :)
Die van Brambo71 staat er nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:32

TMC

Loller1 in 'nieuws: Apple presenteert iOS 8'

Knap staaltje meningmodden volgens mij, de user waarop ik reageer krijgt +2 en ik krijg 0. Volgens mij zijn beide posts gelijkwaardig aan elkaar. Dus beide +1 of beide 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 11:07

Tripl3 D

Brother in Arms

TMC schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 08:54:

Knap staaltje meningmodden volgens mij, de user waarop ik reageer krijgt +2 en ik krijg 0. Volgens mij zijn beide posts gelijkwaardig aan elkaar. Dus beide +1 of beide 0.
Heb hem omlaag gemod naar +1 door met boost een +1 te geven.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
LittleBrittany in 'nieuws: Apple presenteert iOS 8'
+1

DennusB in 'nieuws: Apple presenteert iOS 8'
-1

Verwijderd in 'nieuws: Apple presenteert iOS 8'
+1

Dus als je precies hetzelfde zegt over Windows en BB, dan is het +1, maar je moet niet het lef hebben om er android bij te halen. Dat is insta -1... Fanboy modding ftw

Of laat maar:

BB post variant : Verwijderd in 'nieuws: Apple presenteert iOS 8' krijgt -1..

Hij geeft een constatering en krijgt -1.. Hoort gewoon op +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Die posts horen bijna allemaal op 0 of -1. Die laatste is beter inderdaad maar ik weet niet of we dat niet alsnog als off-topic geneuzel moeten beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Gewoon op 0 zetten imo. Op het moment dat iemand een vergelijking maakt met een ander OS, moet dat gewoon kunnen. Dat gelijk naar -1 zetten sloop je elke vorm van discussie mee.

Ik snap dat het qua mogelijkheden tot flame wars wel eens -1 kan worden gemod. Maar om nou alles maar -1 te modden met die stijl "omdat het wel eens een flame war kan worden" is natuurlijk niet handig.

Iedereen weet dat Apple van Android heeft gejat en andersom. Zo werkt het gewoon. Om dat dan gelijk maar naar beneden te modden is gewoon reacties in de hand werken.

[ Voor 53% gewijzigd door corset op 03-06-2014 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Ik vraag mij persoonlijk af wat hier -1 aan is.

vali in Apple presenteert iOS 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
lanerios schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:00:
Gewoon op 0 zetten imo. Op het moment dat iemand een vergelijking maakt met een ander OS, moet dat gewoon kunnen. Dat gelijk naar -1 zetten sloop je elke vorm van discussie mee.
Agree.
Ik snap dat het qua mogelijkheden tot flame wars wel eens -1 kan worden gemod. Maar om nou alles maar -1 te modden met die stijl "omdat het wel eens een flame war kan worden" is natuurlijk niet handig.
Het hangt een beetje af van de stijl/toon van het bericht. Als je een nette post schrijft moet je niet snel op -1 uitkomen, maar als je gaat flamebaiten wel. :)
Iedereen weet dat Apple van Android heeft gejat en andersom. Zo werkt het gewoon. Om dat dan gelijk maar naar beneden te modden is gewoon reacties in de hand werken.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

lanerios schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:00:

Het ligt heel erg aan iemand zijn toon, Dat eerste bericht is een 0/+1 omdat hij zegt dat hij vindt dat het nep lijkt en afgeleid is van Android.

Die persoon erna heeft een slechte grammatica en interpunctie en stelt dat ALLES!!one1 gestolen is. (zo lees ik het). Dat is voor mij gewoon een duidelijke -1.

Eigenlijk doe jij soms hetzelfde in jouw posts. Je hebt de helft van de tijd redelijke argumenten, maar de andere helft van de tijd kom jij weer met opmerkingen zoals waar jij nu je bericht mee afsluit ("iedereen weet..") maar ook vaak; "dus alles .. wordt nu als x gemod". Kortom; opmerkingen en stellingen naar het uiterste trekken in plaats van genuanceerd een opmerking kunnen maken. Dat stoort mensen nou eenmaal (terecht) bij het moderen / op waarde schatten van een bericht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
IRC.. het is gewoon een feit dat android, windows, en Apple van elkaar "lenen" dat is niet extreem, zo werkt het bedrijfsleven. Zo simpel is het. (Is ook een totaal andere discussie trouwens)

Ik ben het met je eens dat de toon belangrijk is. Maar als voorbeeld:

zelfde toon die allebei zeer anders worden gemod is gewoon raar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Staan allebei toch op 0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

lanerios schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:36:
IRC.. het is gewoon een feit dat android, windows, en Apple van elkaar "lenen" dat is niet extreem, zo werkt het bedrijfsleven. Zo simpel is het. (Is ook een totaal andere discussie trouwens)

Ik ben het met je eens dat de toon belangrijk is. Maar als voorbeeld:

zelfde toon die allebei zeer anders worden gemod is gewoon raar :)
Ze staan alle twee op 0 en hun verdeling betreft moderaties loopt nagenoeg gelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Nu wel, maar was meer ten tijde van. Probleem is dat een bericht over een OS (maakt niet uit of het Android, Windows, Apple, Linux of whatever) levert nogal, passionate reacties op.
Als ik er zelf naar kijk, zie ik er wel leuke discussies in onstaan (maar kan ook omdat ik me wat minder druk maak om de flame posts dan anderen. het blijft een anonimiteits iets zo'n reactie systeem).

Alleen hoe mod je er omheen. Qua toon is het een goed punt. Maar op dit moment merk ik gewoon teveel dat als er iets wordt gepost over OS <vul maar in> dat de fanboy/mening mods gelijk de spuigaten uitlopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

vali schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:14:
Ik vraag mij persoonlijk af wat hier -1 aan is.

vali in Apple presenteert iOS 8
Geen idee wat er voor je edit stond, maar misschien worden je opmerkingen over 'hun kopieer gedrag' als ongewenst gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ircghost schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:18:
[...]

....... Dat stoort mensen nou eenmaal (terecht) bij het moderen / op waarde schatten van een bericht..
Maar zelfs als dat stoort zit de modereerder (is dat een woord?) fout als hij de waarde daardoor verkeerd inschat. Persoonlijk vind ik dat er niets mis is met posts die een reactie uitnodigen, al dan niet door het zeer scherp stellen van een mening of argument. Sterker nog, dat is juist het leuke, spelen met taal. Dat er klaarblijkelijk een heleboel mensen onvoldoende hebben opgelet op de basisschool of in het middelbaar onderwijs en onvoldoende goed begrijpend kunnen lezen, is hun probleem. Maar (en dat gaat dan over de hiervoor genoemde groep mensen) zij mogen toch wel voldoende zelfkennis hebben om te onderkennen dat hun taalbegrip onvoldoende is om ook goed te kunnen modereren.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:54:
[...]

Maar zelfs als dat stoort zit de modereerder (is dat een woord?) fout als hij de waarde daardoor verkeerd inschat. Persoonlijk vind ik dat er niets mis is met posts die een reactie uitnodigen, al dan niet door het zeer scherp stellen van een mening of argument. Sterker nog, dat is juist het leuke, spelen met taal. Dat er klaarblijkelijk een heleboel mensen onvoldoende hebben opgelet op de basisschool of in het middelbaar onderwijs en onvoldoende goed begrijpend kunnen lezen, is hun probleem. Maar (en dat gaat dan over de hiervoor genoemde groep mensen) zij mogen toch wel voldoende zelfkennis hebben om te onderkennen dat hun taalbegrip onvoldoende is om ook goed te kunnen modereren.
Laat ik eerst benadrukken dat ik een bericht altijd beoordeel op de inhoud, indien de toon/taalgebruik/etc dermate slecht is dan haal ik daar, indien echt nodig, een punt af omdat het ontzettend belangrijk is voor de discussie hoe je iets schrijft. Des te meer omdat die eigenschappen op zichzelf al vaak een punt kunnen zijn. Kijk maar naar dee voorbeelden hierboven.

Op je kleinzinnige / flamerige opmerkingen betreffende scholing zal ik niet verder ingaan. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ircghost schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 14:19:
[...]

Laat ik eerst benadrukken dat ik een bericht altijd beoordeel op de inhoud, indien de toon/taalgebruik/etc dermate slecht is dan haal ik daar, indien echt nodig, een punt af omdat het ontzettend belangrijk is voor de discussie hoe je iets schrijft. Des te meer omdat die eigenschappen op zichzelf al vaak een punt kunnen zijn. Kijk maar naar dee voorbeelden hierboven.

Op je kleinzinnige / flamerige opmerkingen betreffende scholing zal ik niet verder ingaan. :/
Ik richt mij ook niet tot iemand persoonlijk. Ik heb er geen probleem mee als je op mijn visie reageert. Ik heb overigens niets gezegd over andermans scholing, alleen over de eigen inzet, wat ik baseer op het klaarblijkelijk veel aanwezige gebrek aan taalbegrip, zo valt uit een significant deel van de reacties op GoT op te maken.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:54:
[...]

Maar zelfs als dat stoort zit de modereerder (is dat een woord?) fout als hij de waarde daardoor verkeerd inschat. Persoonlijk vind ik dat er niets mis is met posts die een reactie uitnodigen, al dan niet door het zeer scherp stellen van een mening of argument. Sterker nog, dat is juist het leuke, spelen met taal.
Bij geschreven tekst is de factor interpretatie dusdanig zwaarwegend dat je er goed aan doet om er rekening mee te houden bij het schrijven. Kan zijn door het op veilig te spelen, of door een smilie toe te voegen. Doe je dat niet, dan riskeer je dat mensen iets anders opvatten dan je had bedoeld. Dat risico moet je dan ook accepteren.
Dat er klaarblijkelijk een heleboel mensen onvoldoende hebben opgelet op de basisschool of in het middelbaar onderwijs en onvoldoende goed begrijpend kunnen lezen, is hun probleem.
Ik weet het beter gemaakt: als je niet goed genoeg hebt opgelet op school om te zorgen dat je toonzetting duidelijk wordt uit je schrijfsel, dan is dat je eigen probleem. >:)
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

:D De andere kant van de medaille! Smart thinking! Zal in mijn geval wel een stukje beroepsdeformatie zijn; ik schrijf vaak stukken tekst waarin het juist van belang is om de details in de gaten te houden, en om belangrijke boodschappen zo te verhullen dat alleen de goede lezer het opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: Google brengt Android 4.4.3 naar Nexus-apparaten'

Dat dit bericht 0 krijgt voor offtopic ala, maar -1 is deze zeker niet. Ik val niets of niemand aan ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

CptChaos schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:59:
CH4OS in 'nieuws: Google brengt Android 4.4.3 naar Nexus-apparaten'

Dat dit bericht 0 krijgt voor offtopic ala, maar -1 is deze zeker niet. Ik val niets of niemand aan ermee.
Je staat weer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 16:10
Altijd grappig dat als mensen het ergens niet mee eens zijn er ook gedownmod wordt.

Zo ben ik het persoonlijk ook absoluut niet eens met deze post, maar hij is wel degelijk ontopic:
lasharor in 'nieuws: Turkije heft verbod op YouTube op'

Het lijkt er op dat hij dit zelf ook al opmerkt (weliswaar op de verkeerde locatie).

5D4 | 24-70 f/2.8L II | 85 f/1.4L IS | 100 f/2.8L IS | 135 f/2L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Zijn opmerking is een +1, en dan 1 punt aftrek voor modgezeik, heb hem zelf daarom een 0 gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 19:33
Rubén89 in 'nieuws: Afbeeldingen van BlackBerry Q30 verschijnen online'

Eerder kreeg ik -1 maar dit is net omhooggemmod naar 0, maar mijn reactie is wel degelijk on-topic.

Bovendien is hier mijns inziens sprake van meningmodden ik kreeg zodra mijn post geplaatst werd een -1 en de reactie waar ik op reageerde een +2, dit terwijl ik gewoon feitelijk uiteenzet waarom de redeneerwijze in de reactie waarop ik reageer niet juist is.

Ik vind mijn reactie op zijn minst een +1 waard en verzoek u dan ook hiernaar te kijken.

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenGenaaid
Ik vind mijn reactie op zijn minst een +1 waard en verzoek u dan ook hiernaar te kijken.
Ik vind de hele thread en alle reacties vanaf de eerste opmerking waar jij op reageerde,

Belecthor in 'nieuws: Afbeeldingen van BlackBerry Q30 verschijnen online'

allemaal off topic dus 0, het artikel gaat niet over het markt aandeel, het gaat om het nieuwe toestel, on topic betekend dus i.i.g. een opmerking over het nieuwe toestel in de post.

Uiteraard kan je beargumenteren dat het in de thread wel on topic is, maar dat laat ik aan de powermods over.

Van mij krijgt de hele thread een 0 (welles nietes over een off topic onderwerp) mochten de heren powermods of promods een andere mening zijn toegedaan, hoor ik die graag. ;)

PS er wordt wel weer stevig ge-mening-mod :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De eerste regel maakt dat bericht eigenlijk wel ontopic. Er wordt immers gevraagd wie de doelgroep is voor die telefoon. Dus alhoewel indirect, heeft ie zeker wel een +1 hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenGenaaid
CptChaos schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 00:12:
De eerste regel maakt dat bericht eigenlijk wel ontopic. Er wordt immers gevraagd wie de doelgroep is voor die telefoon. Dus alhoewel indirect, heeft ie zeker wel een +1 hoor.
Je hebt gelijk over die eerste post, maar ik vind het wel erg dun, ook is de eerste post een dag later nog veranderd. Ik herinner me niet dat er stond dat het om
deze
BB ging. Maar ik moet toegeven dat ik er ook niet erg goed naar gekeken heb, ik heb die eerste post trouwens ook niet gemod, wel de rest ;)

En bovendien de off topic remark zou hem indien on topic, een punt aftrek geven, die opmerking had hier geplaatst moeten worden...dus alsnog een 0

Maar mijn opmerking was ook meer om de rest van de thread, het welles nietes over het marktaandeel van BB, er wordt niet meer inhoudelijk over de telefoon gediscussieerd en natuurlijk het antwoord op Rubén89 en zijn post.

De meeste posts staan wel op een ok mod (0 of +1), de +2's horen er gewoon i.i.g. zeker niet in thuis.

edit o.a. typo's :P

[ Voor 16% gewijzigd door BenGenaaid op 04-06-2014 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
OP zich is het begin weldegelijk off-topic maar aangezien de rest op een nette manier hier op ingaat kan je daar best wel een +1 aan geven.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Nog geen mismoderatie (behalve dan als ik nu zelf een fout oordeel geef), maar vroeg me af wat jullie zouden geven voor KingFox in 'reviews: Asus Zenbook NX500: concurrentie voor de Macbook Pro Retina'.

Op zich heeft hij wel een aantal goede punten, maar hij gebruikt ook een aantal non-argumenten en dan nog deze twee uitspraken:
Wie wel aardappelboeren zijn, zijn mensen die reageren zoals hieronder. Mensen die direct zeggen "Apple fanboyyyyy".
Echt waar, de reacties hierboven/hieronder zijn zo zielig. Da's bashen om te bashen en totaal niet meer objectief.
Allebei niet heel erg, maar naar mijn mening samen toch wel een punt aftrek waard. Twijfel een beetje tussen een 0 en een +1, maar neig meer naar de 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Kid Jansen schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 12:15:
Nog geen mismoderatie (behalve dan als ik nu zelf een fout oordeel geef), maar vroeg me af wat jullie zouden geven voor KingFox in 'reviews: Asus Zenbook NX500: concurrentie voor de Macbook Pro Retina'.
[...]
Leuke lap tekst inderdaad, alleen zou ik voor zijn taalgebruik een punt aftrek geven dus dan kom ik op 0 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
ik irriteer me mateloos aan het feit dat de poster constant blijft herhalen dat alles objectief is, terwijl het duidelijk gewoon een mening is.

Ook is het totaal off topic, dus ik neig inderdaad naar een 0. Het gehele bericht is een apple fanboy die windows afkraakt. Heeft totaal 0 met het bericht te maken, en het zielige bashen.. tsja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
lanerios schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 12:26:
ik irriteer me mateloos aan het feit dat de poster constant blijft herhalen dat alles objectief is, terwijl het duidelijk gewoon een mening is.
Erg irritant inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Als ik er over zit na te denken is 0 gewoon de enige goede score, met op een extreme manier -1 wel uit te leggen (is gewoon een uitgebreide zwaar off topic bashpost. Dus 0 met punt aftrek). Ik heb hem hierdoor gewoon een 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Sorry voor de dubbelpost! maar dit gaat over totaal iets anders

Verwijderd in 'nieuws: Denon brengt HEOS-lijn van draadloze speakers uit'

Dit soort dingen, wat doen we ermee? Aankoop advies is daar totaal off topic, en in mijn ogen ook totaal ongewenst. Is -1 de goede score?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat is er offtopic aan CH4OS in 'downloads: Linux Mint 17'? Waarom de eerste reactie erop +2 is, is mij ook niet echt duidelijk, +1 is imo voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Staan nu weer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft: NSA moet data buiten VS niet zomaar kunnen opvragen'
Er is een aantal malen -1 gemodereerd. Dit lijkt me absluut niet op zijn plaats. Ik zie met geen mogelijkheid dat dit een flaimbait/troll is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Men zou -1 kunnen geven vanwege het wijzen op de typo maar dat doet ie niet op vervelende manier vind ik dus daar zou ik niet snel -1 voor geven. Wat overblijft is denk ik een 0 want de rest van z'n bericht voegt niet echt iets toe aan het artikel of de discussie.
Een +1 kan ik ook wel begrijpen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik zie er niets anders in dan een 0

opmerkingen als
De USA zal hier niet aan meewerken. En als ze al wat beloven kun je nog steeds niet vertrouwen.
moeten nu eens stoppen hier.. wordt een beetje zielig gedrag zo. "Want ja, in elke post USA afkraken blijft cool #hipster!"

En als je dan een of andere grammar nazi gaat uithangen, krijg je al snel een punt aftrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
lanerios schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 15:50:
Sorry voor de dubbelpost! maar dit gaat over totaal iets anders

Verwijderd in 'nieuws: Denon brengt HEOS-lijn van draadloze speakers uit'

Dit soort dingen, wat doen we ermee? Aankoop advies is daar totaal off topic, en in mijn ogen ook totaal ongewenst. Is -1 de goede score?
is inderdaad ongewenst en dus is de enige score hiervoor -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb een +1 gegeven, maar kijk uit met de manier waarop je het verwoordt. Niet dat je iets fout doet, maar je kunt door de juiste bewoordingen kiezen het risico op onterechte negatieve moderaties verkleinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deleted

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Misschien gewoon youtube schrijven ipv lollig willen doen met het gebruik van jijbuis? Dat wordt ervaren als trolling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deleted

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 20:16:
[...]
Dat meen je niet... Indien ja, dan is de moderatie inconsequent, want deze is +1:
HMC in 'nieuws: Update voor YouTube-app Android laat gebruikers videokwaliteit selecteren'

Mijn reactie is inhoudelijk en ontopic. En wat men "ervaart" hoeft niet te stroken met wat de moderatieregels hier zijn. Dat zien we tenslotte vaak genoeg met al die mening mods.

PS "lollig willen doen", vriendelijke reactie weer....
Staat inmiddels op 0. Als je puntaftrek wilt voorkomen kun je beter die woordgrappen achterwege laten. ;)
Je zult het ongetwijfeld goed bedoelen, maar anderen kunnen het verkeerd opvatten dus daarom liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deleted

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Volgens mij wil je het niet snappen. Als jouw woordkeus door anderen als trollend ervaren (kan) worden is dat ongewenst. Je weet best wat wel en niet mag. Verder lost je aanvallende reactie hierboven niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 23:19:
Dus andere totaal hilarische en absoluut storende woordgrappen als teh internetz en googel zijn voortaan auch Verboten?
"Verboten" is geen zelfstandig naamwoord, dus dient het in het Duits zonder kapitaal geschreven te worden. Je insinuatie (verwijzing naar donkere periode uit de vorige eeuw) zou voor mij genoeg zijn voor een tijdelijke ban, dus wees maar blij dat ik daar niet over ga. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 11:07

Tripl3 D

Brother in Arms

http://tweakers.net/video...eaction=6988043#r_6988043

Er zijn 9 mensen die dit zelfs +3 geven!!!

Staat nu op +1, maar moet volgens mij -1 zijn

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Tripl3 D schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:27:
http://tweakers.net/video...eaction=6988043#r_6988043

Er zijn 9 mensen die dit zelfs +3 geven!!!

Staat nu op +1, maar moet volgens mij -1 zijn
Jup, een snelle negatieve inhoudsloze FIPO die ook nog eens aanzet tot flamerige opmerkingen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
tweaker2010 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:51:
[...]

Staat inmiddels op 0. Als je puntaftrek wilt voorkomen kun je beter die woordgrappen achterwege laten. ;)
Ik wil hier nog één keer op terugkomen door te stellen: als dát het beleid wordt, dan stop ik bij deze met modereren.
Ik laat het van de rest van de post afhangen (hoofdzakelijk van de toonzetting zoals ik die interpreteer) maar ik weiger om niet-trollerig bedoelde woordgrapjes als "jijbuis", en de vorige "ifoon" punten aftrek te geven, en als ik merk dat ik de enige ben die daar zo over denk, dan ga ik daar maar conclusies aan verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Cyphax schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:01:
[...]

Ik wil hier nog één keer op terugkomen door te stellen: als dát het beleid wordt, dan stop ik bij deze met modereren.
Ik laat het van de rest van de post afhangen (hoofdzakelijk van de toonzetting zoals ik die interpreteer) maar ik weiger om niet-trollerig bedoelde woordgrapjes als "jijbuis", en de vorige "ifoon" punten aftrek te geven, en als ik merk dat ik de enige ben die daar zo over denk, dan ga ik daar maar conclusies aan verbinden.
Je bent er echt niet de enige in. Een kleine groep ziet gelijk in dat soort dingen een "troll reactie". Zelfde als een makkelijke fout (appel ipv apple) volgens sommigen ook gelijk een troll is. Imo is dat teveel mening modden, en dat willen we toch echt niet. Of is het merk Ifone (ja bestaand merk) dan ook een troll tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Het zal best wel vaak als troll bedoeld zijn en dat levert gewoon een -1 op, al jaren, maar ik denk het onderscheid tussen een trollerige reactie en een gekscherende verbastering die niet trollerig is bedoeld wel uit de betreffende post te kunnen halen, en daar wil ik dan ook naar modereren (en dan kan het best zijn dat ik het verkeerd opvat, maar dat beperkte risico is het wmb wel waard). Als we alles over één kam zouden moeten scheren kan het modsysteem ook wel geautomatiseerd worden. Dan wordt het steeds minder mensenwerk en dan is de lol er vrij snel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Jep, dan krijg je van die:

IF: appel,ifoon,jijbuis,Xbone Then = -1

Dat willen we ook niet. En beetje humor moet toch gewoon kunnen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:25

botoo

💀 too old to die young

Ik zie de troll niet in jijbuis, hooguit een popi-jopie verbastering, laten we nu niet roomser willen zijn dan de paus en grappig bedoelde verbasteringen op één grote hoop gooien en genadeloos afstraffen. Natuurlijk kan iets door de één als trollerig ervaren worden en door de ander niet, maar laten we niet overgevoelig worden.

Opmerkingen als 'auch Verboten' zie ik dan wel weer als hint naar WWII en daar hebben we heldere afspraken over gemaakt, dat is ongewenst.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dat is zeker zo. Maar inderdaad, we moeten het gewoon van de post laten afhangen. Als ik zeg:

"Gave nieuwe ifoon is dat. Wel blij dat Appel een keer een toestel afleverd met de specs die ik zoek" is dat volgens een eerdere discussie een -1 (omdat het een troll is). Echter, is de toon van de post gewoon netjes, positief en sociaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Dat lijken me ook geen verbasteringen met de intentie om te flamen. Naar mijn mening moet je gewoon naar de toonzetting van de post kijken. ifoon is niet per definitie een flame. M$, bijvoorbeeld is wat anders, omdat daar een bepaald idee achter zit. Maar ifoon, appel of een andere fonetische spelling van een bepaald merk hoeft niet per definitie iets voor worden afgetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Mee eens, maar eerdere quotes:
Ifoon is vergelijkbaar met Appel bijvoorbeeld. Dat soort woordspelingen kan men beter niet maken.
Het apparaat heet een iPhone. er ifoon van maken is trollen.
Is weer een totaal andere opmerking.

Wat is de 'officiele' lijn hierin? kijken naar de post zelf en het daarop baseren? (lijkt mij het beste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Dit is best lastig inderdaad. Ik denk dat kijken naar de toonzetting van de reactie, zoals RoD zegt, goed is maar toonzetting is natuurlijk weer voor interpretatie vatbaar. Het verschilt per lezer hoe deze de boodschap ontvangt en of het dus als troll bedoeld kan zijn of niet. Ja er zijn genoeg reacties die overduidelijk zijn maar er bestaat ook een grijs gebied.

Dat gezegd hebbende zou ik naarmate er meer van dat soort 'fouten' in een reactie staan wel eerder naar een puntaftrek gaan, ten opzichte van een reactie die schoon is van dat soort onzin. Het is een kleine moeite om bedrijfs- en productnamen goed te spellen en gewoon kinderachtig om ze te verbasteren.

Kortom het blijft een grijs gebied, ik zou niet willen stellen dat er altijd aftrek zou moeten volgen maar ik kan me goed voorstellen dat je als modder een dergelijke reactie wel gewoon minder waard vindt dan vergelijkbare reacties die het niet hebben. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Wat mij betreft is het belangrijkste altijd de inhoud van het bericht, dat moet altijd het zwaarst wegen lijkt mij, behalve wanneer iemand echt te ver gaat, zoals discrimineren, racisme, hele boel bij elkaar schelden, etc. Maar dat zie je eigenlijk nooit in berichten die voor de rest wel goed zijn, dus dat is vaak niet zo lastig modereren.

Maar het is gewoon onzin om meteen -1 uit te gaan delen bij alles wat ook maar een beetje ongewenst zou kunnen zijn. Als ik net zo zou modereren als dat k1n8fisher doet bij "trolls", dan zou ik elke reactie met slechte leesbaarheid -1 moeten geven, daar irriteer ik me namelijk aan (ook al heb ik totaal geen moeite om het te lezen). Maar dat zou wat zijn, aantal spel-/typefouten → -1, zinnen niet beginnen met hoofdletter → -1, fout gebruik van interpunctie → -1. Waarschijnlijk zou ik dan vrij snel m'n modereerrechten kwijt zijn.

Als ik aan trollen denk, denk ik aan iets als "meh. Samsung is toch beter" posten in een nieuwsbericht over de nieuwe iPhone.

Verder vind ik dat er altijd wel erg preuts wordt gedaan met WWII referenties, het is bijna 70 jaar geleden. Iemand voor grammar nazi uitmaken zie je regelmatig voorbijkomen op Tweakers.net, zowel op de frontpage als op GoT., wat dan blijkbaar wel schijnt te kunnen. Maar "auch verboten" is dan ineens wel een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DivineOne in 'nieuws: Pc-versie FIFA 15 gebruikt zelfde engine als Xbox One en PS4'

Waarom deze -1 krijgt snap ik niet helemaal. EA laat immers keer op keer zien toch echt voor het geld te gaan (zie BF4 en Sim City 5 maar eens) en niet de community. 0 is perfect passend voor dit bericht, het heeft immers niets met het artikel te maken en de user zegt wat al jaren bekend is.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 06-06-2014 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* :w

[ Voor 95% gewijzigd door RoD op 06-06-2014 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Als je gekscherend iets een keer anders schrijft is dat helemaal geen probleem. Als je willens en wetens een apparaat iedere keer een andere naam geeft wordt het een ander geval.
De ene keer iets met een kinderachtige vertaling wegzetten en de volgende keer wel de gebruikelijke naam gebruiken wijst ook op opzet zeker als het in dezelfde post is.

Je gaat iemand toch ook niet aanspreken met een verbastering van zijn nickname? Waarom zou je dan wel een verbastering van de naam van een apparaat of dienst gebruiken?

Let wel: het hoeft niet te betekenen dat een reactie meteen naar de -1 moet maar het helpt niet om een geweldige score te bewerkstelligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilbo.Balings
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Eerlijk gezegd zie ik niet wat er ongewenst is aan mijn reactie, of zie ik dat verkeerd?

Bilbo.Balings in 'nieuws: 'Fairphone meest duurzame merk, Microsoft en Huawei scoren slecht''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Geen idee. Heeft van mij gewoon +1. Ik denk dat apple fanboys bezig zijn geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:32

TMC

TMC in 'nieuws: Bijna een op drie Belgen verkiest 'klassieke gsm' boven smartphone'

Volgens mij is deze -1 voor mij en de user boven mij niet terecht. +2 voor de post waarop ik reageer lijkt me ook niet reëel.

[ Voor 8% gewijzigd door TMC op 06-06-2014 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een slap generaliserende onzinverhaal is dit dan: Genetai in 'nieuws: Bijna een op drie Belgen verkiest 'klassieke gsm' boven smartphone' Ik kom niet verder dan een 0 terwijl die nu op +2 staat :/. Post van TMC op +1 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 21:18:
Wat een slap generaliserende onzinverhaal is dit dan: Genetai in 'nieuws: Bijna een op drie Belgen verkiest 'klassieke gsm' boven smartphone' Ik kom niet verder dan een 0 terwijl die nu op +2 staat :/. Post van TMC op +1 gezet.
Die mag van mij flink naar beneden, kan hem alleen zelf niet bewegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345dan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09-2024
12345dan in 'poll: Antivirus'

Hoort (zeker met de mildheid van stemreacties) een +1 te zijn in plaats van een -1, dacht ik.

Edit: Meeste hoort beste te zijn, maar ik verander het na een review van mijn reactie om misverstanden te voorkomen.

[ Voor 21% gewijzigd door 12345dan op 07-06-2014 08:23 ]

- 12345dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

nieuws: Opsporingsdiensten tapten in 2013 twintig Xs4all-verbindingen af

Een of andere clown heeft daar elke reactie (tot nu toe) 2x een +3 gegeven. Misschien even bijsturen dat dat toch echt ongewenst is?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
12345dan schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 08:20:
12345dan in 'poll: Antivirus'

Hoort (zeker met de mildheid van stemreacties) een +1 te zijn in plaats van een -1, dacht ik.

Edit: Meeste hoort beste te zijn, maar ik verander het na een review van mijn reactie om misverstanden te voorkomen.
Mee eens. Maar let wel op, het maakt niemand uit dat je adblock niet hebt voor tweakers. Ik zie die opmerking vaker en dan meestal een paar 0 mods. Wat ook wel te verdedigen is. Het is totaal nutteloze informatis.
Dus als je consequent +1 wil hebben, zou ik daar op letten (heb zelf ook dat soort dingen moeten afleren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
wildhagen schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 09:19:
nieuws: Opsporingsdiensten tapten in 2013 twintig Xs4all-verbindingen af

Een of andere clown heeft daar elke reactie (tot nu toe) 2x een +3 gegeven. Misschien even bijsturen dat dat toch echt ongewenst is?
gemaild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Hij is al iets naar beneden, maar een groter zetje is gewenst.
Pagina: 1 ... 42 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]