Ik heb het nooit eerder gedacht (zelfs niet bij de grote apple/samsung/android/ms flames), maar bij dit nieuwsbericht zou een optie om reacties integraal uit te schakelen wat mij betreft wenselijk zijn. Niet omdat mensen hun mening van mij niet mogen ventileren, maar ik lees tweakers niet voor politieke discussies die niks met tech te maken hebben. Voor generalisaties over een cultuur (in dit geval zowel Nederlandse als Iraanse), of over een religie vind ik dit niet het gewenste platform.
Ik probeer het niet meer. Iemand uit iran en dus met kennis is gelijk -1 (wilders fans die modden?) En alle junk waarin iedereen haat heeft met iran en reli en gewoon zonder kennis blaat is hoog gemod.
Gewoon alle reacties verwijderen die off topic zijn en reacties dichtgooien imo.
Gewoon alle reacties verwijderen die off topic zijn en reacties dichtgooien imo.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Heb je het over die aryan? Die heb ik in al zijn berichten bijna -1 gemod, en ik ben alles behalve een wilders fan (of uberhaubt iets in die richting). Dus ga nou aub niet mensen onnodig in een hoekje drijven.lanerios schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:11:
Ik probeer het niet meer. Iemand uit iran en dus met kennis is gelijk -1 (wilders fans die modden?) En alle junk waarin iedereen haat heeft met iran en reli en gewoon zonder kennis blaat is hoog gemod.
De reden dat ik die persoon vaak laag mod is omdat hij ontzettend irritante en aggressieve toon heeft in al zijn berichten. Graag zou ik hem wel een podium geven, want veel van zijn berichten hebben wel (veel) waarde. Maar als hij niet normaal kan reageren dan zoekt hij het maar uit.
Croga in 'reviews: Samsung 55"- curved uhdtv: gebogen blikvanger'
Dit lijkt me geen +3 waard, ik dacht meer aan een +1.
Precies, gewoon een +1 imho.tweaker2010 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:39:
Croga in 'reviews: Samsung 55"- curved uhdtv: gebogen blikvanger'
Michaelg in 'reviews: Samsung 55"- curved uhdtv: gebogen blikvanger' is ook zeker geen +3.
[ Voor 22% gewijzigd door Bor op 26-05-2014 10:09 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Nope, gewoon een +1. Maar ik krijg hem niet naar beneden..
Dan is het nog altijd een 0. En geen -1. Maar goed, dat is een andere discussie. In dat bericht zijn de haaitzaaiers vogelvrij, en de mensen die er tegen in gaan de lul.Ircghost schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:29:
[...]
Heb je het over die aryan? Die heb ik in al zijn berichten bijna -1 gemod, en ik ben alles behalve een wilders fan (of uberhaubt iets in die richting). Dus ga nou aub niet mensen onnodig in een hoekje drijven.
De reden dat ik die persoon vaak laag mod is omdat hij ontzettend irritante en aggressieve toon heeft in al zijn berichten. Graag zou ik hem wel een podium geven, want veel van zijn berichten hebben wel (veel) waarde. Maar als hij niet normaal kan reageren dan zoekt hij het maar uit.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Hij heeft enkele fouten in zijn argumentatie en gebruikt veel drogredenen wat het al rond de 0/+1 zet (niet hoger), verder kan hij niet op een normale toon zijn mening uiteenzetten zonder constant opzettelijk anderen te beledigen dus gewoon -1.lanerios schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:06:
[...]
Dan is het nog altijd een 0. En geen -1. Maar goed, dat is een andere discussie. In dat bericht zijn de haaitzaaiers vogelvrij, en de mensen die er tegen in gaan de lul.
Begrijp mij niet verkeerd, de mensen die het tegenoverstelde beargumenten van hem en eenzelfde toon hebben krijgen ook gewoon een lage en zelfs -1 score.
batjes in 'nieuws: De Telegraaf en The Guardian serveren malware via adverentienetwerk - update'
Geen + 2
Geen + 2
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Wulfklaue in 'nieuws: 'Meer dan helft Nederlandse ict-vacatures betreft ontwikkelaars''
Zoo, 2x modgezeik.. hij durft. >_> en dat staat dan nog op +1
Zoo, 2x modgezeik.. hij durft. >_> en dat staat dan nog op +1
Staat daar weer goedAlfredo schreef op maandag 26 mei 2014 @ 22:05:
nieuws: Problemen met stemcomputers vertragen Belgische verkiezingsuitslagen
Het moddereren gebeurt hier wel erg subjectief: +3, 0, +2, 0, +2. Alle argumenten voor stemmen met potlood worden omhoog gemod, de reacties in het voordeel van computers (bijna) consequent omlaag.
----------------
@lanerios
Het is zo jammer dat hij dat doet want verder is het wel een interessant verhaal..
[ Voor 88% gewijzigd door Ircghost op 27-05-2014 12:31 ]
Verwijderd in 'reviews: Watch Dogs: hacken met een korreltje zout'
Dit lijkt me een +1 ipv +2.
Dit lijkt me een +1 ipv +2.
@tweaker2010
even recht gezet
even recht gezet
Who`s afraid of a little thunder?
Verwijderd in 'nieuws: AMD combineert schermen met verschillende resoluties bij Eyefinity-update' Ehm ja ik zelf vind dit meer -2
Nee niet echt, het is wat irritant en overbodig. Maar nou ook weer geen -2, een -1 is perfect voor dit.
Verwijderd
-1 voor wat? Hij geeft in tegenstelling tot de fipo maker wel nuttige informatie die de fipo maker ook had kunnen vinden als hij niet zo snel had willen posten. Mraedis in 'nieuws: AMD combineert schermen met verschillende resoluties bij Eyefinity-update' 0 voor de fipo en +1 voor Verwijderd in 'nieuws: AMD combineert schermen met verschillende resoluties bij Eyefinity-update' 0 vind ik ook kunnen trouwens.
Mwah, -2 lijkt me overdreven. een -1 is hier prima geschikt voor
Virussen? Scan ze hier!
Omdat diegene niet zo'n slechte FIPO heeft dat er op zo'n manier over gezeikt hoeft te worden, als diegene nou had gezet FIPO en verder niet zoveel.. ja dan is het terecht om er over te zeiken (met mate). Maar dit is gewoon onnodig stookgedrag.Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:49:
-1 voor wat? Hij geeft in tegenstelling tot de fipo maker wel nuttige informatie die de fipo maker ook had kunnen vinden als hij niet zo snel had willen posten. Mraedis in 'nieuws: AMD combineert schermen met verschillende resoluties bij Eyefinity-update' 0 voor de fipo en +1 voor Verwijderd in 'nieuws: AMD combineert schermen met verschillende resoluties bij Eyefinity-update' 0 vind ik ook kunnen trouwens.
g0ulash in 'nieuws: Valve stelt Steam Machines uit tot 2015'
Staat wel goed op +1, maar krijgt dus een paar keer +3 omdat hij HL3 zegt.
Persoon eronder zegt het zelf gegeven te hebben.
Staat wel goed op +1, maar krijgt dus een paar keer +3 omdat hij HL3 zegt.
Persoon eronder zegt het zelf gegeven te hebben.
Jep, wel lief als je zelf zo al aangeeft je modrechten te misbruiken. Maakt het een stuk makkelijker
NotSoSteady in 'nieuws: Apple ontkent iCloud-hack na 'gegijzelde' iPhones, iPads en MacBooks'
+2 voor een reactie die vrij "fanboyistisch" overkomt. En ik zie meer van dat soort moderaties onder het artikel.
+2 voor een reactie die vrij "fanboyistisch" overkomt. En ik zie meer van dat soort moderaties onder het artikel.
Het zijn gewoon ononderbouwde zaken en generalisatie. Ik vind een +2 als een +1 te hoog.beantherio schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:28:
NotSoSteady in 'nieuws: Apple ontkent iCloud-hack na 'gegijzelde' iPhones, iPads en MacBooks'
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
nieuws: Tweaker stuurt met Homey-module apparatuur in huiskamer aan via spraak
Alle "geen geluid" meldingen op -1 gezet. Wordt erg storend zo en hoort daar totaal niet.
Alle "geen geluid" meldingen op -1 gezet. Wordt erg storend zo en hoort daar totaal niet.
Krijg alleen Martijntj in 'nieuws: Tweaker stuurt met Homey-module apparatuur in huiskamer aan via spraak' niet op -1, rest nu fixed
Verwijderd
Allemaal op 0 gezet. De redactie maakt een fout en de gebruiker krijgt minpunten? Dacht het niet.
Als de gebruiker zelf gewoon heel goed weet dat het daar niet hoort? Dacht het toch wel.Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 13:44:
Allemaal op 0 gezet. De redactie maakt een fout en de gebruiker krijgt minpunten? Dacht het niet.
Verwijderd
Dat is wel zo en zo vaak achterelkaar is ook irritant. Zo met -1 staat het netter, dus dat er toch maar van gemaakt. Het is echter de fout van de redactie die blijkbaar niet eens even voor het plaatsen checkt of de video correct werkt. Mensen die op de FP zitten komen sowieso niet constant naar GR en dan moet je nog maar zien of er überhaupt iemand reageert in GR.Kid Jansen schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 13:45:
Wel als de gebruiker het op de verkeerde plek aangeeft.
Dat ben ik met je eens. Maar het probleem speelt vaker bij Tweakers dat geluid gewoon niet werkt. Waarom durf ik niet te zeggen. Maar na bericht 5 met spam van dit wordt het vervelend (en nogmaals, bij het uploaden van de video moet er inderdaad gewoon goed gekeken worden)
Klopt, horen allemaal op -1. Meeste staat er gelukkig ook op nu. Hoort in GR.lanerios schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 13:35:
nieuws: Tweaker stuurt met Homey-module apparatuur in huiskamer aan via spraak
Virussen? Scan ze hier!
TweakerCarlo in 'nieuws: Nederlanders demonstreren sms-aanval voor aftappen webverkeer smartphones'
Wat doen we hier mee + reacties erop.. het is imo zo off topic dat het bijna ongewenst is.
Wat doen we hier mee + reacties erop.. het is imo zo off topic dat het bijna ongewenst is.
Het is absoluut niet ongewenst, ik weet niet waarom je dat zou denken? Het is gewoon zwaar off-topic, gezamenlijk met de reacties erop. Dus, 0.lanerios schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:32:
TweakerCarlo in 'nieuws: Nederlanders demonstreren sms-aanval voor aftappen webverkeer smartphones'
Ik zag het als ongewenst omdat het gewoon totaal nutteloos is. Een reactie over de ah bonus ia toch ook ongewenst?
FaceDown in 'reviews: LG G3: een telefoon met meer pixels dan je hdtv'
Deze reactie lijkt mij 0, maar staat op -1. Kwam ook al een andere 0/0,5 reactie van FaceDown (FaceDown in 'reviews: LG G3: een telefoon met meer pixels dan je hdtv') tegen die ook op -1 stond. Dezelfde persoon misschien?
Deze reactie lijkt mij 0, maar staat op -1. Kwam ook al een andere 0/0,5 reactie van FaceDown (FaceDown in 'reviews: LG G3: een telefoon met meer pixels dan je hdtv') tegen die ook op -1 stond. Dezelfde persoon misschien?
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Allebei een 0 gegeven, want inderdaad.. daar horen ze wel op.
Jeen, het gaat namelijk nog wel over een andere hack. Ik kan mij ook goed voorstellen dat hij dat leest en denkt, als een bericht van KPN nep kan zijn. Zou dan ook de mail over de hack van Ebay nep zijn..lanerios schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:54:
Ik zag het als ongewenst omdat het gewoon totaal nutteloos is. Een reactie over de ah bonus ia toch ook ongewenst?
Ja het is een beetje kortzichtig want er zijn meerdere artikelen en berichten geweest over de Ebay hack, maar het is zeker niet beledigend of als troll bedoeld.
Ok, dan snap ik het wat meer. Ik zeg ook niet dat -1 echt het enige is. maar ik zat meer te kijken naar de manier waarop. Het leid gewoon heel snel af van het hoofd onderwerp
fantafriday in 'nieuws: Nvidia maakt na uitstel dual-gpu-kaart Titan Z beschikbaar']
*zucht*
+3's?So much information cant process it all!
On-topic
Mooi rijtje informate
*zucht*

[ Voor 52% gewijzigd door botoo op 28-05-2014 21:24 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Nou zal ik de laatste zijn om te beweren dat deze reacties niet zwaar off-topic zijn maar ongewenst lijkt me wat teveel van het goede. Of zie ik dat verkeerd?
Bilbo.Balings in 'nieuws: Vodafone gaat betere geluidskwaliteit telefoongesprekken landelijk invoeren'
Bilbo.Balings in 'nieuws: Vodafone gaat betere geluidskwaliteit telefoongesprekken landelijk invoeren'
En
Silmarunya in 'nieuws: Vodafone gaat betere geluidskwaliteit telefoongesprekken landelijk invoeren'
En
Silmarunya in 'nieuws: Vodafone gaat betere geluidskwaliteit telefoongesprekken landelijk invoeren'
Hmm, het gaat echt compleet nergens over om dat te plaatsen in dat bericht. Verder heb ik sowieso altijd een hekel aan berichten waarin alleen iets gequote staat zonder toelichting. Vooral als het zo'n woordenboek/wiki quote is. Ik ben geneigd voor -1 te gaan voor die hele reeks, maar ik ga er nog even over nadenken.
Dat betekend dus dat je geen weerwoord mag bieden aan iemand die aantoonbaar onzin loopt te verkopen?
Dat betekent vooral dat het een compleet onzinnige discussie is.. Maar laten we kijken wat de rest ervan vindt.
Onzinnig? Nee, dat denk ik niet, maar wel volkomen off topic en ontspoord, waardoor uiteindelijk slechts "-1" op zijn plaats is. Of Fries een dialect is of een zelfstandige taal heeft AFAIK niets te maken met de geluidskwaliteit die Vodafone mogelijk gaat bieden. Zelf vertel ik als westerling mijn Friese vrienden al jaren (van voor Wiki) dat ik hun taal redelijk kan volgen, omdat ik er veel Engels in hoor, maar dat maakt het geen Engels dialect, netzomin alsdat Fries een Nederlands dialect zou zijn. Ik ben het dus met Bilbo eens, maar desondanks -1 voor de reacties, wat mij betreft.
Dit is zo offtopic dat het wat mij betreft inderdaad ongewenst wordt, het heeft werkelijk niets meer te maken met het nieuwsbericht.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
echtwaarisdatzo in 'nieuws: Apple bevestigt overname Beats voor 3 miljard dollar'
Meneer geeft toe modmisbruiker te zijn door aan meningmodding te doen. Misschien even nakijken?
Meneer geeft toe modmisbruiker te zijn door aan meningmodding te doen. Misschien even nakijken?
Virussen? Scan ze hier!
2green in 'nieuws: LG: oled-tv met verstelbare kromming komt volgend jaar'
Goede gevatte grap, maar wel offtopic / irrelevant. Vanwaar die +2's en +3's..
Gewoon +0
Goede gevatte grap, maar wel offtopic / irrelevant. Vanwaar die +2's en +3's..
Gewoon +0
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Marcel in 'nieuws: Apple bevestigt overname Beats voor 3 miljard dollar'
Wat is hier precies -1 aan. Het is een bekend feit dat beats gewoon lage kwaliteit is. Dus gewoon een 0 of +1
Wat is hier precies -1 aan. Het is een bekend feit dat beats gewoon lage kwaliteit is. Dus gewoon een 0 of +1
"stront omzetten in goud is weinigen eerder gelukt" is gewoon een flamelanerios schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 15:03:
Marcel in 'nieuws: Apple bevestigt overname Beats voor 3 miljard dollar'
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Staat op 0. Zelfde met andere woordenOngelovelijk hoog bedrag voor headphones die daadwerkelijk niet eens zo goed klinken
flamebait, staat op +1Jammer..... Apple gaat Samsung achterna door puur op marketing kreten te willen scoren.
Sorry, maar bij een Apple of Samsung bericht weet je gewoon dat je dit gaat krijgen. En om nou elke opmerking die wat anders dan netjes is maar gelijk als flamebait te gaan zien is een beetje kortzichtig.
Verwijderd in 'nieuws: Google toont notificaties en muziekinterface Android Wear'
deze -1 discussie gaat helemaal nergens over, ene flaimbait na de ander.
deze -1 discussie gaat helemaal nergens over, ene flaimbait na de ander.
Klopt, meeste staat ook wel goed, alleen matthewk in 'nieuws: Google toont notificaties en muziekinterface Android Wear' kan nog wat zetjes gebruiken.
Virussen? Scan ze hier!
Twixie in 'nieuws: Apple bevestigt overname Beats voor 3 miljard dollar'
Lijkt me offtopic, 0 dus, niet een belediging of wat dan ook, geen -1 waardig iig.
Lijkt me offtopic, 0 dus, niet een belediging of wat dan ook, geen -1 waardig iig.
Bron in 'nieuws: Apple bevestigt overname Beats voor 3 miljard dollar'
Alleen een linkje copy-pasten lijkt me geen +3 waard.
Deze mag van mij eigenlijk wel weg;
Anoniem: 365478 in 'nieuws: Apple bevestigt overname Beats voor 3 miljard dollar'
Anoniem: 365478 in 'nieuws: Apple bevestigt overname Beats voor 3 miljard dollar'
Verwijderd in 'nieuws: Apple bevestigt overname Beats voor 3 miljard dollar'
Moderatiegeklaag + ifoon. Die mag wel richting de -1 wmb!
@ ircghost: hij staat al stevig op de -1.
Moderatiegeklaag + ifoon. Die mag wel richting de -1 wmb!
@ ircghost: hij staat al stevig op de -1.
[ Voor 7% gewijzigd door TheCapK op 29-05-2014 18:56 ]
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
De +2's en +3's die die post krijgt ben ik het zeker niet mee eens, maar -1 voor alleen die laatste alinea en ifoon vind ik ook weer wat overdreven. Hij heeft wel gelijk dat zowel Apple als Beats modemerken zijn die vooral worden gekocht om het logootje wat er op staat en niet omdat ze het beste presteren (vooral Beats). Heb hem zelf een +1 gegeven, maar zou een 0 ook kunnen begrijpen.
En ik zo hard werken om mijn gemiddelde score omhoog te krijgentweaker2010 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 18:12:
Bron in 'nieuws: Apple bevestigt overname Beats voor 3 miljard dollar'
Hoe erg ik het ook met hem eens ben, vind ik het ook wel een -2 waardIrcghost schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 18:49:
Deze mag van mij eigenlijk wel weg;
Het apparaat heet een iPhone. er ifoon van maken is trollen. Dat gecombineerd met het modgeklaag maakt het een -1. Dat je het eens bent met wat hij schrijft moet je niet mee laten wegen in je moderatie want dan ben je aan het meningmodden!Kid Jansen schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 20:39:
De +2's en +3's die die post krijgt ben ik het zeker niet mee eens, maar -1 voor alleen die laatste alinea en ifoon vind ik ook weer wat overdreven. Hij heeft wel gelijk dat zowel Apple als Beats modemerken zijn die vooral worden gekocht om het logootje wat er op staat en niet omdat ze het beste presteren (vooral Beats). Heb hem zelf een +1 gegeven, maar zou een 0 ook kunnen begrijpen.
Wow.. ifoon is trollen? Dus xbone en variaties erop dan ook? Zelfde met andere namen voor de ps4? Wanneer gaan jullie dit invoeren? Ik noem het al jaren de ifoon en niemand die ik ken, echt niemand vind het een troll
Ifoon is vergelijkbaar met Appel bijvoorbeeld. Dat soort woordspelingen kan men beter niet maken.lanerios schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 09:59:
Wow.. ifoon is trollen? Dus xbone en variaties erop dan ook? Zelfde met andere namen voor de ps4? Wanneer gaan jullie dit invoeren? Ik noem het al jaren de ifoon en niemand die ik ken, echt niemand vind het een troll
Ok, dus ik mag vanaf nu elke woordspeling naar beneden gaan modden?
Smartfoon
Appel (snel gemaakte tikfout = dus gelijk trollen)
Xbone
en elk andere verkoting of fout gespeld iets is dus nu een troll
Dan zal ik daar rekening mee houden!
(of is het weer, geld alleen voor apple dingen?)
Mijn punt is: Als je dit dus voor Apple zo gaat modden, moet je dat bij elk bericht gaan doen, als je tenminste nog een beetje normaal wil gaan modden. En sorry, als iemand mijn galaxy een smartfoon noemt, ga ik echt niet jankend modden omdat hij zo aan het trollen is.
Er zit een gigantisch verschil tussen trollen, en wat mensen zichzelf veels te veel aantrekken (dus appel, en alle variaties van foon). Het is een reactie, niet alles is als een troll gepost
Smartfoon
Appel (snel gemaakte tikfout = dus gelijk trollen)
Xbone
en elk andere verkoting of fout gespeld iets is dus nu een troll
Dan zal ik daar rekening mee houden!
(of is het weer, geld alleen voor apple dingen?)
Mijn punt is: Als je dit dus voor Apple zo gaat modden, moet je dat bij elk bericht gaan doen, als je tenminste nog een beetje normaal wil gaan modden. En sorry, als iemand mijn galaxy een smartfoon noemt, ga ik echt niet jankend modden omdat hij zo aan het trollen is.
Er zit een gigantisch verschil tussen trollen, en wat mensen zichzelf veels te veel aantrekken (dus appel, en alle variaties van foon). Het is een reactie, niet alles is als een troll gepost
[ Voor 44% gewijzigd door corset op 30-05-2014 10:45 ]
Het punt is dat het in dit geval geen tikfout was maar een doelbewuste actie om te trollen. Hij gebruikt meerde malen de term ifoon wat vervolgens weer reacties uitlokt. Het heeft niets met een spelfout oid te maken.
dus de rest van m'n post negeer je maar, terwijl typfout puur doelde op het appel vs apple? ok!
Maar goed, nutteloze discussie. Ik zal vanaf nu gewoon alle posts die maar eenegzins anti apple zijn op 0 modden.
Maar goed, nutteloze discussie. Ik zal vanaf nu gewoon alle posts die maar eenegzins anti apple zijn op 0 modden.
[ Voor 38% gewijzigd door corset op 30-05-2014 11:08 ]
Dat lijkt me niet de bedoeling, lijkt op beetje meningmodden. Lees de mod-FAQ eens, dan zie je dat dat niet gewenst is.lanerios schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:05:
Virussen? Scan ze hier!
Persoonlijk zie ik de troll niet zo in ifoon, wmb een beetje populistisch doen net als windhoos, windoos etc. maar het kan idd makkelijk als troll opgevat worden zeker in de gebruikelijke overgevoelige en overemotionele reacties bij die nieuwsberichten.
Overigens maakt de toevoeging 'applefanaten' in het moderatiecommentaar de score wel makkelijker te beoordelen.
* botoo doet -1
Overigens maakt de toevoeging 'applefanaten' in het moderatiecommentaar de score wel makkelijker te beoordelen.
* botoo doet -1
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Klopt, kan je me dan ook even aanwijzen waar precies staat dat ifoon 100% zeker een troll is en dus gelijk ongewenst is? Want dat is ook gewoon mening modden, en dus ook niet toegestaan.wildhagen schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:16:
[...]
Dat lijkt me niet de bedoeling, lijkt op beetje meningmodden. Lees de mod-FAQ eens, dan zie je dat dat niet gewenst is.
[ Voor 24% gewijzigd door corset op 30-05-2014 11:40 ]
Ik weet niet zo goed wat te doen met deze post: hi cootje in Marktplaats verstrekt data van derden bij opvragen gegevens. De poster stelt op Tweakers opgelicht te zijn en noemt de nick van degene die dat gedaan zou hebben. Misschien begrijpelijk, maar is dat, als de beschuldiging al terecht is, gewenst?
[ Voor 4% gewijzigd door Spheroid op 30-05-2014 11:46 ]
La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France
Eerder een feit dan een mening. Meeste mensen kopen een iPhone omdat het een iPhone is, niet omdat hij het beste uit reviews / round-ups komt, of omdat hij de beste specs heeft. Bij Beats is dit nog veel meer het geval, voor het geld van die zooi kan je beter kijken bij merken als Grado, Shure, Beyerdynamic, Sennheiser en AKG.k1n8fisher schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 09:54:
Dat je het eens bent met wat hij schrijft moet je niet mee laten wegen in je moderatie want dan ben je aan het meningmodden!
Dit...lanerios schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:40:
Klopt, kan je me dan ook even aanwijzen waar precies staat dat ifoon 100% zeker een troll is en dus gelijk ongewenst is? Want dat is ook gewoon mening modden, en dus ook niet toegestaan.
[ Voor 21% gewijzigd door Kid Jansen op 30-05-2014 11:50 ]
Niet helemaal: "foon" is gewoon "phone" maar dan fonetisch. "Windhoos" is een verbastering met als resultaat een negatieve connotatie. Dat vind ik twee verschillende dingen want dat is het resultaat niet als je er "ifoon" van maakt.botoo schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:18:
Persoonlijk zie ik de troll niet zo in ifoon, wmb een beetje populistisch doen net als windhoos, windoos etc.
De post als geheel is wat mij betreft ofwel trollerig of niet. Dat ga ik niet laten afhangen van een onschuldige verbastering naar "ifoon". Ik geef daar pertinent geen aftrek voor.maar het kan idd makkelijk als troll opgevat worden zeker in de gebruikelijke overgevoelige en overemotionele reacties bij die nieuwsberichten.
Ik ben het inhoudelijk met je eens, maar het is denk ik beter het niet op deze manier op de spits te drijven. Daar win je niets mee.lanerios schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:05:
dus de rest van m'n post negeer je maar, terwijl typfout puur doelde op het appel vs apple? ok!
[ Voor 22% gewijzigd door Cyphax op 30-05-2014 12:01 ]
Saved by the buoyancy of citrus
Tja een gefrustreerde reactie, begrijpelijk maar de FP is daar niet de juiste plek voor. Dus -1 lijkt me correct.Spheroid schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:44:
Ik weet niet zo goed wat te doen met deze post: hi cootje in Marktplaats verstrekt data van derden bij opvragen gegevens. De poster stelt op Tweakers opgelicht te zijn en noemt de nick van degene die dat gedaan zou hebben. Misschien begrijpelijk, maar is dat, als de beschuldiging al terecht is, gewenst?
Zie ook hi cootje in 'gallery: polanski'
Is ook niet mijn doel. Maar dit is duidelijk een geval van een promod die aan meningmodden doet. En dan valt het me nogal tegen dat daar dus met geen woord over gepraat wordt.Cyphax schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 12:00:
[...]
Niet helemaal: "foon" is gewoon "phone" maar dan fonetisch. "Windhoos" is een verbastering met als resultaat een negatieve connotatie. Dat vind ik twee verschillende dingen want dat is het resultaat niet als je er "ifoon" van maakt.
[...]
De post als geheel is wat mij betreft ofwel trollerig of niet. Dat ga ik niet laten afhangen van een onschuldige verbastering naar "ifoon". Ik geef daar pertinent geen aftrek voor.
[...]
Ik ben het inhoudelijk met je eens, maar het is denk ik beter het niet op deze manier op de spits te drijven. Daar win je niets mee.
Petervanakelyen in 'nieuws: Hoogteverschillen keren terug in Android-app Google Maps'
apk link is verwijderd door een powermod dus deze kan wel naar 0
apk link is verwijderd door een powermod dus deze kan wel naar 0
Verwijderd of niet, ongewenst is ongewenst, oftewel -1
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Inderdaad, waarom zou je een lege reactie nog op 0 willen zetten? Wat er stond was -1 waard.
Verwijderd
Deze reactie vind ik geen +3 waard, zeker niet op een review van een product van Apple. Een 0 of +1 lijkt me beter op zijn plaats.
^^ Deze reactie past beter in dit topic, spam is het niet.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Verwijderd
Ik zat al te kijken, waar was hij gebleven? Maar hier dus.Dirk schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 18:40:
^^ Deze reactie past beter in dit topic, spam is het niet.
Een bepaalde gebruiker is kampioen in respectloos communiceren. Vooral bij een recent nieuwsbericht valt het me op dat hij continu denigrerend doet jegens andere gebruikers. Dat lijkt me niet sociaal wenselijk en zou dus volgens het beleid -1 moeten krijgen, maar het gebeurt nog vaak niet.
Voorbeeld 1.
Voorbeeld 5. Deze valt ook wel mee, maar hij kan het niet laten een denigrerende houding aan te nemen.
Als ik zijn posthistorie bekijk lijkt hij een recidivist, misschien kan hem ook op andere wijze duidelijk gemaakt worden dat je ook je mening kan uiten zonder anderen onfatsoenlijk te benaderen?
Voorbeeld 1.
Voorbeeld 2.Zal hier wel lekker minnetjes voor vangen door alle applefanaten die wederom op hun teentjes getrapt zijn; maarja, da's het waard om de paar die nog wel potentie tot realiteitszin hebben iets wijzer te maken.
Voorbeeld 3.Het is lastig jou serieus te nemen als je dingen op basis van gevoel bij elkaar gaat verzinnen, zeker als de feiten anders liggen. Da's iets wat Applefanboys doen, normaalgesproken.
Voorbeeld 4.Kijk, jij hoeft niets van marketing te snappen; daarom is het jouw vakgebied ook niet. Maar laat de mensen die dat wél snappen en daar jaren voor geleerd hebben met rust met je infantiele onzin, je laat jezelf zo kennen zo.
Dit is niet direct respectloos naar mede-gebruikers, maar wel weer die kenmerkende toon. 'Achterlijk' en 'blind'. Daarnaast zitten er op Tweakers denk ik veel IT-managers, die doelgroep schoffeert hij meteen puur omdat ze een andere mening zouden kunnen hebben.Zakelijke is iOS nooit echt een optie; tenzij je een achterlijke IT afdeling hebt, teveel geld en blinde managers.
Voorbeeld 5. Deze valt ook wel mee, maar hij kan het niet laten een denigrerende houding aan te nemen.
En dit zijn enkel de comments die géén -1 hebben, van de 18 posts die hij er heeft geplaatst heeft het meerendeel -1. Kijk, iedereen mag zijn mening hebben, maar hij doet continu denigrerend naar andere gebruikers toe. Het lijkt me niet wenselijk dat dit de norm is op Tweakers, dus dan zouden deze comments -1 moeten hebben.Hoe ik in het leven sta; snap jij overduidelijk helemaal niets van, maar ik vind het heel schattig dat je daar zo'n waardeoordeel over denkt te moeten hebben.
Als ik zijn posthistorie bekijk lijkt hij een recidivist, misschien kan hem ook op andere wijze duidelijk gemaakt worden dat je ook je mening kan uiten zonder anderen onfatsoenlijk te benaderen?
[ Voor 5% gewijzigd door TMC op 31-05-2014 00:43 ]
We gaan er naar kijken, maar voor de volgende keer wil ik je wijzen op Schop een Modje
i-chat in 'nieuws: 'Meerderheid bots op Twitter kan niet worden ontdekt''
Deze vond ik echt geen +3, is eigenlijk een +1 maar staat wat spelling "voudjes" in
Ik heb hem een duwtje naar beneden gegeven met een 0 omdat het een +1 is met spelling "voudjes" en erg aanvallend naar de voorgaande waarop hij reageert (is erg streng ja...maar resultaat is dat hij) staat nu op +2, heeft nog een klein zetje naar beneden nodig vind ik, maar dat is aan jullie.
Deze vond ik echt geen +3, is eigenlijk een +1 maar staat wat spelling "voudjes" in
Ik heb hem een duwtje naar beneden gegeven met een 0 omdat het een +1 is met spelling "voudjes" en erg aanvallend naar de voorgaande waarop hij reageert (is erg streng ja...maar resultaat is dat hij) staat nu op +2, heeft nog een klein zetje naar beneden nodig vind ik, maar dat is aan jullie.
Waarom geef je hem dan een 0 ipv een +1? Compensatiemodden is niet de bedoelingBenGenaaid schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 07:41:
Verkeerd gelezen
Dat zegt hij toch, inhoudelijk +1, maar spelfouten en aanvallende toon zorgen voor extra punt aftrek. Is dus geen compensatiemodden. Overigens vind ik zelf de toon nog wel meevallen, maar die fouten zijn echt irritant, evenals het gebrek aan hoofdletters. Het leest niet fijn weg zo. Kan me prima in die 0 vinden, al zou ik +1 ook wel kunnen begrijpen.
Ik vind hem op een +1 prima staan, mogelijk is hij gewoon dislectisch en maakt hij daarom zulke fouten.
Ik ben een week te laat, maar ik ben dit jaar iets minder actief door omstandigheden.
Is deze reactie van mij nu werkelijk een -1?
Is deze reactie van mij nu werkelijk een -1?
De eindscore staat op 0, wat mij ruimschoots voldoende lijkt...
laptopsheerlen in 'nieuws: 'Medeoprichter The Pirate Bay gearresteerd in Zweden'' Lijkt me geen +2 waard, er zijn er zelfs die hem +3 hebben gegeven. +1 is imo voldoende.
redfoxert in 'nieuws: Epic Games toont eerste gameplaybeelden nieuwe Unreal Tournament' ligt het aan mij, of missen mensen gewoon de humor? 0 is imo onterecht, +1 omdat de grap bij het artikel imo toch best ontopic genoemd mag worden. De reactie er onder snapt iig de grap niet.
redfoxert in 'nieuws: Epic Games toont eerste gameplaybeelden nieuwe Unreal Tournament' ligt het aan mij, of missen mensen gewoon de humor? 0 is imo onterecht, +1 omdat de grap bij het artikel imo toch best ontopic genoemd mag worden. De reactie er onder snapt iig de grap niet.
[ Voor 49% gewijzigd door CH4OS op 01-06-2014 12:47 ]
Verwijderd in 'nieuws: 'NSA haalt miljoenen foto's per dag van internet voor gezichtsherkenning''
+3? Don't think so!
+3? Don't think so!
Virussen? Scan ze hier!
Heb hem op de 1+ gezet,
vond 3+ ook een beetje overrated
Verwijderd in 'nieuws: 'Medeoprichter The Pirate Bay gearresteerd in Zweden''
Is dat niet gewoon een dikke vette -1, wegens én moderatiegezeik, én een generaliserende flamebait ("religidioten")?
Iig geen +1 imho.
TahlilciTurk in 'nieuws: 'NSA haalt miljoenen foto's per dag van internet voor gezichtsherkenning''
Geen +3.
Is dat niet gewoon een dikke vette -1, wegens én moderatiegezeik, én een generaliserende flamebait ("religidioten")?
Iig geen +1 imho.
TahlilciTurk in 'nieuws: 'NSA haalt miljoenen foto's per dag van internet voor gezichtsherkenning''
Geen +3.
[ Voor 30% gewijzigd door wildhagen op 01-06-2014 17:04 ]
Virussen? Scan ze hier!
ifoon valt in de zelfde categorie als MS met een dollarteken schrijven. Xbone e.d. horen daar ook bij. Het zijn vaak ook alleen de mensen die er zelf niets mee hebben die dit gebruiken. Gebruik de naam die er voor staat. Alle verbasteringen worden expres gedaan en valt dus onder trollen.lanerios schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 09:59:
[ Voor 7% gewijzigd door TheCapK op 01-06-2014 17:05 ]
Dit gaat wel heel erg ver, wel apart dat hij zelf blijkbaar nog erger is dan de groepen die hij probeert te demoniseren:
Anoniem: 418414 in 'nieuws: 'Medeoprichter The Pirate Bay gearresteerd in Zweden''
Een -1 is nog niet laag genoeg voor dit soort reacties, er staan in die thread wel meer reacties waarvoor -1 nog veel te veel is.
Anoniem: 418414 in 'nieuws: 'Medeoprichter The Pirate Bay gearresteerd in Zweden''
Een -1 is nog niet laag genoeg voor dit soort reacties, er staan in die thread wel meer reacties waarvoor -1 nog veel te veel is.
[ Voor 18% gewijzigd door Bilbo.Balings op 01-06-2014 20:40 ]
sjun in 'nieuws: HP kondigt 14"-laptop met Android en Tegra 4 aan'
maandag ochtend begint weer lekker.. gewoon een on topic reactie en 12x -1

Jep.. zijn bericht zelf was een +1, maar modgezeik etc maakt het -1Is dat niet gewoon een dikke vette -1, wegens én moderatiegezeik, én een generaliserende flamebait ("religidioten")?
[ Voor 26% gewijzigd door corset op 02-06-2014 08:25 ]
Deze?lanerios schreef op maandag 02 juni 2014 @ 08:24:
sjun in 'nieuws: HP kondigt 14"-laptop met Android en Tegra 4 aan'
Ongefundeerde uitspraak ("meuk"?). Ik heb 'm daarvoor maar een 0 gegeven. Had ie 'm iets netter geschreven, dan had ie gerust een +1 gekregen van mij.Ik ben zeer nieuwsgierig wie waarom voor deze meuk geld uittrekt.
Saved by the buoyancy of citrus
0 kan ook ja. Maar -1 is gewoon kansloze fipo modders die alle fipos -1 geven.
OddesE in 'nieuws: 'NSA haalt miljoenen foto's per dag van internet voor gezichtsherkenning'' lijkt mij toch ook geen +3
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
Ik vind het een -1.. paar voorbeelden:
maar met 123x +3 ga je die echt niet meer goedkrijgen. Helaas..
Echt Tweakers? Dit geloven jullie echt nog steeds?
De vraag is: Hoeveel bewijs moet je krijgen voordat je stopt met de, duidelijk onzinnige, beweringen van een officiele instantie niet langer klakkeloos over te nemen?
Een beetje politieke stelingname van Tweakers zou hier wel op zijn plaats zijn lijkt me.
Dat Tweakers geen zin heeft om zijn nek uit te steken en rechtstreeks tegen de NSA in gaat dat kan ik best begrijpen. Maar om hun larie dan maar één op één over te nemen. Ook als keer op keer blijkt dat het precies dat is, larie, dat gaat toch wat ver.
En de gehele laatste 2 alineas.. andere posts worden hierom -1 gemod, dus ik zie niet in waarom deze nietKom op Tweakers! Bij het volgende bericht over de NSA graag niet meer dit onzin argument over 'terroristen' herhalen
maar met 123x +3 ga je die echt niet meer goedkrijgen. Helaas..
[ Voor 3% gewijzigd door corset op 02-06-2014 10:49 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]