Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 101 Laatste
Acties:
  • 178.681 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenGenaaid
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01-2023
lanerios schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 19:10:
Maar dat snap ik dus niet. Ik wil het graag met je eens zijn. Maar voorbeeld.

Ik maak een post over dat de xbox van sony is, is totaal on topic en ik ben compleet overtuigd van mijn gelijk. Dan is dat dus een +1? Want als ik lees in je eerdere post is foute info een 0. Welke is het? Graag wel even 1 lijn aamhouden.

Maar goed. Genoeg hierover, ik ben nogal gevoelig voor die stalin/hitler vergelijkingen.. ik denk dat dat ook meewerkt.
Ik wil geen olie op het vuur gooien maar ik denk dat dit het verschil is:
Want als ik lees in je eerdere post is foute info een 0
en wat door David goed weergegeven:
in jouw ogen "foute info"
Daar ligt de nuance

Jij stelt dat jij weet dat de info fout is, maar dat kan je niet 100% zeker weten, het blijft jouw mening (een gefundeerde mening misschien, maar daar laat ik me dan weer niet over uit). Dus mag je het niet als pertinent fout modden...(toch?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Deze reactie zit in een grijs gebied. Of er dan de score van 0 of -1 aan wordt gegeven kan eigenlijk allebei. enige nuance is er altijd en daardoor is er bijna nooit een eenduidig antwoord mogelijk. Lanerios geeft er een -1 aan wegens foute info = 0 en trekt 1 punt af voor modgezeik.
Een ander trekt 1 punt af voor modgezeik en komt op 0 uit.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Laatst online: 19-09 18:38

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Gutanoth in 'nieuws: Samsung-ceo opgenomen in ziekenhuis na hartaanval'
Dit is geen 0, -1 omdat het alleen maar modgezeur is.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Dat hele bericht staat vol mod gezeur.. ben daar maar gestopt, elke keer als je iets mod staan er 10 +1 bij...

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

bluesgold in 'nieuws: Veel servers blijken nog steeds kwetsbaar voor Heartbleed-bug'

5x een +3?

Ik geloof dat dat hooguit is omdat er een poging tot trollen wordt gedaan.
Nu staat 'ie gelukkig nog op 0 (wat eigenlijk aan de hoge kant is), maar toch...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Eigenlijk wel met je eens dat een nul nog wat aan de hoge kant is :)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Hoe graag ik hem +3 zou willen gevennpuur omdat hij gelijk heeft. Is het net aan een 0. Dus daar ook op gemod.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

himlims_ in 'nieuws: 'Overheid stelt ict-bedrijven zelden aansprakelijk bij mislukken projecten''
MrHankey in 'nieuws: 'Overheid stelt ict-bedrijven zelden aansprakelijk bij mislukken projecten''
Horen deze reacties niet op 0 ipv +1? Die eerst lijkt wel een fipo met alleen een link en de tweede is een reactie daarop met modgezeur. Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Eerste is 0. Tweede ia aangepast en is nu net aan een +1 imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik voorspel nu alvast dat voor deze fipo een modfix nodig zal hebben:

MrFax in 'nieuws: Rusland verplicht EA om minimale leeftijd De Sims 4 te verhogen'

Na vijf minuten al 22x +3, terwijl er op dat moment alleen maar een smiley stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
evEndzhar schreef op maandag 12 mei 2014 @ 18:07:
Ik voorspel nu alvast dat voor deze fipo een modfix nodig zal hebben:

MrFax in 'nieuws: Rusland verplicht EA om minimale leeftijd De Sims 4 te verhogen'

Na vijf minuten al 22x +3, terwijl er op dat moment alleen maar een smiley stond.
Staat inmiddels op 0 zie ik. Geniaal nieuwsbericht trouwens om te bestuderen hoe & waar welke beeldvorming losgelaten wordt op een onderwerp wat maar al te makkelijk kan ontsporen in een pro/contra Putin debat.

Wel opvallend welke gebruikers zich specifiek uitlaten, en hoe het moderatiesysteem daar vooralsnog mee om kan gaan. In ieder geval heeft men de weg naar het forum nog niet gevonden ...

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenGenaaid
Virtuozzo schreef op maandag 12 mei 2014 @ 22:33:
[...]

Staat inmiddels op 0 zie ik. Geniaal nieuwsbericht trouwens om te bestuderen hoe & waar welke beeldvorming losgelaten wordt op een onderwerp wat maar al te makkelijk kan ontsporen in een pro/contra Putin debat.

Wel opvallend welke gebruikers zich specifiek uitlaten, en hoe het moderatiesysteem daar vooralsnog mee om kan gaan. In ieder geval heeft men de weg naar het forum nog niet gevonden ...
Laat ik dan de (edit) derde zijn,

Kunnen alle posts over pro homo anti homo pro putin anti putin niet gewoon op 0 gezet worden, het is immers allemaal off topic, nergens wordt ea in die posts genoemd of de game....

wat me overigens opvalt is dat alle (nou ja veel) pro homo posts een +2 hebben. Heel erg mening modden hier, heb het geven van 0 aan alles maar opgegeven....Ook zie ik enkele directe aanvallen op de persoon, lijkt mij dus dan een -1, echter worden ze toch +2 gemod.

edit spelling :P

[ Voor 6% gewijzigd door BenGenaaid op 13-05-2014 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:47

RayNbow

Kirika <3

TheNewPlayer in 'nieuws: PS4-versie Watch Dogs draait misschien toch niet op 1080p met 60fps'

11x +3 voor een reactie bestaande uit 1 woord lijkt me niet de bedoeling.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:29

Cyphax

Moderator LNX
pcgek schreef op maandag 12 mei 2014 @ 09:46:
Eigenlijk wel met je eens dat een nul nog wat aan de hoge kant is :)
Ik zie het als een flamebait of trollbait en dat past wat mij betreft het beste op -1, als de rest van de post niet een goed punt aansnijdt ofzo, maar bij die opmerking kom ik niet verder dan "irrelevant".

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

terracide in 'nieuws: 'NSA installeerde backdoors op voor export bedoelde netwerkhardware''
Vraag me af waarom ongevraagd stemadvies op +2 staat.. Hooguit een +1

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Er staat ook een link naar een documentaire waarin hetzelfde zou worden gesteld dus het voegt ook wel weer iets toe aan het artikel. Ik kan me die +2 daarom ook wel voorstellen, maar ik denk dat ik zelf +1 zou geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Countess in 'nieuws: Rusland verplicht EA om minimale leeftijd De Sims 4 te verhogen'

Beetje op de man spelen? Verder dan een -1 kom ik niet?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Hmmm mee eens, het voegt ook helemaal niets toe dus ik zie ook geen reden om er meer punten aan toe te kennen. Op zich zou een 0 ook nog wel kunnen want echt flamen is het ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

robvanwijk in 'nieuws: Rusland verplicht EA om minimale leeftijd De Sims 4 te verhogen'
Dit soort reacties lijken me geen +2 waard. Ik dacht meer aan een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKP
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

JKP

Misha in 'plan: Development-round-up - Iteratie #51'

Deze krijgt een +2, zou volgens mij niet hoger mogen uitkomen als een +1

JKP in 'plan: Development-round-up - Iteratie #51'

Alhoewel het me weinig interesseert, komt mijn reactie op een +1 uit, terwijl die toch zeker geen minder informatie bevat als die van Misha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
nieuws: LG introduceert fitnesstracker met oled-touchscreen

In dit topic heeft een beginnend modder (éénpunter) een flink aantal -1's lopen uitdelen op reacties die dit absoluut niet verdienen. Voor de totaalscores niet echt van belang, maar wel een opmerkelijk patroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
JKP schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 01:37:
Misha in 'plan: Development-round-up - Iteratie #51'

Deze krijgt een +2, zou volgens mij niet hoger mogen uitkomen als een +1

JKP in 'plan: Development-round-up - Iteratie #51'

Alhoewel het me weinig interesseert, komt mijn reactie op een +1 uit, terwijl die toch zeker geen minder informatie bevat als die van Misha.
Mee eens. De eerst genoemde staat met de vele +2's en enkele +3's wel erg stevig op +2 nog.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dingen in 'reviews: Sony Xperia Z2: kleine wijzigingen maken verschil'

Gaat weer goed. Netjes on topic, iets kritisch en een 0 :( Ik geef het de tijd, maar vrees dat het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

lanerios schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 09:24:

Gaat weer goed. Netjes on topic, iets kritisch en een 0 :( Ik geef het de tijd, maar vrees dat het zo blijft.
Hij staat nu overigens al op +1. Maar die scorekaart is inderdaad een rommeltje:
+3 Spotlight 3
+2 Informatief 7
+1 On-topic 6
0 Off-topic / Irrelevant 4
-1 Ongewenst 2
Ik denk dat die +2/+3's mee eens mods zijn en die ongewenst als tegenmod om hem van die hoge score af te krijgen (of andersom). Ook kan men die opmerking van hem als aanvallend richting de redactie zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Titan_Fox in 'reviews: Sony Xperia Z2: kleine wijzigingen maken verschil'

Stond op -1, en nu een 0.. scorekaart is ook erg apart te noemen. vooral de -1 en +2 vind ik erg apart. Het is een +1, niets meer, niets minder. Een 0 zou misschien kunnen als je wil (gaat niet echt over het toestel etc). Maar +2 en -1 zijn te enthousiast.
Ook kan men die opmerking van hem als aanvallend richting de redactie zien.
En je moet wel heel erg pessimistisch lezen om er een aanval in te zien :) Niet alles is zo bedoeld, ik ga liever hier van het positieve uit :D

[ Voor 25% gewijzigd door corset op 14-05-2014 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 11:41
lanerios schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 09:24:

Die post was, toen je dit heb gemeld, nog geen half uur oud.

Ondertussen staat hij gewoon netjes op +1, wat hij imho ook verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
lanerios schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:18:
Titan_Fox in 'reviews: Sony Xperia Z2: kleine wijzigingen maken verschil'

Stond op -1, en nu een 0.. scorekaart is ook erg apart te noemen. vooral de -1 en +2 vind ik erg apart. Het is een +1, niets meer, niets minder. Een 0 zou misschien kunnen als je wil (gaat niet echt over het toestel etc). Maar +2 en -1 zijn te enthousiast.
Toch kan ik me die +2 best wel voorstellen. Het is een nette, onderbouwde post die zijn ervaringen illustreert. Dat kan best waardevol zijn voor veel mensen.

Ik heb een +1 gegeven overigens; dat lijkt me de beste score, maar als ik bij wijze van spreken een 1,5 had kunnen uitdelen, dan zou ik dat gedaan hebben. :P
[...]

En je moet wel heel erg pessimistisch lezen om er een aanval in te zien :) Niet alles is zo bedoeld, ik ga liever hier van het positieve uit :D
Agreed, dat probeer ik ook zoveel mogelijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKP
  • Niet online

JKP

Louw Post in 'nieuws: Microsoft vernieuwt Windows Store voor Windows 8.1'

Deze staat ook op +2, +1 is wat mij betreft voldoende moeten zijn.

PS. Excuus voor dubbelpost, overheen gelezen blijkbaar ;)

[ Voor 9% gewijzigd door JKP op 14-05-2014 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Jullie linken beide dezelfde post ;)

Dit is inderdaad gewoon een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat extra -1 kan hier geen kwaad: Enai in 'nieuws: Onderzoekers laten iOS-apps op Android draaien'

Geen +3, voor mij +1: Cartman! in 'nieuws: Onderzoekers laten iOS-apps op Android draaien'

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2014 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
nieuws: Nintendo laat GameBoy-emulator voor iOS offline halen - update

Even puur uit nieuwsgierigheid. Er zijn wat fouten gemaakt in de berichtgeving van dit artikel. Kan gebeuren, is menselijk. Maar wat doen we met alle reacties die erover klagen? Is het een 0?

Bovenstaade inderdaad de scores gegeven die je aangaf Chicane :) Die +2 is wel raar, maar ik geef het de tijd.

[ Voor 13% gewijzigd door corset op 14-05-2014 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKP
  • Niet online

JKP

lanerios schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:41:

Even puur uit nieuwsgierigheid. Er zijn wat fouten gemaakt in de berichtgeving van dit artikel. Kan gebeuren, is menselijk. Maar wat doen we met alle reacties die erover klagen? Is het een 0?

Bovenstaade inderdaad de scores gegeven die je aangaf Chicane :) Die +2 is wel raar, maar ik geef het de tijd.
Die eerste twee reacties zijn wat mij betreft niet meer als een 0 waard.
De derde reactie heb ik een +1 gegeven.

In het hele artikel zijn de moderaties wat grillig. Zijn er veel die mijns inziens offtopic zijn (voorbeeldje):
Bv202 in 'nieuws: Nintendo laat GameBoy-emulator voor iOS offline halen - update'
roger128 in 'nieuws: Nintendo laat GameBoy-emulator voor iOS offline halen - update'
[Remmes] in 'nieuws: Nintendo laat GameBoy-emulator voor iOS offline halen - update'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX

Tja, het is natuurlijk feedback op het artikel, dat wil je normaliter in GR hebben, maar je moet ergens een grens trekken tussen aanvullingen en verbeteringen.

In dit geval zijn het verbeteringen omdat het artikel niet helemaal klopte, waardoor ik zou denken 0, want het had in GR gemoeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Gewoon 0 imo, hoort allemaal in GR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
IGC058 in 'nieuws: Nederlandse gamesmaker Spil Games ontslaat groot deel personeel'

Erg vroeg, maar wtf..

Persoon leest het artikel niet, fout
Persoon heeft geen idee waar het over gaat (hij kent het bedrijf niet geeft hij aan), fout
Persoon haalt microtransacties erbij, die totaal niet genoemd/gebruikt worden in het artikel, fout

En dan toch krijgt hij +2 mods..2x+2 en 3x+1.. dit hoort gewoon op een 0, hoewel een -1 ook te verklaren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:43

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Je kunt niet per se stellen dat hij het artikel niet heeft gelezen,..

Hij geeft alleen aan dat hij het bedrijf helemaal niet kent terwijl het best wel een groot Nederlands game bedrijf is, dat zegt dus wel wat. Het geeft aan dat het dus of niet erg succesvol is of dat het gewoon niet echt bekend is (=en dus implied, niet echt lekker bezig is anders zouden we het wel kennen).

Ik snap dat hij meteen aan microtransacties moet denken (veel tablet en smartphone spellen hebben dat nou eenmaal), maar dat is inderdaad onterecht van hem om hier over te beginnen.

Verder door de slechte schrijfstijl en het deel over micro transacties is het een 0 voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Klopt inderdaad :) ben het met de 0 eens. Waar ik meer op doelde, de -1 is beter te verklaren dan de +2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd in 'nieuws: Nintendo laat GameBoy-emulator voor iOS offline halen - update'
Deze reactie vind ik wel erg kort. Als je ziet dat de rest van de soortgelijke reacties (alleen dan uitgebreider) ook op 0 staan zou ik voor deze -1 overwegen. Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Als je het vergelijkt met andere reacties zou je misschien denken "minder waard" en minder dan 0 is -1, maar als je de reactie op zichzelf beoordeelt, dan vind ik het typisch "irrelevant", ook al beantwoordt ie ook wel weer een vraag. Als ie een linkje had geplaatst naar een emulator voor Android had ie misschien zelfs wel +1 gekregen, al is het ook wel weer off-topic. :+

Ik zou zeggen: 0. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenGenaaid
Ik heb er weer een paar, sorry maar dit is toch echt geen -1, geen flame bait, ik beledig niemand en ik gebruik geen vulgaire taal en ik troll niet.... ik vond hem persoonlijk een on topic, maar begrijp dat de laconieke insteek een 0 als resultaat kan hebben, maar toch echt geen -1.

BenGenaaid in 'nieuws: 'CIA tipte Belgische militaire inlichtingendienst over hackende Russen''

En deze probeer ik alleen behulpzaam te zijn door uitleg te geven, on topic dus, wederom zeer zeker geen -1

BenGenaaid in 'nieuws: 'CIA tipte Belgische militaire inlichtingendienst over hackende Russen''

Of zijn jullie pro mods een andere mening toegedaan, dan hoor ik graag waarom.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Zijn inderdaad geen van beiden -1 waard waar ze nu ook niet meer op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

3x3 in 'nieuws: BlackBerry hint op nieuw apparaat met vierkant scherm'
Dit lijkt me een fipo. Hij heeft zijn reactie op 19:37 geplaatst (binnen dezelfde minuut als het artikel zelf dus).
En daarna heeft hij hem aangepast en een hoop linkjes toegevoegd. Lijkt mij geen +2 of +3 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

tweaker2010 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 20:23:
3x3 in 'nieuws: BlackBerry hint op nieuw apparaat met vierkant scherm'
Dit lijkt me een fipo. Hij heeft zijn reactie op 19:37 geplaatst (binnen dezelfde minuut als het artikel zelf dus).
En daarna heeft hij hem aangepast en een hoop linkjes toegevoegd. Lijkt mij geen +2 of +3 waard.
Kwam hier om dit te melden. Gebeurt vaker, gister bij het nieuwsbericht over de Moto E viel me het ook al op, bij 3x3 in 'nieuws: Motorola komt met budgetmobiel Moto E en voorziet Moto G van 4g' deze reactie. Wat is de juiste moderatie voor zo'n post die op zich best informatief is?

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Eigenlijk zou er bij dit soort posts nog zoiets moeten komen als : normaal kunnen waarderen voor de lezer en de poster wat minder credits geven. Voor nu zou ik zeggen: Focus op de lezer! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Migrator schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 20:26:
[...]

Kwam hier om dit te melden. Gebeurt vaker, gister bij het nieuwsbericht over de Moto E viel me het ook al op, bij 3x3 in 'nieuws: Motorola komt met budgetmobiel Moto E en voorziet Moto G van 4g' deze reactie. Wat is de juiste moderatie voor zo'n post die op zich best informatief is?
Zelfde persoon.. Misschien moet hij even een mailtje krijgen van een mod dat dit niet de bedoeling is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Ik zag het ook al. we zullen hier zeker actie op ondernemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ja wel een goed punt. Als ik zulk soort fipo's zie, geef ik meestal een -1. En na de edit geef ik een wijziging met 1 minpunt, puur vanwege de irritatie dat mensen dit doen. Natuurlijk niet zoals het hoort, maar ach, wat zijn doen ook niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Ik zou zelfs zeggen: als je de Fipo hebt gezien en die een -1 hebt gegeven (logisch), dan zou ik daarna er niet meer naar kijken en die -1 laten staan. Mocht de poster dan hier komen klagen kan je altijd je moderatie aanpassen nadat hem is uitgelegd dat dit soort gedrag ongewenst is.
Niemand kan van jou verwachten dat je al jouw moderaties nog eens na gaat om te kijken of die reactie is gewijzigd. Als er hier iets over wordt gemeld kan je altijd nog even terug gaan naar die reactie.

Maar goed. De bewuste heer heeft een mail in de bus.

[ Voor 31% gewijzigd door TheCapK op 15-05-2014 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik sluit me bij k1n8fisher aan: als ik op het moment van modereren een fipo zie die -1 hoort te krijgen, dan ga ik niet later nog eens kijken of ie misschien toch de post aangepast heeft om de score aan te passen. Dat zou een beloning zijn voor dat gedrag en dat lijkt me geen goed idee.

Als ik de post zie na de wijziging dan kan ik alleen maar uitgaan van wat ik op dat moment zie. Ik wil liever niet aannames doen omdat er "Reactie gewijzigd door " onder staat, ook al zie ik dan ook in dat de kans groot is dat de post als placeholder is geplaatst in eerste instantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idem, een gegeven -1 bij een FIPO blijft bij mij een -1. Ik ga dat soort wangedrag niet belonen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
in 5 minuten heb jij niet het gehele artikel gelezen. Heeft dus een erg hoog fipo gehalte, en omdat het gewoon nergens op slaat icm het artikel zie ik de -1 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:18

botoo

💀 too old to die young

Het lijkt er idd op dat voor shadow4thedark het plaatsen van een fipo belangrijker is dan inhoudelijk iets toe te willen voegen, het is niet de eerste nutteloze fipo. Wmb valt dat gewoon onder ongewenst en daarmee -1 waardig.

Overigens heeft de reactie een aantal +3 mismods (vriendjes van school oid?)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
botoo schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 12:13:
Het lijkt er idd op dat voor shadow4thedark het plaatsen van een fipo belangrijker is dan inhoudelijk iets toe te willen voegen, het is niet de eerste nutteloze fipo. Wmb valt dat gewoon onder ongewenst en daarmee -1 waardig.

Overigens heeft de reactie een aantal +3 mismods (vriendjes van school oid?)
Mee eens. Ik heb 6x -1 uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
De modlijst is wel raar

+3 Spotlight 7
+2 Informatief 1
+1 On-topic 4
0 Off-topic / Irrelevant 22
-1 Ongewenst 52

+3,+2, en +1 zijn echt meningmods en gewoon gigantisch fout. Erg jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ik vind hem mooi.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik vraag me dan altijd hoeveel mensen dat zijn geweest. Bij wijze van spreke kan het zijn dat 1 promod +3 gegeven heeft, dan staat ie al op 6. Het zal wel niet, maar wie weet heeft iemand boostpunten gebruikt ofzo... het is er op dat punt niet duidelijker op geworden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Een ander bericht:

Kaw in 'reviews: Heroes of the Storm: vooruitblik op het nieuwe slagveld'

Wat moet ik ervan vinden? Het is in mijn ogen zeiken over tweakers reviews. Kan ook anders gezien worden. Maar ik vind het zelf lastig te beoordelen. Zeker geen +2 of +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik vind het ook lastig te beoordelen en ik denk dat dat komt vanwege de regel "feedback bij het artikel graag niet onder het artikel". Misschien is het tijd om dat te heroverwegen want voor iemand die Tweakers bezoekt voor de frontpage en het forum links laat liggen is het niet zo heel logisch om het forum op te moeten zoeken, en daar een heel topic te starten. Het is linksom of rechtsom immers wel degelijk een reactie op het artikel, en het is ook nog inhoudelijk erbij. Het is weliswaar kritiek, maar als we de indruk willen wekken niet gediend te zijn van kritiek, dan is dit een goede manier denk ik.
(Uiteraard is dat een indruk die je niet moet willen wekken imho)

[ Voor 5% gewijzigd door Cyphax op 15-05-2014 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

lanerios schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 12:38:
Een ander bericht:

Wat moet ik ervan vinden? Het is in mijn ogen zeiken over tweakers reviews. Kan ook anders gezien worden. Maar ik vind het zelf lastig te beoordelen. Zeker geen +2 of +1
Hij noemt een aantal punten die ook in andere reacties terugkomen en daar ook op +1 staan. Maar +3 is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Jij zou toch ondertussen wel beter moeten weten dan na een halfuur alweer een reactie te plaatsen in het mismoderatietopic. Je hebt -1 gekregen met een waarde van slechts 2..

Het staat nu in ieder geval makkelijk op de juiste plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Een ander bericht:

Ik ben het met je eens.

Hoewel het een terechte discussie is, vind ik het het begin ("En wederom een preview die leest als een advertorial.") al een redelijke sneer richting T.Net.
Als die discussie gevoerd moet worden, dan niet op de frontpage.

Maar soms krijg ik het idee dat elke reactie die zich negatief uitlaat over T.net als snel +3 te pakken krijgt,

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36
_Peter2_ schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 13:14:
[...]

Maar soms krijg ik het idee dat elke reactie die zich negatief uitlaat over T.net als snel +3 te pakken krijgt,
Soms misschien, maar hier vind ik het terechte kritiek. En mag dat niet geuit worden? Lijkt dan op censuur.
Ik vind het opbouwende kritiek en hij heeft gewoon goede argumenten ervoor.

Jammer van zijn edits, maakt de post een stuk minder relevant. |:(

[ Voor 7% gewijzigd door sjaak88 op 15-05-2014 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Een ander bericht:

Het zou een 0 moeten zijn zonder al zijn edits omdat het in GR hoort, en met al z'n edits over moderaties is het een -1 imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24

Kaw

tweaker2010 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 12:52:
[...]

Hij noemt een aantal punten die ook in andere reacties terugkomen en daar ook op +1 staan. Maar +3 is het zeker niet.
Mee eens dat het geen +3 is, maar kom op zeg... Ik heb advertorials gelezen die neutraler over kwamen als deze plichtmatig geschreven preview, waarbij het overdreven positivisme er van af druipt.
"Wat is de grootste kwaliteit van Blizzard? Dat het goede games maakt? Dat uiteraard ook, maar misschien wel meer nog dat de uitgever er vaak in slaagt om de juiste game op het juiste moment af te leveren. Blizzard is erg goed in afwachten tot een nieuw genre populair begint te worden, om dan een eigen game op de markt te brengen die toegankelijker is dan de concurrentie. "
"Dat Blizzard er in slaagt om op tijd met de juiste game te komen, is vooral knap als je weet dat de studio vaak jaren de tijd neemt om aan een game te sleutelen. Zo ook bij Heroes of the Storm." En dan moet de preview met een conclusie nog komen.
Het spel is nog niet eens klaar en het is al helemaal duidelijk: gezien het verleden wordt dit ook een toppertje. Alles wat als nadeel klinkt is eigenlijk een voordeel. Let maar op. Het is Blizzard immers. Ze hebben er goed over nagedacht, want ze zijn altijd precies op tijd met een betere game met meer diepte en ook nog eens toegankelijker.

Het gaat zo ver dat meerdere mensen daar inhoudelijk commentaar op hebben. Daar moet je wat over kunnen zeggen. Dat daar dan veel mensen +3 op gaan geven is wellicht eens te overwegen dat er meer mensen zijn die er zo over denken?

En dat ik een edit heb ingevoegd over de modding is dat ik niet op de hoogte was van dit topic. Ik wil het wel weghalen als de handmatige -6 weg wordt gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Kaw schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:02:
[...]

Het gaat zo ver dat meerdere mensen daar inhoudelijk commentaar op hebben. Daar moet je wat over kunnen zeggen. Dat daar dan veel mensen +3 op gaan geven is wellicht eens te overwegen dat er meer mensen zijn die er zo over denken?
Daar mag je ook wat over zeggen, in het Geachte Redactie forum.

En +3 geven omdat mensen het eens zijn met een reactie is niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
_David_ schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:08:
[...]

Daar mag je ook wat over zeggen, in het Geachte Redactie forum.

En +3 geven omdat mensen het eens zijn met een reactie is niet de bedoeling.
Verwijzen naar het Geachte Redactie forum waar 95% niet komt. _/-\o_ Het zou maar een beetje openbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Geachte Redactie is volledig openbaar toegankelijk. Dat men weigert er naartoe te gaan is hun zaak, maar dat maakt het forum niet minder openbaar.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

sjaak88 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:11:
[...]

Verwijzen naar het Geachte Redactie forum waar 95% niet komt. _/-\o_ Het zou maar een beetje openbaar zijn...
Geachte redactie is voor iedereen leesbaar, ingelogt of niet, en google crawlt het.

Meer openbaar kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:18

botoo

💀 too old to die young

Kaw, je betoog heeft inhoudelijk geen iota met het bewuste artikel te maken maar gaat uitsluitend over de redactionele aard van dergelijke reviews. Ik denk dat je een helder en onderbouwd punt maakt en dat velen het met je commentaar eens zijn geeft aan dat je met valide punten komt.
Maar . . .
Het is niet voor op de frontpage, het feit dat je het op de frontpage plaatst en niet in GR is begrijpelijk vanwege de verhoogde aandacht die je er mee genereert, maar het is en blijft de verkeerde plaats.

Je score is in dit geval ondergeschikt aan hetgeen je wilt bereiken, een fraaie hoge score lijkt mij dan ook niet het doel van je post.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
wildhagen schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:13:
Geachte Redactie is volledig openbaar toegankelijk. Dat men weigert er naartoe te gaan is hun zaak, maar dat maakt het forum niet minder openbaar.
Hier ga ik even tegenin. Ja, Geachte Redactie is openbaar, maar dat wil absoluut niet zeggen dat het ook duidelijk is dat het bestaat. Je moet het doen met een klein linkje "Feedback" dat bovenaan het artikel staan, niet onderaan, terwijl je onderaan het artikel bent nadat je het hebt gelezen en daarbij eventueel uberhaupt feedback hebt.

Vervolgens moet je nog een stuk verder naar beneden om een reactie te kunnen plaatsen, waarbij iedereen allang vergeten is dat er een feedbacklinkje is, waar men ongetwijfeld eenvoudigweg overheen gelezen heeft.

Ik vind het argument dat je aandraagt daarom geen sterk argument: het is behoorlijk verborgen allemaal. Het kan nog zo openbaar zijn, als niemand het in de gaten heeft omdat het nog net niet letterlijk verborgen is, dan is dat in mijn ogen simpelweg een forse blunder van Tweakers, niet van de bezoekers. Ik baal er daarom altijd stevig van dat mensen daarvoor moeten worden "afgestraft".

Het zou al veel schelen als boven het reactieveld (voor mijn part pas na een click erop) een melding verschijnt die WEL duidelijk is, met iets als "LET OP: Feedback graag in Geachte Reactie".

Ik geloof dan ook geen seconde dat de meeste mensen weigeren: ik denk dat bijna niemand het in de gaten heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Cyphax op 15-05-2014 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw

Kaw

Een deel van dit subforum is ingericht om de negatieve opmerkingen voor redactionele merkwaardigheden van de frontpage af te houden.
Daar kun je als crew van tweakers.net goed over nagedacht hebben, maar als ik (en meer met mij) wil reageren over een nieuwsbericht, dan doe je dat onder het nieuwsbericht. Dat is een natuurlijke reactie en de opzet van tweakers.net voorziet daar ook in. Dat heeft niets met weigeren te maken, maar meer met dat ik niet wist dat het de bedoeling was dat ik dat voor me zou houden en netjes weggestopt in een subforum zou spuwen, zodat de frontpage clean blijft van nare opmerkingen op dit vlak.

Edit:Cyphax was me voor en ik heb een groot deel van de edits weggehaald.

[ Voor 5% gewijzigd door Kaw op 15-05-2014 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Cyphax schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:20:
[...]
Ik geloof dan ook geen seconde dat de meeste mensen weigeren: ik denk dat bijna niemand het in de gaten heeft.
Ook al zou de feedback mogelijkheid beter zichtbaar zijn dan nog zouden mensen het als reactie posten.
Probleem is gewoon dat de redactie vaak laconiek reageert en het afdoet als de mening van de reviewer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
tweaker2010 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:49:
[...]

Ook al zou de feedback mogelijkheid beter zichtbaar zijn dan nog zouden mensen het als reactie posten.
Er zullen ongetwijfeld mensen blijven die het direct willen posten en de kortste weg is inderdaad een reactie, maar met een niet-structurele wijziging (tekst toevoegen op een andere plek dan een linkje ergens bovenin) zou weleens een stuk kunnen schelen.

Of stel je dat een verbeterde weergave van een feedbacklink niets zal uitmaken en men het zou negeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw

Kaw

Cyphax schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:14:
[...]

Er zullen ongetwijfeld mensen blijven die het direct willen posten en de kortste weg is inderdaad een reactie, maar met een niet-structurele wijziging (tekst toevoegen op een andere plek dan een linkje ergens bovenin) zou weleens een stuk kunnen schelen.

Of stel je dat een verbeterde weergave van een feedbacklink niets zal uitmaken en men het zou negeren?
Als de reactie puur voor de redactie bedoeld lijkt te zijn, dan zou ik voorstellen om een direct message te sturen met de vraag of de reactie omgezet mag worden in iets wat rechtstreeks doorgestuurd wordt naar de redactie (en waar even netjes voor bedankt wordt), om vervolgens bij een positieve reactie het bericht in een speciale status te brengen van gesloten, maar +1 en gemeld bij de redactie.
Dan beloon je het en hou je het toch 'schoon'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Kaw schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:19:
[...]

Als de reactie puur voor de redactie bedoeld lijkt te zijn, dan zou ik voorstellen om een direct message te sturen met de vraag of de reactie omgezet mag worden in iets wat rechtstreeks doorgestuurd wordt naar de redactie (en waar even netjes voor bedankt wordt), om vervolgens bij een positieve reactie het bericht in een speciale status te brengen van gesloten, maar +1 en gemeld bij de redactie.
Dan beloon je het en hou je het toch 'schoon'.
Een mod kan toch makkelijk het bericht dan verplaatsen naar de des betreffende juiste plek, met een mooie link op de plaats waar het bericht stond.
Dan kan iedereen het bericht op de juiste plek lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Hangt naar mijn mening ook heel erg af van de feedback. Als het om spel-, grammatica- en stijlfouten gaat sowieso in GR, evenals foute verwijzingen of andere kleine foutjes. Maar als het hele idee achter een artikel of review naar mijn idee fout is (compleet verkeerde conclusie trekken bijvoorbeeld), dan kan Tweakers.net nog zo hard vinden dat het in GR moet, maar dan geef ik m'n feedback mooi onder het artikel. Op die manier hebben andere mensen er ook nog wat aan. Als ik bij artikels kijk is het niet raar als een artikel 20k views krijgt, soms wel 50k, als ik vervolgens in GR kijk dan krijgen de meeste topics 100-200 views.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw

Kaw

Op 15 mei 2014 08:13 schreef ZeroSect0r in het nieuwsbericht reviews: Heroes of the Storm: vooruitblik op het nieuwe slagveld een hele nuttige, maar kritische bijdrage. De verdeling van de moderaties van zijn bijdrage lijken verdacht veel op de handmatig aangepaste moderatie van mijn bijdrage. Jullie hebben toch niet ook zijn bijdrage met de hand naar beneden bijgesteld? Dan begint het toch wel op censuur te lijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw

Kaw

Ja?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• useruser
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-09 08:49
Waarom is dit +3? Het is wellicht een aardig verhaal, maar vooral gezanik op basis van verkeerde info en ïemand zei dat hij zei" niveau.

Wulfklaue in 'nieuws: Belgisch ministerie van economische zaken blijkt te zijn gehackt'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Kaw schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 16:39:
Op 15 mei 2014 08:13 schreef ZeroSect0r in het nieuwsbericht reviews: Heroes of the Storm: vooruitblik op het nieuwe slagveld een hele nuttige, maar kritische bijdrage. De verdeling van de moderaties van zijn bijdrage lijken verdacht veel op de handmatig aangepaste moderatie van mijn bijdrage. Jullie hebben toch niet ook zijn bijdrage met de hand naar beneden bijgesteld? Dan begint het toch wel op censuur te lijken...
Als een reactie score is vastgezet dan staat dat erbij, moderaties worden niet "handmatig" aangepast, en het zou pas censuur zijn als de reactie verwijderd zou worden en dat gebeurd niet zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw

Kaw

_David_ schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 16:46:
[...]
Als een reactie score is vastgezet dan staat dat erbij, moderaties worden niet "handmatig" aangepast, en het zou pas censuur zijn als de reactie verwijderd zou worden en dat gebeurd niet zomaar.
Bor de Wollef schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 12:31:
[...]
Mee eens. Ik heb 6x -1 uitgedeeld.
Dat lijkt toch op handmatige aanpassing? Ik heb het over de reactiescore. Misschien heb ik de verkeerde term gebruikt.
En ik zie het er niet bij staan. Niet bij het bovenstaande voorbeeld en ook niet bij mijn reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kaw schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 16:58:
[...]

[...]

Dat lijkt toch op handmatige aanpassing?
Nee, in het geheel niet. Dat is gewoon iemand die een bepaalde moderatie uitdeelt.

Aanpassen is als een Powermod (dat zijn de enigen die dat kunnen) de bestaande moderatie van iemand anders aanpassen (en dat gebeurt simpelweg niet) of een modfix uitdelen (en dat gebeurt zeer zelden, en dan is zo'n reactie niet meer te modereren, en dat is hier niet het geval).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw

Kaw

wildhagen schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 17:01:
[...]

Nee, in het geheel niet. Dat is gewoon iemand die een bepaalde moderatie uitdeelt.

Aanpassen is als een Powermod (dat zijn de enigen die dat kunnen) de bestaande moderatie van iemand anders aanpassen (en dat gebeurt simpelweg niet) of een modfix uitdelen (en dat gebeurt zeer zelden, en dan is zo'n reactie niet meer te modereren, en dat is hier niet het geval).
Als ik dus een FP promod ben, dan deel je gewoon een moderatie uit als een reactie in jouw ogen een ongewenste score heeft. En dat doe je zo dat het vervolgens de door jouw beoogde score krijgt. Maar dat noem je politiek correct wat anders als aanpassen, dus is er geen sprake van iets wat zichtbaar zou moeten zijn. Ja helder. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tsja, als je op deze manier mensen dingen in de mond wil leggen haak ik af. Dan is het je kennelijk om het trollen te doen. Tabee.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Kaw schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 17:16:
[...]

Als ik dus een FP promod ben, dan deel je gewoon een moderatie uit als een reactie in jouw ogen een ongewenste score heeft. En dat doe je zo dat het vervolgens de door jouw beoogde score krijgt. Maar dat noem je politiek correct wat anders als aanpassen, dus is er geen sprake van iets wat zichtbaar zou moeten zijn. Ja helder. 8)7
Ik ga het 1x proberen uit te leggen als je het dan nog niet wilt begrijpen ben je inderdaad een troll zoals wildhagen al vermoed.

Iedereen die bij tweakers zit kan zich na een bepaalde tijd aanmelden als een mod (in je profiel), op dat moment kun je net zoals een promod een reactie beoordelen op objectieve gronden. Het enige praktische verschil wat nu belangrijk is, is dat een beginnende mod een weging heeft van 1 terwijl een promod een weging heeft van 6. M.a.w. een weging van een promod staat gelijk aan 6 individuele mods.

Wij kunnen dus helemaal niet een reactie op een bepaalde score zetten, dat kunnen alleen powermods. Powermods zijn mensen die al jaren rondlopen en veel (getoonde) ervaring hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw

Kaw

wildhagen schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 17:17:
Tsja, als je op deze manier mensen dingen in de mond wil leggen haak ik af. Dan is het je kennelijk om het trollen te doen. Tabee.
Als het op jou als trollen overkomt, dan spijt me dat. Dat is niet mijn bedoeling.

Ik denk alleen dat de inmenging van een promod moderatie ook iets is wat zichtbaar zou moeten zijn voor de transparantie. Dus ook wanneer er 6 keer -1 wordt uitgedeeld. Daarmee beïnvloed je de score immers ook en daarmee indirect ook hoe opvallend een reactie getoond wordt op de frontpage.

@Ircghost, ok helder. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:00

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Weg!

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Kaw schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 17:25:
[...]

Als het op jou als trollen overkomt, dan spijt me dat. Dat is niet mijn bedoeling.

Ik denk alleen dat de inmenging van een promod moderatie ook iets is wat zichtbaar zou moeten zijn voor de transparantie. Dus ook wanneer er 6 keer -1 wordt uitgedeeld. Daarmee beïnvloed je de score immers ook en daarmee indirect ook hoe opvallend een reactie getoond wordt op de frontpage.

@Ircghost, ok helder. Thanks.
ProMods kunnen alleen maar een moderatie geven (op basis van de richtlijnen van de ModFAQ) met een weging van 6x. Een beginnende modder heeft een weging van 1x en een ervaren modder een weging van 2x. Wel hebben de laatste eventueel ook boostpunten die zij kunnen inzetten om een eenmalige weging van 6x te hebben.

ProMods hebben die titel verdiend omdat zij door de crew (waar PowerMods zoals ik bij horen) hiervoor gevraagd zijn. Zij hebben bewezen te modden met de ModFAQ indachtig.
Sommige mensen noemen dat sturen, wij noemen dat de FP leesbaar houden. Daar is de ModFAQ ook voor bedoeld. Reacties op de FP moeten te maken hebben met het artikel en zijn inhoud. Commentaar hierop, hoe begrijpelijk dan ook, zien we liever in de daarvoor bestemde topics.
Wat wie heeft gemod is verder ook alleen voor een PowerMod te zien. Ieder ander ziet alleen maar dat er een bepaald aantal keer een bepaalde moderatie is gegeven.

Zoals al eerder gezegd: Wij hebben een heel arsenaal aan mogelijkheden mbt het modden tot onze beschikking. Dat wil echter niet zeggen dat we dit ook te pas en te onpas toepassen. Dan zou het echt pas censuur worden. In dat geval kunnen we beter de modrechten totaal uitschakelen en alleen met de PowerMods en Promods gaan modden. dat is echter niet de bedoeling en gebeurt dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Deze reactie is een feitelijk onjuiste constatering. Slechts één vóórstemmer was lobbyist (Wheeler), terwijl een tegenstemmer bij Verizon heeft gewerkt (Pai). Hij stat nu op +2, en dat lijkt me een erg hoge score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
GlowMouse schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 03:37:
Deze reactie is een feitelijk onjuiste constatering. Slechts één vóórstemmer was lobbyist (Wheeler), terwijl een tegenstemmer bij Verizon heeft gewerkt (Pai). Hij stat nu op +2, en dat lijkt me een erg hoge score.
Feitelijk onjuist hoeft nog geen reden te zijn voor bv een -1 (je hoort het te weerleggen in een reactie) (niet dat je daar om vraagt maar ik meld het even voor de duidelijkheid) maar een +2 is inderdaad wel wat veel van het goede in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Feitelijk onjuist is volgens mod faq een 0:
Het 0-niveau is de score waar reacties op binnenkomen nadat zij zijn geplaatst. De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
Pagina: 1 ... 39 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]