Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 101 Laatste
Acties:
  • 178.677 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Cynisme is niets mis mee maar iemand aanvallen (al is het geen geweldige post, vandaar de 0 score) op deze manier is over-the-top!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe toch niet zo overtrokken!

Dit is gewoon een doodnormale vorm van cynisme die perfect van toepassing is op de absurde post waarop het reageert. Als dit niet kan, dan is geen enkele vorm van cynisme toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:05

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Die reactie komt ook op mij eerlijk gezegd wel wat onvriendelijk over. Maar -1 lijkt me wat streng. * Herman geeft 0 :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

cappie in 'video: Drones en het nieuwe wapen van gemeenten'

vs.

HMC in 'video: Drones en het nieuwe wapen van gemeenten'

Verschil in mods?

Edit:
Wow, is erg anders geworden sinds gister avond (Indo tijd)
Ik vind het modden de laatste tijd maar vaag.
Ik zou moeten stoppen met reageren en modden.

[ Voor 17% gewijzigd door HMC op 16-04-2014 18:26 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Er zijn daar wel meer mismods. Als je de draadjes doorneemt waar deze in staan dan zie ik dat mensen die aangeven te verwachten dat mensen op een bepaald moment die drones zullen gaan saboteren/uit de lucht halen lagere mods krijgen dan de reacties erop dat dit het kapot maken is van andermans spullen.
De vragen over of mensen dit zullen gaan saboteren in de toekomst is heel legitiem, zeker als je naar het privacy issue kijkt. Om daarom lager te gaan modden is eigenlijk onzin!

[ Voor 3% gewijzigd door TheCapK op 17-04-2014 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Bloodshed in 'poll: 'Computer says no' '

20x +3 en 32x +2 voor een moviequote? Oei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Is wmb niet echt iets bijzonders, +1 it is.

Een +1 is bij die poll al vrij snel te scoren,dus +2 voor een mooie originele grap is wel te begrijpen. We hebben niet allemaal dezelfde humor,je kan daar dus van alles verwachten.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 07:28

player-x

Disruptive by design

duizel in 'reviews: Galaxy S5: Samsung-telefoon volgens het boekje'

De beste heer duizel beschuldigt mij van, van alles en nog wat, dat ik mijn eigen post verhoog en posten van mij laat verdwijnen, om hem in een slecht daglicht te zetten.
ga toch fietsen de reactie is toch echt wel verdwenen mij boeien de minnetjes of plusjes niet zal je +3 geven als je daar zo van houd.
Kan helaas niet modereren op reacties van mijn reactie. Ik moet helemaal niks lezen de mensen zouden moeten lezen wat weg is en niet de kont kussen van een rijkeluis kindje dat altijd zijn zin krijgt en geloofd word en laat die kindjes nou net de vieste smiechten zijn.
Zou een van de power-mods hem misschien kunnen uitleggen hoe de steel in de vork zit, want naar mijn uitleg wil hij iig niet luisteren, en denk dat verdere reacties hem alleen maar meer zullen agresseren.

Heb proberen uit te leggen hoe het reactie en mod systeem werkt.
Denk dat jij eens goed de Tweakers moderatie faq door moet lezen.

En denk je nog steeds dat ik iets verkeerds heb gedaan dan kan je dat meden in het Tweakers Moddereter Forum, of als je denkt dat mijn post een verkeerde beoordeling heeft, kan je dat melden in het Het kleine-mismoderatietopic.
Maar heb hem misschien/waarschijnlijk in de rest van die post een beetje teveel degenererend op hem gereageerd en is hij nu in keyboard-rage mode.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Soldaatje in 'nieuws: Kabinet: aanpakken illegale websites makkelijker door downloadverbod'

21x +3 (!) lijkt me beetje overdreven, meer dan een +1 zie ik er niet in.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

player-x in 'reviews: Galaxy S5: Samsung-telefoon volgens het boekje'
Van +2 naar -1, en de rest van mijn post in het draadje heeft ook een hele hoop menings mods gehad.

Veel mensen die het in dat draadje eens/oneens zijn met mijn stelling/mening hebben hebben mij zowel positief als negatief enorm overdreven moderaties gegeven.

Blijkbaar word kritiek op de reviewers review niet erg gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:38

_David_

FP ProMod

llama llama duck

player-x schreef op donderdag 17 april 2014 @ 19:28:
Van +2 naar -1, en de rest van mijn post in het draadje heeft ook een hele hoop menings mods gehad.

Veel mensen die het in dat draadje eens/oneens zijn met mijn stelling/mening hebben hebben mij zowel positief als negatief enorm overdreven moderaties gegeven.

Blijkbaar word kritiek op de reviewers review niet erg gewaardeerd.
Kritiek op de review hoort ook niet in de reacties, het hoort in het Geachte Redactie forum

En met dingen zoals " Ben je 5 of zo?, wat een reactie." gaat je reactie ook snel naar beneden in score

[ Voor 5% gewijzigd door _David_ op 17-04-2014 19:46 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

player-x schreef op donderdag 17 april 2014 @ 15:28:
duizel in 'reviews: Galaxy S5: Samsung-telefoon volgens het boekje'

De beste heer duizel beschuldigt mij van, van alles en nog wat, dat ik mijn eigen post verhoog en posten van mij laat verdwijnen, om hem in een slecht daglicht te zetten.
Zou een van de power-mods hem misschien kunnen uitleggen hoe de steel in de vork zit, want naar mijn uitleg wil hij iig niet luisteren, en denk dat verdere reacties hem alleen maar meer zullen agresseren.

Heb proberen uit te leggen hoe het reactie en mod systeem werkt.

Maar heb hem misschien/waarschijnlijk in de rest van die post een beetje teveel degenererend op hem gereageerd en is hij nu in keyboard-rage mode.
Beter is dat je je niet laat verleiden tot een way off-topic discussie,zit er dan dik in dat je dezelfde score krijgt . Als je dan toch denkt hier op te moeten reageren is via DM een betere optie :)

edit:

duizel is niet zo goed bezig: duizel in 'reviews: Galaxy S5: Samsung-telefoon volgens het boekje'

[ Voor 24% gewijzigd door pcgek op 17-04-2014 20:49 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loller1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-08 12:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Even een paar verschillende punten aanhalen uit verschillende post en topics en samen gevat.
pcgek schreef op donderdag 17 april 2014 @ 20:39:
Beter is dat je je niet laat verleiden tot een way off-topic discussie,zit er dan dik in dat je dezelfde score krijgt . Als je dan toch denkt hier op te moeten reageren is via DM een betere optie :)
Ik heb me niet laten verleiden tot een offtopic discussie, ik heb steeds netjes gereageerd op zijn persoonlijke aanvallen op mij

En ja misschien ging ik een beetje ver om hem 5 jaar oud te noemen, maar imho waren zijn reacties verre van volwassen.
quote: duizel
Maar ja als je je gelijk moet halen voor jezelf dan verwijder je je reactie snel zodat het lijkt alsof ik diegene ben die moeilijk doet. Grote jonge jij...
Heb overal netjes en inhoudelijk op gereageerd, maar die laatste opmerking ging mij te ver, en leek wel degelijk als een van iemand van 5 jaar oud.

Maar had ipv "Ben je 5 of zo?, wat een reactie." beter misschien kunnen zeggen "Is dat hoe een volwassen persoon reageert?, ben wel steeds beleeft tegenover jouw geweest, wat een reactie."

En hoewel het niet hoort, maar wie kaats zeker als je dat 2x doet, dan kan je de bal terug verwachten, en ook ik ben maar een mens, en was de rest van mijn post uiterst correct en hopelijk zelfs behulpzaam, iets waar hij in zijn vervolg reactie, blijkbaar en duidelijk geen behoefte aan had.

Maar wat me meer stoort is dat het lijkt dat hier de Mods ook aan menings-modden doen, want nadat ik hier het verzoek deed om bemiddeling om verdere escalatie te ver komen, met een link naar mijn post, werden opeens al mijn post door de mods hier naar beneden gemod, met meervoudige wegende beoordelingen.

En lijkt het misschien zelfs wel dat kritiek hebben, welke hoewel zeker niet door iedereen ondersteund word, zeker ook word onderschreven door een redelijk aantal andere lezers, die vele +2en en +3en gaven.

Welke door de mods hier behoorlijk naar beneden gehaald worden.

Of is tegenwoordig (imho goed) onderbouwde kritiek op een review opeens -1 ongewenst?

Benjamin- schreef op zondag 13 april 2014 @ 13:24:
player-x in 'nieuws: Aandeelhouder klaagt Microsoft aan om 'mismanagement' browserkeuze'
Verbasteringen van namen wordt altijd met -1 gemod, hij heeft hier een loophole proberen te vinden door een extreem oud (15 jaar) nieuwsbericht te gebruiken als excuus om het nu ook maar te gebruiken. Gezien redactie leden nu keihard door het stof zouden gaan als ze zo'n uitspraak zouden doen, al dan niet ontslag zouden krijgen voor zulke onprofessionaliteit, lijkt het me nogal ongewenst om dit straks bij ieder bericht maar te gebruiken omdat het ooit op Tweakers heeft gestaan.

Voor degene die het hebben gemist, het gaat hier om het Microschoft.
Bor de Wollef schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:10:
Net zo ongewenst als micro$oft / crApple en andere verbasteringen inderdaad. Door de vele +2's blijft de post nog vrij hoog staan.
Is dat het enige dat je uit mijn post haalt? volgens mij hebben jullie niet goed lezen?
.
quote: player-x
En het bedrijf zich waardig voor de naam Microschoft gedraagde, door andere gewoon de markt uit te drukken wanneer ze dat wilde, vraag maar aan Netscape, WordPerfect, ICQ en vele andere.
Ik schreef dat in een historisch perspectief, verleden tijd dus, en heeft niks te maken met het huidige Microsoft.

Want MS heeft ongeveer vanaf +/- 1995 tot 2000 zich echt gedragen alsof de hele PC wereld naar hun moest luisteren en ze als een stel dictators, alle concurrentie smoorde door of bedrijven op te kopen, of met gebundelde pakketten de concurrentie de markt uit te drukken op onderhandse manieren.

Als dat gedrag niet als schofterig mag worden bestempeld weet ik het ook niet meer.

In die tijd was MS de naam Microschoft gewoon waardig, gelukkig is MS opgegroeid tot een degelijk bedrijf dat zulke praktijken niet meer doet, en zich tegenwoordig naar de algemene wettelijke en fatsoens-normen gedraagt.

Het lijkt wel een beetje of sommige van de mods hier dingen niet goed in perspectief kunnen zetten, en dat bepaalde worden of meningen, een automatische reactie uitlokken, ipv een doordachte.

Want als je die lijn door trekt kan je ook niet over "graaiers" hebben, als je over bepaalde delen van de investerings-bankwereld hebt, of is die term ook verboden?

Uiteraard is dit allemaal gezien van mijn perspectief, maar zie mij zelf als iemand die over dingen verder na denkt dan mijn neus lang is, en gemiddeld redelijk gewaardeerde reacties plaatst.

En heb het gevoel dat omdat mijn nu besproken posten, die zeker duidelijk een eigen uitgesproken mening weergeven, en waar ik zelfs op verwacht dat er een aantal menings-mods op zouden worden uitgevoerd, ik dat niet van de mods zelf had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

regmaster in 'nieuws: Kabinet: aanpakken illegale websites makkelijker door downloadverbod'

Een en al getroll over 'georganiseerde misdaadclub', 'maffia', 'criminelen' etc. Mag imho gewoon op -1 en die +3 gevers mogen imho nagekeken worden.

WhatsappHack in 'nieuws: Kabinet: aanpakken illegale websites makkelijker door downloadverbod'

+3 lijkt me wat overdreven, +1 is wel voldoende, zeker gezien de laatste alinea.

TagForce in 'nieuws: Kabinet: aanpakken illegale websites makkelijker door downloadverbod'

Ook geen +3 waard imho, zeker gezien de laatste zin.

[ Voor 46% gewijzigd door wildhagen op 18-04-2014 06:55 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
@player-x
De post die jij aanhaalt die na melden downmods heeft gekregen is helaas juist door jouw laatste stuk daarin idd ongewenst. Duizel hebben we in het oog en daar zal wat mee gedaan worden.

[ Voor 3% gewijzigd door TheCapK op 18-04-2014 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
player-x in 'reviews: Galaxy S5: Samsung-telefoon volgens het boekje' is imho geen +3 of +2 maar gewoon een 0. Klachten over het niveau van reviews horen niet op de frontpage maar op het forum. Het doet als commentaar onder de review niet ter zake. Er is werkelijk niets inzichtvols of informatiefs aan deze post als je puur kijkt naar het (nieuws)item en deze reactie.

Door het grote aantal +3 en +2 "mee eens" stemmers is het lastig deze post op de juiste score te krijgen. Wie helpt?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
[b]player-x schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 04:37:[/b

[...]

Is dat het enige dat je uit mijn post haalt? volgens mij hebben jullie niet goed lezen?
Nee dat is niet het enige maar wel een punt waarvoor je gewoon aftrek krijgt.
Nee, kritiek op de review zelf hoor niet op de frontpage. Daar is "geachte redactie" o.a. voor.

[ Voor 45% gewijzigd door Bor op 18-04-2014 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 09:09:
player-x in 'reviews: Galaxy S5: Samsung-telefoon volgens het boekje' is imho geen +3 of +2 maar gewoon een 0. Klachten over het niveau van reviews horen niet op de frontpage maar op het forum. Het doet als commentaar onder de review niet ter zake. Er is werkelijk niets inzichtvols of informatiefs aan deze post als je puur kijkt naar het (nieuws)item en deze reactie.

Door het grote aantal +3 en +2 "mee eens" stemmers is het lastig deze post op de juiste score te krijgen. Wie helpt?
De helft is idd iets wat ook in zijn linkje naar dat GR topic had kunnen staan. De andere helft is op zich wel on-topic en inclusief linkjes ook wel weer interessant. Een +1 (waar hij nu op staat) kan ik me ook wel in vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
k1n8fisher schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 09:15:
[...]

De helft is idd iets wat ook in zijn linkje naar dat GR topic had kunnen staan. De andere helft is op zich wel on-topic en inclusief linkjes ook wel weer interessant. Een +1 (waar hij nu op staat) kan ik me ook wel in vinden.
Ik neem aan dat je dan alleen het linkje bedoelt naar de andere review? De andere linkjes zijn niet ontopic namelijk maar gaan ook over commentaar op de review zelf ipv het gereviewde product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd in 'nieuws: Goede verkopen gameconsole-chips beperken verlies AMD'

Nu wil ik toch eens weten die die +2's hebben gegeven.
+2 Informatief 8
+1 On-topic 7

Dit is gewoon bijna te triest voor woorden, elke XBO/PS4 topic komt er weer een gigantische lading 'fanboy modding' voorbij, meneer in kwestie is ook geen vreemde daarin (hij heeft volgens mij nooit hoger dan 0 gehaald in welke PS4/XBO bericht dan ook)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
SinergyX schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 14:13:
Verwijderd in 'nieuws: Goede verkopen gameconsole-chips beperken verlies AMD'

Nu wil ik toch eens weten die die +2's hebben gegeven.
+2 Informatief 8
+1 On-topic 7

Dit is gewoon bijna te triest voor worden te worden, elke XBO/PS4 topic komt er weer een gigantische lading 'fanboy modding' voorbij, meneer in kwestie is ook geen vreemde daarin (hij heeft volgens mij nooit hoger dan 0 gehaald in welke PS4/XBO bericht dan ook)
Die scores slaan inderdaad nergens op. De post heeft nog wat modding nodig om goed uit te komen op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Mrjraider in 'nieuws: HTC neemt bedenker Galaxy-merk Samsung aan als adviseur'

Is ook echt een flame en ongewenst he....
Tjonge jonge jonge

voordat men gaat zeiken is maar paar keer gemod. Ik kan dat niet meer zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
*knip* is al opgelost

[ Voor 94% gewijzigd door RagingPenguin op 19-04-2014 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

player-x schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 04:37:
player-x in 'nieuws: Aandeelhouder klaagt Microsoft aan om 'mismanagement' browserkeuze'
Bor de Wollef schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 09:12:
Nee dat is niet het enige maar wel een punt waarvoor je gewoon aftrek krijgt.
Mijn stelling was dus wel juist!
Het lijkt wel een beetje of sommige van de mods hier dingen niet goed in perspectief kunnen zetten, en dat bepaalde worden of meningen, een automatische reactie uitlokken, ipv een doordachte.

Want als je die lijn door trekt kan je ook niet over "graaiers" hebben, als je over bepaalde delen van de investerings-bankwereld hebt, of is die term ook verboden?
Je mag het dus blijkbaar niet over de ongelegen geschiedenis van Microsoft hebben, en het beestje bij het naampje te noemen.

Volgens mij druist dat tegen jullie eigen regels in, maar goed het zijn ook de mods die de regels opstellen, dus ik moet maar aan nemen dat ik het verkeerd zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Je krijgt aftrek voor bepaalde zaken. Dat is ook gewoon een vaststaand feit. Als je dat soort dingen vermijdt in je posts dan wordt er dus geen aftrek toegepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Er is dus een zero tolerance belijd, en wat je zegt is dat (historische) context compleet irrelevant is.

o.k. :|

offtopic:
* player-x denkt geheel persoonlijk, als dit Tweakers.net zijn belijd is, dat de site meer en meer beheert word door mensen met ambtenaren mentalitijd, ipv echte tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:35

Cyphax

Moderator LNX
Het is niet zozeer zero-tolerance, het is meer dat de grenzen eigenlijk redelijk strak gedefinieerd zijn. Soms moet je creatief interpreteren, meestal is dat niet nodig. Het is als het goed is heel objectief, maar ik heb het gevoel dat je dat verwart met zero tolerance. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen -1, moet een +1 zijn: Verwijderd in 'nieuws: Ontwikkelaar toont 'Google' voor doorzoeken darknet'

Inhoudelijk heeft hij een punt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2014 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abacaxi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-07 06:05
Hij meldt alleen dat hij e.e.a. "vertekend", "onzin" en "propaganda" vindt, maar legt in het geheel niet uit waarom. Ik persoonlijk zie er geen -1 elementen in, alhoewel het op het randje zit en het toch ranten/bashen is (onnodige herhalingen).

Voor mij een stevige nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gezien de manier waarop hij het verwoordt, plus dat het meer iets voor GR is dan voor de FP, kom ik toch echt niet verder dan een verdiende -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Met nieuwsposter afzeiken begeeft men zich op gevaarlijk terrein,dus daar moet je zeker iets tegenover stellen. Dat gebeurt hier op geen enkele wijze, daarom blijft er voor mij niks anders over dan een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abacaxi
Nou ja, wat mij betreft kraakt hij de post af, en niet zozeer de poster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dan nog hoort dat eerder in GR dan op de FP, waar dat soort dingen niet gewenst is.

En dan nog hoeft hij niet in trollerige bewoordingen met allerlei insinuaties te doen. Had hij het op een normale toon gedaan was een 0 imho nog net te verdedigen, maar in zijn huidige vorm vind ik een -1 het maximaal haalbare.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:03
ik zal het in het middel laten of ik dit heb bedoelt als kritische reply of oprechte vraag (zit van beide wat in). maar een -1.... daar ben ik niet zo van gediend:
Prulleman in 'nieuws: LG G Watch is waterdicht en scherm staat altijd aan'

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
corset in 'nieuws: Netflix gaat prijzen voor nieuwe klanten verhogen'

ik weet het "je moet wachten", maar 0 is het toch niet? Gaat netjes over het bericht, ik val niemand aan, kraak niemand af..

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 11:25
Hier is iemand met "ongewenst" aan het strooien. Zie deze post en andere normale posts eromheen, die zonder reden een 0 krijgen.

GeoBeo in 'nieuws: Netflix gaat prijzen voor nieuwe klanten verhogen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:11

Stoney3K

Flatsehats!

Titan_Fox in 'nieuws: Netflix gaat prijzen voor nieuwe klanten verhogen'

Geen -1, maar een 0. Er wordt niet gelinkt naar een 'illegale' website. en er is nergens een troll, flame of ongewenst gedrag te bekennen.

TPB noemen we ook gewoon bij naam, dus het is onzin dat deze (onjuiste, dat wel) post een -1 krijgt.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:35

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb de reactie daarop, van Nilsepils ook een 0 gegeven. Die stond op +1. Maar 't is off-topic.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kan alles onder worrelborst in 'nieuws: Medeoprichter GitHub stapt op na beschuldiging seksisme' niet gewoon naar -2 gezet worden? Nu gaat de helft van de reacties op de newspost over dit geleuter...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

wildhagen schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 12:57:
Kan alles onder worrelborst in 'nieuws: Medeoprichter GitHub stapt op na beschuldiging seksisme' niet gewoon naar -2 gezet worden? Nu gaat de helft van de reacties op de newspost over dit geleuter...
Inderdaad, ik heb het hele draadje een -1 gegeven. Totaal nutteloze reacties die daar niet thuishoren.

Sommige reacties krijgen zelfs 24x +3 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door tweaker2010 op 22-04-2014 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Je zou maar zo kunnen denken dat deze reactie oprecht is, weet niet of een -1 hier wel op zijn plaats is.
The_Bird in 'nieuws: The Pirate Bay heeft tien miljoen torrents verwerkt'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 19:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mee eens, gaat weer nergens over.

Verwijderd in 'nieuws: Free Record Shop is opnieuw failliet en sluit winkels in Nederland'

Mag op -1, geen +1 waard imho.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loller1
Loller1
Pardon? Lieg ik ergens? Zijn er mensen die het nuttig vinden dat alle apps op Samsungs Android toestellen dubbel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
ideetje, link even naar de reactie, maakt het een stuk makkelijker :P

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Loller1 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 16:57:
Loller1
Pardon? Lieg ik ergens? Zijn er mensen die het nuttig vinden dat alle apps op Samsungs Android toestellen dubbel zijn?
Ik kan niet concluderen of je ligt op je profielpagina, ik ken je immers niet ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:05

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Die had ik graag op -2 gezet, maar gelet op de thread eronder zal dat helaas lastig worden.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:06:
[...]

Ik kan niet concluderen of je ligt op je profielpagina, ik ken je immers niet ;)
schande

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Je linkje werkt niet, dus even de datum/tijd link boven de betreffende post copieren. En erg constructief is je tweede post niet, op de FP levert 1 woord meestal een -1 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Heerlijk al die -1tjes hier..
Al vind ik die van mij niet echt een -1 waardig maar wie ben ik
nieuws: Apple strijkt bugs in iOS 7.1 glad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Grotendeels vanwege het volgende:
Op een PC scherm heb je daar helemaal niks va
is dit een zin, een opmerking? Is nu gewoon onzin
Op een telefoon heeft 4k en hoger enorm veel nut,
onderbouwing? Klinkt meer als flamebait
op een huidig full-hd telefoon scherm is het pixels tellen
Jep.. flamebait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
pcgek schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 13:26:
Je zou maar zo kunnen denken dat deze reactie oprecht is, weet niet of een -1 hier wel op zijn plaats is.
The_Bird in 'nieuws: The Pirate Bay heeft tien miljoen torrents verwerkt'
Deze reactie gaat over het nieuwswaardig zijn van het artikel en dat is een discussie die niet op de FP moet worden gevoerd. Dus ja: ongewenst!
mrjraider schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 20:53:
Heerlijk al die -1tjes hier..
Al vind ik die van mij niet echt een -1 waardig maar wie ben ik
nieuws: Apple strijkt bugs in iOS 7.1 glad
Misschien dat je even naar je eigen reactie kan linken ipv het artikel. Zo wordt het een hoop zoekwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:22

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

mrjraider, als je deze bedoelt dan snap ik de -1 wel. De rest is iets beter verwoord, maar blijft flamebaits bevatten ("Maar dan nog is het Apple beleid beter in dat geval dan de merken binnen Android.. Maar dat is mijn mening.." blijft gewoon een niet-onderbouwde losse flodder in een licht ontvlambaar gebied, aka flamebait).
Wellicht kunnen ze naar de 0, maar dat vind ik al heel optimistisch.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Vind het hele systeem al een drama. Alles word hier snel gezien als een flamebait of troll.. Ook dit zijn vaak meningen van anderen.. Maar goed ik mod niet meer... Scheelt een boel gezeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

k1n8fisher schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:19:
[...]

Deze reactie gaat over het nieuwswaardig zijn van het artikel en dat is een discussie die niet op de FP moet worden gevoerd. Dus ja: ongewenst!
Kan ik er niet uit opmaken,wat ik er wel uit op kan maken is dat de poster een hele andere discussie wil starten,namelijk: Moet je wel zoveel aandacht besteden aan iets wat illegaal is? De poster hoopt daarom dat dit soort berichten minder geplaatst gaan worden, hij zegt nergens dat het niet nieuwswaardig is. Nette reactie niks mis mee.

Maar zal wel aan mij liggen dan :)

edit:

AH, steun uit niet helemaal onverwachte hoek.

[ Voor 4% gewijzigd door pcgek op 23-04-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt niet alleen aan jou.... Ik ben het helemaal met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abacaxi
k1n8fisher schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:19:
[...]
Commentaar m.b.t. artikelen

Spelfouten en ander commentaar met betrekking tot de artikelen kan gemeld worden in het Geachte Redactie-forum. Omdat opmerkingen over spelfouten en dergelijke alleen voor de redactie bestemd zijn en de inhoud snel is achterhaald, is het onwenselijk om daar in de reacties op in te gaan. Zodoende is een punt aftrek gerechtvaardigd. Doorgaans leidt dit tot een eindscore van 0, maar kijk altijd naar de rest van de inhoud van de reactie om tot een moderatie te komen.
Ik zie dit toch weer met enige regelmaat voorkomen "redactioneel commentaar is "ongewenst", want we willen dat het in GR terechtkomt".

In de FAQ/richtlijnen wordt het "onwenselijk" genoemd, maar dat is het omdat het volgens de FAQ offtopic is, er is immers een ander topic voor, en de FAQ koppelt er ook de de score 0 aan. Geen -1.

De aanleiding hiertoe ditmaal op -1, waar hij nu muurvast op staat, lijkt mij gewoon echt een foute score: The_Bird in 'nieuws: The Pirate Bay heeft tien miljoen torrents verwerkt'

[ Voor 17% gewijzigd door abacaxi op 23-04-2014 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd in 'nieuws: PayPal: wachtwoorden verdwijnen binnen tien jaar' ; +3 voor dit veel gehoorde feit vind ik wel wat hoog eigenlijk.

Hier is trouwens nog best veel ongemod; nieuws: NS gaat door met gratis wifi in treinen

Wie wil daar nog eens doorheen lopen?

[ Voor 58% gewijzigd door Bor op 24-04-2014 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 08:28

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Bor de Wollef schreef op donderdag 24 april 2014 @ 08:47:
Verwijderd in 'nieuws: PayPal: wachtwoorden verdwijnen binnen tien jaar' ; +3 voor dit veel gehoorde feit vind ik wel wat hoog eigenlijk.

Hier is trouwens nog best veel ongemod; nieuws: NS gaat door met gratis wifi in treinen

Wie wil daar nog eens doorheen lopen?
Ik pak de NS treinen wel vandaag. Begint meteen lekker met een volledig offtopic opmerking over de kosten van rijden in de spits (die trouwens lekker veel +3 en +2 krijgt), waarna de eeste tientallen berichten alleen maar over verhuizende studenten en spitsrijden gaat..

Ik weet dat het idee is dat ontopic reacties op een offtopic onderwerp goed gekeurd kunnen worden, maar dit gaat toch wat ver vind ik.

[ Voor 22% gewijzigd door Ircghost op 24-04-2014 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
abacaxi schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:23:
[...]

[...]

Ik zie dit toch weer met enige regelmaat voorkomen "redactioneel commentaar is "ongewenst", want we willen dat het in GR terechtkomt".

In de FAQ/richtlijnen wordt het "onwenselijk" genoemd, maar dat is het omdat het volgens de FAQ offtopic is, er is immers een ander topic voor, en de FAQ koppelt er ook de de score 0 aan. Geen -1.

De aanleiding hiertoe ditmaal op -1, waar hij nu muurvast op staat, lijkt mij gewoon echt een foute score: The_Bird in 'nieuws: The Pirate Bay heeft tien miljoen torrents verwerkt'
Tweakers wil gewoon graag zo min mogelijk reacties over de berichten zelf. Of je moet een topic in het forum aanmaken (wat gewoonweg onzin is vind ik zelf) en dan maar bidden dat iemand het waardig genoeg vind om erop te reageren, of je bent gewoon de sjaak en krijgt gelijk -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

Laat ik maar even mijn eerste -1 melden, waar ik zwaar geirriteerd over ben. Erg slecht in mijn ogen, en een principe kwestie voor me.

paradoXical in 'nieuws: PayPal: wachtwoorden verdwijnen binnen tien jaar'

[ Voor 7% gewijzigd door paradoXical op 24-04-2014 16:42 ]

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De helft van je reactie is moderatiegezeur, dat is toch echt ongewenst.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

paradoXical schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:41:
Laat ik maar even mijn eerste -1 melden, waar ik zwaar geirriteerd over ben. Erg slecht in mijn ogen, en een principe kwestie voor me.

nieuws: PayPal: wachtwoorden verdwijnen binnen tien jaar
In het vervolg is het handiger als je op je eigen reactie klikt (datum + timestamp) dan linkt die automatisch naar je bericht, anders moeten mensen gaan zoeken :). Dus: paradoXical in 'nieuws: PayPal: wachtwoorden verdwijnen binnen tien jaar'

Je reactie is zelf gewoon +1, vind het een terechte opmerking. Maar het is niet de bedoeling dat je opmerkingen maakt over moderaties in je bericht, want zoals je ziet lokt dat alleen maar meer -1's uit. Je kunt het beter even laten staan, en als het blijft hier melden dan wordt er naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Sorry, -1 gegeven. Dat gezeik over je score hoort daar niet! Vooral niet 2 edits erover..

t1mmy in 'nieuws: 'Lulzsec-voorman voerde aanvallen op landen uit voor VS''

En ja hoor.. een Godwin in een hack bericht.. mag deze naar -1? Puur als flamebait bedoeld..

[ Voor 63% gewijzigd door corset op 24-04-2014 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

Ben nog nooit -1 gemod en laten we eerlijk blijven. Moderatiegezeur zou er niet zijn als er correct gemod werd. Had misschien meteen hier kunnen posten maar had hier nog geen ervaring mee.

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

paradoXical schreef op donderdag 24 april 2014 @ 23:39:
Ben nog nooit -1 gemod en laten we eerlijk blijven. Moderatiegezeur zou er niet zijn als er correct gemod werd. Had misschien meteen hier kunnen posten maar had hier nog geen ervaring mee.
Volgende keer beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Wat is er -1 (6x) aan mijn reactie hier?
Toff in 'nieuws: PayPal: wachtwoorden verdwijnen binnen tien jaar'
Mijn reactie is behoorlijk on topic volgens mij, maar door de -1 komt de totaalscore niet boven de nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Toff schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 00:29:
Wat is er -1 (6x) aan mijn reactie hier?
Toff in 'nieuws: PayPal: wachtwoorden verdwijnen binnen tien jaar'
Mijn reactie is behoorlijk on topic volgens mij, maar door de -1 komt de totaalscore niet boven de nul.
Het is zeker niet -1 waardig, maar het is wel onjuist dus hoger dan een 0 kan het niet komen. Wanneer iemand zijn pay pal is gekoppeld kan het enkele dagen duren voordat het daadwerkelijk afgeboekt wordt op je rekening (bij een bank), het kan dus prima voorkomen dat je geen geld op je bankrekening hebt en dat paypal dan allerlei bedragen probeert af te boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Ircghost: Grappig dat je dezelfde reactie nu in het draadje post, maar het klopt niet. Paypal probeert een bedrag af te boeken waar geen/onvoldoende saldo is en de transactie wordt NIET uitgevoerd. Je kan dus, zoals ik aangaf, NIET rood komen te staan op je bankrekening en al zeker niet op je Paypalaccount. Wat is hier onjuist aan dan? En zelfs als mijn post onjuist zou zijn, dan zou deze zeker niet als "-1" gewaardeerd dienen te worden, hooguit als "nul". Er staat geen onvertogen woord in mijn reactie toch? "-1" modden om een reactie naar een (je kan erover discussiëren, maar oké) nul te trekken is, AFAIK not done.

[ Voor 9% gewijzigd door Toff op 25-04-2014 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Toff schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 01:14:
@Ircghost: Grappig dat je dezelfde reactie nu in het draadje post, maar het klopt niet. Paypal probeert een bedrag af te boeken waar geen/onvoldoende saldo is en de transactie wordt NIET uitgevoerd. Je kan dus, zoals ik aangaf, NIET rood komen te staan op je bankrekening en al zeker niet op je Paypalaccount. Wat is hier onjuist aan dan? En zelfs als mijn post onjuist zou zijn, dan zou deze zeker niet als "-1" gewaardeerd dienen te worden, hooguit als "nul". Er staat geen onvertogen woord in mijn reactie toch? "-1" modden om een reactie naar een (je kan erover discussiëren, maar oké) nul te trekken is, AFAIK not done.
1. De reden dat ik ook reageer op je reactie in het artikel is omdat als je vind/denkt/stelt dat iemand ongelijk heeft je het beter ook op die reactie kan reageren zodat de discussie daar door kan gaan op de plek waar het hoort.

2. Ik heb jouw reactie ook geen -1 gegeven, dat heeft/hebben iemand/meerderen gedaan en die moderaties waren inderdaad onterecht. Echter, je reactie staat nu op 0. De reden dat je een nul kan krijgen voor een bericht dat wel 'ontopic' is, is als het feitelijk onjuist is.

3. De reden dat het onjuist is; is omdat je mogelijk niet letterlijk gekleurd rood staan. Echter, Als jij een product besteld en geleverd krijgt (bijvoorbeeld al de volgende dag in huis), wat mij bijvoorbeeld vaak genoeg is overkomen, maar je rekening niet voldoende is (wat mij nog niet is overkomen, maar dat terzijde) dan sta je - hoe je het ook went of keert - rood bij Paypal.

[ Voor 3% gewijzigd door Ircghost op 25-04-2014 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Nouja, misschien vergis ik me. We zijn behoorlijk off topic geraakt al met al.

[ Voor 95% gewijzigd door Toff op 25-04-2014 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Gek. Ik sta nu gewoon rood op paypal na iets via wat sites besteld te hebben. Heb ook alles binnen. Dus ja het is onjuiste info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Weet niet of het zo gek is. Ervaringen verschillen(waar dan ook) toch wel eens vaker van elkaar?, en als onderdeel van de discussie kan wmb een +1 ook nog prima.

edit: @Toff

Waar geeft Ircghost aan dat jouw post -1 waardig is dan?

[ Voor 42% gewijzigd door pcgek op 25-04-2014 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Toff schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 03:32:
[...]

Alles goed en wel, maar ik geef in dit topic aan, dat ik onterecht 6x -1 krijg. Jij beweerde dat dit terecht zou zijn, omdat ik volgens jou geen gelijk zou hebben. Dat is dus GEEN reden voor "-1", hooguit voor "0".

Dat is niet de kwestie. Er is (niet persé door jou) 6x onterecht "-1" gegeven. Dat is wat ik aangaf.
Mijn allereerste reactie en zin op jou is als volgt;
Het is zeker niet -1 waardig, maar het is wel onjuist dus hoger dan een 0 kan het niet komen.
Oftewel, ik geef dus aan dat degene die jou -1 heeft gemodereerd, niet goed bezig was. Misschien begrijp je niet helemaal hoe het werkt, maar niemand kan voorgaande moderaties verwijderen. We kunnen alleen onze eigen moderaties toevoegen (in verschillende mate van sterkte). Dit herhaal ik nogmaals in een later bericht, dat inderdaad -1 onterecht is. Om het nog maar eens te zeggen; ik heb geen seconde beweert dat de -1 terecht is omdat ik het het niet eens met je zou zijn.
Zoals je zelf al aangeeft, is het jou niet overkomen, dus je weet niet hoe het gaat. Mij is het wel overkomen en ik weet dus hoe het gaat. Je krijgt NIETS geleverd, als de betaling niet wordt uitgevoerd en je staat dus ook NIET rood bij Paypal of wie danook. Dat is niet "onjuist", zoals jij beweert, doch gewoon een door mij ervaren feit. Geloof mij maar, je kan NIET rood staan bij Paypal en geen leverancier ter wereld levert goederen uit, voordat de betaling is geregeld. Geen idee waarom je zo tegen mijn ervaringsfeiten in blijft gaan, zonder daar iets substantieels tegenover te kunnen stellen.
Ik geef dus voorbeelden aan waarbij ik al een product geleverd heb gekregen zonder dat het van mijn bankrekening was afgeschreven, dit is dus een ervaringsargument die 100% gelijk staat aan jouw ervaringsargument. Echter mijn argument zorgt ervoor dat jouw argument niet waar kan zijn (omdat jij stelt dat het mijne niet kan gebeuren). Mogelijk heb jij je bankgegevens anders ingevuld, of heb je nog te weinig transacties gemaakt, dat weet ik niet precies. Ik geef alleen aan dat je prima iets besteld en geleverd kan hebben voordat de betaling daadwerkelijk van je bankrekening wordt afgeschreven.
Als je ook googled op: what to do with paypal debt, dan kom je ontzettend veel berichten hierover tegen.

Dit is overigens mijn laatste reactie, er is genoeg over gezegd wat mij betreft :). Anderen kunnen er nu prima over oordelen.

p.s. Er is echt geen reden om constant met hoofdletters je argumenten kracht bij te zetten, we kunnen het prima lezen zonder.

[ Voor 4% gewijzigd door Ircghost op 25-04-2014 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-09 00:35
calvinturbo in 'nieuws: Microsoft heeft overname telefoondivisie Nokia afgerond'
Dit is niet -1, ik stel dat WP 8.0 totaal onvergelijkbaar is met Android en iOS qua features en WP8.1 redelijk gelijk loopt als reactie op iemand, lijkt me gewoon correct?

pieterdebie in 'nieuws: Microsoft heeft overname telefoondivisie Nokia afgerond'
Dit is +1 waard, niet +3
Het is niet informatief/uitmuntend, het is gewoon een mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

stonden ondertussen al prima voordat ik er naar kon kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Natuurlijk niet echt objectief hier in, maar had verwacht dat ik voor Kid Jansen in 'reviews: MSI GE60: gamelaptop met stevige hardware' wel meer dan een +1 zou krijgen. De eindscore is nu niet anders dan bijvoorbeeld FastRDust in 'reviews: MSI GE60: gamelaptop met stevige hardware'.

Okee, de toegevoegde waarde van mijn post is misschien niet heel groot, aangezien het om een game laptop gaat. Maar de reviewer heeft het over "professionele beeldbewerking" en daar haak ik op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Het ligt er een beetje aan wat de modder er voor waarde in ziet tov de discussie/ het topic. Je haalt er een klein onderdeel uit wat je enorm uitgebreid behandelt. Op zich interessant voor degenen die daar op letten maar voor de meesten wat minder. +1 of +2 zou beiden kunnen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Overigens zelfde met Kid Jansen in 'reviews: MSI GE60: gamelaptop met stevige hardware', die stond +2, maar iemand heeft hem -1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Waarom praat je over jezelf in 3e persoon? :P Maar goed, de score voor de laatste staat gewoon goed toch? diegene heeft maar 1x -2, voor de rest gewoon normale beoordelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

nieuws: OCZ brengt RevoDrive 350 pci-e-ssd uit

Een of andere clown heeft daar vrijwel alle reacties 2x +3 gegeven... meeste staat nu weer goed, maar misschien moet er toch even naar gekeken worden?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Kid Jansen schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 16:40:
Natuurlijk niet echt objectief hier in, maar had verwacht dat ik voor Kid Jansen in 'reviews: MSI GE60: gamelaptop met stevige hardware' wel meer dan een +1 zou krijgen. De eindscore is nu niet anders dan bijvoorbeeld FastRDust in 'reviews: MSI GE60: gamelaptop met stevige hardware'.

Okee, de toegevoegde waarde van mijn post is misschien niet heel groot, aangezien het om een game laptop gaat. Maar de reviewer heeft het over "professionele beeldbewerking" en daar haak ik op in.
Ik heb je een +1 gegeven (overigens al voordat je dit hier postte). Vind het wel een uitgebreide reactie maar het is meer on-topic dan informatief gezien waar het artikel werkelijk over gaat. Het zou ook meer in het GR topic horen. Wat dat betreft is 10x +3 echt zwaar overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Ircghost schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 23:25:
Waarom praat je over jezelf in 3e persoon? :P
Ik bedoelde met "hem" eigenlijk de post, niet de poster (mezelf dus). Maar staat inderdaad beetje raar zo. :+ Had beter "die" kunnen gebruiken.
tweaker2010 schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 12:03:
Vind het wel een uitgebreide reactie maar het is meer on-topic dan informatief gezien waar het artikel werkelijk over gaat. Het zou ook meer in het GR topic horen. Wat dat betreft is 10x +3 echt zwaar overdreven.
Had inderdaad ook nog overwogen het in GR te doen, maar uiteindelijk toch als reactie geplaatst, zodat anderen er misschien nog wat aan hebben. Nu wordt er een conclusie getrokken over het scherm die kant noch wal raakt, of in ieder geval op basis van de redenering die de reviewer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Kid Jansen schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 14:33:
[...]
Had inderdaad ook nog overwogen het in GR te doen, maar uiteindelijk toch als reactie geplaatst, zodat anderen er misschien nog wat aan hebben. Nu wordt er een conclusie getrokken over het scherm die kant noch wal raakt, of in ieder geval op basis van de redenering die de reviewer gebruikt.
Klopt, maar nu plaats je een reactie en de reactie daarop van jou staat ook op +2. Dat is wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-1 mismod dit is een +2 daar staat de post ook op maar als je hier een -1 voor geeft dan snap je het niet: Kid Jansen in 'reviews: MSI GE60: gamelaptop met stevige hardware'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik vind dit soort berichten ook alleen maar een verhelderende en kwalitatief hoge reactie die ik graag meer zie op tweakers. Alleen bespreek je een onderwerp in een kleine marge van het gehele verhaal dat het geen +3 maar dus wel +2 kan zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Ircghost op 26-04-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loller1
landerpauwels in 'nieuws: Gerucht: Google gaat spraakondersteuning Android uitbreiden'
Dit geloof je toch zelf niet? Onzin dat Larry dat ooit zou hebben gezegd, een 0 of +1, hoogstens, maar zeker geen +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:38

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Loller1 schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 17:56:
landerpauwels in 'nieuws: Gerucht: Google gaat spraakondersteuning Android uitbreiden'
Dit geloof je toch zelf niet? Onzin dat Larry dat ooit zou hebben gezegd, een 0 of +1, hoogstens, maar zeker geen +2.
Het is gewoon even +1, prima on topic.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Mijn volgende reactie is niet gemod, naast meerdere reacties bij het betreffend artikel. Mocht je er nog een kijkje willen nemen...

Edddd in 'nieuws: Apple, Adobe, Google en Intel schikken met 64.000 werknemers'
Pagina: 1 ... 36 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]