Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 101 Laatste
Acties:
  • 178.675 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:28

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik snap waar je vandaan komt tweaker2010, maar voor iedereen hier geldt de regel dat we moeten kijken naar echt foute scores en niet naar verdwaalde foute moderaties (zoals letterlijk in de TS staat).

Ik heb ook wel eens dat iets van mij een verkeerde score krijgt, maar dan wacht ik gewoon altijd even een dag en zie dan wel wat er mee gebeurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:57

Herman

FP ProMod
Topicstarter
A87 in 'nieuws: Logitech voorziet gamersmuis van sensor met nauwkeurigheid van 12.000dpi'

Is geen +3 waard.

[ Voor 3% gewijzigd door Herman op 08-04-2014 23:17 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Ik vind het wel een kandidaat voor +2, maar het had wat netter geschreven kunnen worden. :P

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Gewoon ontopic: Benjamin- in 'nieuws: Gerucht: Nokia werkt aan smartphone met twee cameralenzen aan de achterkant'
Toch weer een paar 'snuggere' mensen die niet begrijpen wat ontopic en offtopic is.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:35

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

amatoer in 'reviews: Dell Precision M3800: elegant monster'

Voegt niet veel toe, maar geen -1, wat mij betreft. Niemand wordt bekritiseert, het gaat niet over taalfouten, doet mee met discussie.

Graag naar 0 brengen (mijn duwtje was niet voldoende)

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Voegt niet veel toe? Voegt niets toe, die opmerking is te dom voor woorden en heeft dan ook geen bestaansrecht op een site als deze. Echt bizar dat je dit soort berichten nog zie.

Het is wel een 0 want het is geen flamebait of iets dergelijks, maar ik begrijp de -1's wel omdat de opmerking wel ergelijk slecht is, een bericht van dat niveau is zeker wel ongewenst, alleen dan op een andere manier.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Intussen staat ie nog steeds op -1. Ik vind ook dat ie op 0 thuishoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Ik kan een -1 goed voorstellen. Gewoon een nutteloze en betweterige reactie die niet getuigd van kennis (en ik loop al heel wat jaartjes mee).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-07 20:35

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

borft in 'nieuws: Weinig populaire Nederlandse sites zijn kwetsbaar voor kritieke OpenSSL-bug'
Vind zijn taalgebruik en manier van aanspreken toch echt een -1 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abacaxi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-07 06:05
Vind ik ook, alhoewel krap aan. De post waar hij op reageert

Gunner in 'nieuws: Weinig populaire Nederlandse sites zijn kwetsbaar voor kritieke OpenSSL-bug'

vind ik dan weer een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge0force
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-06 08:01
Ik snap niet goed waarom deze reactie ongewenst is:

Ge0force in 'nieuws: Custom rom maakt voor het eerst stock Android op Nokia-smartphone mogelijk'

Sommige mods snappen precies echt niet de bedoeling van een -1 moderatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

-1 slaat nergens op. Heb je wel op 0 gezet want je opmerking heeft geen toegevoegde waarde, vooral omdat je het over Microsoft diensten heb terwijl dit toestel het juist van de Nokia diensten moet hebben. En ja dat is nogal een wezenlijk verschil gezien de Nokia diensten in handen blijven van Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd in 'nieuws: Onderzoek naar ict-beveiliging medisch toezichthouder na zelfmoord klokkenluider' mag van mij naar de -1. Nutteloze oneliner.

Kees in 'nieuws: Weinig populaire Nederlandse sites zijn kwetsbaar voor kritieke OpenSSL-bug' is imho gewoon +1 ipv de +2 en +3's die deze post veelvuldig krijgt.

[ Voor 34% gewijzigd door Bor op 10-04-2014 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Ik vind juist wel een +2, hij geeft extra belangrijke informatie namelijk dat de bug al 2 jaar bestaat maar pas sinds kort bekend is geworden. Deze informatie staat niet in het artikel terwijl het juist een hele belangrijke aanvulling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
XzeroD schreef op donderdag 10 april 2014 @ 08:59:
[...]

Ik vind juist wel een +2, hij geeft extra belangrijke informatie namelijk dat de bug al 2 jaar bestaat maar pas sinds kort bekend is geworden. Deze informatie staat niet in het artikel terwijl het juist een hele belangrijke aanvulling is.
De datum van een CVE zegt niet zo veel. Het is daarom goed mogelijk dat de bug idd al jaren bekend was en actief is misbruikt. Ik geef een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Bor de Wollef schreef op donderdag 10 april 2014 @ 09:10:
[...]

De datum van een CVE zegt niet zo veel. Het is daarom goed mogelijk dat de bug idd al jaren bekend was en actief is misbruikt. Ik geef een +1.
Dat zou uiteraard ook kunnen maar het gaat erom dat hij pas een paar dagen bekent is inmiddels, wie weet in de underground is hij al langer bekent. Ik ga nog steeds voor de +2 maar een +1 kan ik ook wel begrijpen.

Deveon in 'nieuws: BlackBerry zal stoppen met maken smartphones als het geld blijft kosten'
Flamebait ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Kees in 'nieuws: Europese Hof: Nederland moet downloadverbod invoeren' informatief? Ik dacht zelf meer aan +1 of zelfs offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
+1 en 0 zijn allebei wel te verantwoorden afhankelijk van hoe streng je wilt zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
chrisboers in 'nieuws: Europese Hof: Nederland mag downloaden uit illegale bron niet toestaan' krijgt massaal +3 maar is geen must read vind ik maar een eigen interpretatie van een quote uit het item zonder onderbouwing. Ik vind het een +1. Ik vermoed dat er veel "mee eens" stemmen zijn uitgebracht. De post staat hierdoor vrij stevig op +1. Wie helpt om hem op een betere score te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:50
kan de persoon die hier een -1 op heeft gegeven even gewezen worden op hoe er gemodereerd moet worden?

PdeBie in 'nieuws: Nederland mag 'illegaal downloaden' niet toestaan'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

pdebie schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:11:
kan de persoon die hier een -1 op heeft gegeven even gewezen worden op hoe er gemodereerd moet worden?

-1 gaat heel ver, maar de post staat mijns inziens gewoon waar hij hoort, op 0.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
PeterBezemer in 'nieuws: Sweex vraagt faillissement aan na mislukken Yarvik-koerswijziging'

Hey! het is weer zo ver, afwijkende mening van de kudde? Veel plezier met je downmods! En al dat klaarkomen over hoe geweldig het niet is dat Sweex failliet is krijgt een +1?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:50
AllSeeyinEye schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:14:
[...]

-1 gaat heel ver, maar de post staat mijns inziens gewoon waar hij hoort, op 0.
Hoezo 0? Ik ben in discussie met Watercoolertje over het waarom wel/niet illegaal downloaden en geef daarbij een voorbeeld over een soortgelijk iets. Dus is het deel van de discussie en in mijn ogen +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
En Tweakers plaatst gerust twee artikelen hierover, alsof één niet al onhanteerbaar genoeg was. :+

Je ziet wel dat hier opvallend veel posts hoger scoren dan voorgeschreven. Gevoelig onderwerp. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Cyphax schreef op donderdag 10 april 2014 @ 13:33:
En Tweakers plaatst gerust twee artikelen hierover, alsof één niet al onhanteerbaar genoeg was. :+

Je ziet wel dat hier opvallend veel posts hoger scoren dan voorgeschreven. Gevoelig onderwerp. :X
Het eerste artikel gaat over het Europese Hof, dat een vonnis heeft uitgesproken over een rechtzaak, en het tweede artikel gaat over het Kabinet, dat heeft besloten om per direct een downloadverbod van kracht te laten gaan.

Maar inderdaad, de +3's en +2's schieten de grond uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

sickyb in 'nieuws: Kabinet: Nederland heeft per direct downloadverbod'
+3?? "wat een faal" haalt dat (zeker voor mij) toch wel naar beneden... en ik vindt het al geen +2 waard.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

sickyb in 'nieuws: Kabinet: Nederland heeft per direct downloadverbod'

57x +3??? No way, verder dan een 0 of maximaal +1 kom ik echt niet hoor.

Verwijderd in 'nieuws: Kabinet: Nederland heeft per direct downloadverbod'

Max +1, zeker geen 38x +3.

Wordt in die hele draad enorm veel mismodding gedaan. Men loopt kwistig met +2's en +3's te smijten daar.

[ Voor 23% gewijzigd door wildhagen op 10-04-2014 13:49 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

met 67x +3 staat deze reactie stevig op die plek, maar ik vind het wel een flinke flame. Van mij krijgt ie dan ook een -1, maximaal een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

+1 lijkt me wel voldoende? Een +3 lijkt me wat overdreven...

JAVE in 'nieuws: Kabinet: Nederland heeft per direct downloadverbod'

Ook geen tientallen +3's waard imho...

[ Voor 31% gewijzigd door wildhagen op 10-04-2014 14:11 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:58

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Ongeveer iedereen in dat topic die de vergelijking met de 8 weken van de thuiskopieheffing erbij haalt krijgt +2, dat lijkt me schromelijk overdreven. +1 voor de eerste paar, en de rest mag naar de 0. Topic is inmiddels helaas zo vervuild dat er minimaal 20 serieuze modders nodig zijn om een en ander omlaag te krijgen :(

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mister Advance in 'nieuws: Kabinet: Nederland heeft per direct downloadverbod'

WO2-verwijzingen lijken me niet nodig.

En dat hij flamed is tot daar aan toe, maar dan ook nog de naam verkeerd spellen .Wat een niveau....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
FreezeXJ schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:22:
Ongeveer iedereen in dat topic die de vergelijking met de 8 weken van de thuiskopieheffing erbij haalt krijgt +2, dat lijkt me schromelijk overdreven. +1 voor de eerste paar, en de rest mag naar de 0. Topic is inmiddels helaas zo vervuild dat er minimaal 20 serieuze modders nodig zijn om een en ander omlaag te krijgen :(
Ik vrees dat we hier ook niet meer tegenop kunnen modden, behalve achteraf (zeg vanaf morgen) omdat het artikel dan niet zoveel meer geopend zal worden (vermoed ik, althans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vrees het ook, aangezien tegenwoordig 90+ procent van de moderators aan meningmodding lijkt te doen.

Hooguit kan een modfix hier en daar (bij +3's die echt niet meer dan een 0 zijn) nog wat kan helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 10-04-2014 14:33 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
wildhagen schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:32:
Vrees het ook, aangezien tegenwoordig 90+ procent van de moderators aan meningmodding lijkt te doen.

Hooguit kan een modfix hier en daar (bij +3's die echt niet meer dan een 0 zijn) nog wat kan helpen.
90%? Maak er maar gerust 95% van.. zie Last of Us nieuwsbericht, ik ben wat kritisch. gelijk 0. Alle juich reacties zijn +1, zelfde met Sweex bericht en natuurlijk dit Download bericht.
We hebben officieel het niveau van fok/geenstijl bereikt helaas :(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:58

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Tja, ik heb zat boostjes, maar aan dit soort topics ben ik er gauw 20-30 kwijt... Modfixen zou prettig zijn, maar goed, daar is het vermoedelijk ook spitsuur. Op tijd ingrijpen scheelt een hoop gedoe.

Fok/GS zijn wel erger, maar het aantal hersenloze posts stijgt al eeuwen, schijnt.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik heb ook al behoorlijk wat omlaag proberen te zetten maar het is helaas dweilen met de kraan open momenteel. Mee eens / emotie stemmers lijken de overhand te hebben de laatste tijd en het huidige moderatiesysteem faalt steeds vaker als het op bijsturen aankomt. Dit zal de komende tijd, nu er steeds meer non tech users worden aangetrokken, nog wel even voortduren denk ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 10-04-2014 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Cyphax schreef op donderdag 10 april 2014 @ 13:33:
Make that three... Net als bij die andere twee ook hier weer veel mismods

Verwijderd in 'reviews: Wat betekent het downloadverbod?' springt er met +3 wel uit, dat is hooguit een +1 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 08:25

Niku

Alagaesii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Tukkertje-RaH in 'nieuws: Kabinet: Nederland heeft per direct downloadverbod' (50x +3) en
Tukkertje-RaH in 'reviews: Wat betekent het downloadverbod?' (+2)

Deze wilde ik even onder de aandacht brengen: Tweemaal dezelfde reactie, vlak na elkaar geplaatst en zegt niets nieuws. Als je verder naar onder scrollt staan er nog minstens 10 van dat soort reacties. Bovendien wordt de discussie (voor zover die er was) daar gekaapt, zodat de post hogerop staat. Ik vind een 0 wel gerechtvaardigd..

[ Voor 3% gewijzigd door Migrator op 10-04-2014 20:19 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Dit lijkt me geen +3 waard, heb hem +1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
pdebie schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:11:

Ik zie 1x -1, (naast een aantal positievere waarderingen) op een post die op zijn best een nul waard is, IMHO. Jammer maar helaas, zou ik zeggen. Overkomt iedereen weleens, dus om nu op hoge poten te komen klagen lijkt mij - op zijn best - niet verstandig. Lees ook de topicwarning nog eens op je gemak door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Moogles in 'nieuws: Kabinet: Nederland heeft per direct downloadverbod'

Deze geeft toe een modmisbruiker te zijn, door een +3 te geven aan doublehelix in 'nieuws: Kabinet: Nederland heeft per direct downloadverbod' wat natuurlijk een -1 is wegens allerlei complottheorien met flames, en niet-onderbouwde beschuldigiingen.

Even nakijken?

SlimNewRatSkin in 'reviews: Wat betekent het downloadverbod?'

Geen +2, en al helemáál geen +3. Gewoon een 0, irrelevant.

watercoolertje in 'reviews: Wat betekent het downloadverbod?'

+2 lijkt me ietwat hoog, gewoon een +1?

[ Voor 28% gewijzigd door wildhagen op 11-04-2014 05:21 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
corset in 'nieuws: Sony kondigt The Last of Us Remastered aan voor PS4'

En al mijn reacties eronder een 0? Gaat weer lekker, hoe durf ik kritisch te zijn over een spel..

Ik zie er echt totaal geen 0 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Het is nog vroeg, gelukkig is dat maar 3x0. Ik heb je +1 gegeven, waarmee je post momenteel gewoon op +1 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

wildhagen schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 04:20:
Moogles in 'nieuws: Kabinet: Nederland heeft per direct downloadverbod'

Deze geeft toe een modmisbruiker te zijn, door een +3 te geven aan doublehelix in 'nieuws: Kabinet: Nederland heeft per direct downloadverbod' wat natuurlijk een -1 is wegens allerlei complottheorien met flames, en niet-onderbouwde beschuldigiingen.

Even nakijken?

SlimNewRatSkin in 'reviews: Wat betekent het downloadverbod?'

Geen +2, en al helemáál geen +3. Gewoon een 0, irrelevant.

watercoolertje in 'reviews: Wat betekent het downloadverbod?'

+2 lijkt me ietwat hoog, gewoon een +1?
Daar was nog wat aan te doen ,deze niet meer. Zullen er nog wel veel meer zijn,maar ik heb het artikel al afgeschreven. :P
Yi-Long in 'nieuws: Kabinet: Nederland heeft per direct downloadverbod'
jordy2811 in 'nieuws: Kabinet: Nederland heeft per direct downloadverbod'

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilbo.Balings
  • Niet online
Het zal wel aaan mij liggen maar wat is nou Offtopic aan deze reacties?

Bilbo.Balings in 'nieuws: Inzamelingscampagne voor horloge met atoomklok van start gegaan'
Bilbo.Balings in 'nieuws: Inzamelingscampagne voor horloge met atoomklok van start gegaan'

Er zijn in dit topic wel erg veel reacties op Off topic gemodereerd waarvan ik denk dat het onterecht is en eigenlijk op +1 thuis horen. Kan een Mod daar eens naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i8086
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-08 00:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:47

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Onjuiste reacties zijn irrelevant, niet ongewenst. Een 0 dus, waar hij nu ook op staat. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i8086
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-08 00:11
Ik vraag me af wat er zo fout is aan mijn bericht: i8086 in 'nieuws: Aandeelhouder klaagt Microsoft aan om 'mismanagement' browserkeuze' ?

Ik bedoelde mijn vraag toch echt serieus en dus niet als flame zoals bijvoorbeeld het bericht onder me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hij staat nu gewoon op het goede niveau. Overigens kan iets meer geduld geen kwaad, die reactie stond er krap een kwartier toen je hem hier meldde, meestal trekken de moderaties vrij snel wel weer bij...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:28

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Een dag later verwacht ik geen moderatie meer.. en hij is maar 1 of 2x gemodereerd. Maar toch vind ik het geen offtopic reactie. Het is niet de meest insightful reactie die ik ooit gegeven heb, maar offtopic ook zeker niet.

woeps; Ircghost in 'video: Veilig bumperkleven tegen files'

[ Voor 28% gewijzigd door Ircghost op 13-04-2014 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

player-x in 'nieuws: Aandeelhouder klaagt Microsoft aan om 'mismanagement' browserkeuze'
Verbasteringen van namen wordt altijd met -1 gemod, hij heeft hier een loophole proberen te vinden door een extreem oud (15 jaar) nieuwsbericht te gebruiken als excuus om het nu ook maar te gebruiken. Gezien redactie leden nu keihard door het stof zouden gaan als ze zo'n uitspraak zouden doen, al dan niet ontslag zouden krijgen voor zulke onprofessionaliteit, lijkt het me nogal ongewenst om dit straks bij ieder bericht maar te gebruiken omdat het ooit op Tweakers heeft gestaan.

Voor degene die het hebben gemist, het gaat hier om het Microschoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:14

RayNbow

Kirika <3

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Benjamin- schreef op zondag 13 april 2014 @ 13:24:
player-x in 'nieuws: Aandeelhouder klaagt Microsoft aan om 'mismanagement' browserkeuze'
Verbasteringen van namen wordt altijd met -1 gemod, hij heeft hier een loophole proberen te vinden door een extreem oud (15 jaar) nieuwsbericht te gebruiken als excuus om het nu ook maar te gebruiken. Gezien redactie leden nu keihard door het stof zouden gaan als ze zo'n uitspraak zouden doen, al dan niet ontslag zouden krijgen voor zulke onprofessionaliteit, lijkt het me nogal ongewenst om dit straks bij ieder bericht maar te gebruiken omdat het ooit op Tweakers heeft gestaan.

Voor degene die het hebben gemist, het gaat hier om het Microschoft.
Net zo ongewenst als micro$oft / crApple en andere verbasteringen inderdaad. Door de vele +2's blijft de post nog vrij hoog staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is toch zeker geen -1

Verwijderd in 'nieuws: 'NSA mag niet langer alle beveiligingsproblemen onder de pet houden''

Sowieso is dat hele topic vol met

NSA is evil /US is evil => +2 moderatie
en als je daar iets tegenin brengt dan krijg je een nul of -1

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2014 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal eens met hAl.

Het in inderdaad hopeloos in die topics. Daar zou echt eens een powermod doorheen moeten gaan, en al die zaken fixeren.

Op dit moment denkt men dat dit de gewenste manier van modereren is. Daar moet gewoon hardhandig ingegrepen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Ja, laten we allemaal gaan roepen dat er meer info in het artikel moet,dan wordt het zeker een zooitje. FP lijkt me niet de juiste plaats daarvoor,ik heb er een -1 aan gehangen maar kan een nul ook nog wel begrijpen.
GrooV in 'nieuws: 'Kleinste laptoplader tot nu toe' komt in november voor 119 dollar'

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
pcgek schreef op maandag 14 april 2014 @ 20:56:
Ja, laten we allemaal gaan roepen dat er meer info in het artikel moet,dan wordt het zeker een zooitje. FP lijkt me niet de juiste plaats daarvoor,ik heb er een -1 aan gehangen maar kan een nul ook nog wel begrijpen.
GrooV in 'nieuws: 'Kleinste laptoplader tot nu toe' komt in november voor 119 dollar'
Dat is absoluut niet de +3 die de post veelvuldig krijgt inderdaad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Snow_King in 'video: Drones en het nieuwe wapen van gemeenten' is in mijn ogen gewoon +1 (je ziet deze argumenten bij elke privacy discussie weer terug bijna. Het is min of meer een herhaling van zetten). Het is een nette post maar nergens blinkt deze echt uit om een +2 of +3 te rechtvaardigen. Toch krijgt de post deze scores veelvuldig. Ik vermoed "mee eens" stemmers. Wat vinden jullie?

TKroon in 'video: Drones en het nieuwe wapen van gemeenten' -> "volgens mij" zonder onderbouwing is geen +2 maar gewoon een +1.

Spotlight of informatief voor deze :?
Verwijderd in 'downloads: Unchecky 0.2.11'

[ Voor 30% gewijzigd door Bor op 15-04-2014 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Bor de Wollef schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 08:31:
Snow_King in 'video: Drones en het nieuwe wapen van gemeenten' is in mijn ogen gewoon +1 (je ziet deze argumenten bij elke privacy discussie weer terug bijna. Het is min of meer een herhaling van zetten). Het is een nette post maar nergens blinkt deze echt uit om een +2 of +3 te rechtvaardigen. Toch krijgt de post deze scores veelvuldig. Ik vermoed "mee eens" stemmers. Wat vinden jullie?
Ik denk een combinatie van mee-eens-stemmers en een redelijke onderbouwing. Interessanter is de vraag: wat doe je met terugkerende argumenten? Het is wel haast altijd een reactie op een steeds terugkerende stelling, namelijk "ik heb niets te verbergen". Dit argument gaat nog veel vaker worden gevoerd in reactie op dezelfde stelling, maar moeten we dat afstraffen? Dat zou waarschijnlijk betekenen dat mensen denken "zelfs als ik m'n best een beetje doe word ik afgestraft -- laat maar zitten" en dat moet je ook weer niet willen lijkt me.

In dit specifieke geval is het argument niet helemaal passend. Het argument "de Joden registreerden zich massaal waardoor Duitsland het heel makkelijk kreeg" heeft weinig te maken met cameratoezicht middels drones. Dus in dit geval is het niet het meest steekhoudende argument, ofschoon het vrij generiek is. Dat maakt deze post zelfs nog wel kandidaat voor een 0.
Spotlight of informatief voor deze :?
Verwijderd in 'downloads: Unchecky 0.2.11'
Dit is gewoon een 0 wat mij betreft: irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
shades in 'downloads: Avast Antivirus 2014 9.0.2016' is een nutteloze kreet. Deze mag van mij naar de -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Ik zet zoiets liever op 0 omdat het geen negatieve post is (troll, flame). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik zie degelijke posts liever niet omdat ze totaal overbodig zijn, gewoon een enkele kreet (en in dit geval nog niet eens erg duidelijk als bedankje). Volgens mij zit niemand op dit soort posts te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Tegelijkertijd kan zo'n post imho ook geen kwaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Een enkele niet maar wanneer er meer volgen is het een ander verhaal vind ik. Het is ook een kwestie van interpretatie. Jij redeneert -> niet schadelijk dus 0 en ik zie ze meer als ongewenste toevoegingen (compleet nutteloos). Ik denk dat beide scores juist zijn. Een +1 vind ik te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Absoluut!
Het modsysteem mag wat mij betreft ook wel openstaan voor dit soort verschillen in interpretaties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 08:31:
Zeer duidelijke meningmod. Qua info is het niet meer dan +1 waard. Verder is het absoluut geen nette post! Die verwijzing naar WOII echt niet op zijn plaatst... daar zou je aftrek voor kunnen geven.
En opmerkingen als: "Opstelten en Teeven zijn toch de twee grootste criminelen in de Haagse politiek" verdienen al helemaal aftrek.

Een +1 is wat dat betreft zelfs erg hoog beoordeeld, en een 0 zou meer op zijn plaatst zijn. (Ik kan me zelfs een -1 voorstellen aangaande die 'criminelen' opmerking. )

De post waarop dit een reactie is (TheBrut3 in 'video: Drones en het nieuwe wapen van gemeenten') wordt als -1 beoordeeld. Dat is óók een pure meningmod. Dat is gewoon een doodnormale +1.

Ik denk dat die beiden een modfix moeten krijgen. (Denk niet dat TMF het nog recht kan zetten.)

En dat de eerste twee reactie al totaal verkeerd staan, laat mij vrezen voor de rest van de threads....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 10:03:
[...]

Zeer duidelijke meningmod. Qua info is het niet meer dan +1 waard. Verder is het absoluut geen nette post! Die verwijzing naar WOII echt niet op zijn plaatst... daar zou je aftrek voor kunnen geven.
En opmerkingen als: "Opstelten en Teeven zijn toch de twee grootste criminelen in de Haagse politiek" verdienen al helemaal aftrek.
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb de post blijkbaar niet goed genoeg gelezen (schaam schaam).
Met bovenstaande opmerking in het achterhoofd zou het een -1 zijn.

De scores nu geven echter een heel erg ander beeld;
+3 Spotlight 19
+2 Informatief 23
+1 On-topic 13
0 Off-topic / Irrelevant 4
-1 Ongewenst 10
Mediaan 2
Effectief +2

[ Voor 19% gewijzigd door Bor op 15-04-2014 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Hier strooit iemand met 0 op ontopic reacties. Wellicht nog wat vroeg om het hier te posten maar ik vermoed dat het om dezelfde user gaat.

downloads: NewsLeecher 6.5 bèta 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

zonoskar in 'nieuws: Microsoft brengt Windows Phone 8.1 uit'
Dit lijkt me niet echt informatief. Heb hem een 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Bor de Wollef schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 11:12:
Hier strooit iemand met 0 op ontopic reacties. Wellicht nog wat vroeg om het hier te posten maar ik vermoed dat het om dezelfde user gaat.

downloads: NewsLeecher 6.5 bèta 4
Staan allemaal netjes op +1, maar snap het punt wel. Helaas gaat het alleen om de eindscore en wordt dit vaak genegeerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Inderdaad. Ook deze post krijgt weer +3 en +2. Ik hoop dat hier eens goed naar gekeken gaat worden. Dergelijke mismods zijn geen uitzondering meer helaas.

Wat doen jullie trouwens met dit soort (helpdesk achtige) offtopic vragen?

GeKo in 'nieuws: Google voegt passage over scannen mail toe aan voorwaarden'

Imho is dat meer iets voor het forum. Een post als deze zorgt al snel voor een hele offtopic subthread onder een item.

[ Voor 29% gewijzigd door Bor op 15-04-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Lastig, het is gewoon on topic. Maar niet handig daar..

Dus officieel is het een +1, maar niet echt de goede plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik vind het maar beperkt ontopic eigenlijk hoor. Een vraag over hoe een eigen mailserver op te zetten is in ieder geval niet ontopic bij dit item. De enige directe relevantie is dan dat het over e-mail gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
lanerios schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 11:21:
[...]

Staan allemaal netjes op +1, maar snap het punt wel. Helaas gaat het alleen om de eindscore en wordt dit vaak genegeerd :(
Je bedoelt dat het beter zou zijn om elke post die gemod is maar op een goede eindscore staat op dat moment toch te controleren?

Dat gaat nooit lukken zolang je zoveel moet mikken en klikken. We zouden dan een markering moeten hebben van een post waarbij n moderaties minimaal 2 afwijken, ofzoiets. Dat zou wel een handige tool zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
geekeep in 'nieuws: 'NSA mag niet langer alle beveiligingsproblemen onder de pet houden''

Dit is gewoon een herhaling van allemaal vragen die op hetzelfde neerkomen. Op zich niet offtopic lijkt mij, maar een +3? Sowieso vind ik het een vervuiling van de ruimte.

Fractal Design Core 1100 review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Ik vind het weinig toevoegen. Vanwege de enorme ruimte die de reactie inneemt trek ik nog eens een punt af en dan kom ik zelf uit op een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Doet ie er zo veel moeite voor, geef je 'm daar een punt aftrek voor. Lullig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
RoD schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 13:45:
Ik vind het weinig toevoegen. Vanwege de enorme ruimte die de reactie inneemt trek ik nog eens een punt af en dan kom ik zelf uit op een 0.
Mee eens. Het is zo'n lap tekst dat ik het eigenlijk niet wil lezen. Ik heb ook een 0 uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks de meldingen in TMF staan de eerste posts in het drone topic alleen maar sterker gemeningmod. Het is nu onmogelijk om ze nog correct te krijgen.

Hier moet echt een powermod een modfix op zetten, om een signaal af te geven. Als er hier niet ingegrepen wordt, dan kunnen we net zo goed het mod systeem afschaffen.

TheBrut3 in 'video: Drones en het nieuwe wapen van gemeenten'
Snow_King in 'video: Drones en het nieuwe wapen van gemeenten'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Cyphax schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 12:37:
[...]

Je bedoelt dat het beter zou zijn om elke post die gemod is maar op een goede eindscore staat op dat moment toch te controleren?

Dat gaat nooit lukken zolang je zoveel moet mikken en klikken. We zouden dan een markering moeten hebben van een post waarbij n moderaties minimaal 2 afwijken, ofzoiets. Dat zou wel een handige tool zijn.
Dat zeg ik ook niet (of je moet heel, heel raar lezen). Maar consequente mismodders worden nu vaak genegeerd "Want tsja, het staat toch wel goed". Dus je geeft de bewuste mismodders (en ja, die zijn er genoeg) gewoon constant meer en meer ruimte om te klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
lanerios schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 17:14:
[...]

Dat zeg ik ook niet (of je moet heel, heel raar lezen).
Nou moe :+
Maar consequente mismodders worden nu vaak genegeerd "Want tsja, het staat toch wel goed".
Daar doel ik ook op; het enige dat we kunnen doen is elke post op score controleren, ook al staat ie goed, en aangezien er veel posts zijn, en die posts waar we het (volgens mij) over hebben niet gemarkeerd zijn op de een of andere manier, zie je die dingen snel over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze gebruiker is ook weer lekker bezig: HMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Niet helemaal subtiele posts, maar van de paar die ik heb gezien (2 van het google bericht, en 1 over drones) maximaal een 0. Gebrek aan subtiel zijn moeten we niet bestraffen vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Niet helemaal subtiele posts tot vrij onbeschoft. Hij lijkt een soort vete met user Amped uit te willen vechten op de FP. Ik geef punten aftrek tot zelfs -1 voor verschillende posts. De netto score voor al zijn reacties onder het nieuwsitem over drones is -7 (al 18 posts). Jammer want ergens heb ik het gevoel dat hij het helemaal niet expres doet (getuige de toon van meerdere van zijn posts).

[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 16-04-2014 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

HooksForFeet in 'nieuws: Samsung brengt binnenkort telefoon met Tizen uit'
Dit is geen +2 of +3 waard. Ik dacht meer aan een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Dit is een duidelijke aanval op degene boven hem. Meer dan een -1 kan ik er niet van maken. Eigenlijk is dat hele draadje vreemd gemod.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad geen +2 of +3. Maar een +1 vind ik ok. Laten we wel wezen, de post waarop hij reageerd presenteert een volstrekt onrealistisch tabelletje, zonder ook maar enige argumentatie. Een beetje sarcasme is daar best op zijn plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Maar dan nog is een +1 te hoog. Eigenlijk is er maar 1 mogelijkgheid als we de ModFAQ volgen en dat is -1. Als we zelf al op basis van dit soort argumenten de ModFAQ over boord gooien dan is het hele modsysteem echt overbodig geworden.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vertel me even waar in de ModFAQ staat dat het verboden is om een licht cynische toon in een reactie te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Ik weet niet of ik die tekst nog onder "licht"-cynisch zou scharen; eerder "behoorlijk" cynisch. :+

Ik weet niet of ik daar -1 voor zou geven. Enerzijds wel, omdat het echt niet nodig is en het vrij onsubtiel is, maar aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je het als flame opvat, wat wel in een -1 zou moeten resulteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:32:
Inderdaad geen +2 of +3. Maar een +1 vind ik ok. Laten we wel wezen, de post waarop hij reageerd presenteert een volstrekt onrealistisch tabelletje, zonder ook maar enige argumentatie. Een beetje sarcasme is daar best op zijn plaatst.
Kan me in deze redenatie nog wel vinden,maar beide posts zijn verder ''waardeloos'' dus hoger dan een nul kom ik sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik kom uit op -1. Het is inderdaad een aanval op de user boven hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:00:
Vertel me even waar in de ModFAQ staat dat het verboden is om een licht cynische toon in een reactie te zetten?
Daar voor moet je niet op tweakers zijn. Modfaq wordt zeer ruim bekeken altijd. Cynische posts zijn inderdaad gewoon (volgens de geliefde modfaq) toegestaan. Maar mensen -1 geven is gewoon blijkbaar leuker, dan bedenken dat cynische posts -1 geven gewoon tegen de gehele modfaq is.

Pagina: 1 ... 35 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]