Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 101 Laatste
Acties:
  • 178.673 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 08:55

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

I know, ik ken de mod faq (niet stom bedoeld). Dat zegt echter niks over mijn argument; hoe beoordeel je een feit? Als iemand in een artikel over de dood van de Samsung topman zegt: "Ja gelukkig maar want die Steve Jobs kon er toch van" of wanneer iemand zegt; "jouw argument klopt niet want 1km is 10 cm dus mijn argument is bla bla.."

Ja, dan is het heel duidelijk een feitelijk ondeugelijke stelling en is het een '0' waard. Maar stel nou dat iemand zegt: "Het gedrag van Poetin is terecht want Crimea is nog een onderdeel van Rusland". Dat is in de pure zin feitelijk onjuist, want sinds het (dronken?) ondertekende verdrag is toen Crimea gegeven en geannexeerd door Oekranie. Want er zullen vele mensen zeggen dat het toekennen van Crimea een grote fout is geweest en door de hoge populatie aan russen (90%? ofso) het praktisch en feitelijk nog Rusland is. Aan de andere kant zullen er mensen zeggen, nee puur gezien vanuit een rechtsstatelijk perspectief is Crimea geen onderdeel meer van Rusland, basta.

Wie geef je dan een 0 en wie de +1? Daarom vind ik het meer toepasselijk om een ontopic, maar met een plausibel waarheidsgehalte, een +1 te geven dan af te straffen met een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:16

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Het tweede is geen feit, dat is een mening die ten onrechte wordt gebracht als een feit. Alleen om dat gedrag mag je al punten aftrekken, want daarmee laat je je tegenstanders in de discussie geen ruimte om hun mening te brengen, het 'feit' staat namelijk al vast.
Maar aangezien het dus een mening is kun je daar dus geen 0 aan geven omdat hij fout zou zijn, een mening kan tenslotte niet fout zijn. Daarentegen kan een mening wel onredelijk zijn (zoals in het voorgaande voorbeeld), tegen de geldende normen en waarden ingaan, of bekende feiten tegenspreken. Dat zijn allemaal redenen om punten af te trekken.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abacaxi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-07 06:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die +2 en +3 geven voor die post :'). Die hebben duidelijk helemaal niets gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:07

botoo

💀 too old to die young

[Verwijderde gebruiker] en [Verwijderde gebruiker], klonenbouwer

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 13:11
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:08:
Zeker geen +1. Ik heb -1 gegeven. Info is compleet verkeerd omdat hij niet kan lezen. Het nieuwsartikel gaat over de M550, de gelinkte review over de huidige SSD van Crucial de M500 :/. dirkjesdirk in 'nieuws: Crucial kondigt M550-ssd's aan'
Ik heb inderdaad per abuis gelinkt naar de verkeerde review. Dat is nu aangepast.
dirkjesdirk in 'nieuws: Crucial kondigt M550-ssd's aan'

Kan een powermod de huidige treurige score van 0 in ieder geval terugzetten op +1 of +2

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
botoo schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 01:10:
[...]

[Verwijderde gebruiker] en [Verwijderde gebruiker], klonenbouwer
Hebben we gezien, dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:49

watercoolertje

Untertitel

nieuws: Google start verkoop Chromecast in Nederland voor 35 euro waarom zijn alle berichten met betrekking tot CC nou weer ongewenst, vind het zelf ook gezeur hoor, maar dat maakt het niet ongewenst, hooguit offtopic!

Er wordt niet getrolt, er wordt niemand beledigd, het is semi-ontopic omdat het betrekking heeft tot de producten waar het artikel om gaat...

Onder welke voorwaarde is het dan 'ongewenst'?

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Een linkje naar de betreffende reacties discussieert wat makkelijker.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:49

watercoolertje

Untertitel

Het mod-systeem de deur uit pleuren was nog makkelijker :) Anyway, het gaat om veel te veel post om mijn tijd aan te besteden te gaan kopie pasten, ik kom jullie alleen op de hoogte brengen dat er weer veel te veel mensen aan het meningmodden zijn, wat je er mee doet en of je daar wel/geen moeite in wil steken is jullie zaak, succes :)

PS zoekopdracht in de browser naar CC/Credit Card doet wonderen :)

[ Voor 48% gewijzigd door watercoolertje op 19-03-2014 12:15 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-07 20:35

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

watercoolertje schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:13:
Het mod-systeem de deur uit pleuren was nog makkelijker :) Anyway, het gaat om veel te veel post om mijn tijd aan te besteden te gaan kopie pasten, ik kom jullie alleen op de hoogte brengen dat er weer veel te veel mensen aan het meningmodden zijn, wat je er mee doet en of je daar wel/geen moeite in wil steken is jullie zaak, succes :)

PS zoekopdracht in de browser naar CC/Credit Card doet wonderen :)
Zo iemand is chagrijnig...

Ik heb maar even gezocht en kan er nog maar 1 vinden die op ongewenst staat:
brambomb in 'nieuws: Google start verkoop Chromecast in Nederland voor 35 euro'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

XzeroD schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:06:
[...]

Zo iemand is chagrijnig...

Ik heb maar even gezocht en kan er nog maar 1 vinden die op ongewenst staat:
Er waren er 7 op -1 toen ik keek, waarvan er 2 direct over een CC spreken en 1 daarop een reactie is van "ik ook"
De drie daarin vinden en de links posten kost minder tijd dan je reacties schrijven.
Speciaal voor watercoolertje dan alsnog de drie posts (welke op moment nog op -1 stonden iig):
Mizgala28 in 'nieuws: Google start verkoop Chromecast in Nederland voor 35 euro'
Dubrillion in 'nieuws: Google start verkoop Chromecast in Nederland voor 35 euro'

Dan heeft watercoolertje wat meer tijd om zichzelf te koelen ;)

[ Voor 72% gewijzigd door JDVB op 19-03-2014 15:21 ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-07 20:35

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Ah kijk, die heb ik dan waarschijnlijk over het hoofd gezien.

Deze mag overigens ook wel van de -1 af
ZuzZoo in 'nieuws: Google start verkoop Chromecast in Nederland voor 35 euro'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Murphy in 'nieuws: Icann keurt Friese extensie .frl goed'

Schoolmeester, mag wel naar -1 imho.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

De schoolmeester staat na mijn zetje op -1, vreemd dat die 17x+3 kreeg.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen -1: pinpunt in 'nieuws: Google start verkoop Chromecast in Nederland voor 35 euro'
Alleen een link naar een te dure winkel: calvinturbo in 'nieuws: Google start verkoop Chromecast in Nederland voor 35 euro'

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2014 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Weldegelijk een -1. Stop met je spam....
En die reactie van calvin is offtopic een 0 dus

GoT.Typhoon in 'nieuws: Google start verkoop Chromecast in Nederland voor 35 euro'
De reden waarom dit een +2 of +3 zou moeten zijn ontgaat me en toch is het gegeven. +1

sfranken in 'nieuws: Google start verkoop Chromecast in Nederland voor 35 euro'
Voor een link naar een afbeelding al tegenwoordig een +2 :X Behoort gewoon +1 te zijn

Niks ongewenst aan, wel offtopic
Verwijderd in 'nieuws: Google start verkoop Chromecast in Nederland voor 35 euro'
0

zokiz in 'nieuws: Google start verkoop Chromecast in Nederland voor 35 euro'
Geen +2 maar +1

[ Voor 46% gewijzigd door SRich op 19-03-2014 18:40 ]

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SRich schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 18:24:
[...]

Weldegelijk een -1. Stop met je spam....
En die reactie van calvin is offtopic een 0 dus
Wat is daar -1 aan? Die link is duidelijk waardeloos zoals hij schrijft. Het heeft ook wel iets weg van spam zo enkel die link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

walkstyle in 'nieuws: Europol: politie moet meer bevoegdheden op internet krijgen'

Allemaal +2 en +3 voor het enkel onvolledig citeren van een artikel uit het EVRM, zonder toelichting. +1 lijkt me krap aan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Als je dan ook in een reactie uitlegt waar zijn reactie te kort schiet, dan kunnen we onze score beter onderbouwen. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Dat lijkt mij toch vrij duidelijk;
- Onvolledig citeren van het bronartikel -> geen link of artikel nummer (niet heel belangrijk)
- Geeft niet aan waarom dit nou precies van toepassing is, ik snap waar hij heen wilt maar zo makkelijk zijn EVRM artikelen niet te interpreteren
- Wat zou het effect zijn van het voorstel op dat artikel van EVRM etc..

Kortom, voor een +2/3 zie ik toch wel graag een daadwerkelijk verhaal en niet gewoon simpelweg een copy/paste van het EVRM. Wat hij nu heeft is, zonder onderbouwing, een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Ik bedoelde een reactie op de frontpage, zodat iedereen die hier niet komt het ook kan lezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

ahh, ik dacht dat jij je afvroeg waarom ik het een +1 waard vind.

[ Voor 3% gewijzigd door Ircghost op 19-03-2014 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Ircghost schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 22:11:
walkstyle in 'nieuws: Europol: politie moet meer bevoegdheden op internet krijgen'

Allemaal +2 en +3 voor het enkel onvolledig citeren van een artikel uit het EVRM, zonder toelichting. +1 lijkt me krap aan voldoende.
Mee eens die had ik al op +1 gezet maar die staat stevig in de plus... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Waarom krijgt deze een +1
Distrax1988 in 'nieuws: Huawei annuleert smartphone met dualboot Android en Windows Phone'

Het gaat hier over een dualboot niet of de huawei op een iphone lijkt. Zo zijn er wel wat meerdere posts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer meningmods...

Verwijderd in 'nieuws: Amerikaanse marine test transport zonne-energie vanuit de ruimte naar aarde'
Verdorie gewoon on-topic! Wat is er in vredesnaam ongewenst aan?!

Verwijderd in 'nieuws: Amerikaanse marine test transport zonne-energie vanuit de ruimte naar aarde'
Offtopic? :? Ik zou denken dat het een +2 waard is!!

Het lijkt erop dat je alleen hoge moderaties krijgt als je van de daken schreeuwt dat de VS de duivel is. Gewone genuanceerde reacties worden in het afval putje gedumpt. De reacties én moderaties bij Tweakers beginnen een heel vervelende karakter te krijgen...

Lijkt me ook gewoon on-topic.

Ik heb het idee dat het meningmodden erger en erger wordt. Vroeger had ik nooit de behoefte om mods op mijn eigen posts hier aan te dragen. Tegenwoordig wordt de helft niet meer normaal gemodereerd. (En deze post hebben ruimschoots te tijd gekregen om gedegen gemodereerd te worden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 09:56:
Meer meningmods...

Verdorie gewoon on-topic! Wat is er in vredesnaam ongewenst aan?!

Offtopic? :? Ik zou denken dat het een +2 waard is!!

Het lijkt erop dat je alleen hoge moderaties krijgt als je van de daken schreeuwt dat de VS de duivel is. Gewone genuanceerde reacties worden in het afval putje gedumpt. De reacties én moderaties bij Tweakers beginnen een heel vervelende karakter te krijgen...

Lijkt me ook gewoon on-topic.

Ik heb het idee dat het meningmodden erger en erger wordt. Vroeger had ik nooit de behoefte om mods op mijn eigen posts hier aan te dragen. Tegenwoordig wordt de helft niet meer normaal gemodereerd. (En deze post hebben ruimschoots te tijd gekregen om gedegen gemodereerd te worden...)
Iets minder qua taalgebruik kan ook wel ja? ;)

Die eerste 2 staan nu op +1. Dat lijkt me prima. De laatste kan zowel op 0 als +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Ik heb er even naar gekeken, en het betreft één user die dat hele nieuwsitem verkeerd heeft gemodereerd. Je reacties staan nu i.i.g. goed :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Deze reactie, ik weet niet maar al die +3's? misschien mis ik iets waardoor dit wel een +3 effectief kan zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door pino85 op 20-03-2014 11:26 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

pino85 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:24:
Deze reactie, ik weet niet maar al die +3's? misschien mis ik iets waardoor dit wel een +3 effectief kan zijn.

Waarschijnlijk zijn dat 'mee eens' mods. Na mijn zetje staat ie inmiddels op +2, maar dat is nog te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
nieuws: App voor skippen telefoonmenu's komt uit voor Android

Ik weet niet wat hier gebeurt, maar er worden wel erg willekeurig hoge scores uitgedeeld door waarschijnlijk een invidu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Die reactie was nog niet gemodereerd (en staat er ook nog niet zo lang) dus dit is geen mismod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:07:
[...]

Die reactie was nog niet gemodereerd (en staat er ook nog niet zo lang) dus dit is geen mismod ;)
Ik kan zelf daar niet modereren ;). Denk ook niet dat er nog veel mensen gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
_Pussycat_ in 'nieuws: Apple laat valse Tor-app in App Store staan' geeft openlijk toe modmisbruik te plegen. Negatieve hoeveelheid karma ook nog.

Eerste reacties bij dit topic staan allemaal op -1. Dat maakt het lezen van de reacties een stuk minder interessant. Wat een troep.
nieuws: Apple laat valse Tor-app in App Store staan

Compleet offtopic en moderatiegeklaag is -1 en niet 0:
Mothyl in 'nieuws: Apple laat valse Tor-app in App Store staan'

[ Voor 21% gewijzigd door Bor op 21-03-2014 07:56 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 07:52:
Eerste reacties bij dit topic staan allemaal op -1. Dat maakt het lezen van de reacties een stuk minder interessant. Wat een troep.
nieuws: Apple laat valse Tor-app in App Store staan
Precies de reden waarom ik al jaren vraag om een sortering op moderatie.... Zelfs ingeklapt zie je eerst een pagina rood voorbij komen.

Als je op moderatie zou sorteren zou je die -1's alleen helemaal onderaan de pagina zien. Dan zou je geen last meer hebben van fipo's, en mensen die daarop reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Deze kan nog wel zetjes gebruiken

Maar inderdaad er staat veel troep onder dit nieuwsbericht

[ Voor 12% gewijzigd door pino85 op 21-03-2014 09:57 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
pino85 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 09:56:
Deze kan nog wel zetjes gebruiken

Maar inderdaad er staat veel troep onder dit nieuwsbericht
12 x +3, daar word ik gewoon triest van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

18x +3 inmiddels...

Is idd een duidelijk schoolvoorbeeld van een -1!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Frumbasjt in 'nieuws: Jury acht voormalig MP3tunes-topman aansprakelijk voor auteursrechtinbreuk' ; Spotlight en informatief vind ik beide (wegens gebrek aan bronnen / onderbouwing) te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abacaxi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-07 06:05
Tja in dubio, omdat dit in de openheid laten schrijven maakt in ieder geval duidelijk welke gedachten er leven, maar:

Verwijderd in 'nieuws: 'Twitter-gebruik in Turkije neemt toe na blokkade''

"Talloze Alevieten die vermoord zijn zal vast zijn goede redenen hebben gehad, vooral in die tijd was het veel makkelijker :)"

Verwijderd in 'nieuws: 'Twitter-gebruik in Turkije neemt toe na blokkade''

Waarin wordt beweerd dat "zionisten" "ongelovige" en Alevitische tieners ophitsen om zo onlusten (en doden) in Turkije te bewerkstelligen.

Ik zou -2 in ieder geval in overweging nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Staat op het goede niveau lijkt me. Maar die +3's lijken me dan idd niet de bedoeling.

Deze user is overigens de laatste dagen niet echt heel erg lekker bezig. Check zijn posthistorie, zijn gemiddelde score etc etc...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Wel grappig eigenlijk dat diegene een karma heeft van bijna -1800, en op bijna al zijn reacties een -1 krijgt maar hij wel gewoon een actieve modstatus heeft.. Nou wil ik niet zeggen dat hij er ook gebruik van zal maken, maar eigenlijk wil je toch dat zo iemand geen andere berichten mag moderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wolkewietje in 'nieuws: Australië overweegt uitlevering Silk Road-moderator'

Geen +2 waard, zie ook de reacties eronder waarom, info klopt niet of is op zijn minst onvolledig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Ik weet niet zeker of het hier hoort, maar ik heb het gevoel dat er 2 modders al mijn reacties steevast een 0 geven en daarbij ook nog eens met een Powermod er bovenop zetten.
Ik wil bezoekers graag van uitgebreide antwoorden voorzien, maar hiermee wordt het er niet echt interessanter op om mensen verder te helpen.

Dit geldt overigens niet alleen voor mijn antwoorden, maar ook op de review zelf. Dat men er niet altijd +3 voor geeft, dat mag men uiteraard zelf weten, maar om het schaamteloos met een 0 te beoordelen vind ik eigenlijk wel vreemd.

productreview: Huawei E5776 LTE Mobile WiFi Hotspot review door Kiswum

1 van mijn eigen reacties:
Kiswum in 'productreview: Huawei E5776 LTE Mobile WiFi Hotspot review door Kiswum'

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Daar was inderdaad 1 persoon bezig, ik heb hem aangeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Bedankt voor je snelle reactie!

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Er mag hier wel het nodige op 0 gezet, gigantisch veel offtopic waaronder zelfs berichten van Arnoud en Wilbert die doodleuk op +2 worden gemod.
bruinebeer in 'reviews: Vier 8"-Windows-tablets getest'

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

-=bas=- in 'nieuws: 'Turkije blokkeert dns-servers Google in navolging van Twitter-blokkade''

Weet niet waarom dit op 8x +3 (!) staat, ik houd het maar op een dronkenschap oid, want meer dan een -1 zie ik er echt niet in....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
  • Laatst online: 05-08-2021
twiFight in 'nieuws: Google: webp maakt laden YouTube 10 procent sneller'

Hoe scoort deze post een +2... de +2 reacties op die comment maken al duidelijk hoezo hij geen +2 verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Benjamin- schreef op zondag 23 maart 2014 @ 03:37:
Er mag hier wel het nodige op 0 gezet, gigantisch veel offtopic waaronder zelfs berichten van Arnoud en Wilbert die doodleuk op +2 worden gemod.
bruinebeer in 'reviews: Vier 8"-Windows-tablets getest'
Gaat idd goed mis daar... veel 0...

Powermods:

Verwijderd in 'nieuws: Google: webp maakt laden YouTube 10 procent sneller'
-2 of admin edit ivm bepaalde linkjes

[ Voor 22% gewijzigd door SRich op 23-03-2014 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Whatts in 'nieuws: 'Turkije blokkeert Twitter op ip-niveau''

Schoolmeester, mag naar -1 ipv 0 denk ik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Wat is het probleem met die links dan? Mij lijkt 0 of +1 een prima score voor die post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SRich schreef op zondag 23 maart 2014 @ 15:44:
[...]

Gaat idd goed mis daar... veel 0...

Powermods:

Verwijderd in 'nieuws: Google: webp maakt laden YouTube 10 procent sneller'
-2 of admin edit ivm bepaalde linkjes
Pardon ? En waarom zou er iets mis zijn met de reactie van alfredjodocus ?

De reactie is gewoon on topic +1 , het feit dat de tweakers organisatie vanuit een financieel oogpunt geen voorstander van adblockers is mag op geen enkele wijze meewegen bij de moderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:40:
[...]

Pardon ? En waarom zou er iets mis zijn met de reactie van alfredjodocus ?

De reactie is gewoon on topic +1 , het feit dat de tweakers organisatie vanuit een financieel oogpunt geen voorstander van adblockers is mag op geen enkele wijze meewegen bij de moderatie.
Links en aanmoediging is ongewenst en behoort standaard op -1. Werkt zoals je zegt ook op t.net en daarom is het een standaard -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SRich schreef op zondag 23 maart 2014 @ 22:51:
[...]

Links en aanmoediging is ongewenst en behoort standaard op -1. Werkt zoals je zegt ook op t.net en daarom is het een standaard -1
Volgens mij heb je ze niet helemaal op een rijtje.Ik kan me niet voorstellen dat het klopt wat je zegt.

DingieM in 'nieuws: 'NSA zocht naar beveiligingslekken in Huawei-hardware''

Is geen +2 maar een duidelijke -1.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2014 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-06 22:10
Waarom is grafgever in Turkije blokkeert Twitter op ip-niveau een -1? Er zijn een hoop anderen in het topic die inschattingen maken over of Turkije westers is of juist niet. Je kunt het met veel van die inschattingen oneens zijn, maar voor een -1 moet je imo toch wat meer trollen dan te posten dat je denkt dat Turkije aan het radicaliseren is?

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
SRich schreef op zondag 23 maart 2014 @ 22:51:
[...]

Adblock en consorten mag je op Tweakers zelf niet gebruiken (als je geen abonnement hebt), maar je mag ze wel bespreken. Het is toch echt wat anders dan warez en soortgelijk materiaal. Dat is dus geen reden om de reacties lager te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 01:45:
[...]

Volgens mij heb je ze niet helemaal op een rijtje.Ik kan me niet voorstellen dat het klopt wat je zegt.

DingieM in 'nieuws: 'NSA zocht naar beveiligingslekken in Huawei-hardware''

Is geen +2 maar een duidelijke -1.
Deze post staat inmiddels ruimschoots op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 15:27:
Wel grappig eigenlijk dat diegene een karma heeft van bijna -1800, en op bijna al zijn reacties een -1 krijgt maar hij wel gewoon een actieve modstatus heeft.. Nou wil ik niet zeggen dat hij er ook gebruik van zal maken, maar eigenlijk wil je toch dat zo iemand geen andere berichten mag moderen?
Karma zegt niks. Ik heb 220.000 karmapunten maar modstatus staat dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitzonderingen bevestigen de regel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

LD1995 in 'nieuws: Microsoft waarschuwt voor zero-day exploit Word'

Deze meneer wil graag een -2 denk ik. En dat krijgt nog +2 en zelfs +3 ook....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Weg, inclusief 2x moderatierechten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Koninkje in 'nieuws: Diablo 3 krijgt competitieve elementen bij volgende content-patch' complete off-topic reactie als eerste reacite met nog troll eigenschappen ook. Staat nog op 0, is een -1 in mijn ogen.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loller1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-08 12:18
Loller1 in 'nieuws: Microsoft waarschuwt voor zero-day exploit Word'
Hoe is dit -1, dit is zelfs gewoon ontopic!

poststamp in 'nieuws: Nokia houdt Lumia-evenement tijdens Microsoft Build'
Dit is geen aanvulling aan het artikel, simpelweg +1.

[ Voor 35% gewijzigd door Loller1 op 25-03-2014 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
De reden dat je daar -1 heb gehad is dat je niet het verhaal goed leest, en dan naar de bekende weg gaat vragen

PolarBear in 'nieuws: Microsoft waarschuwt voor zero-day exploit Word'
Laaste regel is gewoon een rant. -1

Titan_Fox in 'nieuws: Microsoft waarschuwt voor zero-day exploit Word'
Ik zie niet in waarom dit ongewenst is. Wel offtopic

sfranken in 'nieuws: Microsoft waarschuwt voor zero-day exploit Word'
Gewoon onzin. -1
Alcmaria in 'nieuws: Microsoft waarschuwt voor zero-day exploit Word'
idem

[ Voor 39% gewijzigd door SRich op 25-03-2014 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 23:39
SRich schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 23:11:
[...]

De reden dat je daar -1 heb gehad is dat je niet het verhaal goed leest, en dan naar de bekende weg gaat vragen

[...]
Dat maakt het nog geen flame, troll of iets dergelijks. Dus -1 klopt daar sowieso niet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik wilde hem al melden. En heb hem op -1 gezet, maar misschien is het handig als één van de belangrijke mensen direct de modrechten intrekt van alle grapjassen die hem op +3 modden. (Jaja, ik mag geen sancties verzinnen)

Uberhaupt is dat hele bericht (de reacties erop) een kleine treinramp. Je kan zo ongeveer de helft naar -1 modden omdat het enkel niet onderbouwde Facebook flames zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Vihaio schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 23:23:
[...]

Dat maakt het nog geen flame, troll of iets dergelijks. Dus -1 klopt daar sowieso niet,
Even het nieuwsbericht goed door kijken en antwoord staat er in..... daarom is het ongewenst

[ Voor 22% gewijzigd door SRich op 25-03-2014 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Sissors schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 23:23:
[...]

Ik wilde hem al melden. En heb hem op -1 gezet, maar misschien is het handig als één van de belangrijke mensen direct de modrechten intrekt van alle grapjassen die hem op +3 modden. (Jaja, ik mag geen sancties verzinnen)

Uberhaupt is dat hele bericht (de reacties erop) een kleine treinramp. Je kan zo ongeveer de helft naar -1 modden omdat het enkel niet onderbouwde Facebook flames zijn.
Ik was er al naar aan het kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
RoD schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 23:26:
[...]

Ik was er al naar aan het kijken :)
Pak gelijk dan die +2'ers ook ff aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Wie loopt er zo gigantisch -1's te spuien op het "Minecraft-maker"-topic? Dat ik ze krijg begrijp ik inmiddels wel, maar bijna alle reacties staan op -1 inmiddels. Niks mis met die reacties.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
HMC schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 08:41:
Wie loopt er zo gigantisch -1's te spuien op het "Minecraft-maker"-topic? Dat ik ze krijg begrijp ik inmiddels wel, maar bijna alle reacties staan op -1 inmiddels. Niks mis met die reacties.
HMC in 'nieuws: Minecraft-maker schrapt Oculus Rift-plannen na Facebook-overname'
Geen -1 maar offtopic een 0

Livecrew011 in 'nieuws: Minecraft-maker schrapt Oculus Rift-plannen na Facebook-overname'
Geen +3

De rest van de -1's die momenteel staan zijn terecht

[ Voor 18% gewijzigd door SRich op 26-03-2014 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 15:05
jaapstobbe in 'video: Volledige kunststof 3D-geprinte schedel geïmplanteerd'

Lijkt me geen +1 waard. Dikke trol naar de andere reacties.
Hoezo geen +3? Hij meld informatie die niet in het bericht staat en die een betere inkijk geven in de communicatie binnen het bedrijf. Dit is voor mij juist net een +3 waard.

[ Voor 49% gewijzigd door MuddyMagical op 26-03-2014 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Troll? Of wellicht een zeer terechte terechtwijzing van de bovenstaande onnozele domme reacties?

Ik vind de reactie best gepast. De suggesties dat de doktoren te onnozel zijn om goed na te denken over de materiaal keuze is best een verbale afstraffing waard.
[...]

Hoezo geen +3? Hij meld informatie die niet in het bericht staat en die een betere inkijk geven in de communicatie binnen het bedrijf. Dit is voor mij juist net een +3 waard.
De informatie is nieuw... maar vrij irrelevant. Zoals in de posts eronder uitstekend wordt aangegeven, zijn de twee uitspraken totaal niet tegenstrijdig, en dus niet zo belangrijk.

Zij willen hun eigen visie kunnen uitvoeren, en niet iemands anders zijn visie. Nou... wanneer facebook ze die mogelijkheid laat, en ondertussen wel een boel geld levert waarmee ze dan ook daadwerkelijk die visie kunnen verwerkelijken, dan is er niks aan de hand.

Een dikke +2 is prima, maar een +3 vindt ik persoonlijk een beetje overtrokken, aangezien het niet werkelijk iets relevants toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Het voegt extra informatie toe aan het bericht.. en dat is niet relevant? dat is nieuw.. Hoe het wordt geintrepeteerd is irrelevant. het is extra info.

+3 van mij

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
MuddyMagical schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:30:
Hij plempt een paar stukjes neer die hij uit Engelstalige artikels gekopieerd heeft, vermeldt daarbij geen bron (waardoor wij niet kunnen controleren of zijn informatie wel klopt en hij niet uit context citeert), trekt een conclusie die niets toevoegt en geeft een mening die niets toevoegt. Wat mij betreft is dat een +1 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 15:05
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:22:
[...]

Troll? Of wellicht een zeer terechte terechtwijzing van de bovenstaande onnozele domme reacties?

Ik vind de reactie best gepast. De suggesties dat de doktoren te onnozel zijn om goed na te denken over de materiaal keuze is best een verbale afstraffing waard.
Als hij dit normaal had neer gezet absoluut. Maar op deze manier is het gewoon belachelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals Win Kan al aangaf: Je kunt niets belachelijk maken, wat al niet een beetje belachelijk was.

Laten we a.u.b. niet overdreven politiek correct worden. Als mensen domme uitspraken doen, dan is het helemaal niet erg als er dan eens ironisch op gereageerd wordt.

Er wordt niemand beledigd of persoonlijke aangevallen. Mensen worden er gewoon op een grappige manier op gewezen dat hun uitspraken nogal ondoordacht zijn. Dat moet gewoon kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Verdient volgende post (van mij) niet minstens een +2 ? Asgaro in 'nieuws: Facebook neemt maker vr-bril Oculus Rift over voor 1,45 miljard euro'

Ik bedoel maar... ik post informatie from the horse's mouth: de founder van Oculus.
Er zijn al 17 +2/+3 posts maar mijn is er niet bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02:43

Tribits

Onkruid vergaat niet

Een Engelstalige reactie van een andere site knippen en plakken zonder bronvermelding lijkt me niet echt de bedoeling. Tenzij moh.moh en Reed Johnson dezelfde persoon zijn maar dat lijkt me niet.
moh.moh in 'nieuws: Facebook neemt maker vr-bril Oculus Rift over voor 1,45 miljard euro'
https://plus.google.com/+ArtemRussakovskii/posts/iUwfUhip72x

Deze wordt massaal op -1 gezet maar lijkt gezien de uitleg van 'Hoopje' wel degelijk een punt te hebben:
OpenMinded in 'nieuws: Microsoft maakt broncode MS-DOS en eerste Word-versie openbaar'
Hoopje in 'nieuws: Microsoft maakt broncode MS-DOS en eerste Word-versie openbaar'

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Jasper11 in 'nieuws: Minecraft-maker schrapt Oculus Rift-plannen na Facebook-overname'
Geen +3
Alhoewel ik het zo met je eens bent, en ook met de topic warning hier, zie het aantal +3's

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
MuddyMagical schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:30:
jaapstobbe in 'video: Volledige kunststof 3D-geprinte schedel geïmplanteerd'

Lijkt me geen +1 waard. Dikke trol naar de andere reacties.

[...]

lanerios schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:27:
Het voegt extra informatie toe aan het bericht.. en dat is niet relevant? dat is nieuw.. Hoe het wordt geintrepeteerd is irrelevant. het is extra info.

+3 van mij
Het is gewoon informatie neergezet en hij heeft zijn eigen draai eraan gegeven. De reacties daaronder geven het duidelijk aan. Het is dus geen +3 en alles wat hoger is dan +2 (eigenlijk +1 omdat wat hij zegt totaal niet klopt)zijn mismods dus degene die momenteel 117x +3 er gegeven aan hebben waaronder jij zijn mismodders.
aardig misplaatste grap, plus dat zijn historie ook niet zo geweldig positief is over MS maakt het een -1

[ Voor 25% gewijzigd door SRich op 26-03-2014 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02:43

Tribits

Onkruid vergaat niet

SRich schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 23:37:
[...]

aardig misplaatste grap, plus dat zijn historie ook niet zo geweldig positief is over MS maakt het een -1
Dat je het gezien de manier waarop het gebracht wordt nog steeds een slechte reactie vindt kan ik nog wel begrijpen, dat is nu eenmaal het risico met one-liners die verder niet onderbouwd worden. Maar een reactie beoordelen op basis van iemands historie lijkt me toch echt niet de bedoeling.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
wimpie007 in 'nieuws: Respawn laat Titanfall-cheaters alleen nog tegen elkaar spelen' is een nutteloze oneliner en daarmee geen +1.

Die link in de post hiervoor is inderdaad -1 wegens flamen.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 27-03-2014 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'nieuws: Respawn laat Titanfall-cheaters alleen nog tegen elkaar spelen'

Ik krijg hier ongewenst maar het is gewoon een ontopic reactie. Bij de meeste van mijn posts bij dat onderwerp staat minimaal 1x -1. Is er iemand aan het modden op mijn nick oid :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

curry684 in 'reviews: De nieuwe HTC One Preview: luxe topmodel met camera-gimmick'
"Mochten de foto's overgenomen zijn"
huh wat? En dan +2? Lijkt me niet dat T.net dat doet, zeker niet zonder bronvermelding.

Tweakers was overduidelijk zelf actief met het toestel wat op de foto's terug te zien is aan de T.net website die zichtbaar is op een van de foto's.

Om hier vervolgens meer dan een +1 voor te geven lijkt me een belediging voor T.net.
Een 0 lijkt me meer op zijn plaats, wat denken jullie?
Ik kan me ook voorstellen dat een dergelijk ongefundeerde beschuldiging van plagiaat een -1 verdient.

controvi in 'reviews: De nieuwe HTC One Preview: luxe topmodel met camera-gimmick'
Een aantal dingen uit het nieuwsbericht halen met daarbij een stukje frustratie over zeurende reacties, wat mij beterft niet meer dan +2

[ Voor 36% gewijzigd door JDVB op 27-03-2014 16:07 ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:28

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Bor: in dat Titanfall-topic werd sowieso heel flux met de -1 gestrooid (en maar gedeeltelijk terecht), topic is uiteraard weer een hot one, dus misschien dat daar wat collegae overheen kunnen? (Jij staat inmiddels weer op +1, maar een aantal andere mogen nog wel wat duwtjes krijgen).

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Iemand had daar alle reacties van een -1 voorzien. Dat gaat hij niet nog een keer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Pagina: 1 ... 33 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]