Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 101 Laatste
Acties:
  • 178.639 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 16:04

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

B00st3r in 'nieuws: Schietspel Deus Ex: The Fall blijkt onspeelbaar op gejailbreakte iOS-apparaten'

ik vind dit wel een +1, maar er wordt beide kanten behoorlijk extreem opgemod.. Het is zeker niet ongewenst maar ook niet een +3 waard. Misschien iets voor de moderators om naar te kijken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:06
is mijn -1 terecht? saveljos in 'nieuws: Oprichter audiobedrijf Bose overleden' Kraak beats af en je krijgt +1, kom er voor op en dan -1. het zou toch minstens een offtopic irrelevant moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:27
Ik vind
Dat het niet in de smaak valt bij audiofielen met hun "elevator" muziek maakt Beats by Dre niet slecht hoor.
dit anders toch wel een naar toontje, audiofielen is hier volgens mij niet echt op de positieve manier van het woord gebruikt, en 'hun elevator muziek' vind ik ook geen stijlvolle klassificatie. Je zet vrij nadrukkelijk een bepaalde groep weg op een onaardige manier.

Verder impliceer je dat men Beats by Dre niet goed vindt ómdat het niet in de smaak valt bij audiofielen, ook een beschuldiging die je rustig als flame kunt zien. Wie beweert dat het zo ongenuanceerd ligt ? Vooralsnog ben jíj degene die dat stelt en daarmee ben je zelf ongenuanceerd.

Ik kan me die -1 wel voorstellen met zo'n snerende ondertoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:06
Wou niet zo negatief overkomen. Maar dat over audiofielen was omdat er een andere comment was die zei dat iemand zich meer moest verdiepen in de wereld van audiofielen en dat Bose net als Beats overrated zijn.
En daar ben ik het dan niet mee eens. "Slecht geluid" bestaat niet, het kan soms alleen je smaak niet zijn. Het zijn vooral de andere eigenschappen wat deze merken speciaal maken.

Eigenlijk irriteer ik me gewoon aan altijd het afkraken van dingen in de reacties.

4k resolutie? Wat moeten we daar nu mee.
Bose/beats? Slecht!!
Monitor die eindelijk hogere resolutie heeft dan full hd? Boe!! Verkeerde beeldverhouding.
Vooruitgang in mobielen hardware? Nee ik wil meer accu!

Dus ja, dan wil ik soms wel eens opkomen voor bepaalde producten.

[ Voor 32% gewijzigd door saveljos op 14-07-2013 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Sjah, als ik modereer dan doe ik dat op wat er stáát (dat kan ik beoordelen), niet je intentie (want die kan ik niet beoordelen).

Je statement ben ik het wel mee eens (maar daar gaat de moderatie ook niet over) maar ik zou het voorzichtiger inpakken. Wat je zegt over slecht geluid wat niet bestaat, daar is veel over te zeggen, zelfs op een genuanceerde manier. Pak het netjes aan, nuanceer, onderbouw. Dan gaat je score vanzelf omhoog.

Maargoed, misschien niet hoger dan 0 of 1 omdat het in die discussie misschien inderdaad wel offtopic was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Noel in 'nieuws: Team High Tech Crime doet huiszoeking bij mogelijk Lulzsec-lid'

Dat hoort imho op -1, want in GR. Die +3 lijkt me een beetje fout....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Hopla, boost er tegenaan, op -1 ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Staat na mijn zetje op -1.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kort door de bochte conclusie vanuit de onderbuik, geen enkele onderbouwing, en een tikje trollerig verwoord. Een 0 kan ook, maar een -1 is ook prima te verdedigen imho.

Overigens ben je 2 weken te laat met melden, die reactie is van 1 juli....

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 14-07-2013 13:25 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Domme opmerkingen zonder inhoud en onderbouwing zijn ongewenst ja :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Nul/-1 kan beiden prima, de score waar hij nu op staat is imo dan ook juist.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Moah, het is inderdaad vanuit de onderbuik geredeneerd, maar niet op een kwaadaardige manier, dus kan het prima op 0.
saveljos schreef op zondag 14 juli 2013 @ 09:46:
is mijn -1 terecht? saveljos in 'nieuws: Oprichter audiobedrijf Bose overleden' Kraak beats af en je krijgt +1, kom er voor op en dan -1. het zou toch minstens een offtopic irrelevant moeten zijn?
Carpento schreef op zondag 14 juli 2013 @ 10:29:
Ik vind

[...]

dit anders toch wel een naar toontje, audiofielen is hier volgens mij niet echt op de positieve manier van het woord gebruikt, en 'hun elevator muziek' vind ik ook geen stijlvolle klassificatie. Je zet vrij nadrukkelijk een bepaalde groep weg op een onaardige manier.

Verder impliceer je dat men Beats by Dre niet goed vindt ómdat het niet in de smaak valt bij audiofielen, ook een beschuldiging die je rustig als flame kunt zien. Wie beweert dat het zo ongenuanceerd ligt ? Vooralsnog ben jíj degene die dat stelt en daarmee ben je zelf ongenuanceerd.

Ik kan me die -1 wel voorstellen met zo'n snerende ondertoon :)
Ik lees daar ''niet goed' is niet perse slecht', iets waar ik totaal geen sneer inzie. Deze reactie komt wat mij betreft gewoon goed met de discussie mee. m.hameter in 'nieuws: Oprichter audiobedrijf Bose overleden' is een sneer die echt niet kan, dit kan prima.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Ik zag er dit in:

"audiofielen met hun elevator muziek" -> kan opgevat worden als sneer richting mensen met een bepaalde muziekstijl / interesse in 'goed' geluid
Dat het niet in de smaak valt bij [groep mensen] maakt Beats by Dre niet slecht hoor.
Impliceert dat de voorganger dat wel stelt, maar onderbouwt verder ook niet waarom wel of niet zo zou zijn.

Ik vind het een weinig waardevolle reactie waarin je ook best wat onaardige ondertonen kunt zien. Dan kan ik een -1 best begrijpen.

Heb overigens deze post zelf niet gemodereerd maar de poster kwam hier vragen of die -1 wel terecht was. Vanuit dat standpunt heb ik gepoogd aan te geven waarom iemand er een -1 voor zou kunnen geven. Zelf zou ik waarschijnlijk op een 0 uitgekomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:31
wildhagen schreef op zondag 14 juli 2013 @ 13:24:
Kort door de bochte conclusie vanuit de onderbuik, geen enkele onderbouwing, en een tikje trollerig verwoord. Een 0 kan ook, maar een -1 is ook prima te verdedigen imho.
BadRespawn in 'nieuws: Rabobank kampt opnieuw met storingen internetbankieren - update'

Het is een wat uitgebreidere manier om te zeggen dat het "toch wel heel slordig" is, en de reactie waarin dat werd gezegd kreeg +1.

De onderbouwing bestaat uit het feit dat die heel erge slordigheid heeft plaatsgevonden, het leek me niet nodig dat nog eens te noemen.
Overigens ben je 2 weken te laat met melden, die reactie is van 1 juli....
Oh, ik wist niet dat er een reactietermijn is.

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Maar de vaststelling dat iets slordig is, dat is géén aanval van het kaliber zoals jij uitspreekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:31
wildhagen schreef op zondag 14 juli 2013 @ 13:24:
Een 0 kan ook, maar een -1 is ook prima te verdedigen imho.
Als een vd twee gepast zou zij, waarom krijgt het dat de meest negatieve beoordeling? Zo lijkt het er op dat ik het nadeel van de twijfel krijg.

Een vorige keer werd me verweten dat niet aan "non violent communication" doe, terwijl zo veel bijdragen op de forums en commentaren niet "non violent" zijn, maar niet negatief worden beoordeeld.
Zo ontstaat het idee de beoordeling van mijn berichten niet objectief is.
Carpento schreef op zondag 14 juli 2013 @ 15:41:
Maar de vaststelling dat iets slordig is, dat is géén aanval van het kaliber zoals jij uitspreekt ;)
Wat jij een aanval noemt, zie ik als een verklaring voor die heel erge slordigheid. Dat soort slordigheden komen niet zomaar uit de lucht vallen.

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Maar onderbouw het met argumenten of voorbeelden dan komt het meteen beter over dan nu!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilbo.Balings
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat is er eigenlijk off-topic, of zels ongewenst aan deze reactie?

Bilbo.Balings in 'nieuws: Minder dan 1 procent internetters heeft ipv6-verbinding'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Offtopic omdat de informatie fout is, dan is het bericht niet nuttig.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik vind het idd ook niet een troll, want grotendeels klopt de reactie wel degelijk.

Nou ja, bijna dan, om exact te zijn. Want enkele zaken heeft Apple wel degelijk uitgevonden, maar het merendeel van wat ze uitbrengen bestond al door andere fabrikanten, alleen heeft Apple het verbeterd en een veel betere marketingmachine. Daarom *denkt* iedereen dat Apple dingen als een GUI, een tablet, smartphone etc heeft uitgevonden, terwijl dat in werkelijkheid helemaal niet het geval is.

Dat is allemaal ook gewoon op internet op te zoeken, en dus niet echt een troll te noemen. De toon is ook niet echt trollerig. Dus ik kan geen goede reden voor een -1 vinden eigenlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 14-07-2013 17:55 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
BadRespawn schreef op zondag 14 juli 2013 @ 15:53:
Wat jij een aanval noemt, zie ik als een verklaring voor die heel erge slordigheid. Dat soort slordigheden komen niet zomaar uit de lucht vallen.
Ongetwijfeld maar je doet nu in je post net alsof er maar twéé mogelijke verklaringen bestaan: de ene of de andere.

Kon jij niet tevoren weten maar ik heb tot het begin van deze maand bij de Rabobank gewerkt (2,5 jaar) en beide mogelijke verklaringen die je wekt zijn simpelweg niet aan de orde. Daarmee blijkt ineens dat je beide mogelijkheden geen 'mogelijkheden' zijn maar ononderbouwde veronderstellingen. En tsja, niet-onderbouwde luchtkastelen om een bank onderuit te halen en van goedkoop-is-duurkoop te betichten, wat mij betreft eindigen die inderdaad netjes op -1 :)

edit:

En zelfs áls een van beide het geval geweest zou zijn, hoeveel meerwaarde had je uitgesproken vermoeden dan voor dit artikel gehad ? (Dus: hoe hoog had je score dan moeten zijn ?) Zolang de Rabobank geen uitspraken doet over de oorzaken (en die zullen ze niet zodanig specifiek doen) kun je eigenlijk geen zinnige uitspraken doen over een oorzaak, speculaties voegen imho niets toe aan een discussie.

[ Voor 21% gewijzigd door Carpento op 14-07-2013 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

k1n8fisher schreef op zondag 14 juli 2013 @ 17:49:
[...]
Is de waarheid een troll?
Daar gaat het niet om, dit soort reacties met filmpjes etc zijn puur bedoelt om fanboy reacties uit te lokken.
Zie deze bijvoorbeeld: exorbitex in 'nieuws: Gerucht: Apple brengt iPad Mini met retina-scherm in 2014 uit wegens tekorten'

In dit soort artikelen lijkt me dat ongewenst en kan dat voor anderen aanvallend overkomen dus vandaar mijn -1.

[ Voor 40% gewijzigd door tweaker2010 op 14-07-2013 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
wildhagen schreef op zondag 14 juli 2013 @ 17:54:
Ik vind het idd ook niet een troll, want grotendeels klopt de reactie wel degelijk.

Nou ja, bijna dan, om exact te zijn. Want enkele zaken heeft Apple wel degelijk uitgevonden, maar het merendeel van wat ze uitbrengen bestond al door andere fabrikanten, alleen heeft Apple het verbeterd en een veel betere marketingmachine. Daarom *denkt* iedereen dat Apple dingen als een GUI, een tablet, smartphone etc heeft uitgevonden, terwijl dat in werkelijkheid helemaal niet het geval is.

Dat is allemaal ook gewoon op internet op te zoeken, en dus niet echt een troll te noemen. De toon is ook niet echt trollerig. Dus ik kan geen goede reden voor een -1 vinden eigenlijk.
Gek dan toch dat ik nooit mensen hoor beweren dat Apple de smartphone heeft 'uitgevonden', maar wel vaak mensen die het tòch belangrijk vinden om te benadrukken dat Apple het niet heeft 'uitgevonden'.

Niet alleen is het nutteloos om te vermelden welke zaken een bedrijf niet heeft uitgevonden, het is ook ondoenlijk en het is een steeds wederkerend fenomeen wanneer het om Apple nieuws gaat. En alleen wanneer het Apple betreft. Niets anders dan een dikke vette troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ik kan me ook wel vinden in dat er meer achter zo'n soort reactie kan zitten beetje het vuurtje op willen stoken en reacties uit willen lokken, maar dat wil niet zeggen dat deze gebruiker het ook op die manier bedoelde.
Of het dan een -1 of een nul is? ook hier kunnen beiden scores in mijn ogen gegeven worden.
Zelf geef ik hem overigens wel een nulletje( een kleine).

[ Voor 22% gewijzigd door pino85 op 14-07-2013 22:12 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Is Benjamin- in 'reviews: Nokia Lumia 520: goedkoop, maar geen duurkoop' echt informatief?

Ik vind zijn verhaal eerder thuishoren in GR, maar is verder wel ontopic. (De "verplichte" +3's voor het aankaarten waar de redeactie iets anders had moeten doen volgens de reageerder ontbreken natuurlijk ook niet op deze reactie).

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Ik vind zijn verhaal eerder thuishoren in GR, maar is verder wel ontopic.
Het lijkt me inderdaad gewoon een ontopic reactie. (Betreffende GR, zijn formulering lijkt gericht aan de redactie, maar hij geeft eigenlijk gewoon zijn mening over het toestel/OS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 15:25

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

mutley69 in 'nieuws: Microsoft: douane liet Motorola-toestellen VS binnen ondanks importverbod'

Misschien niet helemaal correct gefundeerd, maar zeker geen -1 waard imo --> +1 gegeven

edit:
Loller1 in 'nieuws: Microsoft scherpt hardware-eisen Windows 8.1 aan'

Geen +2 met twee regeltjes...

checkpointx in 'nieuws: Nieuwe tv-techniek toont 2d- en 3d-beelden gelijktijdig'

mooie speculatie, maar +1 past meer dan de +2 waar deze op staat.

[ Voor 49% gewijzigd door Waterbeesje op 15-07-2013 10:41 ]

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Beesje schreef op maandag 15 juli 2013 @ 10:28:
mutley69 in 'nieuws: Microsoft: douane liet Motorola-toestellen VS binnen ondanks importverbod'

Misschien niet helemaal correct gefundeerd, maar zeker geen -1 waard imo --> +1 gegeven

edit:
Loller1 in 'nieuws: Microsoft scherpt hardware-eisen Windows 8.1 aan'
[/quote[

Geen +2 met twee regeltjes...

checkpointx in 'nieuws: Nieuwe tv-techniek toont 2d- en 3d-beelden gelijktijdig'

mooie speculatie, maar +1 past meer dan de +2 waar deze op staat.
Eerste post:

Ik vind juist dat hij niets onderbouwt en gewoon zaken neer zet die ook niet kloppen, betaald MS geen belastingen? ( of bedoeld hij dat niet zo?)
MS maakt misbruik via gerechtssysteem? ik vind dit nogal wat stellingen maar lees nergens goede onderbouwingen terug en bv paar goede voorbeelden, dat een bedrijf alles aanpakt wat legaal mogelijk is gemaakt door de overheid tja is dat zo gek? ik zou eerder zeggen dat het meer te maken heeft met het falen van de overheid dan dat een bedrijf misbruik maakt via de wetgeving.
Dat mensen hier geen hoge score aan hangen is dan wel te begrijpen.

Andere 2 posts staan nu op +1.

[ Voor 12% gewijzigd door pino85 op 15-07-2013 11:24 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Britse douane mag zonder verdenking persoonlijke data van mobieltjes halen'

Mensen voor nazi uitmaken lijkt me wel -2 waardig, zeker als de rest van de reactie niks toevoegt.

Verwijderd in 'nieuws: Britse douane mag zonder verdenking persoonlijke data van mobieltjes halen'

Smijten met ziektes lijkt me ook weer niet nodig.

[ Voor 29% gewijzigd door wildhagen op 15-07-2013 16:01 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Eerste is weg tweede staat al op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

AllSeeyinEye in 'nieuws: Britse douane mag zonder verdenking persoonlijke data van mobieltjes halen'

Kan iemand me uitleggen waarom ik een -1 krijg voor deze post? Is toch gewoon ontopic? Dat er mensen zijn die het er niet mee eens zijn, a la, maar dat heeft niets met het modereren te maken, dunkt me.

nb, vanavond zelf niet meer veel online, dus kan nu niet actief deelnemen aan evt discussie. Zal bij gelegenheid even lezen en evt morgen reageren.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Verwijderd in 'nieuws: Advertentienetwerken willen gezamenlijk illegale downloadsites weren'

Wel gewoon on-topic (staat deze ook èn de reactie waarop wordt gereageerd) maar geeft zalf aan een +2 te geven aan een reactie die +1 als max hoort te hebben. Misschien even iets om in de gaten te houden? Lijkt me namelijk dat deze tweaker beter weet (geschiedenis en reactiescore)

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-04-2020

drq1

Thinkcraft

RoestVrijStaal in 'nieuws: Advertentienetwerken willen gezamenlijk illegale downloadsites weren'
Hij heeft wel een punt met de vraag of de concurrentie gecriminaliseerd wordt, maar is dat dan ook een +2 waard?

locke960 in 'nieuws: Advertentienetwerken willen gezamenlijk illegale downloadsites weren'
Aardig verhaal, ik zie alleen de relevantie van het betoog niet in. Het nieuwsitem gaat over bedrijven in de VS. Daar is voor zover ik weet het downloaden en aanbieden van auteursrechtelijk beschermd werk verboden en strafbaar. De bedrijven willen downloadsites niet faciliteren door geen advertenties aan te bieden. Wat deugt er dan niet in de VS? Naar mijn mening is de +2 te hoog. Hooguit een +1.

Witchcraft to the ignorant, ... Simple science to the learned. Hence any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Beide reacties zijn idd hooguit een +1 waard. De eerste heeft nog een zetje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
kan er aub naar mensen gekeken worden die:

watercoolertje in 'nieuws: Microsoft Research brengt Lab of Things-framework uit voor HomeOS'

achtige posts maken? Dat constante NSA bashing is gewoon erg zielig aan het worden en heeft ook totaal geen nut.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Brazos in 'nieuws: Duitsland dringt aan op strengere Europese privacyregels'
Dit is geen +3 waard. Een +1 lijkt me ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik zie de -1 er wel in. Vooral je eerste 2 zinnen kunnen nogal flamey overkomen. Ik geef het zelf een 0, maar kan zien dat mensen er -1 voor geven.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:34

botoo

💀 too old to die young

Hahaha, zo dom en dit is dan een serieus bedrijf? Bij de introductie zei ik al dat dit een faal was . . .
Ik zie er de -1 wel van in.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gezien de woordkeuze, kom Ik ook niet verder dan een -1 nee.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:04:
[...]

Zeker een -1, ontzettend kinderachtige reactie.
Goede onderbouwing :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 21:15
Ik vraag me af waarom mijn post hier van iemand een -1 verdient? Het is gewoon ontopic, informatief en niet beledigend of wat dan ook.

De andere beoordeling die iemand (op het moment dat ik dit schrijf) heeft gegeven is +3, wat naar mijn inziens wellicht wat veel is. Echter lijkt het me niet de bedoeling dat iemand dan maar een -1 geeft om het gemiddelde bij te werken (mocht dit de gedachte erachter zijn). Als mijn informatie feitelijk onjuist zou zijn, dan had ik op zijn minst een reactie verwacht met correctie op de informatie.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+2 gegeven ik vond het interessant.

Mensen die 1x een beoordeling kunnen geven zijn net begonnen met modereren. Die moet je dus ook niet zo serieus nemen ;). Maar het zijn beide wel mismods. Je post is zeker geen -1 maar ook geen +3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
En daar gaat het dus fout.. "ow je kan maar 1x modden? Dan hoef ik je niet serieus te nemen" Geweldige reactie zo weer.

Zelf +2 gegeven, vond het een goede post. +3/-1/0 zijn allemaal mismods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Aangezien het een wat ouder artikel is verwacht ik geen moderatie meer op, dus zou iemand dat kunnen doen? Ircghost in 'nieuws: Britse douane mag zonder verdenking persoonlijke data van mobieltjes halen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
lanerios schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:54:
En daar gaat het dus fout.. "ow je kan maar 1x modden? Dan hoef ik je niet serieus te nemen" Geweldige reactie zo weer.
Kwaliteit van jouw reactie wordt er door je chargeren ook niet beter op moet ik zeggen ;) Er wordt bedoeld dat iemand een mismod gemaakt heeft en dat diegene -gezien het gewicht van 1x- dus beginnend modder is. Dan kan een foutje gebeuren en daarom moet je dat niet zo serieus nemen.

Ben ik oprecht benieuwd of je dat zó begrepen had of op de manier zoals je in je post impliceerde dat je het begrepen had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickyPoundeZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-12-2023
Ik ben wel benieuwd naar jullie mening over de eerste reactie (kaj180) op nieuws: Apple brengt audiosoftware Logic Pro X uit en vervolgens de reactie daarop van GewoonWatSpulle.

In mijn ogen is de eerste reactie geen +1 waard (feitelijk zegt ie vrij weinig) en is de tweede (niet gezien voor de edit) niet zo vervelend bedoeld als ie op dit moment wordt opgevat.. Maar: vooral benieuwd naar jullie mening!

Everything is possible, until it's not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nogmaals, reageer normaal of reageer niet. Opbouwend commentaar is gewenst, puur de grond in trappen niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Dirk op 17-07-2013 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 01:45:
[...]

Ik denk dat het vrij obvious is waarom ik die mening heb over die post. Kom hier niet als een klein kind stampen als je je zin niet krijgt.
Ik ben het er niet mee eens dat ik een -1 krijg voor die post daarom plaats ik het hier. Ik zou niet weten waarom jij die mening hebt over die post van mij bij het nieuwsbericht omdat je het namelijk niet onderbouwt. Daarnaast is die post van jou en ook deze weer een regelrechte flame. Voordat je anderen gaat wijzen op hun gedrag zou ik eerst eens kijken naar je eigen wangedragingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 02:44:
[...]

Ik ben het er niet mee eens dat ik een -1 krijg voor die post daarom plaats ik het hier. Ik zou niet weten waarom jij die mening hebt over die post van mij bij het nieuwsbericht omdat je het namelijk niet onderbouwt. Daarnaast is die post van jou en ook deze weer een regelrechte flame. Voordat je anderen gaat wijzen op hun gedrag zou ik eerst eens kijken naar je eigen wangedragingen.
Van mij heb je voor deze post ook een -1. Een succesvol bedrijf, winstgevend en een omzet van ruim 15 miljard dollar, dat zeer regelmatig nieuwe producten en varianten van producten brengt, waarom veel relatief goedkope producten "dom" noemen vind ik een -1. Zeker wanneer het voortkomt uit het niet weten waarom ze die keuze hebben gemaakt. De markt testen? Geen andere panelen beschikbaar op voldoende korte termijn? Vraag uit de markt (distributeurs) etc. Dat het voor jou geen aantrekkelijk product is, wil niet zeggen dat een ander dom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1

drq1

Thinkcraft

StickyPoundeZ schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 01:16:
Ik ben wel benieuwd naar jullie mening over de eerste reactie (kaj180) op nieuws: Apple brengt audiosoftware Logic Pro X uit en vervolgens de reactie daarop van GewoonWatSpulle.

In mijn ogen is de eerste reactie geen +1 waard (feitelijk zegt ie vrij weinig) en is de tweede (niet gezien voor de edit) niet zo vervelend bedoeld als ie op dit moment wordt opgevat.. Maar: vooral benieuwd naar jullie mening!
Ik heb ze allebei een 0 gegeven. De eerste vanwege het ontbreken van inhoud (zo'n reactie kun je bij ieder nieuwsitem over nieuwe software/hardware schrijven |:( ) De tweede vanwege het ad hominem met aannames (leeftijd) zonder constructieve onderbouwing (Fruity Loops vs Pro Logic?).

Ik heb de andere reacties ook even doorgekeken en toen kwam ik dit draadje tegen:
(Parent) Verwijderd in 'nieuws: Apple brengt audiosoftware Logic Pro X uit'
kevinwalter in 'nieuws: Apple brengt audiosoftware Logic Pro X uit'
LCP in 'nieuws: Apple brengt audiosoftware Logic Pro X uit'
albatrosX1 in 'nieuws: Apple brengt audiosoftware Logic Pro X uit'
Verwijderd in 'nieuws: Apple brengt audiosoftware Logic Pro X uit'
bonyuri in 'nieuws: Apple brengt audiosoftware Logic Pro X uit'
Wat mij betreft hoort de eerste thuis in GR, en daarom -1.
Beetje vaag dat tweaker dit nieuws brengt, ik zie ook geen berichten verschijnen als er een nieuwe versie is van ableton, cubase of reason om maar wat te noemen...
De reacties daaronder voegen naar mijn mening niets toe en ik ben geneigd om ze allemaal een -1 te geven. Kan iemand mij een argument geven voor een andere score?

Witchcraft to the ignorant, ... Simple science to the learned. Hence any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maistah in 'nieuws: Ontsleutelplicht is wellicht in strijd met mensenrechtenverdrag'
Mijns inziens wordt daar veel teveel gemeningmod. Ik heb 'm zelf een +1 gegeven (ookal ben ik het echt voor de volle 100% niet eens met wat hij daar zegt). Het is prima reactie - hij zet zijn mening uiteen met argumenten. Je zou een 0 kunnen overwegen omdat zijn argumenten verder niet heel erg doordacht zijn. Nou staat zijn post momenteel ook op 0, maar eigenlijk alleen maar omdat dat toevallig de mediaan is (van de ~25 moderatiepunten zijn er maar 2 op 0), en het gaat niet heel lang duren voordat de post op -1 staat, wat ik enorm onterecht vind.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 17-07-2013 11:40 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

drq1 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:10:
[...]

De reacties daaronder voegen naar mijn mening niets toe en ik ben geneigd om ze allemaal een -1 te geven. Kan iemand mij een argument geven voor een andere score?
Ik heb ze niet gelezen (het onderwerp boeit me niet), maar als iets niets toevoegt, dan is daar de 0 score voor. De -1 is voor ongewenst.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1

drq1

Thinkcraft

.oisyn schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:39:
Maistah in 'nieuws: Ontsleutelplicht is wellicht in strijd met mensenrechtenverdrag'
Mijns inziens wordt daar veel teveel gemeningmod. Ik heb 'm zelf een +1 gegeven (ookal ben ik het echt voor de volle 100% niet eens met wat hij daar zegt). Het is prima reactie - hij zet zijn mening uiteen met argumenten. Je zou een 0 kunnen overwegen omdat zijn argumenten verder niet heel erg doordacht zijn. Nou staat zijn post momenteel ook op 0, maar eigenlijk alleen maar omdat dat toevallig de mediaan is (van de ~25 moderatiepunten zijn er maar 2 op 0), en het gaat niet heel lang duren voordat de post op -1 staat, wat ik enorm onterecht vind.
Die -1's zijn onjuist. Ik deel je standpunt, ik ben het totaal oneens met de inhoud van de reactie, maar dat betekend niet dat de reactie ongewenst is. Van mij +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

drq1 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:44:
[...]

Die -1's zijn onjuist. Ik deel je standpunt, ik ben het totaal oneens met de inhoud van de reactie, maar dat betekend niet dat de reactie ongewenst is. Van mij +1.
Ik heb m ook +1 gegeven, en, in tegenstelling tot mijn bovenbuurmannen, ben ik het wel met hem eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

.oisyn schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:39:
Die staat nu op +1. Is gewoon ontopic, en ik ben het er ook volledig mee oneens. Iets met eigen veroordeling in de hand werken (dat terzijde).

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
AllSeeyinEye schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:44:
[...]

Ik heb ze niet gelezen (het onderwerp boeit me niet), maar als iets niets toevoegt, dan is daar de 0 score voor. De -1 is voor ongewenst.
Inderdaad, daar is de 0 voor. Tenzij de reactie binnen het draadje een prima ontopic reactie is, dan kan een +1 ook. Ik hanteer normaliter dat wanneer de eerste reactie ongewenst is of wanneer het draadje wel heel erg ver offtopic gaat, dan een nul voor de vervolgreacties, ook al zijn ze binnen het draadje ontopic. Zijn de vervolgreacties ontopic op een parent met een 0 en zijn ze goed onderbouwd, dan kan +1. Mits het niet leidt tot een eindeloze offtopic gezever over 'koetjes en kalfjes', dat in steeds mindere mate in relatie staat tot het onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1

drq1

Thinkcraft

AllSeeyinEye schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:44:
[...]

En ook @Edddd
Mijn vraag of iemand een argument kan geven voor een andere score dan -1 is inhoudelijk m.b.t. de reacties. Niet lezen van de genoemde reacties helpt dan niet echt ;). Ik ben goed op de hoogte van de ModFaq en richtlijnen voor modereren :)
Terug naar mijn punt. De redactie van Tweakers bepaalt wat voor soort item er gemaakt wordt, of dat een FP-item is of op een andere plaats. Is iemand van mening dat een item niet op de FP hoort maar elders, dan voegt die mening in een reactie op de FP, behalve dat ie daar verkeerd staat, niets toe voor de andere lezers. De reacties die daar weer op volgen kunnen een hogere score krijgen, mits.

Waar het mij om ging is dat de eerste reactie in dat draadje thuishoort in GR en niet op de FP. De reacties daaronder gaan daarop door (hoort in de meuktracker thuis, het is Apple - dus T.net nieuwswaardig, zeikerds, T.net is niet consequent, komkommertijd, wel pakket Y - boeie) en voegen naar mijn mening zelfs niet t.o.v. de parent iets toe, laat staan het nieuwsitem. Vandaar mijn vraag of er een argument is (na lezing ;) ) waarom deze reacties een andere score dan de -1 moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Vandaar mijn vraag of er een argument is (na lezing ;) ) waarom deze reacties een andere score dan de -1 moeten hebben.
Helder :) . Dan ook een concreet antwoord: Ik zie niet in waarom de scores in dit draadje hoger zouden moeten zijn dan -1, de reacties voegen niets toe op de parent (eveneens een terechte -1) imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge0force
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-06 08:01
Ik vraag me af waarom deze reactie van mij als "ongewenst" gemod is:

Ge0force in 'nieuws: Koerswijziging Microsoft maakt day-one-update Forza 5 noodzakelijk'

In de eerste plaats zijn de visies van Valve en Microsoft zowat elkaars tegenovergestelde, vandaar mijn opmerking dat die vergelijking niet op gaat. Verder zijn er door tegenstanders van die DRM genoeg feiten op tafel gelegd waarom dit nadelig is door de gamer, waardoor je absoluut niet kan spreken van "kuddedieren" gedrag. Ik kan goed begrijpen dat er mensen zijn die daar anders over denken, maar om me daarom -1 te modden...

Ook de +2 van bazchillin eronder lijkt me niet correct, aangezien dit puur een persoonlijke mening is die niets bijdraagt aan het artikel.

Als ik verkeerd ben dan hoor ik het graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1

drq1

Thinkcraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

psst... staat een klein stukje te hoog. Iemand ff een klopje?

Lawine93 in 'nieuws: Europa: aanpassingen zoekmachine Google zijn onvoldoende'
Ge0force schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:02:

Ge0force in 'nieuws: Koerswijziging Microsoft maakt day-one-update Forza 5 noodzakelijk'

In de eerste plaats zijn de visies van Valve en Microsoft zowat elkaars tegenovergestelde, vandaar mijn opmerking dat die vergelijking niet op gaat. Verder zijn er door tegenstanders van die DRM genoeg feiten op tafel gelegd waarom dit nadelig is door de gamer, waardoor je absoluut niet kan spreken van "kuddedieren" gedrag. Ik kan goed begrijpen dat er mensen zijn die daar anders over denken, maar om me daarom -1 te modden...

Ook de +2 van bazchillin eronder lijkt me niet correct, aangezien dit puur een persoonlijke mening is die niets bijdraagt aan het artikel.

Als ik verkeerd ben dan hoor ik het graag. :)
Misschien dat mensen mindere score geven vanwege het beoordelen van moderatiescores? "Onbegrijpelijk waarom je reactie +2 krijgt"

Daarop wordt vrij vaak een puntje aftrek gegeven door modders... sommigen standaard een -1 hierom.

[ Voor 73% gewijzigd door Waterbeesje op 17-07-2013 15:21 ]

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je mag die eerste zin wel even herformuleren want ik snap er geen zier van wat je nou probeert te zeggen :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge0force
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-06 08:01
Beesje schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:17:
Misschien dat mensen mindere score geven vanwege het beoordelen van moderatiescores? Daarop wordt vrij vaak een puntje aftrek gegeven door modders... sommigen standaard een -1 hierom.
Goed om te weten, dan let ik daar in 't vervolg op. Thankx! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

.oisyn schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:24:
[...]

Je mag die eerste zin wel even herformuleren want ik snap er geen zier van wat je nou probeert te zeggen :P
Vier komma's is wel wat veel in een zin. Ik moest ook eerst twee keer lezen voor ik het begreep. Wellicht dat mensen een puntje aftrek geven voor de stenografie? maar een -1 vind ik zeker wat cru!

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

.oisyn schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:24:
[...]

:9
Even daargelaten dat, hier is de advocaat van de duivel, geen enkel ander antwoord het publiek enigszins tevreden zou stellen, en daarmee de koers onder druk kan komen te staan, en dit dus een logische reactie is, viel het volgende me in het bovenstaande artikel op:
Een zin met een aantal bijzinnen...
Zo beter? :

Omdat bij negatief nieuws de koers van Microsoft onder druk kan komen te staan, en dat iets is dat een bedrijf natuurlijk wil voorkomen, is dit de enige reactie die Microsoft had kunnen plaatsen. Als ze namelijk toe zouden geven dat ze wel een directe lijn met opsporingsdiensten zouden hebben, of dat die wel in kunnen loggen op Microsoft diensten, dan heb je de poppen aan het dansen. Daarnaast viel mij het volgende op in het artikel:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1

drq1

Thinkcraft

AllSeeyinEye schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:31:
[...]

:9

[...]

Een zin met een aantal bijzinnen...
Zo beter? :

Omdat bij negatief nieuws de koers van Microsoft onder druk kan komen te staan, en dat iets is dat een bedrijf natuurlijk wil voorkomen, is dit de enige reactie die Microsoft had kunnen plaatsen. Als ze namelijk toe zouden geven dat ze wel een directe lijn met opsporingsdiensten zouden hebben, of dat die wel in kunnen loggen op Microsoft diensten, dan heb je de poppen aan het dansen. Daarnaast viel mij het volgende op in het artikel:
Nederlands, de taal waarin je oneindig veel kunt zeggen in één zin door gebruik van bijzinnen :). Maar je tekstvoorstel maakt het direct een stuk duidelijker, hoewel ik je boodschap ook al begrepen had met wat er nu staat ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

drq1 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:36:
[...]

Nederlands, de taal waarin je oneindig veel kunt zeggen in één zin door gebruik van bijzinnen :). Maar je tekstvoorstel maakt het direct een stuk duidelijker, hoewel ik je boodschap ook al begrepen had met wat er nu staat ;).
In zakelijk gebruikte correspondentie, maar het kan natuurlijk ook in 'reguliere' brieven, voor zover men als prive personen in een niet-zakelijke omgeving of situatie dan uberhaupt nog brieven schrijft, al kan het natuurlijk ook in een e-mailbericht, wat dan weer een medium is waar je in de privé sfeer doorgaans wel veelvuldig gebruik van maakt, is het gebruik van bijzinnen soms juist een heel mooi middel om een 'verholen' boodschap in een zin, die in sommige gevallen rustig een halve pagina kan beslaan, op te nemen, waarbij alleen de goede lezer de ware bedoeling en betekenis van de tekst opmerkt, terwijl de lezer die de zin niet goed leest en daardoor een deel van de boodschap mist, een volledig andere betekenis aan dezelfde tekst geeft!

:+

edit:
Is het 'done' om mijn oorspronkelijke reactie te wijzigen met de gesuggereerde tekst?

[ Voor 4% gewijzigd door AllSeeyinEye op 17-07-2013 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Modbreak:Kunnen we het weer over moderaties hebben? Dit topic is niet voor schrijfadvies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ge0force schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:02:

In de eerste plaats zijn de visies van Valve en Microsoft zowat elkaars tegenovergestelde,
Als je je boodschap nu eens wat beter argumenteerde? Er zal tal van online blogs te vinden online die argumenteren waarom MS hetzelfde als Valve probeert te doen.
Jouw stelling? "Microsoft doet compleet het omgekeerde van Valve", punt. Niets over wat er nu eigenlijk anders is.
Als je je argumentatie iets beter kan maken dan "nietes" zal je waarschijnlijk hoger scoren ;)

[ Voor 3% gewijzigd door boe2 op 17-07-2013 16:21 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
Merk steeds dat er gerichte mening moderators actief zijn. Mijns inziens maak ik informatieve posted en snap persoonlijk niet waarom er mensen zijn die het -1 geven.

vali Reactie op 'Prijs van Microsofts Surface RT-tablet in Nederland daalt met 33 procent'

Zijn nog andere posten te vinden waar er -1en worden gegeven dat in mijn ogen niks tegen de regels aan is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Hij staat nu in ieder geval prima op de +1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Maximaal een +1. Een hele lap tekst, maar er staat weinig toegevoegde waarde in vindt ik.

OkkE in 'nieuws: WhatsApp voor iOS gaat nieuwe gebruikers elk jaar 89 cent kosten'
Dit is geen +2 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:34

botoo

💀 too old to die young

Ik kom niet hoger dan 0, als 'ie zo nodig op een zeepkist wilt gaan staan om z'n ongenoegen en idealistische hersenkronkels te spuien dan zie ik dat graag ergens anders ipv een lap vervuiling op T.net.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom krijgt mijn reactie hier een -1
Verwijderd in 'nieuws: Ontsleutelplicht is wellicht in strijd met mensenrechtenverdrag'

Terwijl de reactie waarop ik reageer +2 krijgt maar een minstens even absurde suggestie doet om iemand valselijk te beschuldigen van en misdrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Allebei een 0 gekregen van mij. Compleet offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vali schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:37:
Merk steeds dat er gerichte mening moderators actief zijn. Mijns inziens maak ik informatieve posted en snap persoonlijk niet waarom er mensen zijn die het -1 geven.

vali Reactie op 'Prijs van Microsofts Surface RT-tablet in Nederland daalt met 33 procent'

Zijn nog andere posten te vinden waar er -1en worden gegeven dat in mijn ogen niks tegen de regels aan is
Jep, meningmodders everywhere.

Vind ik gewoon ontopic: Verwijderd in 'nieuws: Gelekte Android 4.3-firmware voor Nexus 4 verbetert grafische prestaties'
Geen -1 waard: Verwijderd in 'nieuws: Gelekte Android 4.3-firmware voor Nexus 4 verbetert grafische prestaties'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Phuncz in 'reviews: HTC One Mini: maar een klein beetje minder'

Verdient die post zoveel 0 en -1 ? Het lijkt me dat ik toch wel zeer on-topic ben, aangezien het bericht er ook over heeft. De reacties erop lijken heel erg veel emotie los te weken bij de gebruikers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Phuncz schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 22:45:

Verdient die post zoveel 0 en -1 ? Het lijkt me dat ik toch wel zeer on-topic ben, aangezien het bericht er ook over heeft. De reacties erop lijken heel erg veel emotie los te weken bij de gebruikers...
Als een post veel reacties losmaakt betekent het niet automatisch dat het een on-topic reactie is he ;)
Een 0 zou in dit geval ook kunnen, inhoudelijk voegt het niets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik bedoelde eigenlijk dat de reacties op mijn bericht erg intens overkomen, niet dat ik ze koppel als waarde aan mijn bericht. Maar het lijkt me dat mijn opmerking terecht is en zeker geen "-1 ongewenst" verdient. Dat lijkt teveel op meningmodden.

EDIT: Ondertussen staat het bericht op "0 Offtopic / Irrelevant" wat ik onterecht vind. De "+3 Spotlight" verdient het dan ook weer niet :)

[ Voor 22% gewijzigd door Phuncz op 19-07-2013 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Phoenix_the_II in 'nieuws: Nederland: Europa moet beter kunnen optreden tegen cybercrime'

Gezien de bewoordingen vind ik dit eerder een -1 dan de +1 waar hij nu staat? En die 6x +3 is natuurlijk helemaal bezopen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

wildhagen schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:34:
Phoenix_the_II in 'nieuws: Nederland: Europa moet beter kunnen optreden tegen cybercrime'

Gezien de bewoordingen vind ik dit eerder een -1 dan de +1 waar hij nu staat? En die 6x +3 is natuurlijk helemaal bezopen.
Staat na mijn zetje op -1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Mag ik concluderen uit gebrek aan actie, dat meningmodden terug toegestaan is en dat de first post, ongeacht hoe on-topic het is, altijd gedoemd is misgemoddereerd te worden ?

Dat ontmoedigt mij ook om een discussie te starten op nieuwe artikels, dan wacht ik beter tot ik iemand op zijn plaats kan zetten door te reageren, want daar krijg je wel vaak een +1 voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Phuncz schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 10:05:
Mag ik concluderen uit gebrek aan actie, dat meningmodden terug toegestaan is en dat de first post, ongeacht hoe on-topic het is, altijd gedoemd is misgemoddereerd te worden ?
Nee, dat mag je niet concluderen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Phuncz schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 10:05:

Dat ontmoedigt mij ook om een discussie te starten op nieuwe artikels, dan wacht ik beter tot ik iemand op zijn plaats kan zetten door te reageren, want daar krijg je wel vaak een +1 voor...
Om eerlijk te zijn vind ik je reactie gewoon niets toevoegen. Een +1 of 0 is wat mij betreft beide prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

OK, ik zal het hierbij laten en concluderen dat ik niet pas in de groep gebruikers die effectief iets kan bijdragen aan de frontpage reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik heb je +1 gegeven. Het is gewoon compleet on topic. Het is standaard tweakers gezeik. Mensen zien een eerste post, denken fipo en gaan compleet gestoord modden. Helaas lijkt dit gewoon te worden gedoogd, ik zie er gewoon niks aan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Waarom zou er iets aan moeten gebeuren? Zowel een 0 of +1 kan prima hier. Ik heb zelf een 0 gegeven, vind hem te weinig toevoegen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik bedoel de fipo mods in het algemeen. Als het om fipo gaat zie ik zeer veel mismods in het algemeen. het lijkt wel een pissing contest om de beste mismod op een fipo te hebben soms.

Pagina: 1 ... 4 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]