Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flutsjah
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-06 21:39
Mede-auteurs:
  • zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09-2024

zero_cool89

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:13

Bolletje

[TU/e + TU Delft + UTwente] Notebookproject 2013-2014

Aankomend studiejaar (2013-2014) zullen de TU Eindhoven, TU Delft en Universiteit Twente wederom laptops aanbieden voor hun studenten. Omdat het meest besproken model, het high-end-model, dit jaar voor alle drie de universiteiten in grote lijnen hetzelfde is (HP 8570W), is er besloten dit jaar deze laptopprojecten te bespreken in één centraal topic. Veel vragen en antwoorden gaan namelijk op voor hetzelfde model.

Desondanks zijn er nog verschillen, zoals de videokaart, opslag en garantie. De prijs varieert ook per universiteit/laptop. Deze meest noemenswaardige verschillen worden dikgedrukt weergegeven in de tabel.
High-end: HP EliteBook 8570W
TU EindhovenTU DelftUTwente
ModelHP EliteBook 8570W
ProcessorIntel Core i7-3630QM
ChipsetIntel Mobile QM77
Werkgeheugen8 GB, 1600 MHz DDR3 (2 x 4 GB)
Opslag500GB 7200RPM harde schijf
24GB mSATA cache module
500GB 7200RPM harde schijf
Optische driveDVD+/-RW
Scherm15.6" LED Full HD WVA (1920x1080)
VideokaartAMD FirePro M4000
1GB GDDR5
Nvidia Quadro 1100M
2GB GDDR3
AMD FirePro M4000
1GB GDDR5
NetwerkIntel 82579LM Gigabit
Draadloos netwerkIntel Centrino Ultimate-N 6300 (3x3)
Aansluitingen2 * USB 2.0
2 * USB 3.0
1 * eSATA/USB 2.0 combo
Displayport v1.2
VGA
Firewire (1394a)
RJ-45
dockingconnector
BesturingssysteemWindows 7 Premium 64 bit (Engels)Windows 8 64 bit (Engels)
Batterij8 cells accu 75WHr
Netstroom adapter150 watt
Gewicht3,4 kg
Afmetingen (h * l * b)34.5 mm (voorkant)/38.4 mm(achterkant) x 382.0 mm x 257.5 mm
ExtraBluetooth® 4.0 +EDR
Finger printreader
720P HD webcam
OverigNotebook wordt geleverd met:
Targus backpack,
Network cable,
Safety lock, Mouse,
Display port to HDMI cable,
Boot USB-stick
Garantie5 jaar garantie
tijdens studie
5 year support
tijdens studie
3 jaar on-site
3 jaar garantie op batterij
3 jaar on-site
3 jaar garantie op batterij
Prijs€750€999€947
Link naar websiteLinkLinkLink

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/X71xrjtaexRMjPplVCjzqG4V/full.png

HP 8570W
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DCMbk9hJs3kd38rGqlF6NcQi/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7nJMx0HA4LK2kq3yxyDIXKKy/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WygNE07KBvLDlMPErHZmvWBq/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6UwWjoqAO8cn4dOh9YXt0lK7/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5bxsD9s5Nwz4bippmmijJ0G1/thumb.jpg

Link naar topic Laptopproject Eindhoven van vorig jaar
\[TU/e] Notebookproject 2012-2013
Link naar topic Laptopproject Delft van vorig jaar (HP)
[TU Delft] Notebookproject 2012-2013
Link naar topic Laptopproject Twente vorig jaar: (Lenovo)
[UTwente] Notebook Project 2012 - 2013

Basic: HP ProBook 430
komt

Algemene FAQ
FAQ TU Eindhoven
flutsjah schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:23:
De TU/e notebook kan alleen aangeschaft worden door TU/e studenten. Dus je moet in ieder geval ingeschreven staan bij de TU/e. De TU/e schiet namelijk 50% van het bedrag voor, welke per studiejaar gedeeltelijk wordt kwijtgeschonden.

Op moment dat je stopt kun je besluiten de notebook te houden (waarvoor je de nog resterende 'schuld' aan de TU/e moet betalen) of terug te verkopen aan de TU/e.

De 5 jaar garantie is procesmatig ingeregeld, en is verbonden aan je inschrijving bij de TU/e. Van de leverancier krijg je 3 jaar garantie, wat dus het geval is op moment dat je stopt met je studie.

Op de TU/e krijgen studenten die al 3 jaar daar studeren de mogelijkheid om het aangeboden systeem voor €1100 aan te schaffen. Tevens krijg je bij deze tweede deelname géén accescoires en 'slechts' ondersteuning zolang je nog op de TU/e studeert met een maximum van 3 jaar.

Meer informatie hierover is te vinden op: http://w3.tue.nl/nl/diensten/stu/notebook/notebookregeling/
FAQ TU Delft
FAQ UTwente
Wij willen graag dat je de eerste 3 jaar zorgeloos gebruik kunt maken van je notebook. Als je er in die periode problemen mee krijgt, dan mag je studie daar niet onder lijden. Het ICTS Notebook Service Centre (NSC) is in gebouw de Horst gevestigd, in de directe nabijheid van de onderwijsruimten. Het NSC is dagelijks open van 8:30 uur – 12.00 uur en 13.00 uur tot 17:00 uur en een student die zich daar meldt met een niet goed werkend notebook, kan binnen één uur weer over een werkend exemplaar beschikken.

In praktijk wordt vaak de harde schijf van je notebook met problemen, in een precies dezelfe notebook gezet, waardoor je binnen een kwartier weer buiten staat.

Op dit moment is het nog niet bekend, wanneer er besteld kan gaan worden

[ Voor 101% gewijzigd door Neodymium op 26-06-2013 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Wat betreft specs een keurige notebook voor het geld. Alleen jammer van batterylife en de herrie die de fan kan produceren als ik deze review mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

De koeling en accuduur zijn ook gewoon dramatisch, zeker onder linux. Zonder GPU load raakt de core al 105°. Mijn latitude met heatsink die eigenlijk voor 35w CPU's bedoeld is doet het nog beter.

Heeft het model dit jaar wel switchable graphics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Je zou bij voorbaat al de koelpasta vervangen door een andere koelpasta in de hoop dat de max. loadtemperature zal dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bahamapleister
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Erg jammer dat er voor een AMD GPU is gekozen. MATLAB heeft uitstekende CUDA ondersteuning (NVidia) maar geen andere (directe) GPU ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-06 12:41
Mijn ervaring met HP laptops tot nu toe is dat ze een ellendige koeling hebben. Ik heb al 2 keer een HP laptop van mij terug mogen brengen nadat deze zo warm is geworden dat de fan gesmolten was. Van de nieuwere modellen vind ik nog steeds dat ze erg warm worden vergeleken met laptops van andere fabrikanten.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is al werkelijk 10 jaar zo. Al bij de C2D modellen waren er bovengemiddeld veel klachten over de koeling. Ik snap niet dat HP dat nu nog niet heeft opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:10
DaMarcus schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:25:
Je zou bij voorbaat al de koelpasta vervangen door een andere koelpasta in de hoop dat de max. loadtemperature zal dalen.
Dat is een heel grote klus op deze machines. Ik had voordat mijn fan werd verbangen nergens last van, maar nu heb ik deze problemen dus ook. Kan hij eerdaags dus weer weg voor een nieuwe heatsink. (Het ligt aan de heatsink er zjin heel slechte in omloop.) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flutsjah
De reden dat er voor een AMD kaart is gekozen komt voort uit de benchmarks. Ook al is deze kaart goedkoper hij scoort hoger op de uitgevoerde benchmarks.

Mocht je binnen de 5 jaar garantie problemen krijgen met de koeler wordt dit gewoon kosteloos opgelost. Dus wat dat betreft loop je geen enkel risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-06 12:20
Ik heb de 2012 laptop: de 8560W. De koeling is mijns inziens prima: de componenten komen bij furmarken nauwelijks boven de 70 graden en de fan is alleen te horen bij furmarken of gamen.

Ze hebben wel precies de punten aangepakt waar ik dit jaar mee zat: het 1600X900 scherm, non-backlit keyboard (die ik ook zelf niet mocht vervangen :( ) en de SSD (alhoewel de Samsung 830 die ik nu heb natuurlijk beter is dan zo'n msata dingetje)

Daarbij is en blijft het heerlijk om zo'n professionele laptop te hebben. Ze zijn werkelijk gebouwd als een TANK. Er lopen al aardig wat mensen rond op de faculteit die hem op de raarste manieren hebben laten vallen en alleen een deukje in de behuizing hebben.

Daarbij is het nog het vermelden waard dat alle TU/e laptops voorzien worden van een W7 Enterprise-installatie binnen het TU/e domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tornado1.0
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-06 22:28

Tornado1.0

Work in progress

bahamapleister schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:12:
Erg jammer dat er voor een AMD GPU is gekozen. MATLAB heeft uitstekende CUDA ondersteuning (NVidia) maar geen andere (directe) GPU ondersteuning.
De videokaart is vooral gekozen om berekeningen in CAD en dergelijke heel exact uit te kunnen voeren, niet persé voor Matlab, daar zijn inderdaad meerdere GPU's goed voor.
Een ander onderdeel wat ik er nu niet tussen zie staan, is de power-usb. Dit is een van de usb-2.0 poorten, waar altijd spanning op staat, ongeacht de laptop aan staat. Dit gebruikte ik vaak om mijn telefoon mee op te laden terwijl de laptop in slaapstand in mijn tas zat.

If at first you don’t succeed, call an airstrike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
En die FirePro's presteren beter bij gamen dan die Quadro's. Dat vinden studenten wel fijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Anoniem: 303530 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:19:
Dat is al werkelijk 10 jaar zo. Al bij de C2D modellen waren er bovengemiddeld veel klachten over de koeling. Ik snap niet dat HP dat nu nog niet heeft opgelost.
Mweh, dan was mijn 8710w een uitzondering op de regel. Haalde ik 3 uur mee op een accu en was muisstil. Overigens was deze nog voorzien van een Merom en geen Penryn :)
flutsjah schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 17:44:
De reden dat er voor een AMD kaart is gekozen komt voort uit de benchmarks. Ook al is deze kaart goedkoper hij scoort hoger op de uitgevoerde benchmarks.

Mocht je binnen de 5 jaar garantie problemen krijgen met de koeler wordt dit gewoon kosteloos opgelost. Dus wat dat betreft loop je geen enkel risico.
Los van dat het kosteloos wordt opgelost, het mag niet gebeuren met een dergelijke workstation. Bedrijven zitten niet op zulke notebooks wachten, dat kost ze alleen maar tijd en geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 00:44
flutsjah schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 17:44:
Maar als je als technisch student aan een technische universiteit Linux wil installeren ben je wel zuur. Liever de Quadro's die werken perfect goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat moet je aan mijn medestudente gert vragen...
~30w idle verbruik, power saving werkt voor geen meter
onmogelijk om video acceleratie werkend te krijgen, CUDA decoder geeft gigantische artifacts.
Helderheid control werkt de helft van de tijd niet.

Wat dan ook met switchable graphics is een enorme vooruitging voor linux. Zodat je die quadro troep gewoon uit kan zetten als je geen bouwkundige bent en die GPU helemaal niet nodig hebt. Dat geldt ook voor AMD, trouwens.

De elitebook is leuk als je een profi GPU nodig hebt, maar anders zijn er in mijn ogen echt betere alternatieven: mijn latitude heeft de helft gekost, gaat 3x zo lang mee op de accu en bevat veel betere koeling. Dat is veel beter geschikt voor de informatica studies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Alleen kost die meer dan € 800,- en krijg je daarvoor ook niet dezelfde specs ;)

Mijn MacBook Pro haalt ook een langere accuduur maar die kost ook meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:36
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 00:01:
Dat moet je aan mijn medestudente gert vragen...
~30w idle verbruik, power saving werkt voor geen meter
onmogelijk om video acceleratie werkend te krijgen, CUDA decoder geeft gigantische artifacts.
Helderheid control werkt de helft van de tijd niet.
Hello. ;) Ik ben dus die Gert met een 8570w van de TU Delft.
Idle verbruik is enigzins verbeterd met de latere versies van de Linux kernel (3.8.x) en nvidia graphics (313.x). Met heel heel veel moeite krijg ik hem onder de 20W. Als je dan de muisaanwijzer aanraakt schiet hij wel weer gelijk naar de 30/35W dan. Accuduur in de praktijk is 2-2,5u. Filmpje kijken met max helderheid in de trein haal je het einde van de film niet, dat kan je misschien 80-90 minuten doen op een accu (zelfde 8-cels XL batterij).
Wat ik ontzettend jammer vind is dat HP de iGPU van Intel volledig uitzet. Je kan dus ook niet offscreen renderen of de geweldige H264 encoder gebruiken. Nee. Je hebt een fantastische HD4000, maar die zetten we uit. :/ (offscreen, dus dit staat los van Optimus wel/niet)
Backlight brightness is ook altijd maar weer gokken of dat werkt met elke update. ACPI brightness control werkt alleen na suspend/resume en reset zichzelf regelmatig. Echt irritant. En dan is het opgelost, gooit een BIOS update het weer roet in het eten (BIOS updates kan je niet reverten). Ik hoop dat de AMD/ATI variant hier van de TU/e beter mee werkt, want ik wens dit drama niemand toe.
CPU kan ik gewoon niet volledig belasten inderdaad - enkele minuten op 8 threads wat doen = kernel emergency shutdown. :| En even in S3-standby en weer aan? Oh, dan krijg je geen turbo frequentie meer. ;(
Euhm "CUDA decoder geeft gigantische artifacts" <-- is een algemeen bekend lage kwaliteit van Nvidia. Niet echt relevant verder voor dit specifieke model.
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 00:01:
De elitebook is leuk als je een profi GPU nodig hebt, maar anders zijn er in mijn ogen echt betere alternatieven: mijn latitude heeft de helft gekost, gaat 3x zo lang mee op de accu en bevat veel betere koeling. Dat is veel beter geschikt voor de informatica studies.
Dat dus. :>

[ Voor 22% gewijzigd door gertvdijk op 06-06-2013 01:04 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
Ik heb dus de TU/e 8560w, en ik heb nooit hitteproblemen gehad. Voor zover ik revieuws van de 8560w heb gezien, schijnt de koeling ook heel goed te zijn. Brightness instelling werkt bij mij ook regelmatig niet idd. Vaak werken de audio hotkeys ook pas nadat ik op het audio-icoontje in de taskbar heb geklikt.

Maar de AMD kaart is inderdaad ook niet lief voor de accu. De i7 draait netjes op 3 watt ofzo, maar de videokaart werkt niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advanced Woods
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-03 23:01
flutsjah schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:35:
- Windows 7 Premium 64 bit + restore media
- Including all necessary software
Harmen3658 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:28:
Daarbij is het nog het vermelden waard dat alle TU/e laptops voorzien worden van een W7 Enterprise-installatie binnen het TU/e domein.
Ik vond dat ook al raar, Premium W7? Ik denk dat enkel mensen die de TU/e voortijdig verlaten die krijgen, want Enterprise leek me meer in straatje van de TU/e inderdaad. Vooral ook omdat je natuurlijk gewoon weer gebruik maakt van de software licenties van de TU/e.

Zit er trouwens geen optical meer in dit jaar, of loop ik al achter?

[ Voor 4% gewijzigd door Advanced Woods op 09-06-2013 14:58 ]

Science is the new religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
De nieuwe laptops zijn bekend. Weer HP, en het highend model is weer ongeveer hetzelfde gebleven.

https://intranet.tudelft....oject/modellen-2013-2014/

High end model: HP 8570W
Afbeeldingslocatie: http://www.hp.com/united-states/campaigns/workstations/images/img_hero-8570w.png

Processor: Intel Core i7-3630QM Quad Core (Ivy Bridge, 4,2% sneller dan vorig jaar |:( )
Memory: 8GB 1600MHz – DDR3 (2x4GB modules)
Storage: 500GB Harddisk 7200rpm + 24GB Flash module
Optical station: DVD+/-RW
Screen: 15.6" LED Full HD WVA (1920x1080)
Video: Nvidia Quadro 1100M Graphics card 2GB (zelfde als k1000m van vorig jaar)
Battery: 8 cells accu 75WHr Long life battery (3 years warranty)
Wireless: Intel 802.11 a/b/g/n 3x3
Ports: 2x USB 2.0, 2x USB 3.0, 1x DP v1.2 ,VGA, 1x eSATA/USB 2.0 combo, 1xRJ-45 (GEEN HDMI, zie quote hieronder)
Operating system: Win 7 premium 64 bits UK incl. restore media
Warranty: 3 years on-site (3 years warranty on battery)
Bluetooth: Yes (4.0)
Webcam: (HD webcam 720P)
Other specs: dual point blacklit with numeric keypad, Finger printreader
Price: € 999,-*

Link naar specs: http://h18004.www1.hp.com...ecs/14315_na/14315_na.pdf
gertvdijk schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:33:
[...]Nou voor één keer al die fabeltjes de wereld uit:
De 8570w heeft geen HDMI. Je kan echter, omdat hij wel DisplayPort++ heeft een (passief) verloopje kopen (< €10) naar HDMI. Laat je dus geen actieve adapter aanpraten van tientallen euro's.

Bij de TU/e wordt deze in de vorm van een kabel bijgeleverd.
Basic model: HP ProBook 430
Afbeeldingslocatie: http://mediaserver.pulse2.com/wp-content/uploads/2013/05/HP-ProBook-430-550x427.jpg

weight: 1.6 kg, size: 32.6x23.35x2.1cm
Processor: Intel Core i5-4200U (Haswell)
Memory: 8GB 1600MHz – DDR3 (2x4GB modules)
Storage: 500GB S-ATA 5400 rpm
Optical station: no
Screen: 13.3" LED HD SVA (1366x768) (mat scherm _/-\o_ , maar die resolutie |:( )
Video: Integrated HD Graphics 4400
Battery: 4 cell battery 44WHr (1 year warranty)
Wireless: Intel 7260AN a/b/g/n 2x2
Ports: 1x USB 2.0, 2x USB 3.0 poort, 1x HDMI, 1xVGA, 1x RJ45
Operating system: Windows 8 Multi language 64 bits UK/NL
Warranty: 3 years on-site (1 years warranty on battery)
Bluetooth: Yes (4.0 LE WW)
Webcam: (HD webcam 720P)
Other specs: Touchpad (NL), 45W smart adapter
Price: € 690,-*

* Incl. 21% VAT

Link naar topic Laptopproject Eindhoven (Ook: HP 8570W maar dan voor 750,00)
\[TU/e] Notebookproject 2013-2014
Link naar topic van vorig jaar:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1506262

[ Voor 30% gewijzigd door zero_cool89 op 21-06-2013 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Jammer dat ze geen microsoft surface hebben in het project of iets anders extreem draagbaars.

Verder heeft die hp geen graphics switching omdat HP geen 2 moederborden wil ontwerpen. Voor sommige modellen levert HP een 10-bit scherm en de intel chip ondersteunt dit niet. Vandaar dat ze deze gewoon gedisabled hebben en je dus altijd op de Nvidia chip aan het werken bent.

Ik weet niet wat voor eisen ze dit jaar gesteld hebben, maar het is jammer dat er weer een HP baksteen uitgekomen is. Over het algemeen is een quadro kaart een enorme overkill. Enkel in catia heb je dr een voordeel van. On a side note: Catia draait ook prima in een virtuele machine onder Linux. Ja hele zware assemblys laggen (400+ parts) Maar daaronder en voor de lessen werkte het prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosDaBosS
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-05-2021
Waarom is die van Eindhoven zo veel goedkoper? Kan ik hem daar niet kopen?

Voor deze prijs/kwaliteit kun je toch geen beter laptops vinden voor deze prijsklasse?

Denk dat ik er wel een ga bestellen. Heb nu ook een TU Laptop van bijna 6 jaar oud die het niet goed meer doet.
brilsmurfffje schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:48:
ansich is die accu garantie niet verkeerd, na 3 jaar nog even de accu laten vervangen en je kan er weer een paar jaar tegen.
Doen ze dat dan ook als je accu nog gewoon goed is?

[ Voor 34% gewijzigd door JosDaBosS op 12-06-2013 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:32

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Boven: alleen als je daar studeert waarschijnlijk, denk niet dat ze studenten van andere universiteiten gaan subsidiëren. Maar weet niet hoeveel een tweede inschrijving tegenwoordig kost? :P

Beetje jammer dat er in de High end geen Haswell zit. Tegen de tijd dat ze gaan uitleveren loopt je dan per definitie achter..Hoewel Haswell vooral een upgrade is voor de grafische kracht natuurlijk.

[ Voor 32% gewijzigd door Mr_gadget op 12-06-2013 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-06 22:51
Haswell is juist interessant voor laptops aangezien het verbruik iets van 10% lager ligt. En dat is weer erg prettig in een mobile device.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosDaBosS
Mr_gadget schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:18:
Boven: alleen als je daar studeert waarschijnlijk, denk niet dat ze studenten van andere universiteiten gaan subsidiëren. Maar weet niet hoeveel een tweede inschrijving tegenwoordig kost? :P
Je mag toch sowieso op meerdere universtieiten colleges volgen? Ik heb bijvoorbeeld tegelijktertijd in Delft en Leiden colleges gevolgd. Dan zou dat in Eindhoven toch ook kunnen? Als het inschrijfgeld daar gelijk of minder is betaal je volgens mij niks extra?

Nou ja, waarschijnlijk doe ik dat toch niet want ik hoop eind van de zomer klaar te zijn met mijn Bachelor. Moet je trouwens voor die laptop je al ingeschreven hebben voor het komende studiejaar of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc2000
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-04-2024
Windows 7 8)
Ziet er goed uit. Behalve wat ik hier hoor over de accu lijkt het me een super laptop. Ik vind zo'n baksteen eigenlijk wel gaaf uitzien. Liever een laptop die wat zwaarder is en niet kapot kan, dan zo'n dun fragiel ding.
Verder leuk dat die dingen als een tas en kabels erbij zitten.

Hier de flyer (voor zover iemand er nog iets aan heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Foto van de oude elitebook in de flyer :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Wel een mooi compleet pakket voor 5 jaar computer plezier :+
(backpack, network cable en een boot usb)
Wel jammer dat er niet gewoon direct een SSD inzit en dan geen rugzak oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dazh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-11-2022
http://www.redcoon.nl/B41...VZ-S4215H_Laptops#databox

Deze is goedkoper met dezelfde CPU, betere GPU, iets minder RAM maar nog steeds genoeg, hardeschijf zonder ssd cach maar meer capaciteit, minder goede accu, zelfde resolutie en de HP is een halve kilo zwaarder.

De HP lijkt me niet echt een geweldige deal of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
dazh schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 20:17:

Deze is goedkoper met dezelfde CPU, betere GPU, iets minder RAM maar nog steeds genoeg, hardeschijf zonder ssd cach maar meer capaciteit, minder goede accu, zelfde resolutie en de HP is een halve kilo zwaarder.

De garantie. Verder is Quadro een zakelijke oplossing dus beter drivers. Of je daar ook iets van merkt als student denk ik niet.
Ook is de bouwkwaliteit meer gericht op zakelijk gebruik

Maar ik ben het met je eens dat het dit jaar tegenvalt. Ga hem ook zeker niet halen..

Ik had gehoopt op een mooie ultrabook...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertvdijk
dazh schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 20:17:

Een Asus N56 vergelijken met een EliteBook gaat niet zo makkelijk, hoor.
  • WLAN van Asus is consumentenrommel, 2.4 GHz only en waarschijnlijk 150Mbps N. Dit t.o.v. 3x3 (450Mbps+450Mbps dual band) Intel voor de HP.
  • DisplayPort ontbreekt. Aansluiten van een 27" 2560x1440 scherm gaat dus niet lukken op native resolutie, gok ik.
  • Werkgeheugen max.: 8192 MB. EliteBook 32 GB.
  • Geen native dockingstation mogelijk bij Asus. (USB-rommel met DisplayLink reken ik niet als docking station.)
  • Asus geen Smartcard reader. (Oke, ik zit in de security, dan is dat wel interessant, voor veel gebruikers niet. en Belgen schijnen dat nodig te hebben voor overheidsdiensten. En Belgen heb je nog wel redelijk wat in Delft.)
  • Fingerprint reader & trackpoint ontbreken op Asus.
  • Ik heb veel aan te merken over de bouw van de HP, maar in degelijkheid ten aanzien van Asus is het niet te vergelijken.
  • Garantie. 3yr on-site is wel wat anders dan wat Asus biedt.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixzzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-06 18:17
Wat belachelijk dat ze hetzelfde model als vorig jaar hebben! En dan nog is duurder ook... De processor is miniem sneller en er zit een extra cache bij, maar je zou toch zeggen dat hij na een jaar veel goedkoper te krijgen had moeten zijn. Ik had eerder gehoopt op een 8580w, alhoewel die helaas nog niet aangekondigd is door HP. Toch zou ik liever zien dat ze de laptops een maand later presenteren en wel een leuke aanbieding hebben dan zo'n 'aanfluiting' (het blijft tenslotte wel veel goedkoper dan normaal retail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472033

Had inderdaad ook liever een spectaculaire ultrabook gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:21
Sluit me bij eerdere comments aan, beetje een tegenvaller dit jaar qua elitebook. Misschien toch nog maar een jaartje langer uitzingen met m'n 8540w.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gertvdijk schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 20:48:

• Werkgeheugen max.: 8192 MB. EliteBook 32 GB.
16GB voor de N56.

Je kan al een jaar of 2 16GB kwijt in elke laptop, maar nog steeds zijn er fabrikanten die anders beweren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 504745

Had inderdaad een wat grotere stap voorwaarts verwacht. TU Laptop uit 2007 is nu toch echt aan vervanging toe dus zal dit 'm toch worden denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Investig8or

What goes up, could come down

Marnixzzz schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 23:40:
Wat belachelijk dat ze hetzelfde model als vorig jaar hebben! En dan nog is duurder ook... De processor is miniem sneller en er zit een extra cache bij, maar je zou toch zeggen dat hij na een jaar veel goedkoper te krijgen had moeten zijn. Ik had eerder gehoopt op een 8580w, alhoewel die helaas nog niet aangekondigd is door HP. Toch zou ik liever zien dat ze de laptops een maand later presenteren en wel een leuke aanbieding hebben dan zo'n 'aanfluiting' (het blijft tenslotte wel veel goedkoper dan normaal retail)
Ik hoop ook altijd op producten die nog niet uit zijn... Een maand later presenteren is logistiek een puinhoop, omdat je dan weer te maken krijgt met "mijn laptop is er nog niet en het collegejaar begint over een maand en ik moet nog zoveel installeren!". Het is een nette deal, is het niet de goeie laptop voor je dan is er gelukkig nog keuze genoeg! :)

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-04 10:59
Er zit trouwens geen HDMI op 8570w, maar een VGA poort.... Verder wel beetje jammer dat er geen Haswell erin zit. Maar goed, dan krijgen we ook niet te maken met USB 3.0 problemen van de chipset van Intel.

Hope for the best, prepare for the worst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

En een displayport waarmee je zo hdmi kan maken.

En de videokaart had ook wel een upgrade kunnen krijgen.
The performance is similar to the consumer GeForce GT 630M and above the older Quadro 1000M. Most 3D games of 2012 can be played fluently in medium settings an resolutions.
http://www.notebookcheck....uadro-K1000M.76894.0.html
De HD5000 in Haswell schijnt even goed te presteren als een 650M dus dat is ook wel een beetje jammer (weet overigens niet of dit ook voor Full HD resoluties geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je bedoelt de HD 5200. Die zit alleen in de i7-4700HQ processoren. Deze kosten ~€150 meer dan de standaard quadcores.

Die dingen zul je waarschijnlijk maar in 1 laptop tegenkomen: de rMBP 13. Waarom? De PCB space is veel te beperkt om daar een losse grafische kaart op kwijt te kunnen. En dat is ook zo'n beetje de enige reden waarom je zo'n HQ processor zou nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosDaBosS
wenneyhanney schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:31:
Er zit trouwens geen HDMI op 8570w, maar een VGA poort.... Verder wel beetje jammer dat er geen Haswell erin zit. Maar goed, dan krijgen we ook niet te maken met USB 3.0 problemen van de chipset van Intel.
Huh? Er staat 1x HDMI hoor? Ik wil er natuurlijk wel een externe monitor op kunnen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
JosDaBosS schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:03:
Huh? Er staat 1x HDMI hoor? Ik wil er natuurlijk wel een externe monitor op kunnen aansluiten.
Dat is onjuist. (@zero_cool89 kan je dit fixen in de startpost?)

Nou voor één keer al die fabeltjes de wereld uit:
De 8570w heeft geen HDMI. Je kan echter, omdat hij wel DisplayPort++ heeft een (passief) verloopje kopen (< €10) naar HDMI. Laat je dus geen actieve adapter aanpraten van tientallen euro's.

[ Voor 9% gewijzigd door gertvdijk op 14-06-2013 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosDaBosS
[...]

Hoe weet je dat het onjuist is dan. Op de TU site staat het er gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Tenzij de TU een special edition heeft laten maken. Maar de officiële specs geven het niet aan, dus het is waarschijnlijk een foutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
JosDaBosS schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:46:
Hoe weet je dat het onjuist is dan. Op de TU site staat het er gewoon bij.
Ik heb zelf een 8570w van de TU van 2012/2013. En ja, het staat gewoon in de HP EliteBook 8570w QuickSpecs. (kan dit in de OP misschien?)

Ik kan me wel voorstellen dat iemand zich vergist bij het bestuderen van de laptop. DP lijkt gewoon veel op HDMI qua aansluiting.

[ Voor 14% gewijzigd door gertvdijk op 15-06-2013 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je je daarin vergist, dan ben je niet de juiste persoon om dat soort specs lijstjes samen te stellen ;). Daarnaast staat er in de topicstart 1x DP + 1x HDMI. Dat klopt dus sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosDaBosS
Hmmz, nou ik ga er gewoon vanuit dat er een HDMI aansluiting op zit. Het model is misschien dan wel hetzelfde als vorig jaar maar dat betekent toch niet automatisch dat ook alle aansluitingen en hardware etc. hetzelfde zijn.

Ben dinsdag op de TU dus zal het dan eens navragen daar.

[ Voor 37% gewijzigd door JosDaBosS op 15-06-2013 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

(jarig!)
Keb een topicje geopend voor een alternatieve laptop: Stef602 in "€1000 technische studie laptop"

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
JosDaBosS schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 19:31:
Hmmz, nou ik ga er gewoon vanuit dat er een HDMI aansluiting op zit.
Jij vertrouwt de content editor op de TU-website meer dan de officiële HP specs? :+
Het model is misschien dan wel hetzelfde als vorig jaar maar dat betekent toch niet automatisch dat ook alle aansluitingen en hardware etc. hetzelfde zijn.
Het model is anders geconfigureerd bij HP (en daarmee anders van vorig jaar), maar dat betekent niet dat de TU invloed heeft op het ontwerp van de moederborden in HP laptops. Die DP++ aansluiting zit echt fixed in het ontwerp van de 8570w/8560w.

Ik kan me wel voorstellen dat ze er een DP++->HDMI kabel bij doen, zoals ze dat op de TU/e ook doen.
Ben dinsdag op de TU dus zal het dan eens navragen daar.
Vertrouw niet op de eerste de beste die je erover spreekt. Als hij de specs raadpleegt van de site zegt dat dus niks - dat is informatie uit dezelfde (verkeerde) bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosDaBosS
gertvdijk schreef op zondag 16 juni 2013 @ 11:01:
[...]

Jij vertrouwt de content editor op de TU-website meer dan de officiële HP specs? :+

[...]

Het model is anders geconfigureerd bij HP (en daarmee anders van vorig jaar), maar dat betekent niet dat de TU invloed heeft op het ontwerp van de moederborden in HP laptops. Die DP++ aansluiting zit echt fixed in het ontwerp van de 8570w/8560w.

Ik kan me wel voorstellen dat ze er een DP++->HDMI kabel bij doen, zoals ze dat op de TU/e ook doen.

[...]

Vertrouw niet op de eerste de beste die je erover spreekt. Als hij de specs raadpleegt van de site zegt dat dus niks - dat is informatie uit dezelfde (verkeerde) bron.
Oke, nou ja, ik ga het in ieder geval navragen. Ik verwacht er toch minstens een DP>HDMI kabeltje bij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whosyourdaddy
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-06 16:09
Ik heb eigenlijk wel interesse in de basis laptop voor dit jaar. Ik studeer zelf lr/wb en dit is mijn laatste jaar aan de tu en ik heb ook wel een nieuwe laptop nodig. Mijn oude laptop valt van ellende uit elkaar.

Hoe goed is de deal van van de basis laptop? Ik zag dat er nog geen specifieke prijzen zijn van deze reeks modellen van hp.

Ik vind een basis laptop voor 690 euro toch redelijk aan de haak, zeker als ik dit vergelijk met de deal die eindhoven bied..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
whosyourdaddy schreef op maandag 17 juni 2013 @ 14:24:
Hoe goed is de deal van van de basis laptop?
Zoals elk jaar op de TU is de basislaptop niet echt interessant qua prijsstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraYaN
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:12
Ik heb zelf een N76 (grote broertje van een N56), ik doe EE op de TU. Nou kan ik zeggen dat de GT650 die ik heb, zeker 3ds max, houdini fx, blender, inventor en solidworks kan draaien. En dan heb ik nog niet eens iets aan die 6 GB gedaan. (De enige keer dat ik tegen dit limiet ben aan gelopen is na wat fluid sims in Houdini met verkeerde meshing instellingen, 18 GB "RAM" gebruik, yay).

Ik heb de TU Delft laptop van vorig jaar onder andere niet gehaald omdat en een Quadro (een vrij "goedkope") inzit. (renderen met iray en cycles gaat netzo goed/beter op de GT650). En gaming performance is zeker beter. (jaja gamen als je bij je ouders bent...)

En cosmetische redenen. Ik vond de HP's spuuglelijk en nog steeds eigenlijk. De asus'en vond ik een stuk vriendelijker aan het oog.

Pro tip: Haal er per direct een SSD bij. (Optical Drive eruit caddy erin of in de grotere modellen zit al een extra plaats)

if(!awesome){awesome=true;}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosDaBosS
Jullie hebben gelijk. Er zit geen HDMI aansluiting op en je krijgt er ook geen kabel bij. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
JosDaBosS schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:22:
Jullie hebben gelijk. Er zit geen HDMI aansluiting op en je krijgt er ook geen kabel bij. :(
Nou wat storend, dit is echt al enkele jaren zo bij de Elitebooks die de TU verkoopt.

Displayport-HDMI adaptertje kost nog geen euro inclusief verzendkosten(bron).
Op de TU heb je veelal nog VGA beamers ed, dus dan heb je uberhaupt niets aan die HDMI poort.
En als je thuis alleen HDMI hebt koop je toch gewoon 3 van dergelijke adapters, een keer aansluiten en dan heb je er nooit meer last van _/-\o_

(PS. Docking station O+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Het schijnt trouwens mogelijk te zijn DisplayPort én HDMI in één connector te krijgen:

Afbeeldingslocatie: http://www.kabeltje.com/bmz_cache/1/medium/images/displayport-en-hdmi-combinatie-pcb-verbinding.jpg

Zowel elektrisch (DP++ met passief verloopstukje) als fysiek (connector) is het dus uitwisselbaar. Een raadsel Waarom je dat nooit ziet op de systemen is me dan ook weer een raadsel.
Ik zie dit jaar geen docking station of andere accessoires in de verkoop erbij. Docking station werkt best prima trouwens, maar heeft ook geen HDMI ofzo hoor, als je dat zo bedoelde.

[ Voor 25% gewijzigd door gertvdijk op 18-06-2013 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
gertvdijk schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:31:
Het schijnt trouwens mogelijk te zijn DisplayPort én HDMI in één connector te krijgen:

[afbeelding]

Zowel elektrisch (DP++ met passief verloopstukje) als fysiek (connector) is het dus uitwisselbaar. Een raadsel Waarom je dat nooit ziet op de systemen is me dan ook weer een raadsel.
Welke electro held gaat z'n laptop openschroeven (Even de HP maintenance manual gebruiken en je hebt het zo gedaan) en deze connector in z'n laptop solderen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 504745

Heb van 't weekend een docking station besteld. Stond een tweedehandsje van Coolblue op marktplaats voor 35% van de prijs. Volgens de mail issie vanochtend bezorgd.
2*hdmi (of Display Port :P)
4* USB3
230w voeding
ruimte voor extra harddisk

Nu de laptop nog! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Anoniem: 504745 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:34:
[...]

Heb van 't weekend een docking station besteld. Stond een tweedehandsje van Coolblue op marktplaats voor 35% van de prijs. Volgens de mail issie vanochtend bezorgd.
2*hdmi
4* USB3
230w voeding
ruimte voor extra harddisk

Nu de laptop nog! :)
Docking station voor de 8570w heeft geen HDMI. Aleen DVI, DisplayPort en VGA. Quickspecs 2012 modellen docking stations.

[ Voor 48% gewijzigd door gertvdijk op 18-06-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ze hebben nu de hdmi poort uit de specs gehaald maar er geen VGA bijgezet...

In het topic Stef602 in "€1000 technische studie laptop" staan nog wat interessante alternatieven voor een lagere prijs.
Zoals bijvoorbeeld deze Asus: pricewatch: Asus N56VB-S4061H
Die is nu rond de 800 euro en misschien komt er over een tijdje een Haswell update. Vraag me alleen wel af hoe stevig deze is vergelijking met een elitebook..Echt jammer dat ze niet kunnen wachten op een Haswell update voor de TU laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opxah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:26
Als je aan de TU Delft studeert, kan je dan ook deze laptop van de TU/e kopen?
Misschien met een dubbele inschrijving of iets dergelijks.

Een andere vraag. Geldt de 5 jaar garantie ook nadat je afstudeert oftewel niet meer ingeschreven staat bij de TU/e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Laatst online: 19:00

ikt

Iedereen die de laptop van 2012-2013 heeft, heeft er een hekel aan :+ Het ding is verschrikkelijk heet en zwaar en vreet batterijen. Ik denk niet dat het met deze FirePro anders zal zijn. Daarbij komt ook nog het feit dat je niet veel met de FirePro doet. Met een potje Crysis doet mij GT650M het beter, en dat in een €600 laptop :o . Ik raad aan de kat uit te boom te kijken en een goedkope Haswell te scoren wil je dit halen (als eerstejaars). Of je vraagt een tweedejaars of je zijn of haar 8560w even mag gebruiken om een inzicht te krijgen.
Opxah schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:55:
Als je aan de TU Delft studeert, kan je dan ook deze laptop van de TU/e kopen?
Misschien met een dubbele inschrijving of iets dergelijks.

Een andere vraag. Geldt de 5 jaar garantie ook nadat je afstudeert oftewel niet meer ingeschreven staat bij de TU/e?
Misschien kun je dit aan de STU vragen, of ze de laptop willen verkopen.

Je moet in ieder geval op de TU/e studeren als eerstejaars om die 50% korting te mogen hebben, als ik het goed heb. Anders krijg je 30%.

Als je met de studie stopt nadat je met korting de notebook hebt aangeschaft moet je wel de volprijs betalen, en de STU wist je Windows en zet er Home Premium op, dacht ik.

Als je alles goed wilt weten kun je beter een bezoekje brengen aan het MetaForum van de TU/e bij de STU. Ik zit er pas een jaar dus ik weet het nog niet zo goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flutsjah
De TU/e notebook kan alleen aangeschaft worden door TU/e studenten. Dus je moet in ieder geval ingeschreven staan bij de TU/e. De TU/e schiet namelijk 50% van het bedrag voor, welke per studiejaar gedeeltelijk wordt kwijtgeschonden.

Op moment dat je stopt kun je besluiten de notebook te houden (waarvoor je de nog resterende 'schuld' aan de TU/e moet betalen) of terug te verkopen aan de TU/e.

De 5 jaar garantie is procesmatig ingeregeld, en is verbonden aan je inschrijving bij de TU/e. Van de leverancier krijg je 3 jaar garantie, wat dus het geval is op moment dat je stopt met je studie.

Meer informatie hierover is te vinden op: http://w3.tue.nl/nl/diensten/stu/notebook/notebookregeling/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flutsjah
ikt schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 01:00:
Iedereen die de laptop van 2012-2013 heeft, heeft er een hekel aan :+ Het ding is verschrikkelijk heet en zwaar en vreet batterijen. Ik denk niet dat het met deze FirePro anders zal zijn. Daarbij komt ook nog het feit dat je niet veel met de FirePro doet. Met een potje Crysis doet mij GT650M het beter, en dat in een €600 laptop :o . Ik raad aan de kat uit te boom te kijken en een goedkope Haswell te scoren wil je dit halen (als eerstejaars). Of je vraagt een tweedejaars of je zijn of haar 8560w even mag gebruiken om een inzicht te krijgen.
De notebook wordt uitgezocht om te faciliteren bij je studie, dat betekend dat wanneer je Cad gaat gebruiken en andere zware simulatieprogramma's een gecertificeerde kaart alle zekerheid bied dat dit je ook gaat lukken. Daarom wordt er ook niet gekozen voor een 'consumentenkaart', die voor games beter geschikt zijn.

Qua gewicht zijn de systemen aan de zware kant, maar daar staat tegenover dat ze meestal de 5 jaar vrij ongeschoden doorkomen en zelfs na die tijd nog prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
  • Laatst online: 21-04 10:59
Voordeel van Displayport boven HDMI is dat je ook 27 inch bakbeest kan aansluiten en op native resolutie draaien (2560x1440), dus liever DP dan HDMI. :P

Hope for the best, prepare for the worst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frisian1206
  • Laatst online: 18:24
Lees ik nou goed dat bij de UT de 24 GB flashmodule naast de HDD is wegbezuinigd tov de deal bij TU Delft en TUe?
Zou wel schraal zijn, dat is juist wat een mooie toevoeging is tov vorige jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajsietsma
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik denk dat je dat goed leest.
Het model dat ik kon vinden dat het meest bij het aangeboden model in de buurt komt is de LY610ET. Ze prikken er blijkbaar wel 4GB extra geheugen bij. Op de site van Dell staat hier geen flash-cache bij, in tegenstelling tot andere modellen. Misschien dat dit er zelf bij te zetten is...?
En deze site suggereert dat er in ieder geval nog een SSD aan de mSATA te hangen valt, mocht dit nodig zijn en je studentenbudget dit toelaten ;-)

[ Voor 28% gewijzigd door ajsietsma op 20-06-2013 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-06 09:23

filthy rich

löp wa los

Vette dikke zonde dat er geen ssd in zit, en in het budget model wel

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Laatst online: 13-06 03:56
De UT geeft aan dat voor Werktuigbouwkunde de ultrabook specs niet toereikend zijn, echter heb ik het idee dat de High end weer zware overkill is.

Met 3.4KG krijg je er ook een gratis hernia bij......

Weten jullie zo wat een beetje de minimale specs zijn voor WB?
Iemand van de UT met ervaring?

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:50
Ik doe geen WB, maar ik kan me zo indenken dat je het beste even kan kijken wat voor specs de gebruikte tekenprogramma's vereisen. Ik kan me we indenken dat de ultrabook wat licht is voor dit werk (of iig soms wat traag). Ik denk wel dat een gemiddeld midrange model wel toereikend is, al wil je wel full HD, dedicated videokaart etc. Ik weet niet hoe ver je dan onder deze HP uit komt qua prijs. Ik zit te lang niet meer in de notebookmarkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davevogel0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-06 21:34
Hhmmm, geen slechte laptops. Maar ik vraag mij af of mijn tussenmaat laptop het aan kan....
Iemand een idee? Ik ga AT doen (vergelijkbaar met WB).
Mijn laptop is een i5 2540m 6gb ram 540m en 64 gb ssd( en 750gb hd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:56
Ik loop inmiddels een tijdje rond op de opleiding werktuigbouwkunde aan de UT en ik heb zo het idee dat ik voor mijn studie tegenwoordig echt niet meer de meest krachtige laptop nodig heb. Zelf heb ik destijds in 2008 de HP 8510w van de UT gekocht, leuke laptop voor het geld destijds en bevalt nog prima. En zolang mijn HP het doet, gaat hij toch echt de deur niet uit omdat ik niets te kort kom.

Als ik nu eens kijk hoeveel ik 'm daadwerkelijk gebruikt heb voor zware programma's valt dit heel erg mee. Het is bij mij echt niet zo dat ik elke dag (misschien 1 keer per week, maar soms maanden niet) simulaties draai, ben vooral bezig veel bezig met officetaken en kleine berekeningen. Een heel aantal vakken zijn gewoon wiskunde, sterkteleer en productie-achtige vakken, waarbij je de laptop eigenlijk niet gebruikt.

De programma's die ik gebruik zijn voornamelijk Matlab, Ansys en SolidWorks. Matlab en Ansys verbruiken voornamelijk CPU en een simulatie duurt met een tragere cpu misschien wat langer, maar de hoeveelheid lange berekeningen die ik gedaan heb valt binnen de 50, dus overleef je wel. Solidworks is daarbij een applicatie die misschien iets meer gpu erbij gebruikt, maar dan kijk ik altijd naar een studiegenoot met een macbook air 2011 en bootcamp en dat draait ook gewoon.

Nu wil ik met dit verhaal niet zeggen dat elke simpele laptop, je direct voldoet, maar als je je laptop puur voor de opleiding gebruikt en niet voor foto/videobewerking en/of gamen, heb je niet de hoogste specs nodig.

Als ik zelf nu een laptop zou moeten kopen, zou ik kijken naar de volgende zaken:
- Draagbaarheid: Ik neem mijn laptop eigenlijk altijd mee als ik naar de UT ga. Ik ben me wel gaan storen aan de grootte en het gewicht van mijn laptop. Het is niet eens de zwaarste/grootste laptop, maar het kan beter.
- Schermkwaliteit: Elke dag loop ik naar het scherm te kijken, dus wil ik dat gewoon goed hebben. Neem een scherm met hoge resolutie, op 15inch wil je gewoon minimaal Full HD. Daarbij zijn helderheid, contrast en kijkhoeken voor mij belangrijk.
- Werkbaarheid van de laptop: Typt het toetsenbord lekker, zijn er voldoende aansluitingen, is er wel voldoende (SSD) opslagruimte voor programma's. Daarnaast vind ik bouwkwaliteit erg belangrijk, omdat ik de laptop vaak meesleep en degelijk aan moet voelen.

Over andere specs maak ik me minder zorgen, omdat deze in het verleden minder van belang waren dan ik had gedacht. Zoals eerder gezegd, zoek wel iets uit wat je denkt dat werkt.

Nu ga ik hard richting het einde van m'n studie (nog 1 jaar te gaan) en als ik voor het eind van m'n studie een nieuwe laptop zou moeten kopen, zou ik zelf waarschijnlijk voor een ultrabook van 13.3inch of een lichte 15,6 inch gaan. Sinds vandaag heb ik de Sony Vaio Pro op mijn verlanglijst staan, maar goed, m'n HP doet het nog en gaat dus nog niet vervangen worden.

En nog even over het huidige project. Twee jaar geleden hadden ze de 8560w (vergelijkbaar qua bouw met de 8570w) in het project zitten en heb 'm bekeken. Het is een degelijke laptop, maar wat is dat ding toch zwaar. Daarom zou ik deze persoonlijk niet kopen.

Aan het eind van mijn verhaal dien ik er nog twee kanttekeningen bij te maken:
- De service van het notebook service center (NSC) is wel ideaal. Wanneer je laptop het niet doet, kun je even langslopen bij de balie. Daar proberen ze het direct op te lossen en in het geval het niet lukt, schroeven ze je harddisk over en krijg je tijdelijke vervanging.
- De laptop die het NSC uitzoekt kan qua prestaties vijf jaar mee. In mijn geval van de HP 8510w is dit zeker het geval. Mocht je een andere uitzoeken, kijk waar je over vijf jaar staat.
davevogel0 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:01:
Hhmmm, geen slechte laptops. Maar ik vraag mij af of mijn tussenmaat laptop het aan kan....
Met deze laptop ga je het prima redden denk ik. Ik ben op het gebied van videokaarten niet helemaal thuis, maar lijkt wel voldoende. Volgens mij kan die nog wel een paar jaartjes mee, dus probeer het gewoon. En mocht het uiteindelijk toch niet voldoen, kun je altijd nog een andere kopen. Ik zou niet van te voren een nieuwe aanschaffen.

[ Voor 15% gewijzigd door VERNederlander op 20-06-2013 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gettow
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06-2023
VERNederlander schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 23:03:

En nog even over het huidige project. Twee jaar geleden hadden ze de 8570w ook in het project zitten en heb 'm bekeken. Het is een degelijke laptop, maar wat is dat ding toch zwaar. Daarom zou ik deze persoonlijk niet kopen.
Twee jaar geleden was het de 8560w; ben zelf van mening dat dit nieuwe model te weinig toevoegt ten opzichte van de oude om een nieuwe aan te schaffen.

[ Voor 4% gewijzigd door Gettow op 20-06-2013 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Laatst online: 15:56
Gettow schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 23:12:
[...]

Twee jaar geleden was het de 8560w; ben zelf van mening dat dit nieuwe model net iets te weinig toevoegt ten opzichte van die
Je hebt gelijk, klein foutje maar zoveel verschil in bouw zit er niet tussen 60 en 70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
[...]

fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gertvdijk schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:31:

[afbeelding]

Licenties uiteraard. Je mag geen producten met hdmi functionaliteit verkopen zonder goedkeuring van whatever bedrijf eigenaar is van die standaard. Daar lag apple ook ooit mee in de clinch: http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2388289,00.asp

Wat maar weer eens aangeeft hoe kut HDMI (of gesloten standaarden in het algemeen) is op alle fronten, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Het is op de site ook aangepast, er staat nu alleen nog displayport :? Had er een mailtje over geschreven toen het nog fout stond, niet eens een reactie gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flox0r
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-11-2022
Ik zie dat bij de specs van de high end helemaal geen HDMI aanwezig is t.o.v. specs hierboven.
Echter wel gewoon displaypoort zoals hierboven wel in de specs staat.

http://www.utwente.nl/ict...314/HighendModel1314.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
Mr_gadget schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:04:
[...]

Het is op de site ook aangepast, er staat nu alleen nog displayport :? Had er een mailtje over geschreven toen het nog fout stond, niet eens een reactie gehad..
Ik weet van die van vorig jaar dat er een VGA poort op zit. Dit hebben de meeste zakelijke laptops omdat de meeste beamers bij bedrijven nog steeds alleen over een vga aansluiting beschikken.

Toen ik de OP maakte heb ik de specs niet gechecked omdat ik ervan uitging dat ze wel zouden kloppen op de site van de TU. Helaas was/is dat dus niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Topicstarter
Excuus, excuus, ik had de specs van de laptop van de TU Delft gebruikt als voorbeeld, maar ben daarin de HDMI poort vergeten weg te halen... Dat heb ik nu aangepast.

Ik heb zelf trouwens een vier jaar oude laptop, maar twijfel nog enorm of ik de high-end wil nemen... Het is een wel heeeel zwaar bakbeest. De ultra-book is niet interessant vanwege de tegenvallende prestaties en een hoge prijs...

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
  • Laatst online: 15-06 09:23

filthy rich

löp wa los

davevogel0 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:01:
Die redt het makkelijk, ik heb momenteel een 5 jaar oude 8510w die ik aan het begin van mijn studie (WB) heb aangeschaft (ook via de UT). Deze laptop kan alles nog makkelijk aan, ik zie zelfs mensen die het gewoon met hun budget model doen, die 't ook redt.
Willie Billie schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:53:
De UT geeft aan dat voor Werktuigbouwkunde de ultrabook specs niet toereikend zijn, echter heb ik het idee dat de High end weer zware overkill is.

Met 3.4KG krijg je er ook een gratis hernia bij......

Weten jullie zo wat een beetje de minimale specs zijn voor WB?
Iemand van de UT met ervaring?
Vette bullshit (behalve dan misschien de videokaart).
Ik moet wel zeggen dat als je het ultrabook wil kopen je waarschijnlijk (denk ik) beter zelf een kan kopen met een videokaart, gezien deze een onboard videochip heeft. Ik vind 'm ook nog eens belachelijk duur voor de specs die je krijgt.

Programma's die ik bij wb heb gebruikt zijn:
Solidworks (veelvuldig)
Matlab
Ansys
Moldflow
Ces edupack (eenmalig)

En dit met mijn grafische kaart FX570M (wel een speciale kaart voor CAD programma's, deze zat toen standaard in de laptop gebouwd, maar dat is natuurlijk niet per se nodig, gezien dit ook al jaren niet meer in de ut laptop zit).

EDIT: Ik zie dat erboven mij min of meer dezelfde reactie is gegeven door een studiegenoot.

OFFTOPIC: ik zoek nog iemand die van een paar onderdelen van zijn 8510w afwil, gezien mijn scharnier en housing kapot zijn.

[ Voor 54% gewijzigd door filthy rich op 21-06-2013 19:35 ]

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indifined1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-06 07:23
Ik zag ook een lenovo Thinkpad edge e530 met 750GB HDD, i5 3210 en Geforce 635M 2gb video, helaas slechts 1366 x 786, kilotje lichter dan de HP8570w, wellicht een mooi alternatief voor de wtb'ers? Prijs komt met cashback op rond de €630

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Laatst online: 15-06 17:14
Ben eigenlijk wel blij dat ze weer terug zijn bij de elitebooks. Die Lenovo van afgelopen jaar vond ik persoonlijk niet veel bijzonders.

Twijfel wel weer om een nieuwe te nemen, mijn 8530w is nu ruim 3.5 jaar oud. de accu begint de laatste tijd hard te slijten.

Het weglaten van de 24GB cache voor een lagere prijs is wat mij betreft een goede keuze. die besparing kan lekker in een volledige ssd.

heeft iemand nog de link naar de TU/e notebooks? kan hier op tweakers en op hun site niks meer vinden hierover.

en hoe staat de firepro 4000 in verhouding met de 1100m bij die van TU Delft? Die 1100 is bijna niet te vinden wat betreft benchmarks.

[ Voor 6% gewijzigd door timberleek op 22-06-2013 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:30
de TU/e specificaties zijn hier te vinden (PDF): http://w3.tue.nl/fileadmi...s_notebook_2013-2014-.pdf

Het grote nadeel van de UT laptop vind ik het gebrek aan CUDA ondersteuning. Ik ben vrij veel met matlab bezig, en parallel zijn daar best gave dingen mee te doen. De firepro heeft daar geen ondersteuning voor geloof ik. Zou het mogelijk zijn om de delft laptop te bestellen als UT student, of is dat gezeik met garantie en NSC ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
  • Laatst online: 15-06 19:23
Erg jammer dat er geen Haswell in de High-end notebook zit, elk jaar hetzelfde omdat deze laptop ongeveer tegelijk geselecteerd wordt met het uitkomen van de nieuwe chips van intel, jammer maar niks aan te doen. 2 of 3 jaar geleden is halverwege het jaar de laptop nog geupgraded naar een versie met de nieuwe chip. Zou mooi zijn als dat dit jaar weer gebeurd, de power performance van de Haswell is namelijk echt bruut!

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Laatst online: 13:13

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Modbreak:De topics van het laptopproject van de TU Eindhoven, TU Delft en UTwente zijn samengevoegd tot dit centrale topic, omdat de geselecteerde laptops allen een HP 8570W zijn. Door de vele overeenkomsten kunnen vragen en antwoorden zodoende gecentraliseerd worden en hoeven er niet meerde topicsstarts bijgehouden te worden. Er zijn (kleine) verschillen; deze zijn dikgedrukt in de overzichtstabel.

Door deze samenvoeging kan het voorkomen dat sommige discussies in het begin van dit topic door elkaar heen lopen.

[ Voor 20% gewijzigd door Bolletje op 22-06-2013 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin149
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-06 20:16
Ik heb geen idee of het nu aan mij ligt, maar ik heb nog nergens kunnen vinden hoe de laptop bij de UT besteld kan worden, of duurt het nog even voordat het mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224189

+1 dat, Martin...

Ik kijk naar de Ultrabook van de UT en vind de specs niet denderend voor 750 eu. Maar wel Haswell, en ik wil mijn laptop zo snel mogelijk vervangen.

Hebben jullie een idee wanneer fabrikanten hun ultrabooks gaan updaten naar de haswell lijn?

Hebben jullie een suggestie voor een betaalbare, stevige notebook onder de 2 kilo met RAM=8 (ipv 4) en ev. grotere SSD of extra HD-slot?
(ik heb de halve avond de pricewatch afgestruind, en Toshiba komt nog het dichtste bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:50
T_knoop schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 10:37:
de TU/e specificaties zijn hier te vinden (PDF): http://w3.tue.nl/fileadmi...s_notebook_2013-2014-.pdf

Het grote nadeel van de UT laptop vind ik het gebrek aan CUDA ondersteuning. Ik ben vrij veel met matlab bezig, en parallel zijn daar best gave dingen mee te doen. De firepro heeft daar geen ondersteuning voor geloof ik. Zou het mogelijk zijn om de delft laptop te bestellen als UT student, of is dat gezeik met garantie en NSC ondersteuning?
Ik denk dat je ingeschreven moet staan bij de instelling... Mogelijk kan je dit wel als 3TU student doen (oa een aantal masters zoals Embedded Systems zijn 3TU). Op die manier kon ik (als student aan de UT) via de TU Delft bijvoorbeeld wel MSDNAA gebruiken :)

Meh, toch wel een lastige keuze welke computer ik als werkplek ik bij mijn toekomstige werkgever ga vragen... De power van de elitebook heb ik eigenlijk wel nodig :P . Alleen inderdaad way too zwaar... De ultrabook is me te zwak voor de simulaties die ik ga draaien. Ik kan altijd nog een desktop nemen, maar ik heb ook wel eens een laptop nodig. Wilde eigenlijk mijn bijna 3 jaar oude U30Jc wel de deur uit doen ivm overkill aan computerapparatuur |:( .

Zo lastig anno 2013, mijn U30Jc met zn 7 uur accu, gewone non LV Core i5 430M, dedicated graka (G310M), 128GB SSD, 500GB HDD en 4GB RAM in een 2.2kg 13,3" komt nog het dichtst in de buurt van de ideale laptop :F

[ Voor 28% gewijzigd door GENETX op 23-06-2013 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
timberleek schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 01:10:
Die 1100 is bijna niet te vinden wat betreft benchmarks.
Zoek op K1000M:
The NVIDIA Quadro K1000M (or Quadro K1100M, due to the internal code name 1100M) is a mid-range, DirectX 11.1-compatible graphics card [...]
Naamgeving en Nvidia... :X

En ik ben trouwens benieuwd hoe lang het duurt voordat dit topic een spaghetti is van alle drie de projecten door elkaar en dat het toch weer wordt afgesplitst. De hardware is bijna hetzelfde, maar zaken als ondersteuning/garantie, levering/levertijden, prijs, softwaregebruik, megeleverde accessoires, etc. zijn allemaal anders. :/

[ Voor 28% gewijzigd door gertvdijk op 23-06-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

GENETX schreef op zondag 23 juni 2013 @ 10:35:
[...]

Ik denk dat je ingeschreven moet staan bij de instelling... Mogelijk kan je dit wel als 3TU student doen (oa een aantal masters zoals Embedded Systems zijn 3TU). Op die manier kon ik (als student aan de UT) via de TU Delft bijvoorbeeld wel MSDNAA gebruiken :)

Meh, toch wel een lastige keuze welke computer ik als werkplek ik bij mijn toekomstige werkgever ga vragen... De power van de elitebook heb ik eigenlijk wel nodig :P . Alleen inderdaad way too zwaar... De ultrabook is me te zwak voor de simulaties die ik ga draaien. Ik kan altijd nog een desktop nemen, maar ik heb ook wel eens een laptop nodig. Wilde eigenlijk mijn bijna 3 jaar oude U30Jc wel de deur uit doen ivm overkill aan computerapparatuur |:( .

Zo lastig anno 2013, mijn U30Jc met zn 7 uur accu, gewone non LV Core i5 430M, dedicated graka (G310M), 128GB SSD, 500GB HDD en 4GB RAM in een 2.2kg 13,3" komt nog het dichtst in de buurt van de ideale laptop :F
Lenovo X230, 12,5inch ips, 12 uur accu, gewone core i5 of i7, intel graphics, 2 SSD's, 16Gb ram en 1,6kg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Topicstarter
Volgens mij zitten we nu in een heel andere prijsklasse te kijken Brilsmurfje. We kunnen geen laptops van 1500€+ vergelijken met de laptops van de 3TU's á 650€ - 1000€.

Zoals eerder al gezegd is, is de hi-end wel echt waar voor z'n geld. Voor die prijs zul je geen enkele andere robustere, met gelijke of betere specificaties tegenkomen. Ook 3 jaar (5) garantie op zowel accu als laptop, maar het een no-brainer. Mits je akkoord wil gaan met een zwaargewicht.

Ik las wel dat de adapter maarliefst 0,64 kilogram weegt en de accu ruim 0,44 kilogram. Als je één van deze thuis laat, dan wordt het gewicht ineens wel acceptabel (< 3 kg). Nog slimmer; koop een dockingstation voor thuis, en gebruik de accu en adapter op de universiteit. Dan hoef je ineens maar 2,3 kilo mee te zeulen! Moet je wel wat geld op zij zetten voor een dockingstation...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijmenK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-06-2020

TijmenK

hun ≠ hen ≠ zij

Als ik voor Wb in Delft voor €999 de high-end koop en er een Surface bij koop voor €280 zodat ik niet elke dag dat ding mee hoef te zeulen, zou het dan interessanter zijn om voor €1300 een ultrabook te kopen? Als ik naar echte ultrabooks kijk kom je uit op low-voltage i7 met een GT620m, dat lijkt me vrij karig, of is dat voldoende?

http://www.youtube.com/watch?v=CYHGh6lmSbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Neodymium schreef op zondag 23 juni 2013 @ 11:54:
Volgens mij zitten we nu in een heel andere prijsklasse te kijken Brilsmurfje. We kunnen geen laptops van 1500€+ vergelijken met de laptops van de 3TU's á 650€ - 1000€.

Zoals eerder al gezegd is, is de hi-end wel echt waar voor z'n geld. Voor die prijs zul je geen enkele andere robustere, met gelijke of betere specificaties tegenkomen. Ook 3 jaar (5) garantie op zowel accu als laptop, maar het een no-brainer. Mits je akkoord wil gaan met een zwaargewicht.

Ik las wel dat de adapter maarliefst 0,64 kilogram weegt en de accu ruim 0,44 kilogram. Als je één van deze thuis laat, dan wordt het gewicht ineens wel acceptabel (< 3 kg). Nog slimmer; koop een dockingstation voor thuis, en gebruik de accu en adapter op de universiteit. Dan hoef je ineens maar 2,3 kilo mee te zeulen! Moet je wel wat geld op zij zetten voor een dockingstation...
http://www.ebay.com/itm/L...Nov05&hash=item27ce631437

deze i5 is net zo snel als een i7 en heeft vPro.

Kost incl invoeren, verzending en verzekering 1012 euro, dus voor zo'n 1100 euro heb je een notebook met een uitstekende performance, een laag gewicht en 12 uur werktijd op de accu.

edit: Er zit ook standaard 3 jaar wereldwijde garantie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

indifined1 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 19:33:
Ik zag ook een lenovo Thinkpad edge e530 met 750GB HDD, i5 3210 en Geforce 635M 2gb video, helaas slechts 1366 x 786, kilotje lichter dan de HP8570w, wellicht een mooi alternatief voor de wtb'ers? Prijs komt met cashback op rond de €630
Een scherm met een hogere resolutie dan 1366 x 786 werkt wel echt veel fijner. Met die resolutie kan je niet echt dingen naast elkaar zetten. Maar het is wel hoe je workflow is en of je eventueel een extern scherm gebruikt.
Neodymium schreef op zondag 23 juni 2013 @ 11:54:
Die laptops van de 3TU's zijn in de winkel ook in die prijsklasse te krijgen dus het kan wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Gaat dit topic nou over de algemene keuze voor een studielaptop? Dacht niet dat dit "het grote aankoopadvies topic" was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewood Elf
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-03 10:00
Misschien aardig om erbij te vermelden:
Op de TU/e krijgen studenten die al 3 jaar daar studeren de mogelijkheid om het aangeboden systeem voor €1100 aan te schaffen via de TU/e. Tevens krijg je bij deze tweede deelname géén accescoires en 'slechts' ondersteuning zolang je nog op de TU/e studeert met een maximum van 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Topicstarter
Toegevoegd aan de topic :) Dank hiervoor.

Ik blijf echter van mening dat de heren boven mij een discussie in een andere prijsklasse voeren, aangezien ik in het voorbeeld een 12" laptop zie, zonder grafisch vermogen voor een prijs van 1100€+, welke dan moet concurreren met de ultrabook van 700€... En ook een Y500 Lenovo, kan in mijn ogen niet concurreren met de Elitebook vanwege de uitgebreide grafische ondersteuning voor Cad, opengl, etc. etc.

Voor 700€, vind ik de ultraboek wat mager en voor 900€ is de Elitebook met de bijbehorende garantie prima. Ik heb in mijn hoofd ondertussen echter besloten dat ik liever wacht op een nòg scherpere aanbieding in laptopland, welke hopelijk voor het einde van de vakantie plaats zal vinden. Als er ergens in de range 600-900 een lichtere, en qua performance net zo redelijke laptop kan halen, dan voldoet dat aan al mijn wensen. En aangezien het uitleveren van een bestelling aan de 3TU's nog even op zich laat wachten, wacht ik rustig af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:43

RyuuPro

That Damn Fly

Hmm, ik moet in september mijn laptop ook maar eens vervangen (3e jaars TI aan TU Delft atm).

Heb destijds een pricewatch: Samsung R580-JS06 (829e toen) gekocht ipv de high-end van het project 2010-2011. Aangezien die qua prijs 200 euro goedkoper was en afgezien van de processor betere specs had dan de high-end (Quadro geeft geen voordelen tov de reguliere series op TI aangezien wij vooral processor-intensieve dingen doen).

Maar ik ga maar eens in het alternatieven-topic kijken of ik wat kan vinden wat beter voor mijn doelen geschikt is. Want deze gaat hem niet worden voor mij.

Kaze Ni Nare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosDaBosS
Ik heb net de TU Delft laptop besteld :)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
<b>De aanbiedingen van 2014-2015 worden besproken in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1594676">[TU/e + TU Delft + UTwente] Notebookproject 2014-2015</a></b>

De topics van het laptopproject van de TU Eindhoven, TU Delft en UTwente zijn samengevoegd tot dit centrale topic, omdat de geselecteerde laptops allen een HP 8570W zijn. Er zijn verschillen; deze zijn dikgedrukt in de overzichtstabel.

Door deze samenvoeging kan het voorkomen dat sommige discussies in het begin van dit topic door elkaar heen lopen.