[TU Delft + TU/e + UTwente] Laptopproject 2024-2025 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-07 13:21

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:27

Balance

Introductie tot het Notebook Project

Het Notebook Project, ook wel bekend als het laptopproject (TU Delft) en de notebookregeling (TU Eindhoven), is een initiatief van verschillende Nederlandse technische universiteiten, waaronder TU Delft, TU Eindhoven en UTwente. Dit project stelt studenten in staat om tegen gereduceerde prijzen krachtige laptops aan te schaffen die voldoen aan de eisen van hun studieprogramma's. Hieronder volgt een overzicht van de voordelen, nadelen, voorwaarden en specificaties van de aangeboden laptops bij deze universiteiten.
Voordelen en Nadelen van het Kopen van een Projectlaptop
Voordelen:
  • Kostenbesparing: Studenten profiteren van gereduceerde prijzen door bulkinkoop en universiteitssubsidies.
  • Technische Specificaties: De laptops zijn uitgerust met hardware die voldoet aan de eisen van technische en wetenschappelijke opleidingen.
  • Garantie en Ondersteuning: Vaak worden de laptops geleverd met uitgebreide garanties en technische ondersteuning van de universiteit.
  • Compatibiliteit: De laptops zijn vooraf geïnstalleerd met software en configuraties die specifiek nodig zijn voor de studieprogramma's.
Nadelen:
  • Beperkte Keuzevrijheid: Studenten hebben minder keuze in merk en model, aangezien de universiteit een specifieke selectie aanbiedt.
  • Prijsniveau: Ondanks de korting kunnen de kosten voor sommige studenten nog steeds hoog zijn.
  • Verplichte Deelname: In sommige gevallen kunnen studenten verplicht zijn om een projectlaptop aan te schaffen, wat voor sommigen financieel belastend kan zijn.
  • Single-Channel Geheugen: Veel modellen worden geleverd met single-channel geheugen, wat de prestaties kan beïnvloeden. Studenten moeten mogelijk extra geheugenmodules aanschaffen.
  • Beperkte Resolutie: De aangeboden schermresoluties kunnen voor sommige gebruikers te laag zijn, vooral bij high-end modellen.
  • Toegang tot Hoogwaardige GPU's: Specifieke modellen bieden professionele GPU's met ISV-certificering, geschikt voor veeleisende toepassingen.
Specifieke Informatie per Universiteit
TU Delft
  • Voorwaarden: Studenten moeten ingeschreven zijn aan de TU Delft en een relevante studie volgen die gebruik maakt van de laptop.
  • Betaalvoorwaarden: Betaling kan in één keer of in termijnen. Voor studenten met financiële problemen zijn er mogelijkheden voor extra ondersteuning.
  • Belangrijkste Specificaties:
    • Model 1: HP ZBook Power G11 (AMD)
      • Processor: AMD Ryzen 7 8845HS
      • Geheugen: 16 GB DDR5-SDRAM
      • Opslag: 512 GB SSD
      • Beeldscherm: 16" 1920 x 1200
      • Grafische Kaart: NVIDIA RTX 1000 Ada (6 GB)
      • Prijs: €1.399 incl. BTW
    • Model 2: HP ZBook Power G11 (Intel)
      • Processor: Intel Core Ultra 7 155H
      • Opslag: 1 TB SSD
      • Grafische Kaart: NVIDIA RTX 3000 Ada (8 GB)
      • Prijs: €1.829 incl. BTW
TU Eindhoven
  • Voorwaarden: Ingeschreven studenten van de TU Eindhoven die hun studiesucces willen optimaliseren met een krachtige laptop.
  • Betaalvoorwaarden: Eenmalige betaling of in termijnen, met mogelijke financiële steun voor studenten die dit nodig hebben.
  • Belangrijkste Specificaties: De specificaties van de aangeboden laptops worden jaarlijks bijgewerkt om aan de nieuwste eisen en technologische standaarden te voldoen. De huidige specificaties zijn te vinden op de website van TU Eindhoven.
  • Kosten: Het totaalpakket, inclusief accessoires, garantie, service en een verzekering, kost € 1.480,-. Zelf betaal je € 1000,-, voor het restbedrag van € 480,- moet je een schuldbekentenis tekenen. Als je langer dan drie jaar aan de TU/e studeert of eerder afstudeert, wordt de schuld een gift.
  • Type: HP ZBook Power G10
  • Processor: 13th Gen Intel® Core(TM) i7-13700H
  • RAM: 16GB Memory
  • Hard Disk: 512GB SSD
  • GPU: Nvidia RTX A1000
  • Video memory: 6GB
  • Monitor: Display Shell 15.6" FHD (1920x1080)
  • Keyboard: US Keyboard with Euro symbol
  • Webcam: 720p HD Webcam
  • Battery: 6 Cell 83 WHr Long Life Battery
  • Wireless netwerkadapter: Wi-Fi 6E AX211, Bluetooth
  • USB port: 1x thunderbolt / USB-C, 3x Superspeed USB-A
  • Video connectors: 1 x HDMI 2.1
  • Operating System: Windows 11 Pro
  • Warranty: 4 jaar garantie
  • Weight: <2 kg
  • Accessories: Backpack, Laptop Lock
UTwente
Specificaties nog niet beschikbaar, maar let op: UTwente gaat vaak voor Lenovo laptops (chinees) i.t.t. TU Delft en TU Eindhoven (Amerikaans).
  • Voorwaarden: Studenten moeten ingeschreven staan aan UTwente en deelnemen aan een studie die gebruik maakt van intensieve computertoepassingen.
  • Betaalvoorwaarden: Eenmalige betaling of in termijnen.
  • Belangrijkste Specificaties: De aangeboden laptops zijn hoogwaardige modellen die geschikt zijn voor technische en wetenschappelijke toepassingen. Details over de modellen en specificaties zijn op moment van schrijven nog niet beschikbaar op de website van UTwente.

[ Voor 9% gewijzigd door Frozen op 01-07-2024 19:23 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
Wat ik me afvraag bij de 2 modellen van de TU Delft:

1) Is de AMD Ryzen processor zoveel goedkoper? En kan die dan de zware taken minder goed aan? De Hdd en GPU kan altijd nog worden opgewaardeerd achteraf toch?

2) zijn het goede aanbiedingen? Het zijn de nieuwste modellen dus kan geen echt vergelijk vinden. Andere modellen met vergelijkbare specs?
Of misschien model van vorig jaar, is die dan zoveel minder?

3) wat houdt de “VR/AI ready” in bij de Intel G11 laptop?

Alvast excuus ben Apple-minded maar vanwege studie IO moet het een Windows laptop zijn…

[ Voor 6% gewijzigd door OmeRobbie op 04-07-2024 06:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
OmeRobbie schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:43:
Wat ik me afvraag bij de 2 modellen van de TU Delft:

1) Is de AMD Ryzen processor zoveel goedkoper? En kan die dan de zware taken minder goed aan? De Hdd en GPU kan altijd nog worden opgewaardeerd achteraf toch?

2) zijn het goede aanbiedingen? Het zijn de nieuwste modellen dus kan geen echt vergelijk vinden. Andere modellen met vergelijkbare specs?
Of misschien model van vorig jaar, is die dan zoveel minder?

3) wat houdt de “VR/AI ready” in bij de Intel G11 laptop?

Alvast excuus ben Apple-minded maar vanwege studie IO moet het een Windows laptop zijn…
1, nee ze zijn even duur, kan zware taken ongeveer net zo goed aan, het verschil is in 95% van de taken max 10 procent die soms richting de amd valt en soms richting de intel. Hdd wel, gpu niet.
2, ligt eraan… er zijn modellen met betere performance zoals die met een rtx 4070 videokaart of een beter scherm voor een lagere prijs. Ik heb hem wel gekocht, de amd variant.
3, geen idee… heb je daar zelf al iets over gevonden?

[ Voor 5% gewijzigd door Frozen op 04-07-2024 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Churitos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-07 13:22
Over punt 3; Zeer lastig te vinden of soep van te maken.
Wat ik tot nu toe heb gevonden is dat beiden processoren een NPU chip hebben. Zelfde geldt voor de rtx A3000 (tensor cores), maar de a1000 heeft deze ook (128vs64).
Wat je er precies mee kan, geen idee. Tot nu toe denk ik vooral een LLM draaien?

Op reddit vind ik een post waarin wordt gesproken over de minimaal aantal ai berekeningen die een CPU moet kunnen maken om windows 12 te draaien.

Daarnaast denk ik dat je voor VR toch meer geheugen nodig zult hebben, dus het aangeboden systeem daar niet ideaal voor is. Dan is de vraag wat de meerwaarde van deze laptop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Churitos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-07 13:22
Heeft iemand misschien informatie over het beeldscherm? Kan dat niet zo goed vinden (nits, kleurechtheid,etc).

Het zou wel netjes zijn als ze een uitgebreide specificatie opgeven. Dat moet de leverancier toch kunnen aanleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrksdnx
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-08-2024
@Frozen Heb jij die 'Model 1: HP ZBook Power G11 (AMD)' variant gekocht? Bedoel je dat? Heb je hem al binnen en bevalt de laptop?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
mrksdnx schreef op maandag 22 juli 2024 @ 17:04:
@Frozen Heb jij die 'Model 1: HP ZBook Power G11 (AMD)' variant gekocht? Bedoel je dat? Heb je hem al binnen en bevalt de laptop?
Yes ik heb hem binnen en hij bevalt zeker, ben alleen wel al ondertussen bij variant 4. Variant 1 en 2 hadden backlight bleeding problemen, variant 3 heeft een trackpad wat er scheef in zat en nu niet meer wilt klikken. Variant 2 en 3 worden morgen opgehaald en 4 wordt geleverd.
Churitos schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:06:
Heeft iemand misschien informatie over het beeldscherm? Kan dat niet zo goed vinden (nits, kleurechtheid,etc).

Het zou wel netjes zijn als ze een uitgebreide specificatie opgeven. Dat moet de leverancier toch kunnen aanleveren.
Staat dat er niet dan? 1920x1200 400 nits 100% SRGB denk ik. Anders kan je ook de manuals checken op de website van HP

Laptop 1,3,4 hebben allemaal backlight issues gehad bij mij. Je ziet het het duidelijkst in donkere omgeving met zwarte achtergrond. Hier een foto:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/82ZwLug.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/df9iGL0.jpeg

[ Voor 42% gewijzigd door Frozen op 24-07-2024 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynabi
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-06 13:09
Frozen schreef op maandag 1 juli 2024 @ 19:09:

Introductie tot het Notebook Project

Het Notebook Project, ook wel bekend als het laptopproject (TU Delft) en de notebookregeling (TU Eindhoven), is een initiatief van verschillende Nederlandse technische universiteiten, waaronder TU Delft, TU Eindhoven en UTwente. Dit project stelt studenten in staat om tegen gereduceerde prijzen krachtige laptops aan te schaffen die voldoen aan de eisen van hun studieprogramma's. Hieronder volgt een overzicht van de voordelen, nadelen, voorwaarden en specificaties van de aangeboden laptops bij deze universiteiten.
Voordelen en Nadelen van het Kopen van een Projectlaptop
Voordelen:
  • Kostenbesparing: Studenten profiteren van gereduceerde prijzen door bulkinkoop en universiteitssubsidies.
  • Technische Specificaties: De laptops zijn uitgerust met hardware die voldoet aan de eisen van technische en wetenschappelijke opleidingen.
  • Garantie en Ondersteuning: Vaak worden de laptops geleverd met uitgebreide garanties en technische ondersteuning van de universiteit.
  • Compatibiliteit: De laptops zijn vooraf geïnstalleerd met software en configuraties die specifiek nodig zijn voor de studieprogramma's.
Nadelen:
  • Beperkte Keuzevrijheid: Studenten hebben minder keuze in merk en model, aangezien de universiteit een specifieke selectie aanbiedt.
  • Prijsniveau: Ondanks de korting kunnen de kosten voor sommige studenten nog steeds hoog zijn.
  • Verplichte Deelname: In sommige gevallen kunnen studenten verplicht zijn om een projectlaptop aan te schaffen, wat voor sommigen financieel belastend kan zijn.
  • Single-Channel Geheugen: Veel modellen worden geleverd met single-channel geheugen, wat de prestaties kan beïnvloeden. Studenten moeten mogelijk extra geheugenmodules aanschaffen.
  • Beperkte Resolutie: De aangeboden schermresoluties kunnen voor sommige gebruikers te laag zijn, vooral bij high-end modellen.
  • Toegang tot Hoogwaardige GPU's: Specifieke modellen bieden professionele GPU's met ISV-certificering, geschikt voor veeleisende toepassingen.
Specifieke Informatie per Universiteit
TU Delft
  • Voorwaarden: Studenten moeten ingeschreven zijn aan de TU Delft en een relevante studie volgen die gebruik maakt van de laptop.
  • Betaalvoorwaarden: Betaling kan in één keer of in termijnen. Voor studenten met financiële problemen zijn er mogelijkheden voor extra ondersteuning.
  • Belangrijkste Specificaties:
    • Model 1: HP ZBook Power G11 (AMD)
      • Processor: AMD Ryzen 7 8845HS
      • Opslag: 512 GB SSD
      • Grafische Kaart: NVIDIA RTX 1000 Ada (6 GB)
      • Prijs: €1.399 incl. BTW
    • Model 2: HP ZBook Power G11 (Intel)
      • Processor: Intel Core Ultra 7 155H
      • Opslag: 1 TB SSD
      • Grafische Kaart: NVIDIA RTX 3000 Ada (8 GB)
      • Prijs: €1.829 incl. BTW
TU Eindhoven
  • Voorwaarden: Ingeschreven studenten van de TU Eindhoven die hun studiesucces willen optimaliseren met een krachtige laptop.
  • Betaalvoorwaarden: Eenmalige betaling of in termijnen, met mogelijke financiële steun voor studenten die dit nodig hebben.
  • Belangrijkste Specificaties: De specificaties van de aangeboden laptops worden jaarlijks bijgewerkt om aan de nieuwste eisen en technologische standaarden te voldoen. De huidige specificaties zijn te vinden op de website van TU Eindhoven.
  • Kosten: Het totaalpakket, inclusief accessoires, garantie, service en een verzekering, kost € 1.480,-. Zelf betaal je € 1000,-, voor het restbedrag van € 480,- moet je een schuldbekentenis tekenen. Als je langer dan drie jaar aan de TU/e studeert of eerder afstudeert, wordt de schuld een gift.
  • Type: HP ZBook Power G10
  • Processor: 13th Gen Intel® Core(TM) i7-13700H
  • RAM: 16GB Memory
  • Hard Disk: 512GB SSD
  • GPU: Nvidia RTX A1000
  • Video memory: 6GB
  • Monitor: Display Shell 15.6" FHD (1920x1080)
  • Keyboard: US Keyboard with Euro symbol
  • Webcam: 720p HD Webcam
  • Battery: 6 Cell 83 WHr Long Life Battery
  • Wireless netwerkadapter: Wi-Fi 6E AX211, Bluetooth
  • USB port: 1x thunderbolt / USB-C, 3x Superspeed USB-A
  • Video connectors: 1 x HDMI 2.1
  • Operating System: Windows 11 Pro
  • Warranty: 4 jaar garantie
  • Weight: <2 kg
  • Accessories: Backpack, Laptop Lock
UTwente
Specificaties nog niet beschikbaar, maar let op: UTwente gaat vaak voor Lenovo laptops (chinees) i.t.t. TU Delft en TU Eindhoven (Amerikaans).
  • Voorwaarden: Studenten moeten ingeschreven staan aan UTwente en deelnemen aan een studie die gebruik maakt van intensieve computertoepassingen.
  • Betaalvoorwaarden: Eenmalige betaling of in termijnen.
  • Belangrijkste Specificaties: De aangeboden laptops zijn hoogwaardige modellen die geschikt zijn voor technische en wetenschappelijke toepassingen. Details over de modellen en specificaties zijn op moment van schrijven nog niet beschikbaar op de website van UTwente.
toon volledige bericht
Ondertussen heeft UTwente de laptops gepost van 24-25 :D het zijn best wel leuke modellen voor een nog leukere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Dynabi schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:34:
[...]

Ondertussen heeft UTwente de laptops gepost van 24-25 :D het zijn best wel leuke modellen voor een nog leukere prijs.
Inderdaad, betere specs dan die van de TUD (1000 vs 500gb ssd, 32 ipv 16gb ram, intel ipv amd processor, scherm vd lenovo is wel minder helder) voor 100 euro minder. Daarnaast heeft die van de TUD backlight issues.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynabi
Frozen schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 12:10:
[...]

Inderdaad, betere specs dan die van de TUD (1000 vs 500gb ssd, 32 ipv 16gb ram, intel ipv amd processor, scherm vd lenovo is wel minder helder) voor 100 euro minder. Daarnaast heeft die van de TUD backlight issues.

***members only***
Het prijs verschil tussen de mobile workstations is wel gigantisch voor de spec verschillen, 1829 vs 1306euro.
UTwente heeft 32gb vs 16 gb en dan een A1000 vs A3000, maar dan 513 euro verschil, dat is flink. Ookal is de A3000 een giga upgrade zal dat niet een ~400 euro verschil zijn lijkt mij?

Dat ze dan uit China komen zou niet zoveel boeien voor studenten, die kijken puur naar de prijs en de specs van de laptops. Wanneer je gaat werken krijg je toch 99/100 keer een laptop van de zaak.
Ik heb nu nog de Lenovo P1 gen 3 liggen die ook een bizar goede deal was maar ik verwacht wel weer een leuke upgrade te maken hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Dynabi schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 13:17:
[...]

Het prijs verschil tussen de mobile workstations is wel gigantisch voor de spec verschillen, 1829 vs 1306euro.
UTwente heeft 32gb vs 16 gb en dan een A1000 vs A3000, maar dan 513 euro verschil, dat is flink. Ookal is de A3000 een giga upgrade zal dat niet een ~400 euro verschil zijn lijkt mij?

Dat ze dan uit China komen zou niet zoveel boeien voor studenten, die kijken puur naar de prijs en de specs van de laptops. Wanneer je gaat werken krijg je toch 99/100 keer een laptop van de zaak.
Ik heb nu nog de Lenovo P1 gen 3 liggen die ook een bizar goede deal was maar ik verwacht wel weer een leuke upgrade te maken hiermee.
De a3000 is wel een verschil met de a1000 wat die prijs rechtvaardigt. Met een laptop van lenovo kan je sommige projecten bij bepaalde bedrijven niet doen, denk bijvoorbeeld aan stages.

De lenovo is dan misschien wel een betere deal, maar met de hoeveelheid spyware op die apparaten in de afgelopen jaren komen ze er bij mij niet in.

[ Voor 7% gewijzigd door Frozen op 24-07-2024 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynabi
Frozen schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 13:50:
[...]

De a3000 is wel een verschil met de a1000 wat die prijs rechtvaardigt. Met een laptop van lenovo kan je sommige projecten bij bepaalde bedrijven niet doen, denk bijvoorbeeld aan stages.

De lenovo is dan misschien wel een betere deal, maar met de hoeveelheid spyware op die apparaten in de afgelopen jaren komen ze er bij mij niet in.
Ik begrijp de chinaware onderbouwing wel compleet, maar dit is niet een normale a1000 VS a3000. Dit is de a1000 6GB VS A3000 8GB, dus ik ben benieuwd hoe groot dat verschil in de werkelijkheid is. Ik kan nergens online vinden wat de precieze specs van deze dan zijn, of zijn het de standaard specs maar dan met aangepaste hoeveelheid vram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouroboros79
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 24-07-2024
Denken jullie dat de laptop van Eindhoven het waard is? Ik heb nu een Dell G5 5590 van een paar jaar oud (specs hieronder). Ik vind de G10 niet overtuigend beter, de service schijnt wel heel goed te zijn maar of dat 1000 euro waard is...

G5 specs: i7-8750H, RTX 2060, 16Gb RAM, 1 TB SSD (ter vervanging van de HDD), 256Gb M.2 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
Frozen schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:24:
[...]

1, nee ze zijn even duur, kan zware taken ongeveer net zo goed aan, het verschil is in 95% van de taken max 10 procent die soms richting de amd valt en soms richting de intel. Hdd wel, gpu niet.
2, ligt eraan… er zijn modellen met betere performance zoals die met een rtx 4070 videokaart of een beter scherm voor een lagere prijs. Ik heb hem wel gekocht, de amd variant.
3, geen idee… heb je daar zelf al iets over gevonden?
Hi, beetje laat maar dank voor je antwoord...
Waarom ben je voor de AMD gegaan? Met upgrade HDD?

Wij zijn uiteindelijk voor de Intel gegaan. De videokaart RTX3000 schijn terg goed te zijn en ondanks dat ik het lastig vond om deze versie vergelijkbare aanbiedingen te vinden, is de conclusie al snel dat het wel een hele goede aanbieding is. De ruim €400 prijsverschil zal wel in HDD en videokaart zitten...

Wat betreft AI... schimmig. bedoelen ze de videokaart van Nvidia? welke programma's kunnen deze aanspreken? Hoe werkt dat? Kijk bij Apple is de software van Apple en die spreekt rechtstreeks de ML-chips aan. Verder heb ik iets gelezen over samenwerking met ChatGPT oid maar allemaal nog erg schimmig voor mij... Klinkt als "AI verkoopt, dus maken we er moi marketing verhaal bij".

Dus als iemand het wat verder kan verduidelijken, zou ik dat heel fijn vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
Churitos schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:57:
Over punt 3; Zeer lastig te vinden of soep van te maken.
Wat ik tot nu toe heb gevonden is dat beiden processoren een NPU chip hebben. Zelfde geldt voor de rtx A3000 (tensor cores), maar de a1000 heeft deze ook (128vs64).
Wat je er precies mee kan, geen idee. Tot nu toe denk ik vooral een LLM draaien?

Op reddit vind ik een post waarin wordt gesproken over de minimaal aantal ai berekeningen die een CPU moet kunnen maken om windows 12 te draaien.

Daarnaast denk ik dat je voor VR toch meer geheugen nodig zult hebben, dus het aangeboden systeem daar niet ideaal voor is. Dan is de vraag wat de meerwaarde van deze laptop is.
Ik kan er ook geen chocola van maken... wel benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RK007
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-07 09:17
De gegevens van de laptop van Delft niet helemaal duidelijk weergeven op de website van de TUD. De specificaties die op de webshop staan zeggen dat het Model 2 (HP ZBook Power G11 (Intel met RTX 3000 Ada)) een NPU heeft waardoor het 'AI ready' is. Volgens de webshop ondersteunt de NPU deze
AI-softwareframeworks: DirectML, ONNX RT, OpenVINO, Windows ML.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Ouroboros79 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 19:27:
Denken jullie dat de laptop van Eindhoven het waard is? Ik heb nu een Dell G5 5590 van een paar jaar oud (specs hieronder). Ik vind de G10 niet overtuigend beter, de service schijnt wel heel goed te zijn maar of dat 1000 euro waard is...

G5 specs: i7-8750H, RTX 2060, 16Gb RAM, 1 TB SSD (ter vervanging van de HDD), 256Gb M.2 SSD
Nee, als je huidige laptop nog okee is…
OmeRobbie schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 16:56:
[...]

Hi, beetje laat maar dank voor je antwoord...
Waarom ben je voor de AMD gegaan? Met upgrade HDD?

Wij zijn uiteindelijk voor de Intel gegaan. De videokaart RTX3000 schijn terg goed te zijn en ondanks dat ik het lastig vond om deze versie vergelijkbare aanbiedingen te vinden, is de conclusie al snel dat het wel een hele goede aanbieding is. De ruim €400 prijsverschil zal wel in HDD en videokaart zitten...

Wat betreft AI... schimmig. bedoelen ze de videokaart van Nvidia? welke programma's kunnen deze aanspreken? Hoe werkt dat? Kijk bij Apple is de software van Apple en die spreekt rechtstreeks de ML-chips aan. Verder heb ik iets gelezen over samenwerking met ChatGPT oid maar allemaal nog erg schimmig voor mij... Klinkt als "AI verkoopt, dus maken we er moi marketing verhaal bij".

Dus als iemand het wat verder kan verduidelijken, zou ik dat heel fijn vinden
toon volledige bericht
Ik heb een rtx 3060 Ti in mijn desktop die identiek presteert aan de a3000 ada, dus ik zie niet echt een reden om 1800 euro te betalen voor een laptop met een scherm van 1920x1200 pixels. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenplergraben
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13-07 22:15
Goedenavond allemaal,

Ik ga volgend jaar IO studeren in Delft en dus moet er een laptop komen (heb er nu namelijk geen).

Ik ben dus aan het kijken naar het high-end model van de TUD of een lenovo. Mijn vader is niet overtuigd van de lenovo doordat die er bij sommige bedrijven en instanties niet inkomt. Ook maakt hij het goede punt dat de garantie van de Uni heel fijn is en dat het bij mij simpelweg niet bekend is hoe de garantie van lenovo is.
Verder is het zo dat ik al langere tijd een goede laptop wil om ook een beetje op te gamen en 3d modeleren. Ik zie die HP dus niet helemaal zitten. De lenovo's waar ik naar aan het kijken ben zijn de volgende:
Lenovo legion 5 slim: Ryzen 7, RTX 4070, 16 gb ram en 512gb opslag (ram en opslag upgrade ik dan zelf nog) of
Lenovo legion 5 gen 10: Ryzen 7, RTX 5060, 32 gb ram en 1 TB

Wat raden jullie aan? Het gaat mij er voornamelijk om dat ik mijn hele studie mee kan doen en dat ik een beetje goede performance heb.
Pagina: 1