Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

Aankomend studiejaar (2014-2015) zullen de TU Eindhoven, TU Delft en Universiteit Twente wederom laptops aanbieden voor hun studenten. Voor het overzicht zitten alle modellen in 1 topic.

Delft

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Xx3MfpougYIt0xV9veiJclHK/full.png
In Delft is de keuze wederom gevallen op HP, de universiteit biedt een tweetal modellen aan, 1 hiervan is gericht op maximale mobiliteit en de andere is gericht op pure snelheid.
Ultrabook - HP Zbook 14 Mobile Workstationreview
High-end - HP Zbook 15 Mobile Workstation review

Twente

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SPO60BXFJ6b3Bl5a36CSZujI/full.png
In Twente is de keuze dit jaar gevallen op Lenovo, de universiteit biedt een tweetal modellen aan, 1 hiervan is gericht op een lage prijs en mobiliteit en de andere is gericht op pure snelheid.
Ultrabook - Lenovo Thinkpad T440 review
High-end - Lenovo Thinkpad W540 review

Eindhoven
In Eindhoven zijn ze gegaan voor ongeveer zelfde high-end als in Delft.

Verglijkingstabellen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NoVjKw2FNQ35igQrkMxkCb22/full.pngAfbeeldingslocatie: http://snag.gy/fZZT0.jpg

[ Voor 129% gewijzigd door Frozen op 01-08-2014 18:53 . Reden: Wat foute linkjes, en de FP gereordend. Nu is hij wat duidelijker :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:49
Weet iemand of enkel die zbook 15 in dat mailtje van de tu stond? Of stond er nog meer in? online lijkt nog niks te vinden te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 11:45

thechib12

aka ChiB

Zit er op de UT-Highend geen displayport maar alleen een VGA en een Thunderbolt? Das ook slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
Ik denk dat er wel displayport op zit maar het er gewoon niet bij staat, of dit moest een oudere versie zbook zijn met andere aansluitingen dan die van dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12

thechib12

aka ChiB

cedrix5 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 20:58:
Ik denk dat er wel displayport op zit maar het er gewoon niet bij staat, of dit moest een oudere versie zbook zijn met andere aansluitingen dan die van dit jaar.
De UT heeft geen z-book, maar een Lenovo W540

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
Ah ja, daar lijkt idd enkel vga en thunderbolt op te zitten voor displays, is best wel karig idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thelanorth
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-04 09:54
In de prijs zit wel extreem weinig verschil! Best lastige keuze dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
Twente heeft de beste highend pc en Delft heeft die heel interessante zbook 14 naar mijn mening.
Tu/e heeft hopelijk iets anders dan wat op die pdf stond (onwaarschijnlijk) of heeft nog een mooi alternatief model achter de hand :) (moet wel toegeven dat je 250 euro spaart tov Delft waarschijnlijk als het de zelfde prijs zal zijn als vorig jaar, dat zou wel lagere specs verklaren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:15
Ik ben het met jullie eens de versie van de TU Eindhoven is een beetje mager en lijkt niet een zeer slimme deal te zijn. Verder stond er nog het volgende in de mail wat mijn vermoeden bevestigd dat dit het model is voor de aankomende eerste jaars studenten.
Welk notebook krijg je als tweede notebook?
Je krijgt hetzelfde notebook als de aankomende eerstejaarsstudenten: de HP Zbook 15. De specificaties van dit notebook zitten in de bijlage.
Hoe kun je deelnemen?
1. Met bijgevoegd inschrijfformulier kun je je inschrijven voor de tweede deelname aan de notebookregeling. Dit inschrijfformulier dien je vóór 1 augustus 2014 in te leveren bij het Onderwijs en Studenten Service Centrum.
2. Na het insturen van het deelname-formulier ontvang je informatie over de betaling. De betaling dient uiterlijk op 31 augustus 2014 door de TU/e te zijn ontvangen. Alleen voor studenten die hebben, betaald, zal een notebook worden besteld.
3. Zodra je notebook klaar staat, zal er door het Onderwijs en Studenten Service Centrum een contract (Participatie Overeenkomst) worden opgesteld en ontvang je een uitnodiging om deze te komen ondertekenen waarna je je notebook bij het NSC kunt gaan ophalen.
4. De uitlevering van het notebook zal begin oktober 2014 plaatsvinden via het NSC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
Die woordkeuze doet ook vermoeden dat er geen tweede model beschikbaar is. pfff, gaat een moeilijke keuze worden gezien ik die notebook echt niet wil maar de service van het nsc wel geweldig is en als je tegen problemen aanloopt met je eigen notebook moet je het zelf oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Zeker waar, de service is een boel waard. Ik heb het nooit nodig gehad maar ik heb genoeg vrienden voorbij zien komen die er heen lopen, een leen exemplaar terug krijgen met hun hardeschijf erin en gewoon kunnen doorwerken en na een week hem weer terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
Klopt het dat 95% van de eerstejaars deelnemen hieraan? (staat op de tue site) en zie je veel mensen met eigen notebooks/ultrabooks? (misschien als extra op dit model) Of is dat eerder zeldzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
cedrix5 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 21:40:
Klopt het dat 95% van de eerstejaars deelnemen hieraan? (staat op de tue site) en zie je veel mensen met eigen notebooks/ultrabooks? (misschien als extra op dit model) Of is dat eerder zeldzaam?
Je ziet inderdaad een enorm hoog percentage eerstejaars studenten met deze laptop. Het is ook vaak een erg goede keuze zeker met die renteloze lening erbij. Mijn studie is Industrial Design en daar zie je veel MacBooks, maar de meeste verschijnen pas nadat studenten 3 jaar gewerkt hebben op hun oude laptop. Dat is mij ook overkomen. Je kunt die van mij ook kopen als je wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikjuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-05 06:45
Is een MacBook dan voldoende qua prestaties (voor technische bedrijfskunde)

MacBook Pro 13' 2019 16GB 256GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch series 9 - iPad Pro M1 11" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
Haha nee dankje, dan is deze toch nog altijd beter :) Zal nog wel zien als de officiele aankondiging er is wat ik ga doen, zal waarschijnlijk wel gewoon meedoen,zoveel mogelijk upgraden in dit ding en het gewicht/gpu erbij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
Maikjuh schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 21:46:
Is een MacBook dan voldoende qua prestaties (voor technische bedrijfskunde)
Op de TUD doen ze niet meer dan wat word, PowerPoint en excel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Ik weet niet precies wat je draait natuurlijk maar ga er maar vanuit dat de meeste MacBooks prima in staat zijn de meeste software te draaien, krachtig genoeg bedoel ik hiermee. Het grootste punt is ondersteuning. Je wilt soms niet 2 dagen staan te prutsen met software, drivers, compatibility met groepsgenoten etc. vlak voor een tentamen of deadline.

Ik heb voor een mac gekozen vanwege het goede beeldscherm, (ik doe ook veel aan fotografie), de extra power (ik heb nu een macbook pro retina), in combinatie dat ik vaak in de trein zit naar Friesland en ik dus veel onderweg ben en een kleinere/dunnere/lichte laptop prefereer.

Maar ik zou zeker in mijn eerste jaren niet hiermee willen werken. Het is een hele vertrouwde veilige keuze die je zo min mogelijk problemen en zorgen oplevert, zeker als je gaat beginnen is het een slimme keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikjuh
Dus je raad een MacBook niet aan (voor technische bedrijfskunde)? Gewoon meedoen aan dit project dus?

[ Voor 3% gewijzigd door Maikjuh op 17-06-2014 22:08 ]

MacBook Pro 13' 2019 16GB 256GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch series 9 - iPad Pro M1 11" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:27
walletje-w schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 21:52:
Ik weet niet precies wat je draait natuurlijk maar ga er maar vanuit dat de meeste MacBooks prima in staat zijn de meeste software te draaien, krachtig genoeg bedoel ik hiermee. Het grootste punt is ondersteuning. Je wilt soms niet 2 dagen staan te prutsen met software, drivers, compatibility met groepsgenoten etc. vlak voor een tentamen of deadline.

Ik heb voor een mac gekozen vanwege het goede beeldscherm, (ik doe ook veel aan fotografie), de extra power (ik heb nu een macbook pro retina), in combinatie dat ik vaak in de trein zit naar Friesland en ik dus veel onderweg ben en een kleinere/dunnere/lichte laptop prefereer.

Maar ik zou zeker in mijn eerste jaren niet hiermee willen werken. Het is een hele vertrouwde veilige keuze die je zo min mogelijk problemen en zorgen oplevert, zeker als je gaat beginnen is het een slimme keuze.
MacBook is duur, maar heel sterk in je genoemde punten. De rekenkracht die de TU zegt dat je nodig hebt is zwaar overrated. Je kan met goedkopere modellen prima rondkomen, als er maar een klein beetje grafische kaart in zit.

Ik heb nu 4 jaar de 8540w gehad en ik blijf maar wensen dat dat ding lichter was en meer accuduur had. Snel genoeg, robuust genoeg, prima ondersteuning etc. Mensen die dus naar de TU Delft gaan, ik raad je ten zeerste aan om voor de Zbook 14 te gaan. Probeer maar naar je ouders te reizen met de trein met een 15 in je rugzak, inclusief baksteen adapter. Stop er een calculus boek bij en je zit al met een überzware tas. Echt. Niet. Relaxed.

14 14 14 14.

@Maikjuh, neem de 14. Dat ding is zijn geld dubbel en dwars waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikjuh
Ik ga naar Eindhoven en die wordt daar waarschijnlijk niet aangeboden...

[ Voor 4% gewijzigd door Maikjuh op 17-06-2014 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Ja dan is het een moeilijke keuze. Ik heb de grafische power nodig voor after effects en video's. Ik heb vaak genoeg 5 adobe programma's open staan en switch er dan veel tussen met grote bestanden, dan merk ik dat 8GB in het TU model of nu 16GB in de macbook erg lekker is.

Ik ben blij dat ik niet voor de keuze sta die jij moet maken want hij is pittig. Onderschat ook zeker de laptop lader niet, die is erg zwaar en dat zoals Stidge noemt in combinatie met een calculus boek maakt je tas al enorm zwaar, en dat zonder drinken, rekenmachine, notitieblok, eten, kleren, etc.
Het voordeel is je krijgt er een degelijke tas bij geleverd die het gewicht goed aan kan en waar ook genoeg ruimte in zit. Ik zou even rondkijken naar mensen die nu technische bedrijfskunde doen, wat voor programma's ze gebruiken en hoe krachtig de laptop moet zijn. Hoe het zit met software compatibiliteit. Hoe het zit met licenties krijgen voor Matlab en dergelijke.

Ik kan een Macbook wel aanraden maar dat is zo persoonlijk. Voor mij was het een goede keuze maar ik vermoed dat je met een basic laptop al zeer ver komt binnen je studie. Maar dan is het nog steeds het laptopproject een uitstekende deal om voor 750 euro zo'n laptop te hebben inclusief de ondersteuning.

Ik zou dus even op een rijtje zetten hoe belangrijk je bepaalde eigenschappen vind en of je voor die 750 euro een betere deal kunt vinden.
- batterijduur
- gewicht
- power
- degelijkheid
- software ondersteuning

Ik weet niet precies hoe het zit met software voor non TU laptops maar ik weet wel dat je dus met TU laptops veel software licenties erbij geleverd krijgt voor de tijd dat je op de TU aan het studeren bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
Je kan die software wel installeren via VPN denk ik alleen zul je het zelf moeten doen, mocht het niet werken op je mac dan heb je ook gewoon pech. Bij de laptop van het laptopproject installeren ze alles voor jou. Het is niet zo dat je die licenties moet kopen als je je eigen laptop gebruikt denk ik. Het gewicht gaat een grote ergernis zijn denk ik, zeker als het klopt dat wij niet verder komen dan office bij bedrijfskunde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:43

Compizfox

Bait for wenchmarks

cedrix5 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 23:03:
Bij de laptop van het laptopproject installeren ze alles voor jou.
Het is maar net de vraag of je dat wilt natuurlijk. Zelf heb ik liever niet dat iemand anders met mijn computers loopt te prutsen. Ik weet nog niet eens zo zeker of ik wel Windows ga draaien. 't Zal wss wel dual-boot Linux+Windows worden aangezien ik ook Lightroom e.d. wil draaien, en niet zo zeker weet of dat wel lekker draait in een VM.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12

thechib12

aka ChiB

Mag je bij de UT Lenovo zelf een HDD in de DVD-bay doen of moet je dat hun laten doen. Vraag me af of je er een HDD in kan zetten of dat je er eerst een verloopding moet kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepjee
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-08-2024
Hee @walletje-w,

Als ik jou goed begrijp volg je Industrial Design. Op de Tu/e? Jij hebt ervaring met beide laptops, naast de prijs en kwaliteit vraag ik me af of jij het gewicht van de HP ergelijk zwaar vond. Natuurlijk begrijp ik dat de Macbook stukken makkelijker mee te nemen is, maar in hoeverre vond jij de HP een blok aan je been?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

thechib12 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 23:08:
Mag je bij de UT Lenovo zelf een HDD in de DVD-bay doen of moet je dat hun laten doen. Vraag me af of je er een HDD in kan zetten of dat je er eerst een verloopding moet kopen
Je koopt de laptop, je huurt hem niet. Dus je mag ermee doen wat je wilt, neem ik aan. In de W540 zit een lege bay (geen ODD meegeleverd), waar je een HDD in zou kunnen proppen. Het schijnt wel dat je een (slecht te vinden) caddy nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12

thechib12

aka ChiB

Compizfox schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 23:11:
[...]

Je koopt de laptop, je huurt hem niet. Dus je mag ermee doen wat je wilt, neem ik aan. In de W540 zit een lege bay (geen ODD meegeleverd), waar je een HDD in zou kunnen proppen. Het schijnt wel dat je een (slecht te vinden) caddy nodig hebt.
Zit daar in die lege bay dan een gat, aangezien er geen ODD of HDD In zit? :? :?

Op ebay zijn die caddy's te vinden voor 10€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Daar zal wel gewoon een cover voor zitten. Maar leeg is ie wel, als ik het goed begrepen heb.

De caddy schijnt een raar formaat te zijn oid (kan de post in het 2013-2014-topic niet zo snel meer terugvinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
@thechib12: Op de TU Eindhoven mag je niets zelf doen aan de laptop omdat de TU de garantie verleent. Ik heb toentertijd een ssd in een caddy laten plaatsen en 4GB extra geheugen. Ik heb de onderdelen besteld. Liep naar de balie en ze hebben het er direct voor me in gezet. Het voordeel hiervan is dat je behoud van garantie hebt. Als je het zelf doet vervalt je garantie. Het is wat streng maar werkt goed op de TU/e.

@joepjee:
Ik reis dus veel en had een lenovo W520 (bijna 3 jaar oud) inclusief een lader van ongeveer 800 gram. In combinatie met een goede tas werkt het wel. Het is te doen, ik heb er ook veel mee gereisd en zodra ik met twee tassen ging plaatste ik de lader in de tas met wieltjes. Ik ben in de jaren daarna meer gaan filmen en fotograferen en neem daarom nu altijd een 5DII mee inclusief een zware lens. Dat maakte de combinatie wel erg zwaar. Dus vandaar de overstap. Anders had ik nu ook nog gewoon rondgelopen met de Lenovo W520.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepjee
@walletje-w Oke dank voor je reactie! Maakt de keuze voor mij toch makkelijker, ondanks dat dit helaas een wat ''minder" laptop is,wat natuurlijk nog steeds een prima laptop is, zul je voor 800 euro nergens zo'n laptop vinden. Laats staan met de bijbehorende service en toebehoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikjuh
Vind het inderdaad lastig, van de ene kant, als we bij bedrijfskunde toch bijna alleen office gebruiken, kan ik net zo goed n MacBook kopen (wat ik qua design, batterij, gewicht etc ook wil, heb al alles van Apple). Maar ben niet slecht met computers en software maar zeker onder het gemiddelde hier. Wil ook niet lopen te kloten. En Windows via bootcamp op een Mac zetten, zou je dan geen issues hebben met drivers etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Absoluut voor die 800 euro is de prijs/kwaliteit niet te evenaren. Het enige waar ik dus nog even naar zou kijken is welke software je echt gaat gebruiken voor je studie en hobbies anders is het ideaal om een goedkope macbook air te halen als je echt enkel met word/powerpoint en excel werkt. Dan gaat je productiviteit ervan omhoog omdat je, je laptop overal mee naar toe neemt en makkelijk even ergens verder werkt aan het verslag etc.

Maar power/kwaliteit/service/randapperatuur voor 800 euro is echt een enorm goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

walletje-w schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 23:19:
@thechib12: Op de TU Eindhoven mag je niets zelf doen aan de laptop omdat de TU de garantie verleent. Ik heb toentertijd een ssd in een caddy laten plaatsen en 4GB extra geheugen. Ik heb de onderdelen besteld. Liep naar de balie en ze hebben het er direct voor me in gezet. Het voordeel hiervan is dat je behoud van garantie hebt. Als je het zelf doet vervalt je garantie. Het is wat streng maar werkt goed op de TU/e.
Ik vermoed dat dat wettelijk gezien toch onzin is. Niet alles wat je in je voorwaarden zet is immers ook rechtsgeldig.

Ik geloof niet dat ze garantie kunnen weigeren als jij er een HDD/SSD/ODD whatever inzet. Ik kan me wel goed voorstellen dat ze dan moeilijk kunnen lopen doen, dus of je dat wilt, tja... ;)

Beetje hetzelfde verhaal als de "warranty void if seal is broken"-verzegelingen die je soms op pre-built PCs vindt: heeft totaal geen betekenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepjee
@walletje-w Ik ga net als jij, Industrial Design op Tu/e volgen. Dus dan kun jij mij het beste vertellen wat je precies nodig hebt?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-05 21:50
@Brilsmurfffje, je hebt een de ultrabook en high end van de TUD omgewisseld, er staat nu 14 bij de high end en 15 bij de ultrabook.
thechib12 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 23:08:
Ja dat mag, ik heb in mijn 8540p van de UT (na 3.4 jaar kapot, hij vond water niet fijn op toetsenbord...) en nu mijn 8570W van de UT beide zelf een caddy geplaatst met daarin een HDD, maar als je het niet helemaal vertrouwd. Kan je altijd even bij ze langs gaan en zetten zij het er voor je in.
Ze gaan er bij dit model zelfs half vanuit dat er mensen zijn die er zelf een caddy of dvd drive inzetten. Het gebeurt heel veel de laatste twee jaren.
Ik begreep wel dat iemand op het vorige topic een link plaatste dat men daar vertelde dat een caddy niet goed vast gezet kon worden o.i.d. Wat ik persoonlijk apart vind, want als er een DVD drive ingezeten had, had die waarschijnlijk gewoon goed vast gezeten

[ Voor 5% gewijzigd door MLPN op 17-06-2014 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12

thechib12

aka ChiB

Compizfox schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 23:31:
[...]

Ik vermoed dat dat wettelijk gezien toch onzin is. Niet alles wat je in je voorwaarden zet is immers ook wettelijk geldig.

Ik geloof niet dat ze garantie kunnen weigeren als jij er een HDD/SSD/ODD whatever inzet. Ik kan me wel goed voorstellen dat ze dan moeilijk kunnen lopen doen, dus of je dat wilt, tja... ;)

Beetje hetzelfde verhaal als de "warranty void if seal is broken"-verzegelingen die je soms op pre-built PCs vindt: heeft totaal geen betekenis.
Ach laat de HDD er door hun wel in zetten. Kan de eerste maanden echt wel zonder die HDD.
Zou deze kabel: http://www.miniinthebox.c...c-mini-0-3-m_p732188.html

Werken op de thunderbolt aansluiting, er staat namelijk for MAC bij? Ik kreeg zoineens 3$ shoptegoed van Miniinthebox, kan ik die dus mooi gebruiken hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
joepjee schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 23:32:
@walletje-w Ik ga net als jij, Industrial Design op Tu/e volgen. Dus dan kun jij mij het beste vertellen wat je precies nodig hebt?:)
Ah in dat geval. Dit is natuurlijk redelijk persoonlijk maar ga er ten minste vanuit dat je van Adobe Photoshop, inDesign, Illustrator gaat gebruiken. Nu hangt het van je persoonlijke voorkeur af of je ook gaat filmen en animaties gaat maken en in dat geval ga je ook Premiere pro en After effects gebruiken (deze hebben wel baad bij een snelle computer). Daarnaast gebruik je Arduino en Processing en hangt het weer van je persoonlijke voorkeur af of je nog in andere talen/programma's gaat programmeren. Dus mocht je niet heel veel grafisch gaan doen dan is een tweedehands macbook air meer dan voldoende voor de komende jaren en mocht je een nieuwe kopen dan kun je daar ook erg goed op video bewerken. Hardware is zo snel tegenwoordig.

Licenties voor de mac zijn niet te verkrijgen via de TU behalve voor office, voor andere windows laptops wel. Ik heb via surfspot Adobe CC voor een jaar aangeschaft om geen gedoe te hebben met licenties en dergelijke. Dat is dus wel weer ruim 100 euro wat je erbij moet denken. Of je gaat eerst op de illegale toer, dat is aan jezelf en dus met mogelijke errors tot gevolg.

Voor verdere vragen kun je me misschien beter een PM sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik vind het toch wel enorm jammer dat ze niet voor het 3K IPS-scherm hebben gekozen in de W540. Ik quote vanaf de review:
While precise colors and a color space as big as possible are not necessary for routine tasks, the vertical viewing angle stability has an impact on everyday tasks in all areas. The user has to repeatedly adjust the opening angle regardless of the tasks, be it office, multimedia, or image editing, whenever the position is changed slightly since the image quality decreases. In the vertical direction, the image either fades or inverts. Looking at the screen from above, the image appears yellowish and looking at the screen from below, it looks greenish. In the horizontal direction, the colors are rather stable and do not fade or invert. But, the brightness falls visibly and diffuse reflections become slightly more visible.
Bah. Bagger TN-panelen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Vind die Quadrokaart van de UT laptop eigenlijk een beetje magertjes, volgens mij hadden ze eerder (relatief) betere meer 'midrange' based kaarten er in zitten.

Of onderschat ik dat ding nu?

Vind het zelf opzich wel jammer dat ze niet weer voor HP zijn gegaan, bevalt me eigenlijk heel erg goed Lage accu duur en formaat en gewicht zijn voor mij van secundair belang

[ Voor 32% gewijzigd door GoldenSample op 18-06-2014 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-05 21:50
Compizfox schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 00:09:
Ik vind het toch wel enorm jammer dat ze niet voor het 3K IPS-scherm hebben gekozen in de W540. Ik quote vanaf de review:

[...]

Tsja, het wordt daardoor ook weer duurder en ik zie liever 'gewoon' een Full HD scherm met een betere CPU, grotere SSD etc. dan een 3k scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Het gaat me ook niet zozeer om de resolutie, maar meer om de paneeltechnologie (IPS vs TN). Ik snap daarom ook niet waarom er geen 1080p IPS-scherm als optie beschikbaar is. Zo duur is dat nou ook weer niet, als ik zelfs een uitstekend 1200p IPS-scherm in mijn €150 china tablet heb.

[ Voor 51% gewijzigd door Compizfox op 18-06-2014 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-05 10:32
Compizfox schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 00:09:

[...]

Kunnen we die niet ergens orderen en zelf inbouwen of laten inbouwen? Is inderdaad een van de kleine minpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
ze hadden het 1080P scherm van de W530 moeten nemen:
http://www.notebookcheck....3GE-Notebook.80062.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-05 13:24
Benieuwd of ze bij de aktie van de TU wweer eens dockingstations erbij aanbiedien voor een reduced prijs. Voor eerstejaars echt een tip om te doen. Kost misschien €120(?) euro. Maar je krijgt er een oplader bij en het gemak van alleen je laptop uit je tas halen in de dock klikken en kunnen werken met muis, toetsenbord, extra hdd, sound, scherm, webcam, etc. is onbetaalbaar :)

Gelukkig past de Zbook15 ook in de dock die voor mijn 8540w (4 jaar oud) werkt. De extra 8GB geheugen van mijn laptop nu overzetten in de nieuwe.. dan moet het hij wel een paar jaar mee kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
tokko1 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 09:19:
Benieuwd of ze bij de aktie van de TU wweer eens dockingstations erbij aanbiedien voor een reduced prijs. Voor eerstejaars echt een tip om te doen. Kost misschien €120(?) euro. Maar je krijgt er een oplader bij en het gemak van alleen je laptop uit je tas halen in de dock klikken en kunnen werken met muis, toetsenbord, extra hdd, sound, scherm, webcam, etc. is onbetaalbaar :)

Gelukkig past de Zbook15 ook in de dock die voor mijn 8540w (4 jaar oud) werkt. De extra 8GB geheugen van mijn laptop nu overzetten in de nieuwe.. dan moet het hij wel een paar jaar mee kunnen!
Dat geheugen gaat denk ik niet werken, tegenwoordig is het geheugen sneller en draait het meestal op een lager voltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Brilsmurfffje schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 09:22:
[...]

Dat geheugen gaat denk ik niet werken, tegenwoordig is het geheugen sneller en draait het meestal op een lager voltage.
Hmm dat zou wel een bummer zijn, even gecheckt en heb toendertijd pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9 dat setje gekocht (toen €40,99. Nu €69,90 8)7 ).
In de Zbook 15 zitten DDR3L SDRAM, 1600 MHz, 4 SODIMMs sloten. Allebei DDR3, alleen andere snelheid.. ga ik dit merken of ;w geheugen?

Trouwens een 'fancy' filmpje van HP over de:
Zbook 15
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=eqw-Ht4cR8s]
En de Zbook 14
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DFXJ8uzOjDU]

[ Voor 14% gewijzigd door tokko1 op 18-06-2014 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
tokko1 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 09:30:
[...]

Hmm dat zou wel een bummer zijn, even gecheckt en heb toendertijd pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9 dat setje gekocht (toen €40,99. Nu €69,90 8)7 ).
In de Zbook 15 zitten DDR3L SDRAM, 1600 MHz, 4 SODIMMs sloten. Allebei DDR3, alleen andere snelheid.. ga ik dit merken of ;w geheugen?
Het geheugen in de Zbook is Low voltage, dus het oude geheugen doet het waarschijnlijk niet eens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flox0r
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-11-2022
Compizfox schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 23:11:
[...]

Hdd caddy van de W540 kan je gewoon hier vinden:

http://hddcaddy.com/en/le...nkpad-w540-hdd-caddy.html

kost 24 E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demosselman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-04 11:39
tokko1 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 09:19:

Is die 8 Gb extra een nuttige toevoeging? 8 Gb is vrij veel en ik kan me niet voorstellen dat dat een bottleneck vormt, of wordt hij daar alsnog sneller door?

En past de caddy die ik heb gekocht voor mijn 8540W ook in deze Zbook 15?

Weet jij het wattage van de docking station? Er staan tientallen types op marktplaats van HP dus ik vraag me af hoeveel watt de laptop nodig heeft. Ik zag dat de advanced docking station 230W is maar dit lijkt mij nogal veel. Mijn huidige laptop (8540W) doet het prima op een 90W oplader.

[ Voor 22% gewijzigd door demosselman op 18-06-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demosselman
Als ik het goed begrijp heeft de TU Delft Z15 dus:
- 1 mSATA SSD 128 Gb
- 1 HDD 500 Gb
- Een cd speler (die ook vervangen kan worden door een HDD caddy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
demosselman schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:28:
Als ik het goed begrijp heeft de TU Delft Z15 dus:
- 1 mSATA SSD 128 Gb
- 1 HDD 500 Gb
- Een cd speler (die ook vervangen kan worden door een HDD caddy)
Tu Delft heeft leukere specs dan die van Eindhoven :)
Bij Eindhoven staat die eerder vermelde zbook 15 flyer online, het is nu blijkbaar ook zo dat als je niet meedoet met hun notebookproject je je software zelf moet aanschaffen. De reden waarom de specs zo bagger zijn is vanwege de lagere prijs tov Delft, de accessoires en het feit dat je die controversiele clicker er nu gratis bij krijgt als je je laptop aanschaft. Vroeger moest je daar nog 60 euro voor bijbetalen. Ik had toch liever gezien dat ze of een lichter model namen of een zwaardere gpu gebruikten. Nu heb je dat beest van een laptop, maar er zit niet echt veel in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepjee
"De specs zo bagger zijn" het is maar wat je bagger vind hoor.. Prima laptop, misschien wat minder dan de rest maar zeker geen slechte laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
Oh wow. De Zbook 14 van TU Delft heeft een 14" full HD IPS paneel. :9~ :9~ :9~
En een USB charging port: als je laptop uit staat, toch je telefoon/whatever kunnen laden. Awesome!

[ Voor 46% gewijzigd door Stidge op 18-06-2014 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Stidge schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 21:51:
Wrijf het er ff lekker in. :') :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demosselman
cedrix5 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 16:35:
[...]

Tu Delft heeft leukere specs dan die van Eindhoven :)
Bij Eindhoven staat die eerder vermelde zbook 15 flyer online, het is nu blijkbaar ook zo dat als je niet meedoet met hun notebookproject je je software zelf moet aanschaffen. De reden waarom de specs zo bagger zijn is vanwege de lagere prijs tov Delft, de accessoires en het feit dat je die controversiele clicker er nu gratis bij krijgt als je je laptop aanschaft. Vroeger moest je daar nog 60 euro voor bijbetalen. Ik had toch liever gezien dat ze of een lichter model namen of een zwaardere gpu gebruikten. Nu heb je dat beest van een laptop, maar er zit niet echt veel in :P
Ik ben ook TU Delft student gelukkig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-05 20:54

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Grappig dat iedereen de Zbook 14 zo goed vind terwijl de 15 maar 5 euro duurder is. Het is natuurlijk wel een stuk lichtere laptop maar als ik toch bijna 1000 euro zou neer leggen dan zou ik toch wel een quad core willen met een dikke GPU. 2.56 kg valt opzich nog wel mee alleen nog een lader van bijna een kilo erbij is jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
Mr_gadget schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 23:03:
Grappig dat iedereen de Zbook 14 zo goed vind terwijl de 15 maar 5 euro duurder is. Het is natuurlijk wel een stuk lichtere laptop maar als ik toch bijna 1000 euro zou neer leggen dan zou ik toch wel een quad core willen met een dikke GPU. 2.56 kg valt opzich nog wel mee alleen nog een lader van bijna een kilo erbij is jammer..
Heb je al eerder zo'n EliteBook/Zbook gehad? Ja, super stevig, maar echt een pain in the ass om mee te nemen. Accu duur is super slecht en de oudere modellen werden echt flink heet en hadden oververhitting problemen. Een film van 100 minuten in de trein kijken was er al niet meer bij na een korte tijd gebruik.

Die ultrabook is echt fantastisch. Je levert nagenoeg 0 dagelijkse power in. De SolidWorks en shit die je doet in bachelors op de TU, daar heb je echt geen 2GB quadro kaart voor nodig, dikke onzin. Maar een lekker lichte laptop die je makkelijk kan meenemen met een super accu duur en fantastisch IPS scherm... dat zijn vrijwel alle punten die je maar kan wensen, tenzij je echt een gamer bent. Maar dan moet je sowieso niet bij dit laptopproject zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
Stidge schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 23:36:
[...]

Heb je al eerder zo'n EliteBook/Zbook gehad? Ja, super stevig, maar echt een pain in the ass om mee te nemen. Accu duur is super slecht en de oudere modellen werden echt flink heet en hadden oververhitting problemen. Een film van 100 minuten in de trein kijken was er al niet meer bij na een korte tijd gebruik.

Die ultrabook is echt fantastisch. Je levert nagenoeg 0 dagelijkse power in. De SolidWorks en shit die je doet in bachelors op de TU, daar heb je echt geen 2GB quadro kaart voor nodig, dikke onzin. Maar een lekker lichte laptop die je makkelijk kan meenemen met een super accu duur en fantastisch IPS scherm... dat zijn vrijwel alle punten die je maar kan wensen, tenzij je echt een gamer bent. Maar dan moet je sowieso niet bij dit laptopproject zijn.
Het zou leuk zijn moesten de 3 universiteiten samen rond de tafel gaan zitten zodat we allemaal van dat ultrabook idee van Delft konden profiteren :) Het zou ook in het algemeen betere deals opleveren denk ik.
Ik heb het gevoel dat TU/e het basismodel heeft weggelaten dit jaar omdat er toch altijd weinig belangstelling voor is en dat we volgend jaar van alle universiteiten het idee van Delft gaan zien van een lichte en een snelle laptop in dezelfde prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-05 20:54

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Stidge schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 23:36:
[...]

Ik heb een Elitebook 8530w. Deze heeft geen last van oververhitting en de accu ging wel even mee. Maar dat is van voor de core i serie.

Het is jammer dat de Dell m3800 niet is geselecteerd, dat is een ultrabook (zo goed als) met een quadcore..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
Mr_gadget schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 00:39:
[...]

Ik heb een Elitebook 8530w. Deze heeft geen last van oververhitting en de accu ging wel even mee. Maar dat is van voor de core i serie.

Het is jammer dat de Dell m3800 niet is geselecteerd, dat is een ultrabook (zo goed als) met een quadcore..
De 8530w was awesome. Goed 16:10 scherm. Ik had de 8540w. Die is er maar 1 jaar geweest en toen hadden ze het meteen weer veranderd naar het ontwerp van de Zbook 15. 8540w had een slechter scherm en behoorlijk wat hitteproblemen bij heel wat vrienden van me. Die had wel een i7 720QM.
Mr_gadget schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 00:39:
[...]

Ik zou inderdaad ook graag de Dell M3800 gezien hebben. Mooi ding.

[ Voor 25% gewijzigd door Stidge op 19-06-2014 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opdiefiets
  • Laatst online: 07-05 22:15
de notebook van de TUE is bekend: HP zbook 15
Oké het was al bekend, maar hierbij de link naar de flyer.

[ Voor 18% gewijzigd door opdiefiets op 19-06-2014 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
demosselman schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:25:
[...]

Is die 8 Gb extra een nuttige toevoeging? 8 Gb is vrij veel en ik kan me niet voorstellen dat dat een bottleneck vormt, of wordt hij daar alsnog sneller door?

En past de caddy die ik heb gekocht voor mijn 8540W ook in deze Zbook 15?

Weet jij het wattage van de docking station? Er staan tientallen types op marktplaats van HP dus ik vraag me af hoeveel watt de laptop nodig heeft. Ik zag dat de advanced docking station 230W is maar dit lijkt mij nogal veel. Mijn huidige laptop (8540W) doet het prima op een 90W oplader.
Ben bang dat het toch de 230W "Advanced Docking station" is die je moet hebben.
Deze heb ik ook, maar wel het bijkomende voordeel dat er nogal veel poorten aan zitten. En je de Dvd drive van je nieuwe laptop in de dockinstation kan zetten en met een HDD cadde extra ruimte in je Laptop hebt :9 .
Poorten in de docking station:
4 USB 3.0 ports (Always-On); 2 USB 2.0 ports (1 Always-On, 1 powered); 1 eSATA adapter; 1 Line-in jack; 1 Audio-out (headphone) jack; 2 DisplayPort; 1 VGA; 2 DVI-D; AC adapter connector with light; 1 Mouse connector; 1 Keyboard connector; 1 Parallel port; 1 Serial port; 1 Monitor stand port; 1 RJ-45 (network) jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bij de TU/e wordt het geloof ik deze, pricewatch: HP Zbook 15 F0U63ET gezien de specs die op de leaflet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:08
Die 14 ziet er wel heel erg gaaf uit zeg. Ik heb nooit een laptop overwogen omdat ik het klein zwaar en onderpresterend vond, maar dit zou misschien gewoon wel een alternatief zijn. Ik had al een keer de acer S7 in mijn handen, die zag er ook sweet uit. Vooral een stuk lichter weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353442

Weet iemand waar je de zbook 14/15 zou kunnen zien en testen? Ik twijfel namelijk tussen deze twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
Anoniem: 353442 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 16:12:
Weet iemand waar je de zbook 14/15 zou kunnen zien en testen? Ik twijfel namelijk tussen deze twee.
Welke universiteit? De TU Delft heeft ze tijdens de OWEE op de info markt staan meestal, dan kan je ze daar zien en daar staan ze ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brilsmurfffje schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 16:24:
[...]

Welke universiteit? De TU Delft heeft ze tijdens de OWEE op de info markt staan meestal, dan kan je ze daar zien en daar staan ze ook aan.
In al die jaren dat ik daar studeer, heb ik nooit van de info markt gehoord waarbij ze de laptops laten zien. Ik neem aan dat het gewoon in het centrum is?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 353442 op 21-06-2014 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:44

ikt

Wat raar dat de TUe voor een Zbook heeft gekozen in plaats van de gebruikelijke EliteBooks. Ik zal volgend jaar eens zien wat/waar de nieuwe lichting studenten mee moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
ikt schreef op zondag 22 juni 2014 @ 00:18:
Wat raar dat de TUe voor een Zbook heeft gekozen in plaats van de gebruikelijke EliteBooks. Ik zal volgend jaar eens zien wat/waar de nieuwe lichting studenten mee moeten werken :)
Zbooks zijn de nieuwe EliteBooks volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartios
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-02 12:58
Ligt het aan mij of heb je bij de tud z15 veel meer voordeel dan de z14? Het is een beetje lastig de juiste versies te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
Anoniem: 353442 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 23:39:
[...]

In al die jaren dat ik daar studeer, heb ik nooit van de info markt gehoord waarbij ze de laptops laten zien. Ik neem aan dat het gewoon in het centrum is?
Ja, de infomarkt is de markt waar alle studentenverenigingen leden proberen te werven, tot nu toe stond het laptopproject daar ook. Je kan ze een mail sturen om te kijken of ze er dit jaar weer staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
ikt schreef op zondag 22 juni 2014 @ 00:18:
Hier was ik ook verbaad over ma na wat zoekwerk blijkt het gewoon rebranding te zijn en zijn er dus uberhaupt geen nieuwe Elitebook modellen maar alleen nog maar Zbooks O-) Zelfde doelgroep met bijbehorende eisen/specs.
Brilsmurfffje schreef op zondag 22 juni 2014 @ 08:16:
[...]

Ja, de infomarkt is de markt waar alle studentenverenigingen leden proberen te werven, tot nu toe stond het laptopproject daar ook. Je kan ze een mail sturen om te kijken of ze er dit jaar weer staan.
Misschien kan er gezorgd worden dat er bij het servicepunt op de drebbelweg ook twee exemplaren staan om te kijken en tijdens de informarkt voor alle eerstejaars :)

[ Voor 34% gewijzigd door tokko1 op 22-06-2014 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartios
Ik heb nog even verder gekeken maar ik kan echt niet vinden welke versies het zijn en welke prijzen er dus bijhoren (voor TU Delft). Misschien zijn het geen standaardversies? Ik zou het echt niet weten, heeft iemand anders enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
bartios schreef op zondag 22 juni 2014 @ 16:56:
Ik heb nog even verder gekeken maar ik kan echt niet vinden welke versies het zijn en welke prijzen er dus bijhoren (voor TU Delft). Misschien zijn het geen standaardversies? Ik zou het echt niet weten, heeft iemand anders enig idee?
prijzen en specificaties staan erbij toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartios
Brilsmurfffje schreef op zondag 22 juni 2014 @ 17:04:
[...]

prijzen en specificaties staan erbij toch :?
Sorry, ik was niet duidelijk. Ik bedoelde dat ik wel zou willen weten wat voor prijzen ze hebben zonder de korting. Omdat ze voor zover ik kan zien niet echt overeenkomen met een van de versies die in de pricewatch staan kan ik ook de straatprijs niet achterhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
bartios schreef op zondag 22 juni 2014 @ 17:33:
[...]

Sorry, ik was niet duidelijk. Ik bedoelde dat ik wel zou willen weten wat voor prijzen ze hebben zonder de korting. Omdat ze voor zover ik kan zien niet echt overeenkomen met een van de versies die in de pricewatch staan kan ik ook de straatprijs niet achterhalen...
Eis van de Tu Delft was waarschijnlijk dat ze een SSD wouden... en als je een 'groot' aantal stuks afnemen kon HP vast de HDD+SSD combo custom maken voor hun.
Voor de overige specs is hij gelijk aan dit model pricewatch: HP Zbook 15 F0U63ET, alleen dan geen 750GB HDD, maar de HDD/SSD combinatie. €1500 euro dus, korting van €500 is toch best redelijk te noemen alhoewel ze vroeger toch echt meer korting kregen (zelfde 1000 euro maar meer laptop voor dat geld |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovisscher
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-04 17:36
Weet iemand toevallig wat "3 cells long life battery" (van de HP Zbook 14 van de TU Delft) betekent? Hoeveel Wh, hoe vertaalt dat zich naar aantal uren browsen/film kijken/collegenotities maken? De modellen in de Pricewatch hebben allemaal een 50Wh-batterij, maar op de TU-site staat er nergens iets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
jacovisscher schreef op zondag 22 juni 2014 @ 21:53:
Weet iemand toevallig wat "3 cells long life battery" (van de HP Zbook 14 van de TU Delft) betekent? Hoeveel Wh, hoe vertaalt dat zich naar aantal uren browsen/film kijken/collegenotities maken? De modellen in de Pricewatch hebben allemaal een 50Wh-batterij, maar op de TU-site staat er nergens iets over.
Als je naar HPs site gaat, dan zit er standaard de 50Wh in. De 24Wh (of iets in die richting) kan je kopen voor een substraction van 25 dollar of zo. Ik denk dus dat de 50Wh er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brilsmurfffje schreef op zondag 22 juni 2014 @ 08:16:
[...]

Top, dankje!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
Je kan ook een losse batterij kopen die onder de laptop klikt en verbonden wordt via de docking poort denk ik voor extra accuduur. Dan kan je echt 10 uur werken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Vanaf wanneer kun je die dingen eigenlijk bestellen bij de UT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12

thechib12

aka ChiB

Compizfox schreef op maandag 23 juni 2014 @ 17:26:
Vanaf wanneer kun je die dingen eigenlijk bestellen bij de UT?
Op de site staat nu eind juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Laatst online: 17:16
Iemand die me kan vertellen hoe de trackpoint van de HP eigenlijk is tov een Thinkpad? Ik gebruik dat ding namelijk altijd op m'n thinkpad, maar de nieuwe generatie heeft een raar touchpad zonder fysieke knoppen voor de trackpoint. De ZBook 15 heeft die knoppen wel nog. Dus iemand ervaring? :)

Wat mij overigens nog een meest weerhoudt van een ZBook zijn de enorme fan geluiden; onder idle en normaal gebruik 3x zo luid als een W540!

[ Voor 19% gewijzigd door henri86 op 25-06-2014 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
joepjee schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 23:09:
Hee @walletje-w,

Als ik jou goed begrijp volg je Industrial Design. Op de Tu/e? Jij hebt ervaring met beide laptops, naast de prijs en kwaliteit vraag ik me af of jij het gewicht van de HP ergelijk zwaar vond. Natuurlijk begrijp ik dat de Macbook stukken makkelijker mee te nemen is, maar in hoeverre vond jij de HP een blok aan je been?
Bijna iedereen die ik hier zie op TUD met zo'n bakbeest, is er niet blij mee. Ik heb zelf een http://tweakers.net/serie/2586/n56-series/ en een
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 203,70€ 203,70
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X Battlefield 4 Edition€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window€ 88,95€ 88,95
1Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart€ 468,-€ 468,-
1Cooler Master Nepton 140XL€ 72,85€ 72,85
1G.Skill RipjawsX F3-17000CL11D-8GBXL€ 74,05€ 74,05
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 0,-€ 0,-
1XFX PRO650W€ 70,81€ 70,81
1OCZ Vertex 3 Max IOPS SATA III 2.5" SSD 120GB€ 0,-€ 0,-
1Asrock p67 Extreme 4 (B3)----
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 978,36
hier staan. :)

Trackpoint van de oude HP's waren een ramp, iedereen gebruikt hier een muis :). Volgens mij zijn die van de lenovo's beter, maar daar kan Bril je meer over vertellen. Hij heeft een lenovo :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ben ik trouwens de enige die niet kan inloggen op https://www.nsc.utwente.nl/login/?

Ik heb gisteren mijn inloggegevens ontvangen en die werken gewoon op Google Apps bijvoorbeeld, maar bij het NSC krijg ik deze melding:
No connection!

There is no connection to the authentication server established.
Probably your username/password combination is not correct or your password has been expired.
Please click here to check if your password is expired or return to home.

Yours Sincerely,
ICTS Notebook Service Centre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flox0r
Compizfox schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 18:01:
Ben ik trouwens de enige die niet kan inloggen op https://www.nsc.utwente.nl/login/?

Ik heb gisteren mijn inloggegevens ontvangen en die werken gewoon op Google Apps bijvoorbeeld, maar bij het NSC krijg ik deze melding:

[...]
Misschie nmoet je het wachtwoord synchroniseren, misschien helpt dat.....
Geen idee of het werkt, anders even een mailtje sturen naar NSC.
https://login.utwente.nl/auth/synchronize.jsp

[ Voor 6% gewijzigd door Flox0r op 25-06-2014 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Thanks, maar:
Het is helaas niet mogelijk via deze applicatie uw wachtwoord te synchroniseren.

Ga naar https://iam.utwente.nl/ en log in om uw wachtwoord te wijzigen.
Als ik die link volg krijg ik echter de melding dat dat alleen voor medewerkers is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12

thechib12

aka ChiB

Compizfox schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 01:10:
Thanks, maar:

[...]

Als ik die link volg krijg ik echter de melding dat dat alleen voor medewerkers is...
Had ik in het begin ook last van. Wat ik deed was volgens mij niet inloggen, maar wachtwoord wijzigen. Als je dat eenmaal hebt gedaan kan je wel inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superrock
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:13
Ik heb gehoord van mijn zus die ook een laptop van tu/e heeft dat je een rabobank rekening nodig hebt om de laptop te krijgen voor 750 euro. Klopt dit nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

thechib12 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 16:26:
[...]

Had ik in het begin ook last van. Wat ik deed was volgens mij niet inloggen, maar wachtwoord wijzigen. Als je dat eenmaal hebt gedaan kan je wel inloggen
Thanks, dat werkte! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flox0r
superrock schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 20:14:
Ik heb gehoord van mijn zus die ook een laptop van tu/e heeft dat je een rabobank rekening nodig hebt om de laptop te krijgen voor 750 euro. Klopt dit nog steeds?
Dat lijkt me zeer sterk voor een Nederlandse universiteit....
Wat ik weet van de Tu/e is dat eerstejaars korting krijgen op de laptop, oudere jaars (2de aanschaf?) niet meer (en betalen eerder rond de 1000 euro, in de afgelopen jaren).

[ Voor 20% gewijzigd door Flox0r op 27-06-2014 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
tokko1 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 19:42:
[...]

Eis van de Tu Delft was waarschijnlijk dat ze een SSD wouden... en als je een 'groot' aantal stuks afnemen kon HP vast de HDD+SSD combo custom maken voor hun.
Voor de overige specs is hij gelijk aan dit model pricewatch: HP Zbook 15 F0U63ET, alleen dan geen 750GB HDD, maar de HDD/SSD combinatie. €1500 euro dus, korting van €500 is toch best redelijk te noemen alhoewel ze vroeger toch echt meer korting kregen (zelfde 1000 euro maar meer laptop voor dat geld |:( )
De modellen in die prijslijst vanaf 1690euro hebben pas de K1100M en 8GB intern geheugen aan boord. Als je bij de 1500 euro winkels kijkt zit er 4GB RAM en een K610M in..

Dus 700 euro voordeel + 128GB SSD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Spijtig genoeg nog steeds dezelfde 16:9 brol; logisch dat de universiteiten studenten laten tekenen dat ze geen claims over RSI gaan beginnen: 16:9 is gewoon een totaal waardeloze aspect ratio voor welk nuttig werk dan ook. Het is zo ongeveer het enige wat Apple nog wel goed heeft: 16:10 schermen zijn al een stukje beter.

Die W540 zal de UT wel met een leuke korting hebben kunnen bemachtigen: het ganse internet lijkt er negatief over te zijn. En logisch ook; het apparaat heeft niet de eigenschappen die Thinkpads in het verleden zo populair maakten en nog wel alle nadelen. Vergeleken met een Dell M4800 is het gewoon een slechte grap.

Goed om te zien trouwens dat HP eindelijk dat Optimus eens geïmplementeerd heeft. Slechts drie jaar te laat, maar ach.. :+
Stidge schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 21:51:
En een USB charging port: als je laptop uit staat, toch je telefoon/whatever kunnen laden. Awesome!
Ja, dat hebben allerlei laptops al jaren. Veel succes om het daadwerkelijk werkend te krijgen. Mijn telefoon zegt altijd vrolijk "USB/TA, slow charging", ongeacht aan welke smaak "power USB / charging USB" ik 'm aan hang van desktop of laptop.
henri86 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 17:15:
Iemand die me kan vertellen hoe de trackpoint van de HP eigenlijk is tov een Thinkpad? Ik gebruik dat ding namelijk altijd op m'n thinkpad, maar de nieuwe generatie heeft een raar touchpad zonder fysieke knoppen voor de trackpoint. De ZBook 15 heeft die knoppen wel nog. Dus iemand ervaring? :)

Wat mij overigens nog een meest weerhoudt van een ZBook zijn de enorme fan geluiden; onder idle en normaal gebruik 3x zo luid als een W540!
Mijn ervaring is dat de Trackpoint op Thinkpads inderdaad beter is dan die bij Dell / HP. Ik gebruik de Trackpoint op mijn Thinkpad ook altijd; ik neem dan ook nooit een externe muis mee. Nadat ik aan de trackpoint op een Thinkpad T22 gewend was heb ik nooit meer hoeven wennen aan het ding op mijn T61 en W520.

Ik heb een tijdje gespeeld met dat nieuwe Thinkpad *40 serie knoploze trackpoint geval; het werkte beter dan ik eerst verwachte, maar niet zo fijn als de drie normale knoppen op een oudere Thinkpad. Geen idee waarom

Wat wel meespeelt in de trackpoint ervaring zijn de muisinstellingen; standaard staat in Windows muisversnelling aan, of "Enhance pointer precision" zoals het tegenwoordig heet. Die zorgt er voor dat die dingen zich absoluut dronken gaan gedragen. Zodra je dat uitzet is het al een stuk beter. Als je op iemand anders zijn HP / Dell dus die trackpoint uitprobeerd heb je 99% kans dat die instelling nog fout staat.

Wat betreft die ventilator geluiden: tja, als ze het ding zo dun maken moet er dus net zo veel lucht door een kleinere ruimte; dat gaat nu eenmaal niet vanzelf. Des te meer een reden om een trackpoint te gebruiken in plaats van een losse muis als er rechts naast je iemand met een HP zit..

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 29-06-2014 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basomanb
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-07-2022
Waarom beschikken die ZBooks niet over een hdmi-port? Lijkt me toch een must in 2014. Ik sluit altijd mn laptop aan op mn tv scherm met een hmdi kabel om films te kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
Basomanb schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:16:
Waarom beschikken die ZBooks niet over een hdmi-port? Lijkt me toch een must in 2014. Ik sluit altijd mn laptop aan op mn tv scherm met een hmdi kabel om films te kunnen kijken.
HDMI is voor TV's e.d. Displayport is voor computers omdat je over displaypoort meer kan sturen dan enkel beeld en geluid, Er zijn wel verloopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
Basomanb schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:16:
Ik heb zelf een displayport>hdmi en nog nooit issues gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basomanb
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-07-2022
Brilsmurfffje schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:22:
[...]

HDMI is voor TV's e.d. Displayport is voor computers omdat je over displaypoort meer kan sturen dan enkel beeld en geluid, Er zijn wel verloopjes.
Kan je een voorbeeld geven van wat je wel met een displaypoort zou kunnen en niet met een hdmipoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
Basomanb schreef op maandag 30 juni 2014 @ 12:52:
[...]

Kan je een voorbeeld geven van wat je wel met een displaypoort zou kunnen en niet met een hdmipoort?
HDMI zoals het nu in computers zit doet maar max 1920x1200, terwijl DP 4 van deze displays op 1 kabel kan aansturen. Verder doet een displayport 4k @ 60Hz terwijl HDMI met moeite 4k @ 30Hz doet. DP kan daisy-chaining en zo tot maximaal 6 schermen aansturen op 1 aansluiting. Met een simpele connector kan je een vga scherm aansluiten op DP, DP heeft een hogere bandbreedte en ondersteuning voor fibre optics zodat nog langere kabels mogelijk zijn. Nog een voordeel is dat een DP zichzelf locked in de socket en er dus niet zomaar uit kan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Brilsmurfffje schreef op maandag 30 juni 2014 @ 13:10:
[...]

HDMI zoals het nu in computers zit doet maar max 1920x1200, terwijl DP 4 van deze displays op 1 kabel kan aansturen. Verder doet een displayport 4k @ 60Hz terwijl HDMI met moeite 4k @ 30Hz doet. DP kan daisy-chaining en zo tot maximaal 6 schermen aansturen op 1 aansluiting. Met een simpele connector kan je een vga scherm aansluiten op DP, DP heeft een hogere bandbreedte en ondersteuning voor fibre optics zodat nog langere kabels mogelijk zijn. Nog een voordeel is dat een DP zichzelf locked in de socket en er dus niet zomaar uit kan vallen.
Op dat je redelijk vaak een veloopstukje nodig hebt om op verschillende schermen/beamers/etc aan te sluiten na is displayport inderdaad echt een stuk beter.

Op 'elitebooks' (tegenwoordig Zbook) zat altijd al alleen maar displayport. Vond ik vier jaar geleden ook gek maar eigenlijk totaal geen last van gehad. Op ebey een paar verloopjes hehaald naar hdmi/dvi etc en je kunt prima alles gebruiken.

Als je van plan bent de laptop te kopen kan je nu alvast van Ebay een adapter halen, dan is tegen de tijd dat je de laptop hebt de adapter ook wel aangekomen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Ik vind het trouwens wel apart dat de ZBook 14 een 4500u heeft, terwijl overal eigenlijk de 4600u erin zit. Zou dit nog een typefoutje kunnen zijn?
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste