Kan ook part of the deal zijn. Misschien had HP nog heel veel 4500u 'over' en kon die die mooi bundelen met zbook14s aan allerlei instanties zoals TU? Hoe dan ook, 4500u of 4600u boeit geen reet.henri86 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:04:
Ik vind het trouwens wel apart dat de ZBook 14 een 4500u heeft, terwijl overal eigenlijk de 4600u erin zit. Zou dit nog een typefoutje kunnen zijn?
Het performance verschil ga je helemaal 0,0 van merken.
Verwijderd
Hangt er een beetje vanaf in welke omgeving je je bevindt. Beamers zijn over het algemeen gewoon VGA.tokko1 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 15:00:
[...]
Op dat je redelijk vaak een veloopstukje nodig hebt om op verschillende schermen/beamers/etc aan te sluiten na is displayport inderdaad echt een stuk beter.
Het enige waar ik met m'n Thinkpad een "kabeltje" voor gekocht heb is DP > DVI-DL (€30) en DP > DVI (€8)
Kijk weer wat geleerd, bedankt voor de info.Brilsmurfffje schreef op maandag 30 juni 2014 @ 13:10:
[...]
HDMI zoals het nu in computers zit doet maar max 1920x1200, terwijl DP 4 van deze displays op 1 kabel kan aansturen. Verder doet een displayport 4k @ 60Hz terwijl HDMI met moeite 4k @ 30Hz doet. DP kan daisy-chaining en zo tot maximaal 6 schermen aansturen op 1 aansluiting. Met een simpele connector kan je een vga scherm aansluiten op DP, DP heeft een hogere bandbreedte en ondersteuning voor fibre optics zodat nog langere kabels mogelijk zijn. Nog een voordeel is dat een DP zichzelf locked in de socket en er dus niet zomaar uit kan vallen.
Verwijderd
Hallo,
Ik heb laatst deze laptop gekocht: pricewatch: Asus N56VV-S4069H
Volgend jaar ga ik WTB studeren aan de TU/e en vraag me af of het verstandig is om deel te nemen aan de laptopregeling. Kan mijn laptop de programma's 'normaal' draaien die ik nodig heb voor deze studie (of evt met een upgrade)? Wat raden jullie mij aan te doen?
groet,
Marcel
Volgend jaar ga ik WTB studeren aan de TU/e en vraag me af of het verstandig is om deel te nemen aan de laptopregeling. Kan mijn laptop de programma's 'normaal' draaien die ik nodig heb voor deze studie (of evt met een upgrade)? Wat raden jullie mij aan te doen?
groet,
Marcel
Ik zou het bij deze laptop houden, de laptop regeling van tu/e is niet heel fantastisch dit jaar (op de garantie en bouw kwaliteit na uiteraard).
Die laptop die je nu hebt is qua performance zeer vergelijkbaar met de high end laptops van de UT en Delft, dus dat zit zeker wel goed.
Die laptop die je nu hebt is qua performance zeer vergelijkbaar met de high end laptops van de UT en Delft, dus dat zit zeker wel goed.
En als je een DP++ (dual-mode displayport) poort hebt (zoals die zbook) kan je ook met een simpele passieve adapter een HDMI kabel aansluiten.Brilsmurfffje schreef op maandag 30 juni 2014 @ 13:10:
[...] Met een simpele connector kan je een vga scherm aansluiten op DP [...]
Verwijderd
Ik ga volgend jaar Technische Bedrijfskunde studeren een de Tu/e en heb op het moment nog geen laptop. Is de beste optie dan gewoon mee te doen aan t notebookproject of kan ik beter even door kijken?
Nee, je kan beter even terugkijken:Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 17:25:
Ik ga volgend jaar Technische Bedrijfskunde studeren een de Tu/e en heb op het moment nog geen laptop. Is de beste optie dan gewoon mee te doen aan t notebookproject of kan ik beter even door kijken?
Maikjuh in "\[TU/e + TU Delft + UTwente] Notebookproject 2014-2015"
en Brilsmurfffje in "\[TU/e + TU Delft + UTwente] Notebookproject 2014-2015"
Die laptop zal nog meer dan voldoen.Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:30:
Hallo,
groet,
Marcel
[ Voor 35% gewijzigd door Frozen op 01-07-2014 17:38 ]
Ik ga zelf Technische Natuurkunde studeren aan de TU/e, dat houdt eigenlijk weinig zware programma's in blijkt uit de website van de TU (http://web.phys.tue.nl/nl...groep/studenten_software/). Ik voel er dan ook weinig voor om een bakbeest van 3kg te kopen waar ik vervolgens de power niet van nodig heb. Liever dan een lichte laptop met grotere SSD.
Andere optie is natuurlijk gewoon een M3800 kopen, en dat is behoorlijk verleidelijk. Die software regel ik zelf wel.
Andere optie is natuurlijk gewoon een M3800 kopen, en dat is behoorlijk verleidelijk. Die software regel ik zelf wel.
'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus
Alle software is gewoon voor studenten te downloaden, heb je de TU laptop niet voor nodig.ScorpionSquad schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 18:09:
Ik ga zelf Technische Natuurkunde studeren aan de TU/e, dat houdt eigenlijk weinig zware programma's in blijkt uit de website van de TU (http://web.phys.tue.nl/nl...groep/studenten_software/). Ik voel er dan ook weinig voor om een bakbeest van 3kg te kopen waar ik vervolgens de power niet van nodig heb. Liever dan een lichte laptop met grotere SSD.
Iemand een idee over het gewicht van de adapters voor de zbook 14 en 15?
En is een reguliere SSD nog in te bouwen in de modellen?
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Lol, de TUD geeft aan dat de ultrabook niet geschikt is voor o.a. WB:
https://intranet.tudelft....-laptop-voor-jouw-studie/
Volgens de reviews draait hij solidworks anders met een keurige 37.88FPS. Waar halen ze die beoordeling dan vandaan?
Volgens de reviews draait hij solidworks anders met een keurige 37.88FPS. Waar halen ze die beoordeling dan vandaan?
Ook voor Technische Informatica zou hij niet voldoen, wtf ik heb nog nooit echt mijn grafische kaart uit mijn HP Elitebook 8560W nodig gehadiTitus schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 18:25:

Zit toch wel te overwegen mijn 3 jaar oude elitebook te vervangen voor de nieuwe ultrabook Z14. De garantie en bouwkwaliteit bevalt me toch wel van die apparaten! Maar vind het vooral fijn dat de Z14 een stuk lichter is, ik sjouw me al 3 jaar verloren met dat ding
[ Voor 19% gewijzigd door guid0o op 01-07-2014 19:23 ]
14 klein en licht, 15 baksteen. Precieze gewicht weet ik niet.inquestos schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 18:19:
Iemand een idee over het gewicht van de adapters voor de zbook 14 en 15?
En ja, er zit een 2.5" bay in. Je kan de meegeleverde HDD er uit halen en een 2.5" ssd/hdd er in stoppen.
Ik sta nu op het punt een Z14 of Z15 aan te schaffen,Frozen schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 17:22:
[...]
Bijna iedereen die ik hier zie op TUD met zo'n bakbeest, is er niet blij mee.
wat voor narigheid moet ik dan ongeveer verwachten?
Ik had eigenlijk deze al helemaal gepland:
http://tweakers.net/price...0jk-cm082h/specificaties/
Maar als ik het goed lees kan ik toch maar beter voor zo'n HP gaan?
Ik denk dat je de 14 echt goed gaat vinden. Bijna iedereen heeft tot op heden met de zware 15" laptops rondgelopen. Er is niet veel meer narigheid. Het zijn prima laptops. Maar het gewicht van de lader + laptop is gewoon rond 4-4.5 kilo. Dat is lomp. De mijne heeft nog wat extra kuurtjes, zoals oververhitting, steundopjes aan de onderkant die los zijn gekomen vanwege die hitte. Anderen hebben loskomende muisknop, maar ik gebruik de laptop bijna altijd in een dock.j3ffr3-y schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 19:37:
[...]
Ik sta nu op het punt een Z14 of Z15 aan te schaffen,
wat voor narigheid moet ik dan ongeveer verwachten?
Ik had eigenlijk deze al helemaal gepland:
http://tweakers.net/price...0jk-cm082h/specificaties/
Maar als ik het goed lees kan ik toch maar beter voor zo'n HP gaan?
Ze zijn aan de andere kant prima snel, lekker robuust en hebben prima keyboard, niet zo veel op aan te merken. En, als je ze sloopt op je TU, dan kunnen ze hem als het goed is snel vervangen, en soms zelfs ff je HDD verwisselen zodat je doorkan alsof er niks gebeurd is.
[ Voor 13% gewijzigd door Stidge op 01-07-2014 20:27 ]
Gelukkig zijn die echt zware bakbeesten weg. De zwaarste die er nu tussen zit is de zbook 15 en die weegt 2.8 kg. Absoluut niet licht, maar stukken beter dan de 3.4 van zijn voorganger.
Ik vraag me toch af of je met de 14 niet over twee jaar zo iets hebt van had ik maar de 15 genomen. Als je simulaties lang duren. Maar aan de andere kant is de rekenkracht wel toe genomen t.o.v de behandelde problemen in het onderwijs (heb zelf bij WB mijn laptop wel eens nachten laten rekenen).
Don't worry, je hebt in iedergeval op mijn studie genoeg aan de rekenkracht van je mobiele telefoon. Verder heeft die zbook 14 best wat power en is het extra voordeel in gewicht een ongelofelijke plus.Mr_gadget schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:06:
Ik vraag me toch af of je met de 14 niet over twee jaar zo iets hebt van had ik maar de 15 genomen. Als je simulaties lang duren. Maar aan de andere kant is de rekenkracht wel toe genomen t.o.v de behandelde problemen in het onderwijs (heb zelf bij WB mijn laptop wel eens nachten laten rekenen).
Ik heb gelezen dat oververhitting echt iets was van de Elitebooks en dat nu verholpen is.
Ik denk dat ik me eerder zal ergeren aan de kleine navigatietoetsen. Zien er mini uit op foto's!
Ik denk dat ik me eerder zal ergeren aan de kleine navigatietoetsen. Zien er mini uit op foto's!
Verwijderd
Waarschijnlijk hebben ze gewoon die tabel gekopieerd van voorgaande jaren.iTitus schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 18:25:
Het plaatje wat ze erbij hebben van die 14"... met Solidworks op de voorgrond

Wellicht dat er wat spul bij zit wat specifiek op die CUDA cores draait ofzo.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2014 04:14 ]
Tsja, cuda, ik denk niet dat je er super veel van merkt.
Mr_gadget, nachten laten rekenen!
? Waaraan dan. Maximale wat ik ooit heb moeten berekenen voor WB was 10 minuten in matlab, op een TU computer, dus dat zal misschien iets langer duren op een laptop, maar nachten? Bitcoins zeker
Net als die gast op de JvB die dikke miners had staan en er geld mee verdiende omdat stroom over de hele JvB gedeeld wordt
@brilsmurf, volgens mij staat er een foutje in de openingspost:
Highend - HP Zbook 14 Mobile Workstationreview
Ultrabook - HP Zbook 15 Mobile Workstation review
Highend en ultrabook omgedraaid.
Heeft iemand de 14 al een keer in het echt gezien? Of gezien in een winkel?
Mr_gadget, nachten laten rekenen!

[ Voor 10% gewijzigd door Titus op 02-07-2014 12:16 ]
Hallo, ik ga volgend jaar waarschijnlijk Electrical Engineering aan de TU/e studeren. Denken jullie dat het verstandig is de ZBook 15 aan te schaffen? Ik zit eigenlijk vooral tegen dat gewicht aan te kijken... Ik zou eigenlijk veel liever een Asus NX500 (maar die heeft geen 'professionele' videokaart?) of een Dell Precision M3800 hebben, maar die zijn natuurlijk dan een stuk duurder. Heb ik een Quadro of Firepro echt nodig? De garantie is natuurlijk wel top notch bij de ZBook...
[ Voor 6% gewijzigd door iFlames op 02-07-2014 15:43 ]
Fijn, de TU Delft plaatst steeds meer specificaties op de projectsite. De SSD-leverancier en Wh van beide laptops zijn nu ook bekend. Wel grappig dat de grotere Zbook 15 met een 50% grotere accu (75Wh t.o.v. 50Wh) volgens Notebookcheck toch minder lang meegaat (idle 10h om 5,5h; surfing 5,5h om 4,75h). Alsnog hebben beide respectabele accuduur, maar het maakt de keuze er niet makkelijker op.
Verwijderd
Ik ga volgend jaar Technische Informatica studeren in Delft. Mijn huidige laptop is een Dell XPS 15 met een i5 M480-processor en een scherm met 1366x768 resolutie. Deze laptop werkt nog perfect voor alledaags gebruik.
Is het nodig voor mij om een nieuwe laptop te kopen? (in dat geval zou ik voor de Z15 gaan, gezien ik wat extra gewicht geen probleem vind)
Is het nodig voor mij om een nieuwe laptop te kopen? (in dat geval zou ik voor de Z15 gaan, gezien ik wat extra gewicht geen probleem vind)
Dan de Zbook14? Is een hele andere klasse he. Processor is veel zuiniger, scherm is kleiner en dus zuiniger.jacovisscher schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 15:44:
Fijn, de TU Delft plaatst steeds meer specificaties op de projectsite. De SSD-leverancier en Wh van beide laptops zijn nu ook bekend. Wel grappig dat de grotere Zbook 15 met een 50% grotere accu (75Wh t.o.v. 50Wh) volgens Notebookcheck toch minder lang meegaat (idle 10h om 5,5h; surfing 5,5h om 4,75h). Alsnog hebben beide respectabele accuduur, maar het maakt de keuze er niet makkelijker op.
Denk eraan dat op de site van TU/e staat dat je een hoop software licenties niet gaat krijgen als je je laptop niet via hen koopt. Ik weet niet of dit vroeger ook al zo streng was, het leek mij dat je de licenties wel kreeg maar alles zelf moest installeren regelen en geen garantie via de TU kreeg.iFlames schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 15:41:
Hallo, ik ga volgend jaar waarschijnlijk Electrical Engineering aan de TU/e studeren. Denken jullie dat het verstandig is de ZBook 15 aan te schaffen? Ik zit eigenlijk vooral tegen dat gewicht aan te kijken... Ik zou eigenlijk veel liever een Asus NX500 (maar die heeft geen 'professionele' videokaart?) of een Dell Precision M3800 hebben, maar die zijn natuurlijk dan een stuk duurder. Heb ik een Quadro of Firepro echt nodig? De garantie is natuurlijk wel top notch bij de ZBook...
Verwijderd
Er staan een heleboel refurbished Dell M4800's op eBay; prijzen zijn daar ook prima.iFlames schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 15:41:
Bij gewoon surfen schelen die processors toch niet zo heel veel? Pas als je ze echt aan het werk zet kan ik me voorstellen dat de Zbook 15 wat meer slurpt (maar dan ook weer de race to idle wint). En 14 of 15,6 inch is ook niet zo'n groot verschil. Ik ben benieuwd of die Zbook 14 speciale energiezuiniger hardware heeft. Anders zou ik het verschil van 50% batterijcapaciteit en toch minder presteren niet kunnen verklaren.Stidge schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 19:35:
[...]
Dan de Zbook14? Is een hele andere klasse he. Processor is veel zuiniger, scherm is kleiner en dus zuiniger.
Mits je een redelijk goede graka hebt en je niet ergert aan een lage-resolutiescherm als je code gaat kloppen, kun je daar prima een paar jaartjes mee vooruit.Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:22:
Ik ga volgend jaar Technische Informatica studeren in Delft. Mijn huidige laptop is een Dell XPS 15 met een i5 M480-processor en een scherm met 1366x768 resolutie. Deze laptop werkt nog perfect voor alledaags gebruik.
Zou de surface pro 3 voor industrieel ontwerpen bruikbaar zijn of is de hardware daar te zwak voor?
Ik overweeg die namelijk wegens de pen input voor het schetsen en notities maken.
Ik overweeg die namelijk wegens de pen input voor het schetsen en notities maken.
* Frozen doet vreemde een goocheltruc en, poef: FixediTitus schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:15:
[ Voor 32% gewijzigd door Frozen op 03-07-2014 00:40 ]
Op de website van TUD stellen ze dat wanneer je zelf een laptop meeneemt/uitzoekt, je ook minimaal 8GB ram moet hebben en een krachtige grafische kaart(http://laptopproject.tudelft.nl/index.php?id=104589). Dus ik zou daar nog eens goed naar kijken als ik jou was.Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:22:
Ik ga zelf ook Technische Informatica studeren in delft volgend jaar en ben voor een lekker krachtig portable game systeem gegaan, de MSI GS60. Dus ik zal komend jaar veel naar stopcontacten zoeken
Zuinigere wifi chip, zuiniger geheugen, zuinigere backlight? Al die dingen kunnen best hard optellen. Is ook veel meer op gelet waarschijnlijk dan bij de zbook15jacovisscher schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 00:19:
[...]
Bij gewoon surfen schelen die processors toch niet zo heel veel? Pas als je ze echt aan het werk zet kan ik me voorstellen dat de Zbook 15 wat meer slurpt (maar dan ook weer de race to idle wint). En 14 of 15,6 inch is ook niet zo'n groot verschil. Ik ben benieuwd of die Zbook 14 speciale energiezuiniger hardware heeft. Anders zou ik het verschil van 50% batterijcapaciteit en toch minder presteren niet kunnen verklaren.
[...]
Een vriend studeert ook TN, hij is aan het eind van zijn 2e jaar nu, met een consumentenlaptop (Asus met Sandy Bridge i7 en nVidia GeForce GT 540M) is hij er prima doorheengekomen. Het maakt niet zoveel uit allemaal, in het 2e jaar EE is mijn i5je van mijn Acer altijd genoeg geweest. Kies gewoon iets wat je leuk vindt, zou ik zeggen.ScorpionSquad schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 18:09:
De UT notebook is vanaf vandaag te bestellen. Je kunt ook een Docking meebestellen zie ik. Het wordt op dit moment nog afgeraden omdat de prijs nog iets bijgespijkerd kan worden.
EDIT: Er wordt bij accessoires ook een 2,5" HDD aangeboden, maar geen caddy. kan ik hieruit concluderen dat er WEL een caddy meegeleverd/ingebouwd wordt? Zo niet, dan koop ik er nu een in China, heb ik die tegen die tijd wel binnen. Hoe lang is de levertijd van de UT laptops eigenlijk?
EDIT: Er wordt bij accessoires ook een 2,5" HDD aangeboden, maar geen caddy. kan ik hieruit concluderen dat er WEL een caddy meegeleverd/ingebouwd wordt? Zo niet, dan koop ik er nu een in China, heb ik die tegen die tijd wel binnen. Hoe lang is de levertijd van de UT laptops eigenlijk?
[ Voor 44% gewijzigd door thechib12 op 03-07-2014 15:56 ]
Afhankelijk wat je thuis/studentenkamer hebt. Want alleen een surface pro is toch wel echt niet aan te raden.Dragonithe schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 00:35:
Zou de surface pro 3 voor industrieel ontwerpen bruikbaar zijn of is de hardware daar te zwak voor?
Ben zelf 4e jaars IOer en heb veel plezier gehad van de Highend die ze in mijn jaar verkochten.
Tijdens lectures ed. is een surface wel echt een uitkomst maar zodra je solidworks/maple erbij zou moetne pakken

De mid/low-end kan je opzich wel prima gebruiken voor alle programma's als je echt het gewicht van de zb-15 te zwaar vind. Alles gaat gewoon een tikkie langzamer

(Ga dit jaar trouwens de Zbook 15 kopen om mijn Elitebook 8540w te vervangen icm de dock die ik al heb een ideale combinatie
[ Voor 9% gewijzigd door tokko1 op 03-07-2014 18:14 ]
Waar staat dat? En geldt dat alleen voor het docking station of ook voor de notebook?thechib12 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 14:48:
De UT notebook is vanaf vandaag te bestellen. Je kunt ook een Docking meebestellen zie ik. Het wordt op dit moment nog afgeraden omdat de prijs nog iets bijgespijkerd kan worden.
Denk het wel, er staat een caddy op het plaatje en er staat "incl. HD adapter" bij. €163,00 voor een 1 TB HDD vind ik trouwens schreeuwend duur. Voor die prijs kun je er wel 3 krijgen. Ik bestel wel ergens anders een HDD, moet gewoon passen toch als je 2,5" neemt?EDIT: Er wordt bij accessoires ook een 2,5" HDD aangeboden, maar geen caddy. kan ik hieruit concluderen dat er WEL een caddy meegeleverd/ingebouwd wordt? Zo niet, dan koop ik er nu een in China, heb ik die tegen die tijd wel binnen. Hoe lang is de levertijd van de UT laptops eigenlijk?
Wat is ook niet duidelijk vind is dat er tussen de accessoires ook een adapter zit. Een adapter krijg je er toch gewoon standaard bij neem ik aan?
[ Voor 9% gewijzigd door Compizfox op 03-07-2014 19:09 ]
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Hier staat het, op de site van de NSC:Compizfox schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 19:05:
[...]
Waar staat dat? En geldt dat alleen voor het docking station of ook voor de notebook?
[...]
Denk het wel, er staat een caddy op het plaatje en er staat "incl. HD adapter" bij.
€163,00 voor een 1 TB HDD vind ik trouwens schreeuwend duur. Voor die prijs kun je er wel 3 krijgen. Ik bestel wel ergens anders een HDD, moet gewoon passen toch als je 2,5" neemt?
Ik vind 163,- voor een 1tb hdd ook erg duur. Het voordeel is wel dat er een Caddy bij zit. Waarom verkopen ze dat ding niet gewoon los bij. Ik denk dat het gros van de studenten niet gaat kiezen voor een hddtje van 163,- . Op ebay.com worden wel wat caddys aangeboden voor ongeveer 15$. Komt dan wel uit China. Beetje twijfel aangezien ik ergens in dit topic heb gelezen dat het plaatsen van een hdd in de optische drive slot nogal kut is.Bestelwebsite online.
De bestelinformatie en portal zijn klaar en staan online. Vanaf nu is het dus mogelijk een notebook uit ons project te bestellen. Mocht je geïnteresseerd zijn om, als accessoire bij jouw notebook, ook een docking station te bestellen, dan raden we je aan om met het bestellen nog heel even te wachten. We zijn nog bezig het vaststellen van een correcte prijs voor dit item.
De link naar de bestelportal is: http://www.secure2shop.nl/universiteittwente/
Aha, thx voor de info.
Ik gok het er dan maar gewoon op. €163 voor een 1 TB 5400RPM HDD vind ik echt afzetterij.
Ik gok het er dan maar gewoon op. €163 voor een 1 TB 5400RPM HDD vind ik echt afzetterij.
In Elitebooks van HP is het vervangen van je optische drive door een hdd met z'n Ebay caddy echt super makkelijk. Zou in ieder geval zeker geen €163 voor 1TB betalenthechib12 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 19:09:
[...]
Hier staat het, op de site van de NSC:
[...]
Ik vind 163,- voor een 1tb hdd ook erg duur. Het voordeel is wel dat er een Caddy bij zit. Waarom verkopen ze dat ding niet gewoon los bij. Ik denk dat het gros van de studenten niet gaat kiezen voor een hddtje van 163,- . Op ebay.com worden wel wat caddys aangeboden voor ongeveer 15$. Komt dan wel uit China. Beetje twijfel aangezien ik ergens in dit topic heb gelezen dat het plaatsen van een hdd in de optische drive slot nogal kut is.
Ah, was ik al bang voor.. ben niet heel scherp meer met al die deadlines/tentamens.Compizfox schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 19:15:
We hebben het hier over Lenovo's...
offtopic:
Ik zei toch dat dit onhandig werd? We moeten gewoon losse topics aanmaken ipv 1 topic voor de 3 universiteiten samen...

[ Voor 19% gewijzigd door tokko1 op 03-07-2014 19:16 ]
We hebben het hier over Lenovo's...
offtopic:
Ik zei toch dat dit onhandig werd? We moeten gewoon losse topics aanmaken ipv 1 topic voor de 3 universiteiten samen...
[ Voor 65% gewijzigd door Compizfox op 03-07-2014 19:15 ]
Dat geloof ik graag. Helaas praten we over de Lenovo W540. Iemand heeft wel gezegd dat het niet echt meewerkt om een caddy erin te zetten. Ook ergens op internet gelezen. Ik ga het even opzoekentokko1 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 19:14:
[...]
In Elitebooks van HP is het vervangen van je optische drive door een hdd met z'n Ebay caddy echt super makkelijk. Zou in ieder geval zeker geen €163 voor 1TB betalen
Wat zijn die gasten van lenovo toch grapjassen:
http://shopap.lenovo.com/...01F7E452CBBA91660EB85C922

[ Voor 14% gewijzigd door thechib12 op 03-07-2014 19:18 ]
Nog steeds goedkoper dan die 1 TB HDD van €163 
Maar eh, ik haal zo'n ding wel op eBay.
EDIT: Wat een prutswerk weer, alle links op http://tutwente.scc.nl/ verwijzen naar http://tudelft.scc.nl. Orderstatus werkt dus ook niet.
EDIT: Wat een prutswerk weer, alle links op http://tutwente.scc.nl/ verwijzen naar http://tudelft.scc.nl. Orderstatus werkt dus ook niet.

[ Voor 74% gewijzigd door Compizfox op 03-07-2014 19:33 ]
Even een mailtje gedaan of ze die HDD caddys niet gewoon los verkopen (UT high end)
Hoe kom je bij die link van tutwente.scc.nl ? Ik ben die nog nergens tegen gekomen (heb de notebook nog niet besteld overigens)Compizfox schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 19:21:
Nog steeds goedkoper dan die 1 TB HDD van €163
[ Voor 74% gewijzigd door thechib12 op 03-07-2014 19:35 ]
Ik heb de optische drive van mijn W530 ook vervangen door een Caddy, een kind kan de was doen. Er zit een schuif onderop en daarmee schuif je zo heel die caddy eruit.
Compizfox schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 19:35:
Poll: Losse topics voor de 3 universiteiten?
• Ja
• Nee
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
offtopic:
Iedereen kan zijn post toch beginnen met [Delft] of [twente] ? Lijkt mij het probleem mee opgelost.
Het lijkt mij niet verstandig om 3 topics hier op (het al vrij volle) CSL te hebben. 2 v/d 3 topics zullen dan waarschijnlijk vrij leeg blijven.
Iedereen kan zijn post toch beginnen met [Delft] of [twente] ? Lijkt mij het probleem mee opgelost.
Het lijkt mij niet verstandig om 3 topics hier op (het al vrij volle) CSL te hebben. 2 v/d 3 topics zullen dan waarschijnlijk vrij leeg blijven.
1 topic is handig omdat het ook veelal om advies voor een aankoop gaat en dat is veel handiger om centraal te houden.
Maar mensen hebben toch niet de keuze. Als je immers op universiteit X zit heb je niks aan advies/discussie over de notebooks van universiteit Y omdat je die toch niet kunt kopen.
Ik vind 1 centraal topic enorm onhandig omdat de discussie over de notebooks van de andere 2 universiteiten mij niet interesseert, en de reacties die mij wel interesseren daardoor 'ondersneeuwen'.
Een ander probleem is verwarring, omdat mensen niet direct doorhebben over welke universiteit de discussie gaat
Ja, in het geval dat alle universiteiten dezelfde laptops aanbieden is een centraal topic superhandig. Maar in dit geval? Nee, absoluut niet.
Ik vind 1 centraal topic enorm onhandig omdat de discussie over de notebooks van de andere 2 universiteiten mij niet interesseert, en de reacties die mij wel interesseren daardoor 'ondersneeuwen'.
Een ander probleem is verwarring, omdat mensen niet direct doorhebben over welke universiteit de discussie gaat
Ja, in het geval dat alle universiteiten dezelfde laptops aanbieden is een centraal topic superhandig. Maar in dit geval? Nee, absoluut niet.
Hoezo? Zijn 2 van de 3 universiteiten veel minder populair? Welke zijn dat dan volgens jou? Ik zie zo niet waar je deze conclusie vandaan haalt eigenlijk.2 v/d 3 topics zullen dan waarschijnlijk vrij leeg blijven.
[ Voor 15% gewijzigd door Compizfox op 04-07-2014 00:27 ]
Compizfox schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 00:26:
Maar mensen hebben toch niet de keuze. Als je immers op universiteit X zit heb je niks aan advies/discussie over de notebooks van universiteit Y omdat je die toch niet kunt kopen.
[...]
Hoezo? Zijn 2 van de 3 universiteiten veel minder populair? Welke zijn dat dan volgens jou? Ik zie zo niet waar je deze conclusie vandaan haalt eigenlijk.
offtopic:
Het meeste wat hier gevraagd zal worden is: ik doe deze en deze studie, welke laptop zal ik kiezen, hoe zit het met deze en deze regeling, hoe zit het met de specs van, etc. Pas na de vakantie zullen mensen met problemen etc. komen.
Voor nu is het handig als mensen even [[insert naam van uni]] boven hun post zetten.
Wil je verder discussieren nodig ik je uit om mij een DM te sturen (eventueel met een modje erbij voor zijn mening).
Het meeste wat hier gevraagd zal worden is: ik doe deze en deze studie, welke laptop zal ik kiezen, hoe zit het met deze en deze regeling, hoe zit het met de specs van, etc. Pas na de vakantie zullen mensen met problemen etc. komen.
Voor nu is het handig als mensen even [[insert naam van uni]] boven hun post zetten.
Wil je verder discussieren nodig ik je uit om mij een DM te sturen (eventueel met een modje erbij voor zijn mening).
Is die Zbook van de TUD nou al te bestellen, want ik zie nergens een bestelknop staan?
Precies en voor de meeste problemen is het simpelweg, ga naar de service desk op de campus.Frozen schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 01:16:
[...]
offtopic:
[DELFT] "Begin juli".Basomanb schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 09:43:
Is die Zbook van de TUD nou al te bestellen, want ik zie nergens een bestelknop staan?
De laptops zouden "begin juni" bekend worden en dat werd 20+ juni. Dus "Begin juli" kan prima ergens eind juli betekenen
[TU Delft]
Enige waar over inzit als straks die Z15 koop, is dat er net niet een lekkere GPU voor gamen in zit, de rest van de laptop is echt prima om mee te gamen. Of is er iemand met een model van dit project die wel wat vloeiends speelt?
Waar Notebookcheck zelf nog de 83 Wh variant had, dus zal er niet beter op worden met die van TUD.jacovisscher schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 15:44:
Enige waar over inzit als straks die Z15 koop, is dat er net niet een lekkere GPU voor gamen in zit, de rest van de laptop is echt prima om mee te gamen. Of is er iemand met een model van dit project die wel wat vloeiends speelt?
[TU Delft]
Ik begin volgend jaar met de master Biomedical engineering.
Ik heb vorige week mijn HBO diploma gehaald zonder ook maar één keer een laptop mee naar college te nemen.
Is het bij de TU Delft daadwerkelijk noodzakelijk om een laptop te hebben, of kan ik met mijn krachtige desktop daar ook uit de voeten?
Ik heb vorige week mijn HBO diploma gehaald zonder ook maar één keer een laptop mee naar college te nemen.
Is het bij de TU Delft daadwerkelijk noodzakelijk om een laptop te hebben, of kan ik met mijn krachtige desktop daar ook uit de voeten?
Verwijderd
Bij de W530 was een mSata SSD nog veel makkelijker; dan kun je de ODD gewoon laten zitten.Brilsmurfffje schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 19:46:
Ik heb de optische drive van mijn W530 ook vervangen door een Caddy, een kind kan de was doen. Er zit een schuif onderop en daarmee schuif je zo heel die caddy eruit.
Bij een W540 gaat dat lastig worden; Er zit welliswaar zo'n M.2 slot in, maar die is dusdanig kort dat je er feitelijk niks aan hebt: de beschikbare M.2 SSD's zijn veel langer.
Er hoeft ook geen SSD in, die zit er al in namelijk
Het gaat er juist om om een HDD te plaatsen in een bay waar normaal gesproken een ODD kan zitten.
[ Voor 24% gewijzigd door Compizfox op 05-07-2014 14:25 ]
[Tu Delft]
)
Als je op HBO prima uit de voeten kon zonder moet dat ook op de Uni wel lukken hoor. Wordt wel redelijk veel groepswerk gedaan op de Universiteit zelf. Het is vaak handig om daar ook een PC te hebben, er zijn wel vaste PC's.. maar om nou altijd een computer te moeten zoekenZinloos1 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 21:01:
[TU Delft]

Ik ga volgend jaar technische informatica studeren in Delft. Dus ik ben op zoek naar een laptop. Zelf had ik deze gevonden:
pricewatch: Toshiba Satellite S50-B-126
Hier was/ben ik van plan een ssd in te zetten.
Maar de zbook 15 via Delft ziet er ook goed uit. De toshiba heeft ongeveer dezelfde specs als de zbook 14 maar qua gewicht zit hij tussen de 14 en 15 in (2.08Kg). Nu hoor ik veel dingen over dat je de zbook15 echt niet iedere dag wilt meezeulen enzo is die 2,8Kg (wat er op de website staat) dan echt zo veel? Ik vond het eigenlijk nog wel meevallen...
Het leek mij dat ik afkon met een redelijk eenvoudige laptop maar volgens de site van de TU Delft is de zbook 14 niet geschikt voor TI...
Moeten er echt zulke zware dingen gebeuren? En hoe onhandig zou het zijn als ik deze thuis op m'n desktop (anders dan in m'n sig) zou doen?
Misschien is het wel handig te vermelden dat ik van plan ben er Linux op te gooien. Ik vraag me alleen wel af of ik dan moet dualbooten met windows of kan het grootste gedeelte van wat er moet gebeuren op Linux gedaan worden en de rest thuis achter m'n desktop met windows?
Een laatste vraag, misschien heb ik erover heen gelezen maar is het een groot probleem als je een "eigen" laptop gebruikt (met een niet windows besturingssysteem) qua het verkrijgen van software ed?
Maar de zbook 15 via Delft ziet er ook goed uit. De toshiba heeft ongeveer dezelfde specs als de zbook 14 maar qua gewicht zit hij tussen de 14 en 15 in (2.08Kg). Nu hoor ik veel dingen over dat je de zbook15 echt niet iedere dag wilt meezeulen enzo is die 2,8Kg (wat er op de website staat) dan echt zo veel? Ik vond het eigenlijk nog wel meevallen...
Het leek mij dat ik afkon met een redelijk eenvoudige laptop maar volgens de site van de TU Delft is de zbook 14 niet geschikt voor TI...
Misschien is het wel handig te vermelden dat ik van plan ben er Linux op te gooien. Ik vraag me alleen wel af of ik dan moet dualbooten met windows of kan het grootste gedeelte van wat er moet gebeuren op Linux gedaan worden en de rest thuis achter m'n desktop met windows?
Een laatste vraag, misschien heb ik erover heen gelezen maar is het een groot probleem als je een "eigen" laptop gebruikt (met een niet windows besturingssysteem) qua het verkrijgen van software ed?
Het grootste deel van TI zou je zelf nog met een van de eerste netbookjes kunnen doen. Je hebt één of 2 projecten waar het wel handig is om een redelijk snelle laptop te hebben, maar daar staan natuurlijk ook de vaste PC's nog voor. Elitebook/ZBook is qua studie overkill, maar voor de rest is de power natuurlijk erg fijn. Qua het tillen: Ik heb dagelijks de elitebook en lader in m'n tas zitten(gewoon zo'n simpele eastpak), en ik vind het prima te doen. Meningen verschillen natuurlijk..TheK1ng schreef op zondag 06 juli 2014 @ 16:50:
Ik ga volgend jaar technische informatica studeren in Delft. Dus ik ben op zoek naar een laptop. Zelf had ik deze gevonden:
Het leek mij dat ik afkon met een redelijk eenvoudige laptop maar volgens de site van de TU Delft is de zbook 14 niet geschikt voor TI...Moeten er echt zulke zware dingen gebeuren? En hoe onhandig zou het zijn als ik deze thuis op m'n desktop (anders dan in m'n sig) zou doen?
Qua linux: de elitebook wordt erg warm als je linux gebruikt; je hebt standaard handverwarming... Geen idee waarom, maar het is al jaren. Onder windows gaat het prima. Qua studie: 90% kan op linux, sommige dingen zijn windows only(ook sommige dingen linux only) maar daar zijn VM's voor uitgevonden(en krijg je ook daadwerkelijk af en toe op usb stick mee van de docent..)
Qua software: Laptop of niet, elke student krijgt dat gewoon.
Waarom zou je deze nemen? Met SSD er in zit je al aan de prijs van het laptopproject. Wat zijn de voordelen van deze laptop dan? Er zit niet eens een dedicated GPU inTheK1ng schreef op zondag 06 juli 2014 @ 16:50:
Nee. Waarschijnlijk een veel slechter scherm. Daar kijk je toch zowat elke dag tegen aan en is best wel heel erg belangrijk. Minder opslag (zbook 14 heeft msata SSD én ruimte om nog een hdd/ssd in te stoppen + prima grafische kaart voor zwaar werk, niet gamen helaas)Maar de zbook 15 via Delft ziet er ook goed uit. De toshiba heeft ongeveer dezelfde specs als de zbook 14
Laptop mag dan 2.8 kg wegen. Oplader van 150W er bij zit je waarschijnlijk al over de 3.5kg. Flesje water erbij. Etui erbij. Wat eten erbij. Misschien een boek of een schrift. Rekenmachine. Wordt al snel oncomfortabel. Vergeet ook zeker niet dat de batterijduur van de 14 een stuk beter is dan de 15.maar qua gewicht zit hij tussen de 14 en 15 in (2.08Kg). Nu hoor ik veel dingen over dat je de zbook15 echt niet iedere dag wilt meezeulen enzo is die 2,8Kg (wat er op de website staat) dan echt zo veel? Ik vond het eigenlijk nog wel meevallen...
Dikke onzin. Je kan prima met een oké laptop af. Zulke zware dingen hoeven er echt niet te gebeuren. Je kan ook prima met een desktop werken. Hoe het bij TI zit weet ik niet zeker, maar bij werktuigbouwkunde werk je regelmatig met een groepje waarbij het wel handig is als mensen laptops hebben. Er is vaak ruimte voor 1 persoon om geen laptop te hebben, aangezien er vaak 1 PC per projecttafel staat bij WB (soms 2). Maar ik ken ook een handje vol mensen die hun studie zonder laptop door zijn gekomen en alles gewoon lekker thuis doen.Het leek mij dat ik afkon met een redelijk eenvoudige laptop maar volgens de site van de TU Delft is de zbook 14 niet geschikt voor TI...Moeten er echt zulke zware dingen gebeuren? En hoe onhandig zou het zijn als ik deze thuis op m'n desktop (anders dan in m'n sig) zou doen?
Alle software waarmee ze willen dat je werkt, werkt op Windows 7. Als je een ander systeem gebruikt moet je het zelf uitzoeken. Mensen met Macs die hebben inderdaad vaak een dualboot om dingen als SolidWorks te draaien. Hoe dat zit bij TI weet ik niet.Misschien is het wel handig te vermelden dat ik van plan ben er Linux op te gooien. Ik vraag me alleen wel af of ik dan moet dualbooten met windows of kan het grootste gedeelte van wat er moet gebeuren op Linux gedaan worden en de rest thuis achter m'n desktop met windows?
Oke dan zal het vast wel te doen zijnMarnixzzz schreef op zondag 06 juli 2014 @ 17:33:
[...]
Het grootste deel van TI zou je zelf nog met een van de eerste netbookjes kunnen doen. Je hebt één of 2 projecten waar het wel handig is om een redelijk snelle laptop te hebben, maar daar staan natuurlijk ook de vaste PC's nog voor. Elitebook/ZBook is qua studie overkill, maar voor de rest is de power natuurlijk erg fijn. Qua het tillen: Ik heb dagelijks de elitebook en lader in m'n tas zitten(gewoon zo'n simpele eastpak), en ik vind het prima te doen. Meningen verschillen natuurlijk..
Dat is bij een elitebook maar is dat ook bij een zbook? Verder is het handverwarming deel gamebreaker om niet op linux de gaan aangezien ik toch een klein los mechanisch toetsenbord zal gebruiken als grote stukken moet typenQua linux: de elitebook wordt erg warm als je linux gebruikt; je hebt standaard handverwarming... Geen idee waarom, maar het is al jaren. Onder windows gaat het prima. Qua studie: 90% kan op linux, sommige dingen zijn windows only(ook sommige dingen linux only) maar daar zijn VM's voor uitgevonden(en krijg je ook daadwerkelijk af en toe op usb stick mee van de docent..)
Ah bedankt, ik hoorde dat het op de TU-e wel een soort van een probleem was namelijk...Qua software: Laptop of niet, elke student krijgt dat gewoon.
Omdat ik toen nog niet gekeken had naar het laptopproject omdat ik niet van het bestaan afwist. Ik wist wel dat je een laptop voor een goede prijs kon krijgen via de uni maar ik dacht dat hiermee campusshop.nl bedoelt werdtStidge schreef op zondag 06 juli 2014 @ 17:37:
[...]
Waarom zou je deze nemen? Met SSD er in zit je al aan de prijs van het laptopproject. Wat zijn de voordelen van deze laptop dan? Er zit niet eens een dedicated GPU in.
Gamen heb ik thuis een gamebak voor staan. (dual 290Nee. Waarschijnlijk een veel slechter scherm. Daar kijk je toch zowat elke dag tegen aan en is best wel heel erg belangrijk. Minder opslag (zbook 14 heeft msata SSD én ruimte om nog een hdd/ssd in te stoppen + prima grafische kaart voor zwaar werk, niet gamen helaas)

Dat is denk ik ook deels persoonlijk nu ik erover nadenk. Ik zal het eens proberen, een kg of 4-5 aan troep in een rugzak stoppen en kijken hoe dat aflooptLaptop mag dan 2.8 kg wegen. Oplader van 150W er bij zit je waarschijnlijk al over de 3.5kg. Flesje water erbij. Etui erbij. Wat eten erbij. Misschien een boek of een schrift. Rekenmachine. Wordt al snel oncomfortabel. Vergeet ook zeker niet dat de batterijduur van de 14 een stuk beter is dan de 15.
Klopt. Ik was aan het kijken voor een licht laptopje met een i5je. Als je dan echter ook nog een redelijk scherm wilt hebben is het prijsverschil tussen i5 en i7 en nog wat andere specs zo klein dat ik deze maar deels gekozen had/aangeraden kreeg in de pcwinkel hier. Dit was allemaal voordat ik dit over het laptopproject hoorde.Dikke onzin. Je kan prima met een oké laptop af. Zulke zware dingen hoeven er echt niet te gebeuren. Je kan ook prima met een desktop werken. Hoe het bij TI zit weet ik niet zeker, maar bij werktuigbouwkunde werk je regelmatig met een groepje waarbij het wel handig is als mensen laptops hebben. Er is vaak ruimte voor 1 persoon om geen laptop te hebben, aangezien er vaak 1 PC per projecttafel staat bij WB (soms 2). Maar ik ken ook een handje vol mensen die hun studie zonder laptop door zijn gekomen en alles gewoon lekker thuis doen.
In ieder geval bedankt voor de info
[Twente]
Ik heb de notebook vanavond besteld, en heb een bevestigingsmail gehad. Op de T&T pagina heb ik een account en wachtwoord nodig. Wat moet dit zijn? Of krijg ik hier voor nog wat toegestuurd?
Ik heb de notebook vanavond besteld, en heb een bevestigingsmail gehad. Op de T&T pagina heb ik een account en wachtwoord nodig. Wat moet dit zijn? Of krijg ik hier voor nog wat toegestuurd?
tutwente.scc.nl bedoel je?
Die werkt niet. Alle links verwijzen naar tudelft.scc.nl en het inlogformulier is zelfs een iframe (ja echt, kijk maar
) die verwijst naar http://tudelft.scc.nl/tudelft/tud-login-2.asp. Dus ja, gaat niet werken zo...
Die werkt niet. Alle links verwijzen naar tudelft.scc.nl en het inlogformulier is zelfs een iframe (ja echt, kijk maar
[ Voor 7% gewijzigd door Compizfox op 07-07-2014 03:24 ]
[Tu Delft]
).
Qua software kan je de specialistische software van blackboard downloaden en oa windows 8 (inc extra licenties etc) van MA3D. Office/Adobe krijg je dan weer niet
Mjah daar kan je altijd de cloud/xxx variant wel van gebruiken
.
// ps. even een mailtje naar servicedesk van it desk gedaan wanneer de laptop nou écht besteld zou moeten kunnen worden en of ze een inschatting hebben van levertijd.
Vergeet niet dat je bij beide laptops een Zbook gericht op zakelijk gebruik krijgt met echt super degelijke bouwkwaliteit tov een 'consumer' laptop. En ook nog is 3 jaar on sight en batterij garantie (je belt met de klacht, gaat naar het servicepunt op de campus en krijgt of een leenlaptop of ze fixen hetTheK1ng schreef op zondag 06 juli 2014 @ 18:40:
[...]
Oke dan zal het vast wel te doen zijnIk heb net even getest met de laptop van m'n pa 2.6Kg en dat is ook makkelijk te doen
(als ik bedenk wat ik soms mee moest zeulen naar de middelbare school
) erg ver hoef ik ook niet te reizen. Dat scheelt ook al.
[...]
Dat is bij een elitebook maar is dat ook bij een zbook? Verder is het handverwarming deel gamebreaker om niet op linux de gaan aangezien ik toch een klein los mechanisch toetsenbord zal gebruiken als grote stukken moet typen![]()
[...]
Ah bedankt, ik hoorde dat het op de TU-e wel een soort van een probleem was namelijk...
[...]
Omdat ik toen nog niet gekeken had naar het laptopproject omdat ik niet van het bestaan afwist. Ik wist wel dat je een laptop voor een goede prijs kon krijgen via de uni maar ik dacht dat hiermee campusshop.nl bedoelt werdtEn een dedicated gpu zal geen hele zware vereiste zijn dacht/denk ik zo voor TI....
[...]
Gamen heb ik thuis een gamebak voor staan. (dual 290) Mocht ik toch nog een x ergens anders dan achter m'n bureau willen gamen kan ik in home streaming nog gebruiken. En tot nu toe heb ik nog nooit de "noodzaak" gehad om buitenshuis te gamen
[...]
Dat is denk ik ook deels persoonlijk nu ik erover nadenk. Ik zal het eens proberen, een kg of 4-5 aan troep in een rugzak stoppen en kijken hoe dat afloopt
[...]
Klopt. Ik was aan het kijken voor een licht laptopje met een i5je. Als je dan echter ook nog een redelijk scherm wilt hebben is het prijsverschil tussen i5 en i7 en nog wat andere specs zo klein dat ik deze maar deels gekozen had/aangeraden kreeg in de pcwinkel hier. Dit was allemaal voordat ik dit over het laptopproject hoorde.
In ieder geval bedankt voor de info
Qua software kan je de specialistische software van blackboard downloaden en oa windows 8 (inc extra licenties etc) van MA3D. Office/Adobe krijg je dan weer niet

// ps. even een mailtje naar servicedesk van it desk gedaan wanneer de laptop nou écht besteld zou moeten kunnen worden en of ze een inschatting hebben van levertijd.
[ Voor 3% gewijzigd door tokko1 op 07-07-2014 08:54 ]
[delft]
voorlopig zie ik ook nog geen "bestel" knop.
Ja dacht ik inderdaad ook al aan, echter moet een consumer laptop ook wel een tijdje meegaan als je er zuinig mee doet maar je weet nooit wat er gebeurt.tokko1 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 08:53:
[Tu Delft]
[...]
Vergeet niet dat je bij beide laptops een Zbook gericht op zakelijk gebruik krijgt met echt super degelijke bouwkwaliteit tov een 'consumer' laptop. En ook nog is 3 jaar on sight en batterij garantie (je belt met de klacht, gaat naar het servicepunt op de campus en krijgt of een leenlaptop of ze fixen het).
Ik las ergens dat ze vanaf week 30 geleverd gaan worden. Waar weet ik niet meer// ps. even een mailtje naar servicedesk van it desk gedaan wanneer de laptop nou écht besteld zou moeten kunnen worden en of ze een inschatting hebben van levertijd.
Mijn 8540p is het scherm van aan het sterven, dus ik heb ook de w540 besteld. Inderdaad ook geen inloggegevens ontvangen van SCC..Compizfox schreef op maandag 07 juli 2014 @ 03:24:
tutwente.scc.nl bedoel je?
Die werkt niet. Alle links verwijzen naar tudelft.scc.nl en het inlogformulier is zelfs een iframe (ja echt, kijk maar) die verwijst naar http://tudelft.scc.nl/tudelft/tud-login-2.asp. Dus ja, gaat niet werken zo...
Verder: als je twijfelt een UT laptop te kopen, de service is zoveel chiller dan die van een willekeurige laptopboer. Mijn 8540p is veel gebruikt en ik heb dan ook vaak iets stuk gehad, altijd meteen een vervangende laptop mee met mijn hardeschijf erin, geen bestanden kwijt, gewoon door met de studie, ideaal! Zelfs toen ik een weekje terug met mijn 8540p (laptop van 4 jaar geleden, dus garantie verlopen) langs kwam werd er toch nog voor me getroubleshoot wat het kon zijn met dat scherm.
Overigens: over TU/e, TU Delft weet ik niet of dit opgaat.
UTwente
Ben toch wel benieuwd wanneer die notebooks worden geleverd. Op de site stond dat ze beloven dat iedereen die voor 1 september bestelt, de notebook ook voor die datum krijgt. Maar hopelijk betekent dat ook dat aangezien ik al heel vroeg (paar dagen geleden) heb besteld, ik ook als één van de eersten (lang voor 1 september) hem krijg...
Of worden ze allemaal tegelijk geleverd, op 1 september? Hoe ging dit voorgaande jaren?
Ben toch wel benieuwd wanneer die notebooks worden geleverd. Op de site stond dat ze beloven dat iedereen die voor 1 september bestelt, de notebook ook voor die datum krijgt. Maar hopelijk betekent dat ook dat aangezien ik al heel vroeg (paar dagen geleden) heb besteld, ik ook als één van de eersten (lang voor 1 september) hem krijg...
Of worden ze allemaal tegelijk geleverd, op 1 september? Hoe ging dit voorgaande jaren?
Gaat in batches. Ik bestelde mijn vroegah mijne begin juli en had hem 9 augustus in huis.Compizfox schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 01:24:
UTwente
Als je meer wilt weten kan je ze altijd mailen;)
[TU/e]
De specificaties staan sinds Juni op de site van de TU/e, via deze link is het direct te bereiken:
http://w3.tue.nl/fileadmi...bookflyer_2014_-_2015.pdf
De specificaties staan sinds Juni op de site van de TU/e, via deze link is het direct te bereiken:
http://w3.tue.nl/fileadmi...bookflyer_2014_-_2015.pdf
Zit er nu eigenlijk een dreamcolor scherm in de ZBook 15? Wordt wel over gesproken bij de details, maar er staat ook weer 'optioneel' bij... Beetje onzin om het dan te vermelden aangezien je niets kan configureren. Of is dit gewoon een letterlijk overgenomen promotietekstje?Stidge schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 12:11:
Je kan bestellen bij delft
TU Delft
Wil de Zbook 15 gaan halen, maar zit te twijfelen over de bijbehorende extra's.
Zie op de site dat je een verzekering kan afsluiten:
Notebook Verzekering Zilver 36 mnd - 1000 (+ € 89,00)
Notebook Verzekering Goud 36 mnd - 1000 (+ € 109,00)
Is dat de moeite waard, lijkt me nogal overkill voor die prijs?
Daarnaast kan je kiezen uit een rugzak en/of bluetooth muis, iemand ervaringen met die spullen van HP?
Daarnaast kan je kiezen uit een rugzak en/of bluetooth muis, iemand ervaringen met die spullen van HP?
[ Tu Delft]
Silver pakcage want de gold is alleen extra diefstal verzekering, maar niet geldig op de TU behalve als je hem in een 'speciaal daarvoor bestemd' kluisje hebt. Onderweg/in de auto/trein is hij ook niet geldig
.
Qua accessoires zou ik je aan willen raden serieus te overwegen om de dockingstation te kopen. Zelf heb ik er eentje na paar maanden gekocht en
hemels
. Zit een oplader bij dus je hoeft als je thuis komt alleen nog de laptop uit je tas te halen en klik.. gáán. 
(laptoptas, muis.. moet je zelf weten
muizen kan je elders goedkoper/beter kopen lijkt me..)
Trouwens net de Zbook 15 gekocht
kan niet wachten tot hij geleverd wordt.
Verzekering 30 euro per jaar, best oke lijkt me. Ook laten vallen, drinken overhene gooien enzo is vezekerd.. ik ben wel voor gegaan.Basomanb schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:29:
TU Delft
Silver pakcage want de gold is alleen extra diefstal verzekering, maar niet geldig op de TU behalve als je hem in een 'speciaal daarvoor bestemd' kluisje hebt. Onderweg/in de auto/trein is hij ook niet geldig

Qua accessoires zou ik je aan willen raden serieus te overwegen om de dockingstation te kopen. Zelf heb ik er eentje na paar maanden gekocht en
(laptoptas, muis.. moet je zelf weten
Trouwens net de Zbook 15 gekocht
[ Voor 3% gewijzigd door tokko1 op 11-07-2014 13:56 ]
Hoe zit het met de levensduur van je laptopbatterij bij zo'n dockingstation. Ik heb mezelf aangeleerd om mn batterij uit de laptop te halen wanneer die aan de netstroom hangt. Of is dat bij de nieuwere laptops al niet meer nodig?tokko1 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:56:
[ Tu Delft]
[...]
Verzekering 30 euro per jaar, best oke lijkt me. Ook laten vallen, drinken overhene gooien enzo is vezekerd.. ik ben wel voor gegaan.
Silver pakcage want de gold is alleen extra diefstal verzekering, maar niet geldig op de TU behalve als je hem in een 'speciaal daarvoor bestemd' kluisje hebt. Onderweg/in de auto/trein is hij ook niet geldig.
Qua accessoires zou ik je aan willen raden serieus te overwegen om de dockingstation te kopen. Zelf heb ik er eentje na paar maanden gekocht enhemels
. Zit een oplader bij dus je hoeft als je thuis komt alleen nog de laptop uit je tas te halen en klik.. gáán.
(laptoptas, muis.. moet je zelf wetenmuizen kan je elders goedkoper/beter kopen lijkt me..)
Trouwens net de Zbook 15 gekochtkan niet wachten tot hij geleverd wordt.
3 jaar garantie op de batterijBasomanb schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:35:
[...]
Hoe zit het met de levensduur van je laptopbatterij bij zo'n dockingstation. Ik heb mezelf aangeleerd om mn batterij uit de laptop te halen wanneer die aan de netstroom hangt. Of is dat bij de nieuwere laptops al niet meer nodig?

(ook wel nodig, mijn batterij had het na 1,5 jaar begeven .. toen deed hij het nog 15 minuten. Tegenwoordig gewoon zonder batterij scheelt weer een kilo

Verwijderd
Utwente
Hoe zit het nou?
Moet ik wel of niet die 'AC ADAPTER 170W SLIM TIP W540' er bij bestellen zodat ik niet zonder adapter kom te zitten?
Het lijkt er op zeker na het lezen van deze pagina dat het een tweede adapter is, klopt dit?
http://support.lenovo.com...tail.page?&DocID=PD030581
Hoe zit het nou?
Moet ik wel of niet die 'AC ADAPTER 170W SLIM TIP W540' er bij bestellen zodat ik niet zonder adapter kom te zitten?
Het lijkt er op zeker na het lezen van deze pagina dat het een tweede adapter is, klopt dit?
http://support.lenovo.com...tail.page?&DocID=PD030581
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2014 20:10 ]
UTwente
Dat vond ik ook al verwarrend. Ik ben er toch vanuit gegaan dat er standaard een lader bijzit.
En zo niet, dan zou ik hem er nog niet bijbestellen. Is op eBay vast veel goedkoper te krijgen
Office 365 voor €3 per jaar is ook niet mis. Zie http://www.utwente.nl/icts/nsc/, kopje linkt naar http://www.utwente.nl/icts/nieuws/office-365-poster.pdf
Dat vond ik ook al verwarrend. Ik ben er toch vanuit gegaan dat er standaard een lader bijzit.
En zo niet, dan zou ik hem er nog niet bijbestellen. Is op eBay vast veel goedkoper te krijgen
Office 365 voor €3 per jaar is ook niet mis. Zie http://www.utwente.nl/icts/nsc/, kopje linkt naar http://www.utwente.nl/icts/nieuws/office-365-poster.pdf
[ Voor 36% gewijzigd door Compizfox op 13-07-2014 20:34 ]
<b>TU Delft</b>
Heb de Zbook 15 besteld.
Heeft iemand van jullie inloggegevens gekregen om de orderstatus te bekijken. Staat hier: http://tudelft.scc.nl/order-status/ namelijk dat je daar een e-mail van krijgt.
Heb de Zbook 15 besteld.
TUDelft
Ik vond de volgende beschrijving niet helemaal duidelijk, dus maar navraag gedaan:
"LET OP! Inschrijven kan tot 31 december 2014 of zo lang de voorraad strekt."
Reactie:
"Inschrijving kan tot 31 december 2014, zolang de voorraad strekt. Dus niet na 31 december 2014l. "
Niet al te lang twijfelen dus
Ik vond de volgende beschrijving niet helemaal duidelijk, dus maar navraag gedaan:
"LET OP! Inschrijven kan tot 31 december 2014 of zo lang de voorraad strekt."
Reactie:
"Inschrijving kan tot 31 december 2014, zolang de voorraad strekt. Dus niet na 31 december 2014l. "
Niet al te lang twijfelen dus
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
[Utwente]
Op dit moment word je op de order status pagina niet meer doorverwezen naar TUdelft, dus je kan je status checken. Iemand enig idee wat ik als gebruikersnaam/wachtwoord moet invullen. Dit staat er als volgt:
Login with you debtor number / account number as login and your password is the ordernumber.
Wat is dan mijn account nummer?
Op dit moment word je op de order status pagina niet meer doorverwezen naar TUdelft, dus je kan je status checken. Iemand enig idee wat ik als gebruikersnaam/wachtwoord moet invullen. Dit staat er als volgt:
Login with you debtor number / account number as login and your password is the ordernumber.
Wat is dan mijn account nummer?
Ik heb een mail gestuurd daarover, dit was de reactie:
Goedemorgen,
Je ontvangt spoedig de gegevens zodat je met je debiteurennummer en ordernummer kunt inloggen:
http://tutwente.scc.nl/order-status/
Mochten er verder nog vragen zijn dan horen wij dat graag.
Met vriendelijke groet, Kind regards,
SCC Services B.V.
In de gegevens van NSC staat gewoon dat er een 170(!) Watt adapter bijzitCompizfox schreef op zondag 13 juli 2014 @ 20:27:
UTwente
[TUD]
Toch zeker wel paar euro overgehad voor legitieme office mjah.. ze hebben bij TuD blijkbaar andere plannen
Tu Delft doet jammergenoeg niet aan deze office aktie meeCompizfox schreef op zondag 13 juli 2014 @ 20:27:
UTwente

Toch zeker wel paar euro overgehad voor legitieme office mjah.. ze hebben bij TuD blijkbaar andere plannen

[TUD]
Ik heb nu de 2008 laptop, T9300 @ 2.50 GHz, 4 Gb ram, FX570M 256 Mb
Draai XP, maar het ding is traag als een kroket door een trechter.
Nu heb ik twee opties:
1. Andere laptop, voor minder geld
2. Diep graven en een ZBook 15 halen
Wat ik vooral doe is Simulink, Matlab, LaTeX, en browsen en films kijken.
Nu is het probleem dat 1000 euro vrij veel geld is voor mij, dus ik vroeg me af, aangezien ik niet een specialistische videokaart nodig heb, of er niet een goedkopere, maar kwalitatief even goede, 15'' laptop te halen valt ergens. Of is de korting zo goed dat het advies is om maar gewoon de 15 te kopen en het daar wederom een aantal jaar mee uit te zingen?
Nu heb ik twee opties:
Nu is het probleem dat 1000 euro vrij veel geld is voor mij, dus ik vroeg me af, aangezien ik niet een specialistische videokaart nodig heb, of er niet een goedkopere, maar kwalitatief even goede, 15'' laptop te halen valt ergens. Of is de korting zo goed dat het advies is om maar gewoon de 15 te kopen en het daar wederom een aantal jaar mee uit te zingen?
[ Voor 6% gewijzigd door FitTiv op 15-07-2014 12:18 ]
Waarom maar twee opties?
Je kan ook een SSD in je 2008 laptop steken en er windows 8.1 op zetten, dat scheelt een hoop. Voor wat je aangeeft heb je geen speciale videokaart nodig.
Je kan ook een SSD in je 2008 laptop steken en er windows 8.1 op zetten, dat scheelt een hoop. Voor wat je aangeeft heb je geen speciale videokaart nodig.
Wellicht ook een optie! Moet ik dan alleen wel een nieuwe windows installeren inderdaad want XP werkt geloof ik niet zo lekker met SSD's. Vraag me wel af of dat lekker draait op een T9300...Mr_gadget schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:37:
Waarom maar twee opties?
Waarom niet? Draai zelf windows 7 op het 2009 model, dat is een T9600. Met een SDD, draait nog best prima. Maar zit ook te twijfelen om een zbook 15 te kopen, een quadcore en full hd is ook wel fijn.
Verwijderd
Als je nu ook een laptop HDD uit 2008 gebruikt.... ja; dat onderdeel is absoluut de traagste schakel.
Die FX 570 is een gok trouwens...
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2014 12:59 ]
Ja, ik ken het probleem. Iets nieuws kopen is ook leukMr_gadget schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:48:
Waarom niet? Draai zelf windows 7 op het 2009 model, dat is een T9600. Met een SDD, draait nog best prima. Maar zit ook te twijfelen om een zbook 15 te kopen, een quadcore en full hd is ook wel fijn.
Ik heb een Thinkpad uit de 61-serie, met T8100 processor. SSD erin (Samsung 830) en een opstarttijd van krap 25 seconden met Windows 7.FitTiv schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:18:
[TUD]
Nu heb ik twee opties:
Dat draait prima. Ik heb zelf ook de 2008-laptop, en met een Samsung 830 SSD en Windows 8.1 doet ie het prima.FitTiv schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:42:
[...]
Wellicht ook een optie! Moet ik dan alleen wel een nieuwe windows installeren inderdaad want XP werkt geloof ik niet zo lekker met SSD's. Vraag me wel af of dat lekker draait op een T9300...
Nee, hoor, die 570 houdt zich prima.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:57:
Als je nu ook een laptop HDD uit 2008 gebruikt.... ja; dat onderdeel is absoluut de traagste schakel.
Ondanks de prima staat van de laptop toch maar een Zbook 14 gekocht, omdat die een stuk lichter en mobieler is, veel langer op de accu meegaat en DP heeft.
Waarom ga je voor de Zbook 15? Puur en alleen de quadcore?Mr_gadget schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:48:
[TUD]
Als je aan de TUD studeerd kan je kostenloos windows 8 (pro) krijgen via MA3D. (volgens mij trouwens ook UT en TU/e). Dus dan zou het alleen SSD er extra in, windows installeren en via files overzetten zijnFitTiv schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:42:
[...]
Wellicht ook een optie! Moet ik dan alleen wel een nieuwe windows installeren inderdaad want XP werkt geloof ik niet zo lekker met SSD's. Vraag me wel af of dat lekker draait op een T9300...
Verwijderd
Ja, totdat 'ie opeens opstart met "pieeeep, piep, piep"
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2014 00:12 ]
Zijn er hier toevallig al personen die de aangeboden Lenovo W540 in hun (prive) bezit hebben en iets meer kunnen vertellen over de bouwkwaliteit van de nieuwe 2014 lijn? (incl. werking van de nieuwe touchpad en toetsenbord tov de 2011-2012 W lijn varianten)
Ja, als ik zoveel geld uit geef wil ik wel maximale performancejacovisscher schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 19:18:
Waarom ga je voor de Zbook 15? Puur en alleen de quadcore?
Dat dacht ik ook in mijn eerste jaar. Toch ga je daar na een tijdje anders over denken, is mijn ervaring (en die van mede-studenten). De pure performance heb je zelden nodig tijdens je studie (het langst wat ik ooit heb moeten wachten is 15 minuten, en dat was op een video-render), en juist de mobiliteit en lange accuduur gaan een belangrijker rol spelen.
Ik heb goed gezocht naar alternatieven, maar voor €1000 een Full-HD IPS scherm, accuduur van minimaal 4 uur bij normaal gebruik (2 colleges achter elkaar), SSD, laag gewicht (hoe lager hoe beter, maar max 2kg), moderne hardware (i7 of i5, goede draadloze netwerkkaart, DP, etc) en vergeet niet 3 jaar NBD-service is er niets beters te krijgen dan de Zbook 14.
Uiteraard is de Zbook 15 ook een prima laptop en keuze, maar ik vermoed dat je er na een tijdje achter zult komen dat je het stiekem toch wel een log ding vindt.
Ik heb goed gezocht naar alternatieven, maar voor €1000 een Full-HD IPS scherm, accuduur van minimaal 4 uur bij normaal gebruik (2 colleges achter elkaar), SSD, laag gewicht (hoe lager hoe beter, maar max 2kg), moderne hardware (i7 of i5, goede draadloze netwerkkaart, DP, etc) en vergeet niet 3 jaar NBD-service is er niets beters te krijgen dan de Zbook 14.
Uiteraard is de Zbook 15 ook een prima laptop en keuze, maar ik vermoed dat je er na een tijdje achter zult komen dat je het stiekem toch wel een log ding vindt.
De 8540w die ik nu heb heeft volgens passmark een score van ongeveer 3800 of zo. De zbook 14 heeft die score ook. Ik heb nooit last van een trage processor. Die Zbook 15 heeft iets van 7500. Ja, dat is beter, maar ik heb er al nooit last van gehad. Waar ik last van had was accu, gewicht, hitte, scherm, geen ssd.
En ja, ik maakte mezelf ook wijs dat ik zware applicaties moest draaien. Tenzij je zelf sideprojects doet of gekke dingen wil bedenken ga je dat simpelweg niet nodig hebben. En als je wilt gamen, dan heb je ook vrij weinig aan deze laptops, tenzij je LoL of Source games speelt.
En ja, ik maakte mezelf ook wijs dat ik zware applicaties moest draaien. Tenzij je zelf sideprojects doet of gekke dingen wil bedenken ga je dat simpelweg niet nodig hebben. En als je wilt gamen, dan heb je ook vrij weinig aan deze laptops, tenzij je LoL of Source games speelt.