Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Discussie over aparte topics voor verschillende universiteiten afgesplitst naar [idee]Geschieden topics universiteitslaptops?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:46

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Uit datzelfde topic:
DaMarcus schreef op zondag 14 juni 2015 @ 20:02:
Vanavond of morgen zal ik 3 gescheiden topics in elkaar draaien gezien het op dit moment niet meer overzichtelijk is. Wie zich geroepen voelt om een topicstart voor zijn of haar uni in elkaar te draaien, mag zich bij mij melden via DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
High-end 2015-2016 UT:
http://www.utwente.nl/ict.../highendmodel1516-nl.html

Ultrabook 2015-2016 UT:
http://www.utwente.nl/ict...ltrabookmodel1516-nl.html

Krijgen we nu dedicated topics? :D

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flutsjah
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-06 21:39
Voor de het laptoprpoject van de TU/e is nu een apart gedeelte aangemaakt: TU/e Notebookproject 2015-2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-06 15:38
[TUD] Heeft iemand al enig idee wat 'medio juni' betekent in Delft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:45
Stidge schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:14:
[TUD] Heeft iemand al enig idee wat 'medio juni' betekent in Delft?
Dat betekend halverwege juli.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
Ook een nieuw topic voor: [UTwente] Notebookproject 2015 - 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-06 15:38
Dan wordt dit automatisch het TU Delft topic :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

ktf

Uhh, nee, want dit is het topic van afgelopen jaar, de gelinkte topics zijn voor komend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
Voor de TU Delft ook een topic gemaakt:

[TU Delft] Notebookproject 2015 - 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 622296

[TU Delft Zbook 14]

Vandaag heb ik ontdekt dat er een dondervliegje in mijn display is geslopen. Een grote zwarte vlek van ettelijke pixels groot zit nu in het midden van mijn scherm. :| Heeft er iemand raad hoe dit op te lossen? En zou dit onder de standaard garantie vallen? De display assembly zou gesealed moeten zijn wat hier klaarblijkelijk niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Laatst online: 15:21
[TUD] Zbook 15 Geheugen upgrade

Ik ben aan het kijken naar een geheugen upgrade van m'n Zbook 15.

Volgens de specs van de HP data sheet:
Maximum Memory 32 GB DDR3L-1600 SDRAM
(Transfer rates up to 1600 MT/s. 32 GB maximum memory with quad-core processor.)

Hierbij was ik uitgekomen bij dit reepje geheugen:
pricewatch: Kingston HyperX Impact HX316LS9IB/8
Wel DDR3L, met L dus. Verschilt niet veel in prijs en weet niet wat het precies doet qua performance maar in de specsheet staat "DDR3L" dus blijven we daar maar bij. En ook max 1600, dus daar ook maar bij gebleven. Daarnaast ook voor een SODIMM reepje gegaan(heb je toch altijd nodig bij laptops :? ).

Kan iemand bevestigen dat dit werkt, of aangeven wat beter zou werken/de betere optie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvdW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-08-2024
tokko1 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:03:
[TUD] Zbook 15 Geheugen upgrade

Ik ben aan het kijken naar een geheugen upgrade van m'n Zbook 15.

Volgens de specs van de HP data sheet:
Maximum Memory 32 GB DDR3L-1600 SDRAM
(Transfer rates up to 1600 MT/s. 32 GB maximum memory with quad-core processor.)

Hierbij was ik uitgekomen bij dit reepje geheugen:
Wel DDR3L, met L dus. Verschilt niet veel in prijs en weet niet wat het precies doet qua performance maar in de specsheet staat "DDR3L" dus blijven we daar maar bij. En ook max 1600, dus daar ook maar bij gebleven. Daarnaast ook voor een SODIMM reepje gegaan(heb je toch altijd nodig bij laptops :? ).

Kan iemand bevestigen dat dit werkt, of aangeven wat beter zou werken/de betere optie is?
Ik durf zelf ook niet te zeggen wat de "L" toevoegt, maar je hebt inderdaad sowieso SODIMM bankjes nodig. Als je Zbook tot 32 gb ondersteunt (en ik heb het even nagekeken, dat doet hij) en je hebt er verder nog niet iets aan verandert, dan zitten er nu 2 x 4 gb bankjes in. Als je werkelijk naar 32 gb wilt gaan, wordt het dus een duur grapje. Wellicht dat uitbreiden naar 16 gb meer "bang for buck" oplevert.

Het gekozen geheugen lijkt mij verder gewoon capabel.

Intel i5-3570K @ 4.3 GHz (1.128V) | Gigabyte GA-Z77x-D3H | Kingston 16 Gb, 1600 MHz DDR 3 RAM | MSI Geforce GTX 770, 2 Gb Lightning | W7 Ultimate @ OCZ Vertex 4, 240 Gb | Be Quiet! Silent Base 800 | Cooler Master Hyper 212 evo | Corsair AX760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:41
RickvdW schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 11:41:
[...]
Ik durf zelf ook niet te zeggen wat de "L" toevoegt
De L staat voor low voltage. Dat soort modules verbruiken volgens mij minder stroom. Afhankelijk van de voorziening op je moederbord is dat ook noodzakelijk denk ik. Tegenwoordig zijn volgens mij bijna alle courante latjes wel low voltage, dus heel belangrijk is het niet lijkt mij.

Onze laptops hebben ook 4 ram slots zag ik. We kunnen de 2x4 die er nu in zit dus gewoon laten zitten.

Voor een upgrade naar 16gb, zou het dan een verschil maken in snelheid of ik nu 1x8gb of 2x4gb bij prik? 1x8 is beter voor nog een uitbreiding later, hoewel ik me niet zie uitbreiden naar 24gb. Indien 2x4gb dus sneller zal werken lijkt mij dat de betere keus.

[ Voor 6% gewijzigd door cedrix5 op 12-08-2015 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvdW
cedrix5 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:07:

De L staat voor low voltage. Dat soort modules verbruiken volgens mij minder stroom. Afhankelijk van de voorziening op je moederbord is dat ook noodzakelijk denk ik. Tegenwoordig zijn volgens mij bijna alle courante latjes wel low voltage, dus heel belangrijk is het niet lijkt mij.
Ah nice, weten we dat ook weer.
cedrix5 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:07:

Voor een upgrade naar 16gb, zou het dan een verschil maken in snelheid of ik nu 1x8gb of 2x4gb bij prik? 1x8 is beter voor nog een uitbreiding later, hoewel ik me niet zie uitbreiden naar 24gb. Indien 2x4gb dus sneller zal werken lijkt mij dat de betere keus.
Hmm, volgens mij is het dan beter om alle sloten gewoon te bezetten, maar dit kon ik zo snel niet vinden.
Ik denk echter dat je meer dan 16 gb op je laptop niet nodig zult hebben? Dus als je voor nu 2 x 4gb erbij koopt, kan je voor een goede prijs prima prestaties halen (je kan trouwens even CPU Z installeren om de éxacte specs van je huidige bankjes te bekijken. Meestal t beste om deze te laten matchen)

Intel i5-3570K @ 4.3 GHz (1.128V) | Gigabyte GA-Z77x-D3H | Kingston 16 Gb, 1600 MHz DDR 3 RAM | MSI Geforce GTX 770, 2 Gb Lightning | W7 Ultimate @ OCZ Vertex 4, 240 Gb | Be Quiet! Silent Base 800 | Cooler Master Hyper 212 evo | Corsair AX760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

ktf

RickvdW schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:24:
Hmm, volgens mij is het dan beter om alle sloten gewoon te bezetten, maar dit kon ik zo snel niet vinden.
Ligt sterk aan de configuratie. Als je dual-channel hebt met 4 sloten, dan is 2 sloten bezetten net zo snel als alle 4 gebruiken. Heb je dual-channel met twee sloten, dan is allebei gebruiken een fractie sneller. Het verschil is afhankelijk van de werkzaamheden echter zo minimaal dat het in mijn ogen beter is een upgrade-pad open te houden. Zie http://www.gamersnexus.ne...l-works-vs-single-channel bijvoorbeeld, en besluit voor jezelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guid0o
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

guid0o

Living life

Anoniem: 622296 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 12:57:
[TU Delft Zbook 14]

Vandaag heb ik ontdekt dat er een dondervliegje in mijn display is geslopen. Een grote zwarte vlek van ettelijke pixels groot zit nu in het midden van mijn scherm. :| Heeft er iemand raad hoe dit op te lossen? En zou dit onder de standaard garantie vallen? De display assembly zou gesealed moeten zijn wat hier klaarblijkelijk niet het geval is.
Dit probleem heb ik sinds zondag ook!! Echt vreselijk irritant en doodzonde van zo'n goed scherm. Zelf was ik van plan om het onder garantie te laten weghalen. Zoiets hoort toch inderdaad gewoon gesealed te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Laatst online: 15:21
[TUD]
[...]

[...]

Ik denk echter dat je meer dan 16 gb op je laptop niet nodig zult hebben? Dus als je voor nu 2 x 4gb erbij koopt, kan je voor een goede prijs prima prestaties halen (je kan trouwens even CPU Z installeren om de éxacte specs van je huidige bankjes te bekijken. Meestal t beste om deze te laten matchen)
Heb nu dit reepje geinstalleerd, en werkt perfect 8)

(Voor 1 slot gegaan omdat het qua performance weinig uitmaakt en dan altijd nog kan upgraden, al is het de vraag of je echt 24GB nodig hebt later.. maar dacht eerst aan 8 ook genoeg te hebben 8)7 ) Er is bijna geen prijs verschil tussen 2 en 1 reepje ;)
Installatie is echt 5 seconden werk door de easy-installation klep op de onderkant van de HP _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

[...]

[...]

Gewoon samenwerken met iemand anders die naar 16 GB gaat. Een iemand neemt de 2x 4GB over van de persoon die zelf 2x8GB koopt.

Zelf heb ik mijn 2x4 aan m'n pa over gedaan, toen 2x8 gekocht (ja, nog steeds 2 sloten vrij...) en het 4GB reepje van een ander merk uit zijn laptop op tweakers.net/aanbod aan een tweaker verpatst die van 1x4 naar 2x4 ging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvdW
tokko1 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:45:
[TUD]

Heb nu dit reepje geinstalleerd, en werkt perfect 8)

(Voor 1 slot gegaan omdat het qua performance weinig uitmaakt en dan altijd nog kan upgraden, al is het de vraag of je echt 24GB nodig hebt later.. maar dacht eerst aan 8 ook genoeg te hebben 8)7 ) Er is bijna geen prijs verschil tussen 2 en 1 reepje ;)
Installatie is echt 5 seconden werk door de easy-installation klep op de onderkant van de HP _/-\o_
Nice! Dat vraag ik me ook af :P Maar met die 16gb kan je in ieder geval even vooruit.
Anoniem: 120284 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 00:50:

Gewoon samenwerken met iemand anders die naar 16 GB gaat. Een iemand neemt de 2x 4GB over van de persoon die zelf 2x8GB koopt.

Zelf heb ik mijn 2x4 aan m'n pa over gedaan, toen 2x8 gekocht (ja, nog steeds 2 sloten vrij...) en het 4GB reepje van een ander merk uit zijn laptop op tweakers.net/aanbod aan een tweaker verpatst die van 1x4 naar 2x4 ging :P
Ja dat is ook een optie uiteraard! Ik kan me voorstellen dat er genoeg TU-ers zijn die hun ram willen uitbreiden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFH27
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-09-2023
[TU Delft Zbook 14]

Heeft er iemand al geprobeerd om Windows 10 op de Zbook 14 van de TUD te installeren? Ik zit er zelf over na te denken om mijn laptop een clean install te geven, maar ik vroeg me af of er hier mensen zijn die hier al ervaring mee hebben. Op dit forum van HP zag ik al wel dat er weer problemen zijn met de drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelfrikandel
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-06 14:51
WFH27 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 15:06:
[TU Delft Zbook 14]

Heeft er iemand al geprobeerd om Windows 10 op de Zbook 14 van de TUD te installeren? Ik zit er zelf over na te denken om mijn laptop een clean install te geven, maar ik vroeg me af of er hier mensen zijn die hier al ervaring mee hebben. Op dit forum van HP zag ik al wel dat er weer problemen zijn met de drivers.
Ik heb de update uitgevoerd, waarna het geluid het niet meer deed. De realtek en dts sofware was niet compatibel en liep vast. Uiteindelijk na veel frustratie maar een schone installatie gedaan. Loopt nu perfect. Mis alleen nog wel de dts software waarmee ik de standaard speakers aardig wat harder kon zetten...

• PatP
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-01 11:24
Heeft iemand toevallig de m.2 SSD van de TU Delft ZBook14 proberen te vervangen? Ik zag dat er nu een 42mm m.2 SSD in zit. Niet een hele handige maat. Er is volgens mij ruimte voor een 60mm exemplaar alleen dan kan de SSD niet worden vastgezet met de bestaande schroefje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tymo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-02 20:14
PatP schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:48:
Heeft iemand toevallig de m.2 SSD van de TU Delft ZBook14 proberen te vervangen? Ik zag dat er nu een 42mm m.2 SSD in zit. Niet een hele handige maat. Er is volgens mij ruimte voor een 60mm exemplaar alleen dan kan de SSD niet worden vastgezet met de bestaande schroefje.
Hey!
Een jaar later, maar toch. Is je dit gelukt met de grotere maat? Ik denk ook dat 't wel moet passen, maar leuke Upgrade overweging in ieder geval. Ik ben benieuwd!
Tymo
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste