[idee]Gescheiden topics universiteitslaptops?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:39
Stidge schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 19:23:
[...]

Klopt. Het is volgens mij alle onderdelen die nog op de plank lagen in een paar batches stoppen. Vorig jaar zat er bijvoorbeeld een i7-4600u in de Zbook14. Was nergens te selecteren bij de Zbook14 op de HP site toen.
Yep, al is het wel leuk om te speculeren!

Modjes, komen er dit jaar weer gescheiden topics? :7 Of zijn jullie nog niet uit wat voor beleid jullie gaan voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Hoezo gescheiden? Dan krijg je alleen een enorme versplintering van informatie. nu hebben we krap 30 pagina's over een heel jaar voor 3 uni's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:31

Compizfox

Bait for wenchmarks

Omdat de informatie over de laptops van de TU Delft helemaal niet interessant is voor studenten van de UTwente en de TU/e? Ik heb al 10x uitgelegd dat dit zorgt voor een hele hoop onduidelijkheid. Er lopen steeds drie totaal niet-gerelateerde discussies door elkaar in één topic. Lees dit topic maar na als je het niet gelooft.

Tenminste, als er weer (net als vorig jaar) verschillende laptops zijn.

Volgens jouw logica kunnen we de topics over League of Legends en Dota 2 ook wel samenvoegen omdat het allebei MOBAs zijn, en dat doen we toch ook niet?

[ Voor 22% gewijzigd door Compizfox op 13-06-2015 21:50 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Compizfox schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 21:48:
Omdat de informatie over de laptops van de TU Delft helemaal niet interessant is voor studenten van de UTwente en de TU/e? Ik heb al 10x uitgelegd dat dit zorgt voor een hele hoop onduidelijkheid. Er lopen steeds drie totaal niet-gerelateerde discussies door elkaar in één topic. Lees dit topic maar na als je het niet gelooft.

Volgens jouw logica kunnen we de topics over League of Legends en Dota 2 ook wel samenvoegen omdat het allebei MOBAs zijn, en dat doen we toch ook niet?
Dat is heel makkelijk op te lossen met bovenaan [TUD],[TU/e],[UT] te zetten. :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Bovenaan elke post bedoel je?

Ja maar dat is toch helemaal niet handig? Het feit dat zulke maatregelen nodig zijn geeft des te meer aan dat het inderdaad gaat om 3 aparte discussies in één topic.

Wat is in vredesnaam het voordeel om het in één topic te houden? Sorry, maar ik snap het echt niet. 8)7

Als ik het goed begrijp is het ooit gedaan omdat een paar jaar terug alle drie universiteiten dezelfde laptops hadden. Ja, dan is het handig om het in één topic te doen. Maar vorig jaar ging het om drie totaal verschillende laptops en als dat dit jaar weer het geval is moet je het toch echt eens gaan splitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Compizfox schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 21:48:

Zoals ik zei wordt hier niet heel veel gediscussieerd dus dan valt het wel mee. Verder zijn sommige zaken over de laptop projecten overlappend en lopen mensen tegen dezelfde problemen aan. Het is ook een stuk makkelijker om de ervaring te lezen en de laptops van de verschillende universiteiten te vergelijken.
Frozen schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 21:51:
[...]

Dat is heel makkelijk op te lossen met bovenaan [TUD],[TU/e],[UT] te zetten. :)
Dit. Of even noemen over welk model het gaat. Veel zaken zoals caddies voor harde schijven werken bij praktisch alle laptops op dezelfde manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Compizfox schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 21:58:
Bovenaan elke post bedoel je?

Ja maar dat is toch helemaal niet handig? Het feit dat zulke maatregelen nodig zijn geeft des te meer aan dat het inderdaad gaat om 3 aparte discussies in één topic.

Wat is in vredesnaam het voordeel om het in één topic te houden? Sorry, maar ik snap het echt niet. 8)7

Als ik het goed begrijp is het ooit gedaan omdat een paar jaar terug alle drie universiteiten dezelfde laptops hadden. Ja, dan is het handig om het in één topic te doen. Maar vorig jaar ging het om drie totaal verschillende laptops en als dat dit jaar weer het geval is moet je het toch echt eens gaan splitsen.
Wel, want dan kan je bovenin bij "Zoek in het Forum" één van de bovenstaande dingen intypen, en dan krijg je alle posts met betrekking tot jouw universiteit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:15

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik vermoed dat men na drie posts al de tags vergeet..Maar wat is het probleem met drie losse topics? Denk dat de meeste vragen laptop en dus ook universiteitsgerelateerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:39
Mr_gadget schreef op zondag 14 juni 2015 @ 14:12:
Ik vermoed dat men na posts al de tags vergeet..Maar wat is het probleem met drie losse topics? Denk dat de meeste vragen laptop en dus ook universiteitsgerelateerd zijn.
De overlap tussen de verschillende TU's laptopprojecten is inderdaad echt nihil in verhouding tot de per TU verschillende vragen/antwoorden*.

'vroeger' liepen de losse topics prima naast elkaar. Toen drie jaar geleden iedereen een HP kreeg was het inderdaad een verstandige keuze van de modjes om de topics samen te voegen. Maar als straks blijkt dat de TU's andere laptops hebben lijkt het me toch heel fijn/verstandig om deze weer gewoon zoals elk ander onderwerp te splitsen.

Persoonlijk wordt ik er niet blij van om elke keer als dit topic actief wordt te moeten kijken of de vraag TUD relevant is en ik iemand kan helpen. Bij ongeveer 2/3 van de vragen zal het irrelevant zijn |:( . En ik vermoed dat er meer mensen zoals mij zijn. Tevens werken die tags de helft van de tijd niet omdat user ze vergen 8)7, maar dat is semi een ander probleem :O .

* Bij verschilende laptops per TU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

tokko1 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 15:45:
[...]

Persoonlijk wordt ik er niet blij van om elke keer als dit topic actief wordt te moeten kijken of de vraag TUD relevant is en ik iemand kan helpen. Bij ongeveer 2/3 van de vragen zal het irrelevant zijn |:( . En ik vermoed dat er meer mensen zoals mij zijn. Tevens werken die tags de helft van de tijd niet omdat user ze vergen 8)7, maar dat is semi een ander probleem :O .
Jep, helemaal mee eens.
Frozen schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 22:09:
[...]

Wel, want dan kan je bovenin bij "Zoek in het Forum" één van de bovenstaande dingen intypen, en dan krijg je alle posts met betrekking tot jouw universiteit. :)
Nogmaals, dat is toch volstrekt onhandig? Ik wil me gewoon kunnen abonneren om een topic dat mij interesseert. En dat betekent (voor mij) het notebookproject van de UT.

Het lijkt alsof jullie gekke workarounds (zoeken in een topic op tags) zitten te bedenken voor een probleem dat heel makkelijk opgelost kan worden: door het topic te splitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

offtopic:
stuur maar een dm naar een modje en vraag wat zij ervan vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Brilsmurfffje schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 21:36:
Hoezo gescheiden? Dan krijg je alleen een enorme versplintering van informatie. nu hebben we krap 30 pagina's over een heel jaar voor 3 uni's..
Ja, waarvan 5 pagina's met "Ik heb het over die andere laptop"...

Verder wat tokko1 al zegt; samenvoegen was een goed idee toen alle TU's en de UT een HP kregen, maar aangezien dat niet langer het geval is...; gewoon weer uitsplitsen graag.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 14-06-2015 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demosselman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:58
Scheiden vind ik ook een goed idee. Ik heb geen interesse in andere universiteiten. Zeker met betrekking tot garantie regelingen is het niet logisch dit te combineren. Als ik de ervaringen van andere universiteiten wil lezen kan ik altijd gewoon dat andere topic openen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-07 11:26

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica