Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:39
Ik zou zonder twijfel de ZBook 14 aanschaffen, ware het niet dat HP ervoor gekozen heeft slechts 2 muisknoppen voor de trackpoint te plaatsen ipv 3 zoals ook bij de 15. Ik werk op m'n thinkpad altijd met de trackpoint, en ja, dan heb ik ook alle 3 de muisknoppen nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:58
jacovisscher schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 19:18:
[...]

Dat draait prima. Ik heb zelf ook de 2008-laptop, en met een Samsung 830 SSD en Windows 8.1 doet ie het prima.
[...]

Nee, hoor, die 570 houdt zich prima.

Ondanks de prima staat van de laptop toch maar een Zbook 14 gekocht, omdat die een stuk lichter en mobieler is, veel langer op de accu meegaat en DP heeft.
[...]

Waarom ga je voor de Zbook 15? Puur en alleen de quadcore?
256 Gb ssd aangeschaft, en windows 8.1 via MA3D voor nop. Mocht het niet bevallen, kan ik altijd nog een andere laptop kopen en de ssd daar inhangen.
Bedankt voor de tips allen, en succes met de keuze van laptop maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henri86 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 22:13:
Ik zou zonder twijfel de ZBook 14 aanschaffen, ware het niet dat HP ervoor gekozen heeft slechts 2 muisknoppen voor de trackpoint te plaatsen ipv 3 zoals ook bij de 15. Ik werk op m'n thinkpad altijd met de trackpoint, en ja, dan heb ik ook alle 3 de muisknoppen nodig..
Heb je op je Thinkpad ook tpmiddle.exe draaien? Dan kun je die 3e muisknop ook nog de functie geven van klikken op scrollwiel van een normale muis; zoals 'openen in nieuw tabblad'. Ik heb dat op mijn W520; ideaal.

Inderdaad raar dat ze een knop te weinig erop gedaan hebben; ook bij de touchpad knoppen. Net zoiets als een muis zonder scrollwiel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2014 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:19:
[...]

Heb je op je Thinkpad ook tpmiddle.exe draaien? Dan kun je die 3e muisknop ook nog de functie geven van klikken op scrollwiel van een normale muis; zoals 'openen in nieuw tabblad'. Ik heb dat op mijn W520; ideaal.

Inderdaad raar dat ze een knop te weinig erop gedaan hebben; ook bij de touchpad knoppen. Net zoiets als een muis zonder scrollwiel.
Doet ie vanaf dag 1 al, nooit iets voor hoeven installeren?

Ik snap die beslissing niet, het niets alsof er te weinig ruimte voor is ofzo... de huidige knoppen zijn erg breed. Liever 3 wat kleinere

[ Voor 10% gewijzigd door henri86 op 18-07-2014 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet als je het middelste knopje voor de scrollfunctie gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:20:
Niet als je het middelste knopje voor de scrollfunctie gebruikt.
Jawel hoor: "eigenschappen van muis" -> tabblad "TrackPoint" -> "Bladeren of vergrootglas" -> optie "geen van beiden".
Indrukken voor tabblad openen e.d., ingedrukt houden voor scrollen :)

Zo werkt het bij mij tenminste

[ Voor 4% gewijzigd door henri86 op 18-07-2014 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:33
[TU Delft]

Interesting, in het bestel scherm van de Z14 staat:
Intel 7260AN abgn 2x2 +Bluetooth 4.0 LE WW
Terwijl op de info page niet 2x2 staat....
Ik heb even een mailtje gestuurd....

[ Voor 11% gewijzigd door Titus op 18-07-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-08 08:16
UTwente

Heb nu een T61 uit 2007 met onder andere een SSD die ik de afgelopen jaren voor school heb gebruikt (draait Win8.1 prima maar begint langzaamaan uit elkaar te vallen), maar nu ik ga beginnen met mijn studie wordt het toch eens tijd om een nieuwe laptop aan te schaffen. Vind de opties die UTwente biedt wel aantrekkelijk (Lenovo is mijn go-to merk voor laptops) maar zit een beetje te twijfelen tussen de T440 en de W540.

Ik heb in mijn kamer waarschijnlijk gewoon een fatsoenlijke PC staan, dus dan heb ik die laptop niet nodig. Deze wordt dus puur gebruikt tijdens lessen, op de paar dagen per maand dat ik niet in Enschede ben maar in Gouda en in de trein tussen Enschede en Gouda. Qua accuduur moet 'ie het dus twee uur doen bij elke vorm van gebruik maar als ik het zo zie hebben beide laptops daar geen problemen mee.

Moet dus de afweging maken, en zit te twijfelen over deze punten:

Heb ik voor INF de power van een W540 nodig of is een T440 prima?
Ik verwacht dat ik met de tweede prima uit kan maar wellicht hebben jullie andere ervaringen? Het scherm van de T440 is natuurlijk minder, dat is het enige punt waarop ik echt stuit als ik naar de T440 kijk.

In hoeverre is het verschil in gewicht tussen beide laptops merkbaar?
Ga er vanuit dat de T440 inclusief adapter ongeveer 2kg weegt en de W540 tegen de 3kg, is die ene kilo verschil erg merkbaar en is dat verschil significant genoeg om, gezien ik 'm vaak in mijn tas heb zitten en er af en toe mee reis, mee te tellen in de afweging?

Prijsverschil tussen beide opties is natuurlijk wel groot, 344 euro, maar voor mij is geld niet zo belangrijk. Vind het geen probleem om de W540 te nemen maar als het niet nodig is dan geef ik het geld liever ergens anders aan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelfrikandel
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-09 11:38
TUDELFT

Ik ben aanstaande IO student en wil gaan bestellen, maar heb geen inloggegevens om op de bestelpagina te komen. Krijg ik die pas als mijn studie begint? Zou fijn zijn als de laptop al voor mijn studie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henri86 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 15:07:
[...]

Jawel hoor: "eigenschappen van muis" -> tabblad "TrackPoint" -> "Bladeren of vergrootglas" -> optie "geen van beiden".
Indrukken voor tabblad openen e.d., ingedrukt houden voor scrollen :)

Zo werkt het bij mij tenminste
Ja, ik wil die wel voor bladeren gebruiken. Nu heb ik alledrie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 15:04
[TUD]
j3ffr3-y schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:47:
TUDELFT

Ik ben aanstaande IO student en wil gaan bestellen, maar heb geen inloggegevens om op de bestelpagina te komen. Krijg ik die pas als mijn studie begint? Zou fijn zijn als de laptop al voor mijn studie heb.
Ten eerste, Bravo IO! :9

En wat inloggevens betreft heb je na je inschrijving via de post een bevestiging gehad oid? Daar zou denk ik dan ook je "NetID" in zitten (lijkt op je voor/achternaam). Dat zijn de inloggegevens die je nodig hebt voor de site. Anders even belletje doen naar de tu.. ze zijn heel lief voor aankomende studenten nog hoor :>

// heb even gekeken in mijn history en volgens mij heb je een brief of mail ontvangen waar je eenmalig je NetID moet activeren en dan kan je een wachtwoord instellen en die moet je voor de site gebruiken en ook voor Universiteitscomputers/Internet/Printen/Blackboard etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelfrikandel
tokko1 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 12:07:
[TUD]

[...]

Ten eerste, Bravo IO! :9

En wat inloggevens betreft heb je na je inschrijving via de post een bevestiging gehad oid? Daar zou denk ik dan ook je "NetID" in zitten (lijkt op je voor/achternaam). Dat zijn de inloggegevens die je nodig hebt voor de site. Anders even belletje doen naar de tu.. ze zijn heel lief voor aankomende studenten nog hoor :>

// heb even gekeken in mijn history en volgens mij heb je een brief of mail ontvangen waar je eenmalig je NetID moet activeren en dan kan je een wachtwoord instellen en die moet je voor de site gebruiken en ook voor Universiteitscomputers/Internet/Printen/Blackboard etc.
Bedankt voor de moeite! Ik wist al een tijdje dat ik decentraal geselecteerd was en dacht dat alles eigenlijk wel rond was. Toevallig krijg ik gister een bericht van studielink dat die nu pas alle definitieve plaatsen zijn gaan invullen als het ware. Gister moest ik dan ook aangeven of ik definitief dit jaar wil deelnemen aan de studie. Oftewel, misschien moet ik gewoon nog even geduld hebben O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madass
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-05 20:59
Ik overweeg de zbook 14 maar ik zit ook naar de Macbook pro 13 te kijken :P. Als ik alle gegevens op een rijtje zet.

voordelen zbook 14:
- 450 euro goedkoper
- Fire pro grafische kaart
- meer totale schijfruimte
- meer garantie

voordelen MBPr 13
- iets snellere cpu
- hogere resolutie LCD
- snellere en grotere SSD
- meer accutijd
- nieuwe wifi standaard
- dunner aluminium unibody
- gratis OS upgrades. Dit is relevant voor mij omdat ik na 1-2 jaar afstudeer en geen MSDNAA meer kan gebruiken.

Ik game niet en doe geen Solidworks dingen, dus de grafische kaart heeft weinig meerwaarde voor mij. Ik doe veel aan fotobewerking en daarbij is de retina scherm wel mooier. Ik maak mij ook zorgen de contrast ratio van 525:1 in zbook 14 review. Ik moet nog wel nadenken of de extra prijs het wel waard is, maar het is niet zo dat je er niks voor terug krijgt.

Ik heb ook naar andere alternatieven gekeken, maar die zijn gek genoeg niet beter dan dan MBPr 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem dan ook mee dat die Apple dingen een draak zijn om te upgraden.

Wel een prachtig scherm overigens. En een betere aspectratio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Het is maar de vraag of die ZBook 14 die nieuwe wifi standaard niet heeft. In de bestel beschrijving staat namelijk van wél. Ik heb maar even een mailtje gestuurd vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjiman
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-12-2023
[TU Delft]

Ik zag niet direct in de specificaties van zowel de Zbook 14 and 15 staan of ze een optische drive (dvd speler) ingebouwd hebben. Weet iemand dat toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkeh3nk
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 16:12
Op de plaatjes zie ik bij de 14 geen odd bij de 15 wel, ze kunnen hem wel afbesteld hebben op de 15...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indifined1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 15:32
Ik heb sinds vorig jaar de "high end" 8570w van de ut, en ik en er zeer tevreden mee.

Ik snap het gezeur over het gewicht niet echt, als je hem gewoon in je rugzak stopt heb je echt niet zoveel last van die paar kilo, en daar staat wel het genot van een degelijke laptop met een prima scherm tegenover. Plus het feit dat je een mooie degelijke voeding bij je hebt die makkelijk genoeg stroom levert voor je i7 als die op max draait.

Daarbuiten heb je met je laptop en je voeding altijd 2 kacheltjes bij je, wat in de winter ideaal is

De andere laptop van toen, een HP probook voelt vergeleken met de "high end" toch heel plastic en goedkoop aan.

Daar komt nog bij dat de high end een veel betere aanbieding was.

Tip voor de mensen die een laptop bij de UT kopen, bestel zo laat mogelijk, vorig jaar was de deadline op 31 juli geloof ik, ik had hem op 31 besteld en had hem 2 augustus binnen, terwijl andere mensen de laptop al op 1 juli oid hadden besteld en hem pas eind augustus kregen, volgens mij werken ze volgens het principe van wat bovenaan de stapel ligt leveren we het eerst

[ Voor 20% gewijzigd door indifined1 op 23-07-2014 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

[UTwente]

Ik heb te horen gekregen van de customer support van SCC dat ze beginnen met leveren vanaf 31 juli.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indifined1
Ja, dat was vorig jaar ook zo, maar het leveren ging andersom dan de bestellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 22:12
indifined1 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:01:

Tip voor de mensen die een laptop bij de UT kopen, bestel zo laat mogelijk, vorig jaar was de deadline op 31 juli geloof ik, ik had hem op 31 besteld en had hem 2 augustus binnen, terwijl andere mensen de laptop al op 1 juli oid hadden besteld en hem pas eind augustus kregen, volgens mij werken ze volgens het principe van wat bovenaan de stapel ligt leveren we het eerst
Hoop ik toch niet, heb 'm bijna gelijk besteld toen hij te bestellen was. Ik wil hem wel een beetje optijd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indifined1
Vorig jaar was het wel zo, als je geluk hebt is het dit jaar beter, maar je kunt er wel vanuitgaan dat hem voor start studiejaar hebt hoor, volgens mij garanderen ze dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

indifined1 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:01:
Ik heb sinds vorig jaar de "high end" 8570w van de ut, en ik en er zeer tevreden mee.
[...]
Dan ben je een van de weinigen. Het probleem met die 8570W is het ontbreken van Optimus: het ding is altijd een kachel; dus ook in de zomer. Zeer vervelend voor personen die links van je zitten in de projectkamer. Door het grote verbruik sleep je die voeding ook veel vaker mee dan nodig zou zijn geweest bij een laptop die wel Optimus heeft.

En dan nog dat stupide "dynamic brightness control" wat veel mensen niet uitgezet krijgen. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indifined1
Mijn klasgenoten zijn ook zeker overwegend positief over de 8570w. Ik sleep toch al overal mijn lader mee naar toe, ik vind het niet fijn om constant op een 'geknepen' computer te werken, ik gebruik de accu alleen in de trein, en die treinreis van 2,5 uur gaat prima, of soms als er geen stopcontact meer vrij is, maar dat komt zelden voor.

Ik hoop toch dat de meeste mensen op een technische universiteit wel zelf dynamic brightness control uit kunnen zetten?

Maar misschien hangt het van de opleiding af hoe het algemene beeld van de laptop is, je hebt toch verschillende soorten mensen bij de verschillende opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastiaan_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-06 17:19
[TU Eindhoven]

Ik krijg net de mails van de notebook etc om te betalen, en daarbij een losse betaling te voldoen van 60 euro voor de clicker.
In de toelichtingsbrief bij het inschrijfformulier staat letterlijk:
'Inbegrepen in het notebookpakket is een clicker'.

Het studenten service centrum zegt echter 'dat het toch een los bedrag blijkt te zijn' toen ik ze belde.

Ik vind dat erg vreemd aangezien ze daar dus achteraf mee komen, en het is toch 60 euro die er alsnog bovenop komt. Deelt iemand mijn mening hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:20
bastiaan_ schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 17:04:
[TU Eindhoven]

Ik krijg net de mails van de notebook etc om te betalen, en daarbij een losse betaling te voldoen van 60 euro voor de clicker.
In de toelichtingsbrief bij het inschrijfformulier staat letterlijk:
'Inbegrepen in het notebookpakket is een clicker'.

Het studenten service centrum zegt echter 'dat het toch een los bedrag blijkt te zijn' toen ik ze belde.

Ik vind dat erg vreemd aangezien ze daar dus achteraf mee komen, en het is toch 60 euro die er alsnog bovenop komt. Deelt iemand mijn mening hierin?
Als de clicker niet inbegrepen is vind ik het pakket van Eindhoven nog zwakker tegenover Delft/Twente... Ik dacht ook dat die inbegrepen zou zijn en heb hetzelfde gelezen. Vond het wel een mooie oplossing voor die klachten dat de losse clickers het studeren onnodig duurder maakten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastiaan_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-06 17:19
cedrix5 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:07:
[...]

Als de clicker niet inbegrepen is vind ik het pakket van Eindhoven nog zwakker tegenover Delft/Twente... Ik dacht ook dat die inbegrepen zou zijn en heb hetzelfde gelezen. Vond het wel een mooie oplossing voor die klachten dat de losse clickers het studeren onnodig duurder maakten.
Precies, 830 euro voor de huidige notebook is ook zwakker dan vorig jaar voor 750. Tja.
Mocht iemand het voor elkaar krijgen alsnog die clicker er bij te krijgen (het staat tenslotte zwart op wit bij de aanmelding) laat het dan alsjeblieft weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-08 08:16
Weet niet of dit mag maar heb geen zin er een apart topic voor aan te maken, aangezien iedereen hier die laptops al kent.
DiedB schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 16:26:
UTwente

Heb nu een T61 uit 2007 met onder andere een SSD die ik de afgelopen jaren voor school heb gebruikt (draait Win8.1 prima maar begint langzaamaan uit elkaar te vallen), maar nu ik ga beginnen met mijn studie wordt het toch eens tijd om een nieuwe laptop aan te schaffen. Vind de opties die UTwente biedt wel aantrekkelijk (Lenovo is mijn go-to merk voor laptops) maar zit een beetje te twijfelen tussen de T440 en de W540.

Ik heb in mijn kamer waarschijnlijk gewoon een fatsoenlijke PC staan, dus dan heb ik die laptop niet nodig. Deze wordt dus puur gebruikt tijdens lessen, op de paar dagen per maand dat ik niet in Enschede ben maar in Gouda en in de trein tussen Enschede en Gouda. Qua accuduur moet 'ie het dus twee uur doen bij elke vorm van gebruik maar als ik het zo zie hebben beide laptops daar geen problemen mee.

Moet dus de afweging maken, en zit te twijfelen over deze punten:

Ik verwacht dat ik met de tweede prima uit kan maar wellicht hebben jullie andere ervaringen? Het scherm van de T440 is natuurlijk minder, dat is het enige punt waarop ik echt stuit als ik naar de T440 kijk.

Ga er vanuit dat de T440 inclusief adapter ongeveer 2kg weegt en de W540 tegen de 3kg, is die ene kilo verschil erg merkbaar en is dat verschil significant genoeg om, gezien ik 'm vaak in mijn tas heb zitten en er af en toe mee reis, mee te tellen in de afweging?

Prijsverschil tussen beide opties is natuurlijk wel groot, 344 euro, maar voor mij is geld niet zo belangrijk. Vind het geen probleem om de W540 te nemen maar als het niet nodig is dan geef ik het geld liever ergens anders aan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flox0r
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-11-2022
[Utwente]

Mijne is gisteren binnen gekomen (W540)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
Flox0r schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:19:
[Utwente]

Mijne is gisteren binnen gekomen (W540)
Wanneer heb je hem besteld? Ben benieuwd of ze wel op logische volgorde worden uitgeleverd. 6 Juli besteld en nog niks binnen.

Zijn er nog meer mensen die de High-End W540 al hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovisscher
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08 11:48
DiedB schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 16:26:

Hoewel van de TU Delft, toch zal ik proberen iets zinnigs te zeggen.
1. Power: Over het algemeen adviseren universiteiten een behoorlijk zwaar model, zodat je zeker weet dat je ook nog aan het einde van je studietijd (dat kan zomaar 8 jaar zijn, of meer) genoeg rekenkracht hebt om moeiteloos te werken. Hierbij gaan ze er van uit dat je de laptop als primaire PC gebruikt. Ik zou in jouw geval wat ervaringen vragen aan mensen die een paar jaar geleden met jouw studie zijn begonnen, en kijken met welk soort laptops zij nu nog werken.
2. Scherm: Dit moet je helemaal zelf afwegen. Hou je van hoge-resolutieschermen, of vind je het acceptabel om met (overigens niet heel verkeerd) 1600*900 te werken? De kwaliteit van de schermen is (zeker bij business-laptops) over het algemeen prima.
3. Gewicht: Alles is relatief. Ik heb zelf 6 jaar met een ruim 3kg wegende laptop regelmatig gereisd, en had daar nooit heel veel moeite mee. Totdat ik een keer een ultrabook had geleend, en sindsdien mijn eigen laptop eigenlijk maar een zwaar rotding vind. Uiteindelijk kom je er wel (zeker met een rugzak i.p.v. een aktentas o.i.d.), maar hoe lichter de laptop, hoe fijner het is. Kortom, eigen ervaring is doorslaggevend.

Mijn advies: mocht je de absolute power niet nodig hebben tijdens je studie, ga dan voor het lichtere model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjappo
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08 13:57
Weet iemand toevallig vanaf wanneer de laptops van TU Delft worden geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
[Utwente]

Vandaag de gegevens gekregen voor order tracking. Er staan 3(?) verschillende productne op de tracking link. De extra batterij, de notebook en dit: LENOVO PROTECTION 3TR ADP W540/T440 PHYSICAL PACK.
Ben benieuwd wat dat is. Bij alle 3 producten staan allemaal verschillende data van afleveren, dus daar word je ook niet veel wijzer uit. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basomanb
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-07-2022
humanjas schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 18:50:
Weet iemand toevallig vanaf wanneer de laptops van TU Delft worden geleverd?
Ik heb het via de mail nagevraagd, en ze verwachten eind volgende week te kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

thechib12 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 19:46:
[Utwente]

Vandaag de gegevens gekregen voor order tracking. Er staan 3(?) verschillende productne op de tracking link. De extra batterij, de notebook en dit: LENOVO PROTECTION 3TR ADP W540/T440 PHYSICAL PACK.
Ben benieuwd wat dat is. Bij alle 3 producten staan allemaal verschillende data van afleveren, dus daar word je ook niet veel wijzer uit. Ik ben benieuwd!
Is dat niet de verzekering?

@Flox0r: Ik ben wel erg benieuwd wanneer je hebt betaald. Ik heb zelf al betaald op dezelfde dag als dat mogelijk was (begin juli volgens mij). In verband met vakantie wilde ik de laptop graag snel hebben, en heb dus even gemaild met de support. Ik heb de ordertracking al wat eerder gekregen en die gaf aan dat hij woensdag (23 juli) verzonden zou worden, maar de support vertelde mij weer dat dat niet zou kloppen, en dat ze pas na 31 juli beginnen met leveren. Ik vind het dus wel opvallend dat jij hem al hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydroxide
  • Laatst online: 07:10
Hele hoop TI studentjes dus die in Delft gaan studeren. Gaan misschien jullie Tweakers ook naar EJW? Wel lachen dat er dan Tweakers rondlopen..

Ontopic: iemand die de Zbook 15 al binnen heeft en wat ervaringen kan plaatsen? Ik zit zelf erg te twijfelen wat ik nu ga nemen.. kan de 8570w goedkoop aanschaffen van een kennis, maar tegelijkertijd met de Zbook 15 zijn het enorme zwaargewichten. Heb zelf ook een mailtje gestuurd naar de TU waarin ze voor TI studenten adviseren minimaal een K1100M Quadro te hebben... dus hiermee valt de Zbook 14 dan af, maar is dat dan wel terecht? De Zbook 14 is zoveel geiler dan die andere 2 modellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelfrikandel
Hydroxide schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 03:36:
Hele hoop TI studentjes dus die in Delft gaan studeren. Gaan misschien jullie Tweakers ook naar EJW? Wel lachen dat er dan Tweakers rondlopen..

Ontopic: iemand die de Zbook 15 al binnen heeft en wat ervaringen kan plaatsen? Ik zit zelf erg te twijfelen wat ik nu ga nemen.. kan de 8570w goedkoop aanschaffen van een kennis, maar tegelijkertijd met de Zbook 15 zijn het enorme zwaargewichten. Heb zelf ook een mailtje gestuurd naar de TU waarin ze voor TI studenten adviseren minimaal een K1100M Quadro te hebben... dus hiermee valt de Zbook 14 dan af, maar is dat dan wel terecht? De Zbook 14 is zoveel geiler dan die andere 2 modellen. :P
1) Geen TI maar wel OWEE.

2) Eergister Zbook 15 besteld, laat meteen weten wanneer hem heb ontvangen. Lichter is wel chill, maar ik hoef bij IO eigenlijk niet vaak mijn laptop mee en dan heb ik over een tijdje meer plezier van de extra kracht dan het beetje gewicht besparen...

Heb jij overigens wel een brief/mail over je NetID ontvangen? Een vriend en ik beiden niet, vraag mij af of bij de rest wel goed is gegaan. Ik heb er nu wel een na contact met de TU omdat binnenkort die pasfoto geregeld moet worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydroxide
@j3ffr3-y

Ik heb inderdaad via de mail mijn netID ontvangen. Ik ben erg nieuwsgierig naar je bevindingen over de ZBook 15. Ik ben erg aan het twijfelen tussen deze modellen, vooral de extra rekenkracht van de ZBook 15 zit me erg dwars..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
[TuDelft]

Mijn Zbook 15 is inmiddels afgeleverd, jammergenoeg ben ik er nog eventjes niet dus geen ervaringsraporten tot begin augustus (4, 5 aug eerste impressie).

Had 'm trouwens op de dag dat hij te bestellen was meteen besteld en af laten leveren bij het Servicepunt op de TU. Makkelijk oppikken omdat ik nu op vakantie ben en ik er praktisch naast woon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydroxide
[TU Delft]

@tokko1, hoe lang heeft jouw bestelling geduurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Dat ze de 14 voor TI aanraden is echt onzin, elke studie kan zonder problemen de 14 runnen is de ervaring van de meeste studenten. De rede dat de tu het zegt is waarschijnlijk met oog op zekerheid en dat over 7 jaar je er nog steeds mee kan werken.

Als er iemand met een 14 is al, zou ik heel erg graag langskomen om een keer te kijken naar de afmetingen en gewicht enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Laatst online: 07-09 21:06
[TU Delft]

Ik ga aankomend jaar ook beginnen bij IO aan Delft. Heb er voor gekozen een Dell XPS 15 te bestellen. Wilde wel de performance van de ZBook 15, maar zag het gewicht en de dikte ervan niet zitten. Kost even wat meer, maar ik heb hem gekregen als eindexamenkado, dus het prijsverschil maakte voor mij niet uit. Ik heb uiteindelijk €1700,- betaald voor de dikste XPS 15 met 1 jaar accidental damage en ethernet adapter (kaal is ie dus nog iets goedkoper).

Enige is dat ik dan nu zelf de hele software setup moet gaan doen, maar ik denk dat ik daar wel doorheen kom, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 17:54
[TUD]

Aankomend jaar ga ik na een jaar LR gedaan te hebben beginnen aan TI. Nou heb ik nu een jaar lang overleefd zonder laptop door gebruik te maken van de PC's on site icm mijn surface RT en mijn PC thuis (flink ding dat alles aan kan zowat). Merkte toch wel dat ik wat gelimiteerd was tov de andere studenten. De meeste van hun hadden de workstation laptop van vorig jaar.

Wat ik me afvraag is of het in mijn situatie verstandig is om de zbook 15 te nemen en elke keer 3 kilo minstens te sjouwen of om toch voor de zbook 14 te gaan welke lichter is, en dan evt de dingen die die echt niet aan kan thuis te laten doen op mijn desktop. Zijn er hier TI'ers die hier ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
Nilsepils schreef op zondag 27 juli 2014 @ 13:00:
[TU Delft]

Ik ga aankomend jaar ook beginnen bij IO aan Delft. Heb er voor gekozen een Dell XPS 15 te bestellen. Wilde wel de performance van de ZBook 15, maar zag het gewicht en de dikte ervan niet zitten. Kost even wat meer, maar ik heb hem gekregen als eindexamenkado, dus het prijsverschil maakte voor mij niet uit. Ik heb uiteindelijk €1700,- betaald voor de dikste XPS 15 met 1 jaar accidental damage en ethernet adapter (kaal is ie dus nog iets goedkoper).

Enige is dat ik dan nu zelf de hele software setup moet gaan doen, maar ik denk dat ik daar wel doorheen kom, toch?
Gooi alles van dat ding af en gooi er zelf een verse install van win8 op. Installeer van de Dell site alleen de broodnodige drivers en you're good to go!
tobitronics schreef op zondag 27 juli 2014 @ 14:08:
[TUD]

Aankomend jaar ga ik na een jaar LR gedaan te hebben beginnen aan TI. Nou heb ik nu een jaar lang overleefd zonder laptop door gebruik te maken van de PC's on site icm mijn surface RT en mijn PC thuis (flink ding dat alles aan kan zowat). Merkte toch wel dat ik wat gelimiteerd was tov de andere studenten. De meeste van hun hadden de workstation laptop van vorig jaar.

Wat ik me afvraag is of het in mijn situatie verstandig is om de zbook 15 te nemen en elke keer 3 kilo minstens te sjouwen of om toch voor de zbook 14 te gaan welke lichter is, en dan evt de dingen die die echt niet aan kan thuis te laten doen op mijn desktop. Zijn er hier TI'ers die hier ervaring mee hebben?
Zbook 14 is voor alles snel genoeg, zie geen reden waarvoor je de zbook 15 wil nemen.

[ Voor 34% gewijzigd door Brilsmurfffje op 27-07-2014 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Manmanman, kunnen we dit topic niet gewoon splitsen? Wat een gedoe, 3 verschillende discussies door elkaar heen in 1 topic. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
[TuDelft]
Nilsepils schreef op zondag 27 juli 2014 @ 13:00:
[TU Delft]

Vanuit de TU krijg je ook nul software voorgeinstalleerd hoor.. misschien een proeversie van dit en dat en wat andere bloatware. Rest zul je altijd zelf moeten doen en is ook geen enkel probleem.

Als het echt niet lukt zijn er verschillen servicedesks die je onderstuenen bij installatie van software vanuit de TU. Oa in IO op dinsdag en donderdag zit er een mannetje die je kan helpen met computerproblemen en dus ook installaties.
Hydroxide schreef op zondag 27 juli 2014 @ 11:18:
[TU Delft]

@tokko1, hoe lang heeft jouw bestelling geduurd?
11e besteld en de 25e geleverd.

[ Voor 9% gewijzigd door tokko1 op 27-07-2014 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
Brilsmurfffje schreef op zondag 27 juli 2014 @ 15:58:

Gooi alles van dat ding af en gooi er zelf een verse install van win8 op. Installeer van de Dell site alleen de broodnodige drivers en you're good to go!
De Dell schijnt al redelijk vrij van bloatware te zijn (alleen een trial van McAfee en Office geloof ik) maar dat was ik sowieso toch wel van plan te gaan doen. Bedankt voor de tip!
tokko1 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 17:37:
[TuDelft]
Vanuit de TU krijg je ook nul software voorgeinstalleerd hoor.. misschien een proeversie van dit en dat en wat andere bloatware. Rest zul je altijd zelf moeten doen en is ook geen enkel probleem.

Als het echt niet lukt zijn er verschillen servicedesks die je onderstuenen bij installatie van software vanuit de TU. Oa in IO op dinsdag en donderdag zit er een mannetje die je kan helpen met computerproblemen en dus ook installaties.
Ah ik was van de veronderstelling dat ze op de HP laptops al het eea hadden geinstalleerd. Maar dan zal ik dus precies hetzelfde traject doorlopen als alle studenten met de ZBook. Computerproblemen kan ik meestal wel zelf oplossen, dus ik denk niet dat ik bij dat mannetje langs hoef. Ik heb namelijk al de nodige ervaring met vage software en hardware.

[ Voor 5% gewijzigd door Nilsepils op 27-07-2014 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydroxide
Is er ook een mogelijkheid dat je je order kan volgen? Voor zover ik zie kan je het nergens volgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
Nilsepils schreef op zondag 27 juli 2014 @ 17:46:

Ah ik was van de veronderstelling dat ze op de HP laptops al het eea hadden geinstalleerd. Maar dan zal ik dus precies hetzelfde traject doorlopen als alle studenten met de ZBook. Computerproblemen kan ik meestal wel zelf oplossen, dus ik denk niet dat ik bij dat mannetje langs hoef. Ik heb namelijk al de nodige ervaring met vage software en hardware.
Bij de HP's van vorig jaar was het in iedergeval zaak een clean install te doen en alle partities van HP te verwijderen. De mensen met een standaard installatie kregen zaken als Catia maar amper aan de praat, dit terwijl mijn schone installatie op mijn Lenovo alles in 1x werkte. De hoeveelheid bloatware op die HP's was ook echt schrikbarend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de ruimte van die zogenaamde "recovery" partitie kun je mooi voor nuttigere dingen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
[Tu Delft]
Hydroxide schreef op maandag 28 juli 2014 @ 17:15:
Is er ook een mogelijkheid dat je je order kan volgen? Voor zover ik zie kan je het nergens volgen :P
Ik kreeg volgens mij de 'tracking' inloggegevens en de verzendbevestiging op een en dezelfde dag.
Maar ik heb dan ook mijn laptop bij de Tu laten bezorgen.

Anders kan je volgens mij daar de GLS trackingcode zien en hem tot je deur tracken die ene dag dat hij onderweg is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheK1ng
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-01-2022
tokko1 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 17:37:
[TuDelft]
11e besteld en de 25e geleverd.
Beetje vreemd, ik heb hem op de 13e besteld en krijg hem volgens de mail op 14 Augustus thuis afgeleverd 8)7 Ik zit er niet om te springen maarjah :+

Qua bloatware, installeer windows gewoon opnieuw of gooi er een linux distro op (zoals ik zelf ga doen, ubuntu :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comitatus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-08 00:45
Zag in eerste post nog niet de TU/e laptop staan, de specificaties zijn als volgt:

HP Zbook 15
• CPU: Intel Core i7-4700MQ Quad Core (2,4 GHz, 6Mb Cache, Turbo 3,4GHz)
• RAM: 8 GB (2x 4GB) 1600Mhz DDR3 memory (2 free slots)
• HDD: 500 GB HDD 7200rmp + 32 GB mSATA cache module
• Display: 15,6” FHD 16:9 LED-backlit, anti-glare (1920x1080 resolution)
• Graphics: NVIDIA Quadro K610M 1GB
• Ports: VGA + Displaypoort + Thunderbolt
• Wireless: Intel 7260 ac 2x2
• DVD +/- RW drive
• Integrated Intel 10/100/1000 network connection
• DualPoint keyboard, backlit, numpad
• 1 x USB 3.0 and 2x USB 2.0
• 720P HD webcam
• 4.0 Bluetooth Module
• HP 8C long-life battery (3 year warranty)
• Including all necessary software
• Notebook is supplied with: Targus backpack, Network cable, Safety lock,
Mouse, Boot USB-stick, Displayport to HDMI adapter
Additionalservices (exclusive for TU/e notebook owners)
• 5 years of insurance throughout study period
• 5 years of warranty throughout study period (excl. battery)
• 5 years of support throughout study period
• Access to university-wide licensed software

http://w3.tue.nl/fileadmi...bookflyer_2014_-_2015.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
TheK1ng schreef op maandag 28 juli 2014 @ 22:15:
[...]

Beetje vreemd, ik heb hem op de 13e besteld en krijg hem volgens de mail op 14 Augustus thuis afgeleverd 8)7 Ik zit er niet om te springen maarjah :+

Qua bloatware, installeer windows gewoon opnieuw of gooi er een linux distro op (zoals ik zelf ga doen, ubuntu :+ )
Neem aan dat ze in batches bestellen.. blijkbaar zat je alweer bij de 2e batch.. geen idee waarom die zo snel na de eerste is gedaan als je het echt zou willen weten kan je ze altijd mailen ;) Ze hebben op mij altijd snel en vriendelijk antwoord gegeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjappo
Heb hem zelf op 14 juli besteld en heb nog geen mail gehad over wanneer ik hem zal binnen krijgen, heb gekozen voor de optie om hem thuis te laten bezorgen. Waarschijnlijk zal ik dan bij de derde batch zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tu Twente

Grappig, ik heb de high end de 23ste besteld en krijg hem volgens de track en trace de 4de augustus thuisbezorgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
comitatus schreef op maandag 28 juli 2014 @ 22:24:
Zag in eerste post nog niet de TU/e laptop staan, de specificaties zijn als volgt:

HP Zbook 15
• CPU: Intel Core i7-4700MQ Quad Core (2,4 GHz, 6Mb Cache, Turbo 3,4GHz)
• RAM: 8 GB (2x 4GB) 1600Mhz DDR3 memory (2 free slots)
• HDD: 500 GB HDD 7200rmp + 32 GB mSATA cache module
• Display: 15,6” FHD 16:9 LED-backlit, anti-glare (1920x1080 resolution)
• Graphics: NVIDIA Quadro K610M 1GB
• Ports: VGA + Displaypoort + Thunderbolt
• Wireless: Intel 7260 ac 2x2
• DVD +/- RW drive
• Integrated Intel 10/100/1000 network connection
• DualPoint keyboard, backlit, numpad
• 1 x USB 3.0 and 2x USB 2.0
• 720P HD webcam
• 4.0 Bluetooth Module
• HP 8C long-life battery (3 year warranty)
• Including all necessary software
• Notebook is supplied with: Targus backpack, Network cable, Safety lock,
Mouse, Boot USB-stick, Displayport to HDMI adapter
Additionalservices (exclusive for TU/e notebook owners)
• 5 years of insurance throughout study period
• 5 years of warranty throughout study period (excl. battery)
• 5 years of support throughout study period
• Access to university-wide licensed software

http://w3.tue.nl/fileadmi...bookflyer_2014_-_2015.pdf
bedankt, ik zal er morgen aan werken
Bij de HP's van vorig jaar was het in iedergeval zaak een clean install te doen en alle partities van HP te verwijderen. De mensen met een standaard installatie kregen zaken als Catia maar amper aan de praat, dit terwijl mijn schone installatie op mijn Lenovo alles in 1x werkte. De hoeveelheid bloatware op die HP's was ook echt schrikbarend..
Maar je moet ook niet vergeten dat catia ook super irritant is om te installeren, zelfs zo irritant dat... ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Frozen op 29-07-2014 01:11 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkeh3nk
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 16:12
TU DEFLT

Ik heb mijn Zbook 15 binnen gekregen, mooi dingetje! Zit alleen geen IPS-paneel in. De verticale kijkhoeken zijn namelijk niet echt goed, horizontaal zijn ze wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 01:07:
Tu Twente

Grappig, ik heb de high end de 23ste besteld en krijg hem volgens de track en trace de 4de augustus thuisbezorgd
De datums bij de orderstatus veranderen bij mij steeds. Eerst stond de notebook op 23 juli en het "Physical protection pack" (verzeking?) nog veel eerder, ondertussen is er nog een extra accu bijgekomen en staat het op 2 augustus of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjappo
Tu delft

Heb gisteren dus een mailtje gestuurd over wanneer mijn zbook 15 geleverd gaat worden en heb dus net een mailtje teruggekregen. De laptop zal deze week binnenkomen bij hen en dan gelijk naar mij verzonden worden. Heb hiervoor geen bericht gehad over wanneer hij geleverd zou worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheK1ng
Delft,

Ik heb uiteindelijk toch m'n laptop vandaag al gekregen :O. Ik heb het nog eens gecontroleerd maar in de mail van gisteavond staat toch echt 13-8-14... Maargoed, het gewicht valt met trouwens best mee, na alle posts hier over dat hij zwaar zou zijn had ik hem me zwaarder voorgesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
Je had ook gewoon twee en een halve zak suiker kunnen pakken hoor... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheK1ng
Nilsepils schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:42:
Je had ook gewoon twee en een halve zak suiker kunnen pakken hoor... :+
Ik had de laptop van m'n pa er eventjes bij gepakt, 2,3Kg ongeveer. Maar nog niet in een rugzak gedaan ed. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjappo
Tu Delft

Heb dus net een leveringsnotificatie-email gekregen, waarin staat dat ik de laptop 13-8-2014 krijg, maar ook staat er in de email dat de laptop al geleverd is. Heel raar maarja, als ik zo de post van tweaker 'TheK1ng' lees, is er dus de kans dat ik alsnog de laptop deze week binnen krijg. Zal het afwachten en als ik mijn zbook 15 binnen krijg zal ik een review ervan schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydroxide
Tu Delft

Iemand die weet met wat voor paneel de ZBook 15 geleverd wordt? Schijnt dat er meerdere modellen in de omloop zijn met o.a. IPS, Dreamcolor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:20
Ik neem aan dat het een full hd ips paneel is. De dreamcolor varianten zijn dikker, zwaarder en veel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
TU Delft
Beste Titus,

Beide modellen worden met 2x2 geleverd.
Ik zal dit laten aanpassen op de site.

Met vriendelijke groet, Kind regards,
SCC Services B.V.
De front page kan dus worden aangepast, de ZBook 14 wordt ook geleverd met 2x2 _/-\o_

Is er iemand die hem al (besteld) heeft? Ik wil hem graag eerst een keertje zien namelijk.

[ Voor 35% gewijzigd door Titus op 30-07-2014 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basomanb
Zbook 15 is binnen... dat design :'D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
Wat had je dan verwacht... haha!
Afbeeldingslocatie: http://cdn.slashgear.com/wp-content/uploads/2013/11/15-820x420.jpg

Is echt wel een bakbeest inderdaad...
Vind het echt ontzettend knap van Dell dat ze vergelijkbare hardware in deze behuizing hebben gekregen:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/uploads/tx_nbc2/DellXPS15-9530.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basomanb
Aan andere mensen die al een Zbook 15 hebben.

Hoe krijg je de disk tray open, en de sd slot readers? Of is daar op bezuinigd en zitten ze er niet in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Basomanb schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 21:54:
Zbook 15 is binnen... dat design :'D
Wat is er mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelfrikandel
Heeft toevallig iemand die z'n zbook al bezit de behoefte om een (korte) review te maken? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cedrix5 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:01:
Ik neem aan dat het een full hd ips paneel is. De dreamcolor varianten zijn dikker, zwaarder en veel duurder.
Als er niks vermeld is, zou ik niet uitgaan van IPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compizfox schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:01:
D'r was een paar pagina's terug al iemand die zei dat ie hem al binnen had, maar ik geloof niet dat hij verder gereageerd heeft op vragen over wanneer hij hem besteld had.

De verwachte leverdatums blijven ook maar later worden bij mij. Ondertussen staat het "physical protection pack", wat dat dan ook moge zijn, al weer op 7 augustus.
Ik heb geen physical protection pack staan

[ Voor 198% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2014 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjappo
TU Delft

Heb de ZBook 15 geleverd gekregen, maar zelfs na de drivers geinstalleerd te hebben, doet de vingerafdrukscanner het niet. Mailtje gestuurd naar de TU en binnekort dus weer terugsturen voor reparatie en dan nog een paar weken kwijt zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basomanb
Scharnieren van het scherm lelijk afgewerkt en het is een log groot bakbeest :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

humanjas schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:45:
TU Delft

Heb de ZBook 15 geleverd gekregen, maar zelfs na de drivers geinstalleerd te hebben, doet de vingerafdrukscanner het niet. Mailtje gestuurd naar de TU en binnekort dus weer terugsturen voor reparatie en dan nog een paar weken kwijt zijn ...
Ik heb twee Thinkpads, en af en toe doet de vingerafdrukscanner het daar ook niet. Volgens mij hebben meer laptops daar last van; puur een softwareprobleem in 99% van de gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydroxide
TUDelft

Wat is ongeveer de levertijden van de laptops bij jullie Tweakers? Ben erg benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Laatst online: 06-09 10:21
Heb hem gister binnen gehad, 14de besteld.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[UTwente]

Weet iemand die de W540 al binnen heeft of er een backlight toetsenbord en vingerafdrukscanner op zitten?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2014 20:08 . Reden: oeps ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:08:
[UTwente]

Weet iemand die de W540 al binnen heeft of er een backlight toetsenbord en vingerafdrukscanner op zitten?
[UTwente]

Voor zover ik weet heeft niemand hem nog binnen. Ik neem trouwens aan dat beide op de notebook zitten. Op de Lenovo site zie ik op het goedkoopst mogelijke model dat er zowel een backlight toetsenbord als een vingerafdrukscanner op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

D'r was een paar pagina's terug al iemand die zei dat ie hem al binnen had, maar ik geloof niet dat hij verder gereageerd heeft op vragen over wanneer hij hem besteld had.

De verwachte leverdatums blijven ook maar later worden bij mij. Ondertussen staat het "physical protection pack", wat dat dan ook moge zijn, al weer op 7 augustus.

[ Voor 32% gewijzigd door Compizfox op 31-07-2014 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyram
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-07 06:24
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:08:
[UTwente]

[UTwente]

Ik heb de laptop vorige week donderdag binnengekregen en helaas zitten er geen vingerafdrukscanner of backlight toetsenbord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basomanb
Hydroxide schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:34:
TUDelft

Wat is ongeveer de levertijden van de laptops bij jullie Tweakers? Ben erg benieuwd...
Je moet ze gewoon ff mailen, 't is bij iedereen anders. Bij mij duurde het 2.5 week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryangoulds
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-03 13:07
Tudelft

Heb de zbook 15 15 juli besteld en kreeg hem de 28ste bezorgd.
In mijn zbook zit geen vingerafdruk scanner.
Er zit wel een plastic kapje waar die kan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
Psyram schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:14:
[...]

[UTwente]

Ik heb de laptop vorige week donderdag binnengekregen en helaas zitten er geen vingerafdrukscanner of backlight toetsenbord op.
Had niet gedacht dat ze al aan het uitleveren waren. Ik heb m redelijk snel besteld en nog niks ontvangen. Wanneer heb jij m besteld?

Wel raar dat er geen backlight keyboard op zit, mag je wel verwachten van een notebook van 1000 €.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

thechib12 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:43:
[...]
Wel raar dat er geen backlight keyboard op zit, mag je wel verwachten van een notebook van 1000 €.
€1000 voor ons, ~€1700 voor 'de gewone mens' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
Compizfox schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:59:
[...]

€1000 voor ons, ~€1700 voor 'de gewone mens' :+
Ik vind dat ze voor die prijs op zn minst een backlit keyboard erin moeten hebben. Op de Lenovo site worden de W540's standaard geleverd met backlit keyboard.

Voor diegene die hem al hebben, bevalt hij verder?

[ Voor 7% gewijzigd door thechib12 op 31-07-2014 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
Hij heeft niet gezegd welke variant hij heeft. ;)
Edit: Maar aangezien hij reageert op een reactie van de W540 zal het wel die zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door job89 op 31-07-2014 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyram
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-07 06:24
[UTwente]

Ik had de Lenovo W540 4 juli besteld, dus dat was redelijk vroeg. Ik heb de laptop amper gebruikt, want die van mij had een defecte pixel in het scherm zitten en wil hem graag omruilen voor een nieuwe. De laptop voelt stevig aan en is, wat ik ervan gemerkt heb, erg snel. Als iemand er nog iets over wil weten, zal ik het proberen te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Damn, ik heb 3 juli besteld en die van mij is nog niet eens verzonden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelfrikandel
bryangoulds schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:18:
In mijn zbook zit geen vingerafdruk scanner.
Er zit wel een plastic kapje waar die kan zitteniet.
humanjas schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:45:
na de drivers geinstalleerd te hebben, doet de vingerafdrukscanner het niet.
Wut?! :+
Zijn ze niet allemaal identiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desipio
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-05 21:13
[TUDELFT]
Zbook 14 op 29 juli besteld, 31 juli (gisteren) al binnen gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjappo
TU Delft

Ik dacht dus ook dat het een software probleem was, maar bij de hp software werd er ook al aangegeven dat de vingerafdrukscanner niet eens was aangesloten. Heb gebeld met de SCC en ik was dus niet de eerste. Ik stuur hem morgen op voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basomanb
humanjas schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 03:27:
TU Delft

Ik dacht dus ook dat het een software probleem was, maar bij de hp software werd er ook al aangegeven dat de vingerafdrukscanner niet eens was aangesloten. Heb gebeld met de SCC en ik was dus niet de eerste. Ik stuur hem morgen op voor reparatie.
In mijn device manager wordt ook geen biometric device gelist. Heb daarnaast dat HP SimplePass en Validity FMA geïnstalleerd, maar niks helpt. Weet je zeker dat er een vingerafdrukscanner in zit?

Btw mensen met een Zbook 15, krijgen jullie je sd slot open/ disk drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook al in de BIOS gekeken of je daar een optie hebt hem aan / uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
thechib12 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:04:
[...]

Ik vind dat ze voor die prijs op zn minst een backlit keyboard erin moeten hebben. Op de Lenovo site worden de W540's standaard geleverd met backlit keyboard.

Voor diegene die hem al hebben, bevalt hij verder?
Wrong, backlit keyboard is bij alle modellen een optie. Heb zakelijk een W540 besteld namelijk en twee weken terug ontvangen. Het standaard FHD 1920x1080 paneel valt een beetje tegen qua helderheid, contrast en kijkhoek. Touchpad is erg wennen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is geen "standaard" 1920x1080 paneel; ze gebruiken gewoon net als alle andere fabrikanten verschillende panelen en je weet nooit van te voren welke je krijgt. Je kunt in één order twee dezelfde laptops bestellen en in elk een ander paneel hebben.

Ik heb een W520 en voor een TN vind ik het nog wel een redelijk paneel; stukken beter dan het scherm in mijn T61 en ook een stuk beter dan het 1600x900 paneel in een T520 van een familielid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[TU Delft]
Ik heb net mijn ZBook 15 ontvangen en was van plan direct een clean install uit te voeren, maar ik kan niet de productcode vinden. Staat deze nergens op papier of op een sticker? En is het ook mogelijk om het te downloaden van Windows en dan de bestanden op USB te zetten? Ik had hiervoor een laptop met een Windows 7 DVD met de code er op, maar dat zit hier natuurlijk niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zit tegenwoordig de licentie in de BIOS.
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste