Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydroxide
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:37
Klopt inderdaad, voor zover ik weet is dat wel het geval bij Windows 8. Waarschijnlijk kan je dat ook zien als je in de BIOS boot, dan moet er enige info te vinden zijn over het besturingssysteem. Dat was bij mijn andere Win8 laptop wel het geval (ASUS) ;)

Dan wordt je nieuwe clean Win8 installatie ook meteen geactiveerd, zonder dat je zelf een code of iets dergelijks hoeft in te voeren, omdat de code al meteen door Win8 verkregen wordt automatisch door de BIOS.

[ Voor 29% gewijzigd door Hydroxide op 01-08-2014 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basomanb
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-07-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:09:
Ook al in de BIOS gekeken of je daar een optie hebt hem aan / uit te zetten?
Nergens in mn BIOS wat te vinden over biometric devices of vingerafdrukscanners. Heb zelfs een BIOS update uitgevoerd, maar nog steeds niks. Alles lijkt er toch op dat dat hele ding er niet in zit.
Iemand hier wel een Zbook 15 met werkende vingerafdrukscanner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is toch geen spook? Je kunt toch gewoon zien of dat ding erin zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basomanb
En weer een nieuw probleem :p

Heb de Zbook 15 via een displayport->hdmi connector aangesloten op mn tv. Beeld werkt perfect maar ik krijg geen geluid. Heb in de sound playback devices gekeken maar de tv is nergens zichtbaar. Met mn andere laptop heb ik geen probleem om met de tv te connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
Vraagje over de TU Delft laptop: wordt er een softwarepakket bij deze meegeleverd?
Kan me herinneren van een paar jaar geleden dat ik softwares als office, origin, maple, matlab, f-secure ect.. bijgeïnstalleerd kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
bladerash schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 14:12:
Vraagje over de TU Delft laptop: wordt er een softwarepakket bij deze meegeleverd?
Kan me herinneren van een paar jaar geleden dat ik softwares als office, origin, maple, matlab, f-secure ect.. bijgeïnstalleerd kreeg.
Software kan je van blackboard afplukken en office moet je zelf kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extraxyz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:27
I.p.v. opnieuw deel te nemen aan de Notebookregeling ben ik van plan de Asus N550JK uit de recente BBG aan te schaffen. Is dat een verstandige keuze? Op papier is de Asus volgens mij namelijk op alle fronten de betere, maar waar komt dan die hogere prijs van de ZBook vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die prijs is niet hoger; de accu is twee keer zo groot, de behuizing is beter en je betaald nu eenmaal voor de drivers van de Quadro.

De Asus heeft verder geen Trackpoint, geen SSD, geen VGA (dus vergeet het maar om een presentatie te geven op de Uni tenzij je je eigen 15 meter kabel gaat meenemen én een DP beamer aantreft), de wifi kaart is onbekend dus zal wel goedkope troep zijn en zelfs voor de vaste GBit poort kon er kennelijk geen 50 cent extra vanaf voor een Intel chip; dus ook daar heb je Realtek rommel. Uiteraard kun je een fatsoenlijk docking station ook wel op je buik schrijven. En de algemene bouwkwaliteit is waarschijnlijk gewoon lager, wat T.net ook al met zoveel woorden aangeeft:
Bij onze N550 geven de linker- en rechtermuisknop elk een andere feedback en laat de ene knop zich verder indrukken dan de andere. Ook het naar binnen swipen om de charm-bar te laten verschijnen gaat niet helemaal soepel, omdat de touchpad 'hol' is, waardoor het oppervlak lager ligt dan de polssteunen.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2014 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
plus dat die consumentenlaptops vaak ruk toetsenborden hebben met flex erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 15:04
[Tu Delft]
j3ffr3-y schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 23:55:
Heeft toevallig iemand die z'n zbook al bezit de behoefte om een (korte) review te maken? O-)
Zal hem morgen van de Tu ophalen en probeer ergens deze week even review online te zetten hier. Beperkt.. fototjes en algemene comments.
Compizfox schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:01:
D'r was een paar pagina's terug al iemand die zei dat ie hem al binnen had, maar ik geloof niet dat hij verder gereageerd heeft op vragen over wanneer hij hem besteld had.

De verwachte leverdatums blijven ook maar later worden bij mij. Ondertussen staat het "physical protection pack", wat dat dan ook moge zijn, al weer op 7 augustus.
Ik had wel gereageerd over besteld/geleverd maar niet binnen-binnen want hij lag op de tu en ik was op vakantie.
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 14:14:
[...]

Software kan je van blackboard afplukken en office moet je zelf kopen.
Er schijnt... achter de schermen gewerkt te worden misschien heel misschien mogelijk office 365 (ook offline) beschikbaar te krijgen voor studenten van de TUD. Maar verwacht daar niet meer informatie of überhaupt iets van voor sept ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 22:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

tokko1 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 20:02:
[...]

Ik had wel gereageerd over besteld/geleverd maar niet binnen-binnen want hij lag op de tu en ik was op vakantie.
Ik doelde niet op jou; we hebben het niet eens over dezelfde laptop en universiteit. (ik had het over de W540 van de UT)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassie789
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-07 08:56
Ook ik ga studeren aan de TU Twente, maar ligt het aan mij of is die W540 vergeleken met onderstaande laptop een veel mindere keuze?

http://www.campusshop.nl/...0-70-00745nl/details.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cassie789 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 23:38:
Ook ik ga studeren aan de TU Twente, maar ligt het aan mij of is die W540 vergeleken met onderstaande laptop een veel mindere keuze?

Nee?
Die heeft geen ssd een gtx ipv quadro, de processor is nagenoeg hetzelfde. Die y50 is meer voor gamen dan de w540.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjappo
  • Laatst online: 24-08 13:57
Tu Delft

Er blijkt dus helemaal geen vingerafdrukscanner op te zitten, op het model van ZBook 15 van de TU, dit blijkt een extra functie te zijn, die met bijbetaling kan worden aangeschaft op het standaardmodel van de ZBook 15 van hp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basomanb
humanjas schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 01:16:
Tu Delft

Er blijkt dus helemaal geen vingerafdrukscanner op te zitten, op het model van ZBook 15 van de TU, dit blijkt een extra functie te zijn, die met bijbetaling kan worden aangeschaft op het standaardmodel van de ZBook 15 van hp.
Apart dat die dan in de handleiding niet als optioneel wordt aangegeven. Plus dat er wel een knop voor op zit op het toetsenbord. Beetje slordig allemaal :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwinner
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-08 14:01
[UTwente]

Hoe werkt dat T&T? Krijg je een mailtje met het wachtwoord als je laptop verzonden is?

[ Voor 19% gewijzigd door Gerwinner op 04-08-2014 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cassie789 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 23:38:

Hele slechte vergelijking. Bouwkwaliteit is gewoon veel beter van een Thinkpad vs zo'n Ideapad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Gerwinner schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 12:22:
[UTwente]

Hoe werkt dat T&T? Krijg je een mailtje met het wachtwoord als je laptop verzonden is?
[UTwente]
Je krijgt gewoon een mailtje met daarin een PDF en daar staat een tracking link in.

Vanochtend stond de levertijd van de notebook even op 14 of 15 augustus, nu weer op 4. Ik denk alleen niet dat ik m vandaag ontvang.

4 dagen geleden een mailtje gedaan hoe lang het nog zou duren, toen gaven ze aan 10-15 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Weet iemand trouwens wat "LENOVO PROTECTION 3TR ADP W540/T440 PHYSICAL PACK" is? Volgens de orderstatus kan de notebook al worden verzonden, maar de verwachte leverdatum van dit bovenstaande blijft steeds maar later worden. Nu staat ie op 14 augustus...

Tja je kunt er ook niet meer op vertrouwen, het is elke keer weer wat anders.

[ Voor 64% gewijzigd door Compizfox op 04-08-2014 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Nu online
Compizfox schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:13:
Weet iemand trouwens wat "LENOVO PROTECTION 3TR ADP W540/T440 PHYSICAL PACK" is? Volgens de orderstatus kan de notebook al worden verzonden, maar de verwachte leverdatum van dit bovenstaande blijft steeds maar later worden. Nu staat ie op 14 augustus...

Tja je kunt er ook niet meer op vertrouwen, het is elke keer weer wat anders.
Het is idd weer aangepast, bij mij staat er ook 14 augustus. Volgens mij is dat de verzekering van de notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb interesse in de Zbook 15 maar ben geen student, is er een manier om ook tegen deze prijs te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag een student die er zelf niet al eentje koopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

thechib12 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:39:
[...]

Het is idd weer aangepast, bij mij staat er ook 14 augustus. Volgens mij is dat de verzekering van de notebook.
Ja ik dacht ook al dat het misschien met de verzekering te maken had, maar ik vraag me dan toch af wat het voor iets fysieks is dat ze moeten opsturen. Ik kan zo niet iets bedenken eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees de threads van voorgaande jaren: ook toen was het een circus wat betreft afleverdata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
[Tu Delft]
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:59:
Ik heb interesse in de Zbook 15 maar ben geen student, is er een manier om ook tegen deze prijs te bestellen?
Nee, of je moet werknemer van de Tu zijn 8)7

(Of tegen een prijs van 100e ofzo iemand voor je laten regelen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelfrikandel
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-09 11:38
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 20:02:
Vraag een student die er zelf niet al eentje koopt..
Mag je er max 1 aanschaffen? Is dat ook zo voor campusshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:01
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:59:
Of marktplaats in de gaten houden. Er stond afgelopen week ook al een W540 op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op eBay staan er ook leuke dingen. Zoals refurb Dell M4800's voor leuke prijzen.
j3ffr3-y schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 22:27:
[...]

Mag je er max 1 aanschaffen? Is dat ook zo voor campusshop?
Verschilt volgens mij per universiteit, en de regels veranderen wel eens. In Enschede was het volgens mij niet zo'n probleem om er twee aan te schaffen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2014 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Compizfox schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 20:39:
[...]

Ja ik dacht ook al dat het misschien met de verzekering te maken had, maar ik vraag me dan toch af wat het voor iets fysieks is dat ze moeten opsturen. Ik kan zo niet iets bedenken eigenlijk...
Boekjes met garantie geneuzel vermoed ik :p. Mijn W540 staat ook op verzendklaar op die protection plan na :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

windwarrior schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:58:
[...]

Boekjes met garantie geneuzel vermoed ik :p. Mijn W540 staat ook op verzendklaar op die protection plan na :(.
Net mailtje gestuurd en de extra batterijen zijn niet op vooraad en aan deelleveren doen ze niet dus verwacht verzending pas begin volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levee
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-09 21:59
[TU Delft]

Is het een goed idee om meteen Windows 7 op de Zbook 15 te gooien? Zal dat geen problemen opleveren met de software die de universiteit verstrekt of de tech support van de universiteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
Levee schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 17:04:
[TU Delft]

Is het een goed idee om meteen Windows 7 op de Zbook 15 te gooien? Zal dat geen problemen opleveren met de software die de universiteit verstrekt of de tech support van de universiteit?
Windows 8.1 werkt net zo goed en sneller, waarom terug naar oude software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levee
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 17:16:
[...]

Windows 8.1 werkt net zo goed en sneller, waarom terug naar oude software?
Omdat ik Windows 7 prettiger vind werken. Ik hoef geen apps of live tiles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samengevat = je houdt niet van een intertoys OS.

Windows 7 is juist geen enkel probleem. Afgelopen jaar was er juist alleen maar gezeur met Windows 8 op de UT (Enschede). Allemaal zooi die niet wilde werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
Mijn pc heeft windows 8 sinds de public beta, nooit een probleem gehad, alles werkte in 1x op de TU.
Windows 8 start sneller op, het is stabiel, het geheugenmanagement is uitstekend. Verder boot het gewoon naar de desktop, maar mijn pc staat altijd in sleep. De startknop is overbodig omdat er op de taakbalk genoeg ruimte is om alles vast te pinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Nu online
Zelf geen ervaring met Win8, maar er zijn toch tooltjes om Win8 er uit te laten zien als Win7?
Misschien is dat wel een oplossing als Win8 niet bevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
thechib12 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 20:01:
Zelf geen ervaring met Win8, maar er zijn toch tooltjes om Win8 er uit te laten zien als Win7?
Misschien is dat wel een oplossing als Win8 niet bevalt
Waarom zou je dat willen ? windows 8 heeft gewoon een snellere workflow dan windows 7 met de startknop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
De programma's die je vaak gebruikt zet je op de taakbalk vast, bij mij is daar op een full hd scherm al ruimte voor 31 programma's en dan heb ik de notificatie balk staan op laat altijd alle icoontjes zien.
Een programma wat er niet op staat vind je zo terug door: Windows+q te drukken en vervolgens de naam te typen.

Afsluiten en settings openen doe je door: Windows+x te drukken, hier staan de meeste opties uit het control panel en een shortcut naar afsluiten etc.

En de rest werkt net als op windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samengevat: het werkt minder handig.

Windows 7: meest gebruikte programma's op de taakbalk; openen met windowsknop + nummertje. Al het overige door [windowstoets] en dan de naam typen. Een toets minder dus. En daarvan de meest gebruikte staan netjes in de lijst bij het startmenu, indien je dat wilt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2014 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:04:
Samengevat: het werkt minder handig.

Windows 7: meest gebruikte programma's op de taakbalk; openen met windowsknop + nummertje. Al het overige door [windowstoets] en dan de naam typen. Een toets minder dus. En daarvan de meest gebruikte staan netjes in de lijst bij het startmenu, indien je dat wilt.
Windows + nummers werkt ook nog op windows 8 en alleen windows toets en dan typen werkt ook enkel switch je dan naar het metro interface en als je dan de applicatie selecteert ga je weer terug naar de desktop.
Dat de meest gebruikte in de startlijst staan is onzinnig want die stonden al op de taakbalk ;)

Verder is windows 8 sneller en is de cloud native in het os ingebakken, te denken aan skydrive.

Maar goed het punt is verder dat ik geen enkele compatibiliteits problemen ben tegen gekomen met het gebruik van Windows 8. Zelfs Catia V5 en V6 draaien zonder problemen direct out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brilsmurfffje schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:15:
[...]

Windows + nummers werkt ook nog op windows 8 en alleen windows toets en dan typen werkt ook enkel switch je dan naar het metro interface en als je dan de applicatie selecteert ga je weer terug naar de desktop.
Dat is pas onzinnig
Dat de meest gebruikte in de startlijst staan is onzinnig want die stonden al op de taakbalk ;)
Kwestie van lezen. Daarom schreef ik ook: "En daarvan de meest gebruikte"
Verder is windows 8 sneller en is de cloud native in het os ingebakken, te denken aan skydrive.
De cloud mag doud van mij. Het is niks anders dan jouw data in andermans handen, en daar doe ik dus niet mee. Eigen documenten houd ik zelf wel in beheer.
Maar goed het punt is verder dat ik geen enkele compatibiliteits problemen ben tegen gekomen met het gebruik van Windows 8. Zelfs Catia V5 en V6 draaien zonder problemen direct out of the box.
Niet iedereen gebruikt die paar dingen die niet werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2014 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ehm, gaan we hier nu het Windows 8-topic van maken? |:(

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:34:
[...]

Net mailtje gestuurd en de extra batterijen zijn niet op vooraad en aan deelleveren doen ze niet dus verwacht verzending pas begin volgende week.
Bij mij geeft de orderstatus aan dat de extra accu gewoon al binnen is. Het probleem zit hem in dat mysterieuze "protection physical pack". Ik mag toch niet hopen dat dat enkel wat garantieboekjes zijn en dat ze daardoor wekenlang wachten met verzenden van de notebook? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compizfox schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 00:29:
Ehm, gaan we hier nu het Windows 8-topic van maken? |:(

[...]

Bij mij geeft de orderstatus aan dat de extra accu gewoon al binnen is. Het probleem zit hem in dat mysterieuze "protection physical pack". Ik mag toch niet hopen dat dat enkel wat garantieboekjes zijn en dat ze daardoor wekenlang wachten met verzenden van de notebook? 8)7
Nee anders zou ik het er ook wel hebben staan van die physical pack.
Bij mij geeft hij ook aan morgen als aflever datum maar dat wordt em dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levee
Ik kan dus de Dell M3800 voor een vergelijkbare prijs krijgen.
http://configure.euro.del...nl&l=nl&s=bsd&cs=nlbsdt1&
Specificaties zijn vrijwel gelijk aan die van de Zbook 15. De garantie van het laptopproject is natuurlijk beter, maar ik neem aan dat zulke dure laptops wel 3 jaar meekunnen zonder al te grote kuren :+
Kan iemand commentaar geven? Heeft Dell bijvoorbeeld normaal betere bouwkwaliteit op hun notebooks dan HP? Komt een keypad (die de Dell niet heeft) van pas?

[ Voor 4% gewijzigd door Levee op 06-08-2014 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keypad is ideaal, iets wat ik nogal eens mis op mijn W520. Wat mij betreft de enige verbetering in de Thinkpad *40 series. Bij sommige laptops (zoals Thinkpad W520) heb je nog wel een Numlock, -bij de W530 dan weer niet- ; dan zit je numpad over 7,8,9 u,i,o j,k,l m heen.

Aan de andere kanten vinden sommigen het vervelend dat het touchpad en letter-deel niet in het midden zitten.

Ik zou zelf niet zo'n dun ding kopen; zoveel potentieel vermogen in zo'n dunne behuizing gaat nooit lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Levee schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 01:59:
Specificaties zijn vrijwel gelijk aan die van de Zbook 15. De garantie van het laptopproject is natuurlijk beter, maar ik neem aan dat zulke dure laptops wel 3 jaar meekunnen zonder al te grote kuren :+
Kan iemand commentaar geven? Heeft Dell bijvoorbeeld normaal betere bouwkwaliteit op hun notebooks dan HP? Komt een keypad (die de Dell niet heeft) van pas?
Bedenk wel dat de M3800 een glossy screen heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 21:52

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Levee schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 01:59:
Echt een heel mooi apparaat die M3800, stuk lichter. Hoe kom je aan die lagere prijs? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Mr_gadget schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 10:33:
[...]

Echt een heel mooi apparaat die M3800, stuk lichter. Hoe kom je aan die lagere prijs? :P
Idd, voor een vergelijkbare prijs zou er nog een keer 800 euro korting vanaf moeten?

En dan komt er ook nog eens btw bij zie ik. Voor een vergelijkbare prijs zou er dus nog bijna 1200 euro vanaf moeten

[ Voor 16% gewijzigd door henri86 op 06-08-2014 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
En die prijs is ook nog eens excl btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Ik weet uit persoonlijke ervaring dat ik de garantie van NSC (UT) erg fijn vond, als mijn laptop dan een dagje stuk was kreeg ik meteen een vervangende laptop mee waar mijn HDD inging. Dit is natuurlijk veel fijner dan dat je eerst je laptop moet opsturen, dan ik weet niet hoe lang te moeten wachten, en daartussen geen laptop te hebben. Die garantie is de exacte reden dat ik weer een laptop bij NSC gehaald heb :).

-- De dell zal trouwens ook wel beter-dan-consumente-garantie hebben, maar zo relaxed als het NSC zal het wel niet wezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 12:51

HackingDutchman

Scientia potestas est

Ff een vraagje, ik ga WTB studeren aan de UT en heb dus ook een laptop nodig. Nu lijkt mij dat die lenovo's enorm overpriced zijn en snap niet echt wat die Nvidia quadro in de W540 doet, als ik benchmarks opzoek en vergelijk met laptops die ong hetzelfde geprijsd zijn hebben die meestal een 850M erin zitten die vele malen beter presteert op alle fronten. Nu is mijn oog dan ook gevallen op pricewatch: Asus N750JK-T4068H . Deze is niet alleen goedkoper, maar qua specs ook beter, behalve dan de ssd.
Zou ik beter voor de Asus kunnen gaan of toch voor de Lenovo, of voor iets totaal anders?

(Ps, 'k zoek ook nog een kamertje.......)

~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behuizing (bouwkwaliteit), dockingstation, driverondersteuning van de Quadro.

Quadro's zijn hardwarematig niet anders. Je krijgt er echter andere drivers bij die gegarandeerd goed samenwerken met paketten als SolidWorks.

Die W540 is helemaal niet overpriced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman

HackingDutchman

Scientia potestas est

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 15:47:
Behuizing (bouwkwaliteit), dockingstation, driverondersteuning van de Quadro.

Quadro's zijn hardwarematig niet anders. Je krijgt er echter andere drivers bij die gegarandeerd goed samenwerken met paketten als SolidWorks.

Die W540 is helemaal niet overpriced.
Maar de GTX 850M is ook compatible met al die programma's en scoort beter op alle fronten in benchmarks(meer cuda cores, hoger geklokt etc etc). Dus waarom is die Lenovo dan alsnog duurder dan die Asus, ligt dat alleen aan de ssd?

[ Voor 3% gewijzigd door HackingDutchman op 07-08-2014 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman

HackingDutchman

Scientia potestas est

Ok, dus het verschil ligt grotendeels aan de drivers en het videogeheugen als ik het goed begrijp?

Dus om programma's als Solidworks en matlab te draaien is het beter om een quadro gpu te hebben, of maakt dit bij deze programma's nog geen merkbaar verschil ivm de 850M? Het videogeheugen is even groot en voorderest is alles van de 850M vele malen hoger geklokt.
Ik lees op sommige threads op het internet dat over de mobiele versies de meningen nogal verschillen qua compatibiliteit en snelheid voor grafische en rekentoepassingen. Is het anders ook een optie om de firmware van een quadro op een GTX kaart te flashen?

Op mijn computer heb ik inmiddels al Solidworks staan om eens te kijken wat dat was, en tot nu toe nog geen problemen zoals driver issues ondervonden. Nu snap ik wel dat er een verschil is tussen mobiele en desktop gpu's ;)

[ Voor 19% gewijzigd door HackingDutchman op 07-08-2014 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
HackingDutchman schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 16:25:
[...]

Ok, dus het verschil ligt grotendeels aan de drivers en het videogeheugen als ik het goed begrijp?

Dus om programma's als Solidworks en matlab te draaien is het beter om een quadro gpu te hebben, of maakt dit bij deze programma's nog geen merkbaar verschil ivm de 850M? Het videogeheugen is even groot en voorderest is alles van de 850M vele malen hoger geklokt.
Ik lees op sommige threads op het internet dat over de mobiele versies de meningen nogal verschillen qua compatibiliteit en snelheid voor grafische en rekentoepassingen. Is het anders ook een optie om de firmware van een quadro op een GTX kaart te flashen?

Op mijn computer heb ik inmiddels al Solidworks staan om eens te kijken wat dat was, en tot nu toe nog geen problemen zoals driver issues ondervonden. Nu snap ik wel dat er een verschil is tussen mobiele en desktop gpu's ;)
Quadro is verreweg van een vereiste. Maar voor die 80 euro zou ik zonder twijfel een W540 kiezen. De Asus heeft ook zelfs ten opzichte van de W540 een erg zwak scherm.

En het prijsverschil tussen een W540 (normaal) en de Asus verklaar je op dezelfde manier als het prijsverschil tussen de grafische kaarten ;)

(Overigens zijn de quadro drivers ook niet heilig. De laatste versie van mijn (wel 6 jaar oude) kaart geeft namelijk problemen bij bepaalde programma's. Zo crasht Sony's PlayMemories bij bepaalde bewerkingen (GPS toevoegen aan video's), en de versie ervoor geeft geregeld spontane driver crashes en blue screens.)

[ Voor 19% gewijzigd door henri86 op 07-08-2014 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwinner
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-08 14:01
HackingDutchman schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 15:36:
Ff een vraagje, ik ga WTB studeren aan de UT en heb dus ook een laptop nodig. Nu lijkt mij dat die lenovo's enorm overpriced zijn en snap niet echt wat die Nvidia quadro in de W540 doet, als ik benchmarks opzoek en vergelijk met laptops die ong hetzelfde geprijsd zijn hebben die meestal een 850M erin zitten die vele malen beter presteert op alle fronten. Nu is mijn oog dan ook gevallen op pricewatch: Asus N750JK-T4068H . Deze is niet alleen goedkoper, maar qua specs ook beter, behalve dan de ssd.
Zou ik beter voor de Asus kunnen gaan of toch voor de Lenovo, of voor iets totaal anders?

(Ps, 'k zoek ook nog een kamertje.......)
Een studiegenoot. :o

Bij de W540 heb je ook de ondersteuning van NSC, leek mij ook niet onbelangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman

HackingDutchman

Scientia potestas est

Bedankt voor de uitleg. Ik snap het nu eindelijk (na al die game jaren ;) ).
Morgen maar ff de W540 bestellen. Kan dat gewoon via http://www.utwente.nl/icts/ ? Ik kan geen ''koop'' link vinden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HackingDutchman schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 22:41:
Bedankt voor de uitleg. Ik snap het nu eindelijk (na al die game jaren ;) ).
Morgen maar ff de W540 bestellen. Kan dat gewoon via http://www.utwente.nl/icts/ ? Ik kan geen ''koop'' link vinden.....
Als je iets verder had gekeken dan had je dit gevonden: http://www.secure2shop.nl/universiteittwente/

Vergeet ook niet dat de Asus bijna één kilo zwaarder is dan de W540.
Dat zal je wel gaan merken en maakt de w540 ook duurder.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2014 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HackingDutchman schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 15:51:
[...]

Maar de GTX 850M is ook compatible met al die programma's en scoort beter op alle fronten in benchmarks(meer cuda cores, hoger geklokt etc etc). Dus waarom is die Lenovo dan alsnog duurder dan die Asus, ligt dat alleen aan de ssd?
Wat ik eerder ook al gepost heb: Behuizing (bouwkwaliteit), dockingstation (optie)

En een SSD is ook niet gratis. En zo'n garantie van "we sturen 'm op en over drie weken hoort u van ons wat het probleem is" zoals bij de gemiddelde consumenten laptop is natuurlijk ook wat goedkoper dan de service van NSC, of als je 'm zelf koopt de haal en breng service van Lenovo. (Stiekem toch een softwareprobleem? Krijg je gewoon gratis je laptop terug zonder afzetterij. Dat moet ik nog zien bij consumententroep.)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2014 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydroxide
  • Laatst online: 11:37
TUDelft

Weet iemand of de leverindicatie dat bij SCC wordt weergegeven ook echt klopt? Had zelf op 28 juli een Zbook 15 besteld, toen stond de leverdatum op 20-08. Sinds gisteren staat de leverdatum op 26-08 :') Iemand die ervaringen met de levertijden van SCC heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydroxide schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:24:
TUDelft

Weet iemand of de leverindicatie dat bij SCC wordt weergegeven ook echt klopt? Had zelf op 28 juli een Zbook 15 besteld, toen stond de leverdatum op 20-08. Sinds gisteren staat de leverdatum op 26-08 :') Iemand die ervaringen met de levertijden van SCC heeft?
Het is een grote gok, er staat misschien wel 26 augustus maar ze kunnen ook morgen voor je deur staan of er staan 2 augustus en ze zijn nog niet geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthys
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-05-2021
TUtwente

Ik overweeg de Thinkpad W540 te nemen, voor m'n studie, tbk, maar ook voor mijn dagelijkse potje League of Legends, al vind ik hem op z'n Hollands gezegd "Nog knap an de pries". Hoe lang zou zo'n thinkpad van lenovo ongeveer meekomen? Is er iemand de me hem afraad?

Ik zie ergens op pagina 2 voorbij komen dat er een speciale caddy in moet voor dit model. Waarom zou deze chinese namaak caddy van DealExtreme er niet in passen?

http://www.dx.com/p/cheer...d-rom-330364#.U-T_tfl_uSp

Leer deze jongens eens wat over laptops..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Pagina 2" zegt niet zoveel op een forum waarbij iedereen de hoeveelheid berichten per pagina in z'n voorkeuren kan wijzigen.

Die W540 voor 991 euro is juist een koopje. Voor mensen die nooit met een degelijke laptop in aanraking zijn geweest klinkt dat misschien wat vreemd, maar dit ding heeft een degelijk chassis in plaats van zo'n margarinebakjes chassis wat de gemiddelde laptop heeft.

Die caddy van DX die je linkt gaat natuurlijk absoluut niet werken; het is een IDE > SATA caddy. Zeg maar gebruikelijk voor laptop van 2007 en ouder waarbij de optische drive nog op een IDE bus zat omdat SATA-opticals toen nog niet gangbaar waren.

Als er inderdaad geen optische drive in die W540 zit kan het zijn dat er zo'n 'travel cover' inzit. Als daar het frontje niet af te halen is blijf je met zo'n 13 in een dozijn caddy met een lelijk gat zitten; dat ziet er niet uit. De frontjes zijn namelijk niet standaard. Dat zou wel eens de reden kunnen zijn dat er over een 'speciale' caddy gesproken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Matthys schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 19:08:
Hoe lang zou zo'n thinkpad van lenovo ongeveer meekomen?
Ik heb nog een R51 uit 2005 staan, welke enige mankement het display is (verticale lijnen).
61-serie uit 2008 vertoond nog geen enkele dodelijke mankementen. De fan is 3x vervangen wegens lawaai (zwakste onderdeel van deze serie), en er zitten inmiddels twee barsten in de behuizing door 2 vallen, maar niets dat erop wijst dat ie tegen het einde van z'n leven aan loopt.
Zeer wss ga je dus nooit gebruik maken van de garantie en loopt ie daarna ook nog een flinke tijd probleemloos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die fan hoef je niet persé te vervangen in de 61 serie. Je kunt 'm ook demonteren en weer smeermiddel toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levee
Heb je trouwens in je eerste jaar WTB al zo'n krachtige notebook nodig? Ik heb nog een oude laptop staan die nog prima een jaartje kan tekstverwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar honderd onderdelen in een Solidworks assembly is helaas geen tekstverwerken.

Er zijn er overigens wel meer die daar iets te laat achter komen en dan alsnog de universiteitslaptop bestellen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2014 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levee
Oké, bedankt. Ik ga dan toch maar gewoon voor de Z15 van het laptopproject. De Dell M3800 is het blijkbaar net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 21:52

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Levee schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 01:12:
Oké, bedankt. Ik ga dan toch maar gewoon voor de Z15 van het laptopproject. De Dell M3800 is het blijkbaar net niet.
Hoe zo niet? De M3800 wordt op de TU Delft nu voor Phd studenten besteld...Maar vertel nog eens hoe je een M3800 voor een vergelijkbare prijs kan krijgen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Mr_gadget schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 13:11:
[...]

Hoe zo niet? De M3800 wordt op de TU Delft nu voor Phd studenten besteld...Maar vertel nog eens hoe je een M3800 voor een vergelijkbare prijs kan krijgen? :?
Ik gok dat ie dacht dat er de 700 euro korting nog verrekend moest worden en niet had gezien dat de btw er nog bij kwam :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levee
henri86 schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 14:49:
[...]

Ik gok dat ie dacht dat er de 700 euro korting nog verrekend moest worden en niet had gezien dat de btw er nog bij kwam :p
Zo stom ben ik niet. 8)7
Als een bedrijf zo'n laptop besteld hoeft er geen BTW betaald te worden en kan het ook afgetrokken worden van de winstbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthys
Die Thinkpad T440 lees ik weinig reacties over, terwijl die voor mijn studie, TBK, ook als genoeg wordt gezien.

Denken jullie dat dat een goede koop is, of kan ik daar beter wat geld bij leggen voor de W540?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht omdat 14 inch laptop schermen over het algemeen gewoon ronduit slecht zijn.

Vergelijk:
T440 (met een 1920x1080) scherm:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/fileadmin/_processed_/csm_blickwinkel_acc52da041.jpg

W520 (met 1920x1080), 15.6":
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/fileadmin/_migrated/pics/Blickwinkel_c74a2b.jpg

Allebei rommel vergeleken met IPS, maar de 14" zit nog wel een streepje lager op een logaritmische schaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 04:01:
Wellicht omdat 14 inch laptop schermen over het algemeen gewoon ronduit slecht zijn.

Allebei rommel vergeleken met IPS, maar de 14" zit nog wel een streepje lager op een logaritmische schaal...
Je vergelijking gaat niet echt op, voor deze modellen, de T440 voor dit project heeft een scherm met de resolutie van 1600x900 en het zou me niets verbazen dat de W520 niet het zelfde scherm heeft als de W540.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Waarom gaat de vergelijking dan niet op? Denk je dat het scherm in de W540 slechter is dan in de W520?

Ik hoop echt dat het meevalt. Ik heb altijd nog IPS-schermen gehad en heb in de vakantie een Lenovo Essential B590 met TN-paneel gebruikt. Wat. Een. Ramp.

[ Voor 59% gewijzigd door Compizfox op 10-08-2014 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passie2010
  • Laatst online: 09-07 18:16
Compizfox schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 15:32:
Waarom gaat de vergelijking dan niet op? Denk je dat het scherm in de W540 slechter is dan in de W520?

Ik hoop echt dat het meevalt. Ik heb altijd nog IPS-schermen gehad en heb in de vakantie een Lenovo Essential B590 met TN-paneel gebruikt. Wat. Een. Ramp.
nou zover ik weet wordt voor de normale FHD W540 schermen een TN paneel gebruikt. De IPS variant zit alleen maar in de duurdere W540 uitvoering met een hogere scherm resolutie. Het FHD paneel in de oude W520 is zeker beter wat betreft kijkhoeken dan die van de FHD W540

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

passie2010 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 16:09:
[...]

nou zover ik weet wordt voor de normale FHD W540 schermen een TN paneel gebruikt. De IPS variant zit alleen maar in de duurdere W540 uitvoering met een hogere scherm resolutie.
Weet ik, vandaar dat ik ook zei "Ik hoop dat het meevalt". Ik vind het jammer dat ze niet voor dat 2K IPS-paneel hebben gekozen.
Het FHD paneel in de oude W520 is zeker beter wat betreft kijkhoeken dan die van de FHD W540
Dat hoop ik niet... Rare downgrade dan.

[ Voor 63% gewijzigd door Compizfox op 10-08-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job89 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 15:28:
[...]

Je vergelijking gaat niet echt op, voor deze modellen, de T440 voor dit project heeft een scherm met de resolutie van 1600x900 en het zou me niets verbazen dat de W520 niet het zelfde scherm heeft als de W540.
De vergelijking gaat wel op, want het punt was: 14 inch schermen zijn over het algemeen gewoon slecht. Dat dit toevallig de FHD variant is doet daar weinig aan af. Of verwacht je dat de HD+ variant op magische wijze beter is?

Het zal mij ook niet verbazen als de W540 een ander scherm heeft. Dan nog maakt dat niet uit, want nogmaals; het punt was; 14 inch schermen zijn over het algemeen slecht.
Compizfox schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 16:11:

[...]

Dat hoop ik niet... Rare downgrade dan.
Tja, de eSata poort mist, de toetsenbordindeling is vernaggeld en de Thinklight mist. Dus het past wel in het rijtje met downgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostRe
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-05-2024
[TU Delft]

Iemand een idee of de docking station de advanced versie is? De foto laat de normale versie zien, maar misschien kan iemand die hem al heeft ontvangen duidelijkheid geven?

Ik kan veel goedkope 90W docking stations vinden, maar werken deze ook optimaal met de Zbook 15 incl. een 230W voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, het is niet moeilijk het verbruik -zelfs zonder het laden van de accu- boven de 90W te trekken, dus dat gaat niet optimaal werken. En als ze het net zo hebben gedaan als bij Lenovo, heeft die voeding een 3e pin en weet het systeem dat er een zwakkere voeding is aangesloten en hij er gewoon niks mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostRe
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-05-2024
Ik denk dat ik mn vraag anders moet formuleren. Bij de dock zit een voeding van x aantal watt. Is dit het enige verschil tussen de docking stations? Want dan zou ik in principe een 230W voeding erbij kunnen aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthys
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 17:25:
[...]

De vergelijking gaat wel op, want het punt was: 14 inch schermen zijn over het algemeen gewoon slecht. Dat dit toevallig de FHD variant is doet daar weinig aan af. Of verwacht je dat de HD+ variant op magische wijze beter is?

Het zal mij ook niet verbazen als de W540 een ander scherm heeft. Dan nog maakt dat niet uit, want nogmaals; het punt was; 14 inch schermen zijn over het algemeen slecht.

[...]

Tja, de eSata poort mist, de toetsenbordindeling is vernaggeld en de Thinklight mist. Dus het past wel in het rijtje met downgrades.
Zoveel negativiteit; doe ik er dan wel goed aan om de W540 te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 17:25:
[...]
Wat is er mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matthys schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 18:41:
[...]

Zoveel negativiteit; doe ik er dan wel goed aan om de W540 te kopen?
Als je nog nooit lang met de toetsenbord indeling van een Thinkpad uit 2011 of ouder hebt gewerkt weet je simpelweg niet wat je mist. Idem met eSata: als je 2,5 keer zoveel tijd beschikbaar hebt om backups over USB te draaien en daarbij hogere CPU belasting niet vervelend vindt: dan mis je eSata niet. Als je nooit in het donker werkt, mis je de Thinklight ook niet.

Ik ben toevallig wel gewend aan de toetsenbordindeling van oudere Thinkpads, gebruik wél eSata en vind die Thinklight heel fijn.

De Thinkpads hadden altijd een zeer goed toetsenbord met ook nog een betere indeling dan de concurrentie, een van dé rededenen om voor een Thinkpad te kiezen. Beide zijn ondertussen vervallen, dus het is niet meer de beste keuze aan de hand van die categorieën. Als mijn W520 morgen total-loss zou zijn, zou ik geen W540 meer kopen; de Dell M4800 ziet er dan aantrekkelijker uit.
W520:
Afbeeldingslocatie: http://cdn-static.zdnet.com/i/story/30/40/092922/lenovo_tp_w520_kb.jpg

W540:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.com/repository/ccs/9D010EEA-BCB8-45B0-B8A9-00BC29DBFD17.jpg

Missende toetsen:
alternate-menu key, scroll-lock, forward, back, pause/break, volume up, volume down, mute, microphone mute, Thinkvantage button.

Indeling:
Page up/down naast elkaar, ipv boven elkaar; veel meer naar voren; minder relaxte houding als je alleen die twee moet hebben.

Functietoetsen smaller geworden; de tussenruimte voor F1, tussen F4-5, F8-9 en na F12 is bijna niks.

Delete en Escapa, op de W520 "double height" (waar Lenovo heel veel tamtam over maakte, want na uitgebreide studies kwamen ze tot de conclusie dat dat beter was) nu weer enkele hoogte.

Ofwel:
Gebruik je programma's waarbij die missende toetsen wel degelijk een functie hebben ben je de klos. En over het algemeen moet er sowieso veel meer met toetsencombinaties gedaan worden. Meer knoppen = meer gemak. Dit zie je ook bij DSLR's; als je duurder gaat (Nikon D3200 > D5200 > D7100 > D810) krijg je steeds meer knoppen, waardoor je instellingen makkelijker kunt bereiken). Lenovo lijkt dat echter niet te snappen. En vandaar ook dat de reactie op hun blogpost over het toetsenbord in de *30 series een record aan reacties heeft gekregen: in tegenstelling tot de verdubbeling van Escape en Delete, welke goed onderbouwd was, was dit namelijk een jerk-reactie van Lenovo:
Change Is Hard: Why You Should Give In to the New ThinkPad Keyboard

Ondertussen zijn er wat compleet idiote puntjes uit de *30 series indeling opgelost in de *40 indeling, maar het blijft nog steeds drie keer niks vergeleken met de *20 series indeling.

Ben je nooit aan een Thinpad gewend, dan zul je waarschijnlijk weinig missen; de gemiddelde laptop heeft al jaren een rare toetsenbord indeling. Heb je echter een oudere Thinkpad waar je nu gebruik van maakt en koop je de nieuwe van de UT in de verwachting dat het dezelfde Thinkpad met nieuwere organen is, dan gaat het een teleurstelling worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2014 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
[TuDelft]
JoostRe schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 18:08:
Ik denk dat ik mn vraag anders moet formuleren. Bij de dock zit een voeding van x aantal watt. Is dit het enige verschil tussen de docking stations? Want dan zou ik in principe een 230W voeding erbij kunnen aanschaffen.
Heb al 3 jaar het advanced docking station (is forward compatible! :D met me Zbook15) en toendertiojd was het verschil naast het wattage in het aantal aansuitmogelijkheden en mogelijkheid intern in de dock een HDD/ODD in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:01
Iemand hier die al de zbook 14 in huis heeft en zijn bevindingen wil delen? Zit er bijv. nou een vingerafdrukscanner op of niet?

[ Voor 26% gewijzigd door tobitronics op 11-08-2014 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remonnetje
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 13:56
Ik ga zelf dit jaar industrieel ontwerpen doen op de TU en ik vroeg me af aan wat voor soort macbook ik dan moet denken? Wat moet erin zodat ik al die programma's lekker vlot kan draaien? Die Zbook ziet er best interessant uit maar heb liever een mac als dat qua prijs een beetje te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Utwente
Is hier ook iemand die last heeft van soms een onscherp beeld op de w540? Of weet iemand er een fix voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Volgens mij ben je de eerste die hem al heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al wel op de juiste resolutie gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, 1920x1080 toch was iig aangeraden.
@compizfox nee hoor er waren er al eerder een paar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
[TuDelft]
remonnetje schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 20:40:
Ik ga zelf dit jaar industrieel ontwerpen doen op de TU en ik vroeg me af aan wat voor soort macbook ik dan moet denken? Wat moet erin zodat ik al die programma's lekker vlot kan draaien? Die Zbook ziet er best interessant uit maar heb liever een mac als dat qua prijs een beetje te doen is.
Hoe lang wil je alle programma's snel en soepel willen draaien?
Air serie kan je wel vergeten, dus je komt richting de 2000/3000 euro als je gedurende je hele bachelor lekker alles wilt draaien (in bootcamp onder windows sommige dingen). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyram
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-07 06:24
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:28:
Utwente
Is hier ook iemand die last heeft van soms een onscherp beeld op de w540? Of weet iemand er een fix voor?
Ik had hetzelfde probleem met mijn W540, alle tekst leek onscherp te zijn. Het was bij mij opgelost toen ik het schalingsniveau lager zette van 125% naar 100%. Dit kan je doen bij Configuratiescherm -> Beeldschermresolutie aanpassen -> Tekst en andere items groter of kleiner maken -> Ik wil één schalingsniveau voor al mijn beelschermen kiezen aanvinken -> 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remonnetje
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 13:56
tokko1 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:49:
[TuDelft]

[...]

Hoe lang wil je alle programma's snel en soepel willen draaien?
Air serie kan je wel vergeten, dus je komt richting de 2000/3000 euro als je gedurende je hele bachelor lekker alles wilt draaien (in bootcamp onder windows sommige dingen). ;)
Jaartje of 3/4 lijkt me zat. Kheb echt geen idee waar ik aan moet denken bij een mac. Voor windows heb ik het wel aardig in me hoofd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:01
remonnetje schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:38:
[...]

Jaartje of 3/4 lijkt me zat. Kheb echt geen idee waar ik aan moet denken bij een mac. Voor windows heb ik het wel aardig in me hoofd. 8)7
Als je geen flauw benul hebt van de mac wereld, waarom wil je er dan een? Mijn ervaring op de TU is dat mensen met een Mac constant gedoe hebben om hun programma's aan de praat te krijgen, terwijl de (zbook) windows laptops het binnen 2 minuten gepiept hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbie_88
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-02 07:54
tobitronics schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 10:48:
Iemand hier die al de zbook 14 in huis heeft en zijn bevindingen wil delen? Zit er bijv. nou een vingerafdrukscanner op of niet?
Ik zou daarnaast ook erg geïnteresseerd zijn in een paar foto's van zowel de Zbook 14 als Zbook 15 O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swl2
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
tobitronics schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 10:48:
Ik heb de zbook14 nu een week in huis, hij bevalt prima. Er zit geen vingerafdukscanner op, iets wat ik totaal niet erg vind. Mijn vorige TU-laptop 8530w had er wel eentje maar ik heb de vingerafdrukscanner nooit serieus gebruikt.

Volledige specs van de configuratie:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/390553/2014-08-12%2013.01.59.jpg

Ik heb trouwens uiteindelijk voor de z14 gekozen vanwege het lagere gewicht en draagbaarheid. Als promovendus heb ik op de TU een dikke workstation staan waarmee ik mijn werk uitvoer en heb ik niet direct een laptop nodig. Mijn laptop is dan ook vooral bedoeld voor thuis, onderweg en buiten de deur.

[ Voor 19% gewijzigd door swl2 op 12-08-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat zo'n lipo accu dan? Want 50 Whr uit 3 cellen zou voor cilindrische Li-ion cellen betekenen dat het type 26650 is; wat een beetje dik zou zijn.
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste