Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

[ Voor 8% gewijzigd door Compizfox op 13-08-2014 23:57 ]
Ik heb in mijn HP 8540W (laptopproject 2010) een HDD caddy geplaatst, ipv de dvd speler. Is deze caddy ook nog steeds geschikt voor de HP Z15? Ze bieden ook een HDD caddy bij het project maar 40 euro vind ik redelijk duur.
OT: Het is nogal omslachtig dat er 3 laptopprojecten door elkaar zitten op dit topic
W540 is binnen. Het eerste dat me opviel is dat ie best klein is, had ik niet verwacht. Wel valt het beeldscherm tegen.
GLS, kun je niet niet tracken? Kon ik gisteren namelijk ook nog niet, maar vanochtend wel.Compizfox schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:01:
Met wat voor pakketdienst kwam die? PostNL is hier al langgeweest maar die hadden niks voor mij namelijk.
Nah, heb geen trackingcode. Of ja, zo staat het erin:
1
| <a href="" target="_blank">View detailed track and trace info, click here</a></div> |
Man, man, man...

EDIT:
Hij is niet geleverd vandaag. Er staat nu wel een trackinglink, maar als ik die aanklik krijg ik de melding dat het pakket niet bestaat.
[ Voor 26% gewijzigd door Compizfox op 14-08-2014 21:02 ]
Dan moet je nog even wachten tot ie in het systeem zit bij de bezorger. Nu (na tienen) of morgen wssCompizfox schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:10:
Hij is niet geleverd vandaag. Er staat nu wel een trackinglink, maar als ik die aanklik krijg ik de melding dat het pakket niet bestaat.
Mooi laag gewicht 1,6kg zonder adapter 2,0kg met.
Fan af en toe hoorbaar aanwezig.
Touchpad erg wennen vooral als je klik en slepen wil combineren.
Kijkhoeken niet heel geweldig, horizontaal nog tot ongeveer 45 graden verdraaiing normaal beeld daarna wordt het minder. Verticaal wordt het snel beroerd.
Er zit een Samsung oem ssd in, maar Samsung Magician werkt niet.
SSD zit al half vol, dus er gaat een schone installatie van windows op.
En voor de duidelijkheid er zit geen fingerprintreader of verlichting op.
Mochten er meer vragen zijn ik hoor het wel. En misschien komt er een korte review.
Dat viel mij ook enorm op. Het frontje voor de lege ultrabay rammelt als een gek. Niet zo netjes bij zo'n dure notebook.passie2010 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:41:
Ik heb de W540 binnen. Moet zeggen dat de stevigheid aan de zijde van de cd rom speler (rechtsonder) te wensen overlaat.(veert aan de bovenzijde te veel in)
Het touchpad vind ik niks. Ik had liever gewoon een 'vast' touchpad gehad met 2 knoppen daaronder en/of daarboven (voor de Trackpoint); zo'n touchpad wat in z'n geheel los zit werkt niet fijn, maar misschien dat ik het nog aan wen.Moet zeggen dat ik het touchpad wel erg wennen vind (heb hem alleen in de touchpad instelling staan) en het toetsenbord heeft een heel ander gevoel dan dat wat ik gewend ben bij de W520. De uitlijning van het toetsenbord is ook niet overal perfect. Zelf maar een beetje zitten wrikken om hem goed te krijgen.
Dat de Fn-toets op de plek van CTRL zit is ook een rare keuze, maar gelukkig kun je die 2 omwisselen in de BIOS.
Het scherm is mooi dun, maar de kijkhoek ervan valt toch tegen. Had ik enigszins ook verwacht van die TN-rommel, maar stiekem blijf je toch hopen dat het van iets betere kwaliteit is dan de panelen die ze in goedkopere notebooks stoppen.
[ Voor 11% gewijzigd door Compizfox op 15-08-2014 21:23 ]
Verwijderd
Voor mensen met een ietwat naar binnen afgebogen pink is dat juist ideaalCompizfox schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 21:21:
Dat de Fn-toets op de plek van CTRL zit is ook een rare keuze, maar gelukkig kun je die 2 omwisselen in de BIOS.
Je kunt ze op nieuwere Thinkpads inderdaad in de BIOS / UEFI omwisselen.
Apple heeft volgens mij dezelfde volgorde wat betreft Ctrl / Fn
is juist fijn! Veel minder handbeweging nodig tijdens het typen voor ctrl-a, ctrl-v, ctrl-c, etc. Pink beetje naar beneden en je bent er, ipv helemaal naar de hoek uitstrekken.Compizfox schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 01:17:
Ik vind het gewoon een ietswat rare plek. De LCTRL-toets gebruik je nou eenmaal veel in shortcuts, en je verwacht deze gewoon linksonder. Ze hadden de Fn-toets beter tussen de AltGr en de RCTRL kunnen plaatsen, waar dan weer de PrtSc zit, ook een beetje een rare plek als je het mij vraagt.
Verwijderd
-Delft heeft de beste computers
-Z14 heeft de voorkeur heeft boven de Z15, omdat de Z15 weliswaar evenveel kost, maar veel zwaarder is en de Z14 'goed genoeg' is voor WB.
Am I right?
Yess!Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:09:
Ik ga volgend jaar werktuigbouwkunde studeren in Delft en weet (nog) niet zo goed alles over computers. Echter, wat ik allemaal hierboven heb gelezen, kan ik volgens mij concluderen dat:
-Delft heeft de beste computers![]()
-Z14 heeft de voorkeur heeft boven de Z15, omdat de Z15 weliswaar evenveel kost, maar veel zwaarder is en de Z14 'goed genoeg' is voor WB.
Am I right?
Verwijderd
Daar rechts naast de AltGr hoort de alternate menu key, maar die hebben ze laten verdwijnen in de laatste twee series Thinkpads.Compizfox schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 01:17:
Ik vind het gewoon een ietswat rare plek. De LCTRL-toets gebruik je nou eenmaal veel in shortcuts, en je verwacht deze gewoon linksonder. Ze hadden de Fn-toets beter tussen de AltGr en de RCTRL kunnen plaatsen, waar dan weer de PrtSc zit, ook een beetje een rare plek als je het mij vraagt.
Eigenlijk zit er tussen de AltGr en de menu key ook nog een 2e Windows-key, maar die wordt veel vaker nog weggelaten.Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 23:16:
[...]
Daar rechts naast de AltGr hoort de alternate menu key, maar die hebben ze laten verdwijnen in de laatste twee series Thinkpads.
Verwijderd
Ik neem aan dat het handig is om mijn notebook bij Lenovo garantie te registreren dmv dat kaartje dat er bij kwam?
Wat betreft de trackpad, het is even wennen. Gebruik zelf altijd een muis die ga ik denk ik ook gewoon gebruiken. Heeft iemand al een docking station aangeschaft? Ik zit er over na te denken om er eentje te kopen.
Heeft iemand ook last van vage/ niet scherpe lettertypes e.d. bij diverse programma's? Het scherm is heel mooi en windows ziet er fantastisch uit, alleen uTorrent ziet er heel erg vaag en dof uit.
[ Voor 19% gewijzigd door thechib12 op 17-08-2014 17:37 ]
Verwijderd
Oplossing daarvoor staat een paar posts hoger.thechib12 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 17:15:
[Utwente]
Heeft iemand ook last van vage/ niet scherpe lettertypes e.d. bij diverse programma's? Het scherm is heel mooi en windows ziet er fantastisch uit, alleen uTorrent ziet er heel erg vaag en dof uit.
Het viel mij ook op. Sommige (maar lang niet alle) programma's zijn wazig, net alsof je een non-native reso gebruikt (op een LCD-scherm). Ik had al ff (vluchtig) gekeken naar de scaling maar ik geloof dat ie al op 100% stond.
Ik heb er ondertussen al Sabayon Linux opstaan, dus het kan me niet zoveel meer schelen eigenlijk
Ik ben nu eigenlijk mezelf aan het dwingen om aan het trackpad te wennen. Hoe erg het ook jeukt om een muis aan te sluiten, denk ik niet dat het praktisch gaat zijn om 'in the field' altijd een muis te gebruiken. Ik merk al wel dat ik er een beetje aan wenWat betreft de trackpad, het is even wennen. Gebruik zelf altijd een muis die ga ik denk ik ook gewoon gebruiken.
Ik merk al wel dat het veel fijner is om twee vingers te gebruiken als dubbeklik ipv het gebied rechtsonder.
[ Voor 33% gewijzigd door Compizfox op 18-08-2014 02:02 ]
Daarnaast kun je met de Trackpoint niet zo makkelijk scrollen.
[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 18-08-2014 02:03 ]
Verwijderd
Dus LMB/RMB/MMB hebben gewoon elk een eigen knop. Scrollen kan door over het touchpad te vegen (enige functie), door MMB ingedrukt te houden en de trackpoint te bewegen of door de MMB te klikken en dan de trackpoint te bewegen (dan blijft 'ie doorgaan als je 'm los laat).
Als jullie nog een HDD caddy zoeken, koop die dan niet op hddcaddy op dit moment. Je moet er een hebben met een bezel en er moet een extra schroefgat in zitten.
Dit is een goede: http://www.ebay.com/itm/2..._trksid=p3984.m1497.l2649
Dat kan je zien aan dat uitstekende schroefgat aan de achterkant.
Bij hddcaddy.nl zit die er niet op. Ik heb contact met ze gehad en ze geven aan dat ze die wel kunnen leveren binnen 2 weken.
Is zo'n HDD caddy misschien ook een goede oplossing om de plastic buizing rond het het dvd rom gat te verbeteren?? rechtsonder veert ie enorm in zowel aan de boven als onderzijde (heb je met zo'n dunne behuizing)thechib12 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:36:
[Utwente]
Als jullie nog een HDD caddy zoeken, koop die dan niet op hddcaddy op dit moment. Je moet er een hebben met een bezel en er moet een extra schroefgat in zitten.
Bij hddcaddy.nl zit die er niet op. Ik heb contact met ze gehad en ze geven aan dat ze die wel kunnen leveren binnen 2 weken.
Lijkt me wel. Wat er nu in zit is een plastic opvulling. Ik heb die caddy op Ebay besteld maar dat duurt nog wel ff, moet uit China komen.passie2010 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:45:
[...]
Is zo'n HDD caddy misschien ook een goede oplossing om de plastic buizing rond het het dvd rom gat te verbeteren?? rechtsonder veert ie enorm in zowel aan de boven als onderzijde (heb je met zo'n dunne behuizing)
Thanks voor de info, dat mag wel in de TS als het aan mij ligtthechib12 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:36:
[Utwente]
Maar ik betwijfel of ik er nog wel een HDD in ga zetten. Eigenlijk heb ik wel voldoende opslagruimte, en belangrijke data gaat toch op op mijn server (veilig opgeslagen onder ZFS). Plus dat ding is zo heerlijk stil zonder SSD.
Ik mijn desktop heb ik ook een SSD voor OS en programma's en een HDD voor games. Het grootste deel van de tijd staat de HDD uit, maar zo af en toe slaat ie aan omdat een bepaald programma access wil. Dan merk je pas wat voor een tyfusherrie zo'n ding eigenlijk maakt
Met zo'n caddy kan je er natuurlijk ook een SSD in stoppenCompizfox schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:50:
[...]
Maar ik betwijfel of ik er nog wel een HDD in ga zetten ...
Verwijderd
Sowieso is RAID 0 met SSD's nogal onzinnig
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2014 22:01 ]
Heb zojuist de Zbook 14 besteld, de mail zegt minimale levertijd van 10 werkdagen. Iemand hier die weet of dit ongeveer klopt en wat de reeële levertijd is?
Echt niet in te schatten met de TU. Als je het echt wilt weten moet je even email sturen of bellen. Want anders wordt het gewoon random gokjes van iedereen hiertobitronics schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:29:
[TUD]
Heb zojuist de Zbook 14 besteld, de mail zegt minimale levertijd van 10 werkdagen. Iemand hier die weet of dit ongeveer klopt en wat de reeële levertijd is?

Heeft iemand hier al één laptop mogen ontvangen eigenlijk? Ik zit te denken m'n laptop in te leveren voor de Z14, maar ik heb weinig zin om (lang) zonder laptop te zitten als ik m'n laptop nu verkoop.
edit: ik heb n mailtje gestuurd naar SSC. ik post de reactie wel.
[ Voor 14% gewijzigd door jahallow op 21-08-2014 13:53 ]
Z15 is alweer een week of 3 binnen ofzo, dus ja...er hebben mensen een laptop ontvangen.
[ Voor 5% gewijzigd door Frunz op 21-08-2014 14:07 ]
Ok dan.
De reactie van SCC is dat ze 9 sept een nieuwe voorraad krijgen die voldoende is om aan de huidige bestellingen en komende bestellingen kan voldoen.
Ik bestel hem dus gewoon rond die tijd en hoop hem binnen een paar dagen thuis te hebben.
Ik heb net even gekeken naar de modellen, en ik schrok wel: een 200W lader? Mijn huidige 120W is al onmogelijk groot! Is hij inderdaad onhandelbaar, of lopen ze te smokkelen met de power factor?
Geen optische drive is voor mij toch een afknapper, daarvoor gebruik ik hem te vaak.
OT: Nog Delftenaren hier die het gezellig gehad hebben met de OWee?
[ Voor 11% gewijzigd door ktf op 21-08-2014 14:57 ]
De lader is 17x9x2.5 dus ik vind het nog wel meevallen, al is ie inderdaad groter dan de 120W lader van de 8530W.ktf schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 14:56:
[Delft]
Ik heb net even gekeken naar de modellen, en ik schrok wel: een 200W lader? Mijn huidige 120W is al onmogelijk groot! Is hij inderdaad onhandelbaar, of lopen ze te smokkelen met de power factor?
Wel een verlicht toetsenbord, maar geen vingerafdrukscanner.henri86 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 19:34:
Hebben de zBooks nu een verlicht toetsenbord en/of vingerafdrukscanner?
Thanks! Toetsenbord vind ik belangrijkerFrunz schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 19:39:
[...]
Wel een verlicht toetsenbord, maar geen vingerafdrukscanner.
Toetsen zijn wel helemaal vlak geloof ik? Niet heel licht hol gebogen zoals de Thinkpads geloof ik wel nog steeds hebben?
Weet iemand of er ook de mogelijkheid is om een docking station te bestellen bij de TU/e? In de brief die je kreeg kon je je alleen maar aanmelden voor een laptop.
Donderdag kunnen de laptops opgehaald worden, in de mail staat dat je dit kan doen bij je eigen opleiding. Ik neem aan dat dit bij je eigen faculteit is?
Laptops moet je naar mijn weten ophalen bij het NSC, boeken bij je studievereniging.TeemoF schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 13:20:
[TU/e]
Weet iemand of er ook de mogelijkheid is om een docking station te bestellen bij de TU/e? In de brief die je kreeg kon je je alleen maar aanmelden voor een laptop.
Donderdag kunnen de laptops opgehaald worden, in de mail staat dat je dit kan doen bij je eigen opleiding. Ik neem aan dat dit bij je eigen faculteit is?
Wat een prutding is die laptop van de TU/e overigens, en sinds de software niet meer beschikbaar is voor eigen laptops ben je nog gedwongen dat zielige ding te kopen ook.
'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus
Eerste wat opviel was dat het toetsenbord niet goed zat, ene kant hoger als andere.
Na wat duwen en forceren zit die nu weer recht.
Wat ik nog niet verholpen heb is dat dingen in vensters (installers e.d.)
niet scherp zijn. Heb alle updates geïnstalleerd. Iemand een idee waar
dit aan zou kunnen liggen?
Je moet de schaling van iconen/tekst waarschijnlijk aanpassen. Dat kan via:j3ffr3-y schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 17:12:
Wat ik nog niet verholpen heb is dat dingen in vensters (installers e.d.)
niet scherp zijn. Heb alle updates geïnstalleerd. Iemand een idee waar
dit aan zou kunnen liggen?
Control Panel -> Display -> 100%
Bovenstaande is voor Windows 7, maar Windows 8 is als ik het me goed herinner vergelijkbaar.
Ik had dit probleem ook op mn Zbook 15.j3ffr3-y schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 20:55:
Het werkt nu deels, o.a. synaptics taakbalk menu is hiermee niet opgelost helaas...
Display -> check "Let me choose one scaling level for all my displays" -> check Medium 125%.
Edit: Als het voor sommige apps niet werkt, doe daarvoor dan het volgende:
Disable DPI virtualization for the application. To do this, right-click the application’s shortcut and then click Properties. On the Compatibility tab, select Disable Display Scaling On High DPI Settings, and then click OK. This causes the text in the application to appear clearer. However, if the application does not correctly handle high DPI settings, this procedure may have adverse side effects such as truncated text and incorrectly sized graphical elements.
[ Voor 44% gewijzigd door Basomanb op 25-08-2014 22:12 ]
Je notebook kun je donderdag 28 augustus ophalen in het auditorium, zoals ook staat aangegeven in de brief en mail die je vanuit de TU/e hebt ontvangen. Per opleiding is er een tijdslot, zodat niet iedereen tegelijk komt.
Er is geen dockingstation via de TU/e te bestellen.
Thanks!Basomanb schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 22:10:
[...]
Ik had dit probleem ook op mn Zbook 15.
...
Laatste waar nu nog mee bezig ben is dat m'n batterij niet 100% oplaad.
"aan netstroom,accu wordt niet opgeladen"
Heb batterij al verwijderd uit apparaatbeheer en opnieuw geinstalleerd, maar helpt niet.
Ik las ergens dat het misschien kan liggen aan het feit dat ik wellicht ergens bij hp software heb gekozen
voor 'maximum battery health'. Maar ik kan door alle HP troep die erop staat niet
meer terugvinden waar ik dat überhaupt zou moeten veranderen
Wat heeft iedereen hier als tijd voor de notebook te gaan ophalen? Ik heb geen weet van die tijdsloten voor verschillende opleidingen, ik heb 13:15 doorgekregen in de mail met de uitnodiging om donderdag te komen als TBK student. Stond er bij andere opleidingen iets anders als 13:15 dan?
Ben er idd achter gekomen dat je je laptop in het auditorium moet ophalen.
Ik moet zelf ook om 13:15 (EE) maar mijn huisgenoten (bouwkunde) moeten de laptop later ophalen.
Balen dat je geen dockingstation kan bestellen via de TU/e.
Zou het veel uitmaken om een ssd in de laptop te plaatsen, ondanks de cache module?
Ik denk dat ssd nog wel een redelijk verschil maakt. Heb nog nooit met caching oplossingen gewerkt maar harde schijven zijn gewoon tergend traag naar mijn mening. Ik ga morgen ff langs 4launch en dan naar de TU rond 12 uur, zal wel zien dan wanneer ik er moet zijn voor de notebook en zal in tussentijd naar metaforum gaan ofzo.TeemoF schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 18:51:
TU/e
Ben er idd achter gekomen dat je je laptop in het auditorium moet ophalen.
Ik moet zelf ook om 13:15 (EE) maar mijn huisgenoten (bouwkunde) moeten de laptop later ophalen.
Balen dat je geen dockingstation kan bestellen via de TU/e.
Zou het veel uitmaken om een ssd in de laptop te plaatsen, ondanks de cache module?
Ja ik ben ook aan een dockingstation aan het denken, je kon dan ook tot 4 schermen aansluiten toch? Desnoods bestel ik het wel via de site van hp ofzo.
15.45, BMT'er hier. Is er enige praktische informatie voor maandag gegven? Ik was er niet bij de intro, dus ik weet niet welke belangrijke info ik daar gemist heb. Vanaf 1 september gewoon direct het normale rooster in OASE aanhouden?
Snap ook nog niet echt hoe dat werkt, ene keer doet ie t wel en de andere keer niet bij mij. Hij blijft nu bv. haken op 95%.j3ffr3-y schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:47:
[...]
Thanks!
Laatste waar nu nog mee bezig ben is dat m'n batterij niet 100% oplaad.
"aan netstroom,accu wordt niet opgeladen"
Heb batterij al verwijderd uit apparaatbeheer en opnieuw geinstalleerd, maar helpt niet.
Ik las ergens dat het misschien kan liggen aan het feit dat ik wellicht ergens bij hp software heb gekozen
voor 'maximum battery health'. Maar ik kan door alle HP troep die erop staat niet
meer terugvinden waar ik dat überhaupt zou moeten veranderen
Volgend jaar hebben ze waarschijnlijk alweer een andere notebook. Dus ik zou de situatie dan weer bekijken.iFlames schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 15:41:
Hallo, ik ga volgend jaar waarschijnlijk Electrical Engineering aan de TU/e studeren. Denken jullie dat het verstandig is de ZBook 15 aan te schaffen? Ik zit eigenlijk vooral tegen dat gewicht aan te kijken... Ik zou eigenlijk veel liever een Asus NX500 (maar die heeft geen 'professionele' videokaart?) of een Dell Precision M3800 hebben, maar die zijn natuurlijk dan een stuk duurder. Heb ik een Quadro of Firepro echt nodig? De garantie is natuurlijk wel top notch bij de ZBook...
Weet iemand trouwens hoe ik de quadro kaart aan de praat krijg in steam. Ik wou net een potje dead island epidemic spelen maar toen bleek dat ik de igpu gebruikte. Ik heb al geforceerd de dgpu te gebruiken in de NVidia instelling voor de exe maar zonder success.
[ Voor 16% gewijzigd door superrock op 28-08-2014 20:25 ]
Die GPU is zo waardeloos dat je toch net zo goed op de IGP kan spelen. Het is me een raadsel waarom er niet voor een meerprijs van 100 euro voor een fatsoenlijke K1100M is gekozen.Volgend jaar hebben ze waarschijnlijk alweer een andere notebook. Dus ik zou de situatie dan weer bekijken.
Weet iemand trouwens hoe ik de quadro kaart aan de praat krijg in steam. Ik wou net een potje dead island epidemic spelen maar toen bleek dat ik de igpu gebruikte. Ik heb al geforceerd de dgpu te gebruiken in de NVidia instelling voor de exe maar zonder success.
Als je toch de Quadro aan wilt zetten misschien naar Optimus kijken? Mijn ervaring is dat dat soort schakelprogramma's soms nog wel eens in de weg staan.
[ Voor 7% gewijzigd door superrock op 28-08-2014 21:57 ]
MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"
Ik hoopte uit dit topic wat meer informatie te kunnen halen, maar ik zie mensen heel erg enthousiast doen over de zbook 14 (15 lijkt me sowieso te zwaar en overbodig), maar lees toch ook weer flink wat negatieve dingen... Ik heb voor <1000 euro ook een 13,3 inch full hd IPS laptopje gevonden met een i7 4710MQ en een gtx 850m, dit leek mij ook wel RUIM voldoende voor TI, alhoewel het beeld dat ze schetsen een stuk zwaarder is...
Enige echte voordeel is de garantie en service in mijn ogen...
als je er naast een beetje flink wil gamen, dan zou ik zeker daarvoor gaan.Wouterzr schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 20:43:
Ik ga dinsdag dus ook beginnen aan TI aan de TU delft, maar twijfel nog steeds tussen de TU laptop of gewoon een eigen laptop.
Ik hoopte uit dit topic wat meer informatie te kunnen halen, maar ik zie mensen heel erg enthousiast doen over de zbook 14 (15 lijkt me sowieso te zwaar en overbodig), maar lees toch ook weer flink wat negatieve dingen... Ik heb voor <1000 euro ook een 13,3 inch full hd IPS laptopje gevonden met een i7 4710MQ en een gtx 850m, dit leek mij ook wel RUIM voldoende voor TI, alhoewel het beeld dat ze schetsen een stuk zwaarder is...
Enige echte voordeel is de garantie en service in mijn ogen...
Bij TU Delft is niks aan je laptop gekoppeld, maar aan je studentenaccount.iChaos schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 21:07:
Die garantie en service zijn echter wel zeer wenselijk lijkt me. Ieder voor zich natuurlijk, maar ik vind het wel heel prettig om van de uni Office/MATLAB/Wolfram te kunnen gebruiken zonder dat ik licenties moet kopen of onrechtmatig verkregen software moet installeren, en dat ik bij een valpartij of vochtschade vlak voor een tentamen snel langs het servicepunt kan gaan om een vervangende te krijgen.
Ik heb zelf 0 keer gebruik gemaakt van de service en garantie. Het is niet heel gebruikelijk dat je er gebruik van maakt, dus ja, chill maar hoe noodzakelijk?
Bij de TU is dus ook niks van de software die je nodig hebt vooraf geïnstalleerd. Je kan gerust je eigen laptop kopen.
BTO laptop, aantal jaar geleden daar kort een laptop van gehad en was er toen tevreden mee dacht ik. Maar ben toch niet helemaal zeker van mijn keuze.,.. Iemand nog aanmerkingen of tips? Wil vandaag of morgen wel gaan bestellen, want ik ben al behoorlijk laat met mijn laptop te bestellenBrilsmurfffje schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 21:47:
Ligt aan het toetsenbord, die HP heeft een allicht een beter toetsenbord dan menig consumenten ding dus wat is het het merk en type van die 13"?

Heb zelf al een tijdje de TU laptop maar zoek er nu een mooie nieuwe tas bij. De aanbieding tas lijkt meer voor een lichte 15" macbook maar ik kan nergens vinden of de tas ook geschikt zou zijn voor het HP bakbeest.
[ Voor 23% gewijzigd door arnem_ op 31-08-2014 19:03 ]
Weet iemand hoe t zit met het upgraden van je Zbook 14? Zoals sommigen van jullie wel weten is deze erg makkelijk up te graden, en ik was van plan om de HDD te vervangen door een 2e SSD (naast de msata) en de Windows 8.1 Core die er op staat te vervangen door 8.1 Enterprise welke ik via de TU kan krijgen. Mag dit zomaar of ben ik dan mijn garantie kwijt?
Dat kan gewoon. De TU geeft natuurlijk geen garantie op de vervangen onderdelentobitronics schreef op maandag 01 september 2014 @ 18:38:
[TUD]
Weet iemand hoe t zit met het upgraden van je Zbook 14? Zoals sommigen van jullie wel weten is deze erg makkelijk up te graden, en ik was van plan om de HDD te vervangen door een 2e SSD (naast de msata) en de Windows 8.1 Core die er op staat te vervangen door 8.1 Enterprise welke ik via de TU kan krijgen. Mag dit zomaar of ben ik dan mijn garantie kwijt?
Geen probleem probably. Kan je je ervaringen over batterijduur op dit forum plaatsen? Een keertje dagelijks gebruik je laptop gebruiken, kijken hoe lang je het uithoudt?tobitronics schreef op maandag 01 september 2014 @ 18:38:
[TUD]
Dit kan zolang je blijft bij het vervangen van standaard en user-changable parts. Dus die onder de grote klep aan de onderkant van je laptop zitten. Ga je verder/dieper in je laptop dan kunnen ze moeilijk gaan doen over garantie werd mij verteld.tobitronics schreef op maandag 01 september 2014 @ 18:38:
[TUD]
Ssdtje bijprikken is zo standaard tegenwoordig. Ik zou het niet kunnen geloven als daardoor de garantie zou vervallen. Wat ik zelf heb gedaan met mijn asus n56 is via m3da (kan je gratis win8 downloaden als je student bent), win gedownload en op de ssd geknalt. Ssd in de laptop gestopt en biossettings veranderd naar booten van ssd. Als er dan een probleem is met mn laptop, plaats ik de hdd op zijn originele plek en haal ik de ssd eruit.tokko1 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 12:56:
[...]
Dit kan zolang je blijft bij het vervangen van standaard en user-changable parts. Dus die onder de grote klep aan de onderkant van je laptop zitten. Ga je verder/dieper in je laptop dan kunnen ze moeilijk gaan doen over garantie werd mij verteld.
Moet hem nog binnen krijgenStidge schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:52:
[...]
Geen probleem probably. Kan je je ervaringen over batterijduur op dit forum plaatsen? Een keertje dagelijks gebruik je laptop gebruiken, kijken hoe lang je het uithoudt?
Gister mijn HP Zbook ontvangen, helaas 1 pixel kapot/vast; fel groene stip. Vandaag na lang in de rij staan bij het servicecenter overlegd met de medewerkers, ze hadden al meerdere gevallen van dode en vaste pixels bij de nieuwe Zbooks en gaan HP vragen om een oplossing. Helaas is de officiele policy dat ze pas vervangen vanaf 7! kapotte pixels, als blijkt dat HP niet tegemoetkomt dan ga ik kijken of deze regels wel overeenkomen met de Nederlandse wetgeving. Het lijkt me niet dat je als consument genoegen moet nemen met 6 defecte pixels in een net nieuwe laptop van 1400 euro.
Weet iemand of hier ook niet de wet koop op afstand geld? Ik heb die laptop op mijn inschrijfformulier bij de universiteit besteld, dus ik zou verwachten van wel. Dan kan ik de aankoop sowieso nog annuleren ongeacht de reden. Ik besef me dan dat ik uiteraard geen nieuwe laptop via de TU/e kan bestellen, maar ik twijfelde sowieso al erg aan de laptop en dit word dan toch wel een beetje de druppel.
Vandaag de zbook 15 ontvangen. Helaas bij het kiezen in het eerste setup scherm is er iets niet goed gegaan denk ik want de taal is engels...
Nu probeer ik de notebook weer terug te krijgen naar de fabrieksinstellingen, maar de HP Recovery Manager ontbreekt. Er is wel een recovery image (E:) maar vooralsnog geen idee hoe terug te keren naar de fabrieksinstellingen zodat ik wel voor Nederlands als basis kan.
Het alternatief is om dat in het configuratiescherm te veranderen, maar dan komen we toch nog hier en daar Engels tegen.
Ontbreekt HP Recovery Manager bij de andere zBook 15's ook?
Tip: Stop direct met waar je mee bezig bent en ga naar MSDNAA op de software library van Blackboard, daar vind je instructies hoe je een MSDNAA account kan aanmaken. Vervolgens download je Win8.1 Enterprise Nederlands voor noppes en installeer je die fresh op je Zbook15.mpx200_05 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 19:19:
[TUD]
Vandaag de zbook 15 ontvangen. Helaas bij het kiezen in het eerste setup scherm is er iets niet goed gegaan denk ik want de taal is engels...
Nu probeer ik de notebook weer terug te krijgen naar de fabrieksinstellingen, maar de HP Recovery Manager ontbreekt. Er is wel een recovery image (E:) maar vooralsnog geen idee hoe terug te keren naar de fabrieksinstellingen zodat ik wel voor Nederlands als basis kan.
Het alternatief is om dat in het configuratiescherm te veranderen, maar dan komen we toch nog hier en daar Engels tegen.
Ontbreekt HP Recovery Manager bij de andere zBook 15's ook?
Meer features, direct nederlands en geen HP Bloatware
Ik heb ook zo'n vaste pixel, toen ik die rij zag vond ik dat een later moment beter uitkwamTheodoorDG schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 17:25:
[TU/e]
Gister mijn HP Zbook ontvangen, helaas 1 pixel kapot/vast; fel groene stip. Vandaag na lang in de rij staan bij het servicecenter overlegd met de medewerkers, ze hadden al meerdere gevallen van dode en vaste pixels bij de nieuwe Zbooks en gaan HP vragen om een oplossing. Helaas is de officiele policy dat ze pas vervangen vanaf 7! kapotte pixels, als blijkt dat HP niet tegemoetkomt dan ga ik kijken of deze regels wel overeenkomen met de Nederlandse wetgeving. Het lijkt me niet dat je als consument genoegen moet nemen met 6 defecte pixels in een net nieuwe laptop van 1400 euro.
Weet iemand of hier ook niet de wet koop op afstand geld? Ik heb die laptop op mijn inschrijfformulier bij de universiteit besteld, dus ik zou verwachten van wel. Dan kan ik de aankoop sowieso nog annuleren ongeacht de reden. Ik besef me dan dat ik uiteraard geen nieuwe laptop via de TU/e kan bestellen, maar ik twijfelde sowieso al erg aan de laptop en dit word dan toch wel een beetje de druppel.
Maar die policy lijkt me behoorlijk vervelend, ik hoef toch zeker geen defecten (want dat zijn t gewoon) te accepteren op een nieuwe laptop? Na 2 jaar zou me die ene pixel niet echt meer interesseren, maar nu is wat anders.
En dat laatste lijkt me ook wel een mooie manier van regelen, ik ben dit bakbeest behoorlijk zat en 50 hernia's sla ik graag over.
Met 1 dode subpixel maak je geen schijn van kans.TheodoorDG schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 17:25:
[TU/e]
https://www.consumentenbond.nl/forum/viewtopic.php?t=5911
http://www.samsung.com/nl/brochures/pixelpolicy.pdf
Je kan overigens wel proberen je dode pixel te reanimeren... Even googlen voor een tooltje daarvoor.
[ Voor 5% gewijzigd door Chip. op 03-09-2014 00:24 ]
Wel dus. Er zitten 6,2 miljoen subpixels in het scherm, dus de maximaal aanvaardbare concentratie is blijkbaar 1ppm. 0,16ppm is ergens ook wel ergens heel erg weinig, maarja, het is inderdaad nog steeds vervelend..ScorpionSquad schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 20:41:
ik hoef toch zeker geen defecten (want dat zijn t gewoon) te accepteren op een nieuwe laptop?
Maar in die link die je geeft naar de consumentenbond staat juist dat de verkoper duidelijk moet aangeven dat er pixels kapot kunnen zijn bij het product.Chip. schreef op woensdag 03 september 2014 @ 00:12:
[...]
Met 1 dode subpixel maak je geen schijn van kans.
https://www.consumentenbond.nl/forum/viewtopic.php?t=5911
http://www.samsung.com/nl/brochures/pixelpolicy.pdf
Je kan overigens wel proberen je dode pixel te reanimeren... Even googlen voor een tooltje daarvoor.
"Een winkelier moet de consument vóór aankoop duidelijk maken dat een monitor van een bepaalde kwaliteitsklasse een aantal pixelfouten mag bevatten. Dat kan mondeling of bijvoorbeeld met een specificatiekaartje in de winkel, als het maar in duidelijke termen gebeurt. Een verwijzing als "deze monitor voldoet aan de ISO-norm 13406-2" is voor een gemiddelde consument onbegrijpelijk. (...) Dat de verkoper moet waarschuwen voor pixelfouten is bevestigd door de toenmalige Geschillencommissie Computers in een uitspraak van 10 september 2001."
Dit is niet gebeurd bij mijn laptop en dus heeft het product gebreken. Daarnaast telt bij de garantiewetgeving volgens mij ook mee wat de prijs is van het product. Een consument mag van een laptop van 1400 euro meer kwaliteit verwachten dan eentje van 500 euro, en ik denk ook dat meeteld wat de huidige normen en productietechnieken zijn. In 2001 waren lcd-schermen nog relatief nieuw, met nieuwe producttechnieken die nog niet uitontwikkeld zijn. Tegenwoordig (15 jaar later) is een lcd-scherm zo normaal dat pixelfouten gewoon niet meer kunnen, en dus tegenwoordig wettelijk gezien denk ik wel onder garantie vallen.
Maargoed ik wacht nog even de reactie af, en hoop dat ze het scherm gewoon zonder gedoe vervangen. HP zal ten slotte ook niet een slechte naam willen krijgen bij de TU/e.
Je hebt gelijk, ik heb net even de TU/e website doorzocht, maar er staat nergens iets over. Idioter nog: er zijn nergens garantievoorwaarden te vinden. Dat is toch wel zwak.TheodoorDG schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:05:
"Een winkelier moet de consument vóór aankoop duidelijk maken dat een monitor van een bepaalde kwaliteitsklasse een aantal pixelfouten mag bevatten.
In het document wordt verwezen naar de webpagina van de notebook service centrum. Waar je de volgende pagina vind met de garantie documenten.
http://w3.tue.nl/en/servi...r_tue_notebook_insurance/
Trouwens tegenwoordig wordt nergens gerapt over pixel garantie... Pixelfouten kwamen vooral voor bij TFT schermen, bij de huidige LCD schermen vrijwel nooit. Maar heb even gekeken op de HP site, en HP zegt ook dat de notebook onder klasse II valt, zoals je al kon verwachten.
Dat is voor de verzekering, niet de garantie. Toch een vrij groot verschil.Chip. schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:00:
Waar je de volgende pagina vind met de garantie documenten.
Alleen doe je hier geen zaken met HP, maar met de TU/e. Wat HP zegt doet hier dus niet echt ter zake.Chip. schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:00:
Maar heb even gekeken op de HP site, en HP zegt ook dat de notebook onder klasse II valt, zoals je al kon verwachten.
[ Voor 40% gewijzigd door ktf op 03-09-2014 14:45 ]
Weet iemand hoe je de notebook HDD van de zBook15 nummer 1 bootdisk kan maken?
Ik heb de 500gb harde schijf vervangen door een SSD en wil dat mijn bootschijf hebben. De mSATA 128gb wil ik alleen voor bestanden gebruiken. Die van mij wil alleen maar bij de UEFI boot option een mSATA of een externe harde schijf zien, naast allemaal andere opties zoals netwerk.
Is ie wel goed aangesloten en UEFI bootbaar? En anders even kijken in je uefi bios of er een optie voor CSM of legacy boot isMcBrag schreef op donderdag 04 september 2014 @ 13:02:
[TUD]
Weet iemand hoe je de notebook HDD van de zBook15 nummer 1 bootdisk kan maken?
Ik heb de 500gb harde schijf vervangen door een SSD en wil dat mijn bootschijf hebben. De mSATA 128gb wil ik alleen voor bestanden gebruiken. Die van mij wil alleen maar bij de UEFI boot option een mSATA of een externe harde schijf zien, naast allemaal andere opties zoals netwerk.
Schijf was goed aangesloten, deze kan maar op één manier gemonteerd worden.
Maar ik heb UEFI met CSM support aangezet waardoor legacy boot options actief werden.
Daar stond de "gewone" harde schijf van de laptop wel tussen.
Nu dus booten vanaf mijn Samsung ssd en de Micron 128gb alleen voor bestandjes, dan kan die 500gb in een externe behuizing.
*edit:
je moet secureboot eerst uitzetten, anders kan je de UEFI niet op UEFI + CSM zetten!
[ Voor 10% gewijzigd door McBrag op 04-09-2014 14:40 ]
Die van mij is ook net verzonden, Zbook 14
Bij mijn laptop heb ik ook een verzekering afgesloten (die ene zonder diefstal). In elke SCC mail die ik tot nu toe heb gehad stond dat ik van Actua (de verzekeringsmaatschappij) een aparte invoice zou krijgen. Echter heb ik tot op heden nog helemaal niks van Actua vernomen, de meerprijs voor de verzekering is wel betaald en staat ook op de orderbevestiging (maar niet op de SCC factuur of statuspagina).
Iemand hier die hier al een ervaring mee heeft? Moet ik gewoon Actua bellen nu? De laptop zelf komt naar verwachting maandag aan de deur.
Staat er veel HP bloadware op de Zbook14? Ik hoop hem ook deze week nog binnen te krijgen, maar ik wil er liever niet mee aan de slag en er achter komen nadat ik alles heb geïnstalleerd dat ik weer een volledige wipe moet uitvoeren om alle zooi er af te krijgen en weer opnieuw moet beginnen
Staat wel wat op, maar niet heel veel.jahallow schreef op maandag 08 september 2014 @ 09:05:
[TUD]
Staat er veel HP bloadware op de Zbook14? Ik hoop hem ook deze week nog binnen te krijgen, maar ik wil er liever niet mee aan de slag en er achter komen nadat ik alles heb geïnstalleerd dat ik weer een volledige wipe moet uitvoeren om alle zooi er af te krijgen en weer opnieuw moet beginnen
Enige wat iritant is qua bloat/preinstall is z'n recovery partition.
Ik heb SCC een mailtje gestuurd met deze vraag want ik heb ook nog niets gehoord van de verzekeringtobitronics schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 22:49:
[TUD]
Bij mijn laptop heb ik ook een verzekering afgesloten (die ene zonder diefstal). In elke SCC mail die ik tot nu toe heb gehad stond dat ik van Actua (de verzekeringsmaatschappij) een aparte invoice zou krijgen. Echter heb ik tot op heden nog helemaal niks van Actua vernomen, de meerprijs voor de verzekering is wel betaald en staat ook op de orderbevestiging (maar niet op de SCC factuur of statuspagina).
Iemand hier die hier al een ervaring mee heeft? Moet ik gewoon Actua bellen nu? De laptop zelf komt naar verwachting maandag aan de deur.
(Mijn werd verteld nadat ik ze al eerder gevraagd hat hoe/wat dat het 10 dagen na leverign van de laptop 'iets' zou krijgen. Maar nee dus

[ Voor 46% gewijzigd door tokko1 op 08-09-2014 09:26 ]
Laat me het weten als je een reply krijgt!tokko1 schreef op maandag 08 september 2014 @ 09:22:
[TUD]
[...]
Staat wel wat op, maar niet heel veel.
Enige wat iritant is qua bloat/preinstall is z'n recovery partition.
[...]
Ik heb SCC een mailtje gestuurd met deze vraag want ik heb ook nog niets gehoord van de verzekering![]()
(Mijn werd verteld nadat ik ze al eerder gevraagd hat hoe/wat dat het 10 dagen na leverign van de laptop 'iets' zou krijgen. Maar nee dus)