Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBrag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-07 23:34
Recovery partitie krijg je ook niet zomaar via de diskmanager weg, is beveiligd.
Via diskpart kan wel.

Verder staat er niet veel bloatware op en de stuff van hp is best handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 17:54
Hebben sommigen van jullie al nagedacht over diefstalbeveiliging? TUD biedt virtualock aan dat op hun campus gratis gebruikt kan worden. Heeft iemand hier misschien een handig soort van Find my mac alternatief gevonden (prey misschien)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahallow
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-03-2023
[TUD]
Zit er op de zbook 14 eigenlijk een vingerafdruk scanner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvanstraalen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-08 14:13
jahallow schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:51:
[TUD]
Nee, op de Zbook 14 ontbreekt een vingerafdrukscanner. Naar mijn weten zit deze ook niet op de Zbook 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
jahallow schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:51:
[TUD]
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 15:04
[TUD]
tobitronics schreef op maandag 08 september 2014 @ 09:33:
[...]

Laat me het weten als je een reply krijgt!
Het antwoord van de SCC:
Goedemorgen,

De polis wordt na ontvangst van de laptop binnen 2-3 weken naar uw mail gemaild door verzekeraar Actua.

De laptop is op het moment van ontvangst verzekerd.

Met vriendelijke groet, Kind regards,
SCC Services B.V.

Medewerker
Customer Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L30p4rd1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-03-2024
[TUD]

Vandaag mijn zbook 14 besteld. Ik schrok van de levertijd(10 werkdagen). Iemand indicatie van werkelijke levertijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
L30p4rd1 schreef op maandag 08 september 2014 @ 18:10:
[TUD]

Vandaag mijn zbook 14 besteld. Ik schrok van de levertijd(10 werkdagen). Iemand indicatie van werkelijke levertijden?
Dan zal ik je wel even nog meer laten schrikken: reeële levertijd bedraagt 2-3 weken met uitloop naar 4 weken. Dat zijn de ervaringen tot nu toe, toevallig heb jij net besteld nu er een batch zbook14's de deur uit is gegaan, misschien hebben ze er nog 1tje voor je liggen en anders wordt het echt 3 weken wachten voor je (was bij mij precies zelfde verhaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Standaard stond op de zbook14 toch Windows 8.1 core? Ik heb namelijk direct bij aankomst gister de hdd eruit gehaald en vervangen door een 2e ssd (en beide drives gewiped) en Windows 8.1 enterprise geïnstalleerd, echter heeft ie nu allerlei kuren en ik wil terug naar stock om te checken of alles daar wel werkt. Iemand die misschien een recovery bestand voor me heeft of even wil checken welke Windows versie er standaard op staat? Dan weet ik wat ik moet installeren.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:23
Heb gisteren de W540 en zBook 15 in een winkel kunnen aanschouwen en wat testen, met de conclusie dat mijn voorkeur naar de thinkpad uitgaat.
Iemand die 'm aan mij wil verkopen? :p Eventueel ruilen voor de TU Delft zBook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-09 11:32

ktf

Ik schrok van de levertijd(10 werkdagen)
10 dagen is toch zo raar niet? :? Niks om van te schrikken lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L30p4rd1
Als je er op moet wachten zonder laptop wel;) Maar ik ging er vanuit dat ze uit voorraad leveren, maar blijkbaar niet. Verwachtte verzenddatum is nu 3 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zit
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:24

zit

[TUD]

Ik zit te twijfelen over om een laptop via het laptopproject te kopen en dan vooral de zbook 14. Ik vraag me alleen af of hoe groot de korting eigenlijk is en of het nou zoveel voordeel heeft om deze laptop te kopen. Is deze laptop echt zoveel beter dan andere laptops van deze prijs of laptops van ongeveer 700 euro, want 1000 euro voor een laptop lijkt me vrij duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
zit schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 18:31:
[TUD]

Ik zit te twijfelen over om een laptop via het laptopproject te kopen en dan vooral de zbook 14. Ik vraag me alleen af of hoe groot de korting eigenlijk is en of het nou zoveel voordeel heeft om deze laptop te kopen. Is deze laptop echt zoveel beter dan andere laptops van deze prijs of laptops van ongeveer 700 euro, want 1000 euro voor een laptop lijkt me vrij duur.
Het verschil in bouwkwaliteit profiteer je dagelijks van. En de garantie is natuurlijk ook prima geregeld, al heb ik en familie/vrienden nog nooit een laptop gehad/meegemaakt die het geen 3 jaar volhoudt zonder mankementen. Zeker bij dit soort modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
zit schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 18:31:
[TUD]

Kort antwoord: ja

Lang antwoord: Het is een business laptop met business grade hardware. Zo zit er een Intel Pro series 1500 SSD in (welke allemaal dingetjes kan met encryptie en vPro etc.), een WD Black harde schijf, een AMD firepro kaart in, is alles makkelijk zelf te vervangen, snelle software updates en het aller belangrijkste: de garantie (next business day). Binnen een dag heb je of een nieuwe laptop of hij is gerepareerd. Om nog maar niet van de bouwkwaliteit te spreken natuurlijk.

Ben benieuwd of je uberhaupt een SSD zal vinden in een laptop van 700 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door tobitronics op 09-09-2014 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
tobitronics schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 18:50:
[...]
Ben benieuwd of je uberhaupt een SSD zal vinden in een laptop van 700 euro.
Je kan dan beter gewoon zelf upgraden. Bij lenovo betaal je bijvoorbeeld zo'n 200 euro voor een SSD. Zelf erin zetten kan voor praktisch de helft. En dan heb je nog een 500gb schijfje erbij ook :)

• jahallow
henri86 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 18:50:
[...]

Het verschil in bouwkwaliteit profiteer je dagelijks van. En de garantie is natuurlijk ook prima geregeld, al heb ik en familie/vrienden nog nooit een laptop gehad/meegemaakt die het geen 3 jaar volhoudt zonder mankementen. Zeker bij dit soort modellen.
Zeker weten. De bouwkwaliteit is echt een dikke PLUS! Ik had de Elitebook van 2 jaar geleden, en nu 'ingeruild' voor de Zbook 14 ivm de mobiliteit. De duurzaamheid van die goeie bouwkwaliteit gaat echt tellen na een jaartje of 3 a 4. Je ziet nu op de TU ook nog vrij veel gasten met hun laptop van het begin van hun studie 6 jaar geleden ofzo. Dat is wel lastig met modellen waar op de bouw is bespaard. Vlak dat dus niet uit.

• Vinni-B
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 16:37
[TUe]

Ik heb de Zbook via het notebook programma gekocht. Ik zit er nu over te denken om er zelf een SSD in te zetten, de HDD in een caddy te doen en vervolgens ook een schone installatie van Windows. Weet iemand wat dit met de garantie doet en of dit problemen gaat geven?

• tobitronics
Vinni-B schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:57:
[TUe]

Ik heb de Zbook via het notebook programma gekocht. Ik zit er nu over te denken om er zelf een SSD in te zetten, de HDD in een caddy te doen en vervolgens ook een schone installatie van Windows. Weet iemand wat dit met de garantie doet en of dit problemen gaat geven?
Als het goed is geen enkel probleem. Let wel dat als je laptop terug moet voor garantie je wel de originele onderdelen er terug in doet.

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 22:12
[UT]

In het high-end model (W540) moet je toch op de 5GHZ band kunnen komen van t netwerk?
Bij mij staat hij standaard op 2,4ghz en ik zou niet weten hoe ik wel naar 5ghz kan komen. Zit gewoon op EDUROAM, iemand een idee?

• jahallow
[TUD]

Gister besteld en gevraagd wat de indicatie is voor levering. Ik kreeg als antwoord: 10 a 15 werkdagen.

• HPo NG
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 06:45
[TUD]

Zbook 15, besteld op 26 augustus:

"Beste,
Door een materiaal te kort bij onze leverancier heeft de verzending van de laptop vertraging opgelopen.
Wij verwachten 24-9 jou laptop te kunnen leveren.
Excuses voor het ongemak."

Helaas, dan maar even wachten.

• zit

zit

[TUD]

Oké, ik ben overtuigd dat een laptop aanschaffen via de TU handiger is. Het volgende dilemma is welke ik moet kiezen. Ik betwijfel of een 14inch scherm niet te klein is, aangezien ik de laptop ook (uiteraard) thuis gebruik en geen andere desktop pc heb. Voordeel is juist wel dat het makkelijker meenemen is. Zo lastig...

• henri86
zit schreef op woensdag 10 september 2014 @ 16:26:
[TUD]

Oké, ik ben overtuigd dat een laptop aanschaffen via de TU handiger is. Het volgende dilemma is welke ik moet kiezen. Ik betwijfel of een 14inch scherm niet te klein is, aangezien ik de laptop ook (uiteraard) thuis gebruik en geen andere desktop pc heb. Voordeel is juist wel dat het makkelijker meenemen is. Zo lastig...
Ik heb afgelopen week de zBook 15, 14 en W540 en T440 even in de winkel bekeken. 14" vind ik echt te klein om thuis lekker op te kunnen werken. Vooral met FHD resolutie is alles zo klein dat je echt dicht op je laptop moet blijven zitten.

• tobitronics
[TUD]

T ligt er maar net aan wat je gebruik is. De zbook 15 is qua specs natuurlijk een stuk beter maar is ook ongeveer 3x (!) zo dik als de 14.... Als je vooral stationair blijft en niet je laptop overal mee naartoe moet zeulen zou ik voor de 15 gaan in jouw geval, zeker omdat je geen andere desktop PC hebt.

• Stidge
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-08 16:39
[TUD]

Qua prestaties ontlopen ze elkaar niet veel in alledaags gebruik. SSD en voldoende werkgeheugen zijn daarin veruit het belangrijkste.

Ik heb al meerdere malen de voordelen van de 14" genoemd. Beter scherm (IPS) en geen raar rooster dat je over het scherm heen ziet (beetje een ruis op de 15"), veel betere batterijduur en slechts de helft van het gewicht. Prima dat mensen hier stoer doen over hoe sterk ze zijn, als ik met dat ding in mn rugtas ook nog maar iets extra's mee wil nemen, dan ben ik compleet doorweekt als ik 10 minuten naar het station loop.

Ik denk dat je van de 14 heel veel plezier kunt hebben.

• tobitronics
Stidge schreef op woensdag 10 september 2014 @ 22:51:
[...]

Qua prestaties ontlopen ze elkaar niet veel in alledaags gebruik. SSD en voldoende werkgeheugen zijn daarin veruit het belangrijkste.

Ik heb al meerdere malen de voordelen van de 14" genoemd. Beter scherm (IPS) en geen raar rooster dat je over het scherm heen ziet (beetje een ruis op de 15"), veel betere batterijduur en slechts de helft van het gewicht. Prima dat mensen hier stoer doen over hoe sterk ze zijn, als ik met dat ding in mn rugtas ook nog maar iets extra's mee wil nemen, dan ben ik compleet doorweekt als ik 10 minuten naar het station loop.

Ik sluit me helemaal bij dit verhaal over de 14 aan (negatieve kanten van de 15 kan ik niet bevestigen, geen ervaringen mee). Of je moet echt diehard CAD willen doen, iets wat mijn oude laptop van 7 jaar oud (Core 2 Duo met 1Gb ram :') ) ook nog aankon.

• guid0o
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

guid0o

Living life

[TuD]

Vandaag mijn HP Zbook 14 en UltraSlim docking station ontvangen. Wat een mooi apparaat is het toch, super licht in vergelijking met mijn "oude" HP Elitebook 8560W. Gelijk de hardeschijf vervangen voor mijn oude SSD en er Fedora opgezet. Werkt allemaal super!

Het enigste probleem is dat allebij de displaypoorten van mijn dockingstation niet werken onder linux. De VGA poort doet het gelukkig wel.

• jahallow
Stidge schreef op woensdag 10 september 2014 @ 22:51:
[...]

Daarnaast kun je als je het scherm te klein vind voor thuis werk gewoon bijv. een 24" monitor kopen voor niet al te veel en aan je laptop hangen (uiteraard i.c.m. het dock helemaal chill).

• Stidge
guid0o schreef op donderdag 11 september 2014 @ 01:12:
[TuD]

Vandaag mijn HP Zbook 14 en UltraSlim docking station ontvangen. Wat een mooi apparaat is het toch, super licht in vergelijking met mijn "oude" HP Elitebook 8560W. Gelijk de hardeschijf vervangen voor mijn oude SSD en er Fedora opgezet. Werkt allemaal super!

Het enigste probleem is dat allebij de displaypoorten van mijn dockingstation niet werken onder linux. De VGA poort doet het gelukkig wel.
Zitten er twee displayports op?

• tobitronics
Stidge schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:24:
[...]

Zitten er twee displayports op?
1 op het apparaat iig, waarschijnlijk 2 op de docking.

• guid0o
  • Niet online

guid0o

Living life

Op de laptop 1x DP en 1x VGA
Op de dockin gstation 2x DP en 1x VGA

Onder windows werken ze wel allemaal, met maximaal 3 schermen tegelijk.

• L30p4rd1
Ja Max 3 extern, totaal dus Max 4: http://h20195.www2.hp.com/V2/GetPDF.aspx/4AA5-2657ENW

• Stidge
Ah, dan is het dus de advanced docking station versie. De normale heeft maar 1 DP.

• henri86
Aangezien ik toch weer naar een Thinkpad neig ondanks de TU Delft zBook aanbieding; kunnen de W540 eigenaars iets van zich laten horen? Hoe hij bevalt na een paar weken in gebruik?
Merci :)

PS. neiging is puur vanwege het toetsenbord / trackpoint. Vond de vlakke toetsen van de zBook stuk minder fijn bij een (zeer korte) vergelijkingstest. Nieuwe trackpoint wen ik wel aan. En ik vond de W540 er ook iets strakker uitzien, al zullen niet veel mensen dat met me eens zijn wss..

[ Voor 45% gewijzigd door henri86 op 13-09-2014 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zit

zit

Ik heb gekozen voor de Zbook 14. Ben er ook echt wel benieuwd naar. Wat is de verzendtijd alleen belachelijk lang, 4 weken! Waanzin, ik dacht dat de service juist goed was via de TU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
zit schreef op maandag 15 september 2014 @ 17:49:
Ik heb gekozen voor de Zbook 14. Ben er ook echt wel benieuwd naar. Wat is de verzendtijd alleen belachelijk lang, 4 weken! Waanzin, ik dacht dat de service juist goed was via de TU
Wss is dat gewoon de standaard indicatie die ze bij de bevestiging meesturen en krijgen ze met wat geluk deze week (of in elk geval sneller) een batch binnen die voldoende is voor de huidige bestellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
[Utwente]

Beetje belachelijk van t NSC/SCC. Bij het bestellen van een notebook stond aangegeven dat je nog moest wachten met het bestellen van een Docking Station. Dit heb ik dus ook gedaan.

Vandaag even een mailtje gedaan naar SCC hoe ik een docking kon bestellen. Kreeg daar te horen dat het niet mogelijk was omdat het een accessoire was. Die dingen zijn ook bijna nergens te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
thechib12 schreef op maandag 15 september 2014 @ 19:46:
[Utwente]

Beetje belachelijk van t NSC/SCC. Bij het bestellen van een notebook stond aangegeven dat je nog moest wachten met het bestellen van een Docking Station. Dit heb ik dus ook gedaan.

Vandaag even een mailtje gedaan naar SCC hoe ik een docking kon bestellen. Kreeg daar te horen dat het niet mogelijk was omdat het een accessoire was. Die dingen zijn ook bijna nergens te krijgen.
Hoe bevalt ie tot op heden? Bouwkwaliteit, toetsenbord, scherm etc.? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Iemand die trouwens kan uitleggen waarom een zBook met dezelfde specs een 30W krachtigere adapter meegeleverd krijgt (200W vs 170W)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

henri86 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 23:22:
Aangezien ik toch weer naar een Thinkpad neig ondanks de TU Delft zBook aanbieding; kunnen de W540 eigenaars iets van zich laten horen? Hoe hij bevalt na een paar weken in gebruik?
Merci :)

PS. neiging is puur vanwege het toetsenbord / trackpoint. Vond de vlakke toetsen van de zBook stuk minder fijn bij een (zeer korte) vergelijkingstest. Nieuwe trackpoint wen ik wel aan. En ik vond de W540 er ook iets strakker uitzien, al zullen niet veel mensen dat met me eens zijn wss..
Wat wil je weten?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Gewoon, je indrukken na een tijdje gebruik. Bouwkwaliteit, ontdekte mankementen, scherm, toetsenbord etc. Hoe tevreden je ermee bent :)
Oh en geluids- en warmtelevels!

[ Voor 5% gewijzigd door henri86 op 15-09-2014 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
henri86 schreef op maandag 15 september 2014 @ 20:12:
[...]

Hoe bevalt ie tot op heden? Bouwkwaliteit, toetsenbord, scherm etc.? :)
Prima notebook, trackpad is ff wennen maar verder fijn device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

henri86 schreef op maandag 15 september 2014 @ 22:40:
[...]

Gewoon, je indrukken na een tijdje gebruik. Bouwkwaliteit, ontdekte mankementen, scherm, toetsenbord etc. Hoe tevreden je ermee bent :)
Oh en geluids- en warmtelevels!
Bouwkwaliteit is prima. Het enige wat me opvalt is dat het frontje voor de lege UltraBay een beetje rammelt.

Het scherm valt tegen, maar dat had ik enigszins aan zien komen. Vergeleken met het IPS-paneel wat ik op mijn vaste PC gewend ben is zo'n TN-paneel grofgezegd bagger. Het scherm is wel mooi dun.

Het toetsenbord tikt best lekker, niks mis mee. Het is wel vreemd dat op de plek waar je de CTRL-toets verwacht, de Fn-toets zit, maar gelukkig valt de functie van die toetsen in de BIOS om te wisselen.

Het touchpad is wat raar. Er zitten geen aparte knoppen boven/onder. De Trackpoint is eigenlijk best nutteloos op deze manier.

Tijdens het gamen wordt het oppervlak onder je linkerhandpalm best warm (zeker 40 °C, waarschnlijk wel 50 °C op bepaalde plekken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Compizfox schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:58:
[...]
Het scherm valt tegen, maar dat had ik enigszins aan zien komen. Vergeleken met het IPS-paneel wat ik op mijn vaste PC gewend ben is zo'n TN-paneel grofgezegd bagger. Het scherm is wel mooi dun.
Heb je het dan enkel over de kijkhoeken of is de helderheid ook (te) laag (meer richting 200 cd/m2 dan 300) enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb het vooral over de kijkhoeken, contrast en gamut. Hoe helder hij is weet ik niet maar ik heb er geen problemen mee.

Verwijderd

[TUD]

Ik ga binnenkort de HDD van mijn zbook 14 vervangen door een samsung evo SSD. Read en write performance van die dingen zijn een pak hoger dan van de intel msata SSD die er nu in zit. Met CrystalDiskMark haal ik met de intel SSD lees- en schrijfsnelheden van respectievelijk 230 MB/s en 100 MB/s waar die evo het met 400+ MB/s zou doen. Dit lijkt een groot verschil, maar het grote SSD topic zegt dit over real life performance:
Het grote SSD topic ~ Deel 9 schreef:
Het is belangrijk om te weten hoe snel een SSD precies is. Een intel X25-M leest met 265MB/s en een M4 doet 500+MB/s. Betekent dat dat hij 2x zo snel is? verre van.
Vergelijk het met de HDD plaatjes een stuk omhoog, de SSD is belachelijk veel sneller dan de HDD, toch is de snelheidswinst 'maar' 2x bij booten.
Hoe zinnig is het om mijn os partitie te migreren naar deze andere SSD? Zou dit een groot verschil maken of is de te verwachten snelheidswinst hier maar marginaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marginaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royenroy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-09 20:24
Het zal een side-by-side comparison nodig hebben om significant merkbaar te zijn. Ookwel, zie bericht boven mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 21:59

iChaos

It's Lupus.

Vinni-B schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:57:
[TUe]

Ik heb dit nagevraagd, en je raakt er je garantie mee kwijt werd mij verteld. Het is ook geen probleem opzich: neem een caddy en een SSD mee, zetten ze hem er bij het NSC in en je behoud je garantie. Reinstalls van Windows weet ik niet, ik vind het wel prima dat die VPN klaarstaat, printers ingesteld zijn etc., hoef ik er geen rekening mee te houden. Zodra ik er een SSD in laat zetten zet ik Linux op de SSD en de W8 van de uni op de HDD laten.

• tobitronics
tokko1 schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:18:
[TUD]

[...]

Het antwoord van de SCC:

[...]
Iemand die al een polis heeft ontvangen?

• henri86
Yikes

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/es8O6Fn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BPaU0ly.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kXR7nU6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Iemand die kan zeggen of de schermen echt zo erg zijn? Notebookcheck geeft ook een contrastwaarde van maar 340:1 voor het FHD scherm (0.8 cd/m2 zwartwaarden). Zelfs m'n budget thinkpad van 6 jaar oud haalt 650:1 met een TN panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L30p4rd1
[TUD]

Mijn Zbook 14 is vandaag, vrij onverwacht, verzonden. Verwachtte verzenddatum stond op 3 oktober, dit werd verschoven naar 6 oktober en vandaag opeens melding dat die vandaag is verzonden. Uiteindelijke levertijd komt op 18 dagen als die er morgen is. De vraag is echter met welk bedrijf SCC verzendt, weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
L30p4rd1 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 16:35:
[TUD]

Mijn Zbook 14 is vandaag, vrij onverwacht, verzonden. Verwachtte verzenddatum stond op 3 oktober, dit werd verschoven naar 6 oktober en vandaag opeens melding dat die vandaag is verzonden. Uiteindelijke levertijd komt op 18 dagen als die er morgen is. De vraag is echter met welk bedrijf SCC verzendt, weet iemand dit?
Ik had GLS en ook dat ie ineens een week eerder werd verzonden. Echter bezorgt GLS niet op zaterdag dus je kunt m maandag pas verwachten denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

henri86 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 13:00:
[...]

Iemand die kan zeggen of de schermen echt zo erg zijn? Notebookcheck geeft ook een contrastwaarde van maar 340:1 voor het FHD scherm (0.8 cd/m2 zwartwaarden). Zelfs m'n budget thinkpad van 6 jaar oud haalt 650:1 met een TN panel.
Ja, het is echt zo erg.

Het gaat hier trouwens meer om de kijkhoeken dan de contrastratio's. Contrastratio's zeggen überhaupt niet zoveel want elke fabrikant meet dat op een andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Compizfox schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 16:51:
[...]

Ja, het is echt zo erg.

Het gaat hier trouwens meer om de kijkhoeken dan de contrastratio's. Contrastratio's zeggen überhaupt niet zoveel want elke fabrikant meet dat op een andere manier.
Nee maar de zwartwaarden zijn op die foto ook erg slecht. Hele scherm ziet er 'overbelicht' uit (bij de foto recht van voren)

[ Voor 3% gewijzigd door henri86 op 26-09-2014 22:17 ]

Verwijderd

Volgens mij is die foto van best dichtbij genomen en is de kijkhoek tov de hartlijn voor de W540 al veel groter dan voor de W530 in het midden. Als de W510 in het midden had gestaan, was die er vast als beste uitgekomen.

Een betere vergelijking is laptop op dezelfde plek, belichtingsvariabelen vastzetten en dan per laptop een foto nemen en die eventueel naast elkaar zetten.

• henri86
Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 00:41:
Volgens mij is die foto van best dichtbij genomen en is de kijkhoek tov de hartlijn voor de W540 al veel groter dan voor de W530 in het midden. Als de W510 in het midden had gestaan, was die er vast als beste uitgekomen.

Een betere vergelijking is laptop op dezelfde plek, belichtingsvariabelen vastzetten en dan per laptop een foto nemen en die eventueel naast elkaar zetten.
Feit blijft dat als de W540 met FHD scherm in het midden had gestaan, deze nog steeds onderaan was geëindigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is waar :+

Past op zich wel: slecht toetsenbord, goedkoop plastic, slecht scherm.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2014 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Iemand van z'n w540 al z'n ram geupgrade? Zo ja met welk geheugen.

Nog problemen gehad met high/low density ram of niet?

Kan verder weinig vinden dat ie picky zou zijn met het geheugen dus verwacht dat willekeurig SO-Dimm DDR3 1.35V ram latje het wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahallow
[TUD]
Ik heb net m'n Z14 binnen. Ga meteen 8.1 Enterprise erop zetten die ik gelukkig al had gedownload via MA3D. Er staat echt best wel wat zooi af en ik heb geen zin om dat allemaal te ontdekken, beter gewoon met een 'clean sheet' beginnen. Nog tips voor de partities? Ik neem aan gewoon Windows op de SSD en de HDD voor data? Wellicht nog verdelen in 2 partities? Ik ben hier vrij slecht in, dus alle hulp is welkom :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
jahallow schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:03:
[TUD]
Ik heb net m'n Z14 binnen. Ga meteen 8.1 Enterprise erop zetten die ik gelukkig al had gedownload via MA3D. Er staat echt best wel wat zooi af en ik heb geen zin om dat allemaal te ontdekken, beter gewoon met een 'clean sheet' beginnen. Nog tips voor de partities? Ik neem aan gewoon Windows op de SSD en de HDD voor data? Wellicht nog verdelen in 2 partities? Ik ben hier vrij slecht in, dus alle hulp is welkom :p
De SSD indelen in partities vind ik zelf niet zo zinvol. Je zou hierop een partitie voor windows kunnen maken, en eentje voor de programma's die je installeert, maar persoonlijk zie ik er het nut niet van in. Ook omdat ie 'maar' 128gb is.
M'n normale HDD verdeel ik wel altijd; een 'documenten' voor bestanden, foto's, muziek e.d., en een 'downloads' voor films, series, en al die meuk. Enkel omdat ik het in sommige gevallen gemakkelijker vind eigenlijk. Echt nodig is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Ik kan zelf maar niet beslissen tussen een zbook 15 of een w540. De twee knelpunten: toetsenbord van de zbook (vlakke toetsen, travel, feedback) en het scherm van de w540.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
jahallow schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:03:
[TUD]
Partities zijn onzin wat mij betreft, zeker bij HDD's kan het ze stukken slomer maken. Gewoon windows op SSD (wel eerst secure erase doen vanuit bios, is veel beter dan format) en je docu's en downloads op je HDD. Let er ook even op dat je de drivers van de HP website gaat gebruiken, anders kunnen dingen als sleep ineens niet werken (hij is nogal picky)

[ Voor 8% gewijzigd door tobitronics op 30-09-2014 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahallow
jesus, im such a noob.. kan niet eens vanaf USB booten. Heb een bootable USB gemaakt met windows7USB/DVD download tool, maar ook al heb ik de boot volgorde gezet op USB eerst, hij wil maar niet booten. Kan dit aan (het imo mega irritante) security client liggen dat ie mn USB niet pakt? Ik moet elke 15min opnieuw ww invullen pfff...
en @tobitronics: kan ik secure erase doen tijdens de clean install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
jahallow schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:20:
jesus, im such a noob.. kan niet eens vanaf USB booten. Heb een bootable USB gemaakt met windows7USB/DVD download tool, maar ook al heb ik de boot volgorde gezet op USB eerst, hij wil maar niet booten. Kan dit aan (het imo mega irritante) security client liggen dat ie mn USB niet pakt? Ik moet elke 15min opnieuw ww invullen pfff...
en @tobitronics: kan ik secure erase doen tijdens de clean install?
Secure erase moet je doen vanuit je bios, staat ergens bij hard drive tools.

Wat betreft niet kunnen booten: Je moet je USB stick niet met die tool maken. Hij maakt m namelijk dan voor legacy bios en niet voor uefi. Wat je moet doen om een goede stick te maken die je wel kunt booten lees je hier: http://tipsandtricksforum.com/thread-245.html en dan methode 3 (heb je geen extra crapware voor nodig)

Succes!

P.S. Check ook even je bios versie, waarschijnlijk heb je nog een oude. Het loont om up te graden, zie HP website.

[ Voor 5% gewijzigd door tobitronics op 30-09-2014 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
tobitronics schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:24:
[...]

Wat betreft niet kunnen booten: Je moet je USB stick niet met die tool maken. Hij maakt m namelijk dan voor legacy bios en niet voor uefi. Wat je moet doen om een goede stick te maken die je wel kunt booten lees je hier: http://tipsandtricksforum.com/thread-245.html en dan methode 3 (heb je geen extra crapware voor nodig)

Succes!

P.S. Check ook even je bios versie, waarschijnlijk heb je nog een oude. Het loont om up te graden, zie HP website.
Secure erase voor een gezonde SSD is echt onnodig. Ingebouwde 'trim' en 'garbage handling' regelt dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahallow
tobitronics schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:24:
[...]

Succes!

Bios is geupdate. Ga straks even door je linkje heen en dat proberen. Dank u zeer.

(sorry guys nog heel ff Offtopic:) Als ik secure erase, welke volgorde moet ik dat dan doen? Ik moet dan ws wel eerst die bootable USB op orde hebben? Dan secure erase vanuit Bios, en dan reboot (?) en dan vanaf mn bootable USB clean W8.1 install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
henri86 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:58:
[...]

Secure erase voor een gezonde SSD is echt onnodig. Ingebouwde 'trim' en 'garbage handling' regelt dat wel.
Ja maar TS moet m wel leeg krijgen, en ik ben persoonlijk geen voorstander van een quick formatje bij een clean windows install. Maar ieder zn eigen voorkeur.

Qua volgorde: Als je geen andere PC hebt moet je wel eerst je USB op orde hebben ja, secure erase wist alles van je ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
tobitronics schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:13:
[...]

Ja maar TS moet m wel leeg krijgen, en ik ben persoonlijk geen voorstander van een quick formatje bij een clean windows install. Maar ieder zn eigen voorkeur.

Qua volgorde: Als je geen andere PC hebt moet je wel eerst je USB op orde hebben ja, secure erase wist alles van je ssd.
Maar een SSD werkt qua opslag compleet anders dan een HDD. De controller regelt alles om gelijke wear te realiseren (verplaatsen van bestanden) en zo ook bestanden die gewist mogen worden.
Wil je toch per sé met een cleane SSD beginnen, kan je 'm het beste 'resetten'. Kort een piekvoltage erop en alles wat erop staat wordt gewoon vergeten. Iets beter voor de levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Klopt. Je kunt het beste gewoon een Secure Erase doen, wat feitelijk gelijk is aan een TRIM (maar dan voor de gehele drive ipv alleen de pages die leeg zijn). De controller weet dan weer dat alles leeg is.

https://ata.wiki.kernel.org/index.php/ATA_Secure_Erase

En nee, dit is totaal iets anders dan zero-fillen / low-level format.
Hoe wou je een HDD/SSD anders leeg krijgen? Ben je niet in de war met een low-level format? Een quick format is niets anders dan het wissen van de partitietabel (MBR/GPT) en dat is echt nodig als je een schijf gaat herpartitioneren.
Je hebt gelijk als je bedoelt dat een issue-en van een Secure Erase voor de reinstall op hetzelfde neerkomt als het manually isue-en van een TRIM vlak na de reinstall.

[ Voor 63% gewijzigd door Compizfox op 30-09-2014 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahallow
[TUD / Zbook14]
Ik heb trouwens ook last van 'blurry text' in sommige vensters (ook al vóór m'n herinstallatie). Volgens mij na een eerste quick search lijkt het een Windows probleem? Iemand hier een oplossing voor? Het komt bijv. voor als ik 'device manager' open, dan is tekst gewoon vager (alsof je de juiste driver voor graphics nog niet hebt geïnstalleerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahallow
Basomanb schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 22:10:
[...]

Ik had dit probleem ook op mn Zbook 15.

Display -> check "Let me choose one scaling level for all my displays" -> check Medium 125%.

Edit: Als het voor sommige apps niet werkt, doe daarvoor dan het volgende:

Disable DPI virtualization for the application. To do this, right-click the application’s shortcut and then click Properties. On the Compatibility tab, select Disable Display Scaling On High DPI Settings, and then click OK. This causes the text in the application to appear clearer. However, if the application does not correctly handle high DPI settings, this procedure may have adverse side effects such as truncated text and incorrectly sized graphical elements.
Dit lost het probleem met de 'blurry tekst' op, maar alles is nu wel echt belachelijk klein. In Chrome kan je het wel weer groter zetten, maar bijv. Spotify is echt te klein. Wat een irrant gedoe zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Tja, welkom bij de GUI-scaling van Windows :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zit

zit

Ik heb ook mijn Zbook 14 ontvangen. Ben er erg tevreden mee, de kijkhoek van het scherm is ook super. Enige probleem is alleen de displaypoort. Is het handig om hiervoor een kabel aan te schaffen, of werkt een verloopstekker naar hdmi net zo goed voor aansluiting op me tv. Ben zo'n displaypoort niet eerder tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
zit schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 18:59:
Ik heb ook mijn Zbook 14 ontvangen. Ben er erg tevreden mee, de kijkhoek van het scherm is ook super. Enige probleem is alleen de displaypoort. Is het handig om hiervoor een kabel aan te schaffen, of werkt een verloopstekker naar hdmi net zo goed voor aansluiting op me tv. Ben zo'n displaypoort niet eerder tegengekomen.
HDMI en DP zijn voor zover ik weet niet compatibel met elkaar, adapters ervoor zijn dan ook aardig prijzig dacht ik (not sure)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Weet iemand toevallig al of het safe is om het scherm van de W540 schoon te maken met isopropanol (hoofdbestanddeel van >90% v/d "LCD cleaners")?

Ik vraag dit maar even aangezien dit de AG-coating van mijn Dell U2312HM aantast. (maar zelfs water tast die coating aan op dat scherm... 8)7)
Sindsdien ben ik wat voorzichtiger met schoonmaken van matte schermen.

EDIT:

Aha, gevalletje RTFM dit. Ik quote vanuit de Lenovo W540 User's Manual:
Cleaning your computer display
To clean the computer display, do the following:
  1. Gently wipe the display with a dry, soft lint-free cloth. If you see a scratchlike mark on your display, it
    might be a stain transferred from the keyboard or the TrackPoint pointing stick when the cover was
    pressed from the outside.
  2. Wipe or dust the stain gently with a soft, dry cloth.
  3. If the stain remains, moisten a soft, lint-free cloth with water or a 50-50 mixture of isopropyl alcohol and
    water that does not contain impurities.
    Note: Avoid spraying cleaner directly onto the keyboard.
  4. Wring out as much of the liquid as you can.
  5. Wipe the display again; do not let any liquid drip into the computer.
  6. Be sure to dry the display before closing it.
Moet gewoon goed gaan dus.

EDIT:

En geprobeerd. Can confirm, geen probleem om dit scherm schoon te maken met isopropanol.

[ Voor 69% gewijzigd door Compizfox op 01-10-2014 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Iemand enig idee trouwens hoe je in je Bios/UEFI boot? krijg het niet voor mekaar gezien ik een clean install wil doen zonder de Lenovo crapware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Tijdens het booten krijg je toch gewoon een splash screen met de tekst "Press ENTER to interrupt normal boot sequence..." te zien? Als je dan op enter drukt krijg je een lijstje met mogelijke opties, waaronder "F1 to enter BIOS Setup Utility".

Je kunt ook gewoon meteen op F1 rammen tijdens het booten.

Aannemend dat je het over de W540 hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

w540 ja.

Maare nope, dat ding laat enkel een zwart scherm zien met groot Lenovo en is binnen 2 seconden in windows 8)7

Ik heb ook al grote vrees dat ik vast ga zitten aan die bende van Lenovo gezien hij mijn bij elkaar gezochte iso ook niet lijkt te willen slikken..

[ Voor 3% gewijzigd door GoldenSample op 01-10-2014 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ah, dan zal je je wel Secure Boot aan hebben staan. Draak van een feature is dat. In Windows 8 ergens bij PC settings staat een optie om naar een soort van "recovery mode" te booten (ik weet de exacte benaming niet meer). Vanuit hier kun je o.a. naar de BIOS, safe mode, enz.

Ik was het even vergeten aangezien ik Linux draai op het ding en Secure Boot dan ook uit heb staan.
Ja ik weet dat de meeste distributies tegenwoordig al Secure Boot ondersteunen, maar ik vind het kut en het voegt niets toe.

[ Voor 15% gewijzigd door Compizfox op 01-10-2014 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

gevonden inderdaad... Vanuit windows er heen laten booten ja..

Ben er nu al helemaal zat van van dat gezeik, windows 8 vind ik waardeloos, een trackpad zonder knoppen ook. Jammer dat ze niet weer voor HP hebben gekozen op de UT..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

En de soap ging door: kreeg 'm niet geactiveerd, was dat nu aan het uitzoeken maar wat blijkt... Op de een of andere manier de recovery partitie aan geslingerd terwijl hij bleef vragen om extra bestanden (bootable usbstick er in gepropt en hij deed het) en wat heb ik nu? Juist gewoon een geactiveerde windows maar zonder alle bloatware 8)7

Schiet mij maar lek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
GoldenSample schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:48:
En de soap ging door: kreeg 'm niet geactiveerd, was dat nu aan het uitzoeken maar wat blijkt... Op de een of andere manier de recovery partitie aan geslingerd terwijl hij bleef vragen om extra bestanden (bootable usbstick er in gepropt en hij deed het) en wat heb ik nu? Juist gewoon een geactiveerde windows maar zonder alle bloatware 8)7

Schiet mij maar lek
Waarom heb je niet eerst even een back-up gemaakt van de recovery partitie en 'm vervolgens direct van je SSD verwijderd? Overbodige ruimteinbeslagname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom een backup maken van iets wat je niet wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:21:
Waarom een backup maken van iets wat je niet wilt?
Ik vroeg me alleen af waarom het nog op de ssd stond. Zeker als je een clean install gaat doen, gooi dat eraf. Wil je het toch bewaren, dan beter een back-up op een externe hdd dan op je ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guid0o
  • Niet online

guid0o

Living life

tobitronics schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:02:
[...]

HDMI en DP zijn voor zover ik weet niet compatibel met elkaar, adapters ervoor zijn dan ook aardig prijzig dacht ik (not sure)
Je kan simpel weg een cheapass DP->HDMI adapter kopen op ebay, werkt perfect, zelfs met geluid!

Zoals: http://www.ebay.com/itm/N...pters&hash=item3a94e42174

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Mijn neefje moet een laptop hebben en zelf heb ik altijd een Tu/e laptop gehad.
Ik denk zal eens ter inspiratie kijken wat de universiteiten hebben dit jaar.

Welke bevalt jullie het beste?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L30p4rd1
[TUD]
Heb mijn Zbook 14 enkele weken en het bevalt prima. Windows 8.1 werkt ook prettiger dan verwacht.

Echter loop ik tegen een probleem aan, wat vrij irritant is. Ik gebruik mijn laptop veel, dus neem hem mee, typ wat, gooi hem dicht en vervolgens op de volgende locatie ga ik weer verder. Nu doe ik dit nu ook, echter komt de laptop niet uit zijn slaap/sluimerstand. Laptop start wel, maar beeld bijft zwart. Vervolgens lijkt die maar af te sluiten/crashen en start die opnieuw op waarna alles wat open stond verdwenen is. Is dit een bekend probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
L30p4rd1 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:36:
[TUD]
Heb mijn Zbook 14 enkele weken en het bevalt prima. Windows 8.1 werkt ook prettiger dan verwacht.

Echter loop ik tegen een probleem aan, wat vrij irritant is. Ik gebruik mijn laptop veel, dus neem hem mee, typ wat, gooi hem dicht en vervolgens op de volgende locatie ga ik weer verder. Nu doe ik dit nu ook, echter komt de laptop niet uit zijn slaap/sluimerstand. Laptop start wel, maar beeld bijft zwart. Vervolgens lijkt die maar af te sluiten/crashen en start die opnieuw op waarna alles wat open stond verdwenen is. Is dit een bekend probleem??
Download eens de Intel chipset en management engine drivers van de HP website (moet je even naar zbook14 zoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

icecreamfarmer schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 18:50:
Mijn neefje moet een laptop hebben en zelf heb ik altijd een Tu/e laptop gehad.
Ik denk zal eens ter inspiratie kijken wat de universiteiten hebben dit jaar.

Welke bevalt jullie het beste?
Tja, die vraag is denk ik lastig te beantwoorden omdat er maar weinigen zijn hier die alle drie notebooks hebben geprobeerd. Je hebt immers geen keuze; je koopt gewoon de notebook die jouw universiteit aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Compizfox schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 16:28:
[...]

Tja, die vraag is denk ik lastig te beantwoorden omdat er maar weinigen zijn hier die alle drie notebooks hebben geprobeerd. Je hebt immers geen keuze; je koopt gewoon de notebook die jouw universiteit aanbiedt.
Ik heb de W540 en zBook 15 geprobeerd. Qua performance kan je ze min of meer over één kam scheren, dus dan heb je alleen gebruiksgemak nog. Mijn mening:

W540 over zBook 15:
- keyboard veel prettiger door de gevormde ipv vlakke knoppen
- ziet er aanzienlijk strakker en slanker uit. De W540 is echt een log beest terwijl de W540 verrassend klein oogt.
- Lichter
- doet z'n werk stiller
- trackpoint van de thinkpad werkt ondanks het nieuwe clickpad toch fijner dan de hp variant

zBook 15 over W540:
- Het IPS scherm van de zBook kan het TN panel van de W540 niet tegenop. Slechtste scherm in een Thinkpad sinds lange tijd (zie ook vergelijkingsplaatjes hierboven ergens)
- Aluminium geeft minder flex dan het reinforced plastic van de thinkpad
- blijft ietsjes koeler onder high load (thinkpad wordt linksonder voelbaar wat warm)

Had de W540 een fatsoenlijk scherm / het 3K scherm, dan was de keus wat mij betreft simpel. Nu is het net waar je de meeste waarde aan hecht.

[ Voor 10% gewijzigd door henri86 op 16-10-2014 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
henri86 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:45:
[...]

Ik heb de W540 en zBook 15 geprobeerd. Qua performance kan je ze min of meer over één kam scheren, dus dan heb je alleen gebruiksgemak nog. Mijn mening:

W540 over zBook 15:
- keyboard veel prettiger door de gevormde ipv vlakke knoppen
- ziet er aanzienlijk strakker en slanker uit. De W540 is echt een log beest terwijl de W540 verrassend klein oogt.
- Lichter
- doet z'n werk stiller
- trackpoint van de thinkpad werkt ondanks het nieuwe clickpad toch fijner dan de hp variant

zBook 15 over W540:
- Het IPS scherm van de zBook kan het TN panel van de W540 niet tegenop. Slechtste scherm in een Thinkpad sinds lange tijd (zie ook vergelijkingsplaatjes hierboven ergens)
- Aluminium geeft minder flex dan het reinforced plastic van de thinkpad
- blijft ietsjes koeler onder high load (thinkpad wordt linksonder voelbaar wat warm)

Had de W540 een fatsoenlijk scherm / het 3K scherm, dan was de keus wat mij betreft simpel. Nu is het net waar je de meeste waarde aan hecht.
Zbook15 heeft volgens mij geen IPS scherm. Is best bagger imo, vergeleken me tal die ultrabooks met hoge resolutie IPS schermen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L30p4rd1
tobitronics schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:07:
[...]
Download eens de Intel chipset en management engine drivers van de HP website (moet je even naar zbook14 zoeken)
Dit helpt niet. Had al zo een vermoeden, maar het ligt aan de AMD drivers van de Firepro:
http://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Operating-Systems-and-Software/ZBook-14-sleep-mode-problem/td-p/3421401
http://h30499.www3.hp.com...td-p/6431154#.VEFFjPl_u7l

AMD Catalyst verwijderen(kiezen voor alles verwijderen) en het probleem is direct opgelost na opnieuw opstarten. Alleen is dit een lapmiddel, lijkt mij dat de Firepro nu niet wordt gebruikt, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 15:04
[TUD]

Heeft iemand al een betaalbare dvd-caddy gespot met zelfde 'frontje' (dus niet een generieke)?
Voor de HP Zbook 15

[ Voor 9% gewijzigd door tokko1 op 18-10-2014 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Stidge schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:43:
[...]

Zbook15 heeft volgens mij geen IPS scherm. Is best bagger imo, vergeleken me tal die ultrabooks met hoge resolutie IPS schermen....
Klopt idd. Ik dacht dat de zBooks enkel met een dreamcolor of normaal IPS scherm geleverd werden, maar het TUD model heeft een TN display: Chi Mei CMN15C2, zoals in de EliteBook 850.

Iemand die eens kan kijken welk scherm er precies in de Twente W540's zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
henri86 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:17:
[...]

Klopt idd. Ik dacht dat de zBooks enkel met een dreamcolor of normaal IPS scherm geleverd werden, maar het TUD model heeft een TN display: Chi Mei CMN15C2, zoals in de EliteBook 850.

Iemand die eens kan kijken welk scherm er precies in de Twente W540's zitten?
zBook 14 heeft wel een IPS scherm :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:37
Hey jongens, ik zoek nu een ultrabook voor me studie, ben ook al 2e hands op zoek trouwens (zie me adv), maar ik kan via Utwente die Lenovo T440 halen, ik vind hem alleen bagger lelijk, maar dan ook heel erg.
De specs zijn verder wel prima, met SSD en alles, alleen als ik me ultrabookje 5jaar wil houden, dan hoef ik niet elke dag zo'n grijze massa met rode jaren '90 letters met "ThinkPad" erop willen zien.
Nu doe ik een Master studie waarbij ik automatisch ook bij TUD en TUE ben ingeschreven, dus ik kan in principe ook laptops van die universiteiten kopen, en de zBook 14 is echt een mooi ding, maar dus wel weer bijna €1000...

Iemand tips? Anders blijf ik toch 2e hands zoeken voor iets moois voor een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Santee schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:50:
Hey jongens, ik zoek nu een ultrabook voor me studie, ben ook al 2e hands op zoek trouwens (zie me adv), maar ik kan via Utwente die Lenovo T440 halen, ik vind hem alleen bagger lelijk, maar dan ook heel erg.
De specs zijn verder wel prima, met SSD en alles, alleen als ik me ultrabookje 5jaar wil houden, dan hoef ik niet elke dag zo'n grijze massa met rode jaren '90 letters met "ThinkPad" erop willen zien.
Nu doe ik een Master studie waarbij ik automatisch ook bij TUD en TUE ben ingeschreven, dus ik kan in principe ook laptops van die universiteiten kopen, en de zBook 14 is echt een mooi ding, maar dus wel weer bijna €1000...

Iemand tips? Anders blijf ik toch 2e hands zoeken voor iets moois voor een mooie prijs.
Er staan 2 zBook 14's op marktplaats. Eén TU Delft model, één zonder o.a. de grafische kaart.
Misschien kan je een korting afdingen op de prijs die ze ervoor betaald hebben.. al zal het TUD model puur gekocht zijn voor de verkoop met winst.
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste