Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senui
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-05 23:55
TTROX schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:40:
Oke dan heb je 8 + 16 gb in totaal, ik dacht er aan om een 2x 4gb er bij te kopen voor een totaal van 16 dan.
Kan ook 16 kopen en dan heb ik totaal van 24.
Maar bedankt! kan ik even prijzen gaan vergelijken wat een goede (en niet de duurste) is.

Maar niemand heeft Win8 dvd/s er bij gekregen of?
Hoe kun je in de toekomst zelf de pc formatteren en installeren?
Wat ik heb gedaan was een bootable USB maken. Gewoon de W7 HP 64-bit iso mounten op je usb en activeren met de activatiesleutel die onder je accu staat. Zou natuurlijk ook werken als je de iso mount op een DVD'tje, maar ik had destijds de ODD eruit gehaald voor een caddy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06 22:12

TTROX

Christian N

Ik druk er ook een caddy in, maar heb wel een losse DVD drive besteld.
Ik heb alleen het probleem dat ik Win8 heb op mijn uTwente notebook.
Ik heb er geen Windows DVD's bij gekregen en NERGENS op de laptop zit een sticker met een code of serial of dergelijke.... ???

Hoort dit zo bij Win8 of ontbreekt er een sticker bij mij?

Enschede | 6720wp JinkoSolar 16x420 Z 47°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senui
TTROX schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 23:53:
Ik druk er ook een caddy in, maar heb wel een losse DVD drive besteld.
Ik heb alleen het probleem dat ik Win8 heb op mijn uTwente notebook.
Ik heb er geen Windows DVD's bij gekregen en NERGENS op de laptop zit een sticker met een code of serial of dergelijke.... ???

Hoort dit zo bij Win8 of ontbreekt er een sticker bij mij?
Oh ja, even vergeten dat er tegenwoordig zoals als Windows 8 is... Maar daar geldt hetzelfde, alleen moet je daar de desbetreffende iso voor downloaden.

**Edit: blijkbaar heeft W8 zijn product codes opgeslagen in het BIOS. Om die te verkrijgen kan je hier gebruik van maken.

[ Voor 23% gewijzigd door Senui op 15-10-2013 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

Thanks, ik heb hem gevonden hoor!
Twizzlerz schreef op zondag 15 september 2013 @ 13:21:
Ik heb even het NSC bij TU/e een mailtje gestuurd over het backlight probleem. Ze gaven dit als antwoord:
"Dit probleem is bekend bij ons, ook bij HP. Echter, de oplossing die HP biedt, heeft dit probleem niet verholpen. De oplossing betreft het updaten van de Intel Raid Storage Technology."

Dit heb ik dus ook even geprobeerd en heeft het niet opgelost.
Tot nu toe heb ik dus de BIOS geupdate, Videokaart drivers en de Intel Raid Storage Technology software. Toch blijft het probleem dat het backlight regelmatig uit blijft als ik de computer uit slaapstand haal.

Mijn tijdelijke oplossing is nu de slaapstand geheel niet gebruiken, in plaats daarvan gebruik ik nu de sluimerstand.
Ik heb hetzelfde probleem hierzo, toevallig al een oplossing gekregen van de TU/e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:37

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Ik had het ook een paar keer, bij NSC verholpen. Volgens mij werden m'n GPU drivers geupdate. Sindsdien in ieder geval niet meer voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twizzlerz
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-06 15:12
Dan ga ik volgende week maar eens even bij het NSC langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senui
Heeft iemand ervaring met de DP++ port naar een HMDI ingang, bv naar een TV? Graag zou ik het beeld en geluid van mijn laptop willen doorsturen aan mijn TV, maar ik heb gelezen dat het vaak niet lukt om de audio mee te sturen. Het blijkt dat sommige fabrikanten de mogelijkheid om audio naar HDMI te pushen niet hebben geïmplementeerd in hun DisplayPorts.

Is het al iemand gelukt om d.m.v. een DP++ - HDMI adapter of kabel video en audio naar een externe monitor te streamen? Zo ja, welke adapter/kabel gebruik je? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin149
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-06 20:16
Is er iemand die al heeft geprobeerd een dualboot te doen met ubuntu. Ik was namelijk eens wat aan het proberen, maar het is niet zo simpel als het lijkt, maar dan heb ik ook geen ervaring met uefi. In legacy kan ik de live-cd gewoon booten, maar in uefi mode krijg ik een "cant read sector" bla bla error. Dus is er iemand die weet hoe je wel ubuntu kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

Senui schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:50:
Heeft iemand ervaring met de DP++ port naar een HMDI ingang, bv naar een TV? Graag zou ik het beeld en geluid van mijn laptop willen doorsturen aan mijn TV, maar ik heb gelezen dat het vaak niet lukt om de audio mee te sturen. Het blijkt dat sommige fabrikanten de mogelijkheid om audio naar HDMI te pushen niet hebben geïmplementeerd in hun DisplayPorts.

Is het al iemand gelukt om d.m.v. een DP++ - HDMI adapter of kabel video en audio naar een externe monitor te streamen? Zo ja, welke adapter/kabel gebruik je? :P
Werkt hier wel, beeld en audio, zal morgen even linkje plaatsen naar de adapter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:50

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Senui schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:50:

Volgens mij is juist dat DP++ het mogelijk maakt om adapters te gebruiken en volledig werkend zijn ten opzichte van de gewone DP. Ik wacht nog steeds op een adaptertje van dealxtreme, hopen dat het in de praktijk ook werkt. Op papier moet het kunnen omdat het een DP++ is :+

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senui
TTROX schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 02:47:
[...]

Werkt hier wel, beeld en audio, zal morgen even linkje plaatsen naar de adapter. ;)
Bedankt, kijk er naar uit :)
Mr Pingu schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 09:43:
[...]

Volgens mij is juist dat DP++ het mogelijk maakt om adapters te gebruiken en volledig werkend zijn ten opzichte van de gewone DP. Ik wacht nog steeds op een adaptertje van dealxtreme, hopen dat het in de praktijk ook werkt. Op papier moet het kunnen omdat het een DP++ is :+
Dat was inderdaad ook mijn gedachte, maar blijkbaar ligt het bij zelfs DP++ uitgangen vaak nog steeds aan de fabrikant of audio streaming 'enabled' is. Volgens TTROX blijkbaar wel, dus mijn vraag is beantwoord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

Excuses voor de vertraging ;)
Hier de link naar de adapter:
http://www.allekabels.nl/...rt-naar-hdmi-adapter.html

Afbeeldingslocatie: http://image.allekabels.nl/image/1145600-0/displayport-naar-hdmi-adapter-kabel-lengte-12-5-cm.jpg

Ik heb zelf Win8 & AMD Firepro M4000, en daarin moet ik de TV eenmalig selecteren als een 2e audioapparaat.
Deze moest ik de eerste keer selecteren omdat de audio via de notebook ging.
De eerste keer even instellen dus, en nu is het plug en play en werkt direct.

Hier werkt het goed i.c.m. een Panasonic Viera 3D LED tv (redelijk nieuw nog).
Of het ook werkt op wat oudere tv's weet ik niet, maar dan ligt het in ieder geval niet aan de 8570w of de adapter. :)

[ Voor 49% gewijzigd door TTROX op 28-10-2013 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Ik heb trouwens gewoon deze gekocht, toch een stukje goedkoper ;)

[ Voor 42% gewijzigd door -Tim- op 28-10-2013 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:36
Dat is een actieve adapter voor reguliere DP naar HDMI. Deze is onnodig duur, omdat de laptop DP++ heeft en een passieve adapter zoals -Tim- ook zegt, veel goedkoper is.
Dit is al meerdere keren voorbij gekomen en alleen in het geval je grafische kaart een beperkt aantal beeldschermen aankan zou je voor een actieve adapter kunnen kiezen (omdat DP geen kloksignaal heeft heb je die limiet niet en een actieve adapter genereert dat signaal zelf).

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senui
Bedankt nog voor de reactie :). Volgens mij is dit eveneens een passieve adapter, als ik de beschrijving mag geloven.

*Edit: When the source is a DP source, as opposed to a DP++ aka dual mode source. Then you would need an active dongle. Passive won’t work.

Dus waarschijnlijk klopt de beschrijving toch niet..?
-Tim- schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 11:55:
Ik heb trouwens gewoon deze gekocht, toch een stukje goedkoper ;)
Maar als deze adapter ook gewoon audio en video naar hdmi omzet, dan ben ik toch geneigd deze eerder te kopen :P Is het jou gelukt om ook audio aan de praat te krijgen?

*Edit 2: Maar als dit ook een normale DP > HDMI adapter is, dan zou deze toch ook active moeten zijn om signalen om te zetten voor HDMI output? 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Senui op 29-10-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

Wat betreft het actief/passief, ik heb geen flauw idee om eerlijk te zijn.
Ik had nog krediet bij die winkel van een vroegere order, dus ik wou dat daar opmaken.

Op allekabels.nl hebben ze de adapter die ik heb en deze ( http://www.allekabels.nl/...rt-naar-hdmi-adapter.html )
En ik wou graag een "flexibele" aansluiting i.p.v. de 'starre' in de link.

Daarom heb ik voor die andere gekozen en die werkt.
Ik ga iemand geen dingen aanraden als ik zelf niet weet of het werkt of niet :)

[ Voor 4% gewijzigd door TTROX op 29-10-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Geen idee wat je allemaal bedoelt met actief en passief :P, maar hij schakelt netjes over met mijn converter naar een digitale output. Gaat helemaal automatisch, bij mijn 8510w moest ik dit handmatig doen wanneer ik geluid over HDMI wou.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4419250/8570w%20hdmi%20audio.png

Verder heb ik nog een docking station over. Ben een blije gebruiker van hetzelfde model, maar een tweede is toch niet echt nodig. Dus bij deze even schaamteloos mijn aanbod V&A aangeboden: HP 90-Watt Dockingstation (VB041ET) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Senui schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:48:
*Edit 2: Maar als dit ook een normale DP > HDMI adapter is, dan zou deze toch ook active moeten zijn om signalen om te zetten voor HDMI output? 8)7
Begrijp je nog steeds niet het verschil tussen actief en passief?
Actief is een elektrisch circuit dat zich aan de PC als DP monitor voordoet en zich als HDMI uitgang aan de TV/monitor voordoet.
Passief is gewoon een elektrische koppeling van de pinnetjes met de juiste mapping. Je videokaart detecteert dan dat er een HDMI apparaat opzit, in plaats van een DP apparaat. Dan schakelt je videokaart de signalen om naar HDMI op de DP aansluiting.

Dus in één zin: Actieve adapter zet signalen zelf om, een passieve doet niks behalve kabel zijn en laat het aan de videokaart over. En nee een actieve heeft geen stroom nodig voor die omzetting - die leent hij uit de DP aansluiting.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senui
Bedankt voor de bevestiging -Tim-. Heb er net zelf ook een gekocht bij dezelfde website :9
gertvdijk schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 23:10:
[...]

Begrijp je nog steeds niet het verschil tussen actief en passief?
Het verschil begreep ik wel. Ik zie echter in dat mijn statement alleen geldt voor normale DP poorten en niet voor DP++ poorten.. Blijkbaar even door elkaar gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twizzlerz
Twizzlerz schreef op zondag 15 september 2013 @ 13:21:
Ik heb even het NSC bij TU/e een mailtje gestuurd over het backlight probleem. Ze gaven dit als antwoord:
"Dit probleem is bekend bij ons, ook bij HP. Echter, de oplossing die HP biedt, heeft dit probleem niet verholpen. De oplossing betreft het updaten van de Intel Raid Storage Technology."

Dit heb ik dus ook even geprobeerd en heeft het niet opgelost.
Tot nu toe heb ik dus de BIOS geupdate, Videokaart drivers en de Intel Raid Storage Technology software. Toch blijft het probleem dat het backlight regelmatig uit blijft als ik de computer uit slaapstand haal.

Mijn tijdelijke oplossing is nu de slaapstand geheel niet gebruiken, in plaats daarvan gebruik ik nu de sluimerstand.
Het waren dus inderdaad de drivers van de videokaart. Ik had deze van de support site van HP gedownload, echter bleek er een veel nieuwere versie op de site van AMD te staan.
Ik heb deze gedownload en geinstalleerd, nu nergens meer last van.
Hier een linkje voor mensen die het handig vinden http://www2.ati.com/drive...515C_HPMobile_Windows.zip

EDIT: ik heb trouwens gemerkt dat je gegevens bij de TU/e tenminste echt niet veilig zijn op je laptop. Een random medestudent kan je laptop pakken en daarop inloggen met zijn eigen account, waardoor hij bij al je gegevens kan.
Ik heb daarom nu twee truecrypt containers op mijn data partitie staan die zichzelf mouten bij boot (hij vraag wel nog om het password, ben maar niet bang). Zo kan een ranom iemand op de TU niet bij mijn data. Verder heb ik een scriptje draaien dat automatisch truecrypt opstart en btsync zodra de volumes gemount zijn. Ik zou nog graag mijn data partitie volledig willen encrypten, maar ik ben bang dat je dan problemen krijgt met wat Windows instellingen aangezien de documenten folder etc ook op dat volume zit.
Mocht iemand intresse hebben in een tutorial laat maar weten.

[ Voor 25% gewijzigd door Twizzlerz op 31-10-2013 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Twizzlerz schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:24:
EDIT: ik heb trouwens gemerkt dat je gegevens bij de TU/e tenminste echt niet veilig zijn op je laptop. Een random medestudent kan je laptop pakken en daarop inloggen met zijn eigen account, waardoor hij bij al je gegevens kan.
Zal er niet gewoon een mogelijkheid zijn alleen jouw gebruiker toe te laten? Als je scriptjes gaat schijven enzo, kan je dan bijvoorbeeld niet andere studentennummers direct uitloggen bijvoorbeeld.

Los van bovenstaande, ik zag nog een leuke optie in het bios menu. Je kan aanzetten dat je laptop automatisch uit sleep komt wanneer je hem openklapt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twizzlerz
-Tim- schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:10:
[...]
Zal er niet gewoon een mogelijkheid zijn alleen jouw gebruiker toe te laten? Als je scriptjes gaat schijven enzo, kan je dan bijvoorbeeld niet andere studentennummers direct uitloggen bijvoorbeeld.
Dank je voor het idee!
Ik heb even snel wat geschreven:
@echo off
IF "%USERNAME%"=="JE USERNAME HIER" GOTO :GOED
shutdown -l
:GOED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:50

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Ik heb mijn DP->HDMI adapter van DX ook binnen gekregen. Zowel video als audio werken. En dat voor nog geen 7 dollar. Voor de mensen die nog geinteresseerd zijn, deze heb ik: http://dx.com/p/displaypo...adapter-black-25cm-227452

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

Mensen, ik heb een probleempje met mijn 8570w

Ik heb nu een dockingstation gekocht maar alle audio heeft geen Bass.
Als ik de kabel direct inplug in de laptop dan werkt het goed maar als ik de audiokabel in de dockingstation druk is mijn bass weer weg?
YouTube: HP 8570w (Win8Pro) and Dockingstation Audio problem

(Het ligt niet aan de dockingstation omdat ik meerdere dockings heb geprobeerd, allebei hetzelfde probleem)

[ Voor 13% gewijzigd door TTROX op 01-12-2013 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
TTROX schreef op zondag 01 december 2013 @ 22:30:
Mensen, ik heb een probleempje met mijn 8570w

Ik heb nu een dockingstation gekocht maar alle audio heeft geen Bass.
Als ik de kabel direct inplug in de laptop dan werkt het goed maar als ik de audiokabel in de dockingstation druk is mijn bass weer weg?
Raar zeg. Ik heb met mijne geen enkel probleem en ik luister enkel via de line-out op mijn docking station.
Welk type docking station heb je precies? En (sorry voor open deur vraag) heb je wel de voeding in je docking station en niet direct in je laptop zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

gertvdijk schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:29:
[...]

Raar zeg. Ik heb met mijne geen enkel probleem en ik luister enkel via de line-out op mijn docking station.
Welk type docking station heb je precies? En (sorry voor open deur vraag) heb je wel de voeding in je docking station en niet direct in je laptop zitten?
Ik heb een HSTNN-I10X en HSTNN-I11X dockingstation geprobeerd.
Beide met 120w adapter en uiteraard kabel in de docking i.p.v. laptop, (volgens mij kan het helemaal niet met kabel in de laptop omdat het aan de achterkant zit?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
TTROX schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:39:
Ik heb een HSTNN-I10X en HSTNN-I11X dockingstation geprobeerd.
Beide met 120w adapter en uiteraard kabel in de docking i.p.v. laptop, (volgens mij kan het helemaal niet met kabel in de laptop omdat het aan de achterkant zit?)
Die typenummers komen me niet bekend voor. Lijkt een soort part-number van een onderdeel van het package. Ik kom er alleen "declaration of conformity" documenten over tegen als ik erop google. Zowel oudere als nieuwe 2012-modellen docking stations hebben dat typenummer namelijk.
I have a prevoius generation docking station, model name is HSTNN-I11X
Dus, heb je een productcode?

HP Docking

Ik heb het vermoeden dat je een oudere generatie docking station te pakken hebt namelijk. Ook omdat je aangeeft dat je de voeding er niet in kan steken als hij in het docking zit - bij mij is het docking station veel smaller waarschijnlijk kan je als gebruiker de voeding prima verkeerd aansluiten.

Verder "moet" je eigenlijk een zwaardere-dan-150W=230W voeding hebben voor het docking station. Dat is hoe het in de QuickSpecs van mijn docking station staat voor laptops met discrete GPU.
120W adapter wordt niet geleverd met dit model, dat is voor quadcores zonder GPU.

[ Voor 21% gewijzigd door gertvdijk op 04-12-2013 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

Probleem opgelost! :*)

Vanochtend de notebook opgehaald @NSC na een upgrade, nu 128gb SSD, 750GB HDD en 24 GB RAM in totaal. :)

Vanmiddag Win8.1 erop gezet en alles geconfigureerd etc..
Zojuist de docking aangesloten en hij gaf nog steeds datzelfde probleem, en even gekeken en wat geprobeerd met verschillende vinkjes aan/uit zetten

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7372/11209372966_226aa9c4c3_o.jpg

Dat "Signal Enhancements" stond bij mij aangevinkt waardoor die dus de Bass verwijderd.
Na het uitvinken kwam het geluid uit de boxen zoals het hoort 8)
Wellicht is het een Win8 iets :? ?

Iig opgelost :)

Nog even terug te komen op je vragen,
Wellicht dat deze docking wat ouder is, er zat een 120w voeding bij inderdaad.
Maar aangezien ik een 150w voeding heb kan ik ze zo omwisselen.

Verder is de docking van mijn 8570w smaller, en de 8570w zelf breder in vergelijk met mijn 8530w.
Het is met de 8530w niet mogelijk om de powercable in te pluggen terwijl die gedockt is.
Nu met de 8570w wel, maar ik had die 8530w nog in mijn hoofd dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

gertvdijk schreef op woensdag 04 december 2013 @ 17:57:
[...]

Verder "moet" je eigenlijk een zwaardere-dan-150W=230W voeding hebben voor het docking station. Dat is hoe het in de QuickSpecs van mijn docking station staat voor laptops met discrete GPU.
120W adapter wordt niet geleverd met dit model, dat is voor quadcores zonder GPU.
Bij mijn 8570W dock zat een 90W adapter geleverd. Ruim onvoldoende dus voor een laptop die geleverd wordt met een 150W. Ik heb tot nu toe de 120W van m'n oude dockingstation gebruikt, maar dat oude docking wil ik eigenlijk ook gaan gebruiken.
Als ik jou goed begrijp zal ik dus deze idealiter nodig hebben zonder dat ie z'n performance verlaagt? Weet iemand misschien een nog goedkoper adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
-Tim- schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:41:
Bij mijn 8570W dock zat een 90W adapter geleverd.
Dat docking station is inderdaad leverbaar in die combi, maar alleen bedoeld voor dual-cores zonder GPU, zoals een basismodel 8560p.
-Tim- schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:41:
Als ik jou goed begrijp zal ik dus deze idealiter nodig hebben zonder dat ie z'n performance verlaagt? Weet iemand misschien een nog goedkoper adres?
Ja, ik vroeg het een keer aan de technische man van de distributeur van de TU-Delft-laptops ten tijde van de 8570w actie in jaar 2012/2013. Ik had toen problemen met mijn docking station en die man zei dat het de regel is dat HP altijd één zwaardere specificeert dan minimum voor de laptop. Daarom leverden ze de docking stations ook uitsluitend met 230W aan de TU Delft.
Die 230W adapter is echt HUGE en zwaar. Ik hoopte dan ook stiekem om het docking station pack omgeruild te krijgen voor een met een lichtere voeding, maar dat wilde ze niet doen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indifined1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-06 07:23
Ik heb de 8570 van de UT, en ik heb een beetje een vervelend probleem, in games is mn Framerate erg laag. Ik hield altijd de temps tijdens het gamen een beetje in de gaten, en die van de GPU ging altijd zo rond de 75 graden zitten, maar hij komt nu niet hoger dan 59 graden, dus ik vermoed dat mn GPU niet op zn max zit, lijkt me te duiden op een driver probleem??? In de UT versie zit overigens de AMD firepro.

Ik heb geprobeerd om de nieuwste drivers van de HP website te downloaden (vreemd genoeg staan daar geen drivers voor de AMD firepro voor Windows 8, maar alleen voor 8.1) Ik draai nog Windows 8, maar heb maar de drivers voor 8.1 gedownload. Helaas heeft dit mijn probleem niet verholpen, ik heb nu zelfs nog een extra probleem, mn catalyst controll centre werkt ook niet meer.

Ik ga binnenkort maar eens langs bij het service centre, maar het zou mooi zijn als iemand toevallig de oplossing wist, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

gertvdijk schreef op woensdag 04 december 2013 @ 23:21:
[...]

Dat docking station is inderdaad leverbaar in die combi, maar alleen bedoeld voor dual-cores zonder GPU, zoals een basismodel 8560p.

[...]

Ja, ik vroeg het een keer aan de technische man van de distributeur van de TU-Delft-laptops ten tijde van de 8570w actie in jaar 2012/2013. Ik had toen problemen met mijn docking station en die man zei dat het de regel is dat HP altijd één zwaardere specificeert dan minimum voor de laptop. Daarom leverden ze de docking stations ook uitsluitend met 230W aan de TU Delft.
Die 230W adapter is echt HUGE en zwaar. Ik hoopte dan ook stiekem om het docking station pack omgeruild te krijgen voor een met een lichtere voeding, maar dat wilde ze niet doen ook.
Maar als ik hem nu gebruik met een 120w adapter, houd mijn laptop dan 'in' of ...?
Draait mijn laptop dan op 80% ipv 100% met een 150w adapter.
Waar zie je de wattage terug tijdens het gebruik?

Is het niet zo dat hij nu gewoon 'trager' oplaad dan met een 150w en verder geen verschil of zit ik dan totaal fout?

[ Voor 5% gewijzigd door TTROX op 05-12-2013 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

Klopt het dat de AMD Firepro M4000 geen realview ondersteund in Solidworks?
(8570w van de UTwente)

5 verschillende drivers geprobeerd, geen idee welke van de 5 ik nu heb maar nu werkt die wel :)

[ Voor 41% gewijzigd door TTROX op 06-12-2013 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:01
Ik begin binnenkort aan mijn afstudeerproject IO@TUDelft, en alhoewel ik nooit een laptop heb gehad (desktop werkt fijner), heb ik nu toch (tijdelijk) een laptop nodig voor het project. Ik vraag me af of dit nog steeds een goede optie is? Iemand andere laptops waar ik naar zou kunnen kijken?

De 8570 klinkt dan als logische optie, wel denk ik de HDD te vervangen voor een 250GB 840 EVO, waarmee je totaal dus op zo'n €1150 terecht komt. Vraag is dan natuurlijk of dit nog steeds een aantrekkelijke optie is, of dat er voor dat geld beter te verkrijgen is. Ik heb als desktopman 0 verstand van laptops. Andere modellen zullen in de afgelopen 7 maanden goedkoper zijn geworden, dit model niet.

Eisen:
- Grafische paketten (Indesign, Photoshop, Premiere, 3DSMAX, Lightroom) moeiteloos draaien
- Hoge resolutie (1920x1080 maar liefst hoger)
- Niet al te prijzig (1000-1500) en rekening houdend met mogelijke verkoop mocht ik weer terugwillen naar desktop

Er zijn niet zoveel modellen met een hogere resolutie; wat ik zo kan vinden is of qua grafische prestaties minder, of een stuk duurder:
• de MacBook Pro's, maar die missen in vergelijking wat grafische kracht schat ik in.
Dell xps 15 (ci7): nog geen prijs bekend, lijkt wel een laptop voor grafische mensen met een heerlijke resolutie, maar zal flink aan de prijs zijn met een 250GB SSD

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:32

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Zie ook het laptop aankoop advies forum en [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen

De Dell heeft wel een prijs, zie de site. Hij is iets van 1500 euro. Dell heeft er ook een met een nog hogere resolutie.
Je kan eventueel ook kijken naar de Lenovo e540 of de Asus N550. De processor van de HP uit het project is al wat ouder maar de nieuwe processors zijn niet extreem sneller.

[ Voor 6% gewijzigd door Mr_gadget op 08-01-2014 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

inquestos schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:54:
Ik begin binnenkort aan mijn afstudeerproject IO@TUDelft, en alhoewel ik nooit een laptop heb gehad (desktop werkt fijner), heb ik nu toch (tijdelijk) een laptop nodig voor het project. Ik vraag me af of dit nog steeds een goede optie is? Iemand andere laptops waar ik naar zou kunnen kijken?

De 8570 klinkt dan als logische optie, wel denk ik de HDD te vervangen voor een 250GB 840 EVO, waarmee je totaal dus op zo'n €1150 terecht komt. Vraag is dan natuurlijk of dit nog steeds een aantrekkelijke optie is, of dat er voor dat geld beter te verkrijgen is. Ik heb als desktopman 0 verstand van laptops. Andere modellen zullen in de afgelopen 7 maanden goedkoper zijn geworden, dit model niet.

Eisen:
- Grafische paketten (Indesign, Photoshop, Premiere, 3DSMAX, Lightroom) moeiteloos draaien
- Hoge resolutie (1920x1080 maar liefst hoger)
- Niet al te prijzig (1000-1500) en rekening houdend met mogelijke verkoop mocht ik weer terugwillen naar desktop

Er zijn niet zoveel modellen met een hogere resolutie; wat ik zo kan vinden is of qua grafische prestaties minder, of een stuk duurder:
• de MacBook Pro's, maar die missen in vergelijking wat grafische kracht schat ik in.
Dell xps 15 (ci7): nog geen prijs bekend, lijkt wel een laptop voor grafische mensen met een heerlijke resolutie, maar zal flink aan de prijs zijn met een 250GB SSD
De TU laptop komt met een gratis hernia, mijn studie genoten weten het, kijk waar je een W530 van Lenovo op de kop kan tikken met een 9cell accu en een FullHD scherm. Maakt gehakt van de elitebook op het gebied van type ervaring, gewicht en accu duur (8 uur vs 2,5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Maar je hebt geen W530 voor 1000 euro, althans niet nieuw denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Bedankt voor de alternatieven. Ik heb snel wat opties bekeken (macbook pro, w530, sony vaio's, e540) maar ik kom wanneer ik enigszins vergelijkbare specificaties* wil hebben toch al snel op €1500 uit. Wellicht begrijpbaar vanwege de korting. En dat met waarschijnlijk mindere ondersteuning. De Sony Vaio Multi-Flip 15A spreekt me nog het meest aan:

Afbeeldingslocatie: http://oi43.tinypic.com/1zp387n.jpg
(€1477 inclusief studentenkorting)

Hoe zou deze ten zich opzichte van de TUDelft laptop verhouden?

Een ander alternatief zou zijn om gewoon het echte zware werk voor een Desktop voor te behouden, en juist voor een veel simpeler alternatief te gaan (Microsoft Surface Pro 2)

*gewenste specificaties:
- resolutie minimaal 1920 x 1080
- i7 processor, 8+GB werkgeheugen
- 250GB SSD
- dedicated GPU (vaak GeForce GT 735M)

[ Voor 22% gewijzigd door inquestos op 09-01-2014 13:41 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dat is een LowVoltage, daar maakt iedere full voltage i7 en i5 gehakt van..

http://stores.ebay.nl/New...252&_trksid=p4634.c0.m322

Is incl verzending naar Nederland, gaat alleen nog 21% over het totaal bedrag heen, dus je moet tot ongeveer 1240 euro kijken. Daar kan je een model met deze specs voor krijgen:
i7
16Gb RAM
128Gb SSD
K2000M 2Gb
Backlit tobo
9Cell
FullHD scherm

Mijn laptop komt van dezelfde seller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-06 15:04

ktf

Heren, Dames, ik breek weer even in :)

Mijn Elitebook 8530w van 2009-2010 begint momenteel uit elkaar te vallen: de aan-uitknop is stuk, scherm sluit niet meer, accu is reeds een keer vervangen, er is een USB-poort stuk, schermomlijsting begint te barsten, rubber voetjes zijn ver versleten, de CD/DVD-drive wil niet altijd meer werken, adapter heb ik al tweemaal moeten repareren vanwege kabelbreuk etc.

Lang verhaal kort: ik ben aan vervanging toe. Nu vond ik het toetsenbord altijd erg fijn en ben een beetje bang voor de huidige fancy island-toetsenborden. Het scherm op mijn huidige 8530w is echt heel slecht (helderheidsverschillen zelfs als je er recht voor zit) dus ik vroeg me af: hoe zijn het toetsenbord, touchpad en scherm op het huidige model?

Ik vind het eigenlijk ook wel een beetje gek dat 5 jaar na het echt mainstream worden van Blu-ray er nog steeds een DVD+/-RW lezer in deze dingen zit en geen Blu-ray brander of tenminste Blu-ray-lezer/DVD-brander combo?

[ Voor 12% gewijzigd door ktf op 20-01-2014 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 20:07

Egocentrix

Parttime zeurkous

Hoi mensen,

Sinds een paar dagen heb ik ook een 8570w (UTwente model). Ik heb een Crucial M500 MSata ssd erin gezet en wil mijn windows daar graag op installeren. Nu weet ik niet zeker wat daar de handigste manier voor is. W8 heeft zelf een clean-install-functie, maar werkt dat als ik op de SSD wil installeren? En weet iemand hoe die omgaat met alle HP-meuk waar ik niet per se zin in heb?

Ik heb al gezien dat het mogelijk is om op de SSD te installeren, met de bootloader op de schijf. Maar hoe hebben jullie dat gedaan?

Oh, en heeft er iemand ervaring met het wegmikken van de twee (!) HP/recovery-partities?

[ Voor 8% gewijzigd door Egocentrix op 31-01-2014 16:43 ]

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier64
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-06 21:56
Ik ben geen student aan een TU maar heb via via een TU-Twente 8570w gekocht. Kwam origineel met Windows 8.1 Pro. Heb deze laptop geupgraded met 2x4GB Corsair (CMSO8GX3M2A1600C11) naar 16GB dual mode en een Samsung 840 Evo 250GB SSD. De laptop heeft een slic 3.0 bios waardoor de Windows COA in het bios staat. Echter kun je deze wel uitlezen met wat tooltjes (Belarc Advisor oid) maar die COA kun je niet gebruiken met een Windows 8 Pro OEM dvd. Je hebt hiervoor kennelijk een originele HP OEM versie voor nodig, die is helaas niet meegeleverd, alleen een driver dvd zit erbij. Bij mijn oude HP 8510w zat wel alles bij, Windows XP, Vista Business 32-bit en 64-bit (de Vista's in zowel GB als NL). Ik heb gelukkig een originele HP Windows 7 Pro 64-bit dvd liggen. Die als downgrade geïnstalleerd en dat werkt als een zonnetje, inclusief Microsoft activatie. Ben daar achteraf zeker niet ongelukkig over, Windows 8 laat ik nog maar even aan mij voorbij gaan. "Ooit" maar eens kijken of ik zo'n HP OEM Windows 8 dvd op de kop kan tikken om het weer origineel te maken. Ik zie deze dvd's al wel op marktplaats staan. Overigens is die Samsung 840 Evo een geweldige schijf, helemaal als in Samsung's Magican software de Rapid mode is ingeschakeld. Een absolute aanrader voor deze notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

ktf schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:48:
Heren, Dames, ik breek weer even in :)

Mijn Elitebook 8530w van 2009, accu is reeds een keer vervangen,
Hoe is die accu momenteel?
Ik heb hier nog een goede 8530w staan, met 1 nadeel en dat is de accu.
Die gaat maybe 5 minuten nog mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf

ktf

De eerste accu heeft het tot begin 2012 (dus slechts 2,5 jaar) volgehouden, toen was de gebruiksduur gezakt tot een kwartier, als het meezat. Daarom heb ik halverwege 2012 een nieuwe gekocht, die al direct stuk was en ik kosteloos heb mogen laten vervangen. Dat derde exemplaar zit er nu dus anderhalf jaar in en trekt het nu met moeite 2 uur met enkel simpel tekstverwerken e.d. 3 uur heb ik op geen enkele van de accu's ooit gehaald VZIW.

Wat betreft mijn vorige post: ik heb de aan-uit knop toch maar weer gerepareerd, ik probeer het nu zo lang mogelijk vol te houden met dit apparaat, ondanks dat het uit elkaar valt van ellende.

[ Voor 14% gewijzigd door ktf op 10-02-2014 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecofin
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-06 20:42
ik ga mogelijk na de zomervakantie een technische opleiding in het buitenland doen en ben aan het overwegen om een elitebook zoals die van het notebookproject te halen. Nu valt het me op dat de consumentenprijs voor deze laptops enorm verschilt van wat de NLse TUs ervoor vragen van hun studenten. Iemand enig idee hoe het kan dat er zo'n grote verschil in prijs is, subsidiëren de TUs de laptops voor hun studenten of is het dat de consumentenprijs enorme afzetterij is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ecofin schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:06:
ik ga mogelijk na de zomervakantie een technische opleiding in het buitenland doen en ben aan het overwegen om een elitebook zoals die van het notebookproject te halen. Nu valt het me op dat de consumentenprijs voor deze laptops enorm verschilt van wat de NLse TUs ervoor vragen van hun studenten. Iemand enig idee hoe het kan dat er zo'n grote verschil in prijs is, subsidiëren de TUs de laptops voor hun studenten of is het dat de consumentenprijs enorme afzetterij is?
Ze krijgen korting omdat het voor die bedrijven ook een soort reclame is. Student werkt met een Elitebook en gaat later ergens werken en zegt, joh die elitebooks waren zo goed, waarom hebben we die hier niet.

Waar ga je studeren? Thinkpads zijn heel goedkoop in de USA en ook in Azië

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecofin
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-06 20:42
Hm ok, dat is wel een flinke marketing investering dan verschil is zowaar meer dan 1000 euro.

Zweden, mocht ik aangenomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf

ktf

Brilsmurfffje schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:24:
Ze krijgen korting omdat het voor die bedrijven ook een soort reclame is.
Misschien ook omdat de support via de TU's verloopt? Voor pro-producten kun je best veel aan support betalen.
Student werkt met een Elitebook en gaat later ergens werken en zegt, joh die elitebooks waren zo goed, waarom hebben we die hier niet.
Ze hebben de plank goed misgeslagen met die 8530w: ik koop nooit meer wat van HP vermoed ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Onhandig, de TUDelft laptop wordt niet meer geleverd.

Dit is toch niet alleen voor eerstejaarsstudenten; ook voor degene wiens laptop niet meer voldoet/kapot gaat, of zoals ik gewoon nooit nodig hebben gehad tot nu toe. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:21
inquestos schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:57:
Onhandig, de TUDelft laptop wordt niet meer geleverd.

Dit is toch niet alleen voor eerstejaarsstudenten; ook voor degene wiens laptop niet meer voldoet/kapot gaat, of zoals ik gewoon nooit nodig hebben gehad tot nu toe. Jammer.
Het Tu Delft laptop project is voor alle studenten, ongeacht het jaar waarin je zit.

Merkwaardig dat ze halverwege het jaar stoppen met leveren, misschien dat HP overstapt naar een nieuw model oid?
Heb je ze gevraagd om een reden te geven?

Ben op zoek naar een vervanger voor mijn 8540w, denk dat die het nog wel een half jaartje volhoud tot het nieuwe laptopproject. Lets hope for something good then :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Nee, geen reden opgegeven "Dat is helaas niet meer mogelijk. Dit laptop-project hebben wij nl. afgesloten. "

"Een nieuw Laptop-project is in de maak, dit zal vanaf juni/juli 2014 gaan spelen. "

[ Voor 28% gewijzigd door inquestos op 04-03-2014 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

Hallo, ik weer :+

Ik heb een ontzettend hinderlijk probleem met mijn 8570w, als ik hem eventjes niet gebruik dat het scherm in standby gaat, dan krijg ik hem er gewoon niet meer uit.
Scherm open en dicht doen werkt niet (logo op de cover gaat wel aan/uit, dus die sensor doet het nog wel)
alle toetsen geprobeerd maar niets werkt.
Ik krijg hem alleen uit standby als ik hem uitzet en weer aan.

Heeft iemand dit probleem ook?
Of kent iemand dit of heeft een oplossing? :?

Het gaat om een UTwente 8570w met Windows 8.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-06 22:54
TTROX schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 10:32:
Hallo, ik weer :+

Ik heb een ontzettend hinderlijk probleem met mijn 8570w, als ik hem eventjes niet gebruik dat het scherm in standby gaat, dan krijg ik hem er gewoon niet meer uit.
Scherm open en dicht doen werkt niet (logo op de cover gaat wel aan/uit, dus die sensor doet het nog wel)
alle toetsen geprobeerd maar niets werkt.
Ik krijg hem alleen uit standby als ik hem uitzet en weer aan.

Heeft iemand dit probleem ook?
Of kent iemand dit of heeft een oplossing? :?

Het gaat om een UTwente 8570w met Windows 8.1 :)
check de laatste pagina's even, is al voorbij gekomen (iets met drivers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastiaan_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-06 17:19
Beste,

Is er al meer informatie bekend over het model voor het aankomende studiejaar (2014-2015)?
Zo ja, heeft iemand daar toevallig een linkje/pdf van?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Laatst online: 15:45
bastiaan_ schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 21:41:
Beste,

Is er al meer informatie bekend over het model voor het aankomende studiejaar (2014-2015)?
Zo ja, heeft iemand daar toevallig een linkje/pdf van?

Bedankt!
Dat wordt meestal pas in juni bekend, en mocht er al getest worden, dan zullen de mensen die daar mee bezig zijn niks zeggen totdat de TU het zelf bekend maakt.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastiaan_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-06 17:19
Frunz schreef op woensdag 02 april 2014 @ 13:24:
[...]

Dat wordt meestal pas in juni bekend, en mocht er al getest worden, dan zullen de mensen die daar mee bezig zijn niks zeggen totdat de TU het zelf bekend maakt.
Oké, dan wacht ik nog even af. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

Kent iemand het probleem dat het Ethernet niet meer werkt?
Of weet iemand waar ik die instellingen daar kan checken/aan/uit switchen?

Ik dacht eerst dat mijn Modem thuis gewoon gaar was, maar ik zit momenteel op locatie met de kabel ingeplugd en hij doet helemaal niets via het ethernet.
De hardware lampjes in de poort zelf knipperen wel gewoon (Links oranje en rechts groen)

(Het gaat om een UTwente 8570w met Windows 8.1)

[ Voor 6% gewijzigd door TTROX op 14-04-2014 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
TTROX schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:52:
Kent iemand het probleem dat het Ethernet niet meer werkt?
Of weet iemand waar ik die instellingen daar kan checken/aan/uit switchen?
Ik had dit regelmatig waarbij op hardwareniveau het ding geen kant meer op wilde; ook PXE boot zei dat ie geen IP kon krijgen. Na een paar uur troubleshooten heb ik toen alle power, ook batterij, eruit moeten halen, paar minuten zo laten en dan weer aanslingeren.

Dit moet later in een firmwareupdate gefixt zijn, want waar dit eerder maandelijks gebeurde is het na de update nooit meer voorgekomen.

Misschien helpt dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

Ook dat batterijtje op het moederbord?

De normale accu zit er normaal gesproken nooit in (Dockingstation)
En 's nachts ontkoppel ik hem altijd van mijn dockingstation, dus dan ligt de laptop als zonder accu en stroom, maar nog wel met dat batterijtje er in?

Ontzettende faal aan mijn kant, Tijdens het updaten van de firmware van mijn bluetooth heb ik mijn ethernet drivers onbewust verwijderd.

Even opnieuw installeren en plug&play!

Toch bedankt voor je hulp! :)

[ Voor 59% gewijzigd door TTROX op 15-04-2014 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

gertvdijk schreef op maandag 14 april 2014 @ 18:35:
[...]

Ik had dit regelmatig waarbij op hardwareniveau het ding geen kant meer op wilde; ook PXE boot zei dat ie geen IP kon krijgen. Na een paar uur troubleshooten heb ik toen alle power, ook batterij, eruit moeten halen, paar minuten zo laten en dan weer aanslingeren.

Dit moet later in een firmwareupdate gefixt zijn, want waar dit eerder maandelijks gebeurde is het na de update nooit meer voorgekomen.

Misschien helpt dat...
Die melding van geen IP kunnen vinden had ik onlangs ook, en ik zag vanmiddag dat mijn ethernet weer niet werkt.

Welke firmware update's bedoel je precies, en welke batterijen kan ik allemaal handmatig verwijderen?

Ze hadden ze patchkabels verwijderd in de server gisteren |:(
Ff nieuwe kabel ingedrukt en hij werkt weer. |:( |:( |:( :+

[ Voor 8% gewijzigd door TTROX op 25-04-2014 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin149
Ik heb lange tijd problemen gehad met de 8570w om op de wifi te komen, maar ik heb nu de netwerkmode op 2.4ghz preferred gezet, en het werkt nu perfect. Weet iemand of de problemen met 5ghz door eduroam (utwente) of de Intel(R) Centrino(R) Ultimate-N 6300 AGN komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

martin149 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:32:
Ik heb lange tijd problemen gehad met de 8570w om op de wifi te komen, maar ik heb nu de netwerkmode op 2.4ghz preferred gezet, en het werkt nu perfect. Weet iemand of de problemen met 5ghz door eduroam (utwente) of de Intel(R) Centrino(R) Ultimate-N 6300 AGN komen?
Die instelling gewoon op auto laten staan, dan switched hij automatisch, er zijn maar weinig gevallen dat 5Ghz een betere verbinding geeft. En dat is als je een direct line of sight hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin149
Brilsmurfffje schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:18:
[...]

Die instelling gewoon op auto laten staan, dan switched hij automatisch, er zijn maar weinig gevallen dat 5Ghz een betere verbinding geeft. En dat is als je een direct line of sight hebt.
Als ik dit op automatisch laat staan heb ik bijna altijd problemen, maar op 2,4 ghz eigenlijk nooit, dat is het probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-06 08:32

thechib12

aka ChiB

Iemand enig idee wanneer de notebooks van komend jaar bekend worden gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf

ktf

Voor de TU Delft: http://laptopproject.tudelft.nl/
Nieuwe modellen 2014-2015
De verwachting is dat de nieuwe modellen voor het nieuwe collegejaar begin juni bekend zijn. Vanaf eind juni zijn deze te bestellen. Houd daarvoor deze site goed in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Was eerst eind mei dat het bekend zou worden, toen werd het begin juni. Maar het is al bijna half juni inmiddels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-06 10:01
Mijn HP8510w uit 2008 heeft een kapot schermvergrendel-schuifje, deze dus:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5783402/Schuif%20laptop.jpg

Heeft iemand een defecte laptop liggen waarvan ik het schuifje kan overnemen/krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Ravocs schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:17:
Mijn HP8510w uit 2008 heeft een kapot schermvergrendel-schuifje, deze dus:
[afbeelding]

Heeft iemand een defecte laptop liggen waarvan ik het schuifje kan overnemen/krijgen?
Zo te zien heb je een Cad model, even uit ABS 3D printen en voilá? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
thechib12 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:44:
Iemand enig idee wanneer de notebooks van komend jaar bekend worden gemaakt?
Ik was ook wel benieuwd dus heb ze evan een mailtje gestuurd en dit is hun antwoord:
Volgende week gaat de website in de lucht , en wij weten nog niet welk merk en of model het gaat worden, morgen is er een afrondend gesprek hier over.
Dus voglende week weten we meer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-06 10:01
tokko1 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:55:
[...]

Zo te zien heb je een Cad model, even uit ABS 3D printen en voilá? :P
Ja, klopt, al 2x geprobeerd, maar of het breekt af of de details komen maar niet goed uit de machine.. :+ (voornamelijk de haakjes onderaan zodat het er niet telkens uit valt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12

thechib12

aka ChiB

Volgens de site van Utwente is het merk bekend! Alleen het model is nog niet bekend.

Het is een Lenovo geworden:
http://www.utwente.nl/icts/nsc/nominatie-2014-nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyram
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-01 10:01
thechib12 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 18:11:
Volgens de site van Utwente is het merk bekend! Alleen het model is nog niet bekend.

Het is een Lenovo geworden:
http://www.utwente.nl/icts/nsc/nominatie-2014-nl/
Dat zal dan wel de Thinkpad W540 worden. Had liever weer een HP gezien, heb daar iets meer vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik acht die kans vrij klein, want in de jaren dat ik voor het notebook project testte kwam Lenovo altijd met Thinkpad T-modellen (tegenhanger van Dell Latitude en HP ProBook) niet met de W-modellen (mobile workstation, tegenhanger van Dell Precision en HP EliteBook w).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ben benieuwd. Weet iemand wanneer die die dingen doorgaans kunt bestellen en wanneer ze ongeveer geleverd worden? Pas in september bij de start van de studie of daarvoor al?

Ik ga aan de UT studeren trouwens.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-06 23:16
Het zijn de Thinkpad W540 (high end) en T440 (budget/Ultrabook) geworden in twente, specificaties van vooral de T440 wordt nog aangesleuteld, maar zal zeer binnenkort bekend worden gemaakt.

@compizfox, als het goed is krijg jij hier als aankomend student uitgebreid en optijd meer informatie over. Als jij hem dan voor datum X besteld, die aangegeven staat in de informatie die jij krijgt. Dan heb jij je laptop voor het begin van het collegejaar. Dit is niet elk jaar even lekker gegaan, maar dat is dit jaar echt een harde eis. Aangezien bij het nieuwe onderwijsmodel de laptops ook echt vanaf het begin nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Nieuwe modellen 2014-2015
De modellen voor het nieuwe collegejaar worden op maandag 16 juni a.s. op deze site gepubliceerd. Vanaf eind juni zijn deze te bestellen. Houd daarvoor deze site goed in de gaten.
Dus morgen meer informatie.
Hopelijk HP, bevalt me toch wel nu, en mis mogelijk compatible met het Dockingstation wat ik heb nu. Wel echt een must z'n dockinstation indien je de laptop als workstation voor thuis/TU gaat gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

tokko1 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 13:24:
[...]

Dus morgen meer informatie.
Hopelijk HP, bevalt me toch wel nu, en mis mogelijk compatible met het Dockingstation wat ik heb nu. Wel echt een must z'n dockinstation indien je de laptop als workstation voor thuis/TU gaat gebruiken..
Waarom HP?
Is de slechtste in zn klasse:
- Slechte accu
- Zwaar
- Throttleling
- Geen GPU switching
- Hoge uitval en vreemde problemen met CAD software die niet werkt
- warm zelfs bij word gebruik

Had ik al gezegd dat hij zwaar was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf

ktf

tokko1 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 13:24:
Wel echt een must z'n dockinstation indien je de laptop als workstation voor thuis/TU gaat gebruiken..
Vind je? Mijn Elitebook 8530w gaat zijn 6e jaar van zeer intensief gebruik in, en ik heb nog nooit een dockingstation overwogen. Iedereen zijn voorkeuren hoor, echt geen must ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-06 15:38
In Delft zien we morgen wat het wordt. Die w540 is in mijn ogen spuuglelijk. Wie weet.

Heb nu bijna 4 jaar een 8540w, en heb eigenlijk altijd iedereen aangeraden voor 13-14", draagbaar en goede accuduur te gaan. Misschien moet ik zelf ook maar eens naar dat advies luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

MLPN schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 01:15:
Het zijn de Thinkpad W540 (high end) en T440 (budget/Ultrabook) geworden in twente, specificaties van vooral de T440 wordt nog aangesleuteld, maar zal zeer binnenkort bekend worden gemaakt.
Mag ik vragen waar je die info vandaan hebt? Op de site is alleen nog maar bekend dat het merk Lenovo is, meer niet. :)
@compizfox, als het goed is krijg jij hier als aankomend student uitgebreid en optijd meer informatie over. Als jij hem dan voor datum X besteld, die aangegeven staat in de informatie die jij krijgt. Dan heb jij je laptop voor het begin van het collegejaar. Dit is niet elk jaar even lekker gegaan, maar dat is dit jaar echt een harde eis. Aangezien bij het nieuwe onderwijsmodel de laptops ook echt vanaf het begin nodig zijn.
Ah, OK. Ik hoopte eigenlijk dat ik hem zelf nog wat eerder zou kunnen krijgen dan het begin van het collegejaar, omdat ik nog een goede notebook nodig heb voor fotobewerking op vakantie.

We zullen maar wachten op die informatie dan :)
Stidge schreef op zondag 15 juni 2014 @ 16:57:
In Delft zien we morgen wat het wordt. Die w540 is in mijn ogen spuuglelijk. Wie weet.
Vind je? Ik vind hem helemaal niet zo lelijk. Daarnaast vind ik eigenlijk het uiterlijk één van de minder belangrijke specs aan een notebook; performance, accuduur, gewicht en het scherm zijn veel belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Compizfox schreef op zondag 15 juni 2014 @ 17:35:
Vind je? Ik vind hem helemaal niet zo lelijk. Daarnaast vind ik eigenlijk het uiterlijk één van de minder belangrijke specs aan een notebook; performance, accuduur, gewicht en het scherm zijn veel belangrijker.
Als ze maar niet voor scherm boven de Full HD resolutie gaan, dan kan die W540 een mooie machine worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:41
Ik zou liefst een dell precision m3800 zien als laptop, maar ik denk dat ze die niet overwegen vanwege het iets meer gericht zijn op consumenten? Hij is snel (zelfde hardware als w540), licht en goeie accuduur als je de 2,5inch drive laat vallen en 91whr accu plaatst.

Zbook 15 inch is veels te zwaar naar mijn mening, w540 heeft de voorkeur maar het gebrek aan een msata slot steekt me wel tegen, ik hoop dat ze meteen voor een ssd gaan maar gezien het budget zal het waarschijnlijk weer om een caching ssd gaan in het tweede m.2 slot....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

cedrix5 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 17:38:
Ik zou liefst een dell precision m3800 zien als laptop, maar ik denk dat ze die niet overwegen vanwege het iets meer gericht zijn op consumenten? Hij is snel (zelfde hardware als w540), licht en goeie accuduur als je de 2,5inch drive laat vallen en 91whr accu plaatst.

Zbook 15 inch is veels te zwaar naar mijn mening, w540 heeft de voorkeur maar het gebrek aan een msata slot steekt me wel tegen, ik hoop dat ze meteen voor een ssd gaan maar gezien het budget zal het waarschijnlijk weer om een caching ssd gaan in het tweede m.2 slot....
Why bother?

Je hebt 2 full speed sata3 sloten, 1 voor een SSD en dan nog eentje voor een HDD met data, genoeg toch? De Msata op mijn W530 is maar sata2, wel grappig voor een Linux experimentje, maar naar mijn mening een beetje overbodig.

Ik zie nog wel dat ze voor een M2800 gaan, die zijn echt heel erg betaalbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
Brilsmurfffje schreef op zondag 15 juni 2014 @ 17:46:
[...]

Why bother?

Je hebt 2 full speed sata3 sloten, 1 voor een SSD en dan nog eentje voor een HDD met data, genoeg toch? De Msata op mijn W530 is maar sata2, wel grappig voor een Linux experimentje, maar naar mijn mening een beetje overbodig.

Ik zie nog wel dat ze voor een M2800 gaan, die zijn echt heel erg betaalbaar
Idd als ik de optische drive eruit flikker kan ik wel ssd/hdd combo doen. Maar weet niet of die ooit nodig is voor je studie? Zou wel onnozel zijn moest iedereen hem dan hebben en jij daar zitten met je ssd :)

msata 3 slot had wel handig geweest puur omdat ik dan optische drive kan behouden en msata ssd's zijn amper duurder vergeleken met 2,5 inch versies.

[ Voor 10% gewijzigd door cedrix5 op 15-06-2014 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

cedrix5 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 17:47:
[...]

Idd als ik de optische drive eruit flikker kan ik wel ssd/hdd combo doen. Maar weet niet of die ooit nodig is voor je studie? Zou wel onnozel zijn moest iedereen hem dan hebben en jij daar zitten met je ssd :)
Ze delen nergens schijfjes uit ;) je kan altijd een USB3 stick meenemen en de cd van iemand kopiëren. Ik heb in iedergeval nog nooit een CD rom gebruikt. Je kan trouwens hot switchen tussen HDD en CD drive! Klik eruit, klik erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
Brilsmurfffje schreef op zondag 15 juni 2014 @ 17:49:
[...]

Ze delen nergens schijfjes uit ;) je kan altijd een USB3 stick meenemen en de cd van iemand kopiëren. Ik heb in iedergeval nog nooit een CD rom gebruikt. Je kan trouwens hot switchen tussen HDD en CD drive! Klik eruit, klik erin.
Oh das wel handig, ik dacht dat je die binnenin met een schroefje moest vastzetten. Dan moet ik eens op zoek naar een bracket mocht het de w540 worden, ben echt niet van plan de komende 5 jaar met hdd te doen :) Ik herinner me nog de tijd dat ik 400 euries mocht neertellen voor 180gb intel ssdtje...

Wat vind je van de m3800 als kandidaat voor het laptopproject? Is die echt buiten budget of zou er een andere reden zijn dat ze daar niet voor gaan? Hij lijkt het grootste probleem van deze laptops op te lossen door 2kg zwaar en 2cm dik te zijn met k1100m en i7 quadcore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik ga er inderdaad ook direct een SSD inproppen. De ODD kan eruit, heb je toch niet nodig. :)
Brilsmurfffje schreef op zondag 15 juni 2014 @ 17:37:
[...]
Als ze maar niet voor scherm boven de Full HD resolutie gaan, dan kan die W540 een mooie machine worden
Hoezo? Bang dat het te klein wordt? Zou best terecht kunnen zijn hoor, ik heb geen flauw idee hoe Windows schaalt met schermen met zo'n enorme pixeldichtheid. Ik bedoel, worden alle UI-elementen dan piepklein omdat ze vaste pixelformaten hebben of blijven ze (ongeveer) eenzelfde deel van het scherm innemen?

Ik heb zelf een tablet op Android met een pixeldichtheid waar je bang van wordt (1920x1200 op 8,9", dus ~ 260 kilo-ppi) en dat werkt prima. Maar Windows is natuurlijk Android niet.

2880 x 1620 op 15.5" is ~ 301 kilo-ppi trouwens, dus nog hoger dan mijn tablet.

[ Voor 6% gewijzigd door Compizfox op 15-06-2014 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
Compizfox schreef op zondag 15 juni 2014 @ 18:06:
Ik ga er inderdaad ook direct een SSD inproppen. De ODD kan eruit, heb je toch niet nodig. :)

[...]

Hoezo? Bang dat het te klein wordt? Zou best terecht kunnen zijn hoor, ik heb geen flauw idee hoe Windows schaalt met schermen met zo'n enorme pixeldichtheid. Ik bedoel, worden alle UI-elementen dan piepklein omdat ze vaste pixelformaten hebben of blijven ze (ongeveer) eenzelfde deel van het scherm innemen?

Ik heb zelf een tablet op Android met een pixeldichtheid waar je bang van wordt (1920x1200 op 8,9", dus ~ 260 kilo-ppi) en dat werkt prima. Maar Windows is natuurlijk Android niet.

2880 x 1620 op 15.5" is ~ 301 kilo-ppi trouwens, dus nog hoger dan mijn tablet.
Ik denk dat het met windows 8 wel redelijk werkt (op adobe programma's na naar het schijnt) alleen met windows 7 ben ik bang dat de scaling problemen gaat geven. Heb zelf wel geen ervaring met hoge resolutie schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Nee, ik heb ook geen ervaring met high-res schermen op PC. Daarom ben ik ook benieuwd. :)

Iets anders: weet iemand wat voor paneel er in die W540 zit? Is dat IPS/VA of iets vergelijkbaars, of zo'n brak TN-ding? Ik heb zelf nog nooit een laptop gehad (alleen vaste PCs) maar een bijna alle notebooks (uit een veel lagere prijsklasse, dat weer wel) die ik zie hebben echt hele brakke TN-paneeltjes met een kijkhoek waar je spontaan hoofdpijn van krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
Compizfox schreef op zondag 15 juni 2014 @ 18:17:
Nee, ik heb ook geen ervaring met high-res schermen op PC. Daarom ben ik ook benieuwd. :)

Iets anders: weet iemand wat voor paneel er in die W540 zit? Is dat IPS/VA of iets vergelijkbaars, of zo'n brak TN-ding? Ik heb zelf nog nooit een laptop gehad (alleen vaste PCs) maar een bijna alle notebooks (uit een veel lagere prijsklasse) die ik zie hebben echt hele brakke TN-paneeltjes met een kijkhoek waar je spontaan hoofdpijn van krijgt.
Ben niet heel zeker maar ik heb de review op notebookcheck gelezen en als ik het niet verwar met een ander model is het 1080p scherm TN en het 3k scherm een ips panel. Kan me ook niet herinneren welke versie zij hebben getest maar ze waren wel te spreken over het scherm, was gewoon goed mits gekalibreerd

Edit: 1080p is een TN panel, notebookcheck testte het 3k paneel en dat was goed. Zou wel zonde zijn moesten we het 1080p scherm krijgen gezien het 3k paneel maar 106 euro extra kost, is best wel schappelijk. Denk wel dat als we windows 7 gebruiken ze het 1080p scherm gaan kiezen om zeker geen problemen te geven met scaling.

[ Voor 15% gewijzigd door cedrix5 op 15-06-2014 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Het was al bekend dat er Windows 8.1 64 Bit op komt te staan. Tenminste, als we het over UTwente hebben. (zie http://www.utwente.nl/ict...nimale-specificaties.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
Compizfox schreef op zondag 15 juni 2014 @ 18:30:
Het was al bekend dat er Windows 8.1 64 Bit op komt te staan. Tenminste, als we het over UTwente hebben. (zie http://www.utwente.nl/ict...nimale-specificaties.html)
Ja Twente gebruikt inderdaad al windows 8, dan heb je wel kans dat ze voor het betere scherm kiezen denk ik. Ik ga volgend jaar waarschijnlijk naar Eindhoven en daar is alles nog windows 7, dus vandaar dat ik hem vanuit dat perspectief beoordeelde. Ik denk niet dat wij het 3k scherm gaan krijgen, of ze moeten zeker zijn dat de scaling gaat werken.

Stiekem hoop ik gewoon op de m3800: "Our test device comes close to the high-end variant of the M3800, offering an Intel Core i7-4702HQ, an Nvidia Quadro K1100M (Optimus with Intel HD Graphics 4600), 16 GB of RAM, a 256 GB SSD plus a 500 GB HDD, the QHD+ display and Windows 8.1 Pro 64-bit. An identical Precision M3800 model available in Dell's online store costs 1800 Euros"

Met 8gb ram zou die toch binnen budget moeten passen? of evt. met fullhd ipv qhd scherm...
Enige reden om hem niet te nemen die ik zie dan is vrees dat de lichte behuizing het snel gaat begeven.

[ Voor 30% gewijzigd door cedrix5 op 15-06-2014 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het 1080P scherm in de Lenovo is gelijk aan die van mijn W530 en 520 en 510. Dit is een uitstekend TN scherm met uitstekende horizontale kijkhoeken. TN is niet per definitie slecht, zo is ips niet per definitie goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf

ktf

cedrix5 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 18:22:
gezien het 3k paneel maar 106 euro extra kost, is best wel schappelijk
Dat zijn 106 harde knaken voor een toch wel vrij nutteloze feature. Op de toch al flinke aanschafprijs lijkt het me dat ze dat eruit laten. Misschien dat 106 euro voor zoiets jou niet zoveel lijkt, het kan nog zo schappelijk zijn van een technisch oogpunt, lang niet alle studenten hebben bakken met geld klaarliggen om een laptop van te kopen met alle mogelijke toeters en bellen voor een hoge patsfactor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Als dat scherm een stuk beter is, los van de hogere resolutie, is dat toch niet nutteloos? :?
Daarnaast is een hogere resolutie ook al best nuttig

[ Voor 27% gewijzigd door Compizfox op 15-06-2014 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf

ktf

Ja, maar je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat het scherm beter is. 106 euro meerprijs op zo'n laptop is gewoon veel geld, zeker als de resolutie het enige verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
Inderdaad het lijkt me meer dan logisch dat ze dat eruit laten. Het is niet echt een noodzaak, ssd heeft voorrang op beter scherm denk ik. Maar zelfs daar betwijfel ik of we niet gewoon een caching ssd gaan krijgen zoals vorig jaar op sommige modellen zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

ktf schreef op zondag 15 juni 2014 @ 19:42:
Ja, maar je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat het scherm beter is. 106 euro meerprijs op zo'n laptop is gewoon veel geld, zeker als de resolutie het enige verschil is.
Het punt is dat de resolutie zeker niet het enige verschil is; Volgens cedrix5 is het 3k-paneel IPS en het 1080p-paneel TN.

Daarnaast is €106 op het totale bedrag van de notebook natuurlijk weer niet zo enorm veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-06 23:16
Compizfox schreef op zondag 15 juni 2014 @ 17:35:
[...]
Mag ik vragen waar je die info vandaan hebt? Op de site is alleen nog maar bekend dat het merk Lenovo is, meer niet. :)

[...]
Dat mag jij :p, gewoon goed geïnformeerd. Als ik het goed had:
W540
Full HD
256 SSD
I7 4800MQ (of 4700)
8 GB RAM
Rond 980 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12

thechib12

aka ChiB

MLPN schreef op zondag 15 juni 2014 @ 20:43:
[...]

Dat mag jij :p, gewoon goed geïnformeerd. Als ik het goed had:
W540
Full HD
256 SSD
I7 4800MQ (of 4700)
8 GB RAM
Rond 980 euro
Dit is een gokje of is dit waar? Zo'n 256GB SSD'tje is natuurlijk nooit mis.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
<b>De aanbiedingen van 2014-2015 worden besproken in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1594676">[TU/e + TU Delft + UTwente] Notebookproject 2014-2015</a></b>

De topics van het laptopproject van de TU Eindhoven, TU Delft en UTwente zijn samengevoegd tot dit centrale topic, omdat de geselecteerde laptops allen een HP 8570W zijn. Er zijn verschillen; deze zijn dikgedrukt in de overzichtstabel.

Door deze samenvoeging kan het voorkomen dat sommige discussies in het begin van dit topic door elkaar heen lopen.