Acties:
  • 0 Henk 'm!
DanielFeyenoord schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 16:06:
Dus als ik t goed begrijp, was zelfs de videokaart van de UT laptop die in de Elitebook van een paar jaar geleden zat, niet voldoende om Solidworks goed te draaien?
Het draaide wel, maar doordat de CPU alles moest doen was het dus erg traag.
En betekent de rest dat ik bij WB in de problemen kom met bijv. een ASUS N56VJ-S4149H?
Het is eerder "kan komen". Sommige gamevideokaarten kunnen de viewport wel zonder problemen renderen. In principe kan elke gamevideokaart ook wel OpenGL, alleen wordt die functionaliteit vaak kreupel gemaakt in video-BIOS of drivers. Hardwarematig gezien is het geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:32

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Zit nu op een vaste pc van de TU waar ook met solidworks mee wordt gewerkt en daarin zit een Radeon HD 6450 in. Dus ook geen desktop quadro kaart. Hoewel Nvidia volgens mij vooral degene is die de de non quadro kaarten kreupel heeft gemaakt, weet niet hoe dat bij AMD zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-06 02:52
Ik heb die van mij vandaag binnen gekregen toen ik niet thuis was, één van de hoeken is nogal beschadigd. Mijn vader heeft direct gebeld en morgen wordt hij omgeruild, want als ik de doos open is het risico van valschade voor mij. Zie hier de schade:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ycZqGKk.jpg

Wel jammer dat ik vanaf morgen introductie heb en volgende week donderdag pas weer thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

EcktenBaas schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 19:13:
Ik heb die van mij vandaag binnen gekregen toen ik niet thuis was, één van de hoeken is nogal beschadigd. Mijn vader heeft direct gebeld en morgen wordt hij omgeruild, want als ik de doos open is het risico van valschade voor mij. Zie hier de schade:

[afbeelding]

Wel jammer dat ik vanaf morgen introductie heb en volgende week donderdag pas weer thuis ben.
Laptop is 99% zeker niet beschadigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielFeyenoord
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09-2023
Mr_gadget schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 17:45:
Zit nu op een vaste pc van de TU waar ook met solidworks mee wordt gewerkt en daarin zit een Radeon HD 6450 in. Dus ook geen desktop quadro kaart. Hoewel Nvidia volgens mij vooral degene is die de de non quadro kaarten kreupel heeft gemaakt, weet niet hoe dat bij AMD zit.
Dus... daarmee zouden de argumenten van Kid Jansen overdreven zijn, en zou een 'gewone' videokaart ook volstaan ipv een speciale quadro kaart of zoiets?

[ Voor 8% gewijzigd door DanielFeyenoord op 21-08-2013 20:43 ]

Jiayu S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielFeyenoord
Wat is de beste laptopkeuze voor Werktuigbouwkunde aan de UTwente?
Is de HP 8570W van de UT de oplossing, door o.a. die garantie en service die iedereen geweldig lijkt te vinden?

Dit zijn zo'n beetje de componenten van mijn PC thuis.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X6 1055T Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus M4A87TD/USB3€ 0,-€ 0,-
1MSI N660 TF 2GD5/OC€ 173,50€ 173,50
1Samsung Syncmaster P2250 Zwart€ 0,-€ 0,-
1OCZ Gold DDR3 PC3-10666 Low Voltage Dual Channel€ 0,-€ 0,-
1be quiet! Pure Power L7 530W€ 55,43€ 55,43
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 228,93

Nu de problemen en eisen:
-Ik moet 1,5 uur heen reizen, en 1,5 terug reizen 5 dagen in de week: fiets> trein 7minuten> trein 40 minuten> bus 5 minuten. En dat dan ook op terugweg. Een laptop die het op de accu doet voor die 40 minuten op heen en terugreis zou zeer prettig zijn. Ik neem aan dat er genoeg gelegenheid op de UT is om de laptop aan de oplader te hangen, zodat ik op de accu kan werken in de trein.
- Een ander punt van kritiek is het gewicht van de laptop. Liever niet zo zwaar dus. Lijkt mij toch dat t lichter moet kunnen dan de HP 8570W van de UT.
- De laptop moet programma's van de opleiding WB vloeiend, vlekkeloos, en fijn werkend kunnen draaien. Onder andere de programma's Matlab, Ansys en SolidWorks heb ik begrepen. Wat daarvoor de aanbevolen eisen exact zijn heb ik niet kunnen vinden. Ik wil geen risico nemen dat de software van WB crappy draait op de laptop, want dat bevorderd het studiegemak en de resultaten niet echt.
Daarnaast moet ik op t ding natuurlijk gewoon lekker kunnen surfen op internet, beetje multitasken met meerdere programma's, en af en toe is een voetbalwedstrijdje streamen, maar dat moet een gemiddelde huis-tuin-en-keukenlaptop ook kunnen denk ik :) .
- Full HD scherm 1920 x 1080
- Zo ongeveer 15,6 inch lijkt me het meest gangbaar.
- Heb geen eisen om er op te gamen, dus puur voor de studie.
- Ik verwacht de laptop bij huis niet te gebruiken, gezien een desktop die in mijn ogen ruim voldoende is.
- (Grafische kaart met minimaal1 GB dedicated memory inclusief Software OpenGL ondersteuning en bij voorkeur SolidWorks gecertificeerd!
Processor: Intel I7 of vergelijkbaar)
(Van site NotebookServiceCenter UT)
- Heb verder niet zo veel verstand van processoren, videokaarten en dergelijke, maar denk toch minstens iets in de richting van een i5-i7 processor, met bijv 4gb geheugen en een videokaart met minstens 1gb geheugen, ruim genomen.
- En budget, tsja, ruim onder de €950 van de UTwente, aangezien er doorgaans geen 3 jaar garantie/on-site-service bij andere laptops dan van de UT zit. Zat te denken aan +- €650 - €750.

Heb de laptop dus puur nodig voor de studie. Is de HP 8570W van de UT dan toch de beste optie? Of zijn er andere laptops die iemand mij kan aanraden en die voldoet aan de eisen.
Is dit misschien wat? >>
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus N56VJ-S4149H€ 703,95€ 703,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 703,95

Alvast dank! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door DanielFeyenoord op 21-08-2013 21:44 ]

Jiayu S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

DanielFeyenoord schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 10:43:
[...]

Dus... daarmee zouden de argumenten van Kid Jansen overdreven zijn, en zou een 'gewone' videokaart ook volstaan ipv een speciale quadro kaart of zoiets?
Ik weet daar te weinig van af om goed over te kunnen adviseren. Ik hoor ook mensen zeggen dat alles zowieso toch op de cpu draait..En neem aan dat de faculteit WB geen pc's koopt waar solidworks brak op draait. Maar Kid Jansen is tester geloof ik dus zou op zijn mening afgaan.
DanielFeyenoord schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 20:48:Grafische kaart met ... inclusief Software OpenGL ondersteuning
Je bedoelt Hardware OpenGL. Software OpenGL is juist niet door de videokaart, maar door de CPU.
Mr_gadget schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 21:04:
Ik weet daar te weinig van af om goed over te kunnen adviseren. Ik hoor ook mensen zeggen dat alles zowieso toch op de cpu draait..En neem aan dat de faculteit WB geen pc's koopt waar solidworks brak op draait. Maar Kid Jansen is tester geloof ik dus zou op zijn mening afgaan.
Solidworks gebruikt alleen de videokaart voor het renderen van de viewport (het aanzicht wat je op dat moment op je scherm ziet), de rest wordt altijd gedaan door de CPU.

Maar onderschat niet hoe zwaar het renderen van die viewport nog kan zijn als je grote assemblies of complexe parts op je scherm hebt staan.

Overigens is WB denk ik de studie met de zwaarste eisen aan computerhardware, maar dat betekent niet dat dat dan ook het enige is waar ze naar kijken. Ze hebben in het verleden meerdere keren Quadro/FirePro laten vallen om een goedkopere laptop aan te kunnen bieden. Sterker nog, van de 10 jaargangen van het laptopproject op de UT hebben er nu maar 4 een Quadro/FirePro gehad (en dan telt Quadro NVS natuurlijk niet mee, want dat is geen echte Quadro).

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:42
@ Kid: maar waarom is er dan toch tussenliggend wel meerdere keren gekozen voor een non-Quadro/FirePro oplossing, was dat echt enkel om de prijs? Je zegt dat het een paar jaar zo is geweest, waarom zijn ze dan toch weer opnieuw gegaan voor een goedkopere laptop dan terwijl je noemt dat dit niet lekker zal werken, dat is nu maar dat was toen natuurlijk ook al. Vind ik toch wel opmerkelijk eerlijk gezegd.
Stef602 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:28:
[...]

Dankje! Maar volgens mij klopt er iid iets niet. Er staat dat je grafische kaart een k1000m is... dat in plaats van de geadverteerde k1100m :S
Een K1100M is de opvolger van de K1000M. Zijn beide gebouwd rondom de GK107 chip. :9
En idd, enige verschil is dat de K1000M nog DDR3 heeft en minder shaders.

Om dan maar meteen terug te komen op de vraag van:
TijmenK schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:29:
Zelfs al voorzichtig een spelletje gespeeld, maar heb nog geen "serieuze" spellen gekocht omdat ik niet kan inschatten wat hij trekt op deze resolutie. Iemand al GTA IV of BF3 geprobeerd? En waarmee is hij qua gaming performance ongeveer vergelijkbaar? (Delft editite, dus de K1100M)
De K1100M zou tussen de GT 745M en 750M moeten vallen. Echte gamingbenchmarks heb ik er nog niet van gezien.

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-06 19:18

wph

gertvdijk schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:13:

Dus ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van anderen met de 8570w en het gebruik van alle cores en oververhitting/throttling.
Zelf heb ik daar nauwelijks last van gehad, van het voorjaar een groot aantal simulaties van 24+ uur rekentijd per scenario er op gedraaid en dat ging prima, werkte met 8 threads tegelijk en zat heel vaak op 100% cpu. Wel met een SSD erin, maar dat zal niet direct heel veel verschil maken.

Overigens vind ik dat je wat duidelijker moet vermelden dat jouw problemen (voor zover ik het kon nagaan) allemaal onder Linux waren. Iets wat voor een groot deel van de studenten dus niet relevant is, al zal dat natuurlijk sterk per faculteit verschillen.

[ Voor 19% gewijzigd door wph op 22-08-2013 14:42 ]

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:36
wph schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 14:38:
Zelf heb ik daar nauwelijks last van gehad, van het voorjaar een groot aantal simulaties van 24+ uur rekentijd per scenario er op gedraaid en dat ging prima, werkte met 8 threads tegelijk en zat heel vaak op 100% cpu. Wel met een SSD erin, maar dat zal niet direct heel veel verschil maken.
Oke interessant. In hoeverre bedoel je "geen problemen mee gehad"? Ik kan die kernel emergency shutdown ook uitzetten en dan gaat hij gewoon throttlen. Als ik dat niet opmerk kan ik ook net doen alsof er geen probleem is. Heb je echt iets gemeten erbij?

En het kan zijn dat je in Linux wat meer warmteontwikkeling hebt van andere onderdelen, zoals de Nvidia GPU, maar dit mag geen reden zijn om de hardware in enkele minuten tot 105 graden te krijgen, imo.

Ach ik heb over een paar weken een Dell Latitude van het werk met vergelijkbare specs waar ook Ubuntu op gaat (Nvidia Quadro kaart, Ivy bridge, etc.) heeft. Eens kijken hoe die zich verhoud tot de HP. Hij is in elk geval al een hele kilo (!) lichter.

[ Voor 12% gewijzigd door gertvdijk op 22-08-2013 15:05 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-06 19:18

wph

gertvdijk schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 15:03:
[...]

Oke interessant. In hoeverre bedoel je "geen problemen mee gehad"? Ik kan die kernel emergency shutdown ook uitzetten en dan gaat hij gewoon throttlen. Als ik dat niet opmerk kan ik ook net doen alsof er geen probleem is. Heb je echt iets gemeten erbij?

En het kan zijn dat je in Linux wat meer warmteontwikkeling hebt van andere onderdelen, zoals de Nvidia GPU, maar dit mag geen reden zijn om de hardware in enkele minuten tot 105 graden te krijgen, imo.

Ach ik heb over een paar weken een Dell Latitude van het werk met vergelijkbare specs waar ook Ubuntu op gaat (Nvidia Quadro kaart, Ivy bridge, etc.) heeft. Eens kijken hoe die zich verhoud tot de HP. Hij is in elk geval al een hele kilo (!) lichter.
Ik heb de temperatuur bijgehouden en die heb was ergens richting de 80 graden. Voor zover ik kon zien bleef in Windows 8 Taakbeheer de clockfrequentie op de maximale waarde en werd er niet teruggeschakeld. Uiteindelijk meer dan een maand aan rekentijd er mee gedaan en geen problemen ondervonden.

Verder vind ik het een prima laptop, al is de draagbaarheid niet het sterkste punt. Dat heb ik opgelost door een nieuwe rugtas te kopen ipv een heuptas (tas is een Dakine Network, top ding!). Vooral ook de oplader is huge, maar ja ik had de power echt nodig. Nu mijn studie afgerond is, weet ik eigenlijk niet of ik het ding nog nodig heb, maar ja een mooie ultrabook kost ook weer een vermogen.

[ Voor 14% gewijzigd door wph op 22-08-2013 16:00 ]

• gertvdijk
wph schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 15:49:
Ik heb de temperatuur bijgehouden en die heb was ergens richting de 80 graden. Voor zover ik kon zien bleef in Windows 8 Taakbeheer de clockfrequentie op de maximale waarde en werd er niet teruggeschakeld.
Dat klinkt meer zoals het hoort. Ik krijg dat al met één core op full speed na enkele minuten. Ik kan me niet voorstellen dat dat aan het OS ligt dus ik ga er even rekening mee houden dat er een thermisch hardwareprobleempje is in mijn exemplaar. Zou de tweede laptop van mij op rij zijn als het de koelpasta blijkt te zijn...

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Anoniem: 303530

wph schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 15:49:
Ik heb de temperatuur bijgehouden en die heb was ergens richting de 80 graden. Voor zover ik kon zien bleef in Windows 8 Taakbeheer de clockfrequentie op de maximale waarde en werd er niet teruggeschakeld. Uiteindelijk meer dan een maand aan rekentijd er mee gedaan en geen problemen ondervonden.

Verder vind ik het een prima laptop, al is de draagbaarheid niet het sterkste punt. Dat heb ik opgelost door een nieuwe rugtas te kopen ipv een heuptas (tas is een Dakine Network, top ding!). Vooral ook de oplader is huge, maar ja ik had de power echt nodig. Nu mijn studie afgerond is, weet ik eigenlijk niet of ik het ding nog nodig heb, maar ja een mooie ultrabook kost ook weer een vermogen.
Je kan beter http://www.hwinfo.com/ downloaden en 'CPU package power' bekijken. Als de waarde ooit significant onder de 45w komt is de concurrency in je software waardeloos, of is de koeling erg slecht. Het kan prima zo zijn dat de kloksnelheid van de CPU daalt terwijl de koeling in orde is.

Naar de temperaturen staren heeft vrijwel nooit zin, vrijwel elk bios gebruikt een andere throtteling implementatie.
marcel87 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 04:58:
@ Kid: maar waarom is er dan toch tussenliggend wel meerdere keren gekozen voor een non-Quadro/FirePro oplossing, was dat echt enkel om de prijs? Je zegt dat het een paar jaar zo is geweest, waarom zijn ze dan toch weer opnieuw gegaan voor een goedkopere laptop dan terwijl je noemt dat dit niet lekker zal werken, dat is nu maar dat was toen natuurlijk ook al. Vind ik toch wel opmerkelijk eerlijk gezegd.
Omdat WB niet de enige studie is waarbij studenten van het laptopproject gebruikmaken, maar wel zo'n beetje de enige met dergelijke programma's (bij Civiele Techniek en Industrieel Ontwerpen is dit al een stuk minder). Voor zo'n Quadro of FirePro kiezen is dus maar bij een paar studies nuttig, maar kost wel een hoop extra, doordat er maar vier merken zijn die workstation laptops maken met dergelijke kaarten (Dell, HP, Fujitsu en Lenovo).

• Aardwolf
  • Laatst online: 15:42
Oh oké, ik had begrepen uit je verhaal dat het enkel voor WB beschikbaar was.
Al moet ik zeggen dat IPO wat mn zus studeert (of IO, wat je wilt) ook vrij veel gebruik maakt van renders in SolidWorks en bijv. Keyshot. Civiel is inderdaad magertjes wat betreft 3D renders, misschien wat Civil 3D en/of Realflow.

• DanielFeyenoord
is de HP 8570W voor €950 (!) voor WB aan UT de beste keuze, in mijn omschreven situatie hierboven? Hoe denken jullie er over? Of toch een andere? Quadro/Firepro of een 'gamevideokaart' ? Kan bijv. de Asus N56 er ook mee door? weet t niet meer 8)7 |:( 7(8)7

Jiayu S3

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-06 17:14
frenk16 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:47:
Zijn er eigenlijk mensen die de 8570W van UTwente al hebben ontvangen? Ik heb mijn aan begin jullie al besteld en hij zou deze week geleverd worden maar ik heb tot nu toe nog niks gezien/ontvangen. Studywise reageert ook niet op mijn emailtjes dus ik heb geen flauw idee wat de status is.
Ik heb hem vandaag binnengekregen (30-06 besteld). Had studywise al eerder gemaild, toen beweerden ze dat hij afgelopen donderdag/vrijdag afgeleverd zou worden. Deze week weer gemaild (want hij was er niet), toen zou hij onderweg zijn. De track en trace die toen werd meegestuurd maakte wel duidelijk dat hij de betreffende dag op de post was gegaan
indifined1 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:20:
Ze hebben bij de utwente de laatste bestellingen als eerste verwerkt, ik had hem op 31 juli besteld en 2 augustus ontvangen.

Wat voor opleidingen gaan de mede ut'ers doen hier? Ik Electrical Engineering.
Nog een UT-er hier. Begin aan een master Embedded Systems over anderhalve week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
Misschien een stomme vraag, maar hoe krijg je dat !@#$!@# secureboot uit van die 8570w.

verschillende pagina's vertellen hetzelfde, ga in windows 8 naar advanced settings, uefi instellingen etc. Dan herstart hij en dan kun je in het uefi scherm secureboot uitzetten.
Dan nog kan ik het niet uitzetten.

2/3 van alle bios opties zijn niet te wijzigen, allemaal grijs. Ook al ben ik ingelogd (niet als guest user).

hoe ingewikkeld kunnen ze het maken om gewoon win7 te installeren......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DanielFeyenoord schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 22:50:
is de HP 8570W voor €950 (!) voor WB aan UT de beste keuze, in mijn omschreven situatie hierboven? Hoe denken jullie er over? Of toch een andere? Quadro/Firepro of een 'gamevideokaart' ? Kan bijv. de Asus N56 er ook mee door? weet t niet meer 8)7 |:( 7(8)7
Ja, want een andere laptop met Quadro of FirePro ga je niet vinden voor dat geld en het heeft wel echt meerwaarde bij WB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielFeyenoord
Ik kan Solidworks 2013 inclusief Realview dmv realhack 3,5 zelfs draaien op dit systeem in huis:

intel core 2 duo E6750, 2gb ram, Nvidia geforce 8400 GS

en dan heb ik dit gekke apparaat in Solidworks geladen: http://grabcad.com/librar...tical-reverse-gear-1830-1
dat ding bestaat uit een behoorlijk lange lijst van componenten. En dan kan ik naast dat ding zelfs nog redelijk goed sketchen en blokjes maken bijvoorbeeld.

Ik merk weinig verschil met dat systeem, en mijn eigen systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X6 1055T Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus M4A87TD/USB3€ 0,-€ 0,-
1MSI N660 TF 2GD5/OC€ 173,90€ 173,90
1Samsung Syncmaster P2250 Zwart€ 0,-€ 0,-
1OCZ Gold DDR3 PC3-10666 Low Voltage Dual Channel€ 0,-€ 0,-
1be quiet! Pure Power L7 530W€ 55,43€ 55,43
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 229,33

Enkel bij het ronddraaien met de camera om het model heen heb ik wat meer fps bij mijn eigen pc. Maar t is zeker niet zo dat het ongemakkelijk lagt of zo op dat duo core systeem.

Ik denk dus dat de HP 8570W zwaar overbodig is bij Solidworks in ieder geval, en solidworks is toch het zwaarste wat de opleiding werktuigbouwkunde te bieden heeft dacht ik.

Jiayu S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 367770

Ik heb mijn laptop ook afgelopen donderdag gekregen, prima laptop. Heb het alleen een beetje verklooid, haha.
Ik dacht direct een ssd (840 EVO 250 GB) in mijn laptop te bouwen met een HDD caddy. Allereerst mijn SSD in de caddy gedaan, vervolgens mijn HDD systeem partitie gemigreerd met Samsung migration tool naar de SSD. Daarna de SSD op de positie van de HDD gezet, toen kon ik wel booten vanaf de SSD, maar windows laadde toch alles van de HDD. Daar kwam ik achter toen ik de HDD formatteerde, toen liep alles mis. Nu kan ik ook geen systeem herstel meer toepassen, omdat er geen juiste partitie is oid. Helaas zit er ook geen recovery disk bij deze keer, en ik heb geen windows 8 disk dus ik moet deze week maar even langs de UT bij het NSC. Ook dat UEFI maakt het allemaal wel een stuk lastiger om te booten, maar het schijnt sneller te zijn dan BIOS.

@Timberleek: probeer eens bij de bios settings niet in te loggen maar als guest, dat werkte voor mij wel dan kon ik wel bijna alle settings aanpassen waaronder secureboot.

En wat betreft het nodig zijn van een 8570w voor de studie WB aan de UT, het is zeker niet noodzakelijk, maar ik zal hem alleen al nemen vanwege de geweldige service van het NSC (wel even de carepack erbij nemen)! Ik heb afgelopen jaar mijn bachelor wb afgerond en ga nu aan een master ME beginnen, maar ik heb een wirwar aan laptops voorbij zien komen bij studiegenoten waarmee ook alles prima werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-06 22:09

auto660

1991 240 GL Brick

Je kan windows 8 gewoon downloaden (legaal, zonder snoepje) en op een usb stick zetten, en dan windows 8 vanaf de usb stick installeren.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
Anoniem: 367770 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 18:49:
@Timberleek: probeer eens bij de bios settings niet in te loggen maar als guest, dat werkte voor mij wel dan kon ik wel bijna alle settings aanpassen waaronder secureboot.
Je hebt inderdaad gelijk. Wat is dat voor iets vaags. in een "veilig" bios (met wachtwoord) is alles geblokkeerd, maar zonder enige beveiliging kun je overal bij.

Maar goed, toch bedankt. Even wachten op de ssd en dan opnieuw installeren.

weet alleen nog niet of ik 7 of 8 neem. Heb nu 8 met classicshell. Is een stuk beter imo, maar toch nog wat eigenaardigheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb inderdaad net een nieuwe installatie met een usb stick uitgevoerd, dat liep aardig voorspoedig. Viel in ieder geval niks tegen.

Wat ik wel heel fijn aan windows 8 vind is het snelle opstarten en afsluiten, zeker met een SSD! Voor de rest is het wel heel erg wennen t.o.v. windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 527254

Hallo iedereen,

komend jaar begin ik met een studie werktuigbouwkunde in Delft en ik twijfel erg over welke laptop het meest geschikt is. Die van de TU heeft een goede bouwkwaliteit en garantie, maar is groot, lomp en heeft een slechte accuduur. Ook zit ik eventueel te denken aan de Asus n550 of deze:
http://www.alternate.nl/A.../1086615/?tk=6044&lk=6049

Heeft iemand enig advies of zelf een laptop die die mij kan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielFeyenoord
Anoniem: 527254 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:50:
Hallo iedereen,

komend jaar begin ik met een studie werktuigbouwkunde in Delft en ik twijfel erg over welke laptop het meest geschikt is. Die van de TU heeft een goede bouwkwaliteit en garantie, maar is groot, lomp en heeft een slechte accuduur. Ook zit ik eventueel te denken aan de Asus n550 of deze:

Ik denk dat die TU laptop gewoon zware overkill is, zeker voor 1000eu. Ik vind het persoonlijk veel te veel geld voor een laptop, en denk dat je met een goedkopere laptop ook prima uit de voeten kan komen. Ik ga ook WB doen, maar dan aan de UTwente. Heb naast de laptop nog wel een goede pc staan die ik gebruik als ik thuis ben.

Jiayu S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

(jarig!)
Anoniem: 527254 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:50:
Hallo iedereen,

de asus n56, ik haal hem zelf ook. Mooi ding, blijft koel, redelijk lange accuduur

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• gertvdijk
Nu we het in dit topic toch bijna alleen maar hebben over alternatieven... voor mijn werk heb ik nu een Dell Latitude E6530 (met nog krachtigere i7-quadcore 3740QM t.o.v. 3610QM en soortegelijke Quadro kaart) en hier een korte vergelijking (draait Linux/Ubuntu):
  • merkbaar lichter
  • veeeeeeel zuiniger in Linux. 20W idle met HP, 10-11W idle met Dell, door Optimus. (Helaas geen Intel-only setting in BIOS, maar effectief wel Intel-only door Bumblebee default settings.)
  • UEFI werkt gewoon. (maar misschien heeft HP dit later wel gefixt, want ik zit nog op F.03)
  • Geen koeling issues. Kan prima full load houden.
  • Alleen maar half-height mSATA slot, dus daar past geen SSD in.
  • Hot-swap bay, in plaats van schroeven voor optical vervangen/hdd-bay.
  • Slecht touchpad. Die van HP is echt veeeeel beter.
  • Toetsenbordverlichting is iets netter op de Dell. Ik kijk in elk geval niet de LEDjes recht in.
  • Scherm van de Dell is merkbaar minder. Heb het idee dat dit exemplarisch is en dat Dell hier gewoon een goedkoper paneeltje in heeft gestopt.
  • De stroomadapter... die van Dell weegt denk ik maar de helft en gek genoeg kan Dell wel met 90W overweg, terwijl we van HP een 150W log ding moeten hebben.
Ik snap niet dat de TU's niet voor de Dell zijn gegaan. Lijkt mij voor de gemiddelde student een veel betere keus.

[ Voor 3% gewijzigd door gertvdijk op 29-08-2013 10:20 ]

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

gertvdijk schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:19:
Nu we het in dit topic toch bijna alleen maar hebben over alternatieven... voor mijn werk heb ik nu een Dell Latitude E6530 (met nog krachtigere i7-quadcore 3740QM t.o.v. 3610QM en soortegelijke Quadro kaart) en hier een korte vergelijking (draait Linux/Ubuntu):
  • merkbaar lichter
  • veeeeeeel zuiniger in Linux. 20W idle met HP, 10-11W idle met Dell, door Optimus. (Helaas geen Intel-only setting in BIOS, maar effectief wel Intel-only door Bumblebee default settings.)
  • UEFI werkt gewoon. (maar misschien heeft HP dit later wel gefixt, want ik zit nog op F.03)
  • Toetsenbordverlichting is iets netter op de Dell. Ik kijk in elk geval niet de LEDjes recht in.
  • Scherm van de Dell is merkbaar minder. Heb het idee dat dit exemplarisch is en dat Dell hier gewoon een goedkoper paneeltje in heeft gestopt.
  • De stroomadapter... die van Dell weegt denk ik maar de helft en gek genoeg kan Dell wel met 90W overweg, terwijl we van HP een 150W log ding moeten hebben.
Ik snap niet dat de TU's niet voor de Dell zijn gegaan. Lijkt mij voor de gemiddelde student een veel betere keus.
Thinkpads :9
3 sata sloten, uitstekend scherm, goede accu, licht, robuust, thinklight en een uitstekend toetsenbord

• gertvdijk
brilsmurfffje schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:00:
Thinkpads :9
3 sata sloten, uitstekend scherm, goede accu, licht, robuust, thinklight en een uitstekend toetsenbord
I know. Had er ook eentje via Surfspot voor een zeer nette prijs.

Ondanks dat er SATA FLASH op staat is die port niet elektronisch aangesloten op een SATA controller.

• Hawleri
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Volgens mij klopt de beschrijving van de OP niet. Zojuist laptop van TU/e opgehaald, en Display port to HDMI cable zit er helemaal niet bij. Of is het een foutje van de TU? Lijkt me sterk.

• JosDaBosS
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-05-2021
Hawleri schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:26:
Volgens mij klopt de beschrijving van de OP niet. Zojuist laptop van TU/e opgehaald, en Display port to HDMI cable zit er helemaal niet bij. Of is het een foutje van de TU? Lijkt me sterk.
Bij de TU Delft laptop zat er ook geen kabel bij. Dus het lijkt me dat de TU die moet leveren als dat bij de omschrijving staat.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
  • merkbaar lichter
In die DELL zit volgens mij max een Quadro NVS 5200, die stelt qua 3D niet zo veel voor vergeleken met een quadro 1000m..

specs

• timberleek
  • merkbaar lichter
ik heb zelf ook geen koelingsproblemen op mijn 8570w. kan gewoon occt draaien zonder problemen. tijdens normaal gebruik hoor ik hem ook totaal niet, ook niet tijdens het spelen van gta san andreas (zij het niet op hele hoge settings)

touchpad van die hp is inderdaad goed, kan ik alleen maar beamen.

En die adapter, mogelijk heeft hij dezelfde faal als de inspiron. Een vriend van me heeft een inspiron met (uit mijn hoofd) een 650m (130w tdp met gddr5) + een i7 3630m (dezelfde als in de elitebooks). Als hij full load (stresstest ofzo) draait met de adapter, wordt de accu gewoon leeggetrokken omdat de adapter te licht is...

• Hawleri
  • Niet online
JosDaBosS schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:54:
[...]

Bij de TU Delft laptop zat er ook geen kabel bij. Dus het lijkt me dat de TU die moet leveren als dat bij de omschrijving staat.
Maar dat is het dus, ik zie nergens in een beschrijving staan dat er een DP cable wordt meegeleverd, dus hoe het in de OP komt is mij een raadsel.

Anoniem: 383301

Hawleri schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 19:52:
[...]

Maar dat is het dus, ik zie nergens in een beschrijving staan dat er een DP cable wordt meegeleverd, dus hoe het in de OP komt is mij een raadsel.
Vooraf stond dat bij de beschrijving van wat je bij de laptop zou krijgen. Achteraf blijkt nu dat ze dat verandert hebben kennelijk, ik heb de kabel namelijk ook niet bij de TU/e gekregen vandaag

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 383301 op 29-08-2013 20:47 ]

Anoniem: 527254

Oke, ik denk niet dat ik voor de TU laptop ga, maar heeft iemand enig ervaring met Alternate laptops? Ik kan er eigenlijk vrij weinig over vinden, maar het is wel een interessante laptop. Of zijn Alternate laptops echt ruk?

• proest
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 18:44
Momenteel twijfel ik tussen de TUD laptop, een Ideapad (Y510P/Y500P) en de Asus N56. Ik neig momenteel sterk naar een Y510P (zeker met de 15% discount die ik kan krijgen). Nog redenen waarom ik de Asus op de HP absoluut boven die Y510P moet verkiezen?

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Anoniem: 527254 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 22:34:
Oke, ik denk niet dat ik voor de TU laptop ga, maar heeft iemand enig ervaring met Alternate laptops? Ik kan er eigenlijk vrij weinig over vinden, maar het is wel een interessante laptop. Of zijn Alternate laptops echt ruk?
Die Alternate is gewoon een Clevo barebone, daar kan Darkstone je alles over vertellen :>

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

(jarig!)
brilsmurfffje schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 22:38:
[...]

Die Alternate is gewoon een Clevo barebone, daar kan Darkstone je alles over vertellen :>
Ik ben trouwens voor de asus n56 gegaan, net binnen gehad. 4gb reepje + samsung evo 120gb + caddy + intel centrino 2235 besteld. <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick112
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-05-2024
Ik heb sinds gister de 8570w van de tu/e, weet iemand toevallig hoe je kan inloggen met die fingerprint? en hoe je je ww kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
Je moet je vingerafdrukken eerst invoeren. als je gewoon in windows bent kun je dat beveiligingsmenu oproepen door je vinger over de scanner te halen (geloof ik). Anders even zoeken op sparekey enrollment ofzo.

Toen ik daar mijn vingerafdrukken in had staan werkte het meteen perfect met inloggen (itt mijn oude 8530w, die sensor/software was echt niks imo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick112
hmm, ik kan de bios niet meer in, moet een wachtwoord hebben van bios administrator. het wachtwoord van mijn account doet het niet. authentication failed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Nick112 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:55:
hmm, ik kan de bios niet meer in, moet een wachtwoord hebben van bios administrator. het wachtwoord van mijn account doet het niet. authentication failed...
bios kan je via cmd resetten, even op google zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick112
timberleek schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:13:
Je moet je vingerafdrukken eerst invoeren. als je gewoon in windows bent kun je dat beveiligingsmenu oproepen door je vinger over de scanner te halen (geloof ik). Anders even zoeken op sparekey enrollment ofzo.

Toen ik daar mijn vingerafdrukken in had staan werkte het meteen perfect met inloggen (itt mijn oude 8530w, die sensor/software was echt niks imo)
heb je daarvoor een speciaal programma geinstalleerd? of iets gewijzigd in de bios? ik kan niet zoals je zei een menu oproepen door mijn vinger over de scanner te halen.
en die sparekey is toch gewoon die 3 extra vragen voor als je je wachtwoord kwijt bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwsslars
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-04-2024
Ik ben zelf ook nog niet helemaal eruit welke laptop ik ga kiezen, zelf leek het me praktisch om maar een nieuwe 4e generatie Haswell i7 core te nemen. Ik heb bijvoorbeeld de MSI Geming Series GE40: pricewatch: MSI Gaming Series GE40 2OC-044NL (Dragon Eyes) op het oog.

Maar het lijkt me misschien toch ook wel een uitkomst om een touchscreen laptop te nemen, ivm. windows 8. Zou dan bijvoorbeeld de Toshiba Satelite P50t: pricewatch: Toshiba Satellite P50t-A-11P een uitkomst bieden of is een GeForece GT 740M eigenlijk te laag gegrepen voor WB?
De nieuw opkomende ASUS N550: pricewatch: Asus N550JV, lijkt mij ook er prettig met een GeForce GT 750M. Hier staat er meer over http://nl.hardware.info/p...-cm068h#tab:specificaties.

Ik wil toch eigenlijk wel gaan voor 8GB Ram minimaal. En wil alleen nog zelf dan een SSD plaatsen, hoe ik dat ga doen moet ik nog uitzoeken.

Welke van deze 3 is het beste aan te raden, voor de vergelijkbare prijs, maar in mijn ogen betere hardware dan de TU laptop zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 536894

Klopt het dat de tue notebook geen optische drive heeft? Staat namelijk wel in de tabel van dit topic, maar ik heb er volgens mij geen en staat ook niet in dit bestand: http://w3.tue.nl/fileadmi...s_notebook_2013-2014-.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter van Ras
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
Anoniem: 536894 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:54:
Klopt het dat de tue notebook geen optische drive heeft? Staat namelijk wel in de tabel van dit topic, maar ik heb er volgens mij geen en staat ook niet in dit bestand: http://w3.tue.nl/fileadmi...s_notebook_2013-2014-.pdf
Je kan toch wel zien of hij er zit of niet? :P
In principe zou hij aan de rechterzijkant moeten zitten, vlak voor de VGA poort. (zie foto http://tweakers.net/ext/f/WygNE07KBvLDlMPErHZmvWBq/full.jpg)
Aan de andere kant, in die flyer staat hij idd niet. Zo te zien krijgen jullie er een usb stick bij terwijl wij vorig jaar een dvd kregen. En je kan de optische drive natuurlijk makkelijk missen. De mijne heeft er wel een maar ik geloof niet dat ik hem afgelopen jaar gebruikt heb.

Ik zelf heb de notebook van de TUE van vorig jaar, welke zo te zien zo goed als dezelfde is als dit jaar. Ik ben behoorlijk tevreden over hem. Het is inderdaad nogal een lomp en zwaar ding, maar hij is tenminste wel degelijk en dat vind ik ook wel nodig als je hem zoveel moet vervoeren en als het even kan een jaar of 5 moet gebruiken.
Bijbehorende rugzak is ook erg degelijk, je kan je notebook er goed in vastzetten en prima vervoeren.

Ik zie trouwens dat het prijsverschil tussen de 3 TU's nogal groot is. 200 en 250 euro is nogal een verschil en dan krijg je er bij de TUE ook nog eens langer garantie bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pieter van Ras schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:16:
[...]

Je kan toch wel zien of hij er zit of niet? :P
In principe zou hij aan de rechterzijkant moeten zitten, vlak voor de VGA poort. (zie foto http://tweakers.net/ext/f/WygNE07KBvLDlMPErHZmvWBq/full.jpg)
Aan de andere kant, in die flyer staat hij idd niet. Zo te zien krijgen jullie er een usb stick bij terwijl wij vorig jaar een dvd kregen. En je kan de optische drive natuurlijk makkelijk missen. De mijne heeft er wel een maar ik geloof niet dat ik hem afgelopen jaar gebruikt heb.

Ik zelf heb de notebook van de TUE van vorig jaar, welke zo te zien zo goed als dezelfde is als dit jaar. Ik ben behoorlijk tevreden over hem. Het is inderdaad nogal een lomp en zwaar ding, maar hij is tenminste wel degelijk en dat vind ik ook wel nodig als je hem zoveel moet vervoeren en als het even kan een jaar of 5 moet gebruiken.
Bijbehorende rugzak is ook erg degelijk, je kan je notebook er goed in vastzetten en prima vervoeren.

Ik zie trouwens dat het prijsverschil tussen de 3 TU's nogal groot is. 200 en 250 euro is nogal een verschil en dan krijg je er bij de TUE ook nog eens langer garantie bij.
Het was meer een vraag in het algemeen. Dat ik niet per ongeluk de enige ben zonder optische drive. Wat me zeer onwaarschijnlijk lijkt, maar fouten komen altijd voor ;)

Dan zal er wel geen in zitten.. Beetje jammer dat ik software op dvd's heb die ik erop wil zetten. Dat wordt een externe optische drive aanschaffen denk ik. Of hopen dat ik het alsnog kan downloaden.

We hebben er inderdaad een usb-stick bij gekregen, dat is op zich wel logisch dat we die dan hebben ipv een dvd.

Vind hem inderdaad redelijk lomp, maar hij ziet er wel stevig uit.. en ik vind die van dit jaar nog best mooi ook. Ik vind vooral de support die erbij komt een grote plus (en je hoeft zelf geen moeite te doen om een laptop uit te zoeken, waar bij mij dagen in zouden gaan zitten :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

(jarig!)
Anoniem: 536894 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:27:
[...]
Vind hem inderdaad redelijk lomp, maar hij ziet er wel stevig uit.. en ik vind die van dit jaar nog best mooi ook. Ik vind vooral de support die erbij komt een grote plus (en je hoeft zelf geen moeite te doen om een laptop uit te zoeken, waar bij mij dagen in zouden gaan zitten :P ).
Tja ehmm... Volgens notebookcheck throttled hij ook, net als de asus: Ik heb net even furmark en Intel burn test tegelijk laten draaien en hij throttlede als een bezetene. In tegenstelling tot de http://www.notebookcheck....70w-Notebook.83982.0.html die volgens notebookcheck helemaal niet throttled, ik ga deze asus n56 denk ik terug brengen en voor de 8570. Het enige verschil is dat de asus throttled bij gpu+cpu gebruik en de 8570w bij alleen cpu.

Zou iemand dit willen testen alsjeblieft. Gelieve intel burn test, realtemp en cpu-z te downloaden. start de programma's op zet de IBT op flink wat ram (6gb) en laat hem lopen voor wat minuten.

Gelieve het volgende te posten:
Max temp:[C]
Throttle (dat de clockspeed omlaag gaat):[ja/nee]

[ Voor 53% gewijzigd door Frozen op 30-08-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nick112 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:00:
Ik heb sinds gister de 8570w van de tu/e, weet iemand toevallig hoe je kan inloggen met die fingerprint? en hoe je je ww kan veranderen?
In het readme pdf bestand op je bureaublad staat dat je wordt aangeraden om de fingerprint niet te gebruiken, maar het kan wel.. dan moet je HP Protecttools downloaden ;) (laatste pagina btw)

Wachtwoord veranderen (even googlen en je hebt het antwoord): ctrl+alt+delete en dan de optie change password ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick112
Anoniem: 536894 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:41:
[...]

In het readme pdf bestand op je bureaublad staat dat je wordt aangeraden om de fingerprint niet te gebruiken, maar het kan wel.. dan moet je HP Protecttools downloaden ;) (laatste pagina btw)

Wachtwoord veranderen (even googlen en je hebt het antwoord): ctrl+alt+delete en dan de optie change password ;)
dat had ik idd al gelezen, maar toch even proberen;) zit er niet voor niets op. maar als ik met protecttools de beveiling probeer in te stellen kan ik aanklikken welke beveiling ik wil, java card, fingerprint, en een wachtwoord. maar bij fingerprint staat bij dat er geen sensor in mijn systeem zit... erg vreemd. enig idee misschien hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stef602 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:41:
[...]

Tja ehmm... Volgens notebookcheck throttled hij ook, net als de asus: Ik heb net even furmark en Intel burn test tegelijk laten draaien en hij throttlede als een bezetene. In tegenstelling tot de http://www.notebookcheck....70w-Notebook.83982.0.html die volgens notebookcheck helemaal niet throttled, ik ga deze asus n56 denk ik terug brengen en voor de 8570.
Die heeft een i5. En er staat geen screenshot bij, dus de conclusie acht ik sowieso niet betrouwbaar.
Het enige verschil is dat de asus throttled bij gpu+cpu gebruik en de 8570w bij alleen cpu.
Volgens mij begrijp je notebookcheck verkeerd. Jouw asus throttlet alleen bij gelijkmatig gebruik van de CPU en GPU. De 8570w heeft al problemen met enkel CPU load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

(jarig!)
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 19:11:
Volgens mij begrijp je notebookcheck verkeerd. Jouw asus throttlet alleen bij gelijkmatig gebruik van de CPU en GPU. De 8570w heeft al problemen met enkel CPU load.
Dat zeg ik dus, de asus throttled bij gpu+cpu de elitebook bij alleen cpu (al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is wat vreemd verwoord dan ;).

Over de koeling is in dit topic voldoende te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin149
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-06 20:16
Ik heb de mijne ook binnen maar ik vraag me af of bij meer mensen het lockscreen na een minuut of 2 ook een niet reagerend zwart scherm wordt... (utwente)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senui
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-05 23:55
martin149 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 23:58:
Ik heb de mijne ook binnen maar ik vraag me af of bij meer mensen het lockscreen na een minuut of 2 ook een niet reagerend zwart scherm wordt... (utwente)
Ik loop af en toe tegen ongeveer hetzelfde probleem aan met mij 8570w van vorig jaar (TUD). Als ik de laptop in slaapstand wil zetten, wordt zoals gewoonlijk het scherm zwart, maar hij blijft dan wel aanstaan en reageert dan niet. 8)7

Moet de laptop dan geforceerd uit en aan doen. Een vriend van mij met dezelfde laptop heeft dit ook af en toe.
Misschien komt hier ooit een update voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Senui schreef op zondag 01 september 2013 @ 00:07:
Moet de laptop dan geforceerd uit en aan doen. Een vriend van mij met dezelfde laptop heeft dit ook af en toe.
Misschien komt hier ooit een update voor...
Klinkt als een BIOS (ACPI) foutje. Heb je de laatste BIOS-update geinstalleerd? (F.41)
Ik heb nog 0 keer een gefaalde suspend/resume gehad in een jaar tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hawleri
  • Niet online
Anoniem: 536894 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:54:
Wat zit er nu in dan vraag ik me af? Ik zie alleen zo'n klepje wat beetje los zit. Of zou het stiekem toch een HD caddy zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb soms ook een soortgelijk probleem met mijn scherm, bij mij is het zo dat als mijn scherm wordt uitgezet na een tijd inactiviteit (staat ingesteld op 10min geloof ik), en ik kom terug dan wil het scherm niet meer aan! Als ik dan klik op mijn muis dan draait de fan nog wel en het lampje van numlock ook, maar mijn scherm blijft zwart en ik zie alleen mijn muiscursor (deze kan ik wel bewegen over het zwarte scherm).
Heel vreemd, zou het een BIOS instelling zijn of een videokaart driver probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
Nick112 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:24:
[...]

heb je daarvoor een speciaal programma geinstalleerd? of iets gewijzigd in de bios? ik kan niet zoals je zei een menu oproepen door mijn vinger over de scanner te halen.
en die sparekey is toch gewoon die 3 extra vragen voor als je je wachtwoord kwijt bent?
Nee staat al op de voorgeïnstalleerde windows. Hoort bij de hp protecttools security manager. Bij de vingerafdrukscanner hoort wel een losse driver om hem in protecttools te krijgen, maar die staat er standaard natuurlijk ook al op.

Sparekey is voor zover ik weet inderdaad 3 vragen (geboorteplaats, eerste school en dat soort dingen)
martin149 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 23:58:
Dat had ik ook, helemaal in het begin toen ik de laptop kreeg heb ik het een keer of 3/4 gehad. Daarna volgens mij niet meer. Nu onder windows 7 ook niet meer voorbij zien komen

[ Voor 23% gewijzigd door timberleek op 01-09-2013 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Anoniem: 367770 schreef op zondag 01 september 2013 @ 18:21:
mijn scherm blijft zwart en ik zie alleen mijn muiscursor (deze kan ik wel bewegen over het zwarte scherm).
Bedoel je nou dat je wel beeld hebt, maar dat de backlight van het paneel uitstaat? Dat zou niet mogen gebeuren natuurlijk. Dan is òf de sensor voor de deksel in de war (probeer eens scherm dicht te doen en weer te openen), òf de helderheidregeling even in de war (probeer eens helderheid te verlagen en te verhogen).

Either way is dit een bug. BIOS update gedraaid? Nvidia drivers geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
Nee dan doet je backlight het wel. De muiscursor is immers gewoon zichtbaar. Er is gewoon geen verdere beeld input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin149
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-06 20:16
ik heb meestal ook geen cursor, je krijgt het tafereel als je je laptop lockt en eventjes wacht. Zelf denk ik na wat opzoekwerk dat het met de videodriver te maken heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja klopt backlight heb ik dan wel, want je ziet inderdaad wel een muiscursor (maar die er ook niet altijd inderdaad). Ik heb ook gezocht en kwam ook tot de conclusie dat het meest waarschijnlijk aan de videokaart driver ligt, echter mijn huisgenoot heeft exact dezelfde laptop maar heeft het nog niet meegemaakt en heeft dezelfde videokaart driver versie.

• Twizzlerz
  • Laatst online: 14-06 15:12
Ik heb een vergelijkbaar probleem met de mensen die hierboven. Mijn backlight blijft helemaal gedimmt als ik hem uit slaapstand haal. Niet altijd, maar wel vaak.

Nu is het opvallende dat bij mij op de studie (TU/e), er heel veel mensen zijn die precies hetzelfde probleem hebben.

Ik heb al een BIOS update gedaan en ook de video-kaart drivers geupdatet, echter zonder resultaat.

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Voor alle mensen die last hebben van dat throttlen hebben ze een handig tooltje:
http://www.xtremesystems....ol-for-Core-2-Core-i-CPUs
Maar dan moet je cpu natuurlijk niet 90+ graden zijn als hij throttlen.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Dat-ie 90°+ wordt is natuurlijk precies het probleem bij deze notebook...

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Oei, dat is niet mooi. Dan heb ik niks gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:37

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Mijn TU/e notebook krijg ik pas over een week, maar ik was er alvast wat over aan het lezen in het forum van notebookreview.com. Geen idee of hier slimme mensen zitten, maar ik kwam dus het volgende tegen wat betreft de mSATA cache module:
The system is using the 24gb mSata for HDD caching. One of the worst marketing ideas ever - use an incredibly fast drive to store commonly used data from the boot drive - a slow 2.5" hard drive. Nothing makes sense about that, except to the people trying to market mSata drives that are really small to people that can't wrap their head around going from a 1Tb primary hdd to a 60gb primary ssd.

Also, as much as I love HP, they are notorious for using very low spec drives to increase profit.

Want speed? Do this:
- Wipe the mSata and reformat, install Windows on it as the primary boot drive/OS. Only use the 2.5" for data storage. That's how it's supposed to be.

And before you ask about how you will make a drive that only gives you about 20gb of usable space a windows drive, this is how: set your virtual pagefile to 0gb, especially on ssd's. much smaller and faster OS, i can install windows 7, 8 or server 2008 r2 or 2012 and apps like visual studio and sql server and still be under 20gb with no page file. i have not had 1 issue removing page file.

try that, re-run your benchmarks, then reply with your results. i guarantee your scores will be through the roof compared to the first run.
Ik snap niet waarom het als cache module geen winst zou geven, maar de module gebruiken als losse SSD klinkt wel erg interessant. Mensen die hier wat over kunnen zeggen? Ik snap dat een losse SSD beter is, maar daar heb ik nog even geen geld voor. Daarnaast zegt het laatste bericht in dat topic dat het geen zin heeft een cache module te houden wanneer je al een losse SSD hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
-Tim- schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 16:38:
Ik snap niet waarom het als cache module geen winst zou geven, maar de module gebruiken als losse SSD klinkt wel erg interessant. Mensen die hier wat over kunnen zeggen?
Wat wil je horen? Het verhaal klopt gewoon. Als je heel je OS van een SSD draait gaat dat veel sneller dan alleen wat delen van de slome HDD cachen. Het is alleen verdomd klein en die cache modules zijn helemaal niet zo snel ten opzichte van "echte" SSDs. Je kan veel beter een Crucial M500 mSATA erin zetten (let op, SATA-300 door limitatie HP) en die als OS-disk gebruiken, of de HDD helemaal eruit doen en die vervangen voor een SSD. Of, derde optie, je optische drive offeren voor een reguliere SSD.
-Tim- schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 16:38:
Daarnaast zegt het laatste bericht in dat topic dat het geen zin heeft een cache module te houden wanneer je al een losse SSD hebt.
Ja, dan heb je alleen maar overhead. Vooral niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383301

Ik heb een 8570W elitebook van hp en de touchpad doet het opeens niet meer, daarnaast zit er een behoorlijke delaytijd als ik iets op m'n keyboard inhoud, zoals mijn backspace knop voordat het begint te spammen op m'n scherm. Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Anoniem: 383301 schreef op zondag 08 september 2013 @ 18:46:
Ik heb een 8570W elitebook van hp en de touchpad doet het opeens niet meer.
Er is een feature die je touchpad uitzet voor het gebruik van de pointer op het toetsenbord. Heb je die misschien geraakt? En probeer het eens in het BIOS. Als hij het daar wel doet heb je gewoon een knopje geraakt en is het RTFM. Anders is het garantie.

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-06 12:20
TLDR warning

Aanschaf
Ik ben net begonnen aan mijn tweede jaar TU/e werktuigbouwkunde en ik heb vorig jaar de 2012 HP 8560W gekocht. Ik hoopte op nog een Lenovo omdat ik niet zo weg was van HP (ik ben laptopreparateur en zie veel pauperende Pavilion G/DV voorbijkomen). Wat research toonde al dat dit meevalt. Zie ook productreview: HP Elitebook 8560w review door Kid Jansen. Samenvatting: HP Pavilion is pauper, EliteBook is konings.
NB: 8570W is alleen een interne update (CPU/GPU)

Bouwkwaliteit
Laptop begin september opgehaald en meteen tegenover mezelf bevestigd dat het een bazig apparaat is. Hij is werkelijk gebouwd als een TANK _/-\o_ . Volledig aluminium behuizing op een (heb ik gehoord) magnesium frame. Dit is zeker een punt voor mensen die consumentenlaptops willen kopen. De 2010 8540W's die ik op de TU/e zie, zien er nog als nieuw uit, terwijl er overal half gebarsten/gebroken/versleten Asus K53's, MSI game laptops, Acertjes, HP Pavilions etc rondzwerven.
Een aantal van mijn medestudenten hebben wel wat deuken in hun 8560W weten te krijgen, maar daar komen dan epische verhalen bij (van de trap/fiets gedonderd, etc)
Om mijn punt aan geïnteresseerden te bewijzen, ga ik regelmatig op de dichtgeklapte laptop staan. Dit houdt hij makkelijk (Kid Jansen gaat er ook op staan in zijn review, gebeurt niks)
De laptop is simpelweg nergens in te drukken oid. Palmrest en scharnieren zijn ook enorm stevig. Het is gewoon een wereld van verschil met een consumentenlaptop.

Ergonomie en gebruiksgemak
Het grootste pluspunt qua ergonomie is het touchpad. Dit is imo enorm en het is van glas, wat enorm fijn werkt. Ook heb je drie grote knoppen eronder (binnen een maand kon ik niet meer zonder de middle mouse button). Kortom: ik neem nooit een muis mee omdat dit touchpad zo maximaal bazig is. :9~
Toetsenbord tikt verder prachtig, hoewel de pijltjestoetsen vervelend klein zijn. Scherm is niet gruwelijk (mijne is 1600X900) alhoewel het wel vervelend is als ik net van mijn 1440p desktop vandaan kom. (misschien zet ik er binnenkort een FHD paneeltje in). De laptop is inderdaad vrij lomp, maar imo niet belachelijk zwaar. Hij is 3KG tov 2,2-2,6 voor meeste 15,6" laptops. Je krijgt er van de TU/e echter een prima tas bij en dan is het allemaal prima te doen.

Temperaturen
Ik lees hier van alles over oververhitting van EliteBooks en dan met name de Delft 8570W. Mijn 8560W draait als een zonnetje. Je merkt aan de uitlaat wel dat hij aanstaat, maar meer ook niet. Bij zwaar gebruik gaat hij wel aardig blazen, maar het is gelukkig alleen gesuis, en niet de straaljager uit de consumenten-HP's. Als ik Furmark draai, wordt de GPU zo'n 80 graden. Ik krijg over het algemeen ongeveer dezelfde resultaten als Kid Jansen in zijn review (voor degenen die de review niet willen lezen: hij was zeer positief over de koeling)

Accuduur
Accuduur kan ik kort over zijn: kut |:( . Bij licht gebruik ben je blij met 2,5-3 uur. Met multitasken etc. begint hij na 1,5 uur al wat leegjes te worden. Bij gamen met powersave opties uit is hij in drie kwartier plat. Het is inderdaad zo dat HP de Intel IGP volledig uit heeft gezet en alles van de M5950 draait (of M4000/K1100M). Dit is kut voor de accu, maar voorkomt wel gezeik met graphics switching.
Een vriend van mij had een Asus N53 met GT540/Intel HD en dat ding pakte met gamen vaak de Intel HD (met bedroevend resultaat).
Ik wacht nog steeds op het genie dat een fysieke graphics-switch knop maakt. Lekker de gebruiker laten kiezen. Deze workstations (en gaming laptops bv) hoeven nou eenmaal niet volledig n00bproof te zijn.

Garantie
Dit is uiteraard een ENORM argument voor het kopen van deze dingen: directe garantie op de campus. Vaak wordt het voorbeeld genoemd dat je laptop de dag voor het tentamen (waarvoor je hem nodig hebt) kapot gaat. FF naar het NSC en binnen een kwartier/halfuur is je HDD in een ander exemplaar gezet en kan je je tentamen maken. Met een non-TU laptop heb je op dit moment een probleem.
Ik weet niet in detail hoe het bij de andere TU's zit, maar in Eindhoven doen ze ook niet moeilijk over garantie op adapter/tas, bouwen ze SSD/HDD/ODD/RAM/WLAN gratis voor je in en heb je ook verzekering (eigen risico 10% van reparatiekosten met minimum van 50 euro) voor als er bier (studenten he) over je laptop gaat of je hem op straat gooit (overleeft ie wss toch wel)

Verschillen in aanschaf
Bij de TU/e kost de laptop inderdaad maar 750 euro ipv de 900/950 bij de andere TU's. Dit is echter maar de helft. Voor de andere 750 euro teken je een schuldbekentenis, welke gedurende drie jaar geleidelijk kwijt wordt gescholden. Bij de andere TU's is dit dacht ik niet. Je kunt als tweedejaars student NIET aan het project deelnemen voor 750 euro. Je hebt dacht ik wel de mogelijkheid om voor 1100 euro de "tweede deelname" te doen met 3 jaar garantie en zonder accessoires. Misschien dat je mazzel hebt en het je alsnog lukt, maar reken er niet op.

PS: dat gezeik dat de laptop niet fatsoenlijk in slaatpstand gaat, heb ik ook wel es, eigenlijk alleen bij bijna lege accu 8)7 . Binnenkort ff naar kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door hjkv op 11-09-2013 22:02 ]

• -Tim-

-Tim-

Over de garantie van de TU/e: een studiegenoot vertelde me dat alle vloeistoffen over je laptop gedekt zijn, maar juist bier en andere alcoholische dranken niet. Zit op zich wel iets in, maar ik kon het zo snel niet terug vinden op de NSC site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296020

Ik heb sinds deze week mijn 8570w van de TU Delft gekregen. Ik ben al twee dagen bezig om (gewoon een legale) windows 8 pro versie op te installeren. Echter krijg ik het met geen mogelijkheid voor elkaar.

- Bij het booten van de DVD-rom kan hij de harde schijf niet zien waar het op geinstalleerd moet worden
- Bij het upgraden in windows 7 omgeving lijkt het goed te gaan totdat het restart (zoals ook moet) verschijnt er in een fractie van een seconde een foutmelding in beeld en gebeurt er alsnog niks.

Heeft hier iemand ervaring mee?
Ik lees hier alleen ervaringen met windows 8 op een nieuwe los aangekochte SSD installeren. Hier heb ik echter geen behoefte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twizzlerz
  • Laatst online: 14-06 15:12
Ik heb even het NSC bij TU/e een mailtje gestuurd over het backlight probleem. Ze gaven dit als antwoord:
"Dit probleem is bekend bij ons, ook bij HP. Echter, de oplossing die HP biedt, heeft dit probleem niet verholpen. De oplossing betreft het updaten van de Intel Raid Storage Technology."

Dit heb ik dus ook even geprobeerd en heeft het niet opgelost.
Tot nu toe heb ik dus de BIOS geupdate, Videokaart drivers en de Intel Raid Storage Technology software. Toch blijft het probleem dat het backlight regelmatig uit blijft als ik de computer uit slaapstand haal.

Mijn tijdelijke oplossing is nu de slaapstand geheel niet gebruiken, in plaats daarvan gebruik ik nu de sluimerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hawleri
  • Niet online
Ben benieuwd of er meer mensen zijn die tegen problemen aanlopen bij het installeren van win 8. Was van plan om alle meuk van de laptop eraf te gooien en ook win 8 erop te zetten.

Laptop presteert niet echt behoorlijk zoals verwacht:
- Start traag op/logt traag in.
- Scherm prestatieals je er niet exact loodrecht opkijkt.
- Toetsenbord maakt onnodig veel lawaai naar mijn mening (soms gewoon gepiep bij het inslaan van de toetsen).
- Laptop begint bij matige belasting (surfen/word) al lawaai te maken.

TU heeft slecht haar huiswerk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Anoniem: 296020 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:31:
Ik heb sinds deze week mijn 8570w van de TU Delft gekregen. Ik ben al twee dagen bezig om (gewoon een legale) windows 8 pro versie op te installeren. Echter krijg ik het met geen mogelijkheid voor elkaar.

- Bij het booten van de DVD-rom kan hij de harde schijf niet zien waar het op geinstalleerd moet worden
- Bij het upgraden in windows 7 omgeving lijkt het goed te gaan totdat het restart (zoals ook moet) verschijnt er in een fractie van een seconde een foutmelding in beeld en gebeurt er alsnog niks.

Heeft hier iemand ervaring mee?
Ik lees hier alleen ervaringen met windows 8 op een nieuwe los aangekochte SSD installeren. Hier heb ik echter geen behoefte aan.
Haal de caching SSD er eens uit, grote kans dat naar nog iets van de win7 instalatie opstaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296020

brilsmurfffje schreef op zondag 15 september 2013 @ 15:49:
[...]

Haal de caching SSD er eens uit, grote kans dat naar nog iets van de win7 instalatie opstaat
Dank je,
Ik was inmiddels er al achter dat het iets te maken had met de cashing SSD, dus die heb ik uitgezet, gewist en daarna weer aangezet
Windows 8 is inmiddels ook geinstalleerd, alleen nog niet succesvol.
Na het installeren van drivers door middel van HP Softpaq software, moet de computer opnieuw opstarten, krijg ik een fout melding.
Ik heb zo een vermoeden dat die ook weer aan de caching SSD ligt en ben van plan om hem dan maar definitief uit te schakelen. (Helaas) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Laatst online: 12-06 14:06
ik heb sinds kort de laptop van tu eindhoven, maar klopt het dat daar geen optische drive in zit?

gr niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
nelsch schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 15:22:
ik heb sinds kort de laptop van tu eindhoven, maar klopt het dat daar geen optische drive in zit?
Als je de laptop zelf hebt, dan kan je dat antwoord toch zelf geven? :?
Maar, wat zit er dan in die bay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Laatst online: 12-06 14:06
gertvdijk schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:07:
[...]

Als je de laptop zelf hebt, dan kan je dat antwoord toch zelf geven? :?
Maar, wat zit er dan in die bay?
nee dat kan ik niet aangezien er in de spec's in dit topic wel staat dat er een in hoort te zitten en ik dit niet heb. anders zou ik dr vraag natuurlijk niet stellen ;) het kan altijd dat je net een foute hebt gehad bij de aantallen die dit project telt. er zit een loze bay in, vandaar vroeg ik me af of dat bij andere ook zo was od fat de spec's hier in de startpost niet klopte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267970

Hallo allemaal!

Zojuist de Delftsche uitvoering van de 8570W besteld. Zie hier op het forum veel mensen die een ssd in hun laptop hebben geplaatst. Wat is hier de beste manier voor? ssd kopen en op de plek van de oorspronkelijke hdd plaatsen en deze hdd in een caddy? Of kan ik een ssd op de plaats van de caching ssd? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

nelsch schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 20:47:
[...]

nee dat kan ik niet aangezien er in de spec's in dit topic wel staat dat er een in hoort te zitten en ik dit niet heb. anders zou ik dr vraag natuurlijk niet stellen ;) het kan altijd dat je net een foute hebt gehad bij de aantallen die dit project telt. er zit een loze bay in, vandaar vroeg ik me af of dat bij andere ook zo was od fat de spec's hier in de startpost niet klopte
Zit er niet in nee, dat is ook de reden dat je een USB stick krijgt met de installatiebestanden.

• gertvdijk
Anoniem: 267970 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 21:47:
Zojuist de Delftsche uitvoering van de 8570W besteld. Zie hier op het forum veel mensen die een ssd in hun laptop hebben geplaatst. Wat is hier de beste manier voor? ssd kopen en op de plek van de oorspronkelijke hdd plaatsen en deze hdd in een caddy? Of kan ik een ssd op de plaats van de caching ssd? Alvast bedankt!
Dit is werkelijk al meerdere keren voorbij gekomen in dit en het eerdere topic...

[ Voor 3% gewijzigd door gertvdijk op 25-09-2013 09:42 ]

• Hawleri
  • Niet online
Voor de mensen die een lege optische drive hebben:

Een HDD Caddy, heb je toch nog wat aan zonder €30+ te betalen. Type staat er niet tussen, maar lijkt in principe hetzelfde te zijn, ik heb hem zojuist besteld, en laat het weten zodra ik het geïnstalleerd heb.

• Senui
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-05 23:55
Hawleri schreef op woensdag 25 september 2013 @ 17:32:
Voor de mensen die een lege optische drive hebben:

Een HDD Caddy, heb je toch nog wat aan zonder €30+ te betalen. Type staat er niet tussen, maar lijkt in principe hetzelfde te zijn, ik heb hem zojuist besteld, en laat het weten zodra ik het geïnstalleerd heb.
Ik heb van de week nog dit model ontvangen: HDD caddy. Was bang dat de bezel (van de ODD) er niet op zou passen, maar gelukkig bleek het wel op zo'n universeel ding te kunnen. Verder goed kwaliteit spul, zeker voor die prijs. Waar je ook op moeten letten is of het lock systeem van je ODD op je caddy gaat passen, waarmee die vastgezet wordt in de upgrade bay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Ik heb onlangs voor mijn HP 8570w een docking station gekocht. Het type is HSTNN-I11X. De bijbehorende voeding is een 90W PPP012L-E. Aangezien de voeding van de laptop zelf 140W is vraag ik me af of dit wel goed zal gaan. Overal op internet staat wel dat deze voeding geschikt is voor mijn notebook. Als het al zou werken, loop ik dan een risico dat er iets minder werkt of kapot zal gaan? Misschien mensen ervaring met dezelfde combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je krijgt waarschijnlijk een melding als je systeem teveel vermogen wil trekken. Heb die melding wel eens voorbij zien komen toen mijn adapter niet goed was aangesloten. Ik denk dat je de voeding van je laptop ook gewoon op de dockingstation kan aansluiten maar dan moet je even in de documentatie kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
-Tim- schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:19:
Ik heb onlangs voor mijn HP 8570w een docking station gekocht. Het type is HSTNN-I11X. De bijbehorende voeding is een 90W PPP012L-E. Aangezien de voeding van de laptop zelf 140W is vraag ik me af of dit wel goed zal gaan.
De HP 8570w met Nvidia graphics en Quadcore heeft een 120W+ voeding "nodig" volgens de HP Quickspecs op pagina 12. Voor gebruik met een docking "moet" je de 230W hebben. Ik kreeg dan ook een 230W voeding (dat ding is écht MEGA) bij het docking station (TU Delft project 2012/2013).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Ik heb het geprobeerd met de 90W adapter en hij geeft na het aansluiten netjes de melding dat de aangesloten adapter te weinig power heeft. Hierdoor zal de notebook niet op full performance draaien en zal het laden niet de hoogste prioriteit hebben. Gebruik ik die kleine 90W lekker voor onderweg :)

@gertvdijk, dat je met docking 230W zou 'moeten' hebben leidt je af uit het feit dat je die voeding bij jouw docking kreeg? Heb je soms een advanced dock? Aangezien ik geen melding krijg over te weinig power als ik m'n 150W voeding aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06 22:12

TTROX

Christian N

Ik ga mijn 8530w 'upgraden' door de 8570w, en die moet ik nog binnen krijgen.
Maar kan ik bij het NSC op de UT een SSD, extra HDD+caddy en misschien DDR3 geheugen laten inbouwen zonder dat de garantie vervalt?
Of mag je dat soort dingen wel zelf gewoon vervangen?

Enschede | 6720wp JinkoSolar 16x420 Z 47°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
Ik zou niet weten waarom je het niet zelf zou mogen doen.

De laptop heeft 1 upgrade klep aan de onderkant die je er zonder enige tools oid zo vanaf kan schuiven. Dan kun je bij de lege ram slots, msata slot, hdd slot en volgens mij kun je dan ook je optische drive zo losmaken.

Het is niet dat je het apparaat uit elkaar moet halen. tis bijna plug en play.
Je zal alleen geen garantie krijgen op jouw wijzigingen natuurlijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Als ik jou was zou ik het hun gewoon laten doen, dan weet je zeker dat je geen gezeur krijgt. In Eindhoven moet je het in ieder geval door hun laten doen. Toen ik nog in Enschede studeerde en ik vertelde dat ik zelf mijn ram er even uit had gehaald, was dat geloof ik ook niet helemaal volgens de regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

Ik heb hem nu binnen en het ziet er idd behoorlijk simpel uit, maar ik moet er toch ff mee heen.
Er zit geen windows 8 CD's bij dus ik laat NSC gewoon ff alles inbouwen.
Volgens het boekje :P
(Hoe moet dat trouwens als ik hem eens wil formatteren, heeft niemand Win8 CD's er bij zitten?)

Maar ik wil ff wat extra DDR geheugen kopen, via HP Support assistant zie ik dat er dat er geheugen van Samsung in zit, is het het slim om nu ook samsung te kopen, of maakt dat niet zoveel uit?
Hoeveel Mhz moet ik hebben en ECC of niet?
Ik weet er zelf niet zo veel vanaf.
Als iemand aanraders heeft qua geheugen houd ik mij aanbevolen :)

[ Voor 16% gewijzigd door TTROX op 13-10-2013 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
TTROX schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 21:35:
Als iemand aanraders heeft qua geheugen houd ik mij aanbevolen :)
1600MHz DDR3 non-ECC SO-DIMM zou allemaal goed moeten werken. Ik heb dit erbij gekocht:
pricewatch: Corsair Vengeance CMSX16GX3M2A1600C10

(was destijds voor €74, nu €150 :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

Oke dan heb je 8 + 16 gb in totaal, ik dacht er aan om een 2x 4gb er bij te kopen voor een totaal van 16 dan.
Kan ook 16 kopen en dan heb ik totaal van 24.
Maar bedankt! kan ik even prijzen gaan vergelijken wat een goede (en niet de duurste) is.

Maar niemand heeft Win8 dvd/s er bij gekregen of?
Hoe kun je in de toekomst zelf de pc formatteren en installeren?

[ Voor 19% gewijzigd door TTROX op 14-10-2013 11:41 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
<b>De aanbiedingen van 2014-2015 worden besproken in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1594676">[TU/e + TU Delft + UTwente] Notebookproject 2014-2015</a></b>

De topics van het laptopproject van de TU Eindhoven, TU Delft en UTwente zijn samengevoegd tot dit centrale topic, omdat de geselecteerde laptops allen een HP 8570W zijn. Er zijn verschillen; deze zijn dikgedrukt in de overzichtstabel.

Door deze samenvoeging kan het voorkomen dat sommige discussies in het begin van dit topic door elkaar heen lopen.