Toon posts:

[TU/e] Laptopproject 2012-2013 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1
Acties:

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:57
De laptop voor de TU/e voor komend jaar is als laatste van de 3TU's ook bekend geworden:
HP EliteBook 8560w
• MS Windows 7 64 bit
• Intel Core i7-2670QM Quad Core Processor
• Integrated 720p HD webcam15.6” anti-glare display, 1600x900 pixels8 GB 1333 DDR3 2 dimm geheugen
• 500 GB 7200 RPM hard disk
• AMD GL M5950 1GB video card
• Pointstick and touchpad, keyboard with numeric keypad
• 8C 75Wh Long Life battery
• Fingerprint Reader
• DVD-RW optische drive
• 802.11 a/b/g/n I3 WLAN kaart
• Bluetooth v2.1+EDR2 x USB 2.0, 2 x USB 3.0 en 1 x eSATA/USB 2.0 combo
• VGADisplay port
• 150W power supply
• Delivered with Including all necessary software for your study
o 5 year support
o 5 year insurance
o 5 year warranty notebook (excl. battery)
o 3 year warranty battery
• Notebook is supplied with Targus backpack, mouse, security and UTP cable

Dit is te vinden op http://w3.tue.nl/nl/diens...notebook_service_centrum/. Hier zal waarschijnlijk binnen enkele dagen een wat uitgebreidere flyer staan, alhoewel alles al best duidelijk is :)

[Voor 9% gewijzigd door The__Virus op 21-06-2012 11:48]

• The__Virus
Jammer om te zien dat het net een oudere versie is dan die van de TU Delft. Die hebben voor het high end model:

High end model: HP EliteBook 8570w
CPU: Intel i7 3610QM
RAM: 8 GB 1600 DDR3
HDD: 500 GB 7200RPM
DVD RW
15.6" LED Full HD WVA
GPU: NVIDIA Quadro 1100M
Batterij: 8C 75Whr
WLAN: 802.11 a/b/g/n
1 USB 2.0 & 2 USB 3.0
Windows 7 Home Premium 64 bit
Garantie: 3 jaar + 3 jaar garantie op batterij
Bluetooth
Webcam

Zie: [TU Delft] Laptopproject 2012 - 2013

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
The__Virus schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:45:
o 5 year support
o 5 year insurance
o 5 year warranty notebook (excl. battery)
Was dat de vorige jaren ook al zo?

[Voor 9% gewijzigd door ANdrode op 21-06-2012 16:19]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

ANdrode schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:18:
[...]

Dat is al sinds dit project er is aan de TUe afaik. :) (iig al sinds 2001)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:50
ANdrode schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:18:
[...]

Ja, mits je er blijft studeren. Anders is het 'gewoon' 3 jaar fabrieksgarantie.

• jan.manders
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-07-2021
The__Virus schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:47:
Jammer om te zien dat het net een oudere versie is dan die van de TU Delft. Die hebben voor het high end model:

High end model: HP EliteBook 8570w
CPU: Intel i7 3610QM
RAM: 8 GB 1600 DDR3
HDD: 500 GB 7200RPM
DVD RW
15.6" LED Full HD WVA
GPU: NVIDIA Quadro 1100M
Batterij: 8C 75Whr
WLAN: 802.11 a/b/g/n
1 USB 2.0 & 2 USB 3.0
Windows 7 Home Premium 64 bit
Garantie: 3 jaar + 3 jaar garantie op batterij
Bluetooth
Webcam

Zie: [TU Delft] Laptopproject 2012 - 2013
Maar dit scheelt dan ook wel bijna €200 en betere service
Dus het is zeker geen slechtere deal.

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:40
Denk dat dat de sneller gpu in de tue versie wel opweegt tegen die van de tue delft

• Dijksman
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:11
De grap is, dat dit juist de goedkoopste GPU is die je bij HP kunt kiezen. Wat niet wil zeggen dat AMD kaart per definitie slechter is want in mijn ogen zijn Nvidia Quadro kaarten vaak overpriced.

• mikeb106
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-10-2022
Is het met deze laptop mogelijk om bijvoorbeeld Battlefield 3 met redelijke kwaliteit te spelen?

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:16
Er staat dat de laptop ~€1200 kost, maar hoe zit dat voor studenten? Wel jammer dat het een ouder type is.

• The__Virus
mikeb106 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:27:
Is het met deze laptop mogelijk om bijvoorbeeld Battlefield 3 met redelijke kwaliteit te spelen?
Ja zou moeten lukken.
ikt schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:39:
Er staat dat de laptop ~€1200 kost, maar hoe zit dat voor studenten? Wel jammer dat het een ouder type is.
Mogelijk verouderde informatie, maar hier staat dat het 780 euro kost voor nieuwe studenten:
http://w3.tue.nl/nl/diensten/stu/notebook/kosten/
Links in het menu staat ook tweede deelname, waarvoor de kosten 1100 euro bedragen.
Deze gegevens zijn (nog) niet gewijzigd t.o.v. vorig jaar. Het zou kunnen dat het exact hetzelfde is, maar het zou ook iets kunnen afwijken. Veel zal het echter denk ik niet zijn. Mijn laptop kostte indertijd (2007/2008 IBM Lenovo T60P) 1800 euro, waarvan ik zelf 900 euro moest betalen. Was toen een zeer goede investering, ik heb tot dit weekend dat ding als laptop gebruikt voor alles. Maar is nu toch wel iets aan de trage kant en een accuduur van 15 minuten heb ik niet zoveel meer aan :).

• Dijksman
@ The__Virus: mijn accu zit nog steeds op 80%+ van zijn orginele capaciteit, maar ik heb tussentijds ook een tijd een 'normale' accu gehad die sleet een stuk sneller dan de long-life die je bij de TU geleverd krijgt.

Voor medewerkers kost de 2012 laptop trouwens 1240 euro, ik weet niet of die prijs overeenkomt met de tweede deelname ik hoop het niet voor de mensen die interesse hadden.

@mikeb106: Battlefield 3 zou net moeten lukken, al raad ik het je niet aan. De koeling is meestal niet supergoed om lang een zware game te spelen.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Dijksman schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:43:
@ The__Virus: mijn accu zit nog steeds op 80%+ van zijn orginele capaciteit, maar ik heb tussentijds ook een tijd een 'normale' accu gehad die sleet een stuk sneller dan de long-life die je bij de TU geleverd krijgt.

Voor medewerkers kost de 2012 laptop trouwens 1240 euro, ik weet niet of die prijs overeenkomt met de tweede deelname ik hoop het niet voor de mensen die interesse hadden.

@mikeb106: Battlefield 3 zou net moeten lukken, al raad ik het je niet aan. De koeling is meestal niet supergoed om lang een zware game te spelen.
Als je de achterkant van de laptop omhoog zet valt dat wel mee hoor, heb er eigenlijk nooit echt last van als ik gewoon m'n brillenkoker leesbrilletje ja of een boek oid van een paar cm onder zet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Mijn zusje begint volgend jaar met de opleiding Industrial design en ze vroeg aan mij (de grote broer met computer kennis) of dit een goede deal is.

Ik ben zelf niet zo thuis in de workstation GPUs en ik weet ook niet welke software ze gaat gebruiken. Maar is dit een goede deal voor haar?

Voor zo ver ik weet, zal ze laptop naast haar studie alleen gebruiken voor internet/films kijken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dijksman
Ik heb zelf geen ervaring met de opleiding Industrial Design, ik verwacht wel dat ze daar zoiets als 3dsmax gaan gebruiken. Maar het is echt een afgesloten clubje vergeleken met de rest van de campus, (ben er in 5 jaar alleen maar tijdens een open dag binnen geweest) dus ik krijg niet zoveel herkendbare IDers te zien die achter hun laptop werken.

Het is zeker geen verkeerde laptop gezien de prijs bij de eerste deelname, Daarnaast staat er op tweakers een uitstekende review van Kid Janssen:
productreview: HP Elitebook 8560w review door Kid Jansen

Ik heb zelf een 8760w ( de 17.3 inch variant) op het moment en behalve het scherm ( resolutie te laag ), ben ik heel tevreden. Daarnaast moet je ook niet vergeten dat de service in geval van een defect en software ondersteuning nergens beter is voor die prijs, bij een reparatie krijgt ze een identieke leen laptop waar alleen dan haar eigen harde schijf wordt ingezet ( zo kan ze 'meteen' weer verder werken in zo'n geval).

Kortom: Naar mijn mening is het een goede deal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zeara
  • Nu online
Bedankt voor de reactie ;)

Ja dacht ik zelf ook al. Ik heb zelf alleen moeite met de resolutie, maar dat maakt voor mijn zusje verder niet zo veel uit. Ik zal doorgeven dat ze er gewoon voor moet gaan :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Peerk
  • Laatst online: 26-12-2014
Ik snap de problemen met resolutie nooit echt als het gaat om films kijken. Als je films wilt kijken kun je een laptop gemakkelijk op een tv aansluiten, ervan uitgaande dat je een tv hebt. Desnoods kun je er zelf gemakkelijk een full-hd scherm en een paar fatsoenlijke boxjes bijkopen voor de meerwaarde van een laptop met full-hd resolutie en vergelijkbare specificaties. De kijk ervaring wordt alleen maar bevoordeelt door het betere geluid en het grotere scherm naar mijn mening.
En als je dan een keer een film kijkt ergens anders dan op een kamer of thuis, een 720p resolutie op zo'n klein scherm zal absoluut geen slecht beeld geven..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dijksman
Op een scherm van 15.6" valt 900p reuze mee, dit jaar werd de Lenovo W520 aangeboden met dezelfde resolutie. Dat ze nog een keer voor dezelfde resolutie gaan zegt mij dat er voor normaal gebruik geen noemenswaardige problemen met de resolutie zijn geweest.

De TU/e kiest meestal nog voor 900p in verband met software die zijn fonts niet omhoog kan schalen, daardoor wordt de tekst onpraktisch klein. Ik weet natuurlijk niet of je zusje dat soort problemen kan krijgen binnen ID.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-03 16:16
Dijksman schreef op maandag 02 juli 2012 @ 21:45:
Ik heb zelf geen ervaring met de opleiding Industrial Design, ik verwacht wel dat ze daar zoiets als 3dsmax gaan gebruiken. Maar het is echt een afgesloten clubje vergeleken met de rest van de campus, (ben er in 5 jaar alleen maar tijdens een open dag binnen geweest) dus ik krijg niet zoveel herkendbare IDers te zien die achter hun laptop werken.

Het is zeker geen verkeerde laptop gezien de prijs bij de eerste deelname, Daarnaast staat er op tweakers een uitstekende review van Kid Janssen:
productreview: HP Elitebook 8560w review door Kid Jansen

Ik heb zelf een 8760w ( de 17.3 inch variant) op het moment en behalve het scherm ( resolutie te laag ), ben ik heel tevreden. Daarnaast moet je ook niet vergeten dat de service in geval van een defect en software ondersteuning nergens beter is voor die prijs, bij een reparatie krijgt ze een identieke leen laptop waar alleen dan haar eigen harde schijf wordt ingezet ( zo kan ze 'meteen' weer verder werken in zo'n geval).

Kortom: Naar mijn mening is het een goede deal.
4/5 van de ID'ers die ik ken hebben een Macbook , maar dat komt denk ik vooral doordat het design ze aanspreekt. Verder doen ze niet zo gek veel aan 3D modelleren, af en toe wel iets maar het is zeker geen groot deel van de opleiding voor zover ik weet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaakwortel
Dutch_Razor schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 19:23:
[...]

4/5 van de ID'ers die ik ken hebben een Macbook , maar dat komt denk ik vooral doordat het design ze aanspreekt. Verder doen ze niet zo gek veel aan 3D modelleren, af en toe wel iets maar het is zeker geen groot deel van de opleiding voor zover ik weet.
Dat is echt niet waar, in mijn groep (dus jaarlaag 2011-2012) is het echt maar 10%, en de ondersteuning voor macbooks is nihil.

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-03 19:29
Donderdag mag ik mijn laptop ophalen en ik zou er graag een ssd in steken. Nu twijfel ik een beetje tussen 128 GB en 256 GB. Zou ik voor mijn studie genoeg hebben aan 128 GB?

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-03 19:05

McGryphon

Veul vrouwkes!

Als ik het goed heb mag ik hem vandaag ook ophalen. Vorig jaar had ik echter eerst gedoe met de TU en daarna met de rabobank, waardoor ik hem misliep. Hopelijk lukt het nu wel :P

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• kaasplank1
  • Laatst online: 28-03 19:39
Heb de laptop nu een paar dagen in gebruik, en vind dat de laptop tochwel vrij warm wordt. met name linksvoor waar de fan zit, en aan de onderkant. meer mensen die dit ook hebben?

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03 17:42
kaasplank1 schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 12:30:
Heb de laptop nu een paar dagen in gebruik, en vind dat de laptop tochwel vrij warm wordt. met name linksvoor waar de fan zit, en aan de onderkant. meer mensen die dit ook hebben?
Ja dat heb ik ook. Zal wel "normaal" zijn dacht ik.

Als self-proclaimed tweaker wil ik wel graag een SSD er in, gisteren heb ik er eentje gekocht (Vertex 4) samen met een SSD-tray. Nu heb ik even geexpirementeerd met die "restore-image" cd maar hij zegt steeds dat hij geen verbinding kan maken met de map waar die image staat (cannot connect to \\campusf\blablabal) of iets dergelijks. Ik kan er wel verbinding mee maken in Windows 7 maar met die BartPE cd lukt dat dus niet. Heb al een andere modem geprobeerd omdat de ingebouwde VPN van Windows hier niet mee werkt (ik denk dat hij via VPN verbinding maakt) maar dat haalde niets uit (ingebouwde VPN client werkte wel in Windows 7 maar niet in BartPE).

Maandag ga ik wel langs bij het NSC maar ik ben echt zo extreem ongeduldig...andere optie is het installeren de bijgelerde Windows. Maar uit vorige topics begreep ik dat het niet zo heel handig is om terug te gaan naar de bijgeleverde Windows Home Premium omdat dit problemen zou geven met het TUE domain dus dat ga ik niet doen.

Iemand al geprobeerd om een image terug te zetten middels BartPE? (Dit werkt ook van buiten de campus toch? Bedenk me nu eens dat ik het misschien even op de campus zelf moet proberen)

• sjaakwortel
die restore werkt alleen als je op het uni netwerk zit(heb er zelf ook mee zitten klooien, met mijn ssd in mijn 2011/2012 laptop).

[Voor 40% gewijzigd door sjaakwortel op 01-09-2012 17:28]

• Maks
sjaakwortel schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 17:27:
die restore werkt alleen als je op het uni netwerk zit.
Ok, figures :P. Thanks, hoopte dat er misschien via VPN in BartPE verbinding werd gemaakt, ik kan eventueel ook nog die image via VPN naar binnen halen en dan via een eigen bootcd terugzetten. Maar dat is me te veel werk hehe.

Edit\ Aaight wist wel dat meer mensen dat zouden doen haha. Heb je het nu wel werkend?

[Voor 10% gewijzigd door Maks op 01-09-2012 17:33]

• sjaakwortel
Nope, heb toen maar de home premium er op gezet en er mee leren leven dat sommige dingen het niet doen.(hoewel ik denk dat het gewoon moet werken, heb ik het gewoon niet verder geprobeerd)

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-03 19:29
Heeft iemand een alternatief voor HP ProtectTools Security Manager? Ik zou graag de fingerprint reader gebruiken om in te loggen maar sinds ik HP ProtectTools Security Manager heb geïnstalleerd duur opstarten gewoon twee keer zo lang...

• Maks
Bij het NSC hebben ze de goede image er weer opgezet. Ze zijn daar echt vriendelijk trouwens :).

Ik wordt wel gek van mijn touchpad. Als ik mijn vinger diagonaal beweeg dan wordt dat geinterpreteerd als een beweging naar rechts en naar beneden (net als stapjes van een trap in plaats van "echt" diagonaal). Blijf me trouwens sowieso verbazen over de kwaliteit van touchpads van Windows notebooks...ik kom van een MBP (mid 2009 dacht ik)...in principe een upgrade maar alleen het touchpad is zo extreem slecht :(

• The__Virus
Nou Maks is ongetwijfeld een instelling, want die HP's hebben een touchpad volledig gelijkwaardig aan die van een MBP. Je kunt ze zelfs vrijwel identiek instellen, met het voordeel dat je een rechtermuisknop hebt ;)

• The__Virus
Maks schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 17:24:
[...]

Ja dat heb ik ook. Zal wel "normaal" zijn dacht ik.

Als self-proclaimed tweaker wil ik wel graag een SSD er in, gisteren heb ik er eentje gekocht (Vertex 4) samen met een SSD-tray. Nu heb ik even geexpirementeerd met die "restore-image" cd maar hij zegt steeds dat hij geen verbinding kan maken met de map waar die image staat (cannot connect to \\campusf\blablabal) of iets dergelijks. Ik kan er wel verbinding mee maken in Windows 7 maar met die BartPE cd lukt dat dus niet. Heb al een andere modem geprobeerd omdat de ingebouwde VPN van Windows hier niet mee werkt (ik denk dat hij via VPN verbinding maakt) maar dat haalde niets uit (ingebouwde VPN client werkte wel in Windows 7 maar niet in BartPE).

Maandag ga ik wel langs bij het NSC maar ik ben echt zo extreem ongeduldig...andere optie is het installeren de bijgelerde Windows. Maar uit vorige topics begreep ik dat het niet zo heel handig is om terug te gaan naar de bijgeleverde Windows Home Premium omdat dit problemen zou geven met het TUE domain dus dat ga ik niet doen.

Iemand al geprobeerd om een image terug te zetten middels BartPE? (Dit werkt ook van buiten de campus toch? Bedenk me nu eens dat ik het misschien even op de campus zelf moet proberen)
Je kunt ook gewoon de image downloaden en het script ff aanpassen, zo heb ik ooit mn ding gerestored.

• kaasplank1
  • Laatst online: 28-03 19:39
Het is niet mogelijk een msata ssd erin te zetten toch? in de 8570w iig wel, maar kan helemaal niks erover vinden.

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

• The__Virus
Helaas niet nee.

• Maks
Is het iemand al gelukt om Linux werkend te krijgen? Ik heb verschillende distros geprobeerd;
- Ubuntu; zwart scherm (nouveau modeset etc. werkte niet omdat de guide die ik vond voor de Hp met Nvidia kaart was)
- Mint; Werkt ok, screen brightnes niet out of the box en batterij binnen een uur leeg (waarschijnlijk werkt acpi niet lekker)
- OpenSuse; zelfde verhaal als bij Mint (laptop werd zo warm dat ik artifacts kreeg!, zelfs toen ik na een herstart in windows kwam!). Suse wordt trouwens officieel door Hp "ondersteund" maar dat is voor de betaalde versie, dezelfde drivers op de open source versie werken niet echt lekker denk ik (terwijl het volgens mij bijna het zelfde is).

Ik vind het heel jammer, dat de ondersteuning zo slecht is. Heb momenteel niet echt tijd om alles uit te zoeken maar out-of-the-box werkt het dus heeeel slecht :(.

[Voor 16% gewijzigd door Maks op 17-03-2013 12:41]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee