Nog een iets betere uitleg over cloud based gaming
Ik heb de Xone gepre-orderd bij de Gamemania.. Maar nu er nog steeds geen datum is begin ik me er een beetje zorgen over te maken. Is het mogelijk om de console in het buitenland te pre-orderen en als optie " betalen bij levering" ofzo iets. Ik wil niet nu al 500,- betalen als ik niet zeker weet dat ik hem op release date binnen krijg.
BTC €94.837,08
Amazon.de of Microsoft.de, bij beide op creditcard en word pas afgeschreven wanneer het verzonden word;)
Lichtpuntje...
Jammer genoeg heb ik geen creditcard :'D Alleen PaypalLuisjeNL schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:55:
Amazon.de of Microsoft.de, bij beide op creditcard en word pas afgeschreven wanneer het verzonden word;)
BTC €94.837,08
Tijd om er 1 aan te vragen dan!
Maar ik denk dat het dan wel lastig word, je zou wel in Duitsland bij een winkel 1 kunnen pre orderen, heb in dit topic verhalen gezien over 30 euro aanbetalen.
Moet je wel rond de releasedatum naar Duitsland rijden om hem op te halen;)
Maar ik denk dat het dan wel lastig word, je zou wel in Duitsland bij een winkel 1 kunnen pre orderen, heb in dit topic verhalen gezien over 30 euro aanbetalen.
Moet je wel rond de releasedatum naar Duitsland rijden om hem op te halen;)
Lichtpuntje...
microsoft.de werkt ook met Paypal.
Wie maakt er een reference guide voor deze standaard vraag (in de TS?) of misschien zelfs een apart "Xbox One import-topic"?
Wie maakt er een reference guide voor deze standaard vraag (in de TS?) of misschien zelfs een apart "Xbox One import-topic"?
Ben trouwens echt benieuwd wanneer ze nu eens met de releasedatum gaan komen. Ik heb er nu al drie gehoord in het geruchtencircuit waarvan ze zeggen dat het al min of meer bevestigd is. Allemaal bullshit en speculatie dus.
Grappig, die gast met die baard heb ik op Gamescom nog een demo van gehad en mee gesproken.xAnarchyBaS schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:38:
[video]
Nog een iets betere uitleg over cloud based gaming
[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 27-08-2013 21:39 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Zet m'n geld op 8 november US. (en hoop ook de overige landen)
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Lijkt me een prima gok. Overal komt 8 november terug als datum, veel geruchten enz.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Zou me niks verbazen als het voor de US 8 november wordt en de 'rest van de wereld' hem twee weken later krijgt.Rivanov schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:43:
Zet m'n geld op 8 november US. (en hoop ook de overige landen)
Het valt ook op dat er weer plots niemand over CBoat zijn voorspellingen praat nu het weeral bullshit bleek te zijnPhusebox schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:33:
Ben trouwens echt benieuwd wanneer ze nu eens met de releasedatum gaan komen. Ik heb er nu al drie gehoord in het geruchtencircuit waarvan ze zeggen dat het al min of meer bevestigd is. Allemaal bullshit en speculatie dus.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Wou dat ik dat wist had me 8 euro kunnen schelen ik gebruik een prepaid card dus heb 4 transacties gedaan om 500 euro op de kaart te krijgen.LuisjeNL schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:55:
Wordt wel gereserveerd op moment van bestellen toch? En na een week oid weer vrij gegeven.
Althans dat was bij mijn Amazon bestelling zo dacht ik.
Heb geen idee van wat ik gezien heb is er eerst 3 maal 1 euro afgeschreven om te controleren denk ik.Donstil schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:05:
Wordt wel gereserveerd op moment van bestellen toch? En na een week oid weer vrij gegeven.
Daarna weer gekeken later op de avond heb liever dat de 500 euro op mijn bank rekening staat dan op mijn prepaid credit card.
[ Voor 14% gewijzigd door BlackwaterEl1te op 27-08-2013 23:12 ]
Ik zag een reservering (geen afschrijving dus) van 499,- dacht ik. Is nu weer weg (AbnAmro staat dat maar 10 dagen toe ook).
Welke precies? Truthfact 1 die (ook) ging over:" But there is NO chance of early October release..." ?boe2 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:00:
[...]
Het valt ook op dat er weer plots niemand over CBoat zijn voorspellingen praat nu het weeral bullshit bleek te zijn
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Hehehe die CBoat is volgens mij gewoon een PS fanboy. Opvallend aan zijn 'onthullingen' is toch wel dat er meestal een negatief kantje aan zit voor MS en de X1boe2 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:00:
[...]
Het valt ook op dat er weer plots niemand over CBoat zijn voorspellingen praat nu het weeral bullshit bleek te zijn
Microsoft heeft de afgelopen maanden niet zo'n goede pers gehad met zijn One (is aan het bijtrekken) en ik ben door dit topic heengegaan om gewoon eens te kijken wat de vaste 360-ers nou vinden van de One. Het valt op dat ik toch een aantal in het begin nogal zie twijfelen, maar nu het eigenlijk alleen nog maar hebben over waar te pre-orderen. Ik ben nieuwsgierig naar wat jullie uiteindelijk over de streep getrokken heeft om nu toch voor een One te gaan. Zijn het de launchgames, de belofte van meer dan een gameconsole alleen, Kinect-spellen, de investering in het ecosysteem (gold, punten) die er al in zitten, de omgeving die voornamelijk Xboxers kennen, of toch een soort merktrouw, of....?
(Ik besef me terdege dat dit trollerig geïnterpreteerd kan worden, "ga ik wat noemen, gaat hij het af zitten kraken" maar geloof me, dat is niet mijn insteek, ik vind het alleen maar interessant om te lezen)
(Ik besef me terdege dat dit trollerig geïnterpreteerd kan worden, "ga ik wat noemen, gaat hij het af zitten kraken" maar geloof me, dat is niet mijn insteek, ik vind het alleen maar interessant om te lezen)
Ik vooral omdat ik niet tevreden ben over mijn PS3 (heb alle consoles nu maar Xbox is banned om kopiereden en daarom is PS3 main console nu).Armada schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 01:13:
Microsoft heeft de afgelopen maanden niet zo'n goede pers gehad met zijn One (is aan het bijtrekken) en ik ben door dit topic heengegaan om gewoon eens te kijken wat de vaste 360-ers nou vinden van de One. Het valt op dat ik toch een aantal in het begin nogal zie twijfelen, maar nu het eigenlijk alleen nog maar hebben over waar te pre-orderen. Ik ben nieuwsgierig naar wat jullie uiteindelijk over de streep getrokken heeft om nu toch voor een One te gaan. Zijn het de launchgames, de belofte van meer dan een gameconsole alleen, Kinect-spellen, de investering in het ecosysteem (gold, punten) die er al in zitten, de omgeving die voornamelijk Xboxers kennen, of toch een soort merktrouw, of....?
Wat de Xbox One voor heeft voor mij is de compatibiliteit met mijn Windows Phone, een topcontroller, record van zeer goede onlinemogelijkheden, standaard Kinect, gratis FIFA, integratie met televisie kijken en Titanfall. Verder zijn Forza, Halo en Quantum Break (als het dezelfde intensiteit als Alan Wake heeft) ook geen straf natuurlijk.
Ten eerste moet ik eerlijk zeggen dat ik de belofte die ik mezelf heb gemaakt niet heb nagekomen, namelijk het wachten met pre-orderen. Als ik het vermoeden had dat beide makkelijk te krijgen waren op korte termijn had ik nog even de reviews/eigen indrukken afgewacht. Maar het begon toch weer te kriebelen.Armada schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 01:13:
Dus toch de Xbox besteld voornamelijk om de visie:
- ik ga totaal in de MS visie mee om alle devices te laten samenwerken, zo verwacht ik op termijn ook gewoon de Win8 store te zien (al is MS erg traag in de implementatie tot mijn teleurstelling)
- ik vond de originele DRM implementatie perfect, namelijk gelijk aan Steam, maar dan nog eerlijker. De Always Online requirement vond ik anno 2013 geen enkel probleem.
- Kinect GAMES voor de kinderen/gezin (en als subtiele toevoeging binnen hardcore games)
- Kinect FEATURES (vooral voice) voor de UI , TV en evt andere apparaten
- dat de games in het begin waarschijnlijk wat beter zijn is mooi meegenomen maar niet heel belangrijk aangezien dat ding 7 jaar weer mee moet gaan (met een beetje pech...)
PS4 komt er iets later weer in, mooie Vita compatibility, exclusives, PS+ en wellicht ook betere multiplatform games, maar het is voornamelijk meer van hetzelfde (behalve dus die Vita compatibility die echt geweldig is als dat goed werkt voor (bijna) alle games). Dat dat is niet erg, zeker voor mensen die singleplayer only spelen en geen kinderen hebben is de PS4 denk ik de beste keus. Maar ik heb bijvoorbeeld wel kleine kinderen, dus tja dan is Kinect echt wel een grote plus. En de visie + features van de Xbox One wegen bij mij zwaarder dan een beetje meer power onder de motorkap.
Ik ben denk ik niet de doelgroep van je vraag, aangezien ik nooit heb getwijfeld om een X1 aan te schaffen. Zelf ben ik na de bekendmaking slechts 2 keer teleurgesteld geweest. De eerste keer door het terugdraaien van de originele DRM implementatie (zelfde als Seamus hierboven heeft genoemd) en de tweede keer door uitstel van NL (maar dat was na 2 dagen ook over, omdat je hem gewoon kan importeren).
Echter denk ik dat mensen twijfelden omdat er gewoon een enorme negatieve sfeer rondom het product hing. Lees dit topic maar eens door rondom de 1e bekendmaking en de E3. Het was één en al gebash van MS, waarbij ik de argumentatie op zijn zachts gezegd zwak vond (always online, NSA, verplichte kinect, indies, family sharing een veredelde demo, etc.). Nu een tijdje verder heeft MS een paar keuzes gemaakt die aan deze 'bezwaren' tegemoet komen en hebben ze in mijn ogen toch gewoon laten zien met een uitermate compleet systeem op de markt te komen dat meer kan zijn (aangezien we het nog niet in de NLse praktijk werkend hebben gezien) dan 'slechts' een gameconsole.
Daarnaast vind ik dat na de E3, wat mijns inziens gewoon een zeer degelijke presentatie was van MS (waar het draaide om games, zoals ze hadden beloofd), Sony zelf ook weinig bijzonders meer heeft laten zien. Vond de Gamescom presentatie van Sony er prima uitzien en had een goede opbouw, maar de hallelujah sfeer die er na de E3 hing, was er in mijn optiek niet meer en ik denk dat meer mensen dat gevoel delen. Ze hebben gewoon optimaal geprofiteerd van de communicatie fails van MS, maar dat kun je niet blijven doen en uiteindelijk moet jezelf ook gewoon iets te bieden hebben. En daar doen de X1 en de PS4 imo beide niet voor elkaar onder.
Echter denk ik dat mensen twijfelden omdat er gewoon een enorme negatieve sfeer rondom het product hing. Lees dit topic maar eens door rondom de 1e bekendmaking en de E3. Het was één en al gebash van MS, waarbij ik de argumentatie op zijn zachts gezegd zwak vond (always online, NSA, verplichte kinect, indies, family sharing een veredelde demo, etc.). Nu een tijdje verder heeft MS een paar keuzes gemaakt die aan deze 'bezwaren' tegemoet komen en hebben ze in mijn ogen toch gewoon laten zien met een uitermate compleet systeem op de markt te komen dat meer kan zijn (aangezien we het nog niet in de NLse praktijk werkend hebben gezien) dan 'slechts' een gameconsole.
Daarnaast vind ik dat na de E3, wat mijns inziens gewoon een zeer degelijke presentatie was van MS (waar het draaide om games, zoals ze hadden beloofd), Sony zelf ook weinig bijzonders meer heeft laten zien. Vond de Gamescom presentatie van Sony er prima uitzien en had een goede opbouw, maar de hallelujah sfeer die er na de E3 hing, was er in mijn optiek niet meer en ik denk dat meer mensen dat gevoel delen. Ze hebben gewoon optimaal geprofiteerd van de communicatie fails van MS, maar dat kun je niet blijven doen en uiteindelijk moet jezelf ook gewoon iets te bieden hebben. En daar doen de X1 en de PS4 imo beide niet voor elkaar onder.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ik denk niet dat je hier veel gebruik van gaat maken. Heb het zelf ook op de TV (true, bij Samsung werkt niet altijd even lekker). In het begin gebruik je het nog wel eens omdat het even leuk is en om het te laten zien aan anderen, maar op een gegeven moment ga je toch weer terug naar de bekende vormen van bediening.SeamusXanthus schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 07:48:
[...]
- Kinect FEATURES (vooral voice) voor de UI , TV en evt andere apparaten
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Microsoft zegt nog maar eens dat er geen productie problemen zijn, en dat het echt die 'localization' is voor Kinect ondersteuning
Bron: http://www.ign.com/articl...-xbox-one-regional-delays“This is the part of the internet that's frustrating, because everybody wants to assume there's a [units volume] issue. And yet I'm showing real hardware here at Gamescom – a real, final, retail kit. Which I have yet to see my friends show me.
“People assume there's a volume issue which in fact there isn't. You're actually seeing pre-orders pop back up now because we're able allocate the countries' volumes back in. It's there, the problem is localisation. And once people see the system and how integral it is, it's not just text integration.”
Wat doet die Samsung TV dan allemaal als ik vragen mag?Jackal131 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 08:42:
[...]
Ik denk niet dat je hier veel gebruik van gaat maken. Heb het zelf ook op de TV (true, bij Samsung werkt niet altijd even lekker). In het begin gebruik je het nog wel eens omdat het even leuk is en om het te laten zien aan anderen, maar op een gegeven moment ga je toch weer terug naar de bekende vormen van bediening.
Ook al hebben we er nog niets concreets van gezien, vind ik wel dat je Gaikai hier had mogen noemen. Dat vind ik toch wel een heel groot pluspunt hoor, indien het werkt zoals het werkt (waar ik vanuit ga, want je gaat niet $ 380.000.000 aan lucht uitgeven). Ik vind het dan ook vreemd dat mensen de PS4 maar steeds slechts een upgrade noemen. Alleen omdat het ding geen standaard camera heeft meegeleverd en geen HDMI input heeft? Als we puur naar het gaming gedeelte kijken vind ik de PS4 met Remote Play en Gaikai een grotere vooruitgang dat de nieuwe XBox. En dan nog blijf ik persoonlijk van mening dat het echte next gen gevoel zich moet gaan uiten in graphics, AI, grotere werelden, meer NPC's etc. En dat zit op beide systemen wel goed met de enorme hardware boosts die ze gehad hebben.SeamusXanthus schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 07:48:
[...]
PS4 komt er iets later weer in, mooie Vita compatibility, exclusives, PS+ en wellicht ook betere multiplatform games, maar het is voornamelijk meer van hetzelfde (behalve dus die Vita compatibility die echt geweldig is als dat goed werkt voor (bijna) alle games). Dat dat is niet erg, zeker voor mensen die singleplayer only spelen en geen kinderen hebben is de PS4 denk ik de beste keus. Maar ik heb bijvoorbeeld wel kleine kinderen, dus tja dan is Kinect echt wel een grote plus. En de visie + features van de Xbox One wegen bij mij zwaarder dan een beetje meer power onder de motorkap.
Voice en gestures UI, apps en heel veel diensten: http://www.samsung.com/nl...ns/tv-2013/UE55F8500SLXXNSeamusXanthus schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 09:22:
[...]
Wat doet die Samsung TV dan allemaal als ik vragen mag?
[ Voor 10% gewijzigd door bram1984 op 28-08-2013 09:27 ]
Merken trouw zou het bij mij kunnen zijn. Of toch de exclusives? Aanvankelijk kocht ik in 2006/2007 (weet ik niet eens meer precies) een xdoos vanwege Gears of War en Halo. In de tussentijd ben ik de PS3 ook heel erg gaan waarderen, althans vanwege Killzone 2+3. Bovendien kijk ik ook Bluray films met de PS3.Armada schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 01:13:
Ik ben nieuwsgierig naar wat jullie uiteindelijk over de streep getrokken heeft om nu toch voor een One te gaan.
De multimediafuncties van de X1 spreken me heel erg aan. Een aantal van die functies zitten in beperkte schaal ook in de 360 zoals MCE. De 360 gebruik ik dan ook vaak om tv te kijken. Een functie die in de X1 veel beter is geintegreerd, in de 360 alleen als extender van Windows MCE. Ik ben ook blij dat de X1 ook een Bluray heeft.
Momenteel ben ik min of meer een "zwevende kiezer". Hoewel, de X1 ga ik sowieso halen, alleen twijfel ik nog if ik 't ga importeren of dat ik tot volgend jaar wacht tot ie in NL uit komt omdat je voorlopig "alleen maar" kunt gamen en bijvoorbeeld nog geen tv kunt kijken. MS is hier tenslotte nog met verschillende tv providers bezig.
Naar mijn mening is het zeer onterecht dat er in de op "Wat moeten wij met al die TV troep, ik wil gamen!" staat.
Ik twijfel namelijk of ik de PS4 ook zal halen (Ondanks het mooie platform zal dat voornamelijk voor Kilzone zijn) omdat ik eigenlijk veel te weinig tijd heb om veel te gamen. De genoemde PS3 leen ik van mijn neefje als die op vakantie is en/of moet studeren voor zijn examens en hij gaat nu voor de X1.
Op dit moment wil ik zo'n PS4 dolgraag en denk ik; ach ik leef maar 1x en dan s'ochtends maar met wallen onder m'n ogen op het werk verschijnen maar ik kan daarnaast ook gewoon kiezen wat ik wil doen. Het volgende moment denk ik rationeler vanwege mijn beperkte tijd.
Even wat anders; Ik weet niet meer precies waar maar ik las ergens dat de X1 dusdanig degelijk gemaakt is om 10 jaar lang non-stop te kunnen draaien.SeamusXanthus schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 07:48:
aangezien dat ding 7 jaar weer mee moet gaan (met een beetje pech...)
Wat betreft degelijkheid en betrouwbaarheid heeft de eerste generatie 360 een zeer slechte reputatie vanwege het rrod spook. Mijn 1e 360 is dan ook 3x ter reparatie geweest, ze hebben er 3x een nieuw mobo ingeschroeft waarna hij (wellicht nog veel erger) ook de dvd's op ging vreten (krassen). Met dat laatste ben ik nog een jaar bezig geweest want dat lag volgens ms aan mij en niet aan het apparaat.
Niet zonder slag of stoot heb ik uiteindelijk wel de dvd'tjes vergoed gekregen of kreeg ik vervangende exemplaren opgestuurd.
Dat is ook de reden dat ik wel alle artikelen omtrent de PS4/X1 lees maar de over het algemeen reacties mijdt of overheen lees.uchiha tijntje schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 08:16:
Echter denk ik dat mensen twijfelden omdat er gewoon een enorme negatieve sfeer rondom het product hing.
Wat mij betreft zijn de PS4 en de X1 even goed en elk argument om voor de 1 of de ander te kiezen is plausibel, afgezien van fanboy achtige argumenten dat de X1 een pos is of vice versa.
De discussies die in er nu zijn maar vooral in de toekomst zullen komen welke nu de beste is leg ik bij voorbaat naast mij neer.
Dat vraag ik mij af. Kinect zal in de X1 veel beter geintegreerd zijn, is het veel minder een gimmick en eerder functioneel.Jackal131 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 08:42:
[...]
Ik denk niet dat je hier veel gebruik van gaat maken. Heb het zelf ook op de TV (true, bij Samsung werkt niet altijd even lekker). In het begin gebruik je het nog wel eens omdat het even leuk is en om het te laten zien aan anderen, maar op een gegeven moment ga je toch weer terug naar de bekende vormen van bediening.
Hoe dat zich uitwijst kan je alleen beoordelen wanneer je het al een tijdje hebt gebruikt.
Persoonlijk opteer ik voor bijvoorbeeld een fysieke afstandsbediening zoals de 360 dat ook heeft. En dan bedoel ik voor het MCE gedeelte.
Ik sluit me eigenlijk bij alle bovengenoemde zaken aan. Voor mij (zeker vanaf de gamescom) vind ik Sony ook nogal veel nadruk op Indies leggen. Mij trekken die spellen eigenlijk totaal niet. Als ik zoiets wil spelen dan doe ik dat wel op mn iphone of ipad. Verder heeft Sony dan ook niet veel meer laten zien. Verder spreken mij de games meer aan bij de Xbox (meer Amerikaans georiënteerd) Een Crimson Dragon spreekt mij niet aan. Ook als ik dan keuze zou maken tussen bijvoorbeeld gran turismo en forza dan springt die laatste er voor mij meer uit. zelfde geldt voor Titanfall - Killzone, heb eigenlijk nooit wat aan Kilzone gevonden dus zou ik Titanfall de kans geven. Kinect lijkt me wel leuk om met een groep vrienden te spelen. en het prijsverschil vind ik niet heel belangrijk. Ik zie het als investering voor de komende 6 jaar, dan vind ik 100 euro op 6 jaar niet veel.
Verder vond ik de visie van Microsoft vooruitstrevend. Dat ze dit grotendeels hebben teruggedraaid vind ik dan ook geen slecht ding. De markt is er blijkbaar nog niet klaar voor en ze hebben gezegd om te kijken naar integratie in de toekomst. Schijfjes boeien mij nu immers niet veel meer. Gemak staat voorop, zonder discs te hoeven wisselen alles kunnen spelen lijkt mij nu eenmaal veel gemakkelijker
Verder vond ik de visie van Microsoft vooruitstrevend. Dat ze dit grotendeels hebben teruggedraaid vind ik dan ook geen slecht ding. De markt is er blijkbaar nog niet klaar voor en ze hebben gezegd om te kijken naar integratie in de toekomst. Schijfjes boeien mij nu immers niet veel meer. Gemak staat voorop, zonder discs te hoeven wisselen alles kunnen spelen lijkt mij nu eenmaal veel gemakkelijker
[ Voor 18% gewijzigd door Chrosser op 28-08-2013 09:41 ]
Gaikai is toch voor het spelen van PS3 games, 2nd screen opties en Vita streaming?bram1984 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 09:24:
[...]
Ook al hebben we er nog niets concreets van gezien, vind ik wel dat je Gaikai hier had mogen noemen. Dat vind ik toch wel een heel groot pluspunt hoor, indien het werkt zoals het werkt (waar ik vanuit ga, want je gaat niet $ 380.000.000 aan lucht uitgeven). Ik vind het dan ook vreemd dat mensen de PS4 maar steeds slechts een upgrade noemen. Alleen omdat het ding geen standaard camera heeft meegeleverd en geen HDMI input heeft? Als we puur naar het gaming gedeelte kijken vind ik de PS4 met Remote Play en Gaikai een grotere vooruitgang dat de nieuwe XBox. En dan nog blijf ik persoonlijk van mening dat het echte next gen gevoel zich moet gaan uiten in graphics, AI, grotere werelden, meer NPC's etc. En dat zit op beide systemen wel goed met de enorme hardware boosts die ze gehad hebben.
Ps3 gaming: Niet echt interesse in. Als ik de game had willen spelen deed ik dat wel op mijn PS3
Vita streaming heb ik genoemd. 2nd screen opties tof, maar vergelijkbaar met smartglass denk ik.
:@Bram. Een investering van 380 miljoen is natuurlijk geen garantie op succes.
.
Wat ik gewoon opvallend vind is dat men erg sceptisch is over 'the power of the Cloud' van MS
maar dat een service dat volledig gebaseerd is op de Cloud deze scepticisme niet kent.
Zelf heb ik er geen mening over omdat ik gewoon geen voorbeelden ken en er op dit moment ook geen voorbeelden zijn getoont. Echter kan ik me niet voorstellen dat ik zelf PS3 games ga spelen via Gaikai, aangezien alle games die ik heb willen spelen al gespeeld heb. Ben namelijk gewoon niet zo van de backwards compatible opties. Nadat ik mijn PS2 had heb ik niet meer gespeeld op de PSX, nadat ik mijn PS3 had heb ik niet meer gespeeld op de PS2 en nadat ik mijn 360 had heb ik niet meer gespeeld op de xbox.
Ondanks dat ik ze nog steeds heb.
Wat ik gewoon opvallend vind is dat men erg sceptisch is over 'the power of the Cloud' van MS
Zelf heb ik er geen mening over omdat ik gewoon geen voorbeelden ken en er op dit moment ook geen voorbeelden zijn getoont. Echter kan ik me niet voorstellen dat ik zelf PS3 games ga spelen via Gaikai, aangezien alle games die ik heb willen spelen al gespeeld heb. Ben namelijk gewoon niet zo van de backwards compatible opties. Nadat ik mijn PS2 had heb ik niet meer gespeeld op de PSX, nadat ik mijn PS3 had heb ik niet meer gespeeld op de PS2 en nadat ik mijn 360 had heb ik niet meer gespeeld op de xbox.
Ik geloof niet echt in die Gaikai, ik bedoel het zal wel "werken" maar het is een heel verlieslatende dienst, dat gecombineerd met Sony die sucken in online diensten zie ik dit eerder falen dan succesvol worden...
Maar dit is dan ook het Xbox One topic dus moeten we het daar helemaal niet over hebben
Maar dit is dan ook het Xbox One topic dus moeten we het daar helemaal niet over hebben
Als ''the power of the cloud'' al lagt en niet kan werken, dan moet ''Gaikai'' dat toch al helemala doen
Flauw grapje, maar laten we het inderdaad weer over de One hebben
Flauw grapje, maar laten we het inderdaad weer over de One hebben
Het stond voor mij ook al buiten kijf dat er een XBox One zou komen, de optie om een PS4 te kopen was niet eens aanwezig. Waarom? Ik vind het een mooie machine om te zien, de exclusives (o.a. FM, Fable, Quantum Break) en natuurlijk Kinect
We hebben hier 4 jaar (op het moment dat de One hier uit komt) met veel plezier op gegamed, maar dat wil niet zeggen dat dat stopt zodra de One in huis is. Sterker nog, ik ben van plan om er nog een Stingray bij te kopen zodra die hier te koop zijn
The ramblings of an idiot
Bovenstaande, en ik denk dat mijn kinderen (7 en 9) er dol op gaan zijn.
Ook wordt er bij ons HEEL veel geswitched tussen useraccounts en gebeurt het te vaak dat we dit vergeten en er gesaved wordt op de verkeerde account. De nieuwe xbox is de eerste/enige console dit dit probleem volledig oplost. Het delen van Gold benefits tussen alle lokale accounts is daarbij een HEEL mooie bonus
Ook wordt er bij ons HEEL veel geswitched tussen useraccounts en gebeurt het te vaak dat we dit vergeten en er gesaved wordt op de verkeerde account. De nieuwe xbox is de eerste/enige console dit dit probleem volledig oplost. Het delen van Gold benefits tussen alle lokale accounts is daarbij een HEEL mooie bonus
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Verwijderd
Nog steeds twijfel over de release datum :
http://www.gamespot.com/n...november-8-report-6413769
8 november zou wel mooi zijn, maar het lijkt vooralsnog nog steeds eind november
8 november zou wel mooi zijn, maar het lijkt vooralsnog nog steeds eind november
Net ook maar een pre-order bij MS.de geplaatst. Bij mij gaan zowel de PS4 als de Xbox One er bij launch komen. Beide consoles hebben hun exclusives die ik móet spelen, bij de Xbox zijn dat met name Forza 5 en later Fable.
Ik kopiëer onderstaande even naar het VS. topic, aangezien het hier over de X1 moet gaan. Dus indien je wilt reageren -> daar verder. 
Ik ben wel iemand die mijn PS3 graag wil verkopen om weer wat centjes te besparen voor de PS4. Echter, een game als The Last Of Us (die ik inmiddels 2x heb uitgespeeld), zou ik graag volgend jaar nog eens willen spelen. Maar om daar nu mijn gehele PS3 voor te bewaren. En er komen natuurlijk een hoop instappers bij die nog nooit een bijvoorbeeld Uncharted serie hebben gespeeld. Maar goed, of je het nu wel niet boeiend vind, het is een toffe feature van de PS4.

O.a. Het kan ook fungeren voor cloud functies, zoals MS dit aangeeft.SeamusXanthus schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 09:43:
[...]
Gaikai is toch voor het spelen van PS3 games, 2nd screen opties en Vita streaming?
Ps3 gaming: Niet echt interesse in. Als ik de game had willen spelen deed ik dat wel op mijn PS3
Vita streaming heb ik genoemd. 2nd screen opties tof, maar vergelijkbaar met smartglass denk ik.
Ik ben wel iemand die mijn PS3 graag wil verkopen om weer wat centjes te besparen voor de PS4. Echter, een game als The Last Of Us (die ik inmiddels 2x heb uitgespeeld), zou ik graag volgend jaar nog eens willen spelen. Maar om daar nu mijn gehele PS3 voor te bewaren. En er komen natuurlijk een hoop instappers bij die nog nooit een bijvoorbeeld Uncharted serie hebben gespeeld. Maar goed, of je het nu wel niet boeiend vind, het is een toffe feature van de PS4.
True, maar als het niet zou werken of als die twijfel ook maar zou bestaan, dan zou dat op z'n zachts gezegd een onhandige aanschaf zijn. En dat sceptisisme slaat meer een beetje op het feit dat MS zegt dat games er aanzienlijk realtime voordeel van hebben.uchiha tijntje schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 09:56:
:@Bram. Een investering van 380 miljoen is natuurlijk geen garantie op succes..
Wat ik gewoon opvallend vind is dat men erg sceptisch is over 'the power of the Cloud' van MSmaar dat een service dat volledig gebaseerd is op de Cloud deze scepticisme niet kent.
Zelf heb ik er geen mening over omdat ik gewoon geen voorbeelden ken en er op dit moment ook geen voorbeelden zijn getoont. Echter kan ik me niet voorstellen dat ik zelf PS3 games ga spelen via Gaikai, aangezien alle games die ik heb willen spelen al gespeeld heb. Ben namelijk gewoon niet zo van de backwards compatible opties. Nadat ik mijn PS2 had heb ik niet meer gespeeld op de PSX, nadat ik mijn PS3 had heb ik niet meer gespeeld op de PS2 en nadat ik mijn 360 had heb ik niet meer gespeeld op de xbox.Ondanks dat ik ze nog steeds heb.
Waarom is het volgens jou een verlieslatende dienst?X-Fighter schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:01:
Ik geloof niet echt in die Gaikai, ik bedoel het zal wel "werken" maar het is een heel verlieslatende dienst, dat gecombineerd met Sony die sucken in online diensten zie ik dit eerder falen dan succesvol worden...
Ik gok 15 of 22 november, maar dat is in de US e.d.Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:19:
Nog steeds twijfel over de release datum :
[ Voor 4% gewijzigd door witeken op 28-08-2013 11:09 ]
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Ik zal een reactie geven, zonder dat ik inhoudelijk in ga op de reacties hiervoor. Ik zie nog wel een reactie dat iemand feature X niet genoemd heeft. Dat vind ik vreemd, want het gaat om de eigen beleving en niet om een uitputtende lijst. Blijkbaar is feature X domweg niet belangrijk in de afweging van die persoon, dat mag, het blijft eigen mening.
Ikzelf hoor toch wel bij de twijfelgroep (tussenstand: 2 pre-orders PS4 en 1 One). En dat komt ook voornamelijk uit de huidige generatie (waar moet je anders op af gaan op dit moment). Koud/ feitelijk zijn er in de huidige generatie weinig grote verschillen meer in de multiplatformers (GTA 5 zal denk ik de ultieme test zijn), maar is het vanuit mijn situatie slimmer om een PS3 met PSN Plus te hebben om goedkoop een gamecollectie op te bouwen. Vanuit de uniekheid van de twee consoles zie ik een voorsprong in de exclusives op de PS3 (aantal, maar ook de aard van de games) en waardeer ik de Kinect niet, om daar grote waarde aan te hechten. Ook ik heb twee jonge kinderen en Kinect nog nooit zelf geprobeerd en heb dus geen enkele ervaring hoe ze er op zouden reageren. Misschien zou het juist wel de systemseller worden voor de One als ik wist dat de kinderen de Kinect te gek vinden (welke titels hebben we het dan over?)…
Toch moet ik zeggen dat ook al staat de 360 nu op de zolder stof te vangen (zelfs nog een slim gekocht en mijn oude 360 doorgegeven) en sluit ik hem nu nog af en toe aan om even een filmpje te kijken, of een demootje te proberen (ik koop nauwelijks nieuwe titels sinds PSN plus zo goed bezig is, dus dan heb ik sowieso ook geen nieuwe content voor de 360). Maar gevoelsmatig trekt dat ding toch nog enorm vanwege een meer uitnodigende dashboard, snelle Live-netwerk en de in mijn ogen betere controller.
Dus nu de nieuwe generatie en we kunnen absoluut niet inschatten wat de impact is op de uiteindelijk spellen, maar de PS4 heeft onder de motorkap de betere kaarten. Ook daar kunnen we weer veel exclusives verwachten en ze hebben nu ook de controller – in mijn ogen – dusdanig verbeterd dat die de concurrentie echt aan met de 360/One controller. Van al de exclusives zijn eigenlijk Uncharted en Heavy Rain de titels geweest die het voor mij deden, God of War en Infamous waren leuk, maar het zijn niet de trekkers voor mij. PSN Plus zal er weer voor gaan zorgen dat ik nauwelijks spellen hoef te kopen anders dan de absolute toppers die ik direct moet hebben en als het goed is zouden ze de netwerkservice naar een beter niveau trekken (ze zullen wel moeten, met het huisige netwerk kunnen ze Gaikai mogelijkheden en er voor zorgen dat spellen direct speelbaar zijn indien ze in de store gekocht worden op hun buik schrijven). Dus rationeel lijkt de PS4 dé keuze voor deze generatie, voor mij.
Toch blijft het bij mij wel knagen. MS begint dan wel onder motorkap op achterstand, maar heeft potentie. ALS de TV-features in NL van de grond komen, ALS Kinect leuke spellen krijgt, ALS dat IR blasting lekker werkt, ALS MS maar met diverse leuke exclusives blijft komen (waarom nou geen goed Fable single player
). Maar als die ALS-en uitkomen, dan zijn dat voor mij zaken waardoor ik een One boven een PS4 zou verkiezen. Dat is dus wel een ‘leap of faith’ dat ze dit goed voor elkaar gaan krijgen. En het wrange is dat ik in deze generatie genoeg gezien heb wat ze voor elkaar krijgen in de US, maar niet voor ons Europeanen (of NL-ers). Er zijn geen garanties, dus de kans bestaat dat alle beloftes niet of zeer laat ingelost zullen worden. Dus de twijfel zit enerzijds in dat gevoel van de huidige generatie, de nieuwsgierigheid naar de mogelijkheden naast alleen het core gamen en overall ‘gevoel’ bij het platform. Ook voor de One zijn de nu gepresenteerde exclusives niet de zaken die mij over de streep trekken (aan beide kanten niet hoor). En dus probeer ik een beetje feeling te krijgen _waarom_ de mensen nu voor de X1 kiezen. Als dat vanuit hun omgeving (vrienden) is, als dat vanuit investering (punten, Live abo vooruitgekocht) is, als dat voor de specifieke titels voor het platform is, dan kan ik daar weinig mee, maar als dat andere zaken zijn, misschien heb ik wat over het hoofd gezien, dan wil daar graag verder over nadenken.
Ikzelf hoor toch wel bij de twijfelgroep (tussenstand: 2 pre-orders PS4 en 1 One). En dat komt ook voornamelijk uit de huidige generatie (waar moet je anders op af gaan op dit moment). Koud/ feitelijk zijn er in de huidige generatie weinig grote verschillen meer in de multiplatformers (GTA 5 zal denk ik de ultieme test zijn), maar is het vanuit mijn situatie slimmer om een PS3 met PSN Plus te hebben om goedkoop een gamecollectie op te bouwen. Vanuit de uniekheid van de twee consoles zie ik een voorsprong in de exclusives op de PS3 (aantal, maar ook de aard van de games) en waardeer ik de Kinect niet, om daar grote waarde aan te hechten. Ook ik heb twee jonge kinderen en Kinect nog nooit zelf geprobeerd en heb dus geen enkele ervaring hoe ze er op zouden reageren. Misschien zou het juist wel de systemseller worden voor de One als ik wist dat de kinderen de Kinect te gek vinden (welke titels hebben we het dan over?)…
Toch moet ik zeggen dat ook al staat de 360 nu op de zolder stof te vangen (zelfs nog een slim gekocht en mijn oude 360 doorgegeven) en sluit ik hem nu nog af en toe aan om even een filmpje te kijken, of een demootje te proberen (ik koop nauwelijks nieuwe titels sinds PSN plus zo goed bezig is, dus dan heb ik sowieso ook geen nieuwe content voor de 360). Maar gevoelsmatig trekt dat ding toch nog enorm vanwege een meer uitnodigende dashboard, snelle Live-netwerk en de in mijn ogen betere controller.
Dus nu de nieuwe generatie en we kunnen absoluut niet inschatten wat de impact is op de uiteindelijk spellen, maar de PS4 heeft onder de motorkap de betere kaarten. Ook daar kunnen we weer veel exclusives verwachten en ze hebben nu ook de controller – in mijn ogen – dusdanig verbeterd dat die de concurrentie echt aan met de 360/One controller. Van al de exclusives zijn eigenlijk Uncharted en Heavy Rain de titels geweest die het voor mij deden, God of War en Infamous waren leuk, maar het zijn niet de trekkers voor mij. PSN Plus zal er weer voor gaan zorgen dat ik nauwelijks spellen hoef te kopen anders dan de absolute toppers die ik direct moet hebben en als het goed is zouden ze de netwerkservice naar een beter niveau trekken (ze zullen wel moeten, met het huisige netwerk kunnen ze Gaikai mogelijkheden en er voor zorgen dat spellen direct speelbaar zijn indien ze in de store gekocht worden op hun buik schrijven). Dus rationeel lijkt de PS4 dé keuze voor deze generatie, voor mij.
Toch blijft het bij mij wel knagen. MS begint dan wel onder motorkap op achterstand, maar heeft potentie. ALS de TV-features in NL van de grond komen, ALS Kinect leuke spellen krijgt, ALS dat IR blasting lekker werkt, ALS MS maar met diverse leuke exclusives blijft komen (waarom nou geen goed Fable single player
Waarom ik een Xbone reserveer...
Dat beide consoles in huis komen is een feit, alleen de xbone komt veel eerder dan de PS4.
De eerste reden voor mij is het spelaanbod. Ik wil forza, dead rising, watch dogs. Dan is de XB de logische keus.
Twee is de controller
Drie is het achievement systeem. Ik heb daar op de xbox altijd veel meer feeling voor gehad dan op de PS.
Bij de xbox is het samengesmolten met het systeem, bij de ps voelt het als een toevoeging.
Ik speel multiplatform games daarom liever op de xbox dan de playstation.
Sowieso begrijp ik de trofee puntentelling niet en als ik wil zien wat ik gehaald heb, moet ik eerst een kwartier synchen met de server ?!
Dus Xbox zo snel mogelijk, de ps4 over een jaartje ofzo.
Dat beide consoles in huis komen is een feit, alleen de xbone komt veel eerder dan de PS4.
De eerste reden voor mij is het spelaanbod. Ik wil forza, dead rising, watch dogs. Dan is de XB de logische keus.
Twee is de controller
Drie is het achievement systeem. Ik heb daar op de xbox altijd veel meer feeling voor gehad dan op de PS.
Bij de xbox is het samengesmolten met het systeem, bij de ps voelt het als een toevoeging.
Ik speel multiplatform games daarom liever op de xbox dan de playstation.
Sowieso begrijp ik de trofee puntentelling niet en als ik wil zien wat ik gehaald heb, moet ik eerst een kwartier synchen met de server ?!
Dus Xbox zo snel mogelijk, de ps4 over een jaartje ofzo.
Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning
Lees ik het nu goed dat je wel een Kinect hebt, maar daar nooit wat mee gedaan hebt? Zeker als je kinderen hebt moet je er wel wat proberen. Kinect Adventures, Kinect Sports en Kinect Disneyland Adventures zijn volgens mij wel de games die je dan moet hebben.
Je kunt er wel vanuit gaan dat de tv-features ook in Nederland van de grond gaan komen, maar mogelijk niet bij alle providers. De grote (Ziggo, UPC en KPN) waarschijnlijk wel, maar de kleine leveranciers minder. Ik hoop zelf dat ze het gewoon via internet laten verlopen of er een kastje komt waar je de glasvezel/kabel op aan kunt sluiten. Liever dan via Humax of andere HDMI-in, maar we zullen zien.
Kinect krijgt vast leuke spellen, al zal hierbij minder voor de doorsnee (mannelijke) gamer geschikt zijn. Het zullen voor ons toch wel altijd games zijn die erbij zitten om even lekker te geinen of inderdaad met kinderen samen te doen. Kinect Sports Rivals lijkt me wel leuk, al vind ik net de getoonde demo's niet echt mijn ding (dat zijn de sporten die ik over ga slaan denk ik). IR Blasting gaat ook wel werken, 3 lasers die krachtiger zijn dan menig afstandsbediening, dat komt wel goed. Tenzij je buiten aan het gamen bent natuurlijk en het niet terug kan kaatsen
MS komt heus nog wel met meer exclusives, maar ze zitten toch vooral in de shooters. Forza, Alan Wake, Crackdown en Fable waren wel zo'n beetje de uitzonderingen, maar ik verwacht toch wel weer meer shooters of andere actie-titels. Daar moet je van houden, maar er is ook genoeg op 3rd party vlak te vinden imo.
Dat ze veel in de VS voor elkaar krijgen is best logisch. Daar hebben ze de beste banden en daar kunnen ze met weinig moeite iets uitrollen. Voor Europa is er gewoon teveel gedoe met licenties, vertalingen en 33 verschillende partijen waar je iets mee moet regelen. Dat zal voor Sony niet veel anders zijn, al lijken die vooral op safe te spelen de komende generatie. Je kunt je er druk over maken dat bv Bing zoveel beter werkt in de VS dan hier, maar een alternatief vind je bv niet bij Sony. Zelf baal ik het meest van het ontbreken van Nederlandse spraakherkenning (ook op WP), maar dat lijkt nu wel goed te komen.
Zelf ben ik niet ontevreden geweest met de Xbox 360. Ik ben niet de enige die een mooie rooie ring heeft gehad, maar weet nu ook dat ze met de X1 daar meer aandacht aan hebben besteed. Zo heb ik wel mijn twijfel bij hoe stabiel die PS4 gaat zijn in een warme omgeving, maar we zullen zien. Ik heb in ieder geval met plezier op Xbox Live gezeten en vind vooral het gemak waarmee je bepaalde zaken kunt doen erg fijn. Hoewel ik zelf nooit een PS3 heb gehad, hebben mijn huisgenoten(toen ik op kamers zat) en wat vrienden destijds mij voldoende laten zien om daar niet voor te kiezen. Het stoorde mij altijd enorm dat patches altijd zo lang leken te duren (zowel kwa download als kwa installatie) en de controller sprak me totaal niet aan. Van de nieuwe PS4 controller moet ik nog proberen, dus daar doe ik momenteel nog geen uitspraak over, maar die van de X1 zal mij in ieder geval wel bevallen. De reacties op beide controllers zijn prima dus dat is ook geen issue meer, zo lijkt het.
Verder kun je natuurlijk zeggen dat het jammer is dat bij MS de focus vooral ligt op Amerika, maar laat ik daar nou net meer mee hebben dan de Japanse games. Bij het lijstje van exclusives valt me op dat ik ongeveer 70% van de 360 games wel wil gaan spelen of heb gespeeld. Bij de PS4 zijn het welliswaar meer games, maar minder die in mijn straatje vallen. Daar is het maar 30% (en dan ben ik nog erg redelijk). Indies maken me ook weinig uit, maar ook op dat vlak vind ik het vrij gelijk. Er is, van de titels die nu voor next-gen zijn aangekondigd, geen enkele titel die ik wil gaan spelen op indie-vlak, dus voor mij maakt dat ook weinig uit.
Al met al ben ik gewoon tevreden met mijn 360 en vind ik de X1 op meer vlakken interessant. De latere releasedate is omheen te komen en de gebruikservaring zal bij beiden systemen wel prima zijn. Komt het op games aan, dan ben ik toch vooral een multiplatform-games liefhebber en dat lijkt nu toch weinig uit te maken.
Je kunt er wel vanuit gaan dat de tv-features ook in Nederland van de grond gaan komen, maar mogelijk niet bij alle providers. De grote (Ziggo, UPC en KPN) waarschijnlijk wel, maar de kleine leveranciers minder. Ik hoop zelf dat ze het gewoon via internet laten verlopen of er een kastje komt waar je de glasvezel/kabel op aan kunt sluiten. Liever dan via Humax of andere HDMI-in, maar we zullen zien.
Kinect krijgt vast leuke spellen, al zal hierbij minder voor de doorsnee (mannelijke) gamer geschikt zijn. Het zullen voor ons toch wel altijd games zijn die erbij zitten om even lekker te geinen of inderdaad met kinderen samen te doen. Kinect Sports Rivals lijkt me wel leuk, al vind ik net de getoonde demo's niet echt mijn ding (dat zijn de sporten die ik over ga slaan denk ik). IR Blasting gaat ook wel werken, 3 lasers die krachtiger zijn dan menig afstandsbediening, dat komt wel goed. Tenzij je buiten aan het gamen bent natuurlijk en het niet terug kan kaatsen
MS komt heus nog wel met meer exclusives, maar ze zitten toch vooral in de shooters. Forza, Alan Wake, Crackdown en Fable waren wel zo'n beetje de uitzonderingen, maar ik verwacht toch wel weer meer shooters of andere actie-titels. Daar moet je van houden, maar er is ook genoeg op 3rd party vlak te vinden imo.
Dat ze veel in de VS voor elkaar krijgen is best logisch. Daar hebben ze de beste banden en daar kunnen ze met weinig moeite iets uitrollen. Voor Europa is er gewoon teveel gedoe met licenties, vertalingen en 33 verschillende partijen waar je iets mee moet regelen. Dat zal voor Sony niet veel anders zijn, al lijken die vooral op safe te spelen de komende generatie. Je kunt je er druk over maken dat bv Bing zoveel beter werkt in de VS dan hier, maar een alternatief vind je bv niet bij Sony. Zelf baal ik het meest van het ontbreken van Nederlandse spraakherkenning (ook op WP), maar dat lijkt nu wel goed te komen.
Zelf ben ik niet ontevreden geweest met de Xbox 360. Ik ben niet de enige die een mooie rooie ring heeft gehad, maar weet nu ook dat ze met de X1 daar meer aandacht aan hebben besteed. Zo heb ik wel mijn twijfel bij hoe stabiel die PS4 gaat zijn in een warme omgeving, maar we zullen zien. Ik heb in ieder geval met plezier op Xbox Live gezeten en vind vooral het gemak waarmee je bepaalde zaken kunt doen erg fijn. Hoewel ik zelf nooit een PS3 heb gehad, hebben mijn huisgenoten(toen ik op kamers zat) en wat vrienden destijds mij voldoende laten zien om daar niet voor te kiezen. Het stoorde mij altijd enorm dat patches altijd zo lang leken te duren (zowel kwa download als kwa installatie) en de controller sprak me totaal niet aan. Van de nieuwe PS4 controller moet ik nog proberen, dus daar doe ik momenteel nog geen uitspraak over, maar die van de X1 zal mij in ieder geval wel bevallen. De reacties op beide controllers zijn prima dus dat is ook geen issue meer, zo lijkt het.
Verder kun je natuurlijk zeggen dat het jammer is dat bij MS de focus vooral ligt op Amerika, maar laat ik daar nou net meer mee hebben dan de Japanse games. Bij het lijstje van exclusives valt me op dat ik ongeveer 70% van de 360 games wel wil gaan spelen of heb gespeeld. Bij de PS4 zijn het welliswaar meer games, maar minder die in mijn straatje vallen. Daar is het maar 30% (en dan ben ik nog erg redelijk). Indies maken me ook weinig uit, maar ook op dat vlak vind ik het vrij gelijk. Er is, van de titels die nu voor next-gen zijn aangekondigd, geen enkele titel die ik wil gaan spelen op indie-vlak, dus voor mij maakt dat ook weinig uit.
Al met al ben ik gewoon tevreden met mijn 360 en vind ik de X1 op meer vlakken interessant. De latere releasedate is omheen te komen en de gebruikservaring zal bij beiden systemen wel prima zijn. Komt het op games aan, dan ben ik toch vooral een multiplatform-games liefhebber en dat lijkt nu toch weinig uit te maken.
Aanvankelijk dacht ik dat het je alleen om de X1 ging dus is dit meer voor [PS4 / Xbox One] Volgende generatie consolesArmada schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:08:
Ikzelf hoor toch wel bij de twijfelgroep (tussenstand: 2 pre-orders PS4 en 1 One).
Btw als je twijfelt waarom pre-order je dan zowel een PS4 als de X1? Koop ze beiden of de PS4 waar je toch meer naar neigt.
Dat een PS4 onder de motorkap (op papier) sterker is zegt volstrekt niets over de X1. Hetzelfde is het geval bij de PS3 vs 360. De PS3 is slechts op papier sterker maar dat wil niet zeggen dat het mooiere plaatjes geeft of dat de gameplay beter is.
Jouw ALS-en zijn slechts een kwestie van afwachten, niemand kan op voorhand voorspellen hoe dat in de praktijk gaat werken.
Beide platformen moeten/kunnen zich (slechts) in de toekomst bewijzen. Dat kan nu gewoonweg niet.
Zoals eerder aangegeven zal live tv middels hdmi pass-through gaan verlopen omdat MS verregaande set-top box integratie wil.Martinspire schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:29:
Verder zullen de (grote) providers mogelijk een app aanbieden voor bijvoorbeeld uitzending gemist. Dat was al de bedoeling op de 360 maar de ontwikkeling daarvan is gestaakt ivm de X1.
Inderdaad, want hier krijg je enkel pro-Xbox reclamepraatjes, en mag je niets positief over de Ps4 zeggen.
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Nee, want daar is..... tadaaaa.... een PS4-topic voor.
Als je de moeite had genomen om mijn mening (vooral ook hier geplaatst) omtrent de PS4 te lezen zal je beseffen dat het volstrekte onzin is wat jij zegt.witeken schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:13:
[...]
Inderdaad, want hier krijg je enkel pro-Xbox reclamepraatjes, en mag je niets positief over de Ps4 zeggen.
Verwijderd
Zullen we de NSA debacle niet vergeten..uchiha tijntje schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 08:16:
Echter denk ik dat mensen twijfelden omdat er gewoon een enorme negatieve sfeer rondom het product hing.
Ze hebben direct toegang tot de ms servers dus
Wat doe jij dan precies hier?witeken schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:13:
En jij?Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:30:
Zullen we de NSA debacle niet vergeten..
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
ben gewoon kritisch, kan ik niet zeggen over paar mensen die dat ding de hemel in prijzen.SinergyX schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:35:
[...]
Wat doe jij dan precies hier?
[...]
En jij?
Ignore mode on!
Kritisch kun je zijn in het ps4 vs xbox topic. Daar kan je dingen vergelijken. en de xbox ''kritisch'' (afkraken) zoals jullie dat wensen. Hier gaat het over de xbox en de vraag die gesteld werd waarom deze mensen een xbox kopen, niet waarom de ps4 beter is.
Verder wil ik nog even reageren op Armada. Ik kan je twijfel goed begrijpen, uiteindelijk moet je de console kiezen waar voor jou de games op uitkomen die voor jou het best/leukst zijn. Dat onder de motorkap kijken moet je dan gewoon vergeten. Als jij (of je kinderen) nooit gebruik hebt gemaakt van de kinect, en dat nu ook niet van plan bent dan is het leuk dat het er bij zit, maar je hebt er persoonlijk dan niks aan. Settopboxen aansluiten zal wel gaan werken bij de grote providers, zit je daar niet bij aangesloten of wil je er niks mee gaan doen dan is het wederom, leuk dat het er bij zit, maar je hebt er persoonlijk niks aan. Het zijn sowieso toevoegingen buiten het gamen om. Wil je die opties hebben (bij launch of mogelijk bij latere integratie) dan moet je de keuze op de xbox baseren. Zie je het niet zitten in die opties kun je ook voor de andere console gaan waarbij de prijsstelling voor jou dus beter is aangezien de extra opties dan geen verschil maken voor jou.
De games maken voor de meeste mensen in ieder geval het onderscheid, zo voor mij ook, De keuze is in ieder geval daardoor op de xbox gevallen. Ook ik heb nu beide consoles en vind zelf dat het xbox platform meer geevalueerd is t.o.v. de ps3. van online services tot evolutie van het dashboard en zo verder. Dat geeft mij ook vertrouwen om de Xbox weer te kopen
Verder wil ik nog even reageren op Armada. Ik kan je twijfel goed begrijpen, uiteindelijk moet je de console kiezen waar voor jou de games op uitkomen die voor jou het best/leukst zijn. Dat onder de motorkap kijken moet je dan gewoon vergeten. Als jij (of je kinderen) nooit gebruik hebt gemaakt van de kinect, en dat nu ook niet van plan bent dan is het leuk dat het er bij zit, maar je hebt er persoonlijk dan niks aan. Settopboxen aansluiten zal wel gaan werken bij de grote providers, zit je daar niet bij aangesloten of wil je er niks mee gaan doen dan is het wederom, leuk dat het er bij zit, maar je hebt er persoonlijk niks aan. Het zijn sowieso toevoegingen buiten het gamen om. Wil je die opties hebben (bij launch of mogelijk bij latere integratie) dan moet je de keuze op de xbox baseren. Zie je het niet zitten in die opties kun je ook voor de andere console gaan waarbij de prijsstelling voor jou dus beter is aangezien de extra opties dan geen verschil maken voor jou.
De games maken voor de meeste mensen in ieder geval het onderscheid, zo voor mij ook, De keuze is in ieder geval daardoor op de xbox gevallen. Ook ik heb nu beide consoles en vind zelf dat het xbox platform meer geevalueerd is t.o.v. de ps3. van online services tot evolutie van het dashboard en zo verder. Dat geeft mij ook vertrouwen om de Xbox weer te kopen
[ Voor 75% gewijzigd door Chrosser op 28-08-2013 13:16 ]
Wat een kul argument, Sony moet hun servers ook openzetten voor NSA aanvragen anders mogen ze het ding niet eens in de VS verkopen. Bovendien, waarom zou Sony omwille van de de import in de VS ook de servers in EU niet moeten opengooien?Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:30:
[...]
Zullen we de NSA debacle niet vergeten..
Wanneer jij de NSA in relatie tot MS brengt vergeet je zeker dat Sony in het zelfde schuitje zit
Cogitationis poenam nemo patitur
Gebeurtenis:witeken schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:13:
[...]
User vraagt (oprecht) waarom mensen de Xbox One preorderen.
Gevolg:
Users (die de Xbox One preorderen) geven aan waarom.
Probleem:
Geen?
Gillen over NSA, dat is alu-gedrag. Vergeten dat Sony in hetzelfde bootje zit? Pot, ketel principe.Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:01:
ben gewoon kritisch, kan ik niet zeggen over paar mensen die dat ding de hemel in prijzen.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Ik heb nog niks gezien over documenten van NSA dat SONY in bed light met PRISMBullet NL schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:06:
[...]
Wat een kul argument, Sony moet hun servers ook openzetten voor NSA aanvragen anders mogen ze het ding niet eens in de VS verkopen. Bovendien, waarom zou Sony omwille van de de import in de VS ook de servers in EU niet moeten opengooien?
Wanneer jij de NSA in relatie tot MS brengt vergeet je zeker dat Sony in het zelfde schuitje zit
wel over google and ms en apple.
Het leuke van apple is dat steve jobs dood gaat in 2011 en kort daarna in rijtje wordt toegevoegd bij het prism gebeuren.
hahaha alu-gedrag het enige alu gedrag verwijs ik jullie omdat jullie dus blijkbaar de documenten ontkennen die zijn vrijgeven en helaas staat SONY er nog steeds niet.SinergyX schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:09:
[...]
Gillen over NSA, dat is alu-gedrag. Vergeten dat Sony in hetzelfde bootje zit? Pot, ketel principe.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2013 13:19 ]
Er zijn ook berichten gekomen dat NSA de Europese Unie afluisterde, zonder "toegang". Wat kan je daar uit concluderen? Dat als NSA perse via Kinect of gewoon jouw Xbox gegevens wilt hebben van Microsoft hebben ze direct toegang. Als ze die willen van Sony, dan "hacken" ze zich daar gewoon naar toe. Of denk je mss dat Sony servers beter beveiligd zijn? HahaVerwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:16:
[...]
Ik heb nog niks gezien over documenten van NSA dat SONY in bed light met PRISM
Het leuke van apple is dat steve jobs dood gaat in 2011 en kort daarna in rijtje wordt toegevoegd bij het prism gebeuren.(2012)
Gaan we nu weer naar het topic toe? We raken nu steeds verder off-topic.
Cogitationis poenam nemo patitur
Verwijderd
Dan kan ik concluderen dat Europese Unie keer ze ballen moet gaan tonen en niet het schoot hondje van amerika moet zijn.X-Fighter schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:19:
[...]
Er zijn ook berichten gekomen dat NSA de Europese Unie afluisterde, zonder "toegang". Wat kan je daar uit concluderen? Dat als NSA perse via Kinect of gewoon jouw Xbox gegevens wilt hebben van Microsoft hebben ze direct toegang. Als ze die willen van Sony, dan "hacken" ze zich daar gewoon naar toe. Of denk je mss dat Sony servers beter beveiligd zijn? Haha
no shit sherlock, Google, MS en Apple maken OS'en, Sony niet. Natuurlijk worden die drie groots genoemd. Dat wil niet zeggen dat zij de enige zijn en/of dat gameconsoles hier ook onder vallen.Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:16:
Ik heb nog niks gezien over documenten van NSA dat SONY in bed light met PRISM
Uw advertentie hier?
Tja, off-topic is inmiddels net zoveel onderdeel van dit topic als die paar personen hier.Bullet NL schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:22:
Gaan we nu weer naar het topic toe? We raken nu steeds verder off-topic.
Verwijderd
CyPh schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:25:
[...]
no shit sherlock, Google, MS en Apple maken OS'en, Sony niet. Natuurlijk worden die drie groots genoemd. Dat wil niet zeggen dat zij de enige zijn en/of dat gameconsoles hier ook onder vallen.

Ben je nu dom of doe je alleen zo, hij zegt niet dat het de grootste zijn, hij zegt alleen dat die groots genoemd worden, waarschijnlijk ook doordat ze OS'en maken.
Sony zal alles hermetisch afgesloten hebben, die zullen ook nooit info geven als dat gevraagd door de nsa of wie dan ook. Daarom is Sony in het verleden ook nooit gehackt, omdat ze alles zo goed beveiligd is.
Sony zal alles hermetisch afgesloten hebben, die zullen ook nooit info geven als dat gevraagd door de nsa of wie dan ook. Daarom is Sony in het verleden ook nooit gehackt, omdat ze alles zo goed beveiligd is.
[ Voor 39% gewijzigd door Chrosser op 28-08-2013 13:34 ]
Welke conclusie en waar heb ik het over de grootste? Ik ontken ook niets over de documenten, ik zeg alleen dat je niet kunt ontkennen danwel bevestigen dat andere bedrijven ook meewerken aan de hand van die documenten. En ik beredeneer alleen maar waarom het logisch is dat die namen groots genoemd worden in een interne documentatie.
maar back ontopic!
maar back ontopic!
Uw advertentie hier?
Dat heeft er dus niets mee te maken. Ga maar in het PS4 topic verder lachen met die belachelijk NSA-Microsoft verbond, hier heb je niets te zoeken als dat een reden is om de console niet te kopen.Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:22:
[...]
Dan kan ik concluderen dat Europese Unie keer ze ballen moet gaan tonen en niet het schoot hondje van amerika moet zijn.
Heeft hier iemand eigenlijk al een lijstje van aangekondigde exclusives/spellen die bij launch beschikbaar zijn?
Tja, de aanvankelijke vraag was waarom iemand voor een X1 kiest en niet voor een PS4. Dan moet die vraag hier ook niet gesteld worden.mowa schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:45:
[...]
Aanvankelijk dacht ik dat het je alleen om de X1 ging dus is dit meer voor [PS4 / Xbox One] Volgende generatie consoles
Btw als je twijfelt waarom pre-order je dan zowel een PS4 als de X1? Koop ze beiden of de PS4 waar je toch meer naar neigt.
Dat een PS4 onder de motorkap (op papier) sterker is zegt volstrekt niets over de X1. Hetzelfde is het geval bij de PS3 vs 360. De PS3 is slechts op papier sterker maar dat wil niet zeggen dat het mooiere plaatjes geeft of dat de gameplay beter is.
Jouw ALS-en zijn slechts een kwestie van afwachten, niemand kan op voorhand voorspellen hoe dat in de praktijk gaat werken.
Beide platformen moeten/kunnen zich (slechts) in de toekomst bewijzen. Dat kan nu gewoonweg niet.
Overigens hoeft er toch niet voor de 500e keer uitgelegd te worden dat multiplatform op de current gen op de X360 veel makkelijker te programmeren is dan op de PS3, hoop ik? Een verschil dat bij de next gens vrijwel niet meer aanwezig is. Multiplatform games (die dus per definitie niet noodzakelijk meer eerst op de XBox worden gebouwd, zoals we daar nu wel vanuit gaan) worden dus minimaal even mooi door dezelfde architectuur en het gemakkelijke porten, en indien de dev moeite doet, kan hij meer uit een PS4 halen (waar ik overigens niet op grote schaal van uitga).
@ Hierboven: heb je al gezocht via Google? Is alles te vinden.
Nee, de aanvankelijke vraag was volgens mij waarom iemand in het begin twijfelde of diegene wel een X1 zou kopen en nu toch over de streep is getrokken. Dit doet niets af aan het gegeven of diegene wel of niet een PS4 zou kopen. Dus het is niet perse of een X1 of een PS4, maar of geen X1 of wel een X1. Dat er dan in de vergelijking de PS4 automatisch betrokken wordt is logisch.bram1984 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:49:
[...]
Tja, de aanvankelijke vraag was waarom iemand voor een X1 kiest en niet voor een PS4. Dan moet die vraag hier ook niet gesteld worden.
Overigens hoeft er toch niet voor de 500e keer uitgelegd te worden dat multiplatform op de current gen op de X360 veel makkelijker te programmeren is dan op de PS3, hoop ik? Een verschil dat bij de next gens vrijwel niet meer aanwezig is. Multiplatform games (die dus per definitie niet noodzakelijk meer eerst op de XBox worden gebouwd, zoals we daar nu wel vanuit gaan) worden dus minimaal even mooi door dezelfde architectuur en het gemakkelijke porten, en indien de dev moeite doet, kan hij meer uit een PS4 halen (waar ik overigens niet op grote schaal van uitga).
@ Hierboven: heb je al gezocht via Google? Is alles te vinden.
Stukje van Armada:
Geen 1 woord gerept over de PS4.
[ Voor 22% gewijzigd door uchiha tijntje op 28-08-2013 13:57 ]
Verwijderd
Ik vraag me af of dit daadwerkelijk het geval is.. ik denk dat een reële vergelijking van ontwikkeling tussen X1/PS4 de ontwikkeling van een PC(Windows)/OSX of Linux game.bram1984 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:49:
Alle OS-en draaien op X86 hardware, maar om een game op alle platformen te laten draaien moet game volgens mij wel voor het platform gecompileerd worden.
Daarnaast kan onder X1/Windows gebruik gemaakt worden van DirectX en zal onder PS4/OsX/Linux denk ik gebruik gemaakt worden van OpenGL.
Of er zal direct op de hardware geschreven moeten worden.
Ik denk dat daardoor het gemak van het gebruik van dezelfde DirectX code/libraries voor Windows/X1 mogelijk een voordeel kan zijn. Of ik moet iets over het hoofd zien?
Mijn uiteindelijke keuze voor de xbox one is puur een gevoelskwestie, ik heb zowel de 360 en de ps3 (later nog aangeschaft voor wat exclusives). Kinect doet mij echt (nog) helemaal niks, en mijn verstand zegt ook eigenlijk voor de ps4 te moeten gaan. Echter heb ik er vertrouwen in dat MS er uiteindelijk toch een mooi systeem van weet te bakken, als ik alleen al naar de dashboard updates kijk van alle jaren, is de 1ste xbox 360 totaal niet meer te vergelijken met de “ervaring” van nu (helaas in NL redelijk gimped tov alle goodies/mogelijkheden in US).
Ook voelt het hele onlinegaming gebeuren van MS vertrouwder aan, werkt nl al jaren bewezen goed in mijn ogen. Verder heb ik ook zoals iemand al aanhaalde ook meer met de achievements tov trophies. En last but not least lijkt me de xbox (one) controller me ondanks de enorme upgrade van de dualshock 4 nog steeds fijner.
Maar goed, de ps4 zal er in later stadion zeer waarschijnlijk ook nog bij komen (wederom voor de uncharteds etc)
Ook voelt het hele onlinegaming gebeuren van MS vertrouwder aan, werkt nl al jaren bewezen goed in mijn ogen. Verder heb ik ook zoals iemand al aanhaalde ook meer met de achievements tov trophies. En last but not least lijkt me de xbox (one) controller me ondanks de enorme upgrade van de dualshock 4 nog steeds fijner.
Maar goed, de ps4 zal er in later stadion zeer waarschijnlijk ook nog bij komen (wederom voor de uncharteds etc)
Ik kies voor de Xbox One omdat ik de controler heel fijn vind, de games mij meer aanspreken en Kinect me heel leuk lijkt. De PS4 was voor mij nooit een optie, ook al heb ik een ps3 gehad.
Twijfelen is het niet kunnen kiezen tussen een aantal mogelijkheden, dus tenzij je het helemaal niet aanschaffen van een next gen console daartoe ook berekent, is mijn stelling begrijpelijk.uchiha tijntje schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:56:
[...]
Nee, de aanvankelijke vraag was volgens mij waarom iemand in het begin twijfelde of diegene wel een X1 zou kopen en nu toch over de streep is getrokken. Dit doet niets af aan het gegeven of diegene wel of niet een PS4 zou kopen. Dus het is niet perse of een X1 of een PS4, maar of geen X1 of wel een X1. Dat er dan in de vergelijking de PS4 automatisch betrokken wordt is logisch.
Stukje van Armada:
Geen 1 woord gerept over de PS4.
Deze vraag had sowieso beter in het VS. topic gesteld kunnen worden, maar dat terzijde.
Let's stay ontopic.
Op gereageerd in het VS. topic.mobygo76 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:16:
Ik kies voor de Xbox One omdat ik de controler heel fijn vind, de games mij meer aanspreken en Kinect me heel leuk lijkt PS4 was voor mij nooit een optie, ook al heb ik een ps3 gehad.
Ja ben erg benieuwt of MS het eindelijk lukt wat ze een beetje met kinect voor elkaar willen krijgen, de verplichtstelling zorgt iig voor een duidelijke "markt" voor de developers. Bij de release van de 360 was het ontbreken van een hd in de xbox arcade toch voornamelijk een manko in mijn ogen.
Qua kinect ben ik echt van mening dat het pas "werkt" wanneer het echt begrijpt wat je zegt (alla jarvis ironman?) en dat je dus niet met van die speciefieke commando's moet werken.
Qua kinect ben ik echt van mening dat het pas "werkt" wanneer het echt begrijpt wat je zegt (alla jarvis ironman?) en dat je dus niet met van die speciefieke commando's moet werken.
[ Voor 23% gewijzigd door Stefmeister op 28-08-2013 14:23 ]
Dan werkt het voor jou dus nietStefmeister schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:19:
als ze dat werkend willen krijgen kan de X1 uitgesteld worden tot 2016.Stefmeister schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:19:
Dan moet de xbox volledige kennis hebben van grammatica en alle vormen van spreektaal in het nederlands.
Jarvis weet namelijk welke woorden tony regematig gebruikt en kan zich daar dus op aanpassen, het is dus bijna onmogelijk om dit voor een massa mensen te programmeren.
Ik vind het al knap als straks de xbox commando's kan herkennen met alle dialecten en accenten in het nederlands.
Ondanks dat dat inderdaad al knap is, voegt het echt marginaal toe aan de gewone druk op de knop (van controller/remote etc)
Ik kan me het artikel even niet herinneren, maar ergens is gezegd geworden dat voice control op de x360 niks meer was dan het vervangen van dingen die je met de controller doet. en bij de x1 zou het echt een gedeelte van het menu zijn. er zullen dus (waarschijnlijk) dingen zijn die je met kinect móet doen, die je dus niet kan doen met de controller.Stefmeister schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:24:
Ondanks dat dat inderdaad al knap is, voegt het echt marginaal toe aan de gewone druk op de knop (van controller/remote etc)
Zojuist even gechat met een medewerker van mircrosoft.de.
Hij gaf aan nog genoeg xbox one's beschikbaar zijn om op dag 1 te leveren. Dus voor degene die nog interesse heeft......
Hij gaf aan nog genoeg xbox one's beschikbaar zijn om op dag 1 te leveren. Dus voor degene die nog interesse heeft......
Verwijderd
Ik denk ook dat het meer een hoop handelingen met controller/afstandsbediening makkelijker/sneller zal maken.Stefmeister schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:24:
Ik zie een beetje het volgende voor me:
Woonkamer binnenkomen en roepen: Xbox aan! (en dan hopelijk dat hij ook meteen TV/Receiver uit standby haalt) Daarna zeggen dat hij een spel moet starten en eventueel live tv moet snappen en zappen naar het NOS journaal.
Als dit realiteit is zou dat toch een hoop handelingen met controller en afstandsbedieningen schelen.
Ik gok dat je na Xbox Aan ook nog wel TV aan moet zeggen voordat die receiver aan gaat. Verder zal het van de receiver afhangen hoe snel je dan vervolgens TV kunt kijken denk ik. Al weet ik zo niet wat de boot-time van de X1 zal zijn (ik mag hopen een bak sneller dan de 360 met het huidige dashboard)
Ik gok toch dat je een aantal dingen kunt linken aan "xbox aan", dat in de lijst van handelingen ook "tv uit stand-by" staat. Zoals bij de harmony.Martinspire schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:43:
Ik gok dat je na Xbox Aan ook nog wel TV aan moet zeggen voordat die receiver aan gaat. Verder zal het van de receiver afhangen hoe snel je dan vervolgens TV kunt kijken denk ik. Al weet ik zo niet wat de boot-time van de X1 zal zijn (ik mag hopen een bak sneller dan de 360 met het huidige dashboard)
Goed om te weten, want ik kan er nu geen bestellen pas over 2 weken. Hopelijk dan nog steeds.Erik-1980 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:34:
Zojuist even gechat met een medewerker van mircrosoft.de.
Waar kopen jullie eigenlijk de spellen voor de xbox one?
Ben nu aan het denken om de xbox one in Duitsland te bestellen maar ik zit niet te wachten op duitse teksten op hoesjes.
Bestellen andere tweakers de spellen in Engeland of kopen jullie de games online via xbox live?
Ben nu aan het denken om de xbox one in Duitsland te bestellen maar ik zit niet te wachten op duitse teksten op hoesjes.
Bestellen andere tweakers de spellen in Engeland of kopen jullie de games online via xbox live?
Zeker als je geen universele AB hebt. Maar met een Harmony: je komt binnen, gaat zitten, pakt de Harmony, drukt op TV KIJKEN (is ook een app voor indien je de blaster hebt, kun je in de auto je apparatuur al aanzetten indien je in het bereik van je Wi-Fi netwerk zitVerwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:39:
[...]
Ik denk ook dat het meer een hoop handelingen met controller/afstandsbediening makkelijker/sneller zal maken.
Ik zie een beetje het volgende voor me:
Woonkamer binnenkomen en roepen: Xbox aan! (en dan hopelijk dat hij ook meteen TV/Receiver uit standby haalt) Daarna zeggen dat hij een spel moet starten en eventueel live tv moet snappen en zappen naar het NOS journaal.
Als dit realiteit is zou dat toch een hoop handelingen met controller en afstandsbedieningen schelen.
Ik ben van plan alles gewoon digitaal aan te schaffen. Waarschijnlijk de xbox op Ierland zetten voor de Engelse taal met de Euro als valuta.Erik-1980 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:06:
Daarbij heb je ook nog vaker met censuur in Duitsland te maken.
Ik ga denk voor een combinatie van digitaal en enkele orders bij amazon.co.uk. Maar ik wacht nog even op officiele release prijzen / data.
Ga je dan niet verschrikkelijk veel geld betalen voor al je games? Als in de adviesprijs van € 65,- / € 70,-? Dan haal ik ze liever bij de kleinere webshops voor een tientje of 5.XeroFox schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:11:
[...]
Ik ben van plan alles gewoon digitaal aan te schaffen. Waarschijnlijk de xbox op Ierland zetten voor de Engelse taal met de Euro als valuta.
Dat zal nog even afwachten worden, ben niet beroerd een paar euro extra neer te leggen voor een digitaal spel maar het moet niet 20 euro verschil zijn.bram1984 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:14:
[...]
Ga je dan niet verschrikkelijk veel geld betalen voor al je games? Als in de adviesprijs van € 65,- / € 70,-? Dan haal ik ze liever bij de kleinere webshops voor een tientje of 5.
Plus kan je je eigen digitale korting "generen" door goedkoop ms punten te kopen online. Gisteren heb ik als test 2100 punten gekocht voor 18,50 via cdkeys.com wat na conversie zo'n 25 euro aan tegoed opleverde.
Is alleen nog de vraag hoe lang je nog ms points kan kopen en of er misschien straks ook voordeelkaarten komen (40 euro voor 50 euro tegoed).Stefmeister schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:19:
Plus kan je je eigen digitale korting "generen" door goedkoop ms punten te kopen online. Gisteren heb ik als test 2100 punten gekocht voor 18,50 via cdkeys.com wat na conversie zo'n 25 euro aan tegoed opleverde.
Verwijderd
Zou natuurlijk straks goed kunnen dat dit ook met smartglass kan.bram1984 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:08:
[...]
Zeker als je geen universele AB hebt. Maar met een Harmony: je komt binnen, gaat zitten, pakt de Harmony, drukt op TV KIJKEN (is ook een app voor indien je de blaster hebt, kun je in de auto je apparatuur al aanzetten indien je in het bereik van je Wi-Fi netwerk zit) en alles gaat aan. In dat geval scheelt het amper handelingen.
Maar ach, het zijn leuke toevoegingen en misschien niet voor iedereen handiger (ik heb bijvoorbeeld geen harmony en loop nog steeds te kloten met 3 afstandsbedieningen + controller (tv+ziggo kastje+receiver+xbox))
We zullen ook nog moeten afwachten wat de mogelijkheden allemaal zullen zijn en ook wat daar in NL van over blijft.
Is dat nog wel nodig dan. Als ik microsoft zo mag geloven kan je hem gewoon op je NL account zetten, alleen de taal niet gebruiken. Je kan dan waarschijnlijk gewoon content kopen al zonder hem eerst op Ierland te zetten.XeroFox schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:11:
[...]
Ik ben van plan alles gewoon digitaal aan te schaffen. Waarschijnlijk de xbox op Ierland zetten voor de Engelse taal met de Euro als valuta.
Dit begrijp ik uit antwoord op IGN
http://uk.ign.com/article...-xbox-one-regional-delays
Penello went on to reiterate the Xbox One is a region-free console, using Switzerland as an example of a country where gamers could import a console and not experience any problems.
“In regions like Switzerland where people speak German and French, they can get a German or French console,” said Penello. “It'll work fine. They can log in to their marketplace, use their language, we don't geo-fence Live or any of the content any more. We don't have official language support – but the console still works.”
Dat duurt dus allemaal veel langer... Je zegt gewoon Xbox Aan terwijl je wandelt naar de zetel. Bij u moet ge gsm uit standby halen, app klaarzetten, kijken waar je wandelt, en dan nog op een knop klikken...bram1984 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:08:
[...]
Zeker als je geen universele AB hebt. Maar met een Harmony: je komt binnen, gaat zitten, pakt de Harmony, drukt op TV KIJKEN (is ook een app voor indien je de blaster hebt, kun je in de auto je apparatuur al aanzetten indien je in het bereik van je Wi-Fi netwerk zit) en alles gaat aan. In dat geval scheelt het amper handelingen.
Kinect is duidelijk superieur tegenover Harmony op vlak van "snelheid"
Dat zou wel mooi zijn. Eerst was de marketplace gebonden aan de gekozen regio.joffrey19 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:34:
[...]
Is dat nog wel nodig dan. Als ik microsoft zo mag geloven kan je hem gewoon op je NL account zetten, alleen de taal niet gebruiken. Je kan dan waarschijnlijk gewoon content kopen al zonder hem eerst op Ierland te zetten.
Dit begrijp ik uit antwoord op IGN
http://uk.ign.com/article...-xbox-one-regional-delays
Penello went on to reiterate the Xbox One is a region-free console, using Switzerland as an example of a country where gamers could import a console and not experience any problems.
“In regions like Switzerland where people speak German and French, they can get a German or French console,” said Penello. “It'll work fine. They can log in to their marketplace, use their language, we don't geo-fence Live or any of the content any more. We don't have official language support – but the console still works.”
Ja iig zijn die ms point kaarten natuurlijk nu nog "zolang de voorraad strekt", enige nadeel van de converted pointkaarten euro's maar 1 jaar geldig zijn.XeroFox schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:21:
[...]
Is alleen nog de vraag hoe lang je nog ms points kan kopen en of er misschien straks ook voordeelkaarten komen (40 euro voor 50 euro tegoed).
Digitaal games kopen heeft 1 groot nadeel vind ik, en dat is toch wel het uitwisselen met vrienden. (Nu is dat met de Xbox One niet zo heel erg, aangezien al mijn vrienden voor een PS4 gaan
) Ik wacht toch maar liever een weekje dan op games uit Engeland. Koop in Duitsland Forza 5, en daar red ik me voorlopig wel mee.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ja ach, het is maar net hoeveel moeite je het vindt om 1 knop op de AB in te drukken voor het inschakelen van al je apparaten. Ik heb er in ieder geval geen € 100,- voor over, maar dat is bekend.X-Fighter schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:36:
[...]
Dat duurt dus allemaal veel langer... Je zegt gewoon Xbox Aan terwijl je wandelt naar de zetel. Bij u moet ge gsm uit standby halen, app klaarzetten, kijken waar je wandelt, en dan nog op een knop klikken...
Kinect is duidelijk superieur tegenover Harmony op vlak van "snelheid"
Maar dan moet je wel beschikken over een Harmony (of soortgelijke), als je puur naar die functie kijk.bram1984 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:01:
Ja ach, het is maar net hoeveel moeite je het vindt om 1 knop op de AB in te drukken voor het inschakelen van al je apparaten. Ik heb er in ieder geval geen € 100,- voor over, maar dat is bekend.
Ik heb er geen, heeft het wel beetje meer 'scifi' gehalte door Xbox aan te roepen en zwikkie start op
Welke taal krijg je op je hoesje als je via Xbox Live games koopt ?Erik-1980 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:06:
Ik koop de eerste Games op Amazon.co.uk (met snelle shipping) zodat ik op release kan spelen. De games daarna haal ik waarschijnlijk uit de VS tot de console hier uit is.
Ik koop de console voor Forza en DeadRising dus die wil ik er direct bij, WatchDogs leek me ook wel aardig dus die koop ik later lekker cheap in de VS (of ik neem hem zelf mee als ik er weer ben).
Blijkbaar wel, anders had je ook niet €100+ voor een Harmony gegevenbram1984 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:01:
[...]
Ja ach, het is maar net hoeveel moeite je het vindt om 1 knop op de AB in te drukken voor het inschakelen van al je apparaten. Ik heb er in ieder geval geen € 100,- voor over, maar dat is bekend.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.