Was even vergeten dat Harmony gratis wasbram1984 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:01:
[...]
Ja ach, het is maar net hoeveel moeite je het vindt om 1 knop op de AB in te drukken voor het inschakelen van al je apparaten. Ik heb er in ieder geval geen € 100,- voor over, maar dat is bekend.
Paar jaar geleden voor mijn verjaardag gehad, 2x binnen de garantie om kunnen ruilen, dus nu de trotste bezitter van een Touch, in plaats van een (Harmony) One.X-Fighter schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:17:
[...]
Was even vergeten dat Harmony gratis was
Maar ik bedoel echt specifiek de console, lijkt me logisch.
Of je hem nu op je verjaardag hebt gehad of niet, geld heeft hij gekost voor degene die 'm voor je gekocht heeft. En mocht je de PS4 qua inputmogelijkheden op het niveau willen krijgen als de One zit je dus met een console á €399, PS camera voor motiongaming á €60 en een Harmony met een prijs variërend van €49 t/m €229. Toegegeven, het is niet verplicht om een Harmony en/of een PS camera aan te schaffen, maar je moet het geheel wel in perspectief zien.
The ramblings of an idiot
Wat heeft dat er nu mee te maken... Het heeft toch geld gekost, of niet? Dus ipv Kinect constant af te schieten omdat jij het duidelijk niet wilt voor 100€ extra, kun je best ook niets zeggen over Harmonybram1984 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:19:
[...]
Paar jaar geleden voor mijn verjaardag gehad, 2x binnen de garantie om kunnen ruilen, dus nu de trotste bezitter van een Touch, in plaats van een (Harmony) One.
Maar ik bedoel echt specifiek de console, lijkt me logisch.
Nee, die heb ik niet. Tegen de tijd dat die uitkwam, was de 360 al naar de zolder (minder ruimte). Bovendien heb ik de ervaring dat nagekomen accessoires het niet al te lekker doen bij consoles. Daardoor ben ik niet meteen ingestapt en kreeg ik later te horen dat de resolutie en herkenning toch tegenviel en het eigenlijk niet waarmaakte. Dus ook nooit meer opgepikt. En dan is het moeilijk op waarde te schatten.Martinspire schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:29:
Lees ik het nu goed dat je wel een Kinect hebt, maar daar nooit wat mee gedaan hebt? Zeker als je kinderen hebt moet je er wel wat proberen.
Ik zit zelf bij Ziggo, dus dat zou niet het probleem zijn. Maar had Ziggo niet ook ooit aangegeven op de 360 uit te komen? Zullen ze nu dan wel echt meewerken?Je kunt er wel vanuit gaan dat de tv-features ook in Nederland van de grond gaan komen, maar mogelijk niet bij alle providers. De grote (Ziggo, UPC en KPN) waarschijnlijk wel, maar de kleine leveranciers minder. Ik hoop zelf dat ze het gewoon via internet laten verlopen of er een kastje komt waar je de glasvezel/kabel op aan kunt sluiten. Liever dan via Humax of andere HDMI-in, maar we zullen zien.
Ik vond in het begin dat MS relatief slecht was in het vertalen van spellen naar het NL. Maar het lijkt het alsof dat meer en meer gebeurde deze generatie. Voice commando's zijn wel allemaal Nederlands?Zelf baal ik het meest van het ontbreken van Nederlandse spraakherkenning (ook op WP), maar dat lijkt nu wel goed te komen.
Waarom kaap jij mijn vraag? Ik weet perfect waar ik wat moet vragen. Ik wil juist het pro-xbox verhaal horen, omdat het in het versus topic gelijk ondergesneeuwd wordt door de andere kant vanuit het specs verhaal. Oké?bram1984 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:17:
[...]
Deze vraag had sowieso beter in het VS. topic gesteld kunnen worden, maar dat terzijde.
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Als je nu op de site kijkt staat er niks meer over. maar een dikke maand geleden zeiden ze nog dat er naar verwachting in de zomer een app zou komen voor de X360.Armada schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:06:
Ik zit zelf bij Ziggo, dus dat zou niet het probleem zijn. Maar had Ziggo niet ook ooit aangegeven op de 360 uit te komen? Zullen ze nu dan wel echt meewerken?
Project misschien overgeheveld naar de one?xAnarchyBaS schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 21:02:
[...]
Als je nu op de site kijkt staat er niks meer over. maar een dikke maand geleden zeiden ze nog dat er naar verwachting in de zomer een app zou komen voor de X360.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Ik hoop het niet want ik wil m ook gebruiken op de 360 de komende maanden.
Die app gaat wel komen, maar misschien dat ze hem gelijk voor beide platformen maken? Ik hoop ook echt nog op die App...lijkt me wel gaaf...tv kijken via je 360....en dan straks met de One met de stem bedienenxAnarchyBaS schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 21:02:
[...]
Als je nu op de site kijkt staat er niks meer over. maar een dikke maand geleden zeiden ze nog dat er naar verwachting in de zomer een app zou komen voor de X360.
Ik heb die vraag eind februari al bij Ziggo neergelegd. Toen gaven ze aan dat we de app in de zomer (van 2013) konden verwachten. Heb ze net gevraagd of ze ook een update hebben over de Xbox App
[ Voor 16% gewijzigd door TheVMaster op 28-08-2013 22:01 ]
http://uk.ign.com/article...r-xbox-one-without-kinect
Nog een keer bevestigd voor de mensen die hier nog over twijfelden. Geen x1 zonder Kinect
En ben ook benieuwd naar PAX.
http://www.oxm.co.uk/6118...-it-be-epics-new-shooter/
Nog een keer bevestigd voor de mensen die hier nog over twijfelden. Geen x1 zonder Kinect
En ben ook benieuwd naar PAX.
http://www.oxm.co.uk/6118...-it-be-epics-new-shooter/
[ Voor 32% gewijzigd door uchiha tijntje op 28-08-2013 22:27 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Verwijderd
Jammer.uchiha tijntje schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 22:20:
http://uk.ign.com/article...r-xbox-one-without-kinect
Live hd tv kijken op de 360 doe ik al jaren. 360 als MCE extender wat ik al 's heb aangegeven.TheVMaster schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 21:53:
Die app gaat wel komen, maar misschien dat ze hem gelijk voor beide platformen maken? Ik hoop ook echt nog op die App...lijkt me wel gaaf...tv kijken via je 360....en dan straks met de One met de stem bedienen
Ik heb die vraag eind februari al bij Ziggo neergelegd. Toen gaven ze aan dat we de app in de zomer (van 2013) konden verwachten. Heb ze net gevraagd of ze ook een update hebben over de Xbox App
Ik kan indien nodig 3 kanalen opnemen (op de server) en 1 bekijken.
Net als Ziggo heeft ook KPN van de zomer een iTV streaming app getest. Wellicht komt zo'n live tv app voor de 360. de X1 krijgt in ieder geval tv middels een set-top box.
Tv kwaliteit van zo'n streaming app zal van mindere kwaliteit zijn dan met een set-top box. Daarom ben ik persoonlijk minder in zo'n app geinteresseerd als het althans een vergelijkbare app heb die ik ook op m'n foon heb.
[ Voor 3% gewijzigd door mowa op 28-08-2013 22:30 ]
Even een hele lange Copy Paste van Major Nelson
. Benieuwd welke games nog aangekondigd gaan worden.
Xbox One at PAX Prime on August 30 – September 2
As you head to the Washington State Convention this week for PAX Prime 2013, be sure and stop by the Xbox Booths at #412, #422 and #432 for an great lineup of the latest and greatest games only Xbox One can offer. Below is an overview of Xbox activities you’ll find exclusively at the Xbox booth this Friday, August 30 through Monday, September 2.
The Games
Imagine sixty stations featuring the most dynamic and intense driving, fighting and shooting anywhere on the show floor, all in One place. Add in a stage featuring demos of “Dead Rising 3,” “Project Spark,” “Kinect Sports Rivals,” “Fable Anniversary” and a 7.1 surround sound “Forza Motorsport 5” racing rig. Need I say more. The list of games you’ll find at the Xbox booth is below.
Ryse: Son of Rome: PAX Primers will be among the first to play “Ryse: Son of Rome’s” co-op multiplayer experience: Gladiator mode. Set in the Roman Colosseum, Gladiator mode plunges you into the brutal world of gladiatorial combat, where you fight cooperatively with your friends against an ever-changing array of enemies, to the roar of thousands of spectators.
Forza Motorsport 5: North American fans will get their chance to go hands-on in the “Forza Motorsport 5” pits and experience this year’s biggest automotive journey starring the world’s greatest cars and tracks. This is your chance to experience the all-new physics engine and take one of the fastest cars in the world, the McLaren P1 on the fan-favorite Laguna Seca race track.
Battlefield 4: Known for their world-class multiplayer, DICE is bringing Battlefield 4’s epic 64-player battles, vehicular combat and all-out warfare to North American fans this week. Gamers will have a chance to go hands-on with the “Siege of Shanghai” beta launching in early October. With the release of Battlefield 4 this holiday, players will experience an all-new level of destruction and dynamic environments with a game-changing concept called Levolution, and for the first time for Battlefield console gamers, 64-players running at 60 frames-per-second on Xbox One. #BF4
Killer Instinct: “Killer Instinct” is back again with classic characters, an enhanced combat system and vivid graphics – reimagined for a new generation on Xbox One. We expect nothing but the best from a title with a pedigree as one of the most beloved fighting games of all time.
And of course there will be other surprises at the booth, including games that I’m not at liberty to divulge . . . yet.
Now playing:
Friday through Monday, the Xbox booth will feature four marquee titles: “Dead Rising 3,” “Project Spark,” “Kinect Sports Rivals” and “Fable Anniversary.”
Starting at 10:00am and ending at 6:00pm, 30-minute demos will rotate through the following schedule:
Kinect Rivals – 10:00am, 12:00pm, 2:00pm. 4:00pm
Spark – 10:30am, 12:30pm. 2:30pm. 4:30pm
Fable Anniversary – 11:00am, 1:00pm. 3:00pm, 5:00pm
Dead Rising 3 – 11:30am, 1:30pm, 3:30pm, 5:30pm
Kinect Sports Rivals: We’re planning to make a big splash with the “Kinect Sports Rivals” demo, showcasing the Champion feature (where even I can look athletic) and a new sport made possible with the all-new Kinect technology – Wake Racing (where I don’t look athletic).
Dead Rising 3: The team from Capcom Vancouver is onsite to show fans a demo from the third installment in the blockbuster Dead Rising franchise, available exclusively this November for Xbox One. The demo will feature a special look at the huge variety of combo vehicles in the game like the devastating RollerHawg, a hybrid between a motorcycle and a steamroller that can be used to mow down every zombie in its path. Visit the Xbox booth to see all the zombie-killing fun in action, and pick up some fun audience giveaways.
Project Spark: The darling of any industry insider, gamer, indie enthusiast, or recovering Minecrafter. “Project Spark” empowers creators to build, play, and share whatever they can imagine and create in the game. It’s simple, powerful, fun, and powered by a dynamic community for endless opportunities to play and create!
Fable Anniversary: “Fable Anniversary” is the spectacularly remastered version of the bestselling RPG on the Xbox, filled with new content including an updated interface, and achievements to bring the best “Fable” experience to the fans. Whether you’re a “Fable” fan old or new, you’ll be able to experience all the magic of the game that started it all on the show floor!
Halo 4 Global Championship
The battle continues at PAX Prime with the Halo 4 Global Championship powered by Virgin Gaming at Benaroya Hall! Come check out the tournament all weekend long and witness the world’s best “Halo” players battle to claim the title of “‘Halo 4’ Global Champion” and the coveted $200,000 (USD) grand prize. Plus, I’ll be hosting a live stream (that will be available on the Xbox dashboard) of the finals on Sunday from 4p-6p.
Xbox One at PAX Prime on August 30 – September 2
As you head to the Washington State Convention this week for PAX Prime 2013, be sure and stop by the Xbox Booths at #412, #422 and #432 for an great lineup of the latest and greatest games only Xbox One can offer. Below is an overview of Xbox activities you’ll find exclusively at the Xbox booth this Friday, August 30 through Monday, September 2.
The Games
Imagine sixty stations featuring the most dynamic and intense driving, fighting and shooting anywhere on the show floor, all in One place. Add in a stage featuring demos of “Dead Rising 3,” “Project Spark,” “Kinect Sports Rivals,” “Fable Anniversary” and a 7.1 surround sound “Forza Motorsport 5” racing rig. Need I say more. The list of games you’ll find at the Xbox booth is below.
Ryse: Son of Rome: PAX Primers will be among the first to play “Ryse: Son of Rome’s” co-op multiplayer experience: Gladiator mode. Set in the Roman Colosseum, Gladiator mode plunges you into the brutal world of gladiatorial combat, where you fight cooperatively with your friends against an ever-changing array of enemies, to the roar of thousands of spectators.
Forza Motorsport 5: North American fans will get their chance to go hands-on in the “Forza Motorsport 5” pits and experience this year’s biggest automotive journey starring the world’s greatest cars and tracks. This is your chance to experience the all-new physics engine and take one of the fastest cars in the world, the McLaren P1 on the fan-favorite Laguna Seca race track.
Battlefield 4: Known for their world-class multiplayer, DICE is bringing Battlefield 4’s epic 64-player battles, vehicular combat and all-out warfare to North American fans this week. Gamers will have a chance to go hands-on with the “Siege of Shanghai” beta launching in early October. With the release of Battlefield 4 this holiday, players will experience an all-new level of destruction and dynamic environments with a game-changing concept called Levolution, and for the first time for Battlefield console gamers, 64-players running at 60 frames-per-second on Xbox One. #BF4
Killer Instinct: “Killer Instinct” is back again with classic characters, an enhanced combat system and vivid graphics – reimagined for a new generation on Xbox One. We expect nothing but the best from a title with a pedigree as one of the most beloved fighting games of all time.
And of course there will be other surprises at the booth, including games that I’m not at liberty to divulge . . . yet.
Now playing:
Friday through Monday, the Xbox booth will feature four marquee titles: “Dead Rising 3,” “Project Spark,” “Kinect Sports Rivals” and “Fable Anniversary.”
Starting at 10:00am and ending at 6:00pm, 30-minute demos will rotate through the following schedule:
Kinect Rivals – 10:00am, 12:00pm, 2:00pm. 4:00pm
Spark – 10:30am, 12:30pm. 2:30pm. 4:30pm
Fable Anniversary – 11:00am, 1:00pm. 3:00pm, 5:00pm
Dead Rising 3 – 11:30am, 1:30pm, 3:30pm, 5:30pm
Kinect Sports Rivals: We’re planning to make a big splash with the “Kinect Sports Rivals” demo, showcasing the Champion feature (where even I can look athletic) and a new sport made possible with the all-new Kinect technology – Wake Racing (where I don’t look athletic).
Dead Rising 3: The team from Capcom Vancouver is onsite to show fans a demo from the third installment in the blockbuster Dead Rising franchise, available exclusively this November for Xbox One. The demo will feature a special look at the huge variety of combo vehicles in the game like the devastating RollerHawg, a hybrid between a motorcycle and a steamroller that can be used to mow down every zombie in its path. Visit the Xbox booth to see all the zombie-killing fun in action, and pick up some fun audience giveaways.
Project Spark: The darling of any industry insider, gamer, indie enthusiast, or recovering Minecrafter. “Project Spark” empowers creators to build, play, and share whatever they can imagine and create in the game. It’s simple, powerful, fun, and powered by a dynamic community for endless opportunities to play and create!
Fable Anniversary: “Fable Anniversary” is the spectacularly remastered version of the bestselling RPG on the Xbox, filled with new content including an updated interface, and achievements to bring the best “Fable” experience to the fans. Whether you’re a “Fable” fan old or new, you’ll be able to experience all the magic of the game that started it all on the show floor!
Halo 4 Global Championship
The battle continues at PAX Prime with the Halo 4 Global Championship powered by Virgin Gaming at Benaroya Hall! Come check out the tournament all weekend long and witness the world’s best “Halo” players battle to claim the title of “‘Halo 4’ Global Champion” and the coveted $200,000 (USD) grand prize. Plus, I’ll be hosting a live stream (that will be available on the Xbox dashboard) of the finals on Sunday from 4p-6p.
Ik had Major Nelson al gevraagd of bf4 daadwerkelijk op de Xbox One draait, maar daar geen reactie op gehad.
Ben zeer benieuwd of BF4 op de One in 1080p@60fps draait.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Dat van BF4 was toch al bekend..??!!
bron 1080p+60 fps
bronThis holiday, DICE will unwrap the next generation of all-out warfare with Battlefield 4 for Xbox One and PlayStation 4. That means best-in-class multiplayer is coming to consoles, with huge 64-player battles running at a smooth 60 frames-per-second.
bron 1080p+60 fps
Is geen gekke vraag wat zwembroek heeft gesteld, want er ging een gerucht over 720p upscaling naar 1080p op 60 FPS.mowa schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 18:28:
Dat van BF4 was toch al bekend..??!!
[...]
bron
bron 1080p+60 fps
The creative director of Battlefield 4 ‘Lars Gustavsson’, has revealed that the game would officially run at 720P resolution on PlayStation 4 which would be upscaled to 1080P and deliver 60 FPS. It was rumored for quite some time that there’s the possibility of Battlefield 4 running at a 720P on next generation consoles and seems like one of the consoles (PlayStation 4) is indeed running at the lower resolution while Xbox One resolution has yet to be revealed.
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”
Ik ben eerder benieuwd naar de eventuele verschillen in graphics met de Ps4.
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Ik ook, maar dat zal pas na enkele jaren pas goed zichtbaar worden.witeken schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 18:39:
Zo lang blijf ik niet wachten
PS: Gewoon een extra nieuwtje tussendoor via Engadget.
Xbox One to bring higher quality voice chat through dedicated hardware and the power of Skype
http://www.engadget.com/2...-high-quality-voice-chat/
[ Voor 23% gewijzigd door danplo op 29-08-2013 18:52 ]
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”
Kan me niet voorstellen dat er 1 grote titel bij zit. Waarschijnlijk iets XBLA en wellicht wat Indie games (die, zo zagen we in een persconferentie vorige week, nogal underwhelming kunnen zijn).And of course there will be other surprises at the booth, including games that I’m not at liberty to divulge . . . yet.
Het zou heel raar zijn als ze een AAA (of zelfs A) disc game aankondigen, een week na Gamescom.
Je bent benieuwd naar verschillen in graphics met de Ps4 op PAX Primewiteken schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 18:39:
In de bijhorende blogpost van majornelson kan je het kwaliteitsverschil beluisterendanplo schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 18:41:
[...]
PS: Gewoon een extra nieuwtje tussendoor via Engadget.
Xbox One to bring higher quality voice chat through dedicated hardware and the power of Skype
http://www.engadget.com/2...-high-quality-voice-chat/
[ Voor 47% gewijzigd door boe2 op 29-08-2013 20:10 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Zo gekke opmerking is dat toch niet, Sony is ook aanwezig? Daarnaast is BF4 een prima game om te vergelijken, kijken of er nu daadwerkelijk grafisch opvallend verschil zit tussen de twee console's. Ben hier zelf ook wel benieuwd naar!boe2 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:08:
[...]
Je bent benieuwd naar verschillen in graphics met de Ps4 op PAX PrimeWat probeer je juist toe te voegen aan deze thread?
(...)
PAX en gamescom liggen minder dan een week van elkaar verspreid. Hoeveel nieuwe content verwacht je te zien op 5 dagen tijd?FabianNL schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:13:
[...]
Zo gekke opmerking is dat toch niet, Sony is ook aanwezig?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
LOLboe2 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:15:
[...]
PAX en gamescom liggen minder dan een week van elkaar verspreid. Hoeveel nieuwe content verwacht je te zien op 5 dagen tijd?
Het zou natuurlijk vreemd zijn. Vergeet daarentegen niet dat Microsoft enorm gericht is op hun thuismarkt de VS (dat zagen we wel tijdens de E3 persconferentie) en PAX in Seattle gehouden wordt. Helemaal uitsluiten kun je het dus niet.boe2 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:15:
[...]
PAX en gamescom liggen minder dan een week van elkaar verspreid. Hoeveel nieuwe content verwacht je te zien op 5 dagen tijd?
We gaan het zien, hopelijk krijgen we in ieder geval eindelijk een releasedatum te horen.
Zo dit is ook best narig trouwens:
http://www.joystiq.com/20...e-in-5-markets-at-launch/
Kinect voice commands schijnbaar in 5 van de 13 release landen
Hadden ze net zo goed de nederlandse xbox one release ook gewoon door kunnen laten gaan
Hadden ze net zo goed de nederlandse xbox one release ook gewoon door kunnen laten gaan
[ Voor 15% gewijzigd door Stefmeister op 29-08-2013 20:41 ]
Geniet ervan zolang de voorraad strekt, later dit jaar gaan dit gift cards worden met gewoon geld en dit zal dan hetzelfde systeem zijn als iTunes kaarten. 50 euro = 50 euro.Stefmeister schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:19:
Plus kan je je eigen digitale korting "generen" door goedkoop ms punten te kopen online. Gisteren heb ik als test 2100 punten gekocht voor 18,50 via cdkeys.com wat na conversie zo'n 25 euro aan tegoed opleverde.
Bij de bèta van het nieuwe 360 dashboard zat in de eerste update Nederlandse voice commands voor Nederlandse accounts. Jammer genoeg waren die er na de 2e update alweer uit. Werkte nochtans goed, en gelukkig kon je kiezen tussen Engels en Nederlands want Engels ligt me toch wat meer. Het was wel al langer duidelijk dat dat niet de reden zou zijn van de uitgestelde launch hier.Stefmeister schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:38:http://www.joystiq.com/20...e-in-5-markets-at-launch/
Hadden ze net zo goed de xbox one nl release ook gewoon door kunnen laten gaan
[ Voor 39% gewijzigd door MClaeys op 29-08-2013 20:41 . Reden: extra quote ]
Vraag me af of het totaal niet werkt, dus uitgeschakeld is, of gewoon geen ondersteuning biedt voor de accenten en talen, etc in de overige landen.Stefmeister schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:38:
Ik las het ook net. We wisten natuurlijk al dat het een bullshit reden was om de Xbox One hier niet gelijktijdig met de rest van de wereld te releasen, toch blijft het naar om te lezen dat we zo genaaid worden.Stefmeister schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:38:
Zó jammer, de console spreekt me echt onwijs aan, op Microsoft zelf knap ik alleen zo af.

I don't want no cake, I want me some pie!
Lekker lomp idd om eerst de launch in een aantal landen uit te stellen met de smoes "de localisatie heeft meer tijd nodig". En vervolgens komen ze met een statement dat localisatie slechts in 5 landen beschikbaar is maar de launch gaat in de eerder genoemde landen gewoon door...
Microsoft denkt blijkbaar gewoon dat ze de consument kunnen voorliegen en er mee wegkomen en ze doen ook nog eens niet hun best om goeie leugens te verzinnen... Microsoft blijft me verbazen dat dan weer wel
Microsoft denkt blijkbaar gewoon dat ze de consument kunnen voorliegen en er mee wegkomen en ze doen ook nog eens niet hun best om goeie leugens te verzinnen... Microsoft blijft me verbazen dat dan weer wel
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Want localisatie = voice commands?Chaoss schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 23:33:
Lekker lomp idd om eerst de launch in een aantal landen uit te stellen met de smoes "de localisatie heeft meer tijd nodig". En vervolgens komen ze met een statement dat localisatie slechts in 5 landen beschikbaar is maar de launch gaat in de eerder genoemde landen gewoon door...
Ja joh, je hebt er zelfs last van als je niet eens een XBox One koopt. Zo erg is het.
We houden volgens mij straks zo wel een zeer "hardcore MS" groepje gamers over, want op de manier dat MS nu al weken / maanden bezig is zorgt er echt voor dat iedereen die nog een beejte twijfeld tussen de twee(of 3) consoles zeer waarschijnlijk kiest voor het product dat: Eerder uitkomt, goedkoper is, (en wel af is?)
Geen enkel console is 'af' bij launch. En met die criteria die jij schetst zou de Wii U verkooprecords moeten breken
http://nutech.nl/games/35...000-wii-us-in-europa.htmlMcBoom schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:31:
Geen enkel console is 'af' bij launch. En met die criteria die jij schetst zou de Wii U verkooprecords moeten breken

Dat is waar, maar het product geeft nu in de meeste landen waar het (wel) uitkomt echt een heel andere ervaring dat wat microsoft bij hun grote bekendmaking deed geloven.McBoom schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:31:
Ik haalde voor de volledigheid de Wii U erbij, echter doelde ik vooral op de PS4 natuurlijk
[ Voor 10% gewijzigd door Stefmeister op 30-08-2013 09:40 ]
Dit inderdaad. Zou me überhaupt verbazen als er mensen zijn die de reden van het uitsluiten van bepaalde landen geloven. Als je genoeg units zou kunnen fabriceren en zonder eventuele productieproblemen zou zitten, zou het een stuk gunstiger zijn om in alle landen te releasen en hetgeen niet af is via een update te voltooien.FlotterPower schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 22:32:
[...]
Ik las het ook net. We wisten natuurlijk al dat het een bullshit reden was om de Xbox One hier niet gelijktijdig met de rest van de wereld te releasen, toch blijft het naar om te lezen dat we zo genaaid worden.
Zó jammer, de console spreekt me echt onwijs aan, op Microsoft zelf knap ik alleen zo af.
Wat hebben ze dan gezegd bij de eerste presentatie? Ik heb ze niet horen zeggen dat het in je eigen taal zou werken. Ik was er vanuit gegaan dat het ook gewoon engelstalig zou blijven. Ik hoorde het pas toen het nieuws van het uitstel bekend werd en dat dat vanwege de nederlandse voice commands was. Voor mij veranderd er dus helemaal niets.Stefmeister schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:35:
[...]
Dat is waar, maar het product geeft nu in de meeste landen waar het (wel) uitkomt echt een heel andere ervaring dat wat microsoft bij hun grote bekend making deed geloven.
Ik haalde voor de volledigheid de Wii U erbij, echter doelde ik vooral op de PS4 natuurlijk
Is de PS4 dan wel 'af'?
Het lokaliseren heeft meer om armen dan alleen het vertalen van de interface... Lokaliseren kan je ook heel breed trekken, en dan denken aan het fabriceren van de doos, boekjes, garantievoorwaarde, logistiek, contracten met afnemers, prepaid kaarten, voldoende games en accessoires in het land, enzovoorts... Of dat wél een legitieme reden is, laat ik aan ieder voor zich om te beslissenbram1984 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:37:
[...]
Dit inderdaad. Zou me überhaupt verbazen als er mensen zijn die de reden van het uitsluiten van bepaalde landen geloven. Als je genoeg units zou kunnen fabriceren en zonder eventuele productieproblemen zou zitten, zou het een stuk gunstiger zijn om in alle landen te releasen en hetgeen niet af is via een update te voltooien.
Waar moet ik beginnen:
- Ze wilden uitkomen in 21 landen
- De verwevenheid van kinect (werkt maar in 5 van de 13 release landen)
- Heel het TV gebeuren (zal alleen werken in US voor flinke)
- Digitale games kunnen delen
Ik weet niet of de ps4 ook al af is, alleen marketing technisch doen ze het handiger om niet in de maanden voor de release alleen maar dingen te schrappen.
Ik ben er van overtuigd dat het allemaal goed gaat komen, alleen is de hele release van de Xbox One een redelijk marketing fiasco
- De verwevenheid van kinect (werkt maar in 5 van de 13 release landen)
- Digitale games kunnen delen
Ik weet niet of de ps4 ook al af is, alleen marketing technisch doen ze het handiger om niet in de maanden voor de release alleen maar dingen te schrappen.
Ik ben er van overtuigd dat het allemaal goed gaat komen, alleen is de hele release van de Xbox One een redelijk marketing fiasco
[ Voor 14% gewijzigd door Stefmeister op 30-08-2013 09:53 ]
Klopt, maar soms lopen dingen niet zoals gepland.Stefmeister schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:47:
Waar moet ik beginnen:
Werkt Kinect niet in die andere landen? Het werkt gewoon zoals ze het op de presentatie hebben laten zien, alleen niet in al die talen. In het engels werkt het gewoon.- De verwevenheid van kinect (werkt maar in 5 van de 13 release landen)
Je weet helemaal nog niet wat wel werkt en wat niet. In principe kan je gewoon elke (HDMI-) set-top box aansluiten om de overlay van de One te krijgen. Apps van de kabelproviders is natuurlijk afwachten.- Heel het TV gebeuren (zal alleen werken in US voor flinke)
Tja.... They were damned if they did and damned if they don't. Hiermee kon je bijna niemand tevreden stellen. Hadden ze hieraan stug vastgehouden dan luisterden ze niet naar hun klanten en nu krijgen ze stront over zich heen omdat ze die feature verwijderd hebben. Nu lees je her en der toch wel wat de voordelen waren, ook op sites die het hardst moord en brand schreeuwden toen MS de aankondiging deed.- Digitale games kunnen delen
Nee, dan is het beter om functionaliteit te verwijderen al het ding al in de winkels ligt of, erger nog, mensen 'm al thuis hebben staanIk weet niet of de ps4 ook al af is, alleen marketing technisch doen ze het handiger om niet in de maanden voor de release alleen maar dingen te schrappen.
Mijn persoonlijke mening is dat er ook veel dingen uit hun verband gerukt zijn of er een eigen draai aan gegeven werd. Zodra MS aangaf dat het toch anders zat (zoals maar anderhalf uur gamen bij Family Sharing) werd daar geen waarde aan gehecht en werd er gezegd 'dat kunnen ze nu makkelijk zeggen'. Ik zeg niet dat ze het helemaal perfect gedaan hebben, maar zo dramatisch als veel mensen het in hun hoofd hebben was het ook alweer niet.Ik ben er van overtuigd dat het allemaal goed gaat komen, alleen is de hele release van de Xbox One een redelijk marketing fiasco
De hypocrisie bij de pers zit heel diep inderdaad. Albert Penello (lead planner Xbox One) heeft vorige week tijdens gamescom deze tweet gepost:
My favorite press Q so far: ”With the world moving to digital, why do you even have discs?” Uh, we tried that dude. Didn’t work out so well.
My favorite press Q so far: ”With the world moving to digital, why do you even have discs?” Uh, we tried that dude. Didn’t work out so well.
Microsoft had toch nooit de intentie om discs weg te doen?
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Die tweet is wel een feit, ken zo nog een paar gamesites die eerst alle zaken afkraakten van de Xbox One om vervolgens te zagen als die dingen weggingen want dan hield Microsoft het been niet stijf. Als het maar pagehits trekt zeker?
Ze hadden sommige zaken toch anders moeten aanpakken. Sommige zaken komen trouwens nog terug heb ik gelezen, over digitaal verkopen is men bijvoorbeeld aan het nadenken terug, net als family sharing.
@Hierboven
Ja en nee. Na installatie ging de disk niet meer nodig zijn en games gingen gelijk met de digitale variant te koop zijn. Disks waren eigenlijk alleen nog aanwezig zodat mensen het misschien in een actie goedkoper konden aanschaffen of als hun internet niet voldeed om zoveel gig aan games binnen te sleuren. Een ander nut hadden ze niet meer
.
Ze hadden sommige zaken toch anders moeten aanpakken. Sommige zaken komen trouwens nog terug heb ik gelezen, over digitaal verkopen is men bijvoorbeeld aan het nadenken terug, net als family sharing.
@Hierboven
Ja en nee. Na installatie ging de disk niet meer nodig zijn en games gingen gelijk met de digitale variant te koop zijn. Disks waren eigenlijk alleen nog aanwezig zodat mensen het misschien in een actie goedkoper konden aanschaffen of als hun internet niet voldeed om zoveel gig aan games binnen te sleuren. Een ander nut hadden ze niet meer
[ Voor 29% gewijzigd door MClaeys op 30-08-2013 11:30 . Reden: Aanvulling op post die erbij was gekomen ]
Ik hoop het, ondanks dat het wat haken en ogen had (24 uurs check etc) zag ik er juist echt onwijze voordelen in. Op de pc ben ik het al jaren gewend om al mn games gewoon op te kunnen starten zonder gedoe met discjes. Games uitlenen is leuk, maar op de pc ook al jaren niet meer mogelijk...
De clicker moet je los kopen zeker dan?McBoom schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:13:
[...]
Werkt Kinect niet in die andere landen? Het werkt gewoon zoals ze het op de presentatie hebben laten zien, alleen niet in al die talen. In het engels werkt het gewoon.

Flauw
*zucht* post je hier nu nog altijd? Geen ps4 topic om in te keuvelen?bram1984 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:36:
[...]
De clicker moet je los kopen zeker dan?![]()
Flauw
Je vergeet volgens mij de belangrijkste: LicentiesFabianNL schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:46:
[...]
Het lokaliseren heeft meer om armen dan alleen het vertalen van de interface... Lokaliseren kan je ook heel breed trekken, en dan denken aan het fabriceren van de doos, boekjes, garantievoorwaarde, logistiek, contracten met afnemers, prepaid kaarten, voldoende games en accessoires in het land, enzovoorts... Of dat wél een legitieme reden is, laat ik aan ieder voor zich om te beslissen
Verder zullen ze mogelijk vastgelopen zijn met gesprekken met content partners. Nou weet ik niet of ze ook al applicaties willen lanceren, maar we zullen zien. Nou weet ik niet of ze al bij launch iets met TV willen doen, maar het zou zo maar kunnen dat een KPN of Ziggo niet mee wil werken aan het doorlussen van HDMI of dat er technisch iets niet kan.
Toch zal het voornamelijk te maken hebben met dat men grotere voorraden in andere landen wil hebben en ze daarom dit zo doen. Doordat er wel per continent een land is wat die console gaat lanceren, heb je wel de mogelijkheid rond launch-day met een nieuwe console te zitten, maar dat komt dan later. Je ziet iets dergelijks nu ook steeds vaker met smartphones gebeuren. Die lanceren nu ook minder vaak wereldwijd maar iets meer gespreid.
[ Voor 30% gewijzigd door Martinspire op 30-08-2013 11:47 ]
Vanmorgen even een vraag gesteld op twitter. Ben nu echt een sociaal dier aan het worden merk ik wel...
Taijyn
@XboxSupport If i import my X1 from Germany to Holland, can i still use English Voice Commands? Because of this: goo.gl/TUJ9yD - 30 Aug
Xbox Support (1-5) @XboxSupport
@taijyn They're only guaranteed to work in those 5 launch markets. We can't speculate on how it may work if handled that way. ^LB
Dus gewoon nog even afwachten
.
http://www.neogaf.com/for...?p=79001409&postcount=520
En wat meer informatie.
Taijyn
@XboxSupport If i import my X1 from Germany to Holland, can i still use English Voice Commands? Because of this: goo.gl/TUJ9yD - 30 Aug
@taijyn They're only guaranteed to work in those 5 launch markets. We can't speculate on how it may work if handled that way. ^LB
Dus gewoon nog even afwachten
En wat meer informatie.
[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 30-08-2013 12:05 ]
Jij bent niet op de hoogte omdat je oa niet goed leest in dit topic. Het is hier al meerdere malen ter sprake gebracht.Stefmeister schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:47:
Lijkt mij tijd dat dit door TS in de OP wordt geplaatst ondanks dat zij zelf niet veel op hebben met de tv mogelijkheden.
Overigens wat Kinect betreft wil ik daar toch nog eens over speculeren.Wat moeten wij met al die TV troep, ik wil gamen!
Okay, MS heeft duidelijk aangegeven dat de X1 niet zonder kinect komt. Ik denk dat het marketingtechnisch slim is om de X1 ook zonder kinect op de markt te zetten als een soort X1 light of zo. Er is zoveel kritiek op oa de "1984" werking van de kinect ondanks dat de kinect ook uitgezet kan worden. Wat dat betreft zal er gevraagd worden wanneer een game kinect gebruikt om kinect automatisch in te schakelen. Zal kinect daarna ook weer automatisch uitschakelen? 1 van de nog vele vragen en twijfels over (alleen al) kinect.
Het meest voor de hand liggend lijkt mij om de X1 zonder kinect aan te bieden zodat de adviesprijs van de X1 gelijk of zelfs onder dat van de PS4 komt te liggen. Zeker in een tijd dat er ook veel mensen zijn voor wie de €400-500 drempel sowieso al erg hoog ligt.
Ik kan me voorstellen dat MS hier ook zijn gedachten over heeft laten gaan. X1 zonder kinect is echter weer een marketingtechnische aderlating. Het weglaten van een belangrijke X1 feature met alle mogelijkheden die dat met zich meebrengt.
Hoe ze het ook wenden of keren; Sony zal zeker dit jaar, zoals het er nu naar uit ziet, meer units verkopen dan MS en dat verschil zal erg moeilijk te overbruggen zijn.
Daarom denk ik dat MS bij de launch de "huidige" X1 op de markt zet en later in het jaar of volgend jaar een soort X1 "light" aanbiedt.
Ik moet me haasten om te zeggen dat ik het kinect concept zoals dat voor de X1 geldt helemaal zie zitten. Ik zie vooral het digitaal aanbieden van games bij zowel de PS4 als de X1 als een pluspunt. Bij launch van een game de game automatisch downen en ondertussen meteen spelen.
Het lijkt mij (let op: speculatie) dat de X1 wel gewoon werkt, alleen dat de voicecommands niet werken. Mi. kan je gewoon de console aanzetten, gewenste locale kiezen en gamen. Alleen kan dat niet met kinect maar gewoon old school (uchiha tijntje schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:02:
Vanmorgen even een vraag gesteld op twitter. Ben nu echt een sociaal dier aan het worden merk ik wel...
Taijyn
Dus gewoon nog even afwachten.
En wat meer informatie.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dat vraag ik me dus af. Gaat dat dan op IP ofzo?
Als ik de lokale gewoon op Engels zet, waarom zou de voice dan niet werken?
Zoals ik het lees in die post van Albert Penello (die Neogaf link) zou dat inderdaad gewoon moeten werken.uchiha tijntje schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:22:
Dat vraag ik me dus af. Gaat dat dan op IP ofzo?
Ik heb nog nooit met mijn language/'lokale' settings gespeeld op mijn X360, maar heeft dit nog invloed op andere zaken zoals tot welke store je toegang hebt et cetera? Want dat zou dan nog wel roet in het eten kunnen gooien. Anders lijkt het mij dat er geen problemen zijn als je hem op engels zet.When you choose a language for your console, you will be offered the list of countries it is supported in. Using your example, if you choose Italy as your language, you only get Italian. We will continue to add more supported combinations over time. For example in Canada we will support English and French. The opportunity to “mix-and-match” languages and countries is something we’re looking to do post-launch.
Het eerste stuk wat je schrijft vind ik wel een beetje kort door de bocht. Ongetwijfeld zitten er een aardig aantal hypocriete journalisten bij die pagehits willen, maar zo simpel is het natuurlijk niet in alle gevallen. Sommige ideeën waren gewoon goed, maar de geplande implementatie niet altijd fantastisch. Het beste voorbeeld is natuurlijk de 24uurs check (vind ikMClaeys schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:29:
Die tweet is wel een feit, ken zo nog een paar gamesites die eerst alle zaken afkraakten van de Xbox One om vervolgens te zagen als die dingen weggingen want dan hield Microsoft het been niet stijf. Als het maar pagehits trekt zeker?
Maar je schrijft zelf ook al dat ze sommige zaken anders aan hadden moeten pakken, dus stiekem weet je zelf ook wel dat het niet altijd zo zwart-wit of voor-tegen de plannen was.
Dat gezegd, die tweet van albert is wel mooi
[ Voor 38% gewijzigd door nioz op 30-08-2013 12:39 ]
Haha zuurpruim. Gewoon een flauwe grap over dat Kinect precies zo werkt als ze het hebben laten zien. Reageer er gewoon niet op.boe2 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:41:
[...]
*zucht* post je hier nu nog altijd? Geen ps4 topic om in te keuvelen?
Wordt het trouwens niet tijd voor een release date? Of krijgen we over een paar weken het nieuws dat het allemaal in 2014 moet gebeuren voor alle landen.. We zitten nu 10 weken voor half november. En dat is best weinig..
PAX begint vandaag tot en met maandag. Wellicht komt daar wat nieuws uit
. Zolang die in november maar uitkomt vind ik het prima.
Blijft interessant om te zien dat er een PS4 topic is, een topic over PS4 vs One, en een One topic, en dat er toch de hele tijd PS "fanboys" blijven posten 
Is toch een leeftijd dingetje volgens mij, want als ik op mijn werk praat met 30-35+ collega, komt er uit dat iedereen het voor zichzelf moet uitmaken omdat het zeer persoonlijk is, maar dat de One erg interessant is, omdat hij meer zou kunnen bieden. Qua gaming zal het namelijk echt niet veel uit gaan maken, lekker naief als je denkt dat je paar frames meer of minder zult gaan zien, zullen toch ports zijn. Dat de One duurder is maakt de meesten ook niks uit, want salaris
Kortom, mijn gevoel na brede en open discussies met gamende collega's, volgen van dit soort topics, en nieuws met comments: de PS3|4 is meer voor de jeugd, waar de One veelvuldig wordt gekozen door de "oudere" generatie.
Is toch een leeftijd dingetje volgens mij, want als ik op mijn werk praat met 30-35+ collega, komt er uit dat iedereen het voor zichzelf moet uitmaken omdat het zeer persoonlijk is, maar dat de One erg interessant is, omdat hij meer zou kunnen bieden. Qua gaming zal het namelijk echt niet veel uit gaan maken, lekker naief als je denkt dat je paar frames meer of minder zult gaan zien, zullen toch ports zijn. Dat de One duurder is maakt de meesten ook niks uit, want salaris
Kortom, mijn gevoel na brede en open discussies met gamende collega's, volgen van dit soort topics, en nieuws met comments: de PS3|4 is meer voor de jeugd, waar de One veelvuldig wordt gekozen door de "oudere" generatie.
Natuurlijk moet iedereen zelf beslissen voor welke console hij/zij kiest, maar dat laatste slaat natuurlijk nergens op.UltraSub schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:59:
Blijft interessant om te zien dat er een PS4 topic is, een topic over PS4 vs One, en een One topic, en dat er toch de hele tijd PS "fanboys" blijven posten
Daarnaast liggen de pre-order aantallen van de PS4 vele malen hoger dan de Xbox One pre-orders, logisch dat er in die groep dan meer 'onvolwassen' figuren zitten.
Mooiste uitspraak die ik tot nu toe over de next gen consoles gelezen heb.UltraSub schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:59:
Zal men hier wat meer over Quantum Break gaan laten zien? Wil toch wel zien wat voor game dat precies wordt.uchiha tijntje schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:58:
PAX begint vandaag tot en met maandag. Wellicht komt daar wat nieuws uit. Zolang die in november maar uitkomt vind ik het prima.
Je mist mijn punt. Alles wat gamed op console om me heen is 30-35+. Allemaal One kopers. Wel serieus gekeken naar de PS4, want open minded. Maar allen tot de conclusie gekomen dat ze voor wat meer geld een systeem hebben wat minimaal hetzelfde kan (namelijk gamen), en waarschijnlijk meer. Ik heb dus niet eens gekeken naar statistics in de markt. De enige in die groep die fervent PS3/4 is? Juist. Jonger.. Argument: ik wil gamen, en de rest interesseert me niet, ga ik niet voor betalen, is me te duur.RDMA schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:02:
[...]
Natuurlijk moet iedereen zelf beslissen voor welke console hij/zij kiest, maar dat laatste slaat natuurlijk nergens op.
Daarnaast liggen de pre-order aantallen van de PS4 vele malen hoger dan de Xbox One pre-orders, logisch dat er in die groep dan meer 'onvolwassen' figuren zitten.
Ga je kijken naar de reacties op nieuws, dan haal ik daar duidelijk meer "onvolwassen" reacties uit van PS3|4 kopers, dan van One kopers. De One kopers zeggen meestal who cares, doe je ding, terwijl de PS aanhangers maar overal moeten posten dat je toch echt geen One moet kopen.
Ik zie een trend. Maar ik lig er niet wakker van, vind het altijd wel vermakelijk. Alleen jammer dat de pers coole features die er aan zaten te komen heeft gekilled. En daar is dezelfde PS fanbase ook debet aan, dat dat allemaal geschrapt is. Want stel je voor je kunt geen piracy meer draaien omdat er een 24h check is.
'Nuff said for me
Je plaatst gebruikers in hokjes, terwijl je dat totaal niet hard kunt maken. Dat in jouw omgeving toevallig iedereen een One haalt zegt niets over de rest van de gamers. Integendeel: veel vrienden van me stappen over van Xbox naar de PS4 (en dan heb ik het ook over 24+ jarigen), juist omdat zij vinden dat de PS4 hetzelfde biedt op het gebied van gaming maar daarentegen wel goedkoper is.UltraSub schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:12:
[...]
Je mist mijn punt. Alles wat gamed op console om me heen is 30-35+. Allemaal One kopers. Wel serieus gekeken naar de PS4, want open minded. Maar allen tot de conclusie gekomen dat ze voor wat meer geld een systeem hebben wat minimaal hetzelfde kan (namelijk gamen), en waarschijnlijk meer. Ik heb dus niet eens gekeken naar statistics in de markt. De enige in die groep die fervent PS3/4 is? Juist. Jonger.. Argument: ik wil gamen, en de rest interesseert me niet, ga ik niet voor betalen, is me te duur.
Ga je kijken naar de reacties op nieuws, dan haal ik daar duidelijk meer "onvolwassen" reacties uit van PS3|4 kopers, dan van One kopers. De One kopers zeggen meestal who cares, doe je ding, terwijl de PS aanhangers maar overal moeten posten dat je toch echt geen One moet kopen.
Ik zie een trend. Maar ik lig er niet wakker van, vind het altijd wel vermakelijk. Alleen jammer dat de pers coole features die er aan zaten te komen heeft gekilled. En daar is dezelfde PS fanbase ook debet aan, dat dat allemaal geschrapt is. Want stel je voor je kunt geen piracy meer draaien omdat er een 24h check is.
'Nuff said for me
De One kopers zeggen meestal who cares, doe je ding, terwijl de PS aanhangers maar overal moeten posten dat je toch echt geen One moet kopen.
Je wil zijn stelling ontkrachten en tegelijk bevestig je het keihardJe plaatst gebruikers in hokjes, terwijl je dat totaal niet hard kunt maken. Dat in jouw omgeving toevallig iedereen een One haalt zegt niets over de rest van de gamers. Integendeel: veel vrienden van me stappen over van Xbox naar de PS4 (en dan heb ik het ook over 24+ jarigen), juist omdat zij vinden dat de PS4 hetzelfde biedt op het gebied van gaming maar daarentegen wel goedkoper is.

Opvallend ook hoe verschillende playstation aanhanger hopen 360 fans als vrienden hebben die dan nog overschakelen naar playstation ook
[ Voor 94% gewijzigd door boe2 op 30-08-2013 13:37 ]
UltraSub zegt ook helemaal niet dat hij "harde data" heeft, hij geeft alleen weer wat hij zelf ziet / merkt, en welke trend hij daarin denkt te zien.
Dat jij daar dan op in moet gaan hakken, zegt meer over jou dan over hem. Jij hebt net zo min harde data van het tegendeel. Plus dat Jouw vriendengroep (24+) niet vergelijkbaar is met de zijne (30-35+). Dus je vergelijking en daarmee je hele post loopt mank
Dat jij daar dan op in moet gaan hakken, zegt meer over jou dan over hem. Jij hebt net zo min harde data van het tegendeel. Plus dat Jouw vriendengroep (24+) niet vergelijkbaar is met de zijne (30-35+). Dus je vergelijking en daarmee je hele post loopt mank
Ik beweer dan ook niet een 'trend' te zien, ik geef slechts aan hoe subjectief zijn constateringen zijn.EgMaf schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:23:
UltraSub zegt ook helemaal niet dat hij "harde data" heeft, hij geeft alleen weer wat hij zelf ziet / merkt, en welke trend hij daarin denkt te zien.
Bevestig het nou niet RDMAUltraSub schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:12:
[...]
Niet happen nou...
Dank je. Precies dat.EgMaf schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:23:
Tuurlijk is het generaliserend wat ik doe. Daarom zeg ik ook, ik meen een trend te zien.. In mijn omgeving. Maar ook, als je goed had gelezen, gebaseerd op wat ik uit alles op internet haal. En ik wist al dat hier hordes op zouden gaan hakken toen ik op enter drukte. Zo treffend.
Gaat weer de goede kant op hier. Maar ik sluit me hier bij aanRDMA schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:02:
[...]
Natuurlijk moet iedereen zelf beslissen voor welke console hij/zij kiest, maar dat laatste slaat natuurlijk nergens op.
Editje:
een beetje een kinderachtig argument... niet happen nou...Want stel je voor je kunt geen piracy meer draaien omdat er een 24h check is.
Ik hoop trouwens dat er binnenkort wat meer onthuld wordt over de nieuwe halo tv serie. Misschien op pax? Dat is natuurlijk wel een game evenement, maar ook wel gericht op nerd cultuur daar omheen.
Ik vond Forward unto Dawn ook echt cool en het heeft zeker een rol gespeeld in mijn hype levels voor Halo 4.
[ Voor 16% gewijzigd door nioz op 30-08-2013 13:36 ]
Ik kan je wel vinden in die 30+ theorie, was ook een van m'n eigen subargumenten voor de keuze voor de One, de verwachting dat ik daar verhoudingsgewijs gevoelsmatig veel minder 13jarige zou aantreffen.
Totaal niet gebaseerd op harde data, puur gevoelskwestie (door reacties op internet)
Totaal niet gebaseerd op harde data, puur gevoelskwestie (door reacties op internet)
[ Voor 21% gewijzigd door Stefmeister op 30-08-2013 13:33 ]
Dit soort posts zijn totaal niet nodig.
[ Voor 92% gewijzigd door Sn0wblind op 30-08-2013 15:27 ]
Nah, die rammelen alleen single player en op rail games in kinect 
Geen stress...
Geen stress...
Maak je geen zorgen, heb zowel een PS4 als een Xbox One in de pre-order staan.UltraSub schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:29:
[...]
Bevestig het nou niet RDMA
Niet happen nou...
Haha, ik vrees dat dat misschien bij mij thuis wel het geval gaat zijn deze console cycle. Maar on-topic wanneer verwachten jullie dat Microsoft mogelijkerwijs tijdens PAX iets bekend gaat maken? Ik zit nu naar het schema te turen op http://prime.paxsite.com/schedule maar zie niet echt events staan die daar naar hinten (behalve Major Nelson's radio momentje op zaterdag)
[ Voor 17% gewijzigd door psychoclown op 31-08-2013 10:25 ]
Als ik puur naar content kijk is de scheiding in doelgroep niet persee leeftijdsgebonden. Xbox spreekt meer aan bij de mainstream. (Niet persee casual!) Ze hebben genoeg aan 4 blockbusters per jaar. (Forza, Halo, Call of Duty, Fifa, Gears Of War) Voor mijn gevoel heeft Playstation altijd een veel breder scala aan games gehad. Correct me if I'm wrong en ik een heel scala spannende, vernieuwende, eigenzinnige games van de afgelopen tien jaar ben misgelopen.
Combo breaker, 39 hier en ga juist voor de ps4 omdat ik ook al een ps3 heb (ook een 360, maar daar koop ik eigenlijk niets voor juist omdat ik een gold moest hebben om online te mogen spelen). In mijn vrienden groep koopt eigenlijk nog niemand de one of ps4 verder, maar als ik de voorverkoop cijfers moet geloven, zeg jij dus dat juist de jonge groep het meeste geld heeft want de ps4 pre-ordered goed.UltraSub schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:12:
[...]
Je mist mijn punt. Alles wat gamed op console om me heen is 30-35+. Allemaal One kopers. Wel serieus gekeken naar de PS4, want open minded. Maar allen tot de conclusie gekomen dat ze voor wat meer geld een systeem hebben wat minimaal hetzelfde kan (namelijk gamen), en waarschijnlijk meer. Ik heb dus niet eens gekeken naar statistics in de markt. De enige in die groep die fervent PS3/4 is? Juist. Jonger.. Argument: ik wil gamen, en de rest interesseert me niet, ga ik niet voor betalen, is me te duur.
'Nuff said for me
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
De jongere groep doet wellicht wat meer moeite (maw, pre-orderen) om de console bij launch te kunnen spelen 
Maar alle leeftijdsdiscussies ter zijde.
In mijn ervaring zijn de PS eigenaren gewoon veel meer bezig met wat de concurrentie doet dan Xbox of Wii eigenaren. Dat zie je hier op GOT in deze topics, maar ook voornamelijk toen de huidige generatie uitkwam. Weinig xbox eigenaren zaten in de PS topics, maar andersom des te meer
. En deze 'bewijsdrang' zie ik op wel meer gamesites.
In mijn ervaring zijn de PS eigenaren gewoon veel meer bezig met wat de concurrentie doet dan Xbox of Wii eigenaren. Dat zie je hier op GOT in deze topics, maar ook voornamelijk toen de huidige generatie uitkwam. Weinig xbox eigenaren zaten in de PS topics, maar andersom des te meer
Ultrasub heeft gelijk.
Die "trend" zie ik inderdaad ook om me heen als ik eerlijk ben.
Vooral de jeugd die blind achter de PS4 aan gaan omdat Microsoft steken heeft laten vallen en alles dom heeft aangepakt.
Maar merk wel veel onvolwassen reacties bij veel pro PS4 mensen op het net (niet iedereen nee, maar wel veel) Daar waar ik mensen die voor de One willen gaan veel rustiger zie praten en zaken ook onderbouwen.
Zelf ben ik ook 30+ en ook ik twijfel nog, maar heb ook een gevoel dat de One voor mij wel eens interessanter kan zijn.
Qua graphics heeft de PS4 totaal nog niet overtuigd. Wat ik zelfs op Gamekings.tv hoorde was dat sommige games er op de One zelfs iets beter uit zag.
Maar ook dat zal me een worst zijn, want het ontloopt elkaar nooit heel veel denk ik.
Ik weet dat Microsoft hele domme fouten heeft gemaakt in de communicatie, alles heel dom heeft aangepakt en domme uitspraken heeft gedaan.
Vervolgens kun je wel zeggen dat ze wel luisteren naar kritieken en er gelijk wat aan doen. Ze hebben veel punten teruggedraaid.. kun je ook respect voor hebben.
Verder vind ik dat Microsoft in elk geval een risico heeft genomen, heeft geprobeerd de boel te veranderen, te moderniseren (of je het er nu mee eens was of niet). Ze hebben dit ook deels gedaan in samenspraak met ontwikkelaars dacht ik (die hun achteraf in de steek hebben gelaten toen de kritiek los barste).
Sony heeft het slim, maar ook sneaky aangepakt.
Alleen maar gereageerd en zelf ook met totaal en dan ook totaal niks vernieuwends gekomen.
Alleen maar achteraf steeds kritiek hebben gehad op Microsoft en steeds achteraf info gegeven. Niet iedereen zal die mening met mij delen, maar zo heb ik het een beetje ervaren.
Kinect zou in de toekomst ook nog wel eens interessante dingen kunnen gaan doen, die is een stuk verbeterd. Het online gebeuren is Microsoft volgens mij wat sterker in met meer servers.
Ik heb nu een PS3, maar twijfel om over te stappen naar de PS4, of toch maar naar de One te gaan.
Komende weken toch alles maar blijven volgen of er nog interessante zaken voorbij komen.
Vooral de jeugd die blind achter de PS4 aan gaan omdat Microsoft steken heeft laten vallen en alles dom heeft aangepakt.
Maar merk wel veel onvolwassen reacties bij veel pro PS4 mensen op het net (niet iedereen nee, maar wel veel) Daar waar ik mensen die voor de One willen gaan veel rustiger zie praten en zaken ook onderbouwen.
Zelf ben ik ook 30+ en ook ik twijfel nog, maar heb ook een gevoel dat de One voor mij wel eens interessanter kan zijn.
Qua graphics heeft de PS4 totaal nog niet overtuigd. Wat ik zelfs op Gamekings.tv hoorde was dat sommige games er op de One zelfs iets beter uit zag.
Maar ook dat zal me een worst zijn, want het ontloopt elkaar nooit heel veel denk ik.
Ik weet dat Microsoft hele domme fouten heeft gemaakt in de communicatie, alles heel dom heeft aangepakt en domme uitspraken heeft gedaan.
Vervolgens kun je wel zeggen dat ze wel luisteren naar kritieken en er gelijk wat aan doen. Ze hebben veel punten teruggedraaid.. kun je ook respect voor hebben.
Verder vind ik dat Microsoft in elk geval een risico heeft genomen, heeft geprobeerd de boel te veranderen, te moderniseren (of je het er nu mee eens was of niet). Ze hebben dit ook deels gedaan in samenspraak met ontwikkelaars dacht ik (die hun achteraf in de steek hebben gelaten toen de kritiek los barste).
Sony heeft het slim, maar ook sneaky aangepakt.
Alleen maar gereageerd en zelf ook met totaal en dan ook totaal niks vernieuwends gekomen.
Alleen maar achteraf steeds kritiek hebben gehad op Microsoft en steeds achteraf info gegeven. Niet iedereen zal die mening met mij delen, maar zo heb ik het een beetje ervaren.
Kinect zou in de toekomst ook nog wel eens interessante dingen kunnen gaan doen, die is een stuk verbeterd. Het online gebeuren is Microsoft volgens mij wat sterker in met meer servers.
Ik heb nu een PS3, maar twijfel om over te stappen naar de PS4, of toch maar naar de One te gaan.
Komende weken toch alles maar blijven volgen of er nog interessante zaken voorbij komen.
Eens!uchiha tijntje schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:13:
De jongere groep doet wellicht wat meer moeite (maw, pre-orderen) om de console bij launch te kunnen spelen
In mijn ervaring zijn de PS eigenaren gewoon veel meer bezig met wat de concurrentie doet dan Xbox of Wii eigenaren. Dat zie je hier op GOT in deze topics, maar ook voornamelijk toen de huidige generatie uitkwam. Weinig xbox eigenaren zaten in de PS topics, maar andersom des te meer. En deze 'bewijsdrang' zie ik op wel meer gamesites.
Het lijkt wel dat er alles aan gedaan moet worden om de Xbox maar negatief in het nieuws te brengen. Het doet mij heel erg aan denken aan een actie die Samsung in de telefoonmarkt heeft gedaan, mensen in huren om maar zo negatief als mogelijk is te schrijven over concurrerende producten.
Cogitationis poenam nemo patitur
[quote]uchiha tijntje schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:13:
. En deze 'bewijsdrang' zie ik op wel meer gamesites.
[/quote]
Zal er mee te maken hebben dat (en dat is wat ik heb ervaren, hier en in mijn omgeving) X360 gebruikers zich vaker superieur voordoen dan andersom (note: ik heb ook een X360). Je hoort ze vaak blaten over het superieure Live netwerk (wat op gaming gebied niets bijzonders veel extra doet) en de controller die zoveel beter is. Ook werd er hardop gelachen over de PSN hack en grafisch betere multiplatformtitels.
Nu het netwerk van Sony sterk verbeterd lijkt te gaan worden, er meer dan ooit gratis content wordt weggegeven via Plus, de controller even goed (in de publieke opinie) of beter lijkt te gaan worden, de console € 100,- goedkoper wordt, de hardware beter lijkt te worden en het programmeren net zo eenvoudig, lijken veel PS4 aanhangers in hun vuistje te lachen.
Hetzelfde zal gebeuren richting Ajax als Feyenoord over 2 jaar de schaal en de CL wint.
No troll intended overigens, ik zal me weer uit de voeten maken.
[/quote]
Zal er mee te maken hebben dat (en dat is wat ik heb ervaren, hier en in mijn omgeving) X360 gebruikers zich vaker superieur voordoen dan andersom (note: ik heb ook een X360). Je hoort ze vaak blaten over het superieure Live netwerk (wat op gaming gebied niets bijzonders veel extra doet) en de controller die zoveel beter is. Ook werd er hardop gelachen over de PSN hack en grafisch betere multiplatformtitels.
Nu het netwerk van Sony sterk verbeterd lijkt te gaan worden, er meer dan ooit gratis content wordt weggegeven via Plus, de controller even goed (in de publieke opinie) of beter lijkt te gaan worden, de console € 100,- goedkoper wordt, de hardware beter lijkt te worden en het programmeren net zo eenvoudig, lijken veel PS4 aanhangers in hun vuistje te lachen.
Hetzelfde zal gebeuren richting Ajax als Feyenoord over 2 jaar de schaal en de CL wint.
No troll intended overigens, ik zal me weer uit de voeten maken.
Denk dat op een goed spoor zit, ik zit al dichter bij de 40 dan 35Daejji schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:16:
Ultrasub heeft gelijk.
Door dat dit online aspect echt heel goed is uitgewerkt door MS zie je inderdaad een leeftijdsscheiding. In de basis zijn de PS3 en de Xbox 360 het zelfde, precies zoals de PS4 en de Xbox One dat ook zullen zijn. Echter verwacht ik weer een zelfde scheiding, de jongere snelle gamer zal zich aangetrokken voelen tot de PS4, de wat oudere gamer die veel waarde aan het sociale aspect hangt zul je eerder op de Xbox One zien.
Dat zie je ook terug aan de "apps" die op de verschillende consoles draaien, de Fox Sports/Eredivisie live app op de Xbox360 bijvoorbeeld.
Dat wel zo, maar dat komt denk ik ook deels voort uit een punt dat RDMA ook al genoemd heeft:uchiha tijntje schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:13:
In mijn ervaring zijn de PS eigenaren gewoon veel meer bezig met wat de concurrentie doet dan Xbox of Wii eigenaren. Dat zie je hier op GOT in deze topics, maar ook voornamelijk toen de huidige generatie uitkwam. Weinig xbox eigenaren zaten in de PS topics, maar andersom des te meer. En deze 'bewijsdrang' zie ik op wel meer gamesites.
Er zijn (in Nederland) meer Playstation gamers, waardoor het aannemelijk is er dus ook in reële aantallen meer jonge playstation gamers zijn. Daardoor zal je deze ook meer 'horen'. Tel daarbij op dat er vaak sprake is van een netwerk effect (toegevoegde waarde als mensen in je omgeving hetzelfde apparaat hebben, bijv. spellen uitlenen, multiplayer) en jongeren daar waarschijnlijk iets gevoeliger voor zijn, dan lijkt het duidelijk dat er inderdaad veel jongeren een playstation zullen hebben en/of gaan kopen.
Deze constatering is echter niet hetzelfde als zeggen dat 'de ps3 voor jongeren is'.
Daarnaast maakt UltraSub gebruik van een zeer flauwe retorische strategie die het eigenlijk onmogelijk maakt om tegen zijn mening in te gaan.
Hij stelt eerst dat Xbox spelers volwassen zijn en keuzes/meningen respecteren.
Hij is een Xbox speler.
Vervolgens is playstation voor jongeren en zijn playstation spelers onvolwassen en laten anderen (en hun keuzes/meningen) niet in hun waarde.
(grappig, want zo volwassen en respectvol is deze beschuldiging niet natuurlijk)
Het mooie van deze strategie is dat de kans groot is dat mensen die het hier niet mee eens zijn, playstation spelers zullen zijn. Daardoor kan elke kritiek op zijn mening neergezet worden als een bevestiging van zijn stelling, namelijk dat playstation spelers andere meningen niet respecteren.
Het resultaat:
A )Je gaat niet tegen zijn mening in en zijn punt blijft doorleven: xbox = volwassen, playstation = onvolwassen.
B ) Je gaat wel tegen zijn mening in en speelt daarmee in op zijn retorische strategie.
Flauw, maar effectief dus
Vraag me trouwens af of je dit bewust hebt gedaan UltraSub. In dat geval Kudos
Nog een edit:
Ik ben zelf overigens 28. En ik ben van mening dat je overal volwassen en onvolwassen spelers tegen zal komen. Uiteindelijk is het ook een beetje 'soort zoekt soort' waardoor het aannemelijk is dat je in je directe omgeving relatief veel gelijkgestemden tegen zal komen. Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd.
Overigens wellicht interessant: In Nederland is playstation het populairst en staat playstation dus bekend om jonge lamers. In Amerika is Xbox populairder en ik neem aan dat iedereen ook bekend is met de reputatie van Live en voicechat daar
[ Voor 11% gewijzigd door nioz op 30-08-2013 14:42 ]
Grappig, ik zie persoonlijk hier in het Xbone topic meer de trend dat de volgens sommigen "volwassen" gebruikers erg denigrerend, chargerend en kinderlijk overkomen. Wat dat betreft vind ik de toon en sfeer in het "kinderlijke" PS4 topic vele malen beter. Daar worden ook niet alleen maar van zulke (in mijn optiek) zinloze statements geuit, waar vervolgens niet inhoudelijk op gereageerd kan worden, want dan wordt (vind ik) elke opmerking als 'onzin' gelabeld en wordt er over elke verwoording gevallen.
Ik heb zelf niet zoveel verschil gemerkt in doelgroepen.
Ik zeg niet dat het onwaar is dat de Xbone een gemiddeld hogere leeftijd van kopers kent, in mijn omgeving (waaronder tweakers) valt op dat PS4 bezitters zich véél volwassener opstellen. Gek he dat dat zo ver uit elkaar ligt?
Ben benieuwd hoe veel er nu gaan regeren dat mijn reactie óók nergens op slaat, of dat ik al het voorgaande verkeerd gelezen heb... Voor volwassenen denken sommige hier wel heel raar op anderen te moeten reageren, iets dat m.i. ook in het Xbone vs. PS4 topic te zien is.
Let wel, dit valt mij op, ik noem het geen waarheid...
[/Ps4 fanboy in het "verkeerde" topic]
Ik heb zelf niet zoveel verschil gemerkt in doelgroepen.
Ik zeg niet dat het onwaar is dat de Xbone een gemiddeld hogere leeftijd van kopers kent, in mijn omgeving (waaronder tweakers) valt op dat PS4 bezitters zich véél volwassener opstellen. Gek he dat dat zo ver uit elkaar ligt?
Ben benieuwd hoe veel er nu gaan regeren dat mijn reactie óók nergens op slaat, of dat ik al het voorgaande verkeerd gelezen heb... Voor volwassenen denken sommige hier wel heel raar op anderen te moeten reageren, iets dat m.i. ook in het Xbone vs. PS4 topic te zien is.
Let wel, dit valt mij op, ik noem het geen waarheid...

[/Ps4 fanboy in het "verkeerde" topic]
Dat, en met meerdere profielen tegelijk kunnen ingelogd en zijn mid-game kunnen switchen is wat de 360 voor ons een ideale familieconsole maakte (De ps3 lijkt ervan uit te gaan dat er slechts 1 persoon tegelijk hem gebruikt).Bullet NL schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:31:
[...]
de wat oudere gamer die veel waarde aan het sociale aspect hangt zul je eerder op de Xbox One zien.
Als je jonge kinderen hebt (die VEEL splitscreen gamen) is het gewoon heel handig op de 360 dat ik men controller kan afgeven, men account aflog en die van zoon 2 aanlog zonder het spel te verlaten. Op de xbox one zal dit zelfs volautomatisch gaan. Het zijn dat soort kleine dingen die de One enorm aantrekkelijk maken.
Klopt, het maakt een groot verschil als er geen ps4 tegenstanders actief reageren op alle positieve ps4 berichten terwijl het xbox topic overspoeld wordt door mensen die niet eens van plan zijn een xbox te kopenWat dat betreft vind ik de toon en sfeer in het "kinderlijke" PS4 topic vele malen beter.
[ Voor 16% gewijzigd door boe2 op 30-08-2013 14:40 ]
Je zegt in je vuistje lachen. De definitie is:bram1984 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:29:
Hetzelfde zal gebeuren richting Ajax als Feyenoord over 2 jaar de schaal en de CL wint.![]()
No troll intended overigens, ik zal me weer uit de voeten maken. ;)[/small]
In zijn vuistje lachen
Spreekwoorden: (1914) In zijn vuist(je) lachen,
d.i. heimelijk lachen, zich in stilte verheugen, veelal over het ongeluk van anderen; lat. ridere in stomacho; mnl. lachen onder sinen caproen; eig. achter de voor den mond gehouden half toegeknepen hand lachen; ook: iets in zijn vuist belachen1); hd. sich ins Fäustchen
Gevonden op http://www.dbnl.org/tekst/stoe002nede01_01/stoe002nede01
Als men iets niet doet is het in stilte verheugen
En waarom hebben we deze zinloze discussies niet in het PS4 topic? Omdat daar weinig mensen komen die niet geinteresseerd zijn in het product. In tegenstelling tot dit topic, waar bijna net zoveel mensen komen die wel als die niet geinteresseerd zijn in het product... Dat zegt in mijn ogen voldoende over de 'bewijsdrang'.
[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 30-08-2013 14:42 ]
Wauw ken je veel PS4 bezitters dan, ik ken helemaal niemand die al een PS4 heeftvaagisdenaam schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:36:
in mijn omgeving (waaronder tweakers) valt op dat PS4 bezitters zich véél volwassener opstellen.
Het scheelt ook dat veel PS4 aanhangers zich, daar in ieder geval, niet verplicht voelen anderen op hun plek te zetten op een manier waarop niemand eigenlijk iets terug kan zegge., zoals de opmerking van UltraSub.boe2 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:36:
[...]
Klopt, het maakt een groot verschil als er geen ps4 tegenstanders actief reageren op alle positieve ps4 berichten terwijl het xbox topic overspoeld wordt door mensen die niet eens van plan zijn een xbox te kopen
Dit dus, bedankt!xAnarchyBaS schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:40:
[...]
Wauw ken je veel PS4 bezitters dan, ik ken helemaal niemand die al een PS4 heeft
Wel erg grappige mensen die Xbox klanten. Veel humor! Gelijk bestellen dat apparaat
Misschien moeten we een launch evenement organiseren zodra beide consoles uit zijn. Even alle problemen eruit knuffelen en van elkaars consoles genieten
Dit is nu precies wat ik net bedoel, je gaat direct in de aanval. In de eerdere argumenten word alleen maar aangevoerd dat er een feitelijk verschil zit in de leeftijd van een hele grote groep gameconsole kopers. Dat jij nu direct in de aanval gaat met randvoorwaarden (die overige prima te weerleggen of te betwisten zijn) geef je ons eigenlijk al gelijk.bram1984 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:29:
Hetzelfde zal gebeuren richting Ajax als Feyenoord over 2 jaar de schaal en de CL wint.![]()
No troll intended overigens, ik zal me weer uit de voeten maken. ;)[/small]
Als 1984 je leeftijd is moet je weten wat een platenspeler is
Maareh, kunnen we het weer gaan hebben over de X1 en zijn games? In plaats van elkaar te bashen. Deze hele discussie kan het beste verplaatst worden aar het VS topic.
Aaaaaaaaaaaaaaaandddddd back on topic mensen 
http://www.gamer.nl/nieuw...chievements-aan-goed-doel
Wel grappige implementatie
Klopt, vandaar dat ik ook aangeef dat er hier zo vreemd wordt gereageerd. Zeg je niets, ben je het er mee eens, zeg je wel wat, hebben jullie gelijk.Bullet NL schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:47:
[...]
In de eerdere argumenten word alleen maar aangevoerd dat er een feitelijk verschil zit in de leeftijd van een hele grote groep gameconsole kopers. Dat jij nu direct in de aanval gaat met randvoorwaarden (die overige prima te weerleggen of te betwisten zijn) geef je ons eigenlijk al gelijk.
One way or the other, als je het ergens niet meer eens bent, hebben sommigen alsnog gelijk..
Ja, zeker een goed initiatief van Microsoft om geld aan een goed doel te geven en spelers daarbij te betrekken.uchiha tijntje schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:51:
Aaaaaaaaaaaaaaaandddddd back on topic mensen
Het zou ook wel leuk zijn als ze dit verder kunnen uitbreiden richting sponsored content oid gekoppeld aan achievements zodat het niet enkel afhankelijk is van de geldpot van Microsoft.
Om de discussie maar even te laten stoppen. Een onderzoek uit 2008 toont aan dat er weinig verschil zit in de leeftijd van de console eigenaren:

Anyways, nieuws dus:
En het mogelijke plot van Halo 5 (?) is gelekt:
Halo Xbox One plot details appear on Microsoft Store
The listing also gives a placeholder release date of 31st December 2014.
Een nieuwe Halo voor volgend jaar lijkt me eigenlijk wel logisch en niet onverwacht. Ik denk dat het dan ook wel aan zal sluiten op de tv-serie die in de maak is. Ben benieuwd

offtopic:
Of ben ik dan de enige die met dit soort zaken eerder wat bronnen gaat zoeken?
Anyways, nieuws dus:
Wel een interessante kijk op de vraag waarom MS minder 1st en 2nd party studio's heeft.Microsoft doesn't just want to buy developers, says Lionhead boss, because "that's the death knell"
Microsoft has sunk around one billion dollars into Xbox One games development, and a healthy chunk of that has gone towards acquiring development studios, such as Max and the Curse of Brotherhood developer Press Play, or founding studios, such as cloud gaming specialist Lift London. The manufacturer doesn't view an acquisition campaign as the safest way to consolidate its first-party line-up, however - according to Lionhead's creative director Gary Carr, it would rather developers approach it after completing "their journey".
"It was seven years ago when we got bought, and Microsoft hasn't bought many studios," Carr reflected. "It hasn't rushed in and grabbed any newbies, because it doesn't want to do that - it doesn't want to own lots of studios, because it knows that all too often, that's the death knell. If studios want to be bought that's fine."
Click to view larger image
That acquisition (or as the wags may prefer, "selling out") is the surest way to stunt your creative growth is one of our industry's more lingering myths. There's plenty of evidence in support of the idea, to be fair - heed the testimony of ex-EA man and Payday 2 developer David Goldfarb, for instance - but the activities of (e.g.) Dishonored developer Arkane Studios suggest that it's possible to dodge the bullet.
The Fable series could also be taken as proof of this. In the course of the franchise's nine year life, Lionhead has experimented with the notion of dynamic moral alignments, plots that hinge on the player becoming a monarch, Kinect-powered cart-driving, scrappy, arts-and-crafty dungeon crawling and, latterly, co-op questing in which one player appears as the evil fantasy villain.
Lionhead originally joined Microsoft because it didn't have the resources to fund the games it wanted to make, Carr continued. "I think Lionhead was at the point where it wanted to be acquired, so that it could move onto the next phase. We could see where it was going, and how expensive game development was becoming, and the reality was that we were trying to stay at the triple-A, high-end development edge, and that was because we'd evolved to that point.
"If you look at games like Black & White, that was as cutting edge as you could get at that time. If you want to stay at that level, it's very difficult to remain indie. But we were happy making simple games like Theme Park and Theme Hospital, quite cheap to develop games, ten years earlier. That to me is as important as something like a Black & White or a Fable.
"So I don't think that Microsoft wants to buy studios, because I think it wants them to go on their journey," he concluded. "And if they're ready to be acquired, or ready to take more robust funding from a big corporation, I think Microsoft lets developers come to them."
En het mogelijke plot van Halo 5 (?) is gelekt:
Halo Xbox One plot details appear on Microsoft Store
spoiler:
Bron: http://www.oxm.co.uk/6131...ppear-on-microsoft-store/"In possession of a mysterious data chip, Petty Officer John-117, aka Master Chief, confronts a new battery of challenges and tests in a Herculean effort to stay alive in a galaxy where sentient life is mercilessly hunted," reads the blurb. "Pre-order the next chapter in the wildly popular Halo series designed exclusively for Xbox One."
The listing also gives a placeholder release date of 31st December 2014.
Een nieuwe Halo voor volgend jaar lijkt me eigenlijk wel logisch en niet onverwacht. Ik denk dat het dan ook wel aan zal sluiten op de tv-serie die in de maak is. Ben benieuwd
Nee, dat is niet waar.... Het "gelijk" hebben hangt af van de punten die worden ingebracht, het gaat er dus niet om dat je iets of niets zegt. Ik herhaal, het gaat er om wat je zegt.vaagisdenaam schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:53:
[...]
Klopt, vandaar dat ik ook aangeef dat er hier zo vreemd wordt gereageerd. Zeg je niets, ben je het er mee eens, zeg je wel wat, hebben jullie gelijk.
One way or the other, als je het ergens niet meer eens bent, hebben sommigen alsnog gelijk..
Daarom maakte ik de quote ook, we hadden het over het feit dat Xbox kopers vaak wat ouder zijn dan de PS kopers, dat is niets raars, daar zijn verschillende op zich zelf staande onderzoeken van. En kunnen we voor het gemak wel als bewezen aanhouden. Komt ook nog eens bij dat een Xbox eigenaar gemiddeld meer games per console aanschaft. Wat ook weer valt te herleiding aan het gemiddelde bestedingsvermogen wat bij oudere mensen over het algemeen meer is dan bij de jongeren. Let wel, ik zeg niet dat er geen oudere PS gamers zijn! Mijn stelling is dan ook dat voor een grote groep console kopers andere eisen bestaan dan de snelheidsbenchmarks en/of wel of geen bepaald type geheugen. Ik durf de stelling wel aan dat de Xbox koper meer naar het geheel kijk dan dat een console een paar procent sneller zou zijn. Ik zie betreffende de Xbox One mogelijkheden met mijn gezin, de Kinect voor de kids, voor mijn vrouw de mogelijkheid om digitale content te kijken, maar vooral voor mezelf de contacten die ik heb via Xbox Live voortzetten, met name door lekker ontspannend te gamen.
Ik zie het op deze manier, de PS4 koper is meer NFS en de Xbox koper neemt de tijd om een auto in Forza helemaal naar zijn hand te zetten. Wat niet wil zeggen dat dit natuurlijk voor iedereen op gaat.
Nou jah, een onderzoek uit 2008! Kom op, dat is 5 jaar geleden, die mag je eigenlijk niet meer als bron aanvoeren in de discussieMartinspire schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:07:
Om de discussie maar even te laten stoppen. Een onderzoek uit 2008 toont aan dat er weinig verschil zit in de leeftijd van de console eigenaren:
[afbeelding]
offtopic:
[ Voor 15% gewijzigd door Bullet NL op 30-08-2013 15:24 ]
Oke houden we nu op!!!!!
De bekende Xbox Live Marketplace heeft vanaf vandaag een nieuwe naam: Xbox Games Store. Als het goed is ziet iedereen de nieuwe naam zodra je inlogt op je console. Microsoft heeft de naamswijziging officieel bevestigd en liet weten dat het hiermee aansluit bij andere onderdelen van de online-afdeling: Xbox Music Store en Xbox Video Store.
Dankzij de nieuwe naam moet het voor de consument duidelijker worden waar hij/zij specifieke content kan vinden via de Xbox 360 en later de Xbox One.
De bekende Xbox Live Marketplace heeft vanaf vandaag een nieuwe naam: Xbox Games Store. Als het goed is ziet iedereen de nieuwe naam zodra je inlogt op je console. Microsoft heeft de naamswijziging officieel bevestigd en liet weten dat het hiermee aansluit bij andere onderdelen van de online-afdeling: Xbox Music Store en Xbox Video Store.
Dankzij de nieuwe naam moet het voor de consument duidelijker worden waar hij/zij specifieke content kan vinden via de Xbox 360 en later de Xbox One.
Ik had aan @Twisted_Pixel gevraagd of Lococycle een retail titel ging worden, en het wordt (net zoals hun vorige titels) een download-only release. Xbox Live Arcade komt dus ook terug, al is het nu waarschijnlijk een "download only" categorie onder de Xbox Games Store
Dat was nodig, door de jaren heen is het echt wel een onoverzichtelijke zooi gewordenDankzij de nieuwe naam moet het voor de consument duidelijker worden waar hij/zij specifieke content kan vinden via de Xbox 360 en later de Xbox One.
Op de man spelen is niet gewenst op Tweakers.net
[ Voor 105% gewijzigd door Sn0wblind op 30-08-2013 16:21 ]
Tweakblog van de maand
Lees even de modbreak.
[ Voor 110% gewijzigd door Sn0wblind op 30-08-2013 16:58 ]
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Dit topic is gesloten.
Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.