Ortep schreef op maandag 27 mei 2013 @ 01:01:
[...]
Helaas heeft een groot deel van Nederland geen baan waar ze kreunend van genot naar toe gaan. Maar hebben ze een baan de met een beetje geluk niet al te rot is en (net) voldoende geld oplevert om de hypotheek te betalen.
Als je een baan aan de lopende band staat als pindakaaspotjesdichtdraaier dan kan ik me voorstellen dat je liever iets anders doet...wat dan ook.
Ik denk dat dat wel meevalt, al heb ik er geen cijfers van (maar die heb jij ook niet

).
Pindakaaspotjes dichtdraaien is trouwens machinewerk gok ik. Veel te duur om daar iemand voor in dienst te nemen.
Ook als je geen dikke manager of bankdirecteur bent kan je prima voldoening uit je werk halen. Of je nu schilder bent, bouwvakker, verkoper, vuilnisman of kapper. Met ieder beroep doe je ervaring heb, heb je collega's en heb je verhalen te vertellen. En het is je identiteit, vergis je daar niet in. "Ik ben vuilnisman" is 100x indrukwekkender dan "Ik ben werkloos".
Als je thuis op de bank zit heb je geen collega's, minder verhalen te vertellen en doe je geen ervaring op.
Dat is gewoon key.
Wat ik zo raar vind is dat er zo weinig mensen lijken te zijn die
die basisregel snappen. Op z'n best kijken de meeste mensen naar wat er binnenkomt en geven dat dan allemaal uit.
Mijn auto is ook 100% van mij en soms wordt en dan gevraagd "goh auto van de zaak". het beste antwoord is dan vaak geen antwoord.
Doet "Nee, gevonden." het ook goed?

hatsjoe_b schreef op maandag 27 mei 2013 @ 08:58:
Er is een verschil tussen financieel niet onafhankelijk zijn (want moeten werken) en tot de nok toe onder de leningen te zitten. Je kunt prima zonder schulden leven met een simpel modaal salarisje. Daar zijn helemaal geen extreme besparingen voor nodig, gewoon niet meer uitgeven dan je binnenkrijgt. Enige keuze die je dan moet maken is huur ipv koop, maar dat valt IMHO niet onder kopje "besparing", netto maandlasten verschillen niet zoveel, soms is huren zelfs duurder. Maar waarde van je huis is jouw probleem niet, constructiestaat ook niet. En als je weg wilt is een opzeggingsbrief een maandje van tevoren genoeg. Huren = vrijheid.
Dat hangt van je definitie af.
Vrij om te vertrekken? Ja.
Vrij om een muur weg te breken die je in de weg zit of een antenne op te hangen? Nee, voor die vrijheid moet je kopen.
Twee van de drie gevallen schrijnende armoede die ik van dichtbij meegemaakt heb, hadden te maken met koopwoningen die niet snel genoeg verkocht konden worden na onverwachte financiele tegenslag. Zorg er dus sowieso voor dat je genoeg spaargeld hebt om ruim een jaar vaste lasten van je huis te bekostigen als je koopt. Dat is itt de andere tips die ik gaf wel degelijk eentje om te doen als alles 'goed' is. In het beste geval levert het je een aardige zakcent aan rente op, maar als het tegenzit kan het zeer nare situaties en keuzes voorkomen.
Dat is een verdraaid goede tip.
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 18:57:
Dove douchgel voor mannen Etos € 3,55 en bij Kaufland € 1,11 in de aanbieding momenteel en normaal € 1,75 besparing is dus € 2,44 ik heb er twee van gekocht bij de Kaufland dus mijn besparing is bijna € 5.
Ik koop de douchegel van Euroshopper, die kost €0,60/300ml uit mijn hoofd. Dat is trouwens wel gewoon een fles, geen tube.. Weet niet over wat voor soort gel je het hebt hier.
Ik heb, noem het maar een "gevoelige huid" maar Euroshopper irriteert niet en droogt niet uit of wat dan ook.. Dus ik verander niet meer, hier heb ik qua huid geen last van.. En het is nog goedkoop ook.
Over inkopen gesproken, ik lust wel Côte d'Or chocola. Bij de hamsterweken van de AH (2de gratis) koop ik rustig 4 dozijn. Altijd leuk bij de kassa.
Euroshopper chocopinda's in prijs verhoogd van 1,79 naar 1,99 -> doorlopen naar de volgende AH, prijskaartje nog niet vernieuwd -> 9 stuks meenemen. Het is dat ze niet eeuwig houdbaar zijn, anders had ik het schap leeggeplukt.
Ardana schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 00:35:
Ik doe bijna een jaar met een fles douche-gel, veel meer dan de hoeveelheid van een kwartje (50-cent munt als je onzuinig bent) heb je echt niet nodig. Daarnaast is dagelijks douchen niet alleen slecht voor je portemonee, maar ook voor je huid. Washandje 's ochtends is echt voldoende.
Tandpasta gebruiken veel mensen volgens mij ook veel te veel. De tubes worden ook zo gemaakt dat je veel te veel op je borstel doet.
Ik doe altijd 2x (naast elkaar) een half dotje op de tandenborstel. Ik doe maanden met een tube, mogelijk wel een half jaar (bijhouden doe ik het niet). Vooralsnog geen klachten van mijn tandarts. Een hele rups over de borstel leggen hoeft echt niet.
[
Voor 8% gewijzigd door
Mentalist op 28-05-2013 01:57
]