[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 35 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 45 Laatste
Acties:
  • 93.044 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
wontcachme schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 20:53:
Krijgen we een encounter, doet die FC campen in de bosjes linksboven in Prokhorovka met 2 arty, een shitload aan TD's en een paar scouts (waaronder een T50-2 die hij in base parkeerde).
lol, wtf...

T-50-2 is zoooo 2012, T2 Light is all the rage :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:05

wontcachme

You catch me? No you wont

Dachten wij ook toen we de uitslag en de replay keken. De clan leden waren ook niet amused. Het was ook nog eens tegen een clan waar we gisteren met 15-0 van wonnen en de dag ervoor met 13-2.

In dat bosje campen is toch echt een <1000 battles speler tactiek in mijn ogen.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:59

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jg83MXz.gif

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/559xhVn.gif

En de SuperPershing wordt generfd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-10 20:45
Add-on armour zit wel verder van de hull nu, wat HEAT minder effectief gaat maken. En met de normalization nerf, denk ik dat de SuperPershing in 8.6 hetzelfde presteert als in 8.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blonderulez
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:30
Op de NA server dit news:

Get Airborne Event

If you're just starting out, and find that you aren't quite able to net a top spot in any of the events listed above, then this shindig is for you! All that's required is that you play a total of at least 200 games between the days of June 10th &14th and you'll net yourself 5,000 for both your World of Tanks and World of Warplanes accounts.

http://worldoftanks.com/news/2371-wargaming-heads-e3-2013/

Dus 200 potjes world of warplanes in de beta tussen 10 en 14 juni en je krijgt 5000 goud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Helaas is WoWP een kutspel (naar mijn mening :p). En NA is niet EU, beste kans dat het niet geldt voor hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-10 01:49
Bleh, wat een avond, slechts 3 van de 15 potjes gewonnen. Dacht even de T-34-2 te unlocked, niet dus.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

blonderulez schreef op zondag 02 juni 2013 @ 01:41:

Get Airborne Event

If you're just starting out, and find that you aren't quite able to net a top spot in any of the events listed above, then this shindig is for you! All that's required is that you play a total of at least 200 games between the days of June 10th &14th and you'll net yourself 5,000 for both your World of Tanks and World of Warplanes accounts.

Dus 200 potjes world of warplanes in de beta tussen 10 en 14 juni en je krijgt 5000 goud.
Als dat voor ons ook gaat gekden is dat dus een kwestie van starten en stijl naar beneden duiken. En dat 200x :+

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-10 19:46
blonderulez schreef op zondag 02 juni 2013 @ 01:41:

Get Airborne Event

Als dit voor EU ook zo gaat gebeuren dan install in WOWP wel :P

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26
Ik wou net zeggen, dan wil ik ook best een poging wagen..

Gisteravond ging het super, veel gewonnen en ook een aantal erg spannende potjes gehad! Echter goed was het begin met de T29 die ik teruggekocht hebt niet. Tweede potje wel gewonnen maar in je eentje proberen stand te houden op Westfield noordkant tegen 5 tanks waaronder tier8s gaat zelfs de beste speler niet lukken :P

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
psychoclown schreef op zondag 02 juni 2013 @ 11:22:
Ik wou net zeggen, dan wil ik ook best een poging wagen..

Gisteravond ging het super, veel gewonnen en ook een aantal erg spannende potjes gehad! Echter goed was het begin met de T29 die ik teruggekocht hebt niet. Tweede potje wel gewonnen maar in je eentje proberen stand te houden op Westfield noordkant tegen 5 tanks waaronder tier8s gaat zelfs de beste speler niet lukken :P
Maar ik zie net... 10-14 juni maandag tot en met vrijdag... Hmmm dan zou ik al in de avonduren 40-50 games moeten spelen per dag...

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

wsLy schreef op zondag 02 juni 2013 @ 11:27:
[...]

Maar ik zie net... 10-14 juni maandag tot en met vrijdag... Hmmm dan zou ik al in de avonduren 40-50 games moeten spelen per dag...
Daarom: Start match en stijle duikvlucht naar beneden :+. En dat zo plane na plane doen ga je wel snel naar de 200 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Dat is inderdaad wat ze zichzelf straks over zich afroepen, erg sneu voor degene die het wel serieus spelen maar anders is die 200 niet te halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-09 01:39

solique

Fire is all I need

En premium tanks zouden niet generfd worden, typisch WG weer.
Merk het wel na de patch, zal hem toch blijven gebruiken als ik credits nodig heb.

WoT - Steam - Last.fm - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Als top tier ben je echt god in de Black Prince :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jUJ6FRmzHUHfiXrlbNlrj7GL/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QpsGiw7Zt4yDDYiiCjtRimRq/thumb.jpg

Goed moment ook om zo'n pot te spelen voor je dubbel. Nog een leuke bijkomstigheid is dat dankzij de special er extra credits binnenkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

OMFG

Uurtje geleden de T-34 (tier 5 chinees) gekocht. Ik doe een potje denk ik. Was gelijk de laatste voor mij voor vanmiddag. Van de 30 spelers waren er 29 rood en de 8 tanks van mijn team besloten elkaar te teamkillen 8)7 8)7

Vanavond nieuwe kansen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Ja de teams zijn niet echt geweldig vandaag... het lijkt ieder weekend alleen maar erger te worden zelfs...

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:48
Tja met al die reclame op tv trek je meer en meer newbs en n00bs aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-10 13:22
scheelt ook wel dat je zelf beter wordt. dan vallen fouten van andere steeds meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
perpixel schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:31:
scheelt ook wel dat je zelf beter wordt. dan vallen fouten van andere steeds meer op.
Tja maar van mensen die een paar duizend battles gespeeld hebben verwacht ik wel dat ze weten hoe dit spelletje gespeeld moet worden, ik bedoel.. een lemmingtrain die kapot loopt op 3 zwakkere tanks? 7-8 tanks die door 3 zwakkere tanks, en ook nog eens slecht-average spelers, worden afgemaakt. Dan begrijp je dit spelletje echt niet... iets met overrompelen?

Wat ook leuk is... ben je met je T-54 aan het spelen en is er een Bat Chat bij je, erachter komen nog eens 4 heavies aan rijden die voor support zouden moeten zorgen, spreek je af dat je gaat aanvallen met de Bat Chat als de support aangekomen is. Support komt aan ik rijd naar voren en zie ik tot mijn grote verbazing de Bat Chat omdraaien en ACHTER de 4 heavies gaan staan :X Gevolg is dat ik gepakt wordt door een T57 die we samen hadden kunnen afmaken.. Bedankt voor de hulp Bat Chat... Ik was overigens niet de enige die zich aan het gedrag van de Bat Chat aan het irriteren was, meerdere mensen in het team hadden op hem af te geven omdat hij teammates gewoon liet stikken.

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hmm, ik hoop toch dat ik die GW tiger P niet ga tegenkomen ( T5-6). Mag hopen dat de matchmaking nog niet optimaal is omdat het de testserver is.

YouTube: World of Tanks || 8.6 Artillery Gameplay Preview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:59

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Odessa schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:42:
Hmm, ik hoop toch dat ik die GW tiger P niet ga tegenkomen ( T5-6). Mag hopen dat de matchmaking nog niet optimaal is omdat het de testserver is.

YouTube: World of Tanks || 8.6 Artillery Gameplay Preview
WG logic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Voor 8.6 zullen ze toch eerst iets aan spotting en drawing distance moeten doen. Met een KV-3 kun je nu 500m+ sniperen. Geen probleem, dat is realistisch, maar dan moet je natuurlijk wel met een tiger 1000m+ kunnen halen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
MSalters schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:33:
Voor 8.6 zullen ze toch eerst iets aan spotting en drawing distance moeten doen. Met een KV-3 kun je nu 500m+ sniperen. Geen probleem, dat is realistisch, maar dan moet je natuurlijk wel met een tiger 1000m+ kunnen halen.
Waarom :? Dit is een FPS, geen sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-10 13:22
realistischer zou zijn als ze die contouren uit zetten. Dan is heel het spotting en viewing range systeem nergens meer voor nodig. Dan kun je je echt verstoppen etc. ben je gewoon altijd zichtbaar, maar zoals kaap zegt het is geen sim.

[ Voor 8% gewijzigd door perpixel op 02-06-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
perpixel schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:36:
realistischer zou zijn als ze die contouren uit zetten. Dan is heel het spotting en viewing range systeem nergens meer voor nodig. Dan kun je je echt verstoppen etc. ben je gewoon altijd zichtbaar, maar zoals kaap zegt het is geen sim.
Brengt ook een stuk meer realisme met zich mee en meer voorzichtigheid en oplettendheid.

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Kaap schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:36:
[...]
Waarom :? Dit is een FPS, geen sim.
Als je een 500m-600m begrenzing oplegt, dan is er geen voordeel meer voor tanks die op 1000m iets zouden kunnen. Met andere woorden, de accuracy buff is wel nuttig voor de KV-3 maar niet voor de Tiger. Ouderwetse WG bias, zoals 8.6 nu op de Test Server staat.

Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

perpixel schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:36:
Wat ik al fijner zou vinden is als ze dat uit 6.nogwat terugbrengen: je ziet alleen de naam enzo van een tank als je erop richt. Vind ik nogsteeds fijner, zeker bij drukke plekken als de hills overal vind ik het duidelijker.

Ook dat maakt het spotten weer ietsje moeilijker.

Contouren weghalen mag van mij ook wel, al heb je dan wel het probleem dat je onzichtbare TD's kan krijgen. Ook is camo dan opeens veel handiger en een camonetje moet dan ook zichtbaar zijn.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Voor de liefhebber, ben nu even aan het streamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
http://ftr-wot.blogspot.n...ing-nerf-wont-happen.html

Super Pershing armor nerf gaat niet door

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Waar haalt iedereen toch altijd 1000m voor de Tiger vandaan? Ik kom dit zo vaak tegen maar het klopt nooit. De schutters van een Tiger werden getraind om 100% accuraat te zijn op een afstand van 2000m en dit haalden ze ook echt bij training. De doelen waren altijd staalplaten van 2 bij 1 meter dus we hebben het hier echt over precisie. De Panther schutters zouden hetzelfde moeten halen maar in de praktijk waren deze schutters vaak nieuwe rekruten met beperkte training waardoor je z'n precisie niet hoef te verwachten. In gevechten werd een precisie van 80% gehaald op 2000m afstand met Tigers. In gevechtssituaties is het iets lastiger omdat de tanks naar je toe rijden. Om toch nog 80% precisie te halen werden Tigers uitgerust met elite bemanning die al ervaring hadden in andere tanks. In game termen zijn Tiger crews 100% met 3 skills, Panther iets van 80 a 90% terwijl de T34 crews niet eens 50% zijn. :P

Als we dan echt in realisme zouden duiken dan word het pas echt problematisch. Een staalplaat is namelijk niet per se hetzelfde als een andere staalplaat. De Duitsers gebruikten voor hun tanks tijdens de tweede wereldoorlog zeer hoge kwaliteit staal zo lang als dit kon. Ongeveer halverwege 1944 moesten ze hier mee ophouden omdat ze een tekort aan metalen hadden voor de legering die ze gebruikten. Hiervoor was het staal dat de Duitsers gebruikten zeer vergelijkbaar met speciale staalplaten die de VS en GB maakten om tankkannonen te testen. Deze platen waren z'n 20% sterker dan normale staalplaten van de tanks van de VS/GB. Ze testen met betere platen om een gegarandeerd getal te krijgen. Als je door staal van een hogere kwaliteit kan schieten dan creëer je wat extra speling. Dat was het idee in ieder geval. De Duitsers deden precies hetzelfde maar hun staalplaten waren nog eens 20% sterker dan wat de Duitsers in tanks gebruikten. Dit is meteen de reden waarom de overgrote meerderheid van penetratietabellen waardeloos zijn. De Duitsers stelden veel hogere eisen dan de VS/GB. De enige tabellen die je kan vertrouwen zijn gemaakt na de tweede wereldoorlog door de VS op hun tank testterrein in Aberdeen, Maryland. De VS hadden namelijk een hele collectie tanks verzameld inclusief de Duitse tanks en deze getest met dezelfde methode.

Dus nu hebben we al twee problemen voor realisme en de game. Ten eerste de Duitsers gebruiken een beduidend hogere kwaliteit staal wat de effectieve dikte verhoogd. Ten tweede zijn Duitse kanonnen effectiever tegen niet Duitse tanks omdat de kwaliteit van het staal van niet Duitse tanks lager is. Dan komt er nog het derde probleem namelijk gietstaal. De VS en de USSR gebruikten enorme hoeveelheden gietstaal in hun tanks. Ze maakten de koepels van bijvoorbeeld de T34 en de M4 Sherman bijna exclusief van gietstaal en een tijd lang ook de romp. Het probleem van gietstaal is dat het niet uniform is qua sterkte en dus nog eens een extra negatieve tik geeft qua effectieve staaldikte. De Duitsers hebben nooit gietstaal gebruikt voor hun tanks om deze reden.

Terug naar de game. Als we dus realisme toepassen dan zijn de Duitse tanks gewoon zwaar OP. Mensen die zeggen dat WG een anti Duitse bias heeft hebben eigenlijk ook gelijk maar om de verkeerde reden. Ik betwijfel of veel mensen daadwerkelijk redenen kunnen aanvoeren waarom Duitse tanks veel sterker moeten zijn. De meesten zullen komen met verhalen zoals Wittman of Carius die enorme slachtingen aanrichten. Dat is allemaal leuk en aardig maar geen argument.

Ik heb veel liever dat de game gewoon goed gebalanceerd word. Het zou leuk zijn als de Duitse tanks echt waren zoals ze waren maar wie zou er dan geen Duitse tank rijden? Ik hou van mijn Duitse tanks maar ik zeg nee dank je tegen realisme.

Ik heb wel een probleem met hoe WG een aantal Duitse tanks zo brandgevoelig heeft gemaakt. Als er een land was tijdens de tweede wereldoorlog die hier aandacht aan heeft besteed dan waren het wel de Duitsers. Een transmissie afschieten en dan meteen brand klopt gewoon voor geen meter. Verder waren het niet alleen de Duitser die hun transmissie in de voorkant installeerden. De VS deden dit bijvoorbeeld ook met de M4 Sherman. Verder had de Panther bijvoorbeeld een geautomatiseerd brandblussingssysteem waar je nu mooi voor mag betalen in gold of credits in de tank geinstaleerd. Verder had de Panther een vuurschot tussen de motor en de rest van de tank zodat als de motor in brand vloog die meteen de hele tank ontplofte. Panther's vlogen nog wel eens in de fik maar dan moet je ook geen slavenarbeid gebruiken om je tanks te maken. Voornamelijk als deze slavenarbeiders Franse gevangenen zijn. Ja ze saboteerde de boel flink. :+

Als er een tank is die moet branden na zo ongeveer elke hit en dat maakt het niet uit waar je raakt dan is het de M4 Sherman. Wet ammo storage zou verplicht moeten zijn op een Sherman aangezien het voor de Sherman bedacht was. Hoe bedoel je 80% van de hits resulteert in een brandende tank omdat de munitie waardeloos opgeslagen is? 8)7

Dat is dus nog een probleem met realisme. Shermans zouden na zo ongeveer elke hit meteen in brand vliegen + ammo rack explosie. Dat noemen we insta kill. :+

Dit was mooi offtopic. Ik liet me even gaan. Ik studeer namelijk Geschiedenis en raad eens waar mijn bachelorscriptie volgend jaar over gaat. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
belgareth schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 20:27:
[...]

50-100 is een leuke support tank, en de Lorraine is een T9 tank en niet T8, heeft wel een leuke gun maar is niet te vergelijken met een 13-90 qua speelstijl, voornaamste probleem is de grootte en de draaicirkel is ongeveer zo groot als de capcirkel.
Dat weet ik, heb zelf een lorraine 40 *(kutste tank) en 1390 (favo tank).
Ik vraag me alleen af hoe de AMX 50 100 zich verhoud tot de lorraine. Want de lorraine op tier9/10 is verschrikkelijk, indien de amx50 100 vergelijkbaar is lijkt me dat een leuke tank (a.h.w. lorraine op tier 8)
offtopic:
*van de week na 148 potjes mijn eerste echt leuke pot met de lorraine
Dingdingding en de award voor meest informatieve post van de week gaat naar DanielWW2. Je bent met die post trouwens verrassend meer on-topic(lees; een informatieve bijdrage aan dit topic) dan de doorsnee reacties hiero ;)
Ik meen trouwens dat de Duitsers ook meer penetratie per mm(diameter) kanon leverden dan andere kanonnen (maar daar kan ik me in vergissen)

Wat betreft ingame, het blijft mooi dat tanks (en prototypen) uit de jaren 40 (van de duitsers) zich kunnen meten met meer courante modellen van de russen/chinezen/fransen/engelsen/amerikanen

[ Voor 32% gewijzigd door eL_Jay op 02-06-2013 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
DanielWW2 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 16:36:
Waar haalt iedereen toch altijd 1000m voor de Tiger vandaan?
8.6 test server, geëxtrapoleerd van Russische tanks. Op 500 meter kun je op cupola's mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
MSalters schreef op zondag 02 juni 2013 @ 16:57:
[...]

8.6 test server, geëxtrapoleerd van Russische tanks. Op 500 meter kun je op cupola's mikken.
Klopt er niet een hele hoop niet in de test-server? Hoor in ieder geval de meest verschrikkelijke game-changers voorbij komen. Ik kan me niet voorstellen dat ze dit gaan implementeren. Buiten de paar tanks en eventueel arty die inba zijn is het spel (in mijn optiek)redelijk goed gebalanceerd.

Als het dadelijk daadwerkelijk mogelijk is om redelijk betrouwbaar met russische heavies kills te maken op 600+m (mijn records in tiger, KT en duitse e50 lijn) dan is het zwaai zwaai WoT voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Om eens op dat Duitse-tank-verhaal in te gaan:

Een IS-2 kon een Tiger veel eerder uitschakelen dan andersom, omdat de Russen, net als de Duitsers, zeer hard staal maakten. De IS'en die in eind 44 en begin 45 van de band rolden en in Duitsland kwamen, waren voor een normale Tiger bijna niet uit te schakelen, vooral omdat een IS een Tiger al op ongeveer 1km de genadeklap kon geven, vanwege het slechtere staal en het feit dat de 122mm gewoon een beest van een kanon was.

Duitse tanks waren inderdaad goed, maar hadden ook zeer veel nadelen, vooral omdat ze zo complex waren. Versnellingsbakken die heel snel stuk gingen, vooral bij de Panther. Het slechte ophangingssysteem, wat nodig was door de rubbertekorten, waardoor sneeuw, ijs en modder een Tiger tot stilstand konden brengen, terwijl een simpele T-34 of IS door kon gaan.

Ook was bijvoorbeeld de Panzer IV knap waardeloos tegen T-34's, en in tegenstelling tot veel mensen denken, waren er helemaal niet zoveel Panthers, Tigers, Königstigers en zeer grote tankjagers. De Panzer 4 en de Stug III zijn de meest gebruikte tanks, en waren beide makkelijke doelwitten voor T-34-76 en al helemaal voor de T-34-85.

Nog een punt voor de Russen was het gebruik van diesel: Russiche tanks klapten voornamelijk uit elkaar door een treffer in de munitiebunker, al was die van een T-34 redelijk goed beschermd, maar ze waren erg moeilijk in brand te krijgen. Duitse tanks, en nog erger de Amerikaanse, brandden veel sneller.

De Sherman was ook een knap waardeloze tank, het enige wat hem goed maakte was zijn robuustheid, het redelijk goede kanon[vanaf de 76mm dan] en dat er heel veel van waren. Ze waren niet vreselijk snel, ze konden slecht overweg met modder en sneeuw, erg hoog, slecht pantser en vlogen zeer makkelijk in de fik. De "wet ammorack" is idd uitgevonden voor de Sherman.

Maar, eigenlijk was elk "werkpaard" van de drie legers behoorlijk slecht. De Sherman dus, de Panzer 4 had vrij slecht pantser, matige kanonnen en later ook last van slechte motoren en transmissies. De T-34-57 en T-34-76 hadden een kleine koepel die weinig zicht gaf. Ook de betrouwbaarheid wisselde heel erg, sommigen gingen erg lang mee, sommigen haalden het front nieteens. Het 76mm kanon was ook niet erg effectief tegen Tigers.

Het voordeel van Rusland, en iets mindere mate de VS, was de gigantische stroom tanks en tankjagers. Er viel simpelweg niet tegenop de produceren. Daardoor konden zij ook overstappen op de IS-2 als hoofdtank, die dus alleen echt bang moest zijn voor een Tiger II, en die zag je niet veel op het oosfront.

Al met al was alles wel aan elkaar gewaagd, en had iedere tank zijn voor en nadelen, al denk ik dat de Duitse tanks zeker niet de beste waren.

De tanks in WOT realistischer maken, dat mag van mij best. Maar dan moet je echt alles realistischer maken, wat erg moeilijk is en ik betwijfel of het spel voor "normale" games er leuker op wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riegah
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:02
Waarschijnlijk dat die 1000 meter hier vandaan komt, gezien de laatste zin.
Accuracy and Penetration Tables for the 8.8 cm KwK 36 L/56.

On 21 July 1943, General der Panzertruppe Breith, commander of the III.Panzer - Korps, issued the following directive: "Based on experience in recent battles, I issue the following instructions for the cooperation of Tigers with other weapons: As a result of its high performance weapon and strong armor, the Tiger should be used primarily against enemy tanks and anti-tank weapons and secondarily, and then only as a complete exception, against infantry units. As experience has shown, its weapons allow the Tiger to fight enemy tanks at ranges of 2,000 meters and longer, which has especially worked on the morale of the opponent. As a result of the strong armor, it is possible to close to short range with the enemy tanks without being seriously damaged by the hits. Still, the Tiger should attempt to start engaging enemy tanks at ranges over 1,000 meters".
Bron: Wot Wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Nee, die 1000 meter is gebaseerd op mijn observaties op de 8.6 Test Server. Wil je de Russen en de Duitsers gebalanceerd houden, dan kun je niet alleen de range van de Russen buffen. Zoals het er nu voor staat zijn de Tigers en Panthers waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

eL_Jay schreef op zondag 02 juni 2013 @ 16:43:

Dingdingding en de award voor meest informatieve post van de week gaat naar DanielWW2. Je bent met die post trouwens verrassend meer on-topic(lees; een informatieve bijdrage aan dit topic) dan de doorsnee reacties hiero ;)
Ik meen trouwens dat de Duitsers ook meer penetratie per mm(diameter) kanon leverden dan andere kanonnen (maar daar kan ik me in vergissen)

Wat betreft ingame, het blijft mooi dat tanks (en prototypen) uit de jaren 40 (van de duitsers) zich kunnen meten met meer courante modellen van de russen/chinezen/fransen/engelsen/amerikanen
Het verschil per kanon was redelijk te verwaarlozen. Vaak was training het vizier de doorslaggevende factor en de Duitsers hadden daar het voordeel. De 7.5cm KwK40 L/48 en de 7.6cm M1 L/55 zitten erg dicht op elkaar. De L48 heeft een hogere penetratie op korter bereik maar de L55 houd zijn penetratie langer vast hoewel deze wel lager is. Eigenlijk is het precies omgekeerd in WoT wat ik wel knap vind. De L48 zou ongeveer 120mm moeten zijn, de L55 ongeveer 115mm.

Een andere leuke is de 7.5cm KwK 42 L/70 vs de 7.62cm 17pdr. De 17 pdr. heeft hier een licht voordeel in het begin maat de 7.5cm houd de penetratie hier vast. De VS, GB en Duitsland zaten ongeveer op hetzelfde niveau qua mogelijkheden alleen waren het de Duitsers die deze mogelijkheden ook echt hebben uitgebuit. Zie de 8.8cm KwK43 L/71 wat gewoon echt een monster was. >:)

Een mooie opsomming kan je hier vinden. ;)
http://www.ww2aircraft.ne...specifications-22607.html
VasZaitsev schreef op zondag 02 juni 2013 @ 17:26:
Om eens op dat Duitse-tank-verhaal in te gaan:

Een IS-2 kon een Tiger veel eerder uitschakelen dan andersom, omdat de Russen, net als de Duitsers, zeer hard staal maakten. De IS'en die in eind 44 en begin 45 van de band rolden en in Duitsland kwamen, waren voor een normale Tiger bijna niet uit te schakelen, vooral omdat een IS een Tiger al op ongeveer 1km de genadeklap kon geven, vanwege het slechtere staal en het feit dat de 122mm gewoon een beest van een kanon was.
De IS-2 was dan ook ontworpen om Tigers af te schieten. Verder wat de IS-2 alles behalve een droommachine. De koepel is van gegoten staal dus zeer kwetsbaar. Het 122mm kanon duurde behoorlijk lang om te herladen. Het kanon moest na elk schot naar beneden worden afgesteld omdat de lader anders nooit kon herladen. Verder bestond de granaat uit twee delen om het herladingsproces nog langer te maken. Last but not least. De IS-2 verscheen in 1944 pas op het slagveld. De Duitsers begonnen toen met het vervangen van de Tiger I met de Tiger II. De Tiger I heeft het zeker moeilijk tegen een IS-2 maar de Tiger I is in staat om een IS-2 af te schieten door gewoon door de koepel heen te schieten op 1000m.
Duitse tanks waren inderdaad goed, maar hadden ook zeer veel nadelen, vooral omdat ze zo complex waren. Versnellingsbakken die heel snel stuk gingen, vooral bij de Panther. Het slechte ophangingssysteem, wat nodig was door de rubbertekorten, waardoor sneeuw, ijs en modder een Tiger tot stilstand konden brengen, terwijl een simpele T-34 of IS door kon gaan.
De versnellingsbak was niet het probleem bij de Panther. De transmissie was een zeer goed ontwerp voor die tijd en hield het gemiddeld 1500km uit. Tegen die tijd was zo ongeveer elke tank uit de tweede wereldoorlog allang kapot geschoten. Het probleem bij de Panther was de final drive. (Ik kom even niet op het Nederlandse woord)
Het probleem was dat dit onderdeel maximaal een voertuig van 35t aankon en de Panther was 45t. Dit zorgde ervoor dat de levensduur van de final drive gemiddeld 150km was. Dat was de achilleshiel van de Panther. Dit onderdeel had vervangen moeten worden in latere versies maar het is nooit gebeurd omdat de Duitsers een tekort aan machines hadden om een beter onderdeel te maken.

De ophanging van de Tiger en de Panther was inderdaad complex maar daar zat een hele goede reden achter. Het systeem was ontworpen door een Duitse hoogleraar die een expert was op het gebied van offroad rijden. Het systeem dat bij bedacht maakte gebruik van een aantal torsiestaven met wielen die in elkaar overliepen. Dit verlaagde de gronddruk van de tanks enorm. Een Panther heeft nauwelijks meer gronddruk per cm2 dan een T34. Het resultaat was dat Duitse tanks enorm stabiel waren voor hun tijd en veel comfortabeler reden dan tanks van andere landen. Hierdoor kan je ook sneller over ruwe grond rijden. Een Panther is sneller dan een M4 Sherman offroad. Het systeem was alleen zeer gevoelig voor modder wat tussen de wielen kwam te zitten. Als het dan gaat vriezen dan heb je een bunker en geen tank meer. Dit is waarom de overlappende wielen niet meer worden gebruikt. De torsiestaaf ophanging is de standaard geworden voor tanks omdat het zeer betrouwbaar is en de tank zijn snelheid behoud op ruwe grond.

Dan is er nog der T34. Die tanks werden op z'n waardeloze manier in elkaar gezet dat het een wonder was als ze na 200km rijden nog functioneerden. De transmissie en de ophanging die begaven het meestal al lang voordat ze 200km hadden gereden. Een T34 werd letterlijk op een trein gezet naar het front. Stop er een bemanning in en val aan. De een deel word meteen afgeschoten, de rest gaat er bij een tweede of derde aanval eraan en wat overleeft word afgeschreven omdat deze toch kapot zijn...
Ook was bijvoorbeeld de Panzer IV knap waardeloos tegen T-34's, en in tegenstelling tot veel mensen denken, waren er helemaal niet zoveel Panthers, Tigers, Königstigers en zeer grote tankjagers. De Panzer 4 en de Stug III zijn de meest gebruikte tanks, en waren beide makkelijke doelwitten voor T-34-76 en al helemaal voor de T-34-85.
De Pz IV had de grote moeite tegen de T34-76 tot Aus F2 uitkwam halverwege 1942. Deze had de 7.5cm KwK 40 L/43 welke meer dan capabel was om een T34 op 1000m af te schieten. De T34-76 was helemaal niet z'n capabel tank. Op 1000m gaat er een vervelend krasje op het pantser van de meeste Pz IV tanks of de Stug III zitten. De sovjets stormde met enorme getallen naar voren en schoten pas op korte afstand waar je mogelijkerwijs nooit kan missen. Een gemiddelde sovjet tankschutter nooit raken op 1000m. Verder moet je ook rekening houden met het feit dat de Duitsers pas in 1943 echt hun tankproductie opvoerden. Toen was Stalingrad al geweest en waren de Duitsers het initiatief al kwijt. Toen konden ze nooit meer winnen omdat ze op te veel fronten moesten vechten en dit werd alleen maar erger.

De Stug III en de Pz IV waren inderdaad het meest aanwezig maar de Panther met zijn 5000 stuks was zeker een aanwezige tank. 5000+ tanks is moeilijk te negeren aangezien de Pz IV op 9000+ uitkwam. De Panther was verder een verrassend simpele tank om te maken. Het koste ongeveer 55.000 manuren om een Panther te assembleren en alle onderdelen te maken. Een Sherman zit op 48.000 uur. Qua productiesnelheid zit het wel goed met de Panther. Dit verklaard ook meteen de 5000+ tanks in minder dan twee jaar terwijl je nog duizenden andere tanks maakt, tekorten aan grondstoffen hebt en gebombardeerd word. Oké het is niks als je de getallen van de T34 er naast legt maar zoals eerder al aangegeven. Kwaliteit is anders.
Nog een punt voor de Russen was het gebruik van diesel: Russiche tanks klapten voornamelijk uit elkaar door een treffer in de munitiebunker, al was die van een T-34 redelijk goed beschermd, maar ze waren erg moeilijk in brand te krijgen. Duitse tanks, en nog erger de Amerikaanse, brandden veel sneller.
Het was niet de keuze voor benzine die de tanks vatbaar maakte voor brand. Het was de munitieopslag.
Het voorbeeld was de Sherman:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2760/4353109404_571861cc11.jpg

Zoals je kan zien is de munitie niet onderaan de tank opgeslagen maar redelijk hoog in de tank. De standaardgranaat van de Duitsers was de PzGr 39. Dit is een panzerdoorborende explosieve granaat. Deze gaat dwars door de voorkant van de tank en ontploft dan, precies waar de munitie opgeslagen is. Dan ontploft te tank. De benzine ontplofte meestal pas later. Niet dat het voor de bemanning veel uitmaakten...

De Duitse tanks hadden hun munitie veel lager in de tank op waardoor de kans op een explosie lager was. De T34 was nou niet echt een voorbeeld van een onbrandbare tank. De dieselmotor hielp wel mee maar een T34 brand ook gewoon na een hit. De kans is alleen lager dan bij een Sherman. Ik zou de T34 niet hoge zetten dan de Pz IV als het om niet ontploffen gaat. Beide hadden een goede kans om te ontploffen. De Pz IV bood vaak nog de kans voor de bemanning om de tank te verlaten. De T34 bood ook een kans. Het verschil was vaak wel dat de Pz IV of ontplofte of niet. De T34 die brandde of niet.
De Sherman was ook een knap waardeloze tank, het enige wat hem goed maakte was zijn robuustheid, het redelijk goede kanon[vanaf de 76mm dan] en dat er heel veel van waren. Ze waren niet vreselijk snel, ze konden slecht overweg met modder en sneeuw, erg hoog, slecht pantser en vlogen zeer makkelijk in de fik. De "wet ammorack" is idd uitgevonden voor de Sherman.

Maar, eigenlijk was elk "werkpaard" van de drie legers behoorlijk slecht. De Sherman dus, de Panzer 4 had vrij slecht pantser, matige kanonnen en later ook last van slechte motoren en transmissies. De T-34-57 en T-34-76 hadden een kleine koepel die weinig zicht gaf. Ook de betrouwbaarheid wisselde heel erg, sommigen gingen erg lang mee, sommigen haalden het front nieteens. Het 76mm kanon was ook niet erg effectief tegen Tigers.
Geen van de drie was echt geweldig maar als ik zou moeten kiezen dan ga ik voor de Pz IV. Niet omdat het pantser nou zo superieur was of het kanon zo goed maar de gehele tank met alle factoren gezien was de beste van de drie. De motor en transmissie waren wel betrouwbaar in de Pz IV en het kanon was zeker niet slechter dan de Amerikaanse 76mm of de Sovjets hun 85mm. Wat de Pz IV bied dat de andere twee niet hebben zijn de zogenaamde "soft factors". De Pz IV bood de beste radio's dus communicatie tussen de tanks was veel beter wat voor betere tactiek zorgt. Het vizier was zeer goed. Als laatste ging de interne communicatie in de tank ging per hoofdtelefoon waardoor men elkaar kon verstaan wat ook wel handig is. Als je te maken hebt met drie tanks die elkaar af kunnen schieten dan gaat het om hoe effectief de tanks bemant worden of kunnen worden en dan wint de Pz IV.
Het voordeel van Rusland, en iets mindere mate de VS, was de gigantische stroom tanks en tankjagers. Er viel simpelweg niet tegenop de produceren. Daardoor konden zij ook overstappen op de IS-2 als hoofdtank, die dus alleen echt bang moest zijn voor een Tiger II, en die zag je niet veel op het oosfront.

Al met al was alles wel aan elkaar gewaagd, en had iedere tank zijn voor en nadelen, al denk ik dat de Duitse tanks zeker niet de beste waren.
De Duitsers konden anders ook wel wat van massaproductie. 20.000 tanks en tankjagers in 1943 en 23.000 in 1944 is behoorlijk wat. Het probleem was alleen dat de VS en de Sovjets samen tegen de Duitsers vochten. Dan red je het met 20.000 tanks niet eens.
De tanks in WOT realistischer maken, dat mag van mij best. Maar dan moet je echt alles realistischer maken, wat erg moeilijk is en ik betwijfel of het spel voor "normale" games er leuker op wordt.
Als je echt alle factoren in het spel gaat stoppen dat is meteen 90% van de spelers weg omdat ze er niks meer van snappen. De rest zit dan in een Panther met de module final drive of the Tiger II. Dat was het plan om de Panther definitief betrouwbaar te maken maar dit is nooit gelukt door machinetekorten.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:28

thijsco19

KTM 990 SMT

Leuk om te lezen allemaal, vind het erg interessant.

Keep going! :+

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Laatst online: 23-09 14:00
DanielWW2 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 19:10:
De Duitsers konden anders ook wel wat van massaproductie. 20.000 tanks en tankjagers in 1943 en 23.000 in 1944 is behoorlijk wat. Het probleem was alleen dat de VS en de Sovjets samen tegen de Duitsers vochten. Dan red je het met 20.000 tanks niet eens.
Het probleem van de Duisters was dat ze gedurende de oorlog problemen hadden om aan grondstoffen te komen. Voor elke Tiger die gebouwd werd, betekende het dat er 5 Panzer IVs niet aan het front verschenen. Daarnaast konden ze tegen het einde van de oorlog nauwelijks nog staal van hoge kwaliteit produceren, waardoor het pantser van de tanks steeds dikker werd om de zelfde effectieve bescherming te bieden. Gevolg dat de tanks zwaarder werden, o.a. en door hun eigen onderstel heen zakte en voortdurend vast kwamen te zitten. Zoals bij de Tiger II heel veel gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Het probleem van de Duitsers was natuurlijk ook nog dat hun arbeiders elke nacht moe uit de schuilkuilders kwamen vanaf de bombardementen en dat de fabrieken zelf platgebombardeerd werden. De Russen hebben heel snel alles achter de Oeral kunnen plaatsen, en de Shermans kwamen via de boot.

Als de oorlog langer was doorgegaan, waren de Duitsers de IS-3 tegengekomen, die was bijna klaar toen de oorlog eindigde, en de Tiger II zou geen probleem voor dat ding zijn. Ook zouden de Amerikaanse prototypes waarschijnlijk wel massaal geproduceerd zijn, zoals de T29, T30 en T34.

Tanks zoals de Maus, E-100, T28/T95, KV-3/4/5, Tortoise zouden, denk ik, gewoon prototypes bleven of amper gemaakt worden. De Maus omdat dat monster te groot was, net als de E-100, de T28 en de Tortoise waren niet zo nuttig meer en de KV-serie zou denk ik minder presteren dan een IS-3.

Wat mij wel heel intressant lijkt, zijn historical battles, op bijv. Prokhorovka, een soort Normandië [Hedgerow Country!] of de straten van Berlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ThomasG schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:23:
[...]
Het probleem van de Duisters was dat ze gedurende de oorlog problemen hadden om aan grondstoffen te komen. Voor elke Tiger die gebouwd werd, betekende het dat er 5 Panzer IVs niet aan het front verschenen. Daarnaast konden ze tegen het einde van de oorlog nauwelijks nog staal van hoge kwaliteit produceren, waardoor het pantser van de tanks steeds dikker werd om de zelfde effectieve bescherming te bieden. Gevolg dat de tanks zwaarder werden, o.a. en door hun eigen onderstel heen zakte en voortdurend vast kwamen te zitten. Zoals bij de Tiger II heel veel gebeurd is.
En dat is waarom ze dus niet de Tiger's hadden moeten bouwen maar de Panther wel. ;)
Ik ben absoluut geen fan van de Tigers als concept. Ze waren veel te zwaar, te complex en ze waren een logistieke nachtmerrie. Probeer maar eens een tank van 60t door Frankrijk te krijgen met alle stenen bruggen. Wens je veel succes. Verder waren beide tanks zo breed dat er speciale vervoerrupsbanden nodig waren om ze op de trein te krijgen. Dat is waarom bij de Tiger ingame de rupsbanden transport en breitketten heten. ;)
Leuk dat je een 88mm kanon hebt maar je kan hetzelfde trukje wat de tigers deden ook met een AT gun bereiken. Oké je mist the gehele look at me, I have a Tiger factor maar ik vind 5x Pak 43 kanonnen op een rijtje toch wat effectiever.

Waarom dan wel de Panther? Het antwoord is heel simpel. De Panther was niet eens 10% duurder dan de Pz IV maar de gevechtswaarde van een Panther is meerdere Pz IV tanks. Hitler had zichzelf in een onmogelijke positie gemanoeuvreerd door zo ongeveer heel Europa te veroveren/bezetten, oorlog met GB te voeren en dan ook nog eens de Sovjets en de VS erbij te betrekken. Duitsland had in feite geen kans om te winnen. Wat ze wel hadden kunnen doen was er een vrede uit kunnen slaan. Hoe krijg je vrede als je zwaar in de minderheid bent? Nou als je de verliezen voor de tegenstander zo belachelijk hoog maakt dat ze er klaar mee zijn dan heb je vrede. De VS is daarin de sleutel. Ik zie de VS geen miljoen man opofferen voor Europa. Toen niet en nu ook niet. De Panther met zijn 5/1 KD op Shermans en 9/1 KD op T34's is dan wel handig.

Het staal was inderdaad problematisch. De Duitsers haalden veel metalen uit Oekraïne maar dit ging verloren door de offensieven van de Sovjets vanaf begin 1943. In 1944 waren de Duitsers deze toegang kwijt. Ze hadden nog een voorraad maar deze was tegen D-Day ook op. Eerst gingen de Stug's en de Pz IV hun staalkwaliteit omlaag en snel volgden bijna alle tanks. De Tiger II had uiteraard prioriteit dus daar duurden het nog even voordat deze ook achteruit gingen.

De "nieuwe" staalplaten waren niet zozeer veel slechter. Een T34-85 kwam nog steeds niet door de voorplaat van de Panther heen maar wat je toen kreeg was dat het pantser na een paar schoten ging verbrokkelen en dan gaan de granaten er wel doorheen. Er zijn foto's van Panther tanks met stukken pantser er half afgeslagen. Hetzelfde gold voor de machtige Tiger II die ook kwetsbaar werd als er maar lang genoeg geschoten werd. Ik heb zelf nog nooit gehoord over dat de Duitsers dikkere platen gingen monteren om het kwaliteitsversies te compenseren. Het klinkt ook niet logisch omdat de productie van de tanks grotendeels werd uitbesteed in Duitsland en onderdelen maanden van de te voren werden besteld. Opeens dikkere platen installeren is vrijwel onmogelijk en dat sloopt een tank zijn transmissie en gestel. Extra pantser toevoegen was wel een probleem bij de Pz IV geworden. Die tank kon er echt niks meer bij krijgen. De schürtzen, het nieuwe kanon (7.5cm L/48), de dikkere pantserplaten en dan ook nog eens een downgrade bij de Aus J van de transmissie maakte de late oorlog Pz IV niet zo betrouwbaar meer als de vroegere modellen waren geweest.

De Tiger II zijn reputatie komt ook door iets anders dan extra pantser toevoegen tijdens de levensduur van de tank. Het ding woog een belachelijke 70t waardoor het tot deze dag de zwaarste operationele tank ooit is. De motor was alleen oorspronkelijk bedoelt voor een tank van 45t met een 88mm kanon. Dat werd al bijna 60t en dit noemen we de Tiger I. De Tiger II was gewoon chronisch overbelast als tank. De transmissie kon het maar net aan, de motor kon het maar net aan en de ophanging kon het wel aan omdat de dubbele torsiebar met overlappende wielen het gewicht zo goed kon verspreiden maar echt goed was het allemaal niet. De miste problemen en de tank was kapot. Dan werd die vrijwel standaard opgeblazen omdat een 70t tank gewoon niet te verslepen was.
VasZaitsev schreef op zondag 02 juni 2013 @ 23:05:

Het probleem van de Duitsers was natuurlijk ook nog dat hun arbeiders elke nacht moe uit de schuilkuilders kwamen vanaf de bombardementen en dat de fabrieken zelf platgebombardeerd werden. De Russen hebben heel snel alles achter de Oeral kunnen plaatsen, en de Shermans kwamen via de boot.
Tegen 1944 aan sliep je gewoon niet meer in Duitsland. Overdag de USAF en 's nachts de RAF. Verder werd een steeds groter deel van hun arbeid slavenarbeid en die wilden de boel nog wel eens saboteren. Een leuke is dat er sigarettenpeuken in de brandstofinjectie van de Panther werden gestopt waardoor deze in de fik kon vliegen.
Als de oorlog langer was doorgegaan, waren de Duitsers de IS-3 tegengekomen, die was bijna klaar toen de oorlog eindigde, en de Tiger II zou geen probleem voor dat ding zijn. Ook zouden de Amerikaanse prototypes waarschijnlijk wel massaal geproduceerd zijn, zoals de T29, T30 en T34.

Tanks zoals de Maus, E-100, T28/T95, KV-3/4/5, Tortoise zouden, denk ik, gewoon prototypes bleven of amper gemaakt worden. De Maus omdat dat monster te groot was, net als de E-100, de T28 en de Tortoise waren niet zo nuttig meer en de KV-serie zou denk ik minder presteren dan een IS-3.
Ik denk niet dat de VS die tankjagers zou hebben ingezet. Het past totaal niet in de doctrine van de VS om zulke tanks in te zetten. De VS zal eerder een aantal P47's oproepen dan z'n tank om een Tiger te slopen. De IS-3 zou een enorm probleem kunnen gaan vormen maar de Sovjets zouden bij hun T34-85 blijven als standaardtank zo lang als mogelijk. De Maus en de E-100 zou ik ook niet zien gebeuren maar de E-50 zeer zeker wel. De E-50 zou dan weer een enorm probleem worden voor elke vijandelijke tank omdat deze gegarandeerd uitgerust zou worden met de 88mm KwK L/71. Er waren al plannen om de Panther dit beest te geven en een nieuwe tank zou zeer zeker dit kanon krijgen.
Wat mij wel heel intressant lijkt, zijn historical battles, op bijv. Prokhorovka, een soort Normandië [Hedgerow Country!] of de straten van Berlijn.
Normandië zou ik wel willen. Berlijn niet zo. Ik hou niet zo van de dichte stedenmappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

De T-34-85 was in begin 1945 al een beetje uitgefaseerd. Het front bestond voornamelijk uit IS-2's, tegen de laatste Tigers, zware tankjagers zoals de Ferdinand en de Jagdtiger. De T34-85 was meer als ondersteuning, natuurlijk vooral omdat een IS-2 idd een knap beroerde herlaadtijd had. Daarom was het ook wel fijn dat een Tiger vaak met 1 treffer al werdt uitgeschakeld. De zwakke plek was idd min of meer de koepel van de IS, maar, vergeet niet dat waar de Tiger een tank is die beter is in een hinderlaag, de IS een tank is die bedoeld is voor aanvallen. Een snelle en wendbare IS was knap lastig te raken.

Maar, als de oorlog door zou gaan, en idd de E-50 erbij zou komen, kun je er vanuitgaan dat de IS-3 snel op het strijdtoneel was gekomen, omdat er nou eenmaal veel onderdelen prima uitwisselbaar waren met de IS, kanon, motor, deel van de ophanging.

Of die ophanging van de Duitsers trouwens nou echt zo geniaal was, ja, ze konden goed overweg in terrein, zelfs de grote Tiger kon beter tegen modder dan de Sherman, maar de ophanging was zeer tijdrovend om te repareren [5 wielen weghalen om 1 van de achterste te moeten wisselen is niet slim], konden door rotsen en ijs vast komen te zitten en een treffer op 1 van de wielen liet de boel vaak vastlopen, omdat de wielen verbogen. Het Christie-loopwerk van de T-34 was erg goed, zeker met de zeer brede rupsbanden, en het iets aangepaste ontwerop op de KV-1 en IS-serie was nog beter, ook omdat ze torsiestaven gebruikten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-10 14:41

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter

Hmm ziet er niet uit als nerf voor arty de volgende patch, zijn wel de eerste beelden dus kan nog worden aangepast lijkt mij.
En wat hij zegt met je prefered mm in je SuperPershing of KV-5 kan je dus ook tier 9 arty's tegen gaan komen die dikke damage kunnen doen.

Zo net even uitgerekend wat ik nodig zou hebben aan credits als ik alle tanks die ik momenteel heb geresearched zou willen kopen... 18.5 miljoen.... |:(

Maarja schifting is al gemaakt...
Object 212 kopen voor patch 8.6 ivm prijsstijging en dan mag hij even in de garage stof gaan happen.
T54E1 hoog op de verlanglijst richting de clanwarwaardige tier X.

Voor de rest..
T30, Indiënpanzer, WZ111-4 en T34-2 wanner ik die ga spelen..nog geen idee.
Vermaak me voorlopig nog met een Centurion mk1, ISU-152 en Ferdinand, deze stond stof te happen voor een jaar ofzo maar nu toch de grind maar eens afmaken naar de Jagdtiger dan kan ik die lijn voorlopig weer afsluiten.

Zoveel nodig en zo weinig tijd.... :F

[ Voor 18% gewijzigd door ShockWave op 03-06-2013 01:13 ]

Star Citizen referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-10 01:49
Researched:
T57 Heavy Tank researched. Undistributed experience spent: 250000. Free Experience spent: 0.

Nu nog even 4 mil aan creds bij elkaar harken en even bedenken of ik m'n medium crew meeneem.

Tevens de T-34-2 gekocht, bijna stock gelukkig nog niet zo erg als gedacht.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

VasZaitsev schreef op zondag 02 juni 2013 @ 23:45:
De T-34-85 was in begin 1945 al een beetje uitgefaseerd. Het front bestond voornamelijk uit IS-2's, tegen de laatste Tigers, zware tankjagers zoals de Ferdinand en de Jagdtiger. De T34-85 was meer als ondersteuning, natuurlijk vooral omdat een IS-2 idd een knap beroerde herlaadtijd had. Daarom was het ook wel fijn dat een Tiger vaak met 1 treffer al werdt uitgeschakeld. De zwakke plek was idd min of meer de koepel van de IS, maar, vergeet niet dat waar de Tiger een tank is die beter is in een hinderlaag, de IS een tank is die bedoeld is voor aanvallen. Een snelle en wendbare IS was knap lastig te raken.
Dit klopt gewoon niet. In 1945 zijn er z'n 1500 IS-2 tanks gemaakt tegen 12.000+ T34-85 tanks. Dan waren er ook nog de SU-100, de ISU-152 en de SU-76M. Verder zijn Tigers altijd een kleine groep geweest. De maandelijkse productie van Tigers lag rond de 50 stuks vanaf 1942 en het is nooit beter geworden omdat een fabriek de tanks maakten. Er waren na Kursk nog 48 Ferdinands over die werden omgebouwd tot Elefants. Deze waren verspreid over de verschillende fronten. Een aantal is in Italie terecht gekomen en een aantal terug naar het oosten. Hiervan waren er nog maar een paar in 1945 over. De Jagdtiger was extreem zeldzaam en er zijn er niet eens 100 gemaakt dus die vult ook geen lijn. De Duitse zijde was gewoon uitgerust met de vertrouwde mix van Stug III en IV, Pz IV, Jagdpanzer IV en Panthers. Hier tegenover stonden T34-85 tanks en als ondersteunende rol de IS-2 etc.

Verder was de 122mm A 19 in staat om een Tiger af te schieten, dat deze een goede kans tegen een Panther tot z'n 1000m maar verder ook niet. Zelfs de lagere kwaliteit staal van de Tiger II was voldoende tegen een A 19 en de Tiger I werd niet meer geproduceerd vanaf de zomer van 1944. Er werden alleen nog maar Tiger II tanks gemaakt. Een Tiger II uitschakelen was de taak van SU-100, een ISU-152 of de IL 2 Sturmovik. IS-2 tanks deden niks tegen de Tiger II. Je kan natuurlijk een lading granaten gaan schieten en uiteindelijk breekt het panser van een Tiger II maar ondertussen schiet die Tiger II al je IS-2 tanks af. Verder is een IS-2 alles behalve wendbaar. De tank had dezelfde motor als de T34 een 450 a 500pk diesel. Ik zeg 450 a 500 omdat de kwaliteit nogal verschilde. De Panther had een 700pk benzinemotor en de Panther was manoeuvreerbaar. De IS-2 zeer zeker niet omdat de kracht gewoon mist. Verder ga je met een IS-2 niks ontwijken. Ik heb een IS-2 gezien in het echt. Er is er namelijk een in Nederland. Dat ding is niet te missen...
Maar, als de oorlog door zou gaan, en idd de E-50 erbij zou komen, kun je er vanuitgaan dat de IS-3 snel op het strijdtoneel was gekomen, omdat er nou eenmaal veel onderdelen prima uitwisselbaar waren met de IS, kanon, motor, deel van de ophanging.
E-50 zou de nieuwe Maybach HL234 gebruiken, hetzelfde kanon als de Tiger II, de ophanging was een enorm versimpelt ontwerp en de hele tank was ontworpen om zeer snel te bouwen.
Of die ophanging van de Duitsers trouwens nou echt zo geniaal was, ja, ze konden goed overweg in terrein, zelfs de grote Tiger kon beter tegen modder dan de Sherman, maar de ophanging was zeer tijdrovend om te repareren \[5 wielen weghalen om 1 van de achterste te moeten wisselen is niet slim], konden door rotsen en ijs vast komen te zitten en een treffer op 1 van de wielen liet de boel vaak vastlopen, omdat de wielen verbogen. Het Christie-loopwerk van de T-34 was erg goed, zeker met de zeer brede rupsbanden, en het iets aangepaste ontwerop op de KV-1 en IS-serie was nog beter, ook omdat ze torsiestaven gebruikten.
De ophanging was niet ideaal maar de Duitsers vonden de voordelen opwegen tegen de nadelen. De ophanging zorgt alleen voor problemen als het vriest en het vriest niet elke dag op elk front. Verder werd het probleem met bevriezen simpel opgelost door de Duitsers. Na een dag vechten werden de voorste wielen van de tank gehaald en werd alle modder die er was weggehaald waarna de wielen weer teruggezet worden. De volgende dag kan je gewoon rijden zonder problemen.

Het Christie systeem is op het eerste gezicht goed maar in de praktijk bleek het redelijk desastreus te zijn. Menig T34 heeft een afgebroken wiel gehad en dat wil je niet als je op snelheid rijd. Het idee was goed maar het systeem bleek niet echt robuust te zijn. De kwaliteitseisen of meer het gebrek hiervan hielpen ook niet mee bij de T34. Na de tweede wereldoorlog is torsiestaaf voor een zeer goede reden de standaard geworden. Een goede torsiestaafophanging geeft genoeg speling voor hoge snelheid en meer comfort dan de alternatieven. Verder is het systeem extreem sterk mits het goed ontworpen is. De overlappende wielen zijn wel achterwege gelaten omdat een rij wielen met torsiestaven voldoende werd bevonden. Dit komt door andere ontwikkelingen zoals betere rupsbanden, stabilisator van het kanon en betere accommodatie voor de bemanning waardoor je niet word rondgegooid in een tank. Als er ooit een vraag zou zijn voor een ophanging die meer comfort en meer gewicht zou kunnen hebben dan torsiestaaf dan halen de ze overlappende wielen gegarandeerd terug. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
Dank voor alle info DanielWW2, zeer boeiend. Wat ben je laat wakker, is alweer ochtend hier in Azie :D.

Kan iedereen aanraden het volgende boek te lezen
Panzerkrieg: The Rise and Fall of Hitler's Tank Divisions :
http://www.amazon.com/Pan...s-Divisions/dp/0786710098

Waar het op neerkomt is dat de Duitse tanks (zeker in het begin van de oorlog) helemaal niet superieur waren (Pz I,II,III's), maar door de "nieuwe" manier van inzet en coordinatie de eigenlijke doorslag gaf.
Wat m.i altijd onderbelicht is in de meeste verhalen is het effectief gebruiken van radio's in de tanks.
De Fransen gebruikte tanks meer als mobiele bunkers. De Russen hadden in het begin geen radio en moesten met vlaggetjes werken. "Fog of War" slaat toe.

Je kan je eigen "Fog of war" ervaren. Ga maar is paintballen moet een grote groep in het bos, na 1 minuut heb je geen flauw idee wat er om je heen gebeurt buiten je eigen zichtsveld. Het is niet duidelijk waar de vijand precies is, en is een beetje "trial and error". Waar de 1e error in oorlogstijd ook gelijk je laatste is :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Gebruiken jullie ook Mods in WoT? ik ken natuurlijk XVM (nog nooit gebruikt) maar die lijkt me verder niet zo heel veel toe te voegen, zijne er mods die wel praktisch zijn?

Ik speel nu sinds 2-3 dgn met de Hellcat, volgens de specs is hij met 72kmh erg snel maar hij voelt eens tuk trager dan mijn voorgaande T49 diw volgens de specs een lagere snelheid heeft. Tijdens het spelen zie ik bij de Hellcat ook zelden 72kmh op de teller staan (en ja ik heb de zwaarste engine :P).

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-03 09:48
Chaoss schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:00:
Gebruiken jullie ook Mods in WoT? ik ken natuurlijk XVM (nog nooit gebruikt) maar die lijkt me verder niet zo heel veel toe te voegen, zijne er mods die wel praktisch zijn?

Ik speel nu sinds 2-3 dgn met de Hellcat, volgens de specs is hij met 72kmh erg snel maar hij voelt eens tuk trager dan mijn voorgaande T49 diw volgens de specs een lagere snelheid heeft. Tijdens het spelen zie ik bij de Hellcat ook zelden 72kmh op de teller staan (en ja ik heb de zwaarste engine :P).
de hellcat is inderdaat wat minder wendbaar dan de T49, maar nogsteeds een hele snelle TD, en die 72 haal je heuveltje af wel.. op vlakke grond haal je 60~65 ofzo? ik let er nooit zo op als ik aan het weg racen ben :P

en qua mods, ik gebruik veel skins.. ik gebruik de crosshair van j1mbo, en tank icons verschilt, en het geluid van http://quadro7f.com/mods/agqj-sound-mod/

oh en accurate dmg indicator mod :) zodat je weet waar de vijand precies vandaan schiet.. en qua mini map mod deze.. http://forum.worldoftanks...enh-hd-minimap-gen-2-85g/

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-10 15:35
Hmmm ik merk dat ik de T-34-1 en de Wz-131 nog wel eens door elkaar haal ;-) terwijl ik al in het spel zit.
Moet zeggen dat ik met de Wz-131 full-ops best agressief kan spelen als hit and run cowboy (dus zoals ik de 34-1 gebruik! vaak zo rond de 1500dmg en 1500 spotting wat al met al best leuke credits naarbinnen schuift.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik gebruik naast XVM alleen Jimbo's Crosshair en Scope Shadow Remover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
ShockWave schreef op maandag 03 juni 2013 @ 00:31:
[video]

Hmm ziet er niet uit als nerf voor arty de volgende patch, zijn wel de eerste beelden dus kan nog worden aangepast lijkt mij.
En wat hij zegt met je prefered mm in je SuperPershing of KV-5 kan je dus ook tier 9 arty's tegen gaan komen die dikke damage kunnen doen.
geweldig, dus wat als nerf was bedoeld voor arty is nu dus een dikke buff geworden, alleen de aimtime is slomer.. en je kan niet meer counter arty spelen omdat de tracers weg zijn....

en als ik tier 9 arty's in mijn SP tegen kan komen en dat gebeurt te vaak zal ik de SP minder gaan spelen, ik zie dat een tier 7 arty al genoeg dmg doet om mij te oneshotten, dus laat staan een tier 9..

En zag ik het nou goed en draaien ze de priest tier 4 om met de Tier 3 M37??? dus de M37 word tier 4 en de priest tier 3... :/ why the fuck doen ze dat ? 8)7 nu kan ik weer opnieuw die m37 gaan kopen en de XP op de priest kan de prullebak in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgian1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-10 14:41
Jip99 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:34:
[...]

geweldig, dus wat als nerf was bedoeld voor arty is nu dus een dikke buff geworden, alleen de aimtime is slomer.. en je kan niet meer counter arty spelen omdat de tracers weg zijn....

en als ik tier 9 arty's in mijn SP tegen kan komen en dat gebeurt te vaak zal ik de SP minder gaan spelen, ik zie dat een tier 7 arty al genoeg dmg doet om mij te oneshotten, dus laat staan een tier 9..

En zag ik het nou goed en draaien ze de priest tier 4 om met de Tier 3 M37??? dus de M37 word tier 4 en de priest tier 3... :/ why the fuck doen ze dat ? 8)7 nu kan ik weer opnieuw die m37 gaan kopen en de XP op de priest kan de prullebak in?
Na het zien van de video denk ik persoonlijk dat tier8 en tier7 potjes echt een nachtmerrie gaan worden als er tier7 arties zoals de nieuwe duitse arty met 210 mm en de S-51 met 203mm gun er in voor kunnen komen.
Damage van de nieuwe duitse tier7 arty tot 2000, S-51 tot 1850. Veel plezier in je IS, KV1-S, T29 enz. als je deze arties tegen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua mods, gewoon Dynosu's mod pack installeren en je hebt de beste mods bij elkaar. Gewoon 1 pakketje wat regelmatig geupdate wordt zonder dat je zelf van alles bij elkaar moet gaan zoeken.
Staat vast wel een link in de openingspost

Hellcat is niet voor niets 1 van de meest geliefde TD's.
Voor de wendbaarheid moet je je bestuurder "off road driving" of "clutch braking" geven als skill. Maakt 'm wat wendbaarder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
[...]
Yep, die hele nerf blijkt uiteindelijk alleen maar buff voor arty te zijn. Ongelooflijk hoe seniel die lui bij Wargaming zijn. Tier 8-10 is straks gewoon dood omdat arty alles domineert. En dan nog van die aluhoedjes die maar blijven volhouden dat er niks mis is met arty 7(8)7 Om te kosten die Google Maps spelers :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
Kaap schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:54:
[...]

Yep, die hele nerf blijkt uiteindelijk alleen maar buff voor arty te zijn. Ongelooflijk hoe seniel die lui bij Wargaming zijn. Tier 8-10 is straks gewoon dood omdat arty alles domineert. En dan nog van die aluhoedjes die maar blijven volhouden dat er niks mis is met arty 7(8)7 Om te kosten die Google Maps spelers :/
ik zie straks een hoop reaper lintjes in mijn arty...

VAVOOM!!!!!!!!!! double killllllllllllllll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03-2024

dynosu

Orly ?

kort gevolgd door een hele groep mensen die gaan stoppen vanwege arty overkill. maar als jij dat leuk vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
dynosu schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:59:
kort gevolgd door een hele groep mensen die gaan stoppen vanwege arty overkill. maar als jij dat leuk vind
Ik vindt arty niet leuk hoor, ik speel maar 1 lijn heel soms ter afwisseling... ik heb 1 priest die straks van tier 4 naar 3 gaat volgens mij.. dus ik kan weinig oneshotten..

en ik speel het om te leren hoe ik die eikels het beste kan ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ach het geeft altijd wel voldoening om via een omweg naar de vijandelijke startposities te rijden en daar 1 of meerdere ar'ty's aan te treffen die wat in de lucht staan te staren en dan lekker afmaken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
Chaoss schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:09:
ach het geeft altijd wel voldoening om via een omweg naar de vijandelijke startposities te rijden en daar 1 of meerdere ar'ty's aan te treffen die wat in de lucht staan te staren en dan lekker afmaken :P
mee eens, maar heel vaak is er zo'n irritante achter gebleven camper die de arty's beschermt.. of een slimme art die op je staat te wachten..

het is iig altijd een van mijn doelen arty op te snorren en te killen of te spotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rijden jullie in het echt ook al bomen en tuinhekjes omver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique
  • Laatst online: 28-09 01:39

solique

Fire is all I need

Ik speel meestal arty ter afwisseling en tevens ook om voor mijzelf te achterhalen en te zien waar je wat meer safe staat. Kan altijd handig wezen in randoms en/of tc.

Ik ga het voorlopig wel op td's houden en deze lijnen doorlopen + tevens de tiger proberen te grinden voor de huidige big and heavy om de tiger 2 te halen.

WoT - Steam - Last.fm - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-10 15:35
Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:13:
Als ik een echte tank had misschien wel ;)

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
n00b! Rule nr. 1: DONT hit the trees! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Kaap schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:14:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zHRus9w.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01:25
Epic! die ga ik deze week halen.

Mooie uitleg over WWII tanks trouwens. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Gisteren was een record voor mij. Ik zat in een battle en kwam iemand tegen met 1k battles en een wn6 van "1" :D 8)7 8)7 8)7

Overigens is de Type T-34 een awesome little fuck :+ . Gisteren bijna alleen maar tier 7 battles en bijna niet één waar ons platoon niet de in de top 5 zat qua xp en dmg

[ Voor 40% gewijzigd door wontcachme op 03-06-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

Er is niet voor niets een mooie TS in elkaar gezet.
Natuurlijk niet dan ziet Noord-Korea waar je rijdt.

Van het weekend een erg fijne tijd gehad. Mijn T-34-1 nu beter onder de knie met veelal >2k damage potjes. De T34 begin ik ook weer leuker te vinden, zeker met mijn T32 crew erin. Dit weekend lekker veel credits gemaakt en tevens de T29 aangeschaft die mij ook weer goed bevalt. Potjes met >2,5k damage zijn geen uitzondering!

Coyotee ik kom eraan! 902 exp en counting :+
Helaas wel ja, medals zoals die lijken leuk maar het stimuleert de gasten die er al geen zak van kunnen om nog meer onzin te doen. Murovanka zal murovanka straks niet meer zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
psychoclown schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:23:
Murovanka zal murovanka straks niet meer zijn...
Hehe, zie het al helemaal voor me: Tier X pot met 2 Batchats die de eerste 5 minuten gaan houthakken in het magic forrest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:48:
[...]

Qua mods, gewoon Dynosu's mod pack installeren en je hebt de beste mods bij elkaar. Gewoon 1 pakketje wat regelmatig geupdate wordt zonder dat je zelf van alles bij elkaar moet gaan zoeken.
Staat vast wel een link in de openingspost
net even gedaan, best wennen die andere crosshairs etc. ook qua kleurtjes, na mijn eerste schot zat ik wel erg lang op de reload te wachten, duurde ff voordat mijn hersens hadden verwerkt dat de kleur blauw ipv groen was :P Altijd een aparte ervaring hoe snel je gewend raakt om bepaalde informatie op een bepaalde manier van je scherm te halen zonder dat je daar bij na hoeft te denken, en dan is de layout en het kleurenschema gewijzigd en dan voelt het gelijk gehandicapt :)

Maar ik zal het nog een paar speelsessies uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:14:
[...]

Ik was de verkeersborden en lantarenpalen vergeten, dat soort dingen horen te sneuvelen in het begin.
Kun je nou nooit eens iets aardigs typen? Of worden wij ook zo later, als we groot zijn, als we geen n00b meer zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Laatst online: 16-10 20:45
Beschrijving klopt niet helemaal, je moet namelijk ook nog overleven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:52
Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:37:
[...]

Ik was de verkeersborden en lantarenpalen vergeten, dat soort dingen horen te sneuvelen in het begin.
Kun je nou nooit eens iets aardigs typen? Of worden wij ook zo later, als we groot zijn, als we geen n00b meer zijn?
ik daag je uit om boompjes om te rijden als ik in mijn OP S-51 of T92 zit :+

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Niet online
Lekker begin van de dag...

Wins / Battles 1 / 5 20%

Avg. / Total Exp. 916 / 6 223
Credits total 106 580

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-10 09:27
djengizz schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:27:
[...]

Hehe, zie het al helemaal voor me: Tier X pot met 2 Batchats die de eerste 5 minuten gaan houthakken in het magic forrest.
Wedden dat de Tree Elves je dood hebben voordat je de derde boom plat hebt? Die gebruiken de meeste epic spells in de hele game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:17
[...]
Arty heeft toch nog steeds tracers alleen in een kleiner veld ?
Chaoss schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:09:
Ik speel weliswaar niet zo heel veel arty maar ik heb toch aardig wat scoutkills er mee :P Het enige nadeel is dat als je hem niet in 1 keer neer schiet je daarna wel een probleem hebt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:37:
[...]
Learn to recognise smileys much ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, even een ochtend op de testserver rond gehobbelt. Paar leuke potjes gehad, zowaar weinig russen die druk waren met teamkills maar snapten dat je op de testserver ook als team kunt spelen.

Accuracy buff is goed te merken, lange afstand schoten raak je meer mee.

Nieuwe map twee keer gehad, ik vind 'm wel wat hebben. ZItten vele plekken in om jezelf goed weg te zetten.
Encounter op Mines: I like maar hill in centre wordt nóg belangrijker
Encounter op Lakeville: ik had 'm eerst niet eens door! Ik reed gewoontegetrouw naar het stadje, verbaasde me over hoe het team zich verdeelde en voordat ik 't wist stond ik in de capzone :-)

T62-A gespeeld: bevestiging dat het volgen van die lijn een goede keuze was
Leoapard 1 gespeeld: leuke tank, maar de lange grind is 't me niet waard (ik zou bij tier 2 moeten starten)
Franse heavies: leuk, maar niet bijzonder aangezien ik bijzonder tevreden ben over mijn batmobiel
Objekt 268: bevestiging dat non turreted td's niet mijn ding zijn

Laat die patch maar komen wat mij betreft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-10 16:18
[...]

T34 begin ik ook weer leuker te vinden, zeker met mijn T32 crew erin.
Wat vond je minder leuk aan dan?

T34 vind ik zelf een heerlijke tank. Derp gun met hoge pen en veel damage, ideaale tank voor hull-down positie en de crewtraining gaat ook lekker snel*. Alleen de reloadtijden.... :(

* lekker snel omdat mijn T34 bugged is. Voor elk potje krijg ik dubbele crew xp. Ook op de niet double crewtraining weekenden 8) .

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:30

Coyotee ik kom eraan! 902 exp en counting :+
Pfftt iedereen weet dat je pas pro bent met 910 xp plus ;P

Van de week 914 aangetikt, maar speel veel te weinig, dus schiet niet zo op, nog ~200 battles voor 68,5 winratio trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DanielWW2 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 16:36:
Waar haalt iedereen toch altijd .............................. bachelorscriptie volgend jaar over gaat.
Mogen wij volgend jaar, als je geslaagd bent, je scriptie lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:09:
[...]

Learn to recognise smileys much ;)
Een beetje vent verschuilt zich niet achter smileys....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:40:
[...]
Een beetje vent verschuilt zich niet achter smileys....
Ik hoef me ook niet te verschuilen. Ik gaf je een beginnerstip omtrent boompjes omrijden. Jij voelt je aangevallen. Ik probeer je te melden dat je het verkeerd opvat, en dan is het nog niet goed.

Zoek je het toch lekker verder zelf uit :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRX
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-10 20:55

TRX

vanmorgen de e-100 in mijn garage gezet. El Cheapo!! :)

moet de dikke gun nog wel vrijspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:49:
[...]

Ik hoef me ook niet te verschuilen. Ik gaf je een beginnerstip omtrent boompjes omrijden. Jij voelt je aangevallen. Ik probeer je te melden dat je het verkeerd opvat, en dan is het nog niet goed.

Zoek je het toch lekker verder zelf uit :w
Ik voel mij helemaal niet aangevallen door keyboard heroes zoals jij.
Je zou je wel wat vriendelijker kunnen uitdrukken op dit forum, maar die vaardigheid bezit niet iedereen.
(zonder smiley)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:17
Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:55:
[...]
Je zou je wel wat vriendelijker kunnen uitdrukken op dit forum, maar die vaardigheid bezit niet iedereen.
(zonder smiley)
Jij ook, al hoewel ik snap wat je bedoelt doe je nu zelf precies hetzelfde :) Verder moet je na een tijdje in dit topic/forum van de veelposters toch wel weten hoe ze praten/reageren en daar doorheen prikken :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:30
[...]

(zonder smiley)
Libelle forum heb je een hoop vriendelijke mensen denk ik.

Maar serieus, als je hier al over valt ... 8)7

Trouwens Kaap, boompjes plat rijden heeft nu wel een voordeel, omdat het je cammo bonus geeft als je erachter staat. Met TD"S wil ik nu wel eens fijne cammo bunkers bouwen van bomen, maar uiteraard wel voorzichting als er arty is. 1 boompje omgooien en van afstandje kijken wat er gebeurt, dan 2, als er dan nog niets is gebeurt fijn boompjes duwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
[...]
Waarom reageer je dan zo moeilijk...
Kojoottii schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:01:
[...]

Maar serieus, als je hier al over valt ... 8)7
Schoenmaat 60 8)7
[...]
Trouwens Kaap, boompjes plat rijden heeft nu wel een voordeel, omdat het je cammo bonus geeft als je erachter staat. Met TD"S wil ik nu wel eens fijne cammo bunkers bouwen van bomen, maar uiteraard wel voorzichting als er arty is. 1 boompje omgooien en van afstandje kijken wat er gebeurt, dan 2, als er dan nog niet is gebeurt fijn boompjes duwen :P
Dat wist ik niet dat dat nu zo werkt. Maar ik probeerde meneer Hoofdpijn juist te voorzien van de tip dat tegenstanders kunnen zien dat er boompjes omvallen en je daarmee je positie verraad. Maar ja, zoals je wel zag, wordt dat niet gewaardeerd...

[ Voor 50% gewijzigd door JeroenNietDoen op 03-06-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:43

BTU_Natas

Superior dutchie

Als je termen zoals noob gaat gebruiken om iemand wat duidelijk te maken..
Laat ik het zo zeggen, doe je dat ook offline?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
BTU_Natas schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:05:
Als je termen zoals noob gaat gebruiken om iemand wat duidelijk te maken..
En daarom staat er dus een smiley achter om de lading te ontkrachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
omfg mensen kom op! 't lijkt hier nu echt het Libelle forum idd..

de term n00b werd met een smiley neergezet, oftewel als grapje bedoeld. Kom op, daar prik je toch zo doorheen? De tenen zijn weer veel te lang op de maandagmorgen :)

Tijd voor een nieuwe geschiedenisles van Daniel (zowel mijn naamgenoot als 'studiegenoot' ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:43

BTU_Natas

Superior dutchie

Kaap, fijn dat je mensen helpt, alleen is je zin voor interpetatie vatbaar (zoals gebleken, helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
[...]
Trouwens Kaap, boompjes plat rijden heeft nu wel een voordeel, omdat het je cammo bonus geeft als je erachter staat. Met TD"S wil ik nu wel eens fijne cammo bunkers bouwen van bomen, maar uiteraard wel voorzichting als er arty is. 1 boompje omgooien en van afstandje kijken wat er gebeurt, dan 2, als er dan nog niets is gebeurt fijn boompjes duwen :P
Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat bomen niet als camo konden worden gebruikt als ze plat liggen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Magic6399 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:12:
[...]

Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat bomen niet als camo konden worden gebruikt als ze plat liggen? :?
Vroeger niet, sinds 8.5 wel ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Inderdaad, ik was al aan het zoeken en zag hetzelfde antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masuchievo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:16

Masuchievo

Cpt. Average

Vaak gebruik ik juist de bomen om arties ergens op te laten schieten. ipv er overheen rijden (= --) (= zijn de tracks -- is de boom) op je eigen plek ronddraaien (deze kan ik niet tekenen. De boom valt dan in een hoek van 90 graden als je kijkt naar waar je daadwerkelijk naartoe rijd.

Vaak genoeg een arty shell naast me zien neerploffen :D.

Te weinig geld voor alle gadgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Magic6399 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:14:
Inderdaad, ik was al aan het zoeken en zag hetzelfde antwoord.
Was mij ook nieuw hoor. In de vorige patchnotes in ieder geval gemist dan. Maar goed, op Malinovka en Murovanka inderdaad maar eens de lumberjack uit gaan hangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Size schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:07:
... een nieuwe geschiedenisles van Daniel .....
Ja, graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-10 16:18
[...]

Hehe, ik zie het al... Jij komt nooit op het Libelle forum... ;) Op het Libelle forum gaat het soms harder aan toe dan hier...

Maar sommige mensen zijn hier wel heel bot en kortaf. Is misschien niet altijd de bedoeling maar zeker met geschreven tekst moet je goed opletten dat de boodschap wel goed overkomt. Smiley kunnen helpen maar zijn ook vatbaar voor verschillende interpretatie's. O-)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:59:
[...]

Hehe, ik zie het al... Jij komt nooit op het Libelle forum... ;) Op het Libelle forum gaat het soms harder aan toe dan hier...

Maar sommige mensen zijn hier wel heel bot en kortaf. Is misschien niet altijd de bedoeling maar zeker met geschreven tekst moet je goed opletten dat de boodschap wel goed overkomt. Smiley kunnen helpen maar zijn ook vatbaar voor verschillende interpretatie's. O-)
:)
Pagina: 1 ... 34 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor slowchat kun je terecht in: WoT IRC channel