Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:46
Ik ben nog weinig personen tegengekomen die dat anynet goed werkend hebben gekregen.
Hier in ieder geval niet, vandaar de optische kabel en de afstandsbediening om alle apparaten in 1x te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Niek_ schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:38:
Dat anynet/HDMI CEC werkt naar mijn weten alleen over HDMI.
Ik heb het nu met een optische kabel aangesloten en moet het geluid bedienen met de afstandsbediening van de versterker. Optisch geeft geen volume +/- signaal mee.
Nou hier werkt de cec alleen met bediening via de joystick aan/uit achter op de tv.

Heb ik nog allemaal cec/hec HDMI kabels gekocht, blijkt de F7000 geen hec heeft. 8)7 anno 2013/2014 |:(

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Niek_ schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:41:
Ik ben nog weinig personen tegengekomen die dat anynet goed werkend hebben gekregen.
Hier in ieder geval niet, vandaar de optische kabel en de afstandsbediening om alle apparaten in 1x te bedienen.
Samsung en Philips doen het inderdaad belabberd wat betreft HDMI-CEC. Ik heb het bij deze twee merken nog nooit vlekkeloos zien werken, zelfs niet wanneer het apparaten binnen hetzelfde merk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-02-2024
Dan lijkt mij de enige oplossing een versterker/receiver te kopen die de samsung remote begrijpt (minstens voor volume up/down en aan/uit). Die 350 euro voor een soundbar zie ik immers niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11-2021
Hoi,

Ik ben momenteel in het bezit van een ue46es7000 televisie..
Graag zou ik misschien de overgang maken naar de F reeks maar ik vroeg me af vanaf welke 'F Reeks' ik moet om een verbetering te hebben!

Alvast bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
niniansix schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 19:06:
Hoi,

Ik ben momenteel in het bezit van een ue46es7000 televisie..
Graag zou ik misschien de overgang maken naar de F reeks maar ik vroeg me af vanaf welke 'F Reeks' ik moet om een verbetering te hebben!

Alvast bedankt! ;)
Waarom zou je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:38
Een onnodige upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Serieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kun je zelf toch ook onderzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Deze reactie had ik wel weer verwacht...
Heb je al eens in de winkel gekeken hoeveel modellen er wel niet door elkaar staan...
Vergelijken wordt echt moeilijk vandaar ik liever info vraag aan mensen die er meer over weten + mensen die misschien hetzelfde model hebben zoals ik en zich gewaagt hebben aan een upgrade..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Specs vergelijken op Samsung website en model van keuze gaan bekijken in de winkel, zo heb ik het gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Tja als ik de specs moet vglen, zijn zelfs de nieuwe 6000 reeks beter of de mijne... en specs zeggen niet altijd alles..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Geen rede tot upgraden. Veel te veel geld voor een matige upgrade. Alleen de series 7 en series 8 zijn beter, maar daar ga je qua beeldkwaliteit bijna niets op vooruit.

Als je goed wil upgraden, neem je nog een VT60 van Panasonic nu het nog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
Die VT60 heb ik terug moeten brengen naar de winkel, omdat die helemaal door de mand valt bij aardig wat omgevingslicht. Houd daar rekening mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Ok thx ! ;) Dan kan ik beter wachten ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
niniansix schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 20:01:
Ok thx ! ;) Dan kan ik beter wachten ..
Wat had je verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Thoh dat het misschien de moeite was maar als het verschil miniem is en het meer dan 1400 euro zal kosten, is het de moeite niet waard !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klepje
  • Laatst online: 18:46
Ik zit allemaal te kijken, maar ik kom er niet echt uit :p

Ik zit te denken aan de UE32F6100, maar ik weet het allemaal niet zeker..
Hebben jullie misschien nog tips voor een 32" TV van ongeveer 300 à 500 euro?

PS: Bij de Expert worden nu al hun Samsung TV's met een korting van 20% verkocht, ik weet niet hoe lang de actie geld, maar misschien heeft iemand er nog iets aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
In 32": UE32F6510 komt als beste uit de test van december in de Consumentenbond. Beste koop is de UE32F5300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
niniansix schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 21:51:
Thoh dat het misschien de moeite was maar als het verschil miniem is en het meer dan 1400 euro zal kosten, is het de moeite niet waard !
Qua beeldtechnieken is er weinig gebeurd op gebied van LCD en plasma. Er zijn wel verbeteringen maar die zijn gering. Je volgende televisie zal waarschijnlijk een OLED worden daar deze een heel stuk beter zullen worden en tegen de tijd dat jouw ES7000 verouderd is, zullen OLED's waarschijnlijk betaalbaar zijn geworden.

Tegen die tijd zal Smart TV ook een heel stuk verbeterd zijn en niet meer merk afhankelijk. De kans is groot dat vrijwel alle televisies hetzelfde platform krijgen en de functionaliteit van Smart TV enorm verbeterd zal worden. Wellicht draait Android tegen die tijd op televisies of krijg je zoiets als Apple TV in een televisie zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09-2024
Niek_ schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:27:

Iemand trouwens een idee hoe je ervoor kan zorgen dat bij het aanzetten van de Samsung-tv de UPC box ook ingeschakeld wordt? Merk nu namelijk dat ik prima van zenders kan wisselen met de afstandsbediening van de TV. Hij schakelt alleen de UPC-box niet in bij het aanzetten van de tv.
Bij mij zit de box op HDMI1 en deze schakelt alleen mee aan als ik de tv heb uitgezet tijdens het gebruik van HDMI1. De tv is al even aan, de smarthub is opgestart en bezig met opbouwen van het scherm en dat is het moment dat mijn box aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Los van het probleem met het standby verbruik is mijn eerste ervaring met de Smart TV toch wel erg positief te noemen. Ik vind het fantastisch dat je zoveel met de apps kunt doen en maak hierdoor steeds minder gebruik van mijn HTPC. Uitzending gemist, RTL XL en Netflix kan ik nu namelijk prima via de TV zelf kijken. Scheelt weer handelingen en ook stroomverbruik. Wat ik helemaal geweldig vind is de webbrowser, die weliswaar niet lekker werkt voor internet, waarmee je naar websites van programma's kunt gaan (Penoza bijvoorbeeld) en daar de afleveringen kunt openen en deze probleemloos kunt kijken.

Het enige waar ik de HTPC nu nog voor gebruik is de meest recente afleveringen van series waar Netflix nog niet over beschikt. In theorie kan ik dat nog met een NAS oplossen maar mijn HTPC is net zo zuinig.

Ik kocht deze TV omdat ik een 46" wilde. Had zelf gedacht het Smart TV gedeelte amper te gebruiken maar het bevalt me dus erg positief. Ook het stroomgebruik met TV aan vind ik erg goed, met de achtergrondverlichting op 7 is het verbruik zo'n 48watt. Dat is minder dan de kerstboom :+

[ Voor 20% gewijzigd door Aghanim op 04-01-2014 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
Ik heb bijna dezelfde ervaring, voor zover het na enkele dagen representatief is. Even de bestandsstructuur aangepast op mijn server/nas en Plex draait gewoon perfect. Had ik echt niet verwacht.

Tijd dus om de mediaspeler op pensioen te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad Plex werkt goed op DVD5 en DVD9 bestanden na en geen ISO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48
Verwijderd schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 11:47:
Inderdaad Plex werkt goed op DVD5 en DVD9 bestanden na en geen ISO.
En daarvoor is al een goede oplossing gepost in het topic:
Xymox schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 10:34:
[...]

Zoals ook aangegeven, in ISO of VIDEO_TS "verpakte" video's speelt de Samsung niet af. Dit geldt voor zowel DVD als Blu-ray's.

Echter zijn de video's zelf qua format wel afspeelbaar (dus als losse bestanden) aangezien deze in MPEG1/2/4 ge-encodeerd zijn.

Wat je dus kan doen is met een tooltje de ISO/VIDEO_TS omzetten naar een container die de Samsung wel afspeelt, bijvoorbeeld in een mkv bestand.

Een tool zoals MakeMKV of MKVMerge leest de inhoud van de ISO/VIDEO_TS en "kopieert" de video/audio bestanden en zet deze in een mkv bestand zonder de video/audio inhoud opnieuw te encoderen. Dus de kwaliteit blijft identiek aan het origineel en is tevens redelijk snel aangezien het slechts het kopieren is van deze bestanden in een mvk bestand.

In het geval van een DVD die de video in MPEG2 ge-encodeerd heeft krijg je uiteindelijk een mkv container met deze MPEG2 videobestanden erin.

Het voordeel bij deze tools is tevens dat je niet gebruikte video/audio/ondertitels uit het origineel kan uitsluiten om in de mkv gezet te worden. Dus een DVD met Franse en Duitse audio en ondertitels kan je ontdoen van deze nutteloze ballast en dat kan aardig wat ruimte schelen. Je mkv wordt dus kleiner dan het origineel als je alleen de Engelse audio en Nederlandse ondertitels laat kopiëren.
Vaak staan op de DVD ook "making of" en reclames voor andere titels. Deze kan je ook weghalen en daarmee een mkv maken met alleen de film zelf.

Een nadeel is dat de DVD/Bluray menu's niet mee gekopieerd worden, dus die verlies je altijd. Maar persoonlijk vind ik die menus alleen maar irritant. Het gaat mij om de film, dus al die extra's mogen weg van mij.

Ik heb dus mijn collectie aan ISO's en VIDEO_TS folders allemaal omgezet naar mkv's. Dit scheelt mij gigabytes aan opslagruimte en de bestanden zijn nu gelijk afspeelbaar op de Samsung.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:20
Is er ook al een oplossing om subtitles weer te geven als die in een .mkv bestand zitten?
Losse .srt's werken namelijk wel.

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
Ja. [google="extract srt from mkv"]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Zomaar ff, maar leest hier echt bijna niemand terug?
Al zijn het maar de laatste 3 pagina's.
Echt ongelofelijk, elke pagina dezelfde vragen, een zoek functie die bijna iedereen vreemd is.

Waar moeten we het onder scharen? luiheid of te weinig tijd . :?

Echt zonde van dit topic :'(

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmbob schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 12:10:
[...]

En daarvoor is al een goede oplossing gepost in het topic:

[...]
Dat weet ik gebruik ik ook, maar poste dus alleen om aan tegeven wat Plex niet kan.
Was geen vraag.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2014 19:21 . Reden: Tik fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
RemcoINC08 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 12:40:
Is er ook al een oplossing om subtitles weer te geven als die in een .mkv bestand zitten?
Losse .srt's werken namelijk wel.
Bij mijn ES worden regelmatig mkv subs ingeladen. Tot irritatie aan toe. Ik speel ze af vanaf mijn WD MyBook Live via DLNA met de ingebouwde media player (van de TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:20
barrymossel schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 17:07:
[...]

Bij mijn ES worden regelmatig mkv subs ingeladen. Tot irritatie aan toe. Ik speel ze af vanaf mijn WD MyBook Live via DLNA met de ingebouwde media player (van de TV).
Ja dat is idd een oplossing die ik al wist. Via DLNA werkt het idd wel goed. Ik had er bij moeten zeggen dat ik Plex wil gebruiken. Ik gebruik nu de tip van Hmmbob om de subtitles te extracten. Ik ben nu bezig met MKVExtractGUI en vooralsnog ziet het er goed uit.

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
Bij de expert in Denemarken koop je een 46f8000 voor 1050 euro. Mocht iemand houden van een importavontuur, check dan eens deense webshops.

http://www.pricerunner.dk...46F8005-Sammenlign-Priser

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren soundbar eigenaren,

ik heb nu sinds 2 dagen de HW-F550 soundbar en vind het geluid nogal dof klinken…………welke instellingen gebruiken jullie? En zou het helpen als ik de soundbar via een optische kabel verbind?
Graag jullie visie hier over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 21:08:
Heren soundbar eigenaren,

ik heb nu sinds 2 dagen de HW-F550 soundbar en vind het geluid nogal dof klinken…………welke instellingen gebruiken jullie? En zou het helpen als ik de soundbar via een optische kabel verbind?
Graag jullie visie hier over.
@.Ronzuid

Misschien was u nog niet opgevallen dat het hier over Samsung televisies gaat. 8)7
Na gebruik van de zoekfunctie blijkt dezelfde vraag ruim een maand geleden ook al gesteld te zijn.

Het topic waar uw vraag beter beantwoord zal kunnen worden heet, Het grote 'Soundbar' discussie topic

Suc6

[ Voor 12% gewijzigd door Supertip op 05-01-2014 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
  • Laatst online: 07-09-2024
knights16 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 20:01:
Bij de expert in Denemarken koop je een 46f8000 voor 1050 euro. Mocht iemand houden van een importavontuur, check dan eens deense webshops.

http://www.pricerunner.dk...46F8005-Sammenlign-Priser
:( Wat een bizar verschil. Je zou er bijna naar toe rijden.
En nog 6 maanden gratis Netflix er bij ook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Frank B268 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 00:07:
[...]

:( Wat een bizar verschil. Je zou er bijna naar toe rijden.
En nog 6 maanden gratis Netflix er bij ook :(
Maar dan zonder Tab :+

Hier haal je wat daar breng je wat..........

[ Voor 8% gewijzigd door Supertip op 05-01-2014 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LithoMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:25

LithoMan

Toemaar

Nou mensen,

Ik heb afgelopen vrijdag de Samsung tv gehaald bij FOKA. Heb alleen het model 46F8500 meegenomen voor de prijs van een F8000. Ik wilde eigenlijk een 40 inch en zit op een 2,8 meter kijkafstand. Vond daar het 40 inch model toch net iets te klein voor die afstand. De tv is draadloos verbonden en ziet mijn pc maar niet me NAS (QNAP). Ik krijg het niet voor elkaar om dat goed te krijgen. Nu bezig om software Plex op me pc en NAS te zetten. De Smit module CI 1.3+ Ziggo heb ik nu werkend. De tv geeft een machtig mooi beeld, moet wel wennen aan het toch wel grote formaat. De kijkhoek vind ik helaas niet zo geweldig. Zodra je iets schuin van de tv gaat zitten wordt het beeld flets. Maar hoe krijg ik me NAS in beeld op de tv? Toch maar bedraad via netwerk aanleggen? Want dat is iets wat ik toch ga doen. En hoe zijn jullie ervaringen met Plex?

Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
LithoMan schreef op zondag 05 januari 2014 @ 11:01:
Maar hoe krijg ik m'n NAS in beeld op de tv? Toch maar bedraad via netwerk aanleggen?
De TV kan werken met DLNA. Kan je NAS dat ook? Welke NAS heb je? Hier werkt het plug&play met een WD MyBook Live (en een Samsung ES TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LithoMan

LithoMan

Toemaar

Heb de Qnap 459 pro+. Deze staat op een switch net als de pc die wel wordt gezien. DLNA staat aan.

Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 07:04:
[...]

Helaas, als ik op "aanmelden account" klik, dan kom ik weer in het beruchte zwarte scherm
Dus ook dat lukt helaas niet.
Morgen belt Samsung in, dus ik hoop dat zij een oplossing hebben
Gisteren een half uurtje met de vriendelijke servicedesk-medewerker gesproken
Toen hij de TV remote overnam, zag hij dat alles stond goed ingesteld.
Hij adviseerde om de remote hub te resetten en dus opnieuw te installeren ( had ik natuurlijk al 10 keer geprobeerd )
Toen dat het probleem niet verhielp, heeft hij een factory reset uitgevoerd en opnieuw een reset van de smarthub gedaan. Dit zou het probleem in 90 % van de gevallen oplossen
Helaas niet bij mij.
Hij adviseerde om het toch nog een keer op deze wijze te proberen omdat dit de enige oplossing zou moeten zijn. Het zou zeker moeten lukken
Na ongeveer 15 keer factory-reset en smarthuib reset, is het inderdaad gelukt en werken dat apps !!
Ik ben blij dat het nu werkt ( en de Apple TV weer naar boven kan ), maar het baart mij wel een beetje zorgen voor een toekomstige update :-(
Nou ja, dat zien we later wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

LithoMan schreef op zondag 05 januari 2014 @ 11:01:
En hoe zijn jullie ervaringen met Plex?
Ik neem aan dat je deze thread hebt doorgelezen en daar de ervaringen gezocht hebt. Er is al redelijk veel over gezegd.

Installatie van Plex op QNAP :

http://www.qnap.com/en/index.php?sn=8901

Noteer je IP adres van de NAS.

Installeer de Samsung Plex app en voer bij server gegevens het IP adres van je NAS in.
Dan zou het moeten werken.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supertip schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 23:36:
[...]

@.Ronzuid

Misschien was u nog niet opgevallen dat het hier over Samsung televisies gaat. 8)7
Na gebruik van de zoekfunctie blijkt dezelfde vraag ruim een maand geleden ook al gesteld te zijn.

Het topic waar uw vraag beter beantwoord zal kunnen worden heet, Het grote 'Soundbar' discussie topic

Suc6
Klopt, gaat over de samsung tv, maar er zijn er een aantal op dit forum die ook deze, of de HW-F750, soundbar bezitten dacht ik laat ik mijn vraag hier stellen………..staan toch ook vragen zat over de tv i.c.m. NAS, mediaplayers etc etc.

Ik heb nu "beter" geluid, heb de F550 via HDMI aan mijn 55F8000 gekoppeld, gek genoeg is het geluid top als ik via de decoder bekijk, kijk ik gewoon via de tv dan is het geluid en met name de baas een stuk minder, terwijl de geluidsinstellingen het zelfde zijn.

Ik heb trouwens af en toe last van een "drop" in het geluid, al een paar weekjes, buren hebben dit niet, ligt denk ik dus aan mijn tv na een update ouzo, meer mensen bekend met dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een samsung smart 55f8000 serie. Nu wil ik via mijn popcorn A110 3d films afspelen. Ik download ze met de naam half-sbs. Dat gaat goed echter alleen de ondertiteling gaat niet goed. In 2D staat de ondertiteling precies goed echter indien ik overschakel naar 3D begint de ondertiteling rechts en gaat dan links verder.
Heb al vele forums nagezocht op internet maar ben er niet achter hoe dit te verhelpen. Heb al gewerkt met subtilter en tsmuxergui echter het helpt niet.
Heb wel gewoon dus de nederlands ondertiteling echter in 3D wordt het dus niet goed op het scherm getoond. Wie kan mij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LithoMan

LithoMan

Toemaar

Ik heb Plex inmiddels op de NAS en PC staan. Ook poort geforward want myplex kon geen verbinding makken met mijn server. Heb mp4 filmpjes en muziek mp3 in Plex staan maar krijg het niet voor elkaar met movies, dvd`tjes (video_ts en audio_ts mappen) die op me NAS staan. Wellicht zie ik iets over het hoofd?
Xymox schreef op zondag 05 januari 2014 @ 18:32:
[...]

Ik neem aan dat je deze thread hebt doorgelezen en daar de ervaringen gezocht hebt. Er is al redelijk veel over gezegd.

Installatie van Plex op QNAP :

http://www.qnap.com/en/index.php?sn=8901

Noteer je IP adres van de NAS.

Installeer de Samsung Plex app en voer bij server gegevens het IP adres van je NAS in.
Dan zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 21:18:
[...]

Klopt, gaat over de samsung tv, maar er zijn er een aantal op dit forum die ook deze, of de HW-F750, soundbar bezitten dacht ik laat ik mijn vraag hier stellen………..staan toch ook vragen zat over de tv i.c.m. NAS, mediaplayers etc etc.

Ik heb nu "beter" geluid, heb de F550 via HDMI aan mijn 55F8000 gekoppeld, gek genoeg is het geluid top als ik via de decoder bekijk, kijk ik gewoon via de tv dan is het geluid en met name de baas een stuk minder, terwijl de geluidsinstellingen het zelfde zijn.

Ik heb trouwens af en toe last van een "drop" in het geluid, al een paar weekjes, buren hebben dit niet, ligt denk ik dus aan mijn tv na een update ouzo, meer mensen bekend met dit?
firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
LithoMan schreef op zondag 05 januari 2014 @ 23:04:
Ik heb Plex inmiddels op de NAS en PC staan. Ook poort geforward want myplex kon geen verbinding makken met mijn server. Heb mp4 filmpjes en muziek mp3 in Plex staan maar krijg het niet voor elkaar met movies, dvd`tjes (video_ts en audio_ts mappen) die op me NAS staan. Wellicht zie ik iets over het hoofd?
[...]
Nee je ziet niets over het hoofd.
Plex kan van dvd's geen hele film maken. Je kunt wel de individuele *.vob files stuk voor stuk afspelen.
Beter is de dvd's met MKVMerge snel omzetten naar Mkv bestanden.
De bestanden worden dan aanelkaar geregen en er wordt 1 file van gemaakt. Er wordt niets gecompimeerd o.i.d. dus het omzetten gaat, afhankelijk van de snelheid van je systeem, binnen enkele minuten en vooraf kun je de ondertitels uitkiezen welke je wenst te behouden.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LithoMan

LithoMan

Toemaar

Dank je voor het antwoord. Ik ben daar inmiddels achter gekkomen. Plex laad wel fims in van me pc maar niet van me NAS. Ik ga eerst die films omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Voor bezitters van een Synology NAS: eind januari komt de DSM 5.0 beta uit met tevens een DS Video app voor de Samsung Smart TV's.

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/41532963

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
Ik heb een UE46F6400 gekocht via redcoon. (non Ziggo model)
Dit blijkt dus een Spaans/Portugees model te zijn.

Nu heb ik het scherm ingesteld op nederlands en probeer ik programma's te zoeken via de kabel (glashart media)
dit lukt maar ik kan alleen NED 1/2/3 te pakken krijgen en verder niet.

Iemand een idee hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
Omdat je een buitenlands model hebt? Je kiest bewust voor een non-Ziggo model, maar wil wel service?

:?

[ Voor 51% gewijzigd door Noord27 op 06-01-2014 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
gasemans schreef op maandag 06 januari 2014 @ 16:09:
Ik heb een UE46F6400 gekocht via redcoon. (non Ziggo model)
Dit blijkt dus een Spaans/Portugees model te zijn.

Nu heb ik het scherm ingesteld op nederlands en probeer ik programma's te zoeken via de kabel (glashart media)
dit lukt maar ik kan alleen NED 1/2/3 te pakken krijgen en verder niet.

Iemand een idee hoe dat komt?
Zoek even in dit topic en zet de TV om naar een Benelux model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-08 18:38
Ik heb nog nooit zo getwijfeld over welke tv ik moet aanschaffen. Dacht in eerste instantie dat ik mijn keuze gemaakt had met de 46F7000. Via Foka 1299 euro offerte gehad.
Dacht met de Galaxy-tab actie ook nog 200 euro binnen te halen. Maar lees in de voorwaarden van deze actie dat de levertijd 6-8 weken bedraagt voor de tab en dat de levertijd zelfs overschreden kan worden door Samsung. Dat is iets te lang voor mij (dacht dat Samsung gelijk dat ding opstuurt binnen een week ofzo), aangezien ik met een budget werk waaruit ik ook een nieuw bankstel, voorzetwand/tv-meubel moet bekostigen.

Dus ik kijken naar wat goedkopere opties. Kwam natuurlijk op de 46F6400 uit. Naar Saturn en Mediamarkt gegaan om dat ding aan het werk te zien waarbij ik twee focus-eisen had: 1)of de dualcore-versie van het smart-tv-gebeuren irritant traag is of wel te doen is en 2) hoe het voetballen is op dit model.

In Saturn mocht ik de smart-tv interface op de f6400 bekijken. Vond ik niet supertraag, het is ook weer geen supervloeiende interface, maar ik zou me er niet aan storen.

Bij de mediamarkt had ik aan de verkoper mijn "keuze-dilemma" uitgelegd en hierbij de nadruk gelegd op het voetbal. Als antwoord kreeg ik dat de 6400 zeker te min is om gewoon lekker voetbal te kijken zonder rare effecten als gevolg van snelbewegende beelden. De F7000 kan het voetballen lekker aan volgens de verkoper maar hij adviseerde mij om ook naar de F6640 te kijken: 600hz-scherm waar het voetbal lekker wegkijkt voor een goedkopere prijs (1049 euro).

Dus zit nu te wikken en te wegen tussen de f7000 en f6640.

Wie heeft hier ervaring met laatstgenoemde, de 6640? Is het prijsverschil tussen de f7000 en de f6640(en gelijke modellen) gerechtvaardigd als we kijken naar het beeldkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb de vreemde situatie dat netwerk streams via m'n nas perfect lopen, maar uitzending gemist via de app moet elke paar minuten bufferen. Bedraad aangesloten, Upc 120mb, dus das raar he... Iemand tips?

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:
Ik heb net m'n nieuwe 55f6400 aangesloten. En aan de linkerkant van het scherm merk ik toch best wel veel backlight bleeding op... Irritant, omdat je hoopt op een vlekkeloos scherm. Hoe gebruikelijk is dit nog bij Samsung? Als ik de TV om laat wisselen, bestaat dan de kans dat ik hetzelfde euvel tegen kom of zelfs erger?

Advies en ervaringen worden erg op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Noord27 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 17:37:
Omdat je een buitenlands model hebt? Je kiest bewust voor een non-Ziggo model, maar wil wel service?

:?
Wie heeft het hier over ziggo?

Gaat via glasvezel.
En volgens mij heb ik hem ingesteld op Benelux.
Zal het straks nogmaals proberen.
Kijken of ik dan ander resultaat heb

Is benelux trouwens een optie?
Had wel nederland zien staan namelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door gasemans op 06-01-2014 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]Heb een samsung smart 55f8000 serie. Nu wil ik via mijn popcorn A110 3d films afspelen. Ik download ze met de naam half-sbs. Dat gaat goed echter alleen de ondertiteling gaat niet goed. In 2D staat de ondertiteling precies goed echter indien ik overschakel naar 3D begint de ondertiteling rechts en gaat dan links verder.
Heb al vele forums nagezocht op internet maar ben er niet achter hoe dit te verhelpen. Heb al gewerkt met subtilter en tsmuxergui echter het helpt niet.
Heb wel gewoon dus de nederlands ondertiteling echter in 3D wordt het dus niet goed op het scherm getoond. Wie kan mij helpen.
[quote]

Hetzelfde probleem speelt hier ook met een ACRyan, op de PC werken subs oke, maar via de ACRyan
afspelen geeft een dubbele ondertiteling (links en rechts). Ik gebruik nu 3d subtitler, pas de subs aan en
stream dan naar de TV via de PC. Dit werkt goed. De ACRyan kan schijnbaar niet goed overweg met
3d content en dan met name het Sub gedeelte. Popcorn hetzelfde probleem?
Via streamen werkt het dus wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Laatst online: 22:44
gasemans schreef op maandag 06 januari 2014 @ 20:33:
[...]

Wie heeft het hier over ziggo?

Gaat via glasvezel.
En volgens mij heb ik hem ingesteld op Benelux.
Zal het straks nogmaals proberen.
Kijken of ik dan ander resultaat heb

Is benelux trouwens een optie?
Had wel nederland zien staan namelijk.
Je snapt het niet helemaal denk ik. Je hebt een buitenlandse tv gekocht. Dat non ziggo houd dus in dat er geen Nederlandse providers ondersteund worden. Je moet in het service menu van je tv gaan en daar er een benelux model van maken. Hierna zal de tv wel Nederlandse aanbieders ondersteunen voor zo ver mogelijk. Pas op in het service menu. Als je niet weet wat je doet, vraag het dan aan iemand die het voor jou wil doen. Je kunt er namelijk ook flink veel verklooien in het service menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds de kerst in het bezit van een 55f7000. Nu zie ik dat 'ie firmware 1112 heeft. Alles werkt voorlopig naar behoren (voor zover getest). Wat kan de nieuwe firmware mij bieden?
Ik ben namelijk van de school: "If it ain't broken, don't fix it".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij samsung is het eigenlijk altijd een raadsel wat een FW update brengt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-08 18:38
IJburger schreef op maandag 06 januari 2014 @ 18:19:
Wie heeft hier ervaring met de 6640? Is het prijsverschil tussen de f7000 en de f6640(en gelijke modellen) gerechtvaardigd als we kijken naar het beeldkwaliteit?
Iemand die z'n ervaringen wil delen? (Zie mijn vorige post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebassie1980
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-03-2023
Ik ben wanhopig op zoek naar een laatste, doorslaggevend argument om een keuze te maken uit de F6400 of F7000. De meeste typische verschillen tussen de 6 en 7 serie zijn hier al uitvoerig behandeld (zo ook in de tientallen reviews die ik heb gelezen), dus misschien eens een aspect waarover veel minder wordt geschreven:

Maakt het aantal cores verschil bij het streamen van HD files (mkv e.d.)?

Oftewel: houdt de F7000 met z'n quadcore zich beter staande dan de F6400 bij bijvoorbeeld de beruchte vogel-scene uit Earth? Even niet uitgaande van Wi-Fi (één bottleneck tegelijk...)

Als de F7000 of zelfs al de F6400 geen enkel probleem heeft met streamen van HD files, dan hoef ik niet m'n (eveneens verouderde) mediatank te vervangen, maar kan ik die gewoon weggooien. En dit zou helpen om het +/- 600 euro verschil te overbruggen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:33

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

sebassie1980 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 18:50:
Ik ben wanhopig op zoek naar een laatste, doorslaggevend argument om een keuze te maken uit de F6400 of F7000. De meeste typische verschillen tussen de 6 en 7 serie zijn hier al uitvoerig behandeld (zo ook in de tientallen reviews die ik heb gelezen), dus misschien eens een aspect waarover veel minder wordt geschreven:

Maakt het aantal cores verschil bij het streamen van HD files (mkv e.d.)?

Oftewel: houdt de F7000 met z'n quadcore zich beter staande dan de F6400 bij bijvoorbeeld de beruchte vogel-scene uit Earth? Even niet uitgaande van Wi-Fi (één bottleneck tegelijk...)

Als de F7000 of zelfs al de F6400 geen enkel probleem heeft met streamen van HD files, dan hoef ik niet m'n (eveneens verouderde) mediatank te vervangen, maar kan ik die gewoon weggooien. En dit zou helpen om het +/- 600 euro verschil te overbruggen.. :)
Vogelscene uit Planet Earth toevallig dit weekend bekeken op UE40F7000. Ook daar zijn de zelfde haperingen te zien als bij m'n oude LE32A656.

Overigens heeft de F7000 verder geen enkel probleem met grote HD films (20+ gb), maar dat had mijn oude Samsung ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
blueface schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 08:40:
[...]

Je snapt het niet helemaal denk ik. Je hebt een buitenlandse tv gekocht. Dat non ziggo houd dus in dat er geen Nederlandse providers ondersteund worden. Je moet in het service menu van je tv gaan en daar er een benelux model van maken. Hierna zal de tv wel Nederlandse aanbieders ondersteunen voor zo ver mogelijk. Pas op in het service menu. Als je niet weet wat je doet, vraag het dan aan iemand die het voor jou wil doen. Je kunt er namelijk ook flink veel verklooien in het service menu.
Ik verwacht bij non ziggo ook niet dat dat dan ook niet geschikt is voor andere nederlandse providers.
Maar meer iets van niet ziggo gecertificeert.
Eigenlijk is non ziggo dus not nl geschikt.

Beetje wazig.

Wanneer mn vrouw me weer toelaat ga ik het testen.

Maar als het niet werkt is het opzich ook niet een ramp.
Gebruik in principe toch altijd losse decoders.

[ Voor 6% gewijzigd door gasemans op 07-01-2014 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al gezocht in dit forum maar ben mijn probleem nog niet tegen gekomen.

We hebben een Samsung UE55F8000. Als we een filmpje kijken via de laptop doen we dit via 'afspelen met'. Na een half uur tot een uur springt het beeld op zwart en zie ik op de laptop de melding "apparaat reageert niet meer'. Op mijn oude samsung werkte dit altijd feilloos.

Ook met het afspelen via de Seagate Central nas heb ik dit probleem. Via de oude samsung werkt dit ook prima.

Hoe kan het dat na een tijd de tv blijkbaar niet meer reageert? Iemand ervaring met dit probleem of wellicht een idee waarom dit gebeurt?

Verder eigenlijk helemaal geen problemen. Alles werkt naar behoren en zijn ook heel tevreden.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
gasemans schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 21:21:
[...]

Ik verwacht bij non ziggo ook niet dat dat dan ook niet geschikt is voor andere nederlandse providers.

Beetje wazig.

Wanneer mn vrouw me weer toelaat ga ik het testen.

Maar als het niet werkt is het opzich ook niet een ramp.
Gebruik in principe toch altijd losse decoders.
Het klopt wat je zegt. Het is ook onduidelijk. Jou tv ondersteund dus alleen aanbieders waar op het land in het service menu staat. Dit ligt aan de laatste letters achter het serie nummer. Losse decoders werken altijd.

Het kost je 10 minuten om het om te zetten in het service menu. Google er maar is op.

Hierna kun je nederlandse aanbierders selecteren. De tv biedt dit dan automatisch aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gasemans schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 21:21:
[...]

Beetje wazig.
Niet wazig staat ook gewoon in de tekst bij Redcoon:

Let op: Europees model. Smart TV functie werkt mogelijk niet 100%

Europees model
Vanzelfsprekend zijn EU-modellen geschikt voor gebruik in Nederland en België. De garantieperiode is, zoals wettelijk voorgeschreven, minimaal twee jaar. EU-modellen hebben niet altijd een Nederlandstalige handleiding en eventueel display. Daarnaast worden bepaalde specifieke functies voor de Nederlandse of Belgische markt mogelijk niet (volledig) ondersteund. Zo zijn EU-modellen niet gecertificeerd voor de CI+-insteekmodule van de Nederlandse kabelaanbieders Ziggo, UPC, Delta en Caiway. Uiteraard kun je het digitale signaal van deze Nederlandse kabelaanbieders en de Belgische kabelaanbieders Telenet,VOO en Belgacom ontvangen via een externe decoder. Voor ons uitgebreide aanbod aan externe decoders voor de Nederlandse kabelmaatschappijen , klik hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Nou, in mijn ogen is het stukje NON ZIGGO/UPC iets heel anders dan alle nederlandse partijen.

Maar het is gelukt.
Had een andere handleiding om hem op nederlands te zetten.
En daarmee werkte het niet.
Nu via service menu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-01 06:46
Even voor de duidelijkheid, heb je bij zo'n buitenlands model nu wel of niet direct de Nederlands
apps ? Of moet je eerst je tv omzetten via systeem naar een NL model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
Heeft er iemand een oplossing om externe speakers (geen soundbar) aan te sturen via de Samsung remote? Speakers moeten nog gekocht worden.
Een deftige Logitech Harmony kost ook weer wat geld.

[ Voor 10% gewijzigd door whackertje op 08-01-2014 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 21:40:
Ik heb al gezocht in dit forum maar ben mijn probleem nog niet tegen gekomen.

We hebben een Samsung UE55F8000. Als we een filmpje kijken via de laptop doen we dit via 'afspelen met'. Na een half uur tot een uur springt het beeld op zwart en zie ik op de laptop de melding "apparaat reageert niet meer'. Op mijn oude samsung werkte dit altijd feilloos.

Ook met het afspelen via de Seagate Central nas heb ik dit probleem. Via de oude samsung werkt dit ook prima.

Hoe kan het dat na een tijd de tv blijkbaar niet meer reageert? Iemand ervaring met dit probleem of wellicht een idee waarom dit gebeurt?

Verder eigenlijk helemaal geen problemen. Alles werkt naar behoren en zijn ook heel tevreden.

Alvast bedankt.
Ik had precies het zelfde probleem (F7000) als ik via de TV iets afspeelde wat op mijn computer stond. Zowel via het netwerk als via het Samsung programma wat hiervoor "gemaakt?" is. Dit probleem had ik echter niet altijd maar het kwam wel vaak voor. Het energie verbruik op mijn PC staat op maximaal (alleen het beeldscherm gaat naar 20 minuten uit) dus hier kan het ook niet aan liggen. Als ik via de Youtube App op mijn iPhone echter het afspeel op mijn TV is er geen enkel probleem.

Had nog een 10m HDMI kabel liggen welke ik nu maar aan de TV heb aangesloten. Dit kon ik erg netjes verwerken op mijn slaapkamer en heb het voortaan maar zo. Eigenlijk vind ik het ook beter zo gezien het een stuk sneller is en mocht ik aan het downloaden zijn maakt dit verder ook niet uit. Wellicht is er iets opgelost met een nieuwere firmware maar hier ga ik niet vanuit.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb bij Apollo de UE40F6740 besteld, a.s. vrijdagochtend wordt 'ie geleverd.
Zojuist even gezocht naar de aanbevolen settings voor de 66xx/67xx series, maar helaas deze niet kunnen vinden.
Iemand met een Samsung uit de 66xx/67xx, die zijn/haar settings met me wil delen?

TV zal niet gebruikt worden om te gamen, wel om content van mijn Mede8er af te spelen, en hebben ook interactieve TV van Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Laatst online: 24-07-2023
Ik ben in de race voor een nieuwe TV en nu ben ik erg geïnteresseerd in de pricewatch: Samsung UE40F6400 Zwart. Deze TV is bij de meeste winkels rond de 699,- en in de Pricewatch staat hij het goedkoopst voor 599,- erin, echter is er vanaf vanmiddag opeens Redcoon als goedkoopst adres bij gekomen, echter heb ik mijn twijfels of het wel een goed model is. Op de site staat ''Samsung UE40F6400AWXXN - BE/NL Model'' en hij zou volgens de site UPC gecertificeerd zijn maar achter de naam staat ook nog ''AWXXN'' maar heb geen flauw idee wat dit is want kom het verder nergens tegen..

Ik twijfel een beetje, bij Media Markt (Waar ik zeer tevreden ben over de service) en andere bekende elektronica zaken zit hij toch wel op 699,- en daar krijg je nog een jaar gratis Netflix t.w.v €96,- bij (Wat ik veel gebruik). Ik heb het gevoel dat de modellen die voor rond de 600,- te koop staan op onbekende webshops geen NL modellen zijn? Ook twijfel ik nog of ik zal wachten op de MM BTW actie eind deze maand, ik heb gebeld met Media Markt Arnhem en die hadden er nog 8 in voorraad, weet niet of die dan nog in voorraad zullen zijn als de actie überhaupt eind deze maand komt, Samsung is namelijk al gestopt met de productie van die 6 serie aangezien het een 2013 model is..

Hoor het graag hoe jullie visie hier op is :)

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Redcoon is een zeer betrouwbare partij en zij weten heel goed het verschil tussen een BE/NL model en andere modellen. Het kan natuurlijk een foutje op de site zijn (dat kan altijd), maar dat weet je zo door even te bellen/mailen.
Als je daarentegen veel Netflix kijkt en je een abo van 96 euro gratis krijgt bij MediaMarkt en niet bij Redcoon en je bestelt liever bij MediaMarkt, dan lijkt het me een nutteloze vraag (of je moet twijfelen over die 4 euro verschil??).
Die BTW actie is eind deze maand waarschijnlijk. Vraag is of je zo lang wilt wachten, of ze de prijs in de tussentijd niet aanpassen en of ze dan nog op voorraad zijn. Tsja, dat is een gok die je zelf al dan niet zal moeten nemen. Niemand hier voor je zekerheid kunnen bieden daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
Richard! schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 21:49:
achter de naam staat ook nog ''AWXXN'' maar heb geen flauw idee wat dit is want kom het verder nergens tegen..
Bij mijn weten is "XXN" de toevoeging achter het type wat aangeeft dat dit een Nederlands model is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 10:31

Mon0lith

Yes Herr Flick

Ik hoop dat ik in het goede topic ben :)

Sinds maandag heb ik een UE40F6510.
Mooie tv maar aangezien ik nieuw ben met Samsung heb ik een paar vraagjes.

-Mijn home cinema is op de tv aangesloten o.a. via HDMI en een Digitale audio (optisch) kabel en zo
ingesteld met Anynet+ (HDMI-CEC) dat als de tv aan/uit gaat de home cinema ook mee aan/uit gaat.
Dit werkt allemaal maar als ik dan 's ochtends de tv weer wil aandoen staat de home cinema gewoon
nog aan terwijl hij met Anynet+ (HDMI-CEC) toch echt uit is gegaan, hoe kan dit :?

-De tv start soms uit het niets gewoon opnieuw op. Heeft dit te maken met updates dat hij opnieuw
moet opstarten ofzo?

-Bij de Op TV instel. probeer ik mijn UPC settop box aan te sluiten om het via de samsung
afstandsbediening te zappen etc. De tv herkent de settop box qua beeld wel maar als ik het wil testen
dan kan ik met de samsung afstandsbieding niet naar de volgende zender, dus ga ik de settop box
zoeken via Modelnummer Zoeken en voer ik het modelnummer van de UPC settop box in (waarbij hij het
model ook vind, dus de box bestaat wel in het systeem) maar na het toevoegen van het modelnummer
werkt het nog steeds niet, meerdere die dit hebben?

Alvast bedankt :)

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Richard! schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 21:49:
Ik ben in de race voor een nieuwe TV en nu ben ik erg geïnteresseerd in de pricewatch: Samsung UE40F6400 Zwart. Deze TV is bij de meeste winkels rond de 699,- en in de Pricewatch staat hij het goedkoopst voor 599,- erin, echter is er vanaf vanmiddag opeens Redcoon als goedkoopst adres bij gekomen, echter heb ik mijn twijfels of het wel een goed model is. Op de site staat ''Samsung UE40F6400AWXXN - BE/NL Model'' en hij zou volgens de site UPC gecertificeerd zijn maar achter de naam staat ook nog ''AWXXN'' maar heb geen flauw idee wat dit is want kom het verder nergens tegen..

Ik twijfel een beetje, bij Media Markt (Waar ik zeer tevreden ben over de service) en andere bekende elektronica zaken zit hij toch wel op 699,- en daar krijg je nog een jaar gratis Netflix t.w.v €96,- bij (Wat ik veel gebruik). Ik heb het gevoel dat de modellen die voor rond de 600,- te koop staan op onbekende webshops geen NL modellen zijn? Ook twijfel ik nog of ik zal wachten op de MM BTW actie eind deze maand, ik heb gebeld met Media Markt Arnhem en die hadden er nog 8 in voorraad, weet niet of die dan nog in voorraad zullen zijn als de actie überhaupt eind deze maand komt, Samsung is namelijk al gestopt met de productie van die 6 serie aangezien het een 2013 model is..

Hoor het graag hoe jullie visie hier op is :)
Dat model bij redcoon is gewoon nl model. Echter is redcoon geen officieel Samsung dealer, dus geen netflix. Vraag ff offerte aan bij foka en grote kans dat ze ook voor 599 leveren en heb je ook netflix. Anders even een scheer en foppen binnenlopen. Mijn ervaring is dat zij vaak wel meegaan met internetprijzen. Zeggen ze vast eerst dat het geen nl model is, maar dat kun je weerleggen, want serienunmer eindigt op xxn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
Mon0lith schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 08:59:

-Bij de Op TV instel. probeer ik mijn UPC settop box aan te sluiten om het via de samsung
afstandsbediening te zappen etc. De tv herkent de settop box qua beeld wel maar als ik het wil testen
dan kan ik met de samsung afstandsbieding niet naar de volgende zender, dus ga ik de settop box
zoeken via Modelnummer Zoeken en voer ik het modelnummer van de UPC settop box in (waarbij hij het
model ook vind, dus de box bestaat wel in het systeem) maar na het toevoegen van het modelnummer
werkt het nog steeds niet, meerdere die dit hebben?

Alvast bedankt :)
Niet normaal dat hij zomaar opnieuw opstart. Nog nooit gehad (heb wel een 6500 maar mag geen verschil maken).

Om die settop box degelijk te doen werken moet je de IR blaster aansluiten (dat kubusje met een draad aan in de IR OUT poort van je TV steken). Van hieruit worden de RF signalen verstuurd naar uw set top box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:54
zandpaddo schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:13:
[...]

Dat model bij redcoon is gewoon nl model. Echter is redcoon geen officieel Samsung dealer, dus geen netflix. Vraag ff offerte aan bij foka en grote kans dat ze ook voor 599 leveren en heb je ook netflix. Anders even een scheer en foppen binnenlopen. Mijn ervaring is dat zij vaak wel meegaan met internetprijzen. Zeggen ze vast eerst dat het geen nl model is, maar dat kun je weerleggen, want serienunmer eindigt op xxn.
Wrong.

een F6400 bij Redcoon vandaan en gewoon een NL model met Netflix.
Wel de 55" maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

whackertje schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:29:
[...]

Niet normaal dat hij zomaar opnieuw opstart. Nog nooit gehad (heb wel een 6500 maar mag geen verschil maken).

Om die settop box degelijk te doen werken moet je de IR blaster aansluiten (dat kubusje met een draad aan in de IR OUT poort van je TV steken). Van hieruit worden de RF signalen verstuurd naar uw set top box.
Op de eerste dag was het 3x op de avond dat hij opnieuw opstartte, gister maar 1x.
Ik kijk heb even aan anders ga ik het aan Samsung melden.

De IR blaster heb ik aangesloten op de tv anders kom ik niet eens voorbij stap 1 :P
Het is gewoon dat hij het model van de settop box niet herkend ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
g.
:o

[ Voor 195% gewijzigd door Supertip op 09-01-2014 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
Mon0lith schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:43:
[...]

De IR blaster heb ik aangesloten op de tv anders kom ik niet eens voorbij stap 1 :P
Het is gewoon dat hij het model van de settop box niet herkend ofzo
Kijk eens na welk merk/model de box ECHT is (bvb die van Belgacom zijn er o.m. van Cisco) en kijk of die zo niet herkend kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

whackertje schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:40:
[...]

Kijk eens na welk merk/model de box ECHT is (bvb die van Belgacom zijn er o.m. van Cisco) en kijk of die zo niet herkend kan worden.
Het is een Cisco 8685.
Op de sticker staat ook Model: 8685DVB.

Als ik 8685DVB invoer is het ook het model wat in de lijst te voorschijn komt, dus selecteer ik deze.
Helaas nog zonder resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Mektheb schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:42:
[...]

Wrong.

Wel de 55" maar toch.
Ja en ik wil de 40'' daar zit het niet bij bij Redcoon.

Ik heb momenteel een offerte liggen voor een 6400 bij PlatteTV voor €645,- met Netflix. Ook heeft de verkoper mij nog een Samsung UE40F6740 aangeboden voor €675,- met Netflix, wat wel een mooie aanbieding is volgens mij aangezien hij in de Pricewatch op goedkoopst voor €699,- staat.

Wat is precies het verschil tussen de F6400 en de F6740, enige verschil wat ik kan vinden is dat de F6740 local dimming heeft en 600Hz Geoptimaliseerde Hertz tov 200Hz Geoptimaliseerde Hertz bij de F6400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
zandpaddo schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:13:
[...]

Dat model bij redcoon is gewoon nl model. Echter is redcoon geen officieel Samsung dealer, dus geen netflix.
Ik vond dit in de reviews op kieskeurig, dus toch wel netflix?

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2wppims.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Richard!

Heb de UE40F6740 eind vorige week besteld bij Apollo.
Na een mailtje van mijn kant is de prijs verlaagd naar € 660,00.
Is een Nederlands model.
Je zou er een mailtje aan kunnen wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
3CPO schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:26:
[...]

Ik vond dit in de reviews op kieskeurig, dus toch wel netflix?

[afbeelding]
Ik heb net zowel Redcoon als Samsung Benelux aan de lijn gehad, bij Redcoon konden ze mij geen informatie geven of hun die actie ook hebben, bij Samsung zeiden ze dat het wel afhangt bij welke winkel je koopt, je moet de orginele streepjescode met serienummer en een kopie van de aankoopbon opsturen naar Samsung en hun keuren goed of je in aanmerking komt voor je Netflix cadeau, als blijkt dat de televisie is gekocht bij een winkel die niet bij Samsung op de website staat vermeld tussen de lijst met deelnemende winkels zou je dus ook niet in aanmerking komen voor de actie.

Aldus Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Het zou kunnen dat je uiteindelijk de netflix wel krijgt bij bestelling via redcoon, maar in eerdere posts las ik dat redcoon geen officieel dealer zou zijn. Blijft dus een risico als redcoon niet durft te zeggen of je aan de actie mee mag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebassie1980
Als je dealer niet op de "lijst deelnemende winkels" staat op de onderstaande URL dan kun je je bij Samsung nergens op beroepen, lijkt me.

http://www.samsung.com/nl...netflix/waar-te-koop.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Richard! schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:47:
[...]

Ja en ik wil de 40'' daar zit het niet bij bij Redcoon.

Ik heb momenteel een offerte liggen voor een 6400 bij PlatteTV voor €645,- met Netflix. Ook heeft de verkoper mij nog een Samsung UE40F6740 aangeboden voor €675,- met Netflix, wat wel een mooie aanbieding is volgens mij aangezien hij in de Pricewatch op goedkoopst voor €699,- staat.

Wat is precies het verschil tussen de F6400 en de F6740, enige verschil wat ik kan vinden is dat de F6740 local dimming heeft en 600Hz Geoptimaliseerde Hertz tov 200Hz Geoptimaliseerde Hertz bij de F6400
Wat raar, dus er zit geen Netflix APP op het toestel ?.
Of krijg je er geen jaar code bij en is dat het probleem en lees ik het verkeerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
Mektheb schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 16:03:
[...]

Wat raar, dus er zit geen Netflix APP op het toestel ?.
Of krijg je er geen jaar code bij en is dat het probleem en lees ik het verkeerd :+
Mektheb schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:42:
[...]

Wrong.

Wel de 55" maar toch.
Volgens Mektheb zit het er dus wel op , mischien kan Mektheb dit nogmaals bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ik kan het me niet voorstellen een bepaalde APP niet op het toestel zit, er zit immers dezelfde hardware en dergelijke in op alle formaten van de 6400 alleen het paneel zelf is bigger als je een 40 of 55" heb.

Dus mij lijkt het dat op de F6400 in elk formaat standaard een APP zit ervoor, en helemaal met een Nederlands toestel.
En ik zelf heb de 55F6400 en die komt ook bij Redcoon vandaan en die heeft ook gewoon Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
En anders kun je die toch gewoon downloaden via samsung apps
Heb zelf de UE40F6400 via bluecool gekocht en netflix draait hier een jaar gratis.
En de APP stond er al gewoon op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Migow schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 16:16:
En anders kun je die toch gewoon downloaden via samsung apps
Heb zelf de UE40F6400 via bluecool gekocht en netflix draait hier een jaar gratis.
En de APP stond er al gewoon op
Bij mij stond hij er in eens op, toen het bekend was het gereleased was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebassie1980
Mektheb, Migow, wat zijn jullie ervaringen met HD materiaal streamen op je F6400? Via netwerk, wifi of USB bedoel ik.

Zijn jullie daarbij nog tegen beperkingen aangelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000

Freak187

geen

Wat is nou het verschil tussen een UE40F6400 en UE40F6500, behalve de prijs?

Het enige dat ik kan ontdekken is dat de 6500 een 'extra smalle' behuizing heeft en andere kleur. Maar rechtvaardigt dit het verschil van ~100 euro? Technisch zijn ze hetzelfde, behalve een satteliet-input ofzo iets.

En ow ja... de kleur. De 6400 is zwart en de 6500 is koper/goud. Maar alle afbeeldingen die ik kan vinden van de 6400 zijn koper/goud gekleurd...

[ Voor 20% gewijzigd door Freak187 op 09-01-2014 16:28 ]

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
De NL Netflix app zal er gewoon op staan. De actie is alleen voor de deelnemende winkels (en daar staat Redcoon niet bij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke TV heeft de Netflix App.
De actie bestaat uit een code die je kunt opgeven bij je Netflix account. Je krijgt dus dan in dit geval 1 jaar gratis Netflix. Anders betaal je dus rond 7 euro per maand.

Bij mijn actie (de UE40F7000) eind vorig jaar ging het om een Samsung Tab 3 die je dan toegestuurd kreeg. Naast de bar-code moest ik ook de factuur meesturen. Hierop kan Samsung bekijken of je aankoop inderdaad gedaan is bij een van de deelnemende winkels.

Volg de volgende link naar PDF voor de deelnemerslijst (Netflix):
http://www.samsung.com/nl...V_Netflix_Dealerlijst.pdf

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2014 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
sebassie1980 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 16:22:
Mektheb, Migow, wat zijn jullie ervaringen met HD materiaal streamen op je F6400? Via netwerk, wifi of USB bedoel ik.

Zijn jullie daarbij nog tegen beperkingen aangelopen?
Geen problemen mee, al moet ik wel zeggen dat ik hem aan de kabel heb, want de WIFI module van de tv werkte niet echt lekker met mijn Router.

Verder stream ik of van mijn Nas ( synology ) of gewoon via een usb stick 1080p van 10gb etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:52
Mijn oude JVC breedbeeld wilde maar niet kapot.

Vandaag tot grote vreugde van mijn vrouw toch maar een UE40F7000 gekocht inclusief Vogel's Ultrathin 345 muurbeugel en (actie) gratis Galaxy tab voor 1.400 bij een dealer in de buurt.

Van het weekend wordt de tv thuis geleverd en aangesloten. Ben benieuwd. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Flozem op 09-01-2014 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansjeu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-03-2014
Beste tweakers,
Hoe is het mogelijk dat HBO-Go niet als app op mijn Samsung Smart TV te downloaden is?
Type F8000, kabelaar UPC.

Graag jullie uitleg.
Mvg Hans
Pagina: 1 ... 18 ... 44 Laatste