Anoniem: 427085

Topicstarter
In dit topic kan er gesproken / gediscussieerd worden over de nieuwe high-end modellen van Samsung voor 2013. Wil je graag een bijdrage leveren aan deze eerste post, DM mij dan even en dan kunnen we er samen een prachtig topic van maken. Met dank aan '3dtvmagazine.nl' voor veel van de onderstaande tekst.

Introductie
Samsung heeft tijdens de CES 2013 haar nieuwe TV line-up voor 2013 gepresenteerd. De line-up bestaat onder meer uit de F6100, F6800, F7000 en F8000 3D LED TV series. Al deze modellen zijn uitgerust met actieve 3D weergave, Samsung’s Smart Hub portal en een nog slanker design. De high-end modellen zijn voorzien van een ingebouwde camera en Samsung’s Smart Interaction techniek.

Smart Interaction
De Smart Interaction technologie maakt het mogelijk om je TV te bedienen door middel van gebaren of spraak. De feature is afhankelijk van een camera en microfoon, welke in het frame van de TV verwerkt zijn. Momenteel is het alleen mogelijk menufuncties, TV opties en de Smart Hub te bedienen middels deze functie. In een later stadium zal het ook mogelijk worden de functie binnen applicaties en games te gebruiken. De camera kan ook gebruikt worden voor gezichtsherkenning. Zo kan elk familielid een eigen Smart Hub account aanmaken, welke opgestart wordt wanneer de desbetreffende persoon voor de TV plaatsneemt.

Smart Evolution kit
Samsung maakt haar TV’s ook dit jaar klaar voor de toekomst. Via een speciale gleuf in de 2012 en nu ook in de 2013 modellen kan een kit geïnstalleerd worden met de nieuwste software, features en functies. Samsung brengt deze elk jaar uit, waarmee je direct over de nieuwste technologie beschikt. De prijs voor 2013 is 299 euro.

Samsung F8500 LED TV

•Full HD LCD
•Edge Lit LED
•Micro Dimming Ultimate
•Ultra Clear Panel
•1000Hz CMR
•Actief 3D
•2D naar 3D conversie
•Samsung Smart TV
•Smart Interaction
•Smart Evolution
•AllShare Play
•Screen Mirroring
•Smart View
•Wifi Direct
•Quadcore processor
•Smartphone remote
•Twee tuners
•Ingebouwde camera
•Gezichtsherkenning
•Ingebouwd wifi
•3D Sound
•DTS Studio Sound / Dolby Digital Plus
•Smart Touch Remote
•One Design, Super Narrow Bezel (zilver)
•Lip voet
•4x HDMI, 3x USB

Samsung F8000 LED TV

Samsung F7000 LED TV

Introductie overgenomen van: knights16

[Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 427085 op 17-04-2013 15:39]

• SidewalkSurfer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-02 15:13
Na meer dan 5 jaar gebruik te hebben gemaakt van een Samsung M86 37" uit februari 2008 heb ik sinds afgelopen zaterdag een UE55F8000.
Daar ik in 2008 € 950 voor de M86 heb betaald, heeft de F8000 mij € 2830 gekost. Dat was wel even zweten.
Ik heb 'm bij de lokale elektronicazaak gekocht voor om en nabij een internetprijs. Hij stond in de winkel voor € 2999,-
Maar het verschil kon er meteen af.

Tot nu toe ben ik erg tevreden over deze televisie. Ik gebruik hem voornamelijk voor materiaal via mijn HTPC en Xbox 360. Ik heb geen televisieabonnement.

Ik heb deze settings overgenomen en ben zeer tevreden over het resultaat.

Op het moment vooral bezig om voor mezelf uit te vogelen wat ik van de LED motion Plus functie vind.
Aan de ene kant kan het soms heel mooi smooth over komen en soms weer erg ongemakkelijk nep.
Ook valt me meteen op dat er toch nog altijd wel berekeningsfouten ontstaan in erg snelle onverwachte scene's.

Ik ben benieuwd naar wat er nog in dit topic gaat komen.

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Maak je gebruik van een CI+ Module? Zo ja, dan ben ik benieuwd naar de werking van de dubbele tuners. Kun je daadwerkelijk een kanaal opnemen terwijl je naar een andere kijkt? De F8500, F8000 en F7000 zouden die functie volgens Samsung aan boord moeten hebben.

• jonas533
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:48
Ben ook sinds vorige week in het bezit van een UE55F8000. Mooi beeld. wat zitten stoeien met de afstandbediening en alles werkt nu op de bijgeleverde afstandbediening. Dat zijn de F8000, samsung home set 6750W en de sat ontvanger ET-9500. Wat ik mis is in de apps RTL XL. hebben anderen dat ook?

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:05
NY_Giant schreef op woensdag 17 april 2013 @ 18:06:
Maak je gebruik van een CI+ Module? Zo ja, dan ben ik benieuwd naar de werking van de dubbele tuners. Kun je daadwerkelijk een kanaal opnemen terwijl je naar een andere kijkt? De F8500, F8000 en F7000 zouden die functie volgens Samsung aan boord moeten hebben.
Je kan maar 1 kanaal digitaal kijken. Alleen panasonic heeft twee digitale tuners met ci plus

• jonas533
  • Laatst online: 16:48
Heb net gekeken. Heb helaas geen usb HD, maar met PIP kan ik 2 digitale zenders bij UPC te gelijke kijken. Dat werkt dus wel.

Anoniem: 512576

Hallo, Ik ben nieuw hier op GoT. Zag dit topic en dacht zal mijn ervaring ook even vertellen.

Zelf heb ik de 55F8000. Ben er zeer tevreden over. Heb dezelfde site als Frisian H gebruikt als richtlijn voor mijn beeldinstellingen.

Wat me wel stoort is het feit dat iedere keer het beeld, brightness of contrast of hoe het ook mag heten automatisch aanpast. Dus donkerder en lichter wordt. Dit vind ik zwaar irritant. Ik heb alle opties volgens mij uitgezet. Misschien dat jullie een idee hebben? Ik hoor dit dan graag.

Wat overigens ook heel jammer is, is dat de Samsung Appstore nog maar weinig apps heeft!!! Hoop dat dit snel veranderd.

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-03 20:25
Anoniem: 512576 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 21:55:

Wat me wel stoort is het feit dat iedere keer het beeld, brightness of contrast of hoe het ook mag heten automatisch aanpast. Dus donkerder en lichter wordt. Dit vind ik zwaar irritant. Ik heb alle opties volgens mij uitgezet. Misschien dat jullie een idee hebben? Ik hoor dit dan graag.
Ik gok dat je ff naar de eco-sensor instelling moet kijken.

• NY_Giant
  • Niet online
Bever! schreef op woensdag 17 april 2013 @ 18:31:
[...]

Je kan maar 1 kanaal digitaal kijken. Alleen panasonic heeft twee digitale tuners met ci plus
Volgens de website van Samsung heeft in ieder geval de F8500 twee keer een DVB-T/C/S2-tuner aan boord. Kijk hier maar eens onder 'Systeem': http://www.samsung.com/nl...ed-tv/UE55F8500SLXXN-spec . De F8000 en F7000 staan nog niet op de site, maar schijnen eveneens dubbele tuners te hebben. Hoe de werking hiervan precies is weet ik ook niet, maar uit jonas533's post blijkt in ieder geval dat de PIP-functie werkt. Misschien werkt dit alleen bij de ongecondeerde kanalen, die UPC inmiddels aanbiedt.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:13
Je moet altijd heel goed de handleiding van Samsung artikelen lezen. Er zal vast wel ergens op pagina 318 o.i.d. staan dat het inderdaad alleen werkt met ongecodeerde zenders.

Me.

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:46
Ik zag net de 42F5000 staan bij de Media Markt, komt er van elke serie een 42" variant?

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-03 08:29
coazter schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:05:
Ik zag net de 42F5000 staan bij de Media Markt, komt er van elke serie een 42" variant?
Nee, enkel f5000 en f5500 zijn 42 inch, hogere series zijn 40 inch

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Erik-1980 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 22:17:
[...]

Ik gok dat je ff naar de eco-sensor instelling moet kijken.
Vergeten te vermelden, maar die staan dus ook allemaal op UIT.

Anoniem: 427085

Topicstarter
Er is ook iets als bewegings licht misschien die aan staan ?

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Of Cinema Black?
This doesn’t sound useful at first, but Samsung provides a feature called [Cinema Black] which means that the LEDs responsible for illuminating the areas of the LCD which show letterbox bars at the top and bottom of 2.35:1 scope ratio movies (that’s almost everything coming out of Hollywood) can be dimmed.
Given that adjusting this control requires a trip into the menu, which fills most of the screen, it can be difficult to appreciate the difference between the settings. Therefore, we set up a locked-off camera and shot some pictures of the letterbox areas on all four settings (Off, Low, Medium and High). In the scene we chose, Off and Low gave the same result, as did Medium and High. This did have the intended effect of dimming the letterbox bars, but during motion, it also caused the light output from the entire screen (not just the letterbox bars) to increase and decrease, occasionally “popping” after a scene change. We tested the feature with tests specifically designed to reveal such video processing, and found that the Medium and High settings have some dynamic gamma behaviour included. In our view, that’s a more noticeable characteristic than the letterbox bars not appearing jet-black. As a result, we stayed with “Low”.

Bedankt voor de reachtie iig. Maar Cinema Black staat uit en ik kan geen optie vinden dat lijkt op bewegingslicht....

Verder staan alle ECO opties ook uit. Enige optie die ik niet kan aanpassen is HDMI-black level. Deze is grijs en staat op 'middel'. Overigens is het een stuk minder als ik de FILM modus gebruik!

Heb overigens dezelfde vraag gesteld in een engelse forum van deze serie televisies. Daar komen ze er ook niet echt uit. Wellicht dat ik moet wachten op een nieuwe firmware.

http://www.avforums.com/f...s-thread-part-2-a-22.html

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-03 20:39
Anoniem: 512576 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 10:55:
Bedankt voor de reachtie iig. Maar Cinema Black staat uit en ik kan geen optie vinden dat lijkt op bewegingslicht....

Verder staan alle ECO opties ook uit. Enige optie die ik niet kan aanpassen is HDMI-black level. Deze is grijs en staat op 'middel'. Overigens is het een stuk minder als ik de FILM modus gebruik!

Heb overigens dezelfde vraag gesteld in een engelse forum van deze serie televisies. Daar komen ze er ook niet echt uit. Wellicht dat ik moet wachten op een nieuwe firmware.

http://www.avforums.com/f...s-thread-part-2-a-22.html
Kijk eens naar de optie 'Shaduwdetail' (ergens bij beeldinstellingen). Volgens mij staat deze op -2 oid, zet dit eens op 0.

• NY_Giant
  • Niet online
De UE40F6500 is vandaag bij iBood €699,95. Het betreft hier echter wel een Duits model. Vele webshops gaan mee met deze prijs: pricewatch: Samsung UE40F6500 Zilver . De meeste van hen bieden wel gewoon een Nederlands model aan. Ik verwacht dat de prijzen van dit model morgen weer boven de €900,- zullen liggen. Dus op zich lijkt dit een goede deal.

• LIMIT-AR
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-01 15:25
De Samsung f6500 40 inch versie is nu bij plattetvdiscounter ook maar 699 euro http://www.plattetvdiscounter.nl/product/samsung-ue40f6500/

Ik heb hem net zelf besteld omdat ik vanmorgen nogal teleurgesteld was dat hij nergens meer 699 was en gisteren nog wel met die iBood actie.

Anoniem: 149691

Anoniem: 512576 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 21:55:
Hallo, Ik ben nieuw hier op GoT. Zag dit topic en dacht zal mijn ervaring ook even vertellen.

Zelf heb ik de 55F8000. Ben er zeer tevreden over. Heb dezelfde site als Frisian H gebruikt als richtlijn voor mijn beeldinstellingen.

Wat overigens ook heel jammer is, is dat de Samsung Appstore nog maar weinig apps heeft!!! Hoop dat dit snel veranderd.
Staat je beeld Modus soms op Naturel?
In Naturel had ik er ook last van, in Standaard niet

• lion
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-03 06:06
Heeft iemand al ervaring met de Samsung 46F6500 (of een ander 2013 model) en screen mirroring? Ik heb een Nexus 4 waar ik het mee geprobeerd heb. Ze zien elkaar en de koppeling wordt tot stand gebracht, echter vlak voor het tonen van het scherm van mijn Nexus, krijg ik de melding dat de verbinding verbroken is.

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Ik heb de 40F6500 in huis, starter wat betreft moderne tv's (ouders hebben 27 jarige B&O).

-Ontdekt dat via Plex de ondertitels niet werken bij mkv's waar de srt in de mkv zit ingebakken (=alles tegenwoordig). Iemand al ergens gehoord of dit toch opgelost gaat worden? Kromme is namelijk dat buiten Plex wel werkt, DLNA werkt het wel. :(.

-Kleuren ben ik nog niet heel erg over te spreken, als ik iets via plex afspeel ziet het er heel anders uit als via plex vanaf macbook via hdmi. Licht aan settings/ players. Iemand suggesties voor goede standaard settings?

-Heel erg leuk dat IR zendertje, heb logitech 5.1 volume besturing werkend (aan/uit werkte ook bij het instellen) echter dacht ik, zou logisch zijn als ie dan ook uit- en inschakelt samen met de tv, dat is niet het geval. Nou heb ik alsnog een remote van logitech nodig? :?

[Voor 20% gewijzigd door Boeiend op 29-04-2013 18:27]

Iemand ervaring met dit;

Smart View
Deze tv beschikt over Samsung Smart View. Via de Android Market of iTunes Store download je de Smart View-app, zodat je daarna jouw Samsung-televisie via je tablet of smartphone kunt bedienen. Ook is het mogelijk via de Smart View-app tv te kijken op je tablet of smartphone. Zowel je tablet, smartphone als televisie moeten verbonden zijn met hetzelfde WiFi-netwerk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:56
Sinds vandaag ben ik ook in het bezit van de ue55f8000slxxn. Ben zeer tevreden over het toestel.
Krijg alleen geen digitale kanalen van UPC aan de gang. Firmware is 1004.7. Volgens UPC is het toestel dus ook helemaal niet geschikt. Krijg geen HD zenders door behalve NED 1,2 en 3. De eerste vrijgegeven zenders krijg ik ook door. Voor de rest blijft ie gecodeerde zender weergeven. krijg ook geen toegang tot de algemene interface in het menu. Wat doe ik verkeerd? Of leest de tv gewoon geen UPC modules?
UPC wil er niet aan mee werken in ieder geval. Hebben hier meer mensen last van?
Volgens Samsung zou de tv gewoon UPC en Ziggo moeten supporten.

Edit: CI+ slot zat er dus niet helemaal goed opgeklikt. Zoals hier onder ook al werd aangegeven: Voelt niet echt solide.

Betreft die achter plaat, klopt die past dus niet als je de ci+ module gebruikt. Moet je helaas teleurstellen.

Voor de rest top toestel.

[Voor 17% gewijzigd door blueface op 01-05-2013 20:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xnpu
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-04-2015
Vanmorgen mijn UE55F8000 ontvangen, NL versie (of eigenlijk Benelux versie denk ik aangezien ook Belgie en Luxemburg in het provider lijstje staan.)

Opvallende pluspunten: (komende van een oude Philips LCD)
* Beeld is echt top. Ik gebruik de movie preset en het ziet er netjes uit.
* De menu's en schermovergangen zijn lekker vlot.
* TV gids is netjes en overzichtelijk.

Paar kleine minpuntjes:
* De CI+ module wordt met een opzet-stukje aan de TV gekoppeld. Dit voelt niet echt solide aan. Bovendien steekt het geheel zodanig uit dat je die mooie plaat die de aansluitingen moet verbergen niet meer kan gebruiken. (Ik hoop eigenlijk dat iemand mij nu gaat vertellen dat ik het verkeerd doe.)
* Moest zelf de netwerk-ID en frequentie voor Ziggo in mijn regio aanpassen. Op zich niet zo'n ramp, maar dit zou echt zoiets zijn waar de ouderen in de familie niet uitkomen terwijl alle andere instellingen wel duidelijk en eenvoudig zijn.
* Er zitten enkele hele mooie apps tussen, maar de meeste zijn gewoon echt verschrikkelijk lelijk. Alsof ik een CGA monitor gebruik. Jammer is dat. Zou graag zien dan Samsung hier wat strenger in is - dat apps op z'n minst Full-HD artwork mee moeten leveren.
* Beetje flauw dat je apps als Ximon en MovieMax niet kan verwijderen.

MacBook Pro Retina 13 2.6/16/256  iMac 27" 5K 3.5/32/512GB  iPhone 6 Plus 64

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xnpu
Heb het net even voor je geprobeerd op de iPhone 5:

* Afstandsbediening werkt wel aardig. Een enkele keer lijkt de app te crashen.
* TV kijken lukt niet. De app zegt simpelweg "Scrambled Channels", alsof het alleen ongecodeerde zenders kan weergeven.
* De app is niet aangepast voor de iPhone 5 resolutie.

Wellicht is het op Android beter. Op iPhone/iPad zou ik het niet gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xnpu
jonas533 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 18:42:
Heb net gekeken. Heb helaas geen usb HD, maar met PIP kan ik 2 digitale zenders bij UPC te gelijke kijken. Dat werkt dus wel.
Bij mij lukt het alleen als 1 van de 2 zenders Nederland 1 is. (Ongecodeerd dus.) Zou fijn zijn als Ziggo UPC volgt en meer ongecodeerd aanbied.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 179986

Ik wilde eigenlijk een midrange tv kopen maar wilde toch 3D uitproberen, dus een trede hoger naar de F6400. Heb ook nog nagedacht over een F7000 maar handgebaren en spraakherkenning kunnen me eerlijk gezegd gestolen worden :/. De F8000 is dan weer net iets te duur voor een televisie, alhoewel ik geloof dat de beeldkwaliteit er dan wel op vooruit gaat :). De hogere varianten in de F6000 serie zijn voornamelijk design keuzes maar de prijsverschillen tussen die miniem verschillende modellen vind ik aardig absurd: 100 euro meer voor een dunnere rand en 200 Hz meer wat betreft de CMR gimmick.

• djeck
  • Laatst online: 20-03 13:34
Anoniem: 179986 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 20:21:
Ik wilde eigenlijk een midrange tv kopen maar wilde toch 3D uitproberen, dus een trede hoger naar de F6400. Heb ook nog nagedacht over een F7000 maar handgebaren en spraakherkenning kunnen me eerlijk gezegd gestolen worden :/. De F8000 is dan weer net iets te duur voor een televisie, alhoewel ik geloof dat de beeldkwaliteit er dan wel op vooruit gaat :). De hogere varianten in de F6000 serie zijn voornamelijk design keuzes maar de prijsverschillen tussen die miniem verschillende modellen vind ik aardig absurd: 100 euro meer voor een dunnere rand en 200 Hz meer wat betreft de CMR gimmick.
Je vergeet de belangrijkste feature van de 7000/8000 series. De mogelijkheid tot het plaatsen van de evolutionkit.

| geen |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xnpu
Diverse zenders (Ziggo) sturen een Dolby Digital signaal mee. De TV (F8000) lijkt echter niet te onthouden dat ik dit signaal wil gebruiken. Elke keer als ik van zender wissel schakelt de TV terug naar Stereo via een PCM of DTS signaal (of ik PCM of DTS wil gebruiken onthoud hij dan weer wel). Vervolgns moet ik weer naar het Tools menu om de audio taal te veranderen van "Niet gedefinieerd" (de eerste) naar "Niet gedefinieerd" (de tweede). Dit schakelt de TV weer naar Dolby Digital.

Iemand enig idee hoe ik de TV zo in kan stellen dat hij altijd Dolby Digital gebruikt voor zenders waar dit beschikbaar is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:22

Bart1983

TF2: [GoT]Netherlands

Weet iemand waarom de UEXXF6800 een 400CMR (en ook geen microdimming) heeft en alle modellen daaronder (in de 66XX range) wel een 600 CMR. Dit valt een beetje uit de lijn van de 2012 reeks. De ES6800 (2012) was namelijk wel een subtopper maar de F6800 (2013) eigenlijk helemaal niet.

[Voor 5% gewijzigd door Bart1983 op 05-05-2013 10:43]

TF2: [GoT]Netherlands

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blueface
xnpu schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 22:51:
Diverse zenders (Ziggo) sturen een Dolby Digital signaal mee. De TV (F8000) lijkt echter niet te onthouden dat ik dit signaal wil gebruiken. Elke keer als ik van zender wissel schakelt de TV terug naar Stereo via een PCM of DTS signaal (of ik PCM of DTS wil gebruiken onthoud hij dan weer wel). Vervolgns moet ik weer naar het Tools menu om de audio taal te veranderen van "Niet gedefinieerd" (de eerste) naar "Niet gedefinieerd" (de tweede). Dit schakelt de TV weer naar Dolby Digital.

Iemand enig idee hoe ik de TV zo in kan stellen dat hij altijd Dolby Digital gebruikt voor zenders waar dit beschikbaar is?
Als je in het menu onder geluid kijkt, dan extra instellingen kun je dit defenitief wijzigen. Je kunt dan kiezen uit pcm, dolby digital en dts 2.5. Bij mij onthoud de tv dit dan. Uiteraard alleen bij zenders die dit ondersteunen. Als dit niet werkt zou je eens kunnen kijken of de tv op thuismodus staat. Nieuwe firmware kan ook geen kwaad. Ik gebruik trouwens UPC als provider.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:22
Anoniem: 179986 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 20:21:
Groot verschil zit hem in het paneel. De series 6 heeft een 100Hz paneel waar de series 7 en hoger een 200Hz paneel heeft. Daar zit zeker wel verschil in en is die €100,- zeker wel waard.
Bart1983 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 10:25:
Weet iemand waarom de UEXXF6800 een 400CMR (en ook geen microdimming) heeft en alle modellen daaronder (in de 66XX range) wel een 600 CMR. Dit valt een beetje uit de lijn van de 2012 reeks. De ES6800 (2012) was namelijk wel een subtopper maar de F6800 (2013) eigenlijk helemaal niet.
De logica in de 2013 lijn is een beetje verloren gaan. 600Hz CMR heeft ook geen meerwaarde tegenover 400Hz CMR.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xnpu
blueface schreef op zondag 05 mei 2013 @ 12:26:
[...]

Als je in het menu onder geluid kijkt, dan extra instellingen kun je dit defenitief wijzigen. Je kunt dan kiezen uit pcm, dolby digital en dts 2.5. Bij mij onthoud de tv dit dan. Uiteraard alleen bij zenders die dit ondersteunen. Als dit niet werkt zou je eens kunnen kijken of de tv op thuismodus staat. Nieuwe firmware kan ook geen kwaad. Ik gebruik trouwens UPC als provider.
Dat werkt bij mij helaas niet. De Dolby Digital optie in Geluid > Extra instelling is alleen beschikbaar als ik de tweede "Niet gedefinieerd" taal kies. Zap ik heen en weer dan springt de TV terug naar de eerste "Niet gedefinieerd" taal waar geen Dolby Digital bij zit.

Wellicht is het eigenlijke probleem dus het onthouden van de gekozen taal. Ik vermoed dat bij UPC de Stereo en Dolby Digital tracks onderdeel zijn van dezelfde taal (zoals het hoort) en ze bij Ziggo over 2 (niet gedefinieerde) talen verdeeld zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blueface
Ik heb toch wel een vervelend issue met mijn ue55f8000 en mijn Marantz sr7005. Het gaat om de audio return channel functie. Ik heb de receiver op hdmi 3 aangesloten van de tv(ARC) en hij herkend de Marantz dus maar half. Tijdens het zoeken van de anynet functie vindt de tv de versterker dus(sr7005), maar als het zoeken afgelopen is, staat er dus geen apparaat met een vinkje ervoor. Marantz staat uiteraard op hdmi control aan. Heb wel geluid over de versterker tijdens het tv kijken. Nu komt dus het probleem. Als ik een andere bron gebruik op de versterker zoals bijvoorbeeld internet radio of de normale tuner en de tv hoeft daar niet bij aan te staan, werkt daarna de arc functie niet meer. Dan moet ik echt de stekker van de tv eruit trekken voordat de arc functie weer actief wordt met geluid. De tv blijft trouwens wel de versterker half herkennen, komt dus alleen geen geluid uit. Ik heb dit trouwens alleen met deze bronnen. IK kan gewoon de ps3 of xbox gebruiken, hierna switcht de tv automatisch gewoon weer terug. Alleen als ik dus de versterker gebruik zonder de tv aan en gebruik later de tv dan begint dus weer de ellende. Ik weet zeker dat het niet aan de Marantz ligt. Ik had hiervoor een d8000 en heb er nooit geen last van gehad. Dus hopen dat een firmware hier nog wat aan veranderd. Nog meer mensen met een av-receiver in combinatie met deze tv en dit probleem?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xnpu
Ik heb mijn probleem opgelost. Als ik Dolby Digital instel op een 'gewone' zender waar de taal "Nederlands" is onthoud de TV de instelling wel. (Ik deed het steeds op HBO, waar de taal 'Niet gedefinieerd' is.)

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:04
Voor de mensen die een F7000 of hogere serie hebben: hoe werkt de twintuner? Ik twijfel tussen een Panasonic (DT60) of een F7000 en eigenlijk is de twintuner functionaliteit bij mij doorslaggevend (mijn vader wil voetbal kijken tegelijk met het journaal enzo. :-P)

Ik weet dat in de Panasonic twee CI+ kaarten moeten. Wat volgens mij, totdat de nieuwe versie van CI+ uitkomt, de enige manier is om echt twee kanalen tegelijk te kijken op een tv is (hoe een settopbox het doet, is mij dan weer een raadsel).

Ik ben dus wel heel benieuwd hoe Samsung dit heeft geïmplementeerd en of het echt werkt. De Panasonic heeft trouwens nog een leuke gimmick: je kan de tweede tuner ook gebruiken om met je iPad naar alle tv zenders te kijken (en dus niet alleen die paar die door bijv de ziggo app worden ondersteund).

• blueface
ChrisM schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 10:47:
Voor de mensen die een F7000 of hogere serie hebben: hoe werkt de twintuner? Ik twijfel tussen een Panasonic (DT60) of een F7000 en eigenlijk is de twintuner functionaliteit bij mij doorslaggevend (mijn vader wil voetbal kijken tegelijk met het journaal enzo. :-P)

Ik weet dat in de Panasonic twee CI+ kaarten moeten. Wat volgens mij, totdat de nieuwe versie van CI+ uitkomt, de enige manier is om echt twee kanalen tegelijk te kijken op een tv is (hoe een settopbox het doet, is mij dan weer een raadsel).

Ik ben dus wel heel benieuwd hoe Samsung dit heeft geïmplementeerd en of het echt werkt. De Panasonic heeft trouwens nog een leuke gimmick: je kan de tweede tuner ook gebruiken om met je iPad naar alle tv zenders te kijken (en dus niet alleen die paar die door bijv de ziggo app worden ondersteund).
Ik heb zelf de UE55F8000
Het is eigenlijk niet echt een dual tuner. Het is zo dat je dus 1 gecodeerd signaal kunt kijken of opnemen.

Dus je kunt bijvoorbeeld RTL 4 HD opnemen of bekijken en een niet gedodeerd kanaal zoals ned 1 of een ander vrij kanaal opnemen of kijken. Je kan dus niet 2 kanelen die gecodeerd zijn tegelijk opnemen of kijken. Heb zelf upc dus die geven de digitale nederlandse sd kanalen vrij, die kun je dus gewoon kijken en opnemen tegelijk. Het kan niet dat je bijvoorbeeld film 1 en HBO tegelijk opneemt of kijkt. Dit geld ook voor de smart view via een tablet of telefoon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:04
Duidelijk! Bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blueface
Vandaag klantenservice van Samsung gesproken over de Audio Return Channel functie. Standaard verhaal over nieuwe firmware installeren en dergelijke. uiteindelijk bood de klantenservice de oplossing! Ja, gewoon weer dus een optical out van de tv naar de receiver trekken. Echt briljant. NOT! Ik vraag gewoon vriendelijk via Samsungworld of ze eens willen na vragen of ze het in de volgende firmware meenemen om dit op te lossen, komen ze met dit. Ik ben altijd zeer tevreden met samsung producten, maar zodra je de klantenservice nodig hebt is het gewoon weg drama. Ze weten niets en zijn nog onbeschoft aan de telefoon ook! Dit is namelijk niet de eerste keer dat ik dit soort situaties heb. Het ligt ook echt aan de klantenservice in Nederland. Vanuit Engeland en omringende landen zie ik wel positieve reacties om mails en forums. Aan de telefoon hoor je gewoon medewerkers tussendoor in de wacht over wat ze van muziek ze hebben gedownload op hun telefoon. Echt klant gericht dus! Sorry, maar dit moest even. Hopelijk reageert hier een samsung medewerker die wel verstand van zaken heeft.

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:12
Ik heb 2 weken geleden de UE40F8000 ontvangen.

Ik had hiervoor een UE37D6750 (2011) en daar ben ik erg tevreden over maar de UE40F8000 heeft naar mijn idee een aantal punten die hem niet 1700 euro waard maken.

Mijn minpunten:

- De backlight is minder egaal dan de oudere samsung. Aan de randen is het duidelijk donkerder dan bijvoorbeeld in het midden van het scherm.
- Er is meer backlight leaking aanwezig.
- De bouwkwaliteit van het toestel is minder. Achterin mijn model zaten gewoon een aantal schroeven scheef.
- Ik heb niet echt het idee dat samsung veel aandacht besteed aan de software. Behalve dan aan een aantal gimmicks. Naar mijn idee merk je echt niets van de quad core processor. Bijvoorbeeld de webbrowser op het toestel is nog steeds om te janken. Ook de apps zijn in 2 jaar geen stap vooruit gegaan.

Mijn pluspunten:
- De 3d beelden zien er minder wazig uit (minder 'ghosting').
- Het beeld was over het algemeen iets helderder.
- Er zit een IR zender bij voor settopbox/versterker waardoor je met je TV remote handig je andere apparatuur kunt bedienen.

Nog even wat advies voor mensen die een F serie kopen en Ziggo hebben:
Je moet een redelijk nieuwe CI+ module hebben. Ik had nog een paarse van SMIT maar die zijn te oud om in deze modellen te gebruiken.

Overigens heb Ik heb inmiddels mijn toestel weer ingeleverd en ben nog opzoek naar een alternatief.

• blueface
ja3 schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 16:14:
Ik heb 2 weken geleden de UE40F8000 ontvangen.

Ik had hiervoor een UE37D6750 (2011) en daar ben ik erg tevreden over maar de UE40F8000 heeft naar mijn idee een aantal punten die hem niet 1700 euro waard maken.

Mijn minpunten:

- De backlight is minder egaal dan de oudere samsung. Aan de randen is het duidelijk donkerder dan bijvoorbeeld in het midden van het scherm.
- Er is meer backlight leaking aanwezig.
- De bouwkwaliteit van het toestel is minder. Achterin mijn model zaten gewoon een aantal schroeven scheef.
- Ik heb niet echt het idee dat samsung veel aandacht besteed aan de software. Behalve dan aan een aantal gimmicks. Naar mijn idee merk je echt niets van de quad core processor. Bijvoorbeeld de webbrowser op het toestel is nog steeds om te janken. Ook de apps zijn in 2 jaar geen stap vooruit gegaan.

Mijn pluspunten:
- De 3d beelden zien er minder wazig uit (minder 'ghosting').
- Het beeld was over het algemeen iets helderder.
- Er zit een IR zender bij voor settopbox/versterker waardoor je met je TV remote handig je andere apparatuur kunt bedienen.

Nog even wat advies voor mensen die een F serie kopen en Ziggo hebben:
Je moet een redelijk nieuwe CI+ module hebben. Ik had nog een paarse van SMIT maar die zijn te oud om in deze modellen te gebruiken.

Overigens heb Ik heb inmiddels mijn toestel weer ingeleverd en ben nog opzoek naar een alternatief.
Ik zou bijna denken dat je een teruggebracht toestel heb gekregen van iemand die de achterkant er vanaf heeft gehad. Ik herken namelijk helemaal niets van deze dingen. Mijn tv was echt keurig in orde bij aflevering en zeker geen scheve schroeven in de achterkant. Het lijkt me ook niet echt normaal dat deze toestellen zo de fabriek verlaten. Ik heb hier voor een UE46D8000 gehad en die had toch echt meer backlight bleeding dan die UE55F8000SL die ik nu heb.

Dan over die quad core processor. Daar ben ik het ook niet mee eens. Als ik Smarthub opstarte op de D8000 kon ik eerst koffie gaan halen bij wijze van spreken en ik als ik de F8000 aanzet heb ik alles binnen een seconde of 30 inbeeld. Dat duurde bij de D-serie toch echt zo'n 1,5 minuut alles bij elkaar. Dit komt omdat ik de CI+ Module van UPC gebruik en die moet eerst verifieerd worden. Als ik die eruit haal is alles binnen een seconde of 15 Klaar. Ik vind het echt een super vooruitgang.

Dan over de helderheid van het scherm in de hoeken wat je zegt. Dit komt waarschijnlijk omdat je eco sensor of beweginglicht aan had staan. Als ik die uitzet heb ik echt over het hele beeld gewoon dezelfde licht en helderheid opbrengst, natuurlijk wel bij een lichte en niet te donkere achtergrond, zodat het scherm moet dimmen.

Dan de apps. Hier geef ik je gelijk in. Voor bijna alle typen dezelfde apps. Ik ben al tevreden met uitzending gmist en rtl xl. Die laatste moet nog komen voor de F-series. Bij UPC of Ziggo in de decoders zijn de apps ook niet over naar huis te schrijven. Die browser idem. Trage meuk waarop niemand zit te wachten.

Dan de bouwkwaliteit. De D8000 Serie dit ik had had inderdaad een metalen achterplaat en dat heeft de F-serie niet. Maar ik vind de bouwkwaliteit nou niet echt super slecht. Als ik het toestel vast pak dan kraakt het echt niet aan alle kanten. Al vond ik de D8000 Serie wel een super uiterlijk hebben. Mooier dan de F-serie, maar dat is persoonlijk. Je kunt niet alles hebben. Ik raad je aan om het hetzelfde toestel nog eens te proberen en zeker te weten dat deze nieuw is.

[Voor 1% gewijzigd door blueface op 12-05-2013 19:44. Reden: typefouten]

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:13
mischien kan iemand mij helpen....mijn moeder wilt een nieuwe tv kopen en ze twijvelt tussen de F6510,F6670 en de F6650

nou vraag ik mij ook af of de F6650 t zelfde is als de F6670.........kan het zijn dat de F6650 een scheer en foppen model is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blueface
joey82 schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 22:23:
mischien kan iemand mij helpen....mijn moeder wilt een nieuwe tv kopen en ze twijvelt tussen de F6510,F6670 en de F6650

nou vraag ik mij ook af of de F6650 t zelfde is als de F6670.........kan het zijn dat de F6650 een scheer en foppen model is?
Het kan inderdaad dat een bpaald type alleen in een bepaalde winkel verkocht word. Meestal zijn de functies die de tv ondersteund hetzelfde, alleen is bijvoorbeeld een rand van het beeldscherm een ander kleurtje, die dus specifiek in die winkel verkocht word. Naar de winkel gaan en die 2 verschillende modellen bekijken vragen of je de functies mag zien is natuurlijk het beste. Ook is het vaak dat het toestel een net wat andere voet heeft. Bijvoorbeeld wit ipv zwart. Let er wel op dat het typenummer eindigt op xxn. Dit is wel belangrijk als je de smarthub en apps wil gaan gebruiken. Ook als je een CI+ module gebruikt om tv te kijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

blueface schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 14:56:
[...]

Ik heb zelf de UE55F8000
Het is eigenlijk niet echt een dual tuner. Het is zo dat je dus 1 gecodeerd signaal kunt kijken of opnemen.

Dus je kunt bijvoorbeeld RTL 4 HD opnemen of bekijken en een niet gedodeerd kanaal zoals ned 1 of een ander vrij kanaal opnemen of kijken. Je kan dus niet 2 kanelen die gecodeerd zijn tegelijk opnemen of kijken. Heb zelf upc dus die geven de digitale nederlandse sd kanalen vrij, die kun je dus gewoon kijken en opnemen tegelijk. Het kan niet dat je bijvoorbeeld film 1 en HBO tegelijk opneemt of kijkt. Dit geld ook voor de smart view via een tablet of telefoon.
Misschien een hele domme vraag, maar neemt de F8000 ook op als de tv uitstaat?
Stel ik moet vanavond weg en wil op RTL4 wat opnemen, lukt dat dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blueface
Anoniem: 149691 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 20:15:
[...]

Misschien een hele domme vraag, maar neemt de F8000 ook op als de tv uitstaat?
Stel ik moet vanavond weg en wil op RTL4 wat opnemen, lukt dat dan?
Als je bedoelt dat de tv op standby staat, neemt ie gewoon op. De interne klok moet wel op automatisch staan ingesteld. Uiteraard ook voldoende ruimte en snelheid op het usb-apparaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cyberik
  • Laatst online: 18-01 15:23
Beste TV-enthousiasten, graag wil ik jullie het volgende niet onthouden:
3 jaar geleden was er op dit forum een grote zoektocht naar een winkel die de Samsung Televisies voor een goede prijs verkocht. Ik heb toen bij Electroworld Tummers in Roermond een zeer goede deal gemaakt voor de Samsung UE55C8700. Ik woon in het Westland, onder Den Haag, maar de prijs was zo goed dat ik naar Roermond ben gereden om het toestel daar te halen.
Nu 3 jaar verder, was ik opnieuw enthousiast geworden voor de UE55F8500, ja de nieuwe 8500!!
Na eerst in mijn eigen omgeving gebeld te hebben, heb ik toch weer contact gehad met Electroworld Tummers in Roermond. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik gisteren, zaterdag 11 mei, weer in mijn auto ben gestapt om daar dit fantastische toestel te halen. Het is de moeite van de kilometers waard!
En, nee.... ik heb persoonlijk geen contacten, aandelen oid met deze zaak of met Samsung.
Maar mocht iemand overwegen een nieuw toestel te kopen voor een goede prijs, zou ik zeker even contact opnemen met deze zaak.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quan Vu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-03 22:17
Als je Foka Rotterdam had gebeld/gemaild, dan had je niet helemaal naar Roermond hoeven te rijden voor een goeie prijs voor een tv :').

Ligt het aan mij of is de interesse in high-end tv's nu wel een beetje over? De voorgaande topic's over de D en E series hadden veel meer berichten zelfs nog voor de lancering.

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:54
Ik ben zelf aan het wachten tot de F6500 in de maat 40 inch wat in prijs verlaagd. Laatst was er een actie dat hij voor 699 te koop was, hiervoor was ik echter net iets te laat. Nu kost hij weer gewoon 899.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-03 08:29
Quan Vu schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:19:
Als je Foka Rotterdam had gebeld/gemaild, dan had je niet helemaal naar Roermond hoeven te rijden voor een goeie prijs voor een tv :').

Ligt het aan mij of is de interesse in high-end tv's nu wel een beetje over? De voorgaande topic's over de D en E series hadden veel meer berichten zelfs nog voor de lancering.
Iets met economische crisis misschien ;)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
:)
Schizo007nl schreef op maandag 13 mei 2013 @ 18:21:
[...]

Iets met economische crisis misschien ;)
Inderdaad, we hebben het zó slecht .
Dat ik vanwege die crisistijd moet wachten tot de 46ueF8000 onder de 1500€ is.
Hij stond bij klein foto vorige week voor 1699,- :'( net niet binnen budget dus.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0Henk 'm!

cyberik schreef op zondag 12 mei 2013 @ 23:57:
Beste TV-enthousiasten, graag wil ik jullie het volgende niet onthouden:
3 jaar geleden was er op dit forum een grote zoektocht naar een winkel die de Samsung Televisies voor een goede prijs verkocht. Ik heb toen bij Electroworld Tummers in Roermond een zeer goede deal gemaakt voor de Samsung UE55C8700. Ik woon in het Westland, onder Den Haag, maar de prijs was zo goed dat ik naar Roermond ben gereden om het toestel daar te halen.
Nu 3 jaar verder, was ik opnieuw enthousiast geworden voor de UE55F8500, ja de nieuwe 8500!!
Na eerst in mijn eigen omgeving gebeld te hebben, heb ik toch weer contact gehad met Electroworld Tummers in Roermond. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik gisteren, zaterdag 11 mei, weer in mijn auto ben gestapt om daar dit fantastische toestel te halen. Het is de moeite van de kilometers waard!
En, nee.... ik heb persoonlijk geen contacten, aandelen oid met deze zaak of met Samsung.
Maar mocht iemand overwegen een nieuw toestel te kopen voor een goede prijs, zou ik zeker even contact opnemen met deze zaak.
Vreemd, ik heb 3 jaar geleden het zelfde gedaan (en nu weer) bij Electroworld in De Lier, bij jou om de hoek!!!!
Waarom ben je daar niet heen gegaan??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Claaslexion
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-03 07:24
Ik ben van plan in de komende weken de 55F8000 aan te schaffen.
Lees veel lovende berichten maar ook sommige negatieve berichten.

Scheelt de prijs nou zoveel ten opzichte van de andere winkels die ze verkopen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-03 10:06
Quan Vu schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:19:

Ligt denk ik aan het feit dat de prijzen nog veel te hoog zijn.

Daarnaast zijn er zeer mooie deals te maken op de 2012 ES serie; op dit moment stukken aantrekkelijker dan de nieuwe dure F reeks.

Ryzen 5 5600X, Gigabyte X570 Elite, 32Gb GSkill PC3600C16, MSI Gaming X 3060TI, Samsung 970 EVO, Seasonic 550 Platinum

Acties:
  • 0Henk 'm!

Claaslexion schreef op maandag 13 mei 2013 @ 23:36:

Mail plattetv. nl, vraag om de bodemprijs en zeg dat je niks in te ruilen hebt, scheelt een heleboel geld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:44
Werkt de netflix app op de f8000 toestellen ? Werkt er zelf wel omheen dat het lijkt dat ik in de us of uk zit.
Heeft iemand dit al getest. Ik zou graag een F8000 46" halen maar zou graag willen dat netflix op de tv werkt.

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-02 13:43
Claaslexion schreef op maandag 13 mei 2013 @ 23:36:

Alle officiele leveranciers moeten de adviesprijzen van samsung hanteren. Voor de UE46F7000 betekent dit 1999 euro.

Ik heb na veel zoeken al een buitenlands model met nederlandse firmware gevonden voor 1580 euro.

En 1 van de officiele dealers hanteert een adviesprijs van 1999 euro en hebben een knopje op de site "vraag naar de actuele prijs". Die kwamen vorige week met een prijs van 1749 en deze week met een prijs van 1699 euro.

Dus ja het scheelt een hoop.

Ik heb de 55F8000 besteld, meeste winkels vragen 2999,- euro maar kreeg hem na 2 x mailen voor 2500,99 euro, scheelt fors dus

• Knarff
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:22
Je kan hem nog iets voordeliger vinden. Bij plasmavisie.nl is hij 2398 euro. Nederlands model.

• prutser387
Plasmavisie koopt europese modellen en zet hier zelf de nederlandse firmware op. Qua garantie valt ie dan wel onder de nederlandse regels (dacht ik). Je hebt dan ook de nederlandse apps enzo. (PS: ik heb dit gelezen op andere forums, niet zelf ondervonden. Dus aan deze uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend :P)

Maar de tijdelijke aanbieding van de EvolutionKit2014, daar doen zij dus niet aan mee omdat ze geen officiele dealer zijn.

[Voor 23% gewijzigd door prutser387 op 16-05-2013 08:06]

blueface schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 14:56:
[...]

Ik heb zelf de UE55F8000

Vraagje; het terug kijken van je opgenomen programma's, is dat makkelijk terug te vinden en te kijken?

• blueface
Anoniem: 149691 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:56:
[...]

Vraagje; het terug kijken van je opgenomen programma's, is dat makkelijk terug te vinden en te kijken?
Zodra je de smarthub opent staat ie onder aan het kopje opgenomen programma's. Je selecteert het usb apparaat, dan krijg je de opnames die je in die maand hebt opgenomen. Bij elke opname zie je dus een klein fotootje van het begin van de opname + de naam van het opgenomen programma. Het is dus eigenlijk heel simpel en makkelijk terug te vinden. Ik vind het beter dan elk extern opname apparaat. Houd er wel rekening mee dat de opname alleen werkt op jou eigen tv toestel. Dit wordt gekoppeld aan het serienummer van de tv.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Heeft iemand al de soundbar HW-F750 in huis i.c.m. bovenstaande nieuwe tv's?
Ben benieuwd hoe dat werkt en hoe het geluid hiervan is, afgelopen zaterdag zag ik een opstelling bij de MM en het zag er gelikt uit, geluid kon ik vanwege de overige "herrie" niet beoordelen helaas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 3CPO
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-03 13:05
Kan iemand in het bezit van een F8000 vertellen hoe de mediaplayer is .
Ondersteund deze de gangbare codecs/subs?
Zit er iets van coverart/imdb ondersteuning in?

Acties:
  • 0Henk 'm!

blueface schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 22:25:
[...]

Zodra je de smarthub opent staat ie onder aan het kopje opgenomen programma's. Je selecteert het usb apparaat, dan krijg je de opnames die je in die maand hebt opgenomen. Bij elke opname zie je dus een klein fotootje van het begin van de opname + de naam van het opgenomen programma. Het is dus eigenlijk heel simpel en makkelijk terug te vinden. Ik vind het beter dan elk extern opname apparaat. Houd er wel rekening mee dat de opname alleen werkt op jou eigen tv toestel. Dit wordt gekoppeld aan het serienummer van de tv.
Bedankt!!
Wat heb jij achter je tv hangen, een USB stick of een compacte externe HDD?
Hoe groot heb je ongeveer nodig om redelijk wat te kunnen opnemen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blueface
Anoniem: 149691 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 12:51:
[...]

Bedankt!!
Wat heb jij achter je tv hangen, een USB stick of een compacte externe HDD?
Hoe groot heb je ongeveer nodig om redelijk wat te kunnen opnemen?
Ik heb een externe HDD eraan hangen van 1TB. HD kwaliteit van ongeveer 1 uur gebruikt zo'n 10GB. SD 3GB voor 1 uurtje. USB stick heb ik helaas geen ervaring mee. De HDD die ik gebruik is eentje zonder voeding(mee genomen vanaf vorige tv). Er wordt echter aanbevolen voor de F8000 een HDD met voeding te gebruiken. Ik ondervind er zelf geen hinder van.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blueface
3CPO schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:34:
Kan iemand in het bezit van een F8000 vertellen hoe de mediaplayer is .
Ondersteund deze de gangbare codecs/subs?
Zit er iets van coverart/imdb ondersteuning in?
Alle bekende codecs/subs worden ondersteund door deze tv. Als je de handleiding op de site van Samsung download staat hier precies de codecs en de subs in. Ik kan je helaas geen antwoord geven over hoe de mediaplayer is. Als ik probeer via de pc naar de tv te streamen lukt dit niet. Dit heeft niets met de tv te maken, maar met UPC die DLNA doodleuk blokkeert. Ik heb een Cisco EPC3925. Ik zou dan de horizonbox moeten nemen en dat verdom ik. Misschien dat er andere mensen zijn die je kunnen vertellen of dit goed werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Thanks Blueface!!

Opnemen gewoon via Guide?

Ben jij tevreden over je tv?
De mijne komt dinsdag, kan niet wachten...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blueface
Anoniem: 149691 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 20:23:
Thanks Blueface!!

Opnemen gewoon via Guide?

Ben jij tevreden over je tv?
De mijne komt dinsdag, kan niet wachten...
Je kan via de guide opnemen, maar ook via een handmatig schema wat ook heel simpel werkt. Tegenwoordig met al die reclames, waardoor het altijd wel uitloopt, gebruik ik het handmatig schema.

Ik ben tevreden over de tv, maar er zijn toch ook wel een aantal issues die via de software prima opgelost kunnen worden. Ik vind bijvoorbeeld dat als je de beweging licht stand aan hebt staan, dat ie wat veel dimt qua helderheid. Het lijkt dan net of het beeld minder scherp of minder kleur heeft. Je kunt dit simpel oplossen natuurlijk door het beeld anders in te stellen. Ik had eigenlijk deze stand op de D8000 altijd aan staan en dan waren de kleuren nog heel scherp en helder. Als je dit uitzet heb je een prima beeld. Ook staat standaard de eco-sensor aan. Dan nog het issue wat ik heb met de Marantz sr7005 en de audio return channel functie waarover ik eerder geschreven heb. Wat ik ook jammer vindt, is als je de spraak functie gebruikt, dan dimt automatisch het geluid als je hi tv zegt. Dit werkt dus niet als je het geluid via een av-receiver laat lopen. Dit resulteert dan dat de tv niet goed begrijpt wat je zegt. Gebaren functie is niet erg handig ben ik van mening. werkt ook erg traag en je wordt er dan ook snel moe van. Gebruik alleen de camera om te chatten en videogesprekken te voeren via facebook. Dan het smarthub menu. In een woord GEWELDIG! Mijn dikke complimenten voor Samsung hiervoor. Het gaat heel soepel en werkt super snel door die tabbladen. Als ze alleen nog even die software issues oplossen is het een geweldige tv. Verder game ik er op en dat gaat ook prima met de game stand en de ingang waarop je de computer aansluit pc noemt is de input lag ook erg laag. Je moet niet vergeten om de ingang pc te labelen. Alleen de gamemodus is dus niet genoeg! Zwart waardes ook heel mooi. Menu's zijn ook zeer uitgebreid en alles is eigenlijk naar jou smaak in de stellen. Mocht je het toestel willen ophangen aan een vesa meubel, hier zitten hulp onderdelen bij in de doos. Het toestel is namelijk wat dikker aan de onderkant door de subwoofer. Mocht je nog meer willen weten, dan hoor ik het wel. Alvast veel plezier met jou toestel!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Top review!!!
Maakt het wachten tot dinsdag alleen maar moeilijker voor ons...

Dat Hi tv, roep je dat tegen je tv als deze op standby staat en gaat dan de tv automatisch aan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Oja, snelle beelden zoals bij voetbal, verwerkt deze tv ze goed?
Geen vertraging of na-ijling te zien?

• blueface
Anoniem: 149691 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 22:46:
Oja, snelle beelden zoals bij voetbal, verwerkt deze tv ze goed?
Geen vertraging of na-ijling te zien?
Als de tv op standby staat roep je dus hi tv power on. Dit is ook het enige commando wat je in het engels roept. Dan springt de tv aan. Daarna hi tv en dan je commando bijvoorbeeld zender wijzigen of tv harder of iets dergelijks. Hi tv komt er eigenlijk altijd voor. Je mag maximaal een meter of 4 van het toestel af staan. Er zitten 2 afstandsbedieningen in de doos. De luxe versie heeft ook een voice knop. Je kunt wat verder van het toestel af staan. Dan hoef je geen hi tv meer te zeggen en kun je rechtstreeks je commando geven in de microfoon in de ab.

Over dat voetbal kan ik je geen antwoord geven. Ik kijk namelijk geen voetbal. Bij snelle actie films vindt ik dat ie het prima doet. Je kunt dan experimenteren met de motion plus instelling. Ik heb die op helder staan. Het ligt er aan wat je aan het kijken bent.

Welke instellingen gebruik jij blueface?

• blueface
Anoniem: 149691 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 16:38:
Welke instellingen gebruik jij blueface?
Qua beeld op de standaard modus.

Ruisfilter uit
Mpeg filter uit
Filmmodus uit
Motion plus helder
Schermformaat volledig voor HD zenders en blu-ray films, Auto-breed voor sd zenders

De reden dat ik op schermformaat volledig(screen fit) heb staan is dat dan de pixelmapping 1:1 is.

Bij de standaard instelling (16:9) zoomt het scherm wat in.

Voor de rest heb ik er niets aan veranderd. Op de standaard modus regelt het interne systeem automatisch de helderheid en contrast en dat soort zaken. Beeld heeft vrij felle kleuren.

Als je dit niet gewend bent kan je beter de film modus pakken. Hier kan je dan echt alles aan tweaken (witbalans en dat soort dingen tot in detail instellen, zelfs per hoofdkleur (6 stuks geloof ik).

Geloof me maar, je bent echt wel een poosje zoet als je alles naar wens wil afstellen.

Geluid is ook best wel prima voor een platte tv. Voor films en normale tv uitzendingen is het prima.

Had jij de tv nou ook bij plattetv.nl gehaald? Ik heb de tv daar ook vandaan en heb dus mijn UE46D8000 ingeruild daar. Heb het toestel in de winkel in Arnhem gehaald.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-03 08:08

DeFeCt

je wéét toch

Ik probeer de keuze te maken tussen de UE40F8000 en de UE40F7000... Als ik het goed begrijp zit het verschil hem voornamelijk in Micro Dimming (Ultimate) en de Clear Motion Rate. Persoonlijk vraag ik me heel erg af of ik dat verschil ga zien.. iets zegt me ook dat ik dat verschil ook niet ga zien in een MediaMarkt onder tl licht met een sub optimaal signaal. Iemand die hier iets zinnigs over zou kunnen roepen?

BvD!

Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

blueface schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 18:43:
[...]

Qua beeld op de standaard modus.

Ruisfilter uit
Mpeg filter uit
Filmmodus uit
Motion plus helder
Schermformaat volledig voor HD zenders en blu-ray films, Auto-breed voor sd zenders

De reden dat ik op schermformaat volledig(screen fit) heb staan is dat dan de pixelmapping 1:1 is.

Bij de standaard instelling (16:9) zoomt het scherm wat in.

Voor de rest heb ik er niets aan veranderd. Op de standaard modus regelt het interne systeem automatisch de helderheid en contrast en dat soort zaken. Beeld heeft vrij felle kleuren.

Als je dit niet gewend bent kan je beter de film modus pakken. Hier kan je dan echt alles aan tweaken (witbalans en dat soort dingen tot in detail instellen, zelfs per hoofdkleur (6 stuks geloof ik).

Geloof me maar, je bent echt wel een poosje zoet als je alles naar wens wil afstellen.

Geluid is ook best wel prima voor een platte tv. Voor films en normale tv uitzendingen is het prima.

Had jij de tv nou ook bij plattetv.nl gehaald? Ik heb de tv daar ook vandaan en heb dus mijn UE46D8000 ingeruild daar. Heb het toestel in de winkel in Arnhem gehaald.
Thanks!!

Ja, mijn tv komt ook bij plattetv vandaan,morgenmiddag verwacht ik hem.
Wat betreft het geluid, ik ben benieuwd, anders ga ik toch eens kijken voor die nieuwe buizenversterkte soundbar van Samsung, de HW-F750, zag hem in de winkel en ziet er gelikt uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blueface
Anoniem: 149691 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 17:54:
[...]

Thanks!!

Ja, mijn tv komt ook bij plattetv vandaan,morgenmiddag verwacht ik hem.
Wat betreft het geluid, ik ben benieuwd, anders ga ik toch eens kijken voor die nieuwe buizenversterkte soundbar van Samsung, de HW-F750, zag hem in de winkel en ziet er gelikt uit.
Ben benieuwd wat je er van vindt. Laat dat me nog even weten als je wilt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-02 12:01

Arx

Two Thoughts Ahead!

In hetzelfde enthausiastme als jullie heb ik eens ook bij plattetv.nl naar een goede prijs geinformeerd voor de 55" F8000 ter vervanging van mijn 6 jaar oude plasma Pioneer PDP-437XA. *O*

Ik kreeg daar alleen als reactie terug de adviesprijs van €2999,-. -O- Tja, die prijs had ik zelf ook al op hun website gezien... Doe ik iets verkeerd? Ik ben toch hopelijk niet die "arrogante" koper die per se de allerlaagste prijs wil zoals iedere gezonde hollander? ;( Als ik naar Pricewatch kijk weet ik dat die prijs lager kan. Wat hebben jullie uiteindelijk betaald voor het 55" model? Ik wordt zelf nog niet helemaal enthausiast van deze winkel.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blueface
Arx schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:34:
In hetzelfde enthausiastme als jullie heb ik eens ook bij plattetv.nl naar een goede prijs geinformeerd voor de 55" F8000 ter vervanging van mijn 6 jaar oude plasma Pioneer PDP-437XA. *O*

Ik kreeg daar alleen als reactie terug de adviesprijs van €2999,-. -O- Tja, die prijs had ik zelf ook al op hun website gezien... Doe ik iets verkeerd? Ik ben toch hopelijk niet die "arrogante" koper die per se de allerlaagste prijs wil zoals iedere gezonde hollander? ;( Als ik naar Pricewatch kijk weet ik dat die prijs lager kan. Wat hebben jullie uiteindelijk betaald voor het 55" model? Ik wordt zelf nog niet helemaal enthausiast van deze winkel.
Ik heb 2200 euro bij betaald op inlevering van een UE46D8000. Misschien kun je een mooie deal maken door bij hun die plasma in te ruilen. Kon het toestel voor 2750 euro mee nemen zonder wat in te leveren. Moest er wel voor naar de winkel komen. Dan kun je goed onderhandelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Ik kreeg via de chat 2500 euro als prijs aangeboden, zonder inruil.

Tv is binnen en super fraai, ik krijg alleen steeds de melding dat de tv niet CI+ geschikt is, iemand enig idee??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blueface
Anoniem: 149691 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:49:
Ik kreeg via de chat 2500 euro als prijs aangeboden, zonder inruil.

Tv is binnen en super fraai, ik krijg alleen steeds de melding dat de tv niet CI+ geschikt is, iemand enig idee??
De tv is ook nog niet officeel upc geschikt. Als het goed is kun je wel alles opnemen en bekijken of niet?
Ik krijg ook elke keer de melding als je de tv aanzet. De ci+ module werkt maar de software moet bijgewerkt worden. Dat is de melding die ik krijg.

[Voor 9% gewijzigd door blueface op 21-05-2013 21:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Blueface,

wij zitten bij Caiway.
Ik kan niet de gecodeerde kanalen zien, snap er niks van, de CI+ en bijbehorend kaartje werkte als een trein in de vorige tv (C8700 uit 2010)

Ik krijg steeds deze melding; Uw toestel is niet volledig CI+ geschikt.
Druk ik op OK dan krijg ik de melding "gecodeerd signaal"..........

Ik snap er niks van, doorgaans zijn dit soort dingen bij mij nooit een probleem......

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blueface
Anoniem: 149691 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:00:
Blueface,

wij zitten bij Caiway.
Ik kan niet de gecodeerde kanalen zien, snap er niks van, de CI+ en bijbehorend kaartje werkte als een trein in de vorige tv (C8700 uit 2010)

Ik krijg steeds deze melding; Uw toestel is niet volledig CI+ geschikt.
Druk ik op OK dan krijg ik de melding "gecodeerd signaal"..........

Ik snap er niks van, doorgaans zijn dit soort dingen bij mij nooit een probleem......
Als je de tv aanzet geeft de tv dan de melding iets met autorisatie enz? Welke firmware draai je? Weet je zeker dat je ci+ houder goed in het toestel hebt zitten en de module zelf ook? Als je in het menu onder zenders, algemene interface kijkt wat zie je dan? Als dit je dit niet kunt selecteren, zit de module of de ci+ houder er niet goed in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Blueface, ik heb een andere smartcard (ik heb er 2) uit een tv boven gehaald, deze smartcard is pas een jaar oud, de orginele al jaren, nu werkt het als een trein, ligt dus op 1 of andere manier aan de smartcard.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:32
Anoniem: 149691 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:49:
Volgens een medewerker van Ziggo werken TV's uit 2013 (meestal) niet met de oude CAMs, je zult een nieuwe CAM moeten halen (Quantis, of een blauwe SMiT). Als het goed is komt er later dit jaar een firmwareupdate voor de oude CAMs om dit euvel te verhelpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blueface
Anoniem: 149691 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:20:
Blueface, ik heb een andere smartcard (ik heb er 2) uit een tv boven gehaald, deze smartcard is pas een jaar oud, de orginele al jaren, nu werkt het als een trein, ligt dus op 1 of andere manier aan de smartcard.....
Wat hcQd ook al zegt, waarschijnlijk moet de kaart of de module worden geupdate worden met de nieuwste software. Wel mooi dat het werkt met die 2de smartcard. Kun je in ieder geval tv kijken.

Veel kijkplezier en geniet ervan.

• blueface
RTXL XL nu ook voor de F serie beschikbaar. Te downloaden via samsung apps onder het kopje video. Begint er dus op te lijken dat we alle apps weer krijgen van de vorige serie. Ben er wel erg blij mee. Ik miste RTXL XL toch wel.

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-03 11:36
Ik gebruik de mediaplayer van de Samsung (F8000) en heb op HDMI 3 (ARC) mijn versterker aangesloten.Er komt geluid uit de versterker standaard was dit PCM (stereo) maar ik heb films in DTS, DTS-HD etc.

Nu moet ik altijd omslachtig via het menu van de TV kiezen voor DTS.

Is er een instelling zodat de versterker weer de audio gaat decoden ipv de TV? ARC staat dus wel goed ingesteld lijkt me maar wil dat de versterker het doet. Ik kan alleen geen setting vinden. Heeft iemand hier ervaring mee?

Hiervoor had ik een WD Live TV die op de versterker (Onkyo TX-NR515) was aangesloten maar ik had de hoop dat ik deze niet meer nodig zou hebben.

Verder zijn er nog wat nadelen aan de TV waardoor ik toch weer overweeg om terug te gaan naar mij Ziggo Decoder en WD Live TV. Ik heb nu een CI+ module dus dacht wat kastjes de deur uit te kunnen doen.

Nadelen:
- Kan maar 1 kanaal opnemen bij gecodeerde kanalen. (Tuner Ziggo dus weer nodig)
- Mediaplayer (DLNA) content laat geen "album art" zien. (WD Live dus weer nodig)
- Mediaplayer (DLNA) ook al kies je video moet je nog overal door heen bladeren om bij "Video" te komen.(WD Live dus weer nodig)
- ARC geen mogelijkheid om DTS-HD naar de versterker te sturen? (WD Live dus weer nodig)

De hardware die ik dus gebruik zijn:

Onkyo TX-NR515
Samsung F8000
Synology 212+ NAS

• prutser387
Hoe werkt die synology met Plex op de samsung?

Werkt dat beter dan DLNA?

Blueface,

als ik de iPhone app van Samsng gebruik zie ik op mijn telefoon dezelfde zender als op de tv, leuk, maar weet jij of je op je telefoon ook een andere zender als op de tv kan zien, of is dat niet mogelijk?

• blueface
Anoniem: 149691 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 20:09:
Blueface,

als ik de iPhone app van Samsng gebruik zie ik op mijn telefoon dezelfde zender als op de tv, leuk, maar weet jij of je op je telefoon ook een andere zender als op de tv kan zien, of is dat niet mogelijk?
Dat kan wel, maar de zender mag niet gecodeerd zijn. Dus of je kijkt een vrije zender op te tv en een gecodeerde zender op de telefoon of andersom. Zelfde verhaal als met opnemen eigenlijk. Wet niet of caiway vrije kanelen heeft maar upc zendt alle gebruikelijke nederlandse zenders vrij zonder codering uit.

Ik gebruik zelf een samsung s3 als telefoon en het smart view werkt er goed op met 2 verschillende zenders.

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:01
Ik twijfel enorm tussen de F7000 en de F6500.
- 800 CMR vs. 400 CMR is volgens mij nauwelijks relevant. Wil wel 3D gaan kijken, maar dan nog.
- Camera op de F7 vind ik niet nodig.
- Quadcore vs. dualcore, ben benieuwd naar dat verschil in gebruik. Wil vooral de mediaspeler gebruiken.
- Evo-kit zie ik niet zo snel de meerwaarde van in, m.u.v. uitz. gemist ga ik niet veel SMART'en denk ik.
- Prijsverschil is aanzienlijk
- Paneel verschil heb ik niet gezien in de winkel, laat staan thuis.

Misschien nog interessant: vanaf 27 mei cash back:
40 inch: €100,-
46/50 inch: €150,-
55 inch: €200,-
60 inch: €250,-

• Yeltz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-03 00:51
Barns schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 21:29:

...
Misschien nog interessant: vanaf 27 mei cash back:
Heb je daar een bron voor? Ik ben er wel in geintresseerd.
Ik zit zelf te azen op een F8000, en dan kan zo'n cashback actie nog voor wat verzachting in de portemonnee zorgen :*)

Yeltz schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 21:52:
[...]

Heb je daar een bron voor? Ik ben er wel in geintresseerd.
Ik zit zelf te azen op een F8000, en dan kan zo'n cashback actie nog voor wat verzachting in de portemonnee zorgen :*)
Vorige week hoorde ik het al bij de winkel waar ik mijn Samsung vandaan hebt.

blueface schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 20:49:
[...]

Dat kan wel, maar de zender mag niet gecodeerd zijn. Dus of je kijkt een vrije zender op te tv en een gecodeerde zender op de telefoon of andersom. Zelfde verhaal als met opnemen eigenlijk. Wet niet of caiway vrije kanelen heeft maar upc zendt alle gebruikelijke nederlandse zenders vrij zonder codering uit.

Ik gebruik zelf een samsung s3 als telefoon en het smart view werkt er goed op met 2 verschillende zenders.
Haha, de onvermijdelijke vraag komt dan; hoe krijg ik een andere zender op mijn telefoon als op de tv?

• VicSmurf
Ik denk dat ik mijn 46" F8000 maar weer terug stuur zie link. Lijkt wel weg veel last van Clouding te hebben. :(

http://sdrv.ms/12z3f0K

[Voor 6% gewijzigd door VicSmurf op 23-05-2013 22:46]

• blueface
Anoniem: 149691 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 21:56:
[...]

Haha, de onvermijdelijke vraag komt dan; hoe krijg ik een andere zender op mijn telefoon als op de tv?
Zorg dat je smart view hebt opgestart.

Klik boven aan het scherm op view, staat standaard op remote control.

Als het goed is kun je het kanaal wijzigen op het telefoonscherm met de knoppen ch -/+ en volume -/+

Dit geld dan alleen om het telefoonscherm waar het beeld op vertoont wordt.

[Voor 12% gewijzigd door blueface op 23-05-2013 22:48]

• blueface
VicSmurf schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:43:
Ik denk dat ik mijn 46" F8000 maar weer terug stuur zie link. Lijkt wel weg veel last van Clouding te hebben. :(

http://sdrv.ms/12z3f0K
Is wel erg goed te zien ja. Heb je al geprobeerd om te backlight naar beneden te zetten?

Heb je ook de beweginglicht aanstaan? Het scherm dimt dan een heel stuk bij zwarte en donkere beelden. Dit doe je door onder beeld, geadvanceerde instellingen en dan bewegingslicht te selecteren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VicSmurf
blueface schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:51:
[...]

Is wel erg goed te zien ja. Heb je al geprobeerd om te backlight naar beneden te zetten?

Heb je ook de beweginglicht aanstaan? Het scherm dimt dan een heel stuk bij zwarte en donkere beelden. Dit doe je door onder beeld, geadvanceerde instellingen en dan bewegingslicht te selecteren.
Ik heb wel instellingen lopen aanpassen waardoor het beter zichtbaar werd. Ik heb bewegingslicht uitstaan. Ik heb de volgende instellingen gedaan die ik tegen kwam op het AVForums forum.

Picture Mode: Movie
Back Light: 10
Contrast: 85
Brightness: 40
Sharpness: 15
Colour: 50
Tint: 0
Picture Size
Picture Size: Screen Fit
Advanced Settings
Dynamic Contrast: Off
Black Tone: Off
Flesh Tone: 0
RGB Only Mode: Off
Colour Space: AUTO
White Balance 10-Point: OFF
Gamma: 0
Expert Pattern: Off
Motion Lighting: Off
Picture Options
Colour Tone: Standard
Digital Clean View: Off
MPEG Noise Filter: Off
HDMI Black Level: Normal
Film Mode: Off
Motion Plus: Off
Cinema Black: Low

Acties:
  • 0Henk 'm!

blueface schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:46:
[...]

Zorg dat je smart view hebt opgestart.

Klik boven aan het scherm op view, staat standaard op remote control.

Als het goed is kun je het kanaal wijzigen op het telefoonscherm met de knoppen ch -/+ en volume -/+

Dit geld dan alleen om het telefoonscherm waar het beeld op vertoont wordt.
Bovenaan het scherm van mijn iPhone?
Daar staat niet de optie view.....
Pagina: 1 2 3 ... 44 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee